عوارض شكر رژيمي

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

اگر قصد کاهش وزن را داشته باشید و یا به دیابت مبتلا باشید ممکن است خیلی از افراد مصرف شیرین کننده های مصنوعی را به شما پیشنهاد کنند. لذا آگاه شدن از فواید و مضرات شیرین کننده های مصنوعی ایده بسیار خوبی به شمار می آید.

تعریف شیرین کننده های مصنوعی :

شیرین کننده های مصنوعی جایگزین های صنعتی برای شکر می باشند هرچند ممکن است از منابع طبیعی مانند گیاهان و یا خود قند بر گرفته شده باشند . شیرین کننده های مصنوعی به عنوان شیرین کننده هایی قوی شناخته می شوند چرا که اغلب به مراتب از قند و شکر عادی شیرین تر می باشند از آنجا که  شیرین‌کننده‌های مصنوعی از شکر عادی  بسیار شیرین‌ترند،لذادر مقایسه با شکر  مقادیر کمتری از آنها  برای ایجاد همان میزان طعم شیرین لازم است.

شیرین کننده های مصنوعی رایجی که در حال حاضر مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) می باشند عبارتند از:

دوره مقدماتی php

–          آسه سولفام پتاسیم

–          آسپارتام ( قند مغذی)که با نام‌های تجاری مختلفی (مانند نوترا سوئیت (Nutrasweet) و ایکوال (Equal)) در بازار توزیع شده است.

–          نئو تام

–          ساخارین

–          سوکرالوز (که نام دیگر آن اِسپلِندا (Splenda)می باشد.)

برخی از شیرین کننده های دیگر مانند سیکلامات هم هستند که در آمریکا تایید نشده است هرچند  برخی از دیگر کشورها آن را تایید نموده اند.

کاربردهای شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی نسبت به شکر، در ظاهر شیرین کننده های جالبی به نظر می رسند چرا که در حقیقت هیچ کالری ای را به رژیم غذایی تان اضافه نمی کنند و در واقع در مقایسه با شکر میزان خیلی کمتری از آنها برای شیرین کردن استفاده می شود. امروزه شیرین کننده های مصنوعی به صورت گسترده ای در غذاهای فرآوری شده استفاده می شوند از جمله نوشیدنی های شیرین و شیرینی جات و ژله ها و کنسروها و حتی استفاده از شیرین کننده های مصنوعی در خانه ها هم رایج شده است. با مشاهده برچسب غذایی روی غذاهای فر آوری شده می توان فهمید که آیا در تهیه غذا از شیرین کننده مصنوعی استفاده شده است یا خیر؟

از فواید احتمالی که برای شیرین کننده های مصنوعی گفته می شوند عبارتند از:

_ کنترل وزن:  یکی از جنبه های مورد توجه برای شیرین کننده های مصنوعی آن است که آنان ارزش غذایی چندانی ندارند و حقیقتا حاوی کالری نیستید. در حالی که هر گرم شکر ۴ کیلوکالری انرژی دارد و بنابراین اگر در تلاش برای کاهش وزن یا پیشگیری از افزایش وزن باشید استفاده از تولیداتی که با استفاده از شیرین کننده های مصنوعی شیرین شده اند ممکن است گزینه جالبی به نظر برسند. هر چند در حقیقت مصرف آنها را برای کاهش وزن مفید نمی دانند. از طرف دیگر برخی از تحقیقات پیشنهاد کرده اند که مصرف شیرین کننده های مصنوعی ممکن است با افزایش وزن مرتبط باشند. آنچه مسلم است باید ذائقه شیرینی دوست افراد چاق تغییر کند که با جایگزینی این شیرین کننده ها به جای قند این پدید رخ نخواهد داد.

_دیابت:از نظر تئوری شیرین کننده های مصنوعی ممکن است یک جایگزین مناسب به جای شکر برای افراد دیابتی به حساب آید.  شیرین کننده های مصنوعی بر خلاف شکر و قند سطح قند خون شما را به طور لحظه ای افزایش نمی دهند چرا که جزء منابع کربوهیدراتی نیستند. ولی به خاطر آنکه نگرانی هایی از بابت خطرناک بودن برخی انواع  محصولات حاوی قند مصنوعی وجود دارد اگر فردی مبتلا به دیابت هستید قبل از  مصرف هر نوع جایگزین قند با پزشک معالجتان مشاوره کنید. شما باید بدانید که فراد دیابتی علاقه وافری به مواد قندی دارند ولی از آنجا که بدن آنان توان استفاده از این نوع مواد را ندارد با عدم تغییر ذائقه شیرنی دوست کنترل کلی قند خون همچنان دچار اختلال باقی خواهد ماند.

_کرم خوردگی دندانها:برخلاف شکر ، شیرین کننده های مصنوعی در تخریب دندانها  اثر چندانی ندارند.

معایب شیرین کننده های مصنوعی:

_جایگزین کردن یک شیرین کننده به جای دیگری، تاثیری بر اصلاح ذائقه شیرینی دوست و عادات غلط غذایی شما ندارد و در نهایت پرخوری های شما را کاهش نمی دهد.  بسیاری از افراد که به‌طور روزانه نوشابه استفاده می‌کنند حتی آنان که از نوشابه‌های رژیمی می‌نوشند، از جهات مختلف الگوی غذایی ناسالمی را دنبال می‌کنند و عادات غذایی نا مناسبی دارند این خود باعث افزایش وزن می گردد. بر همین اساس است که با توجه به استفاده از این شیرین کننده های مصنوعی در دو دهه اخیر شیوع چاقی همچنان افزایش یافته است.

_ به نظر می رسد که شیرین کننده ها می توانند مکانسیم های طبیعی اشتها را دگرگون کنند،  به طور ساده تر یعنی مواد غذایی حاوی این نوع شیرین کننده ها احساس سیری کافی را ایجاد نمی کنند.  همچنین شواهد برخی از مطالعات انجام گرفته حاکی از آنند که افرادی که دریافت بالایی از شیرین کننده های مصنوعی دارند در کل، دریافت کالری بالاتری نسبت به دیگر افراد دارند که نتیجه ای جز افزایش وزن نخواهد داشت. تحقیقات اخیر بر روی حیوانات در ایالات متحده امریکا نشان می دهند که شیرین کننده آسپارتام مانع تولید هورمون سروتونین (هورمون موثردر ایجاد حس شادی)  از مغز می گردد. از آنجا که این هورمون می تواند اشتها را متوقف کند پس کاهش این هورمون علاوه بر ایجاد افسردگی باعث افزایش میل به خوردن می گردد. نتایج این مطالعه نشان داد  که حیوانات آزمایشگاهی که در غذایشان آسپارتام بود، بعد از مدتی چاق شدند.

عکسهای زیر مربوط به شکری است که به بیماران دیابتی تحت عنوان شکر رژیمی توصیه می‌گردد ولی ظاهرآً دارای عوارض جانبی هستند

لذا کسانی که از این شکرها استفاده کرده‌اند و دچار عوارض شده‌اند با شماره تلفن 02166920128 تماس حاصل نمایند.

یک  سایت در مورد سم شیرین که گوشه‌ای از خطرات را بیان میکند:  http://movaghary.persianblog.ir/post/28

مریم این نظر را ارسال کرده


پنجشنبه, 01 تیر 1391

دکتر حسین روازاده

دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی 58290

به زودی امکان پذیرش تبلیغات فراهم میگردد.

آبا می دانید ترنس چیست ؟ آیا ترنس همان تراجنسی است؟ تا چه حد با ترنسکشوال (Transsexual)، آشنایی دارید؟ تفاوت بین ترنسکشوال را با همجنسگرایی می دانید یا شما هم فکر می کنید این دو مسئله، یکی هستند؟ جالب است بدانید که ترنس ها در چه شرایطی زندگی می کنند  و روحیات آنها چگونه است. در این مقاله از می خواهیم به بررسی ترنس ، انواع آن ، درمان هورمونی آن و شرایط لازم برای انجام عمل جراحی تغییر جنسیت بپردازیم. اگر می

این زائده گوشتی نرم که بر روی اندام تناسلی ظاهر می شود، زگیل تناسلی خفیف نام دارد. یک عفونت منتقله از راه جنسی ( STI ) ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی یا همان HPV می باشد که این روزها زیاد به گوش تان خورده است. زگیل تناسلی خفیف ممکن است باعث درد، ناراحتی و خارش شود. زگیل تناسلی خفیف چیست؟ زگیل های تناسلی به خصوص برای زنان بسیار خطرناک هستند چرا که برخی انواع اچ پی وی می توانند باعث ایجاد سرطان واژن و سرطان

در چند وقت اخیر در شبکه های اجتماعی اینفلوئنسرهای آرایشی و بهداشتی مژه هایی را تحت عنوان مژه مگنتی یا مژه مغناطیسی یا حتی مژه آهنربایی معرفی کرده اند. در این پست قصد داریم ببینیم که مژه های مگنتی که افرادی مثل صدف بیوتی یا هدی بیوتی به شدت این روزها در حال معرفی اونها هستن، دقیقا چی هستن و چه کاربردی دارند. مژه مگنتی (مژه مغناطیسی) چیست؟ یکی از مشکلات مژه های مصنوعی استفاده نسبتا دشوار و برخی عوارض اونهاست. بیشتر مژه های برای

کچلی ریش نوعی بیماری قارچی پوست است که باعث ریزش قسمتی ار موهای صورت می شود.این عفونت به دو صورت عمیق و سطحی ممکن است رخ دهد،در این مقاله شما را روش درمان گچلی ریش بیشتر آشنا می کند.

شرکت داروسازی دکتر عبیدی به مناسبت روز جهانی بیماری فیبریلاسیون دهلیزی، در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف آگاهی‌رسانی درباره این بیماری، روز شنبه هفدهم شهریورماه 1397

وقتی نوزاد نمی تواند بطور طبیعی در طول زایمان طبیعی خارج شود، پزشک ممکن است یک روش کمکی را آزمایش کند. یکی از این روش ها، زایمان طبیعی

آیا می دانستید که بسیاری از نشانه های قابل مشاهده پیری را می توان به کاهش میزان حجم ربط داد، در حالی که بافت چهره تحليل مي رود

سخن گفتن در مورد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی بسیار جذاب است، اما اگر این حمایت‌ها در حد صحبت باشد به نظر شما فایده‌ای دارد؟!

کایفوزیس، که گاهی اوقات به نام گوژ پشتی ، قوز کمر ، کیفوز ، پشت گرد یا کمان پیرزن نیز نامیده می شود، وجود یک منحنی در پشت

در مورد اضافه وزن در بارداری چه می دانید؟ آیا تا به حال به این مشکل مواجه شده اید؟ چاقی و اضافه وزن در

دوران بارداری یکی از مهمترین بخش های زندگی زناشویی است. در این عرصه از زندگی، زنان باردار دچار تغییراتی در جسم و روان خود

آش اسفناج با گشنیز، برای سردردهایی كه ناشی از سوء هاضمه و اختلال دستگاه گوارشی است، مفید می باشد.

نوشیدن نوشابه ‌درهنگام تشنگی یک اشتباه برای جبران آب از دست رفته بدن است زیرا آسیب فراوانی به کلیه‌ها وارد می‌کند و به مرور از کار افتادگی کلیه‌ها می شود.

یک چرت 20 دقیقه ای برای بدن لازم است.
خواب کوتاه نیمروزی علاوه‌ بر کاهش استرس و افزایش شادابی در فرد، احتمال مرگ و میرناشی ازسکته قلبی را کاهش میدهد.

روزانه 30 دقیقه داخل وان حمام با محلول سرکه سیب و اب وارم بنشینید.
برای درمان مشکلات زنانه مفید است.

جالب است بدانید جنین در داخل رحم مادر نسبت به نور محیط واکنش دارد، همچنین مزه غذاها را نیز احساس می‌کند و همراه با مادر نگران می‌شود

یکی از مهمترین و قدرتمندترین عضلات بدن،عضله های قسمت چهار سر ران هستند که نقش باز و بسته کردن زانو را نیز دارند،در این

مفصل ها محل اتصال دو استخوان به یکدیگر هستند. مفصل زانو یکی از مهم ترین مفصل ها در بدن به شمار می آید. به

بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

نوشابه‌های زیادی در بازار موجود است که سازندگان آنها ادعا می‌کنند بدون قند هستند. این نوشابه‌ها که از آنها با نام «نوشابه‌های رژیمی» هم یاد می‌شود، عوارض مختلفی را در پی دارند. در این مطلب، به دلایلی که باید نوشابه‌های رژیمی بدون قند را کنار بگذارید، اشاره خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با عوارض نوشابه‌های رژیمی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:

ممکن است نوشابه‌های رژیمی گازدار در نگاه اول چندان هم مضر به نظر نرسند. این نوشیدنی‌ها در حالی‌که همچنان شیرین هستند، شما را از دریافت بیش از 140 کیلوکالری (که در نوشابه‌های معمولی وجود دارد) حفظ می‌کنند، زیرا در ساخت آنها از مواد شیرین‌کننده مصنوعی نظیر آسپارتام، ساخارین و سوکروز استفاده شده است. این مواد شیمیایی ضررهای مختلفی را به بدن می‌رسانند و یکی از عوارض نوشابه‌های رژیمی این است که عملکرد گوارش را مختل می‌سازند.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی نسبت به شکر، طعم بیشتری دارند؛ به این ترتیب اگر در دراز مدت از نوشابه‌های رژیمی گازدار استفاده کنید، حس چشایی شما نسبت به درک مزه شیرینی‌هایی که در محصولات طبیعی (مانند عسل) و میوه‌ها وجود دارد، ضعیف می‌شود. از طرف دیگر این شیرین‌کننده‌های مصنوعی، اثری همانند قند بر روی بدن دارند. محققان مدعی هستند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی، باعث تحریک ترشح انسولین در بدن می‌شوند؛ به این ترتیب بدن فردی که نوشیدنی‌های رژیمی مصرف می‌کند، به جای اینکه لاغرتر شود، در دراز مدت چاق‌تر می‌شود.

شرکت‌های سازنده نوشابه‌های رژیمی ادعا می‌کنند این نوشابه‌ها کالری کمی دارند یا اصلا فاقد کالری هستند؛ اما با توجه به صحبت‌هایی که مطرح شد، مصرف این نوشابه‌ها ربطی به کاهش وزن ندارد. محققین دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسیده‌اند که در یک بازه زمانی ده ساله، افرادی که نوشابه‌های رژیمی مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که اصلا نوشابه مصرف نمی‌کردند، حدود ۷۰ درصد به چاقی بیشتری در نواحی دور کمر دچار شده‌اند.

جالب این‌جاست که تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که روزی یک یا دو نوشابه رژیمی را می‌نوشند، ۵۰۰ برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند. شیرین‌‌کننده‌های صنعتی و مصنوعی به همان صورت که باعث سردرگمی سیستم غذایی بدن انسان می‌شوند، به لحاظ روانی هم تاثیراتی را به دنبال دارند. وقتی فرد از مصرف کردن نوشابه بدون کالری آگاه است،‌ راحت‌تر می‌تواند به خودش بقبولاند که پیتزا یا همبرگر بیشتری بخورد.

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک شیشه نوشابه‌ رژیمی باعث افزایش ۳۶ درصدی خطر ابتلا به سندرم‌ متابولیک و دیابت می‌شود. لازم به ذکر است سندرم متابولیک به شرایطی گفته می‌شود که فرد به افزایش فشار خون، بالا رفتن گلوکز و کلسترول و همچنین افزایش سایز دور کمر دچار شود. این علائم از مواردی است که فرد را در معرض ریسک بیشتری برای بیماری‌های قبلی، سکته و همچنین دیابت قرار می‌دهد.

زمانی که نوشابه رژیمی میل می‌کنید، هیچ کالری جذب بدن شما نمی‌شود. اگر خیلی اهل نوشیدن مایعات هستید و به دنبال نوشیدنی هستید که کالری زیادی نداشته باشد، بهترین گزینه برای شما نوشیدن آب است. همه سلول‌های بدن ما به آب نیاز دارند، با این حساب بهتر است به جای مصرف نوشابه رژیمی، آب را جایگزین کنیم. اگر هم از آن دسته افرادی هستید که به خوردن نوشابه‌های رژیمی عادت دارند و به دنبال نوشیدنی گازدار می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم حداقل به سراغ آب‌های گازدار بروید.

تحقیقات جدید بر روی مواد شیرین‌کننده نوشابه‌های رژیمی مانند آسپارتام، نشان داده‌اند که قند مصنوعی به کار رفته در نوشابه‌های رژیمی می‌تواند در بعضی افراد به بروز سردرد منجر شود. بیماران زیادی که از میگرن رنج می‌برند و به پزشک مراجعه کرده‌اند، دلیل آغاز سردرد میگرنی خود را خوردن نوشابه‌های رژیمی می‌دانند.

بر اساس یک آزمایش پزشکی، افرادی که بیش از اندازه نوشابه‌های رژیمی مصرف می‌کنند، در معرض آسیب‌های شدید دندان قرار دارند و به این ترتیب لبخند برای همیشه از لبان شما دور خواهد شد. بد نیست بدانید، پزشکان دلیل خرابی دندان‌های افرادی که نوشابه‌های رژیمی مصرف می‌کنند را اسید سیتریک می‌دانند.

در تحقیقاتی که توسط آکادمی عصب شناسی آمریکا در یک بازه زمانی ده ساله انجام شده و نتایج آن به تازگی منتشر شده است، افرادی که بیشتر از چهار فنجان یا یک قوطی نوشابه رژیمی در روز مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که نوشا‌به‌های حاوی قند می‌نوشند، حدود ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند . البته دلیل و تاثیر مستقیم نوشابه‌های رژیمی در افسردگی مشخص نشده است، اما باز هم نمی‌توان به راحتی از کنار این آمار گذشت و عوارض نوشابه‌های رژیمی را نادیده گرفت.

خانم‌های بالای ۶۰ سال، نسبت به آقایان بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند. محققین به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف نوشابه‌های رژیمی می‌تواند ریسک ابتلا به پوکی استخوان را بیشتر کند. این محققین ثابت کردند خانم‌هایی که نوشابه‌هایی با ترکیب کولا (cola) مصرف می‌کنند، حدود ۴ درصد بیشتر در معرض پوکی استخوان در قسمت‌‌های لگن هستند.

در این آزمایش میزان مصرف کلسیم و همچنین ویتامین D افراد شرکت‌کننده تحت نظر قرار گرفته شد تا شرایط برابری برای اجرای آزمایش وجود داشته باشد. با این حال، میزان مصرف ماده کولا، در کاهش تراکم استخوان بانوان تاثیر مستقیمی دارد.

تحقیقات ثابت کرده است که مصرف تنها یک جرعه نوشیدنی رژیمی گازدار می‌تواند ریسک ابتلاء به بیماری‌های قلبی-عروقی نظیر سکته و حمله قلبی را بیشتر کند. این تحقیقات نشان می‌دهند طرفداران نوشابه‌های رژیمی، به میزان ۴۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. از طرف دیگر، افرادی که نوشابه‌های غیر رژیمی مصرف می‌کنند، در معرض ریسک بیشتری برای ابتلاء به بیماری‌های قلبی قرار ندارند.

در پایان باید به این نکته هم اشاره کرد، که محققین هنوز به نتیجه کامل و جامعی برای اثبات عوارض نوشابه‌های رژیمی به بدن انسان نرسیده‌اند؛ اما از قدیم گفته‌اند تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها و عقل سلیم حکم می‌کند تا با در نظر گرفتن عوارض نوشابه‌های رژیمی این نوشیدنی‌ها را از سفره و برنامه غذایی خود حذف کنیم.

زیبایی و

را
نسبت به

دهد؛ تا

بیشتر بخوانید
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *