طريقه مصرف قرص سي ال اي

دوره مقدماتی php
طريقه مصرف قرص سي ال اي
طريقه مصرف قرص سي ال اي

خانه » مکمل ها » CLA چیست ؟ بهترین زمان مصرف + نقش CLA در بدنسازی

سی‌ال‌ای (CLA) یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید است و این بدین معناست که دارای تغییری جزئی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی می‌باشد. با اسپارتا اسپرت همراه باشید .

این یکی از اسیدهای چربی آزاد می‌باشد که به طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن تولید نمی‌گردد بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تامین شود. سی‌ال‌ای برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ توسط دکتر مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین CLA (نسخه صنعتی) یکی از برترین مکمل‌های سی‌ال‌ای می‌باشد و از روغن کافشه تهیه می‌شود که منبع مناسبی از لینولئیک اسید می‌باشد.

 

طريقه مصرف قرص سي ال اي

دوره مقدماتی php

کاهش میزان چربی ذخیره شده بعد از غذا خوردن

افزایش تجزیه چربی در سلول‌های چربی
افزایش میزان متابولیسم چربی
کاهش تعداد سلول‌های چربی در بدن

اسید لینولئیک کونژوگه چربی بدن را در افرادی که ورزش می‌کنند کاهش می‌دهد.

طی تحقیقاتی از افراد داوطلب سی‌ال‌ای یا نمونه دارونما را به مدت ۳ ماه دریافت کردند و از آن‌ها خواسته شده که هیچ تغییر در روش زندگی و رژیم غذایی خود در این مدت اعمال نکنند.

گروهی که از سی‌ال‌ای استفاده کرده بودند به میزان قابل توجهی و در حدود ۱۷ الی ۲۱٫۳ درصد کاهش چربی داشتند و وزن آن‌ها نیز کاهش پیدا کرده بود (از ۶۹٫۶ به ۶۸٫۹ کیلوگرم).

 

مصرف سی ال ای در دوزهای بالا ممکن است منجر به ناراحتی روده و معده شود اما مصرف دوزهای نرمال امن بوده و عواقب بدی نخواهد داشت. در حال حاضر سی ال ای برای انسان ضرری نداشته و مصرف دوزهای مجاز آن بدون عواقب خواهد بود.

 

 

ترکیب CLA و تمرینات کاهش وزن بسیار موثر است . در یک تحقیق کوچک انجام شده بر روی ۲۴ بدنساز ، مصرف ۷٫۲ گرم CLA هر روز برای مدت ۶ هفته به همراه تمرینات بدنسازی ، نتایج افزایش توده عضلانی و افزایش میزان وزنه پرس پا را به همراه داشته است .

در تحقیقی دیگر که در ۲۸ روز انجام شد ، مصرف ۶ گرم مکمل های CLA در روز ، تاثیر زیادی در ترکیب بدن نداشت . اما نتایجی بر شرایط کاتابولیک آنابولیک داشته و در کل قدرت بدنی را افزایش داده است .

سی ال آ از اسید لینولئیک (LA) که بخشی از خانواده ایزومرهای موجود در اسید لینولئیک است ساخته شده است.

مطالعات نشان داده است وقتی مقدار مصرف غذایی سی ال آ افزایش می یابد سطح سی ال آ دربافتهای بدن نیز افزایش یافته  و موجب کمک به کاهش میزان چربی بدن در حین حفظ توده عضلانی بدون چربی بدن می شود.

 

بیشتر تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که هر فرد به میزان ۳٫۲ تا ۶٫۴ گرم CLA در روز نیاز دارد تا از تاثیرات آن بهره مند شود . در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد عوارض را به همراه دارد .

 

بهترین زمان مصرف مکمل سی ال آ قبل و یا همراه با وعده های غذایی اصلی و هر بار ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیگرم می باشد .

 

 

مصرف cla قبل از تمرین کمکی به چربی سوزی می کنه یا نه؟

بله مصرف CLA قبل از تمرین بر روی چربی سوزی تاثیر داره اما این نکته رو در نظر بگیرید که شما در زمان تمرین در حال مصرف کالری هستین .به طور کلی مصرف CLA یا انواع چربی سوز ها در موجب افزایش متابولیستم بدن و جلو گیری از ذخیره چربی هست . وقتی شما فقط قبل از تمرین این دارو رو مصرف کنید ، زمان چربی سوزیتون رو فقط مختص به تایم تمرین میکنید ، در حالی که شما برای افزایش چربی سوزی نیاز دارید که در تمام طول روز متابولیسمی بالا داشته باشین . بهترین روش پیشنهاد شده همراه با وعده های غذایی به همراه امگا ۳ و ویتامین E هست .

ممنون. چقدر عالی فرمودین

سلام زمان مصرف سي ال اي براي خانمي كه بدنسازي كار ميكنه و ١ كيلو چربي اضافه داره كه قسمت شكم هست دقيقا چه موقعيه؟

در صورتی که فقط یک کیلو چربی اضافه با توجه به شاخص توده بدنی ( BMI ) در بدن شما وجود داره ، نیازی به مصرف مکمل CLA ندارید. در صورتی که میزان چربی بدن شما پایین هست ، توصیه میشه CLA رو بعد از تمرین مصرف کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

وبسایت

میتونید مطالب مارو از طریق

کانال تلگرام دنبال کنید

طريقه مصرف قرص سي ال اي

اگه دنبال برنامه های بدنسازی هستی…

میتونی کلی از اونا رو

کاملا رایگان اینجا پیدا کنی

اگه مارو خیلی دوست داری ، حمایتمون کن ، اگه یکمی دوست داری ، همیشه بهمون سر بزن ، اگه اصلا دوست نداری ، بجاش ما کلی تو رو دوست داریم ، ازمون انتقاد کن که بهتر بشیم.

تمامی حقوقمون متعلق به خودمونه . تازه تو باشگاه ام ، بعد تمرین وزنه هامونو سرجاش میذاریم 1397

سی ال ای ( Cla ) یک نوع مکمل خوراکی و مختصر شده واژه «اسید لینولئیک مزدوج» است این مکمل یک نوع اسید چرب اشباع نشده است که به گروه اسیدهای چرب ضروری تعلق دارد. این ماده به طور طبیعی در گوشت گاو و لبنیات یافت و مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که باعث چربی سوزی می‌شود. در حقیقت مکمل Cla یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های چربی سوزی در جهان است، برخی افراد بر این باور هستند که این مکمل می‌تواند سایر خواص سالم چربی‌ها را نیز با خود داشته باشد. این مقاله به جزئیاتی در رابطه با Cla می‌پردازد و تاثیرات آن را بر میزان وزن تان و سلامت عمومی شما، بازگو می‌کند.

در حال حاضر Cla در صنعت ورزش و تناسب اندام توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده است. اما آیا این مکمل لاغری به اندازه‌ای که محبوب‌اش کارساز نیز است؟ آیا برای بدن مفید است؟ آیا می‌تواند مکمل خوبی برای کاهش وزن باشد؟ تاثیر مصرف مکمل سی ال ای بر کاهش وزن چیست؟ سایر عوارض جانبی آن چیست؟ در واقع پاسخ به این سوالات در این جمله نهفته است که بین Cla طبیعی که در مواد غذایی وجود دارد و Cla که به شکل مکمل مصرف می‌شود، تفاوت‌هایی وجود دارد.

اسید لینولئیک معمول‌ترین امگا ۶ یافت شده در روغن‌های گیاهی است و همچنین در سایر مواد خوراکی مانند گوشت گوسفند و گاو و یا محصولات لبنی یافت می‌شود. اما در مکمل‌های Cla تولید شده به صورت صنعتی از روغن‌های ناسالم گیاهی استفاده شده است. با توجه به اینکه در این ترکیب غیر اشباع چربی ترانس (پیوند دوگانه در اسید چرب) یافت می‌شود، این رو مصرف روغن ترانس صنعتی که در غذاهای حیوانی یافت نمی‌شود اما در این مکمل‌ها موجود است، می‌تواند مضر باشد.

منابع حیوانی و فرآورده‌های آن/ میزان Cla موجود (میلی‌گرمCla در هر گرم از چربی)

علت محبوبیت Cla به عنوان مکمل غذایی ارتباط آن با کاهش وزن و لاغری است. مصرف این مکمل می‌تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی از طریق یک سری واکنش‌های بیوشیمیایی شود که این خود در نهایت باعث افزایش میزان متابولیسم پایه می‌شود. افزایش میزان متابولیسم پایه بدین معناست که باید کالری بیشتری برای انجام یک فعالیت سوزانده شود. متابولیسم پایه حداقل مقدار انرژی است که بدن نیاز دارد تا فعالیتی را انجام دهد. Cla در تغییر یک سری واکنش‌های متابولیکی که فعالیت سلول‌های چربی بدن را تنظیم می‌کنند، دخیل است. تصور می‌شود که از طریق افزایش ، سی ال ای، BMR می‌تواند میزان درصد چربی به عضله را کاهش داده و مصرف انرژی را افزایش دهد.

طريقه مصرف قرص سي ال اي

طبق مطالعه‌ای که بر روی موش‌ها در سال ۱۹۹۸ صورت گرفته است. (این آزمایش برای ۶ هفته انجام شد که به گروهی از موش‌ها Cla داده شد و برای باقی هوش‌ها این مکمل استفاده نشد)، مشخص شد که پس از ۶ هفته آن گروه از موش‌هایی که مکمل مصرف کرده بودند به طور قابل ملاحظه‌ای در میزان انرژی مصرفی، میزان رشد و توده چربی بدن کاهش داشتند. (بدون در نظر گرفتن ترکیب مواد خوراکی داخل رژیم مصرفی آن‌ها) این داده‌ها نشان می‌دهد که سی ال ای باعث افزایش میزان سوخت و ساز در موش‌ها و کاهش توده چربی در بدن آن‌ها شد.

از طرف دیگر این مکمل لاغری سبب افزایش رشد عضلانی می‌شود. از آنجایی که عضلات به طور متابولیکی در حال فعالیت هستند، یک افزایش در توده بدون چربی (عضلات) به معنی کالری سوزی بیشتر بدن است. دمصرف مکمل Cla سبب کاهش کلسترول بد خون، مقاومت انسولین و سطوح قند خون می‌شود. این مکمل همچنین سبب تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. باید توجه داشت که مصرف مکمل «به طور کلی هر مکملی که باشد» با ورزش و رژیم غذایی صحیح و کافی و منظم تاثیر بیشتری بر بدن دارد. گرچه ورزش بیش از حد موجب سرکوب سیستم ایمنی می‌شود، اما مطالعات نشان می‌دهند که با مصرف این مکمل و تغذیه متناسب و کافی، می‌توانید نه تنها از سرکوب سیستم ایمنی جلوگیری کنید بلکه آن را نیز تقویت کنید.

در صورت مصرف این مکمل به مقدار بیش از اندازه، احتمالاً باید انتظار بروز عوارض جانبی سی ال ای (مشابه با تمام مکمل‌های غذایی دیگر) را داشته باشید. این عوارض شامل درد شکمی، اسهال، تهوع و نفخ و همچنین افزایش خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت در افراد چاق می‌شود. Cla می‌تواند برای جنین و نوزادان خطرناک باشد، بنابراین مادران باردار باید از مصرف این مکمل خودداری کنند.این مکمل همچنین می‌تواند باعث انباشته چربی در کبد شود (بیماری کبد چرب). البته اگر از Cla به میزان اندک با تغذیه مناسب و کافی مصرف شود یا به طور طبیعی از منابع خوراکی حیوانی استفاده شود، برای سلامت عمومی فرد مفید است و فواید نام برده شده را بر بدن خواهد داشت.

دوزهای متفاوتی برای مصرف این مکمل پیشنهاد شده است. به عبارت دیگر برای کمک به کاهش توده چربی بدن، میزان مصرف آن باید بین ۱.۸ تا ۷ گرم از سی ال ای به طور روزانه باشد. مکمل‌های اسید لینولئیک معمولاً به شکل کپسول جامد ژله‌ای و یا به صورت پودر در اشکال و غلظت‌های مختلف وجود دارد. برای کسب نتایج بهینه، توصیه می‌کنیم ۲ عدد کپسول ژله‌ای همراه با ۱ تا ۳ وعده غذایی در طول روز مصرف کنید. شما باید از بین محصولات متنوع Cla محصولی را استفاده کنید که حاوی ۸۰٪Cla باشد. توجه داشته باشید که مصرف این مکمل با مواد خوراکی حاوی پروتئین بالا مانند شیر سبب کاهش وقوع حالاتی مانند اسهال و تهوع می‌شود.

توصیه‌هایی برای شما به منظور مصرف خانگی

گرچه مصرف Cla به وسیله ترکیب آن با مواد خوراکی غنی از پروتئین و رژیم غذایی صحیح و کافی و انجام فعالیت ورزشی منظم تاثیر بیشتری بر وزنه بدن دارد، اما به هیچ عنوان لاغر شدن شما را تضمین نمی‌کند. Cla با وجود تاثیر بسزا بر کاهش توده چربی، سبب رشد توده بدون چربی یا همان عضلات می‌شود. اگر Cla را با چندین منابع غذایی مصرف کردید و هنوز مطمئن نیستید که چطور و یا چه مقدار به تناسب بدن‌تان باید از این مکمل مصرف کنید با مربی یا کارشناس تغذیه مشورت کنید. یا اگر تمرینات ورزشی بسیار شدید مقاومتی انجام می‌دهید، مکمل سی ال ای می‌تواند شما را برای رسیدن به هدف تناسب اندام و کسب وزن دلخواه‌تان یاری دهد.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com

منابع: healthline + livestrong + myprotein

نظرتان را برای ما بنویسید. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم پاسخ خواهیم داد.

با سلام و درود
ممنون از اطلاعات خوب شما
میخواستم سوال کنم در حال حاضر که بنده مبتلا به کبد چرب گرید دو هستم و ۲ ماه تحت کنترل و رژیم بودم الان مجاز به استفاده قرص cla هستم در کنار ورزش یا خیر؟
در صورت مثبت بودن جواب شما لطفا تعداد استفاده در روز را هم ذکر فرمایید.

سلام، متأسفانه اطلاعی در این خصوص ندارم، بهتره یا با متخصص تغذیه مشورت کنید یا پزشک تون

سلام میخاستم راجع به مکمل های پروتینی سوال بپرسم مثلا یک مکمل وی دو و نیم کیلویی سیصد و پنجاه هزارتومان قیمت داره و ما میتونیم با این پول نزدیک به بیست کیلو فیله مرغ بخریم و تقریبا دو برابر بیشتر از پروتئین وی داخل فیله پروتئین وجود داره ،أیا به نظرتون این جوری عاقلانه تر نیست خرید کنیم ؟ اصلا این مقایسه درسته ؟ ممنون از راهنماییتون

سلام، مقایسه کردن بستگی به شرایط داره، مکمل زودتر جذب و وارد جریان خون میشه، این یک امتیاز قوی محسوب میشه، از طرف دیگه حاوی درصد بالایی از انواع اسید آمینه هست. برای کسی که مقدار اسید آمینه و زود جذب بودن مهم هست، مکمل می تونه گزینه بهتری باشه تا اینکه بخواد وقت با تغذیه نیاز بدن رو تأمین کنه.

پودر‌های مکمل پروتئین برای افزایش حجم عضله، ریکاوری سریع، تأمین منابع از دست رفته ریز مغذی‌ها و التیام آسیب‌ها بعد از تمرین برای هر ورزشکار حرفه‌ایی و آماتور مفید و مؤثر است. اما قیمت این مکمل‌ها و از همه مهمتر تنوع زیاد در شرکت‌های تولید کننده و محتویات آن…

زمانی‌که در مورد مصرف استروئید ورزشکاران حرفه‌ای خبرهایی به گوش می‌رسد، سوالاتی مثل عوارض جانبی، استفاده بیش از حد، عوارض مغزی، زمان حفظ اثرات مصرف و غیره در ذهن همه ما ایجاد می‌شود. بنابراین در این مطلب مجله علم ورزش به بررسی این سوالات در مورد دیانابول می‌پردازد. دیانابول…

یکی از سوالاتی که برخی از ورزشکاران و حتی اشخاص عادی به دنبال پاسخ آن هستند، بهترین مکمل افزایش وزن است. مجله علم ورزش نیز بنا به درخواست کاربران، این مطلب را تهیه و تدارک دیده است. در این مطلب ۱۰ مکمل پروتئینی برتر سال ۲۰۱۶ که توسط وب…

مکمل‌ های زیادی با اهداف متفاوت توسط شرکت‌های مختلفی تولید و روانه بازار می شوند. برخی از ورزشکاران برای تسریع در روند پیشرفت خود و بدون اطلاع از نحوه مصرف و ترکیب آن ها به مصرف این مکمل‌ها روی می‌آورند. در این مطلب سعی شده است اطلاعات جامع و…

در بدن انسان حداقل ۶۵۰ عضله‌ی اسکلتی وجود دارد و برخی منابع این عدد را حتی بیشتر از ۷۰۰ می‌دانند، عضلاتی که ممکن است تا الان اسم آن را نشنیده باشید، مانند عضله پسواس ! تعیین دقیق تعداد این عضلات کار سختی است زیرا در آناتومی عضله، متغیرهای زیادی…

امروزه قهرمانان ورزشی را می‌بینید که بر بدن‌های خود چسب‌هایی با رنگ‌های مختلف چسبانده‌اند شاید برای شما هم سوال‌های زیادی را مبنی بر نقش و کارکرد آن‌ها ایجاد کرده باشد. در ابتدا بهتر است بدانید که این نوع از نوار بندی کنزیوتیپ نامیده می‌شود. اما ممکن است ذهتتان درگیر…

لاغر بودن صرفاً به معنی سالم بودن نیست. شما می‌توانید با وزن بالا سالم باشید و حتی با کمی چربی اضافه دور شکم در رنج طبیعی و سالم شاخص توده بدن (BMI) قرار بگیرید. شاید شما هم در اطراف‌تان آدم‌های را دیده باشید که از خودشان سوال می‌کنند: چاق…

وقتی اولین علائم سرما خوردگی را مشاهده می‌کنیم، شاید یکی از اولین اقدامات ما، مصرف ویتامین C باشد. این تصمیم ما به سال ۱۹۷۰ میلادی بر می‌گردد! چرا که در آن زمان باور بر این بود ویتامین C معجزه می‌کند، اما تحققات جدید می‌گویند، نمی‌توان تأیید کرد که ویتامین…

چنانچه وقت کافی برای ورزش کردن در سالن های ورزشی را ندارید و از طرف دیگر می‌خواهید که عضلات بدن را با کش بدنسازی تقویت کنید، می توانید تمرینات بدنسازی با کش را تجربه کنید. با استفاده از کش بدنسازی در منزل با تمرینات ساده شروع به کار کنید….

برای خیلی از ورزشکاران پیش می آید که وقتی مریض می شوند، در ادامه فعالیت ورزشی به نوعی دچار تردید می شوند، ادامه بدهم یا نه؟ برای برخی از بیماری ها جواب کاملا” مشخص است که نباید تمرین کنید، مانند سرما خوردگی. اما برخی علائم بیماری و یا حالت…

با عضویت در خبرنامه مجله علم ورزش، جدیدترین مطالب به ایمیل شما ارسال می‌شود.



سی ال آ ( CLA ) ترکیبی از ایزومر های مختلف اسید لینولئیک ، primarily posision و ایزومر های هندسی می باشد که بیشتر در محصولات گوشتی و لبنیات یافت می شود . CLA از جمله محصولاتی می باشد که ممکن است اسم آن را شنیده باشید اما اطلاعات کافی در مورد آن نداشته باشید . تحقیقات اخیر نشان می دهد که CLA منافع بسیار زیادی برای ورزشکاران بویژه بدنسازان دارد . CLA ماده منحصر به فردی است زیرا در منابع حیوانی لبنیات وجود دارد و ویژگی ضد سرطان آن تاثیرات زیادی در سطح مصرف انسان داشته است .

CLA فرم تغییر یافته LA می باشد ( اسید چرب امگا 6 پر اهمیت برای انسان ) . اسید چرب امگا 6 از غذاهایی که می خوریم گرفته می شود بویژه گوشت و لبنیات . به همین دلیل است که CLA هم در گوشت و لبنیات یافت می شود .
اولین بار در سال 1988 ویژگی ضد سرطان CLA بر روی یک موش آزمایش شد . CLA در بدن تولید نمی شود اما از طریق غذاهایی مانند شیر ، کره ، گوشت گوساله و بره جذب می شود .
CLA آنتی اکسیدان ، ضد سرطان و آنتی کاتابولیک بسیار قوی می باشد . همچنین سیستم ایمنی بدن را ارتقا می دهد . برخی از مواد موجود در CLA در چربی سوزی ، ساخت و نگه داری عضلات نقش دارند .

❶ افزایش میزان متابولیسم : این ویژگی برای هر ورزشکاری که سعی در وزن کم کردن دارد ویژگی مثبتی محسوب می شود .

طريقه مصرف قرص سي ال اي

❷ افزایش رشد عضلات : عضلات چربی را می سوزانند و همچنین در متابولیسم نیز شرکت می کنند که در مدیریت کاهش وزن موثر است .

❸ کاهش کلسترول و تریگلیسیرید : از آن جایی که بسیاری از افراد کلسترول و تری گلیسیرید بالایی دارند ، CLA می تواند بر روی هر فردی با کلسترول بالا تاثیر داشته باشد .

❹ کاهش استحکام انسولین : این ویژگی به افراد بزرگسال کمک می کند تا از دیابت جلوگیری شود و کنترل وزن را راحت تر می کند .

❺ کاهش حساسیت های غذایی : از آن جایی که آلرژی های غذایی در هنگام کاهش وزن ممکن است سخت تر شود ، این ویژگی CLA نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند .

❻ ارتقا سیستم ایمنی بدن : CLA با ارتقا سیستم ایمنی بدن در برابر باکتری های گوناگون ، ویژگی مهمی از خود را به نمایش می گذارد .

مکمل های CLA همچنین عضلات خشک را بسته به میزان چربی در بدن افزایش می دهند و چربی کاهش می یابد ، به ویژه در ناحیه شکم . همچنین افزایش رشد عضلات را به عهده دارد . CLA با کاهش چربی و افزایش حساسیت انسولین باعث گذر اسید چرب ها و گلوکز از سلول های ماهیچه و دور از بافت های چربی می شود . همین عمل باعث افزایش عضلات نسبت به چربی ها می شود .
شواهد نشان دهنده این هستند که CLA عملکرد متابولیک را افزایش و چربی بدن را کاهش می دهد .
برای میزانه بهینه تولید CLA ، گاو ها باید میزان زیادی علف طبیعی مصرف کنند . تحقیقات نشان داده است که گوشتی که از این گاو ها که از علف تغذیه کرده اند بدست می آید ، چهار برابر CLA بیشتری دارد تا گاو هایی که از غیر علف تغذیه کرده اند . لبنیات امروزه تقریبا یک سوم CLA لبنیات سال های گذشته را دارد .
چاقی مفرط یکی از بیماری های رایج امروزه می باشد . مسلما CLA به تنهایی قادر به مبارزه با این بیماری نیست . اما مصرف آن می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد . تحقیقات بسیاری بر روی حیوانات ، نشان داده است که مصرف CLA در رژیم غذایی باعث بدنی لاغر تر و عضله ای تر می شود . یکی از تحقیقات برای مثال نشان داده است رژیم غذایی شامل CLA ، 58% چربی کمتری دارد .
همان جور که قبلا اشاره شد ، CLA یکی از اجزای تشکیل دهنده گوشت است و از سرطان جلوگیری می کند . FDA نیز با انتشار مقاله ای ، بر ویژگی ضد سرطان بودن CLA تاکید داشته است . CLA توسط بدنسازان مورد استفاده قرار می گیرد تا گلوکز را وارد سلول های ماهیچه ای کند و آثار آنابولیک ایجاد کند . افرادی که رژیم دارند نیز می توانند با استفاده از این مکانیسم قند سوز ، از تبدیل سروم گلوکوز به چربی جلوگیری کنند . محصولات جدید روغن CLA ، 50% قوی تر هستند .

CLA از نظر شیمیایی به لینولئیک اسید شباهت دارد اما در ناحیه های مختلف تاثیرات متفاوتی دارد . برای مثال لینولوئیک اسید باعث تحریک شکل گیری چربی می شود ، در حالی که CLA از شکل گیری چربی جلوگیری می کند . مثال دیگر در مورد شکل گیری تومور هاست . لینولئیک اسید رشد تومور ها را تقویت می کند ، در صورتی که CLA از رشد تومور ها جلوگیری می کند .
و در آخر تفاوت دیگر در لینولئیک اسید و CLA در این است که ، لینولئیک اسید احتمال اکسید شدن کلسترول را افزایش می دهد در صورتی که CLA کلسترول را در حالت پایدار نگه می دارد . با توجه به این که اسید های چرب تاثیر زیادی بر روی فیزیک ما دارند ، مقدار اضافی لینولئیک اسید در صورت کمبود CLA تاثیرات زیادی بر روی سلامت دارد .

ترکیب CLA و تمرینات کاهش وزن بسیار موثر است . در یک تحقیق کوچک انجام شده بر روی 24 بدنساز ، مصرف 7.2 گرم CLA هر روز برای مدت 6 هفته به همراه تمرینات بدنسازی ، نتایج افزایش توده عضلانی و افزایش میزان وزنه پرس پا را به همراه داشته است .
در تحقیقی دیگر که در 28 روز انجام شد ، مصرف 6 گرم مکمل های CLA در روز ، تاثیر زیادی در ترکیب بدن نداشت . اما نتایجی بر شرایط کاتابولیک آنابولیک داشته و در کل قدرت بدنی را افزایش داده است .

همان طور که قبلا گفته شد ، CLA بیشتر در لبنیات و گوشت قرمز ، ماکیان وتخم مرغ و در روغن ذرت یافت می شود . همچنین یک باکتری موجود در روده قادر به تولید CLA می باشد . همچنین مکمل های CLA نیز موجود می باشند .

عوارض CLA به دلیل تحقیقات محدود انجام شده بر روی انسان بویژه برای مدت زمان طولانی ، ناشناخته است . اگرچه یک مورد ثبت نشده گزارش مربوط به مشکلات معده و روده بوده است . همچنین مصرف زیادی CLA ممکن است موجب افزایش چربی در کبد شود که در آینده احتمال منجر شدن به سندروم متابولیک و دیابت را افزایش می دهد . همچنین عوارض سطحی مانند حالت تهوع ، اسهال و نفخ نیز ممکن است از مصرف بیش از حد CLA بدست آید .

بیشتر تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که هر فرد به میزان 3.2 تا 6.4 گرم CLA در روز نیاز دارد تا از تاثیرات آن بهره مند شود . در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد عوارض را به همراه دارد .

تیم بادی من درکنار شماست ؛ بزرگترین و تخصصی ترین مرکز فروش مکمل های بدنسازی ورزشی در ایران ٬ با ما تماس بگیرید…

۱۶۰,۰۰۰ تومان

در انبار موجود نمی باشد

CLA با کاهش توانایی ذخیره سازی چربی در سلول ها، از جذب چربی های غذایی در جریان خون جلوگیری نموده و چربی بدن و عضلات را کاهش می دهد .همچنین سلول های چربی موجود را کوچک کرده و از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می نماید. علاوه بر این، CLA 2000 برونسون موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده  و تجزیه چربی در سلول های عضلانی به منظور تولید انرژی را بهبود می بخشد.

معرفی اجمالی محصول

طريقه مصرف قرص سي ال اي

پرمصرف ترین مکمل لاغری- ورزشی در دنیا کمک به کاهش اشتها و کاهش وزن دارای بیشترین اثربخشی همراه با تمرینات ورزشی

کانژو گیتد لینو لئیک اسید (CLA )اسید چرب طبیعی موجود در روغن  Safflower  است که در تحقیقات بالینی اثر بخشی آن بر کنترل وزن ثابت شده است. تحقیقات نشان داده است که CLA همراه با رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی مناسب  با ساخت توده عضلانی و کاهش چربی، موجب بهبود شکل ظاهری بدن می شود. این تغییر شکل ابتدا درناحیه  شکم و پاها در زنان و ناحیه  شکم در مردان رخ می دهد.

CLA از اسید لینولئیک (LA) که بخشی از خانواده ایزومرهای موجود در اسید لینولئیک است ساخته شده است. اسیدهای چرب CLA نیز به عنوان ایزومرهای CLA شناخته شده اند. CLA به طور عمده در گوشت، محصولات لبنی، و دیگر مواد غذایی یافت می شود. از آنجا که بدن این اسید چرب را تولید نمی کند، باید آن را از طریق رژیم غذایی یا مصرف مکمل ها به دست آورد. مطالعات نشان داده است وقتی مقدار مصرف غذایی CLA افزایش می یابد سطح CLA دربافتهای بدن نیز افزایش یافته  و موجب کمک به کاهش میزان چربی بدن در حین حفظ توده عضلانی بدون چربی بدن می شود.

2000 CLA برونسون از مواد اولیه با بهترین کیفیت تهیه گردیده است و به افزایش متابولیسم ذخیره های چربی موجود در بدن کمک کرده و سلول های عضلانی چربی های متابولیزه شده را به عنوان ذخایر انرژی مورداستفاده قرار می دهند.

استفاده از  CLA برونسون همراه با رژیم غذایی مناسب روش بسیار موثری جهت کاهش چربی و افزایش توده عضلانی بدون چربی  می باشد.

CLA با کاهش توانایی ذخیره سازی چربی در سلول ها، از جذب چربی های غذایی در جریان خون جلوگیری نموده و چربی بدن و عضلات را کاهش می دهد .همچنین سلول های چربی موجود را کوچک کرده و از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری می نماید. علاوه بر این، CLA 2000 برونسون موجب افزایش سوخت و ساز بدن شده  و تجزیه چربی در سلول های عضلانی به منظور تولید انرژی را بهبود می بخشد.

بزرگسالان 2 عدد سافت ژل روزی 2 بار قبل از غذا یا طبق دستور پزشک مصرف گردد.

   موارد احتیاط:

در زمان بارداری و شیردهی با نظر پزشک مصرف گردد.

مصرف این محصول برای افراد زیر ۱۸ سال با نظارت پزشک تغذیه انجام شود.

برونسون امریکا

۲۴ ماه

گیتی سلامت آریا

دارای کد آر آر سی و مجوز وزارت بهداشت و دارای لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو

۹۰ عددی

کپسول سافت ژل

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه شما *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

عدم موجودی

عدم موجودی

عدم موجودی

عدم موجودی

عدم موجودی

بادی من ٬ دارای مجوز وزارت بهداشت ٬ صنعت و معدن و سازمان غذا و دارو

تماس بگیرید : ۰۹۰۳۰۰۰۰۴۲۴ | ۴۶۰۸۷۱۱۲-۰۲۱ | ۴۶۰۸۷۱۱۰-۰۲۱ (۱۰ الی ۱۷)

پردازش سفارشات ٬ ۲۴ ساعت شبانه روز

ارسال سفارشات به سراسر کشور

طريقه مصرف قرص سي ال اي

افتخار ما همراهی شما و خدمت رسانی در بزرگترین و تخصصی ترین مجموعه آنلاین مکمل و ملزومات ورزشی ایران است . مشاوره جهت خرید محصولات و پشتیبانی در بادی من به صورت کاملا رایگان و تخصصی انجام میشود . تمامی مکمل ها و کالاها دارای کد IRC وزارت بهداشت و مجوز از سازمان غذا و دارو هستند . اصالت و سلامت کالاها توسط ارگان های مرتبط تایید شده است و توسط نمایندگان مجاز معتبر و مورد تایید جمهوری اسلامی ایران و به صورت کاملا قانونی وارد کشور شده اند . بادی من خریدی امن ٬ آسان و مقرون به صرفه را برای ورزشکاران فراهم مینماید . تمامی محصولات غیر داروئی داروخانه اعم از مکمل های بدنسازی ٬ ورزشی و تغذیه ای و اقلام غیر داروئی مجاز از طریق وبسایت بادی من به صورت آنلاین تحت مدیریت مستقیم داروخانه شبانه روزی دکتر مستوفی به فروش میرسد . در واحد کنترل کیفی بادی من ٬ کالاها پس از ارزیابی کامل کارشناسان و در صورت تایید نهایی و دارا بودن بالاترین استانداردها ٬ تاییدیه فروش میگیرند . از خدمات ویژه بادی من میتوان به فروش و معرفی جدیدترین تجهیزات و ملزومات ورزشی ٬ خدمات طراحی برنامه تمرینی و غذایی به صورت آنلاین و حضوری تحت نظر متخصص تغذیه و مربیان بسیار نامدار کشور ٬ اشاره نمود . پیشرفت بادی من در گرو افزایش جمعیت ورزشکاران و ورزش دوستان حاصل میشود و خدمت به ورزشکاران بزرگترین افتخار ماست . بادی من در راستای مبارزه با کالای قاچاق و تقلبی و حمایت از تولید ملی در زمینه کسب و کارهای مرتبط گام هایی بسیار موثر در جهت حمایت از مصرف کننده و تولید کننده برداشته است و آماده همکاری با تمامی واحدهای تولیدی با کیفیت داخلی میباشد . ( موجودی و قیمت ها به صورت اتوماتیک بروزرسانی میشود )

طريقه مصرف قرص سي ال اي
طريقه مصرف قرص سي ال اي
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *