عوارض خوردن گل محمدي

دوره مقدماتی php
عوارض خوردن گل محمدي
عوارض خوردن گل محمدي

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی می تواند برای بزرگسالان نیز مورد استفاده قرار گیرد، اما بیشتر برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. به نظر می رسد که این درمان، فقط سرگرم شدن با اسباب بازی ها است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که بازی تراپی در درمان بسیاری از مشکلات سلامت روان و اختلالات رفتاری موثر است. با این …

سرطان رکتوم سرطانی است که در سلول های راست روده ایجاد می شود. راست روده و روده بزرگ هر دو بخشی از سیستم گوارشی هستند، بنابراین سرطان های رکتوم و روده بزرگ اغلب در گروه به اصطلاح سرطان کولورکتال (روده بزرگ) قرار می گیرند. رکتوم در زیر روده حلقوی و بالای مقعد قرار دارد. در سرتاسر جهان، سرطان کولورکتال دومین و شایعترین سرطان در زنان و سومین سرطان رایج در مردان است. در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام به بررسی این سرطان …

توده زیر چانه یک برآمدگی، جرم یا ناحیه متورم است که زیر چانه، فک و یا قسمت جلویی گردن ظاهر می شود. در بعضی موارد، بیش از یک توده نیز ممکن است رشد کند.  توده زیر چانه معمولا بی ضرر هستند. اغلب اوقات، آنها ناشی از گره های لنفاوی متورم هستند. این تورم معمولا در اثر عفونت ایجاد می شود. در این بخش از بیماری های دکتر سلام برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تشکیل یک توده در زیر چانه و نحوه درمان این …

آیا نوجوان شما در طول روز فعالیت های بدنی زیادی دارد؟ آیا قصد دارید شیک پروتئین برای نوجوانان خود تهیه کنید تا بتواند سطح انرژی اش را حفظ کند؟ اگر از اهمیت نقش شیک های پروتئین برای نوجوانان در حال رشد خود بی اطلاع هستید ما به شما خواندن این مقاله از بخش تغذیه دکتر سلام را پیشنهاد می کنیم. علاوه بر نوجوانان در حال رشد، شیک پروتئین در بین علاقمندان به ورزش های سنگین نیز طرفداران بسیاری دارد. اما به راستی بهتر است برای …

آیا از کنده شدن پوست اطراف ناخن رنج می برید؟ کنده شدن پوست اطراف ناخن معمولاً در اثر خشکی پوست بوجود می آید و خطری ندارد. اما کنده شدن پوست اطراف ناخن می تواند در برخی موارد نشان از یک مشکل جدی تر و نا مشخص باشد. مثلاً کمبود شدید ویتامین. این مقاله از بخش زیبایی دکتر سلام دلایل احتمالی خشکی و پوست انداختن ناحیه اطراف ناخن ها را بیان کرده و خصوصاً درباره تاثیر کمبود ویتامین یا افزایش میزان ویتامین بدن بر این ناحیه، …

دوره مقدماتی php

عوارض خوردن گل محمدي

بازی درمانی یک نوع مشاوره یا روان درمانی است که از بازی برای ارزیابی، جلوگیری یا درمان چالش های روانی و اجتماعی استفاده می کند. گرچه بازی درمانی …

نا امیدی از عدم توانایی در کاهش وزن در نتیجه ی رژیم های غذایی و برنامه های ورزشی معمولاً مردم را به سوی استفاده از مکمل هایی مانند …

در مورد دارویی آکاربوز چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دارو در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آکاربوز یکی از داروهای کاهش دهنده قند خون می باشد …

روغن های گیاهی و مهم به طور طبیعی، ترکیبات آروماتیک فراری هستند که از دانه ها، پوست، ساقه، گل و ریشه گیاهان به دست می آیند. اگر قبلا …

سلنا گومز ، خواننده و بازیگر 26 ساله در روز چهارشنبه پس از اینکه مشخص شد اخیراً به علت درمان در مرکز ویژه ی درمان بیماری های روانی …

در مورد مشکلات دوران بارداری چه می دانید؟ آیا زمانی که شاهد علائم و مشکلاتی در بارداری خود می شوید، حتما باید به پزشک …

احتمالا وحشتناک ترین کلمه ای که ممکن است مادران باردار با آن روبرو شوند، سقط جنین می باشد. این وضعیت تاسف انگیز و وحشتناک …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

ورزش کگل به عنوان تمرین کف لگن شناخته می شود و شامل انقباض و استراحت مکرر عضلات کف لگنی است و گاهی اوقات به طور …

فعالیت جسمی و ورزش در سنین کودکی و نوجوانی باعث رشد بهتر و تناسب اندام ایده آل برای کودک و نوجوان می شود،یکی از …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

دمنوش گل محمدی که به نام های دمنوش گل سرخ یا دمنوش گل رز هم شناخته می شود، با استفاده از گل رز محمدی تهیه می شود.

چای گل محمدی فواید زیادی برای بدن دارد که ما در این مقاله از سایت کوکا به طور کامل خواص دمنوش گل محمدی را برای سلامتی، لاغری، درمان یبوست، سرماخوردگی و پوست و مو شرح داده ایم.

همچنین روش تهیه و دم کردن غنچه های گل محمدی را نیز در انتهای همین مقاله به طور کامل توضیح داده ایم؛ در ادامه همراه کوکا باشید :

دمنوش گل محمدی حاوی مقادیر بالای ویتامین A و ویتامین E می باشد که هر دو آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند و نوشیدن آن با آبرسانی و افزایش کلاژن پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

دمنوش گل سرخ خواص ضد باکتری و ضد التهابی داشته و نوشیدن آن با پاکسازی پوست صورت به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

عوارض خوردن گل محمدي

مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش گل محمدی با آبرسانی پوست دور چشم به درمان چروک دور چشم و سیاهی دور چشم کمک می کنند.

دمنوش گل محمدی خواص ضد التهاب قوی دارد و می تواند برای درمان زخم ها و بثورات جلدی مفید باشد.  شما می توانید برای شستشوی زخم ها و بثورت پوستی از دمنوش گل محمدی که سرد شده باشد استفاده کنید.

تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که خواص ضد باکتری و ضد قارچی دمنوش گل محمدی می تواند برای درمان درماتیت سبوره و شوره سر مفید باشد.

دمنوش گل محمدی با پاکسازی و سم زدایی روده ها و همچنین با افزایش چربی سوزی بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی را اگر دو بار در روز به عنوان میان وعده استفاده کنید می تواند با کاهش اشتها و جلوگیری از پرخوری به لاغری و کاهش وزن کمک کند.

دمنوش گل محمدی یکی از بهترین دارو ها برای درمان درد پریود می باشد، دمنوش گل محمدی با تنظیم هورمون های بدن باعث کاهش تراکم رحم در دوران قاعدگی شده و به درمان کمردرد و نوسانات خلقی در دوران قاعدگی کمک می کند.

دمنوش گل محمدی برای درد قاعدگی

دو فنجان دمنوش گل محمدی را با یک قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه و یک قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و بنوشید، علاوه بر اینکه درد قاعدگی را کاهش می دهد برای کاهش خونریزی شدید در این دوران هم مفید می باشد.

دمنوش گل محمدی به طور طبیعی باعث افزایش سطح هورمون های شادی آور در بدن شده و به درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی خواص آرام بخش طبیعی داشته و نوشیدن یک فنجان دمنوش گل محمدی قبل از خواب با کاهش استرس و تنظیم هورمون ها برای درمان بی خوابی مزمن مفید می باشد.

مقادیر بالای ویتامین C موجود در دمنوش گل محمدی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش تولید گلبول های سفید خون به درمان سرماخوردگی، گلودرد و آبریزش بینی کمک می کند.

علاوه بر این دمنوش گل محمدی به کاهش موکوس و خلط کمک کرده و برای درمان برونشیت و آسم مفید می باشد.

دمنوش گل محمدی به هضم غذا کمک می کند و چون خواص ضد باکتریایی قوی دارد برای پیشگیری و درمان عفوتن معده، زخم معده و سلامت دستگاه گوارش مفید می باشد.

نوشیدن 2 فنجان دمنوش گل محمدی در روز می تواند به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک کند.

گفته می شود که دمنوش گل محمدی به همان اندازه که برای درمان یبوست مفید است به درمان اسهال هم کمک می کند.

دمنوش گل محمدی یک دیورتیک طبیعی بوده و با افزایش ادرار به پاکسازی و سم زدایی کبد کمک کرده و باعث درمان بیماری های کبد می شود.

مطالعه ای که در سال 2015 انجام شده نشان می دهد که دمنوش گل محمدی دارای خواص ضد التهابی بوده و می تواند برای درمان روماتیسم و آرتروز مفید باشد.

دمنوش گل محمدی خواص ضد باکتری قوی دارد و علاوه بر این به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل کرده و با افزایش ادرار به پاکسازی و سم زدایی کلیه ها و مجاری ادراری به درمان عفونت ادراری کمک می کند.

مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در دمنوش گل محمدی برای پیشگیری و درمان بیماری های قلبی و عروقی مفید هستند.

گفته می شود که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در دمنوش گل محمدی با کاهش رادیکال های آزاد در بدن برای پیشگیری و درمان سرطان مفید می باشند.

اگر باغ دارید می توانید گلبرگ ها و شکوفه های گل محمدی را بچینید و خشک کنید و از آن برای تهیه چای و دمنوش گل محمدی استفاده کنید.

گل محمدی تازه یا غنچه گل محمدی خشک را بشویید و به سه فنجان آب گرم اضافه کنید، درب لیوان را بگذارید و اجازه دهید تا 5 یا 10 دقیقه دم بکشد.

دمنوش گل محمدی شما آماده است اگر دوست دارید می توانید مقداری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید.

در صورت تمایل می توانید دمنوش گل محمدی را از ترکیب گل محمدی تازه و خشک با چای سبز یا چای سیاه تهیه کنید.

علاه بر این شما می توانید دمنوش گل محمدی و زعفران، دمنوش گل محمدی و دارچین، دمنوش گل محمدی و رزماری، دمنوش گل محمدی و گل گاو زبان و دمنوش گل محمدی و زنجبیل را تهیه کرده و استفاده کنید.

زیاده روی در مصرف دمنوش گل محمدی باعث سردرد، حالت تهوع، استفراغ و خستگی در افراد می شود.

کارشناسان می گویند که اگر فردی بیش از 5 فنجان دمنوش گل محمدی در روز بنوشد به دلیل مقادیر بالای ویتامین C موجود در آن دچار اسهال می شود.

جنین، زنان باردار و زنان شیرده : با توجه به نبودن تحقیقات کافی از اثر دمنوش گل محمدی بر روی جنین، زنان باردار و زنان شیرده، بهتر است که از مصرف خودسرانه دمنوش گل محمدی در دوران بارداری و شیردهی خوددراری کنید.

طبیعت چای و دمنوش گل محمدی معتدل می باشد. دمنوش گل محمدی حاوی مقادیر بالای ویتامین C، پلی فنل ها، ویتامین A، مواد معدنی مختلف، اسید مالیک، پکتین و اسید سیتریک، نئولول، گرانیول، میرن، کورستین و دیگر آنتی اکسیدان ها می باشد.

حد مجاز مصرف گل محمدی به صورت چای و دمنوش 3 تا 5 چای کیسه‌ای یا 5 تا 10 گرم گل محمدی در روز می باشد.

1 تا 2 ساعت پیش از غذا یا پس از غذا، بهترین زمان مصرف چای و دمنوش گل محمدی می باشد.

منابع : organicfacts – stylecraze

روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال حافظ

کپی برداری ممنوع !

عوارض خوردن گل محمدي

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.

محل لینک سایت شما – مجله اینترنتی ریموژ

درختچه کوچک با شاخه های زیاد و تیغهای ریز، برگهای آن روی سبز براق و پشت خزی دارند. گلهای صورتی کمرنگ و بسیار معطر . در بهار شکوفه می زنند. اکثرا در ایران بخصوص در کاشان، قمصر، راوند، میمند، آذربایجان و قزوین

مزاج:- گیاه: مرکب القوی، در بعضی انواع آن سرد و خشک ذکر شده ولی در کل این گیاه دارای مزاجی معتدل می باشد. در اول دوم خشک است و بویژه اگر خشک شده باشد و در آخر دوم سرد است (1). – روغن: مرکب القوی می باشد و در کل معتدل است . – گلاب: مرکب القوی، مزاج آن سرد می باشد . خواص (براساس طرق استفاده): – گلبرگها و غنچه تازه: مفرح، مقوی، مسهل(اگر زیاد بخورند(1))، مسکن صفرا(1)، رقیق کننده بلغم -ضماد: نافع برای ورم مقعد (1)، رفع جوش، التیام زخمها( آبله)، خشک کردن زخمها ، رفع خونریزی و رطوبات رحم، رفع زگیل، ناراحتی های پوستی، رویانییدن گوشت تازه بر زخمهای عمیق، تحلیل ورمهای گرم، شکستگی اعضاء -مالیدن: رفع سردرد گرم، چشم درد، گوش درد، تقویت دندان و لثه، ترمیم زخمهای دهان، رفع بد بویی عرق، قطع عرق ( جزء داروهای گیرنده در درمان چشم درد و التهاب چشم ) -غرغره: مقوی دل و دماغ -بخور: درمان نزله گرم، عفونت بینی، بواسیر (پولیپ) بینی -عصاره گل خشک شده : قابض (1)، رفع خونریزی سینه، قطع اخلاط خونی، رفع رطوبات معده ، درمان یبوست، رفع خفقان گرم، رفع ضعف قلب، بند آوردن اسهال های گرم (جزء داروهای سرد مزاج برای علاج سوءمزاج قلب و خفقان گرم قلب) – ضماد: خشک کردن رطوبتها (1) – خوردن گل بن: قطع اخلاط خونی از سینه، قابض، بند آوردن اسهال – خوردن زرود: بند آوردن خونریزی ازهرعضوی، قطع اسهال های سخت خواص روغن: قابض، محلل، بازکننده مجاری، مسهل (1) موضعی: رفع سردرد، تقویت دماغ، رفع بی خوابی، تسکین درد گوش، درد سر، درد دندان، رویانییدن گوشت بر زخمهای عمیق، خشک کردن رطوبات و چرکها، سوختگی آتش، رفع عرق خوردن: مسهل مواد لزج، بند آوردن اسهالهای صفراوی، مسکن التهاب معده، زخم روده، دل درد، دل پیچه تنقیه: درمان زخم روده ها(1)، دل درد و دل پیچه طرز تهیه روغن: 1- گلبرگهای تازه + روغن کنجد یا روغن زیتون=> در آفتاب => به محض سفید شدن گلبرگها=> فشرده => تفاله را خارج=> + گلبرگ تازه => خروج تفاله => تا هفت بار 2- برگ گل تازه + روغن کنجد یا زیتون=> جوشیدن روی آتش ملایم ( = دهن ورد مطبوخ، روغن گل پخته) گلاب(ماء الورد): مقوی قلب، مقوی دهانه معده -خوردن: رفع عوارض حادث از زکام، قطع خونریزی از سینه، خشونت صدا، ضد سرفه، خفقان گرم، درد معده و روده، دل پیچه سرد و گرم، درد کبد و طحال، علاج نزله سرد -بوییدن: سردرد های گرم، دردچشم، + قرنفل=> سردردهای سرد، تقویت دماغ، حواس، ایجاد نشاط، تقویت دل، رفع خماری، بی هوشی، خفقان جلاب (2): نبات یا شکر سفید (یک من) + گلاب (3 من) =جوشیدن با آتش ملایم=به نصف رسید، کف آن را گرفته، صاف کنند + زعفران ساییده (1درهم)= سرد بنوشند (می توان همراه با دیگر عرقیات، تخم بالنگو، فرنجمشک، ریحان، بزرقطونا یا عنبر و مشک مصرف کرد) مقوی قلب، رفع خفقان، توحش، مالیخولیا گل قند (غنچه گل ساییده شده+ گلاب+ قند سفید ساییده شده+ گلیسیرین): قابض عسل وردی (غنچه گل ساییده شده + عسل سفید+ الکل ): تنطور غرغره گل سرخ (عسل وردی +آب): قابض ضعیف سرکه گل سرخ: گل سرخ خشک نیم کوب + اسیداستیک + سرکه => 8 روز بخیسانند=> با فشار از پارچه بگذرانند => صاف شربت گل سرخ (غنچه گل + آب جوش + شکر سفید): مسهل، درمان قرحه روده ها(1) عوارض: -مضر برای نیروی جنسی -در افراد ضعیف ایجاد عطسه، زکام، ورم، آماس -تشنگی -سفید کردن مو منابع: 1- قانون ابوعلی سینا، تحفه حکیم مومن، کتب گیاه درمانی، گیاهان دارویی و فرهنگ نامهای گیاهان دارویی 2- مخزن الادویه

 

گلاب معروفترین نوع عرقیات گلاب است که از گل سرخ گرفته می‌شود. گفته می‌شود که حضرت محمد(ص) از عطر این گل استفاده می نمودند و به همین دلیل گل سرخ را با نام گل محمدی نیز می‌شناسند. سطح زیر کشت گل سرخ در میمند به بیش از 800 هکتار می رسد و سالانه حدود 2500تن گل از آن حاصل می‌شود. فصل برداشت گل محمدی در میمند ماه اردیبشهت است که در این زمان میمند بسیاری از مردم نقاط دیگر برای گردش و دیدار از باغستانهای گل و صنایع عرقیات گیری به میمند می‌آیند. حدود(95%) از گلهای چیده شده از باغهای گل سرخ به مصرف تولید گلاب می رسد و بیشتر این محصولات را در کارخانه های صنعتی به مصرف رسانده می‌شود.

بطور کلی حدود 7میلیون لیتر انواع گلاب سالانه در میمند تولید می شود که از این میزان(40%) به مصرف داخلی و(60%) به خارج ازکشور صادر می شود. امارات عربی متحده ، کویت و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس عمده‌ترین مقصد صادرات گلاب میمند می باشند. گلاب درانواع مختلف که عبارتند ازگلاب دوآتشه،گلاب ممتاز،گلاب اعلا، گلاب یک‌ویک وگلابهای معمولی دوکیلویی،سه کیلویی و… تولید می‌شود. گلاب دوآتشه از عرق‌کشی دوباره گلاب معمولی حاصل می‌شود که کیفیت عالی دارد. گلاب ازنظرخواص گرم بوده و براساس طب قدیم دارای خاصیت شفابخشی می‌باشد، گلاب برای تقویت اعصاب و قلب بسیار سودمند است. از گلاب بعنوان معطرکننده،انواع شیرینی و حلوا استفاده می شود. همچنین برای خوشبو کردن مجالس وشستشوی اماکن متبرکه بکار میرود بطوری که ازگلاب ناب هرسال در موسم حج برای شستشوی خانه کعبه و ضریح مطهر امامزادگان استفاده می شود و رایحه دل انگیز عطر گل محمدی خوشبو کننده لباسها و سجاده‌ها نیز می باشد. علاوه بر گلاب که از عصاره گل سرخ تهیه می‌شود، انواع عرقیات دیگر از جمله نسترن، بیدمشک، نعنا، کاسنی، شاتره، بهار نارنج وغیره نیز در میمند تولید می‌شودگلاب(ROSE WATER) از تقطیر گل محمدی (ROSADAMASCENA) به دست می آید که از نظر عطر در میان سایر گل ها ممتاز است و خواص درمانی فراوانی دارد. گل محمدی از خانواده ی گل سرخ با گل برگ هایی به رنگ صورتی است. این گل ها در خرداد ماه ظاهر می شوند و در همین ماه است که گلاب گیری انجام می پذیرد. گل محمدی رایحه ی خوشی دارد و گلاب نیز همین رایحه ی خوش را در خود تثبیت می کند. براساس مدارک جدید، ایرانیان اولین قومی بودند که از «گل سرخ»، اسانس و گلاب را به روش تقطیر به دست آوردند و سپس این فن را به سایر نقاط دنیا انتقال دادند. «ابن سینا» دانشمند بزرگ ایرانی، تحقیقات وسیعی در مورد استخراج اسانس ها به روش تقطیر داشته است. نام گلاب با فرهنگ سنتی و باورهای مذهبی مردم نیز درآمیخته است. گلاب خاص ایران است و جالب آن که فقط در شهر کاشان به عمل می آید. پرورش گل محمدی با تاریخ «قمصر» عجین شده است. هر چند امروزه گلاب گیری از «قمصر» به «نیاسر» یکی از بخش های دیگر کاشان گسترش پیدا کرده، ولی گلاب قمصر در نوع خود هم چنان بی رقیب مانده است. گلاب کاشان در پیشینه ی ادبیات ایران نیز رسوخ کرده و جایگاه ویژه ای داشته است، به طوری که شعرا برای تلطیف اشعار خود از نام گلاب با آمیزه ای از معشوق خود نام می برده اند. گلاب با آئین های مذهبی همخوانی دیرینه ای دارد. به طور نمونه حدود یک قرن است که گلاب قمصر بر سر و روی دسته های سینه زنی ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) پاشیده می شود. هم چنین هر ساله کعبه را پس از پرده برداری با گلاب ایران شستشو می دهند. کعبه را گفتم که این عطر دل انگیز از کجاست                          هاتفی گفتا که بی شک از گلاب قمصر است از تقطیر مجدد گلاب، فرآورده ای به دست می آید که به آن « گلاب دو آتشه » می گویند. اگر مجداً گلاب دو آتشه را تقطیر کنند گلاب غلیظی از نظر اسانس به دست می آید که فوق العاده معطر بوده و در حقیقت گلاب ناب و خالص است. در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد. در گذشته گلاب در طب سنتی مصارف درمانی بسیاری داشته است. به عنوان مثال دندان درد را با چکاندن چند قطره گلاب روی دندان پوسیده تسکین می بخشیدند. در طب سنتی گلاب به عنوان گرمی شناخته می شد که PH خون را به سمت قلیایی می برد. اثرات مفید گلاب بر پوست بدنیکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد. استفاده ی دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می گردد. البته استفاده ی مداوم از این روش می تواند این اثرات مطلوب را ایجاد کند. گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است. گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز موثر است. برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب ( موقع خواب ) روی جوش های خود قرار دهید . گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و هیدراته (آبدار) کردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید. سایر خواص درمانی گلاب :- با توجه به اثرات قابض اسانس رز، گلاب برای زنانی که دچار کاهش میل جنسی هستند مناسب است. استفاده از این خاصیت در قدیم توسط رومیان بسیار متداول بوده است. – به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و ضدمیکروبی، برای شست وشوی چشم مناسب است؛ البته گلابی که بدین منظور استفاده می شود، باید عاری از آلودگی ها و به اصطلاح استریل باشد. برای رفع خستگی و درد چشم نیز می توانید مقداری گلاب به پشت پلک های خود بمالید. با توجه به گران بودن اسانس رز، متأسفانه بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی، حاوی اسانس مصنوعی رز هستند که خواص اسانس طبیعی را ندارند. همچنین اسانس های طبیعی که از گونه های متفرقه و غیراصلی رز تهیه می شوند نیز ممکن است خواص نام برده را نداشته یا به طور ضعیف دارای این خواص باشند. – گلاب برای بیماری های گوارشی مانند نفخ، دل به هم خوردگی و اسهال مزمن مفید است. – گلاب در رفع دردهای روماتیسمی نیز موثر است. – از بُخور آن می توان برای درمان گلودرد و بیماری های تنفسی استفاده نمود. – گلاب ، قلب و معده را تقویت می کند، اضطراب را از دل دور می کند. براى معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خورانیدن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدرى که تولید قى نموده و صفرا را خارج نماید. – گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی سینه و گلو هستند. – گلاب ناراحتی سینه را از بین می برد و از ابتلا به بیهوشی جلوگیری می کند. – نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین مى برد و بدن را تقویت مى کند. – بوییدن گلاب براى تقویت قلب و رفع بیهوشى و تقویت حواس باطنى مفید است. – نوشیدن و بوییدن «گلاب» سردرد را برطرف می کند، مخصوصا سردردى که در اثر استنشاق هواى آلوده یا شنیدن سر و صدا باشد. منبع : پایگاه اینترنتی گلستان گلاب

داستان عشق و جنون

 

کفش کودک رنگارنگ با الیاف طبیعی کاموا دست دوز

کفش کودک تک رنگ با الیاف طبیعی کاموا دست دوز

عوارض خوردن گل محمدي

زعفران سرگل صادراتی به صورت کاملا ارگانیک

گیاه دارویی رزماری  با نام های رومارن یا اکلیل کوهی (Rosmarinus officinalis)  هم شناخته میشود گیاهی خشبی، چندساله و بوته‌ای و پایا، با شاخه‌های بالارونده بوده وارتفاع آن به 2 متر رسیده و معطر بوده ودارای برگ‌هایی سوزنی‌شکل و همیشه‌سبز دارد که از برگهای تازه و خرد شده رومارن یا همان رزماری به دلیل داشتن اسانس معطر و روغن فرار و مانند تانن در سالاد و در تهیه خوراکهای مرغ و ماهی استفاده می‌شود. پودر برگهای خشک شده اکلیل کوهی یا به تنهایی و یا همراه با سایر ادویه به عنوان چاشنی برای خوش طعم کردن غذاها به خصوص سس سالاد به کار برده میشود.

روغن رزماری محرک بوده و از نظر رایحه و اثری گرم و نافذ دارد.  و گل‌های آن در رنگ‌های گوناگون سفید، صورتی، بنفش یا آبی دیده میشوند.بخش های برگ و سرشاخه‌های گلدار گیاه، اندام داروئی رزماری را تشکیل  داده ،این گیاه بومی منطقهٔ مدیترانه و کشور اوروگوئه معمول است. پرورش‌دهندگان عمدهٔ گیاه رزماری در دنیا کشورهای شمال آفریقا مانند: مراکش و تونس و کشورهای جنوب اروپا خصوصاً اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، یوگسلاوی و آمریکا و بیشتر نواحی ایران  میباشد.

 

تاثیر دارویی گیاه رزماری : بر طبق مطالعات انجام شده بر ترکیب اسید رزمارینیک ثابت گردیده که این ماده در درمان رینوکونژکتیویت فصلی بسیار موثر بوده ( Seasonal Allergic Rhinoconjuctivitis (SARدر مطالعات صورت گرفته از تعدادی بیماران مبتلا به SAR، اسید رزمارینیک در مقایسه با پلاسبو توانسته اثربخشی بیشتری بر  مهارکردن بر روی سلولهای اینترلوکین B1، اینترلوکین γ و هیستامین داشته باشدو در گروه درمان شده تعداد نوتروفیلها و ائوزینوفیلهای ترشحات بینی به طور محسوسی کاهش پیدا کرده است و علائم بیماران اعم از خارش بینی، خارش چشمها، آبریزش بینی و آبریزش چشمها کاهش نمود. روغن رزماری و افسنطین در تونیک موی سر موجب تحریک پیاز موگردیده و از طاسی زودرس پیشگیری می نماید. این دارو در موارد ریزش مو بدون شوره سر نیز اثربخشی زیادی  از خود نشان داده و برای داشتن موهای بلند و پرپشت  این گیاه تاثیر بسزایی داشته.

ماده تشکیل دهنده  رزماری:

مادهٔ متشکله ی اصلی قسمت هایی مانند  برگ و سرشاخه‌های گیاه رزماری را روغن فرار تشکیل داده. میزان روغن فرار این گیاه در نقاط مختلف دنیا بین ۵/۰ تا ۵/۲ درصد گزارش شده ،عمده‌ترین ترکیبات موجود در روغن فرار گیاه را ۱و۸ – سینئول (۱،۸ – cineol)، بورنئول (Borneol)، کافور (Campher)، بورنیل استات (Bornyl acetate)، آلفاپی‌نن (۹۴۵; – pinene) و –B پینن و کولین تشکیل می‌دهند و بسته به شرایط جغرافیائی محل کشت گیاه، میزان و درصد هریک از این مواد متغیر می‌باشد  .سایر ترکیبات طبیعی موجود در برگ و سرشاخه‌های گلدار رزماری شامل این دسته‌ها می‌شود: فلاونوئیدها مانند جنکوانین (Genkwanin) و لوتئولین (Luteolin)، اسیدهای فنلی مانند اسید رزمارینیک (Rosmarinic acid)، دی‌ترپن‌ها، تری‌ترپن‌ها، تانن‌ها، مواد تلخ، رزین، ساپونین، پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، برخی املاح و ویتامینها میباشند. ویتامینهای متعددی نظیر ویتامین A، تیامین / ویتامین 1B، ریبوفلاوین / ویتامین B2، نیاسین / ویتامین 3B، ویتامین 6B، ویتامین B12، بیوتین، اسید پانتوتنیک، ویتامین C ، ویتامین E و ویتامین K ، ویتامین D را داراست.

خواص دارویی رزماری:

 این گیاه از نظر طب گیاهی یا طب سنتی  اثر ضدعفونی کننده و معرق داشته و جریان خون را در اندام های شکمی افزایش و در تحریک میزان ترشح شیره های گوارشی و صفرا بسیار مفید بوده .  به دلیل داشتن ماده کولین چربی‌های کبد را کنترل و برای مقابله با گرفتگی عضلاتی همچون دستگاه گوارش بسیار مفید بوده  و کمک به هضم غذا مینماید

 این گیاه شفا بخش برای معالجه رماتیسم، بیماری  فلج،  به دلیل داشتن ماده ا سید کارنوسیک باعث تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر بوده ‌،رفع بی‌خوابی و استرس ،سستی اعضاء، تشنج، اختلالات عصبی و تنفسی و نارسایی کبد و کیسه صفرا مفید میباشد و بدلیل داشتن خواص دیورتیکی ،ادرارآوری  که دارد برای همین هم روی کلیه‌ها اثر می‌گذارد و از ابتلا به روماتیسم پیشگیری می نماید

یک توصیه از طب گیاهی این بوده که  اگر نمی‌خواهید کلیه‌هایتان سنگ تولید کنند و یا اینکه خدای نکرده بیماری نقرس به جانتان بیفتد به سراغ رزماری بروید ، اما متاسفانه این گیاه  در ایران کمتر مورد توجه طباخان و بانوان آشپز ایرانی قرار گرفته ولی در کشورها اروپایی جایگاه ممتازی در آشپزخانه  را داشته و در تهیه سس ها و هنگام خوردن گوشت کباب وجود آن بسیارضروری بوده.مصرف اکلیل کوهی باعث گشادی رگ‌ها و تقویت گردش خون و و همین امردر جلوگیری از ریزش موها نیز موثر است.

ضد نفخ بوده و در درمان یبوست موثر عمل می‌کند. رزماری نیز مانند گیا دارویی  آویشن خاصیت خلط‌آوری  داشته و جوشانده‌ی آن برای مقابله با عفونت‌های برونشیتی و درمان سرفه موثر بوده. خاصیت ضد سرطانی دارد و برای درمان سرطان‌های پستان،سرطان پروستات، سرطان پوست و سرطان روده بزرگ کاربرد داشته.

برای درمان میگرن مفید بوده برای این کار مقداری رزماری را در آب جوشانده و سپس با آن بخور داده.  به دلیل وجود دو ماده «اسید کارنوسیک» و «کارنوسل» در رومارَن باعث کاهش درد و التهاب در بدن شده.

اثر محرک رزماری روی سیستم اعصاب  و بدن مرکزی بسیار برجسته  بوده و به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی که داشته و ضد التهابی بوده به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک شایانی میکند. گیاه رزماری  به عنوان دهانشویه طبیعی دهان محسوب که برای استفاده از این خاصیت رزماری، مقداری از آن را داخل آب گرم خیس و پس از صاف کردن آن، مایع را داخل دهان شست‌وشو دهید. رزماری به دلیل داشتن خواص متعدد و عطر خواص که دارد در تولید محصولات آرایشی بهداشتی مانند عطر و ادکلن کاربردهای متعددی دارد.

روش استفاده رزماری:

برای استفاده از گیاه رزماری میتوان از جوشانده و یا عصاره‌ی روغنی آن استفاده نمود، می‌توانید به راحتی برگ‌های این گیاه معطر را دم  که برای این کار باید یک قاشق چای‌خوری رزماری را با یک لیوان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم نموده. روزانه می‌توانید 2 تا 3 فنجان از این جوشانده میل ودر زیاده روی خوردن این گیاه باید خود داری نمود.برای درمان بیماری  روماتیسم میتوان پاها و دست‌ها را با این گیاه معطر مالش داده و برای این کار یک مشت شاخه‌های کوچک گل دار رزماری را در یک لیتر آب ریخته و دست‌ها و پاهایتان را در آن بگذارید.

عصاره‌ی روغنی رزماری برای ماساژ فوق‌العاده بوده میتوان دو تا سه قطره از این عصاره را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کرده.درمان زخم‌ها و جراحات بهتر است برگ‌های رزماری را خشک و سپس آن‌ها را کوبیده  تا پودر گردد و پودر به دست آمده را روی زخم زده باید توجه داشت که  این روش برای زخم‌های سطحی استفاده شود. بطوری که دچار بیماری برونشیت شده‌اید می‌توانید یک قطره روغن گیاهی خوراکی رزماری را در یک قاشق عسل حل کرده  ومی‌توانید این کار را به مدت یک هفته، صبح و شب انجام  واگر علائم سرماخوردگی‌تان بیش از یک هفته طول کشید به پزشک  مراجعه شود. 

مضرات مصرف رزماری:

مصرف نوع رقیق نشده روغن این گیاه باعث استفراغ، خونریزی رحمی و تحریک کلیه ها میشود.  در دوران بارداری و شیردهی مصرف رزماری می تواند باعث خونریزی یا سقط جنین گردد. افرادی که دچار اختلالات تشنجی میشوند، مصرف رزماری می تواند این اختلالات را افزایش دهد.افراد مبتلا به فشار خون بالا وبیماران صرعی دارند نباید از این گیاه مصرف کنند.

 

 

 

 

 

نام (الزامی)

ایمیل (الزامی، ولی نمایش داده نمی شود)

از تغییر در نظرات مرا با خبر کن

تازه سازی


Designed by:www.melikala.com.

عوارض خوردن گل محمدي
عوارض خوردن گل محمدي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *