علت ریختن برگ گیاه خرفه ای

دوره مقدماتی php
علت ریختن برگ گیاه خرفه ای
علت ریختن برگ گیاه خرفه ای

اصله

سپتامبر 10, 2019
آفات و بیماری ها

Leave a comment
13,426 Views

17 روز ago

مارس 26, 2020

مارس 25, 2020

دوره مقدماتی php

علت ریزش برگ کراسولا خرفه ای چیست؟ این سوالی هست که بیشتر افرادی که از کراسولا نگهداری می کنن با اون مواجه میشن.علت ریختن برگ گیاه خرفه ای

علت های متفاوتی باعث زرد شدن و ریزش برگ کراسولا خرفه ای میشه که در اینجا مهم ترین اون ها بیان میشه.

 

جا به جایی و تکان دادن گیاه

جا به جایی گیاه و تغییر دمای محیط باعث شوکه شدن گیاه شده و به همین دلیل کراسولا شروع به زرد شدن وریزش برگ میکنه.

موقع انتقال گلدان از گلخانه به منزل باید کاملا مواظب تکان های گلدان باشید.

میزان آبیاری

آبیاری زیاد و آبیاری کم وگیاه تشنه یکی دیگه از دلایل ریزش برگ کراسولا هست. در زمانی که برگ ها شروع به ریزش میکنن اگه آبیاری رو تنظیم کنید گیاهتون از قسمتهایی که برگهاش ریخته، شروع به جوانه زدن کرده و دوباره رشد میکنه.

در بین دو آبیاری باید اجازه بدید چند روزی خاک کاملاً خشک بماند. از خاک با زهکشی مناسب استفاده کنید تا آب بیش از حد در آن باقی نماند.

نور

نور کافی باید به گیاه کراسولا برسه. نور کم باعث توقف رشد گیاه و ریزشدن وحتی ریزش برگ میشه. نور کافی در رشد و سلامت گیاهان نقش بسیار زیادی دارد. نور زیاد می‌تواند باعث سوختگی و زرد شدن برگ‌ها شود.

آفتاب مستقیم باعث سوختگی برگهای کراسولا و زرد و خشک شدن اون ها میشه. نور صبحگاهی تا نور ظهر کمک میکنه به قطورشدن ساقه هاش. اگه نورگیاه زیاد وعالی باشه کناره های برگ سرختر میشه که زیبایی گیاه رو چند برابر میکنه.

کود دهی

کود دهی زیاد ریشه گیاه رو میسوزونه وبرگها شروع به زرد وریزش میکنن. نیاز گیاهان گوشتی به کود بسیار کمه و کود زیاد می‌تواند باعث سوختگی ریشه‌های گیاه و زرد شدن برگ‌ها و ریزش آنها شود. اگر متوجه رنگ‌ پریده یا زرد شد برگ‌ های گیاه شدید، ممکن است نیاز به کود داشته باشد تا مواد ریزمغذی موردنیاز خود را دریافت نمایند. برای کود دهی به کراسولا خرفه‌ای، از کود مخصوص گیاهان ساکولنت استفاده کنید یا کود معمولی را تا یک چهارم رقیق کنید.

نکات تکمیلی

برای از بین بردن شپشک آرد آلود
شپشک ها سفید رنگ وحالت پنبه ای وچسبناک هستن با گوش پاکن آغشته به آب وصابون تمیز کنید ودر آخر حتما ساقه رو با آب بشورید.
اگه نرفتن با سم مالاتیون یا کنفیدور یک قاشق چایخوری در یک لیتر آب مخلوط واسپری کنید هفته ای یکبار تا ازبین برن اگه زیاد استفاده کنید گیاهتون ضعیف میشه.
اگه باز هم نرفتن از سم استامی پراید استفاده میکنین یک قاشق چایخوری+یک لیتر آب فقط یکبار اسپری کنید کافیه.

فرمول خاک مناسب برای تکثیر:

Tags آفت گل خرفه ای انواع کراسولا آپارتمانی انواع کراسولا خرفه ای بونسای کراسولا خرفه ای بیماریهای کراسولا تعویض گلدان کراسولا خرفه ای تکثیر کراسولا خرفه ای با برگ چروک شدن برگ کراسولا دلیل ریختن برگ های کراسولا خرفه ای ریختن برگ کراسولا خرفه ای ریختن برگ های کراسولا خرفه ای ریزش برگ کراسولا آتشین ساکولنت خورشیدی عکس گل کراسولا خرفه ای علت خشک شدن برگ ساکولنت علت خشک شدن برگ کاکتوس گوشتی علت رشد نکردن کراسولا خرفه ای علت ریختن برگ کراسولا خرفه علت ریزش برگ ساکولنت ها علت ریزش برگ شمعدانی علت ریزش برگ کاکتوس گوشتی علت ریزش برگ کراسولا خرفه ای علت ریزش برگ کراسولا خرفه ای ابلق علت ریزش برگهای سدوم علت ریزش برگهای کراسولا علت ریزش برگهای گیاه خرفه علت زرد شدن برگ ساکولنت علت زرد شدن برگ کراسولا علت زرد شدن برگ کراسولا خرفه ای علت زرد شدن و ریزش برگهای شفلرا علت زردشدن برگ کراسولا غبارپاشی کراسولا قیمت کراسولا خرفه ای قیمت کراسولا مخملی کراسولا خرفه ای کراسولا خرفه ای آبیاری کراسولا قاشقی گل پرپینی نازک شدن برگ کراسولا

در مطلبی جداگانه درباره گل لیندا توضیحات کامل داده شد. در این مطلب به بررسی …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

16 خرداد 1397

کراسولا ها بیش از هزار نوع زینتی و غیز زینتی دارند که به تازگی جایشان را در دل مردم باز کرده اند. این گونه گیاهی ،بومی آفریقای جنوبی بوده و آفتاب دوست هستند. ناشناخته بودن این گیاه مشکلات کوچکی را در نحوه مراقبتشان پیش می آورند که اولین علائمش در برگ هایشان دیده می شود. اگر برگ های کراسولایتان ریزش دارد یا چروکیده شده است با چیدانه همراه باشید تا از آسیب بیشتر جلوگیری کنید!

کراسولای خرفه ای یا گیاه یشم بسیار زیباست و در صورت هرس درست به یک بنسای تمام عیار تبدیل می شود. کراسولای خرفه ای نیاز به چهار ساعت آفتاب مستقیم در روز دارد. آبیاری کراسولای خرفه ای باید منظم باشد و تغییر زمان و حجم آبیاری می تواند یکی از علل ریز شدن برگ های کراسولا باشد. به طور میانگین دو بار در هفته آبیاری کافیست. خاک کراسولا باید سبک باشد و زهکشی عالی داشته باشد. ماندن آب اضافی در گلدان باعث پوسیدن گیاه می شود.علت ریختن برگ گیاه خرفه ای

سعی کنید برای کراسولای خرفه ای یک مکان ثابت و ایده آل پیدا کنید تا مجبور نباشید جایش را عوض کنید. این گیاه به جابه جایی حساس است. اگر تازه به منزل جدیدی رفته اید یا جای گلدانتان را عوض کرده اید ریزش برگ ها بعد از مدتی برطرف خواهند شد.

کراسولاها مانند ساکولنت ها بخشی از آب را درون برگ هایشان ذخیره می کنند. زمانی که دفعات یا حجم آبیاری کم شود گیاه تمام آب را به سمت ریشه ها می فرستد و برگ ها، لاغر و چروک می شوند. اگر این روند ادامه پیدا کند برگ ها می ریزد و گیاه به خواب می رود. پیش از اینکه گیاهتان به خواب رود نحوه آبیاری را اصلاح کنید.

کراسولا ها از خاک خیس خوششان نمی آید. آبیاری زیاد باعث ایجاد لک های قهوه ای روی برگ ها می شود ،به این پدیده که در اثر آبیاری بیش از اندازه ایجاد می شود آماس گفته می شود. قبل از آبیاری مطمعن شوید خاک گیاه خشک شده است و گیاه نیاز به آب دارد. آب را آرام آرام پای گل بریزید و بعد از بیست دقیقه آب اضافی را از زیر گلدانی خالی کنید. آب زیر گلدانی باعث پوسیدگی ریشه گیاه میشود.

اگر به دنبال گیاهان خاص می گردید، مطلب گیاهان خاص آپارتمانی، ۱۱ گیاه کمیاب با نگهداری‌ آسان! را مطالعه کنید.

حتما در ابتدای فصول سرد سال توجه ریزش برگ های کراسولای خرفه ای شده اید. این گیاه به نوسانات دمایی و شرایط جوی واکنش نشان می دهد و دمای زیر پنج درجه سانتی گراد را تحمل نمی کند. اگر هوا سرد شد بهتر است گیاه را به داخل خانه پشت یکی از پنجره های جنوبی منتقل کنید.

اگر آبیاری گیاه منظم بوده و نور خوبی دریافت کرده است به دنبال علل دیگری بگردید. تعویض گلدان ممکن است یکی از این استشناها باشد که گیاه را کمی شکه می کند ولی باید بعد از مدتی گیاه دوباره سرحال شود در غیر این صورت با اهالی فن در چیدانه، در این زمینه مشورت کنید!

با مطالب چیدانه در زمینه گل و گیاه همراه باشید و برای آشنایی بیش تر با انرژی مثبت گیاهان مطلب فنگ شویی با گیاهان آپارتمانی، از انرژی گل ها غافل نشوید! را مطالعه کند!

برگین

گروه طراحی مازیار

صنایع حصیری کمالی

برگین

هوم دکور

طراحی استودیو اکتامان

نویسنده: فاطمه مرادی(کیمیا) | تحریریه چیدانه

29014 بازدید

0 نظر

16 خرداد 1397

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

by fatahi | May 5, 2019 | کاکتوس و ساکولنت | 1 comment

این گیاه از خانواده ساکولنت یا همون گیاهان گوشتی است. به همین دلیل در خودش آب ذخیره میکند. پس نباید زیاد آبیاری بشود. زیرا که آب زیاد اون رو خواهد کشت. خشکی سطح خاک در بین دو آبیاری توصیه می شود و نحوه آن به طور معمول هفته ای دو مرتبه می باشد.

گیاه کراسولا خرفه نیازمند به نور است و بهترین مکان برای نگهداری آن پشت پنجره در معرض نور می باشد. سعی کنید مکان قرارگیری کراسولا خرفه را تغییر ندهید و میزان نور آن را همواره ثابت نگه دارید، زیرا تغییر ناگهانی مکان قرارگیری آن، موجب ریزش برگهای زیبای خرفه می شود.

مناسب ترین خاک برای پرورش خرفه ترکیبی از خاک باغچه، ماسه، کود و مقداری خاک برگ می باشد.

کراسولا خرفه گیاهی آپارتمانی است و بهترین دما برای نگهداری آن فضای داخل خانه می باشد که در طیف ۱۲ تا ۲۷ درجه ی سانتی گراد است.علت ریختن برگ گیاه خرفه ای

برای تغییر گلدان فقط یه سایز بزرگتر انتخاب کنید. خاک کهنه رو هم تا جایی که ریشه ها آسیب نبینند بتراشید. هنگام پر کردن خاک جدید کوشش کنید که جایی از گلدان و اطراف ریشه ها خالی نماند. اگر که خاک باغچه مطمئن و خالی از کرم و حشرات دارید  مقدار کمی از آن را به خاک برگ یا پیت موس اضافه کنید. خاک اون ترکیبی از دو مشت خاک برگ و یا پیت موس مرغوب با یک مشت و یا یه ذره بیشتر ماسه شسته نرم یا همون ماسه بادی باشد.

 در صورتی که خاک زیاد روی برگها نشسته باشد گیاه رو دوشش بگیرید. فقط آب کمی ولرم و مثل بارون بهاری باشد. نه سرد و نه گرم. هر دو سه ماه یک بار، به ویژه در فصل گرما خاک رو به روش قرقابی سیر آب کنید. فقط بعداز آن باید نوبت آبیاری بعدی رو کمی عقب تر بندازید تا خاک خشک بشود. طبیعتاً در فصل سرما آبدهی هم کمتر میگردد.

در فصل رشد کوددهی کنید تا گیاه پرپشت و پر شاخه شود. در فصل استراحت کوددهی هم قطع شود. این گیاه کم رشد در صورت نگهداری خوب، ده ها سال زنده میماند

دمای معتدل و بدور از سرما و گرمای زیاد مناسب این گیاه است. نکته مهم اینکه در صورت سرما در حد پائین و یا یخ زدگی، این گل  از بین میرود.

شما می توانید برای تکثیر این ساکولنت حداقل ۶ سانتی متر از یکی از ساقه های آن جدا کرده و برای مدت دو تا سه روز در مکانی سایه بدون نور و منهای جریان باد قرار دهید تا انتهای بریدگی کالوز ببندد.بعد این استراحت می توانید قلمه ها را درخاک سبک مخلوط مساوی از پیت ماس یا خاک برگ کاملا پوسیده و ماسه دو میل بکارید باید دو گره از قلمه داخل بستر کاشت قرار بگیرد خاک را بعد کاشت در حد مرطوب کردن ابیاری و گلدان را در مکان سایه با نور محیطی قرار دهید بیست و پنج روز در این مکان ابیاری محدود شود بعد این کم کم آن را مکانی با نور مناسب و آبیاری منظم منتقل کنید.

با هرس به موقع و مناسب این ساکولنت می توانید از آن یک بونسای زیبا بسازید. گلدان گیاه را سالی یکبار در بهار تعویض و یک هفته بعد تعویض آبیاری نکنید.

رطوبت بالای خاک همراه با خاک نامناسب می‌تواند باعث رشد بیماری‌های قارچی  و پوسیدگی کراسولا شود. حتماً در آبیاری این گیاه دقت کنید و از آبیاری بیش از حد خودداری نماید. خاک باید دارای تخلخل بالای باشد تا آب در آن باقی نماند. سفیدک پودری نیز بیماری قارچی دیگری است که می‌تواند بر روی برگها و ساقه‌ها لکه‌های سفید رنگ ایجاد کند.

شپشک آرد آلود و شپشک سپردار از آفت‌های این گیاه هستند. برای مبارزه با این آفت از سموم حشره کش سیستماتیک استفاده کنید.

بیماری ویروسی وجود دارد که با نام حلقه سیاه شناخته می‌شود و بر روی قسمت‌های زیرین برگ‌ها حلقه‌های سیاه رنگی ایجاد می‌کند. درمان بیماری‌های ویروسی کار دشواری است ولی می‌توان از طریق جدا کردن و از بین بردن برگ‌های آلوده از گسترش بیماری جلوگیری کرد

نازک شدن و چروک شدن برگ‌های این گیاه ممکن است در اثر کم آبی باشد و یا دریافت نور کم. زمانی که نور کافی به این گیاه نرد بخصوص در فصل رشد باعث می‌شود برگ‌ها از حالت طبیعتی کوچک‌تر باشند. چروک شدن و ریزش برگ‌ها نیز می‌تواند در اثر کمبود آب باشد که با آبیاری مجدد می‌تواند احیا شود.

گاهی ریزش برگ‌ها بخصوص از قسمت‌های پایینی و یا پژمردگی گیاه می‌تواند به دلیل تغییر مکان و یا تعویض گلدان باشد. که با عادت کردن گیاه به محیط جدید این تنش از بین می‌رود.

نیاز گیاهان گوشتی به کود بسیار اندک است و کود زیاد می‌تواند باعث سوختگی ریشه‌های گیاه و زرد شدن برگ‌ها و ریزش آنها شود. برای کود دهی به کراسولا خرفه‌ای، از کود مخصوص گیاهان ساکولنت استفاده کنید.

کمبود مواد مغذی خاک نیز می‌تواند باعث مشکلاتی در کراسولا ها شود مانند رنگ پریدگی و یا زرد شدن برگ‌ها و یا سوختگی نوک برگ‌ها که با کوددهی یا تأمین خاک مناسب این مشکلات از بین می‌رود.

برگ‌های پیر از قسمت‌های پایینی گیاه ریزش خواهند کرد که امری طبیعی است. این اتفاق بخصوص قبل از شروع فصل سرما اتفاق می‌افتد. شاخه‌های خیلی بلند و پیر را بهتر است سالانه هرس کنید تا ساقه‌های جوان و جدید جایگزین شوند.

درودبرشماوسپاسگزارم ازتوضيحات جامع وكاملتون من كه خيلي استفاده ميبرم🙏🏼

♣ شناخت و معرفی کراسولا ♣ کراسولا یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی است و انواع مختلفی دارد که ما در…

علت ریختن برگ گیاه خرفه ای
علت ریختن برگ گیاه خرفه ای
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *