عوارض فلفل قرمز فشار خون

دوره مقدماتی php
عوارض فلفل قرمز فشار خون
عوارض فلفل قرمز فشار خون

ساعت24-تمام دانستنی های مورد نیاز شما در خصوص خواص فلفل قرمز برای مو و کاهش وزن و افزایش گردش خون و مضرات آن را در این مطلب برای شما تهیه نمودیم(خواص فلفل قرمز)

زادگاه فلفل قرمز در قاره آمریکا است بعد از آنکه قاره آمریکا توسط کریستف کلمب کشف شد مبادلات تجاری عمده ای بین این قاره با سایر نقاط جهان صورت گرفت که به آن مبادلات کلمبی می گویند که یکی از این محصولات که اتفاقا با استقبال بسیار خوبی در بین مردم جهان هم در زمینه غذایی هم در زمینه پزشکی قرار گرفت فلفل قرمز  بود. فلفل قرمز از خانواده بادنجانیان است  و علت تندی آن هم ترشح ماده ای بنام کاپسیسین در دهان است که بسیار هم برای بدن مفید است این ماده آلکالوئید است که برای برخی داروهای تسکین درد هم مورد استفاده قرار می گیرد دانشمندان به تازگی ثابت کردن که علت احساس تندی فلفل در دهان در حقیقت اشتباه مغز ماست که به اشتباه به محض برخورد مخاط دهان با این ماده آن را داغ احساس می کند(خواص فلفل قرمز)

خواص فلفل قرمز

عوارض فلفل قرمز فشار خون

در طبیعت یکی از خارق العاده ترین گیاهانی که میتواند به سرعت قدرت ایمنی بدن را افزایش دهد فلفل قرمز است این گیاه به دلیل داشتن مقادیر فراوان ویتامین ث در اسنحکام هر چه بیشتر و بهتر دندان ها بسیار کاربرد دارد.یکی از خواص عجیب فلفل قرمز توانایی آن در کنترل درد در بدن و بهبود جریان گردش خون است و همین امر سبب می شود که بعد از هر گونه زخم و جراحت فلفل قرمز بهترین نقش را در تسریع روند بهبودی ایفا کند

دوره مقدماتی php

خواص فلفل قرمز برای مو

برخی تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشمندان ثابت کرده که فلفل قرمز به دلیل خاصیت آن در افزایش جریان گردش خون در بدن علی الخصوص در پوست سر سبب بهبود خون رسانی در این ناحیه  شده در نتیجه به رشد و استحکام مو های کمک می کند.اگر 25 گرم فلفل قرمز را در نیم کیلو روغن زیتون قرار دهید و دو ساعت قبل از حمام موهای خود را به آن آغشته کنید بعد از دوماه شاهد نتایج بسیار رضایت بخش آن در پرپشت شدن موهای خودتان خواهید بود

فلفل قرمز و فشار خون

یکی از مضرات فلفل قرمز افزایش عوامل حساسیت زا در بدن است که این موضوع باعث افزایش فشار خون می شود در نتیجه به مبتلایان به فشار خون بالا توصیه می شود در خوردن فلفل قرمز با احتیاط به مراتب بیشتر اقدام کنند اما افرادی که مبتلا به فشار خون بالا نیستند بدانند که فلفل قرمز با افزایش گردش خون و فعالیت قلب به سلامتی این دستگاه مهم بدن کمک شایانی می کند همچنین فلفل قرمز از تجمع پلاکت ها و مسدود شدن رگ خونی جلوگیری می کنند و جریان خون را بهبود می بخشد و از این رو از سکته قلبی جلوگیری می کند

میزان مصرف فلفل قرمز

در سال 1980میلادی تحقیقاتی در یکی از مراکز اروپا در خصوص خوردن فلفل قرمز صورت گرفت نتایج این تحقیق بسیار بحث برانگیز بود در این تحقیق عنوان شد که اگر یک فرد با وزن 68 کیلوگرم بیش از یک کیلوگرم فلفل قرمز  بخورد خواهد مرد. مصرف فلفل قرمز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد که میتواند سبب کاهش وزن شود لیکن ماده ای که در فلفل قرمز وجود دارد که کاپسایسین نامیده شده میتواند سبب التهابات بافت داخلی بدن شود و اگر به مقدار زیاد مصرف شود به مخاط داخلی معده آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند. برای زنان باردار هم به هیچ وجه خوردن فلفل قرمز حتی تا چندماه بعد از زایمان هم توصیه نمی شود. میزان مصرف فلفل قرمز در مرد افراد مختلف متغیر است اما بهتر است در خوردن آن به هیچ وجه زیاده روی نشود چرا که طبیعت فلفل قرمز گرم و خشک است و برای کسانی که طبع گرم دارند زیاده روی در آن بسیار مضر خواهد بود(خواص فلفل قرمز)

تمامی حقوق برای ساعت24 محفوظ است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دانه فلفل به نامهای گوناگونی خوانده می‌شود از جمله پلپل، بلبل، رج، ارنیفس، استی‌اود، استراود، باباری، حافظ‌الکافور، شیاف، خوذی، کوپر، شاب و قعیر.

گیاه آن را سهنجه می‌گویند که گیاهی دولپه‌ای، بی‌گلبرگ از تیره ‌بیدها، با ریشه ساقه‌خیز و کوتاه که با آنها به درختان مجاور، می‌چسبد و اگر از درختان تکیه‌گاه خود کنده شود، از بین می‌رود.

برگ فلفل، منفرد و بیضوی و نوک‌تیز است؛ روی شاخه آن، 20 تا 30 میوه کوچک و کروی آویزان می‌شوند، منشأ این گیاه، هندوستان و جنوب شرق آسیا است.

فلفل، به دوگونه فلفل سیاه و فلفل سفید در بازار عرضه می‌شود؛ فلفل سیاه، میوه خشکی است که قبل از رسیدن، چیده می‌شود؛ میوه خشک آن، به‌قدر یک «گردو» و خاکستری تیره یا قهوه‌ای است.

فلفل سفید، میوه رسیده است که با خسیاندن آن در آب، قسمت آبدار و خارجی میوه را از آن جدا می‌کنند؛ در تقلب فلفل، آن را با دانه دارفلفل‌ (دارپلپل) که از گیاهی مشابه فلفل و ارزان‌تر از آن است، مخلوط می‌کنند تا قیمت آن پایین بیاید.عوارض فلفل قرمز فشار خون

خواص درمانی فلفل

مصرف اندک فلفل برای همگان، مناسب است اما استفاده درمانی از آن باید با ملاحظه وضع مزاجی فرد باشد مخصوصاًً اسراف در آن، موجب ترشحات معده و امراض مقعدی می‌شود از همین جهت، کسانی که مزاج گرم و خشک دارند، باید در مصرف آن احتیاط کنند.

مزاج فلفل، گرم و خشک است برای همین در درمان به ضد، می‌تواند کاربردهای متنوعی داشته باشد؛ اثر فلفل، تحریک مخاط و عطسه‌آوری است از این جهت برای عفونت ریه مؤثر است.

فلفل ضد «مرض قند سرد» است؛ برای جبران فشار خون پایین و کم‌خونی مناسب است و برای کسی که فشار خون بالا دارد، مضر است؛ برای بانوانی که خشکی واژن دارند، مضر است و برای بانوانی که رطوبت اضافی دارند همچنین کسانی که رطوبت دستگاه تنفسی دارند، مفید است؛ برای تقویت قوای مردانه مفید است.

گَرد فلفل، حشرات را دور می‌کند و پارچه آغشته به فلفل را بید نمی‌زند از این جهت مخصوصاً اهالی مناطق شمالی کشور می‌توانند برای در امان ماندن پارچه و لباس از بید، به آن فلفل بپاشند.

انتهای پیام/*

نوع غذا بر فشار خون تاثیر مستقیم دارد. مصرف غذاهای تند برای اشخاصی که فشار خون دارند، مفید است

محققان چینی می گویند افرادی که غذاهای تند مصرف نمی کنند احتمالا به طورمیانگین ۱۳.۴ گرم نمک در روز مصرف می کنند. درحالی که میانگین مصرف روزانه نمک برای افراد مصرف کننده غذاهای تند تنها ۱۰.۳ گرم است.نتایج نشان داد، فشارخون سیستولیک (عدد بالا) برای افراد عاشق غذاهای تند در مقایسه با افراد دارای کمترین تمایل به غذاهای تند و فلفلی، ۸ mmHg پایین تر بود. فشارخون دیاستولیک (عدد پایین) برای گروه عاشق غذاهای تند ۵ mmHg پایین تر بود.دکتر ژیمینگ ژو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پزشکی ارتش چین، در این باره می گوید: مطالعه ما نشان می دهد، لذت بردن از طعم تند فلفل، شیوه موثری برای کاهش مصرف نمک و فشارخون است و ارتباطی با نوع و میزان غذا ندارد.محققان در این مطالعه از تکنیک های تصویربرداری برای بررسی دو منطقه مغز شرکت کنندگان، یعنی اینسولا و قشر اوربیتوفرنتال مغز که در درک طعم شوری نقش دارند، استفاده کردند. آنها دریافتند، مناطق تحریک شده بواسطه نمک و فلفل باهم همپوشانی دارند و فلفل موجب افزایش فعالیت مغز در مناطق فعال شده از طریق نمک می شود. به گفته محققان، این افزایش فعالیت مغز موجب حساسیت بیشتر افراد به نمک شده و بدین ترتیب آنها می توانند از غذای بدون نمک هم لذت ببرند.

بیشتر بدانید : خواص باور نکردنی فلفل قرمز از درمان میگرن تا تقویت بدن

بیشتر بدانید : فلفل تند بهتر است یا فلفل شیرین

بیشتر بدانید : فلفل قرمز بهتر است یا فلفل سیاه؟ عوارض فلفل قرمز فشار خون

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونه پلاکت خون را بالا ببریم؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع: mehrnews.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

صفحه اصلی » مقالات 🔥 » پزشکی و سلامت 🔥 » خوراکی ها و گیاهان » فلفل قرمز: خواص، عوارض جانبی، طبع، دمنوش / فلفل قرمز برای فشار خون و مو

فلفل قرمز : در این مقاله از نایریکا به خواص فلفل قرمز, عوارض جانبی فلفل قرمز, طبع فلفل قرمز, فلفل قرمز و فشار خون, خواص فلفل قرمز برای مو, میزان مصرف فلفل قرمز روزانه, دمنوش فلفل قرمز, ماست و فلفل قرمز می پردازیم.

با ما همراه باشید.

فلفل قرمز, خواص فلفل قرمز, عوارض جانبی فلفل قرمز, طبع فلفل قرمز, فلفل قرمز و فشار خون, خواص فلفل قرمز برای مو, میزان مصرف فلفل قرمز روزانه, دمنوش فلفل قرمز, ماست و فلفل قرمز, عکس فلفل قرمز

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:عوارض فلفل قرمز فشار خون

فلفل قرمز به دلیل محتوای بالای ویتامین ها, به ویژه ویتامین A و C به عنوان یک تقویت کننده ایمنی شناخته شده است.

ویتامین A برای حمایت از بافت مخاطی از جمله مجاری تنفسی, مجاری ادراری و دستگاه گوارش بسیار ضروری است.

این سیستم ها, دفاع اولیه بدن دربرابر عفونت ها و میکروب ها هستند.

ویتامین C به تشکیل و حفظ بافت های ارتباطی و عروقی کمک می کند و اطمینان می دهد که بدن شما قوی است و گردش خون مناسب است.

خواص فلفل قرمز

کپسایسین درجه حرارت بدن شما را افزایش میدهد.

این تولید گرما نیازمند افزایش کار متابولیسم است.

اساساً خوردن فلفل چیلی ممکن است میزان متابولیک شما را افزایش دهد و باعث شود بدن کالری بیشتری بسوزاند.

کپسایسین به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می کند که خطر تشکیل لخته خونی را کاهش می دهد و خطرات ناشی از حمله قلبی، سکته یا لخته خون کشنده را هم کاهش می دهد.

کپسایسین یک عامل ضد التهاب قوی است و در واقع باعث مهار فعالیت پپتیدهای ویژه در بدن می شود که باعث تحریک و التهاب می شود.

درد هایی مانند ورم مفاصل، سردرد، فشار سینوسی و درد مفاصل، معمولاً توسط واکنش های التهابی به وجود می آیند.

کپسایسین این واکنش ها را آرام می کند و منجر به کاهش درد می شود.

فلفل قرمز غنی از ویتامین E و C و B و A (یک آنتی اکسیدان قوی که بدن را از رادیکال های آزاد محافظت می کند) است.

همچنین دارای پتاسیم (مناسب برای حفظ سلامت سلولی، هیدراسیون و فشار خون مناسب)، آهن (در حفظ سطح مناسب اکسیژن موثر است)، منگنز (در تشکیل واکنش های آنتی اکسیدانی در بدن کمک می کند)، منیزیم (برای عملکرد مناسب عصب و ماهیچه، تنظیم قند خون و سنتز پروتیین) است.

برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف فلفل می تواند واقعاً مفید باشد و وجود سلول های سرطانی خاص مانند سرطان پروستات و سرطان روده را کاهش دهد.

علاوه بر این، مواد غنی آنتی اکسیدانی آن به بدن کمک می کند تا در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند.

تحقیقات نشان داده است که خوردن غذاهای حاوی فلفل چیلی می تواند برای افرادی که از دیابت رنج می برند، بسیار مفید باشد.

به نظر می رسد که چیلی مقدار انسولین مورد نیاز برای هضم غذا، تبدیل به سطح کلی قند خون را کاهش می دهد.

این کاهش در تولید انسولین نیز به کاهش فشار کبد کمک می کند.

حتی افزودن مقدار کمی فلفل چیلی به رژیم غذایی شما می تواند منجر به بهبودی تدریجی و اما چشمگیری در وضعیت سلامتی شود.

با فلفل ملایم شروع کنید وبعد انواع تندترش را امتحان کنید.

فلفل قرمز حاوی ویتامین c فراوان است و آنتی اکسیدانی قوی بوده و اثر شیمیایی موادی که به بافت های بدن آسیب می رسانند را خنثی می کند.

فلفل قرمز حاوی ویتامین c فراوان است که به استحکام لثه ها و دندان ها کمک می کند.

مصرف فلفل قرمز موجب جذب بهتر آهن در بدن می شود و برای افراد دچار کم خونی بسیار مفید است.

اسید بیرنگ کپساسین موجود در فلفل، میزان کلسترول خون را کاهش می دهد و سبب کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن میشود.عوارض فلفل قرمز فشار خون

این ماده خاصیت ضد اکسیدی و ضد باکتری دارد.

فلفل قرمز به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین طبیعت گرمی دارد و از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکار می رود.

پودر فلفل در تسکین درد دندان، زونا، آرتریت، پسوریازیس و سایر انواع دردهای مزمن مفید است و مانند یک ضد درد عمل می کند گر چه شاید در ابتدا درد به علت تحریک افزایش پیدا کند اما سپس کاهش شدت سیگنالهای درد در بدن مؤثر واقع میشود.

مصرف فلفل قرمزسبب سوزش یا خارش نسبی می گردد، اما عوارض آن به زودی از بین می رود.

از مهمترین خواص فلفل قرمز خاصیت ضدخونریزی آن است.

در برخی از نقاط دنیا برای بند آوردن خونریزی در موارد اوژانسی از فلفل استفاده می شود.

خاصیت شگفت آور دیگر فلفل اثر ضدالتهاب آن است که سبب بهبود هر نوع جراحت و زخم می شود.

مصرف فلفل قرمز به معده کمک می کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام گیرد.

فلفل قرمز در کاهش اشتها تاثیر گذار است و در رژیم غذایی کاهش وزن از آن استفاده می شود.

فلفل قرمز خواص ضد اسپاسم دارد و در موارد قفل شدن فک ها بسیار موثراست و برای کلیه طحال و لوزالمعده مفید است.

  • دستور پخت کیک سیب بدون فر
  • همچنین فلفل قرمز برای رفع گرفتگی عضلات معروف به دراج شدن بسیار مفید است.

    اضافه کردن مقداری گرد فلفل قرمزبه غذا برای جلوگیری از یبوست مفید است زیرا حرکت دودی شکل روده ها را تحریک می کند.

    مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفید و سریع در بهبود سرما خوردگی دارد .

    فلفل قرمز در بیرون انداختن اخلاط موثر است و در بیماری تنفسی اخلاط زایدی را دفع می کند و سبب رفع سرفه می شود.

    فلفل قرمز بهترین داروی ریه است وبرای از برونشیت مزمن و امفیزما پیشگیری می کند.

    اگر افراد مبتلا به آسم به فلفل قرمز آلرژی نداشته باشند مصرف آن می تواند حمله های خفگی مبتلایان به آسم را بهبود دهد.

    فلفل قرمز بهترین محرک مفید برای درمان اسهال ساده و خونی می باشد .

    غرغره فلفل قرمز برای ضد عفونی کردن حلق بسیار مفید است.

    فلفل قرمز ضد احتقان می باشد و برای رفع احتقانهای حاد در بیماری های ذات الریه و ذات الجنب مفید است همچنین به حل شدن لخته های خون کمک می کند

    مصرف فلفل قرمز برای کودکان چندان توصیه نمیشود.

    عوارض فلفل قرمز فشار خون

    خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید

    و اشخاصی که دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را بخصوص در مصارف داخل تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی که آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با کارشناسان گیاه درمانی و پزشکان باشد .

    عوارض جانبی فلفل قرمز

    اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

    همانطور که گفتیم مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین خاطر به لاغر شدن کمک می‌کند.

    اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

    فلفل قرمز می تواند مری را تحریک کرده و منجر به درد سوزش سر دل شود .

    خوردن فلفل قرمز می تواند یک مشکل بزرگ را برای افراد مبتلا به سندرم روده و یا کسانی که در حال حاضر از سوزش سر دل حتی به صورت مزمن رنج می برند فراهم سازد .

    فلفل قرمز از جمله موادی است که بهتر است در دوره بارداری و تا چند ماه بعد از زایمان مصرف نشود .

    زیرا کودکان چند ماه پس از تولد به تدریج از رشد بهتری از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم این قبیل موادغذایی منتقل شده از شیر مادر را پیدا می کنند.

    فلفل تند برای بواسیر و هموروئید بد است.

    فلفل قرمز طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است.

    طبع فلفل قرمز

    طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد که یکی از خواص فلفل قرمز کپسایسین موجود درآن است که باعث آرام شدن رگ ها و کاهش فشار خون می شود.

    هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود.

    فلفل قرمز و فشار خون

    فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

    همچنین مقادیر بالای ویتامین های A و C موجود در فلفل تند باعث تقویت و انعطاف پذیری بیشتر عروق خونی شده و به درمان فشار خون بالا کمک می کند.

    برخی تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشمندان ثابت کرده که فلفل قرمز به دلیل خاصیت آن در افزایش جریان گردش خون در بدن علی الخصوص در پوست سر سبب بهبود خون رسانی در این ناحیه شده در نتیجه به رشد و استحکام مو های کمک می کند.

    خواص فلفل قرمز برای مو

    اگر ۲۵ گرم فلفل قرمز را در نیم کیلو روغن زیتون قرار دهید و دو ساعت قبل از حمام موهای خود را به آن آغشته کنید بعد از دوماه شاهد نتایج بسیار رضایت بخش آن در پرپشت شدن موهای خودتان خواهید بود

    فلفل‌ منبع خوبی از آنتی‌اکسیدانهاست.

    ۴۲ گرم فلفل می‌تواند، نیاز روزانۀ شما به ویتامین ث را تامین کند.

    هر چند که غذایی که ۴۲ گرم ادویه داشته باشد، خیلی توصیه نمی‎شود.

    همچنین فلفل منبع غنی ویتامین آ، و مواد معدنی نظیر آهن و پتاسیم است.

    میزان مصرف فلفل قرمز روزانه

    در سال ۱۹۸۰میلادی تحقیقاتی در یکی از مراکز اروپا در خصوص خوردن فلفل قرمز صورت گرفت نتایج این تحقیق بسیار بحث برانگیز بود

    در این تحقیق عنوان شد که اگر یک فرد با وزن ۶۸ کیلوگرم بیش از یک کیلوگرم فلفل قرمز بخورد خواهد مرد.

    مصرف فلفل قرمز سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد که میتواند سبب کاهش وزن شود لیکن ماده ای که در فلفل قرمز وجود دارد که کاپسایسین نامیده شده میتواند سبب التهابات بافت داخلی بدن شود و اگر به مقدار زیاد مصرف شود به مخاط داخلی معده آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند.

    میزان مصرف فلفل قرمز در مرد افراد مختلف متغیر است اما بهتر است در خوردن آن به هیچ وجه زیاده روی نشود

    برای تهیه این دمنوش به چند تکه زنجبیل تازه، سیر خرد شده و نیم قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز نیاز دارید.

    برای مدت ۲۰ دقیقه سیر و زنجبیل را بجوشانید سپس چای را آماده کرده و فلفل قرمز را بیفزایید.

    کمی عسل هم برای خوش طعم تر شدنش به آن اضافه کنید. (می توانید در صورت تمایل شیر هم اضافه کنید.)

    برای اینکه به نتیجه بهتری دست پیدا کنید، ۳ تا ۴ فنجان در روز بنوشید.

    این یک دمنوش بسیار استاندارد و قوی برای روزهاییست که با ویروس سرماخوردگی دست و پنجه نرم می کنید و تلخی و تندی اش را هم می توانید به راحتی با عسل رفع کنید.

    دمنوش فلفل قرمز

    سیر ضد باکتری است و همچنین سیستم ایمنی را تحریک می کند، به شرایط تنفسی کمک می کند، دستگاه گوارش را پاک سازی می کند و می تواند به هضم کمک کند.

    با این حال توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد آن می تواند باعث تحریک دستگاه گوارش به خصوص برای کودکان زیر ۱۰ سال شود.

    برای همین آن را با زنجبیل ترکیب می کنند که توانایی کمک به بیماری های معده و تهوع را داراست.

    زنجبیل برای درد عضلات هم مفید است.

    فلفل قرمز هم ضد قارچ و ضد باکتری است و به دستگاه گوارش و افزایش گردش خون کمک می کند.

    نوع دوم دمنوش فلفل قرمز به این صورت است که میوه‌هاى فلفل قرمز را پس از خشک‌کردن پودر کرده، مقدار نصف قاشق چایخورى پودر را در یک فنجان آب جوش حل کنید؛ سپس یک قاشق غذاخورى از این محلول را با آب جوش رقیق کرده، بنوشید.

    این دمنوش را سه وعده در روز و هر وعده به میزان یک فنجان یا یک لیوان بیاشامید.

    میزان استاندارد براى مصرف کودکان نصف مقدار ذکر شده است. (نصف فنجان سه وعده در روز)

    درمان سرماخوردگى، لرز، سردى دست و پا، ضد نفخ، ضد سرطان، محرک هاضمه، التیام‌بخش زخم‌هاى داخلى دهان، قولنج، اسهال، تنگى نفس، ورم مفاصل، التهاب‌هاى عضلانى، دندان درد و ضد کم خونى

    برای درست کردن مزه فلفل قرمز و ماست به این مواد نیاز داریم :

    ماست و فلفل قرمز

    برای درست کردن مزه فلفل قرمز و ماست ابتدا فلفل قرمز را شسته و خشک میکنیم .

    سپس کاغذ روغنی انداخته و در سینی فر قرار داده در فر ۱۹۰ درجه گرم شد ه قرار داده بمدت نیم ساعت بماند .

    گاها زیر و رور میکنیم میتواینم روی گاز هم فلفل ها را کبابی کنید ما در فر این کار را انجام دادیم

    اکنون پوست فلفل های قرمز کبابی را جدا کرده و تخم آن را در آورده ودر روبوت ریخته روی آن مقداری شوید در حدود دو مشت باشد کافیست , دو عدد پیازچه , یک حبه سیر , سه عدد گردو و یک قاشق غذا خوری روغن زیتون می ریزیم تا به شکل پوره در آید

    اکنون این پوره را در یک کاسه ریخته روی آن دوقاشق غذا خوری ماست چکیده و نمک که مقدار آن به ذائقه خودتان بستگی دارد و خوب مخلوط میکنیم

    اکنون این مزه را در ظرف مورد نظر ریخته و و روی آن را به سلیقه خودتان تزیین کنید

    این مقدار برای چهار نفر است

    مترو و اتوبوس: آخرین اخبار مربوط به خطوط مترو، قطارها و اتوبوسرانی / تعطیلی مترو

    سرمربی تیم ملی فوتبال ایران : آخرین اخبار / دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی

    پرسپولیس: اخبار وضعیت پرسپولیس، بازیکنان، باشگاه، مربی، نقل و انتقالات

    ساعت کار ادارات و بانک ها / تعطیلی ادارات دولتی و خصوصی تا ۱۵ فروردین / مرخصی کارمندان

    مزدک میرزایی / آخرین اخبار + بیوگرافی (مزدک میرزایی و همسرش)

    حقوق و دستمزد سال ۹۹ : آخرین اخبار حقوق کارمندان و کارگران / سبد معیشتی

    بازنشستگان: اخبار حقوق، وام، پاداش، عیدی، همسان سازی حقوق بازنشستگان

    شبکه شاد / شبکه ملی شاد / شبکه اجتماعی دانش آموزان / آخرین اخبار

    بورس / شاخص بورس / فرابورس / آخرین اخبار بورس / وضعیت بورس امروز

    استقلال: آخرین اخبار باشگاه استقلال / فرهاد مجیدی سرمربی جدید استقلال

    وام ازدواج : آخرین اخبار مربوط به شرایط پرداخت، مبلغ و تعداد ضامن وام ازدواج

    لیگ برتر : آخرین اخبار / جدول لیگ برتر، بازیها، نتایج لیگ برتر

    سریال پایتخت ۶ / پایتخت ۷ : داستان، بازیگران، حواشی + عکس

    قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

    تعطیلی مدارس و دانشگاه ها / بازگشایی مدارس و دانشگاه ها / اخبار آموزش و پرورش

    وضعیت جاده ها : آخرین اخبار وضعیت ترافیک و آب و هوای جاده ها و راههای کشور

    واکسن کرونا / درمان کرونا / داروی کرونا / کیت تشخیص ❌ پلاسما درمانی

    ویروس کرونا ❌ آخرین اخبار، علائم، شیوع و درمان / کرونا در ایران

    طرح ترافیک ۹۹ و ۱۴۰۰ : آخرین جزئیات از طرح ترافیک ۹۹

    کتاب درسی : اخبار ثبت نام کتب درسی، سفارش اینترنتی، و توزیع

    انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ : تاریخ، پیش بینی و نتیجه انتخابات امریکا

    فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

    : نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

    آزمون استخدامی ۹۹ و ۱۴۰۰ / آخرین اخبار: نتایج آزمون استخدامی پزشکان متخصص

    اپل : آخرین اخبار مربوط به اپل، گوشی آیفون، سیری + تاریخچه اپل

    سرخابی های پایتخت : آخرین اخبار / واگذاری استقلال و پرسپولیس

    کنکور ۹۹ و ۱۴۰۰ : آخرین اخبار آزمون کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا

    آیت الله سیستانی : آخرین احکام / بیوگرافی / تکذیب رحلت آیت الله سیستانی

    یارانه حمایتی و معیشتی و نقدی / بسته حمایتی / یارانه کرونا / وام یک میلیون تومانی

    مسکن ملی / آخرین اخبار مربوط به شرایط و ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن

    فلفل گياهي است كه در آب و هواي نيمه گرمسيري و گرمسيري مي رويد. ميوه آن در پوششهاي غلافي بلند كه به موازات رسيدن رنگ قرمز، نارنجي يا زرد به خود مي گيرد، مي رويد. ميوه اين گياه به صورت خام، پخته شده، خشك يا در قالب چاشني پودري در صنايع غذايي و دارويي، مصرف ميشود.

    ♦ فلفل قرمز سرشار از ويتامين c بوده و خاصيت آنتي اكسيداني داشته و اثر شیميایی موادی که به بافت‌های بدن آسیب می‌رسانند را خنثی می‌کند.

    ♦  فلفل قرمز به واسطه دارا بودن ويتامين c موجب افزایش قدرت ایمنی بدن، استحکام لثه ها و دندان‌ها مي شود.

    ♦ همچنین مصرف فلفل قرمز باعث جذب بهتر آهن در بدن می‌شود و به افرادی که دچار کم‌خونی هستند توصیه می‌گردد.عوارض فلفل قرمز فشار خون

    ♦ تحقيقات نشان داده است كه اسيد بيرنگ كپساسين به عنوان فعالترين عنصر موجود در فلفل، سبب كاهش ميزان كلسترول خون و كاهش شدت سيگنالهاي درد در بدن ميشود. اين ماده همچنين خاصيت ضد اكسيدي (كه سلولهاي شما ار از آسيب ديدن محافظت مي كند) و ضد باكتري دارد

    ♦ این فلفل طبیعت گرمی دارد که به دلیل وجود سطح بالای کاپسیسین در آن است. بیشتر فواید فلفل به دلیل وجود همین ماده است و عامل اصلی ایجاد گرما بعد از خوردن فلفل قرمز نیز هست. فلفل قرمز از دیر باز به عنوان دارو در مناطق مختلف آسیا بکاربرده می‌شده است.

    ♦ كرم يا پودر فلفل به عنوان نوعي مسكن مي تواند در تسكين درد دندان، زونا، آرتريت، پسوريازيس و ساير انواع دردهاي مزمن مفيد باشد، هر چند ممكن است مصرف اين ماده سبب سوزش يا خارش نسبي گردد، اما اين عارضه به زودي از بين مي رود. چون فلفل ابتدا با تحريك و سپس كاهش شدت سيگنالهاي درد در بدن مؤثر واقع ميشود، لذا ممكن است درد كمي شدت پيدا كند، سپس بايد ظرف چند روز اول مصرف، اين اثر تا حد زيادي از بين برود.

    ♦ یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می‌شود.

    ♦ فلفل قرمز برای قلب و عروق بسيار مفيد است. هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود. فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

    ♦خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند. به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

    ♦ به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد. (البته اين درباره افرادي است كه مبتلا به ناراحتي هاي معده نيستند.)

    ♦ تحقیقات نشان داده است که فلفل قرمز در كاهش اشتها تاثير بسيار داشته  و استفاده از آن در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

    ♦ تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است.

    ♦ ضماد فلفل قرمز براي روماتيسم و التهابها و ذات الجنب به صورت استعمال خارجي و در برخي موارد حتي به صورت مصرف داخلي بسيار كمك مي كمند .

    ♦ فلفل قرمز درعين حال كه نيرو بخش است ضد اسپاسم نيز مي باشد . براي كليه طحال و لوزالمعده مفيد است در موارد قفل شدن فك ها كه در برخي موارد رخ ميدهد اثر مفيد دارد .

    ♦ در مورد يبوست گرد فلفل قرمز مفيد است زيرا حركت دودي كشل روده ها را تحريك مي كند . براي حصول اين منظور هر روز به مقدار كم بايد با غذا مصرف شود .

    ♦ در سرماخوردگي ها مصرف فلفل قرمز با دوز بالا اثر مفيد و سريع دارد . منظور از دروز بالا در حدو 600 ميلي گرم تا يك گرم است. بديهي است دوز بالابراي اشخاص مختلف فرق مي كند برخي بيشتر از ديگران احتيا ج دارند .

    ♦ براي تسكين سرفه هاي شديد بخصوص در مواردي كه اخلاط زايدي در بيماري تنفسي هست فلفل قرمز در بيرون انداختن اخلاط بسيار كمك مي كند و در نتيجه سرفه رفع مي شود

    ♦ فلفل قرمز در موارد حمله هاي خفگي مبتلايان به اسم اثر مفيد دارد . ( البته اگر الرژي نداشته باشند. )

    ♦ فلفل قرمز بهترین محرك مفید و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خونی می باشد . 

    ♦ فلفل قرمز يك ماده ضد عفوني كننده است بنابر اين به صورت غرغره براي ضر عفوني حلق توصيه مي شود .

    ♦ به صورت مشمع طبي فلفل قرمز براي رفع احتقانهاي حاد در موارد بيماري هاي ذات الريه و ذات الجنب و ساير موارد مشابه اثر مفيد دارد .

    ♦ فلفل قرمز بهترين محرك مفيد و شفا بخش در موارد اسهال ساده و اسهال خوني مي باشد .

    ♦ فلفل قرمز براي  رفع گرفتگي عضلات كه به دراج شدن معروف است  بسيار مفيد است.

    ♦  فلفل قرمز بهترين داروي ريه و خلط اور و قوي است وبراي پيش گيري و تسكين برونشيت مزمن و امفيزما مفيد است .

    ♦ ضد احتقان مي باشد و براي حل شدن لخته هاي خون كمك مي كند ومسكن درد است.

    ♦ وقتی كه پس از خوردن فلفل قرمز از تندی ان در دهان احساس سوزش می كنید ، احساس با نتیجه خوبی است زیرا احساس سوزش و تندی در زبان و گلو مغز را تحریك می كند كه ماده ای به نام اندورفین ترشح كند كه نوعی مورفین طبیعی است و باعث از بین بردن احساس درد و ایجاد كمی احساس فرح و نشاط می شود. 

    ♦فلفل قرمز یا تند که به نام چیلی معروف است با افزایش جریان خون به پوست سر در رشد موهای سر موثر است

    ♦ فلفل قرمز می‌تواند در تومورهای سرطانی نیز موثر باشد، با این حال این مسئله کاملا ثابت نشده است.نتیجه تحقیقی که در مرکز تحقیقات سرطان شناسی آمریکا صورت گرفته نشان می‌دهد که ماده موثر موجود در فلفل مانند تیغ دولبه عمل می‌کند و اثر سرطان زایی یا ضد سرطانی آن به میزان مصرف آن بستگی دارد.اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.عوارض فلفل قرمز فشار خون

    ♦ فلفل قرمز بهترین داروی ریه و خلط آور قوی است وبرای پیشگیری و تسکین برونشیت مزمن مفید است.

    ♦ این سبزی ضد احتقان بوده و برای بازشدن لخته‌های خون کمک می‌کند .همچنین مسکن درد است و مصرف فلفل قرمز لذت و نشاط را به دنبال دارد .

    ♦  این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین » است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر برای کاهش دردهای دوره قاعدگی به حساب می آید.

     ♦ فلفل قرمز از جمله موادي است كه بهتر است در دوره بارداري و  تا چند ماه بعد از زايمان مصرف نشود . زيرا كودكان چند ماه پس از تولد به تدريج از رشد بهتري از دستگاه گوارش برخوردار شده و قدرت هضم اين قبيل موادغذايي منتقل شده از شير مادر را پيدا مي كنند.

    ♦  مصرف فلفل قرمز براي كودكان چندان توصيه نميشود.

    ♦ خوردن فلفل قرمز در عده ای ایجاد ناراحتی می نماید و اشخاصی كه دارای مزاج گرم هستند نمی توانند فلفل قرمز تند را بخصوص د رمصارف داخل تحمل نمایند و به علاوه اشخاصی كه آلرژی دارند از خوردن و مصرف آن محروم می باشند به هر حال بهتر است مصرف فلفل قرمز تند همیشه با جلب نظر و مشورت با كارشناسان گیاه درمانی و پزشكان باشد .

    ♦ اگر مصرف فلفل تند یا قرمز بیش از اندازه مجاز باشد به تومورهای سرطانی منجر می‌شود و اگر در حد مجاز مصرف شود می‌تواند اثرات ضد سرطانی خود را نشان دهد.

    ♦ همانطور كه گفتيم مصرف فلفل تند سرعت سوخت و ساز را در بدن بالا می‌برد و به همین خاطر به لاغر شدن کمک می‌کند. اما «کاپسایسین» یک ماده فعال در فلفل است که موجب التهاب بافتی می‌شود و اگر به مقدار زیاد استفاده شود می‌تواند به لایه مخاطی معده و روده آسیب جدی وارد کند.

    —————————————————————————

     

  • عکس پروفایل آناهیتا
  • *** کپی برداری از مطلب فوق تنها در صورت لینک به این صفحه مجاز می باشد.

    دیدگاه شما

    آدرس وبسایت

    چرا وقتی فلفل تند (معمولا سبز) میخورم بعد از چند ساعت دل پیچه و اسهال میگیرم

    مفید بود ممنون .چون پتاسیم داره واسه وارفارین بدهkویتامینعوارض فلفل قرمز فشار خون

    عوارض فلفل قرمز فشار خون
    عوارض فلفل قرمز فشار خون
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *