طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران
طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران

طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران

دوره مقدماتی php

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

دستور تهیه کیک مرغ

 

 مواد لازم کیک مرغ :

 

 

طرز تهیه کیک مرغ :

*. سینه های مرغ را بپزید و ریش ریش کنید و به همراه تخم مرغ های پخته ریز خرد شده ، پیازچه خرد شده ، ماست خامه ای ، سس مایونز ، گردو خرد شده ، خیارشور ، نمک و فلفل داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید.

*. اشیه های تیره رنگ نان تست را جدا کنید ، مقداری از نان های تست را کف سینی بچینید و مقداری از مواد روی ان بریزید و خوب پخش کنید و به همین ترتیب لایه بعدی را قرار دهید و در انتها نیز با یک لایه از سس کیک مرغ را بپوشانید.

*. پس از اتمام کار سینی مواد را با روکشی نایلونی بپوشانید و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم مواد جذب نان شود ، پس از این مدت از یخچال خارج کرده و با جعفری خرد شده ، مرغ پخته ، گوجه فرنگی گیلاسی ، ذرت ، هویج و هر چیزی که دوست دارید تزئین و سرو کنید.

*. نکته ها : مقدار موادی که استفاده میکنید بستگی به سلیقه خودتان دارد ، میتوانید بعضی مواد را کمتر و بعضی ها را بیشتر کنید اما دقت کنید که غلظت مواد باید همانند سالاد الویه باشد ؛ استفاده از تخم مرغ سلیقه ای میباشد.

 

خواص پیازچه :

*. حاوی ویتامین A و C است. قسمت سفید آن حاوی کلسیم نیز می باشد.گردش خون را تسریع می بخشد و ویتامین B1 را جذب می کند تا استرس و خستگی کاهش پیدا کند.برای برطرف کردن گلودرد، قسمت سفید آن را خرد کنید و در کیسه پارچه ای ببندید و بخار کنید.

*. تا برای کمپرس داغ آماده شود.می توانید زنجبیل رنده شده و نمک نیز به پیازچه اضافه کنید. کیسه پارچه ای را در حوله بپیچید و روی گلو، سینه، کف پا، کف دست، پشت یا زیر بغل قرار دهید. با ایجاد تعریق باعث کاهش درد و حرارت بدن می شود.

 

اختصاصی آکاایران

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران

آرایش

مدل مو

مدل لباس

شیرینی پزی – انواع کیک – روش تهیه کیک مرغ 

شاید خیلی ها وقتی اسم کیک را می شنوند، یاد خامه ی زیاد می افتند، اما در این بخش از سایت آکاایران قصد داریم کیک مرغ را به شما آموزش دهیم که غذای عالی و خوشمزه است، این یک غذای مجلسیه که برای میز شام خیلی عالی به نظر میرسه البته آسونه اما با آکاایران :

کیک مرغ

 طرز تهیه:

گردو را ریز خرد کنید، ژامبون مرغ را هم ریز خرد کنید. سپس سیـ-ـنه مرغ را با پیاز و نمک و فلفل و کمی آب لیمو پخت ریشه ریشه کنید. پیازچه ها را شسته و ریز به صورت حلقه حلقه خرد کنید ( هم خود پیاز هم برگهای آن را)، حالا سس ما*-یونز و ماست و خامه را با هم مخلوط کنید، بهتر است که این سس در چند مرحله و به اندازه کم درست کنید چون میزان مصرفی سس بستگی به مواد شما دارد که چقدر سس جذب کند. حالا همه مواد خرد شده را باهم داخل آسیاب سبزی خورد کن آکا بریزید، سس را به نسبت یک به سه ماست و سس به مواد اضافه کنید تا مایه کیک به صورت ملات نرم در بیاید.


کیک مرغ

بهتر است که کیک همین دو طبقه باشد، اگر ارتفاع کیک بیش از این بشود ممکن است لایه های کیک از هم جدا بشوند، روی لایه آخر و دیواره اطراف را با سس ما*-یونز بپوشانید، برای رنگی کردن لایه روی کیک می توانید از آب هویج، آب لبو، آب تره، سس گوجه فرنگی و… استفاده کنید.

حالا دیواره های اطراف کیک را با کاهوی ریز خرد شده یا همان پیازچه های خرد شده تزئین کنید، روی کیک را هم با سلیقه خودتان با هویج رنده شده یا پودر گردو یا پیازچه و یا هر مواد دیگری که عطر و طعم کیک را تغییر ندهد می توانید تزئین کنید.ویرایش و تلخیص: آکاایران

سایت شیرینی پزی ، ، پخت انواع شیرینی با آکا ، آکاایران

طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

طرز تهیه کیک مرغ

 

مواد لازم کیک مرغ و گردو :

 

 

طرز تهیه کیک مرغ و گردو :

*. آکاایران : سینه های مرغ را بپزید سپس خرد کنید و درون مخلوط کن بریزید و تخم مرغ های پخته خرد شده ، تره خرد شده ، ماست ، سس مایونز ، گردو خرد شده ، نمک و فلفل را به ان اضافه کرده و تا اندازه ای که مواد باهم ترکیب شوند میکس نمائید.

*. بنا : حاشیه های نان تست را برش بزنید و بردارید ، مقداری از نان های تست را کف سینی بچینید و مقداری از مواد روی ان بریزید و خوب پخش کنید و به همین ترتیب لایه بعدی را قرار دهید و در انتها نیز با یک لایه از سس کیک مرغ را بپوشانید.

*. پس از اتمام کار سینی مواد را با روکشی نایلونی بپوشانید و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم مواد جذب نان شود ، پس از این مدت از یخچال خارج کرده و در اندازه های مورد نظر برش بزنید و با کمی زیتون یا گوجه و سبزی معطر تزئین کنید و سرو نمائید.

*. نکته ها : مقدار موادی که استفاده میکنید بستگی به سلیقه خودتان دارد ، میتوانید بعضی مواد را کمتر و بعضی ها را بیشتر کنید ، غلظت مواد باید همانند سالاد الویه باشد.

 

خواص آویشن :

*. افرادی که دچار گرفتگی و دردهای عضلانی و مفصلی به خصوص روماتیسم هستند  حمام آویشن برایشان بسیار مفید است.آویشن یکی از بهترین داروهای گیاهی برای تقویت اعصاب، درمان افسردگی، خستگی و بی خوابی مفید است و مصرف آن موجب کاهش فشارخون و چربی خون می شود.

*. آویشن ضدتشنج و ضد صرع و ضد نفخ بوده و برای تقویت بینایی و معده هم مفید است.در طب سنتی از این گیاه به عنوان ضد اسپاسم، رفع تنگی نفس و سرفه و سوع هاضمه ودرمان سیاه سرفه، برونشیت، عفونت ریه، سرماخوردگی، آنفلوآنزا و برای درمان نفخ و گرفتگی های عضلانی استفاده می شود.

 

اختصاصی آکاایران

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران

آرایش

مدل مو

مدل لباس

 

 

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

 

مواد لازم تهیه کیک مرغ :

 

 

طرز تهیه کیک مرغ :

*. آکاایران : مرغ رو می پزیم و ریش ریش میکنیم . تخم مرغ رو رنده میکنیم.خیارشورو تو یه ظرف جدا رنده میکنیم و آب خیارشور رو میگیریم. هویج رو رنده میکنیم. جعفری و پیازچه رو خوب شسته و خرد میکنیم.

 

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

 

*. همه ی مواد را با ترکیب سس ها و نمک و فلفل مخلوط می کنیم.

 

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

 

*. کناره های نان های تست را می بریم، و در ظرفی که می خواهیم کیک را سرو کنیم .

 

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

 

طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران

*. یک ردیف از نان تست می چینیم و رویش یک لایه از مایه ی مرغ را روی نان ها پخش میکنیم و روی مواد کمی ذرت شیرین یا نخود سبز پخته میپاشیم .

 

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

 

*. و باز یک لایه نان تست روی مواد گذاشته و به همان ترتیب قبل عمل می کنیم .

 

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

 

*. نکته : من کیک رو در ۴ ردیف  ۳ تایی نون درست کردم که به شکل مستطیل در آمد. میشه کیک رو در ۳ ردیف ۴ تایی نون درست کرد که به شکل مربع در بیاد.

*. روی کیک را با پلاستیک فریزر می پوشانیم و چند ساعت کیک را در یخچال گذاشته تا جا بیفتد و سپس تمام سطح و دیواره ی کیک را سس مایونز می مالیم و به دلخواه تزیین میکنیم .

 

طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

 

*. میتونیم نون تست رو بعد از اینکه کناره هایش رو بریدیم به شکل مثلث ببریم و سالاد مرغ رو بین دو تکه از نونها قرار دهیم و روشو به دلخواه تزیین کرده و زیرشو کاغذ شیرینی قرار میدیم تا شکل شیرینی تر رو تداعی کنه به جای سالاد مرغ از سالاد الویه هم میتونیم استفاده کنیم!!

 

خواص هویج :

*. هویج، تصفیه و تمیز کردن کبد را با خارج کردن صفرا و چربی ها انجام می دهد و کلیه ها را تقویت می کند.

*. خوردن هویج برای تمیز کردن و استحکام دندان ها مفید است.

*. هویج دارای هورمونی است که مانند انسولین عمل می کند و قند خون را تنظیم می کند. لذا برای بیماران دیابتی بسیار مفید است.

*. افراد زیادی هستند که برای محافظت پوست شان در برابر اشعه خورشید، هویج می خورند.اما شما مراقب باشید، زیرا هویج پوست تان را از سوختگی آفتاب محافظت نمی کند.

 

اختصاصی آکاایران

 

آموزش آشپزی ، ، آموزش پخت انواع غذای ایرانی ،غذای فرنگی و سنتی

آکا ایران: ذرت و خیار شور و نخود سبز و سینه مرغ فلفل دلمه ای و عصاره مرغ +نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز را با هم مخلوط میکنیم و به آن سس مایونز میز نیم و بصورت لایه ای میان نان تست میگذاریم (لایه آخر باید نان تست ب اش د)روی کیکمان را سس مایونز میکشیم و تزیین میکنیم. به گزارش آکا ایران: من برای تزیین از خیار سبز و هویج و گوجه استفاده کردم بهمراه کمی خلال پسته و مغز گردو … میتونید برای تزیین از هرچیز دیگه ای هم استفاده کنید مانند( جعفری / نخود سبز/ ذرت شیر ین/ خیار شور ) ashpazi /chiken1/news20177318381090673.html”> طرز تهیه کیک مرغ با نون تست آکا ایران: طرز تهیه کیک مرغ با نون تست .منبع :

[
مشاهده متن کامل

طرز تهیه کیک مرغ با نون تست -آکا

آکاایران
]


تلفن : 02166189404


فکس : 02166182517

آدرس : تهران – كيلومتر 7 بزرگراه فتح – خروجی خلیج – شرکت ویتانا


کد پستی : 3911-13869


پست الکترونیکی : info@madarclub.com

طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران


با ثبت نام در باشگاه مادران و کسب امتیاز


از مزایای متعدد جوایز، قرعه کشیها، طرحهای


حمایتی، مشاوره پزشکان، گفتگو با دوستان


خوب و… برخوردار خواهید شد:


http://www.madarclub.com/fa/sign-in


اهداف بزرگی در راه است با ما باشید…

کیک مرغ

کیک مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با گوشت مرغ تهیه می شود. این کیک خوشمزه از نظر مواد و ظاهر شباهت زیادی به سالاد الویه دارد و مانند سالاد الویه بیشتر برای جشن های تولد سرو می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۶ نفر کیک مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری کیک مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کیک مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر

طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران

دستور پخت

ابتدا در قابلمه ای آب می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوش بیاید سپس یک عدد پیاز کوچک را پوست می گیریم و می شوییم و از وسط نصف می کنیم و به همراه یک چوب دارچین داخل آبجوش می اندازیم و سینه مرغ ها را نیز در قابلمه آب جوش می گذاریم

تا به مدت ۳۰ دقیقه خوب پخته شوند.(همیشه مرغ را در آب جوش می گذاریم تا بپزد) تخم مرغ ها را در کیسه فریزر قرار می دهیم و در قابلمه ای می گذاریم و تا روی آن ها آب می گیریم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا آبپز شوند.

سینه های پخته شده را در آبکش می گذاریم تا خنک شوند و بعد استخوانهای آن را جدا می کنیم و با چاقو سینه مرغ را ریش ریش می کنیم و در یک کاسه می ریزیم.سپس تخم مرغ ها را پوست می گیریم و رنده می کنیم

و داخل کاسه مرغ می ریزیم و آنگاه پیازچه ها و جعفری را می شویییم و روی تخته خرد می کنیم به مواد اضافه می کنیم و بعد ماست خامه ای و ۱%۲سس مایونز ،خیارشور خرد شده و فلفل سیاه،نمک را به مواد اضافه می کنیم

و گردو ها را با چاقو خرد می کنیم و روی مواد می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم تا همه مواد با هم یکدست شوند. نان های تست را روی تخته اشپزخانه قرار می دهیم و لبه های آن ها را با چاقو می گیریم و کف ظرف مان را تا جایی که امکان دارد

نان تست می چینیم و روی آن ها مقداری از مواد گوشت را می ریزیم تا نان ها مشخص نباشند سپس روی آن ها مجددا نان تست می چینیم،همین طور یک لایه نان تست می چینیم و لای بعدی مواد مرغ را می ریزیم تا موادمان تمام شود

و روی مواد مرغ را سس مایونز باقیمانده را می ریزیم و همه ی بقاط کیک را با سس می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت کیک مرغ را در یخچال قرار می دهیم تا مواد جذب نان تست شوند. کیک را از یخچال خارج می کنیم و با گوجه فرنگی ،جعفری و یا ذرت تزئین می کنیم.نوش جان

عکس از maryam_zakizadeh31

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران
طرز تهیه کیک مرغ و گردو آکاایران
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *