عطسه در بارداری و درد زیر شکم

دوره مقدماتی php
عطسه در بارداری و درد زیر شکم
عطسه در بارداری و درد زیر شکم

 در دوران بارداری عطسه کردن با بروز درد در ناحیه شکم همراه است. به همین دلیل بسیاری از خانم ها تصور می کنند عطسه کردن در بارداری خطرناک است. در این مقاله با جزئیات بیشتر به این مسئله می پردازیم

مسائل ناشناخته زیادی در مورد بارداری وجود دارد، بنابراین طبیعی است که سوالات زیادی در این باره داشته باشید. مسائلی که قبلا بی خطر به نظر می رسیدند، در دوران بارداری ممکن است باعث اضطراب شما شوند، یکی از این مسائل عطسه کردن است. در دوران بارداری بیشتر در معرض عطسه کردن هستید، اما مطمئن باشید که عطسه کردن:

برای دانستن بیشتر در مورد عطسه در دوران بارداری ادامه مقاله را بخوانید.

بسیاری از خانم ها در دوران بارداری بیشتر از حالت عادی عطسه می کنند. پزشک ها این عارضه را رینیت بارداری یا رینیت حاملگی pregnancy rhinitis می نامند. رینیت بارداری در حقیقت گرفتگی بینی است که در هر مرحله از بارداری شروع می شود و طی دو هفته پس از تولد نوزاد برطرف می شود.

عطسه در بارداری و درد زیر شکم

دوره مقدماتی php

علت رینیت بارداری ناشناخته است، اما احتمالا مربوط به تغییرات هورمونی می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آبریزش بینی دارید؟ مدام عطسه می‌کنید؟

خانم هایی که دچار حساسیت یا آلرژی هستند، ممکن است علائم حساسیت را در دوران بارداری نیز مشاهده کنند. این حساسیت ها عبارتند از حساسیت های فصلی (حساسیت به گرده و علف) و حساسیت های محیط داخلی (مانند حساسیت به مو یا پر حیوان خانگی و حساسیت به گرد و غبار). یک پژوهش به تازگی داده های با ارزش چندین سال مربوط به بررسی ملی رشد خانواده National Survey of Family Growth را ارزیابی کرد. این پژوهش نشان داد که حساسیت ها در دوران بارداری خطر بروز تولد نامطلوب، مانند وزن پایین در زمان تولد یا زایمان زودرس را افزایش نمی دهند.

شما ممکن است به خاطر سرماخوردگی یا آنفلوآنزا عطسه کنید. در زمان بارداری، سیستم ایمنی با بدن هماهنگ می شود. در حالت عادی سیستم ایمنی به میکروب ها و عوامل خطرناک عامل بیماری سریع واکنش نشان می دهد. در دوران بارداری سیستم ایمنی مراقب است که اشتباهی نکند و نوزاد در حال رشد را به عنوان یک مهاجم خارجی در نظر نگیرد. به همین دلیل به مهاجمان واقعی، مانند ویروس که باعث بروز علائم می شوند، آهسته تر واکنش نشان می دهد. بنابراین نسبت به سرماخوردگی اطرافیان خود حساس تر هستید.(و این علت ضعیف شدن بدن مادر است)یک سرماخوردگی معمولی خطری برای شما و نوزادتان محسوب نمی شود، اما آنفلوآنزا ممکن است خطرناک باشد. اگر فکر می کنید مبتلا به آنفلوآنزا شده اید یا دچار تب هستید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

بدن شما برای نگه داشتن کودک بسیار امن است. عطسه کردن نمی تواند به نوزاد آسیب بزند. عطسه کردن در هیچ مرحله از بارداری خطری برای نوزاد محسوب نمی شود. با این حال عطسه ممکن است نشانه بیماری هایی مانند آنفلوآنزا یا آسم باشد. زمانی که شما به آنفلوآنزا مبتلا هستید، نوزاد شما نیز مبتلا به آنفلوآنزاست. زمانی که شما در نفس کشیدن مشکل دارید، نوزادتان هم اکسیژن مورد نیاز را دریافت نمی کند. اگر مبتلا به آنفلوآنزا یا آسم هستید، به پزشک مراجعه کنید زیرا ملاحظاتی برای بارداری و اطمینان از یک تولد سالم در نظر گرفته می شود. بعضی خانم ها زمانی که عطسه می کنند، درد شدید و پخش شونده ای را در اطراف شکم خود حس می کنند. ممکن است دردناک باشد، اما خطرناک نیست. با بزرگ شدن رحم، رباط هایی که آن را به اطراف شکم وصل می کنند، کشیده می شوند. پزشک ها این مسئله را درد لیگامان گرد  round ligament pain می نامند. عطسه کردن و سرفه کردن فشار زیادی به لیگامان وارد می کند و موجب درد ناگهانی و شدید می شود.

* درد لیگامان گرد round ligament pain: لیگامان یا رباط گرد از رحم در دوران بارداری محافطت می کند. این رباط قسمت جلوی رحم را به کشاله ران متصل می سازد. این رباط هم مانند عضلات منقبض و آزاد می شود، اما بسیار آهسته این کار را انجام م دهد. هر حرکت ناگهانی (مانند خندیدن، عطسه یا سرف) که در اثر انقباض سریع سبب کشیده شدن این رباط شود باعث بروز درد می شود.

هر چه در دوران بارداری می خورید، به نوزاد خود هم منتقل می کنید. بنابراین باید مراقب آنچه وارد بدن خود می کنید، باشید، به ویژه در مورد داروها. مصرف برخی داروهای ضد درد، آنتی هیستامین ها و داروهای حساسیت در دوران بارداری بی خطر است. در مورد گزینه های دارویی خود با پزشک مشورت کنید. و ممکن است بخواهید موارد زیر را نیز امتحان کنید.

– نتی پات یا ظروف نتی: می توانید از ظروف نتی (neti pot) با محلول نمکی یا آب مقطر برای برطرف کردن سینوس خود استفاده کنید.

ظروف نتی (neti pot)

– دستگاه رطوبت ساز یا دستگاه بخور humidifier: می توانید شب ها از دستگاه بخور استفاده کنید تا از تحریک مسیر بینی به وسیله هوای خشک پیشگیری کنید. – دستگاه تهویه air purifier: ممکن است به چیزی در محیط خانه یا محل کار، به عنوان مثال گرد و غبار، حساسیت داشته باشید. دستگاه تهویه هوا می تواند در رفع این مشکل به شما کمک کند. – اسپری سالین برای بینی saline nasal spray: برای پاک کردن سینوس ها می توانید از اسپری سالین* saline استفاده کنید. – از عوامل شروع کننده عطسه اجتناب کنید: اگر عواملی مانند حساسیت فصلی یا حیوان خانگی باعث شروع عطسه می شوند، زمانی که وارد خانه می شوید، لباس های خود را عوض کنید و دوش بگیرید. – واکسن آنفلوآنزا بزنید: تزریق واکسن آنفلوآنزا در دوران بارداری بی خطر و قابل اطمینان است. واکسن آنفلوآنزا را قبل از شروع فصل سرما بزنید، به این ترتیب از خود در مقابل ابتلا به آنفلوآنزا در این فصل ایمن کرده اید. – در هنگام عطسه خودتان را بگیرید: اگر در هنگام عطسه کردن دچار درد شکم می شوید، سعی کنید شکم خود را نگه دارید و یا به پهلو و به حالت جنین دراز بکشید. – آسم خود را کنترل کنید: اگر مبتلا به آسم هستید، برای ملاقات پزشک برنامه ریزی کنید و این کار را به طور منظم انجام دهید. – ورزش کنید: ورزش های منظم و بی خطر دوران بارداری به حفظ سلامت شما کمک کرده و سیستم ایمنی شما را بهبود می بخشد. – از پد استفاده کنید: اگر عطسه کردن باعث نشت ادرار می شود، استفاده از یک پد جذب کننده باعث کاهش رطوبت شده و از ناراحتی و خجالت شما جلوگیری می کند. – از کمربند بارداری استفاده کنید: کمربند بارداری می تواند درد مربوط به عطسه را در ناحیه شکم کاهش دهد. – غذاهای سرشار از ویتامین C بخورید: خوردن غذاهای حاوی ویتامین C، مانند پرتقال، کمک می کنند به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن تقویت شود.

* اسپری سالین saline spray: سالین که محلول سالین نیز نامیده می شودف مخلوطی از کلرید سدیم در آب است که در پزشکی نیز موارد استفاده دارد. بری تمیز کردن محل زخم، برداشتن لنز از چشم و کمک به خشکی چشم استفاده می شود. برای رفع کم آبی بدن نیز از طریق رگ به بدن تزریق می شد. همچنین برای رقیق کردن برخی داروها در هنگام تزریق نیز استفاده می شود. اسپری سالین هم برای مرطوب کردن مسیر هوایی بینی استفاده می شود.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کاهش علائم سینوزیت بوسیله آب نمک استریل

اگر می خواهید بیشتر بدانید : آسم را بهتر بشناسید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چگونگی مصرف دارو در دوران بارداری!!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهترین ورزش دوران بارداری

عطسه به ندرت مسئله نگران کننده ای است. اگر مبتلا به آسم هستید، در مورد داروهایی که در حین بارداری مصرف می کنید، با پزشک مشورت کنید. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بلافاصله به پزشک مراجعه کنید:

بیشتر بدانید : در ماه دوم بارداری حواستان به این موارد باشد

بیشتر بدانید : لیست ممنوعه غذایی زنان باردار

بیشتر بدانید : رابطه جنسی در دوران بارداری خطرناک است؟ + نکاتی مهم و حیاتی

بیشتر بدانید : این مشاغل برای خانم های باردار ممنوع است

بیشتر بدانید : طرز خوابیدن در دوران بارداری + چند نکته ساده برای خواب بهتر زنان باردار

بیشتر بدانید : 7 زنگ خطر در اوایل بارداری

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

مامان خوشلا اگردنبال یه آتلیه متفاوت و هیجان انگیز 

با کلی کارای خاص هستین حتما یه سر به ما بزنید

عطسه در بارداری و درد زیر شکم

هیچی تودنیا قشنگترازاین نیست که صب چشام به روی عشقم بازبشه💏وهیچ چیزی باارزش تراز ثمره های عشقمون نیست

هیچی تودنیا قشنگترازاین نیست که صب چشام به روی عشقم بازبشه💏وهیچ چیزی باارزش تراز ثمره های عشقمون نیست

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

دانشنامه فرزند:
سوالی که در ادامه مطالعه می‌فرمایید توسط یکی از مخاطبان ارسال
شده است. شما نیز می‌توانید با ارسال سوالات خود به سامانه مشاوره
دکترهمراه با کارشناسان سامانه مشورت کنید.
کارشناسان سامانه مشاوره دکترهمراه در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات
شما عزیزان هستند.
برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال سوال کافیت به صفحه
«ارسال سوال»
در سامانه مراجعه نمایید.

من 33 سالمه، بارداری اولم هست و الان 13 هفته هستم. وقتی عطسه میکنم زیر دلم درد وحشتناکی میگیره میخواستم بدونم علتش چی میتونه باشه؟ آخرین پریودم 15 مرداد بوده احتمالا چه روزی تخمک گذاری داشتم؟

چون طول سیکل مشخص نیست نمی توان تاریخ تخمک گذاری را تخمین زد. ممکن است درد به دلیل رشد رحم باشد که طبیعی است و در عطسه و سرفه فشار بافت های اطراف بر آن زیاد شده و منجر به درد می شود. اما احتمال عفونت نیز وجود دارد که با معاینه مشخص می شود. پس یک معاینه کنترلی نیاز است.

مطلبی که مطالعه نمودید، پیرامون موضوع
«علایم و مشکلات»
واقع در بخش
«بارداری»
می‌باشد.

در ادامه مطالعه
تعدادی از مطالب
مشابه از لحاظ محتوا و موضوع را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

همچنین شما می توانید با عضویت در

کانال تلگرام دانشنامه فرزند

هر روز مطالب مفید و معتبر ما را دنبال نمایید.

عطسه در بارداری و درد زیر شکم

هشدار جدی:
پاسخ‌های ارسالی توسط کارشناسان، تنها جنبه اطلاع‌رسانی و آموزشی
داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. اگر شما هر گونه نگرانی
در مورد سلامتی خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با
یک پزشک حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. در
عموم موارد، تشخیص صحیح پزشکی تنها توسط معاینه حضوری و دقیق و انجام
آزمایش‌های مورد نیاز امکان‌پذیر است.

در ادامه، مطالعه این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

کپی‌رایت © دانشنامه فرزند. ۱۳۸۸-۱۳۹۷ کلیه حقوق مادی و معنوی
این دانشنامه طبق قوانین حق تکثیر محفوظ بوده و متعلق به
پدید آورندگان می‌باشد. دانشنامه فرزند کاملاً مستقل است و وابسته
به هیچ سازمان، نهاد و یا ارگان دولتی نمی‌باشد و توسط
گروه فرزند مدیریت می‌شود. این دانشنامه شامل کلیه اطلاعات مورد
نیاز برای بچه دار شدن بوده و تنها در راستای اهداف آموزشی
طراحی گردیده‌است. اگر شما هر گونه نگرانی در مورد سلامتی
خود و یا فرزندتان دارید، بهتر این است مستقیما با یک پزشک
حرفه‌ای و یا یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید. لطفاً قبل
از استفاده از مطالب این سایت کلیه قوانین، مقررات و شرایط استفاده
از آن را مطالعه نمایید، استفاده شما از مطالب این
سایت نشان دهنده توافق شما با کلیه
قوانین و مقررات
می باشد.

استفاده از مطالب و محتوای دانشنامه فرزند در دیگر سایت‌ها و
رسانه‌های الکترونیکی تنها با ذکر منبع و درج لینک مستقیم مجاز بوده و
استفاده از مطالب دانشنامه فرزند در رسانه‌های چاپی تنها با کسب
موافقت‌نامه کتبی مجاز می‌باشد.
کلیه مطالب و محتوای تولید شده در دانشنامه فرزند تحت مجوز
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 در دسترس است.

All contents copyright ©
Farzand Encyclopedia.
2010-2019 All rights reserved.

This Internet site provides information of a general nature and is designed
for educational purposes only. If you have any concerns about your own health
or the health of your child, you should always consult with a physician or other
healthcare professional. Please review the Terms of Use before using this site.
Your use of the site indicates your agreement to be bound by the
Terms of Use.
This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0
International License.

Click here

to view a copy of this license.

For contact us, send email to info[a]farzand.net

دلیل عطسه در دوران بارداری چیست و به چه دلیلی رخ می دهد؟ عطسه مانند هر زمان دیگری در دوران بارداری شایع است و در صورتی که تدام داشته باشد باعث خسته شدن زن باردار می شود. عطسه باعث آسیب به مادر و نوزاد نمی شود. عطسه دارای دلایل مختلفی است. عطسه کردن در دوران بارداری جای نگرانی ندارد ولی ممکن است بخواهید در مورد دلایل عطسه در دوران بارداری بدانید. در این بخش اطلاعاتی در مورد عطسه دوران بارداری می خوانید.

در ادامه دلایلی چند برای این مهم، آورده شده است:

حاملگی، ایمنی بدن را تضعیف می کند و فرد را به آلرژی حساس می کند؛ مانند:

همانطور که مصونیت بدن به خطر می افتد، ویروس ها راهی برای ورود به بدن فرد پیدا می کنند و باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند.

عطسه در بارداری و درد زیر شکم

گرفتگی بینی ناشی از عواملی غیر از عفونت مجاری تنفسی یا عوامل حساسیت زاست. این حالت؛ معمولا دو هفته پس از زایمان برطرف می شود. طبق مطالعه ای، میزان گرفتگی بینی در هفته دوازدهم بارداری %27 و در هفته 36 ام بارداری %42 می باشد که نشان دهنده افزایش گرفتگی بینی در سه ماهه سوم بارداریست.

عطسه کردن، گرفتگی بینی را برطرف می کند اما در دوران بارداری ممکن است دردناک باشد.

عطسه می تواند منجر به تنگی رباط پشتیبان اطراف رحمی شود. این سفت شدن؛ درد شدیدی در ناحیه پایین شکم ایجاد می کند. با این حال، به هیچ وجه مضر نیست. رباط اطراف؛ مثل نواری از بافت پیوندی است که کشاله ران را به جلوی رحم متصل می کند و در نتیجه از رحم حمایت می کند.

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد؛ عطسه کردن، التهاب مجاری بینی یا گلو است که هیچ خطری برای مادر یا نوزاد او ایجاد نمی کند. با این حال، آسم یا گرفتگی مجاری بینی می تواند موجب مشکلات تنفسی در مادر شود و تامین اکسیژن جنین را به خطر بیاندازد. اگر به سبب عطسه کردن؛ به مدت طولانی احساس خفگی کردید، به پزشک مراجعه کنید.

بی اختیاری یا نشت ادرار در دوران بارداری رایج است. تغییرات هورمونی و فشار ناشی از رحم بر روی مثانه، باعث شل شدن غیر عادی پیشابراه می شود و در نتیجه باعث بی اختیاری ادرار بهنگام عطسه می شود.

عطسه در حین بی ضرری؛ ناراحت کننده است. شما می توانید از برخی از درمان های خانگی استفاده کنید. در ادامه چند نکته آورده شده است که بهتر است دنبال کنید:

برای عطسه کردن نیازی به مداخلات پزشکی نیست اما اگر وضعیتتان غیر قابل تحمل شد و دنبال راه حل درمانی فوری بودید، ادامه پست را مطالعه فرمایید:

مداخلات پزشکی:

اگرچه این داروها بی خطر هستند، با این حال پیشنهاد می کنیم قبل از مصرف هر گونه دارو در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

عطسه با هیچ عارضه ای در دوران بارداری همراه نیست؛ با این حال، اگر متوجه هر کدام از علائم زیر شدید، به پزشک مراجعه کنید:

بارداری سیستم ایمنی بدن شما را تضعیف می کند و باعث عطسه و سرماخوردگی می شود. هر چند این عوامل محرکند با این حال مضر نیستند و با گذشت چند روز برطرف می شوند. در حالی که منتظر حل شدن مشکلتان هستید، ممکن است از برخی درمان های خانگی برای تسکین دردتان استفاده کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام کارشناس محترم. روزتون بخیر.

من باردارم و موقع عطسه کردن دلم درد میگیره…

من ۶ هفته باردارم.

نمیدونم چرا موقعی که عطسه میکنم، دلم درد میگیره! مشکلی هست؟

اصلا لکه بینی ندارم و فقط وقتی عطسه میکنم درد دارم.

عطسه در بارداری و درد زیر شکم

نمیدونم به خاطر حساسیته یا سرما خوردگی، ولی عطسه و آبریزش بینی هم زیاد دارم.

میترسم برای بچه مشکلی پیش بیاد… میشه کمکم کنین؟

سلام مامان جان.

اگه لکه بینی نداری و فقط وقتی عطسه میکنی دلت درد میگیره مشکلی نیست.

ولی در مورد مشکل عطسه و آبریزش بینی، به پزشک مراجعه کن

تا با توجه به شرایطت بهت دارو بدن تا کمتر عطسه کنی و فشار کمتری بهت وارد بشه.

بیشتر هم استراحت کن مامان جان.

امیدوارم بارداری خوبی رو تجربه کنی.

سرفه کردن و تیر کشیدن زیر دل بارداری وقتی مادر سرما خورده خطرناکه؟

عطسه کردن به جنین فشار میاره؟ ممکنه آسیبی به جنین برسه؟

سرماخوردگی و عطسه برای جنین ضرر داره؟ درمان خانگی چیه؟

سرماخوردگی مادر باعث سرماخوردن جنین در شکم میشه؟

عفونت و سوزش ادرار به علت سرماخوردگی بارداری روی سلامت جنین اثر میذاره؟ من خیلی استرس دارم…

عطسه کردن برای جنین خطر داره؟ انقد عطسه کردم پهلوم درد گرفت

سرفه زیاد به خاطر سرماخوردگی در بارداری برای جنین خطر داره؟

کم شدن حرکات جنین به علت سرماخوردگی مادر عادیه؟

اثر داروی سرماخوردگی روی نتیجه غربالگری چیه؟

درمان سرماخوردگی شدید بارداری در خانه چطوریه؟

بعد از نود پيشنهاد خنده دار استقلال براي دربي

بعد از نود تهديد بازيکن تيم ملي فوتسال بانوان بخاطر گلايه کردن

بعد از نود در جلسه احضار وريا غفوري به وزارت ورزش چه گذشت؛ بايد از ديدن صف گوشت شرمنده شد!

بعد از نود درخشش خيره کننده سردار آزمون در بازي شب گذشته

بعد از نود اين 5 نفر يا از فدراسيون فوتبال مي روند يا دادگاهي مي شوند!!

عطسه در بارداری و درد زیر شکم

بعد از نود آتوسا حجازي دختر ناصر حجازي مدير تيم ملي شد! عکس

بعد از نود مذاکرات پنهاني فدراسيون با مربي ايراني؛ دوست دارم بيايم!

بعد از نود نقره داغ شدن چلسي توسط فيفا؛ محروميت از 2 پنجره نقل و انتقالات

بعد از نود اينتر ميلان باز هم اجازه بازي به مائورو ايکاردي نداد

بعد از نود علي کريمي استعفا داد

بعد از نود مذاکره ايران با سرمربي خوش چهره ايتاليايي !!

بعد از نود توضيح سرمربي چلسي درباره اتفاق عجيب و مقاومت دروازه بان تيم!

بعد از نود مدافع رئال مادريد الکلاسيکو را از دست داد

بعد از نود بهترين خبر ممکن براي استقلال و پرسپوليس

بعد از نود اسامي بازيکنان تيم ملي فوتبال اميد ايران: 5 استقلالي و 1 پرسپوليسي

بعد از نود موافقت با ميزباني دبي از بازي پرسپوليس و الاهلي

بعد از نود تغيير ساعت بازي حساس استقلال و فولاد خوزستان

بعد از نود تاريخ دادگاه حسين هدايتي به اتهام اخلال در نظام اقتصادي ايران

بعد از نود جريمه سنگين دروازه بان چلسي بخاطر حرکت عجيبش

بعد از نود بهترين خبر براي تيم ملي فوتبال بانوان ايران


چه خبر – هر آنچه بايد در مورد عطسه دوران بارداري بدانيد

مسائل ناشناخته زيادي در مورد بارداري وجود دارد، بنابراين طبيعي است که سوالات زيادي در اين باره داشته باشيد. مسائلي که قبلا بي خطر به نظر مي رسيدند، در دوران بارداري ممکن است باعث اضطراب شما شوند، يکي از اين مسائل عطسه کردن است. در دوران بارداري بيشتر در معرض عطسه کردن هستيد، اما مطمئن باشيد که عطسه کردن:

براي دانستن بيشتر در مورد عطسه در دوران بارداري ادامه مقاله را بخوانيد.

بسياري از خانم ها در دوران بارداري بيشتر از حالت عادي عطسه مي کنند. پزشک ها اين عارضه را رينيت بارداري يا رينيت حاملگي pregnancy rhinitis مي نامند. رينيت بارداري در حقيقت گرفتگي بيني است که در هر مرحله از بارداري شروع مي شود و طي دو هفته پس از تولد نوزاد برطرف مي شود.

علت رينيت بارداري ناشناخته است، اما احتمالا مربوط به تغييرات هورموني مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آبريزش بيني داريد؟ مدام عطسه مي‌کنيد؟

خانم هايي که دچار حساسيت يا آلرژي هستند، ممکن است علائم حساسيت را در دوران بارداري نيز مشاهده کنند. اين حساسيت ها عبارتند از حساسيت هاي فصلي (حساسيت به گرده و علف) و حساسيت هاي محيط داخلي (مانند حساسيت به مو يا پر حيوان خانگي و حساسيت به گرد و غبار).يک پژوهش به تازگي داده هاي با ارزش چندين سال مربوط به بررسي ملي رشد خانواده National Survey of Family Growth را ارزيابي کرد. اين پژوهش نشان داد که حساسيت ها در دوران بارداري خطر بروز تولد نامطلوب، مانند وزن پايين در زمان تولد يا زايمان زودرس را افزايش نمي دهند.

شما ممکن است به خاطر سرماخوردگي يا آنفلوآنزا عطسه کنيد. در زمان بارداري، سيستم ايمني با بدن هماهنگ مي شود. در حالت عادي سيستم ايمني به ميکروب ها و عوامل خطرناک عامل بيماري سريع واکنش نشان مي دهد.در دوران بارداري سيستم ايمني مراقب است که اشتباهي نکند و نوزاد در حال رشد را به عنوان يک مهاجم خارجي در نظر نگيرد. به همين دليل به مهاجمان واقعي، مانند ويروس که باعث بروز علائم مي شوند، آهسته تر واکنش نشان مي دهد. بنابراين نسبت به سرماخوردگي اطرافيان خود حساس تر هستيد.(و اين علت ضعيف شدن بدن مادر است)يک سرماخوردگي معمولي خطري براي شما و نوزادتان محسوب نمي شود، اما آنفلوآنزا ممکن است خطرناک باشد. اگر فکر مي کنيد مبتلا به آنفلوآنزا شده ايد يا دچار تب هستيد، بلافاصله به پزشک مراجعه کنيد.

بدن شما براي نگه داشتن کودک بسيار امن است. عطسه کردن نمي تواند به نوزاد آسيب بزند. عطسه کردن در هيچ مرحله از بارداري خطري براي نوزاد محسوب نمي شود. با اين حال عطسه ممکن است نشانه بيماري هايي مانند آنفلوآنزا يا آسم باشد. زماني که شما به آنفلوآنزا مبتلا هستيد، نوزاد شما نيز مبتلا به آنفلوآنزاست. زماني که شما در نفس کشيدن مشکل داريد، نوزادتان هم اکسيژن مورد نياز را دريافت نمي کند. اگر مبتلا به آنفلوآنزا يا آسم هستيد، به پزشک مراجعه کنيد زيرا ملاحظاتي براي بارداري و اطمينان از يک تولد سالم در نظر گرفته مي شود.بعضي خانم ها زماني که عطسه مي کنند، درد شديد و پخش شونده اي را در اطراف شکم خود حس مي کنند. ممکن است دردناک باشد، اما خطرناک نيست. با بزرگ شدن رحم، رباط هايي که آن را به اطراف شکم وصل مي کنند، کشيده مي شوند. پزشک ها اين مسئله را درد ليگامان گرد round ligament pain مي نامند. عطسه کردن و سرفه کردن فشار زيادي به ليگامان وارد مي کند و موجب درد ناگهاني و شديد مي شود.

*درد ليگامان گرد round ligament pain: ليگامان يا رباط گرد از رحم در دوران بارداري محافطت مي کند. اين رباط قسمت جلوي رحم را به کشاله ران متصل مي سازد. اين رباط هم مانند عضلات منقبض و آزاد مي شود، اما بسيار آهسته اين کار را انجام م دهد. هر حرکت ناگهاني (مانند خنديدن، عطسه يا سرف) که در اثر انقباض سريع سبب کشيده شدن اين رباط شود باعث بروز درد مي شود.

هر چه در دوران بارداري مي خوريد، به نوزاد خود هم منتقل مي کنيد. بنابراين بايد مراقب آنچه وارد بدن خود مي کنيد، باشيد، به ويژه در مورد داروها. مصرف برخي داروهاي ضد درد، آنتي هيستامين ها و داروهاي حساسيت در دوران بارداري بي خطر است. در مورد گزينه هاي دارويي خود با پزشک مشورت کنيد. و ممکن است بخواهيد موارد زير را نيز امتحان کنيد.

– نتي پات يا ظروف نتي: مي توانيد از ظروف نتي (neti pot) با محلول نمکي يا آب مقطر براي برطرف کردن سينوس خود استفاده کنيد.

ظروف نتي (neti pot)

– دستگاه رطوبت ساز يا دستگاه بخور humidifier: مي توانيد شب ها از دستگاه بخور استفاده کنيد تا از تحريک مسير بيني به وسيله هواي خشک پيشگيري کنيد. – دستگاه تهويه air purifier: ممکن است به چيزي در محيط خانه يا محل کار، به عنوان مثال گرد و غبار، حساسيت داشته باشيد. دستگاه تهويه هوا مي تواند در رفع اين مشکل به شما کمک کند. – اسپري سالين براي بيني saline nasal spray: براي پاک کردن سينوس ها مي توانيد از اسپري سالين* saline استفاده کنيد.- از عوامل شروع کننده عطسه اجتناب کنيد: اگر عواملي مانند حساسيت فصلي يا حيوان خانگي باعث شروع عطسه مي شوند، زماني که وارد خانه مي شويد، لباس هاي خود را عوض کنيد و دوش بگيريد. – واکسن آنفلوآنزا بزنيد: تزريق واکسن آنفلوآنزا در دوران بارداري بي خطر و قابل اطمينان است. واکسن آنفلوآنزا را قبل از شروع فصل سرما بزنيد، به اين ترتيب از خود در مقابل ابتلا به آنفلوآنزا در اين فصل ايمن کرده ايد. – در هنگام عطسه خودتان را بگيريد: اگر در هنگام عطسه کردن دچار درد شکم مي شويد، سعي کنيد شکم خود را نگه داريد و يا به پهلو و به حالت جنين دراز بکشيد. – آسم خود را کنترل کنيد: اگر مبتلا به آسم هستيد، براي ملاقات پزشک برنامه ريزي کنيد و اين کار را به طور منظم انجام دهيد. – ورزش کنيد: ورزش هاي منظم و بي خطر دوران بارداري به حفظ سلامت شما کمک کرده و سيستم ايمني شما را بهبود مي بخشد. – از پد استفاده کنيد: اگر عطسه کردن باعث نشت ادرار مي شود، استفاده از يک پد جذب کننده باعث کاهش رطوبت شده و از ناراحتي و خجالت شما جلوگيري مي کند. – از کمربند بارداري استفاده کنيد: کمربند بارداري مي تواند درد مربوط به عطسه را در ناحيه شکم کاهش دهد. – غذاهاي سرشار از ويتامين C بخوريد: خوردن غذاهاي حاوي ويتامين C، مانند پرتقال، کمک مي کنند به طور طبيعي سيستم ايمني بدن تقويت شود.

* اسپري سالين saline spray: سالين که محلول سالين نيز ناميده مي شودف مخلوطي از کلريد سديم در آب است که در پزشکي نيز موارد استفاده دارد. بري تميز کردن محل زخم، برداشتن لنز از چشم و کمک به خشکي چشم استفاده مي شود. براي رفع کم آبي بدن نيز از طريق رگ به بدن تزريق مي شد. همچنين براي رقيق کردن برخي داروها در هنگام تزريق نيز استفاده مي شود.اسپري سالين هم براي مرطوب کردن مسير هوايي بيني استفاده مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : کاهش علائم سينوزيت بوسيله آب نمک استريل

عطسه در بارداری و درد زیر شکم

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آسم را بهتر بشناسيد

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : چگونگي مصرف دارو در دوران بارداري!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهترين ورزش دوران بارداري

عطسه به ندرت مسئله نگران کننده اي است. اگر مبتلا به آسم هستيد، در مورد داروهايي که در حين بارداري مصرف مي کنيد، با پزشک مشورت کنيد.در صورت مشاهده هر يک از علائم زير بلافاصله به پزشک مراجعه کنيد:

منبع: سيمرغ

خواندنی های روز را در سایت چه خبر جستجو کنید.

© var mdate = new Date(); document.write(mdate.getFullYear()); – www.chekhabar.ir . All Rights Reserved.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: دردی که با سرفه و عطسه شدت می‌یابد، درد نوک شانه، دردهایی که می‌تواند علامت شروع سقط جنین باشد، دردهای مبهم لگنی، احساس فشار در لگن، دردهای شکمی یا کمردرد جزو علل دردهای شکمی در بارداری است.

ماریا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره علل دردهای شکمی در بارداری، اظهار داشت: حاملگی خارج رحمی جایگزینی جنین در محل خارج از رحم است که معمولاً در یکی از لوله‌های فالوپ و به ندرت تخمدان‌ها اتفاق می افتد. این نوع حاملگی در هفته اول بارداری یا حتی قبل از اینکه فرد از بارداری خود مطلع شود رخ می‌دهد و در صورت عدم تشخیص به موقع می‌تواند منجر به پارگی لوله فالوپ و گاهی مرگ شود. این عامل می‌تواند یک از دلایل دردهای شکمی باشد.

وی افزود: پس از مثبت شدن تست بارداری بدون مشاهده جنین در رحم، درد و حساسیت شکمی، لکه‌بینی، خونریزی که می‌تواند مستمر یا متناوب باشد، دردی که با سرفه و عطسه شدت می‌یابد، درد نوک شانه یا هر علامتی مربوط به شوک مانند نبض ضعیف، رنگ‌پریدگی، ضعف و بی‌حالی است و همچنین دردهایی که می‌تواند علامت شروع سقط جنین باشد جزو دیگر علل دردهای شکمی است که معمولاً به دنبال این دردها خونریزی‌های سقط اتفاق می‌افتد.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران ادامه داد: درد ممکن است انقباضی و ریتمیک باشد در برخی بیماران درد به صورت کمردرد و در برخی دیگر به صورت دردهای مبهم لگنی یا احساس فشار در لگن حس می‌شود.

صادقی گفت: در صورت بروز این علایم سقط محتمل است. در واقع این دردها تا هفته 20 بارداری می‌تواند نشانگر سقط جنین باشد همچنین دردهایی که می‌تواند موجب شروع انقباض‌های زایمانی باشد و بین هفته 20 تا 37 بارداری اتفاق می‌افتد به عنوان شروع زودرس دردهای زایمانی تلقی می‌شود.

عطسه در بارداری و درد زیر شکم

وی ادامه داد: دردهای مبهم لگنی، احساس فشار در لگن، دردهای شکمی یا کمردرد در صورتی که بیمار سابقه قبلی کمردرد نداشته باشد، لکه‌بینی و خونریزی و افزایش ترشحات نیز جزو دردها جدی هستند و باید حتماً به پزشک مراجعه شود.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران اظهار داشت: دردهای شکمی و کمردرد و انقباض‌های پی در پی می‌تواند از علایم پارگی و خونریزی جفت باشد که باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه شود.

وی گفت: برخی دردها مانند فرو رفتن جسم تیز در بدن هستند این دردها به ویژه هنگام تغییر وضعیت مانند بلند شدن از تخت یا صندلی یا جابجایی در رختخواب اتفاق می‌افتد از طرفی ممکن است بیمار درد را به صورت مبهم بعد از فعالیت‌های روزانه یا به دنبال راه رفتن زیاد احساس کند این دردها معمولاً خفیف، ناگهانی، تیز، مستمر و مبهم است و معمولاً در سه ماهه دوم شروع می‌شود.

شهروندان ایرانی از هر جای ایران می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، روان،‌ بیمارهای واگیر و غیر واگیر، راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن 02188911667 یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

انتهای پیام/

با سلام خدمت دکتر و دوستان
اقدام به بارداری کردم و pco هستم. بی بی چک زدم منفی بوده
چند روزه موقع عطسه زیر شکمم قسمت تخمدان ها و رحم به شدت تیر میکشه. روی تخمدان هام دست میذارم یکم فشار میدم درد دارم. تخمدان هام در سونو بزرگتر از حد طبیعی بودن. نگرانم یه موقع تخمدان ها دچار پیچ خوردگی یا ترکیدگی نشن. آیا امکانش هست؟

عطسه در بارداری و درد زیر شکم
عطسه در بارداری و درد زیر شکم
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *