عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

دوره مقدماتی php
عرق نعنا و رفلاکس نوزاد
عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

عرق نعنا اولین گزینه ای است که برای درمان دل درد نوزاد توسط والدین انتخاب می شود، اما عرق نعنا برای نوزاد عوارضی ندارد؟ عرق نعنا انتخاب مناسبی برای درمان دل درد نوزادان است؟

عرق نعنا و نظر پزشکان متخصص اطفالفقط کافی است در یک جمع زنانه از دل درد نوزادتان بگویید؛ اولین پیشنهاد به شما استفاده از عرق نعناست. اما این پیشنهاد چقدر منبع علمی دارد؟ بر خلاف زنان فامیل پزشکان متخصص اطفال عرق نعنا را انتخاب مناسبی برای درمان دل درد نوزاد نمی دانند. دکتر محمد زنوزی راد متخصص اطفال معتقد است؛ والدین به هیچ وجه نباید بدون اطلاع و تشخیص پزشک از عرق نعنا برای نوزاد استفاده کنند.او به نی نی سایت می گوید:« اول از هر چیز این موضوع را باید در نظر بگیریم که به نوزاد زیر سه ماه به هیچ وجه نمی توان عرق نعنا داد. یعنی برای هیچ دردی نمی توان از عرق نعنا استفاده کرد. اما برای نوزادانی که بالای سه ماه هستند فقط پزشک می تواند تشخیص بدهد که عرق نعنا استفاده شود یا نه.»

عرق نعنا و نفخ نوزاددکتر زنوزی راد معتقد است عرق نعنا فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، او دراین باره می گوید:« از عرق نعنا فقط برای درمان نفخ نوزاد می توان بهره برد. البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. اگر ما می گوییم والدین سر خود به نوزاد عرق نعنا ندهند به این دلیل است که نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد. به همین دلیل بهتر است از داروهای جایگزین عرق نعنا مثل گریپ میکسچر استفاده کنند.»

عرق نعنا برای هر دل دردی مناسب نیست؟این متخصص اطفال تاکید می کند اول باید دلیل دل درد کودک را تشخیص داد و بعد از عرق نعنا استفاده کرد. او می گوید:«کولیک مهمترین و اصلی ترین دلیل دل درد نوزادان است. برای کولیک به هیچ وجه نباید از عرق نعنا استفاده کرد. رفلاکس نوزاد هم این شرایط را دارد. عرق نعنا برای رفلاکس کودکان مضر است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم اول باید درد نوزاد را تشخیص بدهیم و بعد از عرق نعنا استفاده شود.»

طرز تهیه عرق نعنااگر با پزشک مشورت کردید و پزشک اجازه داد از عرق نعنا برای درمان نفخ نوزاد استفاده کنید این طرز تهیه می تواند به شما کمک کند:برای این کار چند برگ نعناع تازه را درون یک لیوان آب جوش انداخته و زمانی که کاملا سرد شد، از آن استفاده کنید.عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

نکات مهم درباره استفاده از عرق نعنا برای نوزادان:- اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.- اگر کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.- از عرق نعنا برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.- زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

دوره مقدماتی php

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

در مورد کرونا سوالی داری؟

همین الان از پزشکان متخصص دکتر ساینا سوالت رو بپرس

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

عرق نعناع برای کودکان و نوزادان,میزان مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع کودکان,میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان,عرق نعناع برای استفراغ کودکان,عرق نعناع برای اسهال نوزاد,عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد,دادن عرق نعناع به نوزاد زیر یک ماه,مضرات عرق نعناع برای کودکان,طریقه مصرف عرق نعناع برای نوزاد,عرق نعناع برای دل درد کودکان,نحوه مصرف عرق نعناع برای نفخ نوزاد,چه مقدار عرق نعناع به نوزاد بدهیم,خوردن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

علت اصلی دل دردهای نوزاد وجود گاز در معده‌ی او است که باعث ناراحتی و به خطر انداختن سلامت نوزاد می‌شود. پس نوزاد شما ممکن است دل درد و نفخ را تجربه کند.عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

 

برخی از پزشکان برای تسکین دل درد نوزاد داروهایی تجویز می‌کنند ولی گیاهانی نیز وجود دارد که برای کاهش دردهای ناشی از گاز معده بسیار خوب عمل می‌کنند. البته استفاده از هر داروی گیاهی و هر داروی شیمیایی باید زیر نظر پزشک متخصص صورت گیرد.

عرق نعناع برای دل درد کودکان

عرق نعناع یکی از این درمان های خانگی موثر برای تسکین درد شدید وجود گاز در معده کودکان است.

استفاده از مقدار کمی عرق نعناع، نزدیک به یک یا دو قطره از ان به آسانی می تواند اختلالات معده را در کودکان از بین ببرد. همچنین، عرق نعناع دارای خواص ضد باکتریایی بوده و اثر بی حس کنندگی، آرام بخشی و همچنین خنک کنندگی در معده کودکان بیمار را دارد.

شما همچنین می توانید با کمک به آروغ زدن کودک خود، به رهایی او از گازهای معده کمک کنید. برخی از روش های طبیعی برای درمان اختلالات معده شامل مالش آرام معده کودک خود با تماس دست های مادر است. همچنین می توان کودک را برای رهایی و تسکین درد شد ید عضلات معده اش به یک حمام گرم برد.

طریقه مصرف و میزان مصرف عرق نعناع برای کودکان

دخترم هشت ماهشه، یه وقتایی که باد شکم داره و دل درد بهش عرق نعنا به اندازه 2 سی سی می‌دهم آروم می‌شود. گاهی هم هرشب می‌دهم، اشکال دارد؟

پاسخ دکتر سید رضا رئیس کرمی، متخصص نوزادان و کودکان:

خیر ایراد ندارد. روزانه ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری، بصورت رقیق شده بدهید.به شما توصیه می‌کنیم با مضرات و عوارض نعناع آشنا شده و از فواید آن بهره ببرید.

عرق نعناع برای اسهال و استفراغ کودکان

شايع‌ترين دل دردهايي كه با اسهال و استفراغ همراه هستند و منشاء ويروسي دارند.

دادن عرقیات سنتی در زمان استفراغ نه تنها سبب بهبودی نمیشود بلکه سبب تشدید استفراغ هم میشود مانند عرق نعناع عرق چهل گیاه و کلپوره( اینها در دل درد های کولیکی مفیدند نه در استفراغ های ویروسی)

خوردن و دادن عرق نعناع برای نوزاد یک ماهه

 اول از هر چیز این موضوع را باید در نظر بگیریم که به نوزاد زیر سه ماه به هیچ وجه نمی توان عرق نعناع داد. یعنی برای هیچ دردی نمی توان از عرق نعناع استفاده کرد. اما برای نوزادانی که بالای سه ماه هستند فقط پزشک می تواند تشخیص بدهد که عرق نعناع استفاده شود یا نه.

عرق نعناع فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، او دراین باره می گوید: از عرق نعناع فقط برای درمان نفخ نوزاد می توان بهره برد. البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. اگر ما می گوییم والدین سر خود به نوزاد عرق نعناع ندهند به این دلیل است که نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد.

عرق نعناع برای رفلاکس نوزاد

هرچند مصرف قطره ی عرق نعناع برای نوزاد به تنهایی باعث تشدید ریفلاکس میگردد ولی استفاده از مقادیر کم عرق نعناع مخلوط با آب ولرم ونبات سفید مسکن خوبی جهت کاهش کولیک در این نوزادان خواهد بود.

مضرات عرق نعناع برای کودکان

اگر سن نوزاد زیر سه ماه است اصلا به او عرق نعنا ندهید.

اگر کودک شما زیر پنج سال است، از دادن دوز بالای عرق نعناع به او خودداری کنید. متانول موجود در عرق نعناع می تواند خطر خفگی در کودک شما را افزایش دهد.

از عرق نعناع برای ماساژ شکم نوزاد استفاده نکنید. این کار در نوزادان می تواند بسیار خطرناک باشد.

زیاده‌روی در مصرف عرق نعنا برای کودکان و نوزادان مضر است و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین مطالب طبع نعناع و طریقه مصرف نعناع و مصرف نعناع در دوران بارداری را بخوانیدعرق نعنا و رفلاکس نوزاد

  • گلپر در بارداری
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    وب‌ سایت

    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    اسطوخودوس پایگاهی از مطالب مفید است که با نگاه به نیاز مخاطبین برای بالابردن آگاهی و ارتقا سلامت تولید و یا از منابع معتبر گردآوری شده‌اند.

    تمام توصیه های دارویی ، گیاهی و پزشکی موجود در این سایت فقط جهت افزایش آگاهی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.شما به هیچ عنوان مجاز به خوددرمانی و مصرف خودسرانه داروها و گیاهان دارویی نیستید.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

    به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،  چای یکی از عوامل تشدیدکننده رفلاکس معده است که متاسفانه مصرف آن در بین یزدی‌ها بسیار شایع است لذا می‌تواند ابتلا به سرطان مری را در بین آنها بیشتر شایع کند.

     

    «شهاب رحیم‌پور» فوق تخصص گوارش و کبد بزرگسالان در مورد رفلاکس به عنوان یکی از بیماری‌های شایع گوارشی، تصریح کرد: ریفلاکس به معنای برگشت محتویات معده به داخل مری است و علت ایجاد آن سستی و ضعف دریچه‌ای است که بین مری و معده است که باعث تراوش محتویات معده به درون مری می‌شود لذا تراوش این اسید به مخاط معده قابل تحمل نیست .

     

    وی در مورد علل این بیماری، گفت: فتخ‌های داخل شکمی از دیگر علل این بیماری هستند که ممکن است بدون علامت باشند.عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

     

    وی خاطرنشان کرد: البته فتخ داخل سینه نیز از دیگر علل رفلاکس معده است که به جدا شدن دیافراگم می‌انجامد زیرا معده داخل شکم است و برخی اوقات به علت ضعیف بودن جدار دیافراگم یا افزایش فشار داخل شکمی به تخلیه این مواد در قفسه سینه منجر می‌شود و فتخ‌های لرزشی ناشی از آن، رفلاکس را به وجود می‌آورند که به اصلاح با عنوان «سر دل کردن» شناخته شده است .

     

    این فوق تخصص گوارش بزرگسالان، ادامه داد: برگشت غذا و گیر کردن غذا در حین تناول، شایع‌ترین عوامل بروز رفلاکس معده است، البته برخی همیشه حس می‌کنند که چیزی در گلویشان گیر کرده است و برخی دیگر نیز مدام حس می‌کنند، آب دهانشان شور و تلخ است .

     

    وی با بیان این که رفلاکس می‌تواند با علائمی نامربوط به گوارش بروز پیدا کند، بیان کرد: علائمی که به وی‍ژه در سنین پایین بروز می‌کند مثل آسم، ورم معده و سینوزیت است که علائمی کاملاً نامربوط به گوارش هستند.

     

    وی در مورد عوامل تشدید رفلاکس معده در بین مردم به ویژه یزدی‌ها به مصرف بیش از حد چای اشاره کرد و گفت: رژیم‌های غذایی مثل مصرف چای بیش از حد، نسکافه، قهوه، آب میوه‌های ترشی که سیترات دارند، به تشدید رفلاکس معده می‌انجامند. البته مصرف دخانیاتی مثل سیگار و الکل نیز عواملی هستند که در تشدید رفلاکس معده بسیار موثر هستند.

     

    رحیم‌پور با اشاره به عرق نعناع به عنوان یک مسکن عام در بین مردم، گفت: متاسفانه اکثر مردم برای هر دل‌دردی به عرق نعناع متوسل می‌شوند لذا این عرق نعناع به شل شدن دریچه معده و تشدید رفلاکس معده می‌انجامد .

     

    این فوق تخصص در مورد برخی از تغذیه‌های نامتناسب با رفلاکس معده، عنوان کرد: گوجه‌فرنگی، غذاهای تند و تیز، نوشابه‌های گازدار و نوشیدنی‌هایی مثل آب پرتقال از جمله عوامل تشدیدکننده رفلاکس معده است.

     

    وی با اشاره به افزایش فشار داخل شکمی به عنوان یکی دیگر از عوامل تشدیدکننده رفلاکس معده، گفت: هر عاملی که به ناحیه شکم فشار بیاورد باعث تشدید رفلاکس معده و به ترشیدگی معده منجر می‌شود که این حالت در زنان حامله و وزنه‌برداران بیشتر دیده می‌شود .

     

    رحیم‌پور افزود: چاقی و پوشیدن لباس‌های تنگ، یکی دیگر از عواملی است که به نظر ساده می‌آیند ولی تاکنون نقش بسیاری در تشدید رفلاکس معده داشته‌اند .

     

    وی در مورد سرطان مری نیز اظهار کرد: مخاط مری توان مقابله با اسید معده را ندارد لذا این تعویض مخاطی که اتفاق می‌افتد، زمینه‌ساز سرطان مری است. البته کسی که رفلاکس دارد با کاهش وزن غیر اصولی روبرو ‌شود یعنی در شش ماه تا یک سال، پنج درصد وزن خود را از دست بدهد نیازمند بررسی این کاهش وزن است.

     

    رحیم‌پور با توجه به این که سرطان معده در مردان شایع‌ترین نوع سرطان است، افزود: معده نسبت به دیگر اعضای بدن کمی بد قلق است و مردم تنها با آموزش و غربالگری می‌توانند از سرطان‌های شایع به ویژه مری، معده و کلون پیشگیری کنند.

     

    وی با اشاره به این که رفلاکس در نهایت به سرطان مری منجر می‌شود، گفت: مصرف چای داغ که در استان یزد نیز بسیار مشاهده می‌شود به شیوع سرطان مری در این استان منجر شده است.

     

    رحیم‌پور با بیان این که مصرف مواد مخدری مثل تریاک خوراکی ریسک ابتلا به سرطان مری را بالا برده است، لازمه پیشگیری از سرطان را فرهنگ‌سازی در مورد غربالگری ذکر کرد و افزود: سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و علاوه بر تغذیه صحیح، مراجعه به پزشک و غربالگری از دیگر روش‌های پیشگیری از سرطان‌هاست .

     

    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    این متخصص گوارش بیان کرد: کسی که دچار رفلاکس معده است باید به تغذیه اهمیت بدهد، به ویژه باید از مصرف سیر و پیاز و گوجه‌فرنگی و انواع فست‌فودها مثل سوسیس و کالباس، اجتناب کند.

    منبع: جام جم

    انتهای پیام/

    به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، دل درد مهمترین دلیل گریه نوزادان است. اگر نوزادی سیر است و جایش خیس نیست اما مدام گریه می کند، احتمالا مشکلش دل درد است. اما دل درد نوزاد چه دلایلی دارد و چطور می توان آن را درمان کرد؟از مهمترین دلایل دل درد نوزادان می توان به این موارد اشاره کرد:

    ریفلاکس

    کولیک

    یبوست

    نفخ

    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    آنفلوانزای معده

    عفونت

    ریفلاکس نوزاد

    وقتی نوزاد کمی بعد از شیر خوردن دل درد می گیرد و کمی از شیری که خورده را بر می گرداند یعنی دچار ریفلاکس معده شده است. وقتی دریچه بین مری و معده درست کار نمی کند و غذا و اسید معده از معده به گلو برمی گردد، ریفلاکس اتفاق می افتد. برای درمان رفلاکس و دل دردهای آن بهتر است حتما با پزشک مشورت کنید تا علائم بچه را کنترل کند و مطمئن شود رفلاکس باعث بروز مشکلات دیگری مثل اختلال تنفس و عدم تغذیه مناسب نمی شود.

    اگر نوزاد زیر ۵ ماه بی قراری های زیاد و غیر قابل کنترل داشته باشد و بیشتر از ۳ ساعت در روز گریه کند و این بی قراری ها ۳ هفته ادامه داشته باشد هیچی دلیل جز کولیک نمی توانید پیدا کنید. کولیک نوزاد رایج ترین توضیح دل درد نوزاد زیر ۵ ماه می تواند باشد. متخصصان هنوز دلیل اصلی کولیک را پیدا نکرده اند اما به نظر می رسد انقباضات دردناک روده باعث دل درهای کولیکی می شود. درد کولیک معمولا بعدازظهر و اوایل غروب شدیدتر می شود. در این حالت نوزاد گریه هایش مداوم شده، گاز زیادی دفع می کند و پاهایش را به داخل شکمش می کشد.

    یبوست بیشتر نوزدانی را درگیر می کند که تازه خوردن غذای کمکی جامد را شروع کرده اند. از نشانه های یبوست و دل درد ناشی از آن می توان به سفت و خشک شدن مدفوع و دفع سخت آن اشاره کرد. برای درمان دل درد ناشی از یبوست می توانید به نوزداتان غذاهایی بدهید که مدفوع را شل می کنند پوره میوه های تازه مثل زردآلو، گلابی، انواع آلو .ورزش هم می تواند حرکات روده ای را افزایش دهد تا دل درد نوزاد بهتر شود: نوزاد را طاقباز بخوابانید و آرام با پاهایش، حرکت دوچرخه بزنید.

    نفخ هم یکی از مهمترین دلیل دل درد و بی قراری نوزادان است. نوزادانی که تازه غذای جامد خوردن را شروع کرده اند هم بیشتر دچار نفخ می شوند. البته کارشناسان معتقدند دل درد ناشی از نفخ می تواند نشان دهنده عدم تکامل روده او باشد. برای درمان دل درد و نفخ نوزاد باید به صورت مکرر آروغش را بگیرید. بهتر است در حالت نشسته به نوزاد غذا بدهید و بعد از غذا هم شکمش را آرام ماساژ دهید.

    بعضی از دل دردها با اسهال و استفراغ همراه می شود که ممکن است نشان دهنده گاسترو انتریت یا آنفلوانزای معده باشد. برای درمان دل درد نوزادی که اسهال و استفراغ هم دارد، تب کرده و اشتهایش را از دست داده، جلوگیری از کم آب شدن بدن است. به همین دلیل باید علاوه بر رعایت توصیه های پزشک، در فواصل کوتاه تر به نوزاد شیر بدهید تا حجم مایعات بدنش کم نشود.

    سرماخوردگی و آنفلوانزا هم می تواند باعث دل درد نوزاد شود. ممکن است مخاطی که در بیماری دستگاه تنفسی فوقانی تولید می شود، به گلو بریزد و در نهایت باعث دل درد نوزاد شود. علت استفراغ بعضی نوزادان هم این است که بدن سعی می کند مخاطی که باعث شکم درد شده، تخلیه کند.

    اگر از یک پزشک متخصص اطفال بپرسید عرق نعنا می تواند گزینه مناسبی برای درمان دل درد نوزاد باشد قطعا جوابش منفی است. متخصصان معتقدند اول باید دلیل دل درد کودک را تشخیص داد و بعد از عرق نعنا استفاده کرد. کولیک مهمترین و اصلی ترین دلیل دل درد نوزادان است. برای کولیک به هیچ وجه نباید از عرق نعنا استفاده کرد. رفلاکس نوزاد هم این شرایط را دارد. عرق نعنا برای رفلاکس کودکان مضر است. به همین دلیل است که توصیه می کنند اول باید درد نوزاد را تشخیص بدهیم و بعد از عرق نعنا استفاده شود.

    عرق نعنا فقط باید برای درمان نفخ نوزاد بالای سه ماه استفاده شود، البته آن هم باید زیر نظر پزشک باشد. والدین نباید سر خود به نوزادعرق نعنا بدهند چون نمی توانند به خوبی دوز آن را اندازه بگیرند. معده نوزاد خیلی حساس است . به همین دلیل باید حتما حواسشان به اندازه و دوزی که از عرق نعنا استفاده می کنند باشد.نکته مهم دیگر هم این است که دارویی که برای نوزاد استفاده می شود باید حتما استریل باشد. به همین دلیل بهتر است از داروهای جایگزین عرق نعنا مثل گریپ میکسچر استفاده کنند.

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در صورتی که نوزاد علائمی مانند رشد ضعیف، برگرداندن غذا، استفراغ مکرر، مدفوع خونی، سرفه های مزمن و ناراحتی بعد از غذا خوردن از خود نشان داد با پزشک صحبت کنید. این علائم نشان دهنده بیماری رفلاکس معده است که باعث رشد ضعیف فرزند می شود. مانند بزرگسالان، کودکان نیز از رفلاکس اسید معده رنج می برند؛ این رفلاکس باعث برگرداندن غذا می شود. متاسفانه این مسئله بسیار رایج است.

    در نوزاد ماهیچه بین معده و مری هنوز به طور کامل بالغ نشده است بنابراین محتویات معده به راحتی به سمت عقب بر می گردند. فاکتورهایی مانند تولد زودهنگام، به پشت خوابیدن زیاد و مصرف رژیم غذایی مایع باعث افزایش رفلاکس معده در نوزاد می شود. رفلاکس باعث می شود بعد از غذا بیشتر استفراغ اتفاق بیفتد و این کودکان بهانه گیر می شوند.

    تا وقتی نوزاد سالم است و به خوبی رشد می کند ریفلاکس معده امری نگران کننده نیست. در واقع با بزرگ شدن نوزاد و فعال تر شدن او، این مشکل اهمیت خود را از دست می دهد زیرا کمتر مشکل آفرین است. روش های خانگی درمان ریفلاکس معده در نوزادان خوابیدن: نوزادی که از ریفلاکس معده رنج می برد به سختی می خوابد. در واقع حالت خوابیدن نادرست و زمان بد خوابیدن باعث می شود نوزاد بهانه گیر شود.

    زیر سر نوزاد را بلند کنید یا زاویه تخت را سی درجه بالاتر بیاورید. هنگامی که قسمت بالاتنه نوزاد بالاتر است، جاذبه کار خود را انجام می دهد و مانع از برگشت محتویات معده به مری می شود.

    همچنین می توان نوزاد را به بغل خواباند.

    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    در حالتی که نوزاد در حالت خواب است به او شیر ندهید. بهتر است او را در حال نشسته قرار دهید و بلافاصله بعد از غذا خوردن او را نخوابانید.

    بعد از غذا خوردن حداقل نیم ساعت نوزاد را در حال نشسته قرار دهید.

    ماساژ درمانی: ماساژ منظم به سیستم گوارشی و تنفسی نوزاد کمک می کند بهتر عمل کند.

    ماساژ عصب واگ را تحریک می کند؛ این عصب در مغز نقش کنترل سیستم گوارشی و تنفسی را برعهده دارد. همچنین این عصب باعث پیشرفت سریع بدن می شود بنابراین تمام قسمت های بدن سریع تر به حالت موثر خود می رسند.

    ماساژ باعث افزایش توانایی شناسایی، کاهش گریه و بهتر خوابیدن نوزاد می شود.

    نوزاد را در حالت خوابیده قرار دهید.

    بر روی شکم او مقداری روغن نارگیل یا زیتون قرار دهید.

    شکم را به مدت سه تا چهار دقیقه در چهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.

    سپس دو دقیقه پشت را ماساژ دهید.

    سپس دست ها و پاها را ماساژ دهید.

    این کار را روزی دو تا سه بار انجام دهید.

    نکته: بعد از غذا خوردن نوزاد را ماساژ ندهید. ورزش: – برای کنار آمدن نوزاد با ریفلاکس معده چند حرکت ورزشی با او انجام دهید.

    – ورزش به بهبود گوارش کمک می کند. به یاد داشته باشید بعد از ورزش حدود نیم ساعت به نوزاد غذا ندهید. پیش از ورزش نیز به او غذا ندهید.

    – ورزش هایی مانند دوچرخه پا، ورزش های زانو برای از بین رفتن نفخ معده مناسب هستند. نوزاد را بخوابانید.

    پاهایش را به صورت خم در دست نگه دارید.

    طوری پاهایش را تکان دهید انگار در حال دوچرخه سواری است.

    این کار را ده دقیقه انجام دهید. سرکه سیب: سرکه سیب درمان خوبی برای ریفلاکس معده است. این ماده باعث می شود تعادل اسید معده حفظ شود بنابراین هضم غذا راحت تر انجام می شود.

    همچنین باعث قوی شدن سیستم ایمنی بدن و محافظت از نوزاد در برابر بیماری ها می شود. یک چهارم قاشق چایخوری سرکه سیب تصفیه نشده را داخل آب ولرم بریزید.

    چند قاشق پر در فاصله زمانی های منظم به نوزاد بدهید.

    برای نوزاد بالای یک سال، می توانید عسل نیز به محلول اضافه کنید. روغن نارگیل: خواص ضدالتهاب روغن نارگیل به کاهش التهاب ناشی از ریفلاکس معده کمک می کند. این روغن به روغن کاری سیستم گوارشی می پردازد بنابراین عملکرد آن بهتر می شود.

    لاریک اسید موجود در روغن نارگیل سیستم ایمنی نوزاد را محافظت می کند.

    ف قاشق چایخوری روغن نارگیل را به نوشیدنی گرم بیفزایید و روزی دو تا سه بار به نوزاد بدهید.

    مادرهایی که نوزاد شیر می دهند باید روزی دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل بخورند. این کار به قوی شدن سیستم دفاعی بدن نوزاد کمک می کند.

    همچنین می توانید روغن زنجبیل را با روغن نارگیل به مقدار مساوی مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه بر روی شکم نوزاد بمالید. این کار را روزی چند بار انجام دهید. بابونه: بابونه درمان دیگری برای ریفلاکس معده است. خواص آرامش بخشی و ضدانقباض و تشنج آن به هضم کمک می کند و درد را کاهش می دهد.

    نصف قاشق چایخوری گل خشک بابونه را در آب داغ بریزید.عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    پنج تا ده دقیقه روی آن را بپوشانید.

    سپس بگذارید سرد شود.

    در طول روز یک تا دو قاشق چایخوری به نوزاد بدهید.

    مادران شیرده نیز باید روزی دو تا سه بار چای بابونه بخورند. نعناع: خواص ضد انقباض و تشنج و آرامش دهنده این ماده باعث آرام شدن سیستم گوارشی و کاهش علائم ریفلاکس معده می شود. همچنین التهاب نیز کاهش می یابد.

    دو قطره روغن نعناع را در یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید. شکم نوزاد را به شکل چرخشی با این روغن ها ماساژ دهید. این کار را حداقل روزی دو بار انجام دهید.

    مادرهای شیرده می توانند روزی دو تا سه بار چای نعناع بخورند یا از کپسول های نعناع با نظر پزشک استفاده کنند.

    علت رفلاکس نوزاد،علل رفلاکس نوزاد

    رفلاکس باعث می شود بعد از غذا بیشتر استفراغ اتفاق بیفتد

    رازیانه: اگر معده درد نوزاد به دلیل ریفلاکس معده یا نفخ باشد، رازیانه بهترین روش درمان است. هم مادر و هم نوزاد می توانند از این ماده استفاده کنند.

    یک قاشق چایخوری دانه رازیانه را در یک لیوان آب داغ بریزید.

  • مدل تونیک مجلسی گیپور زنانه
  • بگذارید ده دقیقه بماند.

    روزی نصف تا یک قاشق چایخوری به نوزاد بدهید.

    همچنین می توانید پودر دانه رازیانه سرخ شده را به غذای نوزاد بیفزایید. زیره: زیره درمان دیگر ریفلاکس معده می باشد. دانه های آن باعث تحریک شدن سیستم گوارشی و کاهش مشکلات آن مانند گاز یا اسید می شود.

    یک قاشق چایخوری دانه زیره را در یک لیوان آب بریزید.

    لیوان را به مدت پنج تا ده دقیقه بپوشانید.

    بگذارید سرد شود.

    سپس یک تا دو قاشق چایخوری محلول را روزانه به نوزاد بدهید. رژیم غذایی مادر شیرده: مادرهایی که به نوزاد شیر می دهند باید به دقت مراقب رژیم غذایی خود باشند. زیرا تاثیر مستقیم بر سلامتی و رشد نوزاد دارد.

    محصولات لبنی را کنار بگذارید زیرا پروتئین موجود در آن ها به سیستم گوارش نوزاد فشار می آورد.

    از موادی که حساسیت ایجاد می کنند مانند آجیل، سویا و تخم مرغ اجتناب کنید.

    غذاهای تند و چرب و نوشیدنی های گازدار و شکلات و کافئین مصرف نکنید.عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    از سیگار و الکل دوری کنید.

    مادر باید ماست پروبیوتیک روزانه مصرف کند تا سیستم گوارشی خود را قوی کند.

    نوشیدن آب در طول شیردهی ضروری می باشد. نکاتی در درمان رفلاکس معده به یاد داشته باشید بعد از غذا دادن به نوزاد به مدت بیست تا سی دقیقه او را نخوابانید.

    از زمین قرار دادن نوزاد بعد از شیر خوردن اجتناب کنید.

    روزی چند بار در وعده های کوچک به نوزاد غذا بدهید.

    بدون مشورت با پزشک هیچ غذای جامدی به نوزاد ندهید.

    مراقب باشید نوزاد بیش از حد غذا نخورد.

    به فرزندتان غر نزنید.

    از لباس های تنگ برای نوزاد خودداری کنید.

    غذاهای غلیظ تر برای نوزاد بهتر هستند. درباره این مسئله با پزشک مشورت کنید.

    اگر حدس می زنید غذایی حساسیت ایجاد می کند با پزشک مشورت کنید.

    اگر نوزاد با شیشه شیر می خورد. نوک شیشه را چک کنید. در صورتی که خیلی کوچک باشد موجب .. هوا می شود و اگر خیلی بزرگ باشد سرعت جریان شیر را زیاد می کند.

    منبع: بیتوته

    انتهای پیام/

    در فرهنگ ما خوردن عرق نعنا برای درمان دل درد، سوء هاضمه و … کاربرد زیادی دارد. عرق نعنا نفخ شکم را برطرف کرده و مانع از ابتلا به دل درد بعد از خوردن غذاهای نفاخ می شود. اما آیا مصرف عرق نعنا در شیردهی مجاز است؟ آیا مادر شیرده می تواند بدون هیچ نگرانی عرق نعنا بخورد؟ با ما تا پایان این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درمورد مصرف عرق نعنا در شیردهی بدانید.

    عرق نعناع بعد از فشار و حرارتی که به گیاه نعناع وارد می‌شود، با آب مخلوط شده و در طی فرآیند عرق گیری به دست می‌آید. اما آیا عرق نعنا حاوی خاصیت های نعناع است. طی فرآیند عرق گیری نه تنها خواص این گیاه از دست نمی‌رود، بلکه در بیشتر مواقع تاثیر آن بر روی بدن افزایش می‌یابد. معمولا عرق نعنا به دلیل داشتن طعم تلخ و تند، به همراه نبات یا عسل مصرف می‌شود. عرق نعنا حاوی آب به همراه رایحه نعناست و نمی توان همه‌ی خواص نعنا را به عرق آن هم نسبت داد. ولی بیشتر خاصیت های آن را دارد. در اینجا درباره‌ی معایب و مزایای مصرف عرق نعنا در شیردهی مطالبی عنوان می‌کنیم.

    نعناع گیاهی آرامبخش است که بیشتر برای درمان درد لثه، معده و مشکلات گوارشی به کار می‌رود. از این گیاه و خاصیتش در تهیه ‌ی چندین محصول مانند خمیر دندان، آدامس و چای حاوی نعناع استفاده می‌شود. اثر آرام بخشی و بی حسی نعناع موجب کاهش سردرد، گرفتگی قاعدگی، اضطراب، حالت تهوع، اسهال، سوزش پوست و نفخ شکم می شود. نعناع همچنین به عنوان یک ماده فعال در بخورهای درمانی استفاده می‌شود. ماده موثر در نعناع، منتول و متیل سالیسیلات است که دارای خاصیت ضد قارچ، ضد باکتری و ضد ویروس است. تحقیقات نشان داده است كه نعناع، سوءهاضمه و IBS یا سندرم روده تحریک پذیر را درمان می کند.

    آیا مصرف عرق نعناع در شیردهی ضرردارد؟

    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    هنگامی که شما در دوران شیردهی هستید، توصیه می شود که مراقب آنچه مصرف می‌کنید باشید. برخی از گیاهان دارویی باعث افزایش ترشح شیر مادر می‌شوند ولی مصرف عرق نعنا در شیردهی خاصیت عکس دارد. توصیه می شود که از مصرف نعنا، چه به صورت عرق و چه به صورت چای نعناع در دوران شیردهی خودداری کنید. مگر اینکه مشکل خاصی داشته باشید که درمان آن وابسته به عرق نعنا باشد و پزشک مصرف آن را توصیه کند. اما چرا مصرف عرق نعنا در دوران شیردهی توصیه نمی شود؟

    1- تولید و ترشح شیر مادر را کاهش می‌دهد:

    مصرف زیاد نعناع در هنگام شیردهی باعث کاهش شیر مادر می شود. همچنین محققان می‌گویند به علت متانول موجود در عرق نعناع، این ماده می‌تواند به شیر مادر منتقل شود و باعث اسهال یا سوزش پوستی برای شیرخوار شود. نعناع جزو گیاهانی است که به طور کلی هنگام شیردهی باید از مصرف آن اجتناب کرد. اما در بعضی مواقع برای معالجه یا در هنگام شیر گرفتن از آن استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف عرق نعنا در شیردهی باعث کاهش تولید و ترشح شیر می‌‌شود.

    2- ممکن است حاوی آلودگی باشد:

    نوشیدنی های گیاهی از جمله عرقیجات، معمولا تحت نظارت وزارت بهداشت تولید نمی‌شوند و ممکن است حاوی آلاینده های مضر از جمله سموم دفع آفات باشد. برای غلبه بر خطر آلودگی، بهتر است از سلامت نوشیدنی های گیاهی ای که در این دوران استفاده می‌کنید، مطمئن باشید. این آلودگی ممکن است در دمنوش های گیاهی یا عرقیجات وجود داشته باشد.

    3- ریفلاکس معده یا ترش کردن را بدتر می‌کند:

    اگر از بیماری ریفلاکس معده (GERD) یا ترش کردن رنج می برید، نوشیدن عرق نعناع می تواند وضعیت سلامتی شما را پیچیده کند. این گیاه آرامش بخش، دریچه ای را که معده را از مری جدا می‌سازد، شل می کند و باعث برگشت جریان اسید معده به مری می‌شود و وضعیت ترش کردن شما را بدتر می کند.

    4- باعث کاهش سطح قند خون می شود:

    یکی از عوارض عمده نوشیدن چای نعناع به مقدار زیاد این است که باعث کاهش ناگهانی قند خون می شود. بنابراین اگر بیماری دیابت دارید یا خونریزی قاعدگی شما زیاد است، بهتر است چای نعناع را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

    5- باعث ایجاد آلرژی می شود:

    به نظر می رسد برخی از افراد به متانول حساسیت دارند. برخی از علائم معمولی آلرژی به متانول موجود در نعناع شامل لرزش، سردرد، درد دهان و پاهای لرزان است.

    6- مصرف آن با برخی از داروها تداخل دارد:

    محققان نتیجه گرفته اند که مصرف عرق نعناع با چندین دارو تداخل دارد. شما هرگز نباید عرق نعناع را با داروهای فشار خون، اسید معده، دیابت و سیکلوسپورین مصرف کنید. اگر به منتول حساسیت دارید یا از آسم مزمن رنج می برید هم بهتر است از مصرف عرق نعناع و دمنوش حاوی نعناع خودداری کنید.مصرف بیش از حد عرق نعناع، منجر به عوارض جانبی زیادی از جمله درد عضلانی، لرزش، اسهال، خواب آلودگی و ضربان قلب غیرطبیعی می شود.قبل از مصرف عرق نعناع به همراه داروها یا مکمل ها، با پزشک خود مشورت کنید.

    مقدار مصرف عرق نعناع در شیردهی

    پزشکان ممکن است به شما توصیه کنند برای رفع درد بعد از سزارین، چند قاشق چای خوری عرق نعناع بنوشید. در این صورت در مورد میزان مصرف عرق نعناع در دوران شیردهی از او سوال کنید. گفته می شود هنگامی که از عرق نعناع به عنوان داروی ضد درد استفاده می کنید، بهتر است مصرف خود را فقط به یک فنجان در روز محدود کنید. چای نعناع حاوی مقادیر کمی متانول است، بنابراین مصرف تنها نیم استکان در میزان شیر مادر تأثیر نمی گذارد.

    اما مصرف عرق نعنا در دوران شیردهی می‌تواند مزایا و فوایدی هم داشته باشد. هر چند باید با احتیاط آن را مصرف کرد. در اینجا به برخی از فواید مصرف عرق نعناع در دوران شیردهی اشاره می‌کنیم:

    1- کاهش درد نوک پستان:

    با شروع شیردهی ( به خصوص در مادرانی که اولین بار بچه دار شده اند)، نوک سینه ها اغلب متورم می شوند و ممکن است هنگام تغذیه کودک تازه متولد شده، درد شدیدی را تجربه کنید. برای کاهش این درد، می توانید یک عدد پنبه را در عرق نعناع خیس کنید و آن را روی نوک پستان بمالید. خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی نعناع، کمک می کند تا از درد و التهاب خلاص شوید. خاصیت ضد باکتریایی نعناع هم باعث افزایش انعطاف پذیری بافت می شود و کمک می کند تا درد نوک پستان کاهش پیدا کند.

    2- کاهش استرس:

    حتما درباره‌ی خاصیت تسکین دهندگی و آرامبخش بودن عطر نعناع شنیده و یا آن را تجربه کرده اید. عرق نعناع یک تقویت کننده انرژی عالی است و به شما کمک می کند تا هنگام شیر دادن، بر استرس و اضطراب خود غلبه کنید. متانول موجود در عرق نعناع و یا دمنوش حاوی نعناع به عنوان یک شل کننده عضلانی عمل می کند و با کاهش استرس آرامش فوق العاده ای به شما می دهد. نوشیدن عرق نعناع قبل از رفتن به رختخواب به شما کمک می کند تا خواب آرام‌تری داشته باشید.

    3- تسکین سینوزیت:

    اثر تسکین دهنده متانول باعث می‌شود که احتقان سینوس کاهش پیدا کند و گلو درد را درمان می کند. عرق نعناع، همچنین به عنوان یک ماده طبیعی تقویت کننده در نظر گرفته می شود و سرفه و سرماخوردگی را بهبود می‌بخشد.

    4- کاهش‌ وزن:

    بیشتر مادران شیرده، از اضافه وزن بعد از زایمان به خصوص بعد از عمل جراحی سزارین، شاکی هستند. با مصرف عرق نعناع می توانید از شر اضافه وزن خود خلاص شوید. عرق نعناع به عنوان سرکوب کننده اشتها عمل می کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می‌دارد. اگر تمایل به کاهش وزن با عرق نعنا را دارید، بهتر است یک ربع قبل و یک ربع بعد از مصرف غذا، یک استکان عرق نعناع بنوشید. عرق نعنا باعث کاهش چربی سازی در بدن می‌شود. این ماده، دمای معده را افزایش می دهد و در نتیجه هضم غذا را بهبود می‌بخشد.نوشیدن ترکیب کاملی از چای سبز و چای نعناع می تواند میزان متابولیک شما را تنظیم کرده و باعث شود بدن شما بتواند وزن اضافی‌ای را که در دوران بارداری کسب کرده است، برطرف کند. هر چند مصرف چای سبز نیز مثل عرق نعناع در دوران شیردهی باید با احتیاط مصرف شود.

    5- درمان مشکلات گوارشی:

    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    عرق نعناع چندین بیماری معده مانند نفخ و گاز را درمان می کند. مصرف یک فنجان عرق نعناع به شما کمک می کند تا مشکلات گوارشی تان را بر طرف کنید. همچنین هضم غذاها را برای شما راحت تر می کند.

    6- کمک به روند از شیرگرفتن شیرخوار:

    برخی از مادران برای کاهش درد بعد از شیر گرفتن شیرخوار، عرق نعناع می نوشند. اگر می خواهید این کار را امتحان کنید و در حال شیردهی هستید، توصیه می شود فقط یک یا دو فنجان در روز میل کنید. روغن نعناع نیز برای همین منظور استفاده می‌شود.

    توصیه هایی درباره‌ی مصرف عرق نعنا در شیردهی:

    1- مصرف عرق نعناع، دمنوش‌های حاوی نعناع و یا مواد غذایی ای که به مقدار زیاد حاوی این ماده هستند، باعث کاهش ترشح شیر می‌شود. پس قبل از مصرف آن برای درمان، به این موضوع توجه کنید.

    2- افرادی که به گیاه نعناع حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می‌شوند. نه تنها عرق نعناع بلکه هیچ محصول غذایی ای که حاوی این ماده باشد را نباید مصرف کنند.

    3- میزان مصرف عرق نعناع در هربار مصرف، فقط نصف استکان است و نباید بیشتر از این مقدار مصرف شود.

    4- مصرف طولاتی مدت عرق نعناع توصیه نمی‌شود. چرا که در برخی از افراد به مرور زمان ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

    5- مصرف عرق نعنا در شیردهی برای کسانی که مبتلا به زخم معده یا روده هستند، مضر است.

    مطالعه بیشتر:

  • علايم حاملگي خارج از رحم در ماه اول
  • 1- دمنوش های لاغری در دوران شیردهی آیا بی ضرر است؟

    2- عرق رازیانه در دوران شیردهی چه فواید و چه عوارضی دارد؟

    3- استفاده از داروهای خواب آور گیاهی در بارداری و شیردهی

    4- خوردن عرق نعنا در بارداری آیا برای جنین مشکلی ایجاد نمی کند؟

    آیا مصرف عرق نعنا باعث کاهش سطح قند خون می شود؟

    یکی از عوارض عمده نوشیدن چای نعناع به مقدار زیاد این است که باعث کاهش ناگهانی قند خون می شود. بنابراین اگر بیماری دیابت دارید یا خونریزی قاعدگی شما زیاد است، بهتر است چای نعناع را از رژیم غذایی خود حذف کنید.


    آیا خوردن عرق نعنا در شیردهی مجاز است؟

    خیر. مصرف زیاد نعناع در هنگام شیردهی باعث کاهش شیر مادر می شود. همچنین محققان می‌گویند به علت متانول موجود در عرق نعناع، این ماده می‌تواند به شیر مادر منتقل شود و باعث اسهال یا سوزش پوستی برای شیرخوار شود. نعناع جزو گیاهانی است که به طور کلی هنگام شیردهی باید از مصرف آن اجتناب کرد. اما در بعضی مواقع برای معالجه یا در هنگام شیر گرفتن از آن استفاده می شود. تحقیقات نشان داده است که مصرف عرق نعنا در شیردهی باعث کاهش تولید و ترشح شیر می‌‌شود.

    آیا در شیردهی می توانم برای سوزش سر دل عرق نعنا بخورم؟

    اگر از بیماری ریفلاکس معده (GERD) یا ترش کردن رنج می برید، نوشیدن عرق نعناع می تواند وضعیت سلامتی شما را پیچیده کند. این گیاه آرامش بخش، دریچه ای را که معده را از مری جدا می‌سازد، شل می کند و باعث برگشت جریان اسید معده به مری می‌شود و وضعیت ترش کردن شما را بدتر می کند عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    آیا در هنگام از شیر گرفتن بچه می توان عرق نعنا خورد؟

    بله. برخی از مادران برای کاهش درد بعد از شیر گرفتن شیرخوار، عرق نعناع می نوشند. اگر می خواهید این کار را امتحان کنید و در حال شیردهی هستید، توصیه می شود فقط یک یا دو فنجان در روز میل کنید. روغن نعناع نیز برای همین منظور استفاده می‌شود

    نویسنده :
    تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

    منبع:

    momjunction

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    مبانی تغذیه با شیر

    این بخش در حال طراحی می باشد

    انگیزه

    برخی از نوزادان به دلایل مختلف دچار دل دردهای شدید و یا مشکلات گوارشی می‌شوند. در این شرایط می‌توان به دستور پزشک از داروهای گیاهی مختلفی استفاده کرد؛ یکی از این داروهای گیاهی عرق نعناست. عرق نعنا برای نوزادان یک داروی موثر برای تسکین دل درد و مشکلات گوارشی آن‌هاست.
    برای کسب اطلاعات بیشتره درباره فواید عرق نعنا برای نوزاد و نحوه مصرف آن، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

     

    بله؛ عرق نعنا به خاطر داشتن متانول دارای خواص تسکین دهندگی است؛ این عرق گیاهی برای نوزادانی که دچار نفخ، دل درد، سرماخوردگی، حالت تهوع یا مشکلات ریوی شده‌اند، بسیار می‌تواند مفید باشد.

    توجه داشته باشید که میزان مصرف این عرق مفید برای نوزادان، باید تحت نظر پزشک باشد.عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    عرق نعناع به دلیل اینکه خاصیت ضد اسپاسمی دارد، برای در درمان دردهای شدید ناشی از سوزش سردل و گاز معده بسیار مفید است. همچنین به دلیل داشتن متانول که خاصیت تسکین دهندگی دارد، یکی از موثرترین داروهای گیاهی برای برطرف کردن نفخ، گاز معده و قولنج نوزاد است و سبب آرام شدن عضلات تحریک شده بدن نوزاد می‌شود.

    نعنا گیاهی است که خاصیت ضد باکتری دارد و همین خاصیت سبب می‌شود معده نوزاد خنک شده و حالت بی حسی پیدا کند که بلافاصله دل درد نوزاد را برطرف می‌کند. البته ماساژ دادن شکم کودک و همچنین استفاده از حمام آب گرم، می‌تواند راه حلی موثر برای درمان دل درد و تسکین عضلات معده نوزاد باشد.

     

    طبق توصیه‌ یکی از متخصصین اطفال، اول نوع درد در کودکان باید تشخصی داده شود و بعد از عرق نعنا استفاده کنید. اما به طور کلی می‌توانید چند برگ نعنا را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سپس بگذارید تا دم بکشد. بعد اجازه دهید که عرق نعنا سرد شود. آب نعنای سرد شده را به وسیله‎ یک قاشق چای خوری به کودک بیمار بدهید. از این عرق گیاهی روزانه ۳ بار و هر بار یک قاشق چایخوری، به صورت رقیق شده بدهید.

    بهتر است درباره کودکان یک تا ۵ سال بر حسب افزایش سن و وزن تعداد قطرات را بیشتر کنید. فقط یادتان باشد از دادن دوز بالای عرق نعنا به کودکان خودداری کنید تا متانول موجود در نعنا باعث بروز خطرات و صدماتی چون خفگی در کودک نشود. توجه داشته باشید که به کودکان زیر سه ماه عرق نعنا نباید بدهید؛ این داروی گیاهی شامل مقادیر زیادی متانول است که باعث خفگی نوزاد می‌شود.

    عرق نعنا ممکن است با برخی از داروهایی که مصرف می‎کنید تداخل داشته باشد و باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود. برای جلوگیری از این عارضه‌ها، در صورتی که قصد استفاده دارویی از این عرق گیاهی را دارید و تحت درمان دارویی هستید، این موضوع را به پزشک و یا متخصص طب سنتی اطلاع دهید.

    برخی از داروهایی که با عرق نعنا تداخل دارند:

    مصرف همزمان عرق نعنا و گریپ میکسچر، ایرادی ندارد، اما چون شربت گریپ میکسچر حاوی ترکیباتی از جمله قند و نعناست که برای رفع نفخ، دل درد و دل پیچه نوزادان شیر خوار استفاده می‌شود، بهتر است در صورت مصرف گریپ میکسچر، عرق نعنا استفاده نکنید.

    وجود عسل در شربت نعنا و عسل، این امکان را می‎دهد تا خیلی سریع انرژی از دست رفته برگردد. چون قندهای ساده موجود در عسل مثل فروکتوز، فورا جذب بدن می‌شوند. علاوه بر این، عسل خواص فوق‌العاده‌ای برای سیستم گوارش دارد. پس می‌توانید درون عرق نعنا مقدار کمی عسل ریخته و پس از حل شدن به نوزادان بالای ۶ ماه این ترکیب را بدهید.

    بهتر است تمام عرق‌های گیاهی از جمله عرق نعنا، در ظرف‌های شیشه‌ای نگهداری شوند. پس از ظرف‌های شیشه‌ای، ظرف‌های فلزی، بهترین ظرف‌ها برای نگهداری از عرق‌ها هستند. دمای نگهداری نیز باید زیر ۳۰ درجه سانتیگراد باشد.

     

    ذکر این نکته در پایان ضروری است که زیاده‌روی در مصرف نعنا و فرآورده‌های آن، نظیر عرق و اسانس، برای کودکان و نوزادان مضر بوده و بر سیستم گوارش، حرکات تنفسی و قلب کودک تاثیر منفی می‌گذارد؛ پس فراموش نکنید که حتما دوز مصرفی را با مشورت پزشک مشخص کنید و خودسرانه به مصرف عرق نعنا در نوزادان نپردازید.

    در آخر پیشنهاد می‌کنیم دو مقاله مفید «خواص ترنجبین برای نوزاد» و «خواص شیرخشت برای نوزاد» را مطالعه کنید.

    بی صبرانه منتظر خواندن تجربیات و نظرات شما در انتهای همین صفحه هستیم.

     

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    وب‌ سایت

    بازگشت غذا از معده به لوله مری را ریفلاکس یا در مقالات انگلیسی بطور خلاصه GERD میگویند. برخی نوزادان میزان ترشحات بیرونی شان زیاد است و برخی کم. و ممکن است شما بعنوان والدین نوزاد، از این موضوع نگران شوید. در این مقاله به بررسی این مساله می پردازیم.

    بستگی دارد. برای نوزادان کاملا طبیعی است که بعد از غذا خوردن، تراوش یا حتی گاهی بدون دلیلِ واضح یا خطری، استفراغ داشته باشند. در واقع برخی نوزادان نسبتا زیاد ترشح آب دهان دارند و اثرات بدی نشان نمیدهند. این اتفاق تراوش نامیده شده و در اغلب نوزادان با رسیدن به یک سالگی از بین میرود.

    اما وقتی نوزادان خیلی ترشح دارند و بر رشدشان تاثیر دارد یا باعث گلو درد یا مشکلات تنفسی میشود به آن بیماری ترشح معده-مری یا GERD میگویند. نشانه های دیگر آن ممکن است شامل سرفه یا کثیف شدن پیشبند هنگام غذا خوردن باشد یا اینکه علایم دردهای شکمی ظهر شود: مثلا قوسی کردن کمر، بالا کشیدن پاها، جیغ زدن هنگام بیدار شدن

    اگر نوزادتان کم و بیش ترشح دارد اما ناخوش به نظر نمیرسد و به خوبی وزن اضافه میکند احتمالا نیاز ندارید به دکترش ببریدش، فقط در چکاپ بعدی این موضوع را نزد دکتر ذکر کنید. از طرف دیگر اگر فکر میکنید ترشح کردن، دارد نوزادتان را دچار مشکل میکند و افزایش وزن نوزاد را تحت تاثیر قرار میدهد یک ویزیت را هرچه زودتر که توانستید برنامه ریزی کنید. پزشک نوزادتان میتواند به شما بگوید آیا نوزاد GERD  دارد یا نه و به شما کمک کند که مشکلش را برطرف کنید.عرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    بعلاوه اگر نوزادتان بعد از غذا شدیدا استفراغ میکند پزشکتان را مطلع کنید. نام این اتفاق، استفراغ پرتابی است و ممکن است نشانه ای از انقباض معده باشد، این پدیده ممکن است منجر به مشکلات جدی مثل سوتغذیه و کم آبی شود.

    نوزاد ممکن است وقتی دچار تراوش شود که عضله تنگ کننده مری (لوله اتصالی مری به معده) ضعیف است یا درست کار نمیکند. این باعث میشود که غذا و مایعات شکمی از معده به بیرون بالا بزند و به دهان بیاید. همین اتفاق در بزرگسالان باعث سوزش معده میشود.

    دکتر نوزادتان را معاینه میکند و از شما میخواهد که علایم را شرح دهید. برای کاهش تراوش او احتمالا چند کار پیشنهاد میدهد که میتوانید در منزل امتحان کنید: مثلا:

    پزشک ممکن است پیشنهاد دهد اگر خودتان شیر میدهید شیر گاو را از برنامه غذایی تان حذف کنید یا به ترکیب غذایی ضدآلرژی برگردید. چون علایم تراوش میتواند با عدم تحمل پروتئین های ویژه شیر ایجاد شود. اگر این راه حل ها کارگر نبود پزشک ممکن است دارو تجویز کند، برخی نوزادان سریعا به آنتی اسیدها و از خنثی کننده اسید پاسخ میدهند (اما هرگز این داروها را بدون مشورت دکتر به نوزادتان ندهید) ممکن است نوزادتان چند ماه با دستور پزشک، دارو مصرف کند. اگر این داروها جواب نداد پزشک ممکن است آزمایشهای بیشتری انجام دهد یا شما را به متخصص معده ارجاع دهد تا مطمئن شود مشکل GERD است.

    سعی کنید هنگام غذا دادن او را در موقعیت عمودی تر نگه دارید و کمی بعد از غذا خوردن کمی در موقعیت ایستاده بماند (مثلا درست بعد غذا روی شکم نخوابانید و چرت هم نزند، پوشکش را عوض نکنید)

    مقدار کمتری شیر پستان به او دهید یا غذای ترکیبی هم میتواند کمک کند. میتوانید مقدار کمتر ولی دفعات بیشتر غذا درست کنید و اطمینان حاصل کنید بعد از هر بار غذا به خوبی آروغ بزند.

    از پزشک بپرسید آیا باید شیر پستان را برای نوزاد غلیظ کنید؟ و آیا ترکیب با کمی سبوس برنج یا استفاده غذایی که برنج اضافی دارد مجاز است یا خیر؟ (پزشک توضیح میدهد چگونه ترکیب سبوس به شیر را انجام دهید نیاز دارید که بطری سرسینه با سوراخ بزرگتری یا ریزش قابل تنظیم بخرید تا مایع غلیظ شده بتواند جاری شود)

    دور نگه داشتن نوزاد از دود تنباکو میتواند علایم تراوش را کاهش دهد و در هر صورت ایده خوبی است.

    شاید برخی والدین بخواهند نوزاد در بالشهای بازدارنده چرخش کودک بخوابد. اما متخصصان این را پیشنهاد نمیدهند؛ چون این کار (در صورتی که کودک با شکم به روی بالشت بخوابد) فشار بیشتری بر معده دارد و میتواند علایم تراوش را افزایش دهد. اما می توانید کودک خود را روی یک سطح شیبدار (10 تا 30 درجه) قرار دهید تا به اسید معده کمک کنید که در معده بماند و به سمت مری، بالا نیاید. (به این بالشها Reflux Board میگویند)

    متخصصان عموما پیشنهاد نمی‌دهند که نوزاد در کالسکه یا صندلی فنری یا تاب (حتی حفاظ دار) بخوابد. چون این محصولات برای این منظور ساخته نشده اند و ممکن است بالشتک هایی در اطرافشان داشته باشند که برای کودک خفگی ایجاد کنند، نوزاد میتواند حرکت کند و کالسکه را وقتی درست متوقف نشده به زمین بزند.

    بخوانید: ایمنی کودک در خواب

    نهایتا وقتی نوزاد روی شکم بخوابد، ممکن است علایم ریفلاکس افزایش یابد، منخصصان این نوع خوابیدن را خطرناک میدانند و  پیشنهاد نمیدهند؛ چون احتمال خطر مرگ کودک در خواب را نیز افزایش میدهد.

    برای یادگیری چیزهای بیشتر، در کانال تلگرام ninikadeh و یا در اینستگرام نینی کده ما را دنبال کنید.

    بسرم 2ماه میشه شیر تز شیر خودم تغذیه میکنمش اما شیر را میخورد وقتی که بیدار باشد قی میکند هر بار لباسهایش را تبدیل میکنم بسیار از شیر قی کردنش به تکلیف استم چی باید کرد

    با سلام.کوچولومون چهل وپنج روزشه.از وقتی که رفته تو چهل روز خیلی رفلاکس داره خیلی دل درد و جیغ های بدی میزنه.خودشو پیچ وقوس میده .دست وپا میزنه وقتی سر شونه میزاریمش مقادیر زیادی شیر (سفت شده )بر میگردونه لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    من برای دخترم از قطره colic ez استفاده کردم فوق العاده بود

    قطره پدی لاکت شبی 5 قطره برای آنزیمهای دستگاه گوارش نوزادان عالی هست ، همینطور روزی 5 قطره کولیک اد به فواصل 8 ساعت عالیه

    دختر من 9ماهشه از بدو تولد میاورد بالا تا الان.بعضی روزا به شدت از دماغ ودهنش میاره بالا هرچی که خورده.بردم دکتر سونوگرافی کرد از معده ش .گفت هیچی نیست.اگه هیچی نیست چرا پس دائم میاره بالا.میترسم معدش داغون شه.کمک

    سلام . پسر منم 7 ماهه است زیاد بالا میاره منم بردم ش پیش فوق تخصص سونو نوشت بردمش سونو گفت همه چیزش طبیعیه و باید هر 4 -3 ساعت یکبار شیرش بدی ولی بازم کارساز نشد منم موندم چیکار کنم …

    متاسفانه طب مدرن درمان درست و حسابی برای رفلاکس نداره…چون جزیی نگره و عموما درمان ها درمان نیستن…سرپوشی هستن برای علائم بیماری

    اما طب اصیل سنتی کلی نگره و عامل اصلی رو پیدا میکنه
    عامل اصلی رفلاکس در نوزادان و حتی بزرگسالان سردی و رطوبت شدید معده است
    با گرم کردن طبع معده، کاااملا علائم برطرف میشه

    حالا چ جوری باید معده نوزادمون رو گرم کنیم؟!!
    چند تا نکته رو باید رعایت کرد
    1-روغن مالی شکم تا سینه نوزاد با روغن هایی ک طبع گرم دارن
    بهترین روغن برای درمان رفلاکس روغن سیاهدونه است…اما اگه بعد از چندبار استفاده دیدین پوست نوزاد داره جوش میزنه روغن رو عوض کنید…احتمال داره پوست نوزادتون ب سیاهدونه حساس باشه
    روغن کنجد و روغن زیتون هم برای گرم کردن معده نوزاد خوبن….پس روزی سه بار شکم از ناف تا زیر سینه چرب بشهعرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    2.مادر مصرف مواد بلغم زا رو محدود کنه…مث ماست دوغ ماهی کدو خورشتی و…(لیست بلغم زاها رو میتونید توی اینترنت ببینید)

    3.مصرف ی فنجون عرق یا دمنوش آویشن بعد از هروعده غذا (توسط مادر)
    4.دادن عرق نعنا رقیق ب نوزاد ب این شکل: یک ق چ عرق نعنا رو با 30سی سی آب جوشیده ولرم و خیلی کم نبات مخلوط کنید و با سرنگ یا قاشق یا قطره چکون یا…(هرچیزی بجز شیشه) ب نوزاد بدین

    معچزه روغن مالی رو تو همون ده دوازده روز اول و حتی کمترررر خواهید دید

    توروخدا انقد داروی شیمیایی ب خورد بچه هاتون ندین…اونم تو شرایطی ک خیلی راحت میشه از طریق طب اصیل سنتی درمان کرد

    سلام پسرم 2ماهشه مدام استفراق داره بعداز شیرخوردنیا لطفاراهنمایی کنید ضررندارد

    پسرمنم همینطوره چنتا فوق تخصص بردم گفتن زیادی و بفاصله ی کم شیرش نده. مثلا 2ساعت یبار بمدت 10 دقیقه. اینکارو کردم پسرم بهتر شد

    سلام پسرم چهل روزشه
    کم می خوابه .زیاد شیر میخوره. زیاد بالا میره. دل پیچکی شدید داره.چی کار کنم؟

    سلام. پسر منم همینطور بود کولیک داشت و زیاد استفراغ میکرد. کولیک رو نمیتونی کاریش کنی تا 3یا4ماه همینطوره ولی استفراغش رو میتونی با 2ساعت شیر دادن اونم بمدت 10دقیقه نه بیشتر خوب کنی. زیاد ک شیرش میدی اضافشو بالا میاره. خوابش هم خودتون باید تنظیم کنید

    برا کولیک تنها راه ماساژ ملایم کل بدن هست من امتحان کردم

    دخترم چهارده ماه داره و به پروتئین شیر گاو حساسیت داره و رفلاکس شدید داره.سه ماه امپرازول خورد .بعد بهتر شد.یکماه بعد از امپرازول وزن گیریش هم بهتر شد.اما دوباره بالا میاره و دکتر لانسوپرازول براش تجویز کرد و رانیتیدین
    خیلی بی اشتها شده و هر روز ضعیف تر می شه….خودم هم دیگه روحیه ندارم….نمی دونم چیکار کنم.هر بار که بالا میاره خیلی بهش فشار میاد و منم بدتر می شه حالم.کمک کنید.

  • عکس پروفایل پرسپولیسی خاص
  • سلام به دوستان
    دخترم 50 روزشه مدام بالا میاره اونم بعضی وقتا با شدت
    دکتر متخصص براش رانیتدین و colic و پدیلاکت داده
    ولی فایده نکرده در ضمن رانیتدین چند روز بیشتر بهش ندادم
    هر راه حلی بود انجام دادم فقط شیر بیشتر میخواد و هر یه ساعت شیر میخوره و بالا میاره و اگه شیر دادن کمتر از 2ساعت باشه بی قراری میکنه
    ممنون میشم از تجربیات عزیزان استفاده کنم

    باسلام.احتمالا فرزند شما عدم تحمل به شیر مادر و یا عدم تحمل به شیر مادر خورنده شیر گاودارد.حتما بررسی شود.به مادربگویید شیر گاوراقطع کند.ودرصورت عدم بهبودی بایدشیرخشک رژیمی تجویزشود.مثل شیرهای ال اف

    سلام
    در مورد رانیتیدین بهتره که سر خود قطع نکنید
    تا اونجایی که من میدونم
    رانیتیدین میزان «تولید» اسید معده را کاهش می‌دهد و در نتیجه جلوی التهاب و سوزش مری با اسید معده را می‌گیرد و به التهاب‌ها و سوختگی‌های پیشین فرصت می‌دهد تا بهبود یابند. رانیتیدین میزان استفراغ یا برگشت شیر را کاهش نمی‌دهد. برای دیدن تاثیرات بهبودبخش رانیتیدین باید از چند روز تا چند هفته صبر کرد.

    بعد از شیر خوردن کودکتان حتماً باد گلویش را باید بگیرید اگر رعایت کنید دیگر بالا نمیاورد

    من رانتيدين رو يك ماه دادم تا تاثيرش و ديدم.همونطور كه گفتن مجصولات گاوي و كيك و شيريني و بستني و هر چيزي كه توش كره و ماست و شير داره قطع كنيد .دليل اينكه كوچولوتون همش شير مي خواد اينه كه اسيد گلوش و مي سوزونن و با اين كار التيام پيدا مي كنه نبايد بهش شير بديد بهش پستونك بديد

    مریم :
    سلام دوستان
    با توجه به اینکه سیستم گوارش نوزادان در بدو تولد کامل نیست،دچار دل درد می شن ، دایمتیکون عالیه ، colic-ez آلمانی و چون رازیانه داره برای پسر خوب نیس

    باسلام
    امروزه اکثرا نوزادان پس از تولد دارای رفلاکس می باشند وهنوز علت دقیقش مشخص نیست، چنانچه نوزاد شیر برمی گرداند از دهان یابینی و خوب نمی خوابد دارای رفلاکس می باشد که اکثر دکترها شربت رانیتیدین هر 12 ساعت یکبار یک سی سی تجویز می کنن،

    قطعا برای ریفلاکس انجام سونو و گزارش اون احتیاج است در صورتی که بسیاری از نوزادان به خاطر حجم زیاد شیر خوردن در هر وعده با هوای زیاد دچارمشکل می شوند

    چرا به سوالات عزیزان هیچ پاسخی داده نمیشه
    پسر منم50 روزشه،خیلی بالا میاره تمام داروهاروامتحان کردم
    فایده نداره احساس میکنم اوضاش بدترم شده
    لطفا جواب بدین

    سلام مامان ساره جان
    عیبی نداره بچه منم ریفلاکسیه تو چهل روز تا شصت روز خیلی افتضاح بود شبا حالت خفگی میگرفت کلی شیر از دماغش بیرون میزد کلی نصف شب صدای قورت قورت بلند میداد من بخاطر زایمانم توان دکتر رفتن نداشتم از طریق پیشنهادای نت بچم بزرگتر شد خودش روز به روز بهتر شد تو سن کم بخاطر سبکیش راحت میشه ایستا ده نگهش دار حتما عارقش بگیر بعد شیر حتما عارقش بگیر تا نیم ساعت رو شونت بچرخونش اگه رو تخته بالشت بذار زیر دشک ولی زیر سرش نذار بدتره تا گشنه گشنه نشده شیرش نده حداقل دو ساعت شیر زیاد خواست بش نده کلش میاره بالا در کل بچهای استفراغی همیشه استفراغین باید بسازی الان قطره پدی لاکت میدم روزی سه قطره جدیدا دکتر برام امپرازول نوشته یه دوره میدم بعدش میندازم دور در کل بچها بزرگتر میشن بهتر میشن بچه من هنوز مدام استفراغ میکنه اما علایم وحشتناک اولیش رفته مامان گل رعایت کن و صبر کن تا بچت بزرگ شه اینا پیشنهادا و تجربیات منه مراقب نینیت باشعرق نعنا و رفلاکس نوزاد

    با سلام
    کودک من دو ماه و نیمشه خیلی گریه می کنه همیشه دهانش کف می کنه و بعضی اوقات شیر بالا میاره موقعی که گریه اش شروع می شه خودشه به عقب و جمع می کنه از رانیتیدین و موتولیوم استفاده کردیم ولی تا الان همیشه این درد رو داره خواهش می کنم که راهنمایی کنید .
    با تشکر

    با سلام. هر دو تا دخترای من ریفلاکس داشتن. یکی ۹ سالشه و الان ماشاله خیلی سرحاله . و دومی ۸ ماهشه و تازه داروهاشو قطع کردیم خدارو شکر خیلی خوبه. فقط سلامتیشونو اول مدیون خدا و بعد طبیب بی نظیری مثل دکتر سید مرتضی لسانی هستم. ایشون در این خصوص در ایران همتا ندارن و علیرغم سن بالا بالاترین مقام استادی در فوق تخصص کودک دارن. اسمش رو در اینترنت سرچ کنید و ادرس مطبشون رو در میدان سلماس یوسف اباد تهران بگیرید. مطمعن هستم یک عمر دعام میکنید که ایشون رو معرفی کردم. حمید خیرخواه

    سلام دخترم دو ماهشه و شدیدا کولیک و رفلاکس داره بخاطر رفلاکسش دکتر شیرخشک ای آر تجویز کردن. هر شیر دیگه ای بهش میدم از دماغ و دهنش میزنه بیرون. شیر ای آر بهش میسازه اما شدیدا یبوست گرفته میشه راهنمایی کنید برای یبوستش چیکار کنم؟ وقتی داره به خودش میپیچه و زور میزنه باید سریع پوشکشو باز کنم پاشو بگیرم بالا تا کمی بتونم دفع کنه.
    خواهش میکنم راهنمایی کنید چیکار کنم؟

    سلام

    من پیشنهاد می کنم عصاره میوه پرون (معادل فارسیش رو نمیدنم ولی توی جستجوی تصویر گوکل بنویسید prune تشونش میده.
    عصاره این میوه رو به نوزاد بدید. قبلا گرمش کنید بعد یک تا دو قاشق چایخوری هر بار قبل از شیرخوردن.

    عصاره پرون در بیمارستان بعد از عمل سزازین تجویز شد و بسیار موثر بود.

    امیدوارم کمک کنه

    ماساژ شکم با روغن زیتون و تحریک مقعد نوزاد با گوش پاک کن و وازلین را امتحان کنید

    سلام
    دل درد و دل پیچه و استفراغ معمولا با هم بروز می کنند.
    من این راهها رو امتحان کردم :

    شیر هر دو ساعت یکبار، بعد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رو شونه عمودی کمک می کنه که کمتر استفراغ کنه.

    دل درد و دل پیچه: دمنوش خونه ساز رازیانه و زیره. یک قاشق چایخوری از هر کدوم رو در یک لیوان آب به مدت ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم جوشوندم و صاف کردم. هر بار قبل از شیر خوردن به نوزاد دادم تا مقدار زیادی به رفع دل پیچه کمک می کند. اما صددرصد جواب نمی دهد.
    گاز رود و یبوست باعث دلپیچه میشه:با روغن زیتون دور ناف نوزاد رو ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دادم کمی به آرام شدن بچه کمک می کنه. ولی صددرصد نیست.
    حالا قصد دارم خودم شیرگاو رو از رژیم غذاییم حذف کنم. شاید کمک کنه.
    من بیشتر راههای آرام کردن بچه رو که اینجا معمولا پیشنهاد میشه و یا قطره های خورای مثل گریپ واتر رو امتحان کرذم اما گفتم احتمالا سایت های فارسی زبان درمان های گیاهی و موثرتری داشته باشند.

    یک سری داروهای بدون نیاز به نسخه پزشک (اینجا بهشون میگن : over the counter ) هیت احتمالا یکی از اونها رو هم امتحان کنم ببینم چی جواب میده

    برای یبوست prune concentration یا کلا prune juice عالیه . قصد دارم عصاره میوه پرون رو به نوزاد بدم ببینم چه میشود.

    برای گاز روده هم قطره Mylicon Infant Gas Relief Drops Dye Free رو قصد دارم امتحان کنم.
    نتیجه رو اگر تونستم اینجا می نویسم.

    سلام دختر من دوماه ونیمشه رفلاکس شدید داره بردم دکتر بهش موتیلیوم و رانیتیدین و پدی لاکت داده هیچ تاثیری نگذاشته بهش امپرازول هم داد بازم جواب نداد الان روزی چند نوبت رانیتیدین و موتیلیوم میدم بازم تاثیر نداره خودشو قوس میده گریه میکنه دهنش کف میکنه و دایما آب دهنشو قورت میده کلی عکس و سونوگرافی و آزمایش هم انجام داده ولی خوب نشده هیچ بهتر هم نشده تو رو خدا بهم کمک کنید تو این سن وزنش دو کیلو هفتصد گرمه البته قلبش هم دوتا سوراخ دار یکی بین دو دهلیزش یکی هم بین دو تا بطنش داروی کاپتوپریل وفروزماید هم مصرف میکنه به دادبچم برسید

    سلام درمان کامل برای بچه شما انجام شده تنها باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید که در حالت خوابیده شیر نخورد- نیمه نشسته باشد- حداقل تا نیم ساعت بعد تغذیه هم افقی قرار نگیرد
    حجم شیر را کم کرده و در عوض به تعداد دفعات اضافه کنید
    مشکل قلبی نوزاد شما در کاهش وزن اون تاثیر بیشتری دارد
    امپرازول تاثیر بیشتری دارد

    salam,,
    omidvaram bachaton khob bashe./
    mishe beporsam alan bachaton chetore va vaznesh chetore

    سلام من دوقلو دارم دخترم همیشه سرش رو به عقب میکشونه چه موقع شیر خوردن چه موقع خواب خیلی خوابش کمه وگریه میکنه بهم گفتن رفلکس داره بهش رانتیدین بده خوب میشه

    با سلام
    من خودم یک نوزاد 4 ماهه دارم که از حدود 15 روزگی دل دردهاش شروع شد،تجربیات من نشون میده علت بسیاری از دل دردها و بالا آوردن ها و بیقراریها،حساسیت به مواد غذایی هست،آلرژی زا ترین مواد غذایی برای مادر محصولات گاوی(شیر و لبنیات گاوی،گوشت گاو) و تخم مرغ و انواع توت و مغزها بخصوص بادام هست،در درجات بعدی سویا و فرآورده های مرتبط،بادمجان،گوجه فرنگی،ادویه جات و غیره هست که خودتون باید امتحان کنید ببینید نوزادتون به چی حساسیت داره،
    نوزاد من دختر هست،به توصیه پزشک متخصص طب سنتی خودم،از بود تولدش روزی یک بار جوشانده 2 قاشق غذاخوری رازیانه،1 ق غ بذر شوید و 1 ق غ گلذبابونه شیرازی میخورم که هم شیر رو زیاد میکنه و هم نفخ شیر رو تا حد زیادی برطرف میکنه.
    کلا باید سعی کنید از خوردن زیاد خوراکی های نفاخ پرهیز کنید و در کنارش از مواد و خوراکی های ضد نفخ استفاده کنید مثل دمنوش زیره،نعناع،عرق نعناع به مقدار کم(زیادش رفلاکس بچه رو بیشتر میکنه)،سبزیهایی مثل نعناع،شوید،گشنیز،جعفری،ریحان،تلخون و هر چیزیکه معده و روده خودتون رو سبک میکنه قطعا همین اثر رو روی بچه میگذاره.
    در مقابل از مصرف زیاد گیلاس،زرد آلو،موز،هلو،گردو،خیار باید پرهیز کرد.
    خیلی مواظب علائم آلرژی توی بچه ها که شامل دونه های ریز در بدن و صورت،قرمزی و کهیر،خارش چشم و گوش و بینی،پای سوخته،نفخ بسیار زیاد،رفلاکس شدید و در نهایت مدفوع بلغمی و آغشته به خون باشید،در صورت عدم رعایت،کودک دلبندتون ممکنه به عوارض بلند مدت آلرژی مثل آسم و آلرژی موندگار مبتلا بشه،شاید تصور کنید این رژیم ها سخته ولی با چند ماه رعایت کردن،یک عمر بی نیاز از دکتر و دارو میشید.
    در کنارش فراموش نکنید که حتما روزی 1200 میلی گرم قرص کلسیم مصرف کنید و از دادن هر داروی محتوی اسانس به کودکتون خودداری کنید،همچنین قطره های مولتی ویتامین در 4 ماه اول زندگی کودک.
    به امید داشتن نی نی های سالم

    سلام دختر من 25روزشه اول که بدنیا اومدش زردی داشتش بعد تا 15روزگیش خوب بودش بعدش کولیتش شروع شدش و وحشتناک گریه میکنه حتی گاهی اوقات زیر سینه هم گریه میکنه مدااام شیر میخوره تقریبا کمتر از نیم ساعته شیر خورونش هر بارم بیشتر از 20مین میک میزنه قشنگ هر کاری میکنم نمیتونم کنتراش کنم چون وحشتناک گریه میکنه سیاه میشه نفسش میخواد برا یهویی نفخ شدید دارا مدام باد خارج میکنه کولیک از بهش نساخت گریت میکچرزم همینطور نمیدونم دیگه چی بدم به بچم واقعااا موندم اصلا هم خواب نداره همشش بیداره طول رور کلا یکساعت لططططفا راهنمایی کنید ممنون مبشم :((

    سلام سیاه شدن و حالت خفگی و همچنین بی تابی و گریه نشانه رفلاکس معدست و البته با سونوگرافی میشه مطمئن شد…برای جلوگیری از نفخ بیشتر نوزاد تو غذایی که مادر میخوره از لبنیات باید پرهیز کنید و چیزایی که باعث نفخ میشن…

    با سلام
    نی نی من 7 ماهشه یه وقتای بالا میاره بعضی مواقع که غذا می خوره
    بهترین زمان برای تغذیه برای نی نییم کی هست

    سلام من پدر مهدی هستم.علائم رفلاکس بالا اوردن از دماق و دهان با فشار و کم خوابی و بی قراری و عوض شدن صدای گریه و گریه های ممتده و کاریش هم نمیشه کرد فقط باید تعداد دفعات شیر رو بیشتر و حجم شیر رو کمتر کنید..بعد شیر بیست دقیقه بصورت عمودی اروق بگیرید که معمولا روی شونه بی تابی دیده میشه که رو شکم خوابوندن یا کلا بصورت عمودی روی دو دست قرار دادنش هم خوبه و جایگزینه خوبیه…حتما با زاویه سی درجه باید بخوابه که من نی نی لای لای رو پیشنهاد میکنم یک جای خواب ارزون و با قابلیت تنظیم درجه خواب کودکه…کودکانی که شیر خشک مصرف میکنن معمولا از شیر خشک انتی رفلاکس باید استفاده کنن با قطره رانیتیدین …طول درمان این قضیه هم اگر بعد چهارماهگی نوزاد اوکی نشد بین شش ماه تا دوسالگی بچست.البته بعد پنج شش ماهگی چون نوزاد غذای جامد به سیستم غذاییش اضافه میشه بهبود سرعت پیدا میکنه..سعی کردم تجربیاتمو بگم امیدوارم کمک کنه و عزیزان نگران نباشن این پدیده یجورایی همه گیره. و در صورت درمان اصلا خطرناک نیست

    داداش من 40روزشه هر چی میخوره رو هم بالا میاره دکترشم بردیم گفته که هر دو ساعت 10دقیقه باید بهش شیر بدین ولی دو ساعت تحمل نمی کنه و خیلی گریه می کنه مادرمم مجبور می شه بهش شیر بده یه راه حلی کسی نداره

    نه هر دو ساعت نديد من دادم بدتر شد-حجم كم دفعات بيشتر-مثلا ٢يا٣يا٥دقيقه خوردول كرد آروغشو بگيرين ببينين كي ميخواد

    سلام خواهر زادم 40روزشه سینش خس خس میکنه بدون هیچ علایم سرما خوردگی بعد سرفه می کنه خیلی زیاد در حدی که کبود میشه ونفس کم میاره البته شیر هم پس میده وخیلی خودش رو جمع می کنه ممنون میشم راهنمایی کنید.

    خواهر من تازه به دنیا اومده الان 45 روزست ولی از 20 روزگی به بعد، همش شیر بالا میاره.دکتر هم بردیم گفت چیزیش نیست.
    حالا نمی دونیم چه کار کنیم

    سلام من يك بچه ٤ ماه دارم كه از نوزادي با دل درد شديد مواجه شد در يك ماهگي شروع به بالا اوردن كرد أين طور كه يك هو عق ميزد و تمامي معده خالي ميشد اوايل هفته اي بكبار به دكترش مراجعه كردم شيرشو عوض كرد اپتاميل داد خودم رژيم كرفتم ولي از بدو تولد تمام بدنش دون دون هاي قرمز ميزد ديگه هفته ايي دو بار عق ميزد تا سه مرحله وهر چي تو معده داشت بالا مياورد مثل موقع اي كه كسي مسموم ميشه بردميش پيش دكتر گوارش كودكان با پشنهاد دكتر شير نئوكيت دادم وهمچيين شير خودمو قطع كردم البته أصلا سينه نميگرفت هر بار كه ميخواست سينه بگيره سرشرو ميچرخوند و گوشش رو ميگرفت و گريه مي كرد بعد خوردن شير و رانيتدين و مولتيوم ديگه يكروز در ميون بالا مياره عكس معده گرفتم ولي هيچ فايده نداره امپرازول دادم بهش حساسيت داشت با توصيه دوستم با هزار مكافات پيش دكتر مقدادي بردم اون قرص باكلوفن وشربت زاداتين داده وشروع غذا كمكي با پوره سيب وهويج وگلابي و كدو كه نميخوره ولي هيچ تأثيري نداشت دكتر گفت اگه تا يك هفته خوب نشد برو تست الرژي بعد بالون تو معدش بزارم ديگه به خدا نمي دونم چكار كنم

    سلام
    احتمالش هست گه برای دندان درآوردن باه، علایمش از چهار ماهگی آغاز میشه,
    به نظر من هر موقع سوالی داشتین با مشکلی پیش اومد، فقط پیش دکتر متخصص خودش ببرید !

    سلام من ی دختر4ماهه دارم که کولیک داشت الان کولیک خوب شده ولی دیگه تو بیداری نه سینه میگیره نه شیشه توخواب باید بهش شیربدم خیلی هم وزنش کم چون باوزن 2کیلو بدنیا اومد علت شیر نخوردنش چیه

    باسلام پسر من سه ماهشه سه روزه که تو بیداری اصلا شیر نمیخوره همین که سینه رو یبینه جیغ میکشه و روشو بر میگردونه ولی فقط تو خواب شیر میخوره خواهشا کمکم کنید

    سلام شما شرح حال کاملی به مانداده اید. احتمالا به کودکتان شیشه شیر داده اید یا اینکه مشکل ریفلاکس معده دارد بهتره به متخصص اطفال مراجعه نمایید

    سلام عزيزم شير خشك مخصوص بدي انقدر اذيت نشه چي؟ درسته دلت ميخواد بهش شير مادر بدي-يا اينكه متخصص گوارش اطفال بردي؟

    سلام دوزمصرف رانیتیدین برای نوزاد2ماهه باوزن4500 چقدراست؟
    دکترش گفته 2 سی سی و2 سی سی شب.فکرمیکنم زیادگفته.
    واینکه ایارانیتیدین خواب اوره؟

    سلام باید طبق دستور متخصص کودکان دوز داروی مصرفی کودک خودرا تنظیم کنید خیر خواب آور نیست

    درود
    من پدر آوا ۴ ماه و یک هفته ای هستم،دخترم بخاطر آلرژی به شیرگاو نئوکیت میخوره،الان وزنش ۶ کیلو صد خالص،وزن تولد خالص ۳ کیلو ۲۵۰ بود،حدود دو هفته شیر کم میخوره و دکترش زینک داد خوب نبود دکتر بهرامی در علی اصغر دکترش،اما باتوجه به اینکه ایشون مطب نداره و اینکه دخترم روزی یکبار یا کمتر بالا میاره و وزنش از منحنی رشد کمتر و اشتها به شیر نداره میخاستم بپرسم پیشنهاد درمانی چیه و پرسش مهمتر اینکه دکتر که کارش گوارش و تغذیه و رفلاکس باشه که بشه اعتماد کرد ونسخش انجام داد سراغ دارین؟

    سلام،از نظر وزنی که فرمودید مشکل ندارن و وزن ایده الی دارن،بالا آوردن هم میتونه بعلت رفلاکس معده باشه،که تمامی متخصصین کودکان میتوانند در این زمینه کمکتون کنند

    سلام .
    اقای دکتر اختر خاوری گوارش اطفال بسیار باحوصله و مجرب هستند.پسر من هم 4 ماهشه.مشکل رفلاکس و حساسیت به پروتیین گاوی رو روزهای اول تولد تشخیص دادند.مطبشون جمالزاده.تهران

    سلام من یه دختر15ماهه دارم ازموقع تولدش تاحالا یه شب نخوابیده نیم ساعت به نیم ساعت بیدارمیشه تابهش شیرندم همش جیغ میزنه وگریه میکنه دکترش گفته ریفلاکسه بهش امپرازول داده یه ماهه میخوره ولی فرقی نکرده به نظرتون به دنباله درمانش برم یا اینکه خودش تویه سنی درمان میشه نمیدونم چیکار کنم خودمم ازبیخوابی کم حواسی گرفتم خواهش میکنم راهنماییم کنید

    با سلام خدمت همگی
    دو دختر من هر دو رفلاکس داشتن که بزرگه هفت سالش و با مصرف یک دوره آمپرازول خوب شد ولی دختر دومم که سه سال و نیمشه دلل رفلاکسش حساسیت گاوی بود که هنوزم درگیرشیم
    ولی پسرم که الان بیست و پنج روزشه از هفت روزگی علائم رفلاکسش شروع شد، وزن گیریش خوب بود ولی کلیه علائم رفلاکس رو داشت و دکتر رانیتیدین و بی بی کر تجویز کرد. بعد از چند روز مصرف تاثیر خاصی نداشت وهمچنان بی خواب و بی قرار بود تا اینکه اینجا راهنمایی یه بزرگواری رو خوندم در مورد درمان طب سنتی و روغن مالی شکم نوزاد و رژیم غذایی بلغم مادر.
    انحام دادم و بعد از دو روز به طور معجزه آسایی میزان رفلاکسش کم شد، خوابش برگشت و آروم شد.
    دوستان مادرانی که خودشون طبع بلغمی دارن میزان رفلاکس بچه هاشون بیشتره و اگر رژیم بلغم رعایت نشه که چندبرابر میشه این رفلاکس

    چگونه اتاقی هماهنگ با سن کودک خود طراحی کنیم

    انواع هنرهای مختلف برای پرورش خلاقیت کودکان

    کودکان می توانند از دو سالگی دو زبان را یاد بگیرند

    یک جشن تولد متفاوت از آنچه تا کنون برای کودک خود گرفته اید

    استفاده شما از این سایت به منزله پذیرش قوانین نینی کده است
    : مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی دارند و توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
    تماس با نی نی کده

    © کلیه حقوق این سایت متعلق به نی نی کده میباشد . کپی طرح سایت جرم محسوب شده و پیگیری قضایی خواهد داشت. کپی برداری از مقالات جهت استفاده تجاری، بدون هماهنگی با مدیران سایت ممنوع بوده و دزدی محتوای معنوی تلقی می گردد.

    کپی بخشی از مطالب سایت (و نه کل مطلب) جهت رفرنس دادن، فقط با قراردادن لینک مستقیم به سایت نی نی کده مجاز است. طراحی توسط ماکرومدیا

    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد
    عرق نعنا و رفلاکس نوزاد
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *