فشار خون پایین و جنسیت جنین

دوره مقدماتی php
فشار خون پایین و جنسیت جنین
فشار خون پایین و جنسیت جنین

دکتر محمدحسین نجفی متخصص قلب و عروق –

 گروهی از محققان کانادایی و چینی دریافتند که فشار خون بالای قبل از بارداری ممکن است احتمال به دنیا آمدن پسر را بیشتر کند. در مقابل، کاهش فشار خون ممکن است با احتمال به دنیا آمدن یک دختر همراه باشد.

محققان بین فشار خون قبل از بارداری و تعیین جنسیت نوزاد تنها یک ارتباط برداشت کرده‌اند ولی آن‌ها نتوانسته‌اند یک رابطه علت و معلولی را ثابت کنند.

نویسنده ارشد مطالعه، دکتر راوی رتناکاران، متخصص غدد در بیمارستان سینای مونت و موسسه تحقیقاتی لوننفلد-تاننباوم در تورنتو گفت: «چگونه ممکن است با فشار خون مادر، تعیین جنسیت نوزاد را پیش بینی کرد؟ پاسخ کاملا روشن نیست. هنگامی که یک زن باردار می‌شود، جنسیت جنین بستگی به این دارد که اسپرم پدر، کروموزوم X یا Y را ارائه دهد.»

دوره مقدماتی php

رتناکاران گفت: «این یافته‌ها بیان می‌کنند که فشار خون کمتر مادران در مدت کوتاهی قبل از بارداری، احتمال حمل جنین دختر را افزایش می‌دهد و فشار خون بالای قبل از بارداری نیز احتمال حمل جنین پسر را افزایش می‌دهد.»فشار خون پایین و جنسیت جنین

پژوهشگران قبلا بیان کرده بودند که حوادث بزرگ اجتماعی مانند بلایای طبیعی یا رکود اقتصادی منجر به تغییراتی در نسبت تولد پسر و دختر می‌گردد.

رتناکاران در ادامه افزود: «ما این فرضیه را بیان کردیم که به احتمال زیاد عوامل فیزیولوژیک در یک زن که با احتمال حمل دختر یا پسر مرتبط است» .

مطالعه جدید بیش از ۱۴۰۰ زن تازه ازدواج کرده در لیویانگ چین را در سال ۲۰۰۹ مورد ارزیابی قرار داد. همه زنان بیان کردند که قصد دارند ظرف شش ماه باردار شوند. تمام آنها از لحاظ فشار خون، کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون، مورد آزمایش قرار گرفتند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند زنانی که فرزند پسربه دنیا آوردند، نسبت به زنانی که فرزند دختر به دنیا آوردند، قبل از بارداری فشار خون بالاتری داشتند.

منبع: خبر آنلاین

جهت آسایش و حفظ سلامتی شما بیماران عزیز از اول فروردین ماه، سیستم ویزیت آنلاین در این سایت فعال شده است. شما می توانید به جای پرسش از دکتر و یا مراجعه حضوری، به صورت تلفنی با پزشک متخصص صحبت کنید. برای این کار روی ویزیت تلفنی کلیک کنید:

ویزیت تلفنی

متخصص قلب و عروق ،فلوشيپ آنژيوپلاستي ،عضو انجمن قلب آمريكا ،مدير گروه قلب ايفمارك (مركز پزشكي منتخب فيفا) ،هيات علمي دانشگاه آزاد علوم پزشكي واحد تهران

مطلب قبلی

۱۰ علت پایین بودن پلاکت خون چیست؟

مطلب بعدی

راز سلامت قلب یک متخصص قلب چیست؟

نفوذ دود سیگار به خون در کمتر از ۶ ثانیه

۵ بیماری نادر که قدرتی ماورایی به انسان می دهند!

سخنرانی دکتر آذرخش مکری

تحولات اعجاب‌انگیز بدن پس از ترک سیگار

آدرس مطب: خیابان پاسداران، گلستان ششم ، پلاک۴۱ شماره تماس :۰۲۱-۲۲۸۷۴۸۹۹ ۰۲۱-۲۶۶۴۴۵۸۴۰۲۱-۲۶۶۴۴۶۱۵ روزهای حضور دکتر: روزهای شنبه – یکشنبه – دوشنبه – چهارشنبه ساعت 19-14

مطالب بیشتر خوانده شده


درمان چربی خون چیست؟


درمان سکته قلبی خفیف

دقیق ترین دستگاه فشار خون در سال ۹۹ کدام است؟

به نظر می رسد که داستان کامل از این قرار نیست. از قرن 17 به طور رسمی مشخص شد که تولد نوزادان پسر بیشتر از دختر است. عجیب است –اگر جنسیت صرفا توسط کروموزوم تعیین می شود پس احتمال تولد دختر و پسر، هریک باید 50 درصد باشد نه متغیر

توانایی پیش بینی جنسیت نوزاد در اوایل بارداری یا تاثیر گذاشتن روی آن با تغذیه و یا انجام کارهای خاص هنگام اقدام برای بارداری قرن هاست که موضوعی جذاب و مورد بحث عمومی بوده است. اما ایا مطمئن هستید که جنسیت یک جنین منحصرا توسط اسپرم پدر تعیین می شود، اگر حامل کروموزم X باشد دختر و اگر حامل کروموزوم Y باشد نوزاد پسر خواهد شد؟به نظر می رسد که داستان کامل از این قرار نیست. از قرن 17 به طور رسمی مشخص شد که تولد نوزادان پسر بیشتر از دختر است. عجیب است –اگر جنسیت صرفا توسط کروموزوم تعیین می شود پس احتمال تولد دختر و پسر، هریک باید 50 درصد باشد نه متغیر. این مسئله باید به این معنی باشد که، اگر چه  تعداد دختر و پسر به یک اندازه، تصور ابتدایی بود، ولی جنین های دختر بیشتر از جنین های پسر در حین بارداری از دست می روند.در حالی که مکانیسم های زیربنایی این یافته ها به طور کامل درک نشده است، به نظر قابل قبول می رسد که عوامل فیزیولوژیکی در مادر که باعث سقط جنین خود به خودی بیشتر دختران می شود باعث به دنیا آمدن نوزاد پسر بیشتر نسبت به دختر می شود.یک مطالعه مهم و جالب که نمودار نسبت جنسیت در انسان را از بدو تولد نقشه برداری کرده است، نشان داد که از دست دادن جنین با جنسیت خاص در طول دوران بارداری متفاوت است. نویسندگان تایید کردن که نسبت جنسیت جنین حقیقتا در دوران بارداری متعادل است(نسبت دختر و پسر بودن). آنها یک افزایش در از دست دادن جنین پسر در اوایل و اواخر دوران بارداری مشاهده نمودند. با این حال، مرگ و میر جنین دختر در بقیه زمان دوران بارداری بالاتر بود. نتایج نهایی نشان داد که در کل از دست دادن جنین دختر بیشتر است در نتیجه پسران بیشتری متولد می شوند. با این حال هنوز هم رمز و رازهای بیشتری در این زمینه وجود دارد. 

تعدادی از مطالعات نشان داده که عواملی مانند بلایای طبیعی، تروریسم و فروپاشی اقتصادی ممکن است تعداد پسران متولد شده در یک جمعیت را کاهش دهد. استرس ناشی از این شرایط منجر به بالا رفتن سطح هورمون تستوسترون مادر شده که با افزایش خطر سقط جنین همراه است. از آنجا که جنین پسر ضعیف تر از جنین دختر است ممکن است به طور نامتناسبی تحت سقط جنین در این شرایط قرار بگیرد.درواقع مطالعات نشان می دهد قرار گرفتن در معرض موادی که باعث اختلال سیستم هورمونی می شوند –از جمله آلاینده های سمی ساخت دست بشر –باعث افزایش تولد دختر می شود. طبق این نظریه جنین ضعیف پسر برای بقا در زمان وجود استرس های محیطی ضعیف تر است.هنوز مشخص نیست که آیا میزان بالای سطح تستوسترون مادر در این فرایند نقشی ایفا می کند یا شرایط نامطلوب اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که باعث بالاتر رفتن سطح آندروژن (هورمونی که باعث بروز خصوصیات نرینه یا مذکر می شود) مادران می شود.تاثیر رژیم غذایی مادران بر نسبت جنسی نوزادان هم به طور گسترده ای مورد بحث است. مطالعات روی جوندگان و پستانداران نشان داده اند که احتمال تولد نوزاد پسر در مادران سالم که به خوبی تغذیه شده باشند بیشتر است. با این حال در انسان نتایج متناقضی دیده می شود میزان تولد نوزدان پسر هم در زنانی که انرژی زیادی دریافت کرده اند و هم در طول دوران قحطی و جنگ بیشتر بوده است.فشار خون پایین و جنسیت جنین

در همین حال یک مطالعه اخیرا ارتباط بین فشار خون و جنسیت نوزاد را بررسی کرده است. پژوهش روی 1411 زن چینی تازه ازدواج کرده حدود 26 هفته قبل از لقاح انجام شده است. این مطالعه نشان داد که فشار خون سیستولیک (انقباض قلب) systolic blood pressure مادرانی که صاحب پسر شده اند در این دوره تقریبا 3 میلی متر جیوه بالاتر بوده است. این نتیجه حتی بعد از در نظر گرفتن عواملی مثل سن، تحصیلات،  توده بدنی BMI، سیگار کشیدن و سطح کلسترول و قند خون، ثابت بوده است.احتمال بوجود آمدن جنین پسر با فشار خون سیستولیک بالاتر قبل از بارداری و حدود 123 میلی متر جیوه حدود 1.5 برابر بیشتر از دختر دار شدن است. نکته مهم، فشار خون سیستولیک  قبل از بارداری تنها عامل مستقل داشتن نوزاد پسر است. قابل ذکر است که این تفاوت فشار خون بین مادر نوزادان پسر و دختر در طول بارداری مشاهده نشد.مشخص نیست که فشار خون چگونه روی جنسیت جنین تاثیر می گذارد. ظاهرا فرایندهای درگیر در تشکیل جفت تاثیرات متفاوتی روی جنسیت جنین می گذارد. چرخه قاعدگی یک زن باید در اوایل بارداری همساز کردن افزایش جریان خون به سمت جنین را مدیریت کند و ممکن است به این دلیل فشار خون مادر بر از دست دادن جنین دختر یا پسر تاثیر بگذارد.در حالی که یافته های این مطالعه بسیار جالب توجه هستند ولی محدودیت های مهمی در این رابطه وجود دارد. این مطالعه روی زنان جوان چینی سالم و با وزن طبیعی انجام شد و ممکن است قابل تعمیم به کل جمعیت نباشد. در این مطالعه مشخص نشده است که یک زن می تواند با افزایش فشار خون خود شانس پسر دار شدنش را بالا ببرد. بیشتر احتمال دارد که اندازه گیری فشار خون سیستولیک قبل از بارداری یک شاخص زمینه ای فیزیولوژی برای مادران در توانایی حمل جنین با جنسیت خاص باشد. در هر صورت برای پاسخ قابل اعتماد نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه است.همه این تحقیقات پیامدهای بالینی و اخلاقی مهمی دارد. به طور خاص باید گفت که زنانی که در فرهنگ های مختلف برای تعیین جنسیت نوزاد خود آزمایشهای خطرناکی انجام داده و سعی دارند فشار خون، رژیم غذایی یا تعادل هورمونی خود را قبل از بارداری تغییر دهند، درگیر ریسک بزرگی می شوند.

بیشتر بدانید : تعیین جنسیت نوزاد قبل از تولد با روش رمزی

بیشتر بدانید : تشخیص جنسیت جنین بدون سونوگرافی!

بیشتر بدانید : خوراکی هایی علیه فشار خون بالا و فشار خون پایین

بیشتر بدانید : فشار خون بالا و فشار خون بدخیم را بشناسید

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

    

5,192 بازدید

دكتر مهرداد منصوری

یك مطالعه جدید نشان داده است كه شش ماه قبل از اینكه یك زن باردار شود فشار خون او میتواند بر روی جنسیت جنین او تاثیر داشته باشد. یك تیم از محققین كانادایی و چینی در مطالعه خود دریافتند كه هرچه فشار خون مادر قبل از بارداری بالاتر باشد احتمال اینكه فرزند او پسر باشد بیشتر خواهد شد و برعكس فشار خون پایین احتمال بوجود آمدن جنین دختر را افزایش میدهد.

اینكه علت این پدید چه میباشد به درستی مشخص نیست ولی محققین حدس میزنند وقتی فشار خون مادر بالا است تعداد بیشتری از جنین های مونث تشكیل شده از بین رفته و سقط میشوند كه نتیجه آن آمار بالاتر ماندگاری جنین های مذكر است و برعكس آن هم به همین طریق اتفاق میفتند.فشار خون پایین و جنسیت جنین

مطالعات قبلی نشان داده است كه تغییرات بزرگ اجتماعی هم مانند فجایع طبیعی یا ركودهای بزرگ اقتصادی موجب تغییر در نسبت جنسیتی در نوزادان متولد شده میشوند.

نتایج این تحقیق در شماره ژانویه 2017 مجله American Journal of Hypertension منتشر شده است.

این مقاله چقدر مفید بود ؟

لطفا در زیر امتیاز بدهید

2020-07-11

2020-05-07

2020-04-10

2020-03-10

2020-02-14

2020-01-31

2019-12-20

2019-12-13

2019-12-06

2019-12-03

2019-11-24

2019-11-10

  

فشار خون پایین و جنسیت جنین

ایران ارتوپد  دانشنامه آسیب ها و بیماری های استخوان و مفاصل

دکتر مهرداد منصوری  تهران. سعادت آباد. میدان سرو. ابتدای خیابان شهید بخشایش. نبش خیابان بهار یکم. ساختمان بخشایش

تلفن 231 40 221 – 021

این سایت حاوی اطلاعاتی در باره بیماری ها و درمان آنها است. این اطلاعات صرفا به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات شما در سایت قرار داده شده است و به هیچ وجه جایگزین مراجعه مستقیم به پزشک برای تشخیص و درمان نیست. شما مجاز نیستید به هیچ طریقی از این اطلاعات برای تشخیص، درمان یا هر اقدام دیگری در مورد بیماری یا مشکل فیزیکی بدن خود یا فرد دیگری استفاده کنید.

یک مطالعه مقدماتی نشان می دهد جنسیت فرزند آینده یک زن ممکن است با فشار خون او شش ماه قبل از بارداری، تعیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گروهی از محققان کانادایی و چینی دریافتند که فشار خون بالای قبل از بارداری ممکن است احتمال به دنیا آمدن پسر را بیشتر کند. در مقابل، کاهش فشار خون ممکن است با احتمال به دنیا آمدن یک دختر همراه باشد.

محققان بین فشار خون قبل از بارداری و جنسیت نوزاد، تنها یک ارتباط برداشت کرده اند ولی آن ها نتوانسته اند یک رابطه علت و معلولی را ثابت کنند.

نویسنده ارشد مطالعه، دکتر راوی رتناکاران، متخصص غدد در بیمارستان سینای مونت و موسسه تحقیقاتی لوننفلد-تاننباوم در تورنتو گفت: «چگونه ممکن است با فشار خون مادر، جنسیت نوزادش را پیش بینی کرد؟ پاسخ کاملا روشن نیست. هنگامی که یک زن باردار می شود، جنسیت جنین بستگی به این دارد که اسپرم پدر، کروموزوم X یا Y را ارائه دهد.»

رتناکاران گفت: «این یافته ها بیان می کنند که فشار خون کمتر مادران در مدت کوتاهی قبل از بارداری، احتمال حمل جنین دختر را افزایش می دهد و فشار خون بالای قبل از بارداری نیز احتمال حمل جنین پسر را افزایش می دهد.»فشار خون پایین و جنسیت جنین

پژوهشگران قبلا بیان کرده بودند که حوادث بزرگ اجتماعی مانند بلایای طبیعی یا رکود اقتصادی منجر به تغییراتی در نسبت تولد پسر و دختر می گردد.

رتناکاران در ادامه افزود: «ما این فرضیه را بیان کردیم که به احتمال زیاد عوامل فیزیولوژیک در یک زن که با احتمال حمل دختر یا پسر مرتبط است» .

مطالعه جدید بیش از ۱۴۰۰ زن تازه ازدواج کرده در لیویانگ چین را در سال ۲۰۰۹ مورد ارزیابی قرار داد. همه زنان بیان کردند که قصد دارند ظرف شش ماه باردار شوند. تمام آنها از لحاظ فشار خون، کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون، مورد آزمایش قرار گرفتند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند زنانی که فرزند پسربه دنیا آوردند، نسبت به زنانی که فرزند دختر به دنیا آوردند، قبل از بارداری فشار خون بالاتری داشتند.

All Content by Mehr News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

The online version of the Iranian daily Hamshahri

همشهری آنلاین:
یک مطالعه مقدماتی نشان می‌دهد جنسیت فرزند آینده یک زن ممکن است با فشار خون او شش ماه قبل از بارداری، تعیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گروهی از محققان کانادایی و چینی دریافتند که فشار خون بالای قبل از بارداری ممکن است احتمال به دنیا آمدن پسر را بیشتر کند. در مقابل، کاهش فشار خون ممکن است با احتمال به دنیا آمدن یک دختر همراه باشد.

محققان بین فشار خون قبل از بارداری و جنسیت نوزاد، تنها یک ارتباط برداشت کرده‌اند ولی آن‌ها نتوانسته‌اند یک رابطه علت و معلولی را ثابت کنند.

نویسنده ارشد مطالعه، دکتر راوی رتناکاران، متخصص غدد در بیمارستان سینای مونت و موسسه تحقیقاتی لوننفلد-تاننباوم در تورنتو گفت: «چگونه ممکن است با فشار خون مادر، جنسیت نوزادش را پیش بینی کرد؟ پاسخ کاملا روشن نیست. هنگامی که یک زن باردار می‌شود، جنسیت جنین بستگی به این دارد که اسپرم پدر، کروموزوم X یا Y را ارائه دهد.»فشار خون پایین و جنسیت جنین

رتناکاران گفت: «این یافته‌ها بیان می‌کنند که فشار خون کمتر مادران در مدت کوتاهی قبل از بارداری، احتمال حمل جنین دختر را افزایش می‌دهد و فشار خون بالای قبل از بارداری نیز احتمال حمل جنین پسر را افزایش می‌دهد.»

پژوهشگران قبلا بیان کرده بودند که حوادث بزرگ اجتماعی مانند بلایای طبیعی یا رکود اقتصادی منجر به تغییراتی در نسبت تولد پسر و دختر می‌گردد.

رتناکاران در ادامه افزود: «ما این فرضیه را بیان کردیم که به احتمال زیاد عوامل فیزیولوژیک در یک زن که با احتمال حمل دختر یا پسر مرتبط است» .

مطالعه جدید بیش از ۱۴۰۰ زن تازه ازدواج کرده در لیویانگ چین را در سال ۲۰۰۹ مورد ارزیابی قرار داد. همه زنان بیان کردند که قصد دارند ظرف شش ماه باردار شوند. تمام آنها از لحاظ فشار خون، کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون، مورد آزمایش قرار گرفتند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند زنانی که فرزند پسربه دنیا آوردند، نسبت به زنانی که فرزند دختر به دنیا آوردند، قبل از بارداری فشار خون بالاتری داشتند.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved

یکی از مشکلات نسبتا معمول این دوران نه ماهه کاهش فشار خون در حاملگی است که معمولا جای نگرانی نداشته و با در پیش گرفتن مراقبت های لازم، مشکلی برای مادر و یا جنین ایجاد نخواهد کرد اما در عین حال توجه به علائم خطر در این باره نیز ضروری است. در این مطلب قصد داریم علائم افت فشار خون در بارداری را برای شما شرح دهیم. 

پس از پشت سر گذاشتن لانه گزینی رویان در درون رحم، جفت شروع به تولید هورمون هایی می کند که سبب افزایش قابل توجه هورمون پروژسترون در بدن مادر خواهد شد. افزایش هورمون پروژسترون سبب می شود که عضلات دیواره های عروق خونی مادر به حالت انبساط در آمده و مجرای عروق گشاد شود. علت اصلی این امر آن است که بدن مادر در جهت رساندن اکسیژن و مواد غذایی به جنین، باید مقدار بسیار بیشتری خون تولید کند. به همین سبب عروق خونی مادر گشاد می شوند تا بتوانند این حجم خون اضافه را در درون خود جای دهند. در مراحل ابتدایی بارداری که هنوز حجم خون به طرز قابل ملاحظه ای افزایش پیدا نکرده، ممکن است مادر علائم افت فشار خون در بارداری را تجربه کند. لازم به ذکر است که بدن شما به مرور با تغییرات ناشی از بارداری کنار می آید به همین سبب افت فشار در ماه آخر بارداری چندان شایع نیست اما اگر دچار علائم افت فشار خون در ماه آخر بارداری شدید، حتما در این باره با پزشک مشورت کنید.

در نظر داشته باشید که افت فشار خون در اوایل بارداری و یا در هر زمانی از این دوران نه ماه فقط یکی از عوارض ناشی از تغییرات هورمونی است و هیچ ارتباطی با جنسیت جنین ندارد.

راهکارهایی برای درمان کاهش فشار خون در بارداری وجود دارد اما باید تمامی آنها را زیر نظر متخصص انجام دهید زیرا ممکن است علائم و نشانه هایی که حس کردید ناشی از افت فشار خون در بارداری نباشد.فشار خون پایین و جنسیت جنین

علاوه بر شکایت مادر از علائم افت فشار خون در بارداری، معمولاً مشکل افت فشار خون در طول معاینات و ویزیت های منظم دوران بارداری که پزشک فشار خون شما را به منظور بررسی هرگونه مشکل احتمالی اندازه می گیرد تشخیص داده می شود. همچنین ممکن است علاوه بر آن تست های تکمیلی زیر نیز برای کمک به تشخیص علت دقیق کاهش فشار خون در این دوران تجویز شوند:

از آنجایی که در طول سه ماهه سوم بارداری فشار خون شما خود به خود شروع به بالا رفتن کرده و پس از زایمان مجدداً به حالت عادی و طبیعی خود باز می گردد، بنابراین در اغلب موارد نیاز به هیچ گونه درمان خاصی ندارد. در واقع این عارضه را می توان به سادگی و بدون نیاز به مداخلات پزشکی با استفاده از تدابیر غذایی و انجام اقدامات پیشگیرانه و غیردارویی در منزل کنترل کرد. در ادامه راهکارهایی برای کمک به رفع علائم این عارضه و افزایش سطح فشار خون در این مقطع از بارداری به شما توصیه می شود:

معمولاً برای درمان یا کنترل فشار خون پایین داروها و روش های درمانی مورد استفاده قرار نمی گیرند مگر آنکه علائم بسیار شدید بوده و یا عوارض و خطراتی جدی سلامت مادر و جنین را تهدید کنند.

وجود هر یک از علائم و نشانه های زیر همراه با علائم افت فشار خون در بارداری می تواند ناشی از وجود بیماری زمینه ای جدی و مهمی در شما باشد. بنابراین در صورت مشاهده این علائم، آنها را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید:

 

بیشتر بدانید:

1- فشار خون بالا در بارداری و عوارض آن بر جنین

2- نشانه ها و روش کنترل فشار خون بالا و پایین در بارداری

3- برای کاهش فشار خون در بارداری چه بخوریم؟

4- چگونه فشار خون دوران بارداری را کنترل کنیم؟

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

مشکلات سلامتی در بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

جنین در راه همانند هندوانه دربسته ای است که والدین می خواهند بدانند چه جنسیتی دارد
برای تشخیص جنسیت با فشار خون می توان از راهکار های متفاوتی استفاده کرد اینگونه
روش ها به دلیل خاص بودن ممکن است جواب درستی را هم به شما ندهند اما همانند تیری
در تاریکی است که ممکن است پاسخ آن درست باشد جنین در راه جنسیتش یکی از مهم ترین
چیزهایی است که والدین دوست دارند تا از آن اطلاع پیدا کنند . چگونگی تشخیص جنسیت با فشار خون را
در پرشین وی بخوانید.

گروهی از محققان کانادایی و چینی دریافتند که فشار خون بالای قبل از بارداری ممکن است احتمال به دنیا آمدن
پسر را بیشتر کند.در مقابل، کاهش فشار خون ممکن است با احتمال به دنیا آمدن یک دختر همراه باشد.

محققان بین فشار خون قبل از بارداری و جنسیت نوزاد، تنها یک ارتباط برداشت کرده اند ولی آن ها نتوانسته
اند یک رابطه علت و معلولی را ثابت کنند.

نویسنده ارشد مطالعه، دکتر راوی رتناکاران، متخصص غدد در بیمارستان سینای مونت و موسسه تحقیقاتی
لوننفلد-تاننباوم در تورنتو گفت: «چگونه
ممکن است با فشار خون مادر، جنسیت نوزادش را پیش بینی کرد؟ پاسخ کاملا روشن نیست.هنگامی که یک زن باردار
می شود، جنسیت جنین بستگی به این دارد که اسپرم پدر، کروموزوم X یا Y را ارائه دهد.»

رتناکاران گفت:
«این یافته ها بیان می کنند که فشار خون کمتر مادران در مدت کوتاهی قبل از بارداری، احتمال حمل جنین
دختر را افزایش می دهد و فشار خون بالای قبل از بارداری نیز احتمال حمل
جنین پسر را افزایش می
دهد.»فشار خون پایین و جنسیت جنین

پژوهشگران قبلا بیان کرده بودند که حوادث بزرگ اجتماعی مانند بلایای طبیعی یا رکود اقتصادی منجر به تغییراتی در
نسبت تولد پسر و دختر می گردد.

رتناکاران در ادامه افزود: «ما این فرضیه را بیان کردیم که به احتمال زیاد عوامل فیزیولوژیک در یک زن که
با احتمال حمل دختر یا پسر مرتبط است».

مطالعه جدید بیش از ۱۴۰۰ زن تازه ازدواج کرده در لیویانگ چین را در سال ۲۰۰۹ مورد ارزیابی قرار داد.همه
زنان بیان کردند که قصد دارند ظرف شش ماه باردار شوند.تمام آنها از لحاظ فشار خون، کلسترول، تری گلیسیرید و
قند خون، مورد آزمایش قرار گرفتند.

نویسندگان این مطالعه دریافتند زنانی که فرزند پسربه دنیا آوردند، نسبت به زنانی که فرزند دختر به دنیا آوردند، قبل
از بارداری فشار خون بالاتری داشتند.

باور‌هایی در میان مردم درباره رابطه ویار و جنس بچه وجود دارد که به‌صورت تجربی و نسل‌به‌نسل به آن‌ها
منتقل شده است. این باور‌ها اگر چه به لحاظ علمی بررسی نشده، اما در بسیاری از موارد نتایج جالبی
به همراه داشته است. پس از بارداری بسیاری از اعضای خانواده بی‌تاب می‌شوند تا نوع بچه را بدانند
و حدس‌زدن درباره جنس بچه به یکی از دغدغه‌های اعضای خانواده تبدیل می‌شود.

براساس باور‌های قدیمی، ویار زن باردار به موادغذایی ترش یا شور یکی از علائم داشتن فرزند پسر و
میل به مواد‌غذایی شیرین نمایانگر داشتن فرزند دختر است. درمانگران با بررسی شرح‌حال خانم‌های
باردار با بررسی علائم دیگری مانند رنگ ادرار، رنگ مو، چاقی‌های موضعی، فرم و شکل شکم زنان
در دوران بارداری گاهی می‌توانند نوع جنین را تشخیص دهند.

مهر ، باشگاه خبرنگاران

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

فشار خون پایین و جنسیت جنین
فشار خون پایین و جنسیت جنین
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *