عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

دوره مقدماتی php
عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک
عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک



سندرم تخمدان پر کیست وضیعتی است که اغلب با قاعدگی نامنظم مشخص می شود

 

عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

دوره مقدماتی php

سندرم تخمدان پر کیست وضیعتی است که اغلب با قاعدگی نامنظم ، افزایش رشد موهای زائد (هیرسوتیسم) و چاقی مشخص می شود. اما می تواند زنان را به اشکال متفاوت مبتلا کند. قاعدگی های نامنظم یا سنگین می توانند علامتی از این وضعیت در بالغین باشد. سندرم تخمدان پرکیست امکان دارد در زمانی که خانمی برای باردار شدن مشکل دارد بارز شود.علائم و نشانه های سندرم تخمدان پر کیست از اختلال در چرخه تولید مثل منشاء می گیرد. که بصورت طبیعی هر ماهه با آزاد شدن یک تخمک از تخمدان ( تخمک گذاری ) تکمیل می شود. نام این وضعیت از ظاهر تخمدانها، در زنانی که این اختلال را دارند گرفته شده است. ( تخمدان بزرگ و پر از کیست است) این کیست ها فولیکولهایی هستند که از کیسه های مایع حاوی تخمکهای نابالغ پر شده اند.

گرچه این وضعیت از زمانهای دور ذکر شده است، پزشکان این وضعیت را تخمدانهای پر کیست یا سندرم تخمدان پرکیست هم می نامند.

سندرم تخمدان پر کیست یکی از اختلالات شایع هورمونی در سنین باروری در زنان است که حدود 5 تا 10 درصد افراد را گرفتار می کند. تشخیص زود هنگام و درمان تخمدان پرکیست می تواند خطر عوارض طولانی مدت مانند دیابت و بیماری قلبی را کم کند .

سندرم تخمدان پر کیست اختلالی است که باعث قاعدگی نامنظم و افزایش هورمون مردانه می شود. تخمدانها کیست پیدا می کنند و ممکن است نتوانند تخمک آزاد کنند.برخی گیاهان دارویی در بهبود و درمان بیماری سندرم تخمدان پر کیست هستند که به قرار زیر می باشند:پنج انگشت: طب گیاهی می تواند در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثر باشد. اگرچه بهترین درمان، توسط پزشک صورت می گیرد، اما خوددرمانی با پنح انگشت Vitex agnus-castus نیز می تواند بهبود قابل توجهی را به ارمغان بیاورد. برای این منظور، می بایست حداقل ۳ تا ۴ ماه آنرا مصرف کنید تا نتایج را مشاهده کنید.

 

پنج انگشت در کنترل بیماری سندرم تخمدان پر کیست بسیار مؤثراست

 

 نخل اره ای: معلوم شده است که عصاره ی نخل اره ای فعالیت ضد آندروژنی داشته و می تواند در درمان سندروم پلی کیستیک که دلیل آن بالا رفتن سطح هورمون آندروژن در زنان است مؤثر می باشد. 

 نخل اره ای در درمان سندروم پلی کیستیک در زنان است مؤثر می باشد

گل صدتومانی: اگرچه گل صدتومانی اغلب به عنوان دارویی برای دردهای دوره ای مثل فیبروئید در نظر گرفته می شود، اما هنگامی که به همراه شیرین بیان استفاده شود می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین برده و به باروری زنان کمک کند.  

 

گل صدتومانی همراه شیرین بیان می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین ببرد

 

 شیرین بیان: تحقیقات در چین نشان داده است که شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد. این گیاه همچنین از کبد و بافتهای غشایی در معده و مسیرهای تنفسی حفاظت می کند. شیرین بیان داروی خوبی برای باز یافتن سلامتی و بهبود بعد از بیماری است.   

 شیرین بیان می تواند در سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود نظم قاعدگی و باروری مؤثر باشد

  

درمان سندرم تخمدان پر کیستاز طریق طب سنتی :

مدت زمان درمان یک الی سه ماه طول می‎کشد و لازم است برای بهبود کامل در طول درمان مواد توصیه شده را به طور کامل مصرف نمایید.1. بادکش زیر شکم و کمر. سعی کنید این کار را توسط افراد باتجربه و مهارت انجام دهید.2. شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.3. مقداری عسل و سیاه_دانه نیم‎کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.4. داروی ترکیبی (زاج به اندازه یک نخود بیشتر نشود + یک قاشق مرباخوری عسل + یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده) ساخته و در ایام پاکی در 14 مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.5. درمان تکمیلی حجامت_عام (مهره‎های پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (در ناحیه ساکرال کمی پایین‎تر از مهره‎های کمری کاملا بین دو باسن)، حجامت_زیر_شکم هر دو هفته یک‎بار می‎باشد، که باید تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.تنبلی تخمدان بیماری زنانه شایعی است و درمان‎های مختلفی برای آن وجود دارد، بنابراین در صورت مشاهده علائم این بیماری نگران نشوید؛ کافی است با یک متخصص مشورت نموده و با یافتن عوامل ایجاد کننده آن درصدد درمان برآیید.

   

منبع:

 kakamani2.loxblog.com

عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

medplant.ir

 fun.baharfa.com

داروخانه گیاهی بیتوته

تخصص های دارای فرصت شغلی عالی!

ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

مشاوره تخصصی اینترنتی کردن کسب و کار

درکوتاه ترین زمان پاسخ سوال پزشکیت روبگیر

پیج اینستاگرامتو پر فروش کن

درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی

اصلاح فرم و اختلاف طول پاها

  • پیج اینستاگرام عکس فیک دخترونه
  • موخوره وشکنندگی موهاتو بااین روغن درمان کن

    آموزش 2ماهه نسخه خوانی با ارائه مدرک رسمی

    صفر تا صد کسب و کارتو اینترنتی میکنیم

    عدسی فتوکرومیک روبا%50تخفیف سفارش بده

    دریافت پاسخ پزشکی در کمترین زمان

    راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

    تقویت مو، ابرو و ناخن با این روغن طبیعی!

    Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

    سندرم تخمدان پلی کیستیک یک وضعیت رایج است که به عدم تعادل هورمونی در زنان در سن باروری مربوط می شود. آن با سطوح بالایی از آندروژن (هورمون های مردانه) در بدن مشخص می شود.همچنین محققان انسولین را به PCOS مرتبط می کنند، زیرا بسیاری از زنان مبتلا به این شرایط انسولین زیادی در بدنشان دارند.

    سطوح بالای انسولین باعث می شود تخمدان بیشتر هورمون مردانه تولید کند. چنانچه در این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند ثابت شد که زنان دارای PCOS، التهاب درجه پایین، نقش در مقاومت انسولین دارند. اما علت دقیق PCOS هنوز ناشناخته است. با این حال، ژنتیک عامل مهمی محسوب می شود چون به نظر می رسد PCOS در خانواده ها وجود دارد .

    این شرایط منجر به مشکلی مانند تغییرات در چرخه قاعدگی، کیست بر تخمدان ها و مشکلات بارداری می شود و می تواند باعث ایجاد علائمی نظیر پریود بی نظم یا طولانی مدت، رشد موی صورت و بدن، افزایش وزن، آکنه، پوست چرب، ریزش مو و یا ریزش موی مردانه شود. نشانه ها و علائم از یک فرد به فرد دیگر متفاوت هستند.

    این اختلال غدد درون ریز با افزایش خطر افزایش مقاومت انسولین، دیابت نوع 2، فشار خون بالا، کلسترول بالا و بیماری های قلبی همراه است. بنابراین، تشخیص زودهنگام PCOS بسیار مهم است. اگرچه هیچ درمانی برای این مشکل وجود ندارد، اما می تواند کنترل شود. برخی درمان های طبیعی ساده، داروها و شیوه های زندگی می توانند به مدیریت نشانه ها و کاهش عوارض کمک کنند.عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    در این بخش از نمناک درمانهای خانگی برای سندرم پلی کیستیک تخمدانی (PCOS) وجود دارد. هم چنین توصیه می شود حتما برای تشخیص درست و درمان با پزشک خود مشورت کنید. 

    محققان دریافته اند که مکمل دارچین می تواند به بهبود چرخه قاعدگی در زنان با PCOS کمک کند. علاوه بر این، یک مطالعه آزمایشی منتشر شده نشان می دهد که این گیاه می تواند به کاهش مقاومت انسولین در زنان با PCOS کمک کند.

    یک قاشق چای خوری از پودر دارچین را به یک لیوان آب داغ اضافه کنید. آن را به مدت چند ماه و یا تا زمانی که از نتایج راضی شدید، بنوشید.

    یا شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل پس از مشورت با پزشک خود مصرف کنید. معمولاً پیشنهاد می شود که یک کپسول (1.000 میلی گرم) در روز انتخاب کنید.

    همچنین می توانید این ادویه را در رژیم غذایی خود با پاشیدن پودرش در غلات، بلغور جو دو سر، پنیر، ساندویچ کره بادام زمینی و دیگر غذاهای دیگر اضافه کنید.

    توجه:نیازی نیست بیش از دو قاشق چای خوری از این ادویه در روز بخورید. اگر از این گیاه برای مبارزه با مقاومت انسولین استفاده می کنید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید، چون ممکن است سطح قند خون شما را کاهش دهد.

    یک قاشق چای خوری از برگ های خشک شده نعناع را به آب جوش اضافه کنید. بگذارید به مدت پنج تا 10 دقیقه بجوشد و این چای را دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.

    چای نعناع تند:

    چای نعناع تند به صورت تجاری موجود است و می توانید از یک تا دو بار در روز از این چای لذت ببرید تا بیش ترین سود را ببرید. فقط 10-15 برگ نعناع تند را در آب جوش بریزید و اجازه دهید که حدود سه دقیقه بماند و از آن لذت ببرید.

    3. درمان تخمدان پلی کیستیک با سرکه سیب:

    دو قاشق چای خوری سرکه سیب را با یک لیوان آب مخلوط کنید.هر روز صبح و قبل از غذا آن را بخورید. به مدت چند هفته ادامه دهید و یا تا زمانی که شاهد بهبود باشید.

    شما می توانید به تدریج مقدار مصرف سرکه سیب را تا دو قاشق سوپ خوری در هر لیوان، دو یا سه بار در روز افزایش دهید. اگر طعم آن بیش از حد برای شما قوی است، سرکه سیب را با آب پرتقال و یا هر نوع آب میوه دیگری مخلوط کنید.

    4. زغال اخته مناسب درمان تخمدان پلی کیستیک:

    سه قاشق چای خوری دانه زغال اخته را در آب خیس کنید و بگذارید شش تا هشت ساعت بماند. یک قاشق چای خوری از دانه های خیس شده را همراه مقداری عسل در صبح با شکم خالی بخورید.

    همچنین می توانید یک قاشق چای خوری از این دانه ها را حدود 10 دقیقه قبل از نهار و یک قاشق چای خوری قبل از شام بخورید. این درمان را به مدت چند هفته ادامه دهید تا زمانی که شاهد بهبود باشید.همچنین می توانید دانه های زغال اخته را نیز در رژیم غذایی منظم خود بگنجانید.

    5.نخلک (نخل بادبزنی) موثر در درمان تخمدان پلی کیستیک:

    به مدت چند ماه، روزانه 320 میلی گرم از عصاره نخلک را مصرف کنید. اگر عصاره را می خورید، یک قاشق چای خوری در هر روز خوب است.

    توجه:اطمینان حاصل کنید که قبل از خوردنش یا هر درمان گیاهی دیگر برای PCOS، برای تضمین استفاده ایمن و موثر گیاهان، با پزشک متخصص بالینی مشورت کنید. 

    6. درمان تخمدان پلی کیستیک با گیاه پنج انگشت:

    یک فنجان آب بجوشانید و یک قاشق چای خوری تازه یا خشک گیاه پنج انگشت را به آن اضافه کنید. بگذارید حدود 10 دقیقه بماند. هر روز به مدت چند هفته یا چند ماه این چای را بخورید تا بهبود پیدا کنید.عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    زمانی که از نتایج راضی شدید، استفاده از آن را قطع کنید.هم چنین شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل مصرف کنید. برای مصرف مناسب و مفید، با پزشک خود مشورت کنید. 

    7. روغن ماهی برای درمان تخمدان پلی کیستیک:

    روغن ماهی که غنی از اسیده ای چرب امگا 3 است، به کاهش آندروژن و افزایش حساسیت انسولین کمک می کند. مطالعه ای نشان می دهد که اسیده ای چرب امگا 3 می توانند علائم PCOS را با متعادل کردن سطوح آندروژن بهبود ببخشد.علاوه بر این، خوردن ماهی های چرب و یا مصرف مکمل های روغن ماهی می تواند به کاهش تورم، کاهش چربی بدن و مبارزه با بیماری های مزمن کمک کند.

    هیچ میزان مشخصی برای مصرف ماهی یا مکمل آن وجود ندارد ، شما می توانید یکی را دو یا سه بار در روز مصرف کنید و یا توسط پزشک خود پیشنهاد کنید.

    8. درمان تخمدان پلی کیستیک با شیرین بیان:

    یک قاشق چای خوری گیاه شیرین بیان را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد و بعد آن را صاف کنید. این چای را برای چند هفته، هر روز دو یا سه بار بنوشید.

    هم چنین شما می توانید این گیاه را به شکل مکمل مصرف کنید. می توانید یک چهارم قاشق چای خوری را دو یا سه بار در روز به مدت چند هفته بخورید. دقت کنید که با پزشک خود مشورت کنید، تا مقدار مناسب برای این کار پیدا کنید.

    نکته:ریشه شیرین بیان ممکن است برای کسانی که از فشار خون بالا یا بیماری قلبی، کلیوی یا کبد رنج می برند، مناسب نباشد. همچنین ممکن است تاثیری بر میزان گلوکز خون داشته باشد.

  • پروفایل مادر فوت شده جدید
  • 9. ریحان مناسب درمان تخمدان پلی کیستیک:

    روزانه هشت تا 12 ریحان بخورید.

    گزینه دیگر نوشیدن چای ریحان، چند بار در روز یا خوردن این گیاه به شکل مکمل است. برای مقدار مناسب، با پزشک خود مشورت کنید.برای چند ماه از این درمان ها استفاده کنید.

    توجه:ریحان تمایل دارد سطح گلوکز خون را کاهش دهد، بنابراین اگر داروهای دیابتی را مصرف می کنید این گیاه را به دقت مصرف کنید. همچنین ممکن است که این گیاه لخته شدن خون را کند کرده و با داروهای ضد انعقاد ارتباط برقرار کند.

    10. درمان تخمدان پلی کیستیک با گل صدتومانی:

    اگر مطالب قبلی سلامت نمناک را مطالعه کرده باشید می دانید که گل صدتومانی بیشتر به عنوان دارویی برای دردهای دوره ای مثل فیبروئید استفاده می شود، اما هنگامی که به همراه شیرین بیان استفاده شود می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک را از بین ببرد و به باروری زنان کمک کند. 

    11. راه درمان تخمدان پلی کیستیک با کروم:

    غذاهای غنی از کروم شامل بروکلی، لوبیا سبز، گوجه فرنگی و جو است. در حقیقت فقط یک وعده بروکلی، 53 درصد از نیازهای روزانه کروم 25 تا 35 mcg را تامین می کند.

    عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    12.نخل اره ای برای درمان تخمدان پلی کیستیک:

    تحقیقات ثابت کرده است که عصاره ی نخل اره ای فعالیت ضد آندروژنی دارد و می تواند در درمان سندروم پلی کیستیک زنان مفید باشد. 

    حرف آخر:

    هیچ کدام از این درمان ها نباید بدون مشورت با متخصص انجام شود ؛ هنگام مصرف درمان های گیاهی برای درمان طبیعی PCOS، ضروری است که با یک پزشک متخصص بالینی مشورت کنیم، چون اغلب گیاهان که با کاهش سطح تستسترون کار می کنند، منجر به افزایش سطح استروژن به دلیل تبدیل شدن آندروژن ها به استروژن می شوند.

    درمان های طبیعی به مبارزه با این مسائل با پیشنهاد راه هایی برای حمایت از متابولیسم استروژن و بهبود پاک سازی استروژن کمک می کنند. به عنوان مثال، افزایش مصرف فیبر در رژیم غذایی شما به ارتقا تشویه استروژن کمک می کند. 

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
    زیر استفاده کنید

    https://moshavere.niniban.com/

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    سلام، ممنون از توجه و لطف شما

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    سلام، ممنون از توجه و لطف شما

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    سلام و ممنون از توجهتون

    برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
    زیر استفاده کنید

    https://ninisoal.com/

    سلام
    و ممنون از توجهتون

    برای
    طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنیدعرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    https://moshavere.niniban.com/

    همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

    http://bit.ly/31AMOqp

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    * لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
    همچنین شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

    سلام دوستان🙄

    من تخمدان پلیکیستیک دارم😣، با توجه به چیزایی که شنیدم و خوندم متوجه شدم خوردن عرق رازیانه برای کمک به بارداری خوبه، وقتی پریودم تموم شد شروع کردم به خوردن عرق رازیانه و عرق بومادران، تو یه ماه حدود دو بطری عرق رازیانه مصرف کردم! من پریود منظمی داشتم و دوره هام ۲۷ روزه بود ولی این ماه ۳۳ روزه شد و خبری از پریود نیست🤔، بنظرتون عرق رازیانه باعث شده پریودم نامنظم بشه!!!😕

    چون سه بار بی بی چکم گذاشتم ولی منفی بوده😔

    عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    فکر نمیکنم تو مصرفش زیاده روی کرده باشم چون تو روش های درمان تخمدان پلی کیستیک با عرق رازیانه به مصرف شبی یه لیوان اشاره کرده بود که مصرف من کمتر ازین حرفا بود ولی نمیدونم چرا اینطوری شدم😟

    عرق رازیانه که منظم می‌کنه. شاید بارداری. نخور سقط میاره

    ۶ ماه قبل پریودم نامنظم بود که با دوفاستون مرتب شد

    چهار دوره مصرف کردم که نتیجه گرفتم و مرتب شد

    ممکنه عوارض رازیانه نباشه و دوباره نیاز به مصرف دوفاستون داشته باشم

       لباس بارداری ضد امواج الکترومغناطیس

    آخه سه بار بی بی چک گذاشتم

    برند مدیکور

    و منفی بود

    نا امید شدم از باردار شدن😢

    میخوام برم مرکز ناباروری  

    کسی نظری نداره؟؟؟؟

    رازیانه  باید مثل قرص جلوگیری استفاده کرد یعنی تو پریودی قطع بشه

    یا تجربه استفاده از عرق رازیانه؟

    اصلا واقعا فایده داره مصرفش

    یا داروهای شیمیایی بهتره؟

    هرچند من الان متفورمینم مصرف میکنم 

    من خیلی دیدم که که با مصرف درست رازیانه و چیزای دیگه باردار شدن.

    اره بعد از اتمام پریودم شروع کردم به مصرفش ولی دیگه پریود نشدم که قطع کنم مصرفشو

    منم بخاطر این مصرفشو شروع کردم ولی بدتر شد!!!

    چند ساله واسه بارداری اقدام کردین

    عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    چه جوری متوجه شدین پلی کیستیک هستین؟با سونو یا ازمایش خون؟

    من یه بارداری پوچ داستم که سال گذشته سقط شد بعد گذشت سه ماه از سقطم دوباره اقدام کردم

    حدود ۸ ماه گذشته از اقدام دومم

    سلام

    دوفاستون یه مدت پریود منظم میکنه 

    اما بعد قطع قرص ممکنه چند ماه حتی جلو بندازی

    اما دوباره همان آش همان کاسه هست

    سعی کن درمان گیاهی داشته باشی ..

    ان شاالله ک شما باردار باشی دیگه نیاز ب این درمان ها نداشته باشی 

  • عکس برای پروفایل پسرانه فاز سنگین
  • خیلی دارو مصرف کردم، متفورمینم حالمو خیلی بد میکنه واسه این دنبال جایگزین برای درمانم بودم که بازم واسه مرتب شدن پریودم به نتیجه نرسیدم

    عزیزم از روز ۵ سیکلت بخور تا روز تخمک گذاریت.چون قاعده آور هست باعث سقط میشه.ورزش روزانه داشته باش. عسل و سیاه دونه هم روزانه بخور. البته با نظرت پزشکت اینارو مصرف کن چون اگه پرولاکتینت بالا باشه نباید رازیانه بخوری.ان شاء الله به زودی مامان میشی عزیزم❤❤

    آخی شما تازه باردار شدین

    شما هم مشکل تنبلی تخمدان داشتین؟

    کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

    قوانین و مقررات

    نی‌نی‌سایت می‌باشید

    مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
    آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
    مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
    صفحه
    “شرایط استفاده از سایت”
    را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
    بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
    و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

    وجود کیست
    در تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک از بیماری‌های شایع در خانم‌ها است که میتواند
    مشکلات فراوانی را برای آنها همراه داشته باشد، این بیماری، مربوط به سن خاصی
    نبوده اما با شروع سن باروری احتمال ابتلا به آن بالا می رود و در سنین ۲۰ تا ۴۲
    سالگی بیشتر دیده می شود؛ در بیشتر موارد ابتلا به این کیست به دلیل عدم آگاهی و
    داشتن اطلاعات اشخاص، از علائم و راه‌های ابتلا به آن است. کیست‌های تخمدان
    عبارتند از توده‌های تخمدانی معمولاً خوش‌خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید می‌شوند
    و در بسیاری از موارد از فولیکول‌های سطح تخمدان سرچشمه می‌گیرند.

    در طب سنتی
    علت ایجاد کیست تخمدان را اغلب ناشی از غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانها
    دانسته و یکی از شایعترین علت بروز آن را استحمام در ایام قاعدگی می‌دانند. از علل
    دیگر بروز آن، مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی از جمله میوه‌هایی مثل خیار و گوجه
    فرنگی، عدس، کاهو، مرکبات ماست و دوغ است. همچنین چهار زانو نشستن در مکان‌های سرد
    و سفت و مرطوب مثلا روی سیمان و پله و موکت و چمن و داخل حمام میتواند باعث جذب
    رطوبت و رشد کیست در تخمدانها شود. یکی از روش‌های کاربردی در طب سنتی استفاده از
    گیاهان دارویی به ویژه درمان کیست تخمدان با رازیانه است.

    رازیانه و
    عرق رازیانه خواص متعددی داشته برخی خواص دارویی آن عبارتند از: تقویت چشم، کم کرن
    خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع
    اختلالا قاعدگی و علائم یائسگی و … است. همچنین بین مصرف رازیانه و چاقی صورت و
    بزرگ شدن سینه و نیز رازیانه و لاغری ارتباط وجود دارد.

    عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام می‎دهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیست‎ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود.

    درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از 90 درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

    یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید.

    استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

    زهرا حیدر به تشریح چگونگی ایجاد و راه‌های درمان کیست تخمدان به عنوان یکی از مشکلات شایع در زنان پرداخت.

    به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیست تخمدان یکی از شایع‌ترین عارضه‌ها در زنان  است. با این وجود کیست های تخمدان در ۹۵ درصد موارد خوش‌خیم است.

    زهرا حیدر، فلوشیپ نازایی و آی وی اف، درباره چگونگی درمان کیست تخمدان گفت: عملکرد تخمدان در هر ماه به شکل دوره‌ای منجر به تخمک‌گذاری و تولید نطفه یا سلول جنسی در  زنان می‌شود.

    او افزود: درصورت عملکرد نامناسب در تخمدان کیست ایجاد می‌شود. باید دانست کیست‌ها انواع و اقسام دارند. برای مثال برخی از کیست‌ها خوش‌خیم و ممکن است در طول سال یک یا دو بار عملکرد مناسب نداشته باشند.

    این پزشک زنان مطرح کرد: معمولا سایز این نوع کیست‌ها زیر سه سانت بوده و خود به خود از بین می‌روند. گاهی اوقات در داخل کیست‌ها خونریزیی اتفاق می‌افتد و خونریزی خود به خود متوقف و با مصرف قرص‌های جلوگیری برطرف می‌شود.عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    او گفت: وجود کیست‌ در رحم نگران کننده نیست. اگر کیست به شکل گذرا ایجاد شده و فردی سابقه پریودهای منظم داشت مشکلی برایش ایجاد نمی‌کند.

    کیست‌ها زمینه ژنتیک دارند

    این فلوشیپ نازایی گفت: بدترین نوع کیست تخمدان آندومتریوز یا کیست‌های شکلاتی است در افراد با وجود زمینه ژنتیکی بروز می‌کند.

     حیدر اظهار کرد: کیست‌ها معمولا زمینه فامیلی داشته و با خونریزی بروز می‌کنند. این کیست‌ها در دراز مدت ذخیره تخمدان را کاهش می‌دهند. این کیست‌ها با دردهای مزمن لگنی همراه است. افراد مبتلا به این نوع کیست‌ها به محض تشخیص نوع کیست باید درمان مناسب برایشان انجام شود.

     به گفته او به زنان متاهل  برای درمان کیست شکلاتی پیشنهاد می‌شود تا در اسرع وقت بارداری برایشان اتفاق بی‌افتد، چون بیشترین مانع برای رشد کیست‌ها بارداری است.

    کیست‌های پلی کیستیک چگونه درمان می شوند؟

    حیدر درباره درمان افراد مبتلا به کیست‌های پلی کیستیک گفت: این افراد معمولا از موهای زاید برخوردار یا دچار طاسی مردانه می‌شوند.

     او افزود: این افراد پریودهای نامنظم دارند. کیست این افراد ریز است. بروز این مقوله هم زمینه ژنتیک دارد. این افراد نیز علاوه‌بر پریودهای نامنظم و پر مویی از دچار اختلالات باروی نیز هستند. در اکثر مواقع این افراد نیازمند اقدامات کمکی برای بارداری هستند.

     این پزشک اظهار کرد: به این افراد کاهش وزن پیشنهاد می‌شود، چون با کاهش وزن تخمک‌گذاری به شکل مرتب اتفاق می‌افتد. در گاهی اوقات نیز درمان‌های کمک دارویی  و ای وی اف  انجام می‌شود.

     حیدر تاکید کرد: هر خانمی که درگیر پریودهای نامنظم است به پزشک مراجعه کند تا بر اساس مشکلات زمینه‌ای درمان‌های مناسب برای آنها انجام شود.

    داروهای گیاهی مضر برای درمان کیست‌های تخمدان

    برخی از پزشکان مصرف داروهای متفورمین یا عرقیجات گیاهی را برای درمان کیست‌های تخمدان  را پیشنهاد می‌کنند، این فلوشیپ نازایی در این باره تاکید کرد: مصرف رازیانه برای درمان کیست تخمدان پیشنهاد نمی‌شود. چون  روش درمان اختلال قاعدگی و درمان کیست با یکدیگر متفاوت است. برای مثال در کیست‌های آندومتریوز  فرد باید در اسرع وقت باردار شود تا روند درمانش به شکل مناسب انجام شود. همچنین در سندروم پلی کیستیک مصرف رازیانه مشکل را  تشدید می‌کند .

     حیدر افزود: متفورمین برای درمان افراد مبتلا به پلی کیستیک مصرف می‌شود. به‌طور مثال برای زنان بالای40 سال به دلیل اینکه ذخیره تخمدان‌شان اندک و بدن به سمت یائسگی پیش می‌رود مصرف متفورمین بی‌تاثیر است. همچنین اگر فرد به دلیل گرگرفتگی، تمایلی به فرزندآوری ندارد، می تواند با مصرف رازیانه  گرگرفتگی را کاهش و پریودها را منظم کند.

     به گفته او طب سنتی برای همگان یک نسخه واحد می‌پیچد. درحالی که این مقوله علمی نیست، بلکه باید هدف، خواسته و نوع بیماری فرد تحت بررسی قرار بگیرد و بر اساس این موارد درمان را انجام داد.

     این فلوشیپ نازایی تاکید کرد: زنان مبتلا به کیست تخمدان می‌توانند با مراجعه به متخصصان بارداری کیست‌شان را درمان و باردار شوند. این در حالی است که برخی افراد مبتلا به کیست‌های آندومتریوز برای درمان کیست و بارداری به پزشک مراجعه کرده و با مصرف قرص‌های جلوگیری شانس بارداری را از دست می‌دهند.  

    حیدر افزود: فردی که دچار یائسگی زودرس است در زمینه تخمدان عملکرد مناسب ندارد و کیست تولید می‌کند روند درمان در هریک از این افراد  متفاوت است. باید برای درمان به متخصص امر مراجعه شود. خود درمانی در این زمینه جایز نیست.

    //انتهای پیام:2.5

    خبرنگار:

    زهرا سلیمانی

    88492747

    88830950

    info@bornanews.ir

    تهران – خیابان شهید مطهری – خیابان فجر – خیابان نظری – انتهای خیابان دلفان – نبش اتوبان مدرس – پلاک 50

    تمام حقوق برای خبرگزاری برنا محفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.

    وجود کیست در تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک از بیماری‌های شایع در خانم‌ها است که میتواند مشکلات فراوانی را برای آنها همراه داشته باشد، این بیماری، مربوط به سن خاصی نبوده اما با شروع سن باروری احتمال ابتلا به آن بالا می رود و در سنین ۲۰ تا ۴۲ سالگی بیشتر دیده می شود؛ در بیشتر موارد ابتلا به این کیست به دلیل عدم آگاهی و داشتن اطلاعات اشخاص، از علائم و راه‌های ابتلا به آن است. کیست‌های تخمدان عبارتند از توده‌های تخمدانی معمولاً خوش‌خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید می‌شوند و در بسیاری از موارد از فولیکول‌های سطح تخمدان سرچشمه می‌گیرند.

    در طب سنتی علت ایجاد کیست تخمدان را اغلب ناشی از غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانها دانسته و یکی از شایعترین علت بروز آن را استحمام در ایام قاعدگی می‌دانند. از علل دیگر بروز آن، مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی از جمله میوه‌هایی مثل خیار و گوجه فرنگی، عدس، کاهو، مرکبات ماست و دوغ است. همچنین چهار زانو نشستن در مکان‌های سرد و سفت و مرطوب مثلا روی سیمان و پله و موکت و چمن و داخل حمام میتواند باعث جذب رطوبت و رشد کیست در تخمدانها شود. یکی از روش‌های کاربردی در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی به ویژه درمان کیست تخمدان با رازیانه است.

    رازیانه و عرق رازیانه خواص متعددی داشته برخی خواص دارویی آن عبارتند از: تقویت چشم، کم کرن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع اختلالا قاعدگی و علائم یائسگی و … است. همچنین بین مصرف رازیانه و چاقی صورت و بزرگ شدن سینه و نیز رازیانه و لاغری ارتباط وجود دارد.عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    فواید رازیانه برای زنان بسیار است. رازیانه دارای استروژن گیاهی (فیتو استروژن) است که همان هورمون زنانه به شمار می اید. از خواص رازیانه می توان به درمان اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان اشاره کرد.

    یکی دیگر از خواص رازیانه برای زنان از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف می باشد.

    رازیانه به همراه گل ساعتی در درمان یائسگی زودرس توصیه می شود. کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارش و همچنین افزایش ترشح شیر مادر یکی دیگر از فواید رازیانه است. رازیانه حتی برای پوست هم فایده دارد.

    خواص رازیانه برای تخمدان و خواص رازیانه برای پریود. رازیانه برای درمان آفت‌ها و التهاب لثه توصیه می شود. همچنین مصرف ترکیبات رازیانه و کاکل ذرت سنگ‌ کلیه را دفع میکند. دمکرده رازیانه در درمان سرفه‌های خلط‌دار بویژه در اطفال می‌تواند کمک‌ کننده باشد.

    خواص رازیانه برای تخمدان بسیار است. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس برای کنترل و درمان کیست تخمدان توصیه می شود.

    خواص رازیانه برای تخمدان و پریود

    برای درمان کیست تخمدان با رازیانه، رازیانه را با گیاهان بالا ‎بجوشانید. سپس جوشانده این گیاهان را در وان ریخته و داخل آن بنشینید. این کار رحم و تخمدان ‎ها را پاک می کند. خواص رازیانه برای تخمدان بیشتر به خاطر وجود ماده استروژن یا همان هورمون زنانه در رازیانه است.

    خواص رازیانه برای پریود بسیار است. از خواص رازیانه میتوان به کاهش دردهای دوران قاعدگی، بی‌نظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی و … اشاره کرد. به گزارش سایت برفانک مصرف رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، درد دوران پریود را کم می کند و همچنین تنظیم هورمون‌های زنانه و بهبود وضعیت زنانه از وظایف آن است. همانطور که گفتیم رازیانه حاوی استروژن گیاهی(هورمون زنانه) است و موجب برقراری قاعدگی می‌ شود. مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است.

    خواص رازیانه برای زنان بی نظیر است. رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود.

    معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام می‎دهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیست ‎ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود. درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از ۹۰ درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

    یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید. استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰ برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

    استفاده از کیست تخمدان برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کردعرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

     

    سلام ببخشید کسی هست که تخمدان پلی‌کیستیک داشته باشه ومشکل داشته باشه باعرق رازیانه رفع بشه راهنمایی کنید

    کسی هست

    کسی نیست

    من عرق رازیانه بعنوان پاکسازی رحم خوردم تاحدودی هم موثربود ولی سایزسینه هامم زیادشد

    برای بارداری هم خوبه؟

    عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک

    عزیزم دم کرده بهتره عرقش زیاد اثر نداره
    اسما جون گفتن فراسیون یا همون افنان تهیه کنید و ۱ هعته قبل پریود بمدت ۷ روز روزی ۳۰ گرم ناشتا دم کن بخور برا تخمدان و بارداری عالیه

    ممنونم ازپاسخت کسی استفاده کرده تاثیرشودیده باشه

    من استفاده کردم گفتم گ رحمم پاکسازی کردولی سایزسینمم رفت بالا

    پریسا جون شماکسی رومیشناسیدافنان رو استفاده کرده باشه

    فاطمه جون شما چه مشکلی داشتین

    سلام والا من خیلی سرچ کردم نزدیک ۱۰ تا سایت خوندم گفته بودن خیلی برا بارداری موثره
    البته باید به مدت ۴۰ روز و روزی یه استکان بخوری
    بعضیا گفته بودن قبل خواب بخوری بهتره
    کلا باعث میشه هورمون های زنانه ت بره بالا

    عه پس خیلی خوبه

    جوشونده پیازبهترازعرق رازیانست

    چجوریه میشه توضیح بدین

    نگاعزیزم پیازپوست زرد چهارتیکه کن بندازتویک لیوان ابجوش بدون کلر ودقیق5دقیقه بزاربجوشه بیشترنشه که خاصیتش ازبین میره بعدصافش کن بزارولرم بشه بعدبخور روزی سه بارقبل هروعده غذایی تا5 روزبعد15روزاستراحت کن نخوردوباربخور

    کسی استفاده کرده تاثیرشودیده؟

    شما خودت امتحان کردی؟

    والا جوری که من تحقیق کردم رازیانه خیلی خوبه
    یه چیزم هست میگن باعت دختر زایی میشه
    البته میگن پودر زیره هم خوبه
    یاجوشوندش

    میگن باعث افزایش پرولاکتین هم میشه درسته؟

    اره برا اون موثره

    مامی گپ، کلیه حقوق برای دانشنامه فرزند محفوظ است.

    عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک
    عرق رازیانه در درمان تخمدان پلی کیستیک
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *