عوارض قطره ميخک در بارداري

دوره مقدماتی php
عوارض قطره ميخک در بارداري
عوارض قطره ميخک در بارداري

میخک معمولاً به عنوان یک ادویه آشپزخانه و در ترکیب با فلفل، دارچین و زردچوبه و سایر ادویه‌ها برای تهیه پودر ادویه کاری، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
از روغن میخک نیز در تولید عطرها، صابون‌ها و یا به عنوان ماده طعم دهنده در لوازم پزشکی و دندان‌پزشکی استفاده می‌شود.
در قدیم میخک ادویه ای گران قیمت بود که تنها پادشاهان و ثروتمندان می‌توانستند از آن استفاده کنند.

 

فواید میخک
1-‌ تحریک دستگاه گوارش و کمک به هضم غذا و متابولیسم: در طب سنتی چین از این چاشنی برای درمان حالت تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می‌شود. میخک جریان آنزیمی را افزایش داده و در نتیجه فعالیت گوارشی را تقویت می‌کند. به علاوه میخک تأثیر بی‌حسی موضعی دارد و به همین دلیل برای درمان معده درد و حالت تهوع مفید است.

2- کاهش درد دندان در بارداری: استفاده از میخک برای کاهش دندان درد موثر است و همچنین به کاهش عفونت‌های دهانی کمک می‌کند. آغشته کردن محل پوسیدگی دندان به روغن میخک در تسکین درد دندان موثر است.
میخک تقویت کننده مغز است و کسانی که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.
اوژنول همانند بی‌حس‌کننده‌های موضعی موجب مهار هدایت پیام‌ها از گیرنده‌های حس درد به طور محیطی می‌شود و با مهار التهاب و تاثیر بر مسیر درد به صورت مرکزی موجب تسکین درد مزمن نیز می گردد. میخک در حدود 20 برابر قدرتمندتر از اوژنول و دیگر ترکیبات ضد درد می باشد. اسپری‌های بی‌حس‌كننده خانگی هم معمولا الكل دارند و می‌توانند برای مادر و جنین خطر ایجاد كنند. اما مصرف زیاد میخک هم می تواند محرک باشد و باعث زایمان زودرس شود.

3- درمان سرفه: جویدن میخک به همراه یک تکه کوچک از نمک معمولی به تولید بیشتر آب دهان کمک کرده و در نتیجه تحریک پذیری در گلو را کاهش می‌دهد.

دوره مقدماتی php

4- کاهش استرس و آرام کردن تنش‌های روانی: اگر احساس می‌کنید استرس دارید مقداری آب را به همراه کمی برگ ریحان، برگ نعنا و میخک بجوشانید سپس از این جوشانده برای تهیه چای سیاه استفاده کنید. این نوشیدنی را همراه با کمی عسل مصرف کنید. معجون گیاهی به دست آمده، تنش‌های شما را تسکین می‌دهد.

5- میخک درمان کننده‌ی سرطان است و حتی از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری می‌کند.

ترکیبات شیمیایی
غنچه‌های گیاه میخک پس از باز شدن یعنی قبل از این که رنگ خاکستری و ارغوانی آن تبدیل به قرمز شود، باید چیده و خشک شوند، میخک که به عنوان ادویه و دارو به کار می‌رود، پودر این غنچه‌ها است.
غنچه میخک دارای 16 درصد و ساقه‌های درخت در حدود 5 درصد و برگ‌های آن دارای 2 درصد اسانس روغنی است که از تقطیر این قسمت‌ها به دست می‌آید.
اسانس میخک دارای بویی قوی و طعمی سوزاننده است و این اسانس سفید رنگ است و اگر در مجاورت هوا قرار گیرد رنگ آن تیره و غلیظ می‌شود.
اسانس میخک دارای اوژنول، اربوفیلین، الکل بنزیلیک، بنزوات دو متیل، فورفوول و اتیلن است.
اوژنول که ماده اصلی میخک است آرام کننده و ضد عفونی کننده است و از آن در دندان‌پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می‌شود.

برای آسان كردن زایمان خانم های باردار باید در روزهای آخر بارداری بهتر است هر روز چای میخک استفاده كنید و حتی در اتاق های زایمان نوشیدن چای میخک، زایمان را تسهیل می كند.عوارض قطره ميخک در بارداري

میخک در طب سنتی
* میخک از نظر طب قدیم ایران خیلی گرم و خشک است و دارای خواص بسیاری است.
* برای رفع دندان درد و گوش درد یک قطره از اسانس میخک و یا روغن آن را روی دندان بمالید و یا در گوش بچکانید.
* میخک تقویت کننده مغز است و کسانی که حافظه ضعیف دارند باید از دم کرده میخک استفاده کنند.
* این گیاه برای رفع سردرد مفید است، ضعف اعصاب را درمان می‌کند و برای رفع تنگی نفس موثر است.
* کسانی که مبتلا به بیماری وسواس هستند برای درمان آن باید میخک بخورند.
میخک جریان آنزیمی را افزایش داده و در نتیجه فعالیت گوارشی را تقویت می‌کند.
به علاوه میخک تأثیر بی‌حسی موضعی دارد و به همین دلیل برای درمان معده درد و حالت تهوع مفید است
* مقوی معده و جهاز هاضمه است، کبد و کلیه را تقویت می‌کند، سکسکه را برطرف می‌کند.
* کسانی که قطره قطره ادرار می‌کنند برای درمان آن باید چای میخک بنوشند.
* میخک اشتها آور است و بدن را تقویت می‌کند.
* برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم، می‌توان چند قطره از محلول آبی میخک در چشم چکاند.
* میخک تب بر و برای گردش خون و قلب مفید است.
* برای درمان کمردرد، چای میخک و یا دو قطره اسانس میخک را با آب گرم و یا چایی مخلوط کنید و بنوشید.
* نوشیدن یک فنجان چای میخک بعد از غذا، گاز و درد معده را از بین می‌برد.
* استفاده از میخک، گرفتگی عضله را از بین می‌برد.


لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید …

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.




خانه

موبایل

فقط كافي است يك بار در عمرتان دندان‌درد كشيده باشيد تا تاييد كنيد يكي از بدترين و عذاب‌آورترين دردهايي است كه مي‌توان تجربه كرد. خدا نكند پوسيدگي دندان از حد گذشته باشد كه آن وقت درد از دندان و فك مي‌گذرد و احساس مي‌كنيد كل سرتان درد مي‌كند. حالا حسابش را بكنيد اگر اين درد در دوران بارداري سراغ‌تان بيايد چه بساطي مي‌شود. نه مي‌توانيد مسكن و آرام‌بخش بخوريد و نه مي‌توانيد دندان پوسيده را بكشيد تا از شرش راحت شويد.عوارض قطره ميخک در بارداري

 

واقعا در دوران بارداري با آن همه حساسيتي كه هر مادري نسبت به جنين دلبندش دارد با درد دندان چه بايد كرد؟ اصلا در اين دوران چقدر احتمال مشكلات دنداني وجود دارد؟ چه مراقبت‌هايي لازم است تا از اين درد در امان باشيد يا اگر سراغ‌تان آمد با آن كنار بياييد؟ دكتر مريم ابراهيمي، دندانپزشك به اين پرسش‌ها پاسخ مي‌دهد تا با روش‌هاي اصولي از دندان‌هاي‌تان مراقبت كنيد و مجبور نشويد بعد از تولد نوزاد نصف دندان‌هاي‌تان را بكشيد!دورانديش باشيدمعمولا پزشكان توصيه مي‌كنند بارداري ناگهان و بي‌برنامه نباشد و از چند ماه قبل براي آن برنامه‌ريزي شود. از تغذيه صحيح و خوردن مكمل‌هاي غذايي گرفته تا درمان بيماري‌هاي احتمالي. مراجعه به دندان‌پزشك هم بايد در همين برنامه‌ريزي قرار بگيرد. مهم نيست مشكل دنداني داريد و احساس درد مي‌كنيد يا نه، همين كه تصميم به بارداري گرفتيد بايد سراغ دندانپزشك‌تان برويد تا همه دندان‌هاي‌تان را معاينه كند و پوسيدگي‌ها ترميم شود. گاهي ممكن است يك پوسيدگي سطحي وجود داشته باشد و هيچ درد يا آزاري از آن احساس نكنيد ولي همين مشكل كوچك در دوران بارداري مي‌تواند به دردي غيرقابل تحمل تبديل شود و امان‌تان را ببرد.مشكلاتي كه ناگزير استزمان بارداري بعضي از مشكلات خواه نا‌خواه براي دهان و دندان‌ها به وجود مي‌آيد كه بخشي از آن به دليل تغييرات هورموني است. از آغاز دوران بارداري سطح بعضي هورمون‌ها در بدن تغيير مي‌كند و همين تغييرات هورموني باعث پرخوني در رگ‌ها مي‌شود. لثه‌هاي پرخون يكي از مشكلاتي است كه زنان در دوران بارداري با آن مواجه مي‌شوند.

 

در اين زمان لثه‌ها حساس است و خيلي زود دچار خونريزي مي‌شود. البته پرخوني لثه در دوران بارداري يك مشكل طبيعي است ولي التهاب لثه مي‌تواند باعث حساسيت لثه‌ها و دردناك شدن آن‌ها  شود و بنابراين خانم‌هاي باردار با ملايمت مسواك بزنند يا از نخ كشيدن دندان‌ها امتناع كنند كه عواقب آن باقي ماندن ذرات غذا لا‌به‌لاي دندان‌ها و پوسيدگي تدريجي دندان‌ها در قسمت‌هاي پاييني است. از سوي ديگر در دوران بارداري بخشي از مواد معدني براي رشد جنين مصرف مي‌شود و كمبود مواد معدني براي مادر را در پي دارد. البته پرخوني بدن هم به كاهش غلظت مواد معدني كمك مي‌كند. كمبود كلسيم، فسفر و فلورايد مي‌تواند روند پوسيدگي دندان‌ها را سرعت ببخشد و براي مادري كه دندان‌هاي سالمي ندارد، دردسرساز شود.  بهداشت مضاعف لازم استبا توجه به شرايط خاص دوران بارداري كه دندان‌ها بيش از قبل مستعد پوسيدگي هستند بايد مادر مراقبت ويژه از دندان‌ها داشته باشد. مسواك زدن و نخ كشيدن دندان‌ها بعد از هر وعده غذايي اگرچه در هر شرايطي مهم است ولي در دوران بارداري اهميت بيشتري پيدا مي‌كند و بايد با دقت بيشتري انجام شود. استفاده از دهان‌شويه هم براي زنان باردار ضروري است. البته محلول‌هاي دهان‌شويه‌اي كه مخصوص دوران بارداري باشد وجود ندارد ولي دهان‌شويه‌هاي معمول كه در شرايط عادي توصيه مي‌شوند، براي اين دوران هم مناسب است. فقط بايد دقت شود دهان‌شويه‌اي كه انتخاب مي‌شود غيرالكلي باشد.

 

توصيه به مادران باردار اين است كه بعد از هر مسواك زدن و به خصوص شب‌ها قبل از خواب حتما از دهان‌شويه استفاده كنند. يكي ديگر از مشكلاتي كه در دوران بارداري خانم‌ها با آن درگير مي‌شوند بوي بد دهان است كه آن هم غيرطبيعي نيست ولي با استفاده منظم از مسواك، نخ دندان و دهان‌شويه مي‌توان اين مشكل را برطرف كرد. التهاب و پرخوني لثه‌ها گاهي تا دوران شيردهي هم ادامه دارد. اين التهاب نيازي به درمان ندارد و خود به خود برطرف مي‌شود ولي پوسيدگي دندان‌ها را سرعت مي‌بخشد.3 ماهه‌هاي خطرناك3 ماه اول بارداري، 3 ماه خطرناكي است و عمليات ترميمي يا كشيدن دندان مي‌تواند به جنين آسيب وارد كند. مواد بي‌حسي از يك سو و استرس دندان‌پزشكي از  سوي ديگر سلامت جنين را به خطر مي‌اندازد. معمولا نشستن روي يونيت دندان‌پزشكي و قرار گرفتن در آن شرايط به خودي خود اضطراب‌زاست و در دوران بارداري اين اضطراب بيشتر خواهد بود. در 3 ماه اول استرس براي جنين خيلي مضر است و به همين دليل دندان‌پزشك سعي مي‌كند كاري روي دندان انجام ندهد.

 

3 ماه آخر هم 3 ماه خطرناكي محسوب مي‌شود، چون اضطراب در اين ماه‌ها مي‌تواند زايمان زودرس در پي داشته باشد. 3 ماه مياني بارداري جنين در رحم محكم‌تر شده و نسبت به ماه‌هاي ديگر كم‌خطرتر است ولي باز هم هر كاري بايد با احتياط انجام شود. البته طبيعي‌ است كه در طول دوران بارداري احتمال دندان‌درد شديد براي هر كسي مي‌تواند وجود داشته باشد و اگر پيش بيايد قابل تحمل نيست. در چنين شرايطي بهترين راه‌حل مراجعه به دندا‌نپزشك است.

 

معمولا در اين مواقع اگر درد شديد باشد با مشورت دكتر متخصص زنان استامينوفن ساده تجويز مي‌شود و روي دندان پانسمان قرار داده مي‌شود تا درد آن آرام شود. به اين ترتيب مادر مي‌تواند تا پايان دوران بارداري با دندان پوسيده مدارا كند و بعد از زايمان درمان ترميمي را آغاز كند. البته در بعضي مواقع كه دندان‌درد شديد است و عصب دندان آسيب ديده درمان‌هاي خاص و محافظه‌كارانه‌اي انجام مي‌شود و عصب را نيمه از بين مي‌برند تا درد آرام شود. اگر دندان‌پزشك مجبور به استفاده از مواد بي‌حس‌كننده باشد از موادي استفاده مي‌شود كه حاوي ليدوكائين ساده است و اپي‌نفرين ندارد، چون اپي‌نفرين با انقباضاتي كه ايجاد مي‌كند، مشكل‌ساز خواهد شد.    مراقبت از دندان با سبزيجاتهميشه پيشگيري بهتر از درمان است. معمولا در دوران بارداري پزشك زنان توصيه‌هاي لازم را به مادر مي‌كند تا كمبود مواد معدني جبران و استحكام دندان‌ها حفظ شود. در اين دوران بيشتر پزشكان با توجه به وضعيت مادر مصرف كلسيم و ويتامين C را توصيه مي‌كنند و مادران نبايد در مصرف اين داروها سهل‌انگاري كنند، چون علاوه بر سلامت و رشد نوزاد سلامت دندان‌ها هم به اين موضوع وابسته است.

 

در كنار مصرف قرص‌هاي ويتامين و مواد معدني تغذيه مناسب هم اهميت ويژه‌اي دارد. زنان باردار بايد مواد غذايي سرشار از كلسيم را بشناسند و در رژيم غذايي‌شان بگنجانند. كرفس، هويج و كلم –به خصوص كلم بروكلي- منابع خوبي براي كلسيم هستند. چغندر قرمز هم كلسيم قابل توجهي دارد و معمولا خوردن لبو توصيه مي‌شود. در كل سبزي‌هايي كه ساقه زيرزميني دارند و ساقه آن‌ها مصرف مي‌شود مواد معدني بيشتري از خاك جذب مي‌كنند و منابع بهتري براي جبران كمبودهاي دوران بارداري هستند.خوددرماني ممنوعبعضي‌ها فكر مي‌كنند داروهاي گياهي هيچ ضرري ندارند. گرچه اين داروها نسبت به داروهاي شيميايي كم‌عارضه‌تر هستند ولي نمي‌توان مطمئن بود كه هيچ ضرري نداشته باشند. مثلا گل ميخك كه براي تسكين درد دندان توصيه مي‌شود به دليل داشتن ماده شيميايي اوژنول مي‌تواند تحريك‌كننده باشد. اسپري‌هاي بي‌حس‌كننده خانگي هم معمولا الكل دارند و مي‌توانند براي مادر و جنين خطر ايجاد كنند. بهتر است زنان باردار سراغ اين روش‌ها نروند و در صورت بروز دندان‌درد به دندان‌پزشك مراجعه كنند.

 

مواردي پيش آمده كه مادر چون فكر مي‌كند در اين شرايط دندان‌پزشك هيچ كاري نمي‌تواند براي او انجام دهد به درمان‌هاي خانگي آسيب‌رسان رو مي‌آورد و دنداني كه با يك پانسمان ساده مي‌توان تا پايان بارداري حفظش كرد و بعد به ترميم آن پرداخت به حدي مي‌رسد كه دندان‌پزشك مجبور مي‌شود پس از زايمان آن را بكشد. گاهي پرخوني لثه‌ها در دوران بارداري باعث مي‌شود يك پوسيدگي سطحي با درد شديد بروز كند ولي دندان‌پزشك مي‌داند با چه روشي درد را تسكين دهد تا دندان در شرايط مساعدي قرار بگيرد. توصيه مي‌شود خانم‌هاي باردار در صورت بروز دندان‌درد زمان را از دست ندهند و سريع‌تر به دندان‌پزشك مراجعه كنند تا قبل از عميق شدن پوسيدگي بتوان كاري انجام داد. منبع:shahrzadpress.com


بارداری و زایمان راحت با…

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

امام علی (ع) فرمودند: زن باردار هیچ خوراکی نمی خورد و هیچ دارویی به کار نمی گیرد که برتر از خرمای تازه باشد.

آیا شما هم به عنوان یک زن باردار به دنبال امنیت هر چیزی که در این مرحله از زندگی خود استفاده می­کنید، هستید؟ آیا شما هم مانند سایر خانم­های باردار می­خواهید که در مورد مصرف گیاهان و داروهای طبیعی که در طی دوران بارداری خود استفاده می­کنید، مطمئن شوید؟ آیا تا به حال در مورد کاربردهای مفید و زیاد گیاه میخک و روغن آن در دوران بارداری زنان مطالبی شنیده­اید؟ آیا مصرف روغن میخک برای زنان امن است؟ خوب، اگر شما هم به عنوان یک خانم جوان و بی­تجربه با یکی از سوالات مربوط به این گیاه مفید روبرو هستید، باید ادامه این مقاله را بخوانید.

میخک نوعی گیاه است که روغن آن، به عنوان یک داروی طبیعی برای درمان­های خانگی مختلف برای زنان، به ویژه در دوران بارداری مورد استفاده قرار می­گیرد.به خاطر داشته باشید که روغن میخک عمدتا برای درمان عوارضی مانند اسهال، بوی بد دهان و فتق در انسان استفاده می­شود. اما، در برخی از موارد، به دلیل امن بودن این داروی گیاهی، از آن برای درمان عوارضی مانند تهوع، استفراغ، سوء هاضمه و همچنین بر طرف کردن گاز روده در دوران بارداری زنان هم استفاده می­شود.

در ابتدا، لازم است به یاد داشته باشید که استفاده از روغن میخک در دوران بارداری زنان امن است، اما استفاده از آن باید در مقادیر بسیار کم باشد. نکته مهم در مورد گیاه دارویی میخک این است که حتما قبل از استفاده از آن در دوران بارداری خود، با یک دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کرده و استفاده از روغن میخک را به اطلاع او برسانید. همچنین، فراموش نکنید که امروزه، اطلاعات کافی برای ارزیابی ایمنی استفاده از روغن میخک در دوران بارداری زنان در بسیاری از کتاب­ها، مجلات و سایت­های معتبر موجود می­باشد. با این حال، اگر دکتر معالجتان شما را از مصرف روغن میخک در دوران بارداری منع کرده باشد، بهتر است به توصیه­های او عمل کنید. در غیر این صورت، یادتان باشد که مصرف گیاه دارویی میخک ضرری برای سلامتی شما و فرزند داخل رحمتان نخواهد داشت. عوارض قطره ميخک در بارداري

هنگامی که دکتر معالج شما استفاده از روغن میخک را امن اعلام کرد، شما می­توانید از آن برای درمان درد دندان در دوران بارداری خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که جویدن آرام گل میخک در دوران بارداری می­تواند باعث از بین رفتن دندان درد در بدن شما شود. در واقع، زمانی که روغن موجود در گیاه میخک به دندان و لثه شما نفوذ کند، کمک زیادی به درمان دندان درد شما در دوران حاملگی نموده و یک راهکار امن و طبیعی هم به شمار می­رود. اما، یادتان باشد که در طی دوران بارداری، حتی اگر روغن میخک در بازار هم موجود باشد، بهتر است شما از خود گل میخک استفاده نمایید.

با این حال، مصرف مقدار زیادی از روغن میخک در دوران بارداری زنان می­تواند باعث آسیب رسیدن به عصب جنین شده و تغییرات زیادی را در فیزیولوژی آینده او ایجاد کند. به همین دلیل، زنان باردار باید مطمئن شوند که بیش از یک و یا دو عدد گل میخک را در روز نجوند. همچنین، فراموش نکنید هنگامی که روغن موجود در گیاه میخک به جریان خون شما راه یافت، در عرض نیم ساعت باعث تسکین درد شده و آن را به طور کامل از بین خواهد برد.

 برای اطاع از فواید  مصرف روغن حیوانی در بارداری این مطلب آیا خوردن روغن حیوانی در دوران بارداری خوب است؟ را بخوانید.

روغن میخک در سه نوع تهیه شده و برای خرید همگان در بازار موجود است. این سه ​​نوع روغن عبارتند از:

این نوع روغن از جوانه­های گل گیاه میخک گرفته می­شود.

این نوع روغن از برگ گیاه میخک مشتق شده است.

نوع سوم روغن گل میخک از شاخه­ها و ساقه­های این گیاه گرفته می­شود.

برای اطلاع از فواید روغن پامچال و چای تمشک این مطلب زایمان طبیعی آسانتر با مصرف روغن پامچال و چای تمشک را بخوانید.

همانطور که گفته شد مصرف روغن میخک در مقادیر زیاد می­تواند عوارض جانبی جدی در بدن زن حامله و فرزند داخل رحم او ایجاد کرده و به سلامت آن­ها آسیب برساند. پس، یادتان باشد که اگر دکتر متخصص زنان و زایمان معالج شما مصرف این گیاه را در دوران بارداری مضر اعلام کرده است، مصرف آن نه تنها می­تواند سلامتی خود شما را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه باعث بروز عوارض جدی در بدن جنین داخل رحم شما هم خواهد شد. در ادامه این مقاله برخی از عوارض جانبی استفاده بیش از حد از روغن میخک در دوران بارداری زنان بیان شده است، که عبارتند از:

سایر عوارض جانبی استفاده بیش از حد از روغن میخک در دوران بارداری زنان عبارتند از:

همچنین، در موارد شدید، مصرف بیش از حد گیاه میخک می­تواند منجر به خونریزی روده، کلیه و یا کبد زنان باردار هم شود.

پس،به خاطر داشته باشید با این که روغن میخک یکی از گیاهان امن برای درمان بیماری­ها در دوران بارداری زنان در نظر گرفته شده است، اما شما باید آن را در مقادیر خیلی کم استفاده کنید. ولی برای اطمینان بیشتر در دوران بارداری خود، قبل از مصرف گیاه میخک حتما با دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

 گوگل پلاس  |  فیسبوک  |   تویتر  |  پینترست  | بلاگ |  اینستاگرام  |  الکسا  |  کانال تلگرام

دندان درد در دوران بارداری می تواند به دلیل بیماری لثه، دندان عقل، تورم لثه ها، پوسیدگی دندان و کمبود کلسیم در بدن بروز پیدا کند.

علت اصلی دندان درد در زنان باردار به هم خوردن تعادل هورمون ها است. علاوه بر این افزایش سطح استروژن و پروژسترون هم می تواند زنان باردار را در برابر عفونت و پوسیدگی دندان حساس کند.

درمان دندان درد در بارداری بسیار ضروری است. به این دلیل که اگر توجهی به درمان به موقع نکنید، این درد می تواند منجر به بیماری های لثه و در موارد شدید باعث تاثیرات منفی بر جنین شود.

بسیاری از زنان درباره  مصرف مسکن ها و داروهای تجویزی در دوران بارداری بسیار محتاط عمل می کنند، زیرا این داروها می تواند آسیب هایی را به جنین وارد کند. هر چند درمان های پیشرفته پزشکی امروزه برای جنین بسیار ایمن هستند.

بهترین اقدام در زمان دندان درد در هر زمانی از بارداری مراجعه به دندانپزشک است. اما درکنار مراجعه به دندانپزشک و دریافت انواع مسکن ها می توانید برای آرام شدن موقتی درد از برخی روش های طبیعی و بدون عوارض جانبی هم استفاده کنید:عوارض قطره ميخک در بارداري

یکی از موثرین تسکین دهنده های دندان درد برای زنان باردار استفاده از میخک یا روغن میخک است. می توانید میخک را بجوید یا پنبه ای را آغشته به روغن میخک کرده و بر روی دندان بگذارید. خواص ضد میکروبی میخک می تواند فورا درد را آرام کند.

استفاده از کمپرس گرم

یک پارچه را در آب گرم خیس کنید و آن را خارج از دهانبر روی گونه در محلی که درد احساس می کنید بگذارید. این روش باعث کاهش موقتی درد می شود.

یکی از ایمن ترین و موثرین درمان های دندان درد برای زنان باردار استفاده از کمپرس سرد برروی محل درد است. می توانید یک پارچه را درون آب یخ خیس کنید و یا کیسه یخ در خارج از دهان بر روی محل درد بگذارید. این روش با بی حس کردن اعصاب آن ناحیه باعث کاهش درد می شود.

استفاده از پیاز

جویدن مقداری پیاز خام به مدت 3 دقیقه می تواند درد را کاهش دهد. اگر درد دندان تا حدی است که نمی توانید بجوید می توانید مقداری پیاز خام را برروی دندانی که درد می کند قرار دهید.

سیر یک درمان قدیمی برای تسکین دندان درد به شمار می رود. در دوران بارداری می توانید سیر را بجوید یا سیر له شده را برروی دندان بگذارید. سیر حاوی آنتی بیوتیک و آلیسین است که باعث از بین بردن باکتری ها می شود. وقتی تعداد باکتری ها کاهش پیدا کند، درد دندان هم کمتر می شود. سیردرمانی یکی از روش های تسکین درد فوری به شمار میرود.

برگ های اسفناج خام را بجوید یا بصورت له شده به طور مستقیم روی محل درد بگذارید.

زنان باردار اگر دندان درد دارند باید از خوردن شیرینی و غذاهای حاوی شکر خودداری کنند، به این دلیل که این مواد منجر به افزایش پلاک دندانی و بدتر شدن دندان درد می شوند.

آسان ترین درمان دندان درد شستن دندان ها با آب گرم است. می توانید مقدار بسیار کمی نمک را به آب ولرم اضافه کرده و دندان ها را شستشو دهید. شستن دندان علاوه بر تسکین درد باعث حذف ذرات غذایی مانده بین دندان می شود.



مجله اینترنتی قرن بیست و یک

گلچین بروزترین و جدیدترین مطالب اینترنت

اصلا وقتی که صحبت از کفش به وسط می‌آید، توجه همه‌ی خانم‌ها به طور اتوماتیک جلب می‌شود. تقریبا همه‌ی خانم‌ها یک جفت کفش دارند که لای پر قو ازش نگه‌داری می‌کنند و فقط در مواقع خاص آن را می‌پوشند. اما هر کفش موقعیت مخصوص به خود را دارد که بهتر است در هر شرایطی از کفش مناسب با همان موقعیت استفاده کرد. مثلا بهتر است که از کفش‌های اکلیلی و نگین‌دار تنها برای مهمانی‌های شب و رسمی و برای سرکار رفتن از کفش‌های پاشنه بلند ساده‌تر به جای آنها استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم که 15 و کاربرد هر کدام را معرفی کنیم.

این کفش را با خیال راحت می‌توانید همه جا بپوشید، از رفتن به سر کار گرفته تا خرید و مهمانی. این کفش هم اسپرت است و در عین حال خانمانه. پس لازم نیست نگران باشید که حتما باید این کفش را با لباس‌های رسمی زنانه بپوشید، با شلوار جین، تاپ اسپرت، شومیز، مانتوی رسمی، مانتوی راحتی، سارافون و حتی پیراهن نیز می‌توانید این کفش را بپوشید.عوارض قطره ميخک در بارداري

این کفش حکم مرخصی برای پاها را دارد، بعد از چند روز پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار و رسمی، این کفش را به پا کنید و بگذارید پاهای‌تان استراحت کنند. علاوه بر این، می‌توانید هنگام پیاده روی، گردش، رفتن به پیک نیک و پارک و خصوصا زمان خرید این کفش ها را به پا کنید و ساعت‌ها راه بروید، بدون اینکه پاهای‌تان خسته شود.

دیگر نیازی نیست که در مدح ورزش کردن و باشگاه رفتن بگوییم. اما این نکته را گوشزد می‌کنیم که استفاده از کفش مناسب برای باشگاه به غایت مهم است و رعایت نکردن این موضوع باعث وارد شدن صدمات جدی و بعضا دائمی به ستون فقرات، پاها و بدن می‌شود. کفش مناسب برای باشگاه همان کتانی‌های به اصطلاح رانینگ است که لژ نرم و بلند دارند تا به ستون فقرات فشاری وارد نشود.

اگر به تصاویر افراد مشهور نگاهی کرده باشید، دیده‌اید که این در میان آنان بسیار پرطرفدار است. کفشی که هم توان با دامن، هم شلوار جین، هم شلوار کتان و هم پیراهن بپوشید و زیبا و خوشتیپ باشید. به خودتان سخت نگیرید، این کفش را می‌توانید در همه‌ی فصل‌ها بپوشید.

با شروع فصل گرما، همه دوست داریم که صندل بپوشیم و پاهای‌مان از کفش هایی که در فصل‌های قبلی پوشیده‌ایم استراحتی بکنند و نفس بکشند. یکی از گزینه‌های خوب برای این کار، صندل وِج است. با مدل پاشنه‌ای که دارد، می‌توانید کفش پاشنه بلندی به پا کنید که خیلی هم رسمی نیستند.

این کفش را هم می‌توان خیلی جاها پوشید، مثلا با دوستان به شام رفتن، مصاحبه‌ی شغلی، جلسات کاری و غیره.. این کفش حالت بسیار باوقار و رسمی‌ای دارد که می‌توانید هرجایی قصد خوشتیپ شدن دارید، آن را بپوشید.

اگر دوست دارید کفش باز بپوشید که پاشنه هم نداشته باشد، این صندل‌ها جایگزین خوبی برای وِج هستند. هنگام انتخاب این صندل‌ها مدلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی و با هر لباسی بپوشید.

هر خانمی به یک جفت کفش خاص و تک نیاز دارد. یادتان است که گفتیم یک جفت کفشی که اکثر خانم‌ها دارند و آن را درون پر قو نگه می‌دارند؟ این همان کفش است. کفشی که در شرایط خاص به پا کنید و پز آن را به دوستان‌تان بدهید و حساسیت دیگر خانم‌ها را برانگیزانید.

این بوت‌ها نه تنها زیبا هستند و باعث خوشتیپ‌تر شدن می‌شوند، بلکه در فصل زمستان و پاییز بهترین محافظ  در برابر باران و برف هستند. هم پاهای‌تان را گرم نگه می‌دارند و هم نمی‌گذارند خیس شوند. رنگ‌های مختلف این بوت را با شلوارهای مختلف ترکیب کنید و لذت ببرید. یکی از پرطرفدارترین این ترکیب‌ها شلوار جین آبی تیره با بوت قهوه‌ای سیر، شکلاتی و حتی عسلی است!

کفش با این رنگ هم با لباس‌هایی که برای عصر می‌پوشید هماهنگ است و هم با لباس‌های طول روز. این کفش ها فصل ندارند، به همه رنگ لباسی می‌آیند و بسیار زیبا هستند.

این کفش ها که به تازگی به کمد لباس اکثر خانم‌ها اضافه شده است، نیز از آن دسته کفش هایی هستند که می‌توان هم با لباس‌ها و در شرایط رسمی مانند مهمانی و کار و هم در موقعیت‌های عادی مانند خرید و گشت و گذار به پا کرد. بسته به سلیقه و انتخاب خودتان می‌توانید آنها را با شلوار جین، پارچه‌ای، دامن، شلوارک و غیره به پا کنید.

این بوت بیشتر برای کسانی است که در مناطق سرد و برفی زندگی می‌کنند. پاها را گرم نگه می‌دارند و با جوراب‌های بلند و لگینگ و یا حتی شلوار جین لوله تفنگی بسیار زیبا هماهنگ می‌شوند.

حالا نه به این شدت که ما گفتیم، حرفه‌ای! البته اگر کفش مخصوص کوه‌نوردی داشته باشید که نورعلی نور است، اما در کل داشتن کفشی با پاشنه‌ی محکم که بتوانید با آن به راحتی کوه‌نوردی و طبیعت گردی کنید ضروری است. چرا که انجام این کارها با کفش کتانی ساده‌ی باشگاه و یا کتانی رانینگ کار چندان صحیحی نیست و باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات، سر خوردن و حتی پیچیدن پا می‌شود. کفش کوه نوردی و طبیعت گردی باید یک مقدار مچ‌دار باشد چون با آن از جاهای صعب العبور و ناهموار عبور می‌کنید.

داشتن یک جفت کفش تخت با رنگ شاد و براق به ظاهرتان تنوع و هیجان می‌بخشد و همانطور که قبلا گفتیم می‌توانید این کفش را تقریبا در اکثر موقعیت‌ها بپوشید.

چه بخواهید لب دریا بروید و چه به سفر، این کفش بسیار راحت و زیبا است. پاهای‌تان در آن عرق نمی‌کند و می‌توانید به راحتی آنها را از پا دربیاورید و دوباره بپوشید.

قرص برنج قرص برنج ,قرص برنج برای چیست؟,قرص برنج چیست,قرص برنج از کجا تهیه کنم,قرص برنج از کجا بخرم,قرص برنج به انگلیسی,قرص برنج گیاهی,قرص برنجی,قرص برنج چیه,قرص برنج از کجا تهیه کنیم,قرص برنج از چیست,کاربرد قرص برنج چیست؟؟؟ توضیحاتی در …

قرص تاخیری قرص تاخیری ,قرص تاخیری گیاهی,قرص تاخیری گیاهی بدون عوارض,قرص تاخیری آلمانی,قرص تاخیری ویاگرا,قرص تاخیری قوی,قرص تاخیری وگادول,قرص تاخیری ایرانی,قرص تاخیری بدون عوارض,قرص تاخیری سیلدنافیل,قرص تاخیری گیاهی آفرودیت,قرص تاخیری گیاهی کیمیاگر,قرص تاخیری گیاهی ایرانی,قرص تاخیری گیاهی دراگون,قرص گیاهی تاخیر …

قرص اورژانسی قرص اورژانسی ,قرص اورژانسی چیست,قرص اورژانسی ضد بارداری,قرص اورژانسی لونژیل,قرص اورژانسی چند ساعت بعد,قرص اورژانسی و پریود,قرص اورژانسی اووسیز,قرص اورژانسی لوونورژسترول,قرص اورژانسی دوتایی,قرص اورژانسی بارداری,قرص اورژانسی چیست,قرص های اورژانسی چیست توضیحاتی در مورد قرص اورژانسی قرص اورژانسی با …

قرص ویاگرا قرص ویاگرا ,قرص ویاگرا چیست,قرص ویاگرا برای زنان,قرص ویاگرا زنانه,قرص ویاگرا تاخیری,قرص ویاگرا برای خانمها,قرص ویاگرا ویکی پدیا,قرص ویاگرا زنان,قرص ویاگرا بانوان,قرص ویاگرا ایرانی,قرص Viagra چیست,عوارض قرص ویاگرا چیست,قرص های ویاگرا چیست,کار قرص ویاگرا چیست توضیحاتی در مورد …

قرص ضد تهوع قرص ضد تهوع ,قرص ضد تهوع بارداری,قرص ضد تهوع در دوران بارداری,قرص ضد تهوع به انگلیسی,قرص ضد تهوع ماشین,قرص ضد تهوع بعد از مشروب,قرص ضد تهوع دمیترون,قرص ضد تهوع متوکلوپرامید,قرص ضد تهوع برای کودکان,قرص ضد تهوع در …عوارض قطره ميخک در بارداري

قرص ضد بارداری قرص ضد بارداری ,قرص ضد بارداری روکین,قرص ضد بارداری مردان,قرص ضد بارداری اورژانسی,قرص ضد بارداری ال دی,قرص ضد بارداری به انگلیسی,قرص ضد بارداری اورژانسی لونژیل,قرص ضد بارداری یاسمین,قرص ضد بارداری بعد از رابطه,قرص ضد بارداری دیان,قرص ضد …

قرص لوراتادین قرص لوراتادین ,قرص لوراتادین برای چی خوبه,قرص لوراتادین 10,قرص لوراتادین برای چیه,قرص لوراتادین در بارداری,قرص لوراتادین ۱۰ برای چی خوبه,قرص لوراتادین واسه چی خوبه,قرص لوراتادین برای چه خوبه,قرص لوراتادین برای چه چیزی خوبه,قرص لوراتادین 10 چیست توضیحاتی در …

قرص ال دی قرص ال دی ,قرص ال دی اورژانسی,قرص ال دی برای رشد مو,قرص ال دی برای عقب انداختن پریود,قرص ال دی بعد از رابطه,قرص ال دی برای رشد ریش,قرص ال دی برای جلوگیری از بارداری,قرص ال دی خارجی,قرص …

قرص اسپیرونولاکتون قرص اسپیرونولاکتون ,قرص اسپیرونولاکتون برای ریزش مو,قرص اسپیرونولاکتون برای جوش,قرص اسپیرونولاکتون برای چیست,قرص اسپیرونولاکتون و لاغری,قرص اسپیرونولاکتون 100,قرص اسپیرونولاکتون 25,قرص اسپیرونولاکتون برای موهای زائد,قرص اسپیرونولاکتون و ریزش مو توضیحاتی در مورد قرص اسپیرونولاکتون اسپیرونولاکتون جهت درمان ادم(در اصطلاح …

قرص ادیوس قرص ادیوس ,قرص ادیوس گلد,قرص ادیوس خانم قریب زاده,قرص ادیوس نی نی سایت,قرص ادیوس قیمت,قرص ادیوس گلد نی نی سایت,قرص ادیوس گلد,قرص ادیوس گلد اصل,قرص ادیوس گلد چیست,قرص ادیوس گلد نظرات,قرص ادیوس گلد اصل,عوارض قرص ادیوس گلد,عوارض قرص …

عوارض قطره ميخک در بارداري
عوارض قطره ميخک در بارداري
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *