عوارض مصرف سیاه توسه

دوره مقدماتی php
عوارض مصرف سیاه توسه
عوارض مصرف سیاه توسه

سیاه توسه یک گیاه است که پوست پیر و یا حرارت دیده آن برای تهیه دارو استفاده می شود. از لحاظ نوشتاری سیاه توسه (Alder buckthorn) با European buckthorn اشتباه گرفته نشود.

به عنوان ملین، تونیک و یک ماده در فرمول سرطان Hoxsey استفاده می شود.

چگونه عمل می کند؟

پوست آن شامل مواد شیمیایی است که به وسیله تحریک روده به عنوان ملین به کار می رود.

امکان دارد موثر باشد برای:

عوارض مصرف سیاه توسه

یبوست. سیاه توسه دارای مواد شیمیایی خاصی است که به عنوان مسهل عمل می کنند. به نظر می رسد مانند کاسکارا برای خلاصی از یبوست عمل می کند.

دوره مقدماتی php

اطلاعات ناکافی برای:

مدارک بیشتری نیاز است تا بتوان آن را برای موارد استفاده‌ی ذکر شده موثر شمرد.

عوارض جانبی

برای اغلب بزرگسالان زمانی که بصورت خوراکی برای کمتر از ۸ تا ۱۰ روز مصرف شود امکان دارد بی خطر باشد. مصرف خوراکی بیش از ۸ تا ۱۰ روز آن امکان دارد خطرناک باشد. ممکن است باعث کمبود پتاسیم، مشکلات قلب، مشکلات معده، ضعف عضلانی، مشکلات خونی، از جمله خون در ادرار شود. بعضی از افراد در صورت استفاده آن دچار کرمپ های ناخوشایند می شوند. اگر در حین مصرف اسهال یا مدفوع آبی را تجربه کردید، مصرف آن را متوقف کنید.

پوست تازه آن می تواند باعث استفراغ شدید شود. اطمینان حاصل کنید که از یک محصول پوسته آن استفاده می کنید که حداقل یک ساله است یا حرارت داده شده است.

توصیه های خاص و هشدارهای مصرف:

 

 

 

تداخلات جدی، این داروها را همزمان مصرف نکنید:

بعضی از داروهای ضد التهاب می توانند پتاسیم را در بدن کاهش دهند. این گیاه نوعی ملین است که ممکن است پتاسیم را در بدن کاهش دهد. مصرف همزمان آن با بعضی از داروهایی که برای التهاب استفاده میشود ممکن است پتاسیم را در بدن به شدت کاهش دهد.

تداخلات حد متوسط، در صورت مصرف همزمان هوشیار باشید:

این گیاه نوعی ملین است که به عنوان ملین محرک شناخته می شود. ملین های محرک می توانند سطح پتاسیم را در بدن کاهش دهند. سطح پایین پتاسیم می تواند خطر عوارض جانبی دیگوکسین (لانوکسین) را افزایش دهد.

این گیاه یک ملین است. ملین ها می توانند میزان جذب دارو در بدن را کاهش دهند. کاهش میزان جذب دارو باعث کاهش اثربخشی دارو می شود.

سیاه توسه نوعی ملین است که به عنوان ملین کننده محرک شناخته می شود. ملین های تحریک کننده تخلیه روده ها را افزایش می دهند. مصرف همزمان آن با سایر ملین های محرک می تواند سرعت تخلیه روده ها را بیش از حد افزایش داده و باعث کم آبی و کمبود مواد معدنی در بدن شود.

این گیاه می تواند به عنوان یک ملین عمل کند. در برخی از افراد می تواند باعث اسهال شود. اسهال می تواند اثرات وارفارین را افزایش داده و خطر خونریزی افزایش یابد. اگر شما وارفارین را مصرف می کنید، مقدار زیاد سیاه توسه را مصرف نکنید.

این گیاه یک ملین است. برخی از ملین ها می توانند پتاسیم را در بدن کاهش دهند. “قرص های مدر” همچنین می تواند پتاسیم را در بدن کاهش دهند. مصرف این گیاه همراه با “قرص های مدر” ممکن است پتاسیم را در بدن به شدت کاهش دهد.


درباره ما


تماس با ما


ثبت شکایات


سیبویه برای پزشک


سیبویه برای بیمارستان


سیبویه برای داروخانه

عوارض مصرف سیاه توسه


قوانین و مقررات


حریم خصوصی


حفظ امنیت اطلاعات

تهران – شهرک غرب – بلوار دادمان – خیابان ارغوان غربی – سروناز یک – پلاک 18

info@sibooye.com

021-25917905

از تیم پزشکی سیبویه مشاوره رایگان بگیرید!

صبح ها از ساعت
۱۰
الی
۱۴

عصر ها از ساعت
۱۸
الی
۲۲

سیاه توسه از داروهای گیاهی باارزش می باشد که خواص زیادی را در خود جای داده است. این دارو با نام علمی Frangula alnus شناخته می شود.

مردم از قدیم با دمنوش این دارو گیاهی آشنایی دارند. این دارو بیشترین کاربرد خود را برای برطرف کردن یبوست مزمن نشان می دهد. این نوع خواص سیاه توسه از نقش تسهیل کنندگی آن منتج می شود.

سیاه توسه ظاهری شبیه به گیلاس دارد. این گیاه در ناحیه ساقه، برگ و سایر اجزا مصرف دارویی دارد و مهم تلقی می شود. مایع قرمز رنگ موجود در آن از امودین داخلی تحت تاثیر بنزن و آمونیاک گیاه ناشی می شود. اثر مسهلی این گیاه از گلوکوزید حل شده در آب با نام فرانگولین نتیجه می گردد

این نوع خواص سیاه توسه در بافت پوستی گیاه قابل دریافت است. امودین موجود در این دارو نیز با بلورهای سوزنی به شکل حل شده در اتانول و در شکل غیر محلولی با اثر تسهیل کنندگی فوق العاده دیده می شود. این اثر در خواص انگور و ریواس نیز وجود دارد.

این گیاه از گیاهان بدون تیغه بوده و ارتفاعی برابر با یک تا 6 متر دارد. شاخه های تیره رنگی دارد و در بین این شاخه های تیره، رگه سفید رنگی دیده می شود. برگ های این گیاه در نوع منفرد، با ابعاد 3*3 سانتی متر، بدون کرک بوده و گل های زیبایی نیز به شکل تجمعی یا منفرد دارد.عوارض مصرف سیاه توسه

این گل ها نیز بسیار شفاف و کوچک می باشند و در رنگ سفید متمایل به گلی دیده می شوند.

میوه این گیاه به شکل سته بوده (منظور از سته همان میوه های گوشتی ساده می باشد که مرز واضحی بین قسمت داخلی و خارجی ندارد. بلوبری، زغال اخته، خرما و … از جمله میوه های سته می باشند) و به شکل خوشه ای دیده می شود.

میوه های سیاه توسه قطری برابر با 8 میلی متر دارند. ابتدا به رنگ قرمز، سپس در رنگ سیاه دیده می شوند. سیاه توسه در ناحیه پوست ساقه مورد استفاده قرار می گیرد. این قسمت در سطح خارجی به رنگ خاکستری قهوه ای و در داخل به رنگ قهوه ای دارچینی می باشد.

برداشت این گیاه در ماه های اردیبهشت تا تیر ماه انجام می گیرد. این برداشت با جدا سازی پوست شاخه ها اعمال می گردد و آن گاه این نوارها در معرض هوا دهی واقع می شوند.

این گیاه به شکل بومی در اروپا یافت می شود. ویلز انگلستان و سیبری از مناطق رشد سیاه توسه می باشند. در ایران نیز سیاه توسه در شهرهایی چون لاهیجان، نور و قسمت هایی از گیلان رویت می شود.

این گیاه به گروه عنابیان تعلق داشته و در نه دسته جای می گیرد. دسته سوم این گیاه بیشتر در مناطقی از دامنه ها، تپه ها و … به شکل درختچه نمایان می شود. زمین های زراعی، لبه جوی ها، نواحی جنگلی مکان مناسبی برای رشد خودروی سیاه توسه می باشند.


تداخلات دارویی


واکنش متوسط: در مورد این ترکیب محتاط باشی


ملین های محرکی هم با آلدر واکنش میدهند .


وارفارین با آلدر واکنش میدهد


داروهای ادرار اور با آلدر واکنش میدهند

برای بهره مندی از خواص سیاه توسه باید پوست آرد شده این دارو را به اندازه یک تا سه گرم در آب جوشانده و عصاره دریافتی به شکل تدریجی مصرف شود.

برای بهره مندی از خواص ملین سیاه توسه کافی است پوست سیاه توسه و 25 گرم دانه کتان را با 20 گرم گل پنیرک، 20 گرم مریم گلی و 30 گرم ریشه آنژلیک در یک لیوان آب بجوشانید و این جوشانده را در وعده صبح و عصر میل نمایید.

اگر می خواهید از پوست این گیاه برای استعمال خارجی استفاده کنید، بهتر است 100 گرم از آن را در یک لیتر آب بجوشانید.


همچنین بخوانید:

گیاه زاموفیلیا : از پرورش تا انواع روش تکثیر این گیاه زیبا


این ۲۰ گیاه دارویی باعث سقط جنین می شوند!


۱۵ خاصیت حیرت‌ انگیز گیاه دم اسبی

این مطلب به شما کمک نکرد؟ اگر سوالی دارید از طریق پرسش و پاسخ سپند جام آن را مطرح کنید.


منابع سایت: دلگرم _ پارس ناز _ جنگاوران  _ تصویر گران پویا اندیش _ تالاب _ جاباما _ تایم سیتی _ عکس نوشته _ استیکر نام ها _ car.ir _ روزیاتو _ pishgamit.com _ ایران بانو _
ایرنا _
فایل لوکس _
مگالوکس _
بیوگرافی _
نورین بلاگ _
پزشکت_
مورونی _
بیت کوین _ آرشیو لوکس _دانلود سریال جدید و فیلم _بیتوته


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

عوارض مصرف سیاه توسه

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اخبار گیاهان دارویی

سیاه توسه یا آلدر باکتورن [ Alder buckthorn ] نوعی گیاه است که قسمتهای رسیده یا پوست گرم شده آن برای ساخت دارو استفاده میشود . آلدرباکتورن را با باکتورن اروپایی اشتباه نگیرید . به عنوان ملین ، آرام بخش و یا ترکیبی در فرمول دارویی هاکسی استفاده می شود .

چطور کار می کند ؟
حاوی مواد شیمیایی است که با تحریک حرکات روده ایی عمل می کند و به عنوان ملین به کار میرود .

موارد استفاده و خواص سیاه توسه
احتمالا برای این موارد موثر است
یبوست. آلدر به داشتن مواد شیمیایی معروف است که به عنوان ملین عمل میکند هم چنین به نظر میرسد برای برطرف کردن یبوست به خوبی کار میکند .
مدارک ناکافی در این موارد وجود دارد
سرطان
مدارک بیشتری لازم است تا اثربخشی آلدر برای این موارد اثبات شود .

عوارض جانبی
احتمالا مصرف ان کمتر از ۸ تا ۱۰ روز به صورت خوراکی برای بزرگسالان بی خطر است . مصرف  بیش از ۸ تا ۱۰ روز ممکن است بی خطر نباشد زیرا ممکن است سبب کاهش پتاسیم ، مشکلات قلبی و معده  ، ضعف ماهیچه ایی و مشکلات خونی و ایجاد خون در ادرار شود.عوارض مصرف سیاه توسه

بعضی بعد از مصرف آن از درد شکم شکایت می کنند اگر بعد از مصرف اسهال یا مدفوع آبکی داشتید ، مصرف ان را قطع کنید . پوست تازه آن میتواند سبب استفراغ شدید شود . مطمئن شوید محصولی که استفاده می کنید حداقل یکساله باشد یا تحت فراوری گرمایی قرار گرفته باشد .

احتیاط و هشدارها
حاملگی و شیردهی: احتمالا مصرف خوراکی ان در طول حاملگی و شیردهی بی خطر نیست . پس از خوردن آن اجتناب کنید .

کودکان: مصرف آلدر برای کودکان زیر ۱۲ سال احتمالا بی خطر نیست .

اسهال: اگر اسهال دارید  سیاه توسه استفاده نکنید تاثیرات ملینی ان ممکن است این شرایط را بدتر کند .

اختلالات روده ایی مثل انسداد روده ایی ، آپاندیسیت ، بیماری کرون ، سندروم روده تحریک پذیر  یا زخم های روده ایی: اگر انسداد روده ایی ، آپاندیسیت ، دردشکمی بدون علت  و یا مشکلات التهابی روده مثل بیماری کرون، دردهای شدید شکمی و سندروم روده تحریک پذیر دارید از آلدر استفاده نکنید .

تداخلات
واکنش شدید: از این ترکیب استفاده نکنید
داروهای مربوط به التهاب ( کورتیکواستروئیدها ) با سیاه توسه واکنش می دهد .

بعضی داروها که برای درمان التهاب مصرف می شوند میزان پتاسیم بدن را کاهش می دهند . سیاه توسه نوعی ملین است که ممکن است پتاسیم بدن را کم کند در نتیجه مصرف همزمان این دو دارو با هم ممکن است پتاسیم بدن را بسیار کاهش دهد . بعضی داروهای التهابی به این ترتیب هستند : دگزامتازون ، هیدروکورتیزون ، متیل پریدنیزولون ، پردنیزون

واکنش متوسط: در مورد این ترکیب محتاط باشید
دیگوگسین با آلدر واکنش میدهد

سیاه توسه نوعی ملین است که ملین محرک نامیده میشود . این دارو هم سطح پتاسیم بدن را کم میکند و کاهش سطح پتاسیم ممکن است عوارض جانبی دیگوکسین را تشدید کند .

بعضی از داروها که به صورت خوراکی مصرف میشوند ممکن است با آلدر واکنش دهند .

آلدر ملین است و می توان میزان جذب دارو در بدن را کاهش دهد و در نتیجه تاثیر دارو کم خواهد شد .

ملین های محرکی هم با آلدر واکنش میدهند .

آلدر ملینی است که حرکات روده ای را زیاد میکند . مصرف الدر با داروهای ملین ، حرکات روده ایی را شدید تر میکند که میتواند سبب کم آبی بدن و کاهش مواد معدنی در بدن شود . بعضی دارهای ملین به این ترتیب میباشد : بیساکودیل ، ارجنگ ، روغن کرچک ، سنا

وارفارین با آلدر واکنش میدهد

آلدر به شکل ملین کار میکند در بعضی ممکن است سبب اسهال شود . اسهال تاثیرات وارفارین تشدید می کند که خطر خونریزی بیشتر خواهد شد . اگر وارفارین مصرف می کنید الدر را زیاد استفاده نکنید .

داروهای ادرار اور با آلدر واکنش میدهند

آلدر ملین است و میتواند سطح پتاسیم بدن را کاهش دهد . قرصهای ادرار اور هم پتاسیم بدن را میتواند کاهش دهد . مصرف همزمان این دو با هم سطح پتاسیم بدن را بسیار کم خواهد کرد . بعضی از این داروها به این ترتیب است :کلوروتیازید ( دیوریل ) ، کلورونالیدون ( تالیتون ) ، فاروسمید ، هیدروکلروتیازید

تعیین دوز
دوزهای زیر در تحقیق علمی بررسی شده اند .

به صورت خوراکی
برای یبوست: دوز مناسب سیاه توسه ۰.۵-۲.۵ گرم پوست خشک است . مقداری استفاده کنید تا مدفوع شما در حد طبیعی باشد .

آلدر را میتوان به عنوان چای هم استفاده کرد . دو گرم از گیاه را داخل ۱۵۰ میلی لیتر اب در حال جوش به مدت ۵ تا ده دقیقه بریزید تا دم بکشد . آلدر به شکل عصاره مایع هم در دسترس است .

دوز مناسب عصاره مایع به این ترتیب است : ( ۱:۱ در ۲۵ درصد الکل که سه بار در روز در حدود ۲- ۵ میلی لیتر مصرف شود . باید رژیم غذایی تغییر کند در غیر این صورت ملین ها خوب کار نمی کنند . بیش از ۷ تا ۱۰ روز از ان استفاده نکنید.

اسامی دیگر
Alder Dogwood, Arraclán, Arrow Wood, Aulne Noir, Black Dogwood, Bois Noir, Bois à Poudre, Bourdaine, Bourgne, Buckthorn, Buckthorn Bark, Coudrier Noir, Dog Wood, Frángula, Frangula, Frangula Alnus, Frangula Bark, Frangulae Cortex, Frangule, Glossy Buckthorn, Nerprun Bourdaine, Nerprun Noir, Rhamnus Frangula, Rhubarbe des Paysans

برچسب هاآلدر باکت اختلالات روده ایی انسداد روده ایی تداخلات سیاه توسه حاملگی و شیردهی درد شکم دردهای شدید شکمی سندروم روده تحریک پذیر سیاه توسه

عوارض مصرف سیاه توسه

  • پروفایل در مورد شکستن دل دیگران
  • عوارض مصرف سیاه توسه

    برگ به ، بیماری هایی مانند برونشیت را بهبود می بخشد تعجب می کنید که …

    اسفرزه از گیاهانیست که می تواند به روند کاهش وزن و لاغری کمک بزرگی بکند. …

    خواص گیاه سیاه توسه در طب سنتی شامل کمک به درمان هپاتیت، سیروز کبدی، زردی، بهبود یبوست مزمن، دفع کرم و انگل، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، کمک به درمان کچلی، سودای مزمن و … می‌شود.

    خواص گیاه سیاه توسه در طب سنتی شامل کمک به درمان هپاتیت، سیروز کبدی، زردی، بهبود یبوست مزمن، دفع کرم و انگل، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، کمک به درمان کچلی، سودای مزمن و … می‌شود، گیاه سیاه توسه (Frangula alnus) از دسته گیاهان دارویی است که از قدمت طولانی در طب سنتی برخوردار است و در درمان بسیاری از بیماری‌ها به ویژه درمان بیماری‌های دستگاه گوارش، بیماری‌های کبدی و صفراوی کاربرد دارد و امروزه نیز از قسمت‌های دارویی این گیاه در صنعت داروسازی استفاده می‌شود. در این مقاله خواص گیاه سیاه توسه برای درمان بیماری‌های مختلف، طریقه مصرف و موارد احتیاطی و منع مصرف این گیاه را معرفی می‌کنیم.

    خواص گیاه سیاه توسه

    مهمترین خواص گیاه سیاه توسه در طب سنتی عبارتند از:

    ۱. درمان یبوست مزمن

    عوارض مصرف سیاه توسه

    یکی از مهمترین خواص گیاه سیاه توسه در طب سنتی کمک به درمان یبوست مزمن است. پوست این گیاه دارای ترکیبی به نام آنتراکینون است که خاصیت ملین داشته و در رفع یبوست و بهبود ناراحتی‌های گوارشی ناشی از آن موثر است.

    ۲. درمان بیماری‌های گوارشی

    از خواص گیاه سیاه توسه برای درمان ناراحتی‌های گوارشی مانند درمان ترش کردن معده، درمان سکسکه و رفع نفخ شکم استفاده می‌شود. همچنین این گیاه در تحریک حرکات روده مفید است و به هضم بهتر غذا کمک شایانی می‌کند.

    ۳. تقویت سیستم ایمنی بدن

    همانند بیشتر گیاهان دارویی مصرف گیاه سیاه توسه نیز به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدان موجود در آن در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان مفید است.

    ۴. درمان التهاب کبد و بیماری‌های کبدی

    از خواص گیاه سیاه توسه در طب سنتی برای درمان بیماری هپاتیت، رفع زردی، سیروز کبدی و بهبود ناراحتی و التهاب کبد استفاده می‌شود.

    ۵. درمان کچلی

    از جوشانده غلیظ ریشه گیاه سیاه توسه از گذشته به صورت استعمال موضعی برای درمان کچلی، جرب، سودای مزمن، التیام زخم‌ها و اولسر‌ها استفاده می‌شده است.

    ۶. دفع کننده کرم و انگل

    دفع کرم و انگل از معده و روده از دیگر کاربرد‌های درمانی گیاه سیاه توسه است.

    ۷. کمک به لاغری و کاهش وزن

    گیاه سایه توسه به دلیل خاصیت ملین و مسهل به رفع یبوست که یکی از عوامل بروز چاقی است کمک می‌کند و در نتیجه برای لاغری و کاهش وزن مفید است.

    ۸. رفع صفرا

    از دیگر خواص گیاه سیاه توسه خاصیت صفرابر است و به همین خاطر برای درمان یبوست‌های اسپاسمودیک، بهبود بیماری‌های صفراوی و کبدی مورد توجه قرار می‌گیرد.

     

    طریقه مصرف سیاه توسه

        طرز تهیه جوشانده: ۲ تا ۶ گرم پوست خشک گیاه را در یک لیوان آب به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید، سپس آن را صاف کرده و قبل از خواب مصرف کنید. همچنین از پوست سیاه توسه همراه با دانه کتان، گل پنیرک، مریم گلی و ریشه آنژلیک جوشانده‌ای تهیه می‌شود که در درمان یبوست مفید است.

        طریقه مصرف موضعی: برای استعمال موضعی گیاه سیاه توسه و بهره‌گیری از خواص آن ۱۰۰ گرم از پوست گیاه را در یک لیتر آب بجوشانید به طوریکه حجم زیادی از آب تبخیر شده و جوشانده غلیظی به دست آید.

     

    معرفی گیاه سیاه توسه

    گیاه سیاه توسه با نام سیاه اربه یا سیاه توسکا در مناطق با آب هوای مرطوب و مدیترانه‌ای بیشترین رشد را دارد و در کشور ما نیز در حاشیه شمالی کشور در جنگل‌های نواحی گیلان، اطراف لاهیجان، مازندران و نور می‌روید.

    این گیاه از خانواده عناب و به صورت درختچه‌ای با ساقه‌ای صاف و بدون تیغ، تیره رنگ و دارای لکه‌های سفید قابل تشخیص (عدسک‌ها) است و میوه‌های آن به شکل گیلاس روی شاخه‌ها مشاهده می‌شوند. میوه‌ها در ابتدای تشکیل سبز رنگ هستند و به مرور زمان رنگ آن‌ها قرمز و در نهایت به رنگ بنفش تیره تبدیل می‌شود. همه بخش‌های این گیاه مانند پوست تنه، ساقه، میوه، برگ و ریشه خواص درمانی دارد و در طب سنتی و داروسازی از آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید علاوه بر مصارف دارویی از پوست این گیاه در رنگرزی برای پشم، به رنگ زرد و سبز استفاده می‌شود و چوب آن نیز در صنعت کاربرد دارد.

    مضرات گیاه سیاه توسه (موارد احتیاطی و منع مصرف)‌

    ۱- استفاد از پوست تازه این گیاه که کمتر از یک سال از عمر آن می‌گذرد، مضر بوده و باعث ایجاد حالت تهوع شدید می‌شود، بنابراین لازم است برای استفاده درمانی حتما اجازه دهید پوست گیاه خشک شود.عوارض مصرف سیاه توسه

    ۲- استفاده درمانی از پوست گیاه سیاه توسه برای افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی بایستی با احتیاط همراه بوده و با نظر پزشک متخصص مصرف شود.

    ۳- مصرف گیاه سایه توسه برای کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است و در زنان باردار و شیرده بایستی با احتیاط مصرف شود.

    ۴- استفاده از گیاه سیاه توسه برای بیماران مبتلا به اسهال مضر است و به علت خاصیت ملین، باعث تشدید بیماری می‌شود.

    ۵- مصرف پوست گیاه سیاه توسه در زخم‌ها یا درد‌های شکمی با منشأ ناشناخته به دلیل پارگی احتمال ناشی از انقباض احشای متورم مثل آپاندیس ممنوع است.

    سخن پایانی

    همانند سایر گیاهان دارویی مصرف گیاه سیاه توسه نیز همزمان با دارو‌های شیمیایی بایستی با مشورت پزشک انجام شود. مصرف این گیاه با دارو‌های التهابی مانند دگزامتازون، هیدروکورتیزون، متیل پریدنیزولون، پردنیزون و کورتیکواستروئید‌ها واکنش داده و تداخل دارویی دارد؛ بنابراین در صورت مصرف هر نوع دارویی حتما پیش از استفاده از این گیاه با پزشک خود مشورت کنید. شما می‌توانید نظرات و تجربیات خود را درباره خواص گیاه سیاه توسه در پایان همین صفحه با ما و مخاطبان ستاره به اشتراک بگذارید.

    منبع :ستاره

     

     

  • عکس پروفایل دخترانه اینستاگرام
  • تمامی حقوق برای وبسایت خبری

    “شما نیوز”

    محفوظ است و نقل مطالب تنها با ذکر منبع مجاز است.

    check-circleکیفیت

    lockامنیت

    bell پشتیبانی

    10,000تومان

    سیاه توسه مرغوب

    عوارض مصرف سیاه توسه

    وزن خالص 30 گرم

    ملین

    لاغر کننده

    درمان بیماریهای پوستی

    تصفیه کننده خون

    پاین آورنده قند خون

    ترکیبات سیاه توسه در تبریز چیست.عربی: عوسبح اسود، حب الشوم.

    گرد پوست ساقه سیاه توسه در تبریز به علت وجود آمودین.

    تحت اثر بنزن و آمونیاک مایعی قرمز گیلاسی از خود خارج می کند.

    پوست آن گلوکوزیدی محلول در آب به نام فرانگولین . دارد که ۲ نوع است:.

    یکی نوع فرانگولین A و دیگری نوع B . که اثر مسهل دارد.

    وجود گلوکوفرانگولین نیز در پوست درخت محرز شده است.

    امودین غالباً بارامنوز به صورت بلورهای سوزنی محلول در اتانول .

    و غیر محلول در آب با اثر مسهلی جز در سیاه توسه در.

    گیاهان دیگر گروه، خوشه انگور و روبارب نیز یافت می شود .

    جز در این مورد در پوست درخت ۱۰-۸ ٪ اب، ٪۶ مواد معدنی، کمی قند.

    ، و تانوئیدها مواد دارای آنتراستیک، ۲٪ است .

    و بذر خشک آن جز پروتئین، آمیگدالین، روبنین، و تانن دارد.

    در نوع گیاه تازه آنتراکینون کم است و در اثر حرارت .

    و در زمان خشک شدن آنترونها اکسید شده و میزان آنها در گیاه کم می شود

    درختچه ای به ارتفاع ۶-۱ متر، دارای شاخه های بدون خاراست.

    پوست ساقه آن صاف، تیره،دارای راه سفید قابل تشخیصی، برگها منفرددارد.

    ، بی کرک، بیضوی، ۳×۳ سانتیمتر، شفاف.

    گلها کوچک، سفید مایل به گلی، منفرد یا مجتمع هست.

    با قطعات ۵ تایی به تعداد کم، میوه آن سته، به قطر ۸ میلی متر.عوارض مصرف سیاه توسه

    و دارای رنگ قرمز که تدریجاً به رنگ سیاه درمی آید.

    قسمت مورداستفاده آن پوست ساقه است .

    که سطح خارجی این قطعات به رنگ خاکستری قهوه ای .

    و سطح داخلی به رنگ قهوه ای دارچینی است.

    زمان محصول برداری آن در ماه های اردیبهشت تا آخر تیر .

    و پرورش آن با قلمه زدن شاخه ها و شاید دانه ها ایجاد می شود .

    و در زمین مرطوب و سایه دار جدا کردن پوست شاخه ها.

    در اردیبهشت تا تیر با ایجاد شکاف هایی .

    آنها را به صورت نواری جدا کرده و در مجاورت هوا قرار می دهند.

  • عکس پروفایل سزاوار
  • بومی اروپا بخصوص ویلز انگلستان و سیبری است.

    در ایران در شهرهای نور، لاهیجان و نواحی دیگر گیلان .

    و بیشتر در جنگلهای ارسباران آذربایجان می روید
    سیاه توسه از تیره عنابیان است که ۹ دسته است.

    دسته سوم آن درختچهای از نواحی مرطوب در تپه ها و دامنه ها است.

    در بیشه ها و کنار جویها و زمین های زراعتی و جنگلی می روید .

    سیاه توسه در تبریز تازه آن استفراغ می دهد.

    به خصوص پوست تازه آن ولی پس از خشک شدن ضرر ندارد .

    عوارض آن در حیوانات بیشتر در گوساله ها دیده میشود.

    به صورت اسهال، قولنج، تب، کم و مرگ پس از چند ساعت به علت ورم روده..

    علت مسمومیت ان به خاطر انترون و انترانول و مشتقات انتراکینونها است .عوارض مصرف سیاه توسه

    پوست تازه قولنج روده سختی عارض می کند .

    در انسداد روده و بیماریهای التهابی آن مصرف آن ممنوع است .

    و نیز در یبوست مزمن و اختلال آب و الکترولیت و بچه های زیر ۱۲ سال ممنوع است.

    طبق نظر حکمای جدید سیاه توسه در تبریز  خاصیت مسهلی ملایم دارد .

    پوست آن به مقدار کم اثر ملین دارد و به مقدار زیادتر اثر مسهلی دارد.

    مصرف ان در رفع یبوستهای مزمن اثر مفید دارد .

    و به علت صفرابر بودن یبوستهای اسپاسمودیک را نیز درمان می کند.

    در استعمال خارجی به کار بردن جوشانده غلیظ پوست.

    به خصوص پوست ریشه آن در درمان جرب کچلی سودای مزمن التیام زخمها به کار میرود .

    پوست تازه کمی از آن اثر ملین و حتی مسهلی دارد .

    همچنین ترشح صفرا را تحریک می کند.

    در مسمومیتدارویی با استفراغ و کم کاری هاضمه .

    با تحریک عضلات اندام های هاضمه که محتوی معده و روده را به جلو می برند اثر میکند.

    در ترشی زیاد معده، نفخ، سکسکه و یبوست و درمان بواسیر مؤثر است.

    در آبسه ها و عفونتهای جلدی و کچلی مؤثر است .

    از پوست و برگ آن برای تهیه رنگ زرد و با املاح آهن استفاده می شود.

    از میوه نارس آن می توان رنگ سبز تهیه کرد. چوب آن در صنایع چوب کاربرد فراوان دارد.

    www.attarstore.ir

    گرد پوست ۳-۱ گرم در روز، جوشانده ا-۲ گرم در ۱۰۰ گرم آب .

    و عصاره روان آن با ۶-۲ گرم در یک لیوان آب نیلات خوابیدن مصرف می شود.

    فرمول جوشانده ملین: پوست سیاه توسه + ریشه آنژلیک ۳۰ گرم .

    + مریم گلی ۲۰ گرم + گل پنیرک ۲۰ گرم + دانه کتان ۲۵ گرم .

    در یک فنجان اب جوشانده صبح و عصر میلی می کنند.

    یا در استعمال خارجی ۱۰۰ گرم پوست آن در یک لیتر آب مورد مصرف است .

    هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

    برای فرستادن دیدگاه، باید وارد شده باشید.

    10,000تومانافزودن به سبد خرید

    تخم بارهنگ

    پاک شده وزن خالص 120 گرم

    ملین

    بهبود سرفه

    کاهش دهنده چربی

    مسهل

    ادرارآور

    درمان کننده زخم

    قاعده آور

    10,000تومانافزودن به سبد خرید

    15,000تومانافزودن به سبد خرید

    عرق بهارنارنج اعلا

    یک و نیم لیتر

    ضد اضطراب

    آرامبخش

    خواب اور

    اشتها آور

    15,000تومانافزودن به سبد خرید

    15,000تومانافزودن به سبد خرید

    بهترین تصفیه کننده خون

    خارج کننده سموم از بدن

    برطرف کننده جوش های صورت

    ادرارآور

    تنظیم کننده قند خون

    مفید برای رماتیسم و سرگیجه

    15,000تومانافزودن به سبد خرید

    15,000تومانافزودن به سبد خرید

    فلفل قرمز اعلا  پودر وزن خالص 200 گرم

    تقویت قلب

    مسکن طبیعی درد

    پایین آورنده کلسترول خون

    هضم کننده غذا

    آنتی اکسیدان

    ضد باکتری

    چاشنی خوش عطر و طعم برای طباخی

    15,000تومانافزودن به سبد خرید

    20,000تومانافزودن به سبد خرید

    ادویه پلویی تبریز

    عالیترین کیفیت وزن خالص 100 گرم

    کمک به هضم غذا

    خوش عطر وطعم

    چاشنی اصلی لوبیاپلو

    رقیق کننده خون

     

    20,000تومانافزودن به سبد خرید

    7,000تومانافزودن به سبد خرید

    پودر شیرین بیان

    وزن خالص 100 گرم

    درمان زخم معده

    کمک به بهبود سرطان معده

    خلط آور

    درمان نقرس

    کمک به بهبود رماتیسم

     

    7,000تومانافزودن به سبد خرید

    عطاری زعفرانچی تبریز قدیمی ترین تهیه کننده گیاهان دارویی عطاری زعفرانچی تبریز ، برای شما کلی پیشنهاد عالی در‌مورد ارتقای سلامت و بهبود وضعیت بیماری با استفاده از داروهای گیاهی دارد. داروهای گیاهیِ برآمده از طبیعت و تایید شده توسط علم روز دنیا که نسبت به داروهای شیمیایی تقریبا عارضه ای ندارد. سعی ما هم در این سایت رساندن پیام او به شما و تسهیل تهیه این دارو های گیاهی برای شماست.

     

    آدرس : تبریز ، خیابان بهار ، ایستگاه حمام ، جنب کوچه میرستار پلاک299

    طراحی و بهینه شده توسط سایمان سیستم


    رمز عبور یکبار مصرف *

    نصرینو – مجله اینترنتی

    گیاه سیاه توسه (سیاه اربه، سیاه توسکا) با نام علمی Frangula alnus گیاهی است از خانواده عناب (Rhamnaceae)، به صورت درختچه که ارتفاع آن تا ۳ متر می رسد و در مناطق مرطوب می روید. شاخه های آن فاقد خار، پوست ساقه آن صاف، تیره رنگ و دارای لکه های سفید قابل تشخیص (عدسک ها) است.

    یکی از مهم ترین خواص سیاه توسه درمانگر بودن یبوست های مزمن است که در ادامه مطلب به خواص دیگر این گیاه دارویی و نکات مهم آن اشاره خواهیم کرد.

    سیاه توسه یکی از گیاهان دارویی است که از زمان های بسیار دور مورد استفاده فراوان قرار می گرفت، که از تمام قسمت های این گیاه مانند پوسته، ساقه، ریشه، شاخه، استفاده دارویی می شد. که امروزه هم در صنایع دارویی از خواص سیاه توسه استفاده فراوانی می شود.

    عوارض مصرف سیاه توسه

    از سیاه توسه به دلیل وجود مواد طبیعی استفاده های داروهای فراوانی برای هضم بهتر غذا و دل درد تهیه می شود. به جز کاربرد فراوانی که در صنعت دارو سازی دارد مورد استفاده فراوانی برای تهیه رنگ قرار گرفته است برای مثال از برگ و پوست گیاه سیاه توسه برای تهیه رنگ زرد و ترکیب آن با املاح آهن رنگ سیاه و با استفاده از میوه های نارسش رنگ سبز و از میوه های رسیده اش رنگ خاکستری تهیه می شود.

    از خواص سیاه توسه دم کرده پوست آن برای درمان بیماری های مربوط به صفرا و کبد استفاده می شود. پوست گیاه سیاه توسه به طور زیادی تهوع آور است. البته اندازه استفاده از این گیاه باید طبق دستور پزشک باشد.

    این گیاه به صورت یک درختچه رشد می کند که تقریبا می تواند تا ارتفاع ۳ متری هم رشد کند . این گیاه بیشتر در مناطق مرطوب رشد می کند، شاخه های این گیاه بدون هیچ گونه تیغ و خاری کاملا صاف است. برگ های آن تکی و ساده و بیضی شکل  و بدون پوشش خاصی می باشد . میوه این گیاه شباهت زیادی به میوه های عناب دارد. در زمان گلدهی هم گل های کوچک سفید رنگی می دهد که به صورت منفرد رشد می کنند به مرور زمان شکوفه ها بسته و تبدیل به میوه می شوند که در ابتدا به رنگ سبز سپس قرمز و در آخر به رنگ سیاه در می آیند.

    گیاه سیاه توسه بیشتر در خط های ساحلی و حواشی جنگل ها قادر به رشد هستند. و پراکندگی نسبتا خوبی در مناطق مختلف اروپا به خصوص مدیترانه، شمال غرب آسیا، شمال آمریکا دارند  در ایران ها بیشترین پراکندی و رویش را در شمال ایران دارد.

    به دلیل دارا بودن عنصری به نام آنتراکینون در پوست این گیاه که از مهم ترین خواص سیاه توسه می باشد از آن به عنوان یک داروی ملین کننده استفاده می شود که باعث تحریک روده خواهد شد که برای درمان یبوست های مزمن بسیار مفید است.

    برای بهره مند شدن از خواص سیاه توسه می توانید آن را از عطاری ها که بدون هیچ گونه مواد افزودنی هستند تهیه کنید.

    عوارض مصرف سیاه توسه: مصرف پوست تازه این گیاه باعث به وجود آمدن تهوع شدید در فرد می شود به همین دلیل مصرف پوست تازه توصیه نمی شود. اما در صورت خشک شدن کامل آن دیگر چنین عوارضی را ندارد. اگر کسانی که دچار بیماری های التهابی هستند باید از مصرف آن خودداری کنند. مصرف آن در کودکان زیر ۱۲ سال ممنوع است.

    ترکیبات شیمیایی : ترکیبات این گیاه آنتراکینون، گلیکوزیدها و همچنین، حاوی تانن ها است.

    نحوه استفاده:  فرمول جوشانده ملین: ریشه آنژلیک ۳۰ گرم +پوست سیاه توسه + گل پنیرک ۲۰ گرم + دانه کتان ۲۵ گرم +مریم گلی ۲۰ گرم در یک فنجان آب جوش صبح و عصر میل کنید.برای استفاده از  استعمال خارجی ۱۰۰ گرم پوست آن در یک لیتر آب استفاده کنید .   منبع: آرگــامــگ

    پست قبلی

    ۷+۱ روش پرورش خلاقیت در کودکان

    مطلب بعدی

    علت عدم مخالفت مردم با خلافت صحابه

    بفرمایید یک “دمنوش” پاییزی

    ترخینه چه خواص و فوایدی دارد؟

    آشنایی با قرص آلتادین و عوارض آن

    اختلالات تیروئید را با گیاهان دارویی درمان کنید

    توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

    توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود

    عوارض مصرف سیاه توسه

    اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

    “ترور بزدلانه”؛ آخرین دست و پا زدن های ترامپ و رفقای منطقه ای اش!


    نحوه حضور کارمندان در ادارات مشخص شد

  • عکسی کابل افغانستان
  • تاثیر فلفل سیاه بر درمان سرماخوردگی و سرفه

    روحانی شهادت دکتر فخری‌زاده را تسلیت گفت

    آخرین عناوین


    عکس های مدل پذیرایی ۲۰۱۵ جدید و مدرن

    هر آنچه که از Honor Play 7C هوآوی انتظار داریم؟


    راهنمای انتخاب بهترین رنگ اتاق پذیرایی


    تخت جمشید


    نقد و بررسی گوشی UMIDIGI S

    “ترور بزدلانه”؛ آخرین دست و پا زدن های ترامپ و رفقای منطقه ای اش!


    نحوه حضور کارمندان در ادارات مشخص شد

    عوارض مصرف سیاه توسه

    تاثیر فلفل سیاه بر درمان سرماخوردگی و سرفه

    روحانی شهادت دکتر فخری‌زاده را تسلیت گفت


    عوارض قلبی کرونا ماندگار است؟


    سبد معاش به ده میلیون تومان رسیده است

    وزارت بهداشت: مورد آنفلوانزای انسانی نداشته‌ایم


    مولفه‌های تاثیرگذار در قیمت مسکن


    عرضه رسمی گوشی Vivo V9

    رنگی منزل پر انرژی با ایده های متفاوت و شاد

    طراحی داخلی منزل با ایده های جدید و چیدمان مدرن

    عکس های آشپزخانه ۲۰۱۵ با طرح های متفاوت و مدرن


    مدل میز نهار خوری مدرن و جدید + تصاویر


    موزه زیر آب آنتالیا


    Galaxy Book S لپ تاپ تازه وارد سامسونگ!

    frangula Rhamnus
    Alder Buckthorn
    نام دیگر: Black Dogwood, Glossy Buckthorn, Columnar Buckthorn, Breaking Buckthorn, European Alder, Fen Buckthorn.
    مترادف لاتین: Frangula dodonei، Alnus ، Frangula
    خانواده: خانواده_ Buckthorn – Rhamnaceae
    فرم در حال رشد و ارتفاع: درختچه. ۲-۶ متر.

    Alder Buckthorn

    گل: به طورمنظم (actinomorphic)، کوچک. کاسبرگ پنج، مایل به سبز، مثلث. گلبرگ گسترده، سفید مایل به سبز ، با نوک گرد. پرچم پنج، رشته هاکوتاه . گل آذین ۲-۶٫
    برگ: متناوب، متوسط، کل، بی مو. ساقه قهوه ای-پرمو. تیغه تخم مرغی شکل، به رنگ سبز در بالا، براق.
    جوانه:  قهوه ای، پر مودار.

    Alder Buckthorn

    میوه: یک شفت براق، سبز در ابتدا، بعد قرمز، سیاه و سفید وقتی کاملا رسیده است.
    زیستگاه: سواحل، حاشیه جنگلها،
    زمان گلدهی: تیر و مرداد ماه.عوارض مصرف سیاه توسه

    Alder Buckthorn

    سیاه توسه شامل بیش از ۱۰۰ گونه ،که اکثر آنها بومی شرق آسیا می باشند. بیش از ده گونه در اروپا بومی هستند، بسیاری از آنها در کشورهای مدیترانه می باشند.
    توسه سیاه درخت کم شاخه، کوچک، که ترجیحأ در زمین  نسبتا مرطوب و غنی رشد می کند. پوست این گیاه در رنگرزی برای پشم ،به رنگ زرد و سبز استفاده می شود.

    پوست گیاه سیاه توسه حاوی ۳ – ۷٪ آنتراکینون ها است و دیواره کولون را تحریک می کند و حدودا ۸ تا ۱۲ ساعت پس از مصرف باعث تحریک روده می شود،این درمان بسیار ملایم و موثر است،که در دوزهای صحیح تجویز شده است و برای استفاده در کودکان و زنان باردار کاملا بی خطر است،پوست گیاه حاوی آنتروم و آنتروانول است و موجب استفراغ می شود اما شدت اثر آنها پس از “خشک شدن پوست کمتر می شود.همچنین برای درمان هپاتیت، سیروز کبدی، زردی و شکایت های کبد و بیماریهای قلبی مورد استفاده قرار می گیرد.

    خواص درمانی :  پوست گیاه سیاه توسه برای درمان یبوست ، ملین ، محرک ، صفرا آور ،بیماریهای دهان و پوست سر،دافع کرم و مسهل بکار می رود، همچنین ضد سرطان ،ضد ویروس و قی آور می باشد.

    Alder Buckthorn

    این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    سیاه توسه یکی از گیاهان دارویی فوق العاده است که برای درمان یبوست مورد توجه قرار می گیرد. خواص سیاه توسه سبب شده از این گیاه به عنوان یک تسهیل کننده در درمان برخی از بیماری ها استفاده شود. ضمن اینکه در بعضی از بیماری ها نقش یک درمانگر بدون واسطه را دارد.

    سیاه توسه از داروهای گیاهی باارزش می باشد که خواص زیادی را در خود جای داده است. این دارو با نام علمی Frangula alnus شناخته می شود.

    مردم از قدیم با دمنوش این دارو گیاهی آشنایی دارند. این دارو بیشترین کاربرد خود را برای برطرف کردن یبوست مزمن نشان می دهد. این نوع خواص سیاه توسه از نقش تسهیل کنندگی آن منتج می شود.

    عوارض مصرف سیاه توسه

    ظاهری شبیه به گیلاس دارد. این گیاه در ناحیه ساقه، برگ و سایر اجزا مصرف دارویی دارد و مهم تلقی می شود. مایع قرمز رنگ موجود در آن از امودین داخلی تحت تاثیر بنزن و آمونیاک گیاه ناشی می شود. اثر مسهلی این گیاه از گلوکوزید حل شده در آب با نام فرانگولین نتیجه می گردد.

    این نوع خواص سیاه توسه در بافت پوستی گیاه قابل دریافت است. امودین موجود در این دارو نیز با بلورهای سوزنی به شکل حل شده در اتانول و در شکل غیر محلولی با اثر تسهیل کنندگی فوق العاده دیده می شود. این اثر در خواص انگور و ریواس نیز وجود دارد.

    این گیاه از گیاهان بدون تیغه بوده و ارتفاعی برابر با یک تا 6 متر دارد. شاخه های تیره رنگی دارد و در بین این شاخه های تیره، رگه سفید رنگی دیده می شود. برگ های این گیاه در نوع منفرد، با ابعاد 3*3 سانتی متر، بدون کرک بوده و گل های زیبایی نیز به شکل تجمعی یا منفرد دارد. این گل ها نیز بسیار شفاف و کوچک می باشند و در رنگ سفید متمایل به گلی دیده می شوند.

    میوه این گیاه به شکل سته بوده(منظور از سته همان میوه های گوشتی ساده می باشد که مرز واضحی بین قسمت داخلی و خارجی ندارد. بلوبری، زغال اخته، خرما و … از جمله میوه های سته می باشند) و به شکل خوشه ای دیده می شود.

    میوه های سیاه توسه قطری برابر با 8 میلی متر دارند. ابتدا به رنگ قرمز، سپس در رنگ سیاه دیده می شوند. این گیاه در ناحیه پوست ساقه مورد استفاده قرار می گیرد. این قسمت در سطح خارجی به رنگ خاکستری قهوه ای و در داخل به رنگ قهوه ای دارچینی می باشد.

    برداشت این گیاه در ماه های اردیبهشت تا تیر ماه انجام می گیرد. این برداشت با جدا سازی پوست شاخه ها اعمال می گردد و آن گاه این نوارها در معرض هوا دهی واقع می شوند.

    این گیاه به شکل بومی در اروپا یافت می شود. ویلز انگلستان و سیبری از مناطق رشد سیاه توسه می باشند. در ایران نیز سیاه توسه در شهرهایی چون لاهیجان، نور و قسمت هایی از گیلان رویت می شود.

    این گیاه به گروه عنابیان تعلق داشته و در نه دسته جای می گیرد. دسته سوم این گیاه بیشتر در مناطقی از دامنه ها، تپه ها و … به شکل درختچه نمایان می شود. زمین های زراعی، لبه جوی ها، نواحی جنگلی مکان مناسبی برای رشد خودروی سیاه توسه می باشند.

    خواص سیاه توسه بی شمار بوده اما این گیاه مضرات مصرفی نیز به همراه دارد. برای استفاده از فواید سیاه توسه بهتر است اطلاعاتی پیرامون زمان و نحوه مصرف داشته باشیم.

    نوع خشک شده این گیاه ضرر ندارد اما نمونه تازه آن سبب حالت تهوع و استفراغ می شود. این عارضه بیشتر در حیوانات به خصوص گوساله ها دیده می شود. وجود انترانول، مشتقات انتراکینون ها و انترون در سیاه توسه زمینه ساز مسمومیت می شود و این مسمومیت خود را با علائمی نظیر قولنج روده، ورم معده، اسهال و تب نشان می دهد. پوست تازه این گیاه سبب قولنج روده می شود. اگر دچار اختلال آب و الکترولیت، بیماری های التهابی در ناحیه روده هستید، بهتر است سیاه توسه را برای مصرف نادیده بگیرید و از آن استفاده نکنید. مصرف این گیاه در کودکان زیر 12 سال خطرات جدی به دنبال دارد و به همین خاطر ممنوع می باشد.

    یکی از فواید سیاه توسه به ویژگی روان کنندگی آن مربوط می شود. پوست این گیاه ملین کنندگی کمی دارد اما در عضو یک مسهل عالی در نظر گرفته می شود.

    برای درمان یبوست های پایدار از خواص دارویی سیاه توسه بهره مند شوید. این گیاه صفرابر بوده و به همین خاطر برای درمان یبوست های اسپاسمودیک مورد توجه قرار می گیرد.

    جوشانده تهیه شده از پوست ریشه سیاه توسه در شکل غلیظ شده برای بهبود زخم ها استفاده می شود. این استعمال خارجی است. برای درمان بواسیر، سکسکه، یبوست، رفلاکس معده، نفخ و … عملکرد مثبت و قابل توجهی دارد.

    برای بهبود عفونت های جلدی، درمان کچلی و کنترل آبسه کاربردی است. از برگ و پوست این گیاه می توان رنگ زرد را با املاح آهن تهیه نمود.

    از چوب سیاه توسه در صنعت استفاده می شود و از میوه نرسیده آن برای تولید رنگ سبز کمک گرفته می شود.

    برای بهره مندی از خواص سیاه توسه باید پوست آرد شده این دارو را به اندازه یک تا سه گرم در آب جوشانده و عصاره دریافتی به شکل تدریجی مصرف شود.

    برای بهره مندی از خواص ملین سیاه توسه کافی است پوست سیاه توسه و 25 گرم دانه کتان را با 20 گرم گل پنیرک، 20 گرم مریم گلی و 30 گرم ریشه آنژلیک در یک لیوان آب بجوشانید و این جوشانده را در وعده صبح و عصر میل نمایید. اگر می خواهید از پوست این گیاه برای استعمال خارجی استفاده کنید، بهتر است 100 گرم از آن را در یک لیتر آب بجوشانید.

    منبع : سایت خاصیت

    عوارض مصرف سیاه توسه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    میخک فواید بسیاری برای سلامتی دارد.بطور مثال به گوارش و هضم غذا کمک می کند، با سرطان مبارز…

    ورود

  • دانلود عکس برای پروفایل گروه دوستانه

  • نام کاربری یا نشانی ایمیل


    رمز عبور

    مرا به خاطر بسپار


    مُلَیّن ماده یا دارویی که برای رفع یبوست مصرف می‌کنند. این مواد می‌توانند طبیعی باشند، مانند روغن کرچک و زیتون، یا صناعی، مانند بیزاکودیل. ملین‌های متنوعی وجود دارند که در سرعتِ شروعِ اثر، محل اثر (راست‌روده، رودهٔ بزرگ و رودهٔ کوچک)، اَشکال دارویی، فواصل مصرف، طعم و عوارض جانبی متفاوتند؛ بنابراین، برحسب نوع مشکل، می‌توان مناسب‌ترین آنها را انتخاب کرد. البته کلیهٔ فراورده‌های ملیّن در مقادیر بالاتر، به‌صورت مسهل عمل می‌کنند.

    ملیّن: هر چیزی که نرم کند (ناظم‌الاطباء)؛ نرم‌کننده (اصطلاح پزشکی)؛ لینت‌دهنده و سست‌کننده و اسهال آورنده و هرآنچه شکم را نرم کند (ناظم‌الاطباء). طبیبان جز داروی تیزرا (چون سقمونیا و شحم حنظل و خربق سیاه و تربد و مانند آن) مسهل نگویند ازبهر آن‌که داروهای قابض و لزج و شیرین و شور استفراغ اندک کند و جز از معده و امحاء و آنچه بدین نزدیک است استفراغ نکند. [و داروهای استفراغ‌کننده را که تیز نباشد] ملین گویند. (ذخیرهٔ خوارزمشاهی). دوایی که به قوّت حرارتِ معتدله و رطوبتِ خود اخراج نماید آنچه در معده و امعاء است؛ مانند مغز فلوس و تمر هندی و شیرخشت، شکر تیغال، گزانگبین، گز علفی، ترنجبین و شکر سرخ. (فهرست مخزن‌الادویه). اعم از منضج و مزلق و مُخرِج ما فی المعده و امعاء است. (تحفهٔ حکیم مؤمن). مسهلی سبک، لینت‌بخش که شکم برانَد اندکی چون مسهل. دارو که معده را به‌کار دارد نه به بسیار مسهل.

    ملیّن‌های قندی: شکر تیغال، بیدخشت، شیرخشت، گزانگبین، گز علفی، ترنجبین و شکر سرخ.

    ملیّن‌های روغنی: کرچک، زیتون، بادام شیرین، کتان، نارگیل، کاسکارا.

    ملیّن‌های لعاب‌دار: پنیرک، ختمی، قدومه.

    عوارض مصرف سیاه توسه

    مسهل‌ها عموماً قوی‌تر از ملیّن‌ها هستند. ملیّن‌ها در غلظتِ بالا می‌توانند به‌عنوان مسهل به‌کار برده شوند.

    مسهل‌های آنتراکینونی: صبر زرد، سنا، فلوس، روبارب، سیاه توسه.

    مسهل‌های رِزینی و صمغی: حنظل یا هندوانه تلخ، پودوفیل، زالب.

    [۱]

    عوارض مصرف سیاه توسه
    عوارض مصرف سیاه توسه
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *