علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

دوره مقدماتی php
علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست
علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

دوره مقدماتی php

مامان خوشلا اگردنبال یه آتلیه متفاوت و هیجان انگیز 

با کلی کارای خاص هستین حتما یه سر به ما بزنید

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

لکه بینی یا خونریزی در بارداری می‌تواند اتفاق بسیار ناخوشایندی برای مادران باردار باشد، اما باید بدانید که خونریزی و از دست دادن خون همیشه به این معنا نیست که مشکلی وجود دارد یا دچار سقط جنین شده‌اید. در واقع لکه بینی یا خونریزی در دوران بارداری بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، رایج است و شایع ترین زمان برای مشاهده لکه بینی یا خونریزی در سه ماهه اول بارداری است. در ادامه با 6 دلیل یا علت اصلی لکه بینی (خونریزی) در بارداری آشنا می شوید. 

تقریبا 20 – 25 درصد از بانوان به لکه بینی یا خونریزی در دوران بارداری دچار می‌شوند، یعنی یک نفر از هر 4 یا 5 مادر باردار و حدود نیمی از این افراد فرزند خود را به سلامت به دنیا می آورند و نیمی دیگر دچار سقط جنین می‌شوند.

اکثر مادران در باردراری خود فقط یک مرتبه خونریزی را تجربه می کنند ولی برخی دیگر در سراسر این دوران خونریزی خواهند داشت. این خونریزی ها ممکن است به شکل لکه‌ بینی، رگه‌های خون، خون ریزی مشابه عادت ماهیانه یا … باشد.

 

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

تمامی لکه بینی و خونریزی‌ها در دوران بارداری باید به پزشک یا ماما گزارش داده شود. هر جریان خونی پیش از هفته 24 بارداری به عنوان یک “تهدید سقط جنین” شمرده می‌شود. و پس از 24 هفتگی “خونریزی محدوده زایمان” خوانده می‌شود.

اگر گروه خون تان، منفی است، باید طی 72 ساعت پس از هر خونریزی به پزشک یا ماما مراجعه کنید، تا احتمال ترکیب بین خون شما و فرزندتان مورد بررسی قرار گیرد. ترکیب خون مادر با جنین باعث می‌شود که گروه خون منفی مادر، پادتن‌هایی را برای مبارزه با خون مثبت تولید کند.

 

وقتی تخمک بارور شده‌ای به لایه‌های رحمی متصل می‌گردد، می‌تواند باعث لکه بینی یا رگه‌های خونی بسیار کمی شود. معمولاً این مسئله فقط یک یا دو روز ادامه می‌یابد و بین زمان لانه گزینی و پیش از موعد عادت ماهیانه رخ می‌دهد (برخی از بانوان به اشتباه فکر می‌کنند که فقط عادت ماهیانه ملایمی داشته‌اند). در خونریزی جایگزینی یا خونریزی لانه گزینی، خون تازه و روشن است، مانند آنچه هنگام بریدن انگشت‌تان می بینید. البته این خونریزی می‌تواند به شکل رگه‌های مخاطی صورتی رنگ نیز مشاهده شود. برای رعایت احتیاط، آنرا با مراقب پزشکی خود در میان بگذارید.

 

برخی از بانوان حالتی را تجربه می‌کنند که “خونریزی پیشروی” خوانده می‌شود و دقیقاً زمانی که در انتظار عادت ماهیانه خود هستید رخ می‌دهد. در واقع این خونریزی در هفته 4، هفته 8 و هفته 12 بارداری خواهد بود. خونریزی پیشروی اغلب همراه با نشانه‌های عادت ماهانه، مثل کمر درد، گرفتگی‌ها، احساس سنگینی در ناحیه لگنی، احساس تورم همراه خواهد بود. البته عادت ماهیانه رخ نخواهد داد (با وجود تمام نشانه های آن)، زیرا شما باردار هستید! زیرا در دوران بارداری، هورمون‌ها از بروز عادت ماهیانه پیشگیری می‌کند. گاهی میزان هورمون‌ها هنوز به اندازه کافی زیاد نیست تا عادت ماهیانه را متوقف کند و بنابراین دچار این خونریزی پیشروی می‌شوید. این خونریزی می‌تواند برای حدود سه ماه ادامه یابد و پس از آن جفت هورمون‌های تولید شده را از تخمدان‌ها تحویل می‌گیرد و این هورمون‌ها باعث توقف خونریزی می‌گردد. امکان دارد برخی از بانوان این خونریزی را در سراسر بارداری خود تجربه کنند، ولی با نظارت دقیق پزشکی، می‌توانند نوزادی سالم را به دنیا آورند.

 

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که حدود یک سوم از بارداری‌ها به سقط جنین ختم می‌شود، اما نگران باشید، زیرا این آمار مربوط به دوازده هفته آغازین بارداری است که معمولاً در شرایطی رخ می‌دهد که مادر هنوز از بارداری خود مطلع نیست. اغلب این سقط جنین‌ها در اثر جنین آسیب‌دیده یا ناکامل است، به عبارتی دیگر بدن‌تان بارداری‌ای که عادی نیست را نمی پذیرد.

زمانی‌که به هفته 14 – 16 رسیدید، می‌توانید تقریباً مطمئن باشید که دوران خطر را پشت سر گذاشته‌اید. احتمالاً بخاطر همین موضوع اکثر بانوان ترجیح می‌دهند پس از هفته 12 بارداری، دیگران را از بارداری خود باخبر کنند. گرچه احتمالا دیگران از شنیدن خبر بارداری شما خوشحال می شوند ولی اگر بارداری به شکست ختم شود، گفتن دوباره آن می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. گاهی وجود افرادی دیگر برای همدردی بسیار مفید است، اما برخی از اوقات زمانی که در غم از دست دادن آرزوهای‌تان سوگوار هستید، حضور افراد دیگر می‌تواند کلافه کننده باشد. عوارض روحی که بسیاری از بانوان پس از یک سقط جنین تجربه می کنند می تواند بسیار خفیف باشد و یا منجر به ایجاد مشکلات پیچیده تری همچون افسردگی شود.

نشانه‌های معمول بارداری شامل خونریزی (معمول‌ترین است)، گرفتگی‌ها، کمر درد و شکم درد است. بانوان معمولاً وقتی دچار سقط جنین می‌شوند که با خونریزی همراه است. نشانه‌های بارداری ناپدید می‌گردد و دیگر خبری از حالت‌ تهوع، پستان‌های ناراحت و شکم متورم نیست. اگر دچار خونریزی هستید و چنین احساسی دارید، بنابراین احتمال دارد جنین خود را از دست داده باشید. اگر دچار خونریزی هستید، اما هنوز احساس بارداری می‌کنید، به احتمال زیاد خونریزی فقط یک ترس است و نی‌نی شما هنوز به خوبی پیش می‌رود. انجام سونوگرافی معمولاً باعث اطمینان خاطر شما و پزشکتان می‌شود.

البته ممکن است بدون هرگونه خونریزی سقط جنین کنید و به هیچ وجه متوجه آن نشوید. جنین از دست می‌رود، اما بدن‌تان آنرا حفظ می‌کند. اگر چنین اتفاقی بیفتد، مطمئناً نشانه‌های بارداری ناپدید می‌گردد، اما نبود تپش قلب جنین فقط با سونوگرافی مشخص می‌شود. گاهی برای پاک‌سازی رحم به کورتاژ (تراشیدن لایه داخل رحم) نیاز خواهد بود.

 

خونریزی پس از نزدیکی از معمول‌ترین دلایل خونریزی واژنی است. این مسئله کاملاً بی‌ضرر بوده و به علت افزایش فشار خون و نرم شدن دهانه رحم اتفاق می‌اُفتد. گرچه این شکل از خونریزی خطرناک نیست، ولی همیشه باید آنرا به مراقب پزشکی خود گزارش دهید. زمانی‌که برای سوالی بسیار خصوصی به بخش زنان مراجعه می‌کنید، منتظر این سوال باشید، “آیا به تازگی آمیزش جنسی داشته‌اید؟” که کمی شرم آور بنظر می‌رسد، اما از آنجایی که یکی از دلایل معمول خونریزی است، در نتیجه این اولین سوال ماما از خانمی خواهد بود که خونریزی واژنی داشته است. مجبور نیستید رابطه جنسی خود را کنار بگذارید، زیرا با برقراری رابطه جنسی به جنین آسیبی نمی‌رسد و جنین به طرزی ایمن در رحم و به اندازه کافی بالای واژن قرار دارد.

 

بارداری خارج رحمی زمانی رخ می‌دهد که تخمک بارور شده، خارج از رحم جایگزین شود که معمولاً در لوله‌های فالوپ است. درد شدیدی زیر شکم‌ یا دردی عمومی، بی‌حالی و حالت تهوع نشانه‌های آن هستند. اگر لوله پاره شود ممکن است درد متوقف شود، اما پس از گذشت چند ساعت یا چند روز باز خواهد گشت و واقعاً احساس ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

این وضعیتی اورژانسی است، چراکه بارداری خارج رحمی می‌تواند لوله‌های فالوپ را پاره کند و باعث خونریزی داخلی، آسیب به لوله و بهم ریختن سیستم مادر شود. در چنین شرایطی احتمال دارد پزشک مجبور به برداشتن لوله فالوپ شود، این عمل به این معنا نیست که در آینده برای لقاح جنین مشکلی خواهید داشت، زیرا تخمدان و لوله فالوپ دیگر شما از سلامت برخوردار است.

 

خونریزی بدون درد واژنی می‌تواند به دلیل قرارگیری غیرمعمول جفت رخ دهد. گاهی جفت، بیش از حد معمول به قسمت پایین رحم نزدیک می‌شود و درست روی مجرای گردنه رحم جایگزین می‌کند. این مسئله “جفت سرراهی” خوانده می‌شود و حدود دو درصد از خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند. جفت سرراهی معمولاً پس از 20 هفتگی باعث خونریزی می‌شود. این مشکل با شدت‌های متفاوتی بروز می‌کند، اما برای تشخیص دقیق آن نیاز به سونوگرافی خواهید داشت. اگر در هفته‌های بعدی جفت کماکان روی دهانه رحم باقی بماند و به سمت بالا کشیده نشود، برای پیشگیری از بروز خطرات بیشتر، امکان دارد استراحت در بستر، زایمانی القائی یا سزارین ضروری گردد.

علت دیگر خونریزی در اواخر بارداری، کنده شدن (جدا شدگی) جفت است (که تقریبا در یکی از هر 200 بارداری رخ می‌دهد) که در آن جفت کاملاً یا بخشی از آن از دیواره رحم جدا می‌گردد. نشانه‌های آن شامل درد طاقت‌فرسا و خونریزی شدید است. احتمال دارد خون را مشاهده کنید یا دچار خونریزی داخلی شوید و با تماس محکم بسیار دردناک باشد. اگر سیگار می‌کشید یا دچار افزایش فشار خون، مشکلات کلیوی یا پره اکلامپسی هستید، برای ابتلا به این مشکل در خطر بیشتری قرار دارید. این مشکل مستلزم پذیرش فوری در بیمارستان است و بنابر شدت خونریزی امکان دارد مجبور به استراحت در بستر، زایمانی القائی یا سزارین شوید.

 

اگر بارداری شما از هفته 20 گذشته، فوراً در پی کمک باشید. اگر دچار خونریزی هستید، از مصرف تامپون‌ پرهیز کنید و از پَدهای بهداشتی استفاده کنید. اگر خونریزی ملایم است و دردی احساس نمی‌کنید، باید ماما یا پزشک را مطلع کنید تا از شدت گرفتن آن پیشگیری کند.

زمانی‌که متخصص پزشکی شما را معاینه کردد، می‌توانید در پی کمک از پزشک طب سوزنی مجربی باشید که در مراقبت‌های باروری و بارداری تخصص دارد، چراکه نقاطی در بدن وجود دارد که برای کمک به بهبود خونریزی به شما کمک می‌کند. 

اگر خونریزی شدید (برای مثال، دائما جریان دارد و همراه با لخته خونی است) و همراه با گرفتگی شکمی،‌ کمر درد و دردی مانند عادت ماهیانه است، فوراً با بیمارستان تماس بگیرید. تا حد امکان آرام بمانید و به خودتان یادآور شوید که خونریزی هنگام بارداری بسیار معمول است. بدانید که این خونی که می‌بینید، خون شماست، نه خون فرزندتان.

اگر توصیه‌هایی که برای خونریزی اولیه دریافت می‌کنید (پیش از هفته 12)، فقط صبر کردن است، متعجب نشوید. زیرا متاسفانه، هیچ چیز از “سقط جنین خود به خودی” پیشگیری نمی‌کند. در حالی‌که این مسئله بسیار ناامید کننده و ناخوشایند است، ولی برای پیشگیری از وقوع آن هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید.

شما مسئول سقط جنین نیستید، کاری انجام نداده‌اید که باعث آن شود. موارد زیر باعث آرامش شما خواهد شد، ولی معمولاً سقط جنین را نمی‌تواند پیشگیری کرد:

 اما به یاد بسپارید که اکثر لکه بینی یا خونریزی در اوایل بارداری به خودی‌خود آرام می‌گیرد و بارداری بدون آسیب ادامه می‌یابد.

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع: نی نی پلاس

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علائم و ناراحتی های بارداری

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

این بخش در حال طراحی می باشد

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من 29 ساله هستم، قدم 158 سانتیمتر است و وزن پیش از بارداری ام 75 کیلوگرم بوده. اولین روز آخرین قاعدگی من در تاریخ 26 بوده. داروهای مصرفی من عبارتند از فولیک اسید و ویتامین D است. دلیل اینکه لکه خون دیدم چی میتونه باشه و آیا خطر داره؟ چی کار کنم؟ من دیروز متوجه شدم باردار هستم و گویا در هفته هفتم هستم.

لکه بینی در این سن از بارداری می تواند تهدید به سقط باشد که گاهی با استراحت و تجویز شیاف هورمونی قابل کنترل است، به پزشک خود مراجعه کنید تا وضعیت جنین را بررسی و در صورت نیاز شیاف تجویز کنند. نگران نباشید لکه بینی کم معمولا خطری ندارد البته به شرطی که از داخل رحمی بودن بارداری خود مطمئن باشید اگر نمی دانید داخل رحمی است یا خیر زودتر سونو دهید.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«علایم و مشکلات»
واقع در بخش
«بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2019 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

https://moshavere.niniban.com/

اصطلاح “لکه بینی”، خونریزی کم واژینال را توصیف می کند. لکه بینی در تمام دوران های حاملگی می تواند رخ دهد. تقریبا نیمی از زنان که در دوران بارداری دچار لکه بینی یا خونریزی می شوند، نوزادان سالمی را به دنیا می آورند. به گفته متخصصان در زمینه زنان و زایمان، حدود 15 تا 25 درصد زنان در سه ماهه اول بارداری خود خونریزی دارند. اصولا خونریزی کم شایع است، و نوع نگران کننده اش بیشتر در سه ماهه دوم یا سوم اتفاق می افتد ، برای داشتن اطلاعات کافی در مورد لکه بینی در بارداری با این بخش از نمناک همراه شوید.

کدام لکه بینی در بارداری خطرناک تر است؟

 

به طور کلی، ترشحاتی که می بینید قهوه ای، قرمز یا صورتی رنگ است و دارای بافت کمی غلیظ یا رشته ای است (زیرا ترشحات شامل چند قطره خون خشک شده است که با مخاط دهانه رحم مخلوط می شود). از لحاظ مقدار، انتظار می رود که مقدارش کمتر از دوره قاعدگی معمولی باشد – معمولا فقط چند قطره است.علل بسیاری در اوایل دوران بارداری وجود دارد. مطمئنا، سقط جنین یکی از دلایل است، اما دلایل بسیار زیادی نیز وجود دارند که یک تشخیص حاملگی طبیعی و سالم را به همراه دارند.

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

 

 

لکه بینی در بارداری چه رنگی است؟

 

تحریک دهانه رحم بعد از رابطه جنسی:

یک آزمایش لگن یا سونوگرافی فرانسویگال می توانند از دلایل باشند. گردن رحم در دوران بارداری بسیار باز می شود و پر از عروق خونی می شود و گاهی اوقات با حداقل تماس موجب خونریزی می شود. این خونریزی خطرناک نیست، به جز ترس از اینکه اتفاق بدی افتاده، لازم نیست که در دوران بارداری از مقاربت (یا آزمایشات لگن یا اولتراسوند) اجتناب کنید.

خونریزی لانه گزینی :

زمانی که جفت در دیواره رحم می چسبد، ممکن است لکه بینی رخ دهد. در واقع، فکر کردن در مورد این که چگونه لکه بینی اتفاق می افتد، شگفت آور است که اکثرا خونریزی لانه گزینی زیاد اتفاق نمی افتد. (خونریزی لانه گزینی در متن زیر شرح داده شده است).

آیا لکه بینی در سه ماهه اول بارداری نگران کننده است؟

 

گردن رحم :

گردن رحم اشاره به حمله به سلول هایی است که به طور معمول در رحم و یا کانال گردن رحم به سطح دهانه رحم وجود دارند. از آنجایی که این سلول ها نسبت به سلول های معمولی که در سطح گردن رحم قرار دارند ظریف تر هستند، آنها تمایل به خونریزی و تحریک بسیار کمی دارند. در زنانی که در گذشته زایمان طبیعی داشته اند (کشش دهانه رحم) و کسانی که قرص های ضد بارداری برای مدت طولانی مصرف کرده اند، شایع تر است.

عفونت دهانه رحم (سرویکیت) :

گردن رحم به التهاب دهانه رحم اشاره دارد و بیشتر به علت عفونت اتفاق می افتد. این عفونت ها می توانند ناشی از عفونت های منتسب به جنس مانند کلامیدیا، گونوره، تریکوموناس، یا تبخال تناسلی یا عفونت های غیر جنسی از قبیل واژینوز باکتریایی باشند. سرویکس نیز ممکن است ناشی از تحریک دیافراگم یا آلرژی به لاتکس در کاندوم باشد.

لکه بینی در دوران بارداری کی هشدار دهنده است؟

 

سقط جنین :

تقریبا نیمی از لکه بینی ها در بارداری های اولیه به علت سقط جنین است.

حاملگی خارج رحمی:

حاملگی که در لوله های فالوپ اتفاق می افتد ممکن است منجر به لکه بینی شود که خود نیاز به یک اورژانس پزشکی دارد.

 

 لکه بینی در حاملگی خارج از رحم

 

اغلب علت هایش شناخته شده نیست و مشکلی ایجاد نمی کند ، عللی که در ادامه می خوانید.

لانه گزینی جفت :

لانه گزینی جفت اشاره به قرار گرفتن جفت در بالای دهانه رحم است.

انقباض جفتی :

جداسازی جفت از دیواره رحم قبل از زایمان اغلب باعث خونریزی بسیار شدید می شود اما در مواردی خونریزی در بالای جفت قرار می گیرد و تنها لکه بینی رخ می دهد.

درد زایمان :

در ابتدای درد زایمان، دهانه رحم شروع به رشد می کند. شایع است که یک لکه بینی داشته باشیم.

لکه بینی نشانه درد زایمان است؟

 

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

بسیاری از مردم می ترسند که لکه بینی در اوایل دوران بارداری نشانه سقط جنین باشد، اما همان طور که اشاره کردیم، علت های بسیاری برای سقط جنین وجود دارد. تقریبا نیمی از زنان که در اوایل بارداری دچار لکه بینی می شوند، سقط جنین دارند. این همچنین بدان معنی است که نیمی از زنان که در اوایل بارداری خود لکه بینی دارند، سقط جنین ندارند ، بین 10 تا 30 درصد از زنانی که بچه های کامل سالمی را به دنیا می آورند، گزارش می دهند که در برخی موارد در طول دوران بارداری خود دچار لکه بینی شده بودند. لکه بینی در اواسط و اواخر دوران بارداری ، در دوره های دوم و سوم اغلب کمتر جدی هستند، اما همچنین می تواند بسیار جدی باشند. هر کسی که در طول سه ماهه دوم یا سوم خود لکه بینی داشته باشد، باید فوری با پزشک خود تماس بگیرد.

 خونریزی و لکه بینی در دوران بارداری از کجا می آیند؟

 

خونریزی لانه گزینی ممکن است در اوایل بارداری رخ دهد،زمانی که انتظار دوره قاعدگی خود را دارید، اما معمولا مقدار آن کمتر است و خونریزی طولانی مدتی نیست. خونریزی لانه گزینی معمولا هنگامی رخ می دهد که تخمک در رحم می چسبد و قرار می گیرد، حدود 10 روز پس از تخمک گذاری رخ می دهد. اغلب زنان تنها رنگ قرمز را در نوارهای خود و یا کاغذ توالت می بینند، هر چند گاهی اوقات ممکن است بیشتر باشد. در حقیقت، زنانی که معمولا دوره های قاعدگی سبکی دارند، ممکن است یک دوره خونریزی لانه گذاری را با قاعدگی خود اشتباه بگیرند و متوجه نشوند که باردار هستند.

اگر خونریزی در اوایل دوره بارداری است و بسیار کم است و غیر از این نشانه دیگری در خود ندارید، صبر کنید و در ملاقات بعدی خود با پزشکتان، در این باره صحبت کنید. اما اگر خیلی نگران هستید، فوری به دفتر دکتر خود تماس بگیرید. حاملگی می تواند یک دوره استرس زا باشد و صحبت با پزشک خود در مورد علائمتان می تواند بسیار دلگرم کننده باشد.

اقدامات و مراقبتهای لازم در لکه بینی بارداری

 

علائم دیگری که همراه با خونریزی و لکه بینی در طول بارداری هستند:

 آیا لکه بینی دوران بارداری طبیعی است؟

 

خونریزی در هر سه ماهه بارداری طبیعی نیست. نیاز به مراقبت و توجه فوری دارد. در موارد خونریزی شدید، توصیه می شود که بلافاصله با پزشک متخصص خود مشورت کنید. علاوه بر این، خونریزی سبک و روشن را می توان با برخی از درمان های خانگی ساده که در زیر ذکر شده کنترل کرد.

1} استراحت روی تخت:

این یکی از آسانترین و بهترین راههای درمان خونریزی در دوران بارداری است. پزشکان همچنین پیشنهاد می کنند که در زمانی که خونریزی می بینید یا لکه بینی دارید، کامل روی تخت خود استراحت کنید. استراحت کردن تضمین می کند که جفت در محل مناسب باقی می ماند و ایمن نگه داشته شود. این کار باعث کاهش احتمال سقط جنین می شود.

علل لکه بینی در دوران بارداری

 

2} اسید فولیک:

اسید فولیک در طول بارداری برای مادر و جنین در حال رشد فواید بسیار زیادی دارد. است. اسید فولیک عملکرد جفت را بهبود می بخشد تا بتواند به طور موثری از جنین و رحم مراقبت کند. ماهی، تخم مرغ و سبزیجات برگ سبز منابع عالی اسید فولیک هستند. اسید فولیک به بدن کمک می کند که با آنمی مبارزه کند و میزان هموگلوبین را در مغز استخوان افزایش دهد. افزایش میزان مصرف اسید فولیک همچنین از سقط جنین در زنان باردار جلوگیری می کند.

اسید فولیک از سقط جنین جلوگیری میکند

 

3} مصرف مکمل پروژسترون:

اغلب خونریزی ها می توانند به علت تغییرات ناگهانی هورمون پروژسترون ایجاد شوند. توصیه می شود که آزمایش پروژسترون را انجام دهید. اگر سطح پروژسترون شما کم باشد، پس از مشاوره با پزشک خود، توصیه می شود که از مکمل های پروژسترون استفاده کنید. از آنجائیکه پروژسترون برای حفظ و پایداری حاملگی مهم است، نباید سطح آن در بدن پایین قرار گیرد.

4} از مقاربت جنسی اجتناب کنید:

معمولا توصیه می شود که هیچ رابطه جنسی در بارداری نداشته باشید. اگر در دوران بارداری خونریزی دارید، توصیه ها را باید دقیق تر دنبال کنید. مگر اینکه علت خونریزی مشخص باشد، شما و همسرتان باید به شدت از مقاربت جنسی اجتناب کنید. این کار به عملکرد طبیعی بدن در دوران بارداری کمک می کند.

 درمان های لکه بینی در بارداری

 

5} ترکیب برگ های گواوا و برگ های سیب ستاره ای:

یکی از بهترین درمان های طب طبیعی برای متوقف کردن خونریزی در دوران بارداری، ترکیبی از مخلوط برگ گواوا و برگ های سیب ستاره ای در آب است. این مخلوط یک درمان فوری برای متوقف کردن خونریزی و لکه بینی در طول دوران بارداری است. این نوشیدنی خونریزی را از داخل مسدود می کنو و قطع می کند و از خونریزی بیشتر جلوگیری می کند. این مخلوط یک اثر فوری است و خونریزی را در عرض چند ساعت متوقف می کند.

6} اجتناب از فعالیت های شدید:

فعالیت های فیزیکی و شدید بیش از حد می تواند فشار زیادی بر روی دیواره رحم ایجاد کند. این کار می تواند پلاسمید مخاطی را تشدید کند و باعث خونریزی یا لکه بینی شود. در دوران بارداری توصیه می شود که از فعالیت های شدید که می تواند پیامدهای جدی را در دوران بارداری شما داشته باشد را کنار بگذارید. احتیاط های اضافی همیشه در طولانی مدت کمک می کنند.

 درمان خانگی لکه بینی در بارداری

 

7} انجام STI:

تصور کردنش سخت است، اما خونریزی نیز می تواند ناشی از عفونت های منتقله جنسی باشد. توصیه می شود از خودتان را برای هر گونه عفونت آزمایش بگیرید و بلافاصله با دکتر خود مشورت کنید. مصرف آنتی بیوتیک در زمان مناسب می تواند STIS را درمان کند و خونریزی را کاهش دهد.

هنگامی که خونریزی دارد، ممکن است یک ترکیب از احساست مختلفی را در خود به طور همزمان حس کنید. کمی نگرانی و کمی حس گناه. اما خودتان را سرزنش نکنید زیرا هیچ کار بدی انجام نداده اید. خونریزی می تواند برای تقریبا هر زنی در دوران بارداری رخ دهد. مهم است که با دقت بدن خود را بررسی کنید و بلافاصله به پزشک اطلاع دهید. علاوه بر این، بدن شما برای داشتن یک دوره سالم بارداری، نیاز به استراحت زیاد و آرامش روانی دارد.

* هرگز بدون مشورت با پزشک از روش های پیشنهادی برای درمان لکه بینی در بارداری استفاده نکنید*

سلام خانم دکتر ببخشید علت اصلی لکه بینی در بارداری چیه؟

قبل از بارداری پاپ اسمیر دادم نرمال بود. اما هفته پیش در پایان هفته ۸ بارداری خونریزی کردم. بلافاصله رفتم دکتر و سونو هم دادم.

از اون موقع روزی دوبار شیاف پروژسترون مصرف میکنم. با این وجود یک هفته بعد به مدت یک روز ترشح قهوه ای داشتم.

امروز در پایان هفته ۱۰ بارداری دوباره لک قهوه ای دارم.

البته بعد از اون خونریزی دوبار سونو دادم که گفتن مشکل خاصی وجود نداره. گفت جفت پایینه ولی در هفته های آغازی طبیعیه و همه جفت ها پایین هستن.

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

چرا علی رغم استفاده از شیاف و نبود هیچ مشکلی هنوز لک بینی دارم؟

اصلا علت اصلی لکه بینی در بارداری چی میتونه باشه؟

سلام عزیزم. خدا رو شکر که مشکلی ندارید. نگران هم نباش. خیلی از مامانا درگیر لکه بینی هستن.

گفتید سونوگرافی همه موارد خوب بوده. خونریزی پشت جفت یا جفت پایین هم نداشتید.

از قبل هم عفونت یا زخم دهانه رحم نداشتید.

تهدید به سقط از هفته 12 به بعد درصدش به مرور کم و کمتر میشه جانم.

استراحت کنید نزدیکی و تحریک سینه نداشته باشید. کار سنگین نکن و بیشتر استراحت کن تا این دوره هم طی بشه.

شیاف ها رو حتما تا آخر مصرف کنید. شاید باید شیاف تون بیشتر شه. حتما حتما نظر پزشکتون رو جویا شید.

علت اصلی لکه بینی در بارداری رو پرسیدید. تهدید به سقط یا خونریزی بر اثر لانه گزینی هست.

البته کمبود هورمون پروژسترون، حاملگی مول، حاملگی خارج از رحم یا عفونت ها هم ممکنه باعث لکه بینی باشه.

هیچ کس مثل پزشک شما در جریان حال و وضعیت شما نیست. برای اطلاعات بیشتر حتما از ایشون بپرسید.

قرص آ اس آ در بارداری برای چی خوبه؟ ببخشید شیاف به صورت مقعدی یا واژن استفاده کنم؟

زمان جذب شیاف پروژسترون چقدر هست؟ ببخشید امکان داره لکه بینی از عفونت باشه؟ بدجور سرما خوردم

لکه بینی ابتدای بارداری خیلی خطرناکه؟ من دو شب پیش لک دیدم ولی دیگه تکرار نشد

برای قطع خونریزی در بارداری شیاف و رعایت چه چیزایی خوبه؟ دکتر تا ده روز برام شیاف نوشته، خونریزیم کم شده…

شیاف و آ اس آ برای جلوگیری از سقط تجویز میشه؟ شیاف رو از واژن استفاده کنم یا مقعد؟

سونوگرافی فقط ساک بارداری مشخص بود. یه لخته سفید بزرگ ازم رفت و همه دردم خوب شد!

علت خونریزی فیبروئید رحمی میتونه باشه؟ استرس دارم بابت سقط جنین. چند قطره خونریزی قهوه ای رنگ داشتم.

احتمال سقط با وجود فیبروم هست؟ پایین رحم فیبروم دارم. لکه بینی داشتم و ازم یه چیزی مثل جگر خارج شد.

دلیل لکه بینی فیبروم هست؟ دکترم نگفت دلیل این لکه بینیم چی بوده. اوایل بارداری هستم.

سقط به خاطر میوم ممکنه اتفاق بیافته؟ سونو نوشته میوم اینترامورال دارم. من دوبارم سقط داشتم.



خونریزی در سه ماهه اول بارداری

حدود 20 درصد از بانوان در سه ماهه اول بارداری و در طول 12 هفته اول، نشانه هایی از لکه بینی مشاهده می کنند که دلایل آن عبارتند از:

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

 

1- وجود جنین

در طول 12 روز بعد از حاملگی ممکن است که زن باردار لکه های خونی را مشاهده کند و فکر کند که همانند لکه های دوران پریود است و هنوز نداند باردار شده است.

این لکه بینی به دلیل جایگزینی جنین اولیه در رحم است و بیشتر از چند روز یا چند ساعت ادامه نخواهد داشت.

 

2- سقط جنین

بیشترین دلیل نگرانی مادران باردار از خونریزی در طول 12 هفته اول دوران بارداری، مربوط به سقط جنین مکرر در این دوره زمانی است.

حدود نیمی از بانوان که در این زمان خونریزی داشته اند، نهایتا جنین خود را سقط می کنند، اما این دلیل نمی شود که در هر لکه بینی ناچیزی دچار نگرانی شوند، مخصوصا اگر علائم دیگری نداشته باشند.

 

3- بارداری خارج از رحم

در بارداری خارج رحمی، جنین در خارج از رحم که در اکثر مواقع لوله رحمی است، رشد می کند. اگر جنین در همین وضعیت به رشد خود ادامه دهد، در نهایت منجر به پاره شدن لوله رحمی می شود که برای مادر بسیار خطرناک می باشد.

اگرچه این نوع بارداری خیلی خطرناک است، اما تنها در 2 درصد بانوان اتفاق می افتد.

یکی دیگر از علائم بارداری خارج رحمی، درد شدید زیر شکم همراه با سرگیجه شدید است.


4- بارداری مولار


در شرایط بسیار نادری، توده ای در درون رحم به جای جنین شروع به رشد می کند که می تواند سرطانی شده و به قسمت های دیگر بدن گسترش یابد.

یکی دیگر از علائم بارداری مولار، حالت تهوع و استفراغ شدید و بزرگ شدن سریع اندازه رحم می باشد.

 

5- تغییرات گردن رحم

در بارداری، جریان خون به سمت گردن رحم زیاد می شود. در نتیجه داشتن رابطه جنسی با همسر در این دوران و یا آزمایشات رحمی باعث ایجاد لکه بینی می شود. این لکه بینی جای نگرانی ندارد.

 

6- عفونت

هر گونه عفونت در فضای داخلی رحم یا دستگاه تناسلی و یا عفونت ناشی از روابط جنسی (مثل کلامیدیا، سوزاک و تبخال تناسلی) می تواند باعث بروز لکه بینی یا خونریزی در سه ماهه اول بارداری شود.

 

خونریزی در سه ماهه دوم و سوم بارداری

خونریزی های غیر عادی در اواخر بارداری را باید جدی گرفت، زیرا احتمال بروز مشکلی در مادر یا جنین وجود دارد. اگر در طول سه ماهه دوم و سوم بارداری خونریزی مشاهده کردید، حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.

 

دلایل احتمالی خونریزی در اواخر دوران بارداری عبارتند از:

 

1- جفت سر راهی

این شرایط، زمانی پیش می آید که جفت به سمت پایین متمایل شده و یا جلوی کانال زایمان را می گیرد. البته این اتفاق بسیار نادر است، اما اگر هم رخ دهد، باید سریعا اقدامات مراقبتی انجام گیرد.

این نوع خونریزی بدون درد و علامت اتفاق می افتد.

 

2- جدا شدن جفت

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست

در حدود یک درصد از بارداری ها، زمان قبل یا طی زایمان، جفت از دیواره رحم جدا می شود که برای مادر و جنین خطرناک می باشد. از دیگر علائم جدا شدن جفت، وجود درد در ناحیه زیر شکم و وجود لخته خون در مجرای تناسلی و درد کمر می باشد.

 

3- پارگی رحم

خونریزی ممکن است به دلیل پاره شدن جای بخیه در سزارین بارداری قبلی اتفاق بیافتد که بسیار خطرناک است و نیاز به عمل سزارین فوری دارد. از دیگر علائم، احساس درد و فشار در ناحیه زیر شکم می باشد.


4- رگ های سر راهی


در مواقع بسیار نادر، افزایش رگ های خونی در بند ناف و جفت در مسیر کانال زایمان، این مسیر را مسدود می کند که برای جنین خطرناک است، زیرا در اثر خونریزی زیاد از جفت و بند ناف ممکن است جنین دچار کمبود اکسیژن شده و خفه شود.

از دیگر علائم،ضربان غیر طبیعی قلب جنین و خونریزی شدید است.

 

5- زایمان زودرس

خونریزی در اواخر دوران بارداری شاید دلیل این باشد که جنین شما آماده به دنیا آمدن است.

چند روز یا چند هفته قبل از زایمان، توده مخاطی که همراه با لکه می باشد از رحم خارج می شود.

اگر این علائم قبل از هفته 37 بارداری اتفاق بیافتد، فورا به پزشک مراجعه کنید، زیرا در حال زایمان زودرس هستید.

از دیگر علائم می توان به تغییرات مجاری تناسلی، فشارهای زیر شکمی و درد در ناحیه زیر کمر اشاره کرد.

 

6- آسیب ناحیه گردنی رحم و مجرای تناسلی

7- پولیپ خونی

8- سرطان

 

اگر در اواخر بارداری دچار خونریزی غیر عادی شدید، چه باید کنید؟

به دلیل اینکه هر گونه خونریزی در درون رحم علامتی از وجود یک مشکل می باشد، بنابراین سریعا به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایید.

از یک دستمال برای اینکه میزان خونریزی را مشخص کنید، استفاده نمایید.

نوع خونریزی (رنگ صورتی، قهوه ای، قرمز و یا اینکه خونتان دارای لخته بوده و یا روان است) را مشخص نمایید.

هر گونه بافتی که از بدن خارج شده را به پزشک نشان داده و در طول دوران خونریزی، از نزدیکی با همسر و استفاده از پارچه خودداری کنید.

 

در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر به اورژانس مراجعه کنید:

– هر نوع درد یا پیچش در ناحیه زیر شکم

– خونریزی چه با درد و چه بی درد

– خارج شدن بافت از درون رحم

– سرگیجه یا ضعف و غش

– تب بالای 37.7 درجه سانتیگراد

بخش سلامت تبیان


منبع : سیمرغ

 

مطالب مرتبط:

مطالبی متعدد درباره بارداری

علل و علائم سقط جنین

لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها خطر دارد؟

18 دلیل لکه‌بینی بین قاعدگی‌ها

افزایش فشار خون به علت بارداری

7 مشکل پوستی در بارداری

علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست
علت لکه بینی در هفته هفتم بارداری چیست
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *