عوارض شير بدون لاکتوز

دوره مقدماتی php
عوارض شير بدون لاکتوز
عوارض شير بدون لاکتوز

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

عوارض شير بدون لاکتوز

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

دوره مقدماتی php

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

لاکتوز قند اصلی شیر است. عدم تحمل لاکتوز به معنای ناتوانی بدن در هضم و جذب لاکتوز است. نتیجه‌ی این مشکل بروز علائم گوارشی در اثر مصرف شیر و فرآورده‌های آن است. عدم تحمل لاکتوز به علت نبودن یک آنزیم روده‌ای به نام «لاکتاز» رخ می‌دهد. لاکتاز با شکستن قند شیر و تبدیل آن به دو قند کوچک‌تر به نام‌های گلوکز و گالاکتوز، موجب جذب لاکتوز در روده می‌شود. تقریبا تمام افراد در زمان تولد آنزیم لاکتاز و توانایی هضم لاکتوز را دارند. در بیماری عدم تحمل لاکتوز،‌ لاکتاز در اثر اختلالات ژنتیکی یا بیماری‌هایی که لایه‌ی پوششی روده را تخریب می‌کنند، کاهش می‌یابد.عوارض شير بدون لاکتوز

علائم و نشانه‌های رایج عدم تحمل لاکتوز عبارتند از:

سایر علائمی که ممکن است در اثر عدم تحمل لاکتوز بروز کند، عبارتند از:

متأسفانه علائم بالا ممکن است در اثر بیماری‌های گوارشی مختلفی ایجاد شوند، بنابراین مشاهده‌ی آنها نشانه‌ای قطعی برای تشخیص عدم تحمل لاکتوز نیست.

یبوست از علائم عدم تحمل لاکتوز نیست. علائم عدم تحمل لاکتوز در بزرگسالان، نوزادان و کودکان مشابه است. شدت علائم و نشانه‌های عدم تحمل لاکتوز در افراد مختلف متفاوت است و می‌تواند با تغییر میزان لاکتوز دریافتی، تغییر کند. برخی از افرادی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند، می‌توانند مقادیر کم لاکتوز را تحمل کنند. اما عده‌ای دیگر با دریافت کمترین مقدار لاکتوز نیز علائم شدیدی را تجربه می‌کنند.

لاکتوز جذب‌نشده از روده‌ی باریک عبور می‌کند و به روده‌ی بزرگ می‌رسد. در روده‌ی بزرگ یک نوع باکتری طبیعی وجود دارد که با دارا بودن لاکتاز قادر است لاکتوز را بشکند، آن را به گلوکز و گالاکتوز تبدیل کند و مورد استفاده قرار بدهد. این باکتری با مصرف این قندها گاز هیدروژن آزاد می‌کند. بیشترِ هیدروژنِ آزادشده، توسط سایر باکتری‌های موجود در روده مصرف می‌شود. بخشی از گاز پس از جذب در روده‌ی بزرگ، از طریق ریه‌ها و در حین تنفس و بخشی نیز از طریق باد شکم از بدن خارج می‌شود. در روده‌ی بزرگ برخی افراد نوعی باکتری وجود دارد که باعث تبدیل گاز هیدروژن به گاز متان می‌شود. این افراد گاز متان یا هردو گاز هیدروژن و متان را از طریق باد شکم یا تنفس دفع می‌کنند.

تمام لاکتوزی که به روده‌ی بزرگ می‌رسد، توسط باکتری‌های روده‌ای شکسته نمی‌شود. بخشی از لاکتوز تجزیه نمی‌شود و آب را از طریق اسمز به روده‌ی بزرگ می‌کِشد. نتیجه‌ی این امر آبکی شدن مدفوع و اسهال است.

شدت علائم عدم تحمل لاکتوز در افراد مختلف متفاوت است. یکی از دلایل این امر مقدار متفاوت لاکتوز در رژیم غذایی افراد است. هرچه میزان لاکتوز مصرفی فرد بیشتر باشد، احتمالا شدت علائم بیشتر است.

علت دیگر، تفاوت در میزان کمبود لاکتاز در افراد مختلف است. کمبود لاکتاز در روده‌ی افراد می‌تواند خفیف، متوسط یا شدید باشد. بنابراین مقادیر کم لاکتوز در کسانی که از کمبود لاکتاز شدید رنج می‌برند، عوارض شدیدی بر جای می‌گذارد، ولی در کسانی که کمبود لاکتاز متوسط یا خفیف دارند، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

درنهایت ممکن است مقدار مساوی لاکتوز که به روده‌ی افراد می‌رسد نیز علائم متفاوتی بر جای بگذارد. شاید علائم در برخی شدید، در برخی متوسط و در برخی خفیف باشد. دلیل این امر به‌طور دقیق مشخص نیست. ولی به نظر می‌رسد تفاوت در باکتری‌های روده‌ای افراد در این امر مؤثر است.

اگرچه لاکتوز به‌طور طبیعی تنها در شیر و فرآورده‌های آن وجود دارد، ولی مقداری از آن ممکن است در بعضی غذاها پنهان شده باشد. افرادی که تحمل لاکتوزشان بسیار کم است، باید مراقب کمترین مقادیر لاکتوز موجود در غذاها باشند. بعضی غذاهایی که ممکن است محتوی لاکتوز باشند عبارتند از:

برای خرید هوشمندانه، باید برچسب روی مواد غذایی را بخوانید. در ترکیبات تشکیل‌دهنده علاوه بر شیر و لاکتوز، نباید کشک، محصولات تهیه‌شده از شیر، پودر شیر خشک و پودر شیر خشک بدون چربی نیز وجود داشته باشند. اگر هریک از این موارد در ترکیبات تشکیل‌دهنده‌ی محصول وجود داشته باشند، آن محصول محتوی لاکتوز است.

با اینکه راه‌های خوبی برای تشخیص عدم تحمل لاکتوز وجود دارد، اما بیشتر کسانی که فکر می‌کنند این مشکل را دارند، هرگز برای تشخیص آن آزمایشی نداده‌اند. تقریبا ۲۰٪ افراد به اشتباه گمان می‌کنند مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند. این باور غلط دلایل مختلفی دارد. افرادی که مشکل گوارشی تشخیص‌داده‌نشده دارند، به‌دنبال دلیلی برای توضیح وضعیت‌شان می‌گردند. از آنجایی که عدم تحمل لاکتوز بیماری شایع و شناخته‌شده‌ای است، بسیاری آن را دلیل مشکلات گوارشی‌شان می‌دانند. تشخیص عدم تحمل لاکتوز اغلب براساس حدسیات و تصورات خود فرد است و در آن فرد نتوانسته است میان مصرف شیر و بروز علائم ارتباط دقیقی پیدا کند. همچنین ممکن است فرد با عدم مصرف لبنیات و بر اثر تلقین احساس کند خوب شده است، درحالی‌که این‌گونه نیست و مشکل او همچنان پابرجاست.

آزمایش‌هایی برای تشخیص عدم تحمل لاکتوز وجود دارند. با انجام این آزمایش‌ها می‌توان از عدم تحمل لاکتوز اطمینان حاصل کرد و در صورت ابتلا به آن، مصرف لاکتوز را کاهش داد یا متوقف کرد. درصورتی‌که فرد مشکل عدم تحمل لاکتوز نداشته باشد، می‌توان این بیماری را از دایره‌ی موارد مشکوک خارج و سایر بیماری‌ها یا مشکلات گوارشی را که مسئول بروز این علائم هستند، شناسایی کرد.

رایج‌ترین راهی که فرد به کمک آن می‌تواند مشکل خود را تشخیص بدهد، حذف لاکتوز از طریق حذف شیر و فرآورده‌های آن از رژیم غذایی است. این روش چند مشکل دارد:

اگر می‌خواهید عدم تحمل لاکتوز را با رژیم غذایی بدون لاکتوز تشخیص بدهید، باید این رژیم را دقیق و به‌طور درست دنبال کنید. برای این کار با متخصص تغذیه مشورت کنید یا راهنمایی‌های موجود در این زمینه را بخوانید. رژیم غذایی بدون لاکتوز باید به‌قدری طولانی باشد تا به‌وضوح مشخص شود که علائم بهبود یافته‌اند یا خیر. اگر شک دارید که حذف لاکتوز موجب بهبودتان شده است (مخصوصا در مواردی که شدت علائم در طول هفته‌ها و ماه‌ها نوسان دارند)، باید حذف لاکتوز در چندین دوره تکرار شود تا بتوان در این زمینه به نتیجه‌‌ای قطعی رسید. اگر تنها دلیل بروز علائم، عدم تحمل لاکتوز باشد، با حذف لاکتوز از رژیم غذایی باید تمام این علائم برطرف شوند.

ساده‌ترین روش برای درمان عدم تحمل لاکتوز، کاهش لاکتوز دریافتی است. خوشبختانه بیشتر افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز می‌توانند مقادیر کم و متوسط لاکتوز را تحمل کنند. غالبا حذف منابع غنی از شیر، به بهبود علائم کمک می‌کند. بنابراین باید شیر، ماست، پنیر و بستنی را از رژیم غذایی‌تان حذف کنید. با اینکه مقدار لاکتوز موجود در ماست بالاست، ولی معمولا ماست در افرادی که به عدم تحمل لاکتوز دچارند، مشکلی ایجاد نمی‌کند. این موضوع به‌خاطر باکتری‌هایی است که در تولید ماست از آنها استفاده می‌شود. این باکتری‌ها آنزیم لاکتاز دارند و موجب می‌شوند لاکتوز موجود در ماست پس از مصرف در روده و معده تجزیه شود. همچنین ماست نسبت به شیر با سرعت کمتری از معده خارج می‌شود. این موضوع به لاکتاز روده‌ای اجازه می‌دهد تا لاکتوز موجود در ماست را بشکند و لاکتوز کمتری به روده‌ی بزرگ برسد.

امروزه شیرهای بدون لاکتوز نیز در بازار وجود دارند و برای افرادی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند، گزینه‌‌ی مناسبی به‌شمار می‌روند. همچنین برای شیر نیز جایگزین‌هایی وجود دارد. شیر سویا و شیر برنج از موادی هستند که می‌توان آنها را جایگزین شیر کرد.

شیر اسیدوفیلوس برای کسانی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، فایده‌ای ندارد، زیرا این شیرها به‌اندازه‌ی شیرهای معمولی محتوی لاکتوز هستند و باکتری‌های اسیدوفیلوس توانایی تجزیه‌ی لاکتوز را ندارند.

برای کسانی که نمی‌توانند مقادیر کم لاکتوز را تحمل کنند، محدودیت‌های غذایی شدیدتر است. بنابراین باید از مصرف هرگونه محصول محتوی لاکتوز خودداری کنند. این امر در زمان خرید محصولات موجود در مغازه‌ها و مصرف غذاهای رستوران‌ها اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

یک راه دیگر برای کاهش علائم عدم تحمل لاکتوز، مصرف فرآورده‌های لبنی همراه وعده‌های غذایی است. مصرف لبنیات به همراه وعده‌های غذایی (مخصوصا وقتی محتوی چربی باشند) سرعت تخلیه‌ی مواد غذایی را از معده به روده‌ی باریک کاهش می‌دهد. این کاهش سرعت، زمان بیشتری را برای تاثیر آنزیم لاکتاز محدودی که موجود است، فراهم می‌آورد. به این ترتیب آنزیم لاکتاز در اثر ورود آنی و زیاد لاکتوز بی‌اثر نمی‌شود. مطالعات حاکی از آن است که جذب لاکتوز از شیر کامل، بیشتر از جذب لاکتوز از شیر بدون چربی است. شاید دلیل این امر همین باشد. با این تفاسیر، جایگزینی شیر یا ماست بدون چربی به‌جای شیر کامل یا ماست پرچرب، تأثیری در کاهش علائم عدم تحمل لاکتوز ندارند.

مصرف قرص‌های لاکتاز موجود در بازار به هضم لاکتوز شیر کمک و از بروز علائم عدم تحمل لاکتوز جلوگیری می‌کند.

برخی افراد می‌توانند با افزایش تدریجی مصرف شیر و فرآورده‌های آن بدون بروز هیچ‌گونه علائمی، مصرف شیر را افزایش بدهند. این تطابق به‌خاطر افزایش لاکتاز موجود در روده نیست. این تطابق احتمالا ناشی از تطابق باکتری‌های موجود در روده‌ی بزرگ است. افزایش تدریجی لاکتوز وارد‌شده به روده‌ی بزرگ می‌تواند بر محیط روده‌ای تأثیر بگذارد، به‌عنوان مثال اسیدیته‌ی روده را افزایش بدهد. این تغییرات می‌تواند بر نحوه‌ی مواجهه‌ی باکتری‌های روده‌ای با لاکتوز تأثیر بگذارد، مثلا ممکن است باکتری‌ها گاز کمتری تولید کنند. همچنین تطابق می‌تواند تراوش آب را به روده‌ی بزرگ کاهش بدهد و از بروز اسهال جلوگیری کند. بااین‌حال به‌طور دقیق مشخص نیست که مصرف لبنیات با چه شدتی باید افزایش یابد تا موجب تطابق بدن با دریافت لاکتوز شود.

شیر و فرآورده‌های آن مهم‌ترین منبع تأمین کلسیم هستند. بنابراین تعجبی ندارد که کمبود کلسیم در مبتلایان به عدم تحمل لاکتوز رایج است. این پدیده احتمال بروز پوکی استخوان را افزایش می‌دهد و احتمال شکستگی‌ها را تقویت می‌کند. بنابراین افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند، باید از مکمل‌های کلسیم در رژیم غذایی‌شان استفاده کنند. کمبود ویتامین D نیز موجب بیماری‌های استخوان و شکستگی‌ها می‌شود. شیر یکی از مهم‌ترین منابع ویتامین D است. با اینکه می‌توان برای تأمین ویتامین D برخی غذاها را جایگزین شیر کرد، ولی بد نیست کسانی که از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند، برای پیشگیری از کمبود ویتامین D از مکمل‌های آن استفاده کنند.

متخصصین داخلی، متخصصین اطفال و پزشکان خانواده قادر به تشخیص و درمان عدم تحمل لاکتوز هستند. بااین‌حال اگر روش‌های درمان آنان بهبودی در وضعیت‌تان ایجاد نکرد، بهتر است به متخصص گوارش مراجعه کنید. این متخصصین قادرند تا علل و علائم سایر مشکلات گوارشی را نیز تشخیص بدهند.

پیامد بلندمدت عدم تحمل لاکتوز کمبود کلسیم و پوکی استخوان است. کمبود ویتامین D و بیماری‌های استخوان نیز می‌توانند در بلندمدت با شیوع کمتری بروز کنند. هردوی این مشکلات به‌آسانی و با مصرف مکمل‌های کلسیم و ویتامین D قابل پیشگیری‌اند. اما مشکل بزرگ این است که بسیاری از مبتلایان به عدم تحمل لاکتوز که آگاهانه یا ناخودآگاه از خوردن شیر اجتناب می‌کنند، نمی‌دانند که به مکمل‌ها نیاز دارند.

استفاده از تست DNA برای تشخیص عدم تحمل لاکتوز موردبحث است. این حوزه یک زمینه‌ی مهم برای انجام مطالعات بیشتر درمورد کمبود لاکتاز است. هنوز خیلی زود است تا بدانیم این آزمایش پیچیده، چگونه به ارزیابی و درمان بیماران کمک می‌کند. در ضمن این آزمایش نسبتا گران است.

در سال ۱۹۹۸ دانشمندان توانستند با انتقال یک ژن، موجب شوند لاکتاز را در سلول‌های دیوارده‌ی روده‌ی موش‌های مبتلا به عدم تحمل لاکتوز، تولید شود. بعید است که این شیوه‌ی درمان طرفداران زیادی پیدا کند. ولی همین موضوع جلوه‌ای هیجان‌انگیز از توانایی‌های دانش است.

برگرفته از: medicinenet

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

8000تومان

عوارض شير بدون لاکتوز

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

مطلب کامل و مفید بود. سپاس ?⁦☺️⁩

مطلب خیلی خوب و کاملی بود. ازش استفاده میکنم. ممنون

متشکر از نظرتون

خواص خوراکی ها

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

۱۳ آنتی بیوتیک طبیعی که بدن شما را در مقابل باکتری‌ها مقاوم می‌سازد

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

آخرین مطالب

پرپشت شدن مژه ها با ۳ روش آسان خانگی

مبارزه با افکار وسواسی با ۵ راهکار کاربردی

ماینینگ چیست و ماینینگ بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

استرس و حالت تهوع؛ ۷ درمان حالت تهوع ناشی از اضطراب

۱۰ مشکل زناشویی که زوج درمانی به رفع آن‌ها کمک می‌کند

ترین های جهان


گران‌ترین ساعت‌های مچی و جیبی دنیا


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟


ثروتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۸

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

سازندگان شیر‌های بدون لاکتوز به شیر لاکتاز می‌افزایند که ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از لاکتوز را به گلوکز و گالاکتوز تبدیل می‌کند. این دو شکر هضم آسان‌تری دارند.

سرویس سبک زندگی فردا:  این مطلب را به نقل از فوت و فن بخوانید.

خط قرمز: خوراندن شیر بدون لاکتوز به کودکان ممنوع!

افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند معمولاً به سراغ شیر های بدون لاکتوز می روند. با اینکه شیر بدون لاکتوز و شیر معمولی ارزش غذایی یکسانی دارند، اما انتخاب شیر بدون لاکتوز عاری از عواض جانبی نخواهد بود؛ مخصوصاً برای بچه ها.

 

عوارض شير بدون لاکتوز

 

اهمیت لاکتوز

لاکتوز یکی از قند های موجود در شیر است. آن دسته از افرادی که مشکل عدم تحمل لاکتوز دارند نمی توانند لاکتاز بسازند. لاکتاز آنزیمی است که لاکتوز را هضم می کند. چنین افرادی بعد از مصرف لبنیات از ورم معده، گاز معده، معده درد و اسهال رنج می برند.

مزایای مصرف لاکتوز

سازندگان شیر های بدون لاکتوز به شیر لاکتاز می افزایند که ۷۰ تا ۱۰۰ درصد از لاکتوز را به گلوکز و گالاکتوز تبدیل می کند. این دو شکر هضم آسان تری دارند.

تأثیر شیر های بدون لاکتوز روی کودکان

خوراندن شیر بدون لاکتوز به کودکان بدین معنی است که آن ها در معده خود لاکتوز نخواهند داشت. لاکتوز می تواند بدن را به تولید لاکتاز تحریک کند و عدم وجود لاکتوز در رژیم غذایی باعث می شود کودکان توانایی تولید لاکتاز را از دست بدهند.

فواید اقتصادی

از جنبه اقتصادی نیز خرید شیر بدون لاکتوز مقرون به صرفه نیست، زیرا به دلیل این که نسبت به محصولات لبنی دیگر خاص تر هستند قیمت بالاتری دارند.

طعم متفاوت

برخی مشتریان می گویند با وجود این که هیچ شکری در تولید شیر بدون لاکتوز به کار نرفته، اما نسبت به شیر معمولی کمی شیرین تر است. عده ای دیگر می گویند شیر طعم کره ای بیشتری دارد.

هشدار

آن هایی که به شیر حساسیت دارند، نه این که عدم تحمل لاکتوز داشته باشند، نباید شیر بدون لاکتوز بخورند، زیرا آن هم حاوی کازئین یا آب پنیر است که جزو پروتئین موجود در شیر و عامل ایجاد حساسیت به شمار می رود.

لاکتوز قند موجود در شیر است و نیاز به آنزیم لاکتاز دارد که بدن شما به طور طبیعی ترشح می کند تا آن را تجزیه کند. اگر سطح لاکتاز بدن شما کاهش یابد، شما قادر به هضم کامل شکر شیر نیستید. نوشیدن شیر بدون لاکتوز، تنها گزینه ای است که شما باید داشته باشید. اگرچه لاکتوز وجود ندارد، اما نوشیدن شیر بدون لاکتوز منافعی دارد.

شیر شامل بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت شما بستگی دارد. با این حال، به گفته دکتر آلن گرین، محصولات لبنی شایع ترین علت کولیک است و شیر گاو ممکن است باعث ناراحتی نوزاد شما شود. نوشیدن شیر بدون لاکتوز ممکن است احتمال اینکه کودک شما از کولیک رنج می برد را کاهش دهد. با این وجود هنوز مواد مغذی مهم که بدن شما برای سلامتی نیاز دارد را فراهم می کند.

اگر شما در هضم لاکتوز مشکل دارید – یک بیماری که موجب التهاب و سایر عوارض جانبی ناشی از ناتوانی شکم در هضم لاکتوز می شود-  می توانید از شیر بدون لاکتوز برای دریافت مواد مغذی موجود در شیر استفاده کنید. اگر شرایطی مانند بیماری کرون دارید که باعث کاهش تولید لاکتاز می شود، شما همچنان می توانید از مزایای شیر بدون لاکتوز بهره مند شوید. شیر، روده شما را با مایع یا گاز اضافی پر نمیکند، که مشکل رایج افرادی است که قادر به هضم لاکتوز نیستند. شیر بدون لاکتوز همچنان باعث اسهال و نفخ شدن ناشی از هضم ناقص لاکتوز نمی شود.

شیر بدون لاکتوز حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است که برای فرآیندهای مختلف بیولوژیکی در بدن شما اهمیت دارد. ویتامین ها و مواد معدنی، عمدتا کلسیم نه تنها به توسعه استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند، بلکه باعث تشکیل عضلات و فعالیت سلولی نیز می شود. اگر نمیخواهید نوزاد خود را با شیر مادر تغذیه کنید چون ممکن است کولیک را ایجاد کند،  پس نوشیدن شیر بدون لاکتوز یک راه حل است که مواد معدنی مورد نیاز برای رشد شما و فرزندتان را فراهم می کند.عوارض شير بدون لاکتوز

به رغم نبود لاکتوز، شیر حاوی تمام مواد مغذی دیگر مانند شیر حاوی لاکتوز است اگر بعد از نوشیدن شیر، آلرژی ایجاد می شود، نوشیدن آن را متوقف کنید. اگر به پروتئین های موجود در شیر آلرژی داشته باشید، این شیر را مصرف نکنید زیرا فقط یک واکنش ایجاد می کند. شیر بدون لاکتوز شامل همان پروتئین های  شیر معمولی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

عوارض شير بدون لاکتوز
عوارض شير بدون لاکتوز
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *