طرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی
طرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی

کباب بلدرچین

کباب بلدرچین یکی از انواع کباب های لذیذ و خوشمزه ایرانی است که از کباب های نوین محسوب می شود. این کباب خوشمزه به دلیل استفاده از گوشت بلدرچین علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد برای بدن نیز خاصیت های زیادی دارد.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کباب بلدرچین تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کباب تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش کباب بلدرچین با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی

دستور پخت

دوره مقدماتی php

برای تهیه کباب بلدرچین خوشمزه ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و چند لیوان آب داخل آن بریزید. در ادامه پیاز را خرد کنید و به همراه گوشت بلدرچین ، مقداری زردچوبه و برگ بو به قابلمه اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب آن به جوش بیاید.

اجازه دهید بلدرچین به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب جوش بماند تا علاوه بر اینکه نیم پز شود بوی زهم آن نیز گرفته شود. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و پس از اینکه کمی خنک شد گوشت بلدرچین را از آن خارج کنید.

در مرحله بعدی پوست روی گوشت بلدرچین را جدا کنید و بلدرچین را به شکل قطعات مناسب برای کباب کردن خرد کنید. در مرحله بعدی باید گوشت بلدرچین را طعم دار کنید برای این منظور گوشت بلدرچین را داخل یک کاسه مناسب بریزید.

سپس روغن زیتون را به همراه زعفران دم کرده ، آبلیموی تازه ، پاپریکا و مقداری نمک و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. پیاز باقیمانده را هم خرد کنید و به کاسه اضافه کنید. مواد را با دست زیر و رو کنید تا به تمام نقاط گوشت بلدرچین برسند.

پس از اینکه مواد را به خوبی مخلوط کردید یک سلفون روی کاسه بکشید و آنرا به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت طعم دار و نرم شود. پس از گذشت ۲ ساعت کاسه را از یخچال خارج کنید و گوشت بلدرچین را به سیخ بکشید.

در ادامه منقل را آماده کنید و توجه داشته باشید که در زمان کباب کردن بلدرچین ها حتما ذغال ها کاملا سرخ شده باشند. زیرا خام بودن ذغال ها علاوه بر اینکه باعث می شود کباب شما بوی دود بگیرد برای سلامتی نیز بسیار مضر است.

سیخ ها را روی منقل قرار دهید سپس در زمان های مناسب به صورت متداوم سیخ ها را بچرخانید تا تمام قسمت های گوشت به صورت یکسان کباب شود. در میانه پخت کباب ها کره را ذوب کنید و با مقداری زعفران دم کرده مخلوط کنید.

مخلوط زعفران و کره را در مراحل پایانی پخت کباب با قلمو روی گوشت ها بمالید. این کار علاوه بر اینکه کباب را لذیذ تر می کند از خشک شدن کباب نیز جلوگیری می کند. در پایان کباب بلدرچین را به همراه نان یا برنج سرو کنید.

نکات تهیه کباب بلدرچین

همانطور که در ابتدای دستور گفته شد حتما قبل از اینکه بخواهید گوشت بلدرچین ها طعم دار کنید ، آنها را به همراه موادی مثل پیاز ، برگ بو ، چوب دارچین ، زردچوبه و … چند دقیقه بجوشانید تا بوی زهم موجود در گوشت رفع شود و در پایان کباب تان عطر خوبی داشته باشد.

همچنین ببینید

کباب بلدرچین یکی از کباب های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که به خاطر استفاده از گوشت بلدرچین طعم بسیار لذیذی دارد. اگر از طعم جوجه کباب خسته شده اید و دنبال تنوع هستید ، می توانید برای خانواده کباب بلدرچین تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب بلدرچین تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب بلدرچین در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا گوشت بلدرچین را به همراه ۳ لیوان آب ، ۱ عدد پیاز خرد شده و مقداری برگ بو در یک قابلمه قرار می دهیم تا گوشت بلدرچین تقریبا نیم پز شود و آب داخل قابلمه تقریبا تبخیر شود. پس از اینکار پوست روی گوشت بلدرچین را جدا می کنیم.

و بلدرچین را به قطعات کوچکتر تبدیل می کنیم تا راحت تر کباب شود. یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و گوشت بلدرچین را داخلش می ریزیم ، سپس روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش ، زعفران دم کرده ، پاپریکا ، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم.

پیاز باقیمانده را هم خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط گوشت بلدرچین برسند. سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و برای مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت طعم دار شود.طرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی

پس از گذشت این زمان گوشت بلدرچین را سیخ می کنیم. در یک کاسه کوچک کره را آب می کنیم. پس از قرار دادن سیخ ها روی حرارت مرتب روی کباب ها کره می مالیم تا خشک نشوند. نکته مهم اینست این کباب را باید با حرارت ملایم درست کنیم.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

طرز تهیه بلدرچین کبابی توسط سرآشپز کنتینانتال مصطفی حسینی در شبکه تلویزیونی سلامت

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

بلدرچین پرنده ای کوچک است که بسیار خوشمزه می باشد و دارای ارزش غذایی بالایی است شما می توانید این غذای خوشمزه را در منزل نیز تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بلدرچین را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

گوشت بلدرچین خوشمزه و خوش طعم است و سرشار از امگا 3 و ویتامین های a, b, c است بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را که خواص زیادی دارد در برنامه غذایی کودکان خود قرار دهید. طرز تهیه بلدرچین کباب شده را در این مطلب در اختیار شما کدبانو های ایرانی قرار داده ایم.

گوشت بلدرچین کباب شده مانند جوجه کباب و جوجه چینی و کباب کوبیده بسیار پرطرفدار است اگر می خواهید گوشت بلدرچین را کباب کنید باید قطعات این گوشت خوشمزه را با دقت زیاد تهیه کنید تا گوشت بلدرچین کباب شده نرم و خوش طعمی را طبخ کنید. در این بخش از آشپزی آرگا طرز پخت بلدرچین خوشمزه را ملاحظه خواهید کرد.

گوشت بلدرچین : 1 کیلو و 200 گرم
آب لیمو ترش : 2.5 گیمانه
روغن زیتون : 1/2 پیمانه
کرفس خرد شده : به میزان لازم
جعفری شاخه ای : به میزان لازم
پاپریکا : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
پیاز : 3 عدد
زعفران : به میان لازمطرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی

ابتدا بلدرچین را تمیز کنید. و بعد از تمیز کردن بلدرچین ها آن ها را با 3 لیوان آب و 2 عدد پیاز خرد شده و ساقه کرفس و چند ساقه جعفری در قابلمه ای مناسب قرار دهید و نیم پز کنید. بعد از اینکه گوشت بلدرچین را نیم پز کردید با کمک کارد تیزی پوست آن را جدا کنید و سپس ناحیه های سینه و ران را هم از گوشت بلدرچین جدا کنید و بعد از جدا کردن این قسمت ها استخوان های سینه بلدرچین را بیرون آورید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بلدرچین روغن زیتون و آبلیمو و نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس برش های گوشت بلدرچین را در سس تهیه شده بخوابانید و بعد همانند جوجه کباب قطعه های بلدرچین را به سیخ بکشید و آن ها را بر روی حرارت ملایم کباب کنید. توجه داشته باشید که باید زمان طولانی تری را صرف کباب کردن گوشت بلدرچین کنید و حرارتی را که این گوشت بر روی آن کباب می شود باید ملایم باشد و هم چنین در هنگام کباب کردن برش های گوشت بلدرچین باید مرتب به آن ها سس روغن زیتون و آبلیمو را بزنید تا کباب بلدرچین کاملا پخته و به خوبی برشته شود.

برای کباب کردن بلدرچین های جوان نیازی نیست که آن ها را نیم پز کنید می توانید آن ها را همانند جوجه کباب در سس بخوابانید و سپس کباب کنید.

بعد از این که بلدرچین ها به خوبی کباب شدند می توانید آن ها را در درون دیس مناسبی قرار دهید و با کمک سبزیجات تازه این گوشت های کباب شده خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید می توانید برای تزیین بلدرچین کباب شده از روش های تزیین جوجه کباب نیز استفاده نمایید. امیدواریم از تهیه و پخت بلدرچین در منزل و میل کردن آن نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

آموزش متفاوت نحوه درست کردن بلدرچین کبابی توسط سرآشپز کنتینانتال مصطفی حسینی در شبکه تلویزیونی سلامت برنامه سیب نقره ای

طرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی
طرز تهیه گوشت بلدرچین کبابی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *