طرز تهیه ی ترشی زیتون عسلی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه ی ترشی زیتون عسلی
طرز تهیه ی ترشی زیتون عسلی

از خواص بی نظیر  زیتون سُنّت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱٫ منبع آهن

۲٫ حفاظت در مقابل سرطان

۳٫ تسکین درد

۴٫ زیبایی پوست

طرز تهیه ی ترشی زیتون عسلی

دوره مقدماتی php

۵٫ در کاهش فشارخون نقش دارد.

۶٫ همچنین می‌تواند اشتها را نیز افزایش ‌دهد.

۷٫ ترشی زیتون علاوه بر محافظت در برابر امراض قلبی از بروز انواع بیماری‌ها همچنین  دیابت جلوگیری می‌کند.

با اینکه استفاده بیش از حد از ترشی فلفل تند عوارضی ندارد اما متاسفانه در فرهنگ غذایی ما، خوردن تندی چندان متداول نیست. و استفاده آن در سبد غذایی بسیار مهم و مفید می باشد.

 

از خواص بی نظیر ترشی چاقاله هلو سُنّت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

بیخود نیست که هر کس پوست صاف و تمیزی داشته باشد به هلو تشبیهش می کنند. در واقع چاقاله هلو نیز دارای ویتامین های بی شمار این میوه مانند ویتامین A، پیش ساز ویتامین A و ویتامین های B، C و E قدرت احیاکنندگی و محافظتی بالایی دارند به طوری که باعث افزایش مقاومت و بالا بردن خاصیت ارتجاعی آن می شود. در نتیجه پیری زودرس به جان سلول های پوست نمی افتد.

همچنین باعث کاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده‌ای – روده‌ای است.

ترشی چاقاله هلو باعث بهبود گرفتگی عضلات میشود.

ترشی چاقاله هلو باعث کاهش وزن میشود.

 

از خواص بی نظیر ترشی سیر سُنّت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۲ . آنتی اکسیدان قوی موجود در ترشی سیر، رادیکال آزاد را که باعث بیماری می‌شود خنثی می‌کند، سرشار از ویتامین‌های B، C ، پتاسیم، فسفر، آهن است که            ویتامین B موجود در سیر باعث کارکرد مناسب روده.

از خواص بی نظیر ترشی بامیه سُنّت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

ضمناً این خواص در بامیه کاملاً پخته شده به کمترین حد می رسد که ترشی سنت با هدف حفظ خواص مواد با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات صنعتی اقدام به تهیه این ترشی نموده است.

از خواص بی نظیر ترشی سیب درختی سُنّت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

ضمن آنکه گنجاندن ترشی سیب در برنامه غذایی ، به میزان قابل توجهی باعث کاهش وزن می شود .

 

از خواص ترشی ازگیل سُنّت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

از خواص  گل کلم سنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱٫ ترشی گل کلم کاهش باعث رشد سلولهای سرطانی، هضم بهتر غذا ،پیشگیری از آرتروز و سرطان می باشد.

۲٫ فیبر موجود در گل کلم باعث سیری و از دست دادن وزن می شود .

۳٫ ترشی گل ‌کلم شامل آنتی‌اکسیدان‌ و سولفور است که فعالیت دفع سموم از کبد را تقویت می‌کند .

نتایج مطالعات نشان می دهند مصرف  ترشی گل کلم به دلیل فیبر و آب و سرکه به جلوگیری از یبوست کمک می کند و باعث حفظ دستگاه گوارش سالم و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می شود .

 

ترشی زیتون از انواع ترش های خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید این نوع ترشی را در منزل با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید.

ترشی ها از انواع چاشنی های خوشمزه و پرطرفدار هستند که در کنار پلو و گوشت و پاستا و … استفاده می شوند. ترشی زیتون و زیتون شور را می توان از محبوب ترین ترشی ها محسوب کرد که طرز تهیه ترشی زیتون و زیتون شور در منزل به راحتی امکان پذیر است.

ترشی بامیه و ترشی زیتون و ترشی فلفل سبز ترشی های خوشمزه ای هستند که دارای طعمی متفاوت می باشند و این نوع ترشی ها در کنار غذا ها اگه میل شوند طعم بی نظیری را به غذای شما می دهند.

ابتدا قارچ های خرد شده را با مقداری سرکه مخلوط کنید و زیتون ها را هم به دو قسمت تقسیم نمایید.

طرز تهیه ی ترشی زیتون عسلی

زیتون و هویج را به مخلوط سرکه و قارچ اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی زیتون سیر و موسیر و ففل دلمه ای و فلفل ترشی و نمک و زردچوبه و گلپر را به مواد مخلوط شده ترشی بیفزایید و همه مواد را هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند و در انتهای کار روغن زیتون را به مواد ترشی اضافه کنید.

1. ترشی زیتون را می توانید بعد از دو روز سرو کنید.
2. سرکه را باید به میزانی به مواد ترشی اضافه کنید که روی مواد را بگیرد.
3. می توانید روغن زیتون را در زمان سرو ترشی به آن اضافه کنید.

در این آموزش آشپزی با روش درست کردن ترشی زیتون آشنا شدید که امیدواریم از طعم بی نظیر این ترشی خوشمزه نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش دستور تهیه انواع ترشی کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در آشپزی ۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱ نظر 95,699 بازدید

طرز تهیه ترشی زیتون ، روش گرفتن تلخی زیتون ، روش شیرین کردن زیتون بدون سود ، شیرین کردن زیتون به روش سنتی ، سود زیتون چیست ، چگونه تلخی زیتون را بگیریم ، گرفتن تلخی زیتون با جوش شیرین ، شیرین کردن زیتون با نمک

شیرین کردن یا گرفتن تلخی زیتون، تهیه زیتون شور خانگی یا کنسرو زیتون به دو روش انجام میشود. روش شیرین کردن زیتون بدون سود و با سود را بخوانید.

میوه “زیتون” با وجود داشتن ارزش غذایی بالا و خواص دارویی منحصر بفرد بدلیل داشتن مزه تلخ و گس، هنگام چیدن از درخت غیرقابل مصرف است و برای مصرف باید آن را کنسرو و یا شیرین نمود.

برای شیرین‌کردن زیتون دو روش وجود داره:

طرز تهیه ی ترشی زیتون عسلی

در اینجا قصد داریم روش شیرین‌کردن زیتون یا تهیه زیتون شور را به هر دو روش به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

نکته:

از روش شکستن یا خراشیدن پوست زیتون فقط برای تهیه زیتون شور شکسته استفاده می‌شود و در روش دوم هرگز نباید از زیتون‌های آسیب‌دیده استفاده کرد.

از کنسرو زیتون نمی‌توان برای تهیه زیتون پرورده استفاده کرد زیرا هسته آن جدا نمی‌شود.

استفاده از مواد شیمیایی همیشه ضررهای خاص خود را دارد و همیشه انتخاب مواد غذایی سالم و اورگانیک توصیه می‌شود با این حال شما می‌توانید از هر روشی که دوست داشتید برای تهیه زیتون شور استفاده کنید. امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را برده باشید.

اصولا زیتون ها به سه صورت کنسروی – شکسته و بی هسته هستند . زیتون شکسته زیتونی است که  تلخی آن گرفته شده است و زیتون بی هسته همان زیتون کنسروی است (روغن کشی نشده است) و برای تهیه ی زیتون پرورده و یا تزیین کردن با فلفل قرمز و بسته بندی های خوشگل استفاده می شود.

پس از آنکه میوه های زیتون بر روی درخت به حداکثر رشد خود رسیدند و کمی از حالت رنگ سبز تیره به سبز روشن تغییر رنگ دادند ، میوه ها را چیده و پس از جداسازی برگ و زیتونهای نامرغوب و  آفت زده، میوه ها را توسط دستگاهی مخصوص  می شکنند، بطوریکه هسته زیتون سالم بماند و علت شکستن زیتون ،نفوذ آب جهت گرفتن تلخی زیتون می باشد.

در هرحال همه زیتون ها یک تلخی دارند و تنها راه گرفتن تلخی آنها خواباندن در آب نمک و شستشوی چند باره ی آنها است تا طعم تلخی آن به حد مورد انتظار شما از بین برود .( می توان در روز حدود سه الی چهار بار زیتون ها را می شویم و مجددا در آب نمک بریزیم ) در آخر که طعم مطلوب را پیدا کرد مجدا زیتون ها را در آب نمک بریزید شوری آن به اندازه ای باشد که خوراک آن برای شما مطبوع است (نه بی نمک و نه شور) و مثلا اگر در سطل های پلاستیکی سایز ماست های سه کیلویی می ریزی روی آن ۱ یا ۲ قاشق روغن زیتون و گلپر (یک قاشق ) بریز معمولا زیتون را در جای خنک می گذارند وسعی کن این جای خنک یخچال نباشد.

معمولا زیتون‌های سبز یا زیتون‌هایی که اندکی مانده تا رسیده شوند را برای مدتی در محلول‌های قلیایی می‌خوابانند تا تلخی گوشت آنها گرفته شود. سپس مدتی در آب می‌خوابانند و سرانجام در ظرف محتوی محلول کم‌نمک (مخلوط آب، نمک و سرکه) نگه می‌دارند یا اینکه از همان ابتدا فرآیند گرفتن تلخی را تنها با آب‌نمک انجام می‌دهند.

زیتون را به این روش حتی در خانه نیز می‌توان عمل آورد، اما به دلیل وقت‌گیر بودن این فرآیند، بیشتر مصرف‌کنندگان، زیتون آماده را ترجیح می‌دهند. بعضی از زیتون‌ها پس از عمل آوردن سیاه می‌شوند. اگر زیتون پس از بیرون آوردن از قلیاب مدتی در معرض هوا قرار ‌گیرد، رنگش به سیاهی می‌زند. البته رنگ زیتون بیش از همه به نوع آن مربوط می‌شود. در مورد محلول های قلیایی خوراکی ( ترکیب آب و بی کربنات ها مثل جوش شیرین و آهک (که برای مربای بالنگ استفاده می شود )

زیتون شور خانگی سالم و خوشمزه شما آماده است. همان‌طور که گفته شد، با استفاده از این روش همچنان کمی طعم تلخی در زیتون باقی می‌ماند و یکی از مصارف این زیتون‌های سبز شکسته، تهیه زیتون پرورده می‌یاشد.

۱۶ اسفند ۱۳۹۷

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

وَهُوَ الَّذِی أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَ‌جْنَا بِهِ نَبَاتَ کُلِّ شَیْءٍ فَأَخْرَ‌جْنَا مِنْهُ خَضِرً‌ا نُّخْرِ‌جُ مِنْهُ حَبًّا مُّتَرَ‌اکِبًا وَمِنَ النَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِیَهٌ وَجَنَّاتٍ مِّنْ أَعْنَابٍ وَالزَّیْتُونَ وَالرُّ‌مَّانَ مُشْتَبِهًا وَغَیْرَ‌ مُتَشَابِهٍ ۗ انظُرُ‌وا إِلَىٰ ثَمَرِ‌هِ إِذَا أَثْمَرَ‌ وَیَنْعِهِ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکُمْ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ ﴿٩٩﴾ «انعام» و اوست کسى که از آسمان، آبى فرود آورد؛ پس به وسیله آن از هر گونه گیاه برآوردیم، و از آن [گیاه‌] جوانه سبزى خارج ساختیم که از آن، دانه‌هاى متراکمى برمى‌آوریم، و از شکوفه درخت خرما خوشه‌هایى است نزدیک به هم. و [نیز ]باغهایى از انگور و زیتون و انار -همانند و غیر همانند- خارج نمودیم. به میوه آن چون ثمر دهد و به [طرز] رسیدنش بنگرید. قطعاً در اینها براى مردمى که ایمان مى‌آورند نشانه‌هاست. (۹۹) وَهُوَ الَّذِی أَنشَأَ جَنَّاتٍ مَّعْرُ‌وشَاتٍ وَغَیْرَ‌ مَعْرُ‌وشَاتٍ وَالنَّخْلَ وَالزَّرْ‌عَ مُخْتَلِفًا أُکُلُهُ وَالزَّیْتُونَ وَالرُّ‌مَّانَ مُتَشَابِهًا وَغَیْرَ‌ مُتَشَابِهٍ ۚ کُلُوا مِن ثَمَرِ‌هِ إِذَا أَثْمَرَ‌ وَآتُوا حَقَّهُ یَوْمَ حَصَادِهِ ۖ وَلَا تُسْرِ‌فُوا ۚ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الْمُسْرِ‌فِینَ ﴿١۴١﴾ «انعام» و اوست کسى که باغهایى با داربست و بدون داربست، و خرمابن، و کشتزار با میوه‌هاى گوناگون آن، و زیتون، و انار، شبیه به یکدیگر و غیر شبیه پدید آورد. از میوه آن -چون ثمر داد- بخورید، و حق [بینوایان از] آن را روز بهره‌بردارى از آن بدهید، و[لى‌] زیاده‌روى مکنید که او اسرافکاران را دوست ندارد. (۱۴۱) یُنبِتُ لَکُم بِهِ الزَّرْ‌عَ وَالزَّیْتُونَ وَالنَّخِیلَ وَالْأَعْنَابَ وَمِن کُلِّ الثَّمَرَ‌اتِ ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَهً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُ‌ونَ ﴿١١﴾ «نحل» به وسیله آن، کشت و زیتون و درختان خرما و انگور و از هر گونه محصولات [دیگر] براى شما مى‌رویاند. قطعاً در اینها براى مردمى که اندیشه مى‌کنند نشانه‌اى است. (۱۱) وَشَجَرَ‌هً تَخْرُ‌جُ مِن طُورِ‌ سَیْنَاءَ تَنبُتُ بِالدُّهْنِ وَصِبْغٍ لِّلْآکِلِینَ ﴿٢٠﴾ «مؤمنون» و از طور سینا درختى برمى‌آید که روغن[زیتون] و نان خورشى براى خورندگان است. (۲۰) اللَّـهُ نُورُ‌ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ ۚ مَثَلُ نُورِ‌هِ کَمِشْکَاهٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَهٍ ۖ الزُّجَاجَهُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّ‌یٌّ یُوقَدُ مِن شَجَرَ‌هٍ مُّبَارَ‌کَهٍ زَیْتُونَهٍ لَّا شَرْ‌قِیَّهٍ وَلَا غَرْ‌بِیَّهٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ‌ ۚ نُّورٌ‌ عَلَىٰ نُورٍ‌ ۗ یَهْدِی اللَّـهُ لِنُورِ‌هِ مَن یَشَاءُ ۚ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ وَاللَّـهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ ﴿٣۵﴾ «نور» خدا نور آسمانها و زمین است. مَثَل نور او چون چراغدانى است که در آن چراغى، و آن چراغ در شیشه‌اى است. آن شیشه گویى اخترى درخشان است که از درخت خجسته زیتونى که نه شرقى است و نه غربى، افروخته مى‌شود. نزدیک است که روغنش -هر چند بدان آتشى نرسیده باشد- روشنى بخشد. روشنىِ بر روى روشنى است. خدا هر که را بخواهد با نور خویش هدایت مى‌کند، و این مَثَلها را خدا براى مردم مى‌زند و خدا به هر چیزى داناست. (۳۵) وَزَیْتُونًا وَنَخْلًا ﴿٢٩﴾ «عبس» و زیتون و درخت خرما، (۲۹) وَالتِّینِ وَالزَّیْتُونِ ﴿١﴾ «تین» سوگند به [کوه‌] تین و زیتون، (۱)

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “f5c33189fe2f320f65f16ebe103afa7d” );document.getElementById(“cee805f48c”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

طرز تهیه ی ترشی زیتون عسلی
طرز تهیه ی ترشی زیتون عسلی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *