طرز خوردن کندر در بارداری

دوره مقدماتی php
طرز خوردن کندر در بارداری
طرز خوردن کندر در بارداری

3

مقدمه: به زنان باردار کندر بخورانيد، کودک هرگاه در شکم مادر با کندر تغذيه شود دلش قوي و عقلش زياد گردد (پيامبر گرامي اسلام (ص)). كندر (Frankincense) صمغ گياهي است كه از گونه هاي مختلف گياه Boswellia به دست مي آيد. در طب سنتي و پزشكي اسلامي از كندر به عنوان ماده اي كه اثر تقويت هوش و حافظه دارد نام برده شده است. مهم ترين جايگاه يادگيري و حافظه در مغز، هيپوكامپ است، احتمالا عصاره كندر با تاثير بر اين ناحيه موجب افزايش انتقال پيام ها و تقويت حافظه مي شود. با توجه به استفاده گسترده از توصيه هاي طب سنتي و اسلامي در کشور، در مطالعه حاضر، وضعيت استفاده از کندر در دوران بارداري در زنان تحت پوشش مراکز بهداشتي در ماني شهرستان مشهد در سال 1386-1385 بررسي شده است.مواد و روش ها: در اين پژوهش مقطعي تعداد 900 زن باردار مراجعه کننده به مراکز بهداشتي درماني مورد مصاحبه قرار گرفتند. افراد واجد شرايط طي نمونه گيري چند مرحله اي انتخاب شدند. سن بارداري در زنان باردار مورد پژوهش بين 4 تا 41 هفته و ميانگين آن 26.2 هفته بود. جهت پردازش داده ها از نرم افزارSPSS  استفاده شد.نتايج: 263 نفر (29.2 درصد) از مادران به منظور با هوش شدن كودك از كندر استفاده كرده بودند. ميزان مصرف کندر از يك نوبت در طي بارداري تا مصرف روزانه در کل دوران بارداري متفاوت و به طور متوسط 74.2 روز از دوران بارداري بود. 39.8 درصد از مادران استفاده كننده از کندر داراي تحصيلات زير ديپلم و 60.2 درصد داراي تحصيلات ديپلم و بالاتر بودند. در 94.6 درصد از مادران مصرف كننده هيچ عارضه اي در بارداري مشاهده نشد و تنها در 5.4 درصد از مادران تهوع يا ساير عوارض جزيي همراه با مصرف کندر گزارش گرديد.نتيجه گيري: با توجه به اهميت يادگيري و نقش تعيين كننده قواى ذهنى و حافظه در زندگى و موفقيت انسان توصيه مي شود تحقيقات تكميلي براي تعيين ميزان تاثير آن بر بهره هوشي كودكان متولد شده از مادران مصرف كننده كندر و مقايسه آن با ساير كودكان توصيه مي شود.

دوره مقدماتی php

نشانی: تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، نرسیده به پل بزرگراه شهید همت، خیابان شهید قموشی، خیابان بهار، نبش کوچه چهارم، پلاک 1

طرز خوردن کندر در بارداری

کدپستی: 1461965381

تلفن و دورنگار: 4 الی 44265001

کارگاه های آموزشی

اخبار

JCR

خبرگزاری سیناپرس

پیوندهای مرتبط

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

طرز خوردن کندر در بارداری

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.

یک متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه طب سنتی برای زنان باردار باید‎ها و نباید‎هایی را برای داشتن فرزند سالم توصیه می‌کند، گفت: خوردن کندر تنها در ماه سوم بارداری بی‌خطر است اما در ماه‌های بعد برای جنین مضر است.

دکتر روشنک قدس در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه یبوست در دوران بارداری بسیار شایع است، افزود: با تنظیم مزاج استفاده از غذاهای مغذی مانند شوربای ساده شامل مرغ، ادویه گرم، سبزیجات و همچنین سوپ چرب توصیه می‌شود و پرهیز از پرخوری در پیشگیری از یبوست موثر است.

طرز خوردن کندر در بارداری

وی ادامه داد: بهتر است از ملین کننده‌های کم خطر مانند تمرهندی، گل قند، شیرخشت، ترنجبین همراه با گلاب استفاده و از حبوباتي مثل نخود، لوبیا و کنجد در دوران بارداری خودداری شود. همچنين بهتر است فرد نان تهیه شده از گندم مرغوب و غذاهايی مانند سوپ و گوشت بره را جایگزین کند.

این متخصص طب سنتی مصرف کشمش، به شیرین، گلابی، سیب و انار ملس را در دوران بادراری مفید دانست و اظهار کرد: راه رفتن در حد اعتدال و سبک در دوران بارداری توصیه می‌شود. همچنین زنان باردار از بوی تند بايد پرهیز کنند.

وی با توصیه بر رعایت تعادل روحی در دوران بارداری گفت: از بلند صحبت کردن، ناراحتی، عصبانیت و استرس در دوران بارداری به ویژه در ماه‌های اول باید خودداری شود.

دكتر قدس اظهارداشت: زنان باردار در ماه‌های اول بارداری از بلند کردن شیء سنگین پرهیز کنند و مراقب ضربه‌های فیزیکی خصوصاً به شکم باشند و از سردنده‌های نزدیک شکم به پایین خود را با پارچه‌ای نرم پشمی بپوشانند و از شروع ماه نهم بارداری برای تسهیل زایمان روزی 6 گرم روغن بادام شیرین و شیرگاو مصرف کنند. همچنین مالیدن روغن بابونه برای تسهیل زایمان کمک کننده است.

وی با اشاره به ممنوعیت استحمام طولانی در زنان باردار گفت: استحمام طولانی منجر به سستی تمام اندام‌های بدن می‌شود.


انتهاي پیام

در 3 ماه دوم بارداری چون هر دارویی که مصرف کنید روی جنین اثر چشم گیری می گذارد. به همین دلیل مصرف کندر در این دوره توصیه نمی شود.

بهترین زمان برای مصرف کندر در بارداری، در ماه سوم بارداری است. در این دوره به مدت 2 هفته روزانه به اندازه 1 نخود کندر بجوید.

مصرف بیش از این مقدار و این دوره زمانی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و مصرف بیش از حد این ماده سبب بیش فعالی کودک خواهد شد. به هیچ عنوان در 2 ماه اول بارداری کندر مصرف نکنید.

طرز خوردن کندر در بارداری

متاسفانه بعضی از زنان باردار برای اینکه ضریب هوشی فرزند خود را افزایش دهند ماه ها اقدام به خوردن کندر می کنند که این باعث می شود فرزندشان دچار بیماری بیش فعالی شود.

کندر را باید فقط در ماه سوم بارداری و هر روز به اندازه ی یک عدس ( نه بیشتر ) به مدت دو هفته مصرف کرد (بهترین تغذیه در دوران بارداری).

در ضمن اگر در خانواده ی خود سابقه ی فرزند بیش فعال را دارید بهتر است به جای کندر مویز یا کشمش بخورید.

اگر شما از ابتدای بارداری فولیک اسید مصرف کرده و میکنید دیگر نیازی به خوردن کندر نیست چرا که فولیک اسید همان عملکرد را روی جنین دارد و اگر فولیک اسید را به همراه کندر میل کنید احتمال اینکه فرزند شما لب شکری یا بیش فعال بشود بسیار زیاد است.

بعضی از مادران زمانی که باردار هستند، به ما می گویند که شنیده ایم مصرف کندر یا رازیانه، باعث بالا رفتن هوش بچه می شود.

اما مصرف اقلام ذکر شده برای جنین در حال رشد مفید نیست و ممکن است سبب بروز بیش فعالی در آن ها شود و حتی مطالعات جدیدی که در این زمینه انجام شده است نیز این مساله را تایید می کند.

اگر مادران باردار می خواهند بچه ای خوش اخلاق و آرام و با بهره هوشی بالا داشته باشند ما توصیه می کنیم از میوه «به» برای این منظور استفاده کنند که علاوه بر نکاتی که گفتم مقوی قلب نیز است و هیچ عارضه جانبی دیگری نه برای مادر ونه برای جنین در پی ندارد.

و اینکه صرف اینکه دیگران چه گفته اند و مصرف چه ماده ای باعث باهوش شدن نوزد می شود به حرف آن ها تکیه نکنند.

در طب سنتی یکی از خواصی که برای کندر بیان شده است، تقویت حافظه و افزایش ضریب هوشی افراد است و همین امر سبب می شود بسیاری از خانم های باردار برای افزایش هوش فرزندشان در این دوران کندر مصرف کنند.

کندر علاوه بر تقویت حافظه و افزایش هوش، خواص فراوانی برای سلامتی دارد. اما مصرف بیش از حد کندر در دوران بارداری بر جنین تاثیر داشته و سبب بیش فعالی کودک می شود.

روغن کندر حاوی اسستین، سسکویتپنها، دیترپنها و مونوترپنها مانند آلفا و بتا-پینن، سابینن و د-لیمونن است. همچنین شامل استاتانول، متندیل استات، لینالول، اکتیل استات، اسیدهای آمینه و آمین استیل است. Monoterpenes و sesquiterpenes ارزشمند ترین عنصر روغن کندر هستند.

Monoterpenes به حذف سموم از کبد و کلیه کمک می کند و دارای اثر تحریک کننده و تسکین دهنده است. monoterpenes قادر به ارائه خواص ضد عفونی کننده، ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد تومور و دفع آفات است.

Sesquiterpenes ممکن است از مانع خون مغزی عبور کند و با کمک افزایش مقدار اکسیژن در آن، به تحریک ترشحات آنتی بادی ها، سیستم لنزیک مغز شما معمولا در اطراف غده هیپوفیز- آندورفین ها و انتقال دهنده های عصبی بپردازد.

محققان دانشگاه کاردیف دریافتند که یک نوع نادر کندر میتواند در جلوگیری از تولید مولکولهای التهابی و کاهش خطر ابتلا به تجزیه بافت غضروف که پیش از این در شرایط ناتوان کننده است، کمک کند.

طرز خوردن کندر در بارداری

بیشتر بخوانید :

بررسی فواید، عوارض و نحوه خوردن کندر در بارداری

فواید کندر در دوران بارداری : از چند ماهگی کندر بخورم؟

کندر چیست و چه خواصی دارد؟

طرز خوردن کندر در بارداری
طرز خوردن کندر در بارداری
0

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *