عکس از درخت بید مجنون

دوره مقدماتی php
عکس از درخت بید مجنون
عکس از درخت بید مجنون

بید مجنون از جمله درختان زینتی و محبوب در ایرانی می باشد، که در مناطق مختلف ایران بسیار یافت می شود. در این مطب به نحوه کاشت بید مجنون و روش پرورش آن خواهیم پرداخت، تا پایان همراه ما باشید.

کاشت بید مجنون در محوطه ساختمان ها، پارک ها و باغ ها بسیار زیباست. شاخه های آویز این درخت نمایی بسیار دیدنی به محوطه می بخشد. برای کاشت و پرورش این درخت کافی است به نکات نوشته شده در این مطلب توجه کنید.

درخت بید مجنون از دیرباز مورد توجه طبیعت دوستان و عاشقان بوده است. نام لاتین این درخت زیبا Weeping willow است که از خانواده Salicaceae می باشد. این درخت دارای شاخه هایی به رنگ قهوه ایی روشن یا قهوه ایی مایل به زرد می باشد. برگ های آن تا حدودی کشیده بوده و شاخه های آن به سمت پایین حالت افتادگی دارد. این افتادگی و زیبایی درخت آن را به بید مجنون معروف ساخته است .

این گیاه زیبا در شمال کشور چین و همچنین در بین النهرین (دجله و فرات) و راه ابریشم دیده شده است. اصالت این درخت به کشور چین باز می گردد.عکس از درخت بید مجنون

این درخت زیبا در انواع خاک ها به خوبی توانایی رشد دارد. و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

دوره مقدماتی php

در شرایط دمایی مناسب که نه زیاد سرد باشد و نه زیاد گرم. این درخت به سرما حساس بوده و ممکن از در زمستان های بسیار سرد بدنه ی آن ترک خورده و گیاه از بین برود. این درخت اگر در سایه کشت شود و نور خورشید کمی به آن برسد باعث کشیده تر شدن برگ ها، افزایش فاصله بین آن ها می شود. احتمال بیماری های قارچی در این حالت بسیار بالا است. کاشت بید مجنون در محل هایی که نور گیر می باشد درای بهترین نتیجه است.

درخت بید مجنون بسیار آب دوست می باشد. هرچه میزان آبیاری و آبدهی آن بالا باشد رشد درخت نیز متناسب با آن افزایش پیدا می کند. این درخت دارای ریشه های عمیقی است که همین امر باعث دوام آوردن درخت در خشک سالی های کوتاه می شود.

در آبیاری باید توجه داشت که در ابتدای کاشت بید مجنون باید ابیاری به صورت عمقی باشد تا ریشه در امتداد عمق خاک رشد یابند.

هرس کردن بید مجنون در کاشت بید مجنون و نگه داری از آن و چگونگی بالا روندگی درخت بسیار موثر است. بهترین زمان برای هرس کردن درخت در فصل پاییز می باشد. نحوه هرس کردن اینگونه است که شاخه هایی که روی زمین افتاده است را کوتاه نمایید و همچنین  سر شاخه ها به صورت نا منظم بریده شوند.

کاشت بید مجنون از دو راه ممکن است :

برای قلمه زدن و کاشت بید مجنون باید یا شاخه هایی که نرم و سبز هستند که در اوایل بهار می رویند یا از شاخه های رسیده که در اواخر پاییز و زمستان موجود است استفاده شود.

برای قلمه زدن به روش زیر عمل می کنیم :

ابتدا قلمه را از درخت جدا نموده و سپس تمام جوانه های آن ارا جدا کرده و فقط یک عدد از آن ها را نگه می داریم. این قلمه ها تقریبا به صورت افقی کاشت می شوند . به این صورت که سعی می شود تمام قلمه زیر خاک قرار گیرد  مقدار کمی از آن بیرون خاک باشد. آبیاری این قلمه ها بسیار مهم است و باید شدت آبیاری نسبت به خود درخت بیشتر باشد.

یک راه دیگر برای کاشت بید مجنون پیوند زدن آن با درخت بید معمولی (بید مشک) می باشد. این راه تکثیر به نسبت قلمه زدن بیشتر پیشنهاد می گردد زیرا فرم زیبا تری پیدا می کند.

برای پیوند زدن به صورت زیر عمل می کنیم :

ابتدا قلمه هایی از خود درخت بید معمولی به روش قلمه زدن تهیه شود، سپس قلمه را نیز به همان روش کاشته و صبر می کنیم تا بید معمولی تا ارتفاع حدودا ۲ متر رشد کند. زمان پیوند زدن بید مجنون با بید معمولی در این ارتفاع است که این پیوند باید به صورت پوستی یا T شکل باشد.

بیماری های درخت بید مجنون

این درخت ممکن است دچار بیماری های گوناگونی شود که در ادامه به آن می پردازیم :

انواع بیماری ها:

هر گیاهی در طول زندگی خود ممکن است دچار برخی بیماری ها و آفات شود. برای جلو گیری از این مشکلات بهتر است درباره ی بیماری های درخت و یا گیاه مورد نظر اطلاعاتی داشته باشید.

این بیماری توسط باکتری به وجود می آبد که در اکثر گیاهان ممکن است رشد یابد. این بیماری زائده هایی در سطح بدنه بید مجنون ایجاد می کند.

این بیماری توسط قارچ اینجاد می شود. این قارچ در سطح بدنه درخت لکه هایی ایجاد می کند که البته کشنده نیست.

این بیماری لکه های سیاه برجسته روی تنه ی بید مجنون ایجاد می کند.

این بیماری توسط قارچ ایجاد می شود و ابتدا از برگ های کوچک شروع کرده و سپس به شاخه ها می رسد و باعث ایجاد کپک می شود .

این بیماری نوعی پوسیدگی در ریشه می باشد. که ممکن است درخت را به راحتی از پا در بیاورد.عکس از درخت بید مجنون

درخت بید مجنون همانند سایر درختان زینتی از طرفداران زیادی برخوردار است. شاخه های آویز آن زیبایی اش را دو چندان کرده. و مردم را به نشستن زیر سایه شاخه هایش فرا میخواند. از کاشت این درخت زیبا در محوطه هایتان لذت ببرید.


می 17, 2019 در 1:20 ب.ظ


سلام‌درخت‌بید‌مجنون‌دم‌در‌حیات‌تو‌کوچه‌کاشتم‌دوسالی‌هست‌امسال‌اولش‌خوب‌سرسبز‌بود‌بعدش‌برگهاش‌زرد‌شده‌وشروع‌کردن‌به‌ریزش‌جوابی‌از‌این‌سایت‌شما‌دریافت‌نکردم‌دراین‌مورد‌لطفا‌کمکم‌کنید‌حیف‌این‌درخت‌خشک‌بشه‌ممنون‌از‌سایت‌عالیتون‌


پاسخ دادن


نوامبر 26, 2019 در 3:23 ب.ظ


زرد شدن برگ های بید مجنون علت های متفاوتی داره و باید علت رو پیدا کنید تا راه درمان رو پیدا کرد. محتصرا چندتا از علت ها رو ذکر می کنیم :
.۱ وجود نخاله های ساختمانی در خاک
۲٫ وجود درخت اکالیپتوس در نزدیکی بید ( ریشه های اکالیپتوس به ریشه ی بید حمله میکنند.)
۳٫ آبیاری کمتر از حد انتظار گیاه و یا آبیاری بیش از اندازه
۴٫ تغذیه نکردن خاک
با تشکر از نظر شما


پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • داستان فیلم تایتانیک ۲
  • دیدگاه

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    ورود


    نام کاربری یا نشانی ایمیل


    رمز عبور

    عکس از درخت بید مجنون

    مرا به خاطر بسپار



    انتخاب زبانآفریکانسآلبانیاییعربیارمنیآذربایجانباسکبلاروسبلغاریکاتالانزبان چینی ساده شده)چینی (سنتی)کرواتیکشور چکدانمارکیهلندیانگلیسیاستونیاییفیلیپینیفنلاندیفرانسویگالیسیگرجیآلمانییونانیکریول هائیتیعبریهندیمجارستانیایسلندیاندونزیایرلندیایتالیاییژاپنیکره ایلتونیلیتوانیاییمقدونیمالایااهل مالتنروژیفارسیلهستانیپرتغالیرومانیاییسكس با دختر روسیصرباسلواکیاسلوونیاییاسپانیاییسواحیلیسوئدتایلندیترکیاوکراینزبان اردوویتنامیکلاه گذاشتنییدیش
    /* */

    TreePicturesOnline.com
    زبان 100 +

    در این صفحه شما خواهد شد بسیاری از تصاویر زیبا از درختان بید پیدا

    شما خواهد شد بسیاری از حقایق شگفت انگیز بر روی درختان بید، از جمله اطلاعات در مورد گونه درخت بید، اطلاعات کاشت، و خیلی بیشتر پیدا کنید.

    این اطلاعات با ارزش و مفید است که می تواند کمک به شما برای یادگیری بیشتر در مورد درخت بید است.عکس از درخت بید مجنون

    برای مشاهده هر تصویر درخت بید در اندازه کامل فقط بر روی تصاویر درخت بید دوست دارید کلیک کنید.

    لذت بردن از این تصاویر بید درختان.

    درختان بید، sallows و osiers جنس Salix به، اطراف گونه 400 درختان برگریز و درختچه ها، در درجه اول در خاک مرطوب در مناطق سرد و معتدل نیمکره شمالی یافت تشکیل می دهد. اکثر گونه ها به عنوان بید شناخته شده است، اما برخی از گونه درختچه باریک برگ هستند بید سبدی نامیده می شود، و برخی از گونه گسترده تر برگ به عنوان زرد رنگ اشاره (از قدیمی انگلیسی sealh، مربوط به کلمه لاتین جنس Salix، بید). برخی درختان بید (به ویژه گونه های قطب شمال و کوهستانی) هستند کم رو به رشد و یا خزنده درختچه؛ برای مثال بید کوتوله (herbacea جنس Salix) به ندرت بیش از 6 سانتی متر (2 در) در ارتفاع، هر چند گسترش به طور گسترده ای در سراسر زمین.

    درختان بید همه پوست فراوان آبکی، SAP است که به شدت با اسید سالیسیلیک، نرم، معمولا مطیع، چوب سخت، شاخه های بلند و باریک و بزرگ، فیبر، ریشه اغلب stoloniferous عنوان شده است. ریشه قابل توجه برای سختی خود را، اندازه، و سرسختی به زندگی هستند، و ریشه به آسانی از قسمت های هوایی گیاه رشد می کنند.

    برگ معمولا دراز اما همچنین ممکن است دور به بیضی شکل باشد، اغلب با حاشیه دندانهدار است. اکثر گونه برگریز هستند. درختان بید نیمه همیشه سبز با برگ های چرمی نادر، به عنوان مثال جنس Salix micans و S. australior در شرق مدیترانه می باشد. تمام جوانه های جانبی می باشد. هیچ کاملا جوانه انتهایی است که تا کنون تشکیل شده است. جوانه توسط یک مقیاس واحد تحت پوشش، متصل در پایه دو دقیقه جوانه نقطه مقابل آن، متناوب مرتب، با دو، برگ های کوچک مخالف، مقیاس مانند. این جفت اول به زودی سقوط، و برگ بعد به طور متناوب مرتب.

    برگ ساده، پر رگه، و معمولا خطی نیزه است. معمولا آنها دندانه دار، گرد در پایه، حاد یا نوک تیز هستند. دمبرگ برگ کوتاه هستند، stipules اغلب بسیار آشکار، به دنبال مانند برگ های دور کوچک و گاهی اوقات برای نیمه تابستان باقی مانده است. در برخی از گونه، با این حال، آنها کوچک، جزئی، و زود گذر (به زودی سقوط) می باشد. در رنگ برگ نشان می دهد انواع زیادی از سبزی، اعم از زرد به مایل به آبی.

    درختان بید دوپایه با گل زن ظاهر می شود که catkins در گیاهان مختلف مرد و هستند. catkins در اوایل بهار تولید، اغلب قبل از برگ، و یا به عنوان برگ جدید باز کنید.

    تقریبا تمام درختان بید ریشه بسیار آسانی از قلمه و یا که در آن شاخه شکسته روی زمین دراز می کشید.

    برگ و پوست درخت بید در متون کهن از آشور، سومر و مصر به عنوان یک درمان برای تب و درد، و پزشک یونان باستان بقراط در مورد خواص دارویی آن در 5th قرن قبل از میلاد نوشته ذکر شده است. آمریکایی های بومی در سراسر قاره آمریکا در آن را به عنوان یک جزء اصلی از درمان های پزشکی خود متکی هستند. دلیل این است که آن را شامل اسید سالیسیلیک، پیشرو به آسپرین.

    برخی از اولین محصولات تولیدی انسان ممکن است از بید ساخته شده است. صنایع دستی عمومی مانند سبد، تله های ماهی، نرده ها ترکه برای ساختن سبد و گردن و دیوارهای خانه مالیدن اغلب از osiers (شاخه بید میله مانند) بافته شد. میله های بید نازک و یا تقسیم ترکه یا چوب کوتاه را می توان به، که همچنین دارای سابقه ای طولانی بافته شده است. بید نسبتا قابل انعطاف است، کمتر احتمال دارد به تقسیم در حالی که نسبت به بسیاری از جنگل های دیگر بافته شده، و می تواند در اطراف گوشه های تیز در سبد خم.

    چوب بید نیز در ساخت جعبه، برومس، خفاش کریکت استفاده می شود (رشد از گونه های خاصی از بید سفید)، تخته گهواره، صندلی و مبلمان های دیگر، عروسک، فلوت، قطب، شامل غرفه های عرق، اسباب بازی، تراش، دستگیره ابزار، روکش ، دسته ها و سوت.

    علاوه بر تانن، فیبر، کاغذ، طناب و رشته، می توان از چوب تولید شده است.

    بید برای زیست توده و یا سوخت های زیستی رشد کرده است، در سیستم های جنگلداری انرژی، به عنوان یک نتیجه از انرژی بالای آن در انرژی را نسبت، پتانسیل کاهش کربن بزرگ و رشد سریع.

    به عنوان یک گیاه، بید برای بیوفیلتراسیون، تالاب ساخته، سیستم های تصفیه فاضلاب محیط زیست، هدجس، احیای زمین، محوطه سازی، گیاه پالایی، تثبیت کننده streambank (مهندسی زیستی)، تثبیت شیب، کنترل فرسایش خاک، shelterbelt و باد شکن، ساختمان خاک، احیای خاک استفاده می شود، باتلاق درخت کمپوست توالت، زیستگاه حیات وحش.

    بید به عنوان زغال چوب (برای طراحی) و در مجسمه های زنده استفاده می شود. مجسمه های زنده از میله های بید زندگی می کنند کاشته شده در زمین و بافته شده را به اشکال مانند گنبد و تونل ایجاد شده است. بید ساقه استفاده می شود برای بافت سبد و مجسمه بعدی 3 مانند حیوانات و اعداد و ارقام. بید ساقه نیز استفاده می شود برای ایجاد ویژگی های باغ مانند پانل های تزئینی و هرم.

    درختان بید تولید فراوان، شیره شیری که شامل اسید سالیسیلیک.

    چوب بید استفاده شده است تا بسیاری از موارد از جمله خفاش کریکت، مبلمان، فلوت، سوت و دسته جارو.

    با تشکر از شما برای بازدید از ما بید تصاویر درخت، لطفا دوباره به زودی برای برخی از تصاویر درخت بزرگ تر!

    این صفحه را نشانه

    addthis_pub = ‘cmbl’;

    برای مشاهده درخت تصاویر اینترنتی دسته بندی ها درخت در کلیک زبان مورد نظر خود بر روی “انتخاب زبان” در پایین حرکت منو به زبان … زبان را انتخاب کنید و پس از آن خود را یک لحظه صبر کنید برای ترجمه صفحات درخت تصاویر به نظر می رسد. لذت بردن از این عکس درخت.

    تصاویر تصویر زمینه درخت می تواند زمینه های زیبا بر روی دسکتاپ computer`s خود را. ما ببینید عکس تصویر زمینه درخت لینک در دسته درخت سمت چپ.

    با تشکر از شما برای بازدید از ما عکس درخت at Tree تصویر Online.com، لطفا دوباره به زودی برای بیشتر بزرگ عکس درخت!

    عکس های شومینه –

    عکس درخت –

    Gazebo تصاویر –

    نمادها و معانی آنها
    نمونه رزومه –

    کلیسای تصاویر –

    تولید خانه تصاویر
    طبیعی ورود جانبداری –

    عروسک های سایه ای –

    جزایر واقع در دریای کاریب
    بازی بازی های لمسی –

    آبشار تصاویر
    ساخت تصاویر داغ – فرم درخواست کار

    درخت تصاویر Online.com | © 2010-var theDate=new Date()
    document.write(theDate.getFullYear())
    |

    درخت تصاویر حریم خصوصی
    تولید مثل در تمام یا بخشی از ممنوع است. همه حقوق محفوظ است که در آن قابل اجرا

    بید مجنون گونه ای درخت دوپایه دارای چوبهای نرم و سبک است که گلهایش فاقد پوشش میباشد. این گونه بسیار زیبا از جنس Salix (سالیکس) در خانواده Salicaceae (سالیکاسها) بومی مانطق شمالی و غربی چین و همچنین امتداد دجله و فرات و بخش هایی از بابل باستان است. این درخت در امتداد جاده ابریشم به سمت جنوب غربی آسیا و اروپا نیز دیده میشود.

    بید مجنون درختی برگریز در اندازه متوسط ​​تا بزرگ است که در طول رشد خود به ارتفاع ۲۰ تا ۲۵ متر بلندی میتواند برسد. درختی با سریع رشد و دارای طول عمر کوتاه، بین ۴۰ تا ۷۵ سال است.

    شاخه های آن قهوه ای مایل به زرد ، با جوانه های کوچک هستند. برگ ها متناوب ، مارپیچ ، مرتب و باریک به رنگ سبز روشن به طول ۴ تا ۱۶ سانتی متر و عرض ۵ تا ۲ سانتی با حاشیه دندانه دندانه ریز و نوک تیز میباشند و در پاییز به رنگ زرد طلایی در می آیند. گل های آن در اوایل بهار میرویند.

    بید مجنون مثمره نیست، یعنی میوه ای ندارد. اما شاخه هایی آبشاری مانند و بسیار زیبا دارد که آویزان است. این درخت به دلیل این که شاخه هایش را به پایین متمایل کرده، مجنون نامیده می شود.

    بید مجنون درختی بسیار سازگار است و در بسیاری از انواع خاک به جز خاک هایی که بسیار سریع آب را تخلیه میکنند و خاک های بسیار خشک در بقیه خاک ها رشد مناسبی دارد بهترین نوع خاک برای آن خاک حاصلخیز و مرطوب با زهکشی خوب مانند رس، شن و ماسه با ۵ تا ۷٫۵ است. این درخت از نظر نور محیط روشن و آفتابی را دوست دارد و تحت شرایط بیش از حد سایه شکل نامناسب و نحیف به خود میگیرد. نیاز به رطوبت آن زیاد است و شرایط مرطوب را دوست دارد.عکس از درخت بید مجنون

    ید مجنون به علت زیبایی و سایه انداز بودن کاربرد فراوانی در فضای سبز دارد. کاشت در چمن کاریها، حاشيه آبنماها، باغهای صخره ای و پارکها از کاربرد های آن در فضای سبز است.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    طرز تهیه چای ماسالا بنگلادشی

    طرز تهیه چای ماسالا

    طرز تهیه چای زیره

    گیاهان دارویی در استان لرستان

    09358504040

    عکس از درخت بید مجنون

    بید شامل بیش از 400 درخت و درختچه می باشد که در جنس بید قرار گرفته اند. این گیاهان رطوبت را دوست داشته بومی مناطق معتدل و سرد نیم کره شمالی هستند. علاوه بر تعداد زیاد گونه های جداگانه، به دلیل ایجاد تلاقی بین گونه ها هیبرید بید به راحتی حاصل می شود.
    بسته به گونه، اندازه آن از بوته های با ارتفاع کم تا درختان 30 متری و بیشتر، متغیر است. همه میوه های گیاهان دارای رطوبت بوده و در شرایط مرطوب به خوبی رشد می کنند. در واقع، در مورد کاشت آن ها در نزدیکی خطوط فاضلاب یا لوله های آب بایستی دقت کرد، زیرا ریشه ها به طور طبیعی آن ها را جذب می کنند.

    اکثر گونه های بید دارای برگ های نیزه ای شکل هستند. برخی گونه ها نیز دارای برگ های باریک (این گونه ها به عنوان اُسیر شناخته می شوند) و برخی نیز دارای برگ های کروی هستند (اکثر این گونه ها تحت عنوان سالو شناخته می شوند).

    گیاهان بید دوپایه هستند، به این معنی که دارای ویژگی های نر و ماده هستند. هر دو جنس در فصل بهار شاتون تولید می کنند برای گرده افشانی متقابل و تولید بذر های بارور ضروری هستند. همچنین، گیاهان جدید می تواند به راحتی توسط قلمه ریشه تکثیر شوند.

    درخت بید در طراحی منظره استفاده می شود. بید عمدتا در کنار رودخانه ها کاشت می شود، زیرا ریشه های آن خاک را حفظ کرده و مانع فرسایش آن می شود. در برخی موارد، شبکه های ریشه از سیستم شاخه بزرگ تر بوده و باعث می شود که در نگهداری تالاب های ارزشمند و مرطوب مناسب بود. این درخت به فیلتر کردن آب کمک کرده و مانع رانش زمین می شود. چوب آن شکننده است؛ بنابراین، در طراحی منظره از تعداد کمی از گونه های بید استفاده می شود.

    از آنجا که شاخه های آن به راحتی با هم رشد می کنند، گاهی اوقات از بید برای تهیه حصار یا حتی مجسمه استفاده می شود. برای سرعت بخشیدن به فرآیند می توان از پیوند روتین استفاده نمود.

    از شاخه های بید معمولا در تهیه زنبیل استفاده می شود، زیرا چوب آن به اندازه کافی انعطاف پذیر بوده و به راحتی در آب خیس شده و خم می شود.

    برخی از گونه های بید، الگوی لوزی شکلی را در شاخه های خود ایجاد می کنند که معمولا ناشی از عفونت قارچی است. این الگو، الگوی الماس نامیده می شود. با توجه به الگوی قابل توجه آن، این نوع چوب بسیار محبوب است. شاخه های لوزی شکل بید می تواند برای تهیه عصا و چوب اسکی و همچنین تهیه مبلمان استفاده شود.

    در بسیاری از فرهنگ ها از پوست بید برای تسکین درد استفاده شده است. این امر به دلیل وجود ترکیبی بنام سالیسین است. در دهه 1800، دانشمندان توانستند ترکیب موجود در آن شناسایی کنند که منجر به توسعه آسپرین تجاری شد. اسید سالیسیلیک، یک ماده شیمیایی مبتنی بر سالیسین می¬باشد که برای درمان آکنه نیز استفاده می شود.

    در بین صدها گونه بید، تعداد انگشت شماری از آن¬ها وجود دارد که فواید زیادی دارند.

    برای مطالعه مقاله با درخت بید فری آشنا شویم کلیک کنید .

    گونه های مهم بید

    بید بِب رایج ترین بید الماس استفاده شده می باشد که دارای الگوی ساقه های جانبی بوده و در قطعات چوب کامل مشخص است. پس از استقرار، این گونه نسبت به خشکی نسبتا مقاوم است.

    بید Bebb

    این گونه به دلیل داشتن شاخه های پیچ خورده، تمایل زیادی به زمستان دارد. بید چینی به عنوان گیاه زینتی گل دار و بونسای مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه ارتباط نزدیکی با بید مجنون دارد و برخی از گیاه-شناسان دریافته اند که این درخت همان بید مجنون است. ارقام دیگر عبارتند از “پیچنده طلایی” و “پیچنده اسکارلت”.
    پس از استقرار، بید چینی تا حدود نسبت به خشکی مقاوم است و در نتیجه می توان آن را به راحتی در هر مکانی کاشت کرد.

    بید چینی

    برخی از متخصصان دو زیر گونه از این گیاه را شناسایی کرده اند – Salix exigua exigua و Salix exigua interior (گاهی اوقات به نام بید سندبار شناخته می شوند). این گیاه فرم درختچه ای بید بوده و در اغلب موارد به دلیل انعطاف پذیر خوب به عنوان مصالح ساختمانی استفاده می شود. مبلمان روستایی اغلب از شاخه های این گیاه ساخته می شود. این گونه در برخی از مناطق شرقی ایالات متحده در معرض خطر نابودی قرار دارند.

    بید کویوت

    این درختچه بید به عنوان گیاه مدل بوده و برگ های مختلف، نظیر صورتی، سبز و سفید را تولید می کند. رنگ صورتی هنگامی رخ می دهد که برگ ها ظاهر می شوند و با پیشرفت فصل به سبز و سفید تغییر رنگ می-دهند. شاخه های آن در زمستان قرمز رنگ شده و بسیار جذاب هستند.
    این بید ممکن است تحت نام های مختلف ” Albomaculata” فروخته شود. بید دیگری که شباهت زیادی به Salix integra دارد ” Flamingo” است.

    برای مطالعه مقاله انواع درخت بید را بشناسیم کلیک کنید .

    بید داپل

    بز بید یکی از گونه های گیاهی است که گاهی اوقات به عنوان بیدمشک نیز شناخته می شود. بز بید داری شاتون بسیار جذابی است. در برخی موارد از آن برای تهیه حصار یا صفحه نمایش استفاده می شود. بز بید یکی از گونه های بید می باشد که به راحتی توسط قلمه تکثیر نمی شود؛ بنابراین، برای گرده افشانی نیاز به گیاه نر و ماد می باشد.

    بز بید

    همانطور که از نام آن می توان حدس زد، برگ های این درخت شبیه برگ های درخت هلو است. همانند بز بید، تکثیر آن توسط بذر انجام می شود، زیرا قلمه ها به راحتی ریشه تولید نمی کنند. این درخت نسبتا بزرگ بوده و به سرعت رشد می کند. از این درخت برای پر کردن سریع مناطق بایر و کنترل فرسایش استفاده می¬شود. در طبیعت، اغلب در کنار درختان چوب پنبه رشد می کنند.

    بید برگ هلو

    بید سرخ به صورت درختچه ای با ساقه های جوان بنفش رنگ می باشد که برگ های آن به رنگ آبی و سبز است. این درختچه می تواند سایه ایجاد کرده و خاک را خشک کند. این گیاه معمولا برای کنترل فرسایش در امتداد رودخانه ها و دریاچه ها کاشت می شود. همچنین، می تواند به عنوان حصار کاشته شود. گل ها و ساقه های جذاب آن را می توان در صنایع دستی استفاده کرد. این بید به دلیل داشتن سالیسین در پوست به عنوان مسکن استفاده می شود.عکس از درخت بید مجنون

    برای مطالعه مقاله با درخت بید قرمز سرخ آشنا شویم کلیک کنید .

    بید سرخ

    همانند بز بید، این گونه بید آمریکایی نیز تحت عنوان بید مشک شناخته می شود. بید مشک عمدتا برای استفاده در صنعت طراحی گل استفاده می شود. از نظر چشم انداز، گاهی اوقات برای ساخت حصار و یا باغ های باران استفاده می شود.

    بید مشک

    بید اسکولر نسبت به بسیار از بیدها می تواند شرایط خشکی را تحمل کند، البته نه به میزان گونه های متحمل به خشکی. این نوع بید، یکی دیگر از بیدهای الماس می باشد که توسط جان اسکولر کشف شده است. علاوه بر این، از چوب های آن در تهیه حصار یا پرچین و حکاکی استفاده می شود. این گیاه برای کنترل فرسایش در امتداد رودخانه کاشت می شود. این گیاه می تواند تهاجمی باشد.

    بید اسکولر

    بید مجنون شاید شناخته  شده ترین درخت از نظر چشم انداز باشد. این درخت در حوضچه و یا دریاچه به خوبی رشد می کند و می تواند برای ایجاد یک چشم اندازه بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. شاخه های آن به راحتی توسط نسیم تکان می خورد؛ با این حال، بادهای قوی ممکن است برخی از ساقه ها را شکسته و آن را از بین ببرد. در حدود 30 سال بایستی جایگزین شود، زیرا بید مجنون عمر زیادی ندارد.

    برای مطالعه مقاله درخت بید مجنون کلیک کنید .

    بید مجنون

    بید سفید ممکن است گاهی اوقات توسط قارچ هایی که باعث ایجاد ویژگی بید الماس می شود، آلوده گردد. نام آن از این واقعیت گرفته شده که برگ های پایینی آن سفید است. در بسیاری از مناطق این درخت چشم انداز خوبی ندارد، اما گاهی اوقات برای پر کردن نقاط خالی استفاده می شود. یکی از محبوب ترین رقم بید سفید، Salix alba ‘Tristis می باشد که به عنوان بید مجنون طلایی فروخته می شود. از ساقه های آن اغلب در بافندگی استفاده می شود.

  • اسطوخودوس گیاه
  • بید سفید

    غذای مورد علاقه، گوزن، واپیتی ، گوسفند و سگ آبی است. بید زرد به طور طبیعی در اکثر مناطق غربی و شمالی آمریکا رشد می کند و گاهی اوقات نیز در مناطق تحت سیل و فرسایش کاشت می شوند. این گیاه به راحتی از طریق بذر و قلمه تکثیر می شود. علاوه بر Salix lutea، چندین گونه دیگر نیز به عنوان بید زرد شناخته می شوند.

    بید زرد

    برای خرید بذر و فروش بذر می توانید از این لینک استفاده کنید.

    در صورت داشتن هر گونه پرسش و مشاوره در زمینه خرید بذر میتوانید با شماره 09358504040 تماس بگیرید.

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    عکس از درخت بید مجنون

    راههای ارتباطی با ما

    مقاله های جدید

    طرز تهیه چای ماسالا بنگلادشی

    طرز تهیه چای ماسالا

    طرز تهیه چای زیره

    گیاهان دارویی در استان لرستان

    طرز کاشت دارچین

    محصولات جدید

    محبوب ترین محصولات

    ارسال با پست 72 ساعته

    کلیه کارت های شتاب

    از ساعت 9 تا 17

    فقط 7 روز

    بالای دویست هزار تومان خرید

    (فقط تا وزن 200 گرم)

    poponik Email address:

    شما در حال حاضر دسترسی به اینترنت ندارید.


    کلمه کاربری یا ایمیل *


    گذرواژه *

    لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


    ورود


    نام فارسی: بید مجنون


    نام انگلیسی: willow


    نام علمی:salix babylonica


    خانواده:  salicaceae


    نوع: درخت خزان دار

    عکس از درخت بید مجنون


    اندازه: 15*8 متر


    فرم: افشان


    بافت: نرم


    رنگ برگ ها: سبز روشن


    فصل گلدهی: اوایل بهار


    رنگ گل ها: شاتون ها ی به رنگ سبز و زرد



    کاربرد د فضای سبز و محوطه سازی:

    سایه انداز ، سد بصری ، درخت محوطه چمن ، تاکیدی

    بید مجنون گونه‌ای برگریز از بید است که در اصل متعلق به نواحی خشک شمالی کشور چین است اما از طریق جاده ابریشم به دیگر نقاط جهان راه پیدا کرده است. بید مجنون از درختان معروف پارک ها و فضای سبز می باشد که به خاطر شکل و فرم زیبایش مورد توجه است. درختی است پر رشد و سریع رشد و دارای شاخه های نرم با برگ های ریز است.شاخه های افتاده و لرزان درخت فرم افشان خیلی زیبایی را ایجاد می کند. برگها در اوایل بهار معمولا زود ظاهر می شوند و به رنگ سبز روشن هستند که در زمینه سبز چمن کاری های وسیع منظره بهاری دل انگیزی خلق می کنند.این درخت مناسب کاشت در حاشیه نهرها، انواع آب نماها و برکه ها می باشد و نیازمند آب زیادی است.


    خاک مناسب:

    خاک هایی با حاصلخیزی متوسط را دوست دارد و در صورتی که آب کافی و خاک مناسب برای ان فراهم شود در بیشتر نقاط کشور قابل کشت است.



    عوارض و بیماریها:

    بید مجنون در مقابل وزش بادهای سنگین و همچنین آفات و بیماری ها حساس است.


    مشکلات:

    به خاطر داشتن ریشه های گسترده احتمال آسیب رساندن به ساختمان و آب نماها و تاسیسات زیر زمینی نزدیک مثل کابل ها و لوله ها وجود خواهد داشت و درختان پیوندی نسبت به انواع قلمه ای فرم زیبا و قشنگ تری به خود می گیرد.


    هرس کردن:

    برای زیبایی و حفظ فرم درخت می توان شاخه های رسیده به زمین را در یک ارتفاع معین هرس کرد.



    ازدیاد و تکثیر بید مجنون:

    در صورت ازدیاد از طریق بذر لازم است بذرها بلافاصله بعد از رسیدن جمع اوری و کاشته شوند (زمانی که کپسول ها از سبز به زرد تغییر رنگ می دهند). بذرها بعد از رسیدن تنها به مدت چند روز زنده هستند و در صورت قرار گرفتن در زطوبت مناسب در عرض 12- 24 ساعت جوانه می زنند. بیدها به راحتی از طریق قلمه زدن ساقه و ریشه نیز تکثیر می شوند. قلمه های خشبی کاشته شده در اوایل بهار نیز یکی از روش های تکثیر متداول بید مجنون است.


     


    عکس هایی دیگر از درخت بید مجنون : 

    مخاطبان

    جستجو

     

     

    بید مجنون (نام علمی: Salix babylonica)، گونه‌ای برگریز از بید است درختی به ارتفاع تا ۱۵ متر با شاخه‌های واژگون. برگ‌های شاخه‌های پایین پهن‌تر و با دندانه‌های پراکنده، بالایی‌ها باریک یا خطی-سرنیزه‌ای، به طرف انتها باریک‌شده-نوک‌دار، با دندانه‌های اره‌ای کوچک تنگ هم، بدون کرک یا با کرک‌های کم‌وبیش فشرده تنک، با سطح بالایی استومات‌دار یا با استومات‌های نسبتاً متراکم. گل‌آذین آن دم‌گربه‌ای و تقریباً بدون پایک است. کاربرد: سایه افکن، بادشکن، پوشش، کنار آب، تک درخت، کنترل فرسایش و آمایش خاک بید مجنون درختی است انبوه، دارای شاخه های فرعی بلند و آویخته که به طرف زمین خم می شوند. جهت جوان سازی، گاهی لازم است که شاخه های بزرگ به طور کامل حذف شوند تا نور کافی بتواند از لابه لای شاخه های دیگر آن عبور نماید. تا حد امکان از سرچینی یکنواخت شاخه ها خودداری شود. به خاطر فرم رشد خاص، این درخت در هر فضای سبزی جلب توجه می نماید و باید به تعداد کم کاشته شود از آنجایی که درختی است بسیار آب دوست و دارای ریشه های قوی و تهاجمی، باید در حاشیه خارجی باغ، جایی که تمایلات تهاجمی آن مشکل ساز نباشد، کاشته شود. خصوصیات گیاهی: ارتفاع: ۹- ۱۲ متر قطر تاج پوششی: ۱۵- ۲۱ متر درختی است تاج کروی، متراکم، با شاخه های متراکم، دارای شاخه های فرعی آویخته و انبوه، پوست تنه قهوه ای تیره و خشن، شاخک های ظریف آن سبز زیتونی یا بنفش براق می باشند. وقتی برگ ها می ریزند. این شاخک ها طرح جذابی در منظره زمستانی می آفرینند. برگ: ساده، متناوب، دارای دندانه های ریز به طول ۷٫۵-۱۵ سانتیمتر و عرض ۱٫۵-۲٫۵سانتیمتر هستند. آنها در قسمت اعظم زمستان پایا هستند. گل: گل آذین دم گربه ای، در بهار با برگ ها، فاقد ارزش زینتی. میوه: فاقد ارزش زینتی . سیستم ریشه ای: سطحی،گسترده، ریشه ها تهاجمی هستند. سرعت رشد: سریع نیاز های طبیعی : آب و هوا: گرما، سرما و شرایط کویری را تحمل می کند. انطباق پذیر. خاک: خاک مرطوب را ترجیح می دهد. در خاک های مردابی نیز رشد می کند. در آفتاب یا سایه رشد کرده و مقداری باد را تحمل می کند، ولی در باد بسیار شدید می شکند. خاک و دود را تحمل می کند. نگه داری: هرس: در جوانی درخت را هرس نمایید تا چهار چوب تثبیت شود. برای شکل دادن به درخت سالانه شاخه ها را تنک کنید. انتهای شاخه ها را به شکل منظم کوتاه نکنید. زمان هرس: پائیز آبیاری: آب دوست است و رطوبت زیاد می خواهد. تغذیه: توجه خاصی لازم نیست. آفات و بیماری ها: کنه (میزبان): در بهار و پاییز به عنوان پیشگیری با لیندین یا مالاتیون سم پاشی کنید. شته: با نیکوتین، لیندین یا مالاتیون در صورت نیاز سم پاشی کنید. عیوب: عمر آن کوتاه است. شاخه ها شکننده اند. ریشه ها تهاجمی می باشند و به دنبال آب به لوله های آب ،فاضلاب و سایر تأسیسات حمله ور می شوند. ***Salix alba vitellina بید مجنون ساقه زرد به تراکم S.babylonicaنبوده، سیستم ریشه ای آن نیز به آن اندازه تهاجمی نیست. بسیار آراسته و دارای شاخه های زرد بسیار درخشان است و به راحتی به عنوان بادشکن یا پوشش به کار می رود.عکس از درخت بید مجنون

    صفحه سیما

    پخش زنده سیما

    جدول پخش هفتگی سیما

    فرکانسهای سیما

    ارسال مخاطب

    ار ار اس های سیما

    آرشیو کلی سیما

    صفحه صدا

    پخش زنده رادیو

    جدول پخش هفتگی صدا

    فرکانسهای صدا

    برندگان مسابقات رادیو

    ارسال مخاطب

    ار اس اس های صدا

    آرشیو کلی صدا

    صفحات ویژه

    برندگان مسابقات

    انتقاد و پیشنهاد

    روابط عمومی

    پرسش و پاسخ متداول

    نقشه سایت

    درباره ما

    سازمان صدا و سیما

    معاونت امور استانها

    شبکه مجازی نگاه

    عکس از درخت بید مجنون

    باشگاه مخاطبان نگاه

    مرکزپژوهش شبکه دنا

    تلویزیون اینترنتی

    رادیو اینترنتی

    حضور و غیاب کارکنان

    کلیه حقوق متعلق به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد. | هرگونه برداشت مطالب با ذکر منبع بلامانع است. | آخرین بروز رسانی : ۱۳۹۹/۰۶/۹

    پیاده سازی توسط شرکت سپهر افزار ایرانیان

    مطالب پر بازدید


    عکسی را که مشاهده می کنید مربوط به برگ بید است که امروز قصد بررسی این برگ را داریم به همین منظور اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با برگ بید اماده کرده ایم همچنین عکس های از درخت بید و برگ بید برای شما دوستان عزیز تهیه کرده ایم که می توانید در ادامه مطلب مشاهده کنید

    به کمک این کلینیک تخصصی می تونید بیش از ۷ کیلو در یک دوره (۲۱روزه) وزن کم کنید و به اندام ایده آل خودتون برسید.

    پشتیبانی و مشاور رایگان

    کاهش وزن تضمینی بدون بازگشت


    عکس از درخت بید مجنون

     


     

    خاصیت برگ بید و تاریخچه آن

    عرق برگ درخت بید( بید شیرین ) همان خاصیت آسپرین را در پیشگیری از سكته مغزی و حمله قلبی و رقیق سازی خون دارد، البته به میزانی ضعیف تر و یك ضد درد است و بر خلاف آسپرین به معده هم آسیب نمی زند. در مورد تاریخچه كشف خاصیت آن كه ۲۵ قرن سابقه دارد و به زمان كنفوسیوس می رسد، به درستی معلوم نیست كه كدام ملت ، زودتر آن را مورد استفاده قرار داده اند: ایرانیان و یا چینیان. هردو ملت در آن زمان همسایه بی واسطه بودند و با هم وسیعا مراوده داشتند، ولی نوشته های چینی كه به خاصیت درمانی برگ بید و سایر ریشه ها ، برگها و گلهای گیاهان اشاره كرده قدمت بیشتری دارد. تاریخ قدیمی ترین این اسناد مربوط به ژوئیه سال ۴۷۰ پیش از میلاد است. با وجود این؛ سابقه نگاران علوم، ایرانیان را مخترع تقطیر و عرقگیری گیاهان و گلهااز جمله مینت Mint( نعناع ) بشمار آورده اند. یونانیان باستان و مردم مدیترانه هم در این كار سابقه طولانی داشته اند.

     

    خواص بيد در درمان خانگي

    برگ بيد تقويت كننده قلب است، تب بر بوده و سر درد را نيز تسكين مي دهد. چكاندن جوشانده برگ آن در گوش ، گوش را از چرك پاك مي كند. بيد انواع و اقسام مختلفي دارد كه مهم ترين آنها عبارتنداز: بيد سفيد يا بيد ساده.
    از بيد عرقي گرفته مي شود كه مانند گلاب از تقطير برگ آن به دست مي آورند. سردرد را برطرف مي كند و از تب و نوبه جلوگيري مي نمايد و براي باز شدن جگر و درمان يرقان و سختي اسپرز و اختناق رحم نافع است و همچنين پادزهر سم عقرب و سموم دارويي است. نشستن در آب جوشانده برگ و شاخه هاي بيد جهت از بين بردن فساد چرك مفيد و خوابيدن در زير سايه آن در روز براي تقويت قلب و اعصاب سودمند است. ضماد برگ بيد جهت جلوگيري از خونريزي و نوشيدن جوشاندن برگ آن جهت معالجه اسهال خوني بسيار سودمند است.
    ضمغي كه از برگ آن بيرون مي آيد، ضدعفوني كننده و مقوي بينايي است و به صورت سرمه مي توان آن را به كار برد.
    عصاره روان سنبله هاي آن، براي درمان بي خوابي كه نتيجه ضعف اعصاب است و اختلالات عصبي مفيد و سختي ادرار را هم برطرف مي كند، خوردن مقدار كمي از پوست درخت بيد اشتها را باز مي كند و دستگاه گوارش را تقويت مي نمايد. يكي از عوامل دارويي كه از درخت آن گرفته مي شود براي رماتيسم ، نقرس، گريپ و اسهال خوني موثر است.

    مطالب مرتبط

    هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

    مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

    معرفی و نگهداری درخت بید مجنون : یکی از درختان زیبا با نیاز آبی نسبتا زیاد که برای پارکها، حیاط بسیار مناسب می باشد، توجه داشته باشید که درخت بید مجنون مثمر نیست و فقط جنبه تزئینی داره ولی در عوض شاخه های آبشاری  زیبای اون میتونه زیبایی خاصی به محل زندگی و باغچه شما بده، ما در این مطلب قصد داریم نحوه نگهداری و همچنین تکثیر و کاشت بید مجنون روب هش ما آموزش بدیم پس با ما همراه باشید و هر آنچه برای نگهداری این درخت نیاز دارید رو فرا بگیرید.

    نام علمی این گیاه Salix babylonica می باشد و از خانواده Salicaceae (سالیکاسها) به حساب میاد و بومی مناطق شمالی و غربی چین می باشد (خیلی شبیه اونا نیست؟ :)) ولی در در کنار رود دجله و فرات و همچنین بابل (باستانی) هم دیده شده است. گستره این گیاه رو میشه در امتداد جاده ابریشم از جنوب غربی آسیا و اروپا هم مشاهده کرد.

    بسیاری این درخت رو شبیه اکالیپتوس میداند با این تفاوت که رشد شاخه و برگها اون به شکل کمانی می باشد، این درخت در زمستان برگ‌هایش می ریزد، در خاک مرطوب و سرد رشد کرده و بیشتر در نیم‌کره شمالی یافت می‌شود.

    بید مجنون درختی برگ ریز در اندازه متوسط ​​تا بزرگ است که در طول رشد خود به ارتفاع ۲۰ تا ۲۵ متر بلندی میتواند برسد. درختی با رشد سریع  و دارای طول عمر کوتاه، بین ۴۰ تا ۷۵ سال است. این درخت در بهار شروع به گلدهی میکند که این گلها فاقد ارزش زینتی هستند.

    شاخه های آن قهوه ای مایل به زرد ، با جوانه های کوچک هستند. برگ ها متناوب ، مارپیچ ، مرتب و باریک به رنگ سبز روشن به طول ۴ تا ۱۶ سانتی متر و عرض ۵ تا ۲ سانتی با حاشیه دندانه دندانه ریز و نوک تیز میباشند و در پاییز به رنگ زرد طلایی در می آیند. گل های آن در اوایل بهار میرویند.عکس از درخت بید مجنون

    بید مجنون به علت زیبایی و سایه انداز بودن کاربرد فراوانی در فضای سبز دارد. کاشت در چمن کاریها، حاشیه آبنماها، باغهای صخره ای و پارکها از کاربرد های آن در فضای سبز است.

    آیا میدانسید از بید مجنون میشه هورمون ریشه زایی ساخت؟

    اگر بخواهیم به شکل خلاصه نیازهای این درخت رو بیان کنیم باید گفت که به نور زیاد و مستقیم آفتاب، آبیاری متوسط به بالا (عاشق رطوبت هست) برای رشد دمای حدود 18 الی 25 درجه سانتی گراد و هرس منظم نیاز دارد که در ادامه تمامی موارد رو به شکل کامل مورد بررسی قرار میدهیم.

    برای اینکه  درختی سرحال و شاداب داشته باشید سعی کنید در 3 الی 4 سال اول کاشت آن اقدام به آبیاری خوب و منظم کنید تا پس از رفتن ریشه ها به اعماق زمین در صورت کم شدن آبیاری درخت دچار مشکل آبیاری نشود ولی توجه داشته باشید که این درخت رطوبت رو دوست داره ولی نه اینکه زمین را باتلاقی کنید چون موجب ریز برگها اون و در نهایت مرگ گیاه خواهد شد.

    همانند سایر درخت ها این درخت نیز به نور زیاد و مستقیم برای رشد و گلدهی نیاز دارد پس سعی کنید محلی رو برای کاشت انتخاب کنید که حداقل روزانه 6 ایل 8 ساعت نور مستقیم به درخت بتابد. اگر شما در درخت خود رنگ پریدگی برگها و یا زیاد شدن فاصله بین برگها رو مشاهده کردید بدونید که نیاز نوری رو به خوبی رعایت نکردید.

    این گیاه به دمای حدود -17 درجه سانتی گراد بسیار مقاوم میباشد پس میتونید در مناطق سردسیری هم اقدام به کاشت اون کنید ولی توان مقاومت تا دمای حدود 40 درجه سانتی گراد را نیز دارد ولی در این وضعیت باید میزان آبیاری رو بالا ببرید تا درخت شما دچار مشکلات ناشی از کم آبی نشود. ولی توجه کنید که سرمای هوا باعث ایجاد شکاف در تنه درخت خواهد شد پس بهتره در فصل های سرد سال با نایلون تنه پایینی رو بپوشانید.

    در هر خاکی به راحتی میتونید اون رو پرورش بدید و نیاز به تغذیه خاصی هم ندارد ولی اگر از کود حیوانی استفاده کنید نتیجه بهتری برای رشد و گلدهی درخت بید مجنون خواهید داشت.

    اگر دوست دارید که درخت شما شکل و زیبایی خودش رو به مرور حفظ کنه حتما هرس سالانه رو در اولویت کارهای خود قرار بدید، برخی میگونید که تا گیاه جوان هست نباید هرس کنید این زمانی درست است که شما نیاز به شکلدهی نداشته باشید ولی اگر دوست دارید فرم خاصی به درخت خود دهید باید از همان ابتدا هرس را انجام دهید.

    زمان هرس پاییز و یا قبل از شروع جوانه زنی در پایان زمستان می باشد؛ توجه داشه باشید که در هر نوبت هرس بیشتر از 30 درصد از شاخه ها را هرس نکیند.

    این درخت رو میشه به 2 روش تکثیر نمود یکی استفاده از قلمه و دیگری پیوند زدن با درخت بید (بید مشک) :

    برای قلم زدن باید شاخه های جوان رو که همین امسال رشد کرده اند رو از درخت جدا کنید (شاخه هایی که در فصل بهار رشد کرده اند رو در فصل پاییز یا اواخر زمستان) پس از جدا کردن قلمه تمام جوانه ها رو از قلمه جدا کنید و فقط یک جوانه بر روی اون باقی بماند و سپس قلمه ها را در خاکی سبک با رطوبت بالا بکارید (برای این کار میتونید به گلدان هم منتقل کنید). پس از ریشه زدن درخت را تا بهار سال بعد جابجا نکنید و یا میتویند از ابتدا به محلی که دوست دارید بکارید منتقل کنید.

    یکی از بهترین راهای تکثیر بید مجنون که هم کیفیت و هم فرم بهتری به درخت شما میده پیوند زدن با بید می باشد برای این کار ابتدا قلمه هایی از درخت بید معمولی بزنید و سپس قلمه را پرورش بدید تا گیاه به حدود 2 متر برسد سپس از بید مجنون قلمه گرفته و به شکل T با بید معمولی پیوند بزنید.

    گیاهی حشره خیز و آفت دوست هست و بیماری های چون لاروهای بید، شپشک، کنه تار عنکبوت، شته به این گیاه حمله خواهند کرد ولی درخت مقاومی میباشد و شما میتوانید با استفاده از سم های حشره کش آنها را از بین ببرید. برای کنه و شته از لیندین یا مالاتیون استفاده کنید.

    سایر بیماری های میشه به پوسیدگی ریشه (Root Rot ریشه های نزدیک به تنه ی درخت شروع به پوسیدگی می کند) که کم کم باعث افتادن درخت میشود، Willow Scab این بیماری نوعی قارچ است که از به برگها میپسبد و موجب میشود که قسمت های زیرین برگها به رنگ سبز زیتونی تبدیل شوند،زنگ سفید که موجب به وجود آمدن لکه های نارنجی در پشت برگها میشه، Physalospora Miyabeana هم نوعی قارچ است که تنه درخت رو درگیر میکنه،انتراکنوز هم نوعی قارچ است که باعث زرد شدن و ریزش برگها میشود و در نهایت قانقاریا یا قیری شدن یا Tar Disease باعث ایجاد لکه های سیاه و قهوه ای روی برگها خواهد شد.

    بهترین روش های تکثیر درخت کاج 

    5 دلیل برای کاشت درخت در فصل زمستان

    آبیاری درختان باید بر چه اساسی باشد؟

    سلام .من یک درخت بید دارم که ۱۰روزی هست که تمام برگهیش زرد شده همش ریخته و پوسته پوسته شده تنش وداره خم میشه .راه کارش چیست .ایا دوباره میشه زندش کرد .ودر اخر وقتی پوست مکنی زیرش پر از لکه لکه های سیاه شده

    سلام باید سم پاشی کنید با قارچ کش

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.عکس از درخت بید مجنون

    تمامی حقوق محفوظ است . در گل من و تو ما با ♥ برای شما

    عکس از درخت بید مجنون
    عکس از درخت بید مجنون
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *