عوارض قليان برازجاني

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

قلیون برازجونی رو کرسی 

صد دانه قلیان دسته به دستهبا نظم و ترتیب یک جا نشستههر دانه ای هست خوش رنگ و رخشانقلب سیاهی در سینه آن

جهت شنیدن و دانلود ری لینک زیر کلیک کنین:شنیدن دانلود

کُشت‌ افزار یا آلت قتاله

دوره مقدماتی php

همین قلیانی زیره ، مگه چیه؟؟؟؟

هیچکس تنها نیست. قیلون همراه  

خوش آن چاهی که اُو از خوش درآیو

بکش قیلون تا جونت درآیو

 شعر قلیون

شاعر: ؟؟؟؟؟؟

ای رفیق ای مظهر مهر و وفا قلیون بکشتوی این جمع پر از لطف و صفا قلیون بکشتوی کوه و توی ساحل، توی جنگل های سبزهر کجا دیدی کمی صافه هوا، قلیون بکش!وقتی دیدی همسرت از بوی قلیون شاکیهدزدکی تو خونه ی همسایه ها قلیون بکشوقتیکه همسایه هاتم اهل قلیون نیستندتو کمد آروم بشین و بی صدا قلیون بکشجون عمت از دلیل مصرف قلیون نپرسحال کن با دود و بی چون و چرا قلیون بکش!موقع قلیون کشیدن هی به مردم زل نزنغرق شو تو حس و حالت بی ریا قلیون بکش!وقتیکه قلیون می شه ممنوع از اون غافل نشومثل خیلی های دیگه در خفا قلیون بکش!هست قلیون چاره ی صد درد بی درمون عزیزتا بشه دردای بی درمون دوا قلیون بکش!نسخه می پیچم برات تا مشکلاتت حل بشهصبح ها و ظهرها بعد از غذا قلیون بکش!یک نصیحت می کنم آویزه ی گوشت کنییا بمیر از فرط درد و غصه یا قلیون بکش!هر کی که قلیون کشیده چون نی قلیون شدهمشکل چاقی اگر داری بیا قلیون بکش!وقت شادی وقت غصه هر کجا که عشقتهتوی پارتی تو عروسی تو عزا قلیون بکش!من مشخص می کنم کی با کی قلیون می کشهنازنین خانوم تو با اکبر آقا قلیون بکش!!چند تا از این قرص های لعنتی بنداز بالابعد یک ساعت که رفتی تو فضا قلیون بکش!مصرف قلیون نداره مشکل شرعی ولیتو اگه سخت برات زیر عبا قلیون بکش!!گاهی وقتا که یه چیزی رو دلت سنگین می شهتا بشه اون چیز قدری جا به جا قلیون بکش!تا صدای قل قل قلیون بره تا آسمونمثل این خواننده های خوش صدا قلیون بکشموقع قلیون کشیدن حفظ نوبت واجبهبعد مورد های اورژانسی، شما قلیون بکشاغلب فرمانرواهای جهان قلیونی اندتا بشی تو کشورت فرمانروا قلیون بکش!هی نگو دیدی فلان چیزو تو قلیون اوناول کن اونا رو بیا تو جمع ما قلیون بکش!سیب و موز و پرتقال و توت فرنگی و هلوچون هوس کردی تو از این میوه ها قلیون بکش!!خیلیا پشت سرش حرفای ناجوری زدندتا بشی با روی خوبش آشنا قلیون بکشدکترا چیزی نمی فهمند از دنیای مادور از چشم تموم دکترا قلیون بکشتازه!خیلی از همین دکتر مهندس های ما…جای قلیون می کشن ….ول کن بابا ، قلیون بکش!اونقدر قلیون بکش تا جفت چشمات در بیادپله پله تا ملاقات خدا قلیون بکش!!!

در تصویر زیر قلیون برازجونی را با نی اش می بینید.

یک فرق قلیان برازجانی …

ترول قلیون و تنباکو برازجونی

سیگار و قلیان ، سرطان و مرگ

اگر میخواهید به درجه ای برسید که وارد پارک های شهرتان شوید و از روی ناچاری و بی راهی و …. با شیئی نوک تیز ، بر روی سطل های آشغال بنویسید سیگار و قلیان ، سرطان و مرگ و به شهرداری و زیبایی پارک برای آگاهی عموم ، ضرر بزنید ، تا میتوانید بکشید.

مثلا:

قلیون را تازه چاق کرده ام.

قلیون چاق کنم و بکشم.

و…

مثلا: دو فِرق قلیون

قلیان مانند دیگر وسائل تدخین نشان غم و اندوه و تلخ کامی است. چنانچه در خواب ببینید که قلیان می کشید و اهل کشیدن قلیان نباشید گرفتار ناراحتی فکر و خیال می شوید. اگر ببینید دیگران قلیان می کشند و به شما تعارف می کنند ولی شما از دود کردن آن ابا و اکراه دارید مشکلی پیش می آید که دیگران عامل آن هستند و شما هم گرفتار آن می شوید. اگر با رغبت قلیان را بگیرید و بکشید خودتان نیز مسئول و مقصر خواهید بود. اگر در خواب ببینید که قلیان چاق می کنید دست به کاری می زنید که غم می آورد. روی هم رفته قلیان تلخ کامی است اما بلا و مصیبت نیست.

در تعریفات مجازی آمده است که قلیان وسیله‌ای آبی برای کشیدن تنباکو که در خاورمیانه٬ آسیای مرکزی و شمال آفریقا متداول است.

قلیان توسط ایرانیان و هندی‌ها اختراع شد که در فارسی به صورت قالیان و غلیان نیز ثبت شده و گاه نارگیلی نیز نامیده شده‌است. در افغانستان به کل مجموعه قلیان، چلم نیز می‌گویند.

در کشورهای عربی به نام شیشه و نارجیلة معروف است و در شبه قاره به حقّه معروف است. قلیان برای استفاده از دود حاصل از تماس زغال گداخته و تنباکو است که به این عمل «کشیدن قلیان» می‌گویند.

داستان از اواخر سال 70 پرنگ تر شد، ابتدا دود هم نبود ولی با روی کار آمدن تنباکو‌های مختلف (میوه‌ای) دود‌ها هر روز بیشتر شد تا جاییکه فعالان محیط زیستی هم صدایشان درآمد که قلیان نه تنها به آدم‌ها آسیب می‌رساند بلکه باعث تخریب محیط زیست می‌شود.

دستان پشت پرده واردات تنباکو را حیدر محمودی راشد، تولیدکننده داخلی تنباکو  به «شهروند» می‌گوید: «در بازار همه چیز پیدا می‌شود، با مدل‌های مختلف. عمده این محصولات هم در کشورهای همسایه مانند عراق و شمال عراق تولید می‌شود، پاکستان را هم می‌توان به این کشورها اضافه کرد، این مواد به صورت قاچاق وارد می‌شوند، اغلبشان مانده‌اند و قابل استفاده نیستند.  بعضی‌ها یک‌ساله و دوساله‌اند، قارچ که می‌گذارند، توسط قاچاقچی‌ها به کشورهای دیگر فرستاده می‌شوند، هیچ نظارتی هم اعمال نمی‌شود.»

با بالا رفتن قاچاق و سوء استفاده قاچاقیچان داخلی و خارجی روند طعم مختلف تنباکو اضافه شد به طوری که در سال‌های اخیر گوشمان به نام‌های انواع میوه‌ها،،لیمو یخ، سیب یخ، هندوانه نعناع، پرتقال یخ،بلومیکس،ماراکویا،هلو نعناع، دوسیب،بلومیس،گواوا،میوه های استوایی، تمشک آبی، پرتفال خامه ،چرتقال نعنا، هلو پرتقال، پرتقال خونی، بلوبری، چای زعفرانی، دوسیب نعنا، شیر نارگیل، شیرقهوه، بخارآبی، آدامس، آدامس دارچین، شلیل، دارچین، سیب یخ، شراب، ردبول و …  آشنا شد.

 

قائید رحمت، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق نسبت به واردات توتون‌های آلوده،‌به «خانه ملت» گفت: «در بعضی موارد ممکن است افراد نسبت به آلوده بودن این توتون‌ها آگاهی چندانی نداشته باشند که لازم است رسانه‌ها این آگاهی را به مردم به‌ویژه جوانان بدهند.  باید تلاش شود تا واردات این محصولات به کشور محدود شود. البته ناگفته نماند که کشور با معضل قاچاق کالا هم روبه‌رو است به گونه‌ای که اگر بتوان از واردات این کالاها جلوگیری کرد این مواد از راه قاچاق وارد می‌شوند.»

** فروش قلیان در پارك ها مجاز نیست

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی تهران تصریح كرد: فروش قلیان در پارك ها و از سوی دستفروشان، مجاز و رسمی نیست.

جنیدی از ماموران شهرداری و نیروی انتظامی خواست تا نسبت به جمع آوری این دست فروشان اقدام كنند.

وی یادآور شد: مصرف قلیان موجب بروز بیماری های متعدد از بیماری های تنفسی گرفته تا خونی، می شود.

بر اساس گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، از قلیان سراهای اطراف دانشگاه ها که رشد قارچ گونه ای به خود گرفته اند مشاهده شده است که سودجویان برای تشویق جوانان به کشیدن قلیان از ترفندهای «تخفیف ویژه» با ارائه کارت دانشجویی استفاده می کنند و همچنین در پارک های عمومی اجاره دادن قلیان از 20 تا 50 هزار تومان مشاهده می شود.
 

** رشد نگران كننده مصرف قلیان در كشور

بنا به آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، مصرف روزانه قلیان تا سال 86 روند كاهشی یا ثابت داشت، اما از سال 88 مصرف روزانه آن زیاد شده است.

طبق این آمار، مصرف قلیان در نوجوانان 13 تا 16 سال كشور بیش از دو برابر رشد یافته كه این میزان رشد بین دختران بیشتر بوده است.

شیوع مصرف مواد دخانی شامل سیگار و قلیان در سال 82 در پسران 16 درصد بود كه در سال 86 به 31.5 رسیده و در دختران از 8.7 درصد به 20 برابر افزایش یافته است.

برداشت های نادرست از مصرف قلیان، نگرانی های جدی را ایجاد كرده، بطور مثال اغلب افراد تصور می كنند كه قلیان، عارضه ای ندارد درحالیكه مجرای عبور دود قلیان می تواند حاوی آلودگی های میكروبی و قارچی بوده و خطر ابتلا به هپاتیت و سل را در مصرف كنندگان قلیان بیشتر است، از سوی دیگر مصرف یك وعده قلیان برابر با مصرف یك تا پنج پاكت سیگار است.

به هرحال شیوع مصرف قلیان در كشور به عنوان یك ماده دخانی و بیماری زا و دروازه استعمال مواد مخدر و محرك در كشور، شتاب زده و نگران كننده است و نه تنها تاكنون اقدامی جامع برای مبارزه با آن اتفاق نیافتاده بلكه سودجویان هر بار قلیان را با شیوه ای جدید به مردم عرضه می كنند و جوانان مشتریان هدف آنها هستند.
 

**اکثر قلیان ضرر‌های مشترک دارند

مصرف قلیان آشکارا نشان داده است که تاثیرات مضری بر دو عضو حیاتی بدن به نام ریه‌ها و قلب دارد. سرطان ریه، سرطان مری، بیماری انسدادی ریوی مزمن، آمفیزم، پایین بودن وزن هنگام تولد نوزاد، افزایش حملات آسم و ذات‌الریه برخی از خطرات مربوط به کشیدن قلیان هستند.

میزان و عمق دَم در حرکت دادن آب قلیان بسیار مهم است و قلیان با وجود اینکه کمتر مصرف می ‌شود، اما حجم دودی که از طریق آن وارد بدن می‌ شود، 10 تا 20 برابر دود ناشی از مصرف سیگار است.

سایر خطراتی که در کشیدن سیگار مشاهده نمی شود، ولی در کشیدن قلیان وجود دارد، بیماری‌های عفونی مثل هپاتیت ب (در اثر استفاده مشترک از شیلنگ قلیان) و افزودن الکل یا داروهای روان‌گردان به تنباکوی قلیان است.

تحقیقات همچنین نشان داده است که پس از 45 دقیقه استفاده از دود قلیان، مونوکسید کربن، نیکوتین پلاسما و ضربان قلب به شدت بالا می‌رود و براساس همین تحقیقات نمی‌توان فرقی میان تنباکو‌های میو‌‌ه‌ای مختلف مشاهده کرد.

گفتنی است، استفاده از قلیان در کنار سرطان ریه با افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهان و مثانه نیز همراه است و کشیدن قلیان خطر ابتلا به سل ریوی را افزایش می‌دهد.

1394 | کلیه حقوق برای «ریشه» محفوظ می باشد.
طراحی و تولید : عصر پایش اطلاعات

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *