عرق خارمریم برای لاغری

دوره مقدماتی php
عرق خارمریم برای لاغری
عرق خارمریم برای لاغری


در سلامت
۳ دی ۱۳۹۶
0
19,690 بازدید

“خار مریم” به عنوان درمانی طبیعی برای بیماری‌ها و مشکلات جسمی مختلف کاربرد دارد اما آیا خواص آن برای سلامتی تایید شده است؟

“سیلیمارین” ماده فعال در خار مریم است. خار مریم بیشتر برای درمان مشکلات کبدی توصیه می شود اما برخی افراد معتقدند این گیاه می‌تواند کلسترول را نیز کاهش دهد و به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می‌کند.

همچنین گروهی از افراد ادعا می‌کنند گیاه خار مریم در درمان بیماری سیروز کبدی، هپاتیت، یرقان و اختلالات کیسه صفرا موثر است.

عرق خارمریم برای لاغری

۱- کمک به سلامت کبد: یکی از رایج ترین موارد کاربرد خار مریم درمان مشکلات کبدی است. مطالعه انجام گرفته در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد این گیاه آسیب دیدگی کبدی ناشی از رژیم غذایی نامناسب را در موش‌ها بهبود می‌دهد. هرچند لازم است شواهد بیشتری به دست آید تا خواص خار مریم را برای کبد انسان تایید کند.

دوره مقدماتی php

۲- بهبود سلامت پوست: مطالعه انجام گرفته در سال ۲۰۱۵ نشان داد استفاده از این گیاه روی پوست موش‌ها به بهبود بیماری‌های پوستی التهابی کمک می‌کند. همچنین خار مریم دارای تاثیرات ضد پیری و آنتی اکسیدان روی سلول‌های پوست انسان است که در بررسی‌های آزمایشگاهی به خواص آن پی برده شد.

۳- کاهش کلسترول: بالا بودن سطح کلسترول به بروز مشکلاتی در سلامت قلب و افزایش احتمال ابتلای فرد به سکته مغزی منجر می‌شود. مطالعه انجام گرفته در سال ۲۰۰۶ نشان داد خار مریم نقش حائز اهمیتی در پایین نگه داشتن سطح کلسترول بازی می‌کند.

۴- کمک به کاهش وزن: بررسی‌های اولیه روی حیوانات آزمایشگاهی در سال ۲۰۱۶ نشان داد ماده سیلیمارین موجود در خار مریم موجب کاهش وزن در موش‌ها می‌شود و به همین دلیل کارشناسان این طور عنوان کردند که گیاه خار مریم برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند مفید است.

۵- کاهش مقاومت به انسولین: بر اساس بررسی که روی تعدادی موش آزمایشگاهی انجام گرفت مشخص شد عصاره خار مریم به کاهش مقاومت انسولینی کمک می‌کند. مقاومت انسولینی مشکلی است که مبتلایان به دیابت نوع ۲ دچار آن هستند.

۶- بهبود علائم آسم آلرژیک: ماده فعال موجود در خار مریم در کاهش التهاب موثر است. در سال ۲۰۱۲ میلادی مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان داد سیلیمارین به کاهش التهاب در مجرای تنفسی موش‌های مبتلا به آسم آلرژیک کمک می‌کند.

۷- محدود کردن پیشرفت سرطان: این گیاه می‌تواند از پیشرفت برخی انواع سرطان جلوگیری کند.

۸- کمک به حفظ سلامت استخوان‌ها: خار مریم نقش اساسی در حفظ سلامت استخوان‌ها بازی می‌کند. در سال ۲۰۱۶ آزمایشاتی انجام گرفت که نشان‌دهنده نقش این گیاه در جلوگیری از فرسایش استخوان بوده است.

۹- بهبود قدرت شناختی: نتیجه مطالعه انجام گرفته در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن است که گیاه خار مریم مقاومت بدن در برابر استرس اکسیداتیو را افزایش می‌دهد. استرس اکسیداتیو عامل اصلی بیماری آلزایمر است.

۱۰- تقویت سیستم ایمنی: خار مریم واکنش ایمنی بدن را تقویت کرده و به مقابله با عفونت‌ها کمک می‌کند.

از گیاه خار مریم به شکل دم کرده، تنتور و یا مستقیما از عرق آن، استفاده می‌کنند، همچنین برای استفاده بیشتر از خواص گیاه خار مریم می‌توان گلچه‌های آن را همانند کنگر فرنگی خورد.

طرز تهیه تنتور: یکی از بهترین اشکال دارویی گیاهان که از زمان‌های قدیم مورد استفاده بوده‌اند محلول‌های هیدروالکلی تنتور (مخلوط آب و الکل) عصاره گیاهان میباشد. در این روش گیاه خشک و یا تازه در محلول ۲۵ درصد الکل و آب (۲۵ قسمت الکل و ۷۵ قسمت آب) قرار می‌گیرد. کلیه قسمت‌های گیاه ممکن است مورد مصرف قرار گیرد. تنتور خار مریم را تا دو سال میتوان استفاده کرد. مقدار استفاده از این تنتور، ۱۵ تا ۲۵ قطره و روزانه ۴ الی ۵ مرتبه است و بهتر است قبل از مصرف، تبخیر الکل انجام گیرد.

طرز تهیه دم کرده: ۵/۳گرم دانه‌های نیمکوب شده خار مریم را در ۱۵۰ سی سی آب جوش به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کنید. روزانه ۳ نوبت و نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

طرز تهیه عرق خار مریم: برای تهیه عرق خار مریم، ابتدا آب و گلچه‌های گیاه را می‌جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، همان عرق خار مریم است.

فراورده‌های دارویی خار مریم: از خار مریم قرص گیاهی با نام لیورگل ۷۰ و ۱۴۰ میلی در داروخانه‌ها موجود است که همراه داروهای تجویزی دیگر توسط پزشک معالج برای درمان بیماری‌های کبدی و جلوگیری از پیشرفت دیابت و کنترل آن به جای اصل گیاه می‌توان استفاده نمود.

مصرف عرق خارمریم حتی در طولانی مدت عوارض نداشته و فقط در بعضی موارد ممکن است موجب اسهال خفیف شود. البته لازم به ذکر است گیاه خار مریم نباید همزمان با داروهایی که متابولیزم آنها در کبد است مانند آسپرین، استامینوفن و غیره استفاده شود، همچنین اگر داروی خاصی مصرف میکنید و یا به هر گونه بیماری مبتلا می‌باشید قبل از مصرف گیاه و عرق خار مریم با پزشک مشورت کنید.

۲۱ خرداد ۱۳۹۹

۲۱ خرداد ۱۳۹۹

۲۰ خرداد ۱۳۹۹

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “d31d82d48a2357c5ad54f4e90a45e2ce” );document.getElementById(“0852c5ae78”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

عرق خارمریم برای لاغری

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2020, All Rights Reserved. | Powered by saten

خار مریم چیست؟ گیاهی که دوست کبد و قلب شما است. این گیاه مثل مریم گلی با آنتی اکسیدان های فراوانش برای خانم ها و مشکلات و بیماری های زنانه آنها بسیار کاربرد دارد؛ درباره خواص خار مریم چه می‎دانید؟ با مجله دلتا همراه باشید.

خار مریم با نام علمی Silybmommarianum شناخته می‌شود، گیاهی با گل های قرمز مایل به بنفش که البته در کشور های دیگر به نام های مدیترانه، کنگر اسکاتلندی و … معروف است. در ادامه درباره خواص خار مریم بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بعد از گل گاو زبان، اسطوخودوس، سنبل الطیب، بابونه، قاصدک و آویشن حالا نوبت به گیاه خار مریم می‌رسد. همانطور که گفتیم، خار مریم را بیشتر به عنوان سم زدای طبیعی کبد و درمان کننده عفونت های زنانه مثل عفونت ادراری و عفونت مثانه می‌شناسند البته این گیاه خواص درمانی دیگری هم دارد با ما همچنان همراه باشید.عرق خارمریم برای لاغری

اگر کبد شما چرب است، دمنوش یا قرص گیاهی خار مریم را استفاده کنید. این گیاه به دلیل فلاونوئیدی به نام سیلی مارین مشهور به سم زدای کبد است. استفاده مداوم از دمنوش گیاهی خار مریم مشکلات بافت کبد از جمله سیروز کبدی را از بین می‎برد. همچنین از بیماری هایی مثل سندرم کبد چرب، یرقان و هپاتیت جلوگیری می‌کند.

عصاره خارمریم حاوی مقادیر زیاد اسید های چرب مفید و امگا ۳ است که برای حفظ سلامت قلب ضروری است. اسید های چرب امگا ۳ می‌توانند سطح کلسترول بدن را متعادل نگه دارند که این مسئله از ابتلا به آترواسکلروز جلوگیری می‎کند؛ بنابراین دمنوش خار مریم خطر ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

آنتی اکسیدان های طبیعی خار مریم از رشد سلول های سرطانی پوست جلوگیری می‎کند. همچنین با این گیاه می‌توانید به جنگ تومور های سرطانی پروستات، کبد و سرطان سینه بروید.

خار مریم گیاه ضد التهاب است که باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود، خون را پاک و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می‌کند. سیلیمارین موجود در گل و عرق آن با چگالی کم ( کلسترول بد ) مبارزه می‎کند و سطح تری گلیسرید را بهبود می‌بخشد.

خاصیت سم زدایی خار مریم به بهبود عملکرد کیسه صفرا، کلیه ها و طحال کمک می‎کند؛ بنابراین دیگر نگران سنگ کیسه صفرا نباشید.

آنتی اکسیدان های طبیعی روغن خار مریم از پیری پوست جلوگیری می‌کنند. اسکراپ خار مریم باعث درخشندگی پوست شما می‎شود و لک و جوش های صورت را از بین می‎برد. استفاده از عرق خار مریم برای جوش صورت بسیار مفید است.

کمبود استروژن می‌تواند آسیب های جدی به استخوان ها وارد کند. دمنوش خار مریم علاوه بر اینکه سلامت استخوان ها را بهبود می‌بخشد، از پوکی استخوان هم جلوگیری می‌کند.

سیلیمارین موجود در خار مریم باعث کاهش وزن و لاغری می‌شود. البته این تحقیق روی موش ها انجام گرفته است؛ برای چربی سوزی و لاغر شدن بهتر است به صورت روزانه از دمنوش خار مریم استفاده کنید.

زنانی که دچار تغییرات روحی، نفخ، گرفتگی عضلات و حساسیت سینه قبل از قاعدگی می‎شوند، خار مریم مصرف کنند. دمنوش این گیاه درمان کننده علائم سندروم پیش از قاعدگی است و درد های دوران پریود را هم کم می‌کند.

ترکیب سیلیمارین و سلنیوم موجود در این گیاه علائم و نشانه های پروستات را خنثی می‎کند. همین ترکیب گیاهی چربی های خونی را کاهش می‎دهد و از سرطان پروستات جلوگیری می‎کند.

ترکیب خار مریم با رزماری کیفیت نطفه را بالا می‌برد و عملکرد جنسی را بهبود می‎بخشد. مردان به سطوح سالم استروژن برای تقویت قدرت باروری و تولید اسپرم سالم نیاز دارند. این کار با دمنوش خار مریم قابل کنترل و درمان است. همچنین این گیاه دارویی باعث افزایش شیر مادران می‌شود.

۳/۵ گرم دانه نیمکوب شده خار مریم را در ۱۵۰ سی سی آب جوش به مدت زمان ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کنید. دمنوش فوری و گیاهی شما آماده است؛ نوش جان!

خار مریم و ماده فعال آن سیلیمارین یک محصول گیاهی سالم است اما اگر بیش از اندازه مصرف شود، ممکن است عوارضی مثل موارد زیر را ایجاد کند:

با یک فنجان دمنوش گیاهی خار مریم چطورید؟ فقط کافی است به عطاری محل‎تان سر بزنید و این گیاه متفاوت را به جای دمنوش های گیاهی و تکراری دیگر بخرید و یک بار امتحان کنید؛ نوش جان!


۱۴ بهمن، ۱۳۹۸ در ۲:۱۷ ب٫ظ


بسیار آموزنده و مفید بود ممنون


پاسخ


۳ بهمن، ۱۳۹۸ در ۴:۳۶ ب٫ظ


ممنون


پاسخ


۲۲ دی، ۱۳۹۸ در ۵:۱۳ ب٫ظ

عرق خارمریم برای لاغری


مفید بود


پاسخ


۲۰ دی، ۱۳۹۸ در ۳:۵۳ ب٫ظ



پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

  • تصاویر زیبای حرم امام حسین برای پروفایل
  • وب‌سایت

    کشیدن دندان عقل در بیشتر موارد منجر به بروز عوارض خطرناک نمی‌شود. با انجام نکات گفته شده د…

    در میانه‌ تنگه رغز که بایستید و سرتان را بالا بگیرید، دور تا دورتان دیواره‌های بلند دره را می‌بینید که به آسمان ختم می‌شوند. کنارتان صدای شرشر آب در جریان است. ماهی‌های درشت در حوضچه‌ها شنا می‌کنند و آب در زلال‌ترین حالت ممکن است.

    خار مریم که به نام های مارتیغال، خار انگلیسی، خار اسکاتلندی و خار مقدس هم شناخته می شود یکی از بهترین گیاهان دارویی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که به سم زدایی کبد و کاهش التهاب بدن کمک کرده و برای بهبود هضم غذا مفید می باشد.

    جالب است بدانید قرص لیورگل که برای درمان کبد چرب تجویز می شود از عصاره گیاه خار مریم تهیه می شود. در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید گیاه خار مریم و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

    مقادیربالای آنتی اکسیدان های موجود در گیاه خار مریم به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با رفع چین و چروک به جوان سازی پوست صورت و رفع لکه های تیره پوستی کمک می کند.

    تحقیقات اولیه نشان می دهد که سیلیمارین موجود در خار مریم از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به التهاب پوست و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

    گیاه خار مریم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و سیلیمارین که دارد یکی از از بهترین روش های طبیعی برای پاک سازی و سم زدایی کبد از سموم، الکل و آفت کش هاست.عرق خارمریم برای لاغری

    در طب سنتی از خار مریم برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد از جمله هپاتیت ویروسی حاد و مزمن، سیروز، یرقان یا زردی و اختلالات کیسه صفرا استفاده می شود.

    مقادیر بالای سیلیمارین موجود در خار مریم که در واقع نوعی آنتی اکسیدان است به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با تقویت سیستم ایمنی، خطر ابتلا به تومور و سرطان را کاهش می دهد.

    مطالعات محققان دانشگاه مینه سوتا در سال 2007 نشان داده که خار مریم به مهار رشد سلول های سرطانی پروستات، پوست و پستان کمک می کند.

    سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها از جمله سیلیمارین موجود در خار مریم به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند؛ یک مطالعه در سال 2006 نشان می دهد که مصرف خار مریم به مدت 4 ماه، میزان قند خون ناشتا و سطح انسولین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

    سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که کلسترول و مواد دیگر در صفرا زیاد شوند؛ گیاه خار مریم به پاک سازی و سم زدایی کبد و کیسه صفرا کمک می کند به همین دلیل گفته شده که می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم به بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک کرده و با پاک سازی و سم زدایی آن، خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

    تحقیقات اولیه در سال 2016 نشان داده که سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم می تواند باعث لاغری و کاهش وزن در افراد شود، اما با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز می باشد.

    بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که دمنوش خار مریم به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند، اشتها را کاهش داده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

    مطالعه ای در سال 2015 نشان داده که سیلیمارین موجود در خار مریم به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو که یکی از علل ابتلا به زوال عقل و آلزایمر است، کمک می کند.

    دمنوش خار مریم دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتروز، نقرس، سردرد، میگرن و درد مفاصل را کاهش می دهد.

    دم کرده خار مریم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که دارد به کاهش کلسترول خون و فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد.

    در طب سنتی از دمنوش خار مریم برای درمان معده درد، کاهش نفخ شکم، درمان یبوست و سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود.

    برگ و دانه خار مریم – 1 قاشق چای خوری
    آب جوش – 1 فنجان
    عسل طبیعی – 1 قاشق چای خوری

    برگ و دانه های خشک شده گیاه خار مریم را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

    دمنوش شما آماده است، یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کرده و بنوشید.

    توصیه می شود که روزانه حداکثر تا 2 فنجان چای خار مریم را استفاده کنید.

    هنوز اطلاعات دقیقی از تاثیر گیاه خار مریم بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن جدا اجتناب کنند.

    خار مریم در برخی افراد ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود.

    دمنوش خار مریم باعث کاهش قند خون می شود به همین دلیل استفاده ی آن توسط افراد مبتلا به دیابت که دارو مصرف می کنند می تواند باعث هیپوگلیسمی یا کاهش شدید قند خون شود.

    خار مریم ممکن است با برخی از داروها، از جمله دارو های ضد آلرژی، داروهای ضد اضطراب و رقیق کننده های خون تداخل دارویی داشته باشد.

    علاوه بر این آنتی اکسیدان های موجود در خار مریم با برخی داروهای شیمی درمانی تداخل ایجاد می کنند.

    طبیعت گیاه خار مریم گرم می باشد. گیاه خار مریم سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند سیلیمارین است.

    خار مریم (به انگلیسی : Milk thistle و با نام علمی : Silybum marianum ) یک گیاه گلدار از تیره کاسنیان و بومی مدیترانه بوده که بیش از 2000 سال پیش رشد کرده است. این گیاه بین 30 تا 200 سانتمیتر رشد می کند، ساقه های آن پنبه ای، برگ های آن خار دار مخروطی یا مستطیل شکل و گل های آن به رنگ قرمز یا بنفش می باشند.

    بهترین میزان مصرف گیاه خار مریم به فرم های مختلف بین 20 تا 300 میلی گرم در روز می باشد.عرق خارمریم برای لاغری

    منابع : organicfacts – draxe – medicalnewstoday

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    خواص خار مریم بیش از هر چیز دیگری برای محافظت از کبد شناخته می شود. خار مریم یک گیاه دارویی است که خواص آنتی‌ اکسیدانی و ضد التهابی شگفت‌انگیزی دارد. این گیاه که بومی کشورهای مدیترانه‌ای است، کمک می‌کند تا دیابت را کنترل کنید و حتی سلامت استخوان را افزایش می‌دهد. البته فقط قسمتی از فواید خارمریم را شمردیم. در این نوشتار اطلاعات بیش‌تری در رابطه با این گیاه دارویی برای شما داریم. با ما همراه باشید!

    نتیجه مطالعه انجام گرفته در سال ۲۰۱۵ حاکی از آن است که گیاه خار مریم مقاومت بدن در برابر استرس اکسیداتیو را افزایش می‌دهد. استرس اکسیداتیو عامل اصلی بیماری آلزایمر است.

    سیستم ایمنی بدن مکانیسمی است که از بدن در برابر ویروس ها، باکتری ها و هر نوع عامل بیماری زای دیگری محافظت می کند. گاهی بنا به دلایلی مانند تغذیه نامناسب، استرس و یا عفونت ها، اختلالاتی در عملکرد این سیستم ایجاد می شود. 

    مقادیربالای آنتی اکسیدان های موجود در گیاه خار مریم به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با رفع چین و چروک به جوان سازی پوست صورت و رفع لکه های تیره پوستی کمک می کند.

    خار مریم نقش اساسی در حفظ سلامت استخوان‌ها بازی می‌کند. در سال ۲۰۱۶ آزمایشاتی انجام گرفت که نشان‌دهنده نقش این گیاه در جلوگیری از فرسایش استخوان بوده است.عرق خارمریم برای لاغری

    تحقیقات اولیه نشان می دهد که سیلیمارین موجود در خار مریم از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به التهاب پوست و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

    گیاه خار مریم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و سیلیمارین که دارد یکی از از بهترین روش های طبیعی برای پاک سازی و سم زدایی کبد از سموم، الکل و آفت کش هاست. در طب سنتی از خار مریم برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد از جمله هپاتیت ویروسی حاد و مزمن، سیروز، یرقان یا زردی و اختلالات کیسه صفرا استفاده می شود.

    مقادیر بالای سیلیمارین موجود در خار مریم که در واقع نوعی آنتی اکسیدان است به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با تقویت سیستم ایمنی، خطر ابتلا به تومور و سرطان را کاهش می دهد. مطالعات محققان دانشگاه مینه سوتا در سال 2007 نشان داده که خار مریم به مهار رشد سلول های سرطانی پروستات، پوست و پستان کمک می کند.

    سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها از جمله سیلیمارین موجود در خار مریم به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند؛ یک مطالعه در سال 2006 نشان می دهد که مصرف خار مریم به مدت 4 ماه، میزان قند خون ناشتا و سطح انسولین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

    سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که کلسترول و مواد دیگر در صفرا زیاد شوند؛ گیاه خار مریم به پاک سازی و سم زدایی کبد و کیسه صفرا کمک می کند به همین دلیل گفته شده که می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم به بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک کرده و با پاک سازی و سم زدایی آن، خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

    تحقیقات اولیه در سال 2016 نشان داده که سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم می تواند باعث لاغری و کاهش وزن در افراد شود، اما با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز می باشد. بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که دمنوش خار مریم به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند، اشتها را کاهش داده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

    مطالعه ای در سال 2015 نشان داده که سیلیمارین موجود در خار مریم به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو که یکی از علل ابتلا به زوال عقل و آلزایمر است، کمک می کند.

    دمنوش خار مریم دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتروز، نقرس، سردرد، میگرن و درد مفاصل را کاهش می دهد.

    دم کرده خار مریم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که دارد به کاهش کلسترول خون و فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد.

    در طب سنتی از دمنوش خار مریم برای درمان معده درد، کاهش نفخ شکم، درمان یبوست و سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود.

    بر اساس بررسی که روی تعدادی موش آزمایشگاهی انجام گرفت مشخص شد عصاره خار مریم به کاهش مقاومت انسولینی کمک می‌کند. مقاومت انسولینی مشکلی است که مبتلایان به دیابت نوع ۲ دچار آن هستند.

     ماده فعال موجود در خار مریم در کاهش التهاب موثر است. در سال ۲۰۱۲ میلادی مطالعه‌ای انجام گرفت که نشان داد سیلیمارین به کاهش التهاب در مجرای تنفسی موش‌های مبتلا به آسم آلرژیک کمک می‌کند.

    میزان متوسط مصرف روزانه‌ی خار مریم قابل تحمل ۱۴۰ تا ۴۲۰ میلی گرم، تقسیم شده در ۲ تا ۳ نوبت می‌باشد. در مسمومیت با سیکلوپپتید قارچ سمی دز متوسط مصرفی ۳۳ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز بوده است. به نظر می‌رسد تجویز گیاه، تا ۴۸ ساعت پس از بلعیدن قارچ آمانیتا در جلوگیری از بروز آسیب کبدی موثر باشد.

    حساسیت به گیاهان تیره‌ی کاسنی، به دلیل نبود مطالعات کافی نباید در کودکان زیر ۱۲ سال و دوران بارداری و شیردهی مصرف شود.

    سیلیمارین ممکن است باعث کاهش اثر مترونیدازول شود. مصرف همزمان این دو دارو توصیه نمی‌شود یا در صورت مصرف دز مترونیدازول باید افزایش یابد. احتمال کاهش اثر یوهمبین و فنتولامین به دلیل اثر آنتاگونیستی خار مریم وجود دارد. احتمال کاهش پراکسیداسیون چربی در مصرف همزمان با بوتیروفنون‌ها یا فنوتیازین‌ها وجود دارد.

    خانه » بیماری ها » معجزه گیاه خارمریم برای درمان کبد چرب

    گیاه خارمریم (Silybum marianum) گیاهی دارای گل‌هایی بنفش‌رنگ و بسیار زیباست. اما آنچه این گیاه را معروف و محبوب کرده است زیبایی آن نیست. تاثیر گیاه خارمریم برای درمان کبد چرب بوده که آن را بسیار مشهور و خاص کرده است.

    در این مقاله به تأثیرات این گیاه بر کبد چرب غیرالکلی می‌پردازیم.

    فهرست مطالب این مقاله

    بیماری کبد
    چرب یک بیماری التهابی است که در آن چربی درون سلول‌های کبدی جمع شده و به‌تدریج
    عملکرد کبد و ساختار آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.عرق خارمریم برای لاغری

    کبد چرب در مراحل اولیه بیماری خطرناکی نیست اما چنانچه به درمان و بهبودی آن توجه نشود ممکن است به‌مرور منجر به ابتلا به سرطان کبد شود.

    از آنجا که پیش از این در مطلبی اختصاصی کبد چرب را کامل معرفی کرده‌ایم، بیش از این مقدمه‌چینی نمیکنیم و به سراغ تاثیر گیاه خارمریم بر کبد چرب می‌رویم.

    محققان درمان این بیماری را با تغییر عادات غذایی نادرست به صحیح، افزایش فعالیت فیزیکی و کنترل استرس می‌دانند؛ اما مطالعات مختلف اثر برخی مواد بر روی این بیماری را مورد بررسی قرار داده‌اند. یکی از این مواد گیاه خارمریم است.

    پیشنهاد مطالعه: پیشگیری از کبدچرب با رژیم غذایی

    همان‌طور که گفته شد خارمریم یک گیاه گل‌دار است. مطالعات نشان داده‌اند که این گیاه حاوی ماده‌ای به نام سیلیمارین است که اثرات بهبود دهنده کبد چرب آن به دلیل این ماده است.

    پژوهش‌ها نشان‌دهنده اثرات آنتی‌اکسیدانی ماده سیلیمارین هستند که احتمالاً بهبودی ایجاد شده توسط این ماده به دلیل همین مزایای آنتی‌اکسیدانی باشد.

    برخی از مطالعات نشان داده‌اند که سیلیمارین سطح آنزیم‌های کبدی را کاهش داده و التهاب کبد را بهبود می‌بخشد. همچنین کبد را در بازسازی بافت‌های تخریب‌شده یاری می‌کند.

    برخی مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که سیلیمارین باعث کاهش سطح کلسترول خوب و بد و همچنین تری‌گلیسرید خون می‌شود.

    علاوه بر این مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که سیلیمارین به‌تنهایی و همراه با ویتامین E باعث بهبود مقاومت به انسولین، التهاب و آسیب کبدی در بیماران مبتلا به کبد چرب می‌شود.

    پیشنهاد مطالعه: چطور ویتامین E بیشتری جذب کنیم؟

    گفته می‌شود که اثر آنتی‌اکسیدانی سیلیمارین از پیوستن سم‌ها به سلول‌های کبدی جلوگیری کرده و باعث کاهش تخریب بافت کبد به وسیله مواد اکسیدان یا رادیکال‌های آزاد می‌شود.

    با توجه به مطالب گفته‌شده به نظر می‌رسد سیلیمارین و به دنبال آن گیاه خارمریم می‌توانند در بهبود بیماری‌های کبدی به‌ویژه کبد چرب غیرالکلی مؤثر باشند.

    اما نکته‌ی حائز اهمیت در این خصوص این است که سیلیمارین تنها یک مکمل است. به این معنا که درمان قطعی و کاملی برای کبد چرب محسوب نمی‌شود.

    همان‌طور که گفته شد درمان اصلی این بیماری اصلاح سبک زندگی (تغذیه، فعالیت بدنی، کنترل استرس) است که در سایر مقالات کبد چرب مجله فیت شیپ صحبت شده‌اند.

    گذشته از این،
    با وجود حجم بالای مطالعات انجام‌شده اما باز هم به دلیل وجود برخی نتایج متناقض،
    اثرات مثبت آن به طور کامل مورد پذیرش قرار نگرفته‌اند؛ بنابراین مصرف این گیاه
    باید با احتیاط صورت گیرد.

    بیشتر متخصصان
    بر این باورند که به دلیل وجود انواع مواد شیمیایی در داروهای گیاهی، بهتر است
    ماده مؤثره موردنظر از گیاه جدا شده و به صورت قرص، کپسول یا سایر اشکال دارویی در
    اختیار بیماران قرار گیرد.

    هرچند که این ماده یا هر ماده مؤثره دیگری که از گیاهان استخراج می‌شود زمینه طبیعی دارد اما برخلاف تصور بیشتر مردم باید توجه کنید که مصرف این مکمل یا هر دارو یا مکمل دیگری باید طبق دستور و نظر پزشک یا کارشناس تغذیه صورت گیرد.

    مجله فیت شیپ

    چربی‌ها از لحاظ ساختاری به دو دسته چربی اشباع و چربی غیراشباع تقسیم بندی می‌شوند. چربی‌های اشباع،…

    مجله فیت شیپ

    سندرم روده تحریک پذیر (IBS: irritable bowel syndrome) به مجموعه‌ای از علائم گفته می‌شود که روده فرد را درگیر می‌کند و با…

    عارفه خاکسارجلالی هستم، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی. گرایش تخصصی من تغذیه جامعه هست و لذت بخش ترین قسمتش آموزش جامعه. جای خالی مطالب و آموزش‌های علمی در جامعه ما بشدت حس میشه و بیشتر اطلاعاتی که مردم دارند پایه علمی نداره. به همین دلیل به گروه فیت شیپ ملحق شدم تا بتونم نقشی در افزایش آگاهی علمی شما داشته باشم. شاد و سلامت باشید!

    من به جز عرق خار مریم، کاسنی .و شاطره رو هم مفید دیدم برای چربی کبد. کاملا موثره و در کنار تغذیه مناسب و یکم ورزش خیلی نتیجه میده

    من با دمنوش کبد چرب گرید ۲ داشتم پاکسازی کردم خیلی عالی بودعرق خارمریم برای لاغری

    ممنون که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. امیدوارم همیشه سلامت باشید.

    سلام. چه دمنوشی استفاده کردید ؟

    چه دمنوشهایی بود

    عرق خار مریم رو چگونه مصرف کنم.

    عرض سلام
    نصف فنجان درروز به مدت یک ماه
    و اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما با پزشک یا متخصص تغذیه در این مورد مشورت نمایید.

    من با گیاه درمانی و رژیم مناسب کبد چربم رو کاهش دادم

    مرسی که تجربتون رو با ما درمیون گذاشتید. انشاله همیشه سلامت باشید.

    سلام خسته نباشیدخوبین

    ممنون از بزرگواری و رهنمودهایتانانشالله همیشه سلامت باشید

    ممنون از حسن نظر شما

  • مدل جلو مو دخترانه با شال
  • سلام منم الان این موضوعوفهمیدم اصلا نرفتم ازمایش ولی میدونم کبدم مشکل داره چون پوست داره لکه دارمیشه ممنون منم شروع میکنم به استفاده ازین عرق فقط نگفتید چه زمانهایی بخوریم

    سلام روزتون بخیر
    اولین کار مهمی که شما باید انجام بدید … آزمایش دادنه…. بیماری ها علائم یکسانی دارند حتما چکاپ برید و بعد به پزشک مراجعه کنید. داروها و دمنوش های گیاهی هم مانند داروهای شیمیایی میتونند عوارض داشته باشند و اصلا نباید خودسرانه مصرف کنید. درصورتیکه کبدچرب داشته باشید پزشک درمورد چگونگی مصرف تمامی این ها شما رو راهنمایی میکنند.

    دیدگاه شما

    آدرس

    وبسایت

    عرق خارمریم برای لاغری

    فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

    کانال آپارات فیت شیپ


    با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!


    سایت معرفی پزشکان

    ‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

    دانلود اپلیکیشن سَبک

    حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

     گیاه خارمریم دارای خواص استروژنی است؛ پس امکان دارد وضعیت بیماری‌های حساس به هورمون مانند سرطان سینه را وخیم‌تر کند.

     گیاه خار مریم خواص فراوانی دارد، این گیاه توانایی رفع مسمومیت کبد، سرعت بخشیدن به ترمیم اندام، کاهش پیشرفت انواع سرطان‌ها، درمان عفونت‌های قارچی را دارا می‌باشد، همچنین از بدن در برابر اثرات جانبی دارو محافظت کرده، شروع بیماری آلزایمر و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.


    درمان ناراحتی‌های کبد و خنثی کردن مسمومیت قارچ سمی از خواص عرق خار مریم بوده، نحوه مصرف این گیاه به صورت تنتور، دم کرده و قرص‌های گیاهی است.

    خار مریم نام گیاهی دارویی است از خانواده گل‌ستاره‌ای‌ها که در نزد مردم ایران با اسم ماریتیغال، خار علیص، خارسه و خارشیری نیز شناخته شده بوده، این گیاه خودرو بوده و در صحراهای ایران به عمل می‌آید. گیاه خار مریم، که بومی خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی است سالهاست که برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و در کاهش علایم پیری بسیار موثر است و نقش مهمی در سم زدایی از بدن و به ویژه کبد دارد. مواد موجود در گیاه ماریتیغال (خار مریم) دارای خواص ضد سرطانی بوده و می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از سرطان‌ها موثر باشد. از دیگر خواص خار مریم، کاهش کلسترول خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش عوارض جانبی در بیماران تحت درمان با شیمی درمانی است. قسمتهای مورد استفاده این گیاه، ریشه، اندام هوایی و بذر آن است، لیکن از بذر آن به شکل عمده در منابع دارویی استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب با خواص عرق خار مریم و چگونگی نحوه مصرف آن آشنا شوید.

     

     

    عرق خارمریم برای لاغری

    طبیعت عرق خار مریم گرم است و خواص دارویی آن عبارتند از:

     

     

     

    از گیاه خار مریم به شکل دم کرده، تنتور و یا مستقیما از عرق آن، استفاده می‌کنند، همچنین برای استفاده بیشتر از خواص گیاه خار مریم می‌توان گلچه‌های آن را همانند کنگر فرنگی خورد.

    طرز تهیه تنتور:

    یکی از بهترین اشکال دارویی گیاهان که از زمان‌های قدیم مورد استفاده بوده‌اند محلول‌های هیدروالکلی تنتور (مخلوط آب و الکل) عصاره گیاهان میباشد. در این روش گیاه خشک و یا تازه در محلول 25 درصد الکل و آب (25 قسمت الکل و 75 قسمت آب) قرار می‌گیرد. کلیه قسمت‌های گیاه ممکن است مورد مصرف قرار گیرد. تنتور خار مریم را تا دو سال میتوان استفاده کرد. مقدار استفاده از این تنتور، 15 تا 25 قطره و روزانه 4 الی 5 مرتبه است و بهتر است قبل از مصرف، تبخیر الکل انجام گیرد.

    طرز تهیه دم کرده:

    5/3گرم دانه‌های نیمکوب شده خار مریم را در 150 سی سی آب جوش به مدت 10 الی 15 دقیقه دم کنید. روزانه 3 نوبت و نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

    طرز تهیه عرق خار مریم:

    برای تهیه عرق خار مریم، ابتدا آب و گلچه‌های گیاه را می‌جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، همان عرق خار مریم است.

    فراورده‌های دارویی خار مریم:

    از خار مریم قرص گیاهی با نام لیورگل 70 و 140 میلی در داروخانه‌ها موجود است كه همراه داروهای تجویزی دیگر توسط پزشك معالج برای درمان بیماری‌های کبدی و جلوگیری از پیشرفت دیابت و كنترل آن به جای اصل گیاه می‌توان استفاده نمود.

     

     

    مصرف عرق خارمریم حتی در طولانی مدت عوارض نداشته و فقط در بعضی موارد ممکن است موجب اسهال خفیف شود. البته لازم به ذکر است گیاه خار مریم نباید همزمان با داروهایی که متابولیزم آنها در کبد است مانند آسپرین، استامینوفن و غیره استفاده شود، همچنین اگر داروی خاصی مصرف میکنید و یا به هر گونه بیماری مبتلا می‌باشید قبل از مصرف گیاه و عرق خار مریم با پزشک مشورت کنید.

     


    درمان ناراحتی‌های کبد و خنثی کردن مسمومیت قارچ سمی از خواص عرق خار مریم بوده، نحوه مصرف این گیاه به صورت تنتور، دم کرده و قرص‌های گیاهی است.

    خار مریم نام گیاهی دارویی است از خانواده گل‌ستاره‌ای‌ها که در نزد مردم ایران با اسم ماریتیغال، خار علیص، خارسه و خارشیری نیز شناخته شده بوده، این گیاه خودرو بوده و در صحراهای ایران به عمل می‌آید. گیاه خار مریم، که بومی خاورمیانه، اروپا و آمریکای شمالی است سالهاست که برای درمان بیماری‌ها مورد استفاده قرار می گیرد و در کاهش علایم پیری بسیار موثر است و نقش مهمی در سم زدایی از بدن و به ویژه کبد دارد. مواد موجود در گیاه ماریتیغال (خار مریم) دارای خواص ضد سرطانی بوده و می‌تواند در پیشگیری و درمان بسیاری از سرطان‌ها موثر باشد. از دیگر خواص خار مریم، کاهش کلسترول خون، افزایش سیستم ایمنی بدن، کاهش عوارض جانبی در بیماران تحت درمان با شیمی درمانی است. قسمتهای مورد استفاده این گیاه، ریشه، اندام هوایی و بذر آن است، لیکن از بذر آن به شکل عمده در منابع دارویی استفاده می‌شود. در ادامه این مطلب با خواص عرق خار مریم و چگونگی نحوه مصرف آن آشنا شوید.

     

     

    طبیعت عرق خار مریم گرم است و خواص دارویی آن عبارتند از:

     

     

    عرق خارمریم برای لاغری

     

    از گیاه خار مریم به شکل دم کرده، تنتور و یا مستقیما از عرق آن، استفاده می‌کنند، همچنین برای استفاده بیشتر از خواص گیاه خار مریم می‌توان گلچه‌های آن را همانند کنگر فرنگی خورد.

    طرز تهیه تنتور:

    یکی از بهترین اشکال دارویی گیاهان که از زمان‌های قدیم مورد استفاده بوده‌اند محلول‌های هیدروالکلی تنتور (مخلوط آب و الکل) عصاره گیاهان میباشد. در این روش گیاه خشک و یا تازه در محلول 25 درصد الکل و آب (25 قسمت الکل و 75 قسمت آب) قرار می‌گیرد. کلیه قسمت‌های گیاه ممکن است مورد مصرف قرار گیرد. تنتور خار مریم را تا دو سال میتوان استفاده کرد. مقدار استفاده از این تنتور، 15 تا 25 قطره و روزانه 4 الی 5 مرتبه است و بهتر است قبل از مصرف، تبخیر الکل انجام گیرد.

    طرز تهیه دم کرده:

    5/3گرم دانه‌های نیمکوب شده خار مریم را در 150 سی سی آب جوش به مدت 10 الی 15 دقیقه دم کنید. روزانه 3 نوبت و نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

    طرز تهیه عرق خار مریم:

    برای تهیه عرق خار مریم، ابتدا آب و گلچه‌های گیاه را می‌جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می‌شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، همان عرق خار مریم است.

    فراورده‌های دارویی خار مریم:

    از خار مریم قرص گیاهی با نام لیورگل 70 و 140 میلی در داروخانه‌ها موجود است كه همراه داروهای تجویزی دیگر توسط پزشك معالج برای درمان بیماری‌های کبدی و جلوگیری از پیشرفت دیابت و كنترل آن به جای اصل گیاه می‌توان استفاده نمود.

  • عکس تبریک تولد همسر
  •  

     

    مصرف عرق خارمریم حتی در طولانی مدت عوارض نداشته و فقط در بعضی موارد ممکن است موجب اسهال خفیف شود. البته لازم به ذکر است گیاه خار مریم نباید همزمان با داروهایی که متابولیزم آنها در کبد است مانند آسپرین، استامینوفن و غیره استفاده شود، همچنین اگر داروی خاصی مصرف میکنید و یا به هر گونه بیماری مبتلا می‌باشید قبل از مصرف گیاه و عرق خار مریم با پزشک مشورت کنید.

     

    منبع: ستاره

    16

    طبع عرق خارمریم سرده یاگرم

    گرم

    عالی

    عرق خارمریم برای لاغری
    عرق خارمریم برای لاغری
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *