علت زگيل تناسلي در مردان

دوره مقدماتی php
علت زگيل تناسلي در مردان
علت زگيل تناسلي در مردان

کد ویدئو با موفقیت کپی شد

ویدیو های خود را در جعبه به اشتراک بگذارید و
از ویدیو های خود
کسب درآمد
کنید.

ایمیل: info@jabeh.com



دوره مقدماتی php


خانه

موبایل

سوالات رایج در مورد زگیل تناسلیزگیل تناسلی چیست؟زگیلهای تناسلی زائده های گوشتی کوچکی هستند که ممکن است در هر قسمتی از ناحیه تناسلی زن یا مرد ظاهر شوندعامل اين بيماري ويروس پاپيلوماي انسـاني(Human Papillomm Virus) است که ازطریق تماس مستقیم با زگیل تناسلی ویا پوست آلوده به ویروس و اغلب از طریق ارتباط جنسی، منتقل می شود.علت زگيل تناسلي در مردان

از آلوده شدن به ویروس تا ظهور علائم چقدر طول میکشد؟از هفته ها تا ماهها وگاهی نیز سالها.حتی در بعضی از افراد ممکن است علائم اصلا ظاهر نشود و در حقیقت ناقل بدون علامت باشند.به همین علت ممکن است در ارتباط جنسی با فرد به ظاهر سالم این بیماری منتقل گردد و یکی از دلائل انتشار بیماری همین امر می باشد.

علائم بیماری چیست؟زگیلهای تناسلی به صورت بر جستگی های کوچک تا متوسط گوشتی به رنگ پوست یا کم رنگ تر ویا پر رنگ تر روی سطح خارجی  فرج ( ولو ) ویا دیواره های داخلی واژن ونبز ناحیه بین مقعد و واژن و روی سطح دهانه رحم ( سرویکس ) رشد  می کنند. در آقایان ، آنها ممکن است که در نوک آلت تناسلی و یا در طول بدنه آن و یا روی سطح اسکروتوم و نیز مقعد رشد کنند سطح آنها ممکن است صاف و یا کمی زبر باشد. گاهی ممکن است به هم پیوند بخورند و ضایعات بزرگ گل کلمی تشکیل دهند.

 

زگیل تناسلی چقدر شایع است؟زگيل‌هاي ‌ـ‌تناسلي از شايع‌ترين عفونت‌هاي آميزشي به شمار مي‌روند تخمين زده مي شود که 660 ميليون نفر در جهان مبتلا به شايع ترين عفونت ويروسي مجاري تناسلي يعني عفونت هاي HPV تناسلي هستند و متاسفانه این بیماری در ایران نیز به سرعت در حال انتشار است به صورتی که رئیس انجمن سرطان های زنان ایران از بروز یک بیماری ویروسی آمیزشی در شهرتهران خبر داده و گفته: این بیماری ویروسی زگیل تناسلی است که یکی از دلایل بروز آن می تواند روابط آزاد جنسی باشدگفته می شود تا  یازده درصد زنان جوان ایرانی دارای زگیل تناسلی هستند

زگیل تناسلی چقدر مسری است و احتمال انتقال آن چقدر است؟

زگیل تناسلی بسیارمسری می باشد .احتمال ابتلا به زگیل تناسلی ،تنها با یک بار ارتباط جنسی با فرد دارای زگیل تناسلی 60% می باشد.ومعمولا در حدود 65% افرادی که با فرد مبتلا به زگیل تناسلی ،ارتباط جنسی دارند در مدت 3 ماه مبتلا خواهند شد.

آیا برای انتقال این بیماری دخول کامل واژنی ویا مقعدی لازم است؟متاسفانه زگیل تناسلی بدون داشتن رابطه واژنی ومقعدی، حتی با تماس  سطحی پوستی ناحیه تناسلی نیز میتواند منتقل گردد.

آیا تماس جنسی تنها راه انتقال زگیل تناسلی است؟خیر.به ندرت از طریق اپیلاسیون، سونای بخار و حوله آلوده ،همچنین از مادر آلوده به نوراد  هنگام زایمان طبیعی هم قابل انتقال است ولی راه اصلی انتقال تماس جنسی است.

آیا زگیل تناسلی همیشه علامت دار است؟خیر.یعنی ممکن است در ظاهر،فرد علائمی نداشته باشد ولی ویروس عامل زگیل  تناسلی را بدون  هیچ علامتی دفع کند.در خانمها نیز ممکن است زگیل در قسمت داخلی  دستگاه تناسلی باشد و گاهی با خونریزی خود را نشان دهد.

آیا زگیل تناسلی خطرناک است؟این بیماری خوشخیم است ولی از حدود 150 نوع ویروس عامل ایجاد کننده آن حدود 15 نوع با سرطانهای دهانه رحم و آلت مردان در ارتباط است.تيپ 16 و 18 از HPV به عنوان عامل عمده اي در ايجاد سرطان ، تيپ 30، 31، 33، 35، 39، 45، 51، 52، 53، 56، 58، 59، 66، 68، 73، 82  به عنوان عامل خطر متوسط و تيپ هاي 6، 11، 40، 42، 43، 44، 54، 61، 70، 72، 81 با خطر کمتري در ايجاد سرطان هاي مخاطي مورد توجه قرار گرفته اند.

همچنین این بیماری به علت اینکه ممکن است زخمی شود احتمال سرایت سایر بیماریهای آمیزشی را بالا می برد ضمن اینکه به علت ظاهر نا زیبا اثرات روحی روانی بدی دارد.بنابراین حتما باید درمان شود.

زگیل تناسلی چگونه تشخیص داده می شود؟در موارد علامت دار آن ، متخصصین پوست یا متخصصین زنان با تجربه در این زمینه با معاینه آن را تشخیص می دهند و در موارد مشکوک با تست اسید استیک 5% و در موارد خیلی نادر نهایتا با بیوپسی تشخیص امکان پذیر است.همچنین پزشک متخصص پوست و یا متخصص زنان می تواند با نمونه برداری از ترشحات واژینال  ویا به همراه تست پاپ اسمیر و ارسال آن به آزمایشگاه های معتبر در این زمینه به روشPCR نسبت به کشف ویروس و نیز تعیین نوع آن (کم خطر یا پر خطر) اقدام نماید.

آیا ممکن است ضایعات ما زگیل نباشد وتشخیصهای دیگری مطرح باشد؟بله زگیل های تناسلی در ظاهر تشخیصهای افتراقی دیگری هم دارد که بیمارو یا پزشکی که تجربه کافی در تشخیص زگیل تناسلی نداشته باشد به اشتباه آن را زگیل تشخیص دهد. از جمله این موارد،pearly penile papulesدر مردان وvestibular papillomatosisدر خانمها میباشد که به صورت برجستگیهایی انگشت مانند است  که زگیل نبوده و طبیعی است.

 

همچنین در زنان غدد سباسه لب بزگ  وکوچک به صورت برجستگی های کوپک سفید-خاکستری تا زرد ممکن است به اشتباه زگیل تناسلی تشخیص داده شود.آنژیوکراتوم و استئوسایتوم و کیست اپیدرموئید نیز به ندرت ممکن است با زگیل اشتباه شود.

bowenoid papulosisومولوسکوم آتیپیک نیز از مواردی دیگر است که ممکن است به اشتباه زگیل تشخیص داده شود ،که در تمامی این موارد تجربه پزشک کار کرده در این موضوع و گاها روشهای مکمل تشخیصی اساس تشخیص صحیح را تشکیل می دهد.

درمانهای زگیل تناسلی چیست؟بنابر محل و نوع کلینیکی و صلاحدید و تجربه پزشک راه های درمانی متنوعی شامل:کرایوتراپی ،تری کلرواستیک، پدوفیلین ، لیزر،الکترو سرجری،ایمونوتراپی و غیره وجود دارد.

آیا بعد از درمان احتمال عود وجود دارد؟بلی با هر روشی که درمان شود باز هم تا حدودی احتمال عود وجود دارد.

آیا  استفاده از کاندوم از ابتلای به زگیل تناسلی جلوگیری می کند؟میزان سرایت را کاهش می دهد ولی چون انتقال از طریق پوست به پوست است، احتمال انتقال از سایر مناطق آلوده پوست از بین نمی رود.

آیا زگیل تناسلی واکسن دارد؟بلی درحال حاضر برای زگیل ناحیه تناسلی واکسن وجود دارد. از آنجایی که زگیل ناحیه تناسلی در جنس مونث در طولانی مدت احتمال ابتلا به سرطان گردن رحم را افزایش میدهد. این واکسن از اهمیت بسیاری برخوردار است توصیه به خانمها و آقایانی که روابط جنسی با اشخاص متعددی دارند اینست که این واکسن را تزریق کنند.البته بهترین سن تزریق واکسن زیر 26 سال برای خانمها و زیر 29 سال برای اقایان است.

آیا این واکسن بر علیه تمام انواع ویروسهای عامل زگیل تناسلی ایمنی ایجاد می کند؟این واکسن علیه 2 نوع اصلیHPV بدخیم و 2 نوع شایع خوشخیم موثراست و در بعضی از گزارشها آمده که میزان عود مکرر را کاهش میدهد.

آیا واکسن در ایران موجود است؟بله واکسن گاردازیل در ایران موجود است.باید 3 بار تزریق شود.بار اول-سپس2ماه بعد از تزریق اول-و نوبت سوم6 ماه بعد از تزریق اول

منبع:drmehrabian.com


دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

زگیل تناسلی – درمان زگیل تناسلی زنان و مردان

شناخت علائم زگیل تناسلی به شما کمک خواهد کرد تا بیماری زگیل تناسلی را بهتر بشناسید. زگیل های تناسلی یکی از شایعترین بیماری های منتقله از راه تماس جنسی در جهان است. در ادامه علائم و نشانه های این بیماری را  به همراه عکسهایی از زگیل تناسلی در زنان و مردان مشاهده می کنید.

این ویروس در واقع به گروهی بیش از 60 ویروس اشاره دارد که توسط دانشمندان شناسایی شده است و مسئول ایجاد زگیل در هر جایی از بدن میباشد، ولی تنها بعضی از گونه های این ویروس از طریق جنسی انتقال میابد.

کارشناسان بر آورد میکنند که ۲۶ میلیون نفر از آمریکایی ها آلوده به ویروس پاپیلومای انسانی هستند و به نظر میرسد که این میزان رو به افزایش است حدود یک سوم از گونه های ویروس پاپیلومای انسانی از طریق تماس جنسی گسترش می یابد و تنها در ناحیه تناسلی زندگی می کنند.

مطلب پیشنهادی: آیا رابطه جنسی دهانی باعث انتقال زگیل تناسلی می شود؟علت زگيل تناسلي در مردان

فقط یک نوع از این ویروس باعث ایجاد زگیل تناسلی میشود .انواع دیگر HPV باعث ایجاد سرطان دهانه رحم و سایر سرطان های ناحیه تناسلی میشود . این ویروس مانند بسیاری از بیماری های منتقله از راه جنسی ، معمولا باعث عفونت نهفته میشود و یا اینکه علائم قابل رویت ندارد.

در خانم ها ،زگیل ها در قسمت بیرون و داخل مهبل ، لبهای مهبل ، دهانه رحم ، اطراف مقعد یا حتی ران ها می توانند پدیدار شوند. در آقایان شیوع زگیل های تناسلی کمتر است، در صورت ایجاد ، در نوک و شفت آلت تناسلی ، در اسکروتوم یا در اطراف مقعد پدیدار میشود .زگیل تناسلی همچنین می تواند در دهان و گلوی فردی که تماس جنسی از راه دهان با فرد آلوده داشته، رشد کند. هرچند این موارد نادر هستند.

دکتر حسین کرمی متخصص اورولوژی ،مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

شما می توانید از طریق قسمت پرسش از دکتر سوالات خود را مطرح نمایید.

پست قبلی

علت و درمان خارش دستگاه تناسلی در مردان

پست بعدی

پماد های لازم برای درمان زگیل تناسلی

پاپیلومای انسانی (HPV) و سوالات رایج آن

جوش های واژن + علت ها و راه های درمان آن

خطرات هرپس تناسلی و دهانی برای نوزاد در بارداری و زایمان

هرپس تناسلی چگونه منتقل میشود؟

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

خوش آمدید

بازگشت پسورد

رمز عبور برای شما ایمیل می شود !

کلینیک پوست و مو، لیزر و لاغری

برای یافتن مناسبترین راه حل با ما تماس بگیرید

اگر به دنبال راه‌های جوان‌سازی پوست به شیوه‌های غیر جرّاحی هستید با ما مشورت کنید

عوامل بروز بیماری های پوستی متعدد می باشد اما برای برطرف کردن همه آنها راهی وجود دارد

همه ی ما مضرات چاقی را می دانیم. پس همین الان برای یافتن راه حل مناسب خود اقدام کنیمعلت زگيل تناسلي در مردان

ریزش مو، ابرو و مژه معمولا نارحتی بزرگی است، اما این مشکل بزرگ، راه حلی ساده دارد

ضمن حفظ طراوت پوست خود، یک‌بار و برای همیشه از دست موهای زائد خود راحت شوید.

برای مشاوره یا تعیین وقت، همین الان تماس بگیرید.

۱۵ ۱۷ ۲۰ ۴۴ (۰۲۱)

چرا کلینیک دکتر قانعی

تفاوت ما در چیست؟

کلینیک دکتر قانعی

در یکی از مجهزترین مجموعه‌های زیبایی و تناسب اندام غرب تهران، و با به‌روز‌ترین دستگاه‌ها و کادری از حرفه‌ای‌ترین‌ها، در کنار شما هستیم، تا شما با خیال آسوده…

مراجعین ما درباره ما چه می گویند؟

تخفیف ۱۰٪ با ثبت ایمیل

جهت استفاده از تخفیف، ایمیلتان را چک کنید

function ml_webform_success_4856338() {
var $ = ml_jQuery || jQuery;

$(‘.ml-subscribe-form-4856338 .ml-block-success’).show();
$(‘.ml-subscribe-form-4856338 .ml-block-form’).hide();
};

بلوار مرزداران، ساختمان نگین آسمان، پلاک ۱۷۸،
بلوک D، طبقه ۳، واحد ۱۰

پذیرش: ۱۵ ۱۷ ۲۰ ۴۴ (۰۲۱)
بخش لاغری و لیفت صورت: ۹۳ ۶۱ ۲۲ ۴۴ (۰۲۱)
بخش لیزر موهای زائد: ۱۳ ۵۸ ۲۲ ۴۴ (۰۲۱)

شنبه تا چهارشنبه ۲ ظهر تا ۹ شب
پنجشنبه و جمعه با هماهنگی

زگیل تناسلی در مردان یک بیماری است که معمولا شناختن آن کمی سخت است. این مقاله شما عزیزان را با درمان زگیل تناسلی در مردان و علت آن آشنا می کند.HPVاحتمالا رایج ترین عفونت قابل انتقال جنسی است که تقریبا تمام کسانی که از لحاظ جنسی فعال هستند را در مرحله ای از زندگیشان درگیر می کند.خوشبختانه،بیش از ۴۰ نوع HPV وجود دارد که فقط تعداد کمی از آنها خطرات جدی به دنبال دارند.این ویروس در مردانی که علائم را بروز نمی دهند،غیر قابل شناسایی است و ممکن است چندین سال قبل از بروز مشکلات،در خفا بماند.به همین دلیل،اگر از لحاظ جنسی فعال بوده اید،مهم است که مرتبا خود را بررسی کنید.اکثر غفونت ها خودبخود برطرف میشوند اما در هر صورت علائم خود را به پزشک بگویید تا مطمئن شوید سرطانی که علت آن HPV است،ندارید.

قسمت اول
تشخیص نشانه ها و علائم HPV

1)از چگونگی انتقال HPVآگاه باشید.

HPV میتواند از طریق هر نوع تماس پوستی از جمله تناسلی انتقال یابد.این عمل ممکن است هنگام رابطه ی جنسی از واژن،رابطه ی جنسی،تماس دست با ناحیه تناسلی،تماس نواحی تناسلی بدون دخول و رابطه ی جنسی دهانی(به ندرت)رخ دهد. HPV میتواند سالها بدون بروز علائم در سیستم ایمنی بدنتان بماند.بدین معنی که شما میتوانید در حال حاضر HPV داشته باشید حتی اگر اخیرا رابطه ی جنسی نداشته اید یا فقط با یک نفر رابطه ی جنسی داشته اید.

۲)زگیل تناسلی را تشخیص دهید.

علت زگيل تناسلي در مردان

بعضی انواع HPV میتوانند باعث ایجاد زگیل تناسلی شوند:جوش ها یا گوشت هایی درناحیه ی تناسلی یا مقعدی.اینها مواردی کم خطر در نظر گرفته میشوند از آنجایی که به ندرت به سرطان ختم میشوند.اگر مطمئن نیستید که زگیل تناسلی دارید،علائمتان را با موارد زیر بررسی کنید:

۳)بدنبال نشانه های سرطان مقعد باشید.

HPV در مردان به ندرت سرطان ایجاد میکند.با وجود این که تقریبا همه ی افراد فعال در رابطه ی جنسی در معرض HPV قرار گرفته اند،فقط در ۱۶۰۰ نفر آمریکایی در یک سال منجر به سرطان مقعد شده است.

سرطان مقعد میتواند بدون نشانه یا با یک یا چند نشانه از نشانه های زیر شروع شود:

۴)سرطان آلت تناسلی را شناسایی کنید.

سرطان آلت تناسلی ایجاد شده ازHPV سالانه تقریبا در ۷۰۰ مرد در آمریکا تشخیص داده میشود.نشانه های احتمالی سرطان آلت تناسلی زودهنگام شامل:

۵)بدنبال نشانه های سرطان مری و دهان باشید.

HPV ریسک ابتلا به سرطان گلو یا پشت دهان(سرطان اُرُفارینکس)را افزایش میدهد،حتی اگر دلیل اصلی آن نباشد.نشانه های احتمالی شامل:

۶)از عوامل خطرناک HPV در مردان آگاه باشید.

نشانه های مشخصی وجود عفونت HPV را بیشتر میکنند.حتی اگر علائمی نشان نمیدهید،ایده ی خوبی است که راجع به بررسی های پزشکی ممکن و درمانها،اطلاعات داشته باشید،اگر در یکی از گروه های زیر قرار دارید:

قسمت دوم
انجام بررسی های پزشکی و درمان های لازم

۱)واکسن زدن را در نظر بگیرید.

مجموعه ای از واکسن های HPV در برابر بسیاری از انواع آن مقاومت و امنیت طولانی مدت ایجاد میکنند(اما نه همه ی انواع آن)از آنجایی که واکسن در افراد جوان موثرتر است،مرکز کنترل بیماریها این را برای مردان در موارد زیر پیشنهاد میکند:

۲)زگیل های تناسلی را درمان کنید.

زگیل های تناسلی ممکن است بعد از چند ماه خودبخود ناپدید شوند و هیچگاه به سرطان منجر نشوند.دلیل اصلی درمان آنها راحتی خودتان است.درمانها شامل کرم ها و روغن ها(از جمله Podofilox,Imiquimod,Sinecatechins)که میتوانید از آنها در خانه استفاده کنید،یا برداشتن آنها در مطب پزشک توسط فریز کردن(کرایو)،اسید یا جراحی.یک پزشک ممکن است از سرکه برای نمایان کردن جوشهایی که هنوز دیده نمیشوند،استفاده کند.

۳)اگر با مردان رابطه ی جنسی دارید،راجع به بررسی سرطان مقعد بپرسید.

آمار سرطان مقعد وابسته به HPV در مردانی که با مردان رابطه ی جنسی دارند،بسیار بالاتر است.اگر شما در این دسته قرار دارید،با پزشکتان راجع به گرایش جنسی تان حرف بزنید و راجع به تست پاپ اسمیر مقعدی بپرسید.ممکن است پزشکتان پیشنهاد دهد این تست را هر ۳ سال یکباربرای بررسی سرطان مقعد انجام دهید.(اگر HIV مثبت باشید هر یکسال)

۴)منظم خود را بررسی کنید.

آزمایشاتی که خود فرد انجام میدهد میتواند به شما کمک کند تا هر نشانه ای از HIV را زودهنگام شناسایی کنید.اگر معلوم شد که سرطان است، اگر زود تشخیص داده شود، بسیار آسانتر میشود آن را درمان کرد.اگر شک دارید،زمانی که نشانه ای غیرقابل توجیه داشتید،فورا به پزشک مراجعه کنید.

۵)راجع به نشانه های احتمالی سرطان با پزشک صحبت کنید.

پزشک باید محیط را بررسی کند و برای تشخیص مشکل از شما سوالاتی بپرسد.اگر فکر کنند که یک سرطان وابسته به HIV است،میتوانند نمونه برداری کنند و نتیجه را طی چند روز به شما اطلاع دهند.

سلام تزریق واکسن گارداسیل بعد از ۲۶ سال تاثیری دارد یا خیر؟

با سلام. بله این واکسن برای خانم ها تا ۴۵ سالگی قابل تزریق است. اما برای مردان باید در فاصله سنی ۹ تا ۲۶ سالگی تزریق شود.

بعد از ابتلا,تزریق گارداسیل تاثیری در بهبودی دارد؟
هرگونه تغییر در پوست آلت,نشاندهنده زگیل تناسلی است؟بیماری مشابهی هم هست؟

با سلام. خیر
تغییر در پوست آلت می تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد.

با سلام و خسته نباشید
حدود دو ماه پیش به آلتم ضربه وارده شده بود که پزشک گفت هیچ مشکلی پیش نیومده.بعد از اون آلتم هر روز داره کوچکتر میشه و نعوذم کمتر که دوباره به یک دکتر دیگه مراجعه کردم که ایشون هم گفت هیچ مشکلی نداره و آثار ضربه هست ولی الان حدود یک هفته هست که کامل نعوذم رو از دست دادم راهی برای این مشکل سراغ دارید؟
در ضمن در دو ناحیه رنگ آلتم تغییر کرده امکان ابتلا به قانقاریا وجود داره؟با تشکر

با سلام.احتمال ابتلا به قانقاریا بسیار کم است.اما حتما با یک اورولوژ یک ملاقات داشته باشید و برای او همه اتفاقات را شرح دهید.

سلام. لکه های خیلی ریز قهوه ای شبیه کک و مک نشاندهنده hpv است؟علت زگيل تناسلي در مردان

با سلام.خیر.

سلام آقای دکتر من قبلا یکی ولی الان سه تا روی آلت تناسلیم دیدم و الان متوجه شدم ولی اینجا دکتر نمیشه رفت دسترسی ندارم دکترر من اگه دارو خونه برم ایموکویمد بگیرم اینا خوبش میکنع من ۲۵ سال وو ۱۰ ماهمه آمپول گارد استیل بزنم جواب میده خیلی میترسم خانومم دکتره من دو بار فقط با یع خانوم ۳۳ چهار ساله رابطه داشتم وو امروز متوجه شدم داداشم واسه یکی از دوستاش تعریف کرده بود که زگیل داره از اونجایی که من گاهی شرتای اونو میپوشیدم امکانش هست از اون طریق باشه

با سلام.بله احتمالش هست.لطفا به یک پزشک مراجعه کنید و بدون تجویز پزشک هیچ دارویی را مصرف نکنید

سلام
بر روی الت و زیر الت تناسلی من چند خط سیاه افتاده به این شکل # 》تقریبا که نه درد دارند ونه خارش نه سوزش اینها چی میتونند باشند خیلی نگرانم

با سلام، به یک پزشک اورولوژ مراجعه کنید

سلام آقای دکتر روی آلت پر از زیگیلهای ریز هست و مدام تکثیر میشه سن ۲۵.یک مرتبه شرت خونی شده بود و مشکل یبوست هم دارم.آقای دکتر درمان میشه؟از کجا اومده این زیگیلها؟گاهی بیرون آلت رو به درخت برخورد دادم ممکنه دلیل زیگیل باشه؟

با سلام. حتما برای درمان درست به یک پزشک مراجعه کنید

سلام ، ایا ابتلا به زگیل تناسلی از راهی غیر از رابطه جنسی امکانپذیر است؟

با سلام. بله

ممکنه درباره راه های انتقال توضیح بدید؟

با سلام دکتر میشه بفرمائید واسه تشخیص این بیماری و معاینه زبان گلو میشه رفت پیش دکتر گوش و حلق وبینی؟اخه من رابطه با یکنفر داشتم واینکه من چکاپ کامل خون دادم ایا که متبلابودم تو آزمایش معلوم میشدواسه تشخیص؟بنده سر التم قرمز خیلی کمی میشد رفتم دکتر گفت از شورت کثیف هست شورتو عوض کردم سر آلتم خوب شده ولی دکتر خواهشا میکنم بهم بگید من دو روز پیش چکاپ کامل دادم واسه مریضی دیگه که مشکلی داشته باشم تو آزمایش خونم معلومه یا باید آزمایش دیگی بدم ؟ باتشکر

با سلام.بله.لطفا برای داشتن اطلاعات بیشتر با پزشکتان در ارتباط باشید

دکتر بنده ۲۶سالمه در رابطه با بحث قبلیم یادم رفت بهتون بگم بنده ۵ساله خون روشن بعد از مدفوع میبینم الان نزدیک یکسالی میشه خون دیگه وجود نداره ولی مجبور میشم با کمک انگشت مدفوع تخلیه کنم آیا مشکل از روده س یا سرطان مقعد و اینکه دکتر واسم کولونوسکپی نوشته ایا اگر سرطان مقعد داشته باشم از راه کولونوسکپی میشه تشخیص داد ؟باتشکر

دکتر اگه برم بیش دکتر گوش حلق وبینی میتونه تشخیص این بیماری رو بده یا نهبرای انتقال از راه دهان اخه بده با یکنفر رابطه داستم؟واینکه من چند روز پیش چکاپ کامل خون اگه مبتلا به ویروسhpvشده باشم تو آزمایش نشون میده یا خیر خواهشا اگه میشه بهم بگید؟

دکتر اگه برم بیش دکتر گوش حلق وبینی میتونه تشخیص این بیماری رو بده یا نه برای انتقال از راه دهان اخه بده با یکنفر رابطه داشتم؟واینکه من چند روز پیش چکاپ کامل خون اگه مبتلا به ویروسhpvشده باشم تو آزمایش نشون میده یا خیر بدون اینکه خبر داشته باشم خواهشا اگه میشه بهم بگید و دکتر بنده مشکل روده فکر کنم دارم دکتر واسه کولونوسکپی نوشته اخه ۵ساله خون روشن بعد از مدفوع میبینم ولی الان یکسالی میشه دیگه خون وجود نداره و بهبود پیدا کرد ولی باز مدفوع به کمک انگشت مجبور میشم کامل تخلیه کنم ایا این میتونه نشانه سرطان مقعد باشه یا خیر؟ بنده سر التم حالت قرمز میشد اما رفتم دکتر گفت شورتتو کثیف شاید باسد عوض کن عوص کردم سر التم خوب شده حالا اقای دکتر از راه چکاپ کامل خون که دادم میشه ویروس تشخیص داد و خیالم راه بشه؟ با تسکر

دکتر واسه ی زگیل تناسلی باید ب دکترای چه تخصصی مراجعه کنیم؟

اورولوژی در مردان و زنان و زایمان در زنان

۱. بیماری HPV از راههای غیر جنسی و از طریق تماس پوستی با اشیاء آلوده (ملحفه، مبل ، تجهیزات پزشکی، sex toy) نیز منتقل می شود.
۲. بیماری HPV حتی در دختران با کره تا ۱۱ سال دیده شده پس الزاما داشتن آمیزش جنسی تنها راه انتقال آن نیست.
۳. بیماری HPV در مردان با هیچ آزمایشی در حال حاضر قابل شناسایی نیست مگر به زگیل مشهود مبتلا باشند که از طریق نمونه برداری از زگیل مشخص می شود.
۴. این بیماری در حدود ۱ تا ۲ سال از بدن دفع می شود و هیچ آثاری بر جای نمی گذارد و تنها در یک درصد موارد در زنان باعث سرطان دهانه رحم می شود.
تمام این موارد از مقالات متعددی که از سال ۱۳۹۹ تا کنون چاپ شده است استخراج شده است. بهتر است که به همگان آگاهی داده شود که رعایت بهداشت فردی را در تمام شنین بنمایند نه فقط اگر فعالیت جنسی دارند.
و بهتر است که پزشکانی که طرف مشاوره پزشکی قانونی قرار می گیرند همواره اطلاعات خود را بروز نمایند.
# HPV #زگیل تناسلی#پزشکی قانونی# بیماریهای جنسی

سلام, لطفا آدرس مطب خوب و پزشک حاذق مربوط به این بیماری را معرفی کنید, با تشکر

سلام آیا رابطه جنسی با شخصی ک سرطان گلو دارد باعث مبتلا شدن به سرطان میشود.ویروس اچ پی وی که یکی از عوامل سرطان است اگر به آن دچار شوم سیستم دفاعی بدن آنرا از بین میبرد؟ و تماس با خون بیمار در حین رابطه جنسی باعث ایجاد سرطان در فرد سالم میشود؟
در ضمن بنده هیچ سابقه ی سرطان وراثتی یا ژنتیکی ندارم لطفا جواب بدین ممنون

سلام خسته نباشید دکتر من همسرم زیر نافش محلی که الت چسبیده ب بدنش زگیل های ریز خوشه ای زده ولی التش و بیضه های اون سالمه و هیچ نوع جوش یا زگیلی نداره خاستم ببینم اون قسمت هم شامل زگیل تناسلیه ؟ خیلی نگرانم هرچیم اصرار میکنم بره دکتر نمیره لطفا راهنمایی کنین ممنونم

سلام
نزدیک ۱ ماه است که اطراف تنه الت تناسلی ضایعات گوشتی ریز در حال رشد مشاهده کردم که در ناحیه ای دیگر یکی مثل انها در حال رشد است و خیلی ریز است نمیدونم چی هستن و خیلی استرس دارم که زگیل باشن ممنون میشم اگه راهنمایی کنید .

ویروس hpv در خون است ؟؟ میخوام بدونم با لیزر ویروس از بین میره یا فقط زگیل رو از بین میبرن

نظر شما در مورد این مطلب چیست ؟

نام

آدرس ایمیل


Current ye@r *


Leave this field empty

جراحی بینی با هدف افزایش تناسب بینی در صورت انجام می گیرد. در برخی موارد جراحی بینی می تواند اشکالات…

عمل بای پس معده یک جراحی برای کاهش وزن است که یک کیسه کوچک از معده ایجاد کرده و کیسه…

کارآزمایی Women’s Health Initiative که به اختصار WHI خوانده می شود، به منظور درک ارتباط هورمون درمانی در یائسگی و…

در دوران ریکاوری بعد از زایمان، بدن مستعد ابتلا به عفونت های مختلف می باشد. برخی عفونت های بعد از…

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین انواع بیماری های مقاربتی است که به‌دلیل وجود ویروس HPV ایجاد می‌شود. زگیل تناسلی می‌تواند باعث ایجاد درد، ناراحتی و خارش در بیمار شود. ویروس اچ پی وی به خصوص برای زنان خطرناک است، چون برخی از انواع این ویروس می‌توانند به ایجاد سرطان دهانه رحم و سرطان مهبل منجر شوند. در این مقاله به علائم زگیل تناسلی در زنان، علائم زگیل تناسلی در مردان، علت ایجاد آن، راه های درمان زگیل تناسلی، واکسن HPV و روش‌های پیشگیری از این بیماری پرداخته‌ایم.علت زگيل تناسلي در مردان

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) عامل ایجاد زگیل تناسلی شناخته می‌شود. بیش از ۱۰۰ نوع HPV شناسایی شده است که حدود ۴۰درصد از آنها، پتانسیل آلوده‌کردن ناحیه‌ی تناسلی را دارند.

این ذرات ویروسی می‌توانند از طریق سایش میکروسکوپی در ناحیه‌ی تناسلی که در طول فعالیت جنسی اتفاق می‌افتد، به داخل پوست و سطوح مخاطی نفوذ کنند؛ اما علائم این بیماری بلافاصله پس از آلوده‌شدن سلول‌ها به HPV ظاهر نمی‌شود و ممکن است یک دوره‌ی نهفتگی چندماهه تا چندساله داشته باشد. در طول دوره‌ی نهفتگی هیچ نشانه و علامتی از عفونت دیده نمی‌شود.

سوال مهمی که مبتلایان به این بیماری می‌پرسند این است که آیا زگیل تناسلی درد دارد؟ باید بدانید که زگیل تناسلی، بدون درد است؛ اما به‌علت محل قرارگیری، اندازه یا خارشی که ایجاد می‌کنند، می‌توانند آزاردهنده باشند.

زگیل تناسلی در مردان می‌توانند پیشابراه، آلت تناسلی، کیسه‌ی بیضه و ناحیه‌ی مقعد را آلوده کنند. این زگیل‌ها ممکن است به‌شکل توده‌های برجسته و نرم با سطحی هموار (روی بدنه‌ی آلت تناسلی) یا ناهموار با برآمدگی‌های انگشتی‌شکل بسیار (زگیل‌های مقعد) ظاهر شوند. بقیه ممکن است ظاهری شبیه مروارید و گل‌کلم یا سطح تیره و ناهمواری داشته باشند. اکثر این ضایعات برجسته هستند؛ اما برخی از آنها ممکن است مسطح بوده و فقط کمی بالاتر از سطح پوست باشند. گاهی اوقات ممکن است این ضایعات به‌وسیله‌ی مو پوشیده شوند یا در داخل پوست ختنه‌گاه مردانی که ختنه نشده‌اند، پنهان شوند.

زگیل تناسلی در زنان نیز ظاهر مشابهی دارند و معمولا در نواحی مرطوب لابیا مینور و دهانه‌ی واژن ایجاد می‌شوند. خانم‌ها در صورت مشاهده‌ی هرگونه ضایعه روی قسمت بیرونی اندام تناسلی‌شان باید به پزشک مراجعه کنند تا معاینه‌ی کاملی از کانال واژینال، گردن رحم و ناحیه‌ی آنورکتال آنها صورت بگیرد. اکثر زگیل های واژینال هیچ‌گونه علامتی ندارند. در موارد نادر ممکن است خانم‌ها پس از رابطه‌ی جنسی، دچار خون‌ریزی، خارش یا ترشح واژینال شوند.

اگر زگیل تناسلی دارید، پیش پزشک متخصص بروید و درباره‌ی گزینه‌های درمان با او مشورت کنید.

اگر زگیل‌هایتان خون‌ریزی دارد و نمی‌توانید خون‌ریزی آنها را با فشار مستقیم کنترل کنید، حتما برای معاینه به پزشک مراجعه کنید. پدیدآمدن زگیل‌هایی که دهانه‌ی پیشابراه را مسدود می‌کنند و به شما اجازه‌ی ادرارکردن نمی‌دهند، به‌معنای وجود وضعیتی اورژانسی است و باید در اسرع وقت به‌دنبال درمان‌کردن بروید.

تشخیص hpv اغلب براساس یافته‌های به‌دست‌آمده از سابقه و ظاهر زگیل تناسلی انجام می‌شود.

ازآنجاکه زگیل تناسلی به‌جز ظاهرشان اساسا هیچ علامتی ندارند، نیاز کمی به درمان خانگی احساس می‌شود؛ بااین‌حال مهم است که توجه داشته باشید چنین زگیل هایی وجود دارند.

هیچ درمان مؤثر واحدی برای ازبین‌بردن زگیل‌های تناسلی وجود ندارد. چندین گزینه‌ی درمانی در دسترس هستند، بااین‌حال هیچ درمانی در ازبین‌بردن زگیل‌ها و پیشگیری از عود مجدد آنها در همه‌ی بیماران، صددرصد مؤثر نیست؛ همچنین در صورت آلوده‌شدن به ویروس اچ پی وی، امکان ازبین‌بردن عفونت آن وجود ندارد. ممکن است زگیل تناسلی در ۱۰ تا ۲۰درصد از افراد، بدون هیچ درمان خاصی در طول یک دوره‌ی‌ ۳ تا ۴ماهه از بین بروند.

داروهای متعددی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارند و می‌توانند به‌عنوان جایگزینی برای سایر درمان‌ها به‌کار روند:

برداشتن زگیل ها می‌تواند به‌شکل یک جراحی سرپایی با بی‌حسی موضعی در داخل مطب انجام شود. این روش معمولا هنگامی به‌کار می‌رود که تعداد زگیل ها کم و اندازه‌ی آنها کوچک باشد. بریدن زگیل ها و برداشتن آنها از طریق جراحی در ریشه‌کن‌کردن آنها مؤثرتر از درمان‌های دارویی است؛ اما نرخ عود نسبتا بالایی دارد.

احتمال عود زگیل تناسلی پس از یک‌ سال، بیش از ۵۰درصد در نظر گرفته می‌شود و با عوامل زیر مرتبط است:

۱. عفونت عودکننده از یک شریک جنسی؛‌

آلوده‌شدن به چندین نوع HPV محتمل است.

۲. دوره‌ی نهفتگی بالقوه طولانی HPV؛

۳. ماندگاری ویروس در پوست اطراف، در فولیکول مو یا در محل‌هایی که در هنگام درمان از قلم افتاده‌اند؛

۴. ضایعات عمیق یا ضایعاتی که قابل‌شناسایی نیستند.

زگیل تناسلی اغلب در طول حاملگی ظاهر می‌شوند یا تعدادشان افزایش می‌یابد. عفونت‌های خاموش نیز ممکن است فعال شوند. وجود زگیل تناسلی در صورتی که در دهانه‌ی رحم یا مهبل قرار داشته باشد، می‌تواند زایمان طبیعی را دشوار سازد و زگیل های حاضر در این نواحی معمولا به‌راحتی خون‌ریزی می‌کنند. این زگیل‌ها اغلب بدون هیچ درمانی پس از بارداری از بین می‌روند؛ بااین‌حال خطر واقعی متوجه‌ی نوزادان تازه‌متولدشده است؛ چون ممکن است آنها در هنگام عبور از کانال زایمانِ آلوده، به این عفونت مبتلا شوند.ویروس HPV می‌تواند باعث بروز یک وضعیت بسیار جدی به‌نام پاپیلوماتوز راجعه‌ی تنفسی (RRP) در کودکان شود. این بیماری خطرناکی است که دستگاه تنفسی کودک را درگیر می‌کند. پاپیلوماها یا زگیل‌ها به‌سرعت ظاهر و پخش می‌شوند و گاهی اوقات می‌توانند راه تنفسی کودک را به‌طرز خطرناکی مسدود کنند.

واکسن HPV یک واکسن غیرفعال‌شده (غیرزنده) است که در برابر ۴ نوع اصلی ویروس اچ پی وی از بدن محافظت می‌کند.

این ۴ نوع شامل ۲ نوعی هستند که باعث حدود ۷۰ درصد از سرطان‌های دهانه‌ی رحم می‌شوند، به علاوه‌ی ۲ نوع دیگری که عامل حدود ۹۰ درصد از زگیل های تناسلی هستند. واکسن HPV می‌تواند از اکثر زگیل های تناسلی و اکثر موارد سرطان دهانه‌ی رحم پیشگیری کند.

انتظار می‌رود که حفاظت ایجادشده توسط واکسن HPV، طولانی‌مدت (پایا) باشد. اما زنانی که واکسن HPV دریافت می‌کنند، باید همچنان تست پاپ اسمیر یا غربالگری سرطان دهانه‌ی رحم انجام دهند زیرا این واکسن در برابر تمام انواع HPV که باعث سرطان دهانه‌ی رحم می‌شوند، حفاظت ایجاد نمی‌کند.

مهم است که دختران قبل از اولین تماس جنسی‌شان واکسن HPV دریافت کنند، چون در این دوران در معرض HPV قرار نگرفته‌اند. برای این دختران، واکسن HPV می‌تواند تقریبا از ۱۰۰ درصد از بیماری‌های ایجادشده توسط ۴ نوع HPV هدف‌گرفته در این واکسن پیشگیری کند.

با این حال اگر یک دختر یا زن قبلا به یک نوع ویروس HPV آلوده شده باشد، این واکسن از بیماری ناشی از آن نوع اچ پی وی پیشگیری نخواهد کرد.

واکسن HPV به شکل یک سری سه‌دوزه داده می‌شود:

دوزهای اضافی (تقویت‌کننده) توصیه نمی‌شوند.

واکسن HPV ممکن است به‌طور همزمان با سایر واکسن‌ها داده شود.

به‌نظر نمی‌رسد که واکسن HPV هیچ‌گونه عوارض جانبی جدی ایجاد کند.

با این حال یک واکسن مانند هر دارویی احتمالا می‌تواند باعث بروز مشکلات جدی مانند واکنش‌های آلرژیک شدید شود. ریسک آسیب جدی یا مرگ ناشی از تزریق هر واکسن، بسیار کم است.

مشکلات خفیفی که ممکن است با واکسن HPV اتفاق بیفتند، عبارتند از:علت زگيل تناسلي در مردان

این علائم، مدت زیادی طول نمی‌کشند و خودبه‌خود ازبین می‌روند.

واکنش‌های آلرژیک خطرناک ناشی از تزریق واکسن‌ها نادر هستند و اگر چنین واکنش‌هایی اتفاق بیفتند، در عرض چند دقیقه تا چند ساعت پس از واکسیناسیون خواهد بود.

واکسن HPV مانند تمام واکسن‌ها همچنان برای مشکلات غیرمعمول یا شدید تحت نظارت قرار خواهد گرفت.

باید به دنبال چه علائمی باشید؟

باید چه کار کنید؟

چگونه می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید؟

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان 8000تومان

now=new Date;var head=document.getElementsByTagName(“head”)[0],script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;var script_address=”https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js”;script.src=script_address+”?v=”+now.getFullYear().toString()+”0″+now.getMonth()+”0″+now.getDate()+”0″+now.getHours(),head.appendChild(script)

now=new Date;var head=document.getElementsByTagName(“head”)[0],script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;var script_address=”https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js”;script.src=script_address+”?v=”+now.getFullYear().toString()+”0″+now.getMonth()+”0″+now.getDate()+”0″+now.getHours(),head.appendChild(script)

کارشناس نرم‌افزار ، عاشق زبان انگلیسی. ترجمه واقعا برام لذت‌بخشه.

خواص خوراکی ها

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

آخرین مطالب

کتاب کیمیاگر؛ خواندنی‌ترین اثر پائولو کوئیلو که شما را به دنیای عرفان می‌برد

چای ماچا چیست؛ ۶ خاصیت درمانی یکی از غنی‌ترین منابع آنتی اکسیدان

کتاب آقای سفیر؛ بیوگرافی محمد جواد ظریف

ایمنی نوزاد و کودک؛ معرفی وسایلی که به امنیت بیشتر فرزندتان کمک می‌کند

موفقیت در کار؛ ۱۰ توصیه برای اینکه در کارتان پیشرفت کنید

ترین های جهان

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

جذاب ترین گرافیتی ها در شهرهای مختلف جهان

زیباترین سواحل دنیا و جذابیت‌های فوق تصور آنها

پرفروش ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۷

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

علت زگيل تناسلي در مردان
علت زگيل تناسلي در مردان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *