طریقه مصرف تخمه کتان

دوره مقدماتی php
طریقه مصرف تخمه کتان
طریقه مصرف تخمه کتان




خانه

موبایل

 

دوره مقدماتی php

 

طریقه مصرف تخمه کتان

كليات گياه شناسي کتانامروزه گياه كتان در منطقه وسيعي از اروپا و آُسيا مي رويد.از گياه کتان استفاده هاي زيادي بعمل مي آيد.از الياف کتان براي يافتن پارچه استفاده مي شود.پارچه كتان براي البسه مخصوصا در تابستان نوعي مناسب بشمار مي رود.كتان گياهي است كه از قديم الايام شناخته شده و بكار ميرفته است.حتي پرورش آن  در مصر در حدود پنج قرن قبل از ميلاد مسيح معمول بوده است.

تركيبات شيميايي کتان:از دانه هاي كتان  در اثر فشار و بدون حرارت دادن روغني بدست مي آيد كه به روغن كتان ( براي اينكه با روغن برزك اشتباه نشود) ناميده مي شود

 

افزودن دانه‌های تخم کتان به رژیم غذایی روزانه سبب افزایش سلامتی قلب و سلامت سیستم گوارش می‌شود، از طرفی دانه‌ها تخم کتان سبب کنترل وزن شده و پیشگیری‌کننده از سرطان نیز می‌باشند.

 

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که دانه‌های تخم کتان سبب کاهش کلسترول، تثبیت قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به کاهش وزن، افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می‌شوند.

 

چگونگی مصرف تخم کتان

بهتر است دانه‌های تخم کتان را خریداری کرده و خود آن را در منزل آسیاب نمایید. از آنجایی که تخم کتان یک دانه روغنی است، خرید تخم کتانی که قبلاً آسیاب شده، ممکن است گذشت زمان سبب اکسیده شدن آن گردد، در حالی که شما می‌توانید دانه‌های تخم کتان را خریداری کرده و به هنگام مصرف و به میزان نیاز خود، آن را با آسیاب برقی در منزل آسیاب نمایید و به شکل پودر درآورید و مصرف کنید.دانه‌های تخم کتان می‌توانند بیش از یک سال قابل مصرف باشند.

 

بهتر است پودر تخم کتان را در دمای اتاق نگهداری کنید. میزان مصرف تخم کتان برای افراد سالم و بزرگ‌سال که در مصرف آن محدودیتی ندارند، یک قاشق سوپ‌خوری در روز می‌باشد.

 

محققان اظهار می‌دارند مردانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌باشند، باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند.

برای افراد جوان تر، بیشتر از یک قاشق چای‌خوری تخم کتان در روز توصیه نمی‌گردد. از آنجایی که تخم کتان حاوی فیبر بالایی می‌باشد، برای وارد کردن آن در رژیم غذایی خود از میزان کم شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

 

یک قاشق سوپ‌خوری تخم کتان حاوی 36 کیلوکالری و یک قاشق سوپ‌خوری از تخم کتان آسیاب شده حاوی 50 کیلوکالری انرژی می‌باشد.از آنجایی که دانه‌های تخم کتان طعم و مزه سبک و ملایمی دارند، می‌توانید به چندین روش آن را در رژیم غذایی روزانه خود وارد نموده و مصرف کنید.

 

فواید تخم کتان

* تخم کتان می‌تواند سبب کاهش کلسترول خون و همچنین پایین آمدن قند خون گردد. فیبر محلول موجود در تخم کتان می‌تواند سبب کاهش کلسترول گردد و از افزایش پلاک در خون جلوگیری کند و در نتیجه از تنگ شدن دیواره عروق خونی که می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و در نهایت سکته و حملات قلبی گردد، جلوگیری و پیشگیری نماید.فیبر موجود در تخم کتان همچنین می‌تواند از افزایش قند خون در بیماران دیابتی جلوگیری کند.

 

* تخم کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می‌کند. تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، حاکی از به تأخیر افتادن تحلیل استخوانی در موش‌های آزمایشگاهی بود که با تخم کتان تغذیه شده بودند و این امر به سبب وجود اسیدهای چرب امگا-3 موجود در تخم کتان می‌باشد.

 

 

 

* تخم کتان برای افرادی که تمایل به کاهش وزن و کنترل وزن دارند بسیار مناسب می‌باشد. خوردن تخم کتان 30 دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سبب پر شدن معده و احساس سیری در افراد شده و در نتیجه موجب کنترل اشتها و کم خوری می‌شود.

 

تخم کتان و روغن آن

*تخم کتان سبب بهبود سیستم گوارش بدن می‌گردد. فیبر موجود در تخم کتان از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و سبب هضم و دفع به موقع گردیده و به سلامت سیستم گوارش کمک می‌نماید.

 

*تخم کتان ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. ala موجود در تخم کتان سبب کاهش التهابات و در نتیجه عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می‌گردد.تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که تخم کتان می‌تواند سبب کاهش برخی ناهنجاری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس و پسوریازیس گردد.

 

*تخم کتان جلوگیری کننده از سرطان است. تحقیقات نشان می‌دهند تخم کتان نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده و سینه دارد. این گیاه به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های مهمی همچون لیگنان‌ها که نقش مهمی در مبارزه با سرطان دارند، می‌تواند با پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی، با سرطان مبارزه کند.

 

احتیاط در مصرف تخم کتان!

طریقه مصرف تخمه کتان

محققان معتقدند علی‌رغم فواید بسیار زیادی که در تخم کتان مشاهده و اثبات شده، اما در مصرف آن نباید زیاده‌روی کرد.

افرادی که دارای روده التهابی و تحریک‌پذیر می‌باشند، باید از خوردن تخم کتان اجتناب کنند.

همچنین زنان باردار و مادران شیرده نباید تخم کتان مصرف کنند.

تخم کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می‌کند. تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، حاکی از به تأخیر افتادن تحلیل استخوانی در موش‌های آزمایشگاهی بود که با تخم کتان تغذیه شده بودند و این امر به سبب وجود اسیدهای چرب امگا-3 موجود در تخم کتان می‌باشد.

 

از طرفی افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند اندومتریوز، تخمدان پلی‌کیستیک و فیبرویید می‌باشند، نیز باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند.

 

محققان اظهار می‌دارند مردانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌باشند، باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند.

اگر تخم کتان را به عنوان یک دارو مصرف می‌کنید، حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

 

 

چند پیشنهاد

* به هنگام صرف ناهار، دانه‌های تخم کتان را به سالاد خود اضافه نموده و میل کنید.

* تخم کتان را با آب‌میوه مخلوط کرده و میل نمایید.

* تخم کتان را به انواع سالادها و یا سوپ‌ها بیفزایید.

* تخم کتان را به ماست و یا دوغ خود اضافه نموده و میل کنید.

* تخم کتان را به سس گوجه‌فرنگی و یا آب انواع گوشت‌ها اضافه کرده و میل نمایید.

* تخم کتان را به گوشت چرخ‌کرده اضافه نموده و سپس با آن کوفته و یا کباب درست کنید.

 

ترکیبات تخم کتان

* تخم کتان حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله اکثر ویتامین‌های گروه b بوده و دارای منیزیم و منگنز نیز می‌باشد.

 

* تخم کتان دارای دو نوع فیبر محلول و نامحلول می‌باشد.

 

* تخم کتان دارای چندین نوع آنتی‌اکسیدان قوی از جمله لیگنان است. از آنجایی که تخم کتان یک ماده گیاهی است، یکی از بهترین منابع لیگنان‌ها می‌باشد.

 

*تخم کتان حاوی اسیدهای چرب امگا- 3 بوده و از این رو ضد التهاب می‌باشد. تخم کتان یکی از منابع غنی گیاهی است که دارای امگا-3 گیاهی به نام آلفالینولنیک اسید (ala) می‌باشد. بعد از روغن تخم کتان، روغن کانولا بیشترین میزان ala را دارا است.

منبع:rteb.com،tebyan


باز نشر مطالب بیتوته تنها با ذکر نام و آدرس سایت مجاز می باشد .

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش وزن زیاد، کمک می کنند. ولی آیا اطلاع دارید که کدام یک بهتر چربی های اضافی شکم را خارج می کنند؟ با عوارض آنها آشنایی دارید؟ آیا میتوان هر دو روش را با هم مورد استفاده قرار داد؟ در این مقاله از بخش پزشکی دکتر سلام به بررسی دو تکنیک لیپوساکشن و تامی تاک می پردازیم. لیپوساکشن شکم …

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست دارند پوست زیبایی داشته باشند. با این حال، زمان می گذرد و ما نمی توانیم علائم پیری را تغییر دهیم. پیری بیش از حد، بر پوست ما تاثیر می گذارد. به عبارت دیگر، هنگامی که وارد روند سالخوردگی خود می شوید، پوست شما به دلیل کاهش تولید کلاژن، انعطاف پذیری خود را از دست خواهد داد.در نتیجه، …

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم های دردناکی روی سطح معده وجود دارند و می توانند تاثیر بدی بر روی معده و روده کوچک شما داشته باشند. این مشکل به دلیل عدم تعادل آنزیم های گوارشی اتفاق می افتد. این ضایعات زمانی رخ می دهد که پوشش معده، دوازدهه و بافت زیرین، بدون محافظ باقی می مانند. زخم معده چهار برابر بیشتر از …

نوتروپنی چیست؟ در مورد این عارضه چقدر اطلاعات دارید؟ آیا نوتروپنی نوعی بیماری محسوب می شود یا فقط شرایطی است که می تواند باعث بروز بیماری شود؟ علائم نوتروپنی چیست و چگونه باعث بروز مشکل می شود؟ آیا می دانید چگونه میتوان از این عارضه پیشگیری کرد و یا آن را تشخیص داد؟ در این مقاله از بخش بیماری های دکتر سلام می خواهیم به بررسی نوتروپنی بپردازیم. نوتروپنی چیست؟ نوتروپنی زمانی رخ می ‌دهد که تعداد نوتروفیل بسیار کمی دارید. نوتروفیل نوعی سلول‌ خونی …

آدرال معمولاً برای درمان ADHD  و نارکولپسی یا حمله خواب استفاده می گردد. در بعضی موارد، این دارو ممکن است برای زنان شیرده نیز تجویز شده باشد. اما آیا مصرف این دارو در این دوران ایمن است؟ در این بخش از داروهای دکتر سلام به بررسی این دارو پرداخته و پاسخ همه سوالات در مورد نحوه مصرف آدرال، مصرف آن در دوران شیردهی و اینکه آیا عوارض خاصی بر نوزاد دارد یا ایمن است، صحبت خواهیم کرد. آدرال چیست؟ آدرال یک ترکیبی از دو داروی …طریقه مصرف تخمه کتان

زخم معده یک بیماری شایع در این زندگی مدرن است. با توجه به درمان مناسب، عوامل تغذیه نیز  نقش مهمی را در کاهش علائم بیماری و پیشگیری موثرتری …

آیا به دنبال سفت شدن پوست خود هستید؟ آیا از افتادگی و شل شدن پوست صورت و گردن خود خسته شده اید؟ می دانید که سفت شدن پوست …

در مورد لیپوساکشن چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید فرق این روش با تامی تاک چیست؟ هر دو روش به برگرداندن زیبایی شکم پس از بارداری یا کاهش …

در این مقاله از بخش زیبایی، پوست و موی دکتر سلام می خواهیم به بررسی راه های درمان خانگی افتادگی و شل شدن پوست ، بپردازیم. همه دوست …

زخم اثنی عشر که به عنوان زخم معده نیز شناخته می شود، شامل یک زخم بر روی پوشش داخلی معده یا اثنی عشر (ابتدای روده کوچک) است. زخم …

در مورد کلستاز بارداری چقدر اطلاعات دارید؟ آیا تا به حال خارش پوست در بارداری را تجربه کرده اید؟ این کاملا طبیعی و شایع …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

سرکه سیب برای خشک کردن زگیل ها و کشتن ویروس ها مفید است. خواص ضد میکروبی قوی دارد که در از بین بردن زگیل های تناسلی موثر است. اسید استیک موجود در سرکه سیب می تواند برخی از ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

روغن بابونه رومی یک ضد التهاب معروف است که هم برای انسان و هم برای سگ در صورت داشتن مشکلات پوستی مشابه مانند سوزش، سوختگی، جراحات، زخم یا اگزما بسیار عالی می باشد. این یک روغن بسیار ملایم است که به آرام کردن استرس سگ نیز کمک می کند.

روغن اسطوخودوس یک درمان مهم  موضعی برای مشکلات پوستی سگ مانند آلرژی و سوختگی است. این روغن  یک انتخاب رایج در بین روغن های ضروری  برای زخم ها و خارش پوست سگ می باشد.

برای درمان افسردگی و بد اخلاقی، صبح یک عدد موز بخورید. این میوه سروتونین مغز را افزایش داده و خوش اخلاقی بیشتر را برایتان به ارمغان می آورد.

برای افزایش سوخت و ساز بدن، ناشتا آب بنوشید. نوشیدن آب لیمو ناشتا، باعث چربی سوزی می شود و میل کردن آب هویج ناشتا، کبد چرب را درمان می کند. همچنین خوردن آب سیب ناشتا، باعث درمان جوش و آکنه می شود.

جوشانده شنبیله می تواند خارش پوست سر را درمان کند. برای این منظور کمی شنبیله را در آب در حال جوش ریخته و پس از 15 دقیقه آن را صاف کنید و موهای خود را با این مایع بشویید. شما همچنین شاهد خوش حالتی موهای خود خواهید بود.

اثبات شده است که رژیم پالئو برای بهبود عدم تحمل گلوکز مفید است و به طور خاص، رژیم غذایی پالئو بیش از یک رژیم غذایی مدیترانه ای به منظور بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به بیماری های قلبی اثر بخش بوده است.

هر دو رژیم غذایی اتکینز و پالئو، افراد را به مصرف تمام غذاهای مغذی، از جمله گوشت تازه، ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات تازه، چربی های سالم و … تشویق می کنند.

گزینه سالمی که برای مبتلایان به سرطان پروستات مناسب می باشد، خوردن گوجه فرنگی پخته است. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی قوی به نام لیکوپن می باشد که زمانی که گوجه فرنگی پخته می شود، بدن به راحتی می تواند آن را جذب کند.

آلوئه ورا به علت خواص ضد باکتری و ضد التهابی، برای درمان زخم ها به طور طبیعی مفید است. همچنین باعث آبرسانی به پوست شده و چربی بیش از حد پوست را از بین می برد. علاوه بر این، یک نرم کننده طبیعی است که مرمت پوست آسیب دیده کمک می کند.

چگونه میتوان باعث افزایش قد در نوجوانان شد؟ هر کسی، خواهان یک اندام متناسب با قدی ایده آل می باشد، به ویژه نوجوانان. اگرچه …

فواید ورزش در دوران بارداری چیست؟ سالم بودن در طول بارداری شامل خوردن صحیح، داشتن استراحت کافی و تحرک بدن شما می شود. ورزش …

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

خوش آمدید. به حساب کاربری خود وارد شوید.

آدرس ایمیلی که با آن ثبت‌نام کرده‌اید را وارد نمائید تا یک رمز عبور جدید برای شما ارسال شود.

بهتر زندگی کردن یاد گرفتنی است – مرجع مقالات آموزشی و فیلم آموزشی برای موفقیت و پیشرفت

نزدیک به ۶۰۰۰ سال است که تخم کتان به‌عنوان یک ماده‌ی غذایی در جهان مصرف می‌شود. تخم کتان خواص اعجاب‌انگیزی دارد. کمک به هضم غذا، روشن شدن پوست، پایین آوردن کلسترول خون، کاهش میل به مصرف قند، تنظیم هورمون‌ها، مبارزه با سرطان و کاهش وزن، تنها تعدادی از خواص تخم کتان هستند.طریقه مصرف تخمه کتان

تخم کتان یا بذر کتان دانه‌ای ریز است و در رنگ‌های قهوه‌ای، قهوه‌ای مایل به زرد و طلایی یافت می‌شود. تخم کتان غنی‌ترین منبع گیاهی دسته‌ای از اسیدهای چرب امگا ۳ است که با نام آلفا لینولنیک اسید (ALA) شناخته می‌شوند.

یک نکته‌ی جالب دیگر درمورد تخم کتان، داشتن مقادیر بالای لیگنان است. تخم کتان از این حیث رتبه‌ی اول را در میان تمام مواد غذایی داراست. میزان لیگنان موجود در تخم کتان ۷ برابرِ نزدیک‌ترین رقیبش، یعنی دانه‌ی کنجد است.

اگر به ارزش غذایی تخم کتان نگاه کنید، موارد زیادی نظرتان را جلب می‌کنند. یک قاشق غذاخوری یا ۲۸ گرم تخم کتان محتوی مواد معدنی زیر است:

همچنین تخم کتان سرشار از ویتامین B۶، آهن، پتاسیم، مس و روی (زینک) است. این موارد به‌خوبی نشان می‌دهند که چرا تخم کتان یکی از مفیدترین مواد غذایی در سراسر کره‌ی زمین است.

تخم کتان یکی از منابع غنی از فیبر است و کربوهیدرات پایینی دارد. یکی از مهم‌ترین خواص تخم کتان دارا بودن مقدار بالای لیزاب (موسیلاژ) است. لیزاب نوعی فیبر با حالت ژله‌ای و محلول در آب است و برای دستگاه گوارش بسیار مفید است. لیزاب مانع تخلیه‌ی سریع مواد غذایی از معده به روده‌ی باریک می‌شود. به این ترتیب جذب مواد مغذی در معده افزایش می‌یابد.

تخم کتان سرشار از فیبر محلول و نامحلول است و باعث سم زدایی روده بزرگ،‌ کاهش چربی و کاهش میل به خوردن قندها می‌شود. انسان باید روزانه ۳۰ تا ۴۰ گرم مواد غذایی سرشار از فیبر مصرف کند.

اگر به‌دنبال داشتن ناخن‌هایی زیباتر و پوست و مویی سالم‌تر هستید، روزانه دو قاشق غذاخوری تخم کتان یا یک قاشق غذاخوری روغن کتان را در برنامه‌ی غذایی خود قرار بدهید.

آلفا لینولنیک اسید (ALA) موجود در تخم کتان با فراهم کردن چربی‌های ضروری در کنار ویتامین های گروه B موجب کاهش خشکی پوست و مو و پوسته‌پوسته شدن آنها می‌شود. همچنین مصرف تخم کتان می‌تواند در کاهش علائم آکنه و بهبود اگزما و روزاسه مفید باشد. کمک به سلامت و مراقبت از چشم و جلوگیری از خشکی چشم از دیگر خواص تخم کتان است.

مصرف روغن تخم کتان نیز به‌واسطه‌ی غلظت بالای چربی‌های ضروری گزینه‌ی مناسبی برای‌تان است. خوردن روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری روغن تخم کتان می‌تواند به حفظ سلامتی پوست و مو کمک کند. همچنین می‌توانید با ترکیب کردن این روغن با روغن‌های ضروری دیگر، مرطوب‌کننده‌های طبیعی و مفیدی برای خودتان بسازید.

براساس مطالعه‌ای که در «Journal of Nutrition» به چاپ رسید، یکی از خواص تخم کتان و نیز یکی از فواید گردو، احتمالا جلوگیری از چاقی و کمک به کاهش وزن است. چون کتان سرشار از چربی های سالم و فیبر است، پس می‌تواند فرد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و این امر موجب کاهش کالری دریافتی فرد می‌شود. با توجه به این خواص می‌توانید برای کاهش وزن روزانه دو قاشق غذاخوری پودر تخم کتان را به سوپ، سالاد یا هر غذایی که مصرف می‌کنید، اضافه کنید.

براساس یافته‌های چاپ‌شده در مجله‌ی «Nutrition and Metabolism»، افزودن تخم کتان به رژیم غذایی می‌تواند در کاهش سطح کلسترول خون مؤثر باشد. فیبر محلول تخم کتان می‌تواند چربی و کلسترول را در دستگاه گوارش به دام بیندازد و مانع از جذب آنها شود. صفرا در کیسه‌ی صفرا و از کلسترول ساخته می‌شود. فیبر محلول صفرا را به دام می‌اندازد و با دفع صفرا توسط دستگاه گوارش، بدن مجبور به تولید صفرای بیشتری می‌شود. برای این کار بدن باید مقدار بیشتری کلسترول مصرف کند و نتیجه‌ی این امر پایین آمدن کلسترول خون است.

تخم کتان می‌تواند جایگزین طبیعی برای غلاتی باشد که حاوی گلوتن هستند. بنابراین تخم کتان برای کسانی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند یا به گلوتن حساسیت دارند،‌ گزینه‌ی بسیار مناسبی است. همچنین تخم کتان با دارا بودن مقدار بالایی امگا۳ جایگزین مناسبی برای کسانی است که به غذاهای دریایی حساسیت دارند.

تخم کتان به واسطه‌ی نداشتن گلوتن می‌تواند در تهیه‌ی مواد غذایی بدون گلوتن نیز به‌کار گرفته شود.

از جمله دیگر خواص تخم کتان خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالای آن است. لیگنان نوعی فیبر پلی‌فنلی است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. تنظیم هورمون‌ها، سلامت سلولی و خاصیت ضدپیری از ویژگی‌های لیگنان به‌شمار می‌روند. پلی‌فنل‌ها به رشد پروبیوتیک ها (میکروارگانیسم‌های زنده‌ای که برای سلامتی مفیدند) کمک می‌کنند و در زدودن مخمرها و قارچ کاندیدا (معروف‌ترین قارچ پوستی) از بدن مؤثرند.

لیگنان‌ها خاصیت ضدمیکروبی و ضدویروسی دارند. بنابراین مصرف منظم آنها می‌تواند دفعات ابتلای فرد به سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش بدهد.

شاید بیشتر فواید تخم کتان ناشی از تأثیری باشد که بر روی دستگاه گوارش دارد. آلفا لینولنیک اسید به حفظ سلامتی دیواره‌ی روده کمک می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف تخم کتان برای کسانی که از بیماری کرون یا سایر بیماری‌های گوارشی رنج می‌برند، سودمند است. همچنین تخم کتان می‌تواند التهاب روده‌ را کاهش بدهد.

ترکیب کردن ۱ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن تخم کتان با ۲۲۵ میلی‌لیتر آب هویج در درمان یبوست مؤثر است.

تخم کتان غنی از فیبرهای محلول و نامحلول است و به سلامت دستگاه گوارشی کمک می‌کند. همچنین تخم کتان یکی از غنی‌ترین منابع غذایی حاوی منیزیم است.

دو قاشق غذاخوری تخم کتان محتوی حدود ۵ گرم فیبر است. این مقدار معادل ۲۵٪ نیاز روزمره‌ی انسان به فیبر است. فیبر موجود در تخم کتان برای باکتری‌های مفیدی که در روده‌ی بزرگ زندگی می‌کنند، مفید است و ضایعات را از دستگاه گوارش می‌زداید.

تأثیر تخم کتان در مبارزه با سرطان‌ سینه، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و تخمدان، بارها به اثبات رسیده است. براساس مطالعه‌ای که در «Journal of Clinical Cancer Research» به چاپ رسید، مصرف تخم کتان می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش بدهد. سه لیگنانی که در تخم کتان وجود دارند،‌ می‌توانند توسط باکتری‌هایی که در روده زندگی می‌کنند، به انترولاکتون و انترودیول تبدیل شوند. این ترکیبات در تنظیم هورمون‌ها نقش دارند. احتمالا به این دلیل تخم کتان امکان ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

براساس مطالعه‌ی دیگری که در «Journal of Nutrition» به چاپ رسید لیگنان‌های موجود در تخم کتان می‌توانند خطر ابتلا به سرطان مخاط رحم و سرطان تخمدان را کاهش بدهند.

حتما تاکنون از فواید روغن ماهی و چربی‌های امگا۳ برای سلامتی بسیار شنیده‌اید. روغن ماهی محتوی EPA و DHA است. این دو نوع چربی امگا۳ برای سلامتی بسیار مفیدند. اگرچه بذر کتان این دو نوع چربی امگا۳ را ندارد، ولی محتوی آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که نوع دیگری از چربی‌های امگا۳ است.

براساس مطالعه‌ای که در «Nutrition Reviews» به چاپ رسیده است، در حدود ۲۰٪ از آلفا لینولنیک اسید به EPA و ۵٪ آن به DHA تبدیل می‌شود. نکته‌ی جالب این است که این نرخ تبدیل با توجه به جنسیت افراد متفاوت است. به‌عنوان مثال نرخ تبدیل در بانوان جوان تا ۲٫۵ برابر مردان است.

صرف‌نظر از میزان تبدیل آلفا لینولنیک اسید به اسیدهای چرب EPA و DHA، این اسید چرب برای سلامتی مفید است و باید در رژیم غذایی افراد جای داشته باشد.

لیگنان‌های موجود در تخم کتان می‌تواند برای بانوان یائسه مفید باشد. با توجه به خواص استروژنی لیگنان می‌توان از آن به‌عنوان گزینه‌ای در درمان جایگزینی هورمونی استفاده کرد.

لیگنان می‌تواند در کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان مؤثر باشد و همچنین به منظم شدن چرخه‌‌ی عادت ماهانه‌ی زنان کمک کند. برای بهره‌مندی از این خواص تخم کتان و کاهش مشکلات یائسگی، می‌توانید روزانه از یک تا دو قاشق غذاخوری پودر کتان به همراه یک قاشق غذاخوری روغن تخم کتان استفاده کنید.

روش‌های مناسبی برای افزودن تخم کتان به رژیم غذایی روزمره وجود دارد. از جمله اینکه می‌توانید پودر تخم کتان را با ماست مخلوط و میل کنید. همچنین مخلوط کردن تخم کتان با آب می‌تواند آن را به جایگزینی برای تخم‌مرغ تبدیل کند. می‌توانید تخم کتان را به کیک یا شیرینی‌های خانگی هم اضافه کنید. سؤالی که در این میان برای بسیاری پیش می‌آید این است که آیا امگا۳ در برابر حرارت مقاوم است؟ براساس مطالعات زیادی که صورت گرفته است، خواص امگا۳ در دمای ۱۵۰ درجه‌ی سانتی‌گراد به‌مدت ۳ ساعت محفوظ باقی می‌ماند.

اگر تخم کتان به‌طور آسیاب‌نشده مصرف شود،‌ بدن ما نمی‌تواند از تمامی خواص آن استفاده کند و بخش عمده‌ی آن هضم‌نشده باقی می‌ماند. بهتر است تخم کتان به‌صورت پودر مصرف شود. اگر در خانه آسیاب دارید، می‌توانید تخم کتان را قبل از مصرف آسیاب کنید تا بتوانید از خواص تخم کتان بیشتر بهره‌مند شوید.

مصرف جوانه‌ی کتان نیز راه فوق‌العاده‌ای برای بهره‌مندی حداکثری از خواص آن است. خیساندن تخم کتان و جوانه‌ زدن آن موجب نابودی اسید فیتیک موجود در تخم کتان می‌شود و جذب مواد معدنی موجود در آن را افزایش می‌دهد.

مانند سایر منابع غذایی سرشار از فیبر، بهتر است تخم کتان را نیز با آب یا مایعات فراوان میل کنید.

(function(a){function c(){try{return 0===a(‘.single-container .post’).attr(‘class’).toString().split(‘ ‘).reduce(function(f,g){return 0<=g.indexOf('category-') طریقه مصرف تخمه کتان

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/js/chetor/article.v1.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

now = new Date();
var head = document.getElementsByTagName(‘head’)[0];
var script = document.createElement(‘script’);
script.type = ‘text/javascript’;
var script_address = ‘https://cdn.yektanet.com/template/bnrs/yn_bnr.min.js’;
script.src = script_address + ‘?v=’ + now.getFullYear().toString() + ‘0’ + now.getMonth() + ‘0’ + now.getDate() + ‘0’ + now.getHours();
head.appendChild(script);

خیلی عالی من مصرف کردم نتیجه اش را هم دیدم

سلام بسیار مفید بود ممنون

با سلام. خوشحالم که این مطلب براتون مفید واقع شده

باسلام من تاحالا نمی دانستم که کتان چیست دست شما درد نکند از توضیهات وفواید که نام بردید باتشکر یاعلی مدد

ممنون از نظرتون. خوشحالم که براتون مفید واقع شده این مطلب

سلام ممنون از مطالبتون
من تخم کتان رو بصورت کامل یا آسیاب نشده رو سالاد میریزم و میخورم این روش اشکال داره؟چون جایی خوندم وقتی تخم کتان اسیاب میشه بلافاصله باید خورد و نمیشه مدت زیادی نگهداشت.این مطلب رو شماهم تایید میکنید؟

نمی تونم با قطعیت به این سوالتون جواب مثبت یا منفی بدم. ولی معمولا در اکثر مواد غذایی توصیه میشه که ماده در اسرع وقت پس از آسیاب شدن مصرف بشه. چون قرارگرفتن در معرض هوا میتونه بر روی برخی خواص مواد غذایی تاثیر منفی بگذاره

خواص خوراکی ها

مضرات سرکه سیب؛ ۱۱ خطر احتمالی مصرف بیش از حد سرکه سیب

خواص شنبلیله؛ ۱۳ خاصیت درمانی، نحوه‌ مصرف و عوارض جانبی

برای کاهش چربی خون چه بخوریم؛ ۹ خوراکی سالم برای کنترل چربی خون

۵ چربی سوز طبیعی برای افزایش متابولیسم و ‌

خواص سیر برای مو و طرز تهیه ماسک موی سیر برای تقویت مو

آخرین مطالب

دیابت بی مزه؛ دلایل، نشانه‌ها، انواع و روش‌های درمان آن

خوشه های خشم؛ فریاد اعتراض کشاورزان فقیر آمریکایی

خواص وانیل؛ ۱۰ خاصیت وانیل برای سلامتی و زیبایی

خود بیمار انگاری چیست؛ علائم، علل، عوارض و راه‌های تشخیص و درمان آن

۵ کلید طراحی تبلیغات آنلاین اثربخش که شما را شگفت‌زده می‌کند

ترین های جهان

بهترین انیمیشن های جهان برای کودکان و بزرگسالان

بهترین فیلم های عاشقانه جهان که شما را در فضایی رمانتیک غرق می‌کنند

بهترین فیلم های ۲۰۱۸‌ تا الان که شما را پای تلویزیون میخکوب می‌کنند

زیباترین حیوانات دنیا و خصوصیات منحصربه‌فرد آن‌ها

بهترین فیلم های رازآلود جهان که ذهن شما را ساعت‌ها درگیر خود می‌کنند


بهترین کتاب هایی که تبدیل به فیلم شدند

۶۸ راه اثبات شده برایافزایـش قــدرت مــغـز

 

 

کاهش وزن با تخم کتان

 

طریقه مصرف تخمه کتان

بذر کتان منبعی سرشار از مواد مغذی همچون فیبر ، منگنز ، ویتامین B1 ، اسید چرب آلفا لینولنیک و امگا3 است ، این بذر از درخت کتان گرفته می‌شود ، بذر کتان منبعی غنی از چربی های سالم ، آنتی اکسیدان و فیبر است.

 

تخم کتان به صورت محلول در آب برای درمان های موضعی و به صورت خوراکی ( دم کرده ، پودر ، روغن ) مورد استفاده قرار می گیرد ، بیشترین استفاده تخم کتان در خانم ها و برای کاهش چربی ناحیه شکم و تناسب اندام است ، برای اینکه از حداکثر فواید بذر کتان بهره مند شوید باید قبل از مصرف دانه آن را آسیاب کنید چرا که بذر کامل ممکن است بدون اینکه هضم شود از طریق دستگاه گوارش دفع شود.

 

انواع بذر کتان : دو نوع اصلی بذر کتان وجود دارد ، بذر کتان طلایی و بذر کتان قهوه‌ای که مشخصات تغذیه‌ای شان خیلی شبیه هم است و هر دو به اندازه‌ی هم حاوی اسیدهای چرب امگا3 هستند.

 

تخم کتان و کاهش چربی شکم : تخم کتان از جمله موادی است که به طور چشم گیری برای کاهش چربی شکم مورد استفاده قرار می گیرد ، این دانه با اثرات معجزه گر به شما کمک می کند تا شکمی صاف داشته باشید و کاهش وزن خوبی را تجربه کنید ، اثراتی مانند کاهش نفخ ، پاکسازی معده ، آب کردن چربی ها ، برطرف کردن تورم سلولی و ورم بدن.

 

تخم کتان و کاهش اشتها : از آنجا که تخم کتان یک دانه روغنی است می تواند موجب احساس سیری بشود بنابراین اگر 30 دقیقه پیش از غذا یا همراه با مصرف غذا از 1 قاشق چایخوری پودر تخم کتان استفاده کنید احساس سیری به شما دست میدهد و نمی توانید زیاد غذا بخورید و همین به مرور موجب کاهش وزن و کاهش چربی شکم می شود.

 

اگر از تخم کتان در هنگام خوردن غذا استفاده کنید باعث می شود که هنگام هضم غذا محتویات معده بیشتر در معده بمانند و به صورت آهسته و کم کم وارد روده کوچک شوند و این موجب می شود که سطح انسولین پایدار بشود و موجب کاهش اشتها می شود ، از طرفی تخم کتان با تنظیم سطح انسولین موجب کاهش هوس خوردن غذاهای چرب می شود که خود نقش بسیار مهمی در کاهش وزن و کاهش چربی شکم دارد.

 

تخم کتان و کلسترول : ماده موجود در تخم کتان دارای خواص مهمی است که در کاهش کلسترول خون در طی ۸ هفته بسیار کمک کننده است ، اگر هر روز ۲۰ گرم از این ماده را مدت در ۸ هفته مصرف کنید سطح کلسترول و چربی بد خون به خوبی کاهش خواهد داشت.

 

نحوه استفاده از تخم کتان : برای کاهش وزن میتوانید از دم کرده تخم کتان هر روز 2 فنجان استفاده کنید ، پودر تخم کتان قبل از غذا برای کاهش اشتها و یا همراه با غذا برای کنترل هضم غذا و کاهش چربی ، کاهش نفخ و پاکسازی دستگاه گوارش مفید است.

 

بهتر است پودر تخم کتان را در دمای اتاق نگهداری کنید و پیش از مصرف آسیاب کنید ، میزان مصرف تخم کتان برای افراد بزرگسال 2 قاشق چایخوری در روز و برای افراد نوجوان 1 قاشق چایخوری در روز می‌باشد.

 

آیا تخم کتان فقط مناسب چربی شکم است : این گفته حقیقت ندارد که تخم کتان فقط چربی های ناحیه شکم را از بین می برد ، از آنجا که بیشترین لایه های چربی در شکم هستند تاثیر بیشتری بر روی شکم دیده می شود و بدین صورت باید گفت اگر توده چربیهای کل بدن به یک اندازه باشد روند لاغر شدن و کاهش وزن و تناسب اندام با استفاده از تخم کتان می تواند به صورت یک روند متناسب در کل بدن مشاهده شود.

 

نتیجه گیری درباره تخم کتان : تخم کتان یکی از دانه های مهمی است که روزانه باید مصرف شود تا با اثرات مستقیم و غیر مستقیم آن شاهد کاهش چربی های شکم، چربی های بدن و کاهش وزن بشوید و سلامت خود را تضمین کنید.

 

تخم کتان و درمان بیماری ها : تخم کتان برای درمان و پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی ، جلوگیری از پوکی استخوان ، کاهش کلسترول خون ، کاهش گر گرفتگی زنان بخصوص گر گرفتگی های دوران یائسگی ، کاهش قند خون ، سلامت روان ، حفاظت بدن در برابر اشعه‌های مضر و … کاربرد دارد.

 

عوارض جانبی و احتیاط‌ ها : از آنجایی که بذر کتان خواص شبه استروژنی دارد خانم‌های باردار و شیرده باید از مصرف آن خودداری کنند ، همچنین افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند اندومتریوز ، تخمدان پلی‌کیستیک و فیبرویید می‌باشند نیز باید از مصرف تخم کتان اجتناب کنند.

 

افرادی که به انسداد روده مبتلا هستند هم باید از بذر کتان دوری کنند چرا که تخم کتان سرشار از فیبر است ، افرادی که دارای روده التهابی و تحریک‌پذیر می‌باشند باید از خوردن تخم کتان اجتناب کنند.

 

در بعضی افراد ممکن است عوارضی کوتاه مدت مانند نفخ ، درد معده ، حالت تهوع ، یبوست یا اسهال مشاهده شود ، بهتر است در رژیم غذایی خود از میزان کم شروع کنید و به تدریج مقدار آت را افزایش دهید.

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

bazr katan, laghari ba tokhme katan, آب کردن چربی شکم, آب کردن چربی شکم با دانه گیاهی, آب کردن چربی شکم بدون ورزش, آب کردن شکم, از بین بردن سریع چربی شکم, انواع تخم کتان, بذر کتان, پودر کردن تخم کتان, تخم کتان, تخم کتان و لاغری, چربی سوزی, دم کردن تخم کتان, رژیم لاغری, روش های جدید لاغری, روش های مصرف تخم کتان, روغن کتان, ضررهای تخم کتان, عوارض تخم کتان, غذاهای چربی سوز, غذاهای رژیمی, فواید تخم کتان, کاهش اشتها, کاهش وزن سریع, لاغری با تخم کتان

سلام دوستان وقت بخیر
من با خواندن مطالب تصمیم گرفتم از فردا تخم کتان استفاده کنم
الان 22.9.97 هست و وزنم 122 کیلو هر ماه وزنم را به اطلاع میرسونم پیروز باشید

سلام
ببخشید برای پودر کردن ان باید قبلش تفت داده شود یا خیر

سلام .من تخم کتان قهوه ای و‌تخم آفتابگردان و‌گنجد سفید و دارچین و زننجبیل رو داخل عسل قاطی کردم صبح ناشتا میخورم‌قبل ظهر هم میخورم شب هم قبل شام میخورم.یک روز هست که میخورم اشتهام خیلی‌کم شده اما به نظرم سرگیجه گرفتم.میشه بگین این ترکیب کجاش‌مشکل داره؟ البته صبح ها هم ناشتا یه لیوان قهوه سبز میخورم.میشه راهنماییم کنین؟ واسه چربی شکم و‌پهلو شروع کردم.طریقه مصرف تخمه کتان

سلام دوست عزیز با توجه به تعداد نظرات بعضی از روزها طول میکشد به تک تک نظرات بخواهیم جواب دهیم
ترکیبات که شما مصرف میکنید بسیار برای لاغری مفید هست و چون قند بدن را می سوزاند و شما هم در رژیم هستین افت قند پیدا می کنید و سرگیجه می گیرید باید در رژیم تعادل را بر قرار کنید و حتما برای چربی شکم و پهلو این مورد را باید در نظر گرفت که کاری زمان بر می باشد و باید پشتکار و صبر زیاد داشته باشید و حتما پیشنهاد می کنیم که روزانه پیاده روی تند و آرام به صورت ترکیبی داشته باشید

ممنونم ازتون.لطف کردین. فقط اینم اگه فرصت کردین توضیح بدین که تخم کتان عوارض ناباروری روی‌خانم ها داره یا روی اقایان؟

سلام روز بخیر در مجموع چند وقت میشه از تخم کتان استفاده کرد؟ که در نهایت هم جواب بگبربم هم ضرر نداشته باشه؟2 هفته؟؟؟؟

سلام من تخم کتان رو آسیاب نمی کنم جویدن تخم کتان که مشکلی نداره ؟؟البته بعدشم یه لیوان آب میخورم

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون شما فرمودیین پودر تخم کتان فقط به مدت دو هفته استفاده شه یعنی بعد دوهفته چی کنیم میشه بیشتر توضیح بدین لطفا درضمن خوردنش برای کسانی که مشکل تیرویید دارن و قرص لووتیروکسین میخورن موردی نداره؟

سلام میشه از تخم کتان فقط برای لاغر کردن صورت استفاده کرد ؟؟؟؟اگر میشه به چه صورت؟؟؟؟؟مثلا دانه ها رو وقتی بجوشونیم و ب صورت ژل در بیاد و بمالیم به صورت درسته؟؟؟؟لطفا جواب بدید ?

سلام تخم کتان را باید تفت داد بعد آسیاب کرد یا بصورت خام پودر شود

سلام خسته نباشید من از امروز میخوام شروع کنم برای مصرف تخم کتان ایا میتونم تخم کتان رو پودر نشده به صورت دانه ای یک قاشق قبل از غذا استفاده کنم تاثیری. اره ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام ببخشید من پودر کتان خیلی وقت پودر کردم میشه استفاده کنم یا بندازم بیرون دوباره تازشو استفاده کنم چیکار کنم به نظرتون

بنداز دور
اسیاب شدش
سمی میشه وقتی بمونه

سلام من به خاطر چربی شکم و دور رحمم نمیتونم حامله بشم تخم کتان میتونه مشکلمو حل کنه یا ممکنه به خاطر استروژنی که داره بیشتر موجب ناباروری شه?

من دوماهه ک ورزش میکنم و رژیم غذایی دارم ولی شکمم اصلا تغییری نکرده ،تصمیم گرفتم از امروز تخم کتان رو امتحان کنم ،یه قاشق غذاخوری پر ریختم توی ظرف و گذاشتم جوشید خیلی غلیظ و کش دار و بد مزه شد ،میشه بگید چه طوری دم کنم ک اینجوری نشه؟؟؟ممنون

سلام میشه نحوه دقیق دم کرده تخم کتان رو بگید.ممنون

سلام دوست عزیزمن مشکل کبدچرب دارم ایابذرکتان برای کبدچرب مشکلی نداره دوروزی میشه استفاده میکنم اگه لطف کنیدجوابموبدین ممنون میشم

سلام
تا جایی که من میدونم تخم کتان حتی به عنوان یکی از روش های پاکسازی کبد معرفی میشه (که البته تحقیقات هنوز اثرش رو ثابت نکرده) ولی مشکلی هم ایجاد نمیکنه برای کبد چرب.
با این حال پیشنهاد میکنم با پزشک تغذیه هم مشاوره کنید.

سلام میشه تخم کتان رو با شیر دوغ یا ماست مصرف‌ کرد؟

سلام ببخشید تخم کتان چند روز میتونیم از پودرش استفاده کنیم و اینکه با زیره میشه پودر کرد و خورد

سلام تاثیر داره عایا؟،،

سلام من سیزده کیلو اضافه وزن دارم آیا با عسل و تخم کتان میشه 3 یا 4 ماهه وزن کم کنم

سلام من ازامروز شروع کردم تخم کتان را ولی باردارنمیشم ایامشکلی داره برای بارداریم اگه مصرف کنم واسه اضافه وزنم؟؟؟

چه جالب ??

ببخشید من تخم کتان و تخم شربتی و با هم مصرف میکنم برا لاغری یعنی صبا ناشتا و اخر شب تخم شربتی و قبل وعده های غذایی شام و ناهار تخم کتان میخورم ضرری نداره که ؟؟؟

ی سوال.تخم کتان تو قاعدگی اختلال ایجاد میکنه؟

من تخم کتان طلایی رنگ مصرف میکنم ۱۹ روز میشه پصرف میکنم و هیچ فرقی نکردم.و بعداینکه من همشو یه جا پودر کردم و تا ۵ روز پودرش مونده و من عرروز مصرف میکنم.ضرر داره؟

سلام به همه گی
من فیبرو ادنومای پستان و کیست پستان دارم آیا برای من خطری ندارد؟!

ایا تخم کتان باعث چاقی هم میشود؟

لاغر کردن که الکی نیست ولی شکمو خدایش کار میندازه.نفخو برطرف میکنه

دستتون درد نکنه واقعا با حوصله به همه جوری میدید

سپای

سلام لطفا جواب بدید برای کاهش وزن چطور و چقدر باید تخم کتان روزانه مصرف کرد
زمانو مقدارشو طریقه مصرفشو کامل بگید لطفا

سلام من هر شب تخم کتان اسیاب شده رو قبل خواب دو قاشق چای خوری میخورم تاثیری هم داره؟

سلام من نمیدونستم تخم رو شستم.حالا یه حالت لزج مثل تخم خاکشیر پیدا کرده..من باید چیکار کنم؟اگه بذارم خشک بشه بعد مصرف کنپ اثرشو از دست میده؟؟؟همشو شستم

سلام
ممنون از توضیحاتتون
اما من مقدار خیلی زیادیو آسیاب کردم
والان فهمیدم که باید تازه باشه
حالا یعنی دیگه اون همه پودر به درد نمیخوره و بریزم دور
یا اینکه میشه مصرف کرد
و داخل فریزر بزارم که مشکلی پیش نیاد
ممنون

سلام.واسه کبد چرب هم خوبه؟

ببخشید من طبعم گرمه و میخوام از تخم کتان استفاده کنم چه چیزی میتونم کنارش مصرف کنم ک طبع سرد داشته باشه

از مطالب خوب سایتتون بسیار ممنونم☺?

من۳ روزه استفاده میکنم در کنار ورزش ۲ کیلو کم کردم

من قبل غذا یک قاشق میل میکنم و هفته ای دوسانت کم میکنم

سلام دوستان عزیز,,من اطلاعی نداشتم وحدودیک لیوان پر تخم کتان رو اسیاب کردم داخل ظرف دربیته ریختم,,میخام بدونم خاصیت چربی سوزیش رو.از دست داده,,لطفا راهنمایی کنید,متشکرم

ببخشید تخم کتانو میشه باشیر خورد؟

با سلام .من تخم کتانی که خریدم رو همه رو آسیاب کردم .حالا نمیتونم چون همشو آسیاب کردم هر وقت خواستم ازش استفاده کنم باید بریزم دور چون فرموده بودید روزانه آسیاب بشه؟

با تشکر
من از اول تیرماه امسال تا به امروز چهارو نیم کیلو کم کردم
کلی هم سایز کم کردم
لباسام دوباره داره اندازم میشه
عاااااااالیه

سلام من یه هفته به طور کامل قبل از ناهار از پودر کتان مخلوط باشیر استفاده کردم ولی هیچ تاثیری مشاهده نشد.چرا؟روشم غلطه یاصبرم کمه؟

ممنون ازمطالب خوبتون
منم استفاده کردم و واقعااااااا عالیییییییی بود تو دوماه نتیجه گرفتم☺
امیدوارم شماهم موفق بشید.

سلام میشه بگین کنار مصرف تخم کتان ورزش یا رژیم هم میگرفتین که نتیجه گرفتین .آخه من تازه شروع کردم

ببخشید یه سوال چند وقت طول میکشه لاغر بشم

سلام .چطور استفاده کردید و چقدر کاهش وزن داشتید

سلام.آیا واسه باردار شدن در اینده مشکلی نداره؟
چون شنیدم باعث عقیم شدن میشه.

سلام آیا تخم کتان باعث جوش صورت میشه؟به خاطر طبع گرمش؟

سلام من خیلی دلم میخواد از پودر کتان واسه لاغری استفاده کنم اما چون میگن نازایی میاره مردد شدم نمیدونم تا چه حد صحت داره و اصلا صحت داره یانه
لطفا راهنمایی کنید
ممنون

سلام آیا از نظر پزشکی ممکنه بذر کتان خودش باعث تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک بشه؟ ممنونم

سلام آیا از نظر پزشکی ممکنه بذر کتان خودش باعث تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک بشه؟ممنونم

سلام ممنون از مطالب مفیدتون … میتونیم تخم کتنا را مثلا برای یک هفته پودر کنیم یا حتما باید برای مصرف روزانه پودر بشه ؟! چون منم شنیدم سمی میشه؟؟!!!

سلام تخم کتان طبع بسیارگرمى داره ، اگر طبعتون گرمه به هیچ عنوان استفاده نکنید ،

اول تشکر میکنم از مطالب مفیدتون
و سوالم اینه که نازایی میاره؟ و به مدت چه قدر استفاده بشه هر روز هفته یا چند روز در هفته؟و واقعا جوابگو هست؟
ممنون میشم اگه جواب بدید

سلام و عرض ادب خدمت شما . شنیدم مصرف بذرکتان عقیمی میاره خواستم ببینم چقدر صحت داره؟
ممنون از سایت خوب و مفیدتون.

سلام حسن عزیز. من هم در خیلی از مقالات خوندم که مصرف زیادش موجب عقیمی میشه

واسه خانم ها هم مشکل ساز میشه ؟

سپاس . لطفا میشه بگین ک کدوم روش (دم کردن یا پودر کردن) بهتره یا تاثیر بیشتری داره
اونوقت باید تا چ مدتی مصرف کرد؟؟؟
قدمم1.75
وزنمم 95

ممنون . مطالبتون واقعا مفید بود.

سلام و خسته نباشید ؛زهرا خانم و فروز خانم ممنون از راهنمایی خوبتون دیت گلتون درد نکنه

سلام گلبول سفیدم پایین آیا خوب است یا نه تخم کتان برایم؟

سلام پس چرا من لاغر نشدم.روزی 2بار پودر تخم کتان را با ابجوش قاطی مب کنم وبرای تغییر طعم یکم ابلیمو تازه تو لیوان می ریزم.

میشه به جای ساییدن تخم کتانو جوید؟؟

بله میتونید بجوید

Mamnonam?

Slm migan nazaiee miare???

زیاده رویش نازائی هم میاره

با عرض سلام ، خسته نباشید خدمت شما بزرگواران

در اینجا خیلی لازم و ضروری میدونم که نسخه درست مصرف تخم کتان رو خدمت بانوان عزیز ارائه بدم؛
*تخم کتان باید در روز یک قاشق مربا خوری و فقط به مدت دو هفته مصرف بشه*
*توجه؛ مصرف بیشتر تخم کتان باعث نا باروری وعقیمی میشه لذا خواهشمندم نهایت توجه رو داشته باشید، متاسفانه به این موضوع توی مقالات اشاره ای نشده.
برای تحقیقات بیشتر میتونید سراغ مقالات گیاه شناسی و طب سنتی و طب اسلامی برید و از پزشکان متخصص که در این زمینه اطلاعات کافی دارند مشاوره بگیرید.

سلام.میشه ب منظور کاهش چربی تخم کتان آسیاب شده رو با ماست مخلوط و مصرف کرد؟

سلام الهام جان. آره این کارو هم میتونی انجام بدی

سلام من هر روز نیم ساعت قبله صبحونه و نهارو شام میخورم ولی هیچ تغییری تویه اشتهام و وزنم نشده ده روزم هس ک مصرف میکنم راستی شنیدم ک مصرفش بیشتر از دوبار در روز باعثه عقیمی میشه راسته ؟

بهتره بذر کتاب با لبنیات مخلوط نشه

سلام دوستان یکی از اشناهای من این تخم کتان را بهم معرفی کرده خودش ۱۴ کیلو در یک ماه کم کرده البته در کنارش مراعات خوردنش را داشته من خودم روز دومم است که میخورم و در کنار کمی ورزش تقریبا ۷۰۰ گرم کم کردم

با سلام و احترام
من تخم کتان را طبق دستور آقایی که مغازه عطاری داشتن آسیاب نشده و نیم ساعت قبل از غذا یک قاشق همراه با مایعات مصرف میکنم. اشتهامم خیلی کم شده…. آیا به اینصورت که آسیاب نشده و استفاده میکنم ایرادی نداره؟؟؟

سلام.تخم کتان خیلی خوشمزه است من بیشتر طعمشو دوست دارم تا لاغری ام اشتهامو خیلی کم کرده واقعا.

منم طعمش دوست دارم. تا حدودی شبیه طعم گردو.

پس من چرا اصلا کم نکردم.حتی اشتهامم فرقی نکرده.

ﺳﻼﻡ ﺭﻭﺯﺧﻮﺵ.
ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭﻡ اﻃﻼﻋﺎﺗﻲ ﺭﻭ ﻛﻪ ﺭاﺟﻊ ﺑﻪ ﺗﺨﻢ ﻛﻨﺎﻥ و ﻣﺼﺮﻓﺶ اﺯ ﺳﺎﻳﺘﻬﺎﻱ ﻛﺸﻮﺭ ﺁﻟﻤﺎﻥ ﺟﻤﻊ ﺁﻭﺭﻱ ﻛﺮﺩﻡ ﺩﺭاﺧﺘﻴﺎﺭﺗﻮﻥ ﻗﺮاﺭ ﺑﺪﻡ اﻣﻴﺪﻭاﺭﻡ ﻛﻤﻜﻲ ﺑﺎﺷﻪ ﺩﺭﺭاﻩ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺮاﻱ ﻛﺎﻫﺶ ﻭﺯﻥ.
ﺗﺨﻢ ﻛﻨﺎﻥ ﻓﻘﻄ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺗﺎﺯﻩ ﭘﻮﺩﺭﺷﺪﻩ ﺑﻴﺸﺘﺮﻳﻦ ﻛﻤﻚ ﺭﻭ ﺩﺭ ﭘﺮﻛﺮﺩﻥ ﻣﻌﺪﻩ و ﻛﻢ اﺷﺘﻬﺎﻳﻲ ﺩاﺭاﺳﺖ ﻭﻟﻲ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ اﺯ اﻭﻥ ﺷﺮاﻳﻄ ﺧﺎﺹ ﺧﻮﺩﺷﻮ ﺩاﺭﻩ.
اﻭﻻ: ﺗﺨﻢ ﻛﺘﺎﻥ ﻗﻬﻮﻩ اﻱ ﭼﻮﻥ ﺩاﺭاﻱ ﻓﻴﺒﺮ ﺑﺎﻻﻳﻲ ﻫﺴﺖ و اﻳﻦ ﻓﻴﺒﺮ ﺩﺭ ﺩاﻧﻪ ﻛﺎﻣﻞ ﻣﺤﺒﻮﺱ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺒﻞ اﺯ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺗﺎﺯﻩ ﭘﻮﺩﺭ ﺑﺸﻪ ﺩﺭ اﻭﻧﺼﻮﺭﺕ ﻓﻴﺒﺮ ﻣﺤﺒﻮﺱ ﺷﺪﻩ ﺁﺯاﺩ ﻣﻴﺸﻪ و ﺣﺲ ﺑﻲ اﺷﺘﻬﺎﻳﻲ و ﺳﻴﺮﻱ ﺭﻭ ﺑﻪ ﺑﺪﻥ ﻣﻴﺪﻩ.
ﺩﻭﻣﺎ: ﻣﻴﺰاﻥ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺣﺪاﻛﺜﺮ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﻭﻗﺎﺷﻖ ﻏﺬاﺧﻮﺭﻳﺴﺖ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻣﻴﺰاﻥ اﺯ ﺭﻭﺯﻱ ﻳﻚ ﻗﺎﺷﻖ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﻴﺸﻪ و ﺑﻌﺪ اﺯ ﻳﻚ ﻫﻔﺘﻪ ﻣﻴﺘﻮاﻥ ﺭﻭﺯﻱ ﺩﻭﻗﺎﺷﻖ ﻏﺬاﺧﻮﺭﻱ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩ.
ﻃﺮﻳﻘه ﻣﺼﺮﻑ: ﻳﻚ ﻗﺎﺷﻖ ﻏﺬاﺧﻮﺭﻱ ﺗﺨﻢ ﻛﻨﺎﻥ ﺗﺎﺯﻩ ﭘﻮﺩﺭ ﺷﺪﻩ ﺭا ﻳﻚ ﺭﺑﻊ ﺩﺭ ﻳﻚ ﻓﻨﺠﺎﻥ ﺁﺏ ﺑﺨﻴﺴﺎﻧﻴﺪ ﺗﺎ ﻟﺮﺩ ﭘﻮﺩﺭ ﺩﺭﺁﻳﺪ اﻳﻦ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﺁﺯاﺩ ﺷﺪﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﻓﻴﺒﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺩﺭ ﺩاﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﭘﻮﺩﺭ ﺷﺪﻩ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺳﭙﺲ ﺁﻧﺮا ﺑﻨﻮﺷﻴﺪ.
ﻧﺮﻣﺎﻝ اﻳﻦ ﻣﺤﻠﻮﻝ ﺑﺎﻋﺚ ﺭاه اﻓﺘﺎﺩﻥ ﺷﻜﻢ ﻣﻴﺸﻮﺩ اﻟﺒﺘﻪ ﺗﺎﺛﻴﺮ ﮔﺬاﺭﻱﺁﻥ ﺗﺎﺯﻩ ﺩﻭ ﺳﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ اﺯ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻴﺒﺎﺷﺪ.
ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺨﻢ ﻛﺘﺎﻥ ﺑﺎ ﻟﺒﻨﻴﺎﺕ ﻣﻴﺘﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﻳﺒﻮﺳﺖ و ﺳﺮﺩﺭﺩ ﺷﻮﺩ ﺩﺭ اﻓﺮاﺩ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ اﺳﺖ.
ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺯﻳﺎﺩﺭﻭﻱ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺨﻢ ﻛﺘﺎﻥ ﻣﻴﺘﻮاﻧﺪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺴﻤﻮﻣﻴﺖ ﺷﻮﺩ و اﻳﻦ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻂﺮﻧﺎﻙ اﺳﺖ.
ﺑﺎ ﺁﺭﺯﻭﻱ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺑﺮاﻱ ﻫﻤﮕﻲ ﻋﺰﻳﺰاﻥ.

سلام فروز جان از اطلاعات مفیدتون واقعا ممنونم.

تشکر از شما و اطلاعاتتون

سلام دوست عزیز .من بشدت مشکل یبوست دارم
از تخم کتان برای رفع یبوست استفاده میکردم اما فایده ای نداشت هیچ احساس میکنم بدتر شدم.
تخم کتان پودر شده را با سالاد ماست یا دوغ همراه غذا استفاده میکردم. تیرویید کم کارم دارم. ۲۵سالمه.همه روشهای رفع یبوست و انجام دادم الو ……. اما جواب نگرفتم دکتر هم رفتم اما متاسفانه قرص شیمیایی میدن.از برگ سنا استفاده کردم خوب بود اما دکتر و عطاری گفتن خوب نیست به مرور زمان پرزهای رودرو میبره ?اگه کسی میدونه راهنماییم کنه

سلام ببخشید تا حالا کسی مصرف کرده؟؟؟؟لاغرشدن و وزن کم کردن؟؟؟؟

درود
بله تخم کتان تاثیر زیادی در لاغری داره.. من از نهم مرداد شروع کردم به خوردن معجون لاغری که شامل تخم کتان . زیره سیاه . لیمو عمانی. تخم کرفس . سیاه دانه.تخم شنبلیله. هله باد … باهم آسیاب کرده و دو بار در روز بخورید . یکبار ساعت 10 صبح یکبار ساعت 7 عصر. همراه دوغ یا ماست یا آب ولرم. دوزانه نیم ساعت پیاده روی .. خودم تا امروز (حدودیکماه)2 کیلو کم کردم. تاثیر فوق العاده ای هم روی پوست داره .مقدار این معجون رو خود عطاریها میگن .
پیروز باشید.

سلام زهرا جان مرسی که تجربیاتت رو گفتی.

سلام ممنونم ازاطلاعات مفیدتون??

این همه چیز قاطی کردی روزانه راهم رفتی تو یکماه تازه دو کیلو؟خیلی زحمت کشیدی

من از عطاری خریدم تخم کتان قهوه ای گفتند که روزی یک الی دوقاشق کوچیک رو اسیاب کنید و با شیر یا ابمیوه میل کنید.من باشیر و یک قاشق عسل مخلوطش کردم خوب بود مزه گردو اسیاب شده میده تقریبا

سلام ، تخم کتان قهوه ای بو داده هم خوبه؟ من تازه خریدم شروع کردم به خوردن

سلام بله

سلام
میخواستم بدونم تخم کتان برای کبد چرب و کمکاری گواتر اثر عکس داره یا اشکال نداره و اگه بخوام تخم کتان را پودر کنم و با اب قاطی کنم و بخورم اثرداره و اگه داره چ اندازه استفاده کنم و چ موقعه ممنون میشم جواب بدین ممنون . واینو بگم خیلی را میشناسم ک گفتن اثر شگفت انگیزی داره برا لاغری ممنون میشم جواب بدین

سلام تخم کتان را باید تفت داد بعد آسیاب کرد یا بصورت خام پودر شود

سلام ممنون از سایت خوبتون

مرسی از بابت توضیح

سلام.لطفا جواب بدین
تخم کتان قهوه ای خوبه یا طلایی؟،ممنونم از سایت خوبتون

تخم کتان قهوه ای رنگ استفاده کنید.

باسلام. من تنبلی تخمدان دارم میخواستم ببینم میتونم از تخم کتان استفاده کنم یا خیر؟

سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم میشه تخم کتان و رازیانه رو با هم دم یا پودر کرد و استفاده کرد??

سلام وخسته نباشید
میخواستم بدونم ایا میشه تخم رازیانه و تخم کتان و باهم اسیاب یا دم کرد و خورد?

سلامعزیزم مطلبی در این مورد یکی از دوستانمون نوشتن. به اون مراجعه کنید.

سلام واقعا تخم کتان فوقالعاده است من سه کیلو لاغرشدم البته کنار ورزش با تخم کتان فوق العاده است

در عرض چند روز س کیلو کم کردی؟

بی نظیر بود

سلام،من شنیدم تخم کتان طلایی رنگ بی تاثیره وبرای پرندگان استفاده میشه،ازرنگ قهوه ایش باید استفاده کنیم،کسی خبرداره درسته یانه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تخم کتان طلایی رنگ برای پرندگاه است اگر میخواهید خودتان مصرف کنید از رنگ قهوه ای تهیه کنید .

سلام اره درسته.طلایی رنگ اش مال پرنده هاست

سلام…..من تخم کتان رو پودر کردم وداخل کپسول ریختم .با این روش هم خاصیتش از بین میره؟؟

سلام الهام جان بهتره تخم کتان و تازه به تازه بخرید و آسیاب کنید و مصرف کنید و اگر طعمش و نمیپسندید اشکال نداره داخل کپسول بریزید و استفاده کنید .

ممنون ازشما

سلام آیا کسی هست که تخم کتان خورده باشه و لاغر شده باشه ?چند کیلو در چند ماه

سلام
سایتتون عالی
ممنون از اطلاع رسانی مفیدتتون
من میخوام تازه شروع کنم آیامیتونم با زیره مخلوطش کنم وهمراه هم دم کنم؟

سلام نازنین جان نظر لطفته. راستش نمی دونم چه اتفاقی میفته اگر این کا رو انجام بدی!

ممنون از مطالب خوبتون

خواهش میکنم سپیده جان!

سلام من چند روزه تخم کتان می خورم احساس بیقراری شدید بهم دست میده البته اشتهام خیلی کم شده این بی تابی رو چکار کنم

سلام طیبه جان. شما اگر مشکلی دارید قبل از مصرف با متخصص تغذیه مشاوره کنید.

طیبه جان شما طبع بدنت گرمه ، طبع تخم کتان هم بسیار گرم و این باعث بى قراى و حال بد و استرس میشه که نهایتا حتى منجز به بیمارى هم براى شما میشه

سلام ببخشید اگه همراه با لیمو عملنى دم کنیم چى ؟؟. کمى تعادل پیدا نمى کنه ؟؟؟

سلام من تخم کتان خریدم پوستش روشه.کتان قهوه ایه ولی یه پوست طلایی روش داره میخوام پودر کنم و دم کنم.آیا با پوستش آسیاب کنم.

سلام خوبین ببخشین تخم کتان پودر بخوریم یا دم کرده

سلام عزیزم به هر دو صورت میتونی استفاده کنی

اگر تخم کتان را آسیاب کنید باید سریع مصرف شود چون سمی میشه هم میشه دم کنید یا نیم ساعت قبل از غذا یه قاشق مرباخوری میل کنید البته آسیاب نشده اش را

من امروز بار اولم بود خوردم البته پودرشو اصلا خوب نبود

سلام..تخم کتان برای لاغری به صورت پودر بهتره یا دم کرده؟؟کدومش بهتر جواب میده؟؟ممنون میشم جواب بدید

سلام بستگی داره خودتون کدوم روش مناسب ترتون باشه. تخم کتان یکم هم سنگین هست اما بعضی ها با پودر شدش راحتترن

بالاخره تخم کتان رو باید جوشید یا پودر کرد!؟

هر دو طریق رو میتونید استفاده کنید.

وقتی دم کردیم،خود دونه هاشم بخوریم یا فقط آب و بخوریم و دونه هاشو بریزیم دور؟
تو رو خدا جواب بدین

دم کردن یعنی فقط از آبش باید استفاده کنید.

عزیزم پودر که کردی با نصفه لیوان آب مخلوط کن بخور دونه هاشم بخور.

سلام آیا زن شیرده میتونه استفاده کنه ینی اشکالی داره؟واینکه تو دوماه چقد میشه وزن کم کرد؟

در مقاله ذکر شده که برای خانم های باردار و شیرده مناسب نیست. کاهش وزن هم کاملا بستگی به نوع مصرف و فرد داره.

سلام
من بچه شیر میدم البته ۱۸ماهس بیشتر غذا میخوره،ینی اصلا نمیتونم استفاده کنم ?؟

سلام عزیزم. حتما با پزشک مشورت کنید.

به نظرم با یک کارشناس تغذیه مشورت بشه خیلی بهتره

سلام من دوماه به طور مرتب صبح و ظهر قبل از غذا از دم کرده تخم کتان استفاده کردم و حدودا ۵کیلو کاهش وزن داشتم خیلی راضی هستم ممنون

الهام خانم روی پریودت تاثیری نداشت تخم کتان؟؟؟

سلام …من تخم کتان رو با آبجوش تو فلاسک میریزم و هر روز می خورم اما بعد از گذشت دو روز بوی خیلی بدی میگیره تو فلاسک مجبورم دور بریزم. …باید چیکار کنم ؟کم کم درست کنم فقط برای مصرف یه روز ؟؟؟
ممنون میشم پاسخ بدین

باید کم کم و روزانه مصرف کنید.

بدلیل اکسیده شدن بذر کتان باید روزانه یک قاشق سوپخوری تازه آسیاب شده مصرف کنید.در بعضی افراد مشاهده شده که پودر بذر کتان برای روز دوم بعد از مصرف باعث درد و ناراحتی معده گردیده است.

اصلا نباید اینکار رو بکنین چون سمی میشه هر روز به مقدار مصرف همون روز باید أسیاب و خورده بشه

سلام دوستان
دو قاشق تخم کتان را با شعله کم تفت دهید مراقب باشید تا نسوزد یک دقیقه کافی است . از ظرف در دار استفاده کنید. و بعد از سرد شدن با نصف قاشق مربا خوری شکر میل بفرمایید
در این حالت طعم بسیار خوبی دارد و از خوردنش لذت میبرید
نوش جان

درود میشه تخم کتان رو از قبل سایید و روزانه مصرف کرد یا باید قبل هربار مصرف سایید؟

سلام. بهتره که تخم کتان رو همون موقع که سائیده میشه مصرف کنید تا اسید چربهاش از بین نره.

عصمت هستم از سیدنی استرالیا.
سوال دومم این هست برای رژیم لاغری چند بار در هفته لازم هست تخم کتان را مصرف کنیم و چند بار در عرض ا روز
و چند مدت ادامه بدیم .
و بعد از اتمام دوره رژیم برای حفظ سلامتی چقدر لازمه استفاده کنیم .خیلی سپاسگزارم از زحماتتون

سلام عصمت عزیز. جواب سوالای شما در متن بالا هست. با دقت بخونید.

سلام عصمت هستم از سیدنی ممنون از سایت بسیار عالیتون
سوال من اینست که ایا دم کرده تخم کتان باندازه خوردن پودرش هست یا نه

سلام. خواهش می کنم. اطلاعات علمی ندارم ولی معمولا خوردن پودر تازه سائیده شده بهتر جواب میده!

سلام
از چند نفر سوال کردم میگن مصرف زیادش افسردگی میاره
تا چه حد درسته این مطلب

سلام دوست عزیز. من تا به حال راجع به این موضوع چیزی نشنیدم.

سلام دوستان. من مدت دو ماه هر روز میخوردم ولی خلق و خوی حسابی بهم ریخته بود. الان هفته ای ۳ روز بیشتر نمیخورم. حال روحیم خیلی بهتر شده

جویدن تخم کتان ضرر دارد

نه ما پودرش می کنیم و می خوریم خیلی لاغر می کنه

با سلام و خسته نباشید. ٢ قاشق چایخورى از پودر تخم کتان به همراه یه لیوان شیر و یه قاشق عسل یه روز در میان براى کسانى که ورزش مى کنند توصیه مى شه.

با سلام
ببخشید تخم کتان رو به غیر از ماست با چه چیزهای دیگری میشه مخلوط کرد و قبل از غذا خورد؟

سلام سیما جان. همراه با آب میشه مصرف کرد.

با دوغ هم میشه خورد

سلام ممنون از سایت خوبتون
10 کیلو اضافه وزن دارم.آیا میشه با مصرف تخم کتان تا سه ماه این مقدار وزن رو کم کنم.

سلام من شنیدم اگر تخم کتان اسیاب کنیم بیشتر از نیم ساعت نمیشه نگه داشت باید زود مصرف شود ایا این حقیقت دارد یا میتوانیم اسیاب سده ان را نگه داشته و روزانه دم کرده و مصرف کنیم
ممنون میشم پاسخ دهید

سلام سمیه جان. خیلی از دانه های روغنی چون اسید چرب و ویتامین دارند باید به دور از اکسیژن نگهداری بشن تا این مواد مغذی از بین نرن.ترجیحا روزانه تخم کتان رو آسیاب و مصرف کنید.

سلام من حانباز هستم و موقه درد از مورفین استفاده میکنم ، آیا استفاده تخم کتان برایم مشکلی دارد؟؟؟

باتشکر.

سلام حسن عزیز. متاسفانه اطلاعی از این موضوع ندارم. با پزشکتون مشورت کنید.

با سلام
من تخم کتان که مصرف میکنم یبوست میگیرم و زبونم درد میگیره باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

سلام. یبوست ممکنه اتفاق بیفته ولی بر اساس مقاله نوشته شده باید کم کم بدنتونو به خوردنش عادت بدید و مقدارشو افزایش بدید.

سلام برا جلوگیری از یبوست همراه آسیاب شده بذر کتان باید آب بیشتری بنوشید

سلام.ایا مصرف تخم کتان مردها را عقیم میکند؟

سلام من تا به حال راجع به این موضع چیزی نشنیدم و فکر نمیکنم صحت داشته باشه.

سلام
تخم کتان یکی از 6 بذری هس که برای تقویت ا س پ ر م توصیه شده
بذر هویج-بذر ترب-بذر کرفس-بذر کتان-بذر خرفه و کنجد
بصورت آسیاب شده

سلام، میخوام واسه لاغری از تخم کتان استفاده کنم. چجوری باید مصرف کنم؟!

سلام. مطلب رو کامل بخونید توش توضیح داده!

سلام. ممنون از مطالب خوبتون

بسیار عالی بود

سلللللام مرسی

سلام خیلی عااااااااااااااااااالی بود

سلام.چطوری پودر تخم کتان باید دم کرد؟؟میشه لطفا توضیح بدید

سلام در مورد پودر کتان باید بگم که نباید دم بشه و معمولا به صورت پودر محلول در آب مصرف میشه ولی دانه کتان رو مانند چای می تونید دم کنید.

سلام دوستان
من پارسال یه دوره مرتب از تخم کتان استفاده کردم ، الان که دقت میکنم میبینم که اون مدت حالم خیلى خوب بود ،
فکر کنم بهترین کار اینه که هر کسى خودش امتحان کنه و اثرش رو ببینه ، من به شخصه راضى بودم.
در ضمن من فیبروم رحم داشتم و تأثیر منفى روش نداشت،.

سلام.ایا میتوان از تخم کتان برای بچه هشت ساله که فقط چاقی شکمی داره استفاده کرد?

سلام دوست عزیز. چاقی شکمی بچه ها به دلیل استفاده از غذاهای آماده و فست فود هست. نیازی نیست تخم کتان استفاده کنند.

خیلی خوبه واقعا

با سلام لطفا روش دم کردن تخم کتان رو توضیح بدید که باید مثل چایی دم بکشه یا فقط در اب جوش بریزیم کافی هست با تشکر از سایت خوبتون

من مصرف کردم خیلی خوب بود
اما سوالی که دارم اینه که خیلیا میگن پودر کتان را حداکثر تا بیست روز میشه نگهداری کرد
اگر بیشتر بشه فایده که نداره هیچ ضرر هم داره میخاستم ببینم واقعا صحت داره؟

اسیدهای چرب موجود در پودر آسیاب شده در معرض هوا اکسید میشن. به همین دلیل توصیه میشه که پودر شده تخم کتان رو سریعا مصرف کنید.

سلام من تازه میخوام از تخم کتان به صورت دم شده استفاده کنم مثل چای باید دم کرد یا فقط داخل آب جوش بریزیم و بعداز دم اومد استفاده بشه کافیه؟؟ من مشکل معده دارم به نظرشما میتونم استفاده کنم؟؟؟

من مقدار زیادی پودر کردم گذاشتم تو یخچال یعنی اکسیده شده ؟؟

سایت عالی دارین…
ممنون از مطالبتون…?

باسلام
ممنون از پستهای خوبتون.

سلام
عالی بود ممنون

بذر کتان برای خانوم های که تخمدان پلی

کیستیک،اندومتریوز وفیبرویید دارند که اصلا مشکلی

نداره وهمه ی این ها شایعه است،که از دکتر جراح و

متخصص زنان وزایمان ونازایی پرسیدم….

به هر حال برای احتیاط باید خود شخص با پزشکش مشورت کنه.

جویده بشه چطوره?

خیلی عابود،از مطالب زیباتون استفاده بردم

خواهش می کنم دوست عزیز :)))

خسته نباشید.
من مشکل لخته شدن خون توی سرم داشتم و الان قرص وارفارین مصرف میکنم. میخواستم ببینم باتوجه به مشکلم میتونم تخم کتان برای لاغری مصرف کنم؟؟

سلامت باشید،
این مورد رو حتما باید از پزشک خودتون بپرسید من نمی تونم نظر پزشکی بدم!

سلام من تخم کتان با آب مخلوط میکنم و قبل از غذا میخورم تاثیری داره؟؟؟

سلام عزیزم،
پودر تخم کتان رو باید دم کنی و بعد بخوری تا تاثیر داشته باشه.

سلام
تو یک ماه چقد تاثیر میذاره با خردن روزی یک قاشق
و اینکه آسیاب شده

سلام بلی تاثیر دارد

بجای ساییدن میتوان تخم کتان را جوید؟

من میریزم توی آبجوش دم میکشه و آبش رو مخورم بعدش دونه هاش رو که تهش میمونه رو هم یواش یواش میجوم و قورت میدم .اینطوری خیلی بهتره

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طریقه مصرف تخمه کتان

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

دوستان صبحتون به زيبايي خورشيد تابان ?? آیا میخواهید اندامی زیبا داشته باشید ؟! يك بار ديگه با من همراه شوید : خواص تخم كتان رو براي ان دسته از دوستاني كه موفق به خواندن اين مطلب نشده اند ،پست ميگذارم ☺️دوستان گرامي نوشيدن جادويي طبيعت رو پيشنهاد ميكنم هر روز يك ليوان با آب ولرم به همراه يك قاشق غذا خوري تخم كتان و نيمي از يك ليموترش به متابليسم بدن شما كمك ميكنه و بسياري از بيماريها از جمله : ?نوشیدن آب ولرم و يا به همراه تخم كتان به سلامت ارگان های داخلی بدن کمک می کند و بدن شما را سم زدایی می کنه و سبب کاهش کلسترول خون و همچنین پایین آمدن قند خون گردد. فیبر محلول موجود در تخم کتان می تواند سبب کاهش کلسترول گردد و از افزایش پلاک در خون جلوگیری کند و در نتیجه از تنگ شدن دیواره عروق خونی که می تواند منجر به افزایش فشار خون و در نهایت سکته و حملات قلبی گردد، جلوگیری و پیشگیری نماید.فیبر موجود در تخم کتان همچنین می تواند از افزایش قند خوندر بیماران دیابتی جلوگیری کند.* تخم کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می کند. تحقیقاتی که به روي هزاران نفر مبتلا به اين بيماريها نشان داده ، حاکی از به تأخیر افتادن تحلیل استخوانی در آنها بود ه … اشخاصي که با تخم کتان تغذیه شده بودند و این امر به سبب وجود اسیدهای چربامگا-3 موجود در تخم کتان می باشد.* تخم کتان برای افرادی که تمایل به کاهش وزن و کنترل وزن دارند بسیار مناسب می باشد. خوردن تخم کتان 30 دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سبب پر شدن معده و احساس سیری در افراد شده و در نتیجه موجب کنترل اشتهاو کم خوری می شود.پيشنهاد من براي اشخاصي كه وزن بالايي دارند ، روزي سه بار اين نوشيدني جادويي رو بنوشند ☺️خواص درمانی تخم کتان (Flaxseed)تخم کتان خوراکی و دارویی است که در قرن های متوالی در طب سنتی مدیترانه ای بعنوان دارو استفاده می شود. روغن تخم کتان نیز از محصولات همین ماده خوراکی بوده و حاوی بخشی از خواص و فواید تخم کتان می باشد. تخم کتان حاوی ریزمغذی های زیادی همچون فیبر خوراکی، منگنز، ویتامین B1 و اسیدچرب ضروری آلفالینولینک اسید که به امگا 3 معروف است، می باشد. تخم کتان نتنها طب سنتی و گیاهان دارویی-داروی گیاهی – ی سالم از چربی های سالم، آنتی اکسیدان و فیبر میباشد، بلکه تحقیقات جدید نشان میدهند که تخم کتان می تواند به کاهش خطر دیابت، سرطان و بیماری قلبي كمك شاياني كند … بتازگي در امريكا ، اروپا و همينطور در آسياي شرق متوجه سلامتي اين گياه در بدن انسان شده اند ❗️در صورت تمايل به كارهاي آشپزي گياهي وگان من : لطفا به صفحه اينستاگرام بپيونديد و لذت ببريد ?#تخم_کتان#لاغری#سلامتی#وزن_ایدال#گیاهخوار دوستان گرامی ؛ توجه داشته باشید تخم کتان برای اشخاصی که به بیماری ( آندومتریوز ) دچار هستند ، حتما بایستی با مشورت دکترشون از تخم کتان استفاده کنند ! حال این بیماری چیست ❗️بیماری آندومتریوز در زنان چیست؟آندومتریوز به معنی رشد بافت داخلی رحم در جایی بیرون از رحم است. لگن شایع ترین محل بروز آندومتریوز است.در این بیماری بافت اندومتر (لایه داخلی رحم) در بیرون از محل اصلی خود (رحم) تشکیل می‌شود. این بافت می تواند در تمام بافت‌های بدن به جز طحال به‌وجود آید، ولی رایج‌ترین محل پدیدآمدن آن، لگن است که در این قسمت هم، تخمدان‌ها بیشتر گرفتار اندومتریوز می‌شوند.در آندومتریوز، بافت آندومتر تغییر جا داده، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و در هر دوره قاعدگی، این بافت ضخیم می شود و خونریزی می کند.در آندومتریوز، بافت های اطراف ممکن است تحریک شوند و در نهایت موجب زخمی شدن بافت و چسبندگی گردد.آندومتریوز می تواند باعث درد شدید❗️ مخصوصا در دوران عادت ماهانه گردد❗️ مشکلات بارداری نیز ممکن است بوجود آورد ی#

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

از بذر کتان به صورت پودر، روغن، دانه، دم کرده استفاده می کنند. اکثر عموم از تخم کتان برای لاغری و کاهش وزن بهره می گیرند. این دانه ها سرشار از مواد مغذی و ویتامین می باشند.

    تخم کتان سرشار از فیبر، منگنز، ویتامین B1، امگا3 و اسید چرب لفا لینولنیک است. از تخم کتان به شکل محلول در آب و موضعی و خوراکی استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر با خواص تخم کتان برای لاغری و دیگر فواید این دانه ارزشمند با ما در ادامه این مبحث همراه شوید.

برای استفاده از تخم کتان ابتدا از مقدار کم آن شروع به مصرف کنید و بعد به تدریج مقدار آن را در برنامه غذایی خود افزایش دهید. گفته شده است که تاثیر تخم کتان برای لاغری فقط بر روی چربی های شکم است، در صورتی که اینطور نیست و چون حجم بیشتری از چربی در شکم قرار دارد تاثیرات آن بر روی این ناحیه بیشتر به چشم می خورد. در ضمن ذکر این نکته حائز اهمیت است که خواص بذر کتان قهوه ای و تخم کتان طلایی شبیه به هم بوده و تفاوت آن چنانی ندارند. در ضمن برای استفاده از تخم کتان، آن را آسیاب کنید و یا بکوبید سپس مورد استفاده قرار دهید، زیرا ممکن است که قبل از اینکه تخم کتان خواصش را در بدن به جای بگذارد به راحتی از طریق مدفوع به همان شکل درسته دفع شود. و لازم به ذکر است که تخم کتان به علت داشتن چربی های مفید غیر اشباع باعث سوخت و ساز بیشتر چربی ها در بدن و آب شدن آنها در کمک به کاهش وزن می شود.

طریقه مصرف تخمه کتان

اگر نیم ساعت قبل از اینکه غذای خود را میل کنید از پودر تخم کتان بخورید، موقع صرف غذا احساس گرسنگی کمتری دارید و یا اگر در هنگام صرف غذا از پودر و یا کوبیده تخم کتان به صورت محلول در آب و یا در ماست، دوغ بریزید و بخورید زودتر از خوردن دست می کشید و همین امر باعث کم اشتهایی و کاهش چربی های اضافی بدن می شود و در رژیم لاغری شما بسیار تاثیر گذار است.

از تخم کتان برای لاغری می توانید به شکل دم کرده آن نیز استفاده کنید و در روز دو استکان از این دم کرده بنوشید تا در روند سریع لاغری شما مثمر ثمر واقع شود. قبل از شروع به استفاده از این بذر پر خاصیت بدانید که مصرف مجاز این تخم در بزرگسالان دو قاشق سوپ خوری در روز و در نوجوانان یک قاشق سوپ خوری در طول روز می باشد.

علاوه بر مواردی که گفته شده خوب است بدانید که علاوه بر استفاده از فواید و خواص تخم کتان برای لاغری از این دانه در پیشگیری از ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی، پوکی استخوان، پایین آوردن کلسترول خون، پایین آوردن علائم گر گرفتگی زنان به ویژه در دوران یائسگی، پایین آوردن قند خون، حفظ سلامت روان و بدن از اشعه های مضر و مخرب هم بهره می برند. علاوه بر اینکه این دانه به سلامت و پاکسازی دستگاه گوارش و رفع نفخ و کنترل هضم شدن غذا هم کمک شایانی می کند. از تخم کتان برای کاهش تورم سلولی هم استفاده می کنند.

خانم های باردار و شیرده و اشخاصی که بیماری های اندومتریوز ، تخمدان پلی‌کیستیک و فیبرویید نیز مبتلا هستند باید از مصرف این دانه جدا خودداری کنند. مصرف تخم کتان در افرادی که انسداد روده، روده التهابی و روده تحریک پذیر دارند نیز ممنوع می باشد.

در شروع مصرف تخم کتان برای لاغری و یا دیگر موارد باید به یاد داشته باشید که ممکن است با علائم اولیه مصرف آن مانند نفخ، درد معده، یبوست، اسهال و حالت تهوع رو به رو شوید که به مرور زمان از بین می رود و نیازی به قطع مصرف تخم کتان نمی باشد.

حتی اگر نیازی به کاهش وزن ندارید، برای حفظ سلامت بدن خود این دانه های مقوی و پر فایده را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید و از آن ها مصرف کنید.

منبع : آرگا


آشنایی با بهترین سواحل باتومی در تور گرجستان



جنگل سنگ چین یک جاذبه متفاوت برای گردشگران



با انواع عسل طبیعی پر خاصیت آشنا شوید



چطور جراحی زیبایی موفقی داشته باشیم؟


چگونه سفری ارزان به استانبول ترکیه داشته باشیم؟



در سال 2019 چه رنگی مد می شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وبسایت



دکتر عطا حیدری فوق تخصص جراحی پلاستیک



خاصیت، بررسی رایگان خواص و مضرات مواد غذایی!

طریقه مصرف تخمه کتان
طریقه مصرف تخمه کتان
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *