طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب
طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب



سایر اسامی : ماریتیغال – عکوب – حرشف برینام علمی: ‎Silybum marianusنام انگلیسی : Milk thistle fruitنام عربی: عکوب (Akub)نام فرانسوی: Chardon – marieنام آلمانی: Echte mariendistelگیاهی است از خانواده گیاهان  Asteraceae یا نام قدیمی Compositae.

شکل گیاه :بدون شک همه شما در اواخر بهار و در کنار جاده ها و صحرا ها گیاه خاردار بسیار زیبایی را دیده اید که سرشاخه های گرد تیغ دار سبز آن مزین به گلی است که به صورت یک کلاه بنفش خوشرنگ و زیبا روی آن قرار گرفته است و کاملا در بین گیاهان دیگر صحرا جلوه گری می کند.گیاهی است دو ساله دارای برگهای منقسم و دندانه دار به رنگ سبز شفاف که در کناره های برگ و رگبرگ ها لکه های سفید وجود دارد . گل ها لوله ای و درشت و به رنگ ارغوانی – میوه سیاهرنگ و شفاف و دارای تار.محل رویش :این گیاه خود رو بوده و در صحراهای ایران و بیشتر در دره هراز، دشت مغان، مناطقی از خوزستان و کلاردشت می‌روید. در گرگان – مازندران – آذربایجان – لرستان – فارس و خراسان.اندام دارویی گیاه : دانه های داخل میوهمواد موثره : فلاونوئید سیلی مارین شامل سیلی بین و سیلی دیانین که در کاهش کلسترول خون سودمند است.سیلی بین فعال‌ترین جسم موثر گیاه استخواص درمانی : ضد کبد چرب – صفراآور- مقدار املاح صفراوی را کم میکند – داروی مقوی برای کبد چرب – ضد سیروز کبدی – آنتی هپاتوتوکسیک.

دوره مقدماتی php

طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

دانه خار مریم از کبد در برابر آسیب های ناشی از الکل – هپاتیت – کبد چرب و سیروز محافظت میکند و کمیسیون E آن را به عنوان یکی از بهترین درمان کننده های سیروز میشناسند.رفع مشکلات کبدی در اثر مصرف بیش از حد برخی داروها مانند استامینفون و داروهای شیمیایی ترک اعتیاد- کاهش علائم پسوریازیس ( دائ الصدف ) – خنثی کننده اثرات ناشی از خوردن قارچ سمیروش استفاده :

دم کرده – تنتورطرز تهیه دم کرده : ۳/۵ گرم دانه را در ۱۵۰ سی سی آب جوش در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کرده روزانه ۳ الی ۴ دفعه نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.طرز تهیه تنتور : ۱۵-۲۵ قطره را روزانه ۴ الی ۵ مرتبه مصرف کنند ( بهتر است قبل از مصرف تبخیر الکل انجام گیرد )بهتر است از فرآورده های استاندارد شده خارمریم استفاده کنیم چون مواد موثره آنها قوی تر است و بهتر از دم کرده و تنتور آن استفراورده های موجود در بازار : قرص لگالون – قرص لیورگل ۷۰ – دوراسیلیمارین – قطره و قرص هگریمارینخارمریم میزان التهاب را کاهش داده و تاثیرات آنتی اکسیدان بالقوه ای دارد. آنتی اکسیدان ها از سلول های بدن در برابر آسیب دیدگی ناشی از فرآیندهای شیمیایی حفاظت می کنند.این گیاه در درمان اختلالات فوق کلیوی وسندرم روده ملتهب کاربرد دارد و برای درمان اختلال پوستی «داءالصدف» نیز مورد استفاده قرار می گیرد.خارمریم یکی از بهترین گیاهان محافظ کبد، خارمریم می‌باشد. اثرات محافظت کبدی شامل موارد زیر است:- خاصیت خنثی کردن رادیکال‌های آزاد.- خاصیت ضداکسیدان آن چندین بار از ویتامین E بیش تر است و از این طریق محافظ خوبی برای کبد است.- محافظت کبد از مواد شیمیایی و داروها: سیلی مارین از طریق خنثی کردن الکل، گالاگتوزآمین، کربن تتراکلراید، سم آمانیتا و غیره ، کبد را محافظت می‌کند.- تحریک سنتز پروتئین‌ها در کبد: به احتمال قوی تحریک تولید سلول‌های جدید کبد از طریق ساخت پروتئین در کبد به وسیله سلی مارین است.- خاصیت ضد تورم: سلی مارین دارای خاصیت قوی ضد تورم می‌باشد.از دیگر آثار سلی مارین، حل سنگ‌های صفراوی و کمک به درمان پسوریازیس است. سلی مارین در تصحیح اعمال غیر عادی کبد در جهت درمان پسوریازیس مفید می‌باشد؛ به طوری که از سنتز لوکوترین‌ها جلوگیری می‌کند. ارتباط دیگر عمل کبد و پسوریازیس در فیلتراسیون کبدی خون است . در گردش خون کبدی افراد مبتلا به پسوریازیس اندوتوکسین‌هایی مشاهده شده (مانند اندونوکسین‌های دیواره باکتری‌ها در روده ) که با کاهش یا خنثی شدن آن‌ها پسوریازیس بهبود می‌یابد.مسئله دیگر در پسوریازیس، افزایش تولید لوکوترین‌هاست که سیلی مارین از طریق مهار لیپوکسی ژناز از تولید آن جلوگیری می‌کند.- خار مریم از ایجاد سنگ صفرا پیش گیری و بیماری را درمان می کند.- محافظت کلیه از تاثیر مواد شیمیاییتحقیقات جدید نشان داده است که سیلی مارین اثر مخرب مواد شیمیایی بر روی کلیه را کاهش داده و محافظ خوبی برای کلیه‌هاست.منبع:giahdarman.com

داروخانه گیاهی بیتوته

درمان ناهنجاری جلو بودن فک با ارتودنسی

از بهترین متخصصان کودک آنلاین مشاوره بگیر

مشاوره آنلاین پزشکی بدون صرف زمان انتظار

راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

بااین نوشابه از پوکی استخوان پیشگیری کنید!

درکوتاه ترین زمان پاسخ سوال پزشکیت روبگیر

نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید

ماسک فیلتردار(بسته 10عددی)باتخفیف%44

تشخیص و درمان اختلالات جنسی

بااین روش در 1جلسه بدون درد ایمپلنت کن!

محصولات بهداشتی وضدعفونی کننده معتبروارزان

خرید گیفت کارت اپل

بهترین فرصت خرید هدیه با تخفیف های بی نظیر

محصولات پیشنهادی جهت خرید هدیه

خرید بهترین مدل های اورجینال هدفون، هدست، هندزفری

تنوع بیش از 1000 مدل لوستر برای خرید

گردنبند طلا 18 عیار ماهک مدل MM0358

انواع لباس زیر زنانه تا %75 تخفیف

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

خانه » بیماری ها » معجزه گیاه خارمریم برای درمان کبد چرب

گیاه خارمریم (Silybum marianum) گیاهی دارای گل‌هایی بنفش‌رنگ و بسیار زیباست. اما آنچه این گیاه را معروف و محبوب کرده است زیبایی آن نیست. تاثیر گیاه خارمریم برای درمان کبد چرب بوده که آن را بسیار مشهور و خاص کرده است.

در این مقاله به تأثیرات این گیاه بر کبد چرب غیرالکلی می‌پردازیم.

فهرست مطالب این مقاله

بیماری کبد
چرب یک بیماری التهابی است که در آن چربی درون سلول‌های کبدی جمع شده و به‌تدریج
عملکرد کبد و ساختار آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

کبد چرب در مراحل اولیه بیماری خطرناکی نیست اما چنانچه به درمان و بهبودی آن توجه نشود ممکن است به‌مرور منجر به ابتلا به سرطان کبد شود.

از آنجا که پیش از این در مطلبی اختصاصی کبد چرب را کامل معرفی کرده‌ایم، بیش از این مقدمه‌چینی نمیکنیم و به سراغ تاثیر گیاه خارمریم بر کبد چرب می‌رویم.

محققان درمان این بیماری را با تغییر عادات غذایی نادرست به صحیح، افزایش فعالیت فیزیکی و کنترل استرس می‌دانند؛ اما مطالعات مختلف اثر برخی مواد بر روی این بیماری را مورد بررسی قرار داده‌اند. یکی از این مواد گیاه خارمریم است.

پیشنهاد مطالعه: پیشگیری از کبدچرب با رژیم غذایی

همان‌طور که گفته شد خارمریم یک گیاه گل‌دار است. مطالعات نشان داده‌اند که این گیاه حاوی ماده‌ای به نام سیلیمارین است که اثرات بهبود دهنده کبد چرب آن به دلیل این ماده است.

پژوهش‌ها نشان‌دهنده اثرات آنتی‌اکسیدانی ماده سیلیمارین هستند که احتمالاً بهبودی ایجاد شده توسط این ماده به دلیل همین مزایای آنتی‌اکسیدانی باشد.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که سیلیمارین سطح آنزیم‌های کبدی را کاهش داده و التهاب کبد را بهبود می‌بخشد. همچنین کبد را در بازسازی بافت‌های تخریب‌شده یاری می‌کند.

برخی مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که سیلیمارین باعث کاهش سطح کلسترول خوب و بد و همچنین تری‌گلیسرید خون می‌شود.

علاوه بر این مطالعات دیگر نیز نشان داده‌اند که سیلیمارین به‌تنهایی و همراه با ویتامین E باعث بهبود مقاومت به انسولین، التهاب و آسیب کبدی در بیماران مبتلا به کبد چرب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: چطور ویتامین E بیشتری جذب کنیم؟

گفته می‌شود که اثر آنتی‌اکسیدانی سیلیمارین از پیوستن سم‌ها به سلول‌های کبدی جلوگیری کرده و باعث کاهش تخریب بافت کبد به وسیله مواد اکسیدان یا رادیکال‌های آزاد می‌شود.

با توجه به مطالب گفته‌شده به نظر می‌رسد سیلیمارین و به دنبال آن گیاه خارمریم می‌توانند در بهبود بیماری‌های کبدی به‌ویژه کبد چرب غیرالکلی مؤثر باشند.

اما نکته‌ی حائز اهمیت در این خصوص این است که سیلیمارین تنها یک مکمل است. به این معنا که درمان قطعی و کاملی برای کبد چرب محسوب نمی‌شود.

همان‌طور که گفته شد درمان اصلی این بیماری اصلاح سبک زندگی (تغذیه، فعالیت بدنی، کنترل استرس) است که در سایر مقالات کبد چرب مجله فیت شیپ صحبت شده‌اند.

گذشته از این،
با وجود حجم بالای مطالعات انجام‌شده اما باز هم به دلیل وجود برخی نتایج متناقض،
اثرات مثبت آن به طور کامل مورد پذیرش قرار نگرفته‌اند؛ بنابراین مصرف این گیاه
باید با احتیاط صورت گیرد.

بیشتر متخصصان
بر این باورند که به دلیل وجود انواع مواد شیمیایی در داروهای گیاهی، بهتر است
ماده مؤثره موردنظر از گیاه جدا شده و به صورت قرص، کپسول یا سایر اشکال دارویی در
اختیار بیماران قرار گیرد.

هرچند که این ماده یا هر ماده مؤثره دیگری که از گیاهان استخراج می‌شود زمینه طبیعی دارد اما برخلاف تصور بیشتر مردم باید توجه کنید که مصرف این مکمل یا هر دارو یا مکمل دیگری باید طبق دستور و نظر پزشک یا کارشناس تغذیه صورت گیرد.

مجله فیت شیپ

چربی‌ها از لحاظ ساختاری به دو دسته چربی اشباع و چربی غیراشباع تقسیم بندی می‌شوند. چربی‌های اشباع،…

مجله فیت شیپ

سندرم روده تحریک پذیر (IBS: irritable bowel syndrome) به مجموعه‌ای از علائم گفته می‌شود که روده فرد را درگیر می‌کند و با…

عارفه خاکسارجلالی هستم، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی. گرایش تخصصی من تغذیه جامعه هست و لذت بخش ترین قسمتش آموزش جامعه. جای خالی مطالب و آموزش‌های علمی در جامعه ما بشدت حس میشه و بیشتر اطلاعاتی که مردم دارند پایه علمی نداره. به همین دلیل به گروه فیت شیپ ملحق شدم تا بتونم نقشی در افزایش آگاهی علمی شما داشته باشم. شاد و سلامت باشید!

من به جز عرق خار مریم، کاسنی .و شاطره رو هم مفید دیدم برای چربی کبد. کاملا موثره و در کنار تغذیه مناسب و یکم ورزش خیلی نتیجه میده

من با دمنوش کبد چرب گرید ۲ داشتم پاکسازی کردم خیلی عالی بود

طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

ممنون که تجربتون رو با ما به اشتراک گذاشتید. امیدوارم همیشه سلامت باشید.

سلام. چه دمنوشی استفاده کردید ؟

چه دمنوشهایی بود

عرق خار مریم رو چگونه مصرف کنم.

عرض سلام
نصف فنجان درروز به مدت یک ماه
و اگر داروی خاصی مصرف می کنید، حتما با پزشک یا متخصص تغذیه در این مورد مشورت نمایید.

من با گیاه درمانی و رژیم مناسب کبد چربم رو کاهش دادم

مرسی که تجربتون رو با ما درمیون گذاشتید. انشاله همیشه سلامت باشید.

سلام خسته نباشیدخوبین

ممنون از بزرگواری و رهنمودهایتانانشالله همیشه سلامت باشید

ممنون از حسن نظر شما

  • مدل زبرا برای پذیرایی
  • سلام منم الان این موضوعوفهمیدم اصلا نرفتم ازمایش ولی میدونم کبدم مشکل داره چون پوست داره لکه دارمیشه ممنون منم شروع میکنم به استفاده ازین عرق فقط نگفتید چه زمانهایی بخوریم

    سلام روزتون بخیر
    اولین کار مهمی که شما باید انجام بدید … آزمایش دادنه…. بیماری ها علائم یکسانی دارند حتما چکاپ برید و بعد به پزشک مراجعه کنید. داروها و دمنوش های گیاهی هم مانند داروهای شیمیایی میتونند عوارض داشته باشند و اصلا نباید خودسرانه مصرف کنید. درصورتیکه کبدچرب داشته باشید پزشک درمورد چگونگی مصرف تمامی این ها شما رو راهنمایی میکنند.

    دیدگاه شما

    آدرس

    وبسایت

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، مستندات علمی و ویدئوهای انگیزشی و آموزشی ما را در کانال آپارات فیت شیپ دنبال کنید!

    کانال آپارات فیت شیپ


    با افزایش آگاهی و علمتون می‌تونید کیفیت زندگی و سلامت خودتون رو تا حد زیادی افزایش بدید؛ به همین سادگی! ما هم در مجله فیت شیپ به شما کمک می‌کنیم تا به بروزترین آموزش‌ها و مطالب علم سلامت، تغذیه، ورزش و سبک زندگی به زبان فارسی و بیانی ساده دسترسی داشته باشید!


    سایت معرفی پزشکان

    ‏در اپلیکیشن سبک، هر فردی می‌تواند با انتخاب دوره مخصوص خود، از برنامه‌هایی کاملاً شخصی سازی شده که هسته اصلی آن‌ها برنامه غذایی و ورزشی است به همراه امکانات و محتواهای کاربردی بهره‌مند شود. پشتیبان نیز به طور کامل و دائمی همراه شما خواهد بود تا به اهداف خود برسید.

    دانلود اپلیکیشن سَبک

    حقوق مجله فیت شیپ متعلق به سلامت الکترونیک داتیس می‌باشد. بازنشر مطالب تنها با ذکر و لینک به منبع مجاز است.

    خار مریم گیاه دارویی است که دارای اثرات آنتی اکسیدان، ضدالتهاب و ضدسرطان می باشند.بر مبنای برخی گزارش ها «سیلی مارین» (ماده موثره اصلی موجود در خار مریم) غلظت بعضی نوروترانسمیترها را در مغز افزایش می دهد.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    خارمریم که به عنوان Silybmommarianum شناخته می شود گیاه گلدار سالیانه با گل های قرمز مایل به بنفش است هم چنین ممکن است خار مریم را با نام های دیگر بسته به جایی که در دنیا هستید، از جمله مدیترانه ، کنگر اسکاتلندی، و …بشناسید.

    این گیاه به طور گسترده شناخته شده و به خاطر اجزای قوی آلی موجود در دانه ها تعریف می شود. عصاره دانه های گرفته شده شامل غلظت های بالا و ترکیبات فعال در عصاره نیز می باشد.

    این عصاره همچنین شامل اسیدهای چرب متعدد شامل لینولئیک اسید است اگرچه این گیاه بومی جنوب اروپا و مناطق خاصی از آسیا بود، اکنون در بسیاری از مناطق جهان وجود دارد.

    آنچه که در مورد آن توافق شده است، تاثیر مهمی است که عصاره می تواند بر عملکرد کبد و سلامتی داشته باشد، این گیاه برای قرن ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

    خار مریم گیاهی است یکساله یا دوساله، بدون کرک به رنگ سبز مات دارای ساقه‌ای ایستا، ضخیم، ساده و کمی منشعب.

    برگ‌ها بزرگ، و دارای لکه‌های سفید رنگ در اطراف رگبرگ‌ها، چند بخشی شانه‌ای با قسمت‌های تخم مرغی – مثلثی و خاردار هستند.

    گل‌های خارمریم به رنگ ارغوانی یا صورتی است که در کپه‌های انتهایی جمع شده اند. میوه‌ی خار مریم به شکل فندقه (میوه‌ای تک‌دانه و خشک ناشکوفا است از نمو تخمدان یک‌برچه‌ای حاصل می‌شود) است.

    بدون شک همه شما در اواخر بهار در کنار جاده ها و صحرا ها گیاه خاردار بسیار زیبایی را دیده اید که سرشاخه های گرد تیغ دار سبز آن مزین به گلی است که به صورت یک کلاه بنفش خوشرنگ و زیبا روی آن قرار گرفته است و کاملا در بین گیاهان دیگر صحرا جلوه گری می کند.

    گل ها لوله ای و درشت و به رنگ ارغوانی. میوه سیاهرنگ و شفاف و دارای تار. محل رویش این گیاه خود رو بوده و در صحراهای ایران و بیشتر در دره هراز، دشت مغان، مناطقی از خوزستان و کلاردشت می‌روید دانه های داخل میوه مواد موثره :

    فلاونوئید سیلی مارین شامل سیلی بین و سیلی دیانین که در کاهش کلسترول خون سودمند است.(سیلی بین فعال‌ترین جسم موثر گیاه است)

    به شدت به فعالیت آنتی اکسیدان گره خورده است، خار مریم ضد التهابی قوی است. این مسدود ترین مسیرهایی است که موجب التهاب یا بدتر شدن آن در بدن می شود.

    در سلول های سفید خون افراد سالم، سیلیبین با جلوگیری از انتشار محصولات مضر (مانند پراکسید هیدروژن و TNF-alpha)، التهاب را کاهش می دهد

    خارمریم بطورسنتی در زنان شیر را افزایش می دهد آزمایش ها بالینی برای حمایت از این موضوع کم نیستند، هرچند که خار مریم برای زنان باردار خطرناک نیست.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    به خاطر فلاونوئیدی به نام سیلی مارین خار مریم مشهور به اثرات سم زدایی درکبد شناخته می شود.

    مطالعه ای در سال 2017 تایید می کند که می تواند به تسریع فرآیند التیام در کبد کمک کند، مقدار زیادی از آسیب ناشی از نوشیدن بیش از حد و یا دیگر رفتارهای آسیب رسان در کبد، از جمله سیروز را خنثی کند.

    هم چنین ممکن است از بیماری هایی مثل سندرم کبد چرب، یرقان و هپاتیت جلوگیری کند؛ با این حال، تحقیقات بیشتری برای مطالعه پتانسیل درمانی گیاه دارویی لازم است.

    عصاره ی خارمریم حاوی مقادیر زیاد اسیدهای چرب مفید و امگا 3 است که برای حفظ سلامت قلب ضروری است اسیدهای چرب امگا 3 می توانند سطح کلسترول بدن را متعادل نگه دارند، که می تواند از ابتلا به آترواسکلروز جلوگیری کند، بنابراین خطر ابتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی را کاهش می دهد.

  • مدل بافت جلوی موی سر دخترانه
  • این یک ضد التهاب است، به کاهش سطح کلسترول در بدن کمک می کند، خون را پاک می کند و از استرس اکسیداتیو جلوگیری می کند. سیلیمارین موجود در عصاره لیپوپروتئین با چگالی کم ( یا کلسترول بد)، کلسترول کل و تری گلیسرید در بدن را بهبود می بخشد.

    با تمیز کردن بدن از متابولیک، خار مریم به بهبود عملکرد کیسه صفرا، کلیه ها و طحال کمک می کند و از خطر جلوگیری سنگ صفرا می کند.

    خارمریم به کاهش التهاب ناشی از مقدار آنتی اکسیدان غنی آن کمک می کند هم چنین از پیری پوست جلوگیری می کند و درخشندگی طبیعی آن را نمایان می کند.

    در تحقیقی که در سال 2016 بر روی موش ها انجام شد، سیلیمارین موجود در خارمریم مشهور است که کاهش وزن را ترویج می کند.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    خارمریم با کاهش تورم در مجاری هوایی، سیلمارین درخارمریم به منظور جلوگیری از علایم آسم آلرژی نشان داده شده است.

    خارمریم ایمنی کلی را افزایش داده و با عفونت ها مبارزه می کند. هم چنین سیلیمارین در آن، تشکیل گلوتاتیون در بدن را افزایش می دهد که به مبارزه با استرس اکسیداتیو و در نتیجه بهبود سلامت کلی بدن کمک می کند.

    خارمریم با رزماری کیفیت نطفه را بالا می برد و وضعیت آنتی اکسیدان، باروری و عملکرد جنسی در خرگوش ها را افزایش می دهد .

    از آنجا که خار مریم اثرات استروژن نیز دارند، فواید آن برای افزایش باروری در مردان باید به خوبی در انسان ها مورد مطالعه قرار گیرد.

    اگرچه مردان به سطوح سالم استروژن نیاز دارند تا باروری و سلامت جنسی را حفظ کنند.

    ۵/۳ گرم دانه را در ۱۵۰ سی سی آب جوش در ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دم کرده روزانه ۳ الی ۴ دفعه نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

    میزان متوسط مصرف روزانه‌ی خار مریم قابل تحمل ۱۴۰ تا ۴۲۰ میلی گرم، تقسیم شده در ۲ تا ۳ نوبت می‌باشد.

    در مسمومیت با سیکلوپپتید قارچ سمی دز متوسط مصرفی ۳۳ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز بوده است.

    به نظر می‌رسد تجویز گیاه، تا ۴۸ ساعت پس از بلعیدن قارچ آمانیتا در جلوگیری از بروز آسیب کبدی موثر باشد.

    حساسیت به گیاهان تیره‌ی کاسنی، به دلیل نبود مطالعات کافی نباید در کودکان زیر ۱۲ سال و دوران بارداری و شیردهی مصرف شود.

    خارمریم و ماده فعال آن سیلیمارین یک محصول گیاهی سالم است تا زمانیکه بیش از حد مورد استفاده قرار نگیرند .

    سیلیمارین ممکن است باعث کاهش اثر مترونیدازول شود. مصرف همزمان این دو دارو توصیه نمی‌شود یا در صورت مصرف دز مترونیدازول باید افزایش یابد.

    احتمال کاهش اثر یوهمبین و فنتولامین به دلیل اثر آنتاگونیستی خار مریم وجود دارد. احتمال کاهش پراکسیداسیون چربی در مصرف همزمان با بوتیروفنون‌ها یا فنوتیازین‌ها وجود دارد.

    تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

    مرضیه ملایری

    بیشتر بخوانید :

    اصول کاشت و پرورش خارمریم

    درمان حیرت انگیز کبد چرب با عرقیجات گیاهی

     




     

    اگر در هضم غذا دچار مشکل شده‌اید، نفخ می‌کنید، حالت تهوع دارید و غیره احتمال دارد کبدتان به مشکل برخورده باشد. یعنی اینکه باکش پر شده و دیگر نمی‌تواند مواد زائد را دفع کند. این‌گونه می‌شود که بدن دچار مشکل می‌شود. تمیز  کردن کبد کار سختی نیست. برای اینکه احساس سبکی بکنید با چند توصیه‌ی ساده و بدون خطر می‌توانید کبدتان را تمیزکاری کنید. با ما همراه باشید.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

     

    برای اینکه دچار مشکلات گوارشی نشوید لازم است که به طور منظم به فکر تمیز کردن کبدتان باشید. لیموترش می‌تواند باعث تحریک ترشح صفرا شده و تمام سموم و مواد زائد انباشته‌شده در کبد را تمیز کند.

    روش استفاده

    سه عدد لیموترش را بدون برش دادن داخل یک ظرف حاوی آب سرد بیندازید. اجازه دهید آب به مدت سه دقیقه داغ شده و به جوش برسد. سپس آن را خنک و لیموترش‌ها را از آن خارج کنید. آب لیموترش‌ها را بگیرید و به همان آب اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا و همچنین بین وعده‌های غذایی از این آب لیموترش میل کنید.

     

    زمانی که کبد اشباع می‌شود نمی‌تواند به درستی به وظایفش عمل کند و این‌گونه می‌شود که به زحمت می‌افتد. وقتی کبد درست کار نکنید گوارش شما نیز با مشکل مواجه می‌شود. رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود که کبد را تمیز و به عملکرد خوب آن کمک می‌کند.

    روش تهیه

    15 گرم برگ خشک رزماری را در یک لیتر آب ریخته و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و روزانه چند فنجان از این جوشانده میل کنید.




    حالت تهوع، مشکلات کلیوی و حتی اختلالات جنسی و غیره می‌تواند ناشی از اشباع شدن کبد باشد. زمانی که ضایعات زیادی در کبد تجمع کرده باشد علائم زیادی را نشان می‌دهد. برای کمک به تمیز شدن و عملکرد خوب کبد می‌توانید از افشره‌ی خوراکی نعنا استفاده کنید.

    روش تهیه

    دو قطره افشره‌ی خوراکی نعنا فلفلی را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و در دهان بگذارید. همچنین می‌توانید یک قطره افشره‌ی خوراکی رزماری، یک قطره افشره‌ی خوراکی نعنا و یک قطره افشره‌ی خوراکی ترخون را با هم مخلوط کرده و روزانه دو مرتبه کبدتان را خلاف عقربه‌های ساعت ماساژ دهید.


    برای تمیز کردن کبد یک دوره‌ی درمانی با گیاه قاصدک را در پیش بگیرید. گیاه قاصدک ترشح صفرا را تحریک کرده و مواد زائد را از بدن دفع می‌کند. مواد زائدی که در کبد انباشته می‌شوند اجازه نمی‌دهند که توکسین های خون تصفیه و چربی‌ها هضم شوند.

    روش تهیه

    برای هر 150 میلی‌لیتر آب جوش یک تا چهار گرم ریشه‌ی خشک گیاه قاصدک لازم دارید. این گیاه را دم کنید و روزانه سه تا چهار مرتبه میل کنید.

     

    روغن زیتون برای کبد بسیار فوق‌العاده است به خاطر اینکه خواص ملینی دارد. این روغن کبد را تمیز و مشکلات کبدی را رفع می‌کند.

    روش استفاده

    روغن زیتون را با آب لیموترش مخلوط کنید. به مدت پنج روز با شکم خالی این ترکیب را بنوشید.

    وقتی کبد درست کار نکنید گوارش شما نیز با مشکل مواجه می‌شود.

    رزماری باعث افزایش ترشح صفرا می‌شود که کبد را تمیز و به عملکرد

    خوب آن کمک می‌کند

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب




    آرتیشو یا همان کنگر فرنگی باعث تحریک ترشح صفرا می‌شود و به این ترتیب به دفع توکسین‌ها یا همان سموم انباشته شده در کبد کمک می‌کند. محققان عصاره‌ی این گیاه را به موش‌های آزمایشگاهی تزریق کرده و خواص محافظتی آن را روی کبد مشاهده کردند.

    روش استفاده

    10 تا 20 برگ آرتیشو را در نیم تا یک لیتر آب و به مدت 15 دقیقه بجوشانید. در طول روز بعد از غذا از این محلول میل کنید.

     

    نارسایی کبدی، سنگ صفرا، سیروز (التهاب مزمن بافت کبدی) و غیره. همه‌ی این‌ها زمانی به وجود می‌آید که کبد اشباع‌شده و پر از سم باشد. از گیاه خارمریم می‌توان برای تحریک ترشح صفرا و همچنین دفع مواد زائد انباشته‌شده در کبد استفاده کرد.

    روش استفاده

    2.5  گرم عصاره‌ی گیاه خارمریم را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. هر روز قبل از غذا (سه مرتبه در روز) از این عصاره میل کنید. عصاره‌ی این گیاه به صورت کپسول یا به شکل مایع در بازار وجود دارد.

  • عکس نوشته آتیلا
  •  

    فاطمه مهدی پور

    بخش تغذیه و آشپزی تبیان


    7 سـم‌زُدای طـبـیـعــی

    ناگفته‌های سم زُدایی

    14 ماده‌ی غذایی برای راندن سموم از بدن

    بخور و نخورهای کبدی

    بخور نخورهای کبد چرب

    رابطه‌ی رژیم غذایی و کبد چرب

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    کبدی سالم با تغذیه ای سالم

    نکات تغذیه ای در هپاتیت (1)

    نکات تـغــذیه ای در هپــاتیــت(2)

    خار مریم که به نام های مارتیغال، خار انگلیسی، خار اسکاتلندی و خار مقدس هم شناخته می شود یکی از بهترین گیاهان دارویی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که به سم زدایی کبد و کاهش التهاب بدن کمک کرده و برای بهبود هضم غذا مفید می باشد.

    جالب است بدانید قرص لیورگل که برای درمان کبد چرب تجویز می شود از عصاره گیاه خار مریم تهیه می شود. در ادامه همراه کوکا باشید تا با تمامی فواید گیاه خار مریم و نحوه مصرف آن بیشتر آشنا شوید؛

    مقادیربالای آنتی اکسیدان های موجود در گیاه خار مریم به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با رفع چین و چروک به جوان سازی پوست صورت و رفع لکه های تیره پوستی کمک می کند.

    تحقیقات اولیه نشان می دهد که سیلیمارین موجود در خار مریم از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید محافظت کرده و خطر ابتلا به التهاب پوست و آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

    گیاه خار مریم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و سیلیمارین که دارد یکی از از بهترین روش های طبیعی برای پاک سازی و سم زدایی کبد از سموم، الکل و آفت کش هاست.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    در طب سنتی از خار مریم برای پیشگیری و درمان بیماری های کبد از جمله هپاتیت ویروسی حاد و مزمن، سیروز، یرقان یا زردی و اختلالات کیسه صفرا استفاده می شود.

    مقادیر بالای سیلیمارین موجود در خار مریم که در واقع نوعی آنتی اکسیدان است به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با تقویت سیستم ایمنی، خطر ابتلا به تومور و سرطان را کاهش می دهد.

    مطالعات محققان دانشگاه مینه سوتا در سال 2007 نشان داده که خار مریم به مهار رشد سلول های سرطانی پروستات، پوست و پستان کمک می کند.

    سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش کلسترول خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها از جمله سیلیمارین موجود در خار مریم به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند؛ یک مطالعه در سال 2006 نشان می دهد که مصرف خار مریم به مدت 4 ماه، میزان قند خون ناشتا و سطح انسولین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

    سنگ کلیه هنگامی تشکیل می شود که کلسترول و مواد دیگر در صفرا زیاد شوند؛ گیاه خار مریم به پاک سازی و سم زدایی کبد و کیسه صفرا کمک می کند به همین دلیل گفته شده که می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش دهد.

    مقادیر بالای آنتی اکسیدان سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم به بهبود عملکرد کیسه صفرا کمک کرده و با پاک سازی و سم زدایی آن، خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می دهد.

    تحقیقات اولیه در سال 2016 نشان داده که سیلیمارین موجود در گیاه خار مریم می تواند باعث لاغری و کاهش وزن در افراد شود، اما با این حال تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز می باشد.

    بسیاری از متخصصان تغذیه معتقدند که دمنوش خار مریم به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند، اشتها را کاهش داده و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

    مطالعه ای در سال 2015 نشان داده که سیلیمارین موجود در خار مریم به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو که یکی از علل ابتلا به زوال عقل و آلزایمر است، کمک می کند.

    دمنوش خار مریم دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که خطر ابتلا به بیماری های التهابی مانند آرتروز، نقرس، سردرد، میگرن و درد مفاصل را کاهش می دهد.

    دم کرده خار مریم به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی که دارد به کاهش کلسترول خون و فشار خون بالا کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، آترواسکلروزیس و سکته قلبی را کاهش می دهد.

    در طب سنتی از دمنوش خار مریم برای درمان معده درد، کاهش نفخ شکم، درمان یبوست و سلامت دستگاه گوارش استفاده می شود.

    برگ و دانه خار مریم – 1 قاشق چای خوری
    آب جوش – 1 فنجان
    عسل طبیعی – 1 قاشق چای خوری

    برگ و دانه های خشک شده گیاه خار مریم را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و بگذارید 3 تا 5 دقیقه بماند تا دم بکشد.

    دمنوش شما آماده است، یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کرده و بنوشید.

    توصیه می شود که روزانه حداکثر تا 2 فنجان چای خار مریم را استفاده کنید.

    هنوز اطلاعات دقیقی از تاثیر گیاه خار مریم بر روی زنان باردار و شیرده منتشر نشده به همین دلیل توصیه می شود که زنان در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن جدا اجتناب کنند.

    خار مریم در برخی افراد ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود.

    دمنوش خار مریم باعث کاهش قند خون می شود به همین دلیل استفاده ی آن توسط افراد مبتلا به دیابت که دارو مصرف می کنند می تواند باعث هیپوگلیسمی یا کاهش شدید قند خون شود.

    خار مریم ممکن است با برخی از داروها، از جمله دارو های ضد آلرژی، داروهای ضد اضطراب و رقیق کننده های خون تداخل دارویی داشته باشد.

    علاوه بر این آنتی اکسیدان های موجود در خار مریم با برخی داروهای شیمی درمانی تداخل ایجاد می کنند.

    طبیعت گیاه خار مریم گرم می باشد. گیاه خار مریم سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند سیلیمارین است.

    خار مریم (به انگلیسی : Milk thistle و با نام علمی : Silybum marianum ) یک گیاه گلدار از تیره کاسنیان و بومی مدیترانه بوده که بیش از 2000 سال پیش رشد کرده است. این گیاه بین 30 تا 200 سانتمیتر رشد می کند، ساقه های آن پنبه ای، برگ های آن خار دار مخروطی یا مستطیل شکل و گل های آن به رنگ قرمز یا بنفش می باشند.

    بهترین میزان مصرف گیاه خار مریم به فرم های مختلف بین 20 تا 300 میلی گرم در روز می باشد.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    منابع : organicfacts – draxe – medicalnewstoday

    فال حافظ

    متن عاشقانه متن زیبا

    صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

    مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا به هر نحو غیر مجاز می باشد.
    هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
    استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

    از خواص خار مریم برای کبد و سم زدایی کلیه ها، کبد، مجاری ادرار و طحال استفاده می‌شود. خار مریم Milk Thistle گیاهی با گل‌های زیبای ارغوانی است که در آسیا، اروپا، شمال آفریقا و جنوب روسیه رشد می‌کند و گیاه بومی آمریکای شمالی و جنوبی است. تقریبا همه اجزا گیاه بدون هیچ عارضه سمی قابل استفاده است.

    این گیاه که در طب سنتی قدمتی ۲۰۰۰ ساله دارد توسط زنان اروپایی برای افزایش شیر مورد مصرف قرار می‌گرفت.

    فهرست عناوین این مطلب

    خارمریم از دو نوع ماده موثر تشکیل شده است. فلاوونولیگنان Flavonolignans  که ۴ – ۶ درصد گیاه را تشکیل می‌دهد و از چند ماده به نام گروه سیلیمارین Silymarin تشکیل شده است که شامل سیلایبین Silybin، ایزوسیلایبین Isosilybin و سیلای دیانین Silydianin و سیلیکریستین Silychristin است.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    آپیگنین Apigenin، سیلیبونول Silybonol، تکسیفولین Taxifolin، فیستوس ترولز Phystosterols، پروتئین و روغن‌های چرب از دیگر مواد موجود در خارمریم است که دسته اخیر ۲۰ تا ۳۰ درصد گیاه را تشکیل می‌دهد.

    سیلیبین بیشترین ماده موثره خار مریم است که بیشتر خواص خار مریم از حضور آن به وجود می‌آید. این گیاه همچنین حاوی فلاوونوئید شامل کوئرستین Quercetin و کمفورول Camphorol و روغن هایی مثل لینولئیک اسید، اولئیک اسید، بتائین، ویتامین C ویتامین E و ویتامین K است.

    تاثیر اصلی خواص خار مریم برای کبد بر روی سلول‌های هپاتوسیت Hepatocytesکبد است به طوری که مانع از تجمع مواد سمی در کبد و پاک‌سازی کبد می‌شود. این گیاه همچنین باعث بازسازی سلول‌های هپاتوسیت کبد می‌شود.

    یکی دیگر از خواص خار مریم برای کبد خاصیت ضد التهابی و جلوگیری از تشکیل کیست در کبد است. خار مریم از صدمه دیدن سلول‌های کبدی جلوگیری می‌کند و مانع از تشکیل سرطان کولون یا روده بزرگ می‌شود.

    علاوه بر خواص خار مریم برای کبد، خار مریم کمک می‌کند:

    از دیگر خواص خار مریم خاصیت ضد سرطانی آن است. در صورتی که فرد شیمی درمانی می‌کند با استفاده از این گیاه صدمات ناشی از شیمی درمانی به حداقل می‌رسد.

    در افراد مبتلا به سرطان کبد استفاده از خار مریم به بیمار کمک می‌کند تا با تقویت سیستم ایمنی در برابر توکسین‌ها Toxins، پاتوژن‌ها Pathogens، و کوپفر Kupffer وارده به کبد از بدن محافظت کند.

    می توان از خود گیاه اصلی یا فرآورده‌های آن به صورت کپسول یا قرص استفاده کرد. ولی از آن جا که مواد موجود در خار مریم معمولا در آب حل نمی‌شود استفاده از دم کرده آن به صورت چای پیشنهاد نمی‌شود.

    بهترین روش استفاده از خار مریم دانه‌های آن است که باید آسیاب شده به غذا اضافه شود. گاهی هم خار مریم را در ترکیب با گیاهان دیگری مثل قاصدک مورد استفاده قرار می‌دهند.

    استفاده از روغن این گیاه بهترین شکل استفاده از خواص خار مریم است تا کلیه آنتی اکسیدان ها، ویتامین E و اسیدهای چرب موجود در گیاه فعال شود.

    به دلیل غیر سمی بودن این گیاه هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. فرآورده‌های آن را می‌توان بدون نسخه از داروخانه تهیه کرد. ولی بهترین روش استفاده از خواص خار مریم سه بار در روز و هر بار ۲۰۰ میلی گرم است. به منظور رعایت دریافت این میزان دارو سعی کنید یا فقط از قرص یا فقط از روغن استفاده کنید.

    بیشتر بخوانید: خواص قاصدک: برای سم زدایی کبد، ریه ها از این گیاه استفاده کنید

    خوشبختانه این گیاه عوارض جانبی ندارد. ولی اگر داروی خاصی برای بیماری خاصی استفاده می‌کنید برای بیشترین خواص خار مریم برای پاکسازی کبد و کلیه‌های سالم آن را دو ساعت قبل از داروی دیگران تان مصرف کنید.

    منبع + +


    حسینی


    ۱۵ آبان ۱۳۹۶ at ۱۰:۴۰

    بابا این که همان کنگر خودمون هست


    مرتضی _کنگان


    ۳ فروردین ۱۳۹۸ at ۲۲:۵۷

    مادر استان بوشهر به خار مریم کنگر میگویم معمولا اوایل فروردین دانه های داخل ان می رسند،کنار جاده ها ،داخل باغها و کنار زمین های کشاورزی می رویند،


    سارگل


    ۵ مرداد ۱۳۹۸ at ۰:۵۸

    تو منطقه ما زیاده ولی بی استفاده

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

    وب‌ سایت


    Current ye@r *


    Leave this field empty

    ۱۱+ صادق هدایت نویسنده، مترجم و یکی از مهم ترین روشنفکران ایران بوده است که در سال ۱۲۸۱ شمسی در تهران به…

    ۱۱+ بوف کور اثر جاودانه‌‌ی صادق هدایت چون شهابی سرکش، آسمان تیره‌‌ی ادبیات سوررئالیستی ایران را در می‌نوردد و روایتی اگزوتیک و…

    ۱۱+ رمان پس از تاریکی After Dark اثر هاروکی موراکامی نویسنده‌‌ی مشهور ژاپنی است. رمان از ساعت ۱۱:۵۶ دقیقه‌‌ی قبل از نیمه شب…

  • عکسهای زیبا و شیک دخترانه
  • ۱۱+ نمی‌توان زحمات، تلاش‌ها و آثار ارزشمند استاد محمدرضا شجریان را در راه اعتلای موسیقی ایرانی نا دیده گرفت. متاسفانه این روز‌ها…

    ۱۱+ اگر هشتگ foodphotography در اینستاگرام سرچ یا دنبال کنید. بیش از سی میلیون پست پیدا می‌شود. وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی دارای…

    ۱۱+ صادق هدایت نویسنده، مترجم و یکی از مهم ترین روشنفکران ایران بوده است…

    ۱۱+ خسرو شکیبایی هفتم فروردین ماه ۱۳۲۳ در خیابان مولوی تهران به دنیا آمد….

    Copyright © 2019 – Netnevesht © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب نت‌نوشت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

    گفتیم که خار مریم به عنوان یک گیاه دارویی و خوراکی در ایران و جهان شناخته میشود که دارای خواص دارویی بسیار زیادی است.اما در خصوص شیوه صحیح مصرف ان صحبت نکردیم.بنابراین در ادامه این مطلب به بررسی بهترین شیوه برای مصرف خار مریم خواهیم پرداخت.همانطور که میدانید خار مریم در درمان مسمومیت های ناشی از سموم متابولیک مانند الکل و سموم قارچ آمانیتا، اختلالات کبدی پس از هپاتیت و… مورد استفاده قرار میگیرد.

    در درمان مسمومیت های ناشی از سموم متابولیک مانند الکل و سموم قارچ آمانیتا، اختلالات کبدی پس از هپاتیت (posthepatities Syndorm)، نارسایی های مزمن کبدی توام با تخریب سلولی مانند سیروز کبدی، کبد چرب و بیماری های کبدی خفیف مورد مصرف قرار می گیرد.

    توجه: گیاه خار مریم در درمان سیروز کبدی به عنوان داروی مکمل مصرف می شود، برای مبتلایان به بیماری هایی مانند آنتامباهیسولیتیکا یا مصرف کنندگان داروی مترونیدازول نباید هم زمان این گیاه تجویز شود.

    صادرات خار مریم یکی دیگر از خدماتی است که بازرگانی ملکی با عنوان بزرگترین فعال در زمینه صادرات گیاهان دارویی به آن میپردازد.این محصول در بسته بندی و شیوه های مختلف بسته بندی و ارسال میشود که مشاورین ما در این خصوص راهنمای شما خواهند بود.

    از گیاه خار مریم به شکل دم کرده و تنتور استفاده می‌کنند همچنین برای استفاده بیشتر از خواص خار مریم می‌توان گلچه‌های آن را همانند کنگر فرنگی خورد. گل خار مریم و هم تخم آن قابل استفاده می‌باشند اما مطالعات نشان ‌میدهند تخم گیاه خار مریم بیشتر دارای خواص درمانی است، به همین جهت در اکثر مکمل‌های غذایی و یا چای‌های کیسه‌ای از عصاره تخم خار مریم استفاده می شود.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    طرز تهیه دم کرده: 3/5 گرم دانه نیمکوب را در 150 سی سی آب جوش به مدت 10 الی 15 دقیقه دم کنید. روزانه 3 نوبت و نیم ساعت قبل از غذا مصرف شود.

    طرز تهیه تنتور: 15 تا 25 قطره را روزانه 4 الی 5 بار مصرف کنید.

    اگر برای درمان هپاتیت از این گیاه استفاده میکنید، 160 الی 800 میلی‌گرم در روز در 3 نوبت، برای سیروس کبدی به مدت 2 سال و  سه ماه مصرف شود. اما اگر به دنبال پاکسازی کبد و یا بهبود عملکرد آن هستید ، 250 میلی‌گرم یک بار در روز به مدت 8 هفته مصرف شود.

    افراد عادی نیز برای بهره‌گیری از خواص خار مریم و پاکسازی کبد خود میتوانند 140 الی 250 میلی‌گرم از آن را به مدت 4 هفته مصرف کنند، البته بهتر است از فراورده‌های استاندارد شده خارمریم استفاده کنیم چون مواد موثر آنها قویتر بوده و بهتر از دم کرده و تنتور آن است.

    شرکت دانش بنیان بازرگانی ملکی با هدف تولید و فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی سالم دارویی درسال ۱۳۹۳ از سازمان صنایع و معادن و کشاورزی مجوز گرفت و تحت عنوان برند ” الیسو اسکای/Elisso Sky” و ” سلمنتا هرب/Clementa Herb”نام تجاری خود را ثبت نمود و با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان رشته گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز کرد.

    www.malekicommercialco.com

    @2017 – All Right Reserved.by malekicommercialco

    متخصص تغذیه، رژیم درمانیو آسیب شناسی مو

    غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

    گیاه خار مریم که در زبان انگلیسی به آن Milk Thistle گفته می شود دارای قدمتی بیش از 2000 هزار سال می باشد و از قدیم الایام توسط پزشکان و حکیمان برای درمان بیماری های کبدی تجویز می شده است.

    در عمل پزشکی نوین نیز تحقیقات وسیعی بروی گیاه خار مریم انجام شده و صد در صد خواص درمانی و اثرات مثبت آن بروی کبد تایید شده اند.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    خار مریم دارای خاصیت منحصر به فردی در حفاظت از کبد است و هیچ داروی شیمیایی ساخته شده توسط بشر تا به امروز به مانند آن عمل نمی کند.

    به عنوان مثال خوردن قارچ آمانیتا که در جنگل ها روییده می شود باعث مسمومیت و آسیب جدی به کبد می گردد و بهترین درمان برای آن استفاده از گیاه خار مریم است، حتی با وجود پیشرفت علم فارماکولوژی، در این مورد پزشکان استفاده از خار مریم را بهترین گزینه برای درمان می دانند.

    حتما بخوانید: چگونه لاغر شویم و وزن خود را کاهش دهیم؟

    خواص درمانی خار مریم در سال 1986 برای درمان بیماری های کبدی به ویژه کبد چرب الکلی و غیر الکلی، سیروس کبدی و هپاتیت به اثبات رسید.

    همچنین در آن زمان در آزمایشگاه های بالینی مشاهده گردید گیاه خار مریم از کبد در برابر مسکن ها از قبیل استامینوفن محافظت می کند.

    ماده اصلی در گیاه خار مریم که باعث حفاظت از کبد می شود سیلیمارین(Silymarin) نام دارد، این ماده به بازسازی سلول های کبد که بر اثر مصرف الکل و سموم آسیب دیده کمک می کند، همچنین با تغییر در لایه بیرونی سلول های کبد از ورود سموم متعدد به داخل سلول ها جلوگیری می کند.

    خار مریم با تحریک سلول های کبد برای تولید پروتئین باعث تکثیر و رشد آن ها می گردد و همچنین اثر کاهنده التهاب نیز داشته و برای بیماران مبتلا به هپاتیت و یا سایر بیماری های التهابی بسیار سودمند می باشد.

    خار مریم دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و باعث محافظت سلول های بدن در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد می گردد.

    خار مریم با افزایش ترشح صفرا باعث دفع سموم از سلول های کبد و تصفیه کیسه صفرا(البته در صورتی که سنگ های صفرا کوچک باشند) و رفع یبوست می گردد.

    در اکثر موارد علت اصلی یبوست عدم ترشح اسیدهای صفرا به میزان کافیست، مطالعات نشان میدهند استفاده از گیاه خار مریم کمک به درمان بیماری پسوریازیس نیز می کند.

    خار مریم چنانچه توسط خانم ها مصرف شود دارای خاصیت استروژنی می باشد و باعث تحریک تولید شیر در زنان شیرده می گردد و احتمال دارد برای خانم هایی که دچار قاعدگی های دیر هنگام می باشند نیز مفید واقع شود، البته تحقیقات کامل در این باره صورت نگرفته است.

    حتما بخوانید: درمان چاقی چیست؟ با غذاهای چربی سوز آشنا شوید!

    در تحقیقاتی که بروی حیوانات انجام گرفته مشاهده شده مصرف گیاه خار مریم باعث کاهش کل کلسترول می گردد، اما صرفا یک مطالعه کوچک بروی انسان صورت گرفته و هنوز اثر خار مریم بر کاهش کلسترول در انسان اثبات نشده است، با این حال بسیاری از پزشکان طب گیاهی باور به اثر بخشی گیاه خار مریم در کاهش میزان کلسترول دارند.

    مصرف گیاه خار مریم برای اغلب بیماری های کبدی مفید است، همچنین مصرف یک دوره 1 ماهه در سال برای همه افراد حتی آن هایی که دچار مشکلات کبدی نبوده نیز توصیه می شود. دلیل آن هم واضح است امروزه آلودگی محیط زیست از هوا و آب گرفته تا مواد غذایی نسبت به گذشته چنین برابر شده و می توان به جرات گفت اکثر مردم دارای مشکلات کبدی حداقل در حد خفیف می باشند.

    تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهند که مواد فعال در خار مریم ممکن است اثرات ضد سرطان داشته باشند، همان طور که اشاره شد سیلیمارین یکی از مواد فعال در خار مریم است که دارای خاصیت آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد.

    در آزمایش های انجام شده در لوله های آزمایشگاهی این ماده رشد سلول های سرطانی در پروستات، پستان و دهانه رحم را مهار کرده است، تحقیقات بیشتر و کامل تری نیاز است تا بررسی شود آیا مصرف خار مریم برای افراد مبتلا به سرطان های ذکر شده مفید است یا خیر.

    حتما بخوانید: بهترین آب برای آشامیدن کدام است آب معدنی یا تصفیه شده؟

    چگونگی مصرف گیاه خار مریم:

    هم گل خار مریم و هم تخم آن قابل استفاده می باشند اما مطالعات نشان می دهند تخم گیاه خار مریم بیشتر دارای خواص درمانی است، به همین جهت در اکثر مکمل های غذایی و یا چای های کیسه ای از عصاره تخم خار مریم استفاده می شود.

    برای کمک به درمان هپاتیت و سیروس کبدی: 160 الی 800 میلیگرم در روز در 3 نوبت، برای سیروس کبدی به مدت 2 سال و برای هپاتیت سه ماه مصرف شود.

    برای کمک به تصفیه کبد در افرادی که دچار تنبلی کبد می باشند، 250 میلیگرم یک بار در روز به مدت 8 هفته

    افراد عادی 140 الی 250 میلیگرم به مدت 4 هفته

    گیاه خار مریم نباید همزمان با داروهایی که متابولیزم آن ها در کبد است مانند آسپرین، استامینوفن و غیره استفاده شود، اگر داروی خاصی مصرف می کنید و یا به هر گونه بیماری مبتلا می باشید قبل از مصرف گیاه خار مریم با پزشک مشورت کنید.

    حتما بخوانید: با کیوتن(Q10) عضلات قلب خود را تقویت کنید

    سایر مواردی که احتمال می رود استفاده از گیاه خار مریم مفید واقع می شود:

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    کاهش کلسترول بد

    افزایش ترشح آنزیم های گوارشی و رفع مشکلات دستگاه گوارش از قبیل نفخ معده

    کاهش عوارض یائسگی

    درمان یبوست

    کمک به کاهش علائم بواسیر

    کاهش علائم سندرم قبل از قاعدگی(PMS)

    عوارض جانبی:

    چنانچه در دوز مجاز و در حد اعتدال مصرف گردد دارای عوارض جانبی نبوده و مصرف آن برای اکثر افراد بی خطر است.

    زنان باردار و شیرده باید زیر نظر پزشک مصرف کنند.

    آقای حسین 28 سالهبعد از 11 ماه درمان

  • عوارض کنجد در بارداری
  • از وقتی یادم میاد شوره سر داشتم، در سال‌های اخیر ریزش مو هم به اضافه شد و قسمت جلوی سرم تقریبا خالی از مو شده بود، شاید طرز فکر من اینطوری باشه ولی به نظرم بخش مهمی از زیبایی چهره به مو‌ها بستگی داره، بعد از انجام درمان، شوره سر و ریزش موهایم بطور کلی از بین رفت، موهای قسمت جلوی سرم هم مجددا رشد کردند.

    آقای ن.ح 38 سالهبعد از 12 ماه درمان

    من به اصرار همسر مهربانم درمان را با دکتر نصیرزاده آغاز کردم، تا همینک نتیجه درمان فوق العاده بوده، ممنون از همسرم و زحمات جناب دکتر نصیرزاده.

    خانم آ.ب، 19 سالهبعد از 3 ماه درمان

    خیلی درگیر جوش‌های صورتم بودم به چند متخصص مراجعه کردم قرص راکوتان یا آنتی‌بیوتیک می دادند یا ژل و محلول ضد‌جوش که خیلی تاثیر نداشتند و فقط پوستم را خشک می‌کردند این اواخر که قرص راکوتان می‌خوردم ریزش مو هم گرفتم. یکی از دوستانم دکتر نصیرزاده را معرفی کرد با درمانی که ایشان برایم نوشتن جوش‌هایم خوب شد و موهایم ضخیم‌تر و بهتر شدند.

    آقای م.ک، 30 سالهبعد از 2 ماه درمان

    برنامه اصولی به این میگن آزمایش خون دادم و بر اساس نتیجه دکتر زحمت کشیدن برنامه غذایی و تعدادی قرص به من معرفی کردن 6 روز در هفته تمرین در کنار برنامه دکتر نصیرزاده نتیجه خیلی خوبی داد.

    آقای ب.ج، 39 سالهبعد از 11 ماه درمان

    از نتیجه کاملا راضیم علاوه بر تناسب اندام انرژیم هم خیلی بیشتر شده و خوابم کمتر و صبح ها کاملا سرحال هستم سردردهای گاه و بی‌گاه دیگر ندارم و فکر می‌کنم خیلی از مشکلاتم به ازدیاد وزنم ربط داشته و الان دیگر آن مشکلات را ندارم. با تشکر فراوان از جناب دکتر نصیرزاده عزیز

    غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب

    کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دکتر دانیال نصیرزاده می باشد و استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر نام نویسنده و لینک مستقیم بلامانع است.

    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب
    طریقه مصرف خار مریم برای کبد چرب
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *