علائم بارداری قبل زمان پریودی

دوره مقدماتی php
علائم بارداری قبل زمان پریودی
علائم بارداری قبل زمان پریودی

پریود نشدن اولین علامت بارداری است که شما را به فکر می اندازد که ببینید باردار هستید یا نه؟ اما قبل از اینکه ببینید پریود شده اید یا نه علائم دیگر از بارداری شما خبر میدهد که اگر این علائم بارداری را داشتید با پریود نشدن بارداری شما قطعی تر میشود.

علائم بارداری زیادی وجود دارد که شما قبل از استفاده از بی بی چک و تست حاملگی خانگی باید از آن آگاه شوید. این تغییرات شما را آگاه میکند که باردار هستید و یا نه و اقدامات لازم و اولیه را انجام دهید.

گاهی این علائم ممکن است ناشی از سایر شرایط سلامت شما باشد و ربطی به بارداری نداشته باشد اما این علائم می توانند شاخص های تشخیصی شما برای بارداری باشند. بارداری قطعی شما زمان پریود نشدن و مثبت بودن بی بی چک مشخص میشود که گاهی اوقات هم با داشتن این دو شرط باز هم شما باردار نباشید. ابتدا شما را به تماشای ویدئویی که در آن 8 نشانه از بارداری شرح داده شده است دعوت میکنیم، و بعد در صورتیکه هنوز شک زیادی برای شما وجود دارد ازتون میخواهیم تا انتهای مطلب با ما باشید.

 

 

علائم بارداری قبل زمان پریودی

دوره مقدماتی php

خانم دکتر زهرا سیفی، متخصص زنان، زایمان و نازایی در مورد علائم بارداری اظهار کرد: “در مورد نشانه های حاملگی باید گفت که خیلی متنوع است و از فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است، یک خانم ممکنه اصلا هیچ علائمی  در بارداری نداشته باشه و حتی تا بیست هفته و یا پنج ماهگی فقط از نظر حجم شکمش متوجه بارداری شود، ولی یک خانم هم ممکنه در اولین روزهای ترشح هورمون بارداری در خونش با حالت تهوع شدید، سوزش سر دل، درد سینه، متوجه بارداریش شود.نکته مهم این هست که علائم شایع که همه به عنوان علائم بارداری میشناسند مثل عقب افتادن قاعدگی، تهوع و استفراغ، سوزش سر دل با علائم مشکلات دیگرخیلی مشترک هستند ، پس راه حل قطعی در شک  به بارداری و تشخیص دقیق بارداری استفاده از آزمایش در بارداری و تشخیص هورمون بتا در خون است. منظور استفاده از بی بی چک نیست و حتما برای تایید قطعی آزمایش خون بدهید”.

اگر شما حول و حوش زمان تخمک گذاری خود رابطه جنسی محافظت شده نداشته اید، احتمال باردار بودن شما زیاد است. در این زمان شما دچار کوفتگی و گرفتگی عضلات شده اید و چند قطره خون یکی دو هفته قبل از زمان پریود شدن خود ممکن است ببینید. همه افراد این علامت را ندارند و اگر شما این خونریزی قطره ای را داشتید می توانید باردار باشید. در این زمان سلول تخم در دیواره رحم لانه گزیده و از آن تغذیه میکند که به آن بلاستوسیت گفته میشود. لایه خازجی آن جفت را بوجود می آورد و لایه داخلی به رویان تبدیل میشود. در زمان لانه گزینی شما کوفتگی و گرفتگی عضلات بهمراه لکه بینی را خواهید داشت.

**خوتریزی زمان لاته گزینی بسیار کم و روشن است و ممکن شما هنگامی که دستمال به واژن خود می زنید آن را ببینید. ممکن است از چند ساعت تا چند روز طول بکشد. خونریزی شدیدتر یا ناشی از سقط جنین و یا پریود شدن است.

**گرفتگی عضلات نیز ممکن است چند روز کوتاه طول بکشد اما بعد از لانه گزینی ناپدید میشود. لانه گزینی معمولا 6 تا 10 روز بعد از تخمک گذاری انجام میشود. اگر شماسیکل منظم دارید (28 روزه) شما علائم لانه گزینی یعنی خونریزی خیلی اندک و کرامپ زا در هفته سوم احساس میکنید ( برای مثال تقریبا روزهای 20 تا 24)، یک هفته قبل از زمان پریود شدن شما است. در اپلیکیشن بارداری اوما روز احتمالی تخمک گذاری خود را مشخص کنید.

یکی دیگر از علائم بارداری قبل از پریود شدن بالا رفتن دمای بدن است که معمولا یکی از علائم هشداری بارداری است. یک یا دو هفته قبل از تخمک گذاری دمای بدن شما در حدود 97.2 تا 97.7 درجه فارنهایت است. که این درجه حرارت نرمال قبل از تخمک گذاری است. یکی دو روز بعد از تخمک گذاری دمای بدن شما 0.4 تا 1 درجه افزایش می یابد. بعد از پریود شدن این دما به حالت نرمال بر می گردد. اما اگر باردار شدید دما بالا باقی می ماند. کاهش ناگهانی بدن در حدود یک هفته بعد از تخمک گذاری نشانه لانه گزینی جنین و تشکیل رویان است.

تغییر سینه ها هم یکی از علائم بارداری قبل از پریود است. زمانی که شما باردار میشوید  هورمون ها سیگنال هایی را به سینه می فرستند و سینه های شما  را برای 40 هفته بارداری آماده می کنند. در آغاز عروق خونی در سینه ها رشد کرده و بزرگتر می شود. نوک سینه دارای خطوط قهوه ای تیره میشود و بزرگتر شده و نوک آن تیره تر میشود. توجه داشته باشید تغییرات سینه در بارداری یک تا دو هفته بعد از انجام رابطه جنسی و لقاح دیده میشود. ابن علائم یعنی درد، بزرگ شدن و حساس شدن تقریبا تا چند هفته بعد از پریود نشدن ادامه داشته که تقریبا هفته 6 تا 8 بارداری میشود.

**دقت کنید این علائم ممکن است شبیه علائم سندم پیش از قاعدگی باشد و ممکن است با علائم بارداری اشتباه شود اما اگر پریود نشدید و این علائم را داشتید ممکن است که باردار باشید.

خسنگی بدون دلیل نیز ممکن است از علائم بارداری باشد. افزایش هورمون پروژسترون در اویل بارداری باعث ایجاد احساس خستگی و خواب آلودگی در همه زمان روز شود. علاوه برا آن سیستم گردش خون فعال تر میشود تا جنین رشد کند. اگر شما ویتامین و املاح لازم را دریافت نکتید ذخایر املاح و ویتامین خود را از دست می دهید.

** اگر شما باردار باشید باید روزانه ویتامین پره ناتال را استفاده کنید. کافئین مصرف نکنید. خوب بخوابید تا خستگی از بین رود.

** خستگی می تواند به دلایل مختلف دیگر از جمله کم خونی، هایپوتیروئیدیسم و …. باشد. خستگی در کنار سایر علائم نشانه بارداری است.

یکی از اولین علائم بارداری داشتن حالت تهوع است که معمولا از قبل از پریود نشدن خود را نشان میدهد و تا اوخر سه ماهه اول ادامه دارد.شما احساس سرگیجه، ضعف میکنید و دوست دارید که همش استراحت کنید.

گاهی ممکن است شما در تمام طول روز احساس تهوع داشته باشید اما گاهی اوقات فقط صبح ها حالت تهوع دارید. حدود 75 درصد افراد تنها صبح ها حالت تهوع دارند. شدت حالت تهوع در زنان باردار متفاوت است و در بارداری اول ممکن است خیلی بدتر باشد و در بارداری های بعدی وضعیت بهتر می شود.

** افزایش هورمون HCG در اوایل بارداری می توانند باعث ایجاد تهوع در باردار شود. معمولا حالت تهوع در سه ماهه اول بارداری سرکوب میشود اما گاهی اوقات تا آخر 9 ماه ممکن است شما حالت تهوع داشته باشید. در برخی زنان حالت تهوع تا هفته ششم آغاز نمیشود و بعد از آن شروع میشود اما در برخی از همان اول لقاح دارای حالت تهوع هستند.

شکمتان باد کرده است و نفس کشیدنتان سنگین شده است بنظر می رسد شما باردار هستید حتی اگر جنین شما هنوز خیلی کوچک باشد یا حتی هنوز بلاستوسیت باشد.احساس نفخ و سنگینی معده یکی از احساسات ناخوشایند قبل از پریود نشدن است که همراه با باد شکم است.که دلیل آنهم افزایش ترشح هورمون پروژسترون است. برای تسکین دادن آن نیز بابد تعداد وعده های غذایی را زیاد کنید اما حجم آن را کم کنید. در این مقاله بطور کامل درباره نفخ شکم در دوران بارداری و 14 روش درمان توضیح داده شده است.

ادرار کردن مکرر یکی از نشانه های بارداری است که بعد از تخمک گذاری متوجه میشود. که این تکرر ادرار بیشتر در شب رخ می دهد و برای شما اذیت کننده است. به دلیل افزایش ترشح هورمون ها گردش خون افزایش می یابد و به دستگاه ادراری فشار بیشتری وارد میشود کلیه ها بیشتر کار کرده و تولید ادرار را زیاد می کند.

یکی از علائم بارداری قبل از پریود، داشتن تنفز غذایی است. ممکن است که شما الان از غذاهایی که خیلی خوشتان می آمد متنفر هستید، 85 درصد خانم ها تنفر غذایی را در سه ماهه اول بارداری تجربه می کنند. در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم عادات غذایی شما بر می گردد. اما در مورد برخی غذاها ممکن است تا آخر بارداری طول بکشد.

سرگیجه و سردرد خفیف از جمله علائم دیگر بارداری است که دلیل آن فشار خون پایین است. معمولا به دلیل رقیق شدن خون فشار در سه ماهه اول کاهش می یابد و در سه ماهه دوم  به حالت عادی بر می گردد. داشتن سرگیجه به تنهایی می تواند یکی از علائم بارداری باشد، اما اگر این سرگیجه همراه خونریزی واژینال و درد شکمی بود می تواند نشانه حاملگی اکتوپیک باشد که نشانه خطرناکی است.

بدیل تغییرات هورمون ها ممکن است احساسات و هیجانات شما تغییر کند و خودتان متوجه نباشید که چرا اینجور شده اید.

یکی دیگر از علائم بارداری داشتن یبوست است که بدلیل افزایش سطح پروژسترون در دوران بارداری غذا مدت طولانی تری در معده و روده می ماند و آب غذا کاملا جذب شده و باعث سفت شدن مدفوع می شود. اگر یبوست در بارداری ادامه دار بود. درمان های خانگی آن را آغاز کنید.

بدلیل افت قند سر درد در بارداری را ایجاد میشود که سلول های مغزی سعی می کنند که ذخایر قندی خود را تامین کنند. اگر مدام سردرد دارید می تواند نشانه ای باشد که استروژن و پروژسترون در حال آماده سازی رحم برای لانه گزینی رویان هستند.

کرامپ، یبوست و نفخ شکمی همه می توانند باعث ایجاد درد پشت در بدن شوند. حتما با پزشک خود مشورت کنید تا داروی مناسب به شما دهد و هرگز خودتان دارو مصرف نکنید. نحوه خوابیدن شب را نیز تغییر دهید. 

در اوایل بارداری بدلیل افزایش حجم خون نیاز به آب افرایش می یابد و فرد مدام تشنه هست.

بدلیل داشتن حالت تهوع  استفراغ اشتهای شما به غذا خوردن کم میشود. سعی کنید غذاهای پرکالری با حجم کم مصرف کنید.استرس خود را کاهش دهید تا اشتهای شما بهتر شود.

افزایش ترشح بزاق در بارداری در برخی زنان دیده می شود در برخی نه. ترشح مازاد بزاق بدلیل بیماری صبحگاهی و سوزش سر دل است. در سوزش سر دل اسید زیادی ترشح میشود که بدن در مقابل آن بزاق که خاصیت قلیایی دارد را ترشح می کند.

گاهی بدلیل تغییرات هورمونی زنان احساس فلزی در دهان دارند که گاهس در آخر سه ماهه اول از بین می رود و گاهی تا آخر بارداری این حس را در دهان دارند.

ممکن است در هفته های اول سه ماهه اول بارداری دچار کوتاهی نفس شوید که بذلیل افزایش جریات خون و نیاز بیشتر به اکسیژن است. داشتن ورزش منظم، خواب درست و پوشیدن لباس شل می تواند برای درمان مفید باشد. این علائم ممکن است در سایر شرایط پزشکی هم دیده شود و یا علائم پیش از یائسگی باشد. اگر قبلا این علائم را تجربه نکرده اید و متفاوت است می توانند علائم بارداری باشد. اما مطمعن ترین راه همان تست بارداری و آزمایش خون بارداری است.

زمان آن رسیده که مطمعن شوید باردارید یا نه؟ اگر پریود نشدید و یا به تاخیر افتاد حتما از یک بی بی چک استفاده کنید. اگر تست منفی بود و شما احساس کردید که هنوز ساید علائم را دارید، یک هفته صبر کنید و سپس تست را امتحان کنید. گاهی سطح هورمون HCG در انسان خیلی پایین است و تست منفی نشان داده می شود. اگر بازهم منفی بود و شما همچنان علائم را داشتید آزمایش تست خون ضروری است.

** آزمایش خون نتایج دقیق اتفاقات را از 6 تا 8 روز بعد از تخمک گذاری در اختیاز شما قرار می دهد اما در مراحل اولیه ممکن است درست نیاشد.باید صبر کنید و مجدد آزمایش بدهید.

اگر شما مطمعن هستید که بارداید و حتی اگر  شک دارید که باردار نیستید باید از انجام موارد زیر اجتناب کنید:

2- Trina Pagano. Early Pregnancy Symptoms. www.webmd.com. October 29, 2018

 

علائم بارداری قبل زمان پریودی

با سلامایا من میتونم یک هفته مونده به پریودم بیبی چک بزنم.بنظرتون جواب میده

باسلام من پریودم همیشه سرموقع نیست یعنی یه بار۳۱ روزست یه بار۳۲ ویه بار۳۳ یا۳۴ ایامن پریودنامنظم دارم.؟وروزتخمک گذاریم چه روزی میشه.وهمچنین ۲ماه اقدام به بارداری کردم جزدردسینه وبعضی وقتها زیرشکمم ورحمم ک تیرمیکشه هیچ علائم دیگری ندارم ایا باردارهستم یانه؟وهمچنین ماه پیش هفتم پری شدم وامروزک هفتمه هنوزپری نشدم

سلام دکتر اومای عزیز . من دوره هام 33 روزه هست آیا امکان دارد یک روز بعد از اتمام پریود باردار شوم؟

سلام

سلام دکتر من48 ساعت بعد از رابطه قرص اوژانسی مصرف کردمبا اینکه طبیعی پیشگیری کردم اما ترسیدماما از فردای مصرف تاامروز که نه روزمیگذره درد شدید سینه دارمو نوک سینه هام حساسه وهیچ خون ریزی ندارم احتمال بارداری دارمباید تا چه زمانی خون ریزی کنم ?

علائم بارداری قبل از پریود (signs of pregnancy) می‌توانند به بانویی که حامله شده، برای اداره دوران بارداری کمک کند. شروع اولین علائم بارداری در خانم‌ها متفاوت است، ولی شایع‌ترین نشانه حاملگی عقب افتادن عادت ماهانه (پریود) است، و بیشتر برای کسانی است که عادت ماهانه منظم دارند. در صورتی که قبلا باردار شده باشید، ممکن است نشانه های بارداری جدید شما متفاوت از بارداری گذشته باشد.

علائم بارداری قبل از پریود از کی بروز می کنند؟اولین علائم یارداری یا نشانه های بارداری قبل از موعد پریود معمولا تا ۳ هفته بعد از لقاح صورت می گیرد. بستگی به سیستم بدن شما، علائم بارداری قبل از پریود در هفته اول بعد از لقاح می تواند متفاوت باشد. گاهی هم این نشانه های بارداری تنها چند روز قبل از پریود خودشان را نشان می‌دهند.بارداری برای بعضی از بانوان اتفاقی و غیر منتظره است و برای بعضی هم بسیار هیجان انگیز و لذت بخش.در ادامه به نشانه های اولیه بارداری می پردازیم.

اولین نشانه های بارداری هفته اولقبل از هر چیز این را بدانید که برای اطمینان بیشتر بهتر است تا رسیدن زمان پریود صبر کنید. و بعضی نشانه های بارداری و علایم بارداری قبل از پریود می تواند ناشی از سلامت و مشکلات جسمی باشد. با این حال این نشانه‌ها نتایج نظرسنجی های خانم های باردار است که می تواند به شما کمک کند. در تصویر زیر برخی از نشانه های بارداری مشخص شده‌است.

علائم بارداری اولیه۱- لکه بینی قبل از پریودلکه بینی (spotting )- وقتی لقاح صورت می گیرد تخمک بارور شده به (بلاستوسیست – blastocystis) تبدیل می شود. بعد از چند روز تقسیم سلولی در لوله رحم، تخمک بارور شده (بلاستوسیست) برای لانه گزینی به طرف رحم می رود، تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد تا بتواند از آن تغذیه کند و به رشد خود ادامه دهد.کدام لک بینی‌ها از نشانه های بارداری است؟با توجه به زمان لکه‌بینی و نوع لکه‌ها همراه با توضیح بالا می‌توان احتمال داد که این لکه‌ها نشانه حاملگی است. این مراحل معمولا بین شش تا دوازده روز بعد از لقاح صورت می گیرد. به احتمال زیاد علت دل درد و لکه های خون (لکه بینی قبل از پریود نشانه بارداری) همین اتفاق است.۲.ترشحات بارداری قبل از پریودترشحات قبل از بارداری که معمولا به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی در تمام دوره ماهانه مشاهده می‌شوند، و یکی از علائم حاملگی قبل از پریود است. برای حرکت بهتر اسپرم‌ها در رحم، ترشحات در روزهای تخمک‌گذاری ضخیم‌تر و حالت چسبندگی بیشتری پیدا می‌کنند. معمولا در بارداری ترشح‌های زنانه بیشتر می‌شود.برای بعضی از خانم‌ها علائم حاملگی قبل از پریود همراه با ترشحات (Leukorrhea) شیری رنگ با غلظت زیاد و بعضی دیگر ترشحات بارداری شفاف است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد. اما اگر ترشحات همراه با بوی بد و خارش بود باید به پزشک خود مراجعه نمایید. زیرا ممکن است دچار عفونت شده باشید.۳- تغییر پتیالیسم (PTYALISM): از نشانه های بارداری استافزایش بزاق و آب دهان: این مشکل به گفته بعضی متخصصان احتمال از تغییر و افزایش هورمون های بدن در اوایل بارداری است.همچنین به خاطر حالت تهوع و استفراغ ممکن است عمل هضم به خوبی انجام نشود، در نتیجه بدن برای هضم غذا مرتب بزاق ترشح می کند. که موجب سوزش معده هم می شود. خوشبختانه این مشکل نیز بی خطر است.علائم بارداری صد در صدیاولین نشانه های بارداری قبل از پریود معمولا بین ۲ تا ۳ هفته بعد از لقاح شروع می‌شوند. اما همانطور که در بالا اشاره شد، برای افراد مختلف، تقاوت‌های و نشانه‌های جسمی متفاوت خواهد بود. و صد در صدی نیست. گاهی می‌توان با مشاهده چند نشانه به بارداری پی برد، اما تا قبل از موعد و زمان پریود شدن، آزمایش خون و بعد ادرار از معتبرترین راه‌های تشخیص بارداری هستند۴. خستگی در اوایل بارداریهورمون پروژسترون در اوایل بارداری به شدت افزایش پیدا می کند و باعث خستگی و کِسلی می شود.گاهی ممکن است به صورت ناگهانی خسته شوید و یا احساس خواب آلودگی کنید.خستگی هم که از علائم بارداری در ماه اول قبل از پریود و شروع بارداری می باشد دلایل مختلفی دارد،از جمله اینکه جریان خون برای رشد جنین افزایش پیدا می کند، حتما به اندازه کافی استراحت کنید و از ویتامین های قبل بارداری با مشورت و دستور پزشک استفاده کنید.۵. تکرار ادرار در شبتکرر ادرار در شب یکی دیگر از علائم بارداری است و بر خستگی شما در این دوره تاثیرگذار است. در اوایل دوران بارداری جریان خون افزایش یافته و بدن اکسیژن بیشتری مصرف می کند. این روند تا ۳ ماه اول ادامه دارد ولی بعد از آن کاهش پیدا می کند.۶. افزایش قدرت بویاییافزایش هورمون‌ها باعث حساسیت بیشتر شما در برابر بعضی از بوها می شود، و از علائم بارداری قبل از پریود به حساب می‌آید. سعی کنید از بوهای تند دوری کنید.۷. تغییر خلق و خوخلق و خوی شما تغییر می کند و علاقه‌ی شما به بعضی غذاها (تنفر غذایی) و رفتارها به شدت کاهش پیدا می کند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید استراحت است. موسیقی را امتحان کنید البته موسیقی مناسب دوران بارداری باشد بهتر است. برای گوش دادن به موسیقی مناسب روی “آهنگ بارداری” کلیک کنید و مجموعه های آهنگ بارداری را گوش دهید.۸. درد سینه‌ها و تغییرات در آن‌هایکی دیگر از نشانه‌ها معمولا وقتی می خواهید سوتینان را ببندید نمایان می شود،احساس خواهید کرد سینه‌هایتان حساستر شده و درد می کنند. بعد از بارداری خیلی سریع هورمون های شما افزایش پیدا می کنند.این تغییرات در سینه شما تا شیر دادن به نوزاد ادامه خواهد داشت.نوک سینه‌ها سفت تر می شود و سینه‌ها حساس تر شده و رنگ قهوه‌ای آن‌ها پُر رنگ‌تر خواهد شد.با شروع بارداری پستان‌ها باید برای ۹ ماه بارداری و شیر دادن آماده شوند.ممکن است سینه‌ها ورم کرده و همراه با درد و سوزش باشند که این نشانه های شروع علائم بارداری قبل از پروید هستند.خوشبختانه بعد از چند هفته، درد و سوزش به شدت کاهش پیدا می کند. ۹. افزایش دمای بدنبا افزایش تولید پروژسترون در زمان بارداری دمای بدن نیز افزایش می‌یابد.در صورت لانه گزینی تخمک بارور شده بدن زن به طور ناگهانی دچار کاهش دما خواهد شد.بعد از تخمک‌گذاری دمای بدن به طور طبیعی افرایش پیدا می‌کند، این تغییر دما تا زمان پریود شدن ادامه دارد و بعد از آن دما به حالت عادی خود بازخواهد گشت، اما اگر جنین تشکیل شده‌باشد و باردار باشید، دمای بدن بالا خواهد ماند.۱۰.شروع علائم بارداری با حالت تهوعبرای بعضی خانم‌ها شروع اولین نشانه های لقاح و علایم حاملگی قبل از موعد پریود شدن، حالت تهوع است.معمولا حالت تهوع که همراه با سرگیجه، احساس نیاز به استراحت و گاهی احساس ضعیف است.زمان شروع این نشانه‌ی بارداری متفاوت است، ممکن است برای فردی دقیقا بعد از لقاح شروع شود و فرد دیگر بعد از گذشت چند هفته. مدت زمان آن معمولا تا پایان ۳ ماه اول بارداری ادامه خواهد داشت. هرچند بعضی زنان ادامه داشتن این حالت را تا ۹ ماه گزارش داده‌اند.این نشانه حامله بودن که به بیماری صبح‌گاهی هم معروف است.با بیشتر شدن هورمون HCG حالت تهوع بیشتر می‌شود.شدت حالت تهوع در اولین بارداری بیشتر است.برای برخی زنان حالت تهوع از صبح تا شب ادامه دارد و بعضی‌ها هم فقط صبح‌ها; اما برای برخی دیگر، در دوران بارداری حتی یک بار هم اتفاق نمی‌افتد.۱۱. سرگیجه در هفته اول بعد از لقاحفشار خون پایین می تواند موجب سردرد و سرگیجه بخصوص در ۱۳ هفته اول بارداری گردد، مشکل فشار خون در سیزده هفته اول باردرای ادامه دارد و بعد از آن به حالت عادی بر می گردد.سرگیجه نیز در سه ماه دوم بارداری کاهش خواهد کرد.۱۲. کاهش اشتها از علائم بارداری استوقتی مدام حالت تهوع داشتید یا استفراغ کرده‌اید به صورت طبیعی اشتهای شما کم می شود.غذاهای کم حجم اما با کالری بالا می تواند برای شما مفید باشد.اگر می خواهید باردار شوید مقاله اقدام به بارداری شامل نکات قبل از بارداری است که می‌تواند برای شما مفید باشد.۱۳. تکرر ادراریکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از موعود پریود تکرر ادرار و یبوست می باشد.در روزهای ابتدای بارداری حجم خون خانم باردار به شدت افزایش پیدا می کند.این امر باعث می شود یک مایع اضافی تولید و سپس به مثانه وارد شود.همچنین با بزرگتر شدن رحم و رشد جنین جای مثانه تنگ تر می‌شود، در نتیجه گنجایش آن نیز کاهش می یابد۱۴. یبوست بعد از لقاحبرای بهبود یبوست سعی کنید کمی بیشتر و همیشه به اندازه کافی آب بنوشید.۱۵.سردرد از نشانه های بارداری استدر نظر سنجی خانم های باردار بعضی از آنها در ابتدای بارداری سردردهای خفیف و کمردردهای شدید را گزارش داده‌اند.پروژسترون و استروژن‌ها رحم را برای لانه گزینی تخمک آماده می کنند.در این زمان خانم باردار دچار افت قندِ خون می‌شود، مغز تلاش می کند ذخایر قندی مورد نیازش را تامین کند. سردرد یکی دیگر از علامت های حاملگی است. اگر احتمال می‌دهید که باردار هستید، برای سردرد ایبیو بروفن نخورید.برای تمام کسانی که آرزوی داشتن یک فرشته کوچک را در خانواده خود دارند،سلامتی و رسیدن به این آرزوی زیبا را آرزو می‌کنم، ۱۶. کمر دردکمر درد و یبوست که خود نشانه های بارداری هستند و بخاطر تغییر میزان هورمون‌ها به وجود می آیند، کمردرد باز هم در هفته ۳۰ بارداری به سراغ شما خواهد‌آمد.برای پیشگیری و کاهش درد کمر ورزش می تواند کمک بزرگی به شما کند.برای کسب اطلاعات مفید و انجام صحیح ورزش در دوران بارداری روی “ورزش بارداری” کلیک کنید.۱۷. نفخ شکمبا اینکه هنوز جنین بسیار کوچک است و جای بسیار کمی را در بدن شما گرفته‌است، ولی در اوایل بارداری ممکن است شکم زن بارداری ورم یا باد کند!در هفته‌های بعدی بارداری با بزرگ‌تر شدن جنین و رحم، جا برای معده تنگ شده و هضم غذا سخت می‌شود.اما در ابتدای بارداری نفخ شکم بیشتر بخاطر افزایش هورمون پروژسترون است. برای مشکل نفخ شکم که با باد شکم همراه است، سعی کنید حجم غذای وعده‌ها را کاهش دهید، و به جای آن وعده های غذایی بیشتری در رژیم غذایی خود جای دهید.۱۸. تنفر از بعضی خوراکممکن است یک روز که از خواب بیدار شوید احساس کنید که از بعضی غذاها متنفر شده‌اید. ۸۵٪ از زنان باردار در ۱۲ هفته اول بارداری تنفر غذایی را تجربه می‌کنند. این تنفر به طور معمول تا هفته ۲۵ یا نهایت تا آخر بارداری۱۹. نشانه‌ی دیگر بارداری: تشنگیبرای رشد جنین بدن باید مواد لازم را از طریق خون به جنین برساند، فشار خون افزایش پیدا می‌کند تا بتواند جنین را تغذیه کند، به همین‌خاطر زنِ باردار بیشتر احساس تشنگی می‌کند.۲۰.احساس مزه‌ی فلز در دهانیکی از ریز ترین علائم بارداری احساس مزه‌ی فلز در دهان است.این نشانه فقط برای بعضی‌ها اتفاق می‌افتد.بعد از هفته ۱۲ معمولا از بین می‌رود، و گاهی هم تا آخر بارداری همراه فرد خواهد بود.۲۱. تنگی نفسهمه علامت‌های حامله شدن به خاطر تغییرات بدن برای پذیرایی از یک مهمان دوست‌داشتنی است.بدن مادر وظیفه دارد با خون خود فرزند را تغذیه کند، جنین برای رشد و تکامل علاوه بر مواد مغذی، نیاز به اکسیژن دارد.بدن مادر باید اکسیژن نوزاد را هم تامین کند.اکسیژن از راه تنفس به بدن می‌رسد.ممکن است گاهی به علت کمبود اکسیژن، مادر احساس تنگی نفس کند.با استراحت و ورزش می‌توانید این مسئله را حل کنید.

تست بارداریتست بارداری را معمولا بعد از دیدن علائم بارداری قبل از پریود نمی‌توان انجام داد.این تست را بعد از گذشت یک روز از زمان عادت ماهانه، می‌توان در خانه و خیلی راحت انجام داد.روش دیگر هم آزمایش خون است.اگر از زمان پریود شما یک یا چند روز گذشته، می‌توانید از تست‌های خانگی استفاده کنید.برای مثال «خانم گل» باید دو روزِ دیگر پریود شود، اگر پریود شد که بارداری منفی خواهد بود.اما اگر در زمان مقرر خانم‌گل پریود نشد، می‌تواند یک تست بی‌بی‌چک تهیه کرده و تست بارداری را در خانه انجام دهد.بعد از اینکه تخمک بارور شده به دیواره‌ی رحم می‌چسبد، هورمون HCG مخفف (Human chorionic gonadotropin) توسط جفت ساخته می‌شود، این هورمون وظیفه تغذیه جنین را دارد.تست‌های بارداری خانگی معمولا با شناسایی هورمون HCG در شناسایی بارداری به شما کمک می‌کنند. تست‌بارداری بارداری خارج از رحم را تشخیص نمی‌دهد!

علائم بارداری قبل زمان پریودی

روش های تست بارداری خانگی- تست HPT یا همان بیبی چک- تست بارداری قاصدک- استفاده از گندم و جو- استفاده از سرکه- تست بارداری با پیاز- استفاده از کلم قرمز- و غیره

روش تست بارداری با بی‌بی‌چکروش تست بارداری با بی بی چک بر اساس شرکت تولید کننده می‌تواند کمی متفاوت باشد.روش تست به صورت کلی از یک فرمول استفاده می‌شود، اما روش‌های آزمایش متفاوت است.بعضی از بی‌بی‌چک‌ها آنالوگ و برخی دیجیتالی هستند. بیبی چک‌های آنالوگ به سه گروه زیر تقسیم می‌شوند:- بی‌بی‌چک قطره چکانی- بی‌بی‌چک نواری- بی‌بی‌چک مستقیمروش استفاده از تست بی‌بی‌چک قطره چکانیبرای این آزمایش باید با استفاده از یک قطره‌چکان (در بسته‌بندی بعضی از شرکت‌‌ها موجود است) چند قطره ادرار در محل مشخص شده بریزید، (تعداد قطره‌ها در برگه توضیحات یا روی خود بی‌بی‌چک درج شده) بعد از مدت زمان مشخص شده نتیجه مشخص خواهد شد.هورمون HCG معمولا ۱۱ روز بعد از لقاح در خون و بین ۱۲ تا ۱۴ روز در ادرار قابل مشاهده و اندازه‌گیری است. در هفته‌های هشتم تا یازدهم بارداری میزان HCG به اوج خود می‌رسد. این هورمون هر دو روز ۲ برابر افزایش می‌یابد.روش استفاده بی‌بی‌چک نواریبرای استفاده از بی‌بی‌چک نواری بهتر است یک لیوان یک‌بار مصرف تهیه کنید و مقداری ادرار (حدود ۱ سانتی‌متر) در آن بریزید.با توجه به توضیحات درون بسته‌بندی بی‌ بی چک را به صورت افقی به مدت زمان ۳ ثانیه داخل لیوان قرار دهید. سعی کنید بیشتر دستگاه را بیشتر از حد مشخص شده «max» در ادرار فرو نکنید، سپس آن را از ظرف بیرون آورده و برای ۳ الی ۵ دقیقه به صروت افقی، بیرون از ظرف قرار دهید.روش استفاده بی‌بی‌چک مستقیمدر این روش باید دستگاه بی‌بی‌چک را مستقیما زیر ادرار خود قرار دهید.از کجا بفهمیم تست بارداری خانگی درست انجام شده؟بسته‌ی بی‌بی‌چک را فقط زمانی از بسته‌بندی خارج کنید که می‌خواهید تست را انجام دهید.به تاریخ انقضای بسته توجه کنیددستگاه‌های بی‌بی‌چک آنالوگ ۱ بار مصرف بوده و بعد از آن قابل استفاده نیستند.نتیجه آزمایش بارداری بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قابل مشاهده خواهد بود و پس از آن اعتبار نخواهد داشت.

سوالات متداول در رابطه با علائم بارداریچند روز بعد از نزدیکی لقاح صورت می گیرد؟در صورتی که در زمان مناسب نزدیکی کرده باشید و در زمان تخمک گذاری بوده باشد، معمولا ۳ روز بعد از نزدیکی لقاح صورت می گیرد.تست حاملگی بعد از چند روز نشان می‌دهد؟برای تست بارداری بی بی چک بهتر است تا روزی که پریود می شوید صبر کنید.با اینکه بعضی از خانم ها خیلی عجله دارند و مشتاقند که از باردار بودن خود آگاه شوند،با این حال باز هم برای بهتر جواب گرفتن یک یا دو روز بعد از زمان پریود شدن صبر کنید.خط وسط در بی‌بی‌چک نشانه‌ی چیست؟اگر خط بی‌بی‌چک وسط باشد، نشانه‌ی بی‌اعتبار بودن آزمایش است و بهتر است دوباره تکرار شود. ممکن است بخاطر خراب بودن وسیله و تکان خوردن قسمت خط‌دار باشد!قیمت تست بارداری بی‌بی‌چکقیمت بی‌بی‌چک از ۳۵۰۰ تومان شروع می‌شود. بسته به نوع و شرکت تولید‌کننده قیمت متفاوت خواهد بود.چه موقع از روز بی‌بی‌چک استفاده کنیم؟بهترین زمان توصیه شده صبح و ابتدای روز «ناشتا» است.برای استفاده از بی‌بی چک باید حتما ناشتا بود؟خیر، اما در اوایل روز باشه بهتره.زمان شروع اولین علائم بارداریمعمولا ۳ هفته بعد از لقاح اولین علایم بارداری نمایان می‌شوندبی‌بی‌چک منفی یا مثبت کاذب یعنی چه؟گاهی تست بارداری به دلایل مختلف نتیجه‌ی اشتباهی به ما می‌دهد. در این مواقع بهتر است با توجه به علت کاذب بودن نتیجه، آزمایش را دوباره یا دو الی ۳ روز آینده تکرار کنید. برای مثال وجود برخی کیست‌ها در تخم‌دان، سبب تولید هورمون HCG می‌شوند. در نتبجه نتیجه کاذب خواهد بود. مصرف برخی دارو‌ها، بعضی بیماری‌ها،سقط‌جنین در ماه‌های گذشته و یا نگهداری نادرست از این وسیله، انجام تست قبل از ۱۲ تا ۱۴ روز بعد از لقاح و غیره

علائم بارداری قبل از پریود (Pregnancy Symptoms) می توانند به بانویی که حامله شده، برای اداره دوران بارداری کمک کند. علایم بارداری در خانم‌ها متفاوت است، ولی شایع‌ترین نشانه عقب افتادن عادت ماهانه (پریود) است، و بیشتر برای کسانی است که عادت ماهانه منظم دارند. در صورتی که قبلا باردار شده باشید، ممکن است نشانه های بارداری جدید شما متفاوت از بارداری گذشته باشد.علایم حاملگی قبل از پریود از کی بروز می کنند؟نشانه‌های بارداری معمولا تا ۳ هفته بعد از لقاح صورت می گیرد. بستگی به سیستم بدن شما، علائم بارداری قبل از پریود در هفته اول بعد از لقاح می تواند متفاوت باشد. گاهی هم علائم بارداری تنها چند روز قبل از پریودی خودشان را نشان می‌دهند.بارداری برای بعضی از بانوان اتفاقی و غیر منتظره است و برای بعضی هم بسیار هیجان انگیز و لذت بخش.در ادامه به نشانه های اولیه بارداری می پردازیم.علائم بارداری قبل از پریودقبل از هر چیز این را بدانید که برای اطمینان بیشتر بهتر است تا رسیدن زمان پریود صبر کنید.و بعضی نشانه های بارداری و علایم بارداری قبل از پریود می تواند ناشی از سلامت و مشکلات جسمی باشد.با این حال این نشانه‌ها نتایج نظرسنجی های خانم های باردار است که می تواند به شما کمک کند.۱- لکه بینی قبل از پریودلکه بینی (spotting )– وقتی لقاح صورت می گیرد تخمک بارور شده به (بلاستوسیست – blastocystis) تبدیل می شود.بعد از چند روز تقسیم سلولی در لوله رحم، تخمک بارور شده (بلاستوسیست) برای لانه گزینی به طرف رحم می رود،تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد تا بتواند از آن تغذیه کند و به رشد خود ادامه دهد.در پاسخ سوال: «کدام لک بینی‌ها نشانه بارداری است؟»با توجه به زمان لکه‌بینی و نوع لکه‌ها همراه با توضیح بالا می‌توان احتمال داد که این لکه‌ها نشانه حاملگی است.این مراحل معمولا بین شش تا دوازده روز بعد از لقاح صورت می گیرد.به احتمال زیاد علت دل درد و لکه های خون (لکه بینی قبل از پریود نشانه بارداری) همین اتفاق است.ترشحات بارداری قبل از پریودترشحات که معمولا به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی در تمام دوره ماهانه مشاهده می‌شوند، و یکی از علائم بارداری قبل از پریود است.برای حرکت بهتر اسپرم‌ها در رحم، ترشحات در روزهای تخمک‌گذاری ضخیم‌تر و حالت چسبندگی بیشتری پیدا می‌کنند. معمولا در بارداری ترشح‌های زنانه بیشتر می‌شود.برای بعضی از بانوان علائم حاملگی قبل از پریود همراه با ترشحات (Leukorrhea) شیری رنگ با غلظت زیاد و برای بعضی دیگر ترشحات بارداری شفاف است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد.اما اگر ترشحات همراه با بوی بد و خارش بود باید به پزشک خود مراجعه نمایید. زیرا ممکن است دچار عفونت شده باشید.۲- پتیالیسم (Ptyalism)- افزایش بزاق و آب دهاناین مشکل به گفته بعضی متخصصان احتمال از تغییر و افزایش هورمون های بدن در اوایل بارداری است.همچنین به خاطر حالت تهوع و استفراغ ممکن است عمل هضم به خوبی انجام نشود،در نتیجه بدن برای هضم غذا مرتب بزاق ترشح می کند. که موجب سوزش معده هم می شود.خوشبختانه این مشکل نیز بی خطر است.۳. خستگی در اوایل بارداریهورمون پروژسترون در اوایل بارداری به شدت افزایش پیدا می کند و باعث خستگی و کسلی می شود.گاهی ممکن است به صورت ناگهانی خسته شوید و یا احساس خواب آلودگی کنید.خستگی هم که از علائم بارداری در ماه اول قبل از پریود و شروع بارداری می باشد دلایل مختلفی دارد،از جمله اینکه جریان خون برای رشد جنین افزایش پیدا می کند،حتما به اندازه کافی استراحت کنید و از ویتامین‌های قبل بارداری با مشورت و دستور پزشک استفاده کنید.۴. تکرر ادرارتکرر ادرار در شب یکی دیگر از علایم بارداری است و بر خستگی شما در این دوره تاثیرگذار است.در اوایل دوران بارداری جریان خون افزایش یافته و بدن اکسیژن بیشتری مصرف می کند.این روند تا ۳ ماه اول ادامه دارد ولی بعد از آن کاهش پیدا می کند.۵. افزایش قدرت بویاییافزایش هورمون‌ها باعث حساسیت بیشتر شما در برابر بعضی از بوها می شود،و از علائم بارداری قبل از پریود به حساب می‌آید.سعی کنید از بوهای تند دوری کنید.۶. تغییر خلق و خوخلق و خوی شما تغییر می کند و علاقه‌ی شما به بعضی غذاها (تنفر غذایی) و رفتارها به شدت کاهش پیدا می کند.بهترین کاری که می توانید انجام دهید استراحت است.موسیقی را امتحان کنید البته موسیقی مناسب دوران بارداری باشد بهتر است.برای گوش دادن به موسیقی مناسب روی “آهنگ بارداری” کلیک کنید و مجموعه های آهنگ بارداری را گوش دهید.۷. درد سینه‌ها و تغییرات در آن‌هایکی دیگر از نشانه‌ها معمولا وقتی می خواهید سوتین خود را ببندید نمایان می شود،احساس خواهید کرد سینه‌هایتان حساستر شده و درد می کنند.بعد از بارداری خیلی سریع هورمون های شما افزایش پیدا می کنند.این تغییرات در سینه شما تا شیر دادن به نوزاد ادامه خواهد داشت.نوک سینه‌ها سفت تر می شود و سینه‌ها حساس تر و تغییر شکل می دهند.ممکن است سینه‌ها ورم کرده و همراه با درد و سوزش باشند که این نشانه های شروع علائم بارداری قبل از پروید هستند.خوشبختانه بعد از چند هفته، درد و سوزش به شدت کاهش پیدا می کند.۸. افزایش دمای بدنبا افزایش تولید پروژسترون در زمان بارداری دمای بدن را افزایش می دهد.در صورت لانه گزینی تخمک بارور شده بدن زن به طور ناگهانی دچار کاهش دما خواهد شد.۹. استفراغ و تهوعبرای بعضی خانم‌ها حالت تهوع از علایم بارداری قبل از پریود شدن است،و یکی دیگر از نشانه‌ها و شروع علائم بارداری قبل از پریود به شمار می آید.معمولا حالت تهوع که همراه با سرگیجه، احساس نیاز به استراحت و گاهی احساس ضعیف می باشد،۱۰. سرگیجهفشار خون پایین می تواند موجب سردرد و سرگیجه در اوایل بارداری شود،مشکل فشار خون در ۳ ماه اول کاهش پیدا کرده و بعد از آن به حالت عادی بر می گردد.سرگیجه نیز در سه ماه دوم بارداری کاهش خواهد کرد.۱۱. کاهش اشتهاوقتی مدام حالت تهوع داشتید یا استفراغ کرده‌اید به صورت طبیعی اشتهای شما کم می شود.غذاهای کم حجم اما با کالری بالا می تواند برای شما مفید باشد.اگر می خواهید باردار شوید مطلب زیر را حتما بخوانید ⇓۱۲. تکرر ادراریکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از موعود پریود تکرر ادرار و یبوست می باشد.در روزهای ابتدای بارداری حجم خون خانم باردار به شدت افزایش پیدا می کند.این امر باعث می شود یک مایع اضافی تولید و سپس به مثانه وارد شود.همچنین با بزرگتر شدن رحم و رشد جنین جای مثانه تنگ تر می‌شود،در نتیجه گنجایش آن نیز کاهش می یابد۱۳. یبوستبرای بهبود یبوست سعی کنید کمی بیشتر و همیشه به اندازه کافی آب بنوشید.۱۴.سردرددر نظر سنجی خانم های باردار بعضی از آنها در ابتدای بارداری سردردهای خفیف و کمردردهای شدید را گزارش داده‌اند.پروژسترون و استروژن‌ها رحم را برای لانه گزینی تخمک آماده می کنند.در این زمان خانم باردار دچار افت قند شده،مغز تلاش می کند ذخایر قندی مورد نیازش را تامین کند. سردرد یکی دیگر از علامت های حاملگی است. اگر احتمال می‌دهید که باردار هستید، برای سردرد ایبیو بروفن نخورید.برای تمام کسانی که آرزوی داشتن یک فرشته کوچک را در خانواده خود دارند،سلامتی و رسیدن به این آرزوی زیبا را آرزو می‌کنم،اما شاید خیلی بهتر باشد در باره انواع و دلایل و علائم سقط جنین هم بیشتر بدانید.راهنمای سقط جنین را مطالعه کنید.۱۵. کمر دردنفخ شکم و یبوست که خود نشانه های بارداری هستند و بخاطر تغییر میزان هورمون‌ها به وجود می آیند،کمردرد باز هم در هفته ۳۰ بارداری به سراغ شما خواهد آمد.می توانند باعث کمردرد های شدید شوند.برای پیشگیری و کاهش درد کمر ورزش می تواند کمک بزرگی به شما کند.برای کسب اطلاعات مفید و انجام صحیح ورزش در دوران بارداری روی “ورزش بارداری” کلیک کنید.برای مشکل نفخ شکم سعی کنید حجم غذای خود را کاهش دهید،و به جای آن وعده های غذایی بیشتری در رژیم غذایی خود جای دهید.تغذیه قبل از بارداری را بخوانید.

تست بارداری قبل از پریودبانوان عزیز، نشانه های احتمالی و علائم بارداری قبل از پریود را با هم مرور کردیم.اگر از زمان پریود شما یک یا چند روز گذشته باشد می توانید از تست‌های خانگی استفاده کنید.

روش های تست بارداری خانگیتست HPT یا همان بیبی چکتست بارداری قاصدکاستفاده از گندم و جواستفاده از سرکهتست بارداری با پیازاستفاده از کلم قرمزو غیرهدر یک مطلب جداگانه به انواع تست بارداری در خانه و قبل از پریود خواهیم پرداخت.منابع: توراهی و american pregnancyپاسخ سوالاتی که کاربران عزیز از سایت توراهی پرسیده‌اند⇓

چند روز بعد از نزدیکی لقاح صورت می گیرد؟در صورتی که در زمان مناسب نزدیکی کرده باشید و در زمان تخمک گذاری بوده باشد،معمولا ۳ روز بعد از نزدیکی لقاح صورت می گیرد.تست حاملگی بعد از چند روز نشان می‌دهد؟برای تست بارداری بی بی چک بهتر است تا روزی که پریود می شوید صبر کنید.با اینکه بعضی از خانم ها خیلی عجله دارند و مشتاقند که از باردار بودن خود آگاه شوند،با این حال باز هم برای بهتر جواب گرفتن یک یا دو روز بعد از زمان پریود شدن صبر کنید.

صفحه اصلی » مقالات » پزشکی و سلامت » زنان » بارداری » علائم بارداری: شروع علائم / علائم بارداری پسر، دختر / علائم بارداری قبل از موعد پریود

علائم بارداری: اگر منتظر باردار شدن هستید، ممکن است با هر تغییری در بدن و روحیات خود دچار تردید شوید.

در این مقاله از نایریکا ما به علائم بارداری, بارداری چیست, شروع علائم بارداری, علائم بارداری پسر, علائم بارداری دختر, علائم بارداری قبل از موعد پریود, علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح, تفاوت علائم بارداری و قاعدگی, علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود, علائم بارداری قبل از پریود می پردازیم.

با ما همراه باشید.

علائم بارداری, بارداری چیست, شروع علائم بارداری, علائم بارداری پسر, علائم بارداری دختر, علائم بارداری قبل از موعد پریود, علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح, تفاوت علائم بارداری و قاعدگی, علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود, علائم بارداری قبل از پریود

علائم بارداری قبل زمان پریودی

برای دسترسی سریع به محتوای متن از لینکهای زیر استفاده کنید:

دوران بارداری را می توان به سه “سه ماهه” بارداری تقسیم کرد که در هر یک وقایع خاصی اتفاق می افتد؛

سه ماهه اول از اولین هفته بارداری تا انتهای هفته ۱۳،

سه ماهه دوم بارداری از هفته ۱۴ تا پایان هفته ۲۷،

و سه ماهه سوم بارداری از هفته ۲۸ تا آخر هفته ۴۰ است که عمدتا در این زمان ( کمی زودتر یا دیرتر) به زایمان و تولد نوزاد ختم می شود.

بارداری چیست

هر سه ماهه مشخصات مربوط به خود را دارد؛

در سه ماهه اول بارداری ضربان قلب جنین شنیده می شود،

در سه ماهه دوم بارداری اولین حرکات جنین توسط مادر احساس می شود،

و در سه ماهه آخر بارداری برخی از مادران انقباضات کاذب زایمانی موسوم به برکستون- هیکز را تجربه می کنند.

بعضی از آزمایشات دوران بارداری مانند نمونه برداری از پرزهای جفتی در سه ماهه اول و آمنیوسنتز در سه ماهه دوم انجام می شوند.

برخی از مسائل مانند دیابت بارداری، در سه ماهه آخر تظاهر می کنند.

در دوران حاملگی عواطف و احساسات شما نیز مانند بدنتان دستخوش تغییراتی می شود و شرایط زندگی برای خانواده بتدریج آماده پذیرایی از کودک آینده خواهد شد.

عموما علائم بارداری در هفته اول و قبل از عقب افتادن پریود به شکل درد های قاعدگی رخ می دهد.

در این بین خستگی یکی از شایع ترین علایمی است که بیشتر از خانم های بارداری در هفته های اول تجربه خواهند کرد.

ممکن است شما نیز این علایم را داشته باشید و متوجه شوید به صورت ناخودآگاه بر روی مبلمان و جلوی تلویزیون خوابتان برده، و در انجام فعالیت های روزانه خود دچار خستگی شدیدی می شوید.

شروع علائم بارداری

از دیگر علایمی که ممکن است در روز های اول بارداری داشته باشید حساسیت پستان هاست،

عموما به دلیل افزایش ترشحات هورمون در بدن اولین عضوی که علایم را نشان خواهد داد نوک سینه های یک خانم باردار بوده که با کمی تغییر رنگ و درد همراه خواهد بود.

از دیگر علایم می تواند ترشحات غلیظ و با رنگ شیری اشاره کرد،

این ترشحات بدون بو و خارش بوده و نشان از آن دارد که دیواره رحم شما در حال ضخیم شدن است.

از دیگر علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود می توان به استفراغ و حالت تهوع اشاره کرد،

این اتفاق عموما بین هفته دوم تا هشتم افتاده و نهایتا تا هفته های سیزده و چهارده ادامه دارد که این حالت اغلب در اول صبح اتفاق خواهد افتاد.

زمانیکه لقاح در شما انجام می شود ترشحات و لکه بینی های خونی رنگ را مشاهده خواهید کرد و این نشان از لانه گزینی جنین خواهد داشت.

اگر جدیدا باردار شده باشید، کاملا عادیست که از بوی ساندویچ سوسیس دودی یا یک فنجان قهوه حس بدی داشته باشید و یا رایحه خاصی موجب حالت تهوع شما ‌شود.

گرچه این امر قطعیت ندارد، با این وجود می‌تواند ناشی از عوارض جانبی افزایش سریع میزان هورمون استروژن در بدن شما باشد.

همچنین ممکن است به طور ناگهانی از غذای محبوبتان کاملا بیزار شوید.

در طی بارداری تغییر حالات روحی بسیار رایج است،

بخشی از آن ناشی از تغییرات هورمونی است که سطوح انتقال دهنده‌های عصبی (پیام‌رسان‌های شیمیایی در مغز) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

افراد مختلف به شیوه‌های متفاوتی به این تغییرات پاسخ می‌دهند.

برخی از زنان باردار دچار احساسات شدید، هم خوب و هم بد می‌شوند؛ و برخی دیگر احساس اضطراب و افسردگی می‌کنند.

توجه داشته باشید: اگر احساس ناراحتی و ناامیدی داشتید یا احساس ناتوانی در مسولیت‌های روزمره‌تان، یا دچار افکار آسیب‌رسان به خودتان شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث احساس نفخ شود، مشابه احساسی که برخی از زنان درست قبل از عادت ماهانه دارند.

به این علت برخی از لباس‌هایتان ممکن است تنگ‌تر از حالت معمول گردد، حتی در همان اوایل که رحم هنوز نسبتا کوچک است.

مدت کوتاهی پس از بارداری، تغییرات هورمونی زنجیره‌ای از اتفاقات را در پی دارد که موجب افزایش جریان خون از کلیه‌ها می‌گردد.

علائم بارداری قبل زمان پریودی

همین امر باعث می‌شود که که مثانه سریع‌تر پر شود، بنابراین اغلب به دفع ادرار بیشتری نیاز دارید.

این نشانه ممکن است در اوایل هفته ششم از سه‌ ماهه‌ی اول بارداری شروع شود.

با افزایش ماه‌های بارداری، تکرر ادرار ادامه می‌یابد و شدت می‌گیرد.

در طول دوران بارداری، حجم خون به طور چشمگیری افزایش می‌یابد، که منجر به مایع اضافی در مثانه می‌شود.

مشکل با بزرگ شدن بچه افزایش یافته و مثانه فشار بیشتری را متحمل می‌شود.

یک مرتبه احساس خستگی می‌کنید؟ نه، احساس خستگی مفرط دارید.

هیچکس به طور قطع از علل خستگی مفرط در اوایل بارداری آگاهی ندارد،

اما ممکن است افزایش سریع میزان هورمون پروژسترون با خواب شما مرتبط باشد.

البته، بی‌حالی صبحگاهی و همچنین تکرر ادرار در طول شب ممکن است تنبلی را افزایش دهد.

در سه ماهه دوم شما احساس انرژی بیشتری می‌کنید،

اما خستگی معمولا در اواخر بارداری یعنی زمانی که وزن بیشتری را تحمل می‌کنید، باز می‌گردد و برخی از ناراحتی‌های رایج بارداری، خواب شبانه خوب را برای شما سخت می‌کند.

بسیاری از خانم های باردار سردردهای مکرر خفیف را گزارش کرده اند، و بقیه دردهای مزمن پشت را تجربه مینمایند.

یکی از نشانه‌های اولیه بارداری حساسیت، سینه‌های دردناک و علت آن افزایش میزان هورمون‌هاست.

درد و تورمی که متحمل می‌شوید بی‌شباهت با دردی که قبل از عادت ماهانه در سینه‌هایتان احساس می‌کنید، نیست.

درد شما به‌طور قابل توجهی بعد از سه ماهه اول باید کاهش پیدا کند، همانطور که بدن شما با تغییرات هورمونی تطابق می‌یابد.

برای برخی از زنان، بی‌حالی صبحگاهی تا حدود یک ماه بعد از حاملگی آغاز نمی‌شود،

هرچند برای برخی دیگر ممکن است یک یا دو هفته زودتر شروع شود.

البته این مشکل فقط صبح‌ها بروز نمی‌کند: تهوع مربوط به بارداری ( با استفراغ یا بدون آن) می‌تواند مشکلی در صبح، ظهر یا شب باشد.

حدودا نیمی از زنان باردار که در سه ماهه‌ی اول بارداری حالت تهوع را تجربه نمودند، ممکن است در آغاز سه ماهه‌ی دوم از این حالت کاملا خلاص شوند.

اما در برخی دیگر ممکن است یک ماه دیگر هم به طول انجامد.

افراد خوش شانس اصلا به آن دچار نمی‌شوند.

اگر معمولا عادت ماهانه‌ای منظم دارید اما این بار به موقع اتفاق نیافتاد، پیش از توجه به هر یک از علائم بالا، تست بارداری را امتحان کنید.

اما اگر عادت ماهانه‌‌ی چندان منظمی ندارید و پیگیر زمان آن نیستید، تهوع، درد سینه و تکرر ادرار می‌تواند از علائم بارداری باشد.

اگر دمای بدنتان را ثبت ‌نمودید و متوجه شدید به مدت ۱۸ روز در یک اندازه بالا مانده، احتملا باردار هستید

در اوایل دوران بارداری، افزایش گردش خون ناشی از تغییرات هورمونی، ممکن است موجب سردردهای مکرر و خفیف شود.

یبوست، یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است.

افزایش پروژسترون باعث می شود غذا به آرامی از طریق روده عبور کند، که در نهایت منجر به یبوست می شود.

جنین پسر و دختر می توانند علائم متفاوتی دردوران بارداری برای زن ایجاد کنند.

برخی از علائم قابل توجه جنین پسر در اوایل بارداری تا سه ماهه اول عبارتند از:

علائم اولیه بارداری مانند بیماری صبحگاهی یا حالت تهوع در سه ماهه اول، بیشتر در بارداری جنین پسر مشاهده می شود

علائم بارداری پسر

در صورتی که ضربان قلب کودک شما کمتر از ۱۴۰ ضربان در دقیقه است، به احتمال زیاد، نوزاد شما پسر است.

ایجاد لک بر روی پوست نشان می دهد شما دارای جنین پسر هستید.

هنگامی که شما جنین پسر را باردار هستید، به احتمال زیاد تمایل زیادی به طعم های ترش دارید.

موقعیت زایمان یکی از نشانه های رایج است که می تواند جنسیت را تعیین کند و زمانی که شما جنین پسر حمل می کنید، شکم شما معمولا به سمت پایین می رود.

جنسیت فرزند شما عمدتا بر تغییرات رفتاری تاثیر می گذارد.

زنانی که هنگام بارداری حالت تهاجمی و پرخاشگر دارند، احتمالا جنین آن ها پسر است و دلیل آن هم افزایش سطح تستوسترون است.

رنگ ادرار شما در دوران بارداری تغییر میکند.

اگر رنگ ادرار تیره باشد، نوزاد شما پسر است.

در طول بارداری، سینه های زن باردار برای دوران شیردهی بزرگ تر می شود.

زمانی که سینه سمت راست بزرگ تر ازسینه سمت چپ باشد، احتمالا نوزاد شما پسر است.

زمانی که زن باردار در قسمت پایین پاها احساس سرما داشته باشد، به احتمال زیاد نوزاد پسر است.

یکی دیگر از نشانه های رایج جنین پسر، میزان رشد مو است.

اگر نوزاد، پسر باشد، رشد موها معمولا سریع تراست.

در طول بارداری، شما اغلب خیلی زود احساس خستگی می کنید.

در چنین وضعیتی، زمانی که بیشتر به پهلوی چپ بخوابید، به احتمال زیاد، جنین شما پسر است.

خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها یکی دیگر از نشانه های قابل توجه از جنین پسر است.

همراه با گرد شدن شکم ، ماهیت افزایش وزن هم به طور قابل توجهی نشان دهنده جنسیت است.

زمانی که فرزند شما پسر باشد، وزن بیشتر شما در قسمت جلوی شکم است.

شکل شکم در بارداری پسر به سمت پایین است.

به دلیل افزایش سطح تستوسترون در بارداری پسر تغییرات شخصیتی بیشتری شاهد هستید و در شما پرخاشگری و حالت تهاجمی بیشتر خواهد بود.

اگر رنگ ادرار تیره باشد، نوزاد شما پسر است.

زمانی که سینه سمت راست بزرگ تر ازسینه سمت چپ باشد، احتمالا نوزاد شما پسر است.

در بارداری پسر عموما پاهای مادر سرد خواهد بود.

اگر نوزاد، پسر باشد، رشد موها معمولا سریع تراست.

خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها یکی دیگر از نشانه های قابل توجه از جنین پسر است.

گفتنی است موارد گفته شده بر طبق شواهد بوده و هنوز بررسی های علمی در این باره کامل نشده و ادامه دارد،

لذا بهترین راه برای مشخص شدن جنسیت یک جنین سونوگرافی می باشد.

یکی از مواردی که آن را به علائم بارداری دختر ارتباط می‌دهند، تغییر وضعیت پوست مادر است.

به باور عموم مردم زمانی که پوست مادر به جای لکه‌دار شدن، آکنه بزند و پوست به شدت چرب شود، فرزند دختر در راه دارد.

همچنین گفته می‌شود مادرانی که دختر در راه دارند، دچار خشکی پوست دست که مادران پسردار آن را تجربه می‌کنند، نخواهند شد.

علائم بارداری دختر

از دیگر مواردی که بسیاری آن را به علائم بارداری دختر ربط می‌دهند؛ شکل شکم در بارداری دختر است.

در طب سنتی چین گفته می‌شود اگر فرم شکم مادر شبیه یک سبد حصیری باشد؛ فرزندش دختر خواهد شد.

گذشتگان ما هم اعتقاد داشتند اگر شکم مادر رو به بالا باشد یا به اصطلاح جنین در بالای رحم قرار داشته باشد؛ جنین دختر است.

همچنین گفته می‌شود اگر فرم شکم مادر کروی باشد و شبیه به یک توپ بسکتبال؛ جنین دختر خواهد شد؛

در حالی که اگر شکم مادر بیضوی باشد احتمالا فرزندش پسر خواهد شد.

دقت داشته باشید این علائم صرفا احتمال هستند و بسیار پیش آمده که کسی با علائم بارداری دختر، پسردار شده است.

تکان خوردن جنین ربطی به جنسیت ندارد و معمولا برای بیشتر مادرها در هفته هفتم بارداری اتفاق می‌افتد؛

اما باور عموم این است که تکان خوردن جنین دختر زودتر از این موعد اتفاق می‌افتد؛ که این قضیه صحت ندارد.

جدا از علائم بارداری دختر یا پسر به طور کلی اگر با عبور از هفته هفتم متوجه تکان خوردن جنین نشدید یا بعد از اولین تکان برای مدتی هیچ تکانی احساس نکردید، هر چه سریعتر به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

جالب است بدانید جهت خوابیدن در بارداری هم از دیگر باورهایی است که عامه مردم برای تشخیص جنسیت جنین و به عنوان یکی از علائم دختر بودن جنین در سه ماهگی به آن استناد می‌کنند.

قدیمی‌ها معتقد بودند اگر طی سه ماه اول بارداری زن باردار موقع خواب، روی پهلوی راست به خواب برود یکی از علائم بارداری دختر را تجربه می‌کند و اگر روی پهلوی چپ خوابید، جنینش پسر خواهد شد.

از علائم دیگری که بعضی‌ها آن را از علائم بارداری دختر می‌دانند؛ رنگ ادرار مادر است!

با باور این عده اگر رنگ ادرار مادر تیره باشد، جنین او دختر است؛

در حالی که این مسئله ممکن است به مصرف داروهای خاص یا کم آبی بدن مربوط شود و بهتر است با پزشک درباره آن مشورت کنید.

قدیمی‌ها احتمالا به دلیل پسر دوست بودنشان علائم بهتر را به جنین پسر ربط می‌دادند و علائم سختتر را جزو علائم بارداری دختر می‌دانستند.

برای مثال آن‌ها معتقد بودند، مادری که پسر در راه داشته باشد، زیباتر از مادری می‌شود که دختر در راه دارد.

همچنین آن‌ها باور داشتند بارداری پسر بسیار آسان‌تر از بارداری دختر است.

برای نمونه در بارداری دختر تهوع صبحگاهی بسیار اتفاق می‌افتد؛ در حالی که در بارداری پسر این خبرها نیست.

یکی از لذتبخش‌ترین لحظات زندگی هر مادری شنیدن ضربان قلب جنینی است که در شکم دارد.

جالب است بدانید گفته می‌شود قلب دخترها تندتر از قلب پسرها می‌زند.

به طور معمول تعداد ضربان قلب عادی برای جنین را بین ۱۴۰ تا ۱۵۰ ضربه می‌دانند؛

بنابراین اگر تعداد ضربان قلب از این تعداد بالاتر بود، این مورد احتمالا از علائم بارداری دختر است.

این قضیه هم مثل سایر موارد به باور عموم مردم ارتباط دارد؛ نه تحقیقات علمی.

تحقیقات علمی باور دارند تعداد ضربان قلب جنین ربطی به جنسیت او ندارد و ممکن است به سن مادر مرتبط باشد.

یکی از بامزه‌ترین علائم بارداری دختر به باور قدیمی‌ها توسط بچه‌های نوپا قابل شناسایی بود.

در این روش یک بچه نوپا را در نزدیکی زن باردار قرار می‌دهند.

اگر این نوپا دختر باشد و به سمت شکم زن باردار جذب شد، جنین پسر است و اگر پسر به سمت شکم جذب شد، جنین دختر است!

این روش در دنیای امروز در رده مسائل سکسیستی قرار می‌گیرد؛ اما قدیمی‌ها هنوز هم به آن علاقه دارند.

شاید محکم‌ترین مورد از علائم بارداری دختر را بتوان به راحتی به ویار ارتباط داد.

اعتقاد راسخ گذشتگان ما این است که نوع ویار مادر به طعم‌های مختلف نشان دهنده یکی از بهترین نمونه‌های علائم بارداری و جنسیت جنین است؛

نمونه‌اش هم این است که گفته می‌شود اگر مادری به خوردن خوراکی‌هایی با طعم شیرین بیشتر از خوراکی‌های ترش تمایل داشته باشد، فرزندش دختر است.

همچنین استفاده زیاد از مرکبات در دوران بارداری از دیگر علائمی است که بزرگترها معتقدند دختر بودن جنین را نشان می‌دهد.

از دیگر علائم بارداری دختر، تلخ شدن دهان در بارداری است.

البته تغییر طعم دهان در بارداری به دلیل جنسیت جنین نیست و به موارد دیگری برمی‌گردد.

برای اینکه خیالتان راحت شود بهتر است درباره این حالت با پزشکتان مشورت کنید.

همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، مادربزرگ‌ها می‌گفتند در علائم بارداری پسر، مادر زیباتر از زمانی می‌شود که جنین دختر حامله است؛

بنابراین طبیعی است اگر به شما بگوییم آن‌ها اعتقاد داشتند از علائم بارداری دختر تغییر سایز بینی زن باردار است!

به این معنی که اگر سایز بینی زن باردار بزرگتر شود، جنین دختر در راه دارد.

اگر چند روز بعد از نزدیکی به دنبال علائم اولیه بارداری بعد از لقاح می‌گردید؛ بهتر است به وضعیت فعالیت‌هایتان دقت کنید؛

فرز و چست و چابک شده‌اید یا سست و به اصطلاح دست و پا چلفتی؟

اگر با اشتیاق بیشتری کار می‌کنید و سرعت عملتان در انجام کارها بالا رفته است؛ احتمالا در حال تجربه یکی از علائم بارداری دختر هستید.

جالب است بدانید تحقیقات علمی نشان داده‌اند بی حال شدن و سستی از علائم بعد از بارداری است و ارتباطی به جنسیت جنین ندارد.

دوست دارید جنسیت جنین دوست یا فامیلتان را به روش قدیمی‌ها تشخیص دهید؛ از او بخواهید دستش را نشانتان دهد.

قدیمی‌ها معتقد بودند اگر زن باردار بعد از این درخواست کف دستش را نشان شما دهد، فرزندش دختر خواهد شد.

به خاطر داشته باشید بهترین و مطمئن‌ترین روش برای تشخیص جنسیت جنین سونوگرافی تعیین جنسیت است که اغلب در هفته ۱۸ بارداری انجام می‌شود.

خط تیره که بر روی شکم‌تان ظاهر می‌شود نیز می‌تواند نشانه‌ای برای تعیین جنسیت کودک‌تان باشد.

گفته می‌شود اگر خط از ناف عبور کند یک دختر را باردار هستید.

هنگامی که شما یک حبه سیر بخورید و بوی بدن‌تان تغییر نکند، یک دختر را باردار هستید.

اما اگر بوی سیر به سرعت از شما متساعد شود، فرزندتان پسر است.

لکه بینی (spotting )– وقتی لقاح صورت می گیرد تخمک بارور شده به (بلاستوسیست – blastocystis) تبدیل می شود.

بعد از چند روز تقسیم سلولی در لوله رحم، تخمک بارور شده (بلاستوسیست) برای لانه گزینی به طرف رحم می رود، تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد تا بتواند از آن تغذیه کند و به رشد خود ادامه دهد.

در پاسخ سوال: «کدام لک بینی‌ها نشانه بارداری است؟»

علائم بارداری قبل از موعد پریود

با توجه به زمان لکه‌بینی و نوع لکه‌ها همراه با توضیح بالا می‌توان احتمال داد که این لکه‌ها نشانه حاملگی است.

این مراحل معمولا بین شش تا دوازده روز بعد از لقاح صورت می گیرد.

به احتمال زیاد علت دل درد و لکه های خون (لکه بینی قبل از پریود نشانه بارداری) همین اتفاق است.

ترشحات که معمولا به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی در تمام دوره ماهانه مشاهده می‌شوند، و یکی از علائم بارداری قبل از پریود است.

برای حرکت بهتر اسپرم‌ها در رحم، ترشحات در روزهای تخمک‌گذاری ضخیم‌تر و حالت چسبندگی بیشتری پیدا می‌کنند.

معمولا در بارداری ترشح‌های زنانه بیشتر می‌شود.

برای بعضی از خانم‌ها علائم حاملگی قبل از پریود همراه با ترشحات (Leukorrhea) شیری رنگ با غلظت زیاد و بعضی دیگر ترشحات بارداری شفاف است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد.

اما اگر ترشحات همراه با بوی بد و خارش بود باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

زیرا ممکن است دچار عفونت شده باشید.

این مشکل به گفته بعضی متخصصان احتمال از تغییر و افزایش هورمون های بدن در اوایل بارداری است.

همچنین به خاطر حالت تهوع و استفراغ ممکن است عمل هضم به خوبی انجام نشود، در نتیجه بدن برای هضم غذا مرتب بزاق ترشح می کند.

که موجب سوزش معده هم می شود.

خوشبختانه این مشکل نیز بی خطر است.

حساسیت و تورم سینه ها یکی از معمولی ترین علائم بارداری بوده که به دلیل افزایش سطح هورمون ها است.

درد و تورم سینه را ممکن است مانند حالتی قبل از قاعدگی احساس کنید.

بعد از سه ماهه اول، این ناراحتی به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

زیرا بدن شما تغییرات هورمونی تان را تنظیم می کند.

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از موعود پریود تکرر ادرار و یبوست می باشد.

در روزهای ابتدای بارداری حجم خون خانم باردار به شدت افزایش پیدا می کند.

این امر باعث می شود یک مایع اضافی تولید و سپس به مثانه وارد شود.

همچنین با بزرگتر شدن رحم و رشد جنین جای مثانه تنگ تر می‌شود، در نتیجه گنجایش آن نیز کاهش می یابد

هورمون پروژسترون در اوایل بارداری به شدت افزایش پیدا می کند و باعث خستگی و کِسلی می شود.

گاهی ممکن است به صورت ناگهانی خسته شوید و یا احساس خواب آلودگی کنید.

خستگی هم که از علائم بارداری در ماه اول قبل از پریود و شروع بارداری می باشد دلایل مختلفی دارد،

از جمله اینکه جریان خون برای رشد جنین افزایش پیدا می کند، حتما به اندازه کافی استراحت کنید و از ویتامین‌های قبل بارداری با مشورت و دستور پزشک استفاده کنید.

با افزایش تولید پروژسترون در زمان بارداری دمای بدن را افزایش می دهد.

در صورت لانه گزینی تخمک بارور شده بدن زن به طور ناگهانی دچار کاهش دما خواهد شد.

بعد از تخمک‌ گذاری دمای بدن به طور طبیعی افرایش پیدا می‌کند،

این تغییر دما تا زمان پریود شدن ادامه دارد و بعد از آن دما به حالت عادی خود بازخواهد گشت، اما اگر جنین تشکیل شده‌باشد و باردار باشید، دمای بدن بالا خواهد ماند.

برای بعضی خانم‌ها حالت تهوع از اولین علایم بارداری قبل از موعد پریود شدن است،.

معمولا حالت تهوع که همراه با سرگیجه، احساس نیاز به استراحت و گاهی احساس ضعیف است.

زمان شروع این نشانه‌ی بارداری متفاوت است، ممکن است برای فردی دقیقا بعد از لقاح شروع شود و فرد دیگر بعد از گذشت چند هفته.

مدت زمان آن معمولا تا پایان ۳ ماه اول بارداری ادامه خواهد داشت.

هرچند بعضی زنان ادامه داشتن این حالت را تا ۹ ماه گزارش داده‌اند.

این نشانه که به بیماری صبح‌گاهی هم معروف است.

با بیشتر شدن هورمون HCG حالت تهوع بیشتر می‌شود.

شدت حالت تهوع در اولین بارداری بیشترین قدرت خود را دارد.

برای برخی زنان حالت تهوع از صبح تا شب ادامه دارد و بعضی‌ها هم فقط صبح‌ها;

اما برای برخی دیگر، در تمام دوران بارداری حتی یک بار هم اتفاق نمی‌افتد.

چند روز بعد از لقاح، جنین در رحم کاشته می شود.

در اینجا اولین علائم بارداری ظهور می کنند.

خانم احساس گرفتگی عضلات دارد و لکه بینی مشاهده می کند.

لکه بینی تا یک یا دو هفته بعد از کاشت تخمک بارور اتفاق نمی افتد.

علائم بارداری در هفته اول بعد از لقاح

لکه بینی خونریزی کاشت نیز نامیده می شود و گاهی با پریودی اشتباه گرفته می شود اما به اندازه پریودی خونریزی زیاد نیست.

– هنگام که لکه بینی اتفاق می افتد تغییر در سینه ها نیز حس می شود.

این تغییرات شامل حساس شدن، سوزش و ورم کردن می باشد.

– یکی از رایج ترین تغییرات فیزیکی در ابتدای بارداری خستگی است.

هنگامی که باردار می شوید، سطح پروژسترون افزایش می یابد.

پروژسترون باعث خستگی در ابتدای بارداری می شود

– میزان استروژن نیز در ابتدای بارداری افزایش می یابد.

استروژن باعث حالت تهوع و از دست دادن اشتها می شود.

– کاهش قند خون و فشار خون باعث سرگیجه و ضعف می شود.

برخی خانم ها پس از تجربه این حالت به پزشک مراجعه می کنند.

جدول زمانی برای نشانه های بارداری که ممکن است حس کنید

تغییراتی که اتفاق می افتد یک هفته بعد از بارداری خود را نشان میدهند.

از آن زمان تا آخر بارداری تغییرات فیزیکی کاملا مشهود هستند.

۱۲-۶ روز بعد از باردار شدن: کاشت تخمک بارور باعث گرفتگی عضلات می شود.

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: سینه ها حساس و سنگین می شوند و احساس سوزش در آن ها وجود دارد.

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: احساس خستگی به خاطر افزایش پروژسترون، کاهش قند خون و فشار خون

۱۴-۷ روز بعد از باردار شدن: افزایش استروژن و حالت تهوع

زمانی که خانم ها علائم بارداری را مشاهده می کنند متفاوت است.

معمولا علائم اولیه بارداری تا بعد از انجام آزمایش بارداری یا پریود نشدن مشهود نیستند.

درد و ورم پستان از علائم رایج بارداری و سندروم پیش از قاعدگی می باشد.

چگونه می توان تفاوت آن ها را تشخیص داد.

تفاوت علائم بارداری و قاعدگی

– اگر سندرم پیش از قاعدگی دارید، پستان در نیمه دوم دوره قاعدگی ورم می کند و درد دارد.

خانم هایی که در سن بچه دار شدن هستند از این مسئله بیشتر رنج می کشند.

درد در خانم های مختلف متفاوت است. این درد می تواند دقیقا پیش از شروع قاعدگی شدید باشد و پس از آن کاهش یابد.

در بیشتر موارد، درد بعد از خونریزی به طور کامل از بین می رود.

– در سندرم پیش از قاعدگی، بافت های پستان سفت و ناهموار به نظر می رسند و احساس پری و سنگینی در آن ها همراه با درد می باشد.

در بیشتر خانم ها پستان ها به شدت ورم می کند.

البته این تغییر به مدت دو روز ادامه می یابد و بعد از شروع قاعدگی از بین می رود.

– پستان های ورم کرده و درد در پستان یکی از علائم رایج در هنگام بارداری است.

پستان ها درد می کند و احساس سوزش دارد.

احساس می کنید نسبت به قبل پرتر و سنگین تر هستند.

تغییرات ایجاد شده در پستان تا دو هفته پس از بارداری ادامه می یابد.

در روزهای اول بارداری، پستان ها درد می کند و احساس سوزش در هفته اول بارداری و هفته دوم بارداری طبیعی است.

ورم و درد با افزایش پروژسترون بدن افزایش می یابد.

حالت تهوع یکی از علائم رایج بارداری است اما بیشتر خانم ها در سندروم پیش از قاعدگی نیز آن را تجربه می کنند.

بنابراین اگر احساس تهوع دارید احتمال دارد باردار باشید.

هنگامی که قاعدگی دیر می شود خانم حالت تهوع ندارد بنابراین حالت تهوع را نمی توان نشانه سندرم پیش از قاعدگی دانست.

حالت تهوع علامتی است که تمام خانم های باردار تجربه می کنند.

اگر قاعدگی شما تاخیر داشته است و احساس حالت تهوع دارید علامت بارداری است.

کارشناسان معتقدند که حالت تهوع در سه هفته اول بارداری اتفاق می افتد و لازم نیست همه خانم هر دو علامت حالت تهوع و استفراغ را تجربه کنند.

بیشتر خانم ها فقط از استفراغ رنج می برند و حالت تهوع ندارد.

مطالعات نشان می دهد حالت تهوع فقط صبح اتفاق نمی افتد و تمام ساعات روز احتمال آن وجود دارد.

خستگی از علائم سندروم پیش از قاعدگی و بارداری است.

اگر در طول یک روز معمولی که کار خاصی انجام نداده اید به شدت احساس خستگی می کنید و قاعدگی شما نزدیک است، احتمال سندروم پیش از قاعدگی زیاد است.

اگر قاعدگی شما به تعویق افتاده و احساس خستگی شدید دارید احتمالا باردار هستید.

خانم ها اغلب از خستگی در سه ماهه اول و سوم بارداری شکایت می کنند.

این مسئله به دلیل افزایش هورمون پروژسترون اتفاق می افتد که باعث کاهش فشار خون و قند خون می شود.

درباره خسنگی در بارداری بیشتر بدانید.

در طول بارداری معمولا خانم ها هوس غذاهای خاصی می کنند.

اگرچه این مسئله پیش از قاعدگی نیز اتفاق می افتد.

اگر به غذاهای شیرین، شکلات و قند علاقه مند شده اید و اشتیاق زیادی برای دسر دارید دچار سندرم پیش از قاعدگی هستید.

اگرچه غذای خاصی هوس می کنید اما می توانید تحمل کنید.

در طول بارداری هفته به هفته هوس غذاهای عجیب می کنید.

این غذاها چیزهایی است که اصلا دوست نداشته اید و این ویار زمانی از بین می رود که این غذا را بخورید. این علائم بارداری است.

در بیشتر خانم ها این علائم در مراحل اول بارداری دیده می شود اما در برخی علائم ادامه می یابد.

برخی خانم ها نیز در طول بارداری غذاهایی می خورند که حاوی مواد مغذی نیستند.

گرفتگی عضلات و لکه بینی علائم بارداری و سندروم پیش از قاعدگی است.

گرفتگی عضلات در طول سندروم طبیعی است و در افراد مختلف با توجه به ساختار بدن متفاوت است.

اگرچه برخی خانم ها در روزهای اول بارداری لکه می بینند و گرفتگی را تجربه می کنند.

گرفتگی عضلات از علائم رایج سندرم پیش از قاعدگی است که خانم ۲۴ تا ۴۸ ساعت پیش از قاعدگی تجربه می کند.

هنگامی که خونریزی شروع می شود، درد کاهش می یابد.

هنگامی که تخمک ها روی دیواره رحم کاشته می شود، در روزهای اول بارداری خونریزی سبکی ایجاد می شود یا گرفتگی عضلات ایجاد می شود.

خونریزی در اثر کاشت علائم اولیه بارداری است و بیشتر خانم ها درد شکم همراه با لکه مشاهده می کنند.

در بارداری، گرفتگی در پایین شکم و پشت احساس می شود و این گرفتگی چند ماه یا چند هفته طول می کشد.

اگر حالت روحی شما نامناسب است باردار هستید.

این مسئله فقط محدود به بارداری نمی شود بلکه بیشتر خانم ها این علائم را در هنگام قاعدگی تجربه می کنند.

تمام خانم ها پیش از قاعدگی حالت روحی نامناسبی را تجربه می کنند.

گاهی خوشحال و گاهی ناراحت هستید.

بیشتر خانم ها پیش از قاعدگی حساس تر می شوند و هورمون ها از کنترل خارج می شوند.

هنگامی که تغییرات احساسی بیش از دو روز طول می کشد یا قاعدگی منظم باشد احتمال بارداری بیشتر است.

تغییرات هورمونی در بدن باعث حساس شدن خانم می شود.

تغییرات احساسی در بارداری و پیش از قاعدگی مشابه است.

بنابراین اگر این تغییرات احساسی همراه با تاخیر قاعدگی باشد نشانه بارداری است.

تغییرات هورمونی بر ظاهر شما نیز تاثیر می گذارد.

لکه ایجاد شده بر روی صورت پیش از قاعدگی طبیعی است.

اگرچه بیشتر خانم ها این لکه ها را در طول بارداری مشاهده می کنند.

تشخیص تفاوت بین بارداری و سندروم پیش از قاعدگی دشوار است.

مطالعات نشان میدهد حدود ۷۸% خانم ها در طول سندرم پیش از قاعدگی لکه هایی بر روی صورت مشاهده میکنند.

این پدیده لکه پیش از قاعدگی می باشد و پزشک قرص های هورمونی مانند قرص های کنترل بارداری یا قرص های کاهنده ظهور لکه پیش از قاعدگی را به شما پیشنهاد میکند.

هرچند این لکه ها همانطور که ظاهر شده اند از بین می روند.

در طول بارداری تغییرات زیادی در بدن خانم اتفاق می افتد.

افزایش تولید آندروژن، هورمون هایی که در بدن که باعث افزایش غدد چربی در پوست می شود، اتفاق می افتد.

این هورمون ها باعث افزایش تولید غدد چربی که باعث تشکیل لکه و جوش در صورت می شود، است.

اگر جوش های صورت بعد از یک هفته یا ده روز از بین نروند احتمال بارداری وجود دارد.

بارداری باعث افزایش و نفخ می شود.

اما این علائم برای سندروم پیش از قاعدگی نیز وجود دارد.

بدن پیش از قاعدگی تمایل به جذب آب دارد.

نفخ نشانه رایجی است که خانم هایی که به سن بچه آوردن رسیده اند پیش از قاعدگی تجربه می کنند.

سوتین تنگ به نظر می رسد و شکم جلو می آید و شلوار از قبل تنگ تر می شود.

بیشتر خانم ها پیش از قاعدگی چند پوند افزایش وزن نیز دارند.

هنگامی که خونریزی شروع می شود این علائم از بین می رود.

اگر در اطراف شکم افزایش وزن قابل توجهی مشاهده کردید، بیشتر از روزهای پیش از قاعدگی، احتمالا باردار هستید.

نفخ یکی از علائم اولیه بارداری است و وزن جدید شما را آزار می دهد.

اگر باردار باشید این حالت ها بعد از چند روز از بین نمی رود.

در طول بارداری هورمون پروژسترون باعث نفخ می شود.

سردار اسماعیل قاآنی فرمانده جدید نیروی قدس سپاه شد

سردار قاسم سلیمانی / اخبار و جزئیات شهادت حاج قاسم سلیمانی

آموزش و پرورش و آموزش عالی : اخبار و اطلاعیه ها / تعطیلی مدارس و دانشگاه ها

قیمت طلا و سکه و ارز و دلار : آخرین قیمت، تحلیل و پیش بینی آنلاین و لحظه ای

آب آوردن بیضه: علائم، درمان طب سنتی و داروی گیاهی / هیدروسل

مترونیدازول: موارد مصرف، عوارض / مترونیدازول در بارداری / شربت، پماد، واژینال

نسکافه: خواص، مضرات، طبع، / خواص نسکافه برای پوست، مو، و بدنسازی

متادون: موارد مصرف، عوارض و ترک متادون / متادون و کبد، اعصاب، معده و اسپرم

سوپ عدس: طرز تهیه انواع سوپ عدس و جو و برنج، سوپ عدس ترکیه، عدس قرمز

تعبیر خواب بره: بره های زیاد، بره سیاه و سفید / تعبیر خواب بره بریان

چای ماسالا چیست / خواص چای ماسالا و مضرات / طرز تهیه چای ماسالا

پوست چرب: ویژگی، فواید و درمان / پاکسازی با صابون و ماسک برای پوست چرب

درمان حساسیت فصلی در منزل و طب سنتی / علائم و درمان حساسیت و آلرژی فصلی

روز زن ۹۸ / تاریخ روز زن سال ۹۸ / روز زن در سال ۱۳۹۸ / متن تبریک روز زن

تالاسمی: انواع، علائم، درمان / تالاسمی مینور، آلفا، بتا و ازدواج و بارداری

فلفل دلمه ای : خواص فلفل دلمه ای و ۱۱ خاصیت شگفت انگیز آن

موهای زائد: درمان در طب سنتی / موهای زائد صورت و بدن مردان و خانمها

عدس: خواص، مضرات، طبع / خواص عدسی در لاغری / خواص عدس در بدنسازی / دال عدس چیست / مضرات دال عدس

تعبیر خواب جنگ: فرار از جنگ / بمب و موشک باران / تعبیر خواب گریختن / تیراندازی

شیرین بیان: خواص و مضرات / خواص شیرین بیان ناشتا برای روده، معده، قاعدگی

هویج: خواص، مضرات و طبیعت / خواص هویج برای لاغری، پوست / خواص آب هویج

پرویز پرستویی: بیوگرافی و همسرش / جدیدترین عکس ها، اخبار، فیلمها

روغن سیاه دانه: خواص روغن سیاه دانه برای پوست صورت، مو، ریش، لاغری و عوارض

فال حافظ آنلاین : فال حافظ روزانه نایریکا (انواع فال و طالع بینی)

: نایریکا / طالع بینی روزانه (انواع فال و طالع بینی)

اخراج آمریکا از عراق پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی

بازنشستگان: اخبار وام، حقوق، پاداش بازنشستگان کشوری، لشکری، و آموزش و پرورش

فهرست داروها و مکمل ها (اطلاعات دارویی)

فال PMC : فال پی ام سی روزانه نایریکا

سس بالزامیک: طرز تهیه / سس بالزامیک و عسل / سس بالزامیک برای سالاد و لاغری

اما حتی قبل از اینکه شما یک دوره پریودتان را از دست بدهید، ممکن است مشکوک یا امیدوار باشید که باردار هستید.برای برخی از زنان، نشانه بارداری در چند هفته اول پس از باروری شروع می شود.

علائم بارداری نیز ممکن است در شدت و مدت زمان متفاوت باشد علائم اولیه حاملگی فقط یک راهنما هستند و بسیاری از علائم حاملگی اولیه ممکن است شبیه به ناراحتی های معمول پیش از قاعدگی باشند.

گرچه تنها راه قطعی برای اثبات بارداری یا عدم بارداری آزمایش خون بارداری است، اما برخی علائم اولیه برای بارداری وجود دارد که میتواند شما را راهنمایی کند و ما در این بخش از نمناک به آنها پرداخته ایم.

سینه ها ممکن است یکی از اولین علائم بارداری را نشان دهند.تغییرات هورمونی ممکن است بلافاصله دو هفته پس از باروری، سینه های شما را حساس، سوزن سوزن و یا دردناک کند.یا ممکن است ، احساس کنید که سینه های پرتر و سنگین تری دارید.

علائم بارداری قبل زمان پریودی

احساس خستگی های بیش از حد:

در طول دوران اولیه بارداری ، سطح هورمون پروژسترون افزایش می یابد. پروژسترون، در دوزهای بالا می تواند خواب شما را افزایش دهد.در عین حال، سطح قند خون را پایین، فشار خون را پایین و تولید خون را بالا می برد، که انرژی شما را در دوران بارداری فراهم می کند.

گاهی اوقات مقدار کمی خونریزی موضعی یا واژینال یکی از اولین علائم حاملگی است.هنگامی که لقاح به رحم متصل می شود، حدود 10 تا 14 روز پس از تخمک گذاری لقاح انجام میشود.

این نوع خونریزی معمولا کمی زودتر، مات و رنگ روشن تر از یک دوره طبیعی دارد و زیاد طول نمی کشد. بعضی از زنان نیز در ابتدای حاملگی گرفتگی شکمی و عضلانی دارند.این گرفتگی های عضلانی شبیه به گرفتگی دوران قاعدگی است.

حالت تهوع با، یا بدون استفراغ:

بیماری صبحگاهی که می تواند در هر زمانی از روز یا شب رخ دهد، یکی از علائم کلاسیک بارداری است. در برخی از زنان، این احساس دو هفته پس از باروری آغاز می شود. به نظر می رسد که تهوع به علت بالا رفتن میزان استروژن است، که باعث می شود زود معده خالی شود.

زنان باردار همچنین دارای حس بویایی قوی هستند، بنابراین بو های مختلف – مانند پخت غذا، عطر و یا سیگار – ممکن است باعث تهوع در اوایل بارداری آنها شود.

بیزار بودن از غذاها یا ویار کردن:

هنگامی که باردار هستید، در کمال تعجب از غذاهای خاصی مانند قهوه یا غذاهای سرخ شده بیزار شوید. گرایش غذایی و ویار کردن هم بسیار شایع است.

مانند بسیاری از علائم دیگر حاملگی، این علایم می تواند تا تغییرات هورمونی به ویژه در سه ماهه اول، زمانی که تغییرات هورمونی چشمگیر ترین است ادامه داشته باشد.

سردرد:

در اوایل دوران بارداری، افزایش گردش خون ناشی از تغییرات هورمونی، ممکن است موجب سردردهای مکرر و خفیف شود.

یبوست:

یبوست، یکی دیگر از علائم اولیه بارداری است. افزایش پروژسترون باعث می شود غذا به آرامی از طریق روده عبور کند، که در نهایت منجر به یبوست می شود.

نوسانات خلقی:

سیل تغییرات هورمونهای بدن در اوایل بارداری شما را عاطفی غیرعادی میکند و حتی باعث می شود که بی خود و بی جهت گریه کنید. نوسانات رفتاری ، به خصوص در سه ماهه اول شایع است.

ضعف و سرگیجه:

همانطور که رگ های خونی شما منبسط می شوتد، فشار خون کاهش می یابد، که ممکن است احساس سرگیجه داشته باشید. در اوایل بارداری ممکن است قند خون پایین باشد، که موجب ضعف و خستگی می شود.

افزایش دمای پایه ای بدن:

دمای پایه بدن شما زمانی است که صبح از خواب بیدار می شوید. این دما کمی بعد از تخمک گذاری افزایش می یابد و تا زمان دوره بعدی ادامه دارد. اگر درجه حرارت بدن پایه خود را برای تعیین زمان تخمک گذاری تعیین کرده اید، افزایش طولانی مدت آن بیش از دو هفته ممکن است به این معنی باشد که شما باردار هستید.

عادت ماهانه نشدن:

شاید یکی از واضح ترین علائم اولیه بارداری این است که شما عادت ماهانه نشده اید. این نشانه احتمالی حاملگی اغلب موجب می شود زنان به دنبال جزئیات بیشتر درباره علائم دیگر بارداری بگردند.

بعضی از زنان ممکن است در مقایسه با پریودهای معمول همیشگی، دوره ای بسیار سبک تر داشته باشند. شما ممکن است هیچیک از علائم حاملگی ذکر شده در زیر را تجربه نکنید، تا زمانی که متوجه شوید که عادت ماهانه نشده اید.

فقط احساس باردار بودن می کنید:

این علامت بارداری اولیه ممکن است دلیل این باشد که شما در حال حاضر لیست بالا را بررسی کردید. بسیاری از زنان معتقدند که در مورد نشانه های بارداری حس دارند، که حس آنها اغلب ثابت شده است.

شاید فقط احساس متفاوت بودن داشته باشید، خستگی، دمدمی بودن خلق و خو، وسواسی شدن و سردردهای خفیف. ممکن است سوزش سر دل داشته باشید و یا دچار یبوست شوید و یا تکرر ادرار پیدا کنید.

شاید شما احساس سوزش یا سفتی در ناحیه کمرتان داشته باشید، سینه هایتان درد دارند یا بیش از حد حساس هستند، و یا به سادگی احساستان مانند معمول همیشه نیست .

به یاد داشته باشید که در 1 هفته اول بارداری، نشانه هایی که شما تجربه می کنید، آنهایی هستند که به دوره شما وابسته هستند، زیرا شما حامله نیستید. این علائم ممکن است از سه تا هفت روز طول بکشد و شامل موارد زیر می باشد:

علائم بارداری قبل زمان پریودی

خونریزی واژینال :

بدن شما رحم را تخلیه می کند و تخم نارس ماه گذشته را نگه می دارد.

درد پشت و گرفتگی:

برای آزاد کردن این پوشش، رحم تلاش می کند و باعث ایجاد درد و شکایت می شود.

نفخ کردن و باد کردن شکم:

نوسانات هورمونی ممکن است قبل یا در دوران عادت ماهیانه، باعث پف و نفخ شکمتان شود.

نوسانات خلقی:

بعضی از هورمون های مخرب می توانند باعث تحریک پذیری و تحریک احساسات شما شوند.

سردرد :

بسیاری از زنان از میگرن قاعدگی شکایت دارند که آنها هم با هورمون مرتبط هستند. کمپرس یخ، داروهای ضد درد OTC و تمرینات آرام بخش ممکن است درد را کاهش دهند.

 

 

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

دو هفته پس از موعد قاعدگی، معمولاً اولین علائم بارداری و اولین نشانه های آن احساس می شود. علائم بارداری در روزهای نخست تقریبا در ۶۰ درصد زنان زمانی است که شش هفته از بارداری شان گذشته است و تقریبا ۹۰ درصد زنان در  هشت هفتگی ، برای اولین بار علائم بارداری را حس می کنند. در ادامه ۱۰ علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

 

همچنین تهوع مرتبط با بارداری نه فقط در صبح بلکه می تواند ظهر و شب هم اتفاق بیفتد. اکثر زنان باردار مبتلا به حالت تهوع، در آغاز سه ماهه دوم می توانند به طور کامل احساس آسودگی کنند. برای اکثر موارد دیگر ماه ها طول می کشد تا این حالت برطرف شود. بستگی به شانس دارد!

علائم بارداری قبل زمان پریودی

یکی از علائم بارداری قبل از پریود حساسیت و تورم سینه‌ها است که به دلیل افزایش سطح هورمون دردناک می‌شود. درد و تورم سینه را ممکن است مانند حالتی قبل از قاعدگی احساس کنید. البته بعد از سه ماهه اول، این ناراحتی به طور قابل توجهی کاهش می یابد. زیرا بدن شما تغییرات هورمونی را تنظیم می کند.

یکی دیگر از علائم بارداری تغییر در برخی از رفتار های خلقی روزانه تان است. در دوران بارداری، تغییرات خلقی بسیار شایع است و بخشی از تغییرات هورمونی است که بر انتقال دهنده های عصبی (پیام دهنده های شیمیایی در مغز) تاثیر می گذارد. زنان مختلف نسبت به این تغییرات، بطور متفاوت پاسخ می دهد. برخی از مادران احساساتی تر می شوند و برخی دیگر ممکن است دچار افسردگی و اضطراب شوند.

آیا به طور ناگهانی احساس خستگی و کسالت می کنید؟ هیچ کس نمی داند که چه چیزی باعث خستگی در اوایل بارداری می شود اما احتمال دارد که افزایش ناگهانی سطح هورمون پروژسترون باعث خواب آلودگی شما شود.

تغییرات هورمونی در اوایل بارداری ممکن است باعث نفخ شکم تان شود. درست مانند قبل از پریود این حالت برای برخی خانم ها اتفاق می افتد. به همین دلیل ممکن است حتی در اوایل بارداری که رحم هنوز کوچک است، لباس هایتان در ناحیه کمر برایتان تنگ شود.

بلافاصله بعد از بارداری، تغییرات هورمونی میزان گردش خون را در کلیه ها افزایش می دهد و این باعث می شود که مثانه شما سریعتر پر شود و شما بیشتر نیاز به دستشویی پیدا کنید.

تکرر ادرار با پیشرفت بارداری ادامه می یابد و یا تشدید می شود. حجم خون شما در دوران بارداری به طور چشمگیری افزایش می یابد که منجر به تولید اضافی مایع و انتقال آن به مثانه می شود. از طرفی با افزایش اندازه جنین، فشار وارده بر مثانه بیشتر می شود.

گرچه این خستگی در اواخر بارداری و زمانی که شما وزن بیشتری را تحمل کنید به همراه برخی دیگر از ناراحتی ها دوباره باز خواهد گشت.

این علامت ممکن است بر خلاف انتظار باشد. اگر شما سعی در باردار شدن دارید، آخرین علائم بارداری که مشاهده می کنید، لکه بینی یا خونریزی خفیف است. اما اگر خونریزی خفیف در زمانی که موعد قاعدگی تان فرا رسیده رخ داده است، ممکن است خونریزی مربوط به لانه گزینی باشد. مطمئنا دلیل آن مشخص نیست اما می توان آن را به دلیل تخمک گذاری به داخل رحم دانست.

توجه: از هر ۴ خانم، ۱ نفر لکه بینی در سه ماهه اول بارداری خود تجربه می کند. اغلب نگران کننده نیست اما گاهی می تواند نشانه ای از سقط جنین یا حاملگی خارج رحم باشد. اگر دچار خونریزی شدید هستید به همراه درد یا سرگیجه باشد و یا اگر به طور کلی نگران هستید با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید.

علائم بارداری چند روز بعد از لقاح مشخص می شود؟ بر روی لینک زیر کلیک کنید:

بهترین زمان برای بچه دار شدن

برای برخی از زنان، ویار تا حدود یک یا دو ماه قبل از شروع بارداری آغاز می شود. اگر چه برای برخی در دو هفته اول هم ممکن است وجود داشته باشد.

در حاملگی دمای بدن شما بالا می‌رود. بنابراین، اگر دمای بدن خود را اندازه گرفته و کمی از حد معمولی بیشتر باشد، احتمالا باردار هستید.

اگر شما چرخه قاعدگی خود را بطور دقیق یادداشت نکنید و یا اینکه پریود شدن شما در بازه های زمانی مختلف صورت گیرد و تاریخ مشخصی نداشته باشد، در این صورت اگر پریود نشدید و قاعدگی تان عقب افتاده است، شاید حامله شده باشید.

برخلاف آنچه که بر روی دستورالعمل تست خانگی بارداری می خوانید، تست بارداری در منزل قابل اعتماد و دقیق نیست و حاملگی را تا حدود یک هفته بعد از موعد قاعدگی تشخیص نمی دهد. بنابراین اگر تست حاملگی در خانه انجام دادید و منفی بود، روزهای بعد هم باید آن را تکرار کنید تا بتوانید بدون آزمایش از بارداری خود باخبر شوید.

در نظر داشته باشید، اگر علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود به سراغ تان آمد، مراقب سلامتی خود باشید چرا که جنین شروع به رشد می‌کند.

آیا علائم بارداری شبیه پریود است؟ برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید. 

تفاوت بارداری و پریود

ممکن است مراحل درمان ناباروری را طی می کنید. یکی از روشهای درمان ناباروری روش IUI است. چشم انتظار بودن بعد از استفاده از درمان های  ناباروری طبیعی است. برای اطلاعات بیشتر درباره  علائم اولیه بارداری بعد از ای یو ای لینک مربوطه را مطالعه کنید.

حال که مشخص شده است باردار هستید، مطمئنا برای تان جذاب است بدانید، پسردار شده اید یا دختر دار؟ علائم بارداری پسر و جنین پسر در سه ماهگی عبارتند از: تیره شدن رنگ ادرار، بزرگ تر شدن سینه ها، سرد شدن پاها، خشک شدن دست ها،ویار صبحگاهی ، افزایش وزن و…

 

 

 

شقاق سینه از پیشگیری تا درمان خانگی

قطع قرص جلوگیری و زمان مشخص پریود شدن بعد از آن

علائم عفونت واژن و درمان خانگی آن

بزرگ کردن سینه با ترفندهایی تضمینی در خانه

درمان بوی بد واژن با روش‌های موثر و سریع

آزمایش خون بارداری یا تست بتا چه مزیتی دارد

علائم بارداری قبل زمان پریودی

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

سلام خسته نباشیدمن الان تقریبایک ماهه ک باردارم و کمردرددارم وگاهی هم سردردبعدمن ازروز۴روم بارداریموحس کردم وفهمیدم باردارم حالا دلیل خواب الودگی وسردردوکمردردم رومیخوام بدونم ممنون میشم

زهرا هستم حدودچندروزه عقب انداختم و هیچ علاعمی بارداری هم ندارم ومشکل عقب انداختنم چیه عادت ماهانمم نامنظمه این ماه اینطوری شده و تازه روزه هم میگیرم علتش چیه؟؟

سلام.روز نزدیک ب تخمکگذاری نزدیکی داشتم الان روز ششم بعد از نزدیکی هست و کمی خونریزی دارم با کمی کمردرد و گرفتگی پاهام ممکنه باردار شده باشم؟؟

سلام.من.زهرا.از.قزوین.من.دوازده.روز.از.قاعدگی.گذشته.بادادن.ازمایش.تست.بارداری.دادم.منفی.ایست.چیکار.بکنم

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟


عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو


بوتاکس و کاربردهای بوتاکس در جوانسازی

ویدیو های سلامت

درمان شقاق مقعدی با عسل و ۴ راهکار خانگی دیگر


تفسیر آزمایش مدفوع


دلایل پلاکت خون پایین و درمان آن


برای افزایش پلاکت خون چه بخوریم؟


درمان دندان درد به روش خانگی

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن چیست؟


عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!


مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟


هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟


گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید


هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟


چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟


زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو


بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو


روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

علائم بارداری قبل زمان پریودی
علائم بارداری قبل زمان پریودی
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *