طریقه پخت آش رشته

دوره مقدماتی php
طریقه پخت آش رشته
طریقه پخت آش رشته

آش رشته

آش رشته یکی از انواع آش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که به عنوان محبوب ترین آش ایرانی محسوب می شود. این آش خوشمزه در میان ایرانیان به اندازه ای محبوب است تقریبا کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که آش رشته را دوست نداشته باشد.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر آش رشته تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری آش رشته تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی آش رشته با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طریقه پخت آش رشته

دستور پخت

دوره مقدماتی php

از شب قبل حبوبات را بخیسانید تا علاوه بر اینکه نفخ شان رفع شود راحت تر پخته شوند. برای شروع آشپزی ابتدا نخود ، لوبیا چیتی و لوبیا سفید را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل بپزند.

در حین پختن حبوبات یکی از پیازها را خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

پس از اینکه پیاز نرم شد مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. تفت دادن پیاز را ادامه دهید تا با ادویه ها یکدست شود. پس از اینکه حبوبات به طور کامل پختند آنها را به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید و با پیاز کمی تفت دهید.

در مرحله بعدی چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. در ادامه عدس را به قابلمه اضافه کنید و حدود یک ساعت صبر کنید تا عدس هم به طور کامل پخته شود. پس از اینکه عدس به طور کامل پخت سبزی آشی را پاک کنید و بشویید.

در ادامه سبزی آشی را خرد کنید ( توجه داشته باشید که سبزی آش را نباید خیلی ریز خرد کنید ) و به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله نباید دیگر درب قابلمه را به طور کامل ببندید زیرا بستن درب قابلمه باعث می شود که سبزی آش بد رنگ شود.

پس از اینکه سبزی آش به طور کامل پخت رشته آشی را اضافه کنید تا رشته هم پخته شود و جا بیفتد.  در این مرحله می توانید کشک را هم به آش اضافه کنید و به خوبی با دیگر مواد مخلوط کنید. بعد از اضافه کردن رشته نمک آش را اندازه کنید.

در حین جا افتادن آش سیر ، نعناع داغ و پیاز باقیمانده را به ضورت جداگانه با مقداری روغن تفت دهید. در صورت تمایل می توانید نیمی از سیر داغ و نعناع داغ را به آش اضافه کنید. در پایان پس از آماده شدن آش آنرا با نعناع داغ ، سیر داغ و پیاز داغ تزیین کرده و سرو کنید.

آش رشته از خوشمزه ترین و معروف ترین آش های ایرانی است. بی شک شما هم آش رشته را در دورهمی های خانوادگی مخصوصاً در فصل های سرد سال امتحان کرده و از خوردن آن لذت برده اید. آش رشته در ماه رمضان جایگاه ویژه ای در بین خانواده های ایرانی دارد و یکی از پیش غذاهای ویژه سفره افطار است.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن آش رشته آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک ،طرز تهیه و مواد لازم آش رشته را برای 4 تا 5 نفر آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید آش رشته خوشمزه و مجلسی درست کنید.

1. ابتدا باید نخود و لوبیا را از شب قبل در آب خیس کنید و چند باری آبشان را عوض کنید تا موقع خوردن ایجاد نفخ نکند. برای شروع نخود و لوبیا را به همراه آب و کمی نمک در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاد. بعد از به جوش آمدن درب قابلمه را بزارید و اجازه بدهید نخود و لوبیا با حرارت کم نیم پز شوند.

2. سپس عدس و سبزی را اضافه کنید و صبر کنید عدس هم پخته شود مواظب باشد عدس حالت له شدگی پیدا نکنه و فقط مغز آن ها پخته شود. بعد از آن رشته را به مواد آش اضافه می کنیم و به طور مرتب با ملاقه آش را به هم می زنیم تا رشته به مهم نچسبند این کار را ادامه دهید تا رشته ها نرم شوند. دقت داشته باشید پس از ریختن سبزی نیاز به گذاشتن درب قابلمه نیست چون موجب بد رنگ شدن سبزی آش می شود.

3. بعد از اینکه رشته ها نرم شدند حدود 2 لیتر آش جوش به قابلمه آش اضافه کنید و بعد مقدار آرد گفته شده را با یک لیوان آب سرد خوب مخلوط کنید به طوریکه آرد کاملا در آب حل شود و به آرامی در حالی که آش را با ملاقه بهم می زنید آن را در به مواد قابلمه اضافه کنید تا آرد گلوله گلوله نشود.طریقه پخت آش رشته

4. در این مرحله باید پیاز داغ و نعنا داغ باید اضافه کنیم برای این کار پیازها را که از قبل به صورت نگینی خرد کردید به همره کمی روغن روی حرارت بگذارید و تفت دهید و در آخر کمی زردچوبه هم اضافه کنید. نعنا خشک را هم به همراه کمی روغن در یک ظرف دیگه تفت دهید مواظب باشید نعنا نسوزد و زود از روی حرارت بردارید و با قاشق هم بزنید.

5. حالا مقداری از نعنا داغ و پیاز داغ را برای تزیین کنار بگذارید و بقیه را به قابلمه آش اضافه می کنیم و به مدت 20 دقیقه دیگه صبر می کنیم تا آش با حرارت ملایم جا بیفتد و به اصطلاح پیاز داغ و نعنا داغ به خورد آش برود. کشک را هم به همراه کمی نمک و فلفل اضافه می کنیم و مواد آش را بهم می زنیم و بعد از 5 دقیقه حرارت زیر آش را خاموش می کنیم.

6. دقت داشته باشد رشته آش و کشک ممکنه شور باشند و نیازی به اضافه کردن نمک زیادی نباشد پس مراقب باشید آش رشته را شور نکنید. موقع سرو می توانید آش رشته را با نعنا داغ و پیاز داغ که از قبل کنار گذاشتیم و یا حتی سیر داغ تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این آش رشته خوشمزه لذت ببرید.

سبزی آش رشته شامل جعفری ، تره ، شوید ، اسفناج یا برگ چغندر و چند ساقه شنبلیه است. دقت داشته باشید نسبت سبزی آش رشته باید به این صورت باشد : یک دوم اسفناج یا برگ چغندر و یک دوم ما بقی به نسبت مساوی تره ، جعفری ، شوید و شنبلیله باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد

آش رشته یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین آش های ایرانی است. خانواده های ایرانی اغلب این آش خوشمزه را در فصل های زمستان و پاییز تهیه می کنند. ضمن اینکه آش رشته در ماه رمضان یکی از پیش غذاهای ویژه سفره افطار است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ تا ۶ نفر آش رشته تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش رشته در ادامه با همدوره همراه باشید.

در مرحله اول باید نخود و لوبیا چیتی را از شب قبل در آب بخیسانیم و در صورت امکان چند بار آبشان را عوض کنیم تا در زمان مصرف ایجاد نفخ نکنند. یک قابلمه بزرگ برای تهیه آش انتخاب می کنیم و نخود و لوبیا خیس خورده را به همراه ۵ لیوان آب داخلش می ریزیم.

حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب داخلش به جوش بیاید سپس حرارت را ملایم می کنیم تا نخود و لوبیا نیم پز شوند. پس از اینکه نخود و لوبیا کمی نرم شدند عدس را به قابلمه اضافه می کنیم و همچنان اجازه می دهیم حبوبات به خوبی بپزند.

پیازها و سیرها را به صورتی نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک تابه تفت می دهیم تا رنگشان تغییر کند و طلایی شود. ۱ ساعت که از ریختن عدس در قابلمه گذشت نیمی از سیر و پیاز سرخ شده را داخل قابلمه می ریزیم.طریقه پخت آش رشته

نصف سیر و پیاز سرخ را شده را برای تزیین آش رشته کنار می گذاریم. بلافاصله بعد از اضافه کردن سیر و پیاز سرخ شده سبزی آش را خرد می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم. نیاز به گذاشتن درب قابلمه نیست چون باعث بد رنگ شدن سبزی آش می شود.

حرارت زیر قابلمه باید ملایم باشد تا مواد آش به خوبی بپزند. زمانی که مطمئن شدید مواد آش کاملا پخته شده اند رشته آشی را به قابلمه اضافه می کنیم. پس از بیست دقیقه کشک را به آش اضافه می کنیم و در آخر نمک و فلفل را اضافه می کنیم.

دقت داشته باشید کشک و رشته آش ممکن است شور باشند و نیاز به اضافه کردن نمک زیادی نباشد پس در این مرحله مراقب باشید آش رشته را شور نکنید. کمی مواد آش را زیر و رو می کنیم و آش را از روی حرارت بر می داریم.

در یک کاسه کوچک کمی روغن می ریزیم و نعناع خشک شده را به آن اضافه می کنیم. کاسه را روی حرارت قرار می دهیم و نعناع خشک را کمی تفت می دهیم سپس از روی حرارت بر می داریم. در زمان کشیدن آش در کاسه با نعناع داغ ، پیاز داغ و سیر داغ روی آش را تزیین می کنیم.

سبزی آش رشته شامل تره ، جعفری ، گشنیز ، اسفناج یا برگ چغندر است. سبزی آشی را باید نسبت به سبزی خورشتی درشت تر خرد کرد. می توانید از سبزی فروشی ها سبزی آماده و خرد شده آشی تهیه نمایید. بهتر است اسفناج یا برگ چغندر را به صورت درشت تر از باقی سبزیحات آشی خرد کنید.

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طریقه پخت آش رشته

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

کانال آشپزی با نیلوفر تقدیم می کند، قصد من از تهیه این ویدئوها آموزش و به اشتراک گذاری دانسته های خود با شما خوبان است با مشترک شدن در کانال آشپزی با نیلوفر می توانید هر هفته ویدئوهای جدید را بیننده باشیددر کانال آشپزی با نیلوفر شما با پخت انواع نانها ، شیرینی ها و غذاهای ایرانی و بین المللی آشنا شده و آموزش تک نک آنها را به صورت رایگان خواهید داشت . در مسیر عمر آموختم زندگی سفری کوتاه ست باید دانش و مهر را برای همدیگر به یادگار بگذاریم و من در این دنیای مجازی قصد دارم بهترین تجربیات خود را در زمینه پخت و پز به شما خوبان هدیه کنم به امید روزهای شاد و سفره های رنگین برای همه کودکان جهان ، تنها آرزوی قلبی من … بیا تا مهر باشیم و مهر پروری را سر لوحه زندگی خود قرار دهیم . در صورت تمایل ویدئو ها را لایک و اشتراک گذاری نمایید چرا که با این عمل خود ، شما هم سفره رنگین را به دیگر انسانها هدیه خواهید کرد … نیلوفر======================================================آش رشته مواد لازم:عدس 400 گرمنخود 300 گرملوبیا چیتی 400 تا 500 گرمپیاز سفید 900 گرم نگینی ریز خرد شودسیر 90 گرم ریز خرد شودزرد چوبه 3 قاشق چایخوریفلفل قرمز پرک شده یا فلفل سیاه کوبیده نصف قاشق چایخوریروغن مایع 3 قاشق آشپزیسبزی آش پاک شده :اسفناج 900 گرم ، گشنیز 350 گرم ، جعفری 200 گرم ، تره 200 گرمدر صورت نبود تره از قسمت سبز پیازچه استفاده شودآب جوش 6 لیتر + 400 میلی لیتررشته آش 800 گرمتزیین آش :کشک ، نعناع داغ ، پیاز داغ و سیر داغ به میزان لازم

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طریقه پخت آش رشته

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

facebook:https://www.facebook.com/pages/Mojis-…twitter:http://www.twitter.com/mojiskitcheninstagram:http://www.instagram.com/mojiskitchenpinterest:http://www.pinterest.com/mojiskitchenÁsh Reshteh | آش رشتهingredients:1/2 cup pinto beans1/2 cup chickpea beans1/2 cup lentils1 bunch of cilantro1 bunch of parsley1 bunch of spinach1 bunch of chives(tara)2 big onions3 tbsp vegetable oil1 tbsp turmeric1 tbsp dried mint1 tbsp salt1/2 tsp pepper1 package of noodle of ash-e-reshtehkashk as needed

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

طریقه پخت آش رشته
طریقه پخت آش رشته
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *