علت سوزش گلو تا معده

دوره مقدماتی php
علت سوزش گلو تا معده
علت سوزش گلو تا معده


هر یک از ما طی زندگی خود ممکن است بارها با حالتی تحت عنوان سوزش معده مواجه شده باشیم. هر خانم بارداری، هر فردی که به تازگی غذای تند میل کرده، بزرگسالان، کودکان و …، به نوعی حالت سوزش معده را تجربه کرده است. اگرچه معمولا این حالت چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و خود به خود بهبود می یابد، با این حال مواردی وجود دارند که باید به آن ها اهمیت کافی دهید.

علائم سوزش معده می تواند مشابه نشانه هایی که در حمله قلبی و یا آنژین (حالتی از درد و فشار در ناحیه قفسه سینه که به دلیل کاهش خون رسانی به قلب رخ می دهد) دیده می شود، باشد. اما قواعدی وجود دارند که به افتراق یک سوزش معده ساده از حمله قلبی کمک می کنند.

برای مثال اگر دچار سوزش معده شده باشید و دراز بکشید، این حالت تشدید می شود، عموما نیز طعم ترشی در دهان احساس می شود. با این حال همیشه استثنا نیز وجود دارد و اگر شک دارید بهتر است به پزشک مراجعه کنید. بروز علائمی همچون احساس تنگی قفسه سینه، تعریق، رنگ پریدگی، ضعف شدید و حتی اغما، حالات اورژانسی محسوب می شوند و فرد باید سریعا به مراکز درمانی منتقل شود.


سوزش معده یا سنگ کیسه صفرا؟

علت سوزش گلو تا معده

سنگ کیسه صفرا قطعاتی از مایعات هضم شده سخت است که در کیسه صفرا شکل می گیرد. این کیسه نیز عضوی کوچک واقع در سمت راست شکم است. سنگی که در این ارگان تشکیل می شود می تواند منجر به مسدود شدن مجرای صفراوی و ایجاد کرامپ و اسپاسم در قسمت میانی و یا بالای سمت راست شکم شما شود. معمولا درد و گرفتگی پس از مصرف وعده غذایی، درست مانند حالتی که در سوزش معده تجربه می شود، رخ می دهد. اما چنانچه پس از میل هر وعده غذایی، دچار درد و اسپاسم دائمی در نواحی ذکر شده می شوید و این حالت نیز با مصرف آنتی اسید ها بهبود نمی یابد، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

دوره مقدماتی php


احساس سوزش شدید معده، نشانه ای از بیماری گرد

بیماران مبتلا به بیماری گرد اغلب دچار حالت سوزش معده هستند، اما این وضعیت علامتی از شرایطی وخیم تر خواهد بود. گرد یک بیماری مزمن دستگاه گوارش است که در اثر بازگشت اسید معده و یا محتویات آن به مری رخ می دهد، این رفلاکس، سبب تحریک دیواره مری شده و در نهایت منجر به گرد می شود. اگر حالت سوزش معده و یا رفلاکس اسید را حداقل دوبار در هفته تجربه می کنید، زمان آن رسیده که به پزشک متخصص گوارش مراجعه کرده و علائم را جدی بگیرید.


پیشرفت بیماری گرد به سوی مری بارت

چنانچه مبتلا به گرد شده باشید و نسبت به درمان آن اقدام نکنید، به تدریج به پیشرفت بیماری دیگری تحت عنوان مری بارت کمک خواهید کرد. در مری بارت، بافت قسمت انتهایی مری از اپیتلیوم سنگفرشی به سلول های پوششی روده تغییر وضعیت می دهد، این حالت سبب افزایش ریسک ابتلا به سرطان مری می شود.

پنهان شدن اولسر (زخم) معده توسط احساس درد سوزش معده

اولسر، زخمی است که ممکن است در پوشش داخلی معده با آن مواجه شوید. درد اولسر معده را می توان در قسمت فوقانی شکم تا نزدیک قفسه سینه احساس کرد و گه گاهی مشابه درد سوزش معده توصیف می شود. اگر این بیماری به خوبی درمان نشود، منجر به خونریزی، ایجاد سوراخ در دیواره معده و انسداد میان معده و روده کوچک خواهد شد. اگر چه بعضی از این اولسر ها خود محدود شونده هستند، دسته ای دیگر، نیازمند آنتی بیوتیک تراپی و حتی جراحی خواهند بود.


سوزش معده نشانه ای از فتق هیاتال

دیافراگم به طور طبیعی فضایی کوچک برای عبور مری به سوی معده دارد. در حالت فتق هیاتال، قسمتی از معده به قفسه سینه وارد می شود و با بازگشت اسید و غذا به داخل مری، می تواند سبب ایجاد حالت سوزش معده شود. اگر دچار علائم حاد و یا مقاوم سوزش معده هستید، غالبا درمان دارویی کافی نخواهد بود و جراحی برای اصلاح وضعیت معده ضرورت می یابد.


التهاب مری از عواقب سوزش سردل

ازوفاژیت در واقع التهاب مری است که معمولا به دلیل بازگشت اسید معده به آن رخ می دهد. این حالت سبب بلع دشوار و دردناک و همچنین درد در ناحیه قفسه سینه می شود. چنانچه ازوفاژیت درمان نشود، می تواند منجر به تخریب پوشش داخلی مری و به دنبال آن، بر جای ماندن اثر زخم و اختلال در بلع شود. اگر سوزش معده تان بیش از چند روز ادامه یافت، توسط دارو های آنتی اسید بدون نسخه بهبود پیدا نکرد، بلع سخت، علائم شبه آنفلوآنزا، کمبود نفس و درد قفسه سینه تنها زمان کوتاهی پس از صرف وعده غذایی داشتید ، بهتر است نشانه ها را جدی گرفته و به پزشک مراجعه کنید.


ارتباط سوزش معده با نشانگان سرطان

به ندرت احساس سوزش سردل می تواند علامتی از سرطان معده و یا مری باشد. چنانچه بیش از سه هفته است که این حالت را همراه با دشواری در بلع تجربه می کنید، باید به فکر پزشک باشید! از دیگر نشانه های سوزش معده مرتبط با سرطان های اشاره شده، احساس چسبندگی غذا داخل گلو حین بلع، کاهش وزن نامعمول، احساس پری بی دلیل، تهوع و استفراغ و درد در قسمت فوقانی معده است.

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

آیا از سوزش معده رنج می‌برید؟ آیا احساس می‌کنید معده‌تان آتش گرفته است؟ اگر با این مشکلات مواجهید، بدانید تنها نیستید. بسیاری از افراد این مشکل را دارند. علاوه بر سوزش معده ممکن است در قسمت بالایی شکم یا پایین قفسه‌ی سینه‌ احساس ناراحتی کنید. نفخ، باد معده، آروغ‌ زدن، احساس سیری زودهنگام و حالت تهوع سایر علائم احتمالی این بیماری هستند. وجود بیش‌ازحد اسید در معده می‌تواند موجب سوزش معده شود. در این مطلب با درمان‌های خانگی برای رفع این مشکل بیشتر آشنا می‌شوید.علت سوزش گلو تا معده

گاستریت (ورم معده)، بازگشت اسید به مری (ریفلاکس گاستروازوفاژیال)، حساسیت‌های غذایی، زخم‌ها، بیماری سلیاک، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر و عفونت‌های باکتریایی ناشی از هلیکوباکتر پیلوری از علل اصلی سوزش معده هستند.

سایر علل سوزش معده عبارتند از عوارض جانبی برخی داروها، استرس‌های عاطفی، مصرف زیاد نوشیدنی‌های الکلی، مصرف سیگار، چاقی، مصرف زیاد آنتی‌بیوتیک‌ها، مصرف آبی که کلر زیاد دارد و رژیم غذایی نامناسب.

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم سوزش معده علل مختلفی دارد. برای انتخاب روش درمانی مناسب، ابتدا باید علت سوزش معده را شناسایی و سپس با پزشک‌تان در مورد روش درمانی مناسب مشورت کنید. برای تسکین درد می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. حالا با ۱۰ درمان خانگی سوزش معده بیشتر آشنا شوید.

سرکه‌ی سیب (خواص سرکه سیب) دارویی مناسب برای درمان سوزش معده است. با اینکه سرکه‌ی سیب طبع اسیدی دارد، ولی در معده خاصیت قلیایی پیدا می‌کند و موجب تنظیم سطح اسید معده می‌شود.

سرکه‌ی سیب به گوارش کمک می‌کند و مانع تشکیل اسید اضافی در معده می‌شود. در نتیجه از دردهای معده جلوگیری می‌کند و باعث تنظیم pH معده می‌شود.

جوش شیرین (بی‌کربنات سدیم) درمانی خوب برای مشکلات گوارشی مانند سوزش معده است. جوش شیرین به‌ عنوان ضداسیدی طبیعی، محیط اسیدی معده را خنثی می‌کند و موجب تسکین فوری سوزش معده می‌شود.

توجه: با معده‌ی پُر، جوش شیرین مصرف نکنید و این درمان را بیش از یک هفته ادامه ندهید.

غذاهای دارای پروبیوتیک احساس سوزش معده، درد و ناراحتی ناشی از اسیدیته‌ی بالا و مشکلات دستگاه گوارش را بهبود می‌دهند. پروبیوتیک‌ها، باکتری‌های مفیدی هستند که سلامت روده‌ و سلامت کل دستگاه گوارش را افزایش می‌دهند.

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های محتوی پروبیوتیک‌ها موجب توازن باکتری‌های مفید دستگاه گوارش می‌شود و از تشکیل اسید اضافی در معده جلوگیری می‌کند.

آب خیارشور سرشار از سرکه است و می‌تواند مانند سرکه‌ی سیب تشکیل اسید را در معده کاهش دهد. مصرف آب خیارشوری که به‌طور طبیعی تخمیر شده‌، راهی مناسب برای دریافت پروبیوتیک‌های غیرلبنی و کاهش احتمال هرگونه عوارض جانبی است.

آب خیارشور نسبت به سرکه طعم بهتری دارد و بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به‌ جای سرکه از آب خیارشور استفاده کنند. اگر اسید معده آزارتان می‌دهد، چند جرعه یا چند قاشق چای‌خوری آب خیارشور را بعد از وعده‌های غذایی‌تان مصرف کنید. می‌توانید به‌ همراه آب خیارشور، خود خیارشور را هم بخورید.

مصرف زنجبیل راهی مناسب برای بهبود سلامت دستگاه گوارش و کمک به درمان انواع مشکلات معده (از رفلاکس یا ترش کردن گرفته تا زخم‌ معده) است.

زنجبیل به افزایش جذب مواد مغذی و هضم بهتر غذا، و نیز به ترشح مخاط در معده کمک می‌کند و تأثیر اسید را بر معده کاهش می‌دهد. در حقیقت زنجبیل اسید معده را خنثی می‌کند.

توجه: ممکن است زنجبیل با داروهای ضدانعقاد و فشار خون بالا تداخل دارویی داشته باشد. بنابراین اگر از این داروها استفاده می‌کنید، پیش از مصرف زنجبیل با پزشک‌تان مشورت کنید.

بابونه درمانی عالی برای خنثی‌ کردن اسید معده است زیرا به کاهش التهاب و خنثی کردن اسیدها کمک می‌کند. بابونه می‌تواند خطر بروز زخم‌ها را نیز کاهش دهد.

استرس‌ها از عوامل تشدید رفلاکس هستند. بابونه با کمک به کاهش استرس‌، از ترش‌ کردن و رفلاکس معده جلوگیری می‌کند.

توجه: بابونه را روی حرارت نجوشانید. زیرا اجزای فعال آن از بین می‌روند.

آب آلوئه‌ورا خاصیت ضدالتهابی دارد و محتوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه‌ای است که علاوه بر سم‌زدایی بدن، گوارش را بهبود می‌بخشند.

براساس مطالعه‌ای که نتایج آن در سال ۲۰۱۵ در مجله‌ی طب سنتی چینی به‌ چاپ رسید، آب آلوئه‌ورا علائم رفلاکس اسیدی را بدون هرگونه عوارض جانبی کاهش می‌دهد. آب آلوئه‌ورا با خاصیت ضدالتهابی‌اش تولید اسید را کاهش می‌دهد.

توجه: اگر ناراحتی معده دارید، از آب آلوئه‌ورا استفاده نکنید.

جویدن آدامس بدون‌شکر راهکاری ساده برای مبارزه با سوزش معده است. جویدن آدامس، ترشح بزاق دهان را افزایش می‌دهد. بزاق خاصیت قلیایی دارد. وقتی آب دهان را قورت می‌دهید، خاصیت قلیایی آن اسید معده را خننثی می‌کند و فورا سوزش معده را تسکین می‌دهد.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۱ در مجله‌ی بیماری‌های گوش، حلق و بینی به چاپ رسید، جویدن آدامس تاثیرات مثبتی بر pH دهان و مری دارد و می‌تواند درمانی طبیعی برای جلوگیری از رفلاکس و ترش‌ کردن باشد.

براساس مطالعه‌ی دیگری که در سال ۲۰۰۵ در مجله‌ی تحقیقات دندانپزشکی به چاپ رسید، مصرف آدامس بدون شکر نیم ساعت پس از صرف غذا می‌تواند رفلاکس اسید گوارشی پس از صرف غذا را کاهش دهد.

پس از وعده‌های غذایی یک آدامس بدون‌ شکر را ۳۰ دقیقه بجوید تا با کاهش اسید، از سوزش معده و سینه جلوگیری کنید. از مصرف آدامس‌های محتوی شکر یا طعم‌دهنده‌ی نعناع خودداری کنید.

موز سرشار از فیبر است و سرعت گوارش را افزایش می‌دهد. بنابراین با کاهش اسید معده از سوزش معده جلوگیری می‌کند. در حقیقت موز نوعی ضداسید طبیعی است که مانند محافظی در مقابل رفلاکس اسیدی عمل می‌کند. پتاسیم موجود در موز نیز تولید اسید معده را کنترل می‌کند.

نارون قرمز (دردار) با خاصیت ضدالتهابی‌ خود لایه‌ای روی دیواره‌ی مری و معده ایجاد می‌کند و مانند مانعی در برابر اسید عمل می‌کند. نارون قرمز، روده را نیز به تولید مخاط تحریک می‌کند. این امر می‌تواند به محافظت در برابر زخم‌ها و اسید اضافه کمک کند.

توجه: بدون مشورت با پزشک به کودکان نارون قرمز ندهید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-')

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان

8000تومان

علت سوزش گلو تا معده

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خیلی خیلی مفید دستتون درد نکنه از درد معده مدتی بود ممیردم .با اینا زدم پستش رفت که رفت

خواص خوراکی ها

ژل رویال چیست؛ خواص آن برای لاغری، جوان ماندن و سلامتی

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

آخرین مطالب

خواص کرن بری؛ ۴ خاصیت درمانی این سوپر غذای سرشار از انواع ویتامین

۱۰ اشتباهی که شرکت‌های کوچک و متوسط مرتکب می‌شوند

پاک کردن تتو با لیزر؛ مراحل، روش‌های جایگزین و عوارض آن

انواع پنیر؛ ۱۵ نوع پنیر خوشمزه و محبوب در دنیا

علت تکرر ادرار در زنان؛ تشخیص و درمان خانگی تکرر ادرار در زنان

ترین های جهان

زیباترین شهرهای جهان که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند


پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین فیلم های ترسناک دنیا که دلهره و ترس را به جان‌تان می‌اندازند


قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۷

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

تمیزترین شهرهای جهان در کدام کشورها قرار دارند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

نه دقیقا، بسیاری از افراد گاهی دچار ریفلاکس معده می شوند. ریفلاکس معده به بالا آمدن اسید از معده به سمت مری اطلاق می شود و ممکن است علائمی مانند سوزش و فشردگی قفسه سینه (سوزش سردل)، اشکال در بلع غذا، احساس مزه ترش در دهان و سوزش گلو بروز یابد.

اگر ریفلاکس معده هفته ای دو بار اتفاق بیفتد، ممکن است به مری آسیب بزند و فرد دچار ریفلاکس مری شود. به طور خلاصه سوزش سر دل یک نشانه از ریفلاکس معده است.

هضم غذا یک فرآیند پیچیده است و از زمانی که غذا را در دهان تان می گذارید، آغاز می شود. پس از قورت دادن، غذا از مری به معده وارد می شود.

بین مری و معده یک دریچه به نام کاردیا وجود دارد که پس از ورود مواد غذایی از مری به معده، بسته می شود و غذا در معده با اسید معده مخلوط می گردد. در بیماری ریفلاکس معده، این دریچه (کاردیا) به درستی عمل نمی کند و اسید معده به مری باز می گردد.

ریفلاکس معده بیشتر آزاردهنده است. گاهی اوقات علائم بیماری آن قدر شدید هستند که فرد گمان می کند دچار حمله ی قلبی شده است. به مرور زمان، اسید معده باعث تحریک و سایش دیواره داخلی مری می شود و التهاب، خونریزی و گاهی سرطان مری را باعث می گردد.علت سوزش گلو تا معده

بله، سوزش سر دل شایع ترین علامت ریفلاکس معده است، اما این به تنهایی کافی نیست. علایمی مانند گرفتگی صدا، پنومونی عودکننده، درد بالای شکم و سرفه های مزمن نیز می توانند از علایم ریفلاکس معده محسوب شوند که کمتر شایع هستند (75 درصد از مبتلایان به آسم نیز مبتلا هستند).

هر کسی می تواند به این مشکل مبتلا شود، اما افرادی که اضافه وزن دارند، زنان باردار، مبتلایان به آسم و دیابت نوع دو و مبتلایان به بیماری های بافت همبند مانند اسکلرودرمی بیش از دیگران در معرض خطر بالا قرار دارند.

معمولا علائم این مشکل به دنبال مصرف نوشیدنی ها و غذاهایی مانند نوشیدنی های کافئین دار، غذاهای ادویه دار، سس های گوجه فرنگی و الکل بروز می یابند. خوردن وعده های کوچک غذایی و داشتن برنامه غذایی سالم می تواند به روند درمان کمک کند.

همچنین هرگز بلافاصله بعد از مصرف غذا بیش از اندازه خم نشوید و نخوابید. بالا بردن سر (گذاشتن چند بالش زیر سر) موقع خواب می تواند بسیار مفید باشد.

اگر تغییرات برنامه غذایی و شیوه ی زندگی کافی نبود، مصرف داروهای آنتی اسید تحت نظر پزشک متخصص می تواند به خنثی کردن اسید معده کمک کند. همچنین ممکن است نیاز به داروهای مسدود کننده پمپ پروتون داشته باشید که می تواند در نهایت منجر به التیام زخم های مری گردد.

عوارضی که استفاده طولانی مدت این داروها ایجاد می کند شامل کاهش تراکم استخوان، کاهش سطح منیزیم خون، افزایش خطر ذات الریه و عفونت روده و سایر عفونت های دستگاه گوارش و زوال عقل می باشد.بنابراین داروهای مسدود کننده  پمپ پروتون را هرگز بدون تجویز پزشک متخصص استفاده نکنید.

بله، البته عمل جراحی همیشه آخرین راه درمان است، اما پزشک می تواند با استفاده از لاپاراسکوپی به تقویت دریچه ی کاردیا کمک نماید.


علت سوزش گلو تا معده
علت سوزش گلو تا معده
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *