علل خواب رفتن دست و پاها

دوره مقدماتی php
علل خواب رفتن دست و پاها
علل خواب رفتن دست و پاها

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

خواب رفتن دست و پا یا هر دوی آنها، عارضه‌ای بسیار رایج و آزاردهنده است. چنین احساسی خیلی از اوقات بی‌خطر و موقتی است. ممکن است خیلی ساده، وقتی دست‌تان را مدت طولانی زیر سرتان می‌گذارید به اعصاب دست فشار وارد شود و دست‌تان خواب برود، یا مثلا وقتی پاهایتان را روی هم می‌اندازید، اگر بیش از حد طول بکشد اعصاب پایتان عکس‌العمل نشان بدهد و در اصطلاح عامیانه؛ گِزگِز شود. در هر دو مورد این گِزگِز (مورمور) شدن هر چند که آزاردهنده است اما با دردی همراه نیست و با از بین رفتن فشار وارده برطرف می‌شود، فقط کافی است فرد حالت قرار گرفتن دست یا پای خود را تغییر دهد. نوشته‌ی زیر را بخوانید تا بیشتر با علت خواب رفتن دست و پا آشنا شوید.علل خواب رفتن دست و پاها

دوره مقدماتی php

مواردی هم وجود دارد که خواب رفتن دست و پا ممکن است شدید باشد، به تناوب تکرار شده یا تبدیل به عارضه‌‌ای مزمن شود. البته این خواب رفتن دست و پا ممکن است با علائم دیگری هم همراه شود؛ درد، خارش، بی‌حسی و البته ضعف عضلات می‌توانند از علائم دیگر این عارضه باشند. اگر خواب رفتن دست و پا با این علائم همراه باشد احتمالا نشانه‌ی آسیب‌های عصبی‌ای است که در اثر ضربه خوردن دست یا پا رخ داده است، ممکن است در اثر صدماتی باشد که با تکرار استرس به اعصاب وارد می‌شود یا به خاطر عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی اتفاق بیفتد. اگر فرد مورد نظر قبلا مدتی در معرض مواد سمی قرار گرفته باشد یا مبتلا به بیماری‌‌های سیستماتیک (بیماری‌هایی که به طور هم‌زمان چند اندام و بافت گوناگون بدن را هدف قرار می‌دهند) مثل دیابت شده باشد هم ممکن است مدام دست و پایش خواب برود.

این قبیل آسیب‌های عصبی به عنوان نوروپاتی محیطی یا بیماری عصب شناخته می‌شوند، چون روی اعصابی که در حد فاصل مغز و نخاع (اغلب در دست‌ها و پا‌ها) قرار دارند، اثر می‌گذارد. بیش از ۱۰۰ نوع مختلف نوروپاتی محیطی وجود دارد که به مرور زمان ممکن است بدتر شود، تحرک فرد را کمتر کند و حتی منجر به ناتوانی او شود. بیش از ۲۰ میلیون آمریکایی دچار نوروپاتی محیطی هستند که اکثر آنها در سنین پیری قرار دارند.

اگر خواب رفتن دست و پا ادامه پیدا کند و مدام تکرار شود فرد مورد نظر حتما باید تحت بررسی و درمان پزشکی قرار بگیرد تا هر چه سریع‌تر دلایل وجود عارضه شناسایی شود و با مداوا، این اختلال تحت کنترل قرار بگیرد. اگر به موقع علت خواب رفتن دست و پا را پیگیری کنید احتمال کم‌تری وجود دارد که عواقب آن مادام العمر گریبان‌گیر‌تان شود. با ما همراه باشید تا بیشتر درباره‌ی علت خواب رفتن دست و پا بدانیم.

دیابت یکی از شایع‌ترین عوامل نوروپاتی محیطی به شمار می‌رود و در حدود ۳۰ ٪ از بیماران دیابتی مبتلا به این عارضه هستند. در نوروپاتی دیابتی خواب رفتن و دیگر علائم در اغلب موارد از قسمت پایینی پا تا مچ شروع شده و در نهایت ساق‌ پا را درگیر می‌کند. در مورد دست‌ها هم دقیقا همین‌طور است، اول دست و انگشتان خواب می‌روند و بعد از پیشرفت بیماری، بازوها هم درگیر می‌شوند. حدود دو سوم مبتلایان به دیابت دچار آسیب‌های عصبی هستند، ممکن است این آسیب‌ها خفیف یا در مواردی شدید هم باشد و در تعداد بی‌شماری این علائم در واقع سر آغاز ابتلا به دیابت است.

در ۳۰ ٪ دیگر مبتلایان به نوروپاتی محیطی، علت بروز مشکل ناشناخته یا در اصطلاح پزشکی «ایدیوپاتیک» است. در ۴۰ ٪ مابقی مبتلایان به نوروپاتی محیطی علل بیماری می‌تواند موارد مختلفی باشد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

سندرم به دام افتادن عصب: شامل اختلالاتی مثل سندرم تونل کارپال، فلج عصب اولنار (ulnar) (از اعصاب مهم اندام فوقانی)، فلج عصب پرونئال (peroneal) (شاخه‌ای از عصب سیاتیک) و فلج عصب شعاعی است.

بیماری‌های سیستماتیک: این بیماری‌ها شامل انواع اختلالات کلیوی، بیماری‌های کبد، آسیب‌های وریدی و بیماری‌های خونی، آمیلوئیدوز (amyloidosis)، بیماری‌های بافت هم‌بند و التهابات مزمن، عدم تعادل هورمون‌ها (مثل کم‌کاری تیروئید)، تومورهای خوش‌خیم که به اعصاب حمله می‌کنند و سرطان‌ها می‌شوند.

کمبود ویتامین: ویتامین‌های E ،B1 ،B6 ،B12 و نیاسین (niacin) برای عملکرد سالم عصب، ضروری هستند. کمبود ویتامین B12 می‌تواند به کم‌خونی خطرناک منجر شود و این کم‌خونی از علل مهم نوروپاتی محیطی است. اما برعکس، ازدیاد ویتامین B6 باعث خواب رفتن دست و پا می‌شود.

اعتیاد به الکل: مصرف الکل موجب کمبود تیامین (thiamine) یا همان ویتامین B1 می‌شود که روی عملکرد اعصاب مؤثر است. در افراد الکلی به دلیل رژیم غذایی نامناسب، کمبود ویتامین‌های مهم بدن هم کم‌کم بروز می‌کند و همه‌ی اینها می‌تواند از دلایل شایع نوروپاتی محیطی باشد. از طرفی اعتیاد به الکل به خودیِ خود باعث آسیب‌های عصبی می‌شود که محققان از آن به عنوان یک بیماری عصبی مستقل به نام نوروپاتی الکلی یاد می‌کنند.

ترکیبات سمی (زهرابه): در فلزات سنگین مثل سرب، آرسنیک، جیوه و ترکیبات تالیوم، برخی مواد شیمیایی صنعتی و زیست محیطی وجود دارد. البته برخی داروها به ویژه داروهای شیمی درمانی که مخصوصا برای سرطان ریه استفاده می‌شوند و بعضی داروهای ضدویروسی و آنتی‌بیوتیک‌ها هم حاوی این مواد هستند.

عفونت‌ها: مثل بیماری لایم (Lyme)، زونا (آبله مرغان یا زوستر)، عفونت سیتومگالوویروس (cytomegalovirus)، ویروس هرپس سیمپلکس (herpes simplex) اپشتین بار ویروس (Epstein-Barr) و ویروس بیماری ایدز.

بیماری‌های خودایمنی: انواع این اختلالات شامل سندرم گلین باره (Guillain-Barre)، پلی‌نوروپاتی التهابی میلین زدای مزمن (نوعی از گلین باره)، لوپوس (lupus) و روماتیسم مفصلی.

اختلالات ارثی: شامل مواردی است که در علائم حسی و حرکتی خود را نشان می‌دهد و رایج‌ترین نوع این اختلال به عنوان بیماری شارکو ماری توث (Charcot-Marie-Tooth) شناخته می‌شود.

جراحات: اغلب مربوط به تروما، تحت فشار بودن اعصاب، خرد شدن عصب‌ها یا آسیب دیدن آنها شده، که منجر به درد عصب می‌شود. مثل فشار ناشی از باد فتق که به دیسک کمر وارد می‌شود یا دردها و آسیب‌های ناشی از دررفتگی استخوان.

اگر تمایل به پیگیری علت دقیق خواب رفتن دست و پایتان و درمان احتمالی آن دارید، باید حتما برای معاینه‌ی بالینی به پزشک مراجعه کنید. باید توجه داشته باشید که برای تشخیص دقیق و مؤثر حتما می‌بایست شرح حال کاملی از مشکل خود و پیشینه‌ی بیماری را به پزشک ارائه دهید. علائم بیماری، شرایط محیط کار، عادات اجتماعی (مثل مصرف الکل)، احتمال تماس با مواد سمی، درصد احتمال ابتلا به ایدز یا دیگر بیماری‌های عفونی و البته سابقه‌ی بیماری عصبی ارثی در خانواده‌تان را به پزشک توضیح دهید.

با توجه به معاینه‌‌ی بالینی و شرح حال بیمار، پزشک ممکن است آزمایش‌های اضافی مانند موارد زیر را انجام یدهد:

بنابر تشخیص پزشک معالج به سایر آزمایش‌ها مثل موارد زیر هم ممکن است نیاز باشد:

موفقیت در درمان خواب رفتن دست و پا به تشخیص دقیق نوع و علل اختلال مورد نظر بستگی دارد، هرچقدر زمینه‌ی بروز مشکل درست‌ و دقیق‌تر تشخیص داده شود درمان مؤثرتر خواهد بود. اگر به موقع به پزشک مراجعه شود و پیگیری دقیق صورت بگیرد احتمال اینکه سلول‌های عصبی محیطی از بین نرفته باشند، بیشتر است و می‌توانند دوباره‌ ترمیم شوند.

اگرچه عملا درمانی برای انواع نوروپاتی محیطی که زمینه‌ی ارثی دارند وجود ندارد، اما در عوض بسیاری از انواع اکتسابی این نوع اختلال، قابل درمان و بهبودی است. به عنوان نمونه، اگر این بیماری ناشی از دیابت باشد کنترل درست قند خون می‌تواند پیشرفت این نوروپاتی دیابتی را کُند یا متوقف کند و همین‌طور مصرف مکمل‌های ویتامین در بهبود افراد مبتلا به نوروپاتی محیطی ناشی از کمبود ویتامین، مؤثر است.

انجام تمرینات ورزشی مناسب زیر نظر پزشک معالج، رعایت رژیم غذایی سالم و حفظ وزن متعادل بدن، قرار نگرفتن در معرض سموم مختلف و اجتناب از مصرف الکل می‌تواند در عدم پیشرفت یا درمان این اختلال مؤثر باشد. از طرفی پزشکان توصیه می‌کنند که افراد سیگاری مبتلا به نوروپاتی، کشیدن سیگار را ترک کنند، چون مصرف دخانیات باعث انقباض عروق خونی و اختلال در جریان خون می‌شود که این امر مانع از تأمین مواد مغذی مورد نیاز اعصاب محیطی خواهد شد.

در برخی موارد خواب رفتن دست و پا یا سایر علائم نوروپاتی محیطی ممکن است به وسیله‌ی روش‌ها و داروهایی که برای درمان تشنج و افسردگی پیشرفته تجویز می‌شود هم کاهش یابد.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

8000تومان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

کارشناسی ارشد، ادبیات نمایشی خوندم. نمایشنامه و فیلمنامه می نویسم و عاشق هنر و روانشناسی ام. خوش شانس بودم که با «چطور» آشنا شدم و حالا عضوی از تحریریه این مجموعه و در خدمت مخاطبین درجه یک این نشریه هستم.

علل خواب رفتن دست و پاها

خیلی عجیبه فکر کردم الان تو بیوگرافی نویسنده میخونم متخصص مغز و اعصاب؛ این همه تلاش و دقت برای نوشتن این موضوع تخصصی واقعا عالیه. احسنت به شما

سلام مقاله بسیار جالب و آموزنده بود.

سلام از مطالب شما استفاده کردم ممنون

سلام
خوشحالم که براتون مفید بوده

خواص خوراکی ها

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

۱۳ آنتی بیوتیک طبیعی که بدن شما را در مقابل باکتری‌ها مقاوم می‌سازد

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

آخرین مطالب

راهنمای سفر به سریلانکا؛ ۱۹ جاذبه گردشگری یکی از زیباترین جزایر دنیا

ساتوشی ناکاموتو کیست؛ آیا هویت خالق بیت کوین فاش شده است؟

در روزهای خشک و سرد سال چطور از پوستمان مراقبت کنیم؟

رفتار عاشقانه با همسر با ۱۷ ایده جذاب و رویایی

ویتامین ب کمپلکس چیست؛ فواید، موارد مصرف و عوارض احتمالی آن

ترین های جهان


با خاص ترین ماشین های دنیا آشنا شوید

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟


گران ترین کشورهای جهان برای زندگی

بهترین دانشگاه های جهان که تحصیل در آن‌ها آرزوی هرکسی است

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز




خانه

موبایل

12 علت خواب رفتن دست و پاهنگام خواب شاید احساس کنید که دست های شما سوزن سوزن و بی حس می شود و بعد از بیدار شدن حتی ممکن است نتوانید به راحتی دست خود را مشت یا باز کنید. بیشتر این علایم به سرعت رفع می شود. برای رفع این حالت، به آرامی دست را باز و بسته کنید.در این مطلب 12 علت خواب رفتن دست ها و پاها را بیان می کنیم.

1- گردش خون ضعیفشایع ترین علت خواب رفتن دست ها و پاها در خواب، کاهش جریان خون در دست ها و پاها است که با تغییر دادن حالت خواب می توانید آن را رفع کنید.علل خواب رفتن دست و پاها

2- دیابتخواب رفتن دست و پا حتی هنگام بیداری ممکن است نشانه دیابت باشد.مهم ترین و شایع ترین بیماری مربوط به اعصاب محیطی، دیابت است که در تغذیه اعصاب اختلال ایجاد می کند و از آنجا که هر چه طول اعصاب بیشتر باشد تغذیه آن ها بیشتر با مشکل مواجه می شود، اعصاب پاها آسیب پذیرترند و خواب رفتگی پاها در دیابت بیشتر مشاهده می شود. علاوه بر خواب رفتن دست و پا، در بیماران دیابتی، انواع اختلالات حسی از جمله کرختی، بی حسی، سوزن سوزن شدن و گزگز کردن دست و پا نیز مشاهده می شود.

3- سندروم تونل کارپلبیماری سندرم تونل مچ دست نیز با خواب رفتن دست ها خود را نشان می دهد، به گونه ای که ممکن است فرد، شب ها به دفعات با حالت خواب رفتگی دست از خواب بیدار شود. این بیماری زمانی به وجود می آید که عصبی که از مچ دست وارد پنجه و نوک انگشتان می شود، بر اثر کار زیاد یا عوامل دیگری نظیر کم کاری تیروئید، حاملگی و دیابت آسیب می بیند و آن منطقه بدون اینکه بیمار فعالیت خاصی داشته باشد، با یک مختصر فعالیت به خواب می رود.

4- آرتریتبیماری آرتریت باعث التهاب و درد مفاصل بدن می شود. این بیماری باعث تحریک و آسیب اعصاب در ناحیه مفاصل نیز می شود.

5- عمل جراحی دستاین حالت باعث تحریک یا آسیب عصب می شود.

6- بیماری گیلن  بارهبیماری گیلن  باره نیز با علائم خواب رفتن دست و پا، کرختی و بی حسی آغاز می شود که ممکن است این علائم با معاینه پزشک در بیمار تشخیص داده نشود. اما در هر صورت خود بیمار از حالت های اختلال حسی در اندام های خود آگاه است.

7- مسمومیت داروییمسمومیت های دارویی نیز ممکن است باعث مسمومیت اعصاب محیطی شود که از میان این داروها، داروهای شیمی درمانی که به اعصاب سلول های محیطی بیماران سرطانی آسیب می زنند، شایع تر است.

8- مسمومیت با فلزات سنگینخوردن یا تنفس فلزات سنگین مثل جیوه، سرب، تالیوم و آرسینک نیز باعث خواب رفتن دست و پا می شود. وقتی که دماسنج یا لامپ کم مصرف یا مهتابی در فضای اتاق شکسته شود، بر اثر تصعید جیوه فرد دچار مسمومیت می شود.

9- مسمومیت ویتامینیاگرچه گروه ویتامین های B بی ضرر هستند، اما استفاده بیش از اندازه ویتامین B6 می تواند مسمومیت ایجاد کند که این مسمومیت خود را به صورت بی حسی دست و پا نشان می دهد.برای جلوگیری از خواب رفتن دست هنگام خواب، آن را زیر بالش یا سرتان قرار ندهید.

10- بیماری ام اسبیماری های عصب مرکزی نخاع هم  می توانند کرختی و بی حسی دست و پا را ایجاد کنند، مثلا بیماری ام  اس نیز همین علائم را دارد.

11- سکته مغزیسکته های مغزی نیز به علت ایجاد اختلال در اعصاب، بی حسی ایجاد کرده و بر اثر آن دست و پا خواب می رود.

12- تغییرات فشار خونفشار خون ارتباط مستقیمی با بیماری های اعصاب محیطی ندارد، ولی به دلیل اینکه اعصاب محیطی در تنظیم فشار خون و عروق محیطی نقش دارد، ابتلا به بعضی از بیماری های اعصاب محیطی در تنظیم فشار خون مشکل ایجاد کرده و خود را به صورت افت فشار خون نشان می دهد.

پیشگیری از خواب رفتن دست ها موقع خواب- هنگام خواب، دست ها را زیر بالش یا سر قرار ندهید.- روی دست ها نخوابید، زیرا این امر باعث قطع گردش خون می شود.- کف دست را هنگام خوابیدن مشت نکنید و باز بگذارید.- دست ها را روی قلب قرار دهید تا بی حسی آن برطرف شود.- ورزش های مخصوص برای تقویت شانه، گردن و دست ها را انجام دهید.- از بالش های نرم تر استفاده کنید، از بالشت زیر زانو هم استفاده کنید و به پشت بخوابید.- در صورت ابتلا به سندروم تونل کارپل که باعث به خواب رفتن یا بی حسی دست می شود،از داروی ضدالتهاب با تجویز پزشک استفاده کنید.

 


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

جدیدترین جواهرات زنانه و مردانه-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

علل خواب رفتن دست و پاها

آرایش

مدل مو

مدل لباس

اخبار

سبزی خردکن

12 علت خواب رفتن دست و پاهنگام خواب شاید احساس کنید که دست های شما سوزن سوزن و بی حس می شود و بعد از بیدار شدن حتی ممکن است نتوانید به راحتی دست خود را مشت یا باز کنید. بیشتر این علایم به سرعت رفع می شود. برای رفع این حالت، به آرامی دست را باز و بسته کنید.در این مطلب 12 علت خواب رفتن دست ها و پاها را بیان می کنیم.

1- گردش خون ضعیفشایع ترین علت خواب رفتن دست ها و پاها در خواب، کاهش جریان خون در دست ها و پاها است که با تغییر دادن حالت خواب می توانید آن را رفع کنید.

2- دیابتخواب رفتن دست و پا حتی هنگام بیداری ممکن است نشانه دیابت باشد.مهم ترین و شایع ترین بیماری مربوط به اعصاب محیطی، دیابت است که در تغذیه اعصاب اختلال ایجاد می کند و از آنجا که هر چه طول اعصاب بیشتر باشد تغذیه آن ها بیشتر با مشکل مواجه می شود، اعصاب پاها آسیب پذیرترند و خواب رفتگی پاها در دیابت بیشتر مشاهده می شود. علاوه بر خواب رفتن دست و پا، در بیماران دیابتی، انواع اختلالات حسی از جمله کرختی، بی حسی، سوزن سوزن شدن و گزگز کردن دست و پا نیز مشاهده می شود.

3- سندروم تونل کارپلبیماری سندرم تونل مچ دست نیز با خواب رفتن دست ها خود را نشان می دهد، به گونه ای که ممکن است فرد، شب ها به دفعات با حالت خواب رفتگی دست از خواب بیدار شود. این بیماری زمانی به وجود می آید که عصبی که از مچ دست وارد پنجه و نوک انگشتان می شود، بر اثر کار زیاد یا عوامل دیگری نظیر کم کاری تیروئید، حاملگی و دیابت آسیب می بیند و آن منطقه بدون اینکه بیمار فعالیت خاصی داشته باشد، با یک مختصر فعالیت به خواب می رود.

4- آرتریتبیماری آرتریت باعث التهاب و درد مفاصل بدن می شود. این بیماری باعث تحریک و آسیب اعصاب در ناحیه مفاصل نیز می شود.

5- عمل جراحی دستاین حالت باعث تحریک یا آسیب عصب می شود.

6- بیماری گیلن  بارهبیماری گیلن  باره نیز با علائم خواب رفتن دست و پا، کرختی و بی حسی آغاز می شود که ممکن است این علائم با معاینه پزشک در بیمار تشخیص داده نشود. اما در هر صورت خود بیمار از حالت های اختلال حسی در اندام های خود آگاه است.

7- مسمومیت داروییمسمومیت های دارویی نیز ممکن است باعث مسمومیت اعصاب محیطی شود که از میان این داروها، داروهای شیمی درمانی که به اعصاب سلول های محیطی بیماران سرطانی آسیب می زنند، شایع تر است.

8- مسمومیت با فلزات سنگینخوردن یا تنفس فلزات سنگین مثل جیوه، سرب، تالیوم و آرسینک نیز باعث خواب رفتن دست و پا می شود. وقتی که دماسنج یا لامپ کم مصرف یا مهتابی در فضای اتاق شکسته شود، بر اثر تصعید جیوه فرد دچار مسمومیت می شود.

9- مسمومیت ویتامینیاگرچه گروه ویتامین های B بی ضرر هستند، اما استفاده بیش از اندازه ویتامین B6 می تواند مسمومیت ایجاد کند که این مسمومیت خود را به صورت بی حسی دست و پا نشان می دهد.برای جلوگیری از خواب رفتن دست هنگام خواب، آن را زیر بالش یا سرتان قرار ندهید.

10- بیماری ام اسبیماری های عصب مرکزی نخاع هم  می توانند کرختی و بی حسی دست و پا را ایجاد کنند، مثلا بیماری ام  اس نیز همین علائم را دارد.

11- سکته مغزیسکته های مغزی نیز به علت ایجاد اختلال در اعصاب، بی حسی ایجاد کرده و بر اثر آن دست و پا خواب می رود.

12- تغییرات فشار خونفشار خون ارتباط مستقیمی با بیماری های اعصاب محیطی ندارد، ولی به دلیل اینکه اعصاب محیطی در تنظیم فشار خون و عروق محیطی نقش دارد، ابتلا به بعضی از بیماری های اعصاب محیطی در تنظیم فشار خون مشکل ایجاد کرده و خود را به صورت افت فشار خون نشان می دهد.

پیشگیری از خواب رفتن دست ها موقع خواب- هنگام خواب، دست ها را زیر بالش یا سر قرار ندهید.- روی دست ها نخوابید، زیرا این امر باعث قطع گردش خون می شود.- کف دست را هنگام خوابیدن مشت نکنید و باز بگذارید.- دست ها را روی قلب قرار دهید تا بی حسی آن برطرف شود.- ورزش های مخصوص برای تقویت شانه، گردن و دست ها را انجام دهید.- از بالش های نرم تر استفاده کنید، از بالشت زیر زانو هم استفاده کنید و به پشت بخوابید.- در صورت ابتلا به سندروم تونل کارپل که باعث به خواب رفتن یا بی حسی دست می شود،از داروی ضدالتهاب با تجویز پزشک استفاده کنید.

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

علت داغ شدن و گز گز و مورمور پا هایم چیست , علت پا درد بعد از بیدار شدن از خواب , پيشگيري ازخواب رفتن دستها موقع خواب , تبدیل شدن دست ها به مشت سنگی و تیغه , سوزن سوزن شدن کف دست و پا و کم خونی , سوزن سوزن شدن کف دست و پا و کمخونی , احساس فرو رفتن سوزن در تخمدان راست , گزگز کردن نوک انگشتان دست در خواب , علت بی حسی دست در بعضی مواقع چیست , به خواب رفتن مغز در مواقعی خستگی , علت خواب رفتن دو دست در حین خواب , علت بی حسی نوک انگشتان دست راست , سردی انگشتان پا در بیمار سرطانی , دلایل بی حس شدن انگشتان دست چپ , در انگشتان و کف پا گز گز وسردی , وضعیت بدن هنگام خواب جاذبه ماه , علت مور مور شدن رگ های پشت مغز , علت بی حس شدن نوک انگشتان دست , خشک شدن دست و پا ‌آنتی بیوتیک , دلیل خواب آلودگی و بی حس بودن , خواب رفتن دست و پا و منگی سر , درد گرفتن مفاسل در زمان خواب , علت بی حسی در اعضای بدن چیست , سوزن سوزن پا بعد از راه رفتن , علت خواب رفتن پا هنگام نشستن , درد گرفتن مفاصل در زمان خواب , علت خواب رفتن دست هنگام خواب , دلیل خاب آلودگی و بی حس بودن , گزگز در انگشتان دست نوازندگی , دلیل خواب رفتگی نوک انگشتان , علت گزگز پا بعد درمان سرطان , علت ورم دست بعد از راه رفتن , علت داغ شدن پاها در بارداری , درد قلب و گز گز کردن دست چپ , علائم سری انگشتان انگشت دست , علت خواب رفتن دستها در خواب , سر شدن نوک انگشتان دست راست , لرزش دست و پا بعد از زایمان , علت بیحس شدن دست ها در خواب , 2 علت خواب رفتن انگشتان دست , گز گز انگشتان دست و گرم شدن , برای خود نامی دست و پا کردن , برا خود نامی دست و پا کردن , علت بی حس شدن دستا در خواب , دلیل خواب رفتن دست در خواب , خواب رفتن پا پس از خوابیدن , خستگی دست و پا آنتی بیوتیک , دلیل خواب رفتن نوک انگشتان , علل خواب رفتگی دست و پاها , تعبير خواب بي حس شدن صورت , چرا کف دست مور مور می شود , سرشد سریع دست وهنگام خواب , داغ شدن ناگهانی نوک انگشت , برای رفع خواب رفتن دست ها , علت خواب رفتن دست در خواب , علت خواب رفتن انگشتان دست , بیحس شدن دستان هنگام خواب , خواب رفتن بیش حد دست و پا , علت سر شدن دستها در خواب , خواب رفتن دست و پا درمان , داغ شدن کف پا هنگام خواب , بی حسی دست چپ نشانه چیست , علت مور مور شدن دست راست , سر رفتن کف در ماشین لباس , درمان خواب رفتن دست و پا , علت مور مور شدن نوک دست , علت ورم دست و پا در صبح , دلیل سر شدن انگشتان دست , خواب رفتن بدن و کم خونی , دلیل خواب رفتن دست و پا , گزگز وخواب رفتن دست وپا , خواب رفتگی دست در حاملگ , 12 علت گزگز انگشتان دست , علت خوابیدن انگشتان دست , خواب رفتن دست ضرر دارد؟ , خواب رفتن مکرر دست و پا , دلیل خواب رفتن دست چیست , خواب رفتن بدن در بیداری , عکس خواب رفتن دست و پا , سر درد و خواب رفتگي سر , علت گزگز دست و پا چیست , خواب رفتگی دست در خواب , علت خواب رفتن پای راست , رفع مشکل خواب رفتن دست , علت سر شدن انگشتان دست , اندازه دست و پای انسان , علت ورم انگشتان دست چپ , بی حسی دست چپ و پای چپ , کرختی صورت بعد از خواب , علت خواب زیاد در زنان , دست روی پا نشانه پیست , علت زود خواب رفتن بدن , علت خواب رفتن شصت دست , علت سنگینی پلک بیهالی , خواب رفتن انگشتان دست , خواب رفتن دست در خواب , بی حس شدن دست در خواب , علل گرگر شدن دست و پا , گزگز انگشتان دست کودک , گزگز انگشتان دست راست , دست روی پا نشانه چیست , علت خواب رفتن شست دست , علت تکان خوردن ران پا , ورم دستها هنگام خواب , مور مور شدن دست راست , علت خواب رفتن پای چپ , ضعف دستان پس از خواب , خشک شدن دست و کف دست , علت سنگین شدن دست چپ , علت کزکز دست در رژیم , خواب رفتن ران پای چپ , علت خاب رفتن دست وپا , علت خواب رفتگی عضلات , دلیل خواب رفتگی دست , خواب رفتن کف دست چپ , خواب رفتن اعضای بدن , سر شدن ساق پای راست , علت سیاه شدن کف دست , علت به خواب رفتن سر , خواب رفتن بیش حد پا , گزگز دست ها در خواب , علت کبودشدن دست وپا , علت سوزن دادن کف پا , علت خواب رفتن دستها , گزگز شدن دست یا پا , علت وردم بدن در شب , دلیل خواب رفتن بدن , دلیل خواب رفتن دست , خواب رفتن یک انگشت , خواب رفتگی دست وپا , علت ورم دست در صبح , خواب رفتگی دست چپ , علت سر شدن دست چپ , علت سر شدن یک گوش , کرخت شدن دست و پا , دست چپ گز گز میشه , علت خواب رفتگی پا , دلیل خواب رفتن پا , پف دست و پا مزاج , علت لغوه ی دستان , علت گزگز کردن سر , علت خواب رفتن پا , سر شدن دست راست , خوابیدن دست وپا , سر شدن دست و پا , خواب رفتن پاها , سر شدن کف پاها , بی حالی دست چپ , دلیل خواب زیاد , خواب رفتگی بدن , خواب رفتن ریه , بی حسی دست چپ , سر شدن دست چپ , خواب رفتگي سر , خواب رفتن بدن , خواب رفتگی پا , علت خواب ممتد , ترزش زیاد دست , دلایل سری بدن , خواب رفتن سر , سست شدن پاها , خواب رفتن پا , گزگز دست ها , خواب رفن پا , علل گزگز پا , دست و پا چه , حق دست وپا , زود پا شدن

سلامت ، درمان بیماری ها ، مقالات پزشکی ، اطلاعات دارویی ، تغذیه ، رژیم درمانی

 


ادامه امروز »

9 دلیل که چرا تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما ضروری است!

هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(اسکلت ویژه هالووین)

علل خواب رفتن دست و پاها


چطور کمتر فحش بدیم؟!


هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(بوقلمون)


چند کاربرد باحال بطری پلاستیکی!


هر جمعه یک “اوریگامی” یاد بگیرید(خرگوش)

وقتی این اتفاق در بچگی برایم رخ می‌داد، می‌ترسیدم و فکر می‌کردم کار اشتباهی برای بدنم انجام داد و دیگر هرگز نمی‌توانم دستم را تکان دهم. اما همیشه دستم به حالت عادی باز می‌گشت.

به گفته جیمز دایک، یک نرولوجیست از کلینیک مایو، این پدیده طبیعی و رایج است. و حتی این پدیده یک مثال جالب و بارز از قدرت بدن در دفاع و مراقبت از خودش در زمان بی حسی خواب است.

دایک می‌گوید، یک برداشت غلط از این پدیده، ارتباط دادن آن با نرسیدن خون به شریان‌های اصلی است. او گفت: “میتوان گفت دلیل اصلی فشرده شدن اعصاب است. عصب‌ها فشار داده شده و به مرور موجب به وجود آمدن بی حسی در اعضا می‌شود.

هر فرد تعدادی عصب در دستش دارد که هر کدام نقشی حیاتی ایفا می‌کنند.

1- عصب زیر بغل، دست را از شانه بلند می‌کند

2- اعصاب عضلانی آرنج را خم می‌کنند

3- اعصاب شعاعی دست را صاف می‌کند و مچ و انگشت‌ها را کنترل می‌کند

4- اعصاب اولنار انگشت‌ها را باز می‌کند

با این حال دایک می‌گوید دلیل اصلی و فیزیولوژیکی و تاثیرات هر یک از این اعصاب به درستی شناخته نشده‌اند. اگر شما روی دستتان بخوابید مثل پا گذاشتن بر شلنگ باغبانی است. با این کار شما جریان اطلاعاتی که به مغز می‌رسد را مختل می‌کند.

دایک دو دلیل می‌آورد :

1- بیداری حین خواب REM

در واقع به صورت موقت بدن فلج می‌شود. هنگام خواب REM (خوابی که در آن چشم‌ها و بدن فعالیت فیزیکی دارند) مغز برای آرام کردن بدن سیگنالی برای فلجی موقت به اعضا می‌فرستد. اگر شما در بین این عمل از خواب بیدار شوید،پیش از به دست آوردن کنترل بدنتان هشیار هستید. این حالت را فلجی خواب نیز می گویند که می‌تواند وضعیت بسیار ترسناکی باشد. در واقع شما در میان خواب و بیداری گیر کرده‌اید و نمی‌توانید تکان بخورید.

2- فشرده شدن اعصاب به فلج شدن موقت انجامیده است

فشرده شدن اعصاب می‌تواند خطرناک باشد، خوشبختانه بدن قادر به این است که پس از فشرده شدن عصب برای مدتی، خود به خود شما را بیدار می‌کند. پس از بیدار شدن، اعصاب رها می‌شوند و عضلات کم کم به هوشیاری می‌رسند  که معمولا همراه با احساس سوزن و پونز همراه است.

به گفته مرکز سلامت دانشگاه روچستر، سیستم عصبی هنگام بازیابی و ترمیم اذیت کننده است. این به این دلیل است که عصب‌ها به صورت خودبه‌ خود بازیابی می‎‌شوند و احساس سوزن و پونز معمولا نشانه خوبی است و به این معناست که عصب‌ها در حال راه اندازی دوباره هستند.

وقتی فردی بر روی عضوی می‌خوابد، احتمال وارد شدن آسیب جدی به آن عضو کم است. اما مواردی هستند که در آن فشردگی اعصاب ممکن است مشکلات بزرگتری به وجود بیاورد،دایک می‌گوید اگر از مستی بیهوش شدید، دستتان تکان نمیخورد. و روز بعد، پس از بیدار شدن قادر به تکان دادن مچ و یا باز کردن انگشتانتان نخواهید بود. این حالت به دلیل ترمیم یافتن اعصاب ممکن است مدتی طول بکشد.

پس از آن هم نوروپاتی ارثی را داریم که به فلج فشاری منجر می‌شود، این یک حالت ژنتیکی است که مردم را در برابر آسیب‌های فشاری حساس‌تر می‌کند. این افراد معمولا با احتیاط می‌خوابند تا عضوی زیر بدنشان نماند، یا پاهایشان را جمع نمی‌کنند تا از فشار عصبی جلوگیری کنند.

با این حال، همچنان بیدار شدن در چنین حالتی، معمولا تنها یک گرفتگی خفیف و ساده است و احتمالا به گفته دایک، چون می‌ترسید این زمان طولانی‌تر به نظر می‌رسد، در غیر این صورت خیلی زود این مشکل برطرف می‌شود.

منبع:Msn

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.


علت پایین بودن مینیمم فشار خون چیست؟


علت ترش شدن دهان چیست؟


علت سرگیجه ناگهانی چیست؟


فواید و مضرات تماشای تلویزیون


آب اکسیژنه چیست؟

علل خواب رفتن دست و پاها


علایم ایدز در مردان


خواص جوانه گندم


علت پایین آمدن سطح هوشیاری چیست؟


مضرات الکترو اسموک ، دستگاه ترک سیگار


برای ضعف بدن چه بخوریم؟


چرا باید روزمان را با زنجبیل شروع کنیم؟


4 درمان خوشمزه سرماخوردگی!


خانوم های سحر خیز افسرده نمیشوند !


9عادت آدم های خیلی خیلی سالم!


چرا همیشه سردتان است؟


هفت دلیل اصلی یبوست!


اینفوگرافی/ ۱۰ راه ساده برای درمان گلودرد

10 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی


چرا باید روزمان را با زنجبیل شروع کنیم؟


خواص انگور


خواص زغال اخته


خواص زعفران


خواص رزماری


خواص شگفت‌انگیز دانه‌ی چلغوز


مصرف روزانه ی عسل چه فوایدی برای بدن دارد؟


چگونه به طور طبیعی لبانی صورتی داشته باشیم؟

10 روش خانگی و موثر برای از بین بردن زگیل های پوستی

امواج وای‌فای بر عملکرد مغز چه تاثیری دارد؟


چاره طب سنتی برای گرمازدگی

رابطه جنسی برای مبتلایان به دیابت چگونه است؟

مراقبت و بهبود بینایی بدون استفاده از لیزر و عینک


لوسمی سرطان خون قابل درمان است


درمان عفونت گوش باروش های خانگی


علت بروز آلرژی و درمان آن

 

10 تبلیغ خلاقانه +عکس


مشاهده

تصاویر روز 1397/07/29


مشاهده

حیوانات هم عاشق می شوند+عکس


مشاهده

copyright © 2015 – 2018 Mashrooh

. استفاده از مطالب سايت مشروح فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است

علل خواب رفتن دست و پاها
علل خواب رفتن دست و پاها
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *