علت غذا نخوردن بچه گربه

دوره مقدماتی php
علت غذا نخوردن بچه گربه
علت غذا نخوردن بچه گربه

محبوب ترین برندها

محبوب ترین برندها

محبوب ترین برندها

محبوب ترین برندها

اگر به تازگی پت به سرپرستی گرفتید و تجربه کمی در نگه داریش دارید، ما کمکتون میکنیم

علت غذا نخوردن بچه گربه

دوره مقدماتی php


بدلینگتون تریر


داگو آرژانتینو


ایردیل تریر


بلاد هاند


ناپولیتن ماستیف

رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟

اگر هنوز عضو نشده اید کلیک کنید

توجه ! این یک نسخه آرشیو شده میباشد و در این حالت شما عکسی را مشاهده نمیکنید برای مشاهده کامل متن و عکسها بر روی لینک مقابل کلیک کنید : استفراغ و غذا نخوردن بچه گربه

مشاهده قوانین انجمن

کپی برداری از مطالب اختصاصی انجمن پارسی پت با ذکر منبع و لینک مستقیم بلا مانع است.

Powered by vBulletin® Version 4.2.4
Copyright © 2017 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.

به صورت طبيعي و عمومي گربه با اشتها و ميل غذاي خود را خواهد خورد ولي در برخي از موارد هم ممکن است براي مدتي نسبت به غذا خوردن بي ميل شود.درصورتي که گربه شما به مدت 2 روز غذا نخورد وضعيت نگران کننده اي وجود دارد که لازم است در اين موارد با دکتر دامپزشک مشورت کنيد.

فقدان فعاليت دستگاه گوارش در برخي ازموارد سبب افزايش چربي هاي کبدي يا بيماري هاي کبد چرب ( Fatty Fiver Disease) خواهد شد و در اين حالت همراه با تجمع چربي در سلول هاي کبدي همراه است لذا بيماري کبد چرب سبب افزايش بي اشتهايي و در نهايت بروز بيماري در گربه خواهد شد.

علل بيماري:

*سر و صداي ازار دهنده و شديد در زمان تغذيه گربه سبب بي اشتهايي و ترس و اضطراب او خواهد شدبنابراين سعي کنيد محل غذا خوردن گربه شما در يک محيط ارام منزل و به دور از هرگونه اشفتگي باشد.

*گاهي در زمان تغذيه گربه با يک نوع غذاي خاص و جديد از خوردن ان امتناع ميکند چون براي او جديد بوده و تجربه قبلي در مورد طعم و مزه ان ندارد.بعضي از گربه ها نسبت به خوردن غذاهاي داغ و يا تند بي ميل هستند و ان را نمي خورند.اکثر مشکلات بي اشتهايي در زماني بروز ميکند که شما سعي ميکنيد غذاهاي مرطوب و کنسروي را به غذاهاي خشک تبديل و تعويض کنيد و ياکلا” رژيم غذايي معمول و متعارف گربه خود را تغيير مي دهيد.

*ترس هاي ناگهاني و شديد مانند طوفان و رعد و برق صاعقه هم اضطراب شديد براي گربه ايجاد مي کندو سبب بي ميلي و بي اشتهايي و بروز حالات عصبي در گربه خواهند شد.
*بيماري هاي مهلک و تهديد کننده هم سبب بي اشتهايي و امتناع گربه از غذا خوردن خواهند شد.

نچه شما و دکتر دامپزشک مي توانيد انجام دهيد:

*مي توان با ولرم کردن غذاي گربه اشتهاي او را به غذا خوردن تحريک کرد.خورانيدن برخي از غذاهاي با بوي خاص و محرک براي گربه مانند ماهي سبب ترغيب او به غذا خوردن و افزايش اشتها خواهد شد.در صورت بي اشتهايي گربه مي توان با نوازش کردن و غذا دادن با دست او را به غذا خوردن تحريک و تشويق کرد.

*در برخي از موارد و گذشت 2 روز از غذا نخوردن گربه لازم است با دکتر دامپزشک مشورت شود تا علت اصلي بي اشتهايي مشخص و درمان لازم در اين رابطه صورت پذيرد.در صورتي که بي اشتهايي به مدت طولاني ادامه يابد سبب از دست رفتن اب بدن خواهد شدکه بر اساس صلاحديد دامپزشک لازم است سرم درماني و تزريق سرم براي تامين اب از دست رفته بدن انجام شود.

*در صورت ادامه ي اشتهايي و در موارد بحراني به عنوان اخرين را حل دکتر دامپزشک اقدام به قرار دادن و تعبيه يک لوله در داخل معده خواهد شد و بدين صورت مقداري غذا را به صورت نرم شده و مايع وارد معده گربه خواهد کرد.

درمان هاي غذايي

در برخي از موارد تزريق vit B12 مي تواند سبب تحريک بي اشتهايي در گربه شود.تغذيه مخلوط عسل و ماست يا 125 گرم جگر خام هفته اي يک بار سبب تحريک و افزايش اشتها در گربه خواهد شد.


 


 آدرس


 


 تماس

علت غذا نخوردن بچه گربه


 


Design And Develop By ARG ICT Group

گربه ها را اغلب حیواناتی مغرور و خودخواه و البته بی نظیر و دوست داشتنی تلقی می کنیم. بعضی از گربه ها در مورد غذای مصرفی خود بسیار سخت گیر هستند و این پا فشاری آن ها برای عدم قبول غذای جدید برای بسیاری از صاحبین می تواند به مشکل بزرگی تبدیل شود. در بسیاری از موارد ما مجبور به تعویض جیره غذای حیوان هستیم. به عنوان مثال با افزایش سن حیوان باید غذای بچه گربه یا گربه های جوان را به غذای گریه بالغ تغییر دهیم و یا گاهی بنا به دلایلی دامپزشک تشخیص میدهد که گربه غذای دیگری مصرف کند.

چاقی، دیابت و مشکلات کلیوی از مهم ترین دلایل اجبار برای تغییر جیره غذایی هست. دانستن نکات زیر باعث می شود کمتر دچار مشکلات بد غذایی گربه ها شویم و یا راحت تر بتوانیم با آنان کنار بیاییم. در ادامه مقاله امروز می توانید با نکاتی در مورد گربه های بد غذا بیشتر آشنا شوید.

در واقع بسیاری از گربه ها ذاتاً بد غذا نیستند ولی روش اشتباه ما باعث شده تا عادات غذایی بدی پیدا کنند. هنگامی که بچه گربه ها از ابتدا با جیره غذایی یکسان بزرگ می شوند و همچنین دسترسی نامحدودی به غذا دارند، استمرار این روش باعث عادت کردن آنان به این سبک زندگی می شود و بعد از مدتی تغییر جیره غذایی آنان بسیار سخت بوده و آنان به شدت مقاومت می کنند.

گربه ها لازم هست از دوران کودکی با انواع غذاهای سالم در ارتباط باشند، غذای خشک و کنسرو با طعم های مختلف مرتباً برای آنان استفاده شود. در عین حال همیشه به مقدار غذای مورد نیاز گربه خود دقت کنید. هیچ گاه بیش از مقدار نیاز غذا در اختیار حیوان قرار ندهید.

یکی دیگر از اشتباهات رایج در تغذیه گربه ها پر نگه دانستن همیشگی ظرف غذا هست. این کار نه تنها باعث عادات بد تغذیه ای در حیوان شما می شود بلکه مشکلاتی بسیار جدی همراه خواهد داشت. اضافه وزن و چاقی و دیابت از مهمترین این مشکلات هستند. تغذیه مداوم و زیاد با غذای خشک به این روش همچنین باعث افزایش احتمال ابتلا به مشکلات دستگاه ادراری در گربه ها خواهد شد. بنابراین طی ساعاتی متنوع در طول روز و به مقدار لازم برای آن وعده غذایی، غذا در اختیار حیوان قرار دهید. در صورتی که حیوان تمایلی به خوردن غذا در یک وعده نداشت ظرف غذا را خالی کرده و در زمان وعده غذایی بعدی به او خوراک دهید.

علت غذا نخوردن بچه گربه

بیاد داشته باشید گربه ها واقعا گاهی لجوج هستند و با این لج بازی سعی می کنند طاقت شما را ارزیابی کنند. اگر گربه شما در گذشته نسبت به غذایی خاص علاقه نشان نداده و بعد شما غذای مورد علاقه او را برایش آورده اید او در زمان حاضر نیز توقع انجام آن کار را دارد و با امتناع از خوردن غذای جدید سعی دارد شما را وادار کند تا همان تجربه قبل را تکرار کنید. گربه ها به راحتی ۲۴ ساعت بدون هیچ غذایی را تحمل می کنند و آزرده می شوند. بنابراین برای تغییر غذا بسیار صبور باشید و در صورت امتنا از غذا نخوردن حیوان به سرعت دستپاچه نشوید. غذا را برداشته و تا وعده بعدی بگذارید حیوان گرسنه بماند سپس دوباره امتحان کنید.

یکی از بهترین روش ها برای تغییر عادت بد غذایی گربه های بد غذا تغییر آهسته رژیم غذایی هست. برای اینکار قبل از اتمام کامل غذای قبل باید اقدام کنید. این پروسه بهتر است ظرف 10 روز انجام شود:

استفاده از این روش ایده آل ترین راه برای تغییر جیره غذای حیوان شما هست. هم حیوان شما مقاومت خاصی نمی کند و هم دستگاه گوارش فرصت دارد تا خود را با غذای جدید منطبق کند. به خاطر داشته باشید حتی برای تغییر جیره غذای گربه های خوش اشتها بهتر است همواره از این روش استفاده شود.

 

غذای خشک مخصوص گربه های بالغ بد غذا

مولتی پک پوچ مخصوص گربه

مولتی پک کنسرو گربه

دانلود اپلیکیشن

This is a discussion on 8 دلیل برای کاهش اشتهای گربه ها ( ترجمه ) within the انجمن بهداشت و سلامت گربه ها forums, part of the تالار دوستداران گربه category; 8 دلیل برای کاهش اشتهای گربه ها ” بخش اول ”

خودداری از خوردن غذا توسط گربه ها معمولا نشانه …

کاربر نمونه

کاربر نمونه

علت غذا نخوردن بچه گربه

نمایش برچسب‌ها

مشاهده قوانین انجمن

علت غذا نخوردن بچه گربه
علت غذا نخوردن بچه گربه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *