عوارض رابطه مقعدي در دراز مدت

دوره مقدماتی php

خواص دارویی و گیاهی

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است



//

دوره مقدماتی php

سؤال:

 سلام علیکم. آیا من که مادرم از ذریه سادات حسینی بوده و از این طرف هم می…

سؤال:

 سلام
اگر کسی که روزه قضا دارد نذر کند که در سفر روزه بگیرد و مکان و زمان…

لزوم بزرگداشت عید سعید غدیر خم

پیامی از جانب مرجع عالیقدر جهان تشیّع، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله…

گزارش استهلال ذی الحجه ۱۴۳۹ ه‍ . ق

شرح گزارش:
الف ـ مشخصات نجومی هلال در شامگاه یکشنبه ۲۱مردادماه ۱۳۹۷ (۲۹ ذی…

1397-05-30 – بازدید :284 – احکام شرعی

لزوم بزرگداشت عید سعید غدیر خم

پیامی از جانب مرجع عالیقدر جهان تشیّع، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله تعالی): [1]

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ الْطّاهِریِنَ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ
عید بزرگ و عید عظیم الله اکبر، عید اکمال دین و اتمام نعمت و…

1397-05-22 – بازدید :96 – احکام شرعی

گزارش استهلال ذی الحجه ۱۴۳۹ ه‍ . ق

شرح گزارش:
الف ـ مشخصات نجومی هلال در شامگاه یکشنبه ۲۱مردادماه ۱۳۹۷ (۲۹ ذی القعده ۱۴۳۹)
    ۱. زمان مقارنه ماه و خورشید: ساعت ۱۴ و ۲۹ دقیقه روز  شنبه
    ۲. زمان غروب خورشید:  ساعت ۱۹:۵۸
    ۳. زمان غروب ماه: ساعت  ۲۰:۵۴
    ۴. ارتفاع ماه: ۱۰.۱ درجه
    ۵. مدت مکث ماه…

 
سخنرانی حجت الاسلام سید اباصالح راجی پیرامون راه حلی برای قرض دادن و دریافت سود ماهانه یا سالانه از افراد…

سخنرانی حجت الاسلام سید اباصالح راجی پیرامون اهدای عضو مرگ مغزی
 

دانلود

انیمیشن فطریه مهمان در شب عید فطر

 

آموزش برش زدن کفن میت توسط حجت الاسلام سید اباصالح راجی
 

 

آموزش کفن کردن میت توسط حجت الاسلام سید اباصالح راجی
 

 

 
دانلود

سؤال:

با عرض ادب و سلام خدمت حجت الاسلام و المسلمین استاد راجی:
اگر چه این سوال فقهی نیست ولی لطفا به این سوال پاسخ دهید که چگونه می توان فهمید بانکی…

سؤال

یکی از دوستانم دچار چنین مشکلی هست،خودش میترسید بپرسه،
نامه ای ک نوشته رو بنده میفرستم تا جوابش ب ایمیلش بره و بخونه.با تشکر
 
ی دختر مجرد و مذهبی هستم و…

مدارک تمام مطالب و پاسخ به مسائلی که در این سایت می بینید در ارشیو مجموعه موجود است و در صورت لزوم قابل ارائه است

 

خطرات هولناک رابطه جنسی مقعدی !مضرات رابطه ی مقعدی بسیار خطرناک تر از ان است که حتی زوجین فکرش را هم بکنند. خونریزی و بریدگی های مقعد بعد از رابطه مقعدی زن را تا حد ابتلا به اچ آی وی هم می برد.

همه می دانیم که این نوع رابطه به هیچ وجه در اسلام و از لحاظ پزشکی قابل قبول نیست چرا که مراجع نیز در مورد این عمل جنسی غیر طبیعی در حالتی که زن نسبت به انجام آن «رضایت» داشته باشد کراهت شدید را بیان فرموده اند، وگرنه نزدیکی از پشت حرام می باشد. به همین دلیل چنان چه «زن» راضی به این عمل نباشد، شوهر شرعاً نمی تواند همسرش را مجبور به این کار نماید.با دلگرم همراه باشید تا با عوارض بسیار خطرناک این نوع رابطه آشنا شوید.

رابطه مقعدی، سکس مقعدی یا آنال سکس (Anal sex) نام نوعی از رابطه جنسی است که در آن از مقعد به عنوان عضو جنسی زنانه استفاده می‌شود. عوارض و مضرات رابطه مقعدی بر هیچکس پوشیده نیست و این رابطه هم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ پزشکی نکوهش گردیده است. اساسا ساختار مقعد برای برقراری رابطه جنسی نمی‌باشد؛بلکه این عضو به گونه‌ای شکل یافته که برای خروج مدفوع کارایی داشته باشد نه برای دخول جسم خارجی؛ بنابراین رابطه جنسی مقعدی کاملا رابطه‌ای غیر طبیعی است؛ در ادامه این مطلب به عوارض، توصیه‌های پزشکی و شرعی و توصیه‌هایی در جهت کاهش درد به هنگام رابطه اشاره خواهیم کرد.

رابطه مقعدی (سکس مقعدی) یکی از خطرناک‌ترین روش‌های رابطه جنسی است که می‌تواند در انتقال بیماری‌های رابطه جنسی (STD) بسیار موثر باشد؛ با وجود استفاده از روان کننده‌ها، روغن، اسپری، ‌کاندوم و… و احتمال کاهش درد در حین رابطه مقعدی، این رابطه همچنان خطرناک خواهد بود و پزشکان آن را توصیه نمی‌کنند. زیرا در این روش احتمال زخم شدن و امکان انتقال خون آلوده بین زن و مرد بالا می‌رود. از دیگر عوارض این رابطه آسیب دیدن اسفنکتر مقعدی است که این موضوع می‌تواند در سنین بالا به عدم توانایی در کنترل مدفوع منجر شود. در این صورت مدفوع به صورت ناخواسته و غیر ارادی از دریچه مقعد خارج شده و همیشه آثاری از مدفوع در لباس زیر مشاهده می‌گردد.

(مقعد توسط حلقه‌ای عضلانی به نام اسفنکتر کنترل می‌شود و از طریق باز و بسته شدن این اسفنکتر، کنترل حرکات دستگاه گوارش میسر می‌شود.) از سویی دیگر این اسفنکتر همانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف‌پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی آلت تناسلی مردانه را ندارد؛ در واقع وظیفه‌ی عضلات اسفنگتر اطراف مقعد بستن مجرا می‌باشد بگونه‌ای که به طور طبیعی و غیر ارادی از ورود آلت و فشاری که آلت تناسلی مرد به هنگام دخول وارد می‌کند ممانعت بعمل می‌آورد و بنا به طبیعت خود منقبض می‌گردد تا از ورود جلوگیری کند. بنابراین اصرار به ورود آلت تناسلی به داخل مقعد باعث احتمال خراش برداشتن و خون ریزی می‌شود.

بسیاری پس از انجام این رابطه گمان می‌کنند که اتفاق خاصی نیفتاده است؛ در صورتی که زخم‌ها و خراش‌های حاصل از این عمل جنسی بسیار ریز و ظریف می‌باشند که در باقت مقعد ایجاد می‌شود و با چشم غیر مسلح قابل رویت نیست.همچنین به دلیل اینکه محیط مقعد،‌ محیط مناسبی برای رابطه جنسی نیست،‌ احتمال خراش بر نوک آلت تناسلی مردان و خطر دریافت ویروس در آنان افزایش می‌یابد. این زخم‌ها اگر چه بسیار ریز باشند و دردی در اثر ایجاد آن‌ها ایجاد نشود، شاهراه فوق العاده بزرگی برای ورود باکتری‌ها و ویروس‌های خطرناک (اعم از ویروس‌های داخل روده و مدفوع و یا ویروس‌هایی که از طریق آلت مرد وارد می‌شوند) به داخل جریان خون می‌باشند. این میکروب‌ها می‌توانند بیماری‌های STD نظیر انواع عفونت‌های دستگاه گوارشی و عفونت های روده‌‌ای را ایجاد کنند.

================================================

1. مهمترين عارضه اي که آمیزش از طريق مقعد براي زن دارد اين است که چون لذت حقيقي جنسي براي زن از طريق آمیزش از فرج و مجراي تناسلي حاصل مي­شود نه از طريق مقعد، بنابراين زن دچار سردمزاجي و بي ميلي جنسي شده و در آينده نزديک خود را موجودي مي­يابد که وسيله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نبايد از اين غريزه خدادادي لذتي ببرد.

2. از آنجا که ساختمان مقعد طوري است که ظرفيت پذيرش آلت مرد را ندارد (بر خلاف واژن يا فرج که خاصيت ارتجاعي و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسيب ديدگي ماهيچه حلقوي (اسفنگتر) دهانه مقعد و حتي پارگي آن وجود دارد. در نتيجه زن گرفتار درجاتي از بي­اختياري مدفوع شده و نيازمند جراحي و عوارض بعدي مي­شود. چون مرد در حال لذت جنسي فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لـحـظه مي­تواند به زن آسيب فيزيکي وارد کند.

3. مقعد محل ذخيره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوي ميکروبهای زیادي است. در اثر مالش و دخول آلت اين ميکروبها مي­توانند وارد دستگاه تناسلي مرد شده، خود او را به عفونتهاي خاصي مبتلا سازند. در حالي که مقاربت از راه واژن يا فرج چنين عوارضي به همراه ندارد.

4. مخاط مقعد بسيار ظريف و نازک اسيت و احتمال پارگي و انتقال ويروس ايدز از طريق آن به داخل خون زياد است و حتي يکي از علل شيوع ايدز در غرب از طريق جنسي، لواط و مقاربت از طريق مقعد است.

5. از آنجا که دهانه مقعد داراي ماهيچه­اي حلقوي است، مانند يک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج مني مانند يک سد عمل مي­کند. و در اثر اين عمل احتمال پس زدن مني به عقب و فشار به کيسه­ هاي مني و غده پروستات و عوارض ناشي از آن خيلي زياد است.

6. و نـکتـه آخـر اينکه از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلاي مرد به زودانزالي در آينده است در نتيجه نمي­تواند آنگونه که بايد از همبستري با همسرش لذت ببرد و بنابراين دچار سردمزاجي شده و مشکلات روحي پيدا خواهد کرد.

================================================

از نظر پزشکی هیچ پزشکی چنین رابطه ای را توصیه نمی کند و مسلما هیچ نظریه مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه ارائه نگردیده ، بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده. پزشکان گفته اند : دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر((sphincter که یکی از آنها داخلی و غیر ارادیست و دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن می باشد

و یکی دیگر از این اسفنکتر ها خارجیست که این یکی ارادیست وقتی که غذا بلعیده می شود ، از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود . در محل ورود و خروج معده ، عضلات حلقوی وجود دارند که به آنها اصطلاحا اسفنکتر (sphincter) گفته می شود و به عنوان دریچه عمل می کنند.زمانی که شما احساس می کنید که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارید این زمانی است که اسفنکتر داخلی 2 باز شده و همانطور که گفته شد غیر ارادی است.

اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع ارادی است و دست شما می باشد یعنی از زمانی که احساس کردید نیاز به اجابت مزاج دارید و خودتان را نگه می دارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خودتان باعث خارج شدن مدفوع می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع توسط اسفنکتر خارجی که ارادی است انجام می شود .

بنابراین رابطه جنسی از راه مقعد یا کلا وارد شدن هر شئی در درون مقعد باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی شده و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد(Anal) به درستی کار خودش را انجام ندهد یعنی از قدرت ارادی خارج می شود. پس به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهید .در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج می شود که مسلما این برای هیچ انسانی خوشایند نیست.

================================================

هشدار جدی

سهل تر بودن انتقال ویروسهایی نظیر HIV ( ایدز ) و سایر بیمارهای مقاربتی از طریق رابطه جنسی از راه مقعد/از جهتی دیگر سایر بیمارهای عفونی ، ویروسی همانند هپاتیت ایدز سفلیس و سایر بیماری های مقاربتی از طریق مقعد راحتر منتقل می شوند خیلی از افراد تصور میکنند که در رابطه مقعدی هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند که باید عرض کنم اتفاقا چون درون مقعد حاوی باکتریهای زیادی میباشد انتقال ویروسهای نظیر ایدز و … راحتر انجام میگیرد این باکتریهای با شستشو از بین نمیروند .

از آن گذشته دریچه مقعد یک درچه خروجیست پس وارد شدن هر چیزی از این دریچه علاوه بر آسیب به درچه و موارد ذکر شده همراه با درد است. و به مرور باعث باز شدن هر چه بیشتر درچه مقعد و پیدایش عوارض ذکر شده میشود.به طور کلی انجام این رابطه حتی برای یک مرتبه هم به هیچ وجه به زوجین توصیه نمی شود.تماس دهانی با مقعد و نواحی اطراف آن میتواند باعث انتقال باکتریهای مضر به دهان شده و سبب بیماری و عفونت شود ( این باکتریها با شستشو از بین نمیروند )

حکم قضائی ، برگه سلامت پزشکی جهت مشخص شدن تجربه جنسی مفعول از طریق نزدیکی از مقعد و پزشکی قانونی :

سوالی که مطرح می شود اینست که آیا اگر فردی قبل از ازدواج رابطه جنسی مقعدی داشته باشد مشخص می شود یا خیر ؟ پاسخ مثبت است و پزشکی قانونی با بررسی نشانه ها و علائم مخصوص میتواند پی به این مسئله ببرد که ایا فرد رابطه جنسی از راه مقعد داشته است یا خیر .

================================================

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

رابطه جنسي
مقعدي  Anal Sex

  -رابطه جنسی مقعدی هم در مردان
و هم در زنان بيشترين ميزان خطر انتقال ويروس اچ. آی. وی. را دارد!! – در صورتي
که فردي از اين عمل لذت نمي برد هيچ فردي حتي شوهر، اجازه مجاب کردن شريک جنسي براي
تن دادن به اين خواسته را ندارد. 

 -هيچ
وقت بلافاصله بعد از رابطه جنسی مقعدی، پيش از شستشوی خود، تماس جنسی واژينال انجام
ندهيد!!  – هرگز در استفاده صحيح از کاندوم کوتاهی
نکنيد.

-از نظر مذهب رابطه مقعدی منع شده
است.

* رابطه جنسي مقعدي چيست؟   Anal
Sex

ارتباط جنسي مقعدي بر خلاف تصور
عمومي تنها يک رابطه جنسي بين مردان همجنسگرا نيست. هويت جنسيتي انسان ها را مجموعه
اي از اميال و خواسته ها تشکيل مي دهند که رابطه مقعدي يکي از اشکال آن مي باشد.

ميل به رابطه
جنسي از طريق مقعد در ادوار گذشته و در فرهنگ هاي مختلف وجود داشته وشناسايي شده
است و امروزه نيز دربسياري کشورها در مورد آن تحقيق انجام مي گيرد.

اين شکل از
نزديکي براي بسياري افراد لذت بخش نمي باشد، اما ممکن است که براي بعضي شرکاي جنسي
که رابطه هميشگي بين شان، تازگي و جذابيت خود را از دست داده و تکراري شده است،
رابطه لذت بخشي محسوب شود.

در ادوار
مختلف، در بعضي فرهنگ ها و ملل به عنوان رابطه اي طبيعي مورد قبول جامعه ثبت شده و
در ادوار و جوامع ديگر تقبيح و منع شده است.

بدليل اينکه
خطر انتقال ويروس اچ. آي. وي. در تماس جنسي مقعدي در مقايسه با ساير راههاي تماس
جنسي، بالاترين خطر را به همراه دارد ، توصيه مي شود در صورت انتخاب آن حتماً
محافظت هاي بهداشتي و احتياط هاي جانبي لازم صورت بگيرد.

 

* دلیل منع رابطه جنسي مقعدي در
زوجین

گيرنده‌های لذت زيادی در کانال anal وجود دارد، منتها مشکلاتی را
می‌تواند برای خانم‌ها ايجاد کند، من‌جمله اينکه عضلات حلقوی که کانال anal را می
بندد دچار اشکال می‌شوند.

گيرنده‌هايی که در کانال anal هستند بسيار حساس هستند و برای همين
به محض اينکه مدفوع وارد انتهای رکتوم می‌شود فرد احساس می‌کند بايد دستشويی
برود.

 اين گيرنده‌ها به حدی حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را
می‌فهمد، يعنی فقط کشش نيست، اينها را تفکيک می‌کند از هم.

بنابراين انجام anal sex در درازمدت حتما آسيب‌هايی به فرد وارد می‌کند
و مشکلات ماندگار فيزيولوژيک ايجاد می‌کند.

*
عوارض رابطه جنسي مقعدي در دراز
مدت

انجام رابطه جنسي مقعدي به صورت
مکرر به تدريج سبب فراختر شدن مقعد شده و چين هاي مخاطي مقعد از بين رفته و در
موارد پيشرفته نارسائي عضله اسفنگتر مقعد و بي اختياري مدفوعي نيز ايجاد خواهد شد
.

*
عوارض رابطه جنسي مقعدي در کودکاناگر کودکان با زور مورد تجاوز جنسي از مقعد قرار
گيرند ، چون مجراي مقعد تنگ و باريکي دارند علائم تروما مانند درد شديد نواحي مقعد
، بالاکشيده شدن عضلات مقعد و قيفي شکل شدن آن،خونمردگي يا خراشيدگي و زخم در
لابلاي چين هاي مقعد و گاه پارگي هاي شديد مخاطي و عضلاني مشاهده خواهد شد. چون
مقعد از نواحي رفلکس زاي بدن است در موارد نادري حتي مرگ ناگهاني نيز گزارش شده
است.

 * چرا بعضي افراد از رابطه جنسي مقعدي
لذت مي برند؟

لذت بخش بودن رابطه جنسي از طريق
مقعد به علت وجود ميزان زياد پايانه هاي عصبي در بخش مقعد است. در مردان رابطه
مقعدي همچنين باعث تهيج و تحريک پروستات (عضوي که در مرحله اوج تحريک جنسي، احساس
لذت را کنترل و ميسر مي سازد) مي گردد.

اما از طرف
ديگر به دليل وجود پايانه هاي عصبي بسيار، ممکن است که در صورت کم توجهي و يا عدم
آگاهي هر يک ازشرکاي جنسي، درد زيادي در اولين تجربه رابطه مقعدي تجربه شود و خوشي
يا لذت نزديکي فروکش کند. ممکن است چنين تجربه اي باعث شود که بسياري از اين نوع
آميزش چشم پوشي کنند.

* چه گروه هايي بيشتر به اين نوع
رابطه روي مي آورند؟

در کشورهاي اسلامي و همچنين کشورهاي فارسي زبان، آمار علمي قابل
ارجاعي وجود ندارد و با توجه به نوع نگرش فرهنگي موجود نمي توان تحقيق علمي جامعي
در اين زمينه به عمل آورد.

 اما با توجه به جايگاه و بينش افراد نسبت به موضوعاتي مانند پرده بکارت
و همچنين وجود محدوديت هاي اجتماعي و مذهبي و همچنين عدم پذيرش نزديکي بين دخترهاي
جوان و پسرهاي جوان پيش از ازدواج در بين بسياري از اقشار اين جوامع، احتمال آن
داده مي شود که رويکرد به آميزش مقعدي چه در رابطه (دختر– پسر) و چه در رابطه (پسر–
پسر) در ابتداي بلوغ جنسي و گذار به مرحله سن بلوغ و شکل گيري هويت جنسي، به عنوان
شکلي از پاسخگويي به کنجکاوي هاي جنسي و رشد شکل شخصيت جنسيتي آنان بيشتر مورد توجه
اين گروه سني باشد.

به خصوص در
بين زنان جوان به دليل توجه به حفظ پرده بکارت ممکن است که دختران پيش از ازدواج
بيشتر به چنين شيوه اي روي آورند. که اين خطر انتقال بيماريهاي آميزشي از جمله ايدز
را مانند مردان همجنسگرا دربين زنان جوان به يک ميزان بالا مي برد.

 

* آيا پسران جواني که به اين نوع
رابطه روي مي آورند الزاماً همجنسگرا هستند؟

مشاهده رفتار تمايل به رابطه مقعدي در بين پسران جوان در کشورهاي
فارسي زبان و مسلمان، الزاماً نشانه گرايش آنان به نوع همجنس نيست.

به دلايل اشاره شده بالا ممکن است که هم افراد ناهمجنس خواه و هم اشخاص
همجنس خواه، به خصوص در سنين رشد اين نوع از رابطه را بدليل کنجکاوي تجربه کنند،
اما نمي توان در صورت مشاهده چنين رويکردي در سنين بلوغ جنسي، به طور قطعي آنان را
جزو افراد متمايل به نوع همجنس دسته بندي کرد.

اين نوع رفتار تا رشد کامل فرد جوان، کشف و شناخت دقيق تمايلات جنسي اش
،نمي تواند بطور قطعي مشخص کننده تمايل وي به همجنسگرايي باشد.

در صورتي که والديني متوجه
چنين رفتاري در ميان پسران جوان خود شدند، بهتر است که پيش از هر نوع تصميمي با
مشاورين پرورشي و روانشناساني که در زمينه مسايل جنسي و جوانان متخصص هستند، مشاوره
کنند.

 

* آيا بايستي به شريک جنسي اجازه
نزديکي از راه مقعد را داد؟

در
بسياري از ملل و فرهنگ ها براي رابطه مقعدي چه بين (زن، مرد) و چه بين (مرد، مرد)
منع مذهبي وجود داشته و حرام شمرده مي شود. بنابراين بسياري آن را تابو به شمار
آمده و از آن اجتناب مي کنند. در صورتي که شخصي هويت جنسي خود را براساس باورهاي
ديني پرورش مي دهد، دستورالعمل پرهيز از آن وجود دارد.

در صورتي که
شخصي هويت جنسي خود را بر اساس مسايلي به غير از باورهاي مذهبي شکل مي دهد، روي
آوردن به اين نوع رابطه نيز مانند همه ديگر راه هاي ارتباط جنسي بين دو شريک جنسي،
مجموعه پيچيده اي از انتخاب، تربيت و اميال بيولوژي است.

تا زماني
که شخصي شريک جنسي مطمئني دارد که مي تواند به او و سلامت او اطمينان داشته باشد و
در صورتي که از اين ارتباط لذت مي برد، لزومي به ترک اين عمل وجود ندارد. مشکل
عمومي اين است که در اغلب موارد افراد از سابقه رفتارهاي پر خطر شريک جنسي خود
اطلاعي ندارند. نزديکي براي لذت و ارضاي روحي و رواني انسان ها مي باشد. در
صورتي که فردي از اين عمل لذت نمي برد هيچ فردي حتي شوهر، اجازه مجاب کردن شريک
جنسي براي تن دادن به اين خواسته را ندارد.

در اين نوع
رابطه لازم است که مسايل بهداشتي و نکات خاصي رعايت شود که در زير به شرح آن
پرداخته مي شود.

* ميزان خطر انتقال ويروس اچ. آي. وي.
در رابطه جنسي مقعدي 

بر
اساس آمار، انتقال ويروس اچ. آي. وي. از طريق رابطه جنسي مقعدي، همچنان بالاترين
ميزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص مي دهد. در بين افراد آلوده از طريق آميزش
جنسي، مردان همجنسگرايي که به رابطه مقعدي گرايش دارند، بيشترين قربانيان اين ويروس
را تشکيل مي دهند.

مجدداً به
اين نکته توجه کامل داده مي شود که: در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي، ريسک
انتقال ويروس ويروس اچ. آي. وي. و ساير بيماري هاي آميزشي که از طريق خون انتقال مي
يابند، در تماس جنسي از راه مقعد بسيار بالا مي باشد.

* دلايل ميزان بالاي خطر انتقال ويروس
اچ. آي. وي. از راه نزديکي مقعدي

• 
ديواره داخلي روده بزرگ (بخش داخلي مقعد) خود قابليت جذب مستقيم مواد و انتقال
مستقيم آن به خون را دارد.

•  از طرفي،
حلقه خروجي جداره مقعد به دليل اينکه مانند واژن قابليت ارتجاعي و انعطاف پذيري
لازم براي نزديکي و حرکت رفت و برگشتي پنيس ( آلت تناسلي مرد) را ندارد، در نتيجه
احتمال خراش برداشتن و خون ريزي آن بسيار بالا مي باشد. اين خراش ها و بريدگي ها
اغلب در بافت و بسيار ريز مي باشد و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند.

•  همچنين،
نوک آلت تناسلي مردان نيز به دليل عدم وجود محيطي مناسب براي حرکت رفت و برگشتي
احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در شخص فاعل
هم افزايش مي دهد.

در اين نوع
رابطه، مهم ترين خطري که اشخاص را تهديد مي کند تماس خوني مستقيم و همچنين مايعات
دروني بدن با خون شريک جنسي مي باشد که در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي،
احتمال سرايت ويروس اچ. آي. وي. به شريک سالم وجود دارد.

 * رابطه جنسي مقعدي امن تر

سوالي که
اغلب مطرح مي شود اين است که چگونه مي توان رابطه جنسي مقعدي امن تري داشت و خود را
در مقابل سرايت بيماري هاي مقاربتي و به خصوص ويروس اچ. آي. وي. ( عامل بيماري
ايدز) محافظت کرد؟

در صورتي
که احتياط هاي جانبي لازم صورت بگيرد، مي توان رابطه ايمن تري در نزديکي مقعدي
برقرار کرد. اگر شما از سلامت خود و شريک جنسي تان اطمينان کامل داريد خطري
متوجه شما نيست و مي توانيد با رعايت بعضي نکات بهداشتي و پيشگيري، بدون دغدغه
ونگراني از اين رابطه جنسي لذت ببريد . مشکل عمومي اين است که در اغلب موارد افراد
از سابقه خوني و رفتارهاي پر خطر شريک جنسي خود اطلاعي ندارند.

* مواردي که مي تواند ميزان خطر را
کاهش دهد:

1- توصيه
اکيد به استفاده از کاندوم مي گردد. افرادي که به صورت مفعول به اين نوع رابطه روي
مي آورند مي توانند از کاندوم هاي زنانه استفاده کنند. حتماً بخش همه چيز درباره
کاندوم و نحوه استفاده صحيح از کاندوم را به دقت مطالعه کنيد.

2- دومين توصيه رعايت بهداشت و شستشوي کامل و دقيق بدن به خصوص
اعضاي جنسي مي باشد.

3- توصيه بعدي استفاده از مواد نرم کننده و ليز کننده مي باشد. دقت کنيد
که در صورت استفاده همزمان از کاندوم و مواد ليز کننده، از مواد روغني ليزکننده
مانند وازلين که از مشتقات نفتي تهيه مي شوند، استفاده نکنيد . به دليل اينکه باعث
سايدگي و پاره شدن کاندوم مي شود، (رجوع به بخش همه چيز درباره کاندوم)

4- توصيه چهارم رلکس بودن و آرامش به هنگام انجام اين روش آميزش است. در
صورتي که ماهيچه هاي مقعد سفت باشد احتمال پارگي و درد شديد وجود دارد که زخم و
خونريزي خود باعث تماس مستقيم خوني و در نتيجه بالاتر رفتن خطر انتقال بيماري هاي
مقاربتي سرايتي و از جمله ويروس اچ. آي. وي. مي شود. 5- توصيه ديگر پرهيز از
نوشيدن مشروبات الکي و عدم استفاده از مواد مخدر پيش از تماس و ارتباط جنسي مي
باشد. به علت اينکه پس از اثرگذاري الکل و مواد مخدر شما کمتر قادر به کنترل و
تصميم گيري هستيد که اين خود ميزان پذيرش خطر را در افراد بالا مي برد.

 *  راه ها و شکل هايي که احتمال
انتقال ويروس اچ. آي. وي. در اين نوع رابطه وجود دارد:

در مورد شخصي که مفعول واقع شده بدون
توجه به جنسيت (زن و يا مرد):

– در صورتي
که آلت وارد نشود و تنها با جداره خارجي مقعد تماس داشته باشد:

خطر بالقوه: پوست سالم خود محافظ خوبي در برابر ورود انواع
ويروس ها از جمله ويروس اچ. آي. وي. مي باشد، بنابراين معمولاً در اين شکل خطر
زيادي متوجه شخص نمي شود، اما در صورتي که جداره مقعد داراي زخم خارجي تازه و باز
باشد که منجر به ارتباط خوني مستقيم شود احتمال انتقال ويروس اچ. آي. وي. وجود
دارد.

خطر مستند: معمولاً به دليل اينکه شکل هاي ديگري از آميزش
جنسي همزمان با اين نوع نزديکي صورت مي گيرد، بنابراين نمي توان موارد مستدل و
مستندي از انتقال ويروس اچ. آي. وي. به اين شيوه ارايه داد.


درصورتي که آلت وارد شود اما انزال
صورت نگيرد:

خطر بالقوه: در طول زمان
آميزش جنسي، آلت مردانه به ترشح مايعاتي مي پردازد که مانند مايع مني قادر به
انتقال اسپرم و ديگر مواد موجود در خون و از جمله ويروس اچ. آي. وي. مي باشد.
بنابراين خطر انتقال آن به صورت نظري وجود دارد.

خطر
مستند: هر چند در اين مورد ميزان خطر انتقال مانند ارتباط همراه با انزال بسيار
بالا نمي باشد اما موارد ثبت شده اي از انتقال ويروس اچ. آي. وي. در اين مورد گزارش
شده است.


در صورتي که پنيس وارد شود و انزال صورت پذيرد:

خطر بالقوه: مايع مني قادر به
حمل ويروس اچ. آي. وي. به ميزان قابل توجه اي مي باشد. در صورتي که شخصي به صورت
مفعول در آميزش مقعدي شريک باشد، و مايع مني از طريق مقعد وارد بدن وي شود، در صورت
آلوده بودن فاعل ، خطرزياد انتقال ويروس اچ. آي. وي. به وي وجود دارد.

خطر
مستند: بر اساس آمار موجود، بيشترين موارد گزارش شده از انتقال ويروس اچ. آي.
وي. از طريق تماس جنسي، مربوط به انتقال ويروس در آميزش جنسي مقعدي مي باشد.
همجنسگرايان مرد به دليل اينکه بيشترين رويکرد را به اين نوع تماس دارند، آمار
بالايي را به خود اختصاص مي دهند.

اما توجه
داشته باشيد، تنها همجنس خواهان مرد، گروه در معرض خطر آلودگي نمي باشند بلکه به
دلايل شرح داده شده فوق، هر گروهي – چه زن و چه مرد – در صورت روي آوردن به اين نوع
نزديکي جنسي و رعايت نکردن موارد مراقبتي بهداشتي که در بالا شرح داده شده است، در
معرض دريافت ويروس اچ. آي. وي. و ابتلاء به ديگر بيماريهاي آميزشي سرايتي مي
باشد.

 

 * راه ها و شکل هايي که احتمال
انتقال ويروس اچ. آي. وي. در اين نوع رابطه وجود دارد:

 در مورد شخصي که در اين نوع رابطه
فاعل باشد:

– در
صورتي که پنيس وارد نشود و تنها با جداره خارجي تماس داشته باشد:

خطر بالقوه: پوست سالم و
پاکيزه هيچ نوع بيماري را منتقل نمي کند، بنابراين معمولاً در اين شيوه نزديکي در
صورتي که زخم تازه و بازي در محيط اطراف مقعد وجود نداشته باشد، خطري متوجه شخص
فاعل نمي شود. اما در طول مدت نزديکي و پيش از انزال طول آلت تناسلي مردانه آغشته
به مايعي است که اصطلاح ترشحات پيش از مني را برآن نهاده اند. در صورتي که محيط
اطراف مقعد داراي زخم خارجي تازه و باز باشد که منجر به ارتباط خوني مستقيم شود،
ويروس اچ. آي. وي . مي تواند حتي از طريق مايعات پيش از انزال نيز انتقال يابد .
مطتن نيستم! رفرانس شما براي اين قسمت چيست؟

خطر
مستند: به دليل اينکه معمولاً همزمان شکل هاي ديگر ارتباط جنسي نيز در اين مورد
انجام مي شود نمي توان موارد مستدل و مستندي در اين مورد ارايه داد که ويروس انتقال
يافته است.


درصورتي که پنيس وارد شود اما انزال صورت نگيرد:

خطر بالقوه: مخاط مقعد و
ديواره داخلي روده بزرگ محيط بسيار مناسبي براي تکثير و زنده ماندن انواع ميکروب ها
مي باشد. از طرفي علاوه بر احتمال بالاي ايجاد زخم در مقعد، احتمال پديد آمدن
خراش بر روي آلت تناسلي مردانه نيز وجود دارد که تماس خوني مستقيم را نيز ميسر مي
کند. ضمن اين موارد، در طول مدت تماس جنسي، آلت مردانه به ترشح مايعاتي مي
پردازد که ويروس ها، از جمله ويروس اچ. آي. وي. قادر خواهد بود به بدن شخص فاعل راه
پيدا کند. بنابراين به شکل نظري خطردريافت اين ويروس و ساير بيماري هاي مقاربتي
سرايتي در صورت آلوده بودن شريک جنسي براي شخص فاعل هم وجود دارد.

خطر
مستند: هر چند در اين مورد ميزان خطر انتقال مانند ارتباط همراه با انزال بسيار
زياد نمي باشد، اما موارد ثبت شده اي از انتقال ويروس اچ. آي. وي. در اين شيوه
نزديکي گزارش شده است.


در صورتي که پنيس وارد شود و انزال صورت پذيرد:

خطر بالقوه: مخاط مقعد و ديواره داخلي روده بزرگ محيط بسيار
مناسبي براي تکثير و زنده ماندن انواع ميکروب ها مي باشد.

از طرفي علاوه بر احتمال ايجاد زخم در مقعد، احتمال پديد آمدن خراش
بر روي آلت تناسلي مردانه نيز وجود دارد. بنابراين احتمال تماس خوني مستقيم نيز
وجود دارد. ضمن اين موارد، انزال باعث باز شدن مجراي پنيس شده و امکان راه يابي
ويروس به بدن راحت تر مي شود.

 بنابراين انواع ويروس ها، از جمله ويروس اچ. آي. وي. مي تواند به راحتي
جذب و وارد بدن شخص فاعل شود.

ويروس قادر خواهد بود از طريق مايعات مني که بعد از انزال نيز در
داخل مجراي پنيس (آلت تناسلي مردانه) باقي مي ماند جذب خون شود.

در صورتي که شخصي به صورت فاعل تماس جنسي مقعدي داشته باشد و مني وي
انزال شود، در صورت آلوده بودن شريک جنسي ، امکان آلوده شدن وي وجود دارد.

خطر
مستند:

موارد ثبت شده اي از انتقال ويروس اچ. آي. وي. از طريق آميزش جنسي
مقعدي در مورد مرداني که نقش فاعلي داشته اند وجود دارد.

 بر اساس آمار موجود، بيشترين موارد گزارش شده از انتقال ويروس اچ. آي.
وي. از طريق تماس جنسي، مربوط به انتقال ويروس در آميزش جنسي مقعدي مي باشد.

 شرکاي جنسي مفعول چه همجنس خواهان مرد و چه غير همجنس خواهان زن که به
اين نوع آميزش روي مي آورند، بيشتر در معرض خطر دريافت ويروس اچ. آي. وي. قرار
دارند. اما اين به معناي عدم وجود خطر دريافت ويروس براي شرکاي جنسي فاعل نيست.

در صورتي که
شريک جنسي شما در يک رابطه جنسي مقعدي چه زن و چه مرد، آلوده به ويروس اچ. آي. وي.
باشد ، قادر به انتقال آن به شخص فاعل بيشتر از رابطه واژينال مي باشد.

اما توجه
داشته باشيد، تنها همجنس خواهان مرد، گروه در معرض خطر آلودگي نمي باشند بلکه به
دلايل شرح داده شده فوق، هر گروهي – چه زن و چه مرد – در صورت روي آوردن به اين نوع
نزديکي جنسي و رعايت نکردن موارد مراقبتي بهداشتي که در بالا شرح داده شده است، در
معرض دريافت ويروس اچ. آي. وي. و ابتلاء به ديگر بيماريهاي آميزشي سرايتي مي باشد.

مشاهده كاربراني كه از پست شما تشكر كرده اند:

خانومی, *sara*

Powered by SMF 1.1.21 |
SMF © 2006, Simple Machines
| Persian Language Pack by Mambolearn Team
All Text is Available Under The Terms of The GNU Free Documentation License | Founded By Mohammad Shadmani | Hosted By Zagrio Hosting



منبع = هلپ کده

نزدیکی از پشت یکی از روش های نزدیکی رایج در جوامع مختلف می باشد. که ترویج کننده این نوع رابطه را می توان فیلم های پرن غربی دانست. حال به بررسی این نوع رابطه که نتیجه دخول آلت تناسلی مرد در مقعد زن می باشد می پردازیم.

اول اینکه مقعد به نسبت واژن تنگ تر است و برای بسیاری از مردان لذت بخش تر است و همچنین لذت بخش بودن نزدیکی مقعدی به علت وجود میزان زیاد پایانه‌های عصبی در بخش مقعد است . در مردان رابطه مقعدی همچنین باعث تهیج و تحریک پروستات (عضوی که در مرحله اوج تحریک جنسی، احساس لذت را کنترل و میسر می‌سازد) می‌گردد.

صراحتا اعلام می کنیم ، انجام رابطه جنسی یا نزدیکی از مقعد با هر روش و با استفاده از هر ماده لغزنده کننده یا بیحس کننده به صورت کرم ، اسپری ، ژل ، روغن ، کاندوم و پماد یک رابطه پر خطر جنسی میباشد و استفاده از موارد یاد شده و شیوه های آن صرفا از دردناک بودن این رابطه می کاهد و آسیبهای جبران نا پذیری به فرد مفعول به لحاظ جسمی و برای هر دو فرد فاعل و مفعول به لحاظ انتقال بیماریهای مقاربتی به همراه دارد و هیچ پزشکی در هیچ جای دنیا انجام این رابطه را توصیه نمیکند و از نظر علمی غیر قابل قبول میباشد . هیچ پزشکی نزدیکی از پشت را توصیه نمیکند و مسلما هیچ نظریه مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه جنسی ارائه نگردیده ، بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده است.

مهمترین عارضه ای که نزدیکی از پشت برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق مقاربت از فرج و مجرای تناسلی حاصل می شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سرد مزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می یابد که وسیله دفع شهوت شده و خودش نباید از این عمل خدادادی لذتی ببرد.

♦ احتمال بروز خونریزی‌های کم یا زیاد در کانال مقعد و افزایش احتمال بیماری‌های عفونی

♦ بروز مشکلات در گیرنده‌های احساسی موجود در کانال مقعد.

♦ عوارض فیزیکی ناشی از رابطه جنسی مقعدی در دراز مدت

♦ درد شدید

♦ احتمال ابتلا به بعضی از بیماری‌ها از جمله ایدز

♦ در صورت عدم دقت زوجین در نحوه آمیزش، امکان شکستن آلت تناسلی مرد یا پارگی در مقعد زن وجود دارد.

♦ فراختر و گشادشدن مقعد

♦ چین‌های مخاطی مقعد از بین رفته

♦ در موارد پیشرفته نارسائی عضله اسفنگتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی نیز ایجاد خواهد شد.

♦ سرطان بوون که در مخاط انتهای مقعد تظاهر پیدا میکنه و یکی از انواع سرطانهای پوستی نادر است

در ایران هیچ آمار دقیقی از رابطه جنسی مقعدی وجود ندارد اما با وجود محدودیت‌های اجتماعی و مذهبی و همچنین عدم پذیرش نزدیکی بین دخترهای جوان و پسرهای جوان پیش از ازدواج در ایران، احتمال آن داده می‌شود که رویکرد به آمیزش مقعدی چه در رابطه (دختر– پسر) و چه در رابطه (پسر– پسر) در ابتدای بلوغ جنسی و گذار به مرحله سن بلوغ و شکل گیری هویت جنسی، به عنوان شکلی از پاسخگویی به کنجکاوی‌های جنسی و رشد شکل شخصیت جنسیتی آنان بیشتر مورد توجه این گروه سنی باشد. متاسفانه در بین دختران جوان به دلیل توجه به حفظ پرده بکارت ممکن است که دختران پیش از ازدواج بیشتر به چنین شیوه‌ای روی آورند. بارها شاهد بودیم که دخترانی با سن و سال پایین برای مشکلات مقعدی و بیرون زدگی رکتوم به مطب همکاران مراجعه کرده اند.

سوالی که اغلب مطرح می شود این است که چگونه می توان رابطه جنسی یا نزدیکی مقعدی امن تری داشت و خود را در مقابل سرایت بیماری های مقاربتی و به خصوص ویروس اچ. آی. وی. یا ایدز محافظت کرد؟
در صورتی که احتیاط های جانبی لازم صورت بگیرد، می توان رابطه ایمن تری در نزدیکی مقعدی برقرار کرد . اگر شما از سلامت خود و شریک جنسی تان اطمینان کامل دارید خطری متوجه شما نیست و می توانید با رعایت بعضی نکات بهداشتی و پیشگیری، بدون دغدغه ونگرانی از این رابطه جنسی لذت ببرید . مشکل عمومی این است که در اغلب موارد افراد از “سابقه خونی و رفتارهای پر خطر شریک جنسی خود اطلاعی ندارند.

♦ توصیه اکید به استفاده از کاندوم می گردد. افرادی که به صورت مفعول به این نوع رابطه روی می آورند می توانند از کاندوم های زنانه استفاده کنند. حتماً بخش همه چیز درباره کاندوم و نحوه استفاده صحیح از کاندوم را به دقت مطالعه کنید .

♦ دومین توصیه رعایت بهداشت و شستشوی کامل و دقیق بدن به خصوص اعضای جنسی می باشد .

♦ توصیه بعدی استفاده از مواد نرم کننده و لیز کننده می باشد. دقت کنید که در صورت استفاده همزمان از کاندوم و مواد لیز کننده، از مواد روغنی لیزکننده مانند وازلین که از مشتقات نفتی تهیه می شوند، استفاده نکنید . به دلیل اینکه باعث سایدگی و پاره شدن کاندوم می شود،

♦ توصیه چهارم رلکس بودن و آرامش به هنگام انجام این روش آمیزش است. در صورتی که ماهیچه های مقعد سفت باشد احتمال پارگی و درد شدید وجود دارد که زخم و خونریزی خود باعث تماس مستقیم خونی و در نتیجه بالاتر رفتن خطر انتقال بیماری های مقاربتی سرایتی و از جمله ویروس اچ. آی. وی. می شود .

♦ توصیه دیگر پرهیز از نوشیدن مشروبات الکی و عدم استفاده از مواد مخدر پیش از تماس و ارتباط جنسی می باشد. به علت اینکه پس از اثرگذاری الکل و مواد مخدر شما کمتر قادر به کنترل و تصمیم گیری هستید که این خود میزان پذیرش خطر را در افراد بالا می برد .

 

عکس نظر اسلام در رابطه با سکس مقعدی :

در دین اسلام به سکس مقعدی بین دو مرد لواط و به سکس مقعدی مرد با زن نیز وطی دبر گفته می‌شود. عمل لواط در این دین به شدت منع شده و حرام و از گناهان کبیره‌ است و برای آن مجازات اعدام وجود دارد. اما در مورد جواز سکس مقعدی مرد و زن اختلاف وجود دارد به گونه‌ای که برخی معتقدند این عمل کاملاً حرام است و اگر کسی انجام داد باید توبه کندو برخی معتقدند اگر زن راضی نباشد حرام و در غیر اینصورت شدیداً مکروه‌است. اهل سنت این کار را شدیداً حرام می‌دانند و حتی برخی از علمای آنان فتوا داده‌اند که اگر مردی چنین کاری انجام دهد زنش می‌تواند فوراً از او طلاق بگیرد .

برای کسانی که هویت مذهبی برای خود انتخاب کرده اند فتوای آیت الله مکارم شیرازی را در این خصوص ارائه میکنم:

پرسش: آیا مقاربت با همسر از طریق مقعد اشکال دارد یا نه؟
پاسخ : در صورت رضایت همسر کراهت شدید دارد و در صورت عدم رضایت حرام است.

پاسخ مثبت است و پزشکی قانونی با بررسی نشانه ها و علائم مخصوص میتواند پی به این مسئله ببرد که آیا فرد رابطه جنسی از راه مقعد داشته است یا خیر.

گرچه رابطه مقعدی به دلایل بالا ممکن است لذت بخش باشد ولی مضرات آن خیلی بیشتر می باشد.

 

ایمیل شما منتشر نمی شود.

نظر

نام

ایمیل

وب سایت

10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *