علت دست و پا درد چيست

دوره مقدماتی php
علت دست و پا درد چيست
علت دست و پا درد چيست

با دلگرم همراه باشید تا از دلایل ضعف رفتن دست ها و پا ها با خبر شوید.

سندروم ضعف پاها باعث ایجاد احساس ناراحتی و گزگز پا در ساق پا ها میشود.

دوره مقدماتی php

به همین دلیل برای آرام شدن پاها شما مجبور به تکان دادن پاهایتان هستید. ضعف رفتن ساق پا زمان استراحت ودرپایان روز اتفاق می افتد.اگر علائم این عارضه خفیف باشد هیچ گونه درمانی نیاز ندارد اگر این شرایط باعث ایجاد ناراحتی درفرد شوند بوسیله مصرف دارو می توانید علائم را کاهش دهید و علت ضعف رفتن ساق پا را رفع میکند .

ضعف پاها و بیماری حرکتی یک اختلال عصبی حرکتی شایع است که در ردیف «اختلالات خواب» طبقه‌بندی می‌شود؛ زیرا سبب اختلال در خواب شبانه می‌شود و اگر شما به این بیماری دچار باشید، وقتی نشسته یا دراز کشیده‌اید، شدیداً و مدام در پاهایتان احساس ضعف و ناراحتی می‌کنید و می‌خواهید بلند شوید، راه بروید و پاهایتان را ماساژ دهید.

همچنین فقر آهن همیشه عامل کم خونی ( آنمی) نیست و آنمی علل گوناگونی دارد، برخی بیماران بی آنکه آنمی داشته باشند، دچار فقر آهن هستند و ذخایر آهن بدن شما به میزان کافی نیست، اگر تا به حال خونریزی معده یا روده داشته‌اید، خونریزی‌های ماهانه شما زیاد است یا مکرر خون اهدا کرده‌اید، ممکن است فقر آهن داشته باشید که می‌تواند به عنوان یک عامل زمینه‌ای این سندرم را ایجاد کرده باشد.

همچنین در مورد نارسایی کلیه باید تاکید کرد که اگر کارکرد کلیه شما به هر دلیلی مختل شده باشد، به احتمال زیاد فقر آهن و آنمی دارید، زیرا عملکرد ناقص کلیه سبب کاهش میزان ذخایر آهن در خون می‌شود و این نقصان در کنار تغییرات دیگر مواد شیمیایی در بدن هم می‌تواند این مشکل عصبی حرکتی را به وجود آورد. پس می‌بینید که سندرم پاهای بی‌قرار همیشه تنها یک بیماری نیست؛ بلکه می‌تواند هشداری باشد از وجود اختلالی در کارکرد سایر اعضای بدن.

فیبرومیالژیا عارضه‌ای است که درد اسکلتی ـ عضلانی منتشر در سراسر بدن ویژگی بارز آن به شمار می‌رود که با خستگی مزمن و اختلالات خواب، حافظه و مسائل روانی و تغییر خلق و خو نیز همراه است. پژوهشگران بر این باورند که فیبرومیالژیا از طریق تأثیرگذاری بر فرایند پردازش سیگنال‌های درد توسط مغز، احساس بدن درد را تقویت می‌کند.

علائم سندرم خستگی مزمن گاهی اوقات پس از ضربه (تروما) فیزیکی، جراحی، عفونت یا فشار روانی قابل ملاحظه شروع می‌شود؛ و در باقی موارد، علائم بتدریج و به مرور زمان بدون بروز هیچ گونه رخداد تحریک کننده‌ی مشخصی روی هم انباشته می‌شود. درصد شیوع فیبرومیالژیا در زنان بسیار بیشتر از مردان است. بسیاری از افراد مبتلا به این بیماری از سردردهای تنشی، اختلال‌های مفصل گیجگاهی (TMJ)، سندرم روده تحریک‌پذیر، اضطراب و افسردگی نیز رنج می‌برند.

دراکثرموارد دلایل ضعف ماهیچه های پا نامشخص است که به آنها موارد ناشناخته یا اولیه گفته میشود این عارضه معمولا در افراد جوان زیر 45 سال رخ میدهد وعلائم آن بعداز سالها به آرامی شدید تر میشود.

دلیل آن هم ممکن است ازبین رفتن یا کمبود یک ماده شیمیایی درمغزبه نام دوپامین باشد.اما مشخص نیست که چرا این اتفاق رخ میدهد.درمواردی هم ممکن است ضعف پاها ارثی باشد وافراد دیگر درخانواده به آن دچار باشند.

علائم سندروم ضعف پا میتواندبر اثر پیشرفت شرایط دیگری که شامل موارد زیر است رخ دهد.

1- بارداری

دربین 5 خانم باردار یک نفر دچار ضعف پا میشود(مخصوصا درماه ها ی آخر با رداری)وعلائم آن بعدا ز بدنیا آمدن نوزاد رخ میدهد

2- کمبود آهن

که باعث ایجاد کم خونی میشود اگر این عامل باعث ضعف پاها شود میتوانید با مصرف قرص های آهن آنرا درمان کنید

3- ممکن است براثر مصرف بعضی ازداروها ضعف درپاها ایجادشود

مانند داروهای ضدافسردگی،آنتی هیستامین،داروی دوپامین،داروهای کلسیوم ساز،فنیتوئین یا استروئید

4- علائم بیماری هایی مانند اختلالات کلیوی،بیمای پارکینسون،دیابت ،کم کاری غده تیروئید

پزشک بوسیله علائمی که دربدن ایجادمیشود میتواند بروز این سندروم را تشخیص دهد.تست خاصی برای تشخیص این عارضه وجود ندارد.اما درصورتی که علائم ثانویه مانند فقر آهن یا اختلال کلیوی باعث ضعف پا شود پزشک انجام تست هایی مانند آزمایش خون را به بیمار توصیه میکند.

ضعف پاها در هر سنی رخ می‌دهد

مسعود امامی متخصص طب توانبخشی در این زمینه در مورد ضعف پاها اظهار کرد: با راه رفتن و ماساژ پاها ضعف و خستگی پاها به طور موقت برای چند دقیقه‌ای از بین خواهد رفت، اما همیشگی نیست و این سندرم می‌تواند در هر سنی بروز کند و با افزایش سن بدتر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند برخی از بیماران قبل از 18 سالگی با چنین شکایت‌هایی به پزشک مراجعه می‌کنند، افزود: با وجودی که پاهای بی‌قرار و آزار دهنده به آسیب‌های جدی دیگری منجر می‌شوند و به شکل یک بیماری مزمن فرد را آزار می‌دهند، اما گاهی اوقات هم ممکن است فرد را بسیار ناتوان کنند.

در این زمینه همچنین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی دیگری داشتیم بیان کرد: اغلب بیماران می‌گویند که مدام می‌خواهند پاهایشان را حرکت دهند، آنها حس می‌کنند پاهایشان گزگز می‌کند، مور مور و ریش ریش می‌شود و احساسی دارند که گویا حشره‌ای روی پوست آنها راه می‌رود.

محسن حسین‌زاده با بیان اینکه وقتی از آنها می‌پرسید چه چیزی این حالات ناخوشایند را بدتر می‌کند، می‌گویند که اگر استراحت کنند، مدت طولانی بنشینند یا دراز بکشند، به مراتب بیشتر آزار می‌بینند و اگر پاهایشان را حرکت دهند، علائم قدری تخفیف می‌یابد، ادامه داد: این بیماران عصرها، شب‌ها یا وقتی می‌خواهند بخوابند، بیشتر احساس ناراحتی می‌کنند و مبتلایان به سندرم پاهای بی قرار از درد، داغ شدن و خارش در عضلات پاهایشان شکایت دارند و البته نشانه‌های فوق گاهی در بازوها هم بروز می‌کند.

وی در مورد دوپامین که یک نوع ماده شیمیایی در مغز است، ادامه داد: وقتی تعادل یک ماده شیمیایی به نام «دوپامین» در مغز بر هم می‌خورد، این سندرم خود را نشان می‌دهد، دوپامین پیام‌های مغز را که برای کنترل حرکت عضلات صادر می‌شود به پاها می‌رساند.

درمان ضعف دست بستگی به تشخیص آن دارد. بازگرداندن توان یک دست لخت شده ممکن است با استراحت انجام شود یا نیاز به جراحی داشته باشد. در اینجا چند راهنمائی می‌شود.به متخصص مراجعه کنید.

اگر فشردگی عصب وجود داشته باشد، نخستین کار تعیین شدت آن است. پزشکان برای برخی بیماران جراحی را توصیه می‌کنند، مخصوصاً اگر علائم مشهود باشد. اما درمان محافظه‌کارانه‌تر بهتر است: تا زمان فروکش کردن علائم استراحت کنید، از تخته‌بند استفاده کنید، و شاید نیز تزریق کورتیزون برای کاهش درد و التهاب لازم شود.آزمایش‌های لازم را انجام دهید. پزشک آزمایش‌هائی برای تعیین محل گرفتاری‌ عصب انجام می‌‌دهد. آزمایش‌های دیگر ممکن است برای اندازه‌گیری حساسیت دست به فشار یا دما باشد. همچنین ممکن است قدرت چنگ‌زدن را اندازه‌گیری کند یا برای تعیین مقدار ضعف شما را وادار به حرکت دادن مفصل یا اندام کند.به سرکار برگردید.

بازآموزی انجام کار توسط درمانگر شغلی یا فیزیوتراپیست و اینکه چه‌گونه با کمتری فشار به دست کار یا ورزش مورد علاقهٔ خود را انجام دهید بسیار سودمند است. مثلاً پائین آوردن زین دوچرخه و پوشیدن دستکش بالشتک‌دار می‌‌تواند از بروز نشانگان تونل مچ دست جلوگیری کند. گذاشتن بالشتک مخصوص در زیر آرنج مانع بیماری عصب زندزیرین می‌شود. اما معالجه هرچه زودتر شروع شود، نتیجهٔ درمان بهتر خواهد بود. چنین آسیب‌هائی را نباید نادیده گرفت. یک عصب آسیب دیده ممکن است به‌قدری تحریب شود که غیر قابل درمان و منجر به ضعف دائمی اندام گردد.

در این موارد، حتی اگر بعداً با عمل جراحی آن را درست کنید، باز توانائی اندام محدود خواهد بود. کاری را که پزشکان ترجیح می‌دهند انجام دهند، ممانعت از ناتوان شدن اندام است.

چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟

با مصرف دارو می‌توان درد فیبرومیالژیا را تسکین داد و کیفیت خواب را بهبود بخشید. داروهای متداول عبارت‌اند از:

مسکن‌های غیرتجویزی مانند استامینوفن (تایلنول و اقلام مشابه)، ایبوپروفن (ادویل و اقلام مشابه) یا سدیم ناپروکسین بدن درد را تسکین می‌دهد. ضمناً پزشک گاهی مسکن‌هایی مانند قرص ترامادول را تجویز می‌کند. استفاده از مخدرها به دلیل ایجاد وابستگی و حتی احتمال تشدید بدن درد مزمن در مدت زمان طولانی توصیه نمی‌شود.داروهای ضد افسردگی‌ مانند دولوکستین (سیمبالتا) و میلناسیپران (ساولا) احساس درد و خستگی مزمن توأم با فیبرومیالژیا را تسکین می‌دهد. پزشک آمی‌تریپتیلین یا فلوکستین را برای وضعیت خواب بهتر و بهبودی اختلال در خواب برای بیمار تجویز می‌کند.داروهای ضد صرع. داروهای مخصوص درمان بیماری صرع غالباً در کاهش انواع مشخص درد سودمند هستند. گاباپنتین (نوروپنتین، گرالیز) نیز گاهی اوقات به بهبود علائم فیبرومیالژیا کمک می‌کند، پرگابالین‌ (لیریکا) نخستین داروی تأیید شده از سوی سازمان غذا و دارو برای درمان فیبرومیالژیا به شمار می‌رفت.

ماساژ

ماساژ درمانی یکی دیگر از راهکارهای درمان بدن درد شدید ناشی از فیبرومیالژیا است و از مزایای آن می‌توان به تسکین انواع دردهای عضلانی، خستگی مزمن و بهبودی سندرم خستگی مزمن اشاره کرد. ماساژ معمولاً ایمن است و بدون شک کوفتگی بدن را کاهش می‌دهد و آرامش را به ارمغان می‌آورد.

کایروپراکتیک

درمان دستی و تنظیم ساده‌ی گردن و ستون فقرات حالت کلی بدن را به حالت طبیعی برمی‌گرداند. بسیاری از مبتلایان به فیبرومیالژیا پس از تراز شدن و هم‌محور شدن ستون فقرات کاهش درد منتشر بدن را تجربه می‌کنند. روشی موسوم به کایروپراکتیک و درمان دستی برای تنظیم ستون فقرات و گردن انجام می‌شود که معمولاً متخصص با چرخش یا فشار دست فشار و ضربه سریع و کوتاهی به یکی از مهره‌های ستون فقرات وارد می‌کند. در نتیجه مهره‌ها به جای اصلی و اولیه خود برمی‌گردند.

بیمار هنگام درمان دستی صدای تق تق یا ازجا درآمدن می‌شنود که شاید نگران کننده به نظر برسد، اما در حقیقت از آزاد شدن اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن جمع شده درون مفصل ناشی می‌شود. آزاد شدن این گازها درد را تا حد زیادی تسکین می‌دهد، هر چند گاهی موجب ناراحتی ملایم می‌شود.

بعضی از مزایای کایروپراکتیک عبارت‌اند از:

ورزش

ورزش کردن و انجام نرمش‌های ملایم طبق یک برنامه روزانه یکی از بهترین روش‌های درمان فیبرومیالژیا است. ورزش بدن درد مزمن را کاهش می‌دهد، انرژی بیشتری را در بدن تزریق می‌کند و باعث کاهش ضعف بدن و خستگی مزمن می شود، فشار را کم می‌کند و خواب بهتری را برای بیمار به ارمغان می‌آورد. اگر عادت به ورزش کردن ندارید، حتماً پیش از شروع با پزشک مشورت کنید.

در صورت مراجعه به دکتر فیزیوتراپی، وی می‌تواند شما را در تدوین برنامه‌ی ورزشی متناسب با شرایط خاص‌تان یاری دهد. بهترین روند این است که در ابتدا ورزش‌های ایروبیک (هوازی) کم برخورد (مانند پیاده‌روی یا ایروبیک آبی) را برای مدت کوتاه چند روزه تا چند هفته‌ای انجام داد و سپس به موازات کاهش درد و افزایش انرژی، به تدریج شدت و تعداد دفعات را بیشتر کرد.

فیزیوتراپی (طب فیزیکی)

فیزیوتراپی و روش نوروفیدبک برای تسکین علائم درد ناشی از بیماری فیبرومیالژیا مفید است و به کاهش خشکی بدون و خستگی مزمن کمک می‌کند. دکتر فیزیوتراپی علاوه بر ورزش و حرکت‌های اصلاحی از طیف گسترده‌ای از منبع‌ها، از ماساژ عمیق بافتی گرفته تا کمپرس یخ و گرم آب درمانی، نیز بهره می‌گیرد و با استفاده از این روش ها به بیماران مبتلا به این بیماری کمک می‌کند.

تا عضله‌های‌شان را به کار گیرند، آنها را برای انعطاف‌پذیری بیشتر بکشند و مفصل‌ها را در نرمش‌های افزایش دامنه حرکتی به حرکت درآورند. آموزش حرکت‌های خاص به بیمار و قادر ساختن وی به انجام این تمرین‌ها به صورت روزانه در منزل هدف نهایی فیزیوتراپی است.

سبک زندگی سالم

به لطف سبک زندگی سالم از انرژی بیشتر و احساس بهتر برخوردار می‌شوید و کمتر در معرض ابتلا به بیماریها قرار می‌گیرید. رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید از مصرف مشروبات الکی پرهیز کنید. از استعمال دخانیات بپرهیزید و وزن مناسب داشته باشید. کمبود خواب به تشدید علائم فیبرومیالژیا می‌انجامد، و درد فزونی یافته خواب آسوده را دشوار می‌سازد.

برخورداری از عادت‌های سالم خواب مانع گرفتار شدن در این چرخه می‌شود. پیش از خواب کافئین نکنید، و هر روز (حتی آخر هفته) رأس ساعتی مشخص بخوابید و بیدار شوید و چرت‌ زدن های میان روز را کاهش دهید.

سندرم خشکی مزمن، بدن درد و ضعف بدن می تواند در هر سنی بروز کند. از آنجا که درمان قطعی فیبرومیالژیا وجود ندارد، پزشک با روشهای درمانی شامل دارو، ورزش، فیزیوتراپی، تغذیه و… به کاهش علائم آن مانند خواب رفتن دست و پا، خستگی و کوفتگی بدن، درد منتشر بدن می شود. اغلب این دردها در هنگام بیدار شدن در صبح ممکن است رخ دهد.

دلایل و علل فیبرومیالژیا هنوز مشخص نیست اما می تواند در اثر عواملی مثل تنش های عصبی و تروما باشد.

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

برای مطرح کردن سوالات پزشکی خود ، اینجا کلیک کنید

 

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.




خانه

موبایل

ویتامین D بدن‌ باعث ایجاد دردهای ماهیچه‌ای و عضلانی می شود.

 

شاید پس از یک روز خسته‌کننده و انجام کارهای سنگین‌ عضله درد سراغ‌تان بیاید یا پس از چند ساعت شنا احساس کنید که درد ماهیچه‌های‌تان شما را کلافه می‌کند. گرچه در این موارد شما می‌توانید دلیل واضحی برای دردهای عضلانی‌تان پیدا کرده، آن را متهم کنید اما از نظر متخصصان، این دردها همیشه با چنین دلایل آشکاری سراغ شما نمی‌آیند و تحرک بیش از اندازه همیشه دلیل دردهای عضلانی شما نیست.

 

اگر شما هم این دردها را تجربه می‌کنید، شاید بتوانید با کمک این مطلب دلیل اصلی مشکل‌تان را پیدا کنید.

 

ویتامین D کم دارید؟پزشکان توصیه می‌کنند برای فرار از دردهای ماهیچه‌ای، بیشتر آفتاب بگیرید و به نور خورشید اجازه دهید ویتامین D بدن‌تان را تامین کند. مطالعات نشان می‌دهد کمبود ویتامین D تنها باعث درد گرفتن استخوان‌های شما نمی‌شود بلکه بسیاری از دردهای عضلانی که سراغ‌تان می‌آید و تجربه کردن احساس ناخوشایند کوفتگی هم به‌خاطر همین کمبود ایجاد می‌شود. وقتی به‌خاطر کمبود این ویتامین استخوان‌های‌تان ضعیف و ناتوان می‌شوند، عضلاتی که به این استخوان‌ها متصل شده‌اند هم به خوبی پشتیبانی نشده و ضعیف و دردناک می‌شوند.

 

شاید در درازمدت آفتاب گرفتن بتواند دردهای‌تان را کم کند اما احتمالا تا زمانی که نور خورشید اثر واقعی‌اش را روی بدن شما بگذارد، چاره‌ای جز استفاده از مکمل‌های ویتامین D برای‌تان باقی نمی‌ماند. بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر برای 20-15 دقیقه در روز بازوها و پاهای‌تان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید، سطح ویتامین D بدن‌تان بالا می‌رود و علائم گفته شده کمرنگ‌تر می‌شوند.

 

از نظر آنها با هر روز ورزش کردن هم می‌توانید چنین خدمتی به بدن‌تان بکنید. پس اگر با انجام گاه و بیگاه حرکات ورزشی درد‌های عضلانی کلافه‌کننده سراغ‌تان می‌آیند و به خاطر همین دردها از دوباره باشگاه رفتن و ورزش کردن پشیمان می‌شوید، نگران نباشید. چاره شما قطع کردن تمرین‌های‌تان نیست بلکه باید با مستمر و مداوم ورزش کردن به عضلات‌تان آرامش دهید و از این درد‌ها خلاص شوید.

 

آهن کم دارید؟کمبود شدید آهن گرچه بیشتر در زنان بروز پیدا می‌کند اما می‌تواند آقایان را هم مبتلا کند. این مشکل شایع که می‌تواند باعث ضعف عمومی و بی‌حالی شما شود، شاید یکی از دلایل احساس ضعف در عضلات‌تان هم باشد و حتی انجام کارهای روزانه را هم برای‌تان دشوار کند. البته کم نیستند افرادی که کمبود آهن را همراه با کمبود ویتامین D تجربه می‌کنند و به‌خاطر هر دوی این فقدان‌ها دچار ضعف عضلانی و درد در ماهیچه‌های‌شان می‌شوند.

 

اگر می‌خواهید با این دردها مبارزه کنید باید از خوراکی‌هایی مانند آجیل، لوبیا و اسفناج، ماهی، تخم‌مرغ، و قارچ کمک بگیرید و با مصرف بیشتر گوشت قرمز فقرآهن‌تان را جبران کنید.در برخی موارد برای برطرف کردن این مشکل شاید چاره‌ای جز استفاده از مکمل‌های دارویی برای‌تان باقی نماند.

 

استرس دارید؟وقتی هورمون استرس در بدن‌تان ترشح می‌شود، ماهیچه‌های‌تان درحالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و براساس یک واکنش طبیعی برای مبارزه آماده می‌شوند. ماهیچه‌های منقبض شده‌ای که قدرت‌شان را در خود جمع می‌کنند و آماده جنگ می‌شوند و در صورتی که با جنگی روبه‌رو نشوند، تنها حالت انقباض و درد بعد از آن را تجربه می‌کنند. اگر شما با استرس مزمن دست و پنجه نرم می‌کنید، احتمالا دردهای ماهیچه‌ای هم فراوان سراغ‌تان می‌آیند.

 

گرچه برای رها شدن از این استرس باید از تکنیک‌های تمدد اعصاب کمک بگیرید و آرامش‌تان را بیشتر کنید اما از آنجا که ذهن شما با بدن‌تان بی‌ارتباط نیست با مصرف برخی مواد غذایی خاص هم می‌توانید استرس‌تان را کم کنید. برای کاهش استرس و فاصله گرفتن از دردهای عضلانی باید ویتامین‌های گروه B را بیشتر مصرف کنید و با گنجاندن منیزیم در رژیم‌تان حال خود را بهتر کنید. اگر هم به گیاه جینسینگ دسترسی دارید با خوردنش کمک زیادی به آرامش روان و البته آرام شدن عضلات‌تان می‌کنید.

 

دوش آب سرد بگیریداگرچه اغلب آدم‌ها فکر می‌کنند با گرفتن دوش آب گرم بعد از انجام حرکات ورزشی می‌توانند ماهیچه‌های‌شان را آرام کنند اما واقعیت این است که این کار می‌تواند درد ماهیچه‌های‌شان را چندبرابر کند. در این شرایط حمام آب سرد برخلاف آب گرم، می‌تواند سرعت گردش خون در بدن‌تان را پایین بیاورد و باعث کاهش گرفتگی‌هاو دردهای عضلانی‌تان شود.

 

نمک‌درمانی کنیدبرای خلاص شدن از این گرفتگی‌ها باید سراغ منیزیم بروید اما تنها راه دریافت منیزیم کافی مصرف خوراکی آن نیست. حمام نمک هم از راه‌های دیگری است که می‌تواند حال عضلات‌تان را بهتر کند. اضافه کردن نمک فرنگی مخصوص حمام به برنامه‌تان تجربه فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید با آن خستگی را از عضلات‌تان بیرون کنید.

 

املت بخوریدپروتئین موجود در تخم‌مرغ می‌تواند از دچار شدن‌تان به گرفتگی عضلات جلوگیری کند اما اگر می‌خواهید کار را تمام کنید، تخم‌مرغ را با گوجه مخلوط کنید و یک املت ضددرد عضلانی میل کنید. به باور محققان مصرف یک پیمانه آب گوجه‌فرنگی در روز، به‌خاطر پتاسیم موجود در آن بعد از 10 روز ، احتمال بروز گرفتگی‌های دردناک عضله را کم می‌کند.

 

زنجبیل‌درمانی کنیدبرای اینکه ورزش هر روز باعث درد عضلات‌تان نشود از زنجبیل کمک بگیرید. محققان می‌گویند استفاده روزانه از زنجبیل باعث کاهش 20 درصدی درد عضلات می‌شود. از آنجا که زنجبیل خاصیت ضدالتهاب دارد، می‌تواند باعث کم شدن درد عضلات بعد از ورزش شود. پس چه به صورت خام و چه پخته، این مسکن طبیعی را در برنامه غذایی‌تان جا دهید.

 

مصرف زنجبیل باعث کاهش دردهای عضلانی می شود.

 

بیمارید؟همیشه فعالیت‌هایی که در طول روز انجام می‌دهید باعث دردهای عضلانی و ایجاد احساس کوفتگی نمی‌شود. گاهی بدون آنکه فعالیت خاص یا متفاوتی انجام دهید، دچار چنین دردهایی می‌شوید. اگر بیماری زمینه‌ای خاصی دارید و از مشکلاتی مثل التهاب یا ورم مفصل یا دردهای روماتیسمی رنج می‌برید، احتمالا بیشتر از دیگران دچار دردهای عضلانی می‌شوید.

 

کم‌کاری غده تیروئید هم می‌تواند با ایجاد خستگی مزمن و دردهای ماهیچه‌ای شما را آزار دهد و طبیعی است که برخی بیماری‌های ویروسی هم نه‌تنها نای حرکت را از شما می‌گیرد بلکه ماهیچه درد را هم به جان‌تان می‌اندازد.

 

رگ به رگ شده‌اید؟کمبود‌هایی که به آنها اشاره شد و بیماری‌هایی که از آنها گفتیم تنها علت درد‌های ماهیچه‌ای نیستند. همان‌طور که خودتان می‌دانید رگ به رگ شدن عضلات به‌خاطر حرکات اشتباه یا ورزش‌های شدیدی که بدن‌تان آمادگی انجام‌شان را ندارد می‌تواند شما را گرفتار چنین مشکلاتی کند.

 

برای جلوگیری از این مشکلات، هرگز یک باره اجسام سنگین را بلند نکنید و بدون مشورت با مربی‌تان حرکات تازه ورزشی را انجام ندهید. می‌توانید در صورت روبه‌رو شدن با این دردها سراغ کمپرس یخ هم بروید و با تنظیم مجدد فعالیت هورمون‌های‌ خود حال ماهیچه‌های‌تان را بهتر کنید.

 

بعد از ورزش پروتئین بخوریدرژیم غذایی هر روزه شما و مواد مغذی که در طول روز مصرف می‌کنید می‌تواند میزان سلامت عضلات‌تان را مشخص کند. متخصصان می‌گویند غذایی که درست بعد از انجام حرکات ورزشی مصرف می‌کنید هم می‌تواند در سلامت عضلات‌تان تاثیر زیادی داشته باشد. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند بلافاصله بعد از تمام شدن تمرین‌های ورزشی‌تان سراغ خوراکی‌های پروتئینی بروید. مصرف ماهی، غلات و تخم‌مرغ می‌تواند انرژی از دست رفته را به عضلات شما بازگرداند و سلامت آنها را تضمین کند.

 

گذشته از این در جریان ورزش کردن هم باید به اندازه کافی آب بخورید و در طول روز کمتر سراغ قهوه بروید تا بدن‌تان دچار کم‌آبی نشود و به‌خاطر کمبود آب عضلات‌تان آسیب نبینند. مصرف نکردن میزان کافی آب و تحمل گرسنگی بعد از انجام ورزش‌های سنگین می‌تواند در درازمدت باعث تحلیل رفتن و آسیب دیدن ماهیچه‌های‌تان شود و در خوشبینانه‌ترین شرایط تنها با اسپاسم موقت عضلانی خود را نشان دهد.

 

به جنگ درد برویدماهیچه درد گاهی حاصل ناتوانی‌هایی است که مدت‌هاست بدن‌تان دچارآن شده و گاهی به‌خاطر برخی کمبود‌ها به جان شما می‌افتد اما دلیل دردهای‌تان هرچه که باشد، می‌توانید با راه‌‌حلی مخصوص به آن از گرفتگی‌های عضلانی نجات پیدا کنید.

 

تکان بخوریداگر درد شما حاصل بی‌تحرکی‌تان باشد، بهترین راه برای نجات از آن تحرک بیشتر است.شما برای آرام کردن عضلات‌تان چاره‌ای جز حرکت کردن ندارید. اگر به بهانه استراحت کردن تمام روز روی مبل رها شوید، نه‌تنها بدن‌تان آرام نمی‌شود بلکه به‌خاطر ایجاد اختلال در گردش خون، بدن‌تان دردهای عضلانی را بیشتر از قبل احساس می‌کند. پس خستگی را بهانه نکنید و بدن‌تان را بجنبانید.

 

ماساژ بگیریداگر بی‌تحرکی یا انجام حرکات اشتباه ورزشی دلیل ایجاد درد‌تان باشد، ماساژدرمانی کمک زیادی به شما خواهد کرد. نه اینکه بدن‌تان را به دست ماساژورهای غیرحرفه‌ای بسپارید اما برای حفظ سلامت عضلات‌تان و آرام کردن‌شان بد نیست هر چند وقت یک‌بار سری به کلینیک‌های تخصصی ماساژدرمانی بزنید. وقتی ماساژ می‌گیرید، جریان خون در عضلات‌تان بهبود می‌یابد.

 

خودتان را بکشیدکوتاه‌ترین راه‌حل برای خلاص شدن از گرفتگی عضلانی، انجام حرکات ساده اما موثر کششی است. گفتیم تحرک به اندازه می‌تواند ضامن سلامت ماهیچه‌های شما باشد اما اگر دچار گرفتگی عضلانی شدید باید کمی درد را تحمل کنید و برای برگشتن ماهیچه‌های‌تان به شرایط عادی، کمی آنها را بکشید. کشش ماهیچه‌ها در همان جهتی که احساس درد می‌کنید، می‌تواند آنها را به شرایط عادی بازگرداند.

منبع:مجله سیب سبز


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .




خانه

موبایل

معمولاً افراد بعد از بروز علایمی مانند بی حسی و سوزن شدن دست و پا و یا از دست دادن تعادل به پزشک مراجعه می کنند و با انجام آزمایش و معاینه متوجه می شوند که به بیماری MS مبتلا شده اند.

 

در این مطلب به علایمی که می تواند نشانه ای از این بیماری باشد اشاره می کنیم.

سوزش در انگشتان:این حالت ممکن است برای هر فردی به وجود بیاید اما در صورت دائمی شدن آن، بهتر است به پزشک مراجعه کنید شاید این نشانه ام اس نباشد اما می تواند با یک مشکل عضله یا عصب در ارتباط باشد. بنابراین بهتر است که به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید.

 

التهاب عصب بینایی و مشکلات چشم:این مشکل برای بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به ام اس ایجاد می شود و در ۱۵ درصد افراد، جزو اولین علایم است. این مشکل می تواند به شکل دوبینی، چشم درد و دید غیر واضح بروز کند.

 

خستگی مفرط:خستگی مفرط در بیماری های متعددی دیده می شود از جمله «ام اس»؛ در مرحله اول این بیماری، حدود ۲۰ درصد بیماران دچار خستگی مفرط می شوند.

 

احساس ضعف در دست و پاها و ضعف عضله:احساس ضعف، خستگی یا سستی دست و پا علامت شایع این بیماری است.

 

از دست دادن تعادل:در موارد متعدد، نداشتن تعادل یا راه رفتن به صورت غیرعادی می تواند علایم اولیه این بیماری باشد. برخی از مبتلایان در مستقیم راه رفتن مشکل دارند و به آسانی تعادل خود را از دست می دهند.

 

نوعی احساس شوک الکتریکی:علامت لرمیت یا نوعی حس الکتریکی شوک که به پشت و اندام تحتانی انتشار می یابد و اغلب هنگام خم کردن گردن بروز می کند، می تواند نشانه ام اس باشد.

 

اسپاستیسیتی (Spasticity):این حالت، ناتوانی در کنترل عضله است که در مبتلایان به ام اس، بسیار شایع است.

 

بی اختیاری ادرار:مشکل مثانه یا روده در مبتلایان به ام اس شایع است. در صورت مشکل ساز بودن این مسئله بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

 

علایم دیگر:سرگیجه، لرزش، درد صورت، اسپاسم عضله، مشکل گفتاری، علایم دیگر بیماری ام اس است.منبع:aftabir.com


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

بسیاری از ما راجع به علائم احساسی افسردگی مطالبی می دانیم.اما آیا اطلاعات کافی راجع به علائم فیزیکی افسردگی نیز دارید.
در حقیقت بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی درد و علائم فیزیکی دیگری نیز تجربه می کنند که بعضی از آنها عبارتند از:

سردردها: سردرد در بین افراد مبتلا به افسردگی بسیار رایج است. اگر اخیرا مبتلا به سردردهای میگرنی شده اید ممکن است با بروز افسردگی بدتر هم شود.


 


کمر درد: کمر درد نیز با ابتلا به افسردگی ارتباط مستقیم دارد و میزان درد و ناراحتی را افزایش می دهد.


 


درد ماهیچه ای و مفاصل: افسردگی باعث تشدید بعضی از دردهای مزمن مثل درد ماهیچه ها و مفاصل می شود.


درد قفسه سینه: پر واضح است که در هنگام ابتلا به درد قفسه سینه سریعا باید به پزشک مراجعه کرد زیرا ممکن است از علائم اولیه حملات قلبی باشد.اما درد قفسه سینه با افسردگی نیز مرتبط است.



 

مشکلات گوارشی: احساس تهوع و استفراغ و یا ابتلا به اسهال و یبوست نیز می تواند از اثرات افسردگی باشد.


خستگی: در حالت افسردگی دیگر مهم نیست که چه قدر استراحت کرده اید زیراهمچنان احساس خستگی و کسالت دارید و حتی بلند شدن از بستر در هنگام صبح سخت و غیر ممکن خواهد بود.

اختلالات خواب: بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی خواب راحتی ندارند. ممکن است صبح خیلی زود بیدار شوند و یا شب هنگام به راحتی نخوابند و در عوض بعضی دیگر از افراد افسرده به طور غیر نرمال و بیش از حد بخوابند.

تغییر وزن و اشتها: بعضی از افراد مبتلا به افسردگی اشتهای خود را از دست می دهند و متعاقب آن دچار کاهش وزن می شوند. بعضی دیگر ممکن است به غذاهای خاصی مثل کربوهیدرات ها علاقه شدید پیدا کرده و در نتیجه دچار افسردگی شوند.


 

سرگیجه و منگی: بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی با توجه به این علائم اقدامی برای درمان نمی کنند و زیرا اغلب نمی دانند که ریشه این علائم ناشی از چه اختلالی است . حتی پزشکان نیز با دیدن چنین علائمی ممکن است تشخیص صحیحی ندهند. افسردگی معمولا تغییرات اساسی در عملکرد بدن ایجاد می کند. برای مثال فعالیت دستگاه گوارش را کاهش داده و همین امر منجر به بروز مشکلات گوارشی می شود. افسردگی همچنین باعث برهم خوردن تعادل مواد شیمیایی مغز می گردد. موادی که نقش موثری در کیفیت بروز احساسات ما بازی می کند. بنابر این بسیاری از متخصصان معتقدند که چیزی که افراد افسرده با عنوان درد تجربه می کنند متفاوت از سایرین است.


 

در بعضی موارد درمان افسردگی علائم فیزیکی را نیز برطرف می کند. اما لازم است که در مورد این علائم حتما با پزشک صحبت کنید. هیچ گاه فکر نکنید که چنین علائمی به خودی خود برطرف می شود. زیرا ممکن است به روش درمانی خاصی نیاز باشد.برای مثال اگر دچار بی خوابی هستید با تجویز داروهای ضد اضطراب این مشکل برطرف خواهد شد. بعضی از داروها مثل سیمبالتاCymbalta و افکسورEffexor باعث کاهش درد های مزمن می شود.
خارج شده است


 

افراد معمولا درد اعصاب را با روش های مختلفی احساس می کنند. برای برخی، این درد مانند درد خنجر زدن می باشد که در نصفه های شب احساس می شود. برای برخی دیگر، علائم می تواند شامل سوزن سوزن شدن مزمن و یا احساس سوزش در تمام روز می باشد.

برخی افراد در موقعیت های خاص دچار درد می شوند، مثل ایستادن طولانی در صف و یا راه رفتن. برخی افراد هم موقع انداختن ملحفه روی بدن احساس درد می کنند.

درد همیشه به عنوان یک هشدار می باشد؛ مثلا هنگامی که دست خود را نزدیک آتش می گیرید، اعصاب پیغام درد را به مغز ارسال می کنند و شما دست خود را فورا کنار می کشید تا نسوزد.

اگر اعصاب شما آسیب دیده باشند، این سیستم درست کار نمی کند و درد را احساس نمی کنید یا دیر احساس می کنید. مثلا وقتی مجروح شوید، به علت آسیب وارده به اعصاب، هیچ دردی را احساس نمی کنید.

اعصاب آسیب دیده ممکن است پیغام های نادرست به مغز بفرستند و شما بدون دلیل، احساس درد کنیدآسیب اعصاب باعث حساسیت زیاد بدن نسبت به درد نیز می گردد.

آسیب اعصاب باعث از دست دادن حس یا بی حسی انگشتان می شود. لذا بافندگی، تایپ کردن و گره زدن کفش ها ممکن است سخت باشد.

بسیاری از افراد مبتلا به آسیب عصبی می گویند که موقع لمس اجسام هیچ حسی ندارند، درست مثل اینکه دستکش پوشیده باشند.

اغلب درد اعصاب در شب بدتر می شود. لمس کردن ملحفه یا پتو و یا فشار بدن در اثر دراز کشیدن ممکن است غیرقابل تحمل باشد.

اگر شما به علت درد عصب نمی توانید راحت بخوابید، به پزشک مراجعه کنید.

اصلاح عادات زندگی و یا مصرف دارو می تواند به شما کمک کند.



 

علاوه بر کاهش حس، آسیب اعصاب ممکن است باعث ضعف عضلات شود.
کاهش حس و ضعف عضلات باعث می شوند که تعادل خود را از دست بدهید و زمین بخورید.

دستگاه های کمکی مانند: عصا یا واکر، می توانند به شما کمک کنند. فیزیوتراپی هم می تواند مفید باشد.


 

آسیب عصبی فقط باعث ایجاد درد نمی شود. بلکه ممکن است باعث جلوگیری از احساس درد هم شود.

افرادی که دچار آسیب عصبی می شوند، ممکن است بدون اینکه بفهمند، خود را مجروح کنند؛ مثلا بیماران دیابتی که دچار آسیب اعصاب (نوروپاتی) می شوند، ممکن است متوجه وجود زخم در پاهای خود نشوند. لذا پزشک توصیه می کند که هر از چند گاهی بدن خود را به دقت معاینه کنند، مخصوصا پاها را.


 

اگر آسیب اعصاب درمان نشود، موجب بدتر شدن درد خواهد شد.

معمولا درد در اعصاب دورتر از مغز و نخاع شروع می شود، مانند: اعصابی که در دست ها و پاها قرار دارند. سپس بازوها و تنه می رود.

پزشک ممکن است برای ارزیابی درد، سئوالات زیر را از شما بپرسد:


– چه مدت زمانی است که این درد را دارید؟


– چه احساس دارید؟


– تاثیر درد بر شما چگونه است؟

پاسخ های دقیق و صحیح شما، به پزشک کمک می کند تا علت درد و نحوه درمان آن را دریابد.


 

بیماری های دیابت، زونا و سرطان ممکن است باعث درد اعصاب شوند.

برخی افراد هم، بدون علت خاصی دچار درد اعصاب می شوند.

شناخت علت درد مهم است، زیرا وقتی علت را بیابید، تسکین درد و توقف پیشرفت آن به سهولت انجام می گیرد.


 

مسکن ها، اولین درمان این دردها می باشند. این داروها شامل داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی می باشند، مثل ایبوپروفن و یا استامینوفن.

دیگر داروها شامل پمادها، روغن ها، ژل ها و یا اسپری های ضد درد هستند که روی پوست به صورت موضعی استفاده می شوند.

داروهای مورد استفاده برای افسردگی و صرع نیز توسط پزشک برای تسکین دردهای عصبی تجویز می شوند.


 


طب سوزنی باعث تسکین درد عصبی می شود.

در برخی مواقع، درد عصبی در اثر کمبود ویتامین B12 رخ می دهد. لذا اگر پزشک صلاح بداند، مکمل ها نیز برای تسکین این دردها تجویز می شود.


 


– به طور مرتب ورزش کنید.


وزن خود را در حد مناسب حفظ کنید.


رژیم غذایی صحیح داشته باشید.

شهرآرا آنلاین:مشکلات پزشکی خود را از طریق سامانه پیام کوتاه 30007289 با متخصصان شهرآرا آنلاین در میان بگذارید.

5718…915: خانمی 45 ساله هستم. مدتی است استخوان درد شدیدی دارم، از انگشتان پا گرفته تا انگشتان دست و گردنم درد دارد. رماتیسم ندارم، اما هنگام فعالیت و همچنین هنگام بیدار شدن از خواب بدنم درد بیشتري دارد.  مبتلا به کم کاری تیروئید هستم و دارو مصرف می‌کنم. نکته دیگر این است که منزلم آفتاب‌گیر نیست. آيا ممکن است از کمبود ویتامین D باشد؟ خیلی نگران هستم.

پیگیری شهرآرا آنلاین از دکتر محمدخیاطزاد متخصص ارتوپد: با توجه به علائمی که ذکر کردید، لازم است حتما یک تست سنجش تراکم استخوان انجام بدهید. امکان اینکه تراکم استخوان‌های شما پایین آمده‌باشد، زیاد است. زیرا دو نمونه از علائم هشدار یعنی کم کاری تیروئید و سن و سال شما موارد خطر در کاهش تراکم استخوان‌ها هستند.

تست سنجش تراکم استخوان دردناک نیست و تنها با گرفتن عکس امكان‌پذير است كه معمولاً برای سنجش تراکم استخوان در ناحیه  كمر و لگن به آسانی انجام می‌شود، به‌‌طوری كه سر استخوان ران و از مهره اول تا چهارم كمر تست می‌شود.

سن کاهش تراکم استخوان و ايجاد تغييرات هورموني در خانم‌ها پس از 40 تا 45 سالگی و در مردان بیش از 65 سالگی است، البته به این شرط که عوامل خطرساز دیگری مثل کمبود نور خورشید و کم تحرکی وجودنداشته‌باشد. یعنی این موارد موجب می‌شود که سن ابتلا به پوکی استخوان در افراد پایین بیاید. در مواردی حتی پوکی استخوان در سن25 تا 30 سالگی هم دیده‌شده‌است.

بی‌تحركی یا فعالیت نداشتن در زمان فراغت می‌‌‌تواند خطر پوكی استخوان را تا دو برابر افزایش دهد. این موضوع را مطالعات به اثبات رسانده‌است. بنابراين روزی نیم ‌ساعت پیاده‌‌روی می‌تواند در جلوگیری از  كاهش تراكم استخوان بسیار مؤثر باشد.

نویسنده: تکتم جاوید

 

کانال شهرآرا در پیام رسان های گوناگون

استخوان دستهایم از آرنج تا انگشتانم درد میکند و احساس سوزش بر روی بازوهایم احساس میکنم

سلام–خانمی 46 ساله هستم.همیشه استخوان هایم درد میکند..طوریکه خیلی وقتها مرا به گریه می اندازد.رماتیسم دارم.سیاتیک هم دارم.دکترهم رفتم چندان تأثیری نداشته..پیاده روی هم زیاد میکنم..لطفا راهنمایی کنین.درمانی برایم هست؟؟

باسلام
خانومی48ساله هستم.مدت2ماه است که دستهایم مخصوصا دست چپ درد میکند…دکتر هم مراجعه کردم وداروهایم را مصرف کردم….اما بعد از2ماه هیچ تغییری مشاهده نکردم……10جلسه فیزیوتراپی هم رفتم….اما بهبودی حاصل نشد….دوباره دکتر رفتم گفتن باید حداقل 8ماه این قرصهارامصرف کنی تا تاثیر کند….من داروهای اعصاب هم مصرف میکنم…در صورت مصرف نکردن داروهای اعصاب درد شدیدتر میشود..در کل درد وجود دارد…..بفرمایید چه کنم

سلام
خانمی سی ونه سال هستم . آزمایش داده ام میزان ویتامین Dبدنم 4 است در حال حاضر دردشدید در استخواهایم دارم؟ چه باید انجام دهم. در ضمن به علت ناراحتی قلبی تحت نظر پزشک هستم ودارو استفاده می نمایم آیا دکتر قلبم باید برای ویتامین موردنیازم دارو تجویز نماید/

باسلام.خانمى48ساله هستم,چندسالى است ک درد استخوان دارم,و هميشه هم بدنم يخ کرده است ولى مدام عرق ميکنم.نظرشما در اين مورد چيست؟

استخوانهای بازو گردن کتف از درون درد میکند موقع خواب بیشتر است دستام را نمی تونم ببرم بالای سرم

سلام خسته نباشید،خانمی 52 ساله هستم مهره های 5_6 گردنم باعث تنگی کانال شده اند،کتف راست،شانه راست،مچ دست راستم و انگشتان دو دستم درد میکنه،پشت ساق دستم میسوزه، انگشتان و آرنج دست چپم هم گاهی در میکنه،زانوی پای چپم درد میکنه و ورم کرده سیاتیکم تا کف پا و روی پای چپم درد میکنه خیلی زیاد، آزمایش های مختلف بدستور دکتر روماتولوژی انجام دادم میگن که روماتیسم ندارم علت اینهمه درد زیاد چیه، چند نفر متخصص ارتوپدی هم گفتن فعلا نیاز به عمل گردنم نیست،، ورزش هم یکروز در میان انجام میدم

سلام خانم 29 ساله هستم مدتی که دچار درد استخوان دست شدم ب قدر درد دارم که حتی قادر به باز و بسته کردن انگشت دستهام نیستم از بازو تا انگشتام درد دارم لطفا راهنمایی کنید.

سلام جوان ۲۴ ساله هستم دست و پایم بسیار درد میکنند اسخوان های پا و دستم شدید درد دارد در افغانستان داکتر درست نداریم شما رهنمایی کنید

باسلام ده روزپیش ب خاطر یک بی احتیاطی ب جناق سینه ام فشاروارد شد ک از اون روزتاحالا تمام قسمت سینه وکتف وبازوانم شدیددردمیکند کاین دردشب وموقع استراحت بدترمیشود ممنون میشم راهنمایی کنید.

سلام . من دختر جوانی بودم که دیدم اگر به استخوانهای پایم دست بزنم درد می کند و همیشه خرد و خاکشیر است. می دانید در حالت عادی درد ندارم روی استخوانها نباید دست بزنم که درد آنقدر شدید می شود که جیغم هوا می رود. دکتر رفتم و هیچ چیزم نبود. همه چیز من سالم و نرمال بود. الان 25 سال دیگر گذاشته و من دردهایم در تمام استخوانهای بدنم هست ، پاها ، شانه ها ، و….امروز تصادفی روی دنده ها فشار دادم و دیدم درد می کند.. من مشکلی ندارم فقط نباید استخوانها را فشار بدم !!!من دیگر به دکتر نرفتم. بیماری ام هر چی هست سخت نیست. البته عجیب و غریب است. هر کی می شنود حیرت می کند. هیچ کسی همچین بیماری ندارد. به نظر شما چه علتی داشته و چرا از جوانی شروع شده ؟

مادرم از جوانی استخوان درد داشته انقدر شدید که یک با در۲۰سالگی فلج شد ودوباره خوب شد الان درد زیادی در ساق پا محل مفصل انگشتان دسا وپا دارد در مهره های کمر. دکترمیره فقط تشخیص میدن که رماتیسم خفیف داره ولی این شدت درد و بیقراری چیه

سلام عزیزم خعلی عجیبه منم مامانم میگه استخوان های بدنش درد میکنه خیلی نگرانشم امیدوارم شمام بهتر بشید عزیزم پودر سنجد وعسل استفاده کن پیگیر بیماریت شو هیچی بی علت نیست درضمن فراموش نکن هیچ مشکلی اون قد حاد یا عجیب نیس که نشه حل شه خانم دکتر اینده وداوطلب کنکور ۹۷ هستم دعام کنید

سلام ممنون از سایت خوبتون مامانم ۳۳سالشه و چن روزیه میگه استخوان هاش درد میکنه دکترم گفته برات ازمایش کلسیم مینویسم مامان گف ازمایش دادم قبلا کمبود کلسیم وویتامین Dداشتم دکترم ظاهرا بیخیال ازمایش شده ویه مش قرص داده ایندومتاسین ،کلسیم دجالینوس ، ویتامین دی ویژل وپیروکسیکام اما مامان همون جوری بیحاله البته فقط یه روز از دکتر رفتنش میگذره من اینترنت گشتم دلایل مختلفی داش یعنی چی میتونه باشه ؟؟؟ خانم دکتر اینده هستم اوطلب کنکر ۹۷ وهفده سالمه

دختری31ساله ام.چند وقتیست که مجددا بعد از چندسال دوباره این دردم تکرار شده.اما الان احساس میکنم خیلی بیشتره.شب که میخوام بخوابم دردهای استخوانم از ساق پا و روی پا. پاشنه.زانو. وکمر شروع به ذق ذق کردن و درد از داخلِ استخوانها دارم به حدی که با گریه و ناله خوابم میبرد تا فردا. و همین قضیه. ورزشکارم. والیبال بازی میکنم.مدتیه شنا و کوه میروم.دورانِ پچگی پنی سیلین و چرک خشک کن خیلی استفاده کرده ام.چونکه سرماخوردگیهایم شدید بود.و لوزه هام چرکی بودند.61کیلو وزن و 164سانتیمتر هم وزنم است. خواهش میکنم راهنماییم کنید تا راحت بخوابم.

سلام . دختری ۱۹ ساله هستم با۴۵ کیلو وزن
من موقع خواب که میشه با درد استخوان های خیلی شدیدی مواجه میشم
هیچ شب خوابم نمیبره از درد . از نوک انگشت پام تا رو پام دستام و کتف هام همه درد میکنه
خواب برای من ظهر شده و صبح ها هم که میخواهم بیدار شوم انقدر بدنم درد میکند که توانایی انجام هیچ کاری ندارم
لطفا کمکم کنید من باید چکار کنم ؟

باسلام.دختری هستم 28ساله. دوسالی هست از استخوان درد خوابم نمیبرد مخصوصا دستهایم واحساس ضعف در ناحیه دست وپاهایم میکنم .حدود یک سالی هم هست در ناحیه دستهایم همراه بادرد خارش هم مخصوصا شبها گرفته فقط کافی است دست وپایم به جایی برخورد کند کبود شده ودرد زیادی در استخوانهایم احساس میکنم.باتشکر لطفا راهنمایی کنید.

سلام دختری هستم.22 ساله .من به علت کار سنگین که داشتم.دست راستم درد میکرد .پیش دکتر رفتم گفت دیسک گردن خفیف داری.ولی از اونروز به بعد کل استخوان بدنم درد میکنه .مثلا یه روز پام یه روز دستم اصلا نمیدونم چیه بنظرتون خوب میشم.مشکل اصلی چیه.لطفا راهنمایی کنید

سلام من ۳۶ ساله هستم چند سالی هست ساق هر دو دستم درد میکنه جوری درد میکنه که از درد خوابم نمیبره باید یه مسکن بخورم و بعد با دستمال هم ببندم تا بهتر بشه و اصلا زیادنمیتونم کار کنم کافی یه جایرو دستمال بکشم باید چند روز درد تحمل کنم

سلام.مادر من 38 ساله است و حدودا دوماه است ک استخوان درد در ناحیه ی کتف و دست راست و مچ پا و گودی کمر دارد که گاهی شدت ان زیاد و گاهی کم می باشد.لطفا من را در علت ان راهنمایی کنید

سلام و درود چند روزی است درد در ساق پا دارم همراه با تیک در انگشتان دستم وفقط درد در ساق پا دارم؟؟؟نیاز به آزمایش هست؟

سلام.من18سالمه ومدت زیادیه ساق پاهام شدیدا دردمیکنه همچنین ساعدهام به حدی که محکم میبندمشون که آروم شن.میخواستم دلیلشوبدونم.مرسی.

سلام و روز به خیر
خانمی هستم 31 ساله. مدت یک ماه هستش که در ناحیه دست چپ و بیشتر در بازوها و در پای سمت چپ کلا دردهایی در استخوانهایم احساس میشه که با ماساژ دادن جای درداصلا احساس نمیشه خیلی ناراحت از این قضیه هستم و علت را هم نمیدانم

باسلام 52 ساله ام.از 19 ساله قبل شروع شده هروقت به ارامی راه میروم حدود 20 الی 30 دقیقه بعد کم کم درد درناحیه گردن و کمر بوجود میاید واگر بیشترازاین به این امر ادامه بدهم دیگر قادر به رفتن نمیشوم وبایداستراحت کنم نکته بعدی اینکه موقع ورزش ودویدن چنین اتفاقی نمی افته.دلیل این امر رامیخواستم بدونم؟وچه باید بکنم؟

برادرذم در محیط الوده مس مسموم شده.دوران سم زدایی مس را انجام میدهد.پس از مدتی دچار درد شدید در ساق پا ودست شده.ایا زیادی مس باعث کمبود جذب کلسیم شده؟برای درمان چکار کنیم.

سلام مادری 32 ساله و در دوران شیردهی هستم، وقتی از خواب بیدار میشوم، دنده هایم درد میکند تا کمرم، فرقی نمیکند کم بخوابم یا زیاد.

سلام من دختری بیست ساله هستم از بچگی داخل استخوان و دست و پام درد میکنه و فقط شبا اینطوری هست نمیدونم چرا اینطوریه

سلام پدرم ٥٩سال دارد قند و چربي خفيف دارد ولي الان انشگتان دست و مچ پا گاهي زانو درد دارد درد پراكنده است گاهي كف پا هم درد دارد ميشه راهنمايي كنيد ممنون ميشم

با سلام .
مخاطب گرامی نظرات شما دریافت گردید و پاسخ پیام شما در صفحه 12 – 13
(خانه و زندگی ) منتشر خواهد شد.
با تشکر از همراهی شما.

سلام من دختری 25 ساله هستم مدتی هس استخوان ودست راست شانه و حتی قفسه سینما و زانو پای راستم درد میکنه و اخساس میکنم استخوان هایم صدا میدهد میشه راهنمایی کنید که به چه پزشکی مراجعه کنم ؟ ممنون میشم

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید .
پاسخ به سوالتان در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد.
با تشکر از همراهی گرمتان

سلام دست و پام هام و انگشتام و مچ دست و پام درد میکنه و ضعف میره و تیر میکشه چیکار کنم میترسم

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید .
پاسخ به سوالتان در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد. با تشکر از همراهی گرمتان

سلام من دوسال هست اهدا خون میدهم میخواهم بدونم کم خون نیستم و یا مشکلی نداره و میتونم خون بدهم چیکار باید کنم

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید .
پاسخ به سوالتان در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد. با تشکر از همراهی گرمتان

سلام من ۱۵ ساله هستم و دست ها و پاهایم خیلی درد میکنند و خیلی زود هم خواب میروند.وقتی هم که حرکت میکنم این درد بیشتر میشود…این درد ابتدا خیلی خفیف بود ولی الان شدیدتر شده.چکار باید بکنم؟؟

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید .
پاسخ به سوالتان در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد. با تشکر از همراهی گرمتان

با سلام
خانمي ٣٧ ساله هستم مدت دو ماه هست كه درد هاي استخواني دارم كه از گردن تا انگشتهاي پا كه شبها درد آن
بيشتر شده
تيروئيد ندارم ولي در گلو احساس خفگي دارم همراه با سر درد
التهاب روده هم دارم
به نظر شما علت دردهايم چيست؟؟
با تشكر از اينكه وقت ميگذاريد

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید .
پاسخ به سوالتان در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد. با تشکر از همراهی گرمتان

با سلام
مخاطب گرامی . پاسخ به سوال جنابعالی در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) روزنامه امروز 02 / 05 / 96 چاپ شده است.
با تشکر از همراهی شما

با سلام
من 31 سال سن دارم
من حدود سه روز قبل جهت اهدای خون به سازمان انتقال خون رفتم
و روز بعد دچار یبوست شدم و روز بعد از آن برای اولین بار در عمرم تب سرد داشتم و ضمنا پاهایم مخصوصا پای چپ دچار احساس سردی و یخ زدگی بهم دست داد و اواخر روز دوم و کلا روز سوم دچار درد از ناحیه مچ و ارنج انگشتان دست و ساق پا و مچ پا و انگشتان دو طرف پا شدم بصورتی که هرازگاهی تیر میکشد
ضمنا نوار قلب گرفتم و مشکلی نداشتم ولی دوسه ماه هست که متوجه شدم دو عددسنگ کلیه دارم.خواهشا راهنمایی کنید مشکل من در مورد درد استخوان و….
تشکر

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید .
پاسخ به سوالتان در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد. با تشکر از همراهی گرمتان

با سلام
مخاطب گرامی . پاسخ به سوال جنابعالی در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) روزنامه امروز 02 / 06 / 96 چاپ شده است.
با تشکر از همراهی شما

سلام من دخترم و18سالمه شیش ماه درد پاهام وحشتناکه بیشتر دردش شباس تو نت زدم نوشته بود علائم سرطان استخوانه ایا واقعیت داره؟

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید .
پاسخ به سوالتان در صفحه 12 – 13 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد. با تشکر از همراهی گرمتان

عزیزم چراهمچین فکری میکنی پیگیر شی بهتره تا این فکراعسلم هفده ساله از قاین

سلام حمید هستم بیست و پنج روز دست راستم از آرنج تمام دستم درد دارد مشکل نه از اعصاب نه بیمارندارم فقط فقط درد داردچیزی از زمین بلند میکنم سی چهل کیلو بلند میکنم علانه زورش به پانزده کیلورازورکی بلند میکنم علت اصلی را بیان کنی ممنون میشم

سلام.من چند سالی هست که دست وپاهام درد میکند طوری که داغ داغ میشود.اصلا خوابم نمیبره.حتی گاهی اوقات به اعصابم میزنه.باید چکار کنم

با سلام.
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید.
پاسخ به سوالتان در صفحه 13 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد.
با تشکر از همراهی گرمتان

سلام من درد در قسمت استخوانهاي انگشت دست و پا احساس درد دارم بفرماييد علت ان چيست. البته موقع راه رفتن هم هميشه صدا مي دهند لطفا راهنمايي كنيد.

من هادی ساعی هستم :همسرم مدت دوسال میشه که پاهاش وبازو هاش درد داره دوکتر رفت میگه مریضی مالت داره دارو گرفت ۶ ماه خوب بود حالا دوباره پاهاش درد داره وبازو هاش چکنم حیرانم.

با سلام.
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید.
پاسخ به سوالتان در صفحه 10 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد.
با تشکر از همراهی گرمتان

سلام
مردی ۳۷ ساله هستم
مدتی به هنگاه خوابیدن یا نشستن استخانهای لگنم درد میگیره موقع خواب هم این حالت رو دارم حتی دستهایم .
ولی در راه رفتن و حتی دویدن دردی ندارم و مشکلی نیست.
من دسک خفیف هم تو مهره ۴و۵ دارم .
لطفا راهنمایی کنید.

من ۲۲سالمه همیشه بدنم کوفته و خستس بدنم خیلی ضعیفه استخونام درد میکنن کمرمم درد میکنه چندوقته البته بگم که من فعالیت انچنانی ندارم و فقط در خانه ممکنه کاری کنم

با سلام.
مخاطب گرامی ، پاسخ به سوالتان در صفحه 11 (خانه و زندگی) روزنامه امروز 28 / 04 / 97 چاپ شده است.
با تشکر از همراهی گرمتان

سلام من ۲۹ سالمه چند روزه بدون هیچ دلیلی استخوان درد دارم اول کتف هام بعد مچ دست و حالا زانوهام به حدی درد دارم که شب ها نمی تونم بخوابم علتش چیه

با سلام
مخاطب گرامی . پاسخ به سوال جنابعالی در صفحه 11 (خانه و زندگی ) روزنامه امروز 07 / 05 / 97 چاپ شده است.
با تشکر از همراهی شما .

سلام دکتر من خانم 18ساله وباردار هستم تازه تو هفت ماه هستم اینقد استخوان درد دارم چندوقت که خواب ندارم البته قبلا بوده ولی ازبارداریم زیادتر شده قبلا نایدیده گرفتم چون اونقد دردنداشتم ولی الان طوری شدم که درددارم شدیدا همش نیازدارم کسی مالش بده منو اماوقتی شوهرم بدنموماساژمیده استخوانهایم سیصدوهشتاددرجه هم بچرخونه هیچ احساس دردی ندارم خانوادم وهمسرم خیلی نگران وناراحت هستن ومنم نگران بچه ای ک درشکمم هست میشم خواهشا یک کمکی بمن بکن واقعا سخت دکتر رفتنم حداقل امیدوارم بشم خوبه

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام شما دریافت گردید – پاسخ به پیام شما در صفحه خانه زندگی (ص 11 ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد .
باتشکر از همراهی گرمتان

سلام خسته نباشید
دختری 18 ساله هستم حدود 6 ماه هست که درد استخوان گردن و دست منو اذیت میکنه ولی حدود 2 ماه هست که مواقع خواب همه ی استخوان های بدنم انگار که دارن میترکن و نمیتونم بخوابم و هی تکون میخورم که دردشو حس نکنم ولی درد اونقدر وحشتناک نیس ولی نگرانم کرده به خصوص اینکه لکه های پوستی کبود رنگی بدن علت روی بدنم ایجاد میشن آیا این دوتا ربطی به هم دارن؟ چون با هم این اتفاق ها برام افتاد ممنون میشم کمکم کنید

با سلام
مخاطب گرامی ، پیام شما دریافت گردید – پاسخ به پیام شما در صفحه خانه زندگی (ص 11 ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد .
باتشکر از همراهی گرمتان

سلام
دختری ۱۹ ساله هستم
مدتی است درد خفیقی در استخوان پاها و دست های احساس میکنم … و گاهی حس میکنم استخوان پایم فشرده می شود …!

با سلام.
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید.
پاسخ به سوالتان در صفحه 11 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد.
با تشکر از همراهی گرمتان

با سلام
مخاطب گرامی . پاسخ به سوال جنابعالی در صفحه 11 (خانه و زندگی ) روزنامه امروز 13 / 06 / 97 چاپ شده است.
با تشکر از همراهی شما

من دختری ۲۲ ساله هستم هر چند ماه یکبار به مدت چن روز کل استخوان های بدنم خیلی شدید درد میکنه و احساس می کپم در این مدت افزایش قد دارم باید چیکار کنم راهنماییکنین توروخدا نمی خوام قدم بلند بشه

با سلام.
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید.
پاسخ به سوالتان در صفحه 11 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد.
با تشکر از همراهی گرمتان

من دختری ۲۳ ساله هستم ک چندوقتی هست در قسمت پاهایم استخوان درد شدیدی دارم ب حد گریه و گاهی توی خواب هم بیشتر حسش میکنم ولی گاهی هم خوبم ،گاهی درد میاد سراغم گاهی نه یعنی دائمی نیست،،من آزمایش هم که دادم ویتامین دی بدنم ۱۲ بود وشروع کردم به مصرف قرص اما بهتر نشدم علتش چیست؟
چ آزمایشی نیازه که برم یا به چ پزشکی مراجعه کنم؟
با تشکر

با سلام.
مخاطب گرامی ، پیام جنابعالی دریافت گردید.
پاسخ به سوالتان در صفحه 11 (خانه و زندگی ) چاپ و به شما اعلام خواهد شد.
با تشکر از همراهی گرمتان

رسانه مردم مشهد

کلیه حقوق این سایت متعلق به وبسایت شهرآرا می‌باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است .

علت دست و پا درد چيست
علت دست و پا درد چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *