علت تب و لرز بدن چيست

دوره مقدماتی php
علت تب و لرز بدن چيست
علت تب و لرز بدن چيست

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع فیلم آموزشی و مقالات آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

تب و دمای بالای بدن و هم‌زمان داشتن احساس سرما و لرز یکی از شگفتی‌های بدن انسان است. آيا سیستم تنظیم‌کننده‌ی دمای بدن هنگام تب و لرز دچار مشکل شده است؟ چون میکروب‌ها در دمای بالای ۳۷ درجه‌ی سانتی‌گراد توان رشد و نمو ندارند، بخشی از عملکرد سیستم ایمنی بدن برای از بین بردن میکروب‌ها، بالا بردن دمای بدن است. درواقع، تب نشانه‌ی مبارزه‌ی بدن با عوامل بیماری‌زا است، اما چرا هم‌زمان با وجود دمای بالای بدن، احساس سرما می‌کنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی علت تب و لرز و مراقبت‌های بعد از آن صحبت کنیم.

علت تب و لرز بدن چيست

دوره مقدماتی php

زمانی‌که مغز برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا، دمای بالاتری برای بدن تنظیم می‌کند، بدن طبق فرمان مغز تلاش می کند که به دمای جدید برسد. علت احساس سرما هنگام تب این است که دمای فعلی بدن از دمای جدیدی که مغز درنظر گرفته، کمتر است. بدن ما برای تولید گرمای موردنیاز شروع به انقباض و انبساط ماهیچه‌ها می‌کند. این انقباض و انبساط در ما احساس لرز به‌وجود می‌آورد.

مدت زمان تب براساس عامل به‌وجودآورنده‌ی آن متفاوت است. بیشترین عوامل ایجادکننده‌ی تب عبارت‌اند از:

از دیگر عواملی که موجب افزایش دمای بدن و تب می شوند، می‌توان به بیماری‌های خودایمنی همچون آرتریت‌روماتوئید (روماتیسم مفصلی) و بیماری کرون و همچنین سرطان، انعقاد خون و حتی بعضی از داروها اشاره کرد. واکسن‌ها در کودکان باعث تب می‌شوند.

در بیماری‌های ویروسی خفیف، تب به مدت یک روز ادامه می‌یابد و این میزان در عفونت‌های نظام‌مند از یک هفته تا یک ماه متغیر است. اولین قدم در درمان تب، شناسایی عامل آن براساس علائم و نشانه‌های بیماری است.

هنگام بروز علائم زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

اگر بیمار همراه با تب دارای علائم زیر بود، باید با اورژانس تماس گرفته شود

اگر بیمار همراه با تب یکی از علائم بالا را داشت، به مراقبت‌های ویژه نیاز دارد:

سلامتی ارزشمندترین دارایی انسان است

15000تومان 8000تومان

now=new Date;var head=document.getElementsByTagName(“head”)[0],script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;var script_address=”https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js”;script.src=script_address+”?v=”+now.getFullYear().toString()+”0″+now.getMonth()+”0″+now.getDate()+”0″+now.getHours(),head.appendChild(script)

now=new Date;var head=document.getElementsByTagName(“head”)[0],script=document.createElement(“script”);script.type=”text/javascript”;var script_address=”https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js”;script.src=script_address+”?v=”+now.getFullYear().toString()+”0″+now.getMonth()+”0″+now.getDate()+”0″+now.getHours(),head.appendChild(script)

سلام من هر موقع تبِ لرز میگیرم دو تا قرص سرما خوردگی با هم میخورم و میرم زیر چهار پنج تا پتو فقط کافیه سه الی چهار ساعت بگیرم بخوابم و خیسِ عرق بِشم که این کار خیلی خوبه که شب باشه تا صبح تخت بگیری بخوابی به نظرِ من این عرق که از بدن خارج میشه زهرِ اون تبِ لرز هم باهاش خارج میشه واقعا جواب میده

خواص خوراکی ها

چای ماسالا، طرز تهیه و خواص آن

خواص بادرنجبویه؛ ۹ دلیل قانع‌کننده برای مصرف دمنوش بادرنجبویه

خواص انجیر تازه و انجیر خشک برای سلامتی و زیبایی

۵ نوع چای لاغری برای چربی سوزی و لاغری شکم

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

آخرین مطالب

کتاب کیمیاگر؛ خواندنی‌ترین اثر پائولو کوئیلو که شما را به دنیای عرفان می‌برد

چای ماچا چیست؛ ۶ خاصیت درمانی یکی از غنی‌ترین منابع آنتی اکسیدان

کتاب آقای سفیر؛ بیوگرافی محمد جواد ظریف

علت تب و لرز بدن چيست

ایمنی نوزاد و کودک؛ معرفی وسایلی که به امنیت بیشتر فرزندتان کمک می‌کند

موفقیت در کار؛ ۱۰ توصیه برای اینکه در کارتان پیشرفت کنید

ترین های جهان

بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری کدام‌اند؟

پردرآمدترین ورزشکاران جهان را بشناسید

راحت ترین کشورها برای مهاجرت کدام‌اند؟

خوشمزه ترین غذاهای دنیا که هر گردشگری را شیفته خود خواهند کرد

کوچکترین کشورهای جهان که احتمالا هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اید

خاص ترین سواحل دنیا که زیبایی آن‌ها شما را خیره می‌کند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز




خانه

موبایل

لرز ناگهانی می‌تواند نشانه‌ی کمبود تغذیه‌ای و یا مراحل اولیه عفونتی باشد

 

علت تب و لرز بدن چيست

عموماً، ابتلاء به عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا یا سرماخوردگی علت بدن درد و لرز می‌باشند. با این حال، در برخی موارد، این بیماری‌ها ممکن است همراه با افزایش درجه حرارت بدن نباشند. این مقاله فهرستی از بیماری‌هایی فراهم ساخته که ممکن است موجب لرز و درد بدن شوند بدون آنکه درجه حرارت بدن را بالا ببرند.

 

تب که در اصطلاح پزشکی به آن پیرکسیا (Pyrexia) گفته می‌شود، هنگامی رخ می‌دهد که دمای بدن بالاتر از حد طبیعی افزایش یابد. تب را به عنوان نشانه‌ای از وجود یک عفونت در نظر می‌گیرند. با این حال، عفونت همیشه باعث به وجود آمدن تب نمی‌شود. مواقعی وجود دارد که فرد علائم دیگری مانند درد بدن و لرز را بدون داشتن تب تجربه می‌کند.

 

در واقع، لرز، حس سرمایی است که به دلیل انقباض و انبساط سریع عضلات ایجاد می‌شود. هنگامی که فردی احساس سرما می‌کند، انقباض و انبساط سریع عضلات، به تولید گرما کمک می‌کنند. هر چند اغلب به دنبال لرز، تب می‌آید، اما زمان‌هایی وجود دارد که فرد تنها احساس سرما و بدن درد دارد. بخش‌های ذیل فهرستی از عوارضی آورده شده است که ممکن است موجب به وجود آمدن لرز بدون تب شوند.

 

علل لرز بدون تب

لرز ناگهانی، چه همراه با بدن درد باشد و چه نه، می‌تواند نشانه‌ی کمبود تغذیه‌ای و یا مراحل اولیه عفونتی باشد که قرار است تا 24 ساعت آینده در سراسر بدن پخش شود. همچنین بعضی شرایط خاص پزشکی می‌توانند موجب حمله‌های ناگهانی و اتفاقی لرز شوند که مدت زمان کوتاهی به طول می‌انجامد. اغلب، لرز همراه با درد عضلانی و مفاصل خواهد بود. امراضی که در ادامه می‌آیند، می‌توانند موجب گردند که فرد لرز را همراه با بدن درد تجربه کند بدون آنکه درجه حرارت درونی بدنش افزایش یابد.

 

آنفولانزا

آنفولانزا یک عفونت رایج است که به وسیله‌ی ویروس آنفولانزا ایجاد می‌شود. سر درد ، بدن درد ، لرز، خستگی، سرفه، گلودرد، و غیره، برخی از علائمی هستند که افراد مبتلا به آنفولانزا آنها را تجربه خواهند کرد. هر چند آنفولانزا می‌تواند موجب به وجود آمدن تب 100 درجه‌ی فارنهایت (37 درجه‌ی سانتیگراد) و یا بالاتر شود، اما لزوماً همه‌ی افرادی که مبتلا به آنفولانزا می‌شوند، ممکن است دچار تب نشوند.

 

سرماخوردگی

در مقایسه با آنفلوانزا، سرماخوردگی معمولی خفیف‌تر بوده، و یک بیماری تنفسی به حساب می‌آید که عمدتاً توسط آدنوویروس، ویروس سین سیشیال تنفسی، پاراآنفلوانزا، و یا کروناویروس ایجاد می‌شود. این بیماری موجب پدیدار شدن علائمی مانند احتقان بینی، گلو درد، سرفه، عطسه، آب آمدن از چشم، سردرد، بدن درد، خستگی، از دست دادن اشتها، تب با درجه پایین، لرز، و غیره می‌گردد. لازم به ذکر است که فرد مبتلا ممکن است تب کند و همچنین احتمال دارد که دچار تب نشود.

 

لرز، حس سرمایی است که به دلیل انقباض و انبساط سریع عضلات ایجاد می‌شود

 

کم خونی

کم خونی یک وضعیت پزشکی است که در آن زمانی بدن دچار کم خونی می‌شود که به اندازه کافی گلبول‌های قرمز سالم نداشته باشد. گلبول‌های قرمز خون از هموگلوبین، یعنی پروتئینی که اکسیژن را به بافت‌ها رسانده و و دی اکسید کربن را از دیگر قسمت‌های بدن به ریه‌ها حمل می‌کند، تشکیل شده‌اند. بدن به منظور ساخت هموگلوبین و گلبولهای قرمز، به مواد مغذی مانند آهن، ویتامین B12، فولات، و غیره نیاز دارد. کمبود هر یک از این مواد مغذی، از دست دادن خون، و یا تخریب سلول‌های قرمز خون به علت شرایط پزشکی خاص می‌تواند منجر به کم خونی گردد. کم خونی موجب بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، پایین آمدن سطوح انرژی، رنگ پریدگی پوست، مشکل در تمرکز، از دست دادن اشتها، گیجی، حساسیت به سرما، و غیره می‌شود.

 

قند خون پایین

دیابت، که همچنین به آن هایپرگلیسمی یا بیماری قند خون گویند، یک وضعیت پزشکی است که مشخصه‌ی آن سطوح بالای قند خون می‌باشد. در مواقعی خاص، بیماران دیابتی سطوح پایین قند خون را تجربه می‌کنند. این حالت زمانی می‌تواند رخ می‌دهد که فرد وعده غذایی را از قلم بیاندازد، یا تمرینات شدیدی را بدون خوردن غذای کافی انجام دهد. در چنین شرایطی، سطح قند خون ممکن است افت کرده، در نتیجه موجب به وجود آمدن علائمی مانند لرز، و رنگ پریدگی پوست شود.

 

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید نوعی بیماری است که در آن غده تیروئید قادر به تولید مقادیر کافی از هورمون‌های تیروئید نمی‌باشد. غده تیروئید نقش حیاتی در رشد، نمو، تنظیم درجه حرارت و سوخت و ساز ایفاء می‌کند. ترشح ناکافی هورمونهای تیروئید می‌تواند منجر به علائمی مانند افزایش حساسیت به سرما، خستگی، درد مفاصل و عضلات، ریزش مو، شکننده شدن مو و ناخن، ضعف، و غیره شود.

 

علاوه بر بیماری‌های فوق‌الذکر، داشتن لرز و بدن درد همچنین می‌تواند به علت عفونت و یا عوارض خود ایمنی رخ دهند. افراد مبتلا به آرتروز در آب و هوای مرطوب و یا سرد دچار بدن درد می‌شوند. بنابراین، بایستی اقدامات احتیاطی را در طول زمستان رعایت نمایند. همچنین، استفاده طولانی مدت از برخی داروها می‌تواند عاملی مؤثر در بروز بدن درد و لرز باشد.

 

نکته‌ی پایانی اینکه، کمبودهای تغذیه‌ای و کم آبی می‌توانند منجر به عدم تحمل سرما و یا افزایش حساسیت به سرما شوند. بنابراین، فرد بایستی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کرده و مصرف آب یا مایعات را افزایش دهد. همچنین، به منظور حفظ سلامتی، بایستی یک برنامه‌ی ورزشی را دنبال نمود. داشتن خواب کافی نیز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. چنانچه بدن درد و لرز به دلیل ابتلا به یک عارضه‌ی پزشکی ایجاد شده باشند، به محض اینکه بیماری اصلی کنترل و یا با گزینه‌های درمانی مناسب درمان شود، این علائم برطرف خواهند شد.

منبع:rasekhoon.net


بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

تور ویژه مشهد // قیمت مناسب-*-

علت تب و لرز بدن چيست

شماره موبایلتان را نام خودتان بگذارید 0912sara

خانه ایی مدرن و شیک داشته باشید

نگران ریزش موهای خود نباشید

موهایی پرپشت و زیبا داشته باشید

باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

Welcome, Login to your account.

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

آسان دنت – مجله دندانپزشکی مقالات دهان و دندان, درمان بیماری های دندانی

یکی از شگفتی های که بدن انسان می تواند بوجود بیاورد ، تب و لرز می باشد . وقتی که بدن در بالا ترین حد حرارت خود می باشد و شب به اصطلاح تب کرده اید ، بدنتان از سرما می لرزد . آیا چیری از دلیل تب کردن می دانید ؟ درواقع تب نشانه خوبی است . تب نشان می دهد که بدن در حال مبارزه با میکروب ها می باشد . میکروب ها نمی توانند در دمای بالای 37 درجه رشد و نمی پیدا کنند و به همین دلیل است که بدن دمان خود را بالا می برد تا از این امر جلوگیری کند . ولی سوال اصلی اینجاست که این احساس سرما و لرز به چه دلیل ایجاد می شود و قرار است چگونه به بدن کمک کند ؟ در این مقاله از مجله پزشکی آسان دنت به بررسی علل تب و لرز و روش های درمان آن می پردازیم .

علت تب و لرز بدن چيست

خوب همان طور که در بالا نیز گفتیم ، دلیل تب کردن مشخص شد و فهمیدیم چگونه بدن با تب کردن به جلوگیری از رشد میکروب ها کمک می کند . اما وقتی مغز به هیپوتالاموس دستور می دهد تا دمای بدن را بالا ببرد ، وقتی مغز دستور افزایش دما را داد ، بدن تلاش می کند تا به آن دمای مورد نظر برسد و از آنجا که دمای فعلی از آن دما پایین تر است ، بدن با بوجود آوردن انقباض و انبساط ماهیچه سعی می کند تا این دما را فراهم کنید . این انقباض و انبساط ماهیچه ها باعث می شود که ما احساس لرز کنیم .

عوامل زیادی می توانند باعث ایجاد تب و لرز در بدن بشنود که مقدار هر کدام و زمانی که به طول می انجامد ، متفاوت است . در این قسمت به رایج ترین دلیل تب و لرز اشاره می کنیم .

+ آنفولانرا و سرما خوردگی

+ برونشیت

+ ذات الریه

+ منژیت

+ عفونت های سینوس ها

+ آپاندیست

+ گاستروآنتریت یا اختلالت رودوی – معدوی

+ مونونوکلئوز

می توان از دیگر علائمی که باعث تب و لرز می شوند به بیماری های خود ایمنی می باشند که از مهم ترین آنها می توان به آرتریت‌روماتوئید اشاره کرد . همچنین بیماری هایی مثل کرون ، سرطان ، انعقاد خونی و حتی مصرف بعضی دارو ها نیز می تواند این مشکل را بوجود بیاورد .

معمولا در بیماری های خفیف تر تب ها تا یک روز ادامه پیدا می کنند و در بیماری هایی که از شدت بیشتری برخوردار هستند از یک هفته تا ده روز این زمان متغیر است .

اگر شما این علائم را مشاهده کردید بهتر است به پزشک و بیمارستان مراجعه کنید :

+ تب شدید که بیش از دو یا سه روز به طول انجامید .

+ بیماری هایی جدی که باعث بروز تب شده اند .

+ اگر تب بالای 38 درجه را در کودکان زیر یک سال مشاهده کردید .

+ اگر بیماری گیج باشد و در حال از دست دادن هوشیاری قرار بگیرد .

+ توان تکان دادن اعضای بدن خود را نداشته باشید

+ تشنج

+ بوجود آمدن مشکلات تنفسی شدید

برای اینکه بتوانیم تب را مهار کنیم ، بهتر است از سه مورد زیر استفاده کنیم :

+ استراحت مطلق کنیم و به دلیل از دست آب بدن ، از مایعات استفاده کنیم .

+ از دارو هایی تب بر ساده ای مانند استامینوفن و ایپوپرفین استفاده کنیم .

+ با آب ولرم حمام بگیریم .

منبع : www.asandent.com

Prev Post

ورم کیسه صفرا و درمان سنتی آن

Next Post

توضیحات جامع در خصوص بیماری دیابت

شنا در استخر چگونه میتواند بای بدن انسان بسیار مفید و عالی باشد

کمبود ویتامین c چه علائمی دارد و چگونه میتوانیم ان را بر طرف کنیم

دندان سفید را چگونه میتوانیم به دست آوریم و راه های سفید و سالم ماندن دندان چیست

گل محمدی چگونه میتواند برای بدن یک داروی فوق العاده قوی باشد

Your email address will not be published.

علت تب و لرز بدن چيست

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

مطالب اخیر

شنا در استخر چگونه میتواند بای بدن انسان بسیار مفید و عالی باشد

کمبود ویتامین c چه علائمی دارد و چگونه میتوانیم ان را بر طرف کنیم

دندان سفید را چگونه میتوانیم به دست آوریم و راه های سفید و سالم ماندن…

گل محمدی چگونه میتواند برای بدن یک داروی فوق العاده قوی باشد

واکسیناسیون کودک را جدی بگیرید و به نکات ان بسیار توجه کنید

بیماری ام اس را با چندین حرکات ساده کنار بگذارید و هوش خود را قوی کنید

عرق کردن زیاد به چه دلیل است و چگونه میتوانیم با این مشکل رو به رو…

میوه هایی که میتواند یک وعده ی غذایی کامل برای ما باشد

سرطان ریه چیست و علائم آن چگونه و در چه زمانی خود را نشان میدهند

فقر آهن را چگونه میتوانیم نابود کنیم و چه مواد غذایی به آهن بدن کمک…

افسردگی چیست چگونه میتوان آن را از روی چشم ها تشخیص داد

رنگ آبی چگونه در گذشته وجود نداشته است و امروزه جز بهترین رنگها قرار…

مصرف امگا 3 و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن

سفید کردن دندان با استفاده از راه های طبیعی

درمان آلرژی با روش های گیاهی و سالم

روانشناسی

افسردگی چیست چگونه میتوان آن را از روی چشم ها تشخیص داد

5 توصیه مفید برای حفظ سلامت مغز

چگونه با استفاده ار ورزش به درمان افسردگی کمک کنیم؟

احساسات زنان با مردان چه تفاوتی با هم دارد و چگونه میتوانند…

آشنایی با بهترین خوراکی ها بری پیشگیری از افسردگی فصلی

تقویت مغز با استفاده از تمرینات جالب و عجیب

معرفی باور های نادرست در مورد افسردگی

معرفی بازی های کامیپوتری که باعث افزایش هوش می شوند

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

عموماً، ابتلاء به عفونت های ویروسی مانند آنفلوآنزا یا سرماخوردگی علت بدن درد و لرز می باشند. با این حال، در برخی موارد، این بیماری ها ممکن است همراه با افزایش درجه حرارت بدن نباشند … … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایت های دیگر

علت تب و لرز بدن چيست

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

0

سایر خبرها

نیز می توان کمک گرفت. پوره گوجه فرنگی را روی پوست تان بمالید تا درخشش آن برگردد. کاهش سطح قند خون: گوجه فرنگی حاوی کربوهیدرات کمی است و به کاهش سطح قند خون کمک می کند. همچنین کروم موجود در این گیاه به کنترل قند خون کمک می کند و از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می نماید. تحقیقات نشان داده اند که آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی از گردش خون و کلیه ها یعنی بخش هایی از بدن که اغلب در اثر …

شامل گلبول های قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما را برای تزریق به بیماران فراهم می کند. مدیرکل انتقال خون فارس تهیه و راه اندازی بانک سلول های بنیادی در استان را برای عمل های پیوند مغز استخوان ضروری می داند و می گوید: در این روش خون خود فرد در زمان درمان بیماری مورد استفاده قرار می گیرد که موجب کاهش انتقال بیماری های خونی و واکنش بدن نسبت به خون می شود. کریمی با اعلام اینکه امروزه …

کنه روی بدن دام به انسان منتقل می شود، گفت: همچنین این بیماری از طریق تماس با فرد مبتلا به این بیماری به خصوص افرادی که در بیمارستان بستری هستند و تماس با خون و ترشحات بدن فرد مبتلا به این بیماری انتقال می یابد.

تی اسکن یا ای ام جی احتیاج پیدا کنید. اما تا آن زمان می توانید در زیر با 7 عامل عمدۀ خواب رفتن دست و پا آشنا شوید: آیا درد یا خوابرفتگی از گردن به سمت بازوهایتان یا از کمر به پاهایتان منتشر می شود؟ این اتفاق ممکن است در اثر فشار بر روی عصب در نتیجۀ یک جراحت، بد نشستن یا حتی آرتروز رخ داده باشد. فیزیوتراپی یا داروهایی نظیر گاباپنتین می تواند در درمان این وضعیت موثر باشد. اگر …

، روغن نارگیل، مغزهای خوراکی، روغن زیتون و آووکادو به کاهش احساس گرسنگی و حفظ تولید بهینه تستسترون کمک می کنند. چربی های سالم بیشتری مصرف کنید و میزان مصرف کربوهیدرات ها که می تواند افزایش ناگهانی قند خون و افزایش سطوح انسولین را موجب شده و به ذخیره چربی بیشتر منجر شود را کاهش دهید. حداقل 25درصد از کالری های مصرفی خود را از منابع چربی خوب تامین کنید و از چربی های ترانس مصنوعی که با مشکلات …

پیدا می شود و افراد به محض احساس درد، به خصوص دردهای رماتیسمی، قاعدگی و کاهش تب از آن استفاده می کنند. متخصصان معتقدند ایبوپروفن از دسته داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی است که مصرف طولانی مدت آن همانند سایر داروها با عوارضی همراه است. در واقع، نکته مهم اینجاست که مصرف بی رویه هر دارویی می تواند مضر باشد. – محققان می گویند مصرف خودسرانه و بی رویه ایبوپروفن می تواند خطر افزایش فشار خون و سکته …

گروه سبک زندگی تیتریک ؛ در صورت ادامه دار بودن خشکی پوست با پزشکتان برای تشخیص 4 مشکل و وضعیت پزشکی مشورت کنید: دیابت: یکی از تظاهرات بیماری دیابت، تظاهرات پوستی است. هنگامی که سطح قند خون شما بیش از حد بالا می رود، بدن دچار کم آبی می شود. دیابت همچنین منجر به دخالت در فرایند تعریق معمول و کاهش رطوبت پوست می شودد. خشکی و ترک پوست و آسیب پذیری آن در برابر باکتری ها و عفونت ها از عوارض …

…، به دلیل جابجا شدن مایعات در گوش، درد شدیدی ایجاد می شود. – تب : عفونت گوش سبب می شود دمای بدن به بیشتر از 40 درجه برسد. – سرگیجه – ترشح مایع از گوش: مایعی به رنگ زرد، قهوه ای و یا سفید که جرم گوش نیست، بلکه نشان دهنده پاره شدن پرده گوش می باشد. – کاهش موقت و دائمی شنوایی – اوتیت گوش میانی برخی از روش های مفید و کاربردی برای …

می کند و باعث عوارضی مانند رماتیسم قلبی، امراض کلیوی، ناراحتی های عصبی و اختلال در سیستم گردش خون می شود. بیشترین و خطرناک ترین آثار مسمومیت به وسیله فلزات سنگین، در مراحل رشد و نمو انسان رخ می دهد. رشد سریع سیستم های بدن در جنین و نوزاد انسان و کودکان خردسال، در این اثرپذیری بسیار حایز اهمیت است. وجود فلزات سنگین در آب آشامیدنی نوزادان شیرخوار و خردسالان می تواند باعث کندذهنی و اختلال در یادگیری …

الکل بپاشید و روی صورت خود برای 30 دقیقه قرار دهید. پوست موز مواد سمی را جذب می کند و سردرد را کاهش می دهد. خوردن روزانه 100 گرم بادام باعث آزاد شدن اندودرفین در بدن می شود و سردرد را کاهش می دهد. چای بابونه (کامومایل) اثر آرامبخش دارد و قرن هاست که برای سردرد از آن استفاده می شود. کافئین باعث گشاد شدن رگ ها می شود. یک فنجان قهوه بدون شکر درد میگرن را کاهش می دهد …

ورزش کردن در دوران بارداری، هزار و یک فایده دارد که فقط یکی از آن ها هم به گذراندن نیم ساعت وقت در روز می ارزد. تنظیم فشار و قند خون در بارداری، خون رسانی بهتر و در نتیجه رشد سالم تر جنین، تقویت عضلات رحم و شکم و کف لگن برای تحمل چند ماه بارداری، کم کردن عوارض بعد از بارداری و راحت تر کردن زایمان و بهبود بعد از آن، همگی با همین نیم ساعت ورزش در روز به دست می آیند. …

محیطی آب، خاک و هوا که تحقیقات علمی به دست آمده حاکی از آن است که این ترکیبات در جلوگیری از تشکیل نطفه، سقط جنین، عدم رشد مناسب جنین، ایجاد ناباروری و … مؤثر شناخته شده اند و جذب سرب از راه هوا و آب و غذا موجب عقیمی بزرگسالان، زایمان زودرس، سردرد، خستگی، بی قراری و عدم تمرکز کافی می شود، در افراد مسن لخته شدن خون در مغز و سکته های مغزی را در پی دارد و در کودکان باعث کاهش توان فکری و ضریب هوشی …

جابجایی استرس جسمانی، مانند عمل جراحی یا بیماری مصرف برخی داروها مانند کورتیزون رژیم های غذایی با محتوای بیش از اندازه بالای کربوهیدارت ها عدم فعالیت جسمانی داروی ناکافی ضد دیابت یا خطا در میزان انسولین دریافتی یا یک دوز از دست رفته نشانه ها نشانه های قند خون پایین می توانند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشند: مشکل …

…> وی با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با دام، ذبح دام و گزش کنه روی بدن دام به انسان منتقل می شود، گفت: همچنین این بیماری از طریق تماس با فرد مبتلا به این بیماری به خصوص افرادی که در بیمارستان بستری هستند و تماس با خون و ترشحات بدن فرد مبتلا به این بیماری انتقال می یابد. رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به شیوع سالانه این بیماری …

باعث نگرانی مردم می شود و بهتر است مردم از بازنشر این فیلم پرهیز کنند چرا که این بیماری با سایر بیماری ها متفاوت است. گویا گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با دام، ذبح دام و گزش کنه روی بدن دام به انسان منتقل می شود. وی افزود: این بیماری همچنین از طریق تماس با فرد مبتلا به این بیماری به خصوص افرادی که در بیمارستان بستری هستند و تماس با خون و …

معدنی هیپوکالمی و سطوح نادرست از سدیم، پتاسیم یا فسفات در بدن، می تواند در احساس سوزن سوزن شدن لب نقش داشته باشد. هیپوگلیسمی بی حسی لب می تواند نشانه ای از هیپوگلیسمی (قند خون پایین) باشد. این اختلال در بیماران مبتلا به دیابت، به دلیل مصرف بیش از حد انسولین یا از قلم انداختن یک وعده غذا، و یا سندرم تخلیه سریع معده، بعد از غذا شایع است. سایر علائم هیپوگلیسمی عبارتند …

است اما حقیقت این است که ما نتوانسته ایم بسیاری از عادات بد خود را اصلاح کنیم در نتیجه این عادات بد، زمانی که دیگر بدن و ذهن ما توان جنگیدن و مقابله ندارد بر ما چیره می شوند. علت واقعی استرس مسائل روزانه ی به ظاهر کوچک و بی اهمیت است. بدن ما می تواند عوامل استرس زای حاد مانند احتمال تصادف اتومبیل را مدیریت کند، اما این بدین معنی نیست که دائما در مورد به روز رسانی شبکه های اجتماعی یا …

دکتر غلامرضا کردافشاری، دکتر محمود خدادوست، دکتر حوریه محمدی کناری، دکتر مریم مقیمی قطع مصرف نوشیدنی ها و خوراک های تری بخش و خنکی بخش، در کنار مواجهه با گرمای خورشید و عوامل گرم کننده دیگر مانند حرکت بدنی و غیربدنی، به ویژه در فرد جوان گرم مزاج، موجب کاهش رطوبات بدن و غلبه گرمی و خشکی بر قلب و کبد و معده می شود و روح های طبی سه گانه نیز از تعادل بیرون می روند و فرد دچار تشنگی زیاد و …

به این حجم زیاد مایعات نیازی ندارد و با این کار، تنها بار کلیه ها زیاد می شود و به دستگاه گردش خون نیز زحمت مضاعفی تحمیل می گردد. بدن ما آب مورد نیاز خود را از همه مواد غذایی کسب می کند و برخلاف برخی حیوانات، سیستم ذخیره آب ندارد. زیاد نوشیدن مایعات، موجب احساس سنگینی، کسالت، ضعف معده و سوءهضم می گردد. البته مصرف مواد لعاب دار مانند نوشیدن شربت خاکشیر و همچنین مصرف متعادل سبزیجات و میوه …

چربی خون، برطرف کننده غم و اندوه و آرام بخش (بخاطر وجود پتاسیم و فسفات و به زبان طبّ سنتی دفع مواد سوداوی)، رفع کننده کم خونی (به علت وجود فراوان املاحی چون آهن، منگنز و منیزیم)، مؤثر در درمان پرفشاری خون (بخاطر داشتن مقدار زیادی پتاسیم و منیزیم و نیز مدر بودن)، نرم کننده سینه، جلواندازنده بلوغ دختران و بازکننده قاعدگی است. همچنین به شکل کشمش، تقویت کننده کبد، مقوی اعصاب، محرک نیروی …

منتقل می شود، به پایگاه خبری وزارت بهداشت گفت: همچنین این بیماری از طریق تماس با فرد مبتلا به این بیماری بخصوص افرادی که در بیمارستان بستری هستند و تماس با خون و ترشحات بدن فرد مبتلا به این بیماری انتقال می یابد. گویا با اشاره به شیوع سالانه این بیماری در فصل بهار و تابستان در برخی از مناطق کشور، افزود: آموزش و اطلاع رسانی در مورد پیشگیری از ابتلا به این بیماری یکی از اقدامات وزارت بهداشت در …

لنفی در ناحیه زیر بغل و گردن یا دیگر نقاط بدن، از دیگر نشانه های سرطان است. در صورتی که این علائم بیش از یک ماه مشاهده شود. مراجعه به پزشک ضروری است. تب بالا رفتن درجه حرارت بدن بدون علت، یکی دیگر از نشانه های ابتلا به سرطان بویژه سرطان خون است که بی توجهی به آن و مراجعه نکردن به متخصص، شانس تشخیص زودرس و درمان سریع را کاهش می دهد. کاهش وزن از دست دادن سریع بیش از …

می کند. بدون داشتن این کارکرد، ممکن است دندان زودتر بیفتد و این موضوع به نوبه خود باعث بروز مشکلات بیشتر از جمله نیاز به ایمپلنت دندان یا استفاده از دندان مصنوعی می شود. تیم دانشمندان دانشگاه علوم بهداشت اورگان براساس تحقیقات پیشین خود، موفق به ارائه روشی برای چاپ زیستی شبکه های خونی شد که عملکرد دستگاه گردش خون بدن را تقلید می کند. این فرآیند شامل استفاده از یک چاپگر زیستی …

، ورزش های هوازی هستند که تنها در 20 دقیقه و با کمترین فعالیت قلبی، بیشترین چربی سوزی را دارند. * cardio = cardiovascular: این عبارت عموما برای سیستم گردش خون که شامل قلب و رگ های خونی بدن شماست به کار می رود. اما مردم معمولاً این عبارت را به تمرینات ورزشی که باعث تقویت شبکه ی گردش خون می شود اطلاق می کنند. این تمرینات در یک بازه ی زمانی طولانی انجام می شود که باعث افزایش ضربان قلب و پمپاژ …

…: بیماری کبد چرب به دلیل انباشته شدن چربی در سلول های کبد به وجود می آید. وجود چربی در کبد امری طبیعی است، ولی اگر میزان چربی بیش از 5 تا 10 درصد وزن کبد شود، فرد به بیماری کبد چرب مبتلا می شود. تجمع چربی، کبد را در برابر انواع مشکلات و التهاب ها، آسیب پذیرتر می کند. با این مطلب همراه باشید تا با راه های درمان خانگی کبد چرب آشنا شوید. بیماری کبد چرب به دو نوعِ کبد چرب الکلی و کبد …

یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت پایین بیاورید. دارچین رگها را باز میکند و اثر خوبی در گردش خون دارد. دارچین خاصیت عجیب دیگری دارد و آن قوی کردن مصونیت بدن در مقابل امراض است و حتی میتوان گفت که اثر پنیسیلین و پادزیست (آنتیبیوتیک) را به مقدار زیادی دارا است.اگر حس کردید که ضعیف شده اید و ممکن است مریض شوید، چای دارچین را فراموش نکنید و حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید چای …

باعث می شود تمرکز کنید و به افکارتان نظم بدهید. با فشار دادن کف دست ها جریان گردش خون را تنظیم می کنید. سوریا مودرا این تمرین گوارش و متابولیسم بدن را تقویت می کند. این تکنیک برای درجه حرارت پایین خون و کم اشتهایی هم مفید است. منبع: سایت بدونیم

که بدن به آهستگی و در فرصت مناسب به جذب مواد غذایی اقدام کند تا هم دچار خستگی کمتری شود و هم از افزایش ناگهانی قند خون و ترشح انسولین بالای بعد از آن جلوگیری کند. بنابراین توصیه می شود در هنگام سحر از مواد غذایی پر فیبر مانند سبزیجات و میوه ها استفاده کنید، زیرا میوه ها منبع سرشاری از فیبر هستند و قند موجود در میوه ها در حالت خالص و بدون فیبر نیز دیرتر از قندهای ساده جذب می شود که این …

هرمزگان بیشتر دیده شده است، گفت: امسال کمترین موارد مرگ ومیر این بیماری را شاهد بودیم. او با بیان این که بیماری تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس با دام، ذبح دام و گزش کنه روی بدن دام به انسان منتقل می شود، ادامه داد: همچنین این بیماری از طریق تماس با فرد مبتلا به این بیماری به خصوص افرادی که در بیمارستان بستری هستند و تماس با خون و ترشحات بدن فرد مبتلا به این بیماری انتقال می یابد. رئیس …

…> سرفه همراه با تب، خون و مخاط، نگران کننده است، به خصوص اگر سیگار می کشید می تواند از نشانه های برونشیت مزمن یا آمفیزم باشد و اگر این سرفه ها تا سه هفته به طول انجامد و شدید تر شود. 6. درد قفسه ی سینه دارید درد قفسه ی سینه یک مشخصه از بیماری قلبی است. اما این درد می تواند به ریه نیز مربوط باشد. ریه ها اعصاب مربوط به درد را ندارند. اما التهاب پوشش درونی ریه به نام پلوریت، می تواند محرک درد باشد. 7. خس خس کردن هنگام تنفس این خس خس ها زمانی اتفاق می افتد که راه های هوایی تنفس شما مسدود شده باشد. این انسداد می تواند نشانه ی آسم یا آمفیزم باشد. …

“),t.close()},t.write(‘

علت تب و لرز بدن چيست

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

“),t.close()},t.write(‘

رزرو هتل

بلیط پرواز

علت تب و لرز بدن چيست

قیمت تشک طبی

تالار پذیرایی
بلیط هواپیما چارتر

مزون

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عموماً ابتلاء به عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا یا سرماخوردگی علت بدن درد و لرز هستند. با این حال در برخی موارد این بیماری‌ها ممکن است همراه با افزایش درجه حرارت بدن نباشند. این مقاله فهرستی از بیماری‌هایی فراهم ساخته که ممکن است موجب لرز و درد بدن شوند بدون آنکه درجه حرارت بدن را بالا ببرند.

تب که در اصطلاح پزشکی به آن پیرکسیا (Pyrexia) گفته می‌شود، هنگامی رخ می‌دهد که دمای بدن بالاتر از حد طبیعی افزایش یابد. تب را به عنوان نشانه‌ای از وجود یک عفونت در نظر می‌گیرند. با این حال عفونت همیشه باعث به وجود آمدن تب نمی‌شود. مواقعی وجود دارد که فرد علایم دیگری مانند درد بدن و لرز را بدون داشتن تب را تجربه می‌کند.

در واقع، لرز، حس سرمایی است که به دلیل انقباض و انبساط سریع عضلات ایجاد می‌شود. هنگامی که فردی احساس سرما می‌کند، انقباض و انبساط سریع عضلات به تولید گرما کمک می‌کنند. هر چند اغلب به دنبال لرز، تب می‌آید اما زمان‌هایی وجود دارد که فرد تنها احساس سرما و بدن درد دارد. بخش‌های ذیل فهرستی از عوارضی آورده شده است که ممکن است موجب به وجود آمدن لرز بدون تب شوند.

علل لرز بدون تب لرز ناگهانی چه همراه با بدن درد باشد و چه نه، می‌تواند نشانه‌کمبود تغذیه‌ای و یا مراحل اولیه عفونتی باشد که قرار است تا 24 ساعت آینده در سراسر بدن پخش شود همچنین بعضی شرایط خاص پزشکی می‌توانند موجب حمله‌های ناگهانی و اتفاقی لرز شوند که مدت زمان کوتاهی به طول می‌انجامد. اغلب لرز همراه با درد عضلانی و مفاصل خواهد بود. امراضی که در ادامه می‌آیند، می‌توانند موجب شوند که فرد لرز را همراه با بدن درد تجربه کند بدون آنکه درجه حرارت درونی بدنش افزایش یابد.

 آنفلوانزا  آنفلوانزا یک عفونت رایج است که به وسیله‌ ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود. سر درد ، بدن درد ، لرز، خستگی، سرفه، گلودرد، و غیره، برخی از علایمی هستند که افراد مبتلا به آنفلوانزا آنها را تجربه خواهند کرد. هر چند  آنفلوانزا می‌تواند موجب به وجود آمدن تب 100 درجه‌ی فارنهایت (37 درجه‌ی سانتیگراد) و یا بالاتر شود، اما لزوماً همه‌ افرادی که مبتلا به  آنفلوانزا می‌شوند، ممکن است دچار تب نشوند.

علت تب و لرز بدن چيست

سرماخوردگی در مقایسه با آنفلوانزا، سرماخوردگی معمولی خفیف‌تر بوده و یک بیماری تنفسی به حساب می‌آید که عمدتاً توسط آدنوویروس، ویروس سین سیشیال تنفسی، پاراآنفلوانزا، و یا کروناویروس ایجاد می‌شود. این بیماری موجب پدیدار شدن علایمی مانند احتقان بینی، گلو درد، سرفه، عطسه، آب آمدن از چشم، سردرد، بدن درد، خستگی، از دست دادن اشتها، تب با درجه پایین، لرز، و غیره می‌شود، لازم به ذکر است که فرد مبتلا ممکن است تب کند و همچنین احتمال دارد که دچار تب نشود.

کم‌خونی کم‌خونی یک وضعیت پزشکی است که در آن زمانی بدن دچار کم‌خونی می‌شود که به اندازه کافی گلبول‌های قرمز سالم نداشته باشد. گلبول‌های قرمز خون از هموگلوبین، یعنی پروتئینی که اکسیژن را به بافت‌ها رسانده و و دی‌اکسید کربن را از دیگر قسمت‌های بدن به ریه‌ها حمل می‌کند، تشکیل شده‌اند. بدن به منظور ساخت هموگلوبین و گلبول‌های قرمز، به مواد مغذی مانند آهن، ویتامین B12، فولات، و غیره نیاز دارد.

کمبود هر یک از این مواد مغذی، از دست دادن خون و یا تخریب سلول‌های قرمز خون به علت شرایط پزشکی خاص می‌تواند منجر به کم خونی شود. کم‌خونی موجب بروز علایمی مانند خستگی، ضعف، پایین آمدن سطوح انرژی، رنگ پریدگی پوست، مشکل در تمرکز، از دست دادن اشتها، گیجی، حساسیت به سرما و غیره می‌شود.

قند خون پایین‌ دیابت که همچنین به آن هایپرگلیسمی یا بیماری قند خون گویند، یک وضعیت پزشکی است که مشخصه‌ آن سطوح بالای قند خون است. در مواقعی خاص، بیماران دیابتی سطوح پایین قند خون را تجربه می‌کنند.

این حالت زمانی می‌تواند رخ می‌دهد که فرد وعده غذایی را از قلم بیاندازد یا تمرینات شدیدی را بدون خوردن غذای کافی انجام دهد. در چنین شرایطی سطح قند خون ممکن است افت کرده، در نتیجه موجب به وجود آمدن علایمی مانند لرز، و رنگ پریدگی پوست شود.

کم کاری تیروئید‌ کم کاری تیروئید نوعی بیماری است که در آن غده تیروئید قادر به تولید مقادیر کافی از هورمون‌های تیروئید نیست. غده تیروئید نقش حیاتی در رشد، نمو، تنظیم درجه حرارت و سوخت و ساز ایفاء می‌کند.

ترشح ناکافی هورمون‌های تیروئید می‌تواند منجر به علایمی مانند افزایش حساسیت به سرما، خستگی، درد مفاصل و عضلات، ریزش مو، شکننده شدن مو و ناخن، ضعف، و غیره شود.

علاوه بر بیماری‌های فوق‌الذکر، داشتن لرز و بدن درد همچنین می‌تواند به علت عفونت و یا عوارض خود ایمنی رخ دهند. افراد مبتلا به آرتروز در آب و هوای مرطوب و یا سرد دچار بدن درد می‌شوند. بنابراین باید اقدامات احتیاطی را در طول زمستان رعایت کنند. همچنین استفاده طولانی مدت از برخی داروها می‌تواند عاملی مؤثر در بروز بدن درد و لرز باشد.

حرف آخر… نکته‌ی پایانی اینکه، کمبودهای تغذیه‌ای و کم آبی می‌توانند منجر به عدم تحمل سرما و یا افزایش حساسیت به سرما شوند. بنابراین، فرد باید از یک رژیم غذایی سالم و متعادل پیروی کرده و مصرف آب یا مایعات را افزایش دهد.

 به منظور حفظ سلامتی باید یک برنامه‌ ورزشی را دنبال کرد. داشتن خواب کافی نیز جهت تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. چنانچه بدن درد و لرز به دلیل ابتلاء به یک عارضه‌ پزشکی ایجاد شده باشند، به محض اینکه بیماری اصلی کنترل و یا با گزینه‌های درمانی مناسب درمان شود، این علایم برطرف خواهند شد.

انتهای پیام/60001/م

علت تب و لرز بدن چيست
علت تب و لرز بدن چيست
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *