طریقه مصرف قرص لتروفم

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف قرص لتروفم
طریقه مصرف قرص لتروفم

کامل (هلپ کده)

خواص و مضرات گیاهان و داروها

اورژانسی, بارداری, بارداری ار باسن, بارداری از پشت, بعد از مقاربت جنسی, بعد از نزدیکی, پروژسترون, پیشگیری, تخمک گذاری, حامله, حامله شدن از باسن, حامله شدن از پشت, خونریزی, ریفامپین, شیردهی, عوارض, قاعدگی, قرص, قرص اورژانسی, لقاح, لونژیل, لوونورژسترل, لوونورژسترول

تاثیر قرص اورژانسی لونژیل در پریود ( خونریزی قاعدگی ) چیست ؟طریقه مصرف قرص لتروفم

دوره مقدماتی php

این دو سوال جزء سوالات متدوال بانوان در مورد این قرص هاست که پاسخ انها را برای شما شرح میدهیم.

ـ مصرف قرص اول در۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی و ترجیحا بلافاصله پس از نزدیکی و قرص بعدی ۱۲ ساعت بعد ـ مصرف ۲ عدد یک جا در اولین فرصت در ۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی مشکوک ـ هرچه زودتر این داروها مصرف شوند ، موثرتر خواهند بود و گرچه در بعضی از منابع بر اثر بخشی آنها تا ۱۲۰ ساعت پس از یک نزدیکی مشکوک تاکید شده ، بهترین زمان مصرف آنها تا ۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی مشکوک است.

سعی کنید اولین قرص را در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی مشکوک بخورید. قرص بعدی را نیز ۱۲ ساعت بعد مصرف کنید. پس از آن دیگر قرصی مصرف نکنید و منتظر خونریزی باشید معمولا خونریزی ظرف ۷ روز پس از مصرف آخرین قرص اتفاق می افتد. در طی این مدت دیگر رابطه جنسی نداشته باشید یا حتما از یک روش مطمئن استفاده کنید. ظرف ۳ تا ۱۰ روز پس از روش اورژانس، دچار خونریزی می شوید ،این خونریزی به معنی ریزشاستر رحم -اندومتر- است بنابراین دیگر محصول حاملگی در رحم جایگزین نشده و بارداری رخ نخواهد داد. بنابراین این خونریزی به معنی این است که شما در این سیکل باردار نشده اید. در صورت تعویق خونریزی پس از ۱ هفته تا ۱۰ روز برای آزمایش بارداری مراجعه کنید.

بهتر است قرصها را با شکم خالی نخورید ، اگر تا ۲ ساعت پس از مصرف قرصها استفراغ کردید ، مجددا قرص را بخورید. ـ به خاطر داشته باشید بیش از یک نوبت در یک سیکل قاعدگی از این روش استفاده نکنید. برخی داروها اثر این قرصها را کاهش می دهد ، مثلا اگر از فنی توئین یا ریفامپین استفاده می کنید ، اثر این روش کم می شود بنابراین در صورت مصرف همزمان این داروها باقرصهای پیشگیری ، تعداد قرصهای پیشگیری را دو برابر کنید.

استفاده از این قرص لونژیل می تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی بعدی شود. البته معمولا این تغییرات کم بوده و قاعدگی چند روز زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد. اگر تاخیر بیش از ۷ روز شود ، باید احتمال بارداری را در نظر داشت. در این صورت بررسی فرد و معرفی برای انجام تست بارداری ( B-hcG ) ضرورت دارد.

گرچه این روش درصورت استفاده صحیح ، تا ۹۷-۹۹ درصد موثر است. ولی در تمام روشها شانس شکست وجود دارد بنابراین تاکید می کنم تا زمان قاعدگی بعدی حتما از یک روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید. در صورت وقوع حاملگی همزمان با این روش ، با توجه به اینکه این روش برای جنین خطری ندارد ، نیازی به سقط و ختم حاملگی نخواهد بود.

نامنظم شدن قاعدگی ، تهوع، استفراغ ، سردرد ، احساس ناراحتی در پستان ، افسردگی ، اختلالات پوستی ، تغییرات وزن بدن.

هیچ کدام از روشهای ضد بارداری کاملا بدون خطر و عارضه نیستند ، حتی لاتکس کاندوم نیز ممکن است باعث یک واکنش حساسیتی شود. با اینکه هیچ روش کاملا بی خطری وجود ندارد ، حامله شدن خطرناکتر از جلوگیری کردن است. در واقع برای بیشتر زنان خطر جلوگیری کمتر از رانندگی درطول سال در جاده های کشور است.

ـ دانستن عوارض روشهای ضد بارداری برای به حداقل رساندن آنها ضروری است. باید به خاطر داشته باشیم که یکی از خطرات عمده شکست آنها بارداری ناخواسته است.

ـ چه کسی نیاز به پیشگیری از حاملگی دارد؟ ـ در ۹۰ درصد زوجهای باروری که از هیچ روش ضدبارداری استفاده نکنند ظرف یکسال ، باروری اتفاق می افتد. بنابراین تمام خانمهای جوانی که نمی خواهند باردار شوند باید بدون در نظر گرفتن سنشان ، با شروع فعالیت جنسی ، از یک روش جلوگیری استفاده کنند.

ـ بسیاری از دختران قبل از اولین قاعدگی تخمک گذاری می کنند. از سوی دیگر در خانمهای نزدیک به سن یائسگی حتی وجود علایمی مانند گر گرفتگی ، پریود نشدن بمدت کمتر از یکسال و سطح بالای گنادوتروپینها که از هیپوفیز در مغز ترشح می شوند ، به معنی این نیست که زن ، دیگر حامله نخواهد شد.

ـ روش های پیشگیری از بارداری ـ روشهای پیشگیری از بارداری که در حال حاضر در ایران استفاده می شوند ، عبارتند از : ـ قرصهای خوراکی پیشگیری از بارداری ـ روشهای تزریقی ـ وسایل داخل رحمی ( ای یو دی )

ـ روشهای فیزیکی مانند کاندوم ـ روشهای شیمیایی مانند اسپری های اسپرم کش ـ نزدیکی منقطع و روشهای تقویمی ـ روشهای جراحی و بستن لوله ها در زن و مرد

ـ در میان این روشها ، موثرترین روش بستن لوله ها و کم اثرترین روش ، نزدیکی منقطع یا همان جلوگیری طبیعی است. ـ به خاطر داشته باشید شکست یک روش ضد بارداری ، به معنی رخ دادن یک حاملگی ناخواسته و بدون برنامه ریزی است که عوارض بهداشتی و اجتماعی خاصی را در بر دارد. ـ در مقالاتی که از این به بعد بصورت پیوسته در سایت منتشر می شود ، روشهای مختلف پیشگیری از بارداری بحث می شود. در این قسمت با توجه به سوالات بسیار شما در مورد روش پیشگیری اورژانس در نزدیکی های مشکوک به این روش می پردازیم.

روش پیشگیری اورژانس ـ این روش را وقتی می توانید استفاده کنید که از سایر روشهای مطمئن پیشگیری از بارداری بصورت دائمی استفاده نکرده اید و یا وقتی که احتمال می دهید در طی آمیزش ، احتمال بارداری ناخواسته وجود دارد ، مثلا در هنگام پاره شدن کاندوم و یا وقتی در طی پیشگیری طبیعی ، نگرانید که حاملگی رخ دهد.

این روشها تا ۱۲۰ ساعت پس از یک نزدیکی مشکوک کاربرد دارند و با نزدیک شدن به پایان این ساعات ، احتمال شکست آنها بیشتر می شود می توانید نحوه استفاده از این روشها را از یک ماما یا کارکنان مراکز بهداشتی بپرسید یا به همین سادگی با طرح سوال در این سایت بیاموزید. به خاطر داشته باشید به دلیل در صد بالاتر شکست این روش و مداوم نبودن مصرف آن در مقایسه با سایر روش های مطمئن ، فقط باید در موارد مشخص از آن استفاده کرد.

روش عملکرد این روشها دقیقا مشخص نیست ، ولی به موارد زیر تقسیم بندی می شود : ـ اختلال در اندومتر ـ دیواره داخلی رحم ـ ـ پیشگیری از تخمک گذاری ـ به تعویق انداختن تخمک گذاری ـ اختلال در نفوذ اسپرم

اختلال در حرکات لوله های رحمی ـ اختلال در لقاح اسپرم و تخمک ـ مجموعه ای از روش های بالا

ـ در چه شرایطی می توان از این روشها استفاده کرد : ـ وقتی از روش مطمئن و دائمی استفاده نمی کنید. ـ وقتی از یک روش پیشگیری بصورت نادرست استفاده کرده اید مثلا کاندوم پاره شده و یا قبل از مصرف و یا پس از آن سوراخ بوده است ، وقتی کاندوم در طی استفاده خارج شده است.

-وقتی مصرف قرصهای ترکیبی را به مدت ۳ روز فراموش کرده اید و نزدیکی داشته اید. ـ وقتی قرصهای شیردهی را به مدت بیش از ۳ ساعت فراموش کرده اید.

ـ وقتی بیش از دو هفته از نوبت تزریق آمپول DMPA گذشته است و شما برای تزریق اقدام نکرده اید. ـ وقتی بیشتر از سه روز از نوبت تزریق آمپول سیکلوفم ـ آمپول ترکیبی ـ گذشته است. ـ استفاده نادرست از روش طبیعی و نزدیکی منقطع

ـ بیرون آوردن آی یو دی در زمانی بجز دوران قاعدگی ـ شک به تماس جنسی که می تواند موجب بارداری شود.

زمان شروع و چگونگی استفاده از EC در حال حاضر در ایران می توان از دو روش خوراکی پیشگیری اورژانس و ای یو دی حاوی مس در ۱۲۰ ساعت اول پس از یک نزدیکی مشکوک استفاده کرد. *روش اول استفاده از قرصهای خوراکی معمولی است که به چند شکل مصرف می شود. ـ قرص LD(قرصهای کرم رنگ یا همان قرصهای ضعیف تر ) : مصرف ۴ عدد در اولین فرصت و ۴ عدد ۱۲ ساعت بعد ـ قرصHD ( قرصهای سفید رنگ یا همان قرصهای قوی و حاوی هورمونهای بیشتر ) : مصرف ۲ عدد قرص در اولین فرصت و ۲ عدد ۱۲ ساعت بعدـ – قرص تری فازیک یا سه مرحله ای : مصرف ۴ عدد قرص سفید در اولین فرصت و ۴ عدد قرص سفید دیگر ۱۲ ساعت بعد ( قرص های مرحله سوم ) *قرصهای پروژسترونی تنها یا همان قرصهای لوورنژسترلی که به دو صورت قابل استفاده استاین قرصها اسامی متفاوتی دارند. و حاوی۰.۷۵میلی گرم لونرژسترل می باشند:

قرصهای لونژیل – لونرژسترل یا اووسیز ـ مصرف قرص اول در۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی و ترجیحا بلافاصله پس از نزدیکی مشکوک و قرص بعدی ۱۲ ساعت بعد ـ مصرف ۲ عدد یک جا در اولین فرصت در۴۸ ساعت اول پس از نزدیکی مشکوک ـ هرچه زودتر این داروها مصرف شوند ، موثرتر خواهند بود و گرچه در بعضی از منابع بر اثر بخشی آنها تا ۱۲۰ ساعت ـ ۵ روز ـ پس از یک نزدیکی مشکوک تاکید شده ، بهترین زمان مصرف آنها تا۴۸ ساعت اول ـ۲ روز ـ پس از نزدیکی مشکوک است.

سعی کنید اولین قرص را در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی مشکوک بخورید. قرص بعدی را نیز۱۲ ساعت بعد مصرف کنید. پس از آن دیگر قرصی مصرف نکنید و منتظر خونریزی باشید معمولا خونریزی ظرف ۷ روز پس از مصرف آخرین قرص اتفاق می افتد. در طی این مدت دیگر رابطه جنسی نداشته باشید یا حتما از یک روش مطمئن استفاده کنید. ظرف ۳ تا ۱۰ روز پس از روش اورژانس، دچار خونریزی می شوید ،این خونریزی به معنی ریزشاستر رحم-اندومتر- است بنابراین دیگر محصول حاملگی در رحم جایگزین نشده و بارداری رخ نخواهد داد. بنابراین این خونریزی به معنی این است که شما در این سیکل باردار نشده اید.در صورت تعویق خونریزی پس از ۱ هفته تا ۱۰ روز برای آزمایش بارداری مراجعه کنید.

بهتر است قرصها را با شکم خالی نخورید ، اگر تا ۲ ساعت پس از مصرف قرصها استفراغ کردید ، مجددا قرص را بخورید. ـ به خاطر داشته باشید بیش از یک نوبت در یک سیکل قاعدگی از این روش استفاده نکنید.برخی داروها اثر این قرصها را کاهش می دهد ، مثلا اگر از فنی توئین یا ریفامپین استفاده می کنید ، اثر این روش کم می شود بنابراین در صورت مصرف همزمان این داروها باقرصهای پیشگیری ، تعداد قرصهای پیشگیری را دو برابر کنید.طریقه مصرف قرص لتروفم

ـ به خاطر داشته باشید استفاده از این روش می تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی بعدی شود. البته معمولا این تغییرات کم بوده و قاعدگی چند روز زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد. اگر تاخیر بیش از ۷ روز شود ، باید احتمال بارداری را در نظر داشت. در این صورت بررسی فرد و معرفی برای انجام تست بارداری ( B-hcG ) ضرورت دارد.

ـ گرچه این روش درصورت استفاده صحیح ، تا ۹۷-۹۹درصد موثر است. ولی در تمام روشها شانس شکست وجود دارد بنابراین تاکید می کنم تا زمان قاعدگی بعدی حتما ازیک روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید. در صورت وقوع حاملگی همزمان با این روش ، با توجه به اینکه این روش برای جنین خطری ندارد ، نیازی به سقط و ختم حاملگی نخواهد بود.

* روش کار گذاشتن آی یو دی مس دار در صورت نگرانی می توان از یک روش دیگر نیز استفاده کرد این روش ، کار گذاشتن آی یو دی مس دار است که در طی ۵ روز اول پس از نزدیکی مشکوک انجام می شود . در این صورت می توان این ای یو دی را به مدت ۵ تا ۱۰ سال نگه داشت که در این صورت خطر حاملگیهای ناخواسته بعدی نیز کاهش می یابد. برای این کار می توانید به یک مطب زنان و مامایی و یا مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

زمان شروع و چگونگی استفاده از روشهای اورژانس ـ در حال حاضر در ایران می توان از دو روش خوراکی پیشگیری اورژانس و ای یو دی حاوی مس در ۱۲۰ ساعت اول پس از یک نزدیکی مشکوک استفاده کرد. ـ روش اول استفاده از قرصهای خوراکی معمولی است که به چند شکل مصرف می شود. ـ قرص LD(قرصهای کرم رنگ یا همان قرصهای ضعیف تر ) : مصرف ۴ عدد در اولین فرصت و ۴ عدد ۱۲ ساعت بعد ـ قرصHD ( قرصهای سفید رنگ یا همان قرصهای قوی و حاوی هورمونهای بیشتر ) : مصرف ۲ عدد قرص در اولین فرصت و ۲ عدد ۱۲ ساعت بعد

ـ قرص تری فازیک یا سه مرحله ای : مصرف ۴ عدد قرص سفید در اولین فرصت و ۴ عدد قرص سفید دیگر ۱۲ ساعت بعد ( قرص های مرحله سوم ) ـ قرصهای پروژسترونی تنها یا همان قرصهای لوورنژسترلی که به دو صورت قابل استفاده است : ـ مصرف قرص اول در ۷۲ ساعت اول پس از نزدیکی و ترجیحا بلافاصله پس از نزدیکی مشکوک و قرص بعدی ۱۲ ساعت بعد ـ مصرف ۲ عدد یک جا در اولین فرصت در ۷۲ ساعت اول پس از نزدیکی مشکوک

ـ هرچه زودتر این داروها مصرف شوند ، موثرتر خواهند بود و گرچه در بعضی از منابع بر اثر بخشی آنها تا ۱۲۰ ساعت ۵ روز ـ پس از یک نزدیکی مشکوک تاکید شده ، بهترین زمان مصرف آنها تا ۷۲ ساعت اول ـ ۳ روز ـ پس از نزدیکی مشکوک است.سعی کنید اولین قرص را در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی مشکوک بخورید. قرص بعدی را نیز۱۲ ساعت بعد مصرف کنید. پ

س از آن دیگر قرصی مصرف نکنید و منتظر خونریزی باشید معمولا خونریزی ظرف ۷ روز پس از مصرف آخرین قرص اتفاق می افتد. در طی این مدت دیگر رابطه جنسی نداشته باشید یا حتما از یک روش مطمئن استفاده کنید.بهتر است قرصها را با شکم خالی نخورید ، اگر تا ۲ ساعت پس از مصرف قرصها استفراغ کردید ، مجددا قرص را بخورید.

ـ به خاطر داشته باشید بیش از یک نوبت در یک سیکل قاعدگی از این روش استفاده نکنید.برخی داروها اثر این قرصها را کاهش می دهد ، مثلا اگر از فنی توئین یا ریفامپین استفاده می کنید ، اثر این روش کم می شود بنابراین در صورت مصرف همزمان این داروها باقرصهای پیشگیری ، تعداد قرصهای پیشگیری را دو برابر کنید.

ـ به خاطر داشته باشید استفاده از این روش می تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی بعدی شود. البته معمولا این تغییرات کم بوده و قاعدگی چند روز زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد. اگر تاخیر بیش از ۷ روز شود ، باید احتمال بارداری را در نظر داشت. در این صورت بررسی فرد و معرفی برای انجام تست بارداری ( B-hcG ) ضرورت دارد.

ـ گرچه این روش درصورت استفاده صحیح ، تا ۹۷-۹۹درصد موثر است. ولی در تمام روشها شانس شکست وجود دارد بنابراین تاکید می کنم تا زمان قاعدگی بعدی حتما ازیک روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید. در صورت وقوع حاملگی همزمان با این روش ، با توجه به اینکه این روش برای جنین خطری ندارد ، نیازی به سقط و ختم حاملگی نخواهد بود.

ـ در صورت نگرانی می توان از یک روش دیگر نیز استفاده کرد این روش ، کار گذاشتن آی یو دی مس دار است که در طی ۵ روز اول پس از نزدیکی مشکوک انجام می شود . در این صورت می توان این ای یو دی را به مدت ۵ تا ۱۰ سال نگه داشت که در این صورت خطر حاملگیهای ناخواسته بعدی نیز کاهش می یابد. برای این کار می توانید به یک مطب زنان و مامایی و یا مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

این دارو از بارداری با مهار تخمک گذاری، یا تغییر پوشش رحم برای جلوگیری از لانه گزینی اگر لقاح اتفاق می افتد جلوگیری می کند.

لوونورژسترل برای پیشگیری از بارداری اضطراری و مقاربت محافظت نشده و یا شکست های پیشگیری از بارداری شناخته شده و یا مشکوک به کار می رود؛ برای به دست آوردن کارآیی، قرص باید در اسرع وقت ظرف ۷۲ ساعت پس از مقاربت مصرف گردد.

قرص لوونورژسترول تنها با نسخه پزشک برای زنان جوان تر از سن ۱۷ سال و بالاتر در دسترس می باشد؛ قرص لوونورژسترول برای استفاده روزمره به عنوان پیشگیری از بارداری تجویز می گردد.

نام ژنریک: لوونورژسترل یا  لوونورژسترول (Levonorgestrel)

مطمئن شوید که شما با خیال آسوده می توانید این دارو را استفاده نمایید، اگر شما دارای هر یک از شرایط زیر می باشید با پزشک خود در جریان بگذارید :

شما به هر عنصر در لوونورژسترول حساسیت دارند شما گمان می کنید که حامله هستید شما خونریزی غیر طبیعی واژینال دارید شما در حال استفاده nevirapine، ریفامپین، و یا مخمر سنت جان هستید شما یک سکته مغزی و یا سابقه خونریزی از مغز، شناخته شده و یا سرطان پستان مشکوک، و یا یک اختلال لخته شدن خون داشته اید

اگر شما سابقه حاملگی خارج رحمی و قبل از قاعدگی داشته اید اگر شما مبتلا به دیابت می باشید

اگر شما باردار هستید، قصد باردار شدن دارید ، یا در حال تغذیه کودک با شیر خود می باشید

اگر شما باردار هستید نباید از این دارو استفاده نمایید زیر لوونورژسترل میتواند به جنین شما آسیب برسانند و یا حتی ممکن است باعث نقض در هنگام تولد شود

هورمون های موجود در داروهای ضد بارداری می تواند به شیر مادر منتقل شود و به کودک شیرخوار آسیب برساند. این دارو همچنین ممکن است باعث کاهش تولید شیر مادر شود.

اگر شما پس از مصرف این دارو دچار هر یک از عارضه های جدی زیر شدید٬ با پزشک خود تماس گرفته و او را در جریان قرار دهید .

خونریزی قاعدگی سنگین یا نور گرفتگی قاعدگی نامنظم درد درد در لگن توقف خونریزی قاعدگی

درد شکم یا معده سرگیجه سردرد تهوع حساسیت به لمس پستانها خستگی یا ضعف غیر معمول اسهال و استفراغ

داروهای دیگر ممکن است توسط این دارو تحت تاثیر قرار گیرند٬ قبل از استفاده از این دارو، با دکتر خود در مورد تمام نسخه ها و داروهایی که استفاده می کنید بگویید٬ به ویژه داروهای زیر. این شامل ویتامین ها، مواد معدنی، داروهای گیاهی و داروهای تجویز شده توسط پزشکان دیگر و … است .

ترانگزامیک اسید کاربامازپین Dabrafenib فنتانیل ایزوترتینوئین Mitotane Piperaquine تئوفیلین تیزانیدین

لوونورژسترول را چگونه باید مصرف کرد؟ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مورد مصرف داروهای ضدبارداری فوری، عدم اطلاع خانم‌ها از طرز صحیح مصرف این‌ گونه ترکیبات است و همین مشکل در بسیاری اوقات، سبب بروز بارداری‌های ناخواسته در افراد می‌شود. داروی لوونورژسترول به شکل قرص و بسته های یک و دو تایی است. در بسته های دوتایی (۰.۷۵ میلی گرم) ، اولین دوز این دارو باید طی ۷۲ ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف ‌شود. سپس ۱۲ ساعت بعد از مصرف اولین قرص، باید دومین قرص را میل کنید و در مورد بسته های یک عددی (۱.۵ میلی گرم) دارو باید طی ۷۲ ساعت از مقاربت کنترل نشده، مصرف ‌شود.  در این صورت، تا حد زیادی احتمال بارداری را کاهش می‌دهید .

البته باید گفت که این دارو باید تحت نظر پزشک و با توصیه ایشان مصرف شود و از مصرف خودسرانه آن باید خودداری نمود. نکات لازم هنگام مصرف لوونورژسترول: ـ در طول یک ماه، بیش از یک بار از بسته‌های دو تایی لوونورژسترول استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد مشکلات هورمونی بسیاری می‌شود. ـ نامنظم شدن قاعدگی از جمله شایع‌ترین عوارض دارویی لوونورژسترول به شمار می‌رود. ـ سردرد، استفراغ، احساس ناراحتی در سینه‌ها، اضافه وزن و خونریزی‌های غیرطبیعی از عوارض دیگر لوونورژسترول به شمار می‌رود. ـ توصیه می‌شود یک تا دو ساعت پس از مصرف این دارو، یک داروی ضد تهوع هم برای پیشگیری از بروز عوارض ناخواسته آن مصرف شود.

بهبود زندگی جنسی خانم ها با درمان فیبروئیدهای رحمی

Copyright delbaraneh.com© 2018 – Allrights Reserved.

قرص لونژین یا همان لوونورژسترول یک هورمون مصنوعی است که به هورمون جنسی زنان پروژسترون شباهت دارد. یکی از ترکیبات اصلی قرص های ضدبارداری است. این دارو این دارو با جلوگیری از ترشح گنادوتروپین ها از هیپوفیز قدامی، تخمک گذاری و بلوغ فولیکولی را مهار می کند به این صورت که مخاط دهانه رحم را ضخیم تر می کند بطوری که اسپرم به دشواری می تواند به داخل رحم نفوذ کند و بدین ترتیب جلوی بارداری گرفته می شود.

لونژین به صورت ترکیبات فقط در شکل پروژستوژن و در قرص های ترکیبی ضدبارداری همراه با داروی استروژن موجود است. لونژین را در بعضی موارد اضطراری به عنوان عامل ضدحاملگی بعد از مقاربت استفاده  می کنند. با استروژن نیز در درمان جایگزین هورمونی برای مداوای نشانه های یائسگی تجویز می شود. 

قرص لونژین نوعی قرص پیشگیری از بارداری اورژانسی است که در زمره داروهای پروژسترونی ضد بارداری محسوب می شود و معمولا در نوراد اورژانس باید از این دارو استفاده کرد و به شکل روتین بهتر است سراغ این دارو رفته نشود. چون قرص یک جور پروژسترون است با مصرف گهگاه و فقط در مواردی که از روش پیشگیری مطمئن نیستید یا موقعی که در رابطه زناشویی پیشگیری خاصی نداشته اید، مشکلی به وجود نمی آید و می توانید از لونژین استفاده کنید. ولی اگر نزدیک به زمان پریود یا خونریزی قاعدگی از این قرص ها استفاده کنید منجر به این می شود که زمان پریود جا به جا بشود و شاید با کمی تاخیر همراه باشد. این مساله برای خیلی از خانم ها مایه نگرانی است و تصور می کنند که چون پریود شان دیر شده ممکن است باردار شده باشند. در ضمن این نکته را هم به خاطر داشته باشید که این روش به هیچ عنوان به عنوان یک روش پیشگیری از بارداری دائمی توصیه نمی شود و نمی تواند مثلا به جای استفاده از قرص ال دی، لونژین استفاده شود. روش های اورژانس برای استفاده گهگاه است نه اینکه ماهی یکبار از این قرص استفاده شود. در ضمن این روش ممکن است ۱۰ درصد خطا داشته باشد که به همین خاطر اصولا این روش را به عنوان شیوه پیشگیری از بارداری پیشنهاد نمی شود. شما تا 72 ساعت بعد از مقاربت مشکوک می توانید از این قرص ها استفاده کنید. لونژین به همراه لاینسترول حاوی هورمون پروژسترون هستند. از این هورمون هم در روش جلوگیری با قرص عادی ( به همراه استروژن ) و هم به تنهائی ( همان قرص شیردهی ) استفاده می شود. همان طور که گفته شد از این هورمون می توان در روش جلوگیری اورژانسی نیز استفاده کرد.

·        مصرف قرص اول در48 ساعت اول پس از نزدیکی و ترجیحا بلافاصله پس از نزدیکی مشکوک و قرص بعدی 12 ساعت بعد

·        مصرف 2 عدد یک جا در اولین فرصت در48 ساعت اول پس از نزدیکی مشکوک

هرچه زودتر این داروها مصرف شوند ، موثرتر خواهند بود و گرچه در بعضی از منابع بر اثر بخشی آنها تا 120 ساعت ـ 5 روز ـ پس از یک نزدیکی مشکوک تاکید شده ، بهترین زمان مصرف آنها تا48 ساعت اول ـ2 روز ـ پس از نزدیکی مشکوک است.

سعی کنید اولین قرص را در اولین فرصت پس از برقراری رابطه جنسی مشکوک بخورید. قرص بعدی را نیز12 ساعت بعد مصرف کنید. پس از آن دیگر قرصی مصرف نکنید و منتظر خونریزی باشید معمولا خونریزی ظرف 7 روز پس از مصرف آخرین قرص اتفاق می افتد. در طی این مدت دیگر رابطه جنسی نداشته باشید یا حتما از یک روش مطمئن استفاده کنید. ظرف 3 تا 10 روز پس از روش اورژانس، دچار خونریزی می شوید ،این خونریزی به معنی ریزشاستر رحم-اندومتر- است بنابراین دیگر محصول حاملگی در رحم جایگزین نشده و بارداری رخ نخواهد داد. بنابراین این خونریزی به معنی این است که شما در این سیکل باردار نشده اید.در صورت تعویق خونریزی پس از 1 هفته تا 10 روز برای آزمایش بارداری مراجعه کنید.

 بهتر است قرصها را با شکم خالی نخورید ، اگر تا 2 ساعت پس از مصرف قرصها استفراغ کردید ، مجددا قرص را بخورید.

*       به خاطر داشته باشید بیش از یک نوبت در یک سیکل قاعدگی از این روش استفاده نکنید.برخی داروها اثر این قرصها را کاهش می دهد ، مثلا اگر از فنی توئین یا ریفامپین استفاده می کنید ، اثر این روش کم می شود بنابراین در صورت مصرف همزمان این داروها باقرصهای پیشگیری ، تعداد قرصهای پیشگیری را دو برابر کنید.

*       به خاطر داشته باشید استفاده از این روش می تواند باعث تغییر در زمان قاعدگی بعدی شود. البته معمولا این تغییرات کم بوده و قاعدگی چند روز زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد. اگر تاخیر بیش از 7 روز شود ، باید احتمال بارداری را در نظر داشت. در این صورت بررسی فرد و معرفی برای انجام تست بارداری ( B-hcG ) ضرورت دارد.

گرچه این روش درصورت استفاده صحیح ، تا 97-99درصد موثر است. ولی در تمام روشها شانس شکست وجود دارد بنابراین تاکید می کنم تا زمان قاعدگی بعدی حتما ازیک روش دیگر مانند کاندوم استفاده کنید. در صورت وقوع حاملگی همزمان با این روش ، با توجه به اینکه این روش برای جنین خطری ندارد ، نیازی به سقط و ختم حاملگی نخواهد بود.

در صورت بارداری،بیماری شدید شریانی،آدنومای کبدی، پروفیری،سرطان پستان و دستگاه تناسلی 

در صورت ابتلا به بیماری قلبی، سابقه بارداری نابجا،سندرم های سو جذب، کیست های فعال تخمدانی، بیماری فعال کبدییرقان انسدادی عود کننده و یا سابقه یرقان در دوران بارداری، دارو با احتیاط مصرف شود. 

نامنظم شدن قاعدگی، تهوع، استفراغ،سردرد، احساس ناراحتی در سینه ها،افسردگی ،اختلالات پوستی، تغییرات وزن بدن

*       در صورت مصرف همزمان این دارو با ریفامپین، حتما باید از یک روش دیگر جلوگیری نیز استفاده کرد. 

*      طی دوران مصرف باید فشار خون فرد دائما کنترل شود

قرص لونژیل یا قرص اورژانسی قرصی است که بلافاصله بعد از یک نزدیکی مشکوک برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود. ما در این مقاله از کاربرد و موارد مصرف این قرص نوشته ایم.

قرص لونژیل یک هورمن جنسی می باشد که به هورمن پروژسترون در زنان شبیه است. این قرص با ترشح گونادوتروپین از سیکل تخمک گذاری جلوگیری می کند. به این صورت که دهانه رحم را ضخیم تر نموده تا اسپرم به راحتی نتواند از آن عبور کند و به این شکل مانع وقوع حاملگی می شود. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد قرص لونژیل در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

قرص لونژیل یک داروی ضد بارداری اورژانسی است که بعد از نزدیکی های مشکوک به بارداری بلافاصله از این قرص استفاده می شود. همانگونه که از اسم این قرص مشخص است بهتر است که فقط در موارد اورژانسی از آن استفاده شود و به شکل مداوم و معمول و به جای قرص ال دی کاربرد ندارد. در صورتی که از روش پیشگیری خود مطمئن نیستید و یا امکان می دهید که پیشگیری شما در رابطه زناشویی کاملا جدی نبوده می توانید از این قرص هر از گاهی استفاده کنید. اگر نزدیک به زمان سیکل پریودی شما است، مصرف این قرص ها باعث به تاخیر افتادن عادت ماهانه می شود. ذکر این نکته ضروری است که استفاده از قرص لونژیل یک روش دائمی برای پیشگیری از بارداری محسوب نمی شود. البته ذکر این نکته که این روش احتمال ده درصدی خطا هم دارد لازم است. تا 72 ساعت بعد از نردیکی مشکوک شما می توانید از این قرص استفاده نمایید.

اولین قرص را در 48 ساعت اول بعد از نزدیکی و قرص بعدی را 12 ساعت بعد استفاده کنید. یا اینکه می توانید هر دو قرص را در اولین 48 ساعت گذشته از مقاربت مصرف کنید. گفته شده است که مصرف قرص لونژیل تا 5 روز بعد از نزدیکی هم تاثیر گذار است اما بهترین و موثر ترین زمان مصرف این قرص ها همان 48 ساعت اول می باشد. سعی بر این داشته باشید که اولین قرص را بلافاصله بعد از رابطه جنسی بخورید و مصرف قرص بعدی را به 12 ساعت بعد موکول کنید، معمولا یک هفته بعد از مصرف آخرین قرص پریودی اتفاق می افتاد. در این زمان تا جایی که امکانش است از نزدیکی و مقاربت بپرهیزید و اگر در صدد انجام رابطه جنسی هستید حتما از یک روش مطمئن بهره بگیرید. این خونریزی به مدت سه تا ده روز بعد از مصرف آخرین قرص به منظور عدم بارداری اتفاق می افتد اما اگر از یک هفته تا ده روز گذشت و خونریزی مشاهده نشد حتما به آزمایشگاه بروید و آزمایش بدهید.

برای استفاده از این قرص بهتر است نکات ذکر شده در ادامه این مطالب را جدی بگیرید:

اگر در هر یک از شرایط زیر به سر می برید از مصرف این قرص بپرهیزید:

اگر به بیماری قلبی، سابقه بارداری یا بارداری های نا به جا، سندروم های سو جذب، کیست های فعال تخمدانی، بیماری فعال کبدی، یرقان انسدادی عود کننده و یرقان در دوران حاملگی دچار هستید و یا در آنها سابقه قبلی دارید، حتما قبل از استفاده از این دارو با پزشک مشورت کنید.

این دارو نیز همانند دیگر دارو ها در کنار تاثیرات مثبت یک سری عوارض جانبی دارد که در ادامه این بحث به ذکر آن پرداخته ایم:

هیچ دارویی را سر خود و بدون مشورت پزشک مصرف نفرمایید. و بدانید که هیچ کدام از روش های ضد بارداری به طور صد در صد مطمئن نیستند.

آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!

چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟

پاسخ به سوالات پزشکی و جنسی شما ، در مجله دلگرم کلیک کنید…

© تمامی حقوق این سایت برای مجله اینترنتی دلگرم محفوظ است / هر گونه کپی جزئی و کلی از مطالب دلگرم تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

متاسفانه محتوای مورد در خواست شما در مجله ونوس موجود نیست، البته ممکن است آدرس محتوای درخواستی تغییر کرده باشد. لطفاً در مطالب مجله جستجو کنید.

فال چوب يكي از قديمي ترين انواع فال بيني می باشد كه تاریخچه ی آن را به دانيال نبي و سپس به حضرت امام جعفر صادق (ع) نسبت ميدهند.براي گرفتن فال چوب بايد ابتدا چشمها را بسته و سه نفس عميق بكشيد سپس ذهن و فكرتان را به انچه كه مايليد متمركز كرده و نيت كنيد.آنگاه با حضور کامل قلبی بر روی دکمه زیر کلیک کنید ، شرح فال چوب شما نمایش داده خواهد شد .

در دیدنی های روز چهارشنبه ۵ دی تصاویری از هتل یخی چین تا خانواده سلطنتی بریتانیا در مراسم کریسمس و آیین‌ های روز کریسمس و …را خواهید دید با ما همراه شوید

©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد .درمان طپش قلب در بارداری10

رئيس بيمارستان شهيد اكبرآبادي گفت: نامنظم شدن قاعدگي از شايع‌ترين عوارض داروي لوونورژسترول است.

مريم كاشانيان افزود: براي پيشگيري فوري و اورژانسي از بارداري داروهاي مختلفي وجود دارد. وي گفت:‌ بهترين دارويي كه در گذشته براي پيشگيري فوري از بارداري استفاده مي‌كردند، قرص HD بود كه تا 72 ساعت بعد از عدم پيشگيري از بارداري مي‌توانستند، مصرف كنند اما زنان بعد از 72 ساعت نمي‌‌توانند از بارداري پيشگيري كنند.

رئيس بيمارستان شهيد اكبرآبادي اضافه كرد: در مطالعاتي نشان داده شد كه قرص HD مقدار هورمون زيادي را به بدن وارد مي‌كند كه موجب بروز عوارضي از جمله تهوع و استفراغ در زنان مي‌شود.

كاشانيان گفت: داروي جديدي كه براي پيشگيري فوري از بارداري ساخته شد «لوونورژسترول» نام دارد كه داروي بسيار كارآمدي است.

قرص «لوونورژسترول» يك پروژسترون مصنوعي است و عوارض قرص‌هاي HD را ندارد.

رئيس بيمارستان شهيد اكبرآبادي اضافه كرد: توصيه مي‌شود كه بعد از عدم پيشگيري از بارداري 2 عدد قرص «لوونورژسترول» استفاده شود اما بعد از 72 ساعت نمي‌توان پيشگيري انجام داد.

وي گفت: مي‌توان گفت از اين قرص فقط يك بار در ماه مي‌توان استفاده كرد به دليل اينكه تغييرات زيادي را در هورمون‌هاي بدن ايجاد مي‌كند و نامنظم شدن قاعدگي از شايع‌ترين عوارض دارويي «لوونورژسترول» است. 

بخاطر داشته باشید میزان موفقیت روش پیشگیری اورژانس۹۷ تا ۹۸ درصد است و هر قدر فاصله زمانی شروع روش تا تماس جنسی کمتر باشد میزان موفقیت ان بیشتر است.

شایع ترین عارضه روش اورژانس تهوع و استفراغ است. لذا توصیه می شود یک ساعت قبل از مصرف هر دوز و ۴ تا ۶ ساعت بعد از ان از یک داروی ضد تهوع نظیر قرص (یک عدد) یا قطره پلازیل (۲۵ قطره) استفاده کنید. سایر عوارض شامل سردرد ، سرگیجه و اختلال در قاعدگی است.

در صورت استفراغ تا ۲ ساعت پس از مصرف قرص ها در روش پیشگیری اورژانس ، خوردن مجدد قرص های همان دوز ضروری است.

چنانچه ظرف مدت سه هفته بعد از استفاده از روش جلوگیری اورژانس ، قاعده نشدید باید تست بارداری بدهید.

چنانچه با وجود استفاده از روش جلوگیری اورژانس ، باردار شدید نگران سلامت جنین نباشید. مصرف این قرص ها برای جنین خطری ندارد.

در آخر ، فراموش نکنید که روش جلوگیری از بارداری اورژانس صرفا یک روش اورژانسی است و نباید بیش از چند بار در سال تکرار شود چراکه شوک هورمونی حاصل از هر بار مصرف قرص ها می تواند سبب اختلال در قاعدگی و تخمک گذاری شود. لذا در صورت وجود روابط مستمر ، بهتر است یک روش روتین جلوگیری از بارداری را فرا بگیرید و بکار ببندید.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.عوارض مصرف قرص لونژیل 7510

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

لتروزول داروی خوراکی به صورت قرص است که باری درمان ناباروری استفاده می شود. خانمهایی که داروی کلومیفن را مصرف کرده اند و نتیجه نداشته، برای آنها لترزول تجویز می شود. در برخی مطالعات، لتروزول را اولین خط درمان ناباروری می دانند.لتروزول اغلب بعنوان داروی سرطان سینه معرفی شده است. اما چرا دکتر قرص لتروزول را تجویز میکند؟ چرا داروی سرطان سینه در درمان ناباروری استفاده میشود؟ آیا این قرص سالم است؟

قرص لتروزول در موارد زیر تجویز میشود:

در زنان مبتلا به pcos: معمولا از کلومیفن مفید تر است و باعث تحریک تخمدان ها در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می شود.

در افراد مقاوم شده به کلومیفن: زمانی می رسد که کلومیفن دیگر قادر به تحریک تخمدانها حداقل در سه دوره حتی بعد از زیاد کردن دوز آن نیست. قرص لتروزول ممکن است برای این زنان مفیدتر باشد.طریقه مصرف قرص لتروفم

برای درمان ناباروری، درمان پیش سرطان: اگر یک زن سرطان استروژنیک دارند، شبیه سرطان سینه ( روش شناسایی سرطان سینه)، استفاده از داروهای باروری باعث تحریک کردن تخمدانها و بالغ شدن تخمک میشود. داروهایی که سطح استروژن را بالا برده که منجر به رشد سریعتر تومور میشود. قرص لتروزول بدون افزایش سطح استروژن باعث تحریک کردن تخمدانها می شود.  گاهی لتروزول همراه با کلومیفن مصرف میشود.قرص لتروزول داروی مناسب در بیماری های اولیه تخمدان، مسدود بودن لوله فالوپ و مشکل باروری در مرد  نیست.

توجه: گاهی قرص لتروزول برای درمان اندومتریوز استفاده میشود اما در این افراد تحریک تخمدانها مورد هدف نیست و ماه ها برای کاهش درد لگن در این افراد استفاده میشود.

تجویز قرص با توجه به دستور پزشک شما است. پزشک از شما می پرسد که پریود شده اید یا نه؟اگر هم شده اید از شما می خواهد تست بارداری بدهید. اگر شما مطمعن نیستید که پریود شده اید یانه؟ مثلا لکه بینی کم رنگ دارید به پزشک اطلاع دهید. زمانی که پزشک از باردار نبودن شما اطمینان حاصل کرد به مدت 5 روز شما باید قرص لتروزول بخورید.شما این قرص ها را در روزهای 3،4،5،6 و 7 سیکل خود و یا در روزهای 5،6،7،8 و 9 مصرف کند. پزشکان بین مصرف 3 تا 7 روز و 5 تا 9 روز اختلاف نظر دارند اما میزان موفقیت تقریبا یکسان است.

قرص های لتروزول معمولا 2.5 میلی گرمی هستند و شما یک تا 3 قرص را در هر روز مصرف می کنید. دکتر در روزهای 12 تا 15 سیکل برای شما درخواست آزمایش خون و سونوگرافی می کند که برای تعیین میزان موفقیت تحریک تخمدانهاست.

در همان روزهای مصرفی رابطه جنسی داشته باشید. همچنین قرص لتروزول همراه با iui قابل استفاه است.

براساس مطالعات منتشر شده،زنان pcos که لتروزول مصرف می کنند تا 27.5 درصد نوزاد سالم متولد می کنند. در این مطالعه زنان با مصرف کلومیفن، 19.1 درصد است. شانس هر شخص وابسته به فاکتورهایی از قبیل سن و فاکتورهای باروری است. مطالعه انجام شده دیگه، نشان داده است که میزان تحریک تخمدانها با مصرف لتروزول و کلومیفن به ترتیب 70.9 و 67.5 درصد است.

عوارض این قرص ناشی از پایین آمدن سطح استروژن در بدن است. همین عامل باعث ایجاد عوارض میشود:

بیشترین عارضه این قرص ها در درمان ناباروری، خستگی و سرگیجه است. اگر علائم شدید شد به دکتر خبر دهید.

لتروزول و هر قرص باروری دیگر شانس چندقلویی را در شما زیاد میکند. اما این احتمال نسبت به قرص کلومیفن کمتر است. بین 2 تا 4 درصد از بارداری ها توسط لتروزول دوقلو میشود. در درمانهای باروری، سطح پایین استروژن در جریان خون باعث افزایش تولید fsh هورمون تحریک کننده تخمدانها میشود.این نحوه عملکرد لتروزول در باروری است.

این دارو همچنان در سرطانهای استروژیکی کارساز است اما بعنوان یه داروی شیمی درمانی محسوب نمیشود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

ناباروری در زوجین دلایل متفاوتی دارد. امروزه با توجه به گسترش علم پزشکی اکثر این ناباروری ها قابل درمان است. یکی از این درمان ها قرص لتروزول است که برای مشکل نازایی زنان تجویز می شود و در اکثر موارد بارداری را در پی دارد. در این مقاله راجع به موارد تجویز این دارو و نحوه صحیح مصرف آن صحبت می کنیم.

قرص لتروزول، دارویی خوراکی است که برای ناباروری تجویز می شود. زنانی که با مصرف قرص کلومیفن نتوانستند باردار شوند از این دارو استفاده می کنند. بعضی از متخصصان لتروزول را به عنوان اولین روش درمان ناباروری تجویز می کنند. همچنین از این دارو برای درمان سرطان سینه هم استفاده می شود. این دارو معمولا به شکل 2.5 میلی گرمی وجود دارد.

این قرص در زنانی که دچار سندرم تخمدان هستند, سبب تحریک تخمدان ها شده و یکی از بهترین داروها نسبت به کلومیفن است. در شرایطی که کلومفین در مدت سه دوره مصرف اثری روی تحریک تخمدان نداشته باشد می توان از قرص های لتروزول استفاده کرد.

همانطور که در ابتدا ذکر شد از داروی لتروزول به عنوان روشی موثر برای درمان ناباروری مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است که مصرف این دارو و دوز آن باید زیر نظر پزشک انجام شود. معمولا به مدت پنج روز از این قرص برای درمان ناباروری استفاده می شود. عده ایی از پزشکان دوره مصرف 4 تا 7 روز را تجویز می کنند و برخی دیگر بین 5 تا 9 روز. به طور کلی نهایت دوره مصرف این قرص 10 روز است که در طی آن نتیجه مثبت بدست می آید. مقدار مصرف قرص لتروزول حدود سه عدد در طی روز است و توصیه می شود در مدت مصرف این قرص حتما آمیزش انجام شود. در مدت مصرف این دارو آزمایش خون و سونوگرافی گرفته می شود تا میزان تحریک تخمدانها مشخص گردد.

طریقه مصرف قرص لتروفم

بعضی از داروهایی که برای درمان ناباروری مصرف میشوند, سطح استروژن را در بدن بالا برده که باعث روند رو به رشد تومورهای سرطانی می شود. جالب است بدانید که قرص لتروزول سطح استروژن را افزایش نمی دهد ولی باعث تحریک تخمدان می شود.

در دوره یائسگی ترشح هورمونهای زنانه در بیشترین سطح ترشح قرار دارند و احتمال بروز سرطان پستان در آنان زیاد است, لتروزول یکی از داورهای موثر است که می تواند سطح هورمونها در بدن زنان را در این دوره کم کند. به همین دلیل به آن داروی پیش سرطان هم گفته می شود.

همچنین باید تاکید شود که این دارو برای درمان بیماری های تخمدان, درمان ناباروری در مردان و مسدود بودن لوله فالوپ به کار نمی رود. گاهی از این قرص برای تسکین درد لگن استفاده می شود که در این مورد دارو به مدت چندین ماه مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف قرص لتروزول باعث کاهش ترشح هورمون استروژن می شود که همین امر ممکن است باعث بروز بعضی عوارض جانبی  مانند: احساس خستگی، سرگیجه، سر درد، اختلالات بینایی مثل تاری دید، تعریق زیاد بدن به خصوص در شب، مشکلات گوارشی مثل نفخ شکمی و معده درد، گر گرفتگی، اختلالات خواب، درد قفسه سینه، لکه بینی غیر طبیعی که در مواردی ممکن است شدت پیدا کند و همچنین خونریزی شدید قاعدگی، از عوارض جانبی این دارو می باشد. در صورت مشاهده هر کدام از این علائم پزشک متخصص را در جریان بگذارید.

عموما داروهایی که برای درمان ناباروری تجویز و مصرف می شوند احتمال دو قلویی زایی یا چند قلویی را افزایش می دهد. طی تحقیقاتی مشخص شد که حدود 2 تا 4 درصد از زنانی که برای درمان ناباروری از قرص لتروزول استفاده کرده بودند, صاحب فرزندان دو قلو شدند.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

قرص لتروزول یک داروی خوراکی برای درمان ناباروری در بانوان است که پزشک این دارو را برای افرادی که با مصرف قرص کلومیفن باردار نشده اند تجویز می کند.

از قرص لتروزول برای درمان سرطان سینه استفاده می کنند و پزشکان این دارو را برای درمان ناباروری اولین خط اقدام می دانند. ما در ادامه این مقاله در این مورد که چرا پزشک از داروی ضد سرطان برای ناباروری استفاده می کند، بحث می کنیم. همراهمان باشید.

گاهی پزشک به یکی از چند علت زیر برای بیمار قرص لتروزول را توصیه و تجویز می کند:

زمانی که پزشک می خواهد این دارو را برای شما تجویز کند از شما می خواهد که حتما تست بارداری بدهید و در صورتی که از عدم بارداری شما اطمینان حاصل کند، شما باید تا پنج روز از این قرص در روز های 3،4،5،6 و 7 و یا در روزهای 5، 6، 7، 8 و 9 سیکل خود مصرف کنید. در بین پزشکان برای مصرف سه تا هفت روز و پنج تا نه روز اختلاف نظر وجود دارد، اما در هر دو حالت نتیجه تقزیبا یکسانی رخ می دهد.طریقه مصرف قرص لتروفم

این قرص ها که دو ونیم میلی گرمی هستند را شما از یک تا سه عدد در روز را با نظر پزشک باید استفاده نمایید و پزشک در روزهای 12 تا 15 سیکل شما برایتان یک آزمایش و سونوگرافی انجام می دهد تا از میزان موفقیت تحریک تخمدان ها اطلاع پیدا کند.

شما باید در همان روزهایی که از این قرص مصرف می کنید، رابطه جنسی داشته باشید و همچنین خوب است بدانید که این قرص را با iui هم می توان استفاده کرد.

بر اساس تحقیقات انجام شده در زنانی که pcos هستند و از این قرص مصرف می نمایند تا 27/5 درصد احتمال تولد نوزاد سالم وجود دارد. و همین نتیجه در زنانی که با این شرایط کلومیفن استفاده می کنند 19/1 درصد است. باید بدانید که شانس هر کس در این رابطه بسته به فاکتورهایی همچون سن و دیگر قابلیت های باروری در وی می باشد. مطالعات به عمل آمده حاکی بر این است که اندازه تحریک تخمدان ها با مصرف لتروزول و کلومیفن به ترتیب 70/9 و 67/5 درصد می باشد.

این دارو نیز همانند دیگر داروهای شیمیایی عارضه های جانبی مختص به خودش را به خاطر پایین آمدن سطح استروژن به شرح زیر دارد:

بیشترین عارضه در مصرف این دارو خستگی و سرگیجه است که اگر شدت پیدا کرد باید به پزشک اطلاع دهید.

مصرف هر دارویی در درمان ناباروری مانند این قرص احتمال و شانس چند قلو زایی را در فرد بالا می برد. اما این شانس با مصرف قرص کلومیفن بیشتر از این قرص است. بین دو تا چهار درصد بارداری ها با مصرف این قرص به دوقلو زایی منجر می شود.

سطح پایین استروژن در جریان خون سبب افزایش تولید fsh  که هورمن تحریک کننده تخمدان ها است، می گردد.

از این دارو در درمان سزطان های استروژیکی نیز بهره می گیرند اما یک داروی شیمی درمانی محسوب نمی شود.

منبع : آرگا



تفریحات آبی و جشنواره‌های خرید با تور دبی


آشنایی با چایامانگالارام مجسمه بودایی غول پیکر به خواب فرو رفته!



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟



با انواع مدل مبلمان 2019 آشنا شوید


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

طریقه مصرف قرص لتروفم
طریقه مصرف قرص لتروفم
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *