طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه
طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

فالوده یکی از دسرهای سنتی و قدیمی ایرانی محسوب می شود که طرفداران بسیار دارد. این دسر خوشمزه به صورت تنها یا با بستنی سنتی سرو می شود. معروف ترین نوع فالوده متعلق به شهر شیراز است که با نام فالوده شیرازی شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر فالوده تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه فالوده در ادامه با همدوره همراه باشید.

برای تهیه شربت فالوده ابتدا ۲ لیوان آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر کاملا داخل آب حل شود. پس از اینکه شربت کاملا غلیظ شد ، گلاب را به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی روی حرارت بماند.

پس از اضافه کردن شربت اجازه می دهیم شربت چند جوش بزند سپس از روی حرارت بر می داریم. شربت را در دمای محیط قرار می دهیم تا سرد شود سپس درون یک کاسه می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند.

پس از اینکه شربت به طور کامل یخ زد آن را از فریزر خارج می کنیم و در مخلوط کن می ریزیم تا کاملا پودر شود. یخ پودر شده را مجددا در کاسه ای می ریزیم و در فریزر قرار می دهیم تا حالتش را از دست ندهد و به صورت پودر باقی بماند.

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

دوره مقدماتی php

پس از اینکه پودر یخ آماده شد به سراغ تهیه رشته های فالوده می رویم. نشاسته را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم تا آب موجود در قابلمه تبخیر شود و نشاسته غلیظ و کشدار شود.

پس از اینکه نشاسته غلیظ و کشدار شد آنرا درون یک آبکش با سوراخ های ریز می ریزیم و با فشار نشاسته را از سوراخ های آبکش رد می کنیم تا به صورت رشته های نازک از آبکش خارج شود. هر چه سوراخ های آبکش کوچکتر باشد فالوده زیباتری در پایان کار خواهیم داشت.

یک ظرف حاوی آب و یخ فراوان زیر رشته های فالوده قرار می دهیم تا بعد از خارج شدن از آبکش داخل آب یخ ریخته شوند. ضمنا با دست رشته ها را در آب یخ زیر و رو می کنیم تا در اثر سرمای آب یخ حالت بگیرند و سفت شوند.

یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و یخ پودر شده را داخلش می ریزیم . در ادامه رشته ها را از داخل آب یخ خارج می کنیم و در ظرف یخ پودر شده می ریزیم. یخ پودر شده را با رشته های فالوده مخلوط می کنیم تا کل نقاط شان را در بر بگیرد.

در این مرحله پس از کشیدن فالوده در ظرف مناسب ، آب لیمو ترش را به فالوده اضافه می کنیم و سرو می کنیم. توجه داشته باشید که می توانید از طعم های متفاوتی مثل شربت آلبالو برای خوشمزه تر کردن فالوده خود استفاده کنید.

امتیاز دهید


3.5
از

345

فالوده شیرازی که معرف حضورتان هست. مطمئنا همه بارها آن را امتحان کرده و طعم عالی اش را چشیده اید، حال چه با بستنی سنتی زعفرانی، چه با آبلیمو یا شربت آلبالو. اما این دسر خنک و خوشمزه را میتوانید در خانه هم به راحتی تهیه کنید. البته برای تهیه فالوده در منزل باید از قبل برنامه ریزی کنید چون شیره آن باید 4-5 ساعت در فریزر بماند. در ضمن رشته فالوده را باید از قبل آماده داشته باشید. در ادامه طرز تهیه فالوده شیرازی خوش عطر و خوشمزه را برای شما توضیح میدهیم.

 

 

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

 

در ابتدا، شکر و آب را درون قابلمه بریزید و روی حرارت مخلوط کنید تا شکر حل شود و کمی شربت غلظت پیدا کند. پس از خنک شدن گلاب را به آب و شکر اضافه نمایید سپس درون کاسه ای فلزی بریزید و به مدت 4 – 5 ساعت درون فریزر قرار دهید تا بسته و یخی شود.

 

 

رشته فالوده را از بسته بندی خارج کنید و داخل آب در حال جوشیدن بریزید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه با حرارت ملایم رشته ها بپزند و نرم شوند. پس از نرم شدن رشته ها را داخل آبکش بریزید و با آب سرد آبکشی کنید و بگذارید آب اضافی اش خارج شود.

 

 

شیره (مخلوط اب و شکر و گلاب) را پس از مدت زمانی که گفته شد از فریزر خارج کنید و با قاشق هم بزنید و اگر یخ زده بود با وسیله ای بکوبید تا کمی نرم شود سپس رشته فالوده های آبکش شده را به ان اضافه کنید و آرام مواد را مخلوط کنید تا کم کم نودل ها سرد و سفت شوند سپس درون ظرفی بریزید و به همراه آبلیمو، بستنی، شربت آلبالو و … سرو کنید.

 

 

– رشته مخصوص به صورت بسته های آماده در فروشگاه ها به فروش میرسد.

 

 

– شیره حتما باید سرد و برفی باشد تا در زمان مخلوط کردن رشته ها سفت و سرد شوند.

– برای داشتن رشته هایی خوب و ترد حتما باید 15 دقیقه آنها بجوشند تا پخته و نرم شوند.

– در روش سنتی تهیه فالوده از نشاسته به جای رشته استفاده میشود اما به دلیل اینکه این روش نیازمند ابزار خاصی میباشد رشته آماده جایگزین نشاسته شده است.

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

شکر باید دولیوان پرباشه؟

اگه شک دارید میتونید وزن کنید. هر لیوان شکر 200 گرم هست. بسته به ذائقه البته میتونید بیشتر یا کمترش کنید.

سلام،ببخشیدیک پیمانه شکری که گفتیدبودیدمعادل چندگرمه؟وبرای چندگرم رشته فالوده است

این رشته هاکه میگین همون رشته هایی که برای سوپ استفاده میشه ؟؟؟

نه عزیزم…رشته مخصوص فالوده هست باید از لوازم قنادی تهیه کنید. از فروشگاه ایران کوک هم میتونید تهیه کنید:
http://irancookshop.com/product/%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%db%8c-%d9%81%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%af%d9%87/

سلام من نودل رو که گرفتم 15 دقیقه جوشاندم و با آب سرد لوله آبکش کردم و بعد تو شربت که برفکی شده بود ریختم ولی رنگ نودل ها شیشه ای ش شد. و مثل فالوده بازار شیری نشد و داخل ظرف پیدا نبودن. اشکال از کجا بوده؟

از چه نوع نودلی استفاده کردید؟ مطمئنید مخصوص فالوده بود؟!

سلام،، شربتی ک روش میریزن چطور درس کنم،،؟؟ ایا بستنی فروشی هاهم نودل استفاده می کنند؟؟

شربت آلبالوی معمولی میتونید استفاده کنید.
بله با همین نودل درست میکنن. اما نودل مخصوص فالوده هست.

ببخشید از نودل معمولی هم میشه استفاده کرد؟؟

نه اون نودل کلا چیز دیگه ای هست.

سلام وقت بخیر ما نمیتونیم در شهر خورمون نودل پیدا کنیم اگه فروشگاهی یا جایی هست لطفا شماره تلفن یا سایتش رو بذارید بتونیم ازشون خرید کنیم جهت فالوده

سلام. بله توی فروشگاه خودمون هست. برای شهرستان هم ارسال میکنیم. آدرس سایت:
http://irancookshop.com/product/%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%db%8c-%d9%81%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%af%d9%87/

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

نودل مارک خاصی بگیریم یا که هر مدل و مارکی میشه اگه مارکی رو که خودتون استفاده میکنید ممنون میشم

علی عزیز میتونین از هر مارکی که دوست دارین استفاده کنین.

مرسی

نیلو نودل ازکجا؟

عزیزم از سوپرمارکت

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

Working…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

Loading…

Loading…

طرز تهیه فالوده شیرازیDon’t forget to subscribe here and like us on facebook! https://www.facebook.com/khoshmazeh247:مواد لازم پنجاه گرم Rice Sticks رشته نازک برنجی شکر 2/3 پیمانه (140 گرم)آب 1/2 1 پیمانه (350 میلی لیتر)گلاب 2 قاشق غذاخوریIngredients:50 g Rice Sticks2/3 cup (140g) sugar1 1/2 cup (350ml) water2Table spoon Rose water

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading playlists…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

Working…

Loading…

Loading…

Working…

Loading…

Loading…

Loading…

در این ویدئو یک دسر بسیار خوشمزه ایرانی رو به نام فالوده شیرازی آموزش میدم که درست کردن اون بسیار ساده ست و میتونین به سادگی اونو در خانه درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Loading…

Working…

Loading playlists…

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

آرایش

مدل مو

مدل لباس

*. آکاایران : آب و شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید. جوهر لیمو را در 2 قاشق سوپخوری آب حل کرده، به آب و شکر اضافه کنید. اجازه دهید شربت غلیظ شود. گلاب و دانه های هل را افزوده و بعد از چند جوش مایه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا سرد شود.شربت را در فریزر قرار دهید تا ببندد.

*. سپس در کیسه بریزید و به شکل پخ پودری در آورده و آن را تازمان سرو فالوده در فریزر بگذارید(این مایه را در دستگاه بستی ساز هم می توانید بریزید تا بلورهای یخ ریز یا پخ پودری به شما بدهد.نشاسته و آب را با هم در قابلمه ریخته و روی حرارت ملایم هم بزنید تا نشاسته خوب پخته شود و بوی خامی ندهد.

*. خمیر فالوده را کنار بگذارید تا ولرم شود. سپس آن را در قیف مخصوص بریزید و از بالا با فشار دادن قیمت آن را در آب سرد که بلورهای یخ در آن هست بریزید. وقتی فالوده خودش را گرفت آن را با کفگیر برداشته وبا پودر یخ شربت، مخلوط و سرد کنید، یا آن که برای سرو در زمانی دیگر آن را در فریزر قرار دهید.

 

نکته :

*. این دستور دارای 2000کیلو کالری انرژی و500 گرم کربوهیدارات می باشد.در هنگام پخت فالوده، حرارت باید بسیار ملایم باشد تا آب خمیر فالوده دیر تبخیر شود و در حین تبخیرآب، نشاسته پخته شود. نشانه ی پخته شدن خمیر، کشدار وبراق شدن آن است.

*. اگر خمیر سفت وسفید باشد یعنی خمیر خام است و رشته های فالوده در آب خرد می شود.بهترین نشاسته قابل استفاده برای تهیه فالوده نشاسته گندم است.دمای خمیر فالوده باید به حدی باشد که انگشت را بدون آن که بسوزد بتوان در آن نگهداشت.به طورکلی نسبت حجمی نشاسته ی گندم به آب یک هفت است.

*. که از هفت قسمت آب، یک قسمت سرد بوده برای حل کردن نشاسته استفاده می شود، شش قسمت دیگر آب جوش آمده است که تدریجاً نشاسته ی حل شده به آن اضافه در تولید صنعتی شربت یا مخلوط یخ و شربت (یخ در بهشت) هنگام سرو اضافه می شود تا از دوفازی شدن (دو لایه شدن مایه ی فالوده وشربت) جلوگیری گردد.

 

*. دانه های هل خاصیت داروی اکسپکتورانت را دارد و سینوس ها و برونش ها، بینی و سینه را از خلط و ترشحات اضافی پاک می کنند.هل چنان که ذکر شد خواص گرمابخش و انرژی زا دارد از این رو به بهبود روحیه و بازیابی انرژی و توان از دست رفته کمک می کند، اضطراب و نگرانی را کاهش می دهد و در رفع افسردگی موثر است.

اختصاصی آکاایران

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه فالوده مجلسی و خوشمزه در منزل

نشاسته :•: 250 گرم

آب :•: 2 لیوان

گلاب :•: یک سوم لیوان

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

آبلیمو :•: به میزان کافی

آموزش تهیه دسر و دستور تهیه فالوده مجلسی و خوشمزه در منزل

برای تهیه فالوده خانگی ابتدا در کاسه ای بزرگ آب و نشاسته را با هم مخلوط کنید و در قابلمه ای که نچسب باشد بریزید و زیر شعله را روشن و  حرارت آن را ملایم کنید و مرتبا آن را هم بزنید تا مایع شما بجوشد.

بهتر است از قاشقی چوبی برای هم زدن استفاده کنید. پس از جوشیدن مواد گلاب را نیز بیفزایید و 20 دقیقه مجددا مواد را هم بزنید تا جایکه مواد کشدار،غلیظ و سفت شود.

سپس مواد را بشکل یک  توپ در وسط قابلمه جمع کنید. در کاسه ای بزرگ آب و یخ ریز دانه ای اما تعداد زیاد بریزید و جلو پنجره چرخ گوشت قرار دهید(جایکه گوشت فرم گرفته و چرخ شده از آن بیرون میآید) و چرخ گوشت را روشن کنید

و مایع در قابلمه را درون صفحه قیفی (گوشت خرد شده را درون آن میریزید) بریزید و کاسه یخ را جلو پنجره چرخ قرار دهید تا رشته های فالوده در کاسه یخ بریزید و آرام با دستکش رشته ها را در یخ زیر و رو کنید.

در آخر کمی یخ دانه ای کوچک و گلاب و شربت آبلیمو (آبلیمو و شکر و آب را با هم مخلوط کنید) به آن اضافه کنید و با لیمو ترش فالوده را تزئین کنید و نوش جان کنید.

در کنار فالوده می توانید مقداری بستنی سنتی هم تهیه نمایید. برای پیدا کردن آموزش بستنی سنتی در جستجوگر سایت کلمه “بستنی سنتی” را سرچ کنید.

اشتراک گذاری

دانلود

گزارش

دیدگاه

نمی پسندم

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

می پسندم


روش تهیه فالوده

تا کنون برای این ویدئو دیدگاهی نوشته نشده است.

اشتراک گذاری ویدئو

در دیدستان شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید

با دریافت اپلیکیشن اندرویدی دیدستان، در هر زمان، هر مکان و با هر سرعت اینترنت، از تماشای آنلاین ویدئو بر روی گوشی یا تبلت خود لذت ببرید.

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه
طرز تهیه ی فالوده شیرازی در خانه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *