عوارض خوردن گليسيرين

دوره مقدماتی php
عوارض خوردن گليسيرين
عوارض خوردن گليسيرين

اطلاعات کلی در مورد گلیسیرین

اسامی لاتین: ۱,۲,۳-propanetriol, Alcool Glycériné, Glicerol, Glucerite, Glycerin, Glycerine, Glycérine, Glycérine Végétale, Glycerol Monostearate, Glycérol, Glycerolum, Glyceryl Alcohol, Monostéarate de Glycérol, Vegetable Glycerin.

گلیسیرین یک ماده ی شیمیایی  است که به طور طبیعی در طبیعت پدید می آید. مردم از این ماده به عنوان دارو استفاده می کنند. بعضی از فرم های مصرفی و تجویزی این ماده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است.

گلیسرین خوراکی برای کاهش وزن، بهبود عملکرد ورزشی، کمک به بازیابی آب از دست رفته بعد از اسهال و استفراغ، کم کردن فشار داخل چشم در کسانی که گلوکوم دارند، استفاده می شود. ورزشکاران از گلیسیرین استفاده می کنند تا در برابر دهیدارتاسیون مقاوم باشند.

مشاوران و بهیاران پزشکی گاهی گلیسیرین را برای کاهش فشار داخل مغز در بیمارانی مثل سکته  مغزی، مننژیت، انسفالیت (ورم مغز)، سندرم ری، سدوتومور مغزی، ترومای سیستم عصبی مرکزی (CNS)، تومور سیستم عصبی مرکزی، برای کاهش حجم مغز در جراحی های مغز و اعصاب، برای درمان غش فرد ایستاده که در اثر کاهش شدید جریان خون به مغز به وجود می آید (سنکوپ پاسچر)، به داخل وریدها تزریق می کنند.

عوارض خوردن گليسيرين

دوره مقدماتی php

بعضی از مردم از گلیسرین به عنوان مرطوب کننده استفاده می کنند.

چشم پزشکان محلولی که حاوی گلیسیرین می باشد را قبل از تست بینایی روی قرنیه ی چشم می گذارند.

استفاده ی مقعدی از این ماده خاصیت ملینی دارد.

گلیسیرین با جذب آب به داخل روده باعث نرم شدن مدفوع و بهبود یبوست می شود.

مصرف گلیسرین در موارد زیر احتمال زیاد موثر می باشد:

مصرف گلیسرین در موارد زیر احتمالا موثر می باشد:

مصرف گلیسرین در موارد زیر به احتمال زیاد موثر نمی باشد:

شواهد کافی برای اثربخشی گلیسیرین در موارد زیر دیده نشده است:

برای اثبات اثر گلیسرین در موارد بالا شواهد بیشتری مورد نیاز می باشد.

به نظر می رسد که مصرف گلیسرین برای بیشتر بزرگسالان بی خطر می باشد. زمانی که گلیسرین به صورت خوراکی مصرف می شود ممکن است باعث ایجاد عوارضی مثل سردرد، سرگیجه، نفخ، تهوع، استفراغ، تشنگی و اسهال شود.

تزریق داخل وریدی گلیسرین ممکن است خطرناک باشد و باعث تخریب جدی گلبول های قرمز خون شود.

ملاحظات و هشدارها

بارداری و شیردهی: هنوز اطلاعات کافی در مورد بی خطر بودن مصرف گلیسرین در دوران بارداری و شیردهی وجود ندارد بنابراین از مصرف این ماده در این دوران جدا خودداری فرمایید.

اطلاعات کافی در این زمینه در دسترس نمی باشد.

دوزهای مصرفی زیر نتیجه ی مطالعات علمی می باشد.

مصرف از ناحیه مقعد: به عنوان ملین برای درمان یبوست:

 معمولا به میزان ۲ تا ۳ گرم به صورت شیاف و ۵ تا ۱۵ میلی لیتر به صورت تنقیه مصرف می شود. برای کودکان کمتر از ۶ سال ۱ تا ۱.۷ گرم به صورت شیاف و ۲ تا ۵ میلی لیتر به صورت تنقیه مصرف می شود.

ترجمه شده از وبسایت: www.webmd.com

آیا مقاله برای شما مفید بود؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اطلاعات کلی درمورد گیاه کینیگری (ریواس وحشی) اسامی لاتین: Canaigre du Mexique, Canegra, Ginseng Rouge du Désert, Red American Ginseng, Rhubarbe […]

اطلاعات کلی در مورد گیاه کارلینا (CARLINA) اسامی لاتین: Artichaut Sauvage, Baromètre du Berger, Camaleón, Caméléon Blanc, Cardabelle, Cardo Dorado, Carlina […]

اطلاعات کلی در مورد اسید چرب استیله شده (CETYLATED FATTY ACIDS) اسامی لاتین: Acides Gras Cetylated, Acides Gras Cétylés, Acides Gras […]

اطلاعات کلی در مورد گاما لینولئیک اسید اسامی لاتین: Acide Gammalinolénique, Acide Gamma-Linolénique, Ácido Gama Linolénico, AGL, Gamolenic Acid, GLA, Gammalinolenic […]

همه پوستی درخشنده و سلامت را دوست دارند اما در حقیقت پوست برنزه شده، پوستی آسیب دیده است. سال ها […]

شما هم شنیده اید که اصلاح کردن موهای پا با تیغ منجر به رشد موهایی ضخیم تر و تیره تر […]


وارد کردن موارد ستاره دار الزامی است

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]

گلیسیرین برای پوست خواص بسیاری دارد. پس به خواندن ادامه دهید تا بدانید چطور از گلیسرین در ماسک های زیبایی خود استفاده کنید . مواردی که در زیر ذکر خواهد شد 11 فایده برتر گلیسرین برای پوست و زیباییست.

گلیسرین اغلب اوقات برای مرطوب کردن پوست استفاده می شود اما توانایی انجام کارهایی بیش از مرطوب سازی پوست شما را دارد. در واقع این مقاله راه های متنوع استفاده از گلیسرین در برنامه غذایی را به شما آموزش می دهد و بهترین و مطمئن ترین ماسک های گلیسرین را بررسی می کند . پس به خواندن ادامه دهید تا نحوه تهیه چند ماسک صورت پرفایده از گلیسرین را یاد بگیرید .


شما که به سراغ این مقاله آمدید حتما چنین سوال هایی نیز دارید :

عوارض خوردن گليسيرين

در ادامه مطلب پاسخ همه سوال های شما عزیزان را خواهیم داد. همراه ما باشید.


می توانید برای درخشش پوست و استفاده در شب یک ماسک در خانه درست کنید. آب لیمو ، گلاب و گلیسرین را به مقدارهای مساوی مخلوط کرده و کل صورت را به مدت چند دقیقه با آن ماساژ دهید و بگذارید در طول شب روی پوست شما باقی بماند. استفاده مرتب از این ماسک چهره شما را زیبا و بی نقص می کند . این ترکیب راه حل طبیعی خوبی برای از بین بردن تمام مشکلات پوستی از جمله افزایش رنگدانه های پوست ، لک های پوستی و کک مک است .علاوه بر این ، این داروی گیاهی برای جذابیت و زیبایی پوست بسیار مفید است.


می توانید به خامه مقداری گلیسرین اضافه کرده و آن را به مدت ده دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد از ده دقیقه پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید . این بهترین درمان خانگی برای افرادی با پوست خشک است که در زمستان با مشکل بیشتری روبرو می شوند .


شما می توانید از گلیسرین به عنوان آبرسان و مرطوب کننده پوست خود استفاده کنید . می توان برای استفاده از گلیسرین بر روی پوست صورت آن را با کرم روزانه ، ژل حمام یا آب ترکیب کرد . مخلوط گلاب و گلیسرین بهترین مرطوب کننده برای پوست شماست که می توان پیش از استفاده ازهر نوع کرم روزانه یا شبانه از آن استفاده کرد.


گلیسرین را با آرد نخود و خمیر چوب صندل مخلوط کرده و آن را به مدت 20 دقیقه روی کل پوست صورت خود قرار دهید . بعد از شستشو بلافاصله تاثیرات آبرسانی و درخشان کننده آن را روی صورت خود مشاهده می کنید . می توانید 2بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.


برای ماساژ روزانه پوست می توان از ترکیب گلیسرین و روغن بادام استفاده کرد . علاوه بر این می توانید برای ماساژ پوست روغن ماهی یا روغن ویتامین E را نیز به گلیسرین اضافه کنید. گلیسرین غیر سمی است و به همین دلیل می توان آن را با هر محصول مراقبت پوستی ترکیب کرد. به دلیل فواید بی شمار گلیسرین می توان از آن بر روی پوست نوزادان و کودکان نیز استفاده کرد .

گلیسرین توانایی حفظ آب و رطوبت پوست شما را دارد . می توانید از ترکیب گلیسرین و آب برای شستشو و پاکسازی پوست صورت خود استفاده کنید. این دستورالعمل پوست شما را به طور طبیعی مرطوب و درخشان نگه می دارد.


گلیسرین سرشار از آنتی باکتریال هاییست که در درمان آکنه و جوش بسیار موثر است. می توانید با قرار دادن مستقیم گلیسرین به روی آکنه یا جای به جا مانده از آن ، آنها را به سرعت درمان کنید. به علاوه می توانید با قرار دادن موضعی گلیسرین بر روی زخم های دهانی آنها را فورا درمان کنید.


سه قاشق شیر را با یک قاشق گلیسرین مخلوط کرده و آن را با پنبه روی صورت خود بمالید ، سپس آن را پاک و بعد خشک کنید. در مرحله ی بعد ، از همان ترکیب استفاده کرده و بگذارید تمام طول شب روی صورت شما باقی بماند .همینطور می توانید از ترکیب آب پرتقال و گلیسرین نیز به عنوان یک پاک کننده پوست استفاده کنید و از این درمان خانگی برای داشتن چهره ای بی نقص و بدون لک بهره ببرید.


پودر بادام ، گل رختشویی و گلیسرین را ترکیب کرده و آن را برای از بین بردن جوش های سرسیاه و سرسفید به مدت 30 دقیقه روی صورت خودت قرار دهید و به هنگام برداشتن ماسک ، به طور ملایم پوست خود را بمالید تا جوش های سرسیاه کاملا از پوست خارج شوند.

از آنجایی که گلیسرین دارای خواص ضد قارچی است ، استفاده موضعی آن بر روی موها به درمان پوست خارش دار و پوسته پوسته شده سر کمک می کند. می توانید با اضافه کردن چند قطره عطر گیاهی آن را بر روی موها استفاده کنید. گلیسرین می تواند بدون شستشو به عنوان نرم کننده و حالت دهنده مو نیز استفاده شود ، همچنین برای مبارزه با موخوره که از رشد مو جلگیری می کند نیز موثر است .


گلیسرین و سرکه سیب را به مقدارهای مساوی ترکیب کرده و آن را بر روی صورت خود که به خوبی تمیز شده است قرار دهید. این ترکیب را به عنوان یک شیر پاک کن خانگی روی صورت باقی بگذارید . نیازی به شستشو نیست.

حالا شما به خوبی با فواید گلیسرین برای پوست و زیبایی آشنا شدید . فقط کافیست از این راهکار ها در عادات روزانه مراقبت از پوست خود استفاده کنید تا چهره ای زیبا و شاداب داشته باشید!



امیدوارم از این مطلب راضی بوده و با خواص گلیسیرین آشنا شده باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

گلیسیرین خوراکی برای درمان شرایط خاص_ مانند گلوکوم _افزایش دهنده فشار چشمی استفاده می شود. همچنین، قبل از عمل جراحی چشم برای کاهش فشار چشم استفاده می شود.

گلیسیرین ممکن است توسط پزشک برای درمان دیگر بیماری ها نیز تجویز شود. 

این دارو فقط با نسخه پزشک در اختیار بیمار قرار می گیرد.
 

گلیسیرین ممکن است برای درمان بیماری های دیگر نیز تجویز شود و در درمان آنها مفید باشد. اگرچه در برچسب این دارو موارد زیر ذکر نشده اند، اما می توان برای درمان آنها تجویز کرد:


اشکال دارویی:

عوارض خوردن گليسيرين

 

در صورتيكه تصميم به مصرف دارويی داريد همه جوانب آن بايد به دقت بررسی گردد. اين تصميمی است كه شما و پزشكتان می گيريد. درمورد مصرف اين دارو موارد زير بايد درنظر گرفته شود:

آلرژی و حساسیت
در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک یا غیر معمول، به هر دارویی و یا این داروی خاص حتما پزشک معالج خود را مطلع سازید. همچنین درمانگران را آگاه نمایید از وجود حساسیت هایی که نسبت به برخي مواد غذايي، رنگ ها ، مواد نگهدارنده و يا حيوانات دارید. در صورتيكه  بدون تجويز پزشك قصد استفاده از اين دارو را داريد حتما بروشور و يا توضيحات مندرج روي بسته را با دقت مطالعه فرماييد.

 

اطفال
اگرچه مطالعات مقایسه ایی در خصوص اثرات گلیسیرین بر کودکان نسبت به دیگر گروه های سنی صورت نگرفته است، به نظر نمی رسد این دارو باعث عوارض جانبی متفاوت تر از بزرگسالان در کودکان شود.  

 

سالمندان
گلیسیرین باعث کاهش آب بدن می شود و این امر می تواند خطر کم آبی را در افراد سالمند افزایش دهد. 

 

دوران بارداری
مطالعات بر حیوانات نشاندهنده ی اثرات منفی این دارو بودند. با این حال، مطالعات کافی در خصوص اثرات این دارو در زنان باردار وجود ندارد. 

 

دوران شیردهی و مادران شیرده
تحقيقات خاصی در خصوص اثر بخشی این دارو بر زنان شيرده صورت نگرفته است. پيش از مصرف اين دارو در زنان شيرده همه جوانب مثبت و منفی آن بايد درنظر گرفته شود.

 

تداخلات دارویی
بی شک هيچ دارويی نبايد همزمان مصرف شود، اما در برخی موارد با وجود رخ دادن تداخل دارويی، ممكن است نياز به مصرف همزمان دو داروی مختلف باشد. در چنين مواردی ممكن است پزشک مقدار مصرف دارو را تغيير دهد و يا داروی ديگری تجويز كند. بنابراين در صورت مصرف دارویی ديگر آنرا با پزشک خود مطرح سازيد.

استفاده از این ترکیب با داروهای زیر توصیه نمی شود و چناچه پزشک خود را از خوردن این داروها مطلع سازید وی ممکن است درمان دارویی شما را تغییر دهد.

استفاده از این دارو با هرکدام از داروهای زیر توصیه نمی شود. در صورت ضرورت تجویز، پزشک ممکن است تغییراتی در الگوی مصرف دارو ومیزان دوز مصرفی اعمال نماید.

 

استفاده همزمان از این دارو با هرکدام از داروهای زیر ممکن است باعث افزایش خطر عوارض جانبی خاصی شود. اما، در پاره ای موارد می تواند بهترین درمان دارویی نیز به شمار آید که در این صورت پزشک تغییراتی در الگوی میزان مصرف به وجود می آورد.

تداخلات دارویی دیگر
بي شک هيچ دارويی را نبايد در زمان غذا خوردن يا حوالی آن مصرف نمود چراكه امكان وقوع تداخل وجود دارد. مصرف الكل و تنباكو نيز تداخلاتی ایجاد مي كند.

سایر مشکلات پزشکی 
وقوع مشكلات پزشکی ديگر ممكن است بر اثربخشی اين دارو تاثير بگذارد. بنابراین پزشک را از وجود آنها آگاه کنید، به ویژه موارد زیر :  

 

دارو را طبق دستور تجویزی پزشک مصرف کنید. میزان بیشتر یا کمتر، دفعات بیشتر یا کمتر، و طولانی تر از مدت تجویز پزشک، دارو را مصرف نکنید. چراکه خطر عوارض جانبی را افزایش می دهد.

برای بهبود طعم و مزه این دارو می توانید آن را با مقدار کمی لیمو شیرین نشده، لیمو ترش، یا آب پرتقال، کمی یخ پوره شده مخلوط کرده و با نی بخورید.  

 

میزان مصرف
میزان  مصرف این دارو در بیماران مختلف متفاوت است؛ در این خصوص از دستور پزشک و یا توضیحات برچسب دارو پیروی نمایید . اطلاعات نوشته شده روی داروها  منحصراً شامل دوز متوسطه این دارو می باشد و در صورتی که دوز مصرفی شما متفاوت است  بدون مشورت با پزشک اقدامی انجام ندهید. 

مقدار داروی مصرفی شما در روز، همچنین تعداد دفعات استفاده از دارو و فواصل زمانی آن بستگی به قوی بودن داروها و ریشه مشکلات پزشکی و بیماری شما دارد.

دوز اشکال خوراکی (محلول خوراکی)
برای کاهش فشار چشمی:

 

در صورت فراموش کردن یک وعده دارویی چه کنیم؟
در صورت فراموش كردن دوز اين دارو، به محض يادآوری آن را مصرف كنيد. چنانچه زمان دوز بعدی فرا رسيده بود،طبق همان زمانبندی پيش برويد و دوز فراموش شده را تكرار نكنيد. هيچگاه دوز دارو را 2 بار متوالي تكرار نكنيد و برای جبران آن داروی اضافی نخورید.

درصورت استفاده بیش از حد و وموارد اورژانسی چه کنیم ؟
در این شرایط به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه نموده و یا با مرکز فوریت های اورژانس تماس بگیرید.

در هنگام مصرف دارو چه موارد تغذیه ای را باید در نظر گرفت؟
چنانچه پزشک معالج رژیم غذایی خاصی را توصیه نکرده است، رژیم معمولی و نرمال روزانه را ادامه دهید.


شیوه نگهداری از دارو

 

بررسی پیشرفت درمان، اثربخشی دارو و عوارض ناخواسته در ویزیت های منظم توسط پزشک، امری بسیار مهم است. از این طریق، پزشک از تاثیر دارو، میزان دوز مصرفی و یا ادامه ی مصرف آن اطمینان حاصل می کند.

مصرف این دارو در برخی بیماران باعث سردرد می شود. جهت پیشگیری و یا کاهش سردرد هنگام مصرف و کمی بعد از آن دراز بکشید. اگر سردرد شدید و یا ادامه دار است به پزشک مراجعه کنید.  

عليرغم تاثيراتی كه یک دارو دارد، امكان بروز برخي عوارض جانبي ناخواسته نيز وجود دارد. بروز هريك از این عوارض نيازمند مراقبتهای پزشكی و مراجعه به پزشک است.

عوارض خوردن گليسيرين

 

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

پیر چشمی بخشی از روند طبیعی پیری چشم است که می تواند به راحتی اصلاح شود. مشخصه پیر چشمی از دست دادن توانایی چشم و تغییر تمرکز خود در دیدن اشیاء که در نزدیکی قراردارند، می باشد. پیر چشمی یک بیماری محسوب نمی شود بلکه بهنگام پیری امری طبیعی است و ممکن است افراد را  در برخی از نقطه زندگی تحت تاثیرقرار دهد. پیر چشمی به طور کلی  در حدود 40 سالگی شروع می شود.

توکسوپلاسموز چشمی نوعی عفونت انگلی است که می تواند اکتسابی یا مادرزادی باشد و موجب التهاب چشم می شود.

آمبلیوپی ، معمولا تنبلی چشم نامیده می شود،این بیماری زمانی که یکی از چشمها دید درستی نداشته باشد، اتفاق می افتد. اگر این عارضه درمان نشود، چشم آسیب دیده کودکان هرگز به درستی نمی بیندو منجر به اختلال دید دائمی می شود.

 با رشد مغز،  کودک دیگر از دیدن تصاویر “چشم پوشی” میکند و چشم ضعیفتر عمل میکند. به همین دلیل ضروری است که کودک مبتلا به آمبلیوپی  را به طور منظم به چشم پزشک ببرید .

افرادی که مبتلا به بیماری چشمی مانند دژنراسیون ماکولا و گلوکوم ، افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به نابینایی قرار دارند. 

داروی مورد نظرتان را جستجو کنید و همه چیز را در مورد آن مطالعه کنید.

در صورت که سوال و یا مشکل پزشکی خاصی دارید به راحتی می توانید سوالات خود را از پزشکان متخصص ما بپرسید و به سرعت پاسخ تخصصی دریافت کنید. برای این منظور می توانید از ربات تلگرامی ما با نام @askq_bot استفاده کنیبد.

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب‌گاه برای گروه سبز و سالم محفوظ می باشد.

© All Rights Reserved

عوارض خوردن گليسيرين
عوارض خوردن گليسيرين
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *