علت واريکوسل راست

دوره مقدماتی php
علت واريکوسل راست
علت واريکوسل راست

نشان‌گذاری

عجب سازنده ی این علامت عرب دولاب است
[[رده:نمادهای
نوشتار]]




خانه

دوره مقدماتی php

موبایل

 

 

علت واريکوسل راست

 

همان‌طور كه خانم‌ها لازم است به صورت دوره‌اي و مرتب تحت معاينات متخصص زنان براي مطمئن شدن از سلامت سيستم تناسلي‌شان قرار بگيرند، آقايان هم لازم است با مشاهده كوچك‌ترين مورد غير عادي به متخصص اورولوژي مراجعه كنند، اين در حالي است كه شرم و حياي بسياري از آقايان در مراجعه به متخصصان بيماري‌هاي تناسلي، باعث بروز مشكلات جبران‌ناپذيري همچون عقيمي مي‌شود.

نمونه بارز اين دست بيماري‌ها، واريكوسل است كه با واريسي شدن عروق بيضه همراه بوده و در 10درصد مردان بالغ مشاهده مي‌شود. به عقيده كارشناسان، اين بيماري از شايع‌ترين عوامل ناباروري در مردان است.

 

شايع‌ترين بيماري مردان پس از بلوغ

واريكوسل يا واريسي شدن عروق بيضه شايع‌ترين بيماري مردان پس از بلوغ است و 10درصد مردان بالغ به آن مبتلا مي‌شوند. نكته مهم‌تر آن‌كه اين بيماري به‌رغم آن‌كه گفته مي‌شود شايع‌ترين عامل ناباروري مردان است لزوما منجر به ناباروري نمي‌شود. سن شروع آن هم معمولا در زمان بلوغ يا بلافاصله پس از بلوغ است، ولي در سن كمتر يا سن بالا نيز ممكن است ايجاد شود.

واريكوسل به دنبال گشادي سياهرگ‌هاي بيضه رخ مي‌دهد و در واقع نوعي تمايل سرشتي براي شل بودن جداره سياهرگ‌ها در سراسر بدن است. به بيان ديگر در افرادي كه مبتلا به واريكوسل هستند، احتمال بروز واريس پا و هموروئيد نيز بيشتر است.

واريكوسل بيماري‌اي است كه بسته به شدت آن با درد، آتروفي (كوچك شدن سايز و نرم شدن قوام بيضه) و ناباروري همراه خواهد بود. درد ناشي از واريكوسل دردي است كه با احساس سنگيني همراه است، كه با فعاليت و ايستادن تشديد شده و با استراحت بهبود پيدا مي‌كند. به‌علاوه شيوع اين بيماري در وريد بيضه چپ بسيار بيشتر از بيضه راست است.

 

آيا ناباروري سرنوشت حتمي واريكوسلي‌هاست؟

جالب است بدانيد كه حدود يك‌ششم مردان واريكوسل دارند و در مرداني كه دچار ناباروري هستند، اين رقم بالاتر است و به 40 درصد مي‌‌رسد. بي شك واريكوسل مي‌تواند از شايع‌ترين علل توليد كم اسپرم و كاهش كيفيت آن تلقي شود، اما همه واريكوسل‌ها بر توليد اسپرم اثر نمي‌گذارند.

وقتي خون در وريدهاي بيضه به دنبال بروز واريكوسل تجمع يابد، درجه حرارت بيضه بالا مي‌رود، در حالي كه اسپرم‌ها بايد در درجه حرارت كمتري به فعاليت‌هاي طبيعي‌ ادامه دهند،‌ براين اساس روند توليد اسپرم‌ها دچار اختلال مي‌شود. بعلاوه از آنجا كه ترشحات هورموني غدد فوق كليوي مستقيما به بيضه منتقل مي‌شود، هرگونه اختلال در وريدهاي بيضه چپ مي‌تواند در فعاليت هورموني غدد فوق كليوي هم اشكال ايجاد كند.

با اين حال هيچ رابطه علمي ثابت شده‌اي مبني بر ارتباط قطعي ناباروري و واريكوسل وجود ندارد. به‌علاوه ما از نظر اخلاقي قادر به تاييد قطعي اثرات اين بيماري بر ناباروري مردان،صرفا به دليل وجود درصدي احتمال نيستيم، مگر آن كه بررسي‌هاي تخصصي روي اسپرم‌ها (اسپرماتوگرافي) اختلالي در توليد اسپرم را تاييد كند كه در آن صورت فرد بايد تحت جراحي واريكوسل قرار بگيرد.

 

شايد اين بيماري بدون نشانه باشد

واريكوسل، اغلب علامتي ندارد. بندرت درد ايجاد مي‌كند و ممكن است در طول روز به علت فعاليت‌هاي جسمي بدتر شود ا ما با خوابيدن به پشت تخفيف پيدا مي‌كند. در طول زمان ممكن است واريكوسل بزرگ‌تر و چشمگيرتر شود. با اين حال از آنجا كه واريكوسل معمولا علامتي ندارد،‌ اغلب هنگام ارزيابي ناباروري يا معاينه توسط خود فرد يا پزشك متخصص كشف مي‌شود. بهترين توصيه در چنين شرايطي اين است آقاياني كه در بيضه هايشان احساس درد، تورم يا تغييرفرم مي‌كنند بايد حتما به يك اورولوژيست مراجعه كنند، چرا كه برخي از اين عارضه‌ها ممكن است به درمان فوري نياز داشته باشد.

 

چه وقت درمان ضروري مي‌شود؟

درمان واريكوسل ممكن است ضروري نباشد، اما اگر نابارور هستيد يا واريكوسل شما باعث درد يا تحليل‌رفتگي بيضه‌ها شده، ممكن است لازم باشد آن را ترميم كنيد. درمان با هدف بستن وريدهاي آسيب‌ديده و هدايت جريان خون به وريدهاي طبيعي انجام مي‌گيرد.

در صورتي كه تحليل‌رفتگي پيشرونده بيضه،‌ درد يا نتايج غيرطبيعي در آزمايش اسپرم رخ دهد، ترميم در دوره نوجواني ممكن است ضرورت پيدا كند.

واريكوسل،شدت و ضعف دارد، با توجه به اين‌كه ميزان گشادي وريدها در چه حدي باشد. براساس ميزان گشاد شدن وريدها، شخص داخل شكمش احساس فشار مي‌كند و وريدها ديده‌ مي‌شود. در موارد پيشرفته، اين بيماري مي‌تواند منجر به تحليل رفتن بيضه‌ها شود.

آنچه مهم است اين‌كه واريكوسل در مواردي مي‌تواند نشان‌دهنده تومورهاي بيضه يا كليه بخصوص در سمت راست باشد. در اين صورت بيمار بايد بسرعت تحت عمل جراحي قرار بگيرد. در واقع در كمتر از 10 درصد موارد، واريكوسل‌هايي كه به‌طور ناگهاني، بخصوص در سمت راست ايجاد مي‌شوند، مي‌توانند نشان‌دهنده تومورهاي كليه يا بيضه باشند. به هر حال آنچه مهم است اين كه مردان جوان، خود بايد براي معاينه مراجعه كنند تا متوجه هرگونه حالت غيرعادي در بيضه‌هايشان بشوند.

 

واريكوسل، هميشه نياز به جراحي ندارد

از نظر باليني روش‌هايي براي درمان واريكوسل وجود دارد كه افراد براساس شرايط مختلف مي‌توانند از آنها استفاده كنند اما بخشي از اين شرايط به مسائل فرهنگي شخص برمي‌گردد. اين درست است كه جراحي واريكوسل در شرايط معمولي، جراحي كوچكي است كه زمان كوتاهي داشته، عوارض كم و دوره نقاهت كوتاهي نيز خواهد داشت اما به عنوان مثال در يك پسر بچه 10 تا 12 ساله، به جهت آن‌كه مشكلات روحي و رواني تازه‌اي در او ايجاد نشود، مي‌توان درمان از طريق جراحي را به بزرگسالي‌اش موكول كرد تا مساله باروري يا ناباروري‌اش براي تعيين ضرورت جراحي، بررسي شود.

البته اگر اختلال در حركت اسپرم در شخص تاييد شود، نياز به عمل جراحي ضرورت مي‌يابد، اما جراحي واريكوسل در شخصي كه ازدواج كرده و بچه هم دارد، ضرورت ندارد. اگر شخص بچه ندارد، كنترل وضعيت اسپرم‌ها، هر چند ماه يك‌بار توصيه مي‌شود. فراموش نكنيد كه هرچه قدر واريكوسل شديدتر باشد، پاسخ به درمان جراحي‌اش مطلوب‌تر است.

 

جراحي از ديروز تا امروز

ترميم واريكوسل ممكن است با جراحي باز از طريق شكم، جراحي از طريق لاپاراسكوپي يا جراحي با ميكروسرجري (جراحي ميكروسكوپي) صورت بگيرد.

شيوه‌هاي جراحي در گذشته مبتني بر جراحي باز و ايجاد شكاف كوچكي در ناحيه طناب بيضه بوده كه از طريق شكم صورت مي‌گرفته و عوارض خاص خودش را داشته است. اما امروزه با استفاده از لاپاراسكوپي،اما بدون ايجاد شكاف بزرگ، خارج از حفره شكم، عمل واريكوسل صورت مي‌گيرد.

با اين حال بهترين و كم عارضه‌ترين شيوه جراحي اين بيماري، عمل جراحي با ميكروسرجري است كه مي‌توان به طريق ميكروسكوپي، وريدهاي بيضه را بست واز ايجاد عوارضي چون جمع شدن آب در آنها جلوگيري كرد.

منبع:jamejamonline.ir


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

بیماری واریکوسل چیست؟ پیچ خوردگی غیرطبیعی سیاهرگی بالای بیضه‌ها را بیماری واریکوسل (Varicocele) گویند که به‌معنای بزرگ‌شدن سیاهرگ‌های داخل کیسه‌ی بیضه است. واریکوسل تنها در کیسه‌ی بیضه اتفاق می‌افتد و به واریس که در پاها بروز می‌کند، بسیار شبیه است. این بیماری می‌تواند از تعداد و کیفیت اسپرم‌ها بکاهد و در بعضی موارد موجب بروز ناباروری در فرد بشود. همچنین ممکن است موجب کوچک‌شدن بیضه‌ها نیز بشود. در ادامه مقاله شما را با علت، علائم و تشخیص واریکوسل، خطرات احتمالی و روش‌های درمان آن آشنا می‌کنیم.علت واريکوسل راست

کیسه‌ی بیضه، کیسه‌ای است که بیضه‌ها یا تخم‌ها را نگه می‌دارد. کیسه‌ی بیضه محتوی سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌هایی است که خون را به اندام تولیدمثلی می‌رسانند. ناهنجاری‌های سیاهرگ‌های موجود در کیسه‌ی بیضه می‌تواند موجب بروز واریکوسل بشود. واریکوسل بسیار رایج است. ۱۵ درصد از مردان بالغ و ۲۰ درصد از مردان نوجوان به واریکوسل مبتلا هستند. این بیماری در مردان ۱۵ تا ۲۵ ساله رایج‌تر است. واریکوسل معمولا در دوران بلوغ شکل گرفته و در بیضه‌ی چپ رایج‌تر است. آناتومی بیضه‌ی چپ و راست متفاوت است. ممکن است این بیماری در هر دو بیضه بروز بکند، ولی این امر بسیار نادر است. این بیماری همیشه موجب کاهش تولید اسپرم نمی‌شود.

طناب اسپرمی وظیفه‌ی نگه‌داشتن هریک از بیضه‌ها را برعهده دارد. این طناب شامل رگ‌ها، سرخرگ‌ها و اعصابی است که از این غده‌ها نگهداری می‌کنند. در سیاهرگ‌های سالم در داخل کیسه‌ی بیضه، دریچه‌های یک‌طرفه، خون را از بیضه‌ها به کیسه‌ی بیضه و سپس به قلب برمی‌گردانند. گاهی روند عادی حرکت خون از طریق سیاهرگ‌ها دچار اختلال شده، موجب تورم رگ‌ها می‌شود و رفته‌رفته واریکوسل پیشرفت می‌کند. تاکنون هیچ عامل مؤثری در بروز این بیماری شناسایی نشده و علت دقیق آن مشخص نیست.

ممکن است این بیماری هیچ‌گونه علائمی را در فرد ایجاد نکند. اما بروز علائم زیر محتمل است:

در مورد خطرات واریکوسل باید گفت این وضعیت می‌تواند بر باروری تأثیر بگذارد. این بیماری در ۳۵ تا ۴۴ درصد مردان مبتلا به ناباروری اولیه و در ۴۵ تا ۸۱ درصد مردان مبتلا به ناباروری ثانویه وجود دارد. ناباروری اولیه به حالتی اشاره دارد که تلاش زن و شوهر برای بچه‌دارشدن پس از حداقل یک سال، بی‌نتیجه باقی بماند. ناباروری ثانویه مربوط به زوج‌هایی است که حداقل یک بار نتیجه گرفته‌اند، اما برای بار دوم نمی‌توانند بچه‌دار بشوند.

معمولا پزشک واریکوسل را بعد از معاینه‌ی فیزیکی تشخیص می‌دهد. در حالت درازکش همیشه نمی‌توان واریکوسل را احساس کرد یا دید. بنابراین پزشک در حالت ایستاده و درازکش بیضه‌های شما را معاینه می‌کند. ممکن است پزشک بر روی شما سونوگرافی بیضه انجام بدهد. این روش کمک می‌کند تا پزشک وضعیت رگ‌های موجود در بیضه‌تان را معاینه کند و تصویر دقیق‌تری از وضعیت‌تان داشته باشد. هنگامی که بیماری تشخیص داده می‌شود، پزشک با توجه به اندازه‌ی توده‌ی بیضه‌تان، وضعیت‌تان را از ۱ تا ۳ دسته‌بندی می‌کند. درجه‌ی ۱ خفیف‌تر و درجه‌ی ۳ حادترین است. اندازه‌ی توده الزاما روند کل درمان را مشخص نمی‌کند، زیرا ممکن است شما نیاز به درمان نداشته باشید. ضرورت و روش‌های درمان بر اساس میزان ناراحتی یا ناباروری شماست.

درمان واریکوسل همیشه ضروری نیست بلکه تنها در شرایط زیر الزامی است:

اگر می‌خواهید از تکنیک‌های تولیدمثل کمکی استفاده کنید، باید به درمان‌تان جدی فکر بکنید. واریکوسل می‌تواند در عملکرد بیضه‌ی برخی افراد اختلال ایجاد بکند. هرچه زودتر شروع به درمان بکنید، احتمال افزایش تولید اسپرم‌تان افزایش می‌یابد. گاهی‌اوقات پوشیدن لباس زیر تنگ یا بیضه‌بند می‌تواند درد و ناراحتی‌تان را کاهش بدهد. اگر علائم‌تان بدتر شد، شاید درمان‌های دیگر مانند واریکوسلکتومی و آمبولیزاسیون واریکوسل ضرورت پیدا بکند.

واریکوسلکتومی از جراحی‌هایی است که پس از انجام آن نیازی به بستری‌شدن در بیمارستان نیست. یک ارولوژیست (متخصص ارولوژی) از طریق شکم یا لگن شما، رگ‌های غیرطبیعی را به هم متصل می‌کند. سپس جریان خون رگ‌های غیرطبیعی به حالت عادی برمی‌گردد. با پزشک خود درمورد چگونگی آمادگی برای عمل جراحی و آنچه بعد از آن اتفاق می‌افتد، صحبت کنید.

آمبولیزاسیون واریکوسل یک عمل جراحی بوده که کمتر از روش قبلی تهاجمی است و فرد می‌تواند در همان روز از بیمارستان مرخص بشود. در این روش، یک کاتِتِر (یک لوله‌ی نازک، بلند و قابل‌انعطاف که در پزشکی کاربرد دارد) کوچک به سیاهرگ کشاله‌ی ران یا گردن وارد می‌شود. سپس یک فنر توسط کاتتر در واریکوسل قرار داده می‌شود. این فنر از خون‌رسانی به رگ‌های غیرطبیعی جلوگیری می‌کند.

ناباروری یکی از عوارض رایج واریکوسل است. اگر شما و همسرتان در بارداری مشکل دارید، با یک متخصص مشورت کنید. جراحی، تنها در صورتی توصیه می‌شود که درد دارید یا قصد بچه‌دارشدن را داشته باشید. برای انتخاب روش درمانی مناسب با پزشک مشورت کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

var head = document.getElementsByTagName(“head”)[0];
var script = document.createElement(“script”);
script.type = “text/javascript”;
script.async=1;
script.src = “https://s1.mediaad.org/serve/chetor.com/loader.js” ;
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خواص خوراکی ها

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

آخرین مطالب

علت واريکوسل راست

جلوگیری از سرطان سینه با ۱۵ غذای سالم

۸ قانونی که در تصمیم گیری برای سال جدید باید در نظر بگیرید

معرفی کتاب پیامبر و دیوانه؛ عارفانه ای از جبران خلیل جبران

اهداف SMART؛ هدف گذاری موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟


وزرش بادی ریتم و فواید آن برای بدن

ترین های جهان

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

بهترین فیلم های تاریخ سینما که حداقل یک بار باید ببینید

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟


برترین فوتبالیست های جهان در طول تاریخ

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز


“آینده در دستان شماست

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…علت واريکوسل راست

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

واریکوسل بر حسب شدت درجه بندی می شود. نوع خفیف درجه یک، نوع متوسط درجه دو و نوع شدید درجه سه نامیده می شود.

واریکوسل یک بیماری شایع است و مهمترین و شایعترین علت ناباروری قابل اصلاح در مردان می باشد. اغلب مردان مبتلا به این بیماری نمی دانند نیاز به چه اقدامی دارند و علی رغم اینکه با پزشکان مختلف مشورت می کنند، هنوز نمی توانند تصمیم قطعی در مورد بیماری خود بگیرند. در این نوشتار سعی می شود که به سئوالات متداول که مبتلایان به واریکوسل می کنند، پاسخ داده شود.

 

واریکوسل از کلمه واریس منشاء می گیرد. واریکوسل عبارت از متسع شدن و گشاد شدن وریدها یا سیاهرگهای اطراف بیضه می باشد.

 

علت واريکوسل راست

سیاهرگها مسئول خارج کردن خون از عضو و هدایت آن بطرف قلب می باشند. برای اینکه خونی که بطرف بالا و سربالائی می رود بطرف عقب برنگردد، داخل سیاهرگها دریچه هائی وجود دارند که از برگشت خون بطرف عقب جلوگیری می کنند. حال اگر این دریچه ها خراب شوند، خون براحتی بطرف عقب برگشته و سبب اتساع سیاهرگها می شود. در موارد نادر بخصوص اگر واریکوسل در طرف راست باشد و ناگهان ایجاد شده باشد، علت آن می تواند سرطان کلیه باشد.

 

بیضه ها برای اینکه خوب بتوانند نطفه مردانه یا همان اسپرم تولید کنند، باید درجه حرارت آنها نیم درجه کمتر از درجه حرارت بدن باشد. به این دلیل موقعیت بیضه‌ها خارج از داخل بدن می باشد. وقتی سیاهرگهای اطراف بیضه متورم وگشاد می شوند، درجه حرارت بیضه‌ها بالا رفته و ممکن است تولید اسپرم آسیب ببیند.

 

خیر. بسیاری از مردان مبتلا به واریکوسل دارای چند فرزند بوده و تا آخر عمر نیز از وجود واریکوسل در خودشان بی اطلاع می مانند.

 

بله. ولی در 90 درصد موارد فقط بیضه چپ گرفتار می شود.

 

•  درد مبهم در ناحیه بیضه ها

•  احساس سنگینی یا کشیدگی در بیضه

•  رگهای متسع در داخل کیسه بیضه

•  احساس ناراحتی در بیضه یا کیسه بیضه

•  کوچکی بیضه مبتلا

 

اگر بررسی شود حدود 40 درصد مردان نابارور دارای واریکوسل هستند.

 

این امر بسیار نادر است. در مردانیکه دارای آزواسپرمی هستند و واریکوسل نیز دارند باید دنبال علل دیگر آزواسپرمی بود.

 

خیر. در مواردیکه مشکل بیمار شدید است، عمل جراحی واریکوسل منجر به حاملگی طبیعی نمی شود، ولی مواردی وجود دارند که کیفیت و کمیت اسپرم آنقدر بد است که امکان بارداری حتی با روشهای لقاح مصنوعی نیز وجود ندارد، در همچون مواردی عمل جراحی واریکوسل می تواند سبب بهبود کمیت و کیفیت اسپرم شده و شانس موفقیت لقاح مصنوعی را بالا ببرد.

 

معمولا خیر. بعد از عمل بهتر است بیمار حداقل شش ماه تحت درمان داروئی قرار گیرد. اسپرم از نظر کمیت (تعداد) و کیفیت (حرکت و شکل طبیعی) می تواند مشکل داشته باشد. برای بهبود کمیت و کیفیت اسپرم داروهای جداگانه ای لازم است. بستگی به نوع مشکل می توان یک یا چند نوع از این داروها را برای بیمار تجویز کرد.

 

اغلب بیماران عجله دارند و چند هفته پس از عمل تقاضای انجام آزمایش برای مشاهده نتیجه عمل هستند. یک سلول زایا در داخل بیضه 72 روز طول می کشد تا تبدیل به اسپرم بالغ شود، در هر نوع مداخله درمانی در مردان نابارور از جمله عمل جراحی واریکوسل باید حداقل دو دوره 72 روز تا بهبود قدرت باروری منتظر شد. بنابراین باید در حدود شش ماه بعد از عمل منتظر شد تا نتیجه عمل مشخص شود. در مدت این شش ماه بهتر است بیمار دارو دریافت کند.

 

واریکوسل با گذشت زمان و بتدریج سبب آسیب به قدرت باروری مرد می شود. درست است که شما در حال حاضر مشکلی ندارید ولی ممکن است چند سال بعد واریکوسل سبب آسیب به قدرت باروری شما شود.

 

گاهاً بعضی افراد دارای واریکوسل شدید هستند و صاحب فرزند می شوند. تعدادی از این افراد مثلاً 10 سال بعد می خواهند صاحب فرزند دوم شوند، ولی آزمایش نشان می دهد که دچار ناباروری شده‌اند. در این افراد واریکوسل شدید با گذشت زمان تولید اسپرم را آسیب زده‌ است. باید متذکر شد که وجود واریکوسل دلیل حتمی بر آسیب به قدرت باروری مرد در آینده نیست، ولی آن بالقوه قابل اتفاق افتادن است.

 

خیر. واریکوسل در مردانی نیاز به عمل جراحی دارد که هنوز ازدواج نکرده و صاحب تعداد دلخواه فرزند نشده اند.

 

معمولا توصیه می شود که واریکوسل بخاطر وجود درد در بیضه جراحی نشود، در افرادیکه درد شدید بیضه دارند، بعد از عمل جراحی واریکوسل در 80-70 درصد موارد درد بهبود پیدا می کند، ولی این حتمی نیست.

 

واریکوسل را می توان به دو روش لاپاراسکوپی و جراحی باز درمان کرد. چون هدف از جراحی لاپاراسکوپیک ترخیص زود بیمار و داشتن شکاف اندک بر روی بدن است، بعلت اینکه واریکوسل را می توان با یک شکاف 3 سانتی متری و بصورت سرپائی جراحی کرد، دیگر جراحی لاپاراسکوپیک واریکوسل توصیه نمی شود، چون جراحی لاپاراسکوپیک واریکوسل دارای عوارضی است که جراحی باز ندارد، مثل سوراخ شدن روده ها.

 

بله. یکی از خصوصیات جراحی واریکوسل عود آن بعد از عمل است. میزان عود حدود 15 درصد است، ولی با استفاده از میکروسکوپ این میزان کمتر می شود. استفاده از میکروسکوپ هزینه جراحی را 25 درصد زیاد می کند.علت واريکوسل راست

 

گرید (Grade) نشاندهنده شدت واریکوسل است و ترجمه فارسی آن درجه می باشد. واریکوسل بر حسب شدت درجه بندی می شود. نوع خفیف درجه یک، نوع متوسط درجه دو و نوع شدید درجه 3 نامیده می شود. در نوع درجه 3 تمامی کیسه بیضه همانطرف پر از عروق متسع می باشد که اصطلاحا گفته می شود مثل اینکه کیسه بیضه پر از کرم خاکی است.

 

با اینکه عمل جراحی واریکوسل یک عمل جراحی ساده است، ولی دارای عوارض بالقوه نیز می باشد. این عوارض عبارتند از:

•   عفونت در محل عمل

•   تجمع مایع در کیسه بیضه و ایجاد هیدروسل

•   آسیب به شریان بیضه که سبب از بین رفتن بیضه همانطرف می شود. چون شریان بیضه بسیار نازک می باشد، معمولاً قابل رویت نیست، و جراح از برهان خلف استفاده می کند، یعنی اطمینان حاصل می کند که رگی که پیدا کرده است، شریان نیست. ولی گاهاً شریان در لا به لای وریدها گیر کرده و آسیب می بیند.

 

اقدامی برای پیشگیری از ابتلا به واریکوسل وجود ندارد.

 

دکتر محمدرضا صفری نژاد، اورولوژیست

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع : safarinejad.com

 

 

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

تصویر امنیتی جدید

اگر در زمینه مشکلات خانواده و تربیت فرزندان نیاز به راهنمایی و مشاوره داریدمشکل خود را با یکی از مشاوران آنلاین ما در میان بگذارید

All Rights Reserved – © 2018 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

ارسال به تلگرام

ارسال به واتس‌اپ

ارسال به توئیتر

ارسال به فیسبوک

ارسال به گوگل پلاس

علت واريکوسل راست

آدرس لینک

واریکوسل (Varicocele) واژه ای است که به اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه ها دور طناب اسپرم بر اتلاق میشود به عبارت دیگر به واریکوز (واریس) سیاهرگهای داخل کیسه ی بیضه واریکوسل میگوییم.

واریکوسل هنگامی شکل میگیرد که دریچه های درون سیاهرگهایی که اطراف طناب بیضوی پیچ خورده اند، نتوانند جریان خون را به درستی بازگشت دهند. این مساله باعث میشود تا خون در ناحیه ی دریچه های لانه کبوتری عبور کرده و به عقب بازنگردد که نتیجه ی این عمل تورم و بزرگتر شدن سیاهرگها است. مشابه این موضوع در واریس (به خصوص در پاها) نیز مشاهده میشود.

واریکوسل معمولا به آرامی تشدید شده و وسعت پیدا میکند و بیشتر در مردان بین سنین ۱۵ تا ۲۵ سال رخ میدهد و عمدتا عروق بیضه ی چپ درگیر میشود. واقعه در افراد مسن تر ممکن است به دلیل تومورهای کلیوی، که باعث انسداد جریان خون سیاهرگی میشوند رخ دهد. به طور کلی واریکوسل در سمت چپ کیسه ی بیضه ( وریدهای بیضه ی چپ) بسیار شایعتر از سمت راست است.

علائم واریکوسل زیاد نیستند و شامل موارد زیر میباشند:

همچنین ممکن است علامت خاصی نیز مشاهده نشود.

گرید ۱ : وریدها هنگام زور زدن قابل لمس می‌باشند گرید ۲ : وریدها در حالت ایستاده قابل لمس می‌باشند گرید ۳ : وریدها در حالت ایستاده قابل مشاهده‌اند واریکوسل ساب کلینیکال: که با معاینه قابل لمس نیستند ولی با سونوگرافی تشخیص داده می‌شود.

اگر شما برای این بیماری نزد پزشک مراجعه کنید، پزشک احتیاج دارد تا ناحیه ی کشاله ران و بیضه ها را معاینه کند، در ملامسه ی کیسه ی بیضه، حالتی شبیه کیسه ای پر از کرم لمس میشود که به دلیل تورم و جداتر شدن رگها میباشد. با اینحال اگر در حال دراز کشیده باشید امکان دارد نتوانید چنین حالتی را تشخیص دهید. همچنین بیضه ای که در سمت واریکوسل قرار گرفته است کوچکتر از بیضه ی دیگر است.

با استفاده از نگهدارنده ها و یا پوشیدن لباس زیر مناسب (شرتی که تنگ نباشد) میتوان تا حدی از درد و ناآرامی کاست. در صورتی که با رعایت این شرایط درد کاسته نشود و یا علائم دیگری مشاهده شود باید درمانهای دیگری را مد نظر قرار داد.

به جراحی اصلاح کردن واریکوسل، واریکوسلکتومی (Varicocelectomy) گفته میشود و معمولا فرد در همان روز بعد از جراحی از بیمارستان ترخیص میشود. عمل واریکوسلکتومی در نیاز به بی حسی دارد و حتی میتوان آن را تحت بیهوشی عمومی انجام داد. اورولوژیست یا جراح برشی در قسمت تحتانی شکم ایجاد میکند و عروق سیاهرگی معیوب را میبندد. با اینکار خون فقط در عروق سالم و طبیعی جریان میابد. بهتر است تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی کیسه یخی بر روی ناحیه قرار دهید تا میزان تورم کاهش پیدا کند.

تکنیک آمبولیزه کردن (مسدود کردن) واریکوسل، روش جایگزین جراحی است. این روش نیز نیاز به استراحت در بیمارستان ندارد و بیمار چند ساعت بعد از عمل، ترخیص میشود. برش ایجاد شده در این روش کوچکتر از روش جراحی است بنابراین بهبودی سریعتر حاصل میشود. حفره ی کوچکی توسط کاتتر در ناحیه گردن یا کشاله ایجاد میشود و کاتتر (لوله ی پلاستیکی) را وارد سیاهرگ میکنند.

با کمک و راهنمایی اشعه X کاتتر را وارد واریکوسل میکنند، سپس حلقه ی کوچکی از درون کاتتر عبور داده میشود و درون واریکوسل جاسازی میشود. با اینکار، سیاهرگهای معیوب مسدود شده و خون فقط از طریق سیاهرگهای سالم منتقل میشود. بعد از اتمام کار به شما توصیه میشود تا از کیسه یخ استفاده کنید و از حمایت کننده ی بیضه ها استفاده کنید.

واریکوسل عموما بدون عوارض است و نیازی به درمان ندارد. در صورت انجام جراحی میزان اسپرم شمارش شده افزایش میابد ولی این بدان معنی نیست که شانس بارور کردن در شما افزایش یافته است. در اکثر موارد، تحلیل بیضه ها اصلاح نمیشود مگر اینکه جراحی در مراحل ابتدایی و در دوران نوجوانی انجام شود.

مهمترین مشکلی که بواسطه ی واریکوسل ایجاد میشود عقیمی است. در صورت اقدام برای درمان، برحسب نوع واریکوسل و درمان انجام شده ممکن است موارد زیر حادث شوند:

برای جلوگیری از پیشرفت بیماری و تشخیص سریع باید بیضه ها را به صورت منظم معاینه کنید (» نحوه انجام معاینه بیضه ها) و در صورتی که بر روی بیضه ها توده ی متورم و یا غیر طبیعی لمس کردید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب بیشتر در همین رابطه

سلام خسته نباشین. من واریکوسل دارم و یه بارم عمل کردم ولی دوباره برگشته و بدترم شده و از نظر بدنی کمبود وزن دارم. میخواستم بدونم ایا این بیماری در کمبود وزن شدید من تاثیری داره؟

من وایکوسل گرد ۱سمت چپ عمل کردم کهبعد از دو روز اسپرم ازم آمد میخواست بدونم ظرر دارد

با سلام آیا پایین تر بودن بیضه راست بر گرایش به جنس موافق تاثیرگذار است؟

در پاسخ به غلام

سلام خیر

با انجام چه کار هایی عود میکنه؟

سلام خسته نباشیدتورخداکمکم کنیدمن داخل خاب شهوتی شدم دستموگرفتم که شورتم کثیف نشه احساس کردم یک چیزی ریخت داخل بیضام بیضام دردمیکردرفتم دکترکلیه گفت بایدبادوربین نگاه کنم رفتم کلنیک نگاه کردگفت خوبه بدازچندوقت بیضام شل شدوترسیدم که بیضام بزرگ نشده باشه ویک تیرمیکشیدبغل بیضه چپم ومیزدبه کف پام رفتم سونوگفت وارگوسل خیف داری حالا ۵روزه عمل کردم بیضام شل هسته دکترم گفت هر۵رگوبرات گرفتم گفت عملت خوب بودمن میخام بدونم شل شدن بیضام خوب میشه رگای داخل بیضم سفت هسته خوب میشه نگرانم تورخداکمکم کنیددکتری که منوعمل کرده رفته تهران وبدازتهران خارج گفت میره یاحق منتظرجوابتون هستم

سلام ممنون از زحماتتون خسته نباشین.

سلام، خسته نباشید من شوهرم ۶ ساله که عمل واریکسل دو طرفه انجام داده امکان اینکه دوباره برگرده هست .

سلام آقاي دكترتقريبا ٢سال كه فهميدم بيماري واريكوسل دارم عمل هم كردم ولي خوب نشده ميشه راهنماييم كنيد چيكاركنم ممنون ميشم

سلام اقای دکتر، من واریسکول دارم درجه دو هم هست، چه مدت بعد درجه سه میشه. درجه سه بشه چه مشکل حاد تری بوجود میاد که از سربازی معاف میشن ؟ لطفا کمکم کنین

سلام وقت بخیر اقای دکتر من در حالت ایستاده متوجه چیزی نمیشم .ولی پاین بیزه سمت چپم گره رگ به دستم میخوره به صورت دایره هست به نظرتون چیه؟

سلام آقای دکتر برای واریکوسل نوع ۱ که گفتین درمان لازم نیس.برای بهتر شدن یا چطور بگم برای تاحدی از بین رفتن این بیماری چه راه و روشی دارو یا اصلا هرچی.راستش من میرم دانشگاه افسری اونجا دکترا اشکال میگیرن.جوابو به جمیلم ارسال کنید باتشکر.

سلام علیک خسته نباشی دکتر جان مجردم ۲۲سال دارم فعلا هم متاهل نمیشم با مراجعه به دکتر وآزمایش های سونگرافی که از بیضه هام انجام داده دکتر گفت واریکوسل گرید ۱ داری واریکوسل طرف چپ باسم عمل جراحی نوشته منم از عمل جراحی میترسم آیا درمان هست که واریکوسلم رفع بشه؟

سلام دکتر در عمل واریکوسل بیمار رو بی حس میکنن یا بیهوش و چقد طول میکشه

اقای دکتر سلام ایا بیضیه سمت راست کار اسپرم سازی میکنه؟ یا فقط بیضیه سمت چپ اینکاررو میکنه؟اگه چنینه پس سمت راستی کارش چییه؟

در پاسخ به ناشناس

علت واريکوسل راست

سلام هر دو بیضه فعالیت اسپرم سازی را انجام می‌دهند و در صورتی که یکی از دو بیضه آسیب ببینند معمولا مشکلی از جهت باروری ایجاد نمی‌شود.

اسماعیل هستم

ممنونم اقای دکتر ازراهنماییهای خوبتون یه هفته صبر میکنم بعد ازمایشمو میدم خداکنه انچیزی که فرمودید که افراد بعداز عمل واریکوسل قدرت باروریشون برمیگرده برامنم صحت پیدا کنه بینهایت از شما و ایجاد این گفتگویمون متشکرم خداوند راشاکرم که دکترای خوبی وجود دارند مانندتان به امید پیروزی وموفقییت روزافزونتون

سلام دوباره ممنونم از راهنماییهای خوبتون فقط یسوال مونده شما تو این ادرس که منو فرستادید(آزمایش آنالیز اسپرم و تحلیل آن) اونجا گفته تعداد اسپرم باید بالای ۲۰میلیون باشه اخرین ازمایش اسپرمی که من دادم پارسال بود با ۲۵میلیون ولی دکتر بادیدن ازمایش گفتند ۲۵میلیون کمه حتما باید حداقل به پنجاه میلیون برسه ومنو ناامید کردند ..ممنونم از اینکه وقت میزارید وحرفهای مارو میخونیدو پاسخ میدهید لطفا راهنماییم کنید ?????

در پاسخ به ناشناس

سلام ۲۰ میلیون در واقع مرز عقیمی است (البته شانس وجود دارد) و هرچه تعداد اسپرم بیشتر باشد شانس باردار کردن افزایش خواهد یافت.

سلام؟من بار دوممه عمل میکنم می خاستم ببینم بچه دار م یشم مجردم فعلا ۲۴ سالمه

من دوسال پیش عمل واریکوسل انجام دادم قبل عمل تعداد اسپرمم درحد عقیمی بود ۲۰۰۰تا اسپرم یسال پیش ازمایش اسپرم دادم تعدادش رسید به ۲۵میلیون و دیگه ازمایش ندادم ایا میتونیم بچه دار بشیم؟۴۰سالمه خانمم شرایت باردارشدنش طبق ازمایشاتش بسیار بالاست تعداد اسپرم یه مرد باید چندتا بشه تا باروری انجام بشه؟ جوابمو بدید لطفا باتشکر????

در پاسخ به اسماعیل

با سلام در مطلب زیر پاسخ سوال شما داده شده است: » آزمایش آنالیز اسپرم و تحلیل آن

خیلی عالی بود امیدوار شدم بخودم ممنونم از شما چطور میتونم سوال بپرسم ازمتخصصینتون؟

سلام اقای دکتر.پارسال شوهرم بخاطر واریکوسل نوع دو عمل کرد.امروز که سونو دیگه انجام داده که دوبار واریکوسل نوع یک داره.گفتم ببینم دوباره باید عمل کنه یه نه با دارو مشکلش حل میشه.اخه مشکل نازایی براش ایجاد کرده

در پاسخ به ناشناس

سلام واریکوسل نوع ۱ معولا نیاز به اقدام درمانی ندارد.

دکتر دستم ب دامنت من ی مدت بیضه سمت چپم متورم شده و قابل لمس است چ کار کنم؟؟

سلام دکتر من چند وقتی هست که احساس سنگینی تویه بیضه هام میکنم ازمایش سونوگرافی هم انجام دادم ولی مشکلی نداشتم .ولی همچنان احساس سنگینی وگاهی هم تیر میکشن میشه راهنماییم کنین .درضمن من ورزش بدنسازی هم میکنم

سلام خسته نباشید من وقتی بچه بودم سه بار عمل واریکوسل انجام دادم و الان ۲۵ سالمه و درجه ۲ دارم بازم هم باید عمل کنم یا نیاز به عمل نداره؟الان هم نه درد دارم و نه مشکل خاصی؟

سلام دکتر من دو روز میشه که فهمیدم سمت راست بیضه هم سه تا از رگهای نازکش کلفت سیاه شدن میشه راهنمایی کنین ممنون

سلام آقای دکتر دیگه خسته شدم هر مطلبی که بخواینو خوندم دارم کلافه میشم بیضه درد دارم بعد احساس میکنم پروستاتم یکم مشکل داره نه تکرر ادرار دارم نه چیزه دیگه ای فقط یکم سنگینی پایین شکمم همراه با درد و درد در مقعد خیلی کم دارم بعد الان که داشتم بیضمو معاینه میکردم یه چیزی روی بیضه شپم مشاهده کردم که تا دیروز مشاهده نمیکردم یه چیز متحرک بودش نرم رو بیضه چپم موقع نعوظ دردام بیشتر میشن ولی خودم که مطلب زیاد خوندم فکر میکنم مشکلم پیازی میرزاییه چپه همون چیزی که قبل منی میاد و یه چیط خوندم که اون باعث سرطان پروستات میشه، به خدا امتحان دارم فکرم همش به ایناس دیگه کلافه شدم همه نمره هامو بد دادم لطفا کمک کنین میخوام دکتر برم دنبال خوبشم در ضمن ۲ ماه پیشم درد داشتم سونوگرافی کردم مشکلی نبود ۱۷ سالمم هست آیا ممکن سرطان پرستات یا بیضه باشه؟! ):

در پاسخ به ناشناس

با سلام درد بیضه عوامل متعددی دارد از فشارهای فیزیکی ساده، نشستن طولانی مدت، پیاده روی طولانی مدت، بلند کردن اجسام سنگین تا عواملی مثل سنگ کلیه، سنگ مثانه و سایر مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی-ادراری. اگر درد مداوم دارید سریعتر به اورولوژیست مراجعه کنید تا معاینه کنند.

آقا من دیگه نمیدونم چیکار کنم کلافه شدم ۱ ماه پیش بیضه هام درد گرفت در اثر بلند کردن اجسام هم دردش بیشتر میشد تا اینکه رفتم دکتر سونوگرافی کردم مرد موقع سونوگرافی گفت شما مشکلی ندارین و بعد جوابو داد رفتم بیرون دیدم زده واریکوسل خفیف درجه یک دارین تعجب کردم رفتم دکتر معاینه کرد گفت شما مشکلی ندارین الان باز دردش بیشتر شده خودم چک کردم دیدم بالا بیضه چپم یه چیزایی حس کردم آیا واریکوسل دارم؟ لازمه دوباره برم دکتر؟؟

در پاسخ به امیر

سلام وجود طناب‌ و رگ‌ بالای بیضه‌ها کاملا طبیعی است و مربوط به رگ‌های خونرسانی و مسیر انتقال اسپرم می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه فرمایید: » آناتومی دستگاه تولید مثل مردانه

سلام من ۳۴ ساله و متاهل هستم و تا چند وقت پیش هیچ اطلاعی از این بیماری نداشتم تا اینکه پسرخاله کوچکم از وجود چنین بیماری در خودش و داییم خبر داد که عمل کرده بود و من پس از وارسی متوجه بزرگتر بودن بیضه چپم نسبت به بیضه راست شدم تقریباً ۱و نیم برابر حتی در حالت نشسته و خوابیده و جدیدا گاهی با درد خفیف همراهه و گاهی هم اصلا درد نداره دقت نکرده بودم چند ساله این مشکلو دارم چون هیچ اطلاعی از وجود همچنین بیماری نداشتم و هیچ مشکلی در نزدیکی نداشتم ولی برای بچه دار شدن هیچ اقدامی تاحالا انجام ندادم چون بیکار شدم و از نظر مالی مشکل دارم ميخواستم زمانی که وضعیت کاریم مساعد شد اقدام کنم احتمالا چند ماه آینده پسرخالم بدجور منو از این بیماری ترسوند میگفت دایی کوچیکم کلا عقیم شده بود با توجه به اطلاعاتی که از اینترنت در مورد این بیماری گرفتم فکر کنم از نوجوانی این بیماری رو داشتم و ازش بیخبر بودم چون یک رگ بزرگ یادمه از دوران نوجوانی به بیضه چپم میرفت که همون زمانها ۱۸ سال پیش به دایی بزرگم پزشک بود نشون دادم گفت رگ اسپرمه و مشکلی نیست و من هم دیگه پیگیر نشدم و دقت نکردم تا چند ماه پیش که پسرخالم منو آشنا کرد با این بیماری ميخواستم بپرسم نکنه من چون دیر فهمیدم سالهاست کلا عقیم شدم و خودم خبر ندارم خواهشا راهنماییم کنین از نگرانی دربیام خیلی فکر منو مشغول کرده ممکنه من کلا عقیم باشم؟؟؟؟ آیابعد از عمل هم ناباروری ممکنه درمان نشه و من تا آخر عمر بچه دار نشم؟؟؟

در پاسخ به رضا

با سلام معمولا عقیمی حاصل از واریکوسل پس از درمان برطرف می‌شود و قدرت باروری فرد برمی‌گردد.

سلام و خستخ نباشیو بابت سایت خیلی خوبتون ممنونم من ۲۳ سالمه و ۵ ماهی میشه ک درد بیضه سمت راست داشتم مراجع کردم دکتر با معاینه گفت ک با استراحت و نرفتم ب ورزش بدنسازی خوب میشم چند ماهی گذشت رفته رفته بهتر شدم ت این ک دوباره رفتم باشگاه و قرص متان استفاده کردم امروز یه کیست توده لخته گی یا هرچیزی دقیقا تو رگ بالای بیضه سمت چپم ایجاد شده ک نمیتونم تکان بخورم فردا دوباره مراجعه میکنم ولی خواستم از شما هم راهنمایی بگیرم من چ کنم

میخواستم بدونم کسی که واریکسل نوع۱ داره ایا میتونه رابطه جنسی برقرار کنه براش خطری نداره یا مشکلی پیش نمیاد؟

در پاسخ به ناشناس

خیر مشکلی ندارد.

سلام من پسر ۳۱ساله متأهل هستم رگ خونی بالای بیضه سمت راستم کمی قرمز شده و مقدار کمی درد بیضه دارم لطفا راهنمای بفرمایید.تشکر

من ۳۲سال دارم وواریکسول درجه ۲دارم آزمایش اسپرم دادم دکتر گفت نیازی ب عمل نیس ت ولی در محل بیضه هادرددارم.راهنمایی کنید

سلام آقای دکتر. من بر روی کیسه بیضم یک برجستگی دارم که اولا کوچک بود ولی الان اندازه یک نخود است

سلام،من ۳۶سالمه۲۰سال قبل عمل واریسو انجام دادم،درجه سه یا شدید بود،الان بزرگیو اویزان بودن بیش ار حد بیضه ها خیلی ازار و اذیتم میکنه،لطفا اگه راهی برا تخلیه رودهای درون کیسه بیضه ها و کوچک و جمعو جور کردن اونها وجود داره راهنمایی بفرمایید. سپااااسگذارم.

خون مردگی بیضه چیست

با سلام و خسته نباشید،من ۲۲سال دارم،اگر بعد از عمل عقیم شدم درمان دارد؟؟

سلام من ۳۵سال هستم رفتم دکتر معاینم کرد گفت واریس بیضه در سمت چپ داری باید عمل بشي آیا درمان دیگری دارد اگر عمل کنم مشکلی به وجود نمياد لطفا راهنمايم کنید متشکرم

سلام من شوهرم عمل واریکسول انجام داده چقد طول میکشه تا نتیحه بگیریم و بچه دار شیم

در پاسخ به ناشناس

سلام دوست عزیز,…..منم شوهرمو ۸ماهه عمل کردم هنوز بچه دار نشدیم …..حدود ۶ماه بعد از عمل امکان بچه دارشدنه مهیاست

سلام من ۲۷ سالم رگهای اطراف بیضع سمت چپ متورم شده ویک رگ روی بیضع سمت چپ با چشم دیده میشود و از بزرگتر است و وقتی بیضه جمع میشود از بین میرود.مشکل خاصی دارد.ممنون

سلام من ۲۲سال دارم. من تو سن ۱۳سالیگی درد داشتم اون موقع درد میگرفت خوب می شد ولی الان دیگه نه فرق میکنه بیضه چپم درد میکنه باشگاه هم رفتم فشار اوردم بتر شد لطفا در این مورد راهنماید فرمایید مممنون!

با سلام و ارض ادب خدمت شما ، من ۲۱ سال دارم و دو هفته است که عمل واریکوسل انجام دادم ، من هم واریکوسل چپ داشتم و هم راست که چپ شدیدتر بود و راست خفیف(mild).در واقع جراح فقط سمت چپ را جراحی کرده است. میخواستم بدانم واریکوسل راست تاثیری در قدرت باروری دارد یا خیر؟ آیا وجود رگ های گشاد و حالت کشیدگی در بیضه بعد از عمل نشانه عود بیماری است یا خیر؟ من سفالکسین مصرف کردم که چند روزی است که تمام شده اند و در محل عمل چرک بیرون میاید و هنگام انزال بیضه چپ یک روز درد میگیرد. ایا نیازی به مصرف دوباره دارو است؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

باعرض ادب بنده یبار بیضه سمت چپو عمل کردم ولی بعد سه ماه سونو گرفتم میگه هنوز الانم هردو بیضه هام گرفتن.چپ۵٫۹راست۲٫۹هستن الان باید چکنم خیلی اذیت شدم

سلام خدمت شما اقاي دكتر من ٢٦ سال دارم و حدود ۱ سال شايدم بيشتر متوجه درد و يه توده در بالاي بيضه سمت چپ جايي كه رگ هاي خوني وصل هستن شدم به دكتر مراجعه كردم دكتر با معاينه به وجود كيست پي برد و سونوگرافي نوشت در سونوگرافي چيزي ديده نشد و همه چي نرمال بود به دكتر مراجعه كردم گفت چيزه جدي نيست ولي شديدا درد دارم و امكانش چي ميتونه باشه ايا امكان داره سونوگرافي اشتباه كرده باشد لطفا راهنمايي كنيد در ضمن تا زيره شكمم درد ميزند ممنون از سايت خوبتون

سلام من ۲۳ سال عمر داردم و در معاینات که انجام دادن گفتن من واریکوسیل درچه ۴ دارم ولی بیضه من درد نداره فقت مهم ایسنا که در وقت نشستن درد احساس میکنم لطفا جواب بدهید ممنون میشم

سلام من ۲۲ سالمه و واریکسل در جفت بیضه هام دارم گرید ۳ بیش از ۹ پیش رفتم دکتر و گفت باید عمل کنی و آزمایش اسپرم بدی ولی نتونستم برم دوتا سوال دارم آیا مشکلی برای باور شدنم ایجاد شده تو این مدت ؟ و اینکه بعد از عمل چند وقت باید استراحت کرد یا کار ستگین نشش ماه گذشت از وقتی که فهمیدم واریکسل دارم

سلام من ۲۱سال دارم وعمل جراحی انجام دادم ولی بعد از سه ماه عمل احساس میکنم هنوز علائم واریکسل رو دارم بایدچکار کنم لطفا راهنمایی کنید

در پاسخ به ناشناس

سلام اقای دکتر من واریکوسل نوع چهارم دارم که با سنو گرافی قابل تشخیص هست درد در ناحیه بیضه دارم و سه سال هست ازدواج کرده ام در صورتی که اصلا جلوگیری نکرده ام همسرم باردار نشده دکتری که بهش مراجعه کرده ام گفته باید عمل بشم لطفا راهنماییم کنید ممنونم

فقط گزینه‌ی وسط را تیک بزنید. »مشاهده قوانین

محصولات و کتابهای آموزشی عصرعلم را در این بخش مشاهده کنید.

ورود به فروشگاه

با دوره‌های آموزشی کاربردی عصرعلم مهارت کسب کنید و برای خودتان کار و درآمدزایی ایجاد کنید!

لیست دوره ها

راهنمای لغو عضویت

© ۱۳۹۷-۱۳۸۸ تمامی حقوق مادی و معنوی بر اساس موارد ذکر شده در مرام‌نامه‌ی عصرعلم محفوظ می‌باشد.

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

علت واريکوسل راست
علت واريکوسل راست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *