طرز پخت پوره سيب زميني

دوره مقدماتی php
طرز پخت پوره سيب زميني
طرز پخت پوره سيب زميني

پوره سیب زمینی یک غذای خوشمزه است که خیلی راحت و فوری می توانید آنرا در منزل تهیه نمایید. البته پوره سیب زمینی را می توانید در کنار غذای اصلی هم سرو کنید. مثلا می توانید غذای اصلی را با پوره سیب زمینی تزیین کنید. در این آموزش کامل ترین دستور پخت پوره سیب زمینی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پوره سیب زمینی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پوره سیب زمینی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم ، سپس آنها را می شوییم و خرد می کنیم. بهتر است سیب زمینی را با اندازه های درشت خرد کنید. پس از اینکه سیب زمینی ها را خرد کردیم با سه روش می توانیم آنها را بپزیم.

روش اول بخارپز کردن ، روش دوم آبپز کردن و روش سوم کباب کردن در فر است ، که به سلیقه و راحتی خود می توانید هر کدام از این روش های پخت را انتخاب کنید. کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شود.

پس از اینکه سیب زمینی ها را پختیم آنها را با گوشتکوب به خوبی له می کنیم ، سپس کره آب شده را به همراه شیر و مقداری نمک و فلفل سیاه به سیب زمینی اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.طرز پخت پوره سيب زميني

پس از اینکه پوره سیب زمینی آماده شد جعفری خرد شده را روی آن می ریزیم. توجه داشته باشید که پوره سیب زمینی را باید به صورت گرم سرو کنیم. با توجه به ذائقه خود می توانید مقداری پودر سیر یا پودر پیاز هم به پوره سیب زمینی خود اضافه کنید.

دوره مقدماتی php

پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی یکی از غذاهای فوری و محبوب در جهان است که در بیشتر مواقع در کنار غذاهای دیگر سرو می شود. این غذای خوشمزه را می توانید در کنار غذاهای اصلی مثل استیک گوشت یا استیک مرغ یا برای تزیین انواع غذاها استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر پوره سیب زمینی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری پوره سیب زمینی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه پوره سیب زمینی با پارسی دی همراه باشید.

دستور پخت

طرز پخت پوره سيب زميني

ابتدا کره را از یخچال خارج می کنیم و در دماس آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط نرم شود. در مرحله بعدی سیب زمینی ها را ابتدا می شوییم ، سپس در قابلمه ای قرار می دهیم و تا روی آن ها آب می گیریم

و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آبپز شوند.البته می توانید بخار پزنیست کنید. سپس اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها خنک شوند و بعد پوست می گیریم و با گوشت کوب له می کنیم و کره ذوب شده را به آن می افزاییم

و شیر و نمک،فلفل را اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و جعفری را می افزاییم و مواد را زیر و رو می کنیم تا منسجم شوند. ئپوره آماده شده را در بشقابی می کشیم و (بهتر است گرم استفاده شود)با نان سرو کنید.نوش جان

همچنین ببینید

امتیاز دهید


3.3
از

266

پوره سیب زمینی یکی از کلیدهای اصلی آشپزی است! میپرسید چرا؟ چون در عین سادگی میتواند در کنار خیلی از غذاها قرار بگیرد. مخصوصاً همنشین مناسبی برای غذاهای گوشتی است و علاوه بر این که طعم خیلی خوبی به این غذاها میدهد تزئین زیبا و مناسبی هم برای غذا هست. به طور نمونه از پوره سیب زمینی میتوان برای تزئین کیک مرغ یا کیک گوشت استفاده کرد.

 

طرز پخت پوره سيب زميني

 

البته تهیه پوره سیب زمینی بسیار راحت است اما برای این که بافت پوره به اندازه کافی نرم و قابل تزئین با قیف و ماسوره باشد باید نسبت ها به دقت رعایت شود. در ضمن سیب زمینی باید موقع له کردن نرم باشد. نکته جالب توجه دیگر این است که سیب زمینی را هم میتوان با پوست و هم بدون پوست آبپز کرد. در صورتی که سیب زمینی با پوست آبپز شود، طعم بیشتری دارد اما ممکن است لازم شود مقدار بیشتری شیر اضافه کنید. در کل با آبپز کردن سیب زمینی بدون پوست بافت آن نرم تر میشود اما کمی از طعمش را از دست میدهد. در ادامه طرز تهیه پوره سیب زمینی مجلسی و زیبا را با عکس مرحله به مرحله میبینید.

 

سیب زمینی ها را خوب بشویید سپس سیب زمینی ها را پوست بکنید و درشت خرد کنید.آن ها را بپزید یا بخارپز کنید (پیشنهاد میشود سیب زمینی را با پوست داخل فر بگذارید و کباب کنید).

 

 

سیب زمینی ها را به همان صورت داغ رنده یا له کنید.

 

 

سپس کره نرم شده در دمای اتاق ، شیر یا خامه ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا به بافتی کرمی برسید.

 

 

مقداری آویشن یا جعفری خرد شده روی پوره بریزید و گرم سرو کنید.

 

 

این پوره سیب زمینی مجلسی و مناسب تزیین و سرو همراه با غذاست و به راحتی میتوانید با ماسوره فرم دلخواه تان را در کنار غذا ایجاد کنید.

شنیسل مرغ و فیله مرغ گریل از دیگر غذاهای خوشمزه ای هستند که تقریبا همیشه با پوره سیب زمینی سرو میشوند.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام
کاش یکم بیشتر جزئیات میدادید
مثلا اینکه چقدر طول میکشه آماده بشه و سیب زمینی ها چقدر طول میکشه پخته بشن و درمورد فلفل و نمک و جعفری هم چقدر باید بریزیم
ببخشید سوالم یخورده سطحیه خیلی وارد نیستم

سلام چرا معلوم نیست برای چند نفر این طرز تهیه مناسبه؟؟؟

عالیه من درست کردم خیلی اسموتی و خوش طعم بود

شیرش گرم بود یا سرد

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنیدطرز پخت پوره سيب زميني

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

طرز پخت پوره سيب زميني
طرز پخت پوره سيب زميني
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *