فايده هاي ورزش بوکس

دوره مقدماتی php
فايده هاي ورزش بوکس
فايده هاي ورزش بوکس

ورزش بوکس یا مشت‌ زنی یکی از رشته‌ های ورزش رزمی است که در آن دو نفر با ضربات مشت در دو نوع آماتور و حرفه ای با هم مبارزه می کنند. بوکس به عنوان یک ورزش رزمی به آمادگی بدنی کمک کرده و باعث تقویت قدرت، سرعت، چابکی، هماهنگی دست و چشم و استقامت در بوکسور ها می شود.

در ادامه همراه ما باشید تا با مزایا و معایب ورزش بوکس برای سلامتی بدن کودکان، زنان، مردان و لاغری بیشتر آشنا شوید.

بوکس می تواند یک ورزش مناسب برای سلامت قلب و جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته قلبی باشد. تمرینات سخت ورزش بوکس که شامل پریدن، طناب زدن و دوچرخه سواری می شوند، فشار زیادی را بر روی قلب و ریه وارد می کنند و به سلامت این اندام ها کمک می کنند.

ورزش بوکس با بهبود گردش خون در بدن به کنترل فشار خون کمک کرده و تپش قلب را درمان می کند.

مشت زدن، لگد زدن و پریدن در ورزش بوکس به مقدار به مقدار قابل توجهی قدرت بدنی افراد را افزایش داده و علاوه بر آن استقامت، سرعت و چابکی بدن را بهبود می بخشد.

فايده هاي ورزش بوکس

دوره مقدماتی php

یکی از شاخص ترین فواید ورزش بوکس، بهبود هماهنگی دست و چشم است که سرعت واکنش افراد را بهبود می بخشد.

این ویژگی در دوران سالخوردگی بسیار مهم است، زیرا هماهنگی و تعادل بهتر اجزای بدن باعث تقویت حافظه شده و خطر فراموشی و آلزایمر را کاهش می دهد.

همه ی ما می دانیم که هر نوع فعالیت بدنی می تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد، ورزش بوکس یکی از ورزش هایی است که باعث افزایش اندورفین خون شده، خلق و خوی افراد را بهبود می بخشد و به درمان استرس، اضطراب و بی خوابی کمک می کند.

به طور معمول یک تمرین بوکس که شامل تمرین با کیسه بوکس یا کیسه گلابی است، یک راه عالی برای آزاد کردن انرژی ناشی از خشم و استرس می باشد.

بوکس یکی از بهترین ورزش ها برای افزایش چربی سوزی و متابولیسم بدن است که به لاغری و کاهش وزن کمک می کند، علاوه بر این ورزش بوکس باعث افزایش عضله سازی می شود.

تحقیقات نشان داده که ورزش بوکس با افزایش ترشح هورمون HGH (هورمون رشد انسانی) توده عضلانی بدن را افزایش می دهد.

بوکس یکی از بهترین ورزش ها برای تقویت استخوان هاست که با افزایش حجم و توده استخوانی بدن، خطر شکستگی استخوان و ابتلا به پوکی استخوان در سنین بالا را کاهش می دهد. علاوه بر این بوکس همزمان با تقویت استخوان ها به تقویت مفاصل بدن هم کمک می کند.

ورزش بوکس یکی از بهترین روش ها برای افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس در افراد می باشد. زمانی که شما قوی و سالم بوده و تناسب اندام داشته باشید خود به خود اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد.

بوکس یکی از بهترین ورزش ها برای لاغری و کاهش وزن در خانم ها محسوب می شو، ورزش بوکس کالری بالایی می سوزاند و افزایش چربی سوزی به لاغری و کاهش وزن افراد کمک می کند.

داشتن بدنی قوی و سالم، لاغری و تناسب اندام و انجام یک ورزش سخت و طاقت فرسا به تقویت اعتماد به نفس در خانم ها کمک می کند.

همه ی خانم ها به دنبال راهی برای داشتن شکم صاف و تخت و بدون چربی هستند، خبر خوب اینکه ورزش بوکس به دلیل تمرینات سخت که باعث حرکت بیشتر شکم و لگن می شوند به شما برای داشتن یک شکم صاف کمک می کند.

ورزش بوکس یکی از بهترین ورزش ها برای چربی سوزی به ویژه در ناحیه ی ران ها، باسن و به طور کلی پاها محسوب می شود، خانم ها با انجام ورزش بوکس می توانند پاهایی خوش فرم و کشیده داشته باشند.

ورزش بوکس با افزایش اندورفین خون شده به بهبود خلق و خوی افراد کمک کرده و استرس، اضطراب، افسردگی و بی خوابی را درمان می کند.

همچنین تمرین با کیسه بوکس و کیسه گلابی بوکس باعث تقویت اراده، صبور شدن و کنترل خشم می شود. گفته می شود که یک ساعت ورزش با کیسه بوکس به کاهش استرس شدید کمک می کند.

ورزش بوکس اهمیت برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف هر چند کوچک برای رسیدن به موفقیت و پیروزی در مسابقات را در کودکان و نوجوانان را تقویت می کند.

بوکس یکی از ورزش هایی که به توجه و تمرکز نیاز دارد، بنابراین ورزش بوکس باعث افزایش تمرکز در کودکان و نوجوانان می شود.

برنده شدن در برابر حریفان قدرتمند، داشتن بدنی سالم و قوی و تناسب اندام به افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان کمک می کند.

تمرینات سخت ورزش بوکس باعث تقویت قلب شده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در کودکان و نوجوانان را کاهش می دهد.

ورزش بوکس کودکان و نوجوانان را از لحاظ فکری و جسمی به چالش کشیده و اهمیت به نظم و انضباط برای رسیدن به موفقیت را در آن ها تقویت می کند.

بسیاری از بوکسور های بازنشسته به دلیل ضربات مشت سنگینی که رد و بدل می کنند تورم مفاصل در انگشتان و آرتروز می شوند.

بوکسور ها از قسمت پایین کمر خود برای زدن مشت های قدرتمند تر استفاده می کنند، بنابراین توصیه می شود که افراد مبتلا به دیسک کمر از انجام ورزش بوکس خودداری کند چون می تواند بیماری آن ها را تشدید کند.

بسیاری از بوکسور ها دچار آسیب در ناحیه ی سر می شوند که این آسیب ها شامل شکستگی استخوان سر، آسیب صورت و بافت مغز هستند.

ورزش بوکس باعث شکستگی دندان، شکستگی دنده ها و خونریزی داخلی می شود.

بسیاری از بوکسور ها ممکن است دچار آسیب های چشمی از جمله آسیب شبکیه، جدا شدن شبکیه و خونریزی شبکیه شوند.

سن مناسب برای شروع ورزش بوکس حدود هشت تا ده سالگی است، اگر چه سن 18 سالگی هم می توان ورزش بوکس را شروع کرد.

منابع : examinedexistence – fitandme

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

بوکس یک ورزش کلاسیک است و هرگز از مد نمی‌افتد. راز ماندگاری بوکس، لیست طولانی مزایای سلامتی آن است. با این وجود، بوکس چیزی بیشتر از این است که دو نفر همدیگر را ناک اوت کنند. برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی این ورزش، شما باید هنر ظریف هماهنگ سازی پانچ‌ها با حرکات پا را درک کنید.

ساده بنظر می‌رسد، اما سخت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید! در مقاله‌ی امروز، ما لیستی از برخی مزایای سلامتی بسیاری که می‌توانید از بوکس دریافت کنید را بیان می‌کنیم:

این یک حقیقت است که بوکس با تنظیم سیستم قلبی عروقی، قلب را سالم نگه می‌دارد. قلب، یک عضله است و درست مانند هر عضله‌ی دیگر می‌تواند به مرور زمان سفت شود. این مساله می‌تواند منجر به انواع بیماری‌های قلبی گردد. کاردیو به معنای وادار کردن قلب به سخت‌تر کار کردن است تا استقامت و قدرت آن افزایش یابد.

هنگامی که قلب با حداکثر توانش کار کند، کمتر در معرض بیماری‌های قلبی قرار می‌گیرد. بالا نگه داشتن ضربان قلب علاوه بر سالم نگه داشتن قلب، مزایای دیگری نیز دارد. می‌تواند کالری بیشتری بسوزاند و به روند کاهش وزن نیز سرعت ببخشد.

خوش اندام ماندن یک بحث است، و ساختن بدنی قوی‌تر، بحثی دیگر. تمام آن پانچ‌ها و پرش‌ها بخاطر بازخوردی که از حریفتان می‌گیرید، شما را قوی می‌کنند. شما برای رسیدن به پیروزی، چه به مشت‌هایتان تکیه کنید و چه به رقص پای درجه یکتان، انجام این فعالیت‌ها به سطح خاصی از قدرت نیاز دارد.

فايده هاي ورزش بوکس

بعنوان مثال مشت زدن به یک کیسه بوکس صدها بار در هر جلسه، بالا تنه و پایین تنه را بطور همزمان بکار می‌گیرد. این حرکات پی در پی، هر دو بخش بدن را بطور همزمان محکم و قوی می‌کند. این، کار بسیار مهمی است، زیرا بسیاری از تمرینات، این توانایی را ندارند که همه‌ی گروه‌های عضلانی را در یک زمان بکار بگیرند.

علاوه بر این، بسیاری از مربیان تمایل دارند که تمرینات قدرتی را با بوکس ترکیب کنند. اینکار قدرت بدن را خیلی بیشتر افزایش میدهد.

عکس العمل‌های سریع در تناسب اندام و زندگی اهمیت زیادی دارند. بوکس، هماهنگی دست با چشم را بهبود می‌بخشد و به شما امکان می‌دهد که در برابر مشتها جاخالی دهید و تنها در چند ثانیه، مشت‌های سریع بزنید. اما این مساله چه ارتباطی با زندگی شما دارد؟

هنگامیکه عکس‌العملهای سریع داشته باشید، در مواقع مهم، سریعتر واکنش نشان می‌دهید. این مساله از اهمیت زیادی برخوردار است، بخصوص برای افراد پیر. هماهنگی بهتر دست با چشم، تعادل و تفکر سریع را بهبود می‌بخشد، به شما امکان می‌دهد که تصمیمات بهتری بگیرید و از سوانح یا سقوط‌ها جلوگیری می‌کند.

در تناسب اندام نیز برای جلوگیری از سوانح، باید عکس‌العمل‌های سریع داشته باشید. بهبود هماهنگی دست با چشم برای افزایش سطح مهارت‌هایتان ضروری است، بدون در نظر گرفتن ورزشی که انجام می‌دهید.

برای ابراز خشم، هیچ راهی بهتر از خالی کردن خشمتان روی یک کیسه بوکس نیست. ضربه زدن به اضطراب و استرس از طریق بوکس، یک روش پر انرژی برای آرام کردن ذهن است. این روش بعلت شدت فشار و شدت متوسط مدت زمان ریکاوری، بعنوان یک مجرای خروجی برای استرس، بسیار موثر است.

هنگامیکه بیشتر از حد به خودتان فشار بیاورید، چیزی که ذهنتان را درگیر کرده را فراموش کرده و بجای آن احساس قدرت خواهید کرد.

شاید بوکس بخاطر این مزیتش معروف نباشد، اما این روش یکی از بهترین روش‌ها برای از دست دادن وزن اضافی است. بوکس، بالاتنه و پایین تنه را درگیر می‌کند، به عضلات می‌آموزد که سخت‌تر کار کنند و قدرت و استقامت را افزایش می‌دهد.

تمام آن پانچ‌ها، دویدن‌ها و پرش‌ها، تعداد زیادی کالری می‌سوزانند. در نهایت، توده‌ی عضلانی شما افزایش خواهد یافت و توده‌ی چربی‌تان بطور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

رینگ بوکس جای ادب،احترام،جوانمردی است اگر مرد واقعی هستی بیا تو رینگ ،بوکس شوخی نیست باید جدی باشی و نباید الکی ضربه بزنی و بخوری.

بوکس ورزش خوبیه و ادم را افتاده و سربه زیر میکنه

بوکس یکی از بهترین ورزشهایی بود که رفتم:-)))))

بوکس حرف نداره،ورزشی کاملا سالم و سازگار با بدنه و ضربه زدن به سر هیچ مشکلی نداره

بوکس بهترینه :)♥

کلیه حقوق مطالب برای مجله تناسب اندام محفوظ است؛ لطفاً در صورت استفاده ، لینک و نام مجله تناسب اندام را درج کنید. کانال بدنسازی

ما در این مطلب قصد داریم در رابطه با ورزش بوکس و فواید آن با شما صحبت کنیم. بوکس اگرچه در نظر بسیاری از افراد ورزشی خشن و مختص مردان به حساب می‌آید؛ اما در واقع فواید بسیاری دارد که شاید بسیاری از ما این فواید را ندانیم. در ادامه همراه ما باشید تا از فواید جالب بوکس بیش تر بدانیم.

هر یک ساعت انجام تمارین بوکس، برابر  با سوزاندن ۶۰۰ کیلو کالری می‌باشد. هم چنین در نتیجه ترشح هورمون رشد، ضمن افزایش توده عضلانی در مدت استراحت نیز، بدن تان به سوزاندن کالری ادامه خواهد داد . در صورت مصمم بودن به ادامه بوکس می‌توانید چابکی، هماهنگی و قدرت نیز کسب کنید . در پایان جواب سوالی که همه کنجکاوند بدانند را می‌دهیم : بله ، بوکس ورزشی لاغر کننده است .

با انجام این ورزش به خود شناسی بیش تری می‌رسید و هم چنین نحوه کنترل بدن، قدرت و مهم تر از همه ذهن را یاد می‌گیرید. بوکس نه تنها مبارزه، بلکه دفاع از خودتان را نیز با خوردن مشت‌ها به شما می‌آموزد. هر چند بوکس معانی متضادی تداعی می‌کند؛ اما در اصل آرام بخش می‌باشد. با انجام ورزش بوکس می‌توانید قدرت تمرکز خود را افزایش دهید؛  زیرا همان طور که گفتیم بوکس یک فعالیت صرفا فیزیکی نیست، این ورزش هر لحظه نیازمند ذهنی فعال می‌باشد.

کم تر ورزشی با بوکس از نظر هماهنگی، روانشناسی و قدرت فوق العاده اش برابری می‌کند. وقتی بوکسر مشت می‌خورد آن وقت متوجه می‌شود که بدنش آن قدرها هم قوی نیست. جالب است بدانید، بوکس علاوه بر تقویت بدن ، شما را برای شرایط پیش بینی نشده زندگی آماده می‌کند. ورزش بوکس به صورت فوق العاده ای اعتماد به نفس و ایستادگی افراد را افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید به حجم عضلات خود اضافه کنید، بوکس بهترین انتخاب است. بوکسرها با سوزاندن چربی‌های اضافه خود، بدنی سفت و عضلاتی محکم پیدا می‌کنند.

فايده هاي ورزش بوکس

چه چیزی می‌تواند شما را به اندازه از بین بردن استرس با کیسه بوکس خوشحال کند ؟ حین تمرینات با هر مشت استرس شما که از بزرگ ترین مشکلات قرن ما می‌باشد، از بین خواهد رفت. با انجام ورزش بوکس هورمون اندورفین در بدن شما ترشح شده و به همین دلیل استرس شما به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد. فراموش نکنید با هر مشکلی که به تمرین بروید با خوردن اولین مشت همه چیز را فراموش خواهید کرد . در طول تمرین همه استرس ، انرژی‌های بیهوده و افکار منفی را از ذهن تان پاک کرده و بعد از تمرین ، فردی خسته؛ اما قوی بیرون خواهید آمد .

گاهی اوقات زندگی ما را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که با خود می‌گوییم، ای کاش می‌توانستم از خودم حفاظت کنم. بوکسرها نگرانی از این بابت ندارند و می‌توانند در هر شرایطی به خوبی از خود محافظت کنند.

در بسیاری از رشته‌های ورزشی، سریعا دلزدگی به وجود می‌آید؛ اما بوکس این گونه نیست و با پرسیدن از بوکسرها متوجه می‌شوید که آن‌ها اصلا متوجه گذر زمان نمی‌شوند.

 

اگر می‌خواهید از آخرین و محبوب‌ترین مقالات ما در ایمیل خود مطلع شوید، همین الان ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

حساب کاربری ندارید؟



فايده هاي ورزش بوکس

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

آکاایران: بوکس یک ورزش کلاسیک است و هرگز از مد نمی افتد. راز ماندگاری بوکس، لیست طولانی مزایای سلامتی آن است. با این وجود، بوکس چیزی بیشتر از این است که دو نفر همدیگر را ناک اوت کنند. برای به حداکثر رساندن مزایای سلامتی این ورزش، شما باید هنر ظریف هماهنگ سازی پانچ ها با حرکات پا را درک کنید.

ساده بنظر می رسد، اما سخت تر از چیزی است که فکرش را می کنید! در مقاله ی امروز، ما لیستی از برخی مزایای سلامتی بسیاری که می توانید از بوکس دریافت کنید را بیان می کنیم:

این یک حقیقت است که بوکس با تنظیم سیستم قلبی عروقی، قلب را سالم نگه می دارد. قلب، یک عضله است و درست مانند هر عضله ی دیگر می تواند به مرور زمان سفت شود. این مساله می تواند منجر به انواع بیماری های قلبی گردد. کاردیو به معنای وادار کردن قلب به سخت تر کار کردن است تا استقامت و قدرت آن افزایش یابد.

هنگامی که قلب با حداکثر توانش کار کند، کمتر در معرض بیماری های قلبی قرار می گیرد. بالا نگه داشتن ضربان قلب علاوه بر سالم نگه داشتن قلب، مزایای دیگری نیز دارد. می تواند کالری بیشتری بسوزاند و به روند کاهش وزن نیز سرعت ببخشد.

خوش اندام ماندن یک بحث است، و ساختن بدنی قوی تر، بحثی دیگر. تمام آن پانچ ها و پرش ها بخاطر بازخوردی که از حریفتان می گیرید، شما را قوی می کنند. شما برای رسیدن به پیروزی، چه به مشت هایتان تکیه کنید و چه به رقص پای درجه یکتان، انجام این فعالیت ها به سطح خاصی از قدرت نیاز دارد.

بعنوان مثال مشت زدن به یک کیسه بوکس صدها بار در هر جلسه، بالا تنه و پایین تنه را بطور همزمان بکار می گیرد. این حرکات پی در پی، هر دو بخش بدن را بطور همزمان محکم و قوی می کند. این، کار بسیار مهمی است، زیرا بسیاری از تمرینات، این توانایی را ندارند که همه ی گروه های عضلانی را در یک زمان بکار بگیرند.

علاوه بر این، بسیاری از مربیان تمایل دارند که تمرینات قدرتی را با بوکس ترکیب کنند. اینکار قدرت بدن را خیلی بیشتر افزایش میدهد.

عکس العمل های سریع در تناسب اندام و زندگی اهمیت زیادی دارند. بوکس، هماهنگی دست با چشم را بهبود می بخشد و به شما امکان می دهد که در برابر مشتها جاخالی دهید و فقط در چند ثانیه، مشت های سریع بزنید. اما این مساله چه ارتباطی با زندگی شما دارد؟

هنگامیکه عکس العملهای سریع داشته باشید، در مواقع مهم، سریعتر واکنش نشان می دهید. این مساله از اهمیت زیادی برخوردار است، بخصوص برای افراد پیر. هماهنگی بهتر دست با چشم، تعادل و تفکر سریع را بهبود می بخشد، به شما امکان می دهد که تصمیمات بهتری بگیرید و از سوانح یا سقوط ها مانع می شود.

در تناسب اندام نیز برای جلوگیری از سوانح، باید عکس العمل های سریع داشته باشید. بهبود هماهنگی دست با چشم برای افزایش سطح مهارت هایتان ضروری است، فاقد در نظر گرفتن ورزشی که انجام می دهید.

آکاایران: فواید ورزش بوکس برای بدن

برای ابراز خشم، هیچ راهی بهتر از خالی کردن خشمتان روی یک کیسه بوکس نیست. ضربه زدن به اضطراب و استرس از طریق بوکس، یک روش پر انرژی برای آرام کردن ذهن است. این روش بعلت شدت فشار و شدت متوسط مدت زمان ریکاوری، بعنوان یک مجرای خروجی برای استرس، بسیار موثر است.

هنگامیکه بیشتر از حد به خودتان فشار بیاورید، چیزی که ذهنتان را درگیر کرده را فراموش کرده و بجای آن احساس قدرت خواهید کرد.

شاید بوکس بخاطر این مزیتش معروف نباشد، اما این روش یکی از بهترین روش ها برای از دست دادن وزن اضافی است. بوکس، بالاتنه و پایین تنه را درگیر می کند، به عضلات می آموزد که سخت تر کار کنند و قدرت و استقامت را افزایش می دهد.

تمام آن پانچ ها، دویدن ها و پرش ها، تعداد زیادی کالری می سوزانند. در نهایت، توده ی عضلانی شما افزایش خواهد یافت و توده ی چربی تان بطور قابل توجهی کاهش می یابد.

منبع : fitnessmagazine.ir

سایت ورزش ، بدنسازی ، آموزش شنا ، ورزشهای رزمی ، بدنسازی بانوان ، آکاایران

خیلی از افراد، نتایج خوبی از فراگیری بوکس کسب می‌کنند. شما می‌توانید با کمک بوکس، بازوها و پاهای‌تان را قوی‌تر کنید. این برنامه‌ها و کلاس‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند احساس قدرت درونی کرده و به تعادل هیجانی برسید. کلاس‌های آموزش بوکس، در چند سال اخیر، همراه با جریان فعال فراگیری فیتنس بدنی بوده‌اند. مشاهده شده که تمرینات بوکس، فوایدی برای قلب و عروق و تقویت عضلات دارد. فیلم‌های ورزشی Tae bo هم تمرینات بوکس و کیک بوکسینگ را رواج داده و محبوب کرده‌است.

کلاس‌های آموزش بوکس کاردیو و تنوعات نوآورانه ضربه با مشت، دفاع و فیتنس، همگی ترکیبی از تمرینات آیروبیک را دارند. شما با فراگرفتن بوکس، اجرای درست مشت‌زنی را یادگرفته و به نحوه ترکیب تمرینات شدیدتر دست خواهید یافت که به شما کمک می‌کند قوی‌تر شوید و اعتماد بنفس بیشتری داشته باشید.

تمرینات ترکیبی که روی بلوک‌ها انجام می‌دهید، ضربات و لگدها، روی یک حریف فرضی انجام می‌شوند. ممکن است شاهد کلاس‌هایی باشید که شرکت‌کننده‌هایش مشت و لگدها را در هوا پرتاب می‌کنند. همچنین کمپ‌های آموزشی را خواهید یافت که تجهیزات خوبی مانند کیسه‌های مشت‌زنی دارند و شما هم می‌توانید حریفی انتخاب کنید که نرم‌پنجه باشد.

کالری سوزی و افزایش ضربان قلب

ممکن است غیراز جنبه‌های فیزیکی فراگیری بوکس، از فواید دیگری هم بهره‌مند شوید. تمرینات هوازی کیک بوکسینگ به شما اجازه می‌دهد فقط در یک ساعت، ۳۵۰ تا ۵۰۰ کالری بسوزانید. همچنین به شما کمک می‌کند ضربان قلب را از ۷۵ درصد به ۸۵ درصد برسانید. ثابت شده که این اتفاق خوبی است و اگر ورزش می‌کنید یا در حال فراگیری هستید، این میزان ضربان قلب، توصیه شده است.

فايده هاي ورزش بوکس

دیگر فواید بوکس

از این گذشته، این کلاس‌های آموزش بوکس، باعث افزایش سرعت، مقاومت و قدرت‌تان شده و انعطاف‌پذیری و عکس‌العمل عضلات هم تقویت می‌شود. حرکات مکرر بازوها با جاخالی دادن‌ها و بالا و پایین پریدن‌ها هنگام مشت‌زنی به تقویت بازوها و پاها کمک می‌کند. این تمرینات همچنین برای بهبود حرکات مفاصل مفید است. برای این حرکات شما باید تعادل‌تان را بهتر کرده و به هماهنگی برسید تا بدن‌تان به ثبات و استحکام رسیده و فرم بدنی خوبی را حفظ نماید.

این فواید جسمی که از بوکس و کیک بوکسینگ کسب می‌نمایید تنها چند مورد از فواید بسیاری هستند که از این ورزش‌ها نصیب‌تان می‌شود. شما مهارت‌های مکانیسم دفاعی زیادی فراخواهید گرفت که می‌توانید در وضعیت‌های ضروری از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین وقتی ضربه یا مشت می‌زنید احساس رضایت خواهید کرد و ریلکسیشن و انگیزه‌تان هم بیشتر خواهد شد. نفس راحتی خواهید کشید و احساس می‌کنید از استرس رها شده‌اید. همچنین به شما کمک می‌کند از خشم درون‌تان رها شوید. به محض رهایی از حس‌های ناخوشایند، در بدن‌تان احساس سبکی کرده و به آرامش ذهنی هم می‌رسید.

بوکس پیشنهاد کارشناسان است

بسیاری از کارشناسان فیتنس و آیروبیک، درس‌های آموزشی بوکس را به مبتدیان توصیه می‌کنند. این فنون به شما اجازه می‌دهد روی سرعت پیشرفت دلخواه و وضعیت بدنی مورد نظرتان کار کنید. کلاس‌های بوکس به شما این امکان را می‌دهد تا جایی که برای‌تان مناسب و ایمن است و با شرایط‌ تان هماهنگی دارد پیش بروید.

با فراگیری بوکس، نتایج مثبتی در انتظارتان خواهد بود و از بدنی متناسب لذت خواهید برد و می‌توانید فرم بهتری را برای اندام‌تان حفظ کنید. شما این حق انتخاب را دارید که در سطح دلخواه و در حد مهارت خود، تمرین و ورزش کنید و از برنامه‌های آموزشی بوکس لذت ببرید.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منبع: streetdirectory

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

با سلام وخسته نباشید از سایت عالیتون ایا می توان از بوکس به عنوان دفاع از خود در مواقع ظرروری استفاده کرد؟ یعنی در زندگی روزمره کاربرد دارد؟

سلام، ورزش های رزمی و اون های که ماهیت رزمی دارند برای دفاع خوب هستند منتها من اگر جای شما باشم دفاع شخصی رو دنبال می کنم

بوکس واقعا تاثیر گذاره از وقتی رفتم استقامتم رفت بالا،بوکس از کیک بوکسینگ وMMIبهتره

بوکس برای استقامت وسرعت عمل و سلامتی عالیه،بوکس خیلی ورزش جذابیه

بوکس حرف نداره عااالیه

بوکس واقعاسلطان ورزش هاست

سلام من محمد هستم۱۴ساله آیا بوکس باعث بزرگ شدن بازو هم می شود ؟

سلام، روی عضلات تأثیر داره،؛ اما مثل بدنسازی و وزنه زدن باعث بزرگ شدن نمیشه

بوکس بهترین ورزشه،ولی کیک بوکسینگ و ام ام ای نه چون اینا همشون از بوکس تقلب کردن ،بوکس بدن رو قوی وچقرمیکنه تازه بوکس ورزشی المپیکیه.

با سلام . آیا بین تمرینات بدنسازی که در باشگاه بدنسازی با وزنه انجام می گیرد و انعطاف پذیری ارتباطی وجود دارد؟

سلام،  درست متوجه نشدم، ارتباط از چه لحاظ؟

سلام میشه در مورد فیتنس بانوان هم مطلب بذارید توی کانال تلگرام با تصویر حرکات آموزشی . ممنون

سلام. مطالب زیادی در مجله علم ورزش موجود هست کافیه به قسمت تناسب اندام برید و مطالب رو مطالعه کنید

سلام .اگه کسی دیسک کمر خفیف داشته باشه میتونه بوکس یا ورزش های رزمی دیگه مثل جودو و…. انجام بده

سلام. فکر نمیکنم ورزش های رزمی مخصوصاً جودو برای ما مناسب باشه. ضربات وارده قطعاً برای شما خوب نیستن

سلام.شما تو تهران جایی برای اموزش کیک بوکسینگ کاردیو برای بانوان می شناسید؟

سلام، نه متأسفانه اطلاعی نداریم

سلام، باشگاه پاد در نیاوران

سلام خسته نباشید . یک سوال داشتم ایا ورزش کیک بوکسینگ باعث عضله سازی می شود؟؟؟

سلام. بله اما بهتره تمرینات مکمل هم انجام بشه.

کیک بوکسینگ خیلی کالری سوزه و عالیه..منم تجربه کردم

شاید برایتان عجیب به نظر برسد که بدون وزنه و در منزل هم می توانید سریع عضله بسازید ؟ بله، شما می توانید با یک برنامه منظم هر آنچه را که با رفتن به باشگاه ورزشی و وزنه زدن به دست می آورید ( عضله سازی و تناسب اندام)،…

فايده هاي ورزش بوکس

زندگی ماشینی امروزه و رژیم غذایی غلط باعث عدم تناسب اندام می شود.افتادگی باسن و افزایش چربی باسن نیز یکی از این موارد است، خصوصا” اگر ساعت ها روی صندلی بنشینید و مشغول کار باشید یا بی تحرک باشید. علم ورزش حرکاتی برای کوچک کردن ران و باسن و…

در بدنسازی گذشته از برنامه بدنسازی اهمیت توجه به ورزشکار مبتدی برای یک مربی خیلی خیلی بیشتر از یک ورزشکار حرفه‌ای است و زیر نظر گرفتن حرکات یک مبتدی از مهمترین وظایف یک مربی است. دلیل این قضیه هم این است که کوچک ترین اشتباه یک مبتدی به قیمت…

وقت آن رسیده که دمبل ها، وزنه ها و دستگاه های بدنسازی را کنار بگذارید و تمرینات جدید که صد در صد برای آمادگی و تناسب اندام مفید هستند را امتحان کنید، این تمرینات تکنیک‌های تمرینی ورزش TRX هستند که امروز مخاطبان زیادی دارد. ورزش TRX مخفف کلمات total-body…

بعضی از افراد به گونه‌ای تمرین و تغذیه می‌کنند که انگار سعی دارند عضله سوزی کنند! نه اینکه عضله بسازند. تنها راه اینکه مطمئن شوید در حال عضله سوزی هستید این است که ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا به شما بگوییم بدترین اشتباهات ممکن برای نابود کردن تلاش‌های‌تان و…

تحقیقات دانشگاه Wisconsin–La Crosse نشان می‌دهد که حرکت کرانچ، عضلات راست شکمی و مورب شکمی را بهتر از سایر حرکات رایج عضلات مرکزی، فعال می‌کند. اما به شرطی که شما نحوه انجام صحیح این حرکت را بدانید. ژاکلین برنان مربی خصوصی دانشگاهی، ورزشکار حرفه ایی و بنیانگذار Mindful wellness…

مهم ترین مسأله ای که هنگام خرید یک انگشتر طلا به عنوان هدیه برای کسی که دوستش داریم با آن مواجه می‌شویم انتخاب بهترین و مناسب‌ترین طرح از میان تمامی انگشترهای موجود است. البته که میزان بودجه و مسائل مالی تأثیر زیادی بر این انتخاب می‌گذارد اما در این…

هنگامی که در مورد سلامتی صحبت بـه میان می‌آید، بی‌تـردید وضــعیت صحیـح قرارگـیـری بـدن مانند  شـمـا هـنـگام فعالیت‌های گوناگون مانند طرز صحیح نشستن در رأس فهرست عوامل مهم سلامتی قـرار خـواهد گـرفـت، زیـرا بـه انـدازه تغذیه مناسب، ورزش، پـرهـیـز از مواد الکلی و سیگار در حفظ سلامتـی بـدن موثر…

برای به افزایش وزن و توپر دیده شدن بدن لازم است که بیش از آن مقدار کالری که می‌سوزانید، با مصرف مواد غذایی افزایش وزن، کالری دریافت کنید. این اهمیت ندارد که تصور می‌کنید، بیش از اندازه غذا می‌خورید، اگر متوسط  کالری دریافتی شما کمتر از میزان کالری مصرفی…

پختن غذا باعث می‌‌شود راحت‌تر جویده و بلعیده شود، بهتر هضم شود و می‌تواند ارزش انرژی غذا را بیشتر کند. مثلاً برنج خام را فرض کنید؛ اگر قرار باشد آن را نپخته بجوید و بخورید به بسیاری از مواد مغذی آن دسترس نخواهید داشت زیرا این جور مواد غذایی…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.

ورزش بوکس از آن دسته ورزش‌هایی است که به دلیل داشتن اتفاقات بعضا خطرناک کمتر مورد توجه افراد قرار می‌گیرد؛ اما آیا با فواید ورزش بوکس آشنا هستید؟ با جیمیتو همراه باشید تا شما را با دنیای بوکسینگ بیشتر آشنا کنیم.

 

هر ورزشی با تناسب نوع تمرینات خود فوایدی برای بدن دارد، فواید ورزش بوکس نیز کم نیستند و در این بخش قصد داریم به برخی از مهمترین آن‌ها اشاره کنیم.

 

تمرینات ورزش بوکس شامل طناب زدن، دویدن روی تردمیل و … است که سبب می‌شود بدن به آمادگی لازم برای انجام این ورزش شود. همچنین هر بار مشت زدن و رقص پا در رینگ باعث می‌شود بسیاری از عضلات درگیر شده و این مساله باعث اکسیژن رسانی و خون رسانی زیاد به قلب و مغز شده و از این نظر باعث بهبود سلامت قلبی و عروقی شما خواهد شد.

فايده هاي ورزش بوکس

تمرینات وزش بوکس باعث آماده‌تر شدن استخوان‌های پا و زانو و سرشانه و دست‌ها می‌شود. همانگونه که می‌دانید با افزایش سن استخوان‌ها ضعیف تر می‌شوند و انجام ورزش‌هایی مانند وزنه زدن و بدنسازی در بوکس باعث تقویت استخوان و مفاصل می‌شود.

 

نکته جالب توجه در مورد ورزش بوکس این است که عضلات مختلف بدن به خصوص عضلاتی میانی، دست‌ها و سرشانه رشد خوبی خواهند داشت.  در این ورزش تمرینات مختلفی مانند شنا سوئدی، ددلیفت و جلو بازو و سرشانه انجام می‌شود که در رشد عضلات و ماهیچه‌ها بسیار اثربخش است.

 

شاید برایتان جالب باشد که میزان جنب و جوش و کالری سوزی در ورزش بوکس به قدری بالاست که در هر ساعت ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری انرژی خواهید سوزاند؛ و این برای افرادی که قصد دارند به تناسب اندام برسند فوق‌العاده است. حرکات ورزشی مختلف مانند رقص پا، مشت زنی، تمرینات کاردیو و … همه آن‌ها با افزایش متابولیسم بدن به کاهش وزن و چربی سوزی کمک خواهد کرد.

سلامت ذهنی، بدنی خوش اندام تر و بدست آوردن حس پیروزی از جمله مواردی است که در این ورزش انفرادی باعث افزایش اعتماد به نفس و افزایش عزت نفس می‌شود. بنابراین اگر به دنبال افزایش اعتماد به نفس هستید انجام ورزش بوکس کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

اگر بخواهید  در رینگ بدرخشید، باید عضلاتی میانی انعطاف پذیر داشته باشید. عضلات شکم، کمر و پشت به درخشش شما کمک خواهند کرد. به همین دلیل است که در این ورزش حرکات ورزشی که در عضلات میانی دخالت دارند، توجه ویژه‌ای شده است.

 

هنگامی که عضلات شما بزرگت و قوی تر می‌شوند، شما نیاز توان و تحمل بیشتری بدست خواهید آورد. این ورزش هم از نظر ذهنی و هم جسمی شما را برای تحمل سختی‌های بیشتر آماده می‌کند. افزایش گردش خون، اکسیژن رسانی بیشتر به عضلات باعث می‌شود دیرتر خسته شوید. همچنین به شش‌ها کمک می‌کند تا اکسیژن را به خوبی جذب کرده و فرایند دم و بازدم را بهبود می‌بخشد.

یکی از فواید ورزش بوکس این است که به شما دفاع شخصی یاد خواهد داد. هر چند ما با دعوا کردند و زد و خورد کاملا مخالفیم اما وجود اتفاقات بد در کوچه و خیابان شما را مجبور خواهد کرد که به فکر دفاع شخصی باشید و بوکسینگ این کمک را به شما خواهد کرد.

 

یکی دیگر از فواید این ورزش را سازی استرس و تنش از بدن است. وجود کیسه بوکس در یک جلسه تمرین باعث می۲شود تا با مشت زنی به آن تمام استرس و افکار منفی که در طی روز داشته‌اید را به راحتی خالی کنید. تحقیقات نشان می‌دهد انجام فعالیت‌هایی مانند مشت زنی باعث می‌شود بعد از تمرین حس خوشحالی و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

ورزش بوکس دارای تمرینات بسیار زیادی است که به هماهنگی دست، پا و سایر نقاط مختلف بدن با دست‌ها می‌پردازد. هماهنگی ضربات مشت با رقص پا در رینگ نمونه‌هایی از این هماهنگی‌هایی است که معمولا بعد از تمرینات زیاد بدست خواهد آمد. برای اینکه به این توان در هماهنگی برسید، انجام حرکت طناب زنی، مشت زنی به کیسه بزرگ را به صورت منظم در تمرین روزانه خود قرار دهید.

 

 

برای انجام دادن ورزش بوکس‌ آمادگی جسمانی و قدرت بدنی بالا از درجه اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین شهامت و هراس نداشتن از ضربه خوردن و چابکی در عکس‌العمل از فاکتورهای مهم این ورزش به حساب می‌آید.

 

 

در مسابقات حرفه‌ای در ۱۵ وزن و در مسابقات آماتور در ۱۱ وزن مبارزات صورت می گیرد. بوکسورها باید با در دهان داشتن لثه و دستکش، فرم لباس و کفش مخصوص بوکس در رینگ مبارزه حاضر شوند.

 

 

تذکر بیش از ۳ بار داور وسط به خطای یک مبارز، از امتیازات آن کسر می‌گردد.

 

بیشتر بخوانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

فايده هاي ورزش بوکس

بسیاری از افراد که در ورزش بوکس مشغول فعالیت هستند توانسته اند که نتایج خوبی از آن بدست بیاورند. شما به وسیله بوکس قادر خواهید بود تا بازو و پاهای خود را قوی تر سازید. علاوه بر این، قعالیت در ورزش بوکس باعث می شود که شما احساس قدرت درونی کرده و به تعادل هیجانی برسید. در ادامه این مقاله از سایت ژیار آنلاین قصد داریم به برسی نتایج و تاثیر بوکس در تناسب اندام بپردازیم.

شما در ورزش بوکس می توانید علاوه بر یادگیری جنبه های فیزیکی آن، از مزایای دیگر آن نیز برخوردار شوید. شما با انجام دادن تمرینات هوازی کیک بوکسینگ قادر خواهید بود که در یک ساعت 350 تا 500 کالری بسوزانید. علاوه براین، بوکس به شما کمک خواهد کرد که ضربان قلب خود را از 75 درصد به حدود 85 درصد افزایش دهید. بر اساس تحقیقات انجام شده، به اثبات رسیده که در صورتی که ورزش می کنید داشتن این درصد از ضربان قلب بسیار مفید است.

علاوه بر فواید گفته شده در بالا، می توان به افزایش سرعت، مقاوت، قدرت و انعطاف پذیری در ورزش بوکس اشاره کرد. حرکات متوالی بازوها با جاخالی دادن ها و بالا و پایین پردن ها در هنگام مشت زنی باعث تقویت بازوها و پاها خواهد شد. علاوه بر این، این تمرینات جهت بهبود حرکات مفاصل بسیار مفید هستند.
برای انجام این حرکات، شما باید میزان تعادل خود را بیشتر کرده و به هماهنگی برسید تا بدن تان به ثبات و استحکام برسد و به فرم بدنی ایده آل دست پیدا کنید. این فواید جسمی که از بوکس و کیک بوکسینگ کسب مینمایید تنها چند مورد از فواید بسیاری هستند که از این ورزشها نصیبتان میشود. شما مهارتهای مکانیسم دفاعی زیادی فراخواهید گرفت که میتوانید در وضعیتهای ضروری از آنها استفاده کنید.
علاوه بر این، زمانی که شما مشت می زنید احساس رضایت کرده و در نتیجه انگیزه تان به شدت افزایش خواهد یافت. نفس راحتی کشیده و حس می کنید از استرس رها شده اید. بوکس به شما کمک می کند تا از خشم درون خود رها شده و درنتیجه احساس سبکی کرده و به آزامش ذهنی برسید.

تعداد زیادی از کارشناسان تناسب اندام و آیروبیک، تکنیک های آموزشی بوکس را به افراد مبتدی پیشنهاد می دهند. این تکنیک ها به ورزشکار اجازه خواهند داد که بر روی سرعت پیشرفت دلخواه و وضعیت بدنی مورد نظر کان کند. کلاس های بوکس به شما این امکان را خواهد داد که تا جایی که برای شما مناسب، ایمن و امکان پذیر است روبه جلو پیش بروید.
شما با یادگیری ورزش بوکس به نتایج مثبتی دست خواهید یافت و از بدنی متناسب لذت خواهید برد و می توان به تناسب اندام رسیده و آن را حفظ کنید. شما این حق انتخاب را دارید که در سطح دلخواه و در حد مهارت خود، تمرین و ورزش کنید و از برنامههای آموزشی بوکس لذت ببرید.

 

فايده هاي ورزش بوکس

بوکس علاوه برقوی شدن بدن هوشت روهم قوی میکنه،بوکس بهترین ورزشه

مطالب بسیار مفید بود ،علاقه ام به بوکس بیشتر شد .

بوکس واقعا استقامت بدن را میبره بالا

بوکس بهترین ورزشه چون که ادم رو افتاده و سربه زیر میکند

سلام دوستان..
من30سالمه..وزنم58 قدم160..قدرت بدنیم خیلی پایینه…میخوام ورزشی برم که بدنم خوش فرم بشه و قدرت جسمی ام بالابره…چیکارکنم؟لطفا راهنمایی کنید…ممنونم


آدرس:

کردستان – بانه – خیابان صلاح الدین شمالی – ساختمان آفتاب درخشان – طبقه 4 شرکت ژیار سافت


تلفن:08734263901

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ژیار سافت می باشد.

فايده هاي ورزش بوکس
فايده هاي ورزش بوکس
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *