طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست
طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست

نبض ما مرجع پزشکی و سلامت – دانستنیهای سلامت و مشاوره پزشکی

نبض ما– کسانی که با شیر و فرآورده های شیری مشکل داشته یا کیک های بدون شیر را دوست دارند، انواع کیک بدون شیر را می توانند تهیه و مصرف کنند. بسیاری از دستور العمل های کیک ها، معمولا حاوی تخم مرغ و محصولات لبنی است، اما این موضوع نباید مانعی برای لذت بردن از یک دسر خوب باشد. بنابراین  در صورتی که  لبنیات را از رژیم خود حذف کرده  یا آن را محدود کرده اید، می توانید از دستور کیک بدون شیر ، استفاده کنید.

دستور این کیک بدون شیر بسیار ساده است و می توانید آن را در حدود ۵ دقیقه درست کنید. بنابراین، شما می توانید در کوتاه ترین زمان، دسر مورد علاقه خود  را تهیه کنید.

یک کاسه بزرگ را برای این کار آماده کرده و  یک و نیم فنجان آرد را در کاسه بریزید. سپس ۱ قاشق پودر قند به آن اضافه کنید. پس از آن  ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو به این مواد اضافه کرده و هم بزنید.

طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست

دوره مقدماتی php

سعی کنید تمام مواد به خوبی مخلوط شده و به خوبی آن را هم بزنید. سپس ½ قاشق چایخوری نمک نیز به مواد اضافه کنید. اضافه کردن کمی نمک به هر دستور غذا یا در تهیه کیک باعث می شود، کیک طعم بهتری به خود بگیرد. بنابراین، کمی نمک به مواد اضافه کنید. این مواد را آنقدر هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست و سفت در آید.

پس از مرحله اول که شامد مواد جامد بود، در این مرحله، ۵  قاشق غذاخوری (حدود ۱ فنجان) روغن نباتی به مخلوط خمیری شکل اضافه کنید و پس از آن ۱ قاشق چای خوری عصاره وانیل و سپس ۱ قاشق چای خوری سرکه سفید اضافه کنید. شما می توانید کمی جوش شیرین به این کیک بدون شیر اضافه کنید تا حالت پف کردگی به کیک بدهد.

البته به جای جوش شیرین می توانید از سرکه سفید هم استفاده کنید تا نتیجه مطلوب به دست آید. علاوه بر این، سرکه سفید طعم بسیار مطبوعی به این کیک می دهد. پس از افزودن این مواد، مجددا مخلوط را هم بزنید و ورز دهید تا شکل اصلی و حالت سفت آن حفظ شود. در این مرحله دقت کنید که برای اطمینان از آماده شدن خمیر، زمانی که خمیر به دست های شما نچسبد، این خمیر یک خمیر مطلوب است.

پوره خمیر را در کاسه مایکروویو قرار دهید. البته دقت کنید که کف کاسه با روغن چرب شده باشد. خمیر را به صورت صاف و یکدست، درون کاسه چرب شده بریزید. شما می توانید قبل از این کار از طریق یک برس، تمام سطح کاسه را چرب کنید. چرب کردن کاسه سبب می شود که کیک پس از پختن به کاسه نچسبد.

روی کیک اسفنجی یا همان خمیر را با ورقه نازکی بپوشانید. کاسه را درون فر با حرارت ۱۷۷ درجه سانتی گراد، به مدت یک ساعت بگذارید. البته لازم است فر یک ساعت قبل روشن و گرم شده باشد.

شما می توانید یک خلال دندان را در کیک خانگی خود فرو ببرید؛ در صورتی که خمیر کیک به خلال دندان نچسبد، کیک شما آماده است. شما می توانید برای تهیه این کیک ساده از ظرف مخصوص کیک یا ظرف های مخصوص پخت کیک استفاده کنید.

برای تزیین این کیک بدون شیر می توانید از پودر قند یا خامه خانگی و شکلاتی استفاده کنید؛ این کار بسته به میل و ذائقه هر فردی دارد. شما می توانید از هر نوع میوه و شکلات و خامه ای برای تزیین این کیک استفاده کنید. لازم به ذکر است که پس از تهیه خمیر اجازه ندهید این خمیر بیشتر از یک ساعت استراحت کند.

همچنین شما می توانید شکر قهوه ای را به عنوان یک شکر سالم تر به جای شکر سفید یا پودر قند استفاده کنید. برای پخت کیک در حجم کمتر می توانید از ظرف ماکروویو استفاده کنید. استفاده از آرد سفید ساده نیز می تواند جایگزین آرد برنج شود. اکنون شما می توانید از این دسر خوشمزه بدون شیر برای یک عصرانه دلپذیر استفاده کنید.

طرز تهیه کیک خوشمزه شکلاتی بدون شیر مانند خیلی از کیک های اسفنجی، بسیار ساده است. دستور پخت کیک ساده شکلاتی را در زیر آورده ایم:

در ابتدا فر را در ۱۷۷ درجه سانتی گراد روشن کنید. شما می توانید با افزودن مواد به مواد تشکیل دهنده، کیک بزرگ تری آماده و این دستور العمل را دو برابر کنید. اما لازم است که ظرف شما زیاد کوچک نباشد.

مواد لازم را در یک کاسه ریخته و مخلوط کنید. بهتر است آرد را آهسته آهسته به مواد کیک شکلاتی اضافه کنید. در ابتدا مواد خشک را با هم مخلوط کرده و کاملا هم بزنید و سپس مواد مایع را از جمله عصاره وانیل و روغن و غیره را اضافه کرده و هم بزنید تا خمیری یکدست از کیک بدون شیر شکلاتی ایجاد شود.

سپس ظرف مخصوص کیک ساده یا ظرف فر را چرب کرده و خمیر را درون آن قرار دهید. زمان لازم پخت را تنظیم کرده و بگذارید کیک شکلاتی تان یک ساعت در فر بماند. پس از آماده شدن کیک، می توانید از مواد مورد علاقه خود مانند خامه برای تزیین آن استفاده کنید. این کیک خانگی خوشمزه یک دسر عالی و لذت بخش برای کودکان است.

دستور پخت کیک موز بدون شیر می تواند کیکی مقوی برای دوستداران موز باشد. می توانید بهترین کیک موز را بدون شیر در کوتاه ترین زمان ممکن تهیه کنید.

موز خام را در مخلوط کن ریخته و به شکل پوره در بیاورید. سپس تخم مرغ ها را به موز اضافه کرده و هم بزنید. این مخلوط را کاملا هم زده تا به شکل یکدست در آید. سپس در یک کاسه جداگانه، آرد، شکرو بقیه مواد را اضافه کرده و به خوبی هم بزنید.

 سپس پودر کاکائو را به مواد آرام آرام اضافه کرده و هم بزنید. اکنون تمام مواد کیک خانگی را با هم مخلوط کرده و آنقدر هم بزنید تا خمیری یکدست و پف کرده به دست آید.

نیم ساعت خمیر را بگذارید تا استراحت کند و پس از آماده شدن خمیر کیک، فر را از قبل در ۳۶۰ درجه فارنهایت (۱۸۰ درجه سانتیگراد) به مدت ۱ ساعت گرم کرده و مخلوط  خمیری آماده شده را در ظرف کیک قرار داده و درون فر بگذارید. پس از یک ساعت کیک موز بدون شیر آماده است.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

زردچوبه برای لاغری؛ آیا زردچوبه برای کاهش وزن مفید است؟

۷ خاصیت درمانی نارنج و تداخل آن با داروها

نکاتی درباره تغذیه پیش از بارداری که باید بدانید

طرز تهیه قهوه‌ ترک و خواص درمانی آن

۵ خواص درمانی خرمالو که نمی دانید

۱۲ فواید شگفت انگیز خرما

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

دکتر سلام

زیبایی و جوانسازی به کمک فیلرها یا ژل ها+ فیلم (دکتر صمیمی)

راه های مقابله با ابتلا به زگیل تناسلی +ویدئو

تاثیر چاقی در فشار خون بالا

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

برای چه بیماری هایی به متخصص اورولوژی مراجعه کنیم؟

عوارض و علل گذاشتن باطری قلب +ویدئو

جشنواره فجر

اعلام اسامی نامزدهای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

جشنواره ۳۷/ معرفی و گزارش نشست خبری فیلم سرخپوست

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم متری شش و نیم به کارگردانی سعید…

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم شبی که ماه کامل شد اثر نرگس آبیار

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم طلا به کارگردانی پرویز شهبازی

جشنواره ۳۷/ معرفی فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان…

ویدیو های سلامت

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

عوامل موثر در افزایش قد بعد از بلوغ

شایع ترین سرطان در بین زنان

آیا اعتیاد به پورنوگرافی قابل درمان است؟

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

مطالب پیشنهادی

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

عمل لابیاپلاستی برای این زنان ممنوع است!

مزایا و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

گردشگری سلامت یا توریسم درمانی چیست؟

آنچه را که باید درباره کاربرد اسکن استخوان بدانید

هزینه آزمایش ایدز چقدر است؟

چه زمانی تست پاپ اسمیر انجام شود؟

زگیل تناسلی از تشخیص تا درمان +ویدئو

بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

روش های خانگی رفع چین و چروک صورت +ویدیو

طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست

توپ تاپ

هتل های شیراز

رزرو هتل

بلیط هواپیما چارتر

مجله اینترنتی قرن بیست و یک

گلچین بروزترین و جدیدترین مطالب اینترنت

اصلا وقتی که صحبت از کفش به وسط می‌آید، توجه همه‌ی خانم‌ها به طور اتوماتیک جلب می‌شود. تقریبا همه‌ی خانم‌ها یک جفت کفش دارند که لای پر قو ازش نگه‌داری می‌کنند و فقط در مواقع خاص آن را می‌پوشند. اما هر کفش موقعیت مخصوص به خود را دارد که بهتر است در هر شرایطی از کفش مناسب با همان موقعیت استفاده کرد. مثلا بهتر است که از کفش‌های اکلیلی و نگین‌دار تنها برای مهمانی‌های شب و رسمی و برای سرکار رفتن از کفش‌های پاشنه بلند ساده‌تر به جای آنها استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم که 15 و کاربرد هر کدام را معرفی کنیم.

این کفش را با خیال راحت می‌توانید همه جا بپوشید، از رفتن به سر کار گرفته تا خرید و مهمانی. این کفش هم اسپرت است و در عین حال خانمانه. پس لازم نیست نگران باشید که حتما باید این کفش را با لباس‌های رسمی زنانه بپوشید، با شلوار جین، تاپ اسپرت، شومیز، مانتوی رسمی، مانتوی راحتی، سارافون و حتی پیراهن نیز می‌توانید این کفش را بپوشید.

طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست

این کفش حکم مرخصی برای پاها را دارد، بعد از چند روز پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار و رسمی، این کفش را به پا کنید و بگذارید پاهای‌تان استراحت کنند. علاوه بر این، می‌توانید هنگام پیاده روی، گردش، رفتن به پیک نیک و پارک و خصوصا زمان خرید این کفش ها را به پا کنید و ساعت‌ها راه بروید، بدون اینکه پاهای‌تان خسته شود.

دیگر نیازی نیست که در مدح ورزش کردن و باشگاه رفتن بگوییم. اما این نکته را گوشزد می‌کنیم که استفاده از کفش مناسب برای باشگاه به غایت مهم است و رعایت نکردن این موضوع باعث وارد شدن صدمات جدی و بعضا دائمی به ستون فقرات، پاها و بدن می‌شود. کفش مناسب برای باشگاه همان کتانی‌های به اصطلاح رانینگ است که لژ نرم و بلند دارند تا به ستون فقرات فشاری وارد نشود.

اگر به تصاویر افراد مشهور نگاهی کرده باشید، دیده‌اید که این در میان آنان بسیار پرطرفدار است. کفشی که هم توان با دامن، هم شلوار جین، هم شلوار کتان و هم پیراهن بپوشید و زیبا و خوشتیپ باشید. به خودتان سخت نگیرید، این کفش را می‌توانید در همه‌ی فصل‌ها بپوشید.

با شروع فصل گرما، همه دوست داریم که صندل بپوشیم و پاهای‌مان از کفش هایی که در فصل‌های قبلی پوشیده‌ایم استراحتی بکنند و نفس بکشند. یکی از گزینه‌های خوب برای این کار، صندل وِج است. با مدل پاشنه‌ای که دارد، می‌توانید کفش پاشنه بلندی به پا کنید که خیلی هم رسمی نیستند.

این کفش را هم می‌توان خیلی جاها پوشید، مثلا با دوستان به شام رفتن، مصاحبه‌ی شغلی، جلسات کاری و غیره.. این کفش حالت بسیار باوقار و رسمی‌ای دارد که می‌توانید هرجایی قصد خوشتیپ شدن دارید، آن را بپوشید.

اگر دوست دارید کفش باز بپوشید که پاشنه هم نداشته باشد، این صندل‌ها جایگزین خوبی برای وِج هستند. هنگام انتخاب این صندل‌ها مدلی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی و با هر لباسی بپوشید.

هر خانمی به یک جفت کفش خاص و تک نیاز دارد. یادتان است که گفتیم یک جفت کفشی که اکثر خانم‌ها دارند و آن را درون پر قو نگه می‌دارند؟ این همان کفش است. کفشی که در شرایط خاص به پا کنید و پز آن را به دوستان‌تان بدهید و حساسیت دیگر خانم‌ها را برانگیزانید.

این بوت‌ها نه تنها زیبا هستند و باعث خوشتیپ‌تر شدن می‌شوند، بلکه در فصل زمستان و پاییز بهترین محافظ  در برابر باران و برف هستند. هم پاهای‌تان را گرم نگه می‌دارند و هم نمی‌گذارند خیس شوند. رنگ‌های مختلف این بوت را با شلوارهای مختلف ترکیب کنید و لذت ببرید. یکی از پرطرفدارترین این ترکیب‌ها شلوار جین آبی تیره با بوت قهوه‌ای سیر، شکلاتی و حتی عسلی است!

کفش با این رنگ هم با لباس‌هایی که برای عصر می‌پوشید هماهنگ است و هم با لباس‌های طول روز. این کفش ها فصل ندارند، به همه رنگ لباسی می‌آیند و بسیار زیبا هستند.

این کفش ها که به تازگی به کمد لباس اکثر خانم‌ها اضافه شده است، نیز از آن دسته کفش هایی هستند که می‌توان هم با لباس‌ها و در شرایط رسمی مانند مهمانی و کار و هم در موقعیت‌های عادی مانند خرید و گشت و گذار به پا کرد. بسته به سلیقه و انتخاب خودتان می‌توانید آنها را با شلوار جین، پارچه‌ای، دامن، شلوارک و غیره به پا کنید.

این بوت بیشتر برای کسانی است که در مناطق سرد و برفی زندگی می‌کنند. پاها را گرم نگه می‌دارند و با جوراب‌های بلند و لگینگ و یا حتی شلوار جین لوله تفنگی بسیار زیبا هماهنگ می‌شوند.

حالا نه به این شدت که ما گفتیم، حرفه‌ای! البته اگر کفش مخصوص کوه‌نوردی داشته باشید که نورعلی نور است، اما در کل داشتن کفشی با پاشنه‌ی محکم که بتوانید با آن به راحتی کوه‌نوردی و طبیعت گردی کنید ضروری است. چرا که انجام این کارها با کفش کتانی ساده‌ی باشگاه و یا کتانی رانینگ کار چندان صحیحی نیست و باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات، سر خوردن و حتی پیچیدن پا می‌شود. کفش کوه نوردی و طبیعت گردی باید یک مقدار مچ‌دار باشد چون با آن از جاهای صعب العبور و ناهموار عبور می‌کنید.

داشتن یک جفت کفش تخت با رنگ شاد و براق به ظاهرتان تنوع و هیجان می‌بخشد و همانطور که قبلا گفتیم می‌توانید این کفش را تقریبا در اکثر موقعیت‌ها بپوشید.

چه بخواهید لب دریا بروید و چه به سفر، این کفش بسیار راحت و زیبا است. پاهای‌تان در آن عرق نمی‌کند و می‌توانید به راحتی آنها را از پا دربیاورید و دوباره بپوشید.

طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست

آرایش

مدل مو

مدل لباس

در این بخش از سایت آکاایران طرز تهیه کیک ساده را برای شما آماده کرده ایم، با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک ساده

مواد لازم:

طرز تهیه :

ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی خوب هم می زنیم تا کمی سفید شوند.

شکر و روغن را نیز در ظرف دیگری می ریزیم و هم می زنیم تا به صورت مایع کرم رنگی درآید.

سپس تخم مرغ هایی را که قبلا زده بودیم، به مخلوط شکر و روغن اضافه می کنیم و 5 دقیقه هم می زنیم تا خوب مخلوط شوند.

بیکینگ پودر، وانیل و ماست را به مواد بالا اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایع یکدستی شود.

بعد آرد را کم کم به مایع اضافه می کنیم (بهتر است آرد را روی مواد الک کنیم).

بعد به آرامی مایع کیک را هم می زنیم تا آرد خوب مخلوط شود (بعد از اضافه کردن آرد، مایع را نباید خیلی هم بزنیم).

ظرف پیرکسی را از قبل چرب کرده و در فر می گذاریم تا داغ شود.

سپس کمی آرد در ته ظرف پیرکس داغ می پاشیم و مایع کیک را درون آن می ریزیم.

این کیک را در ماکرویو به مدت 20 دقیقه می گذاریم و اگر از فر استفاده می کنیم، مدت 40 دقیقه می گذاریم.

بعد از سرد شدن کیک، آن را برش می زنیم و روی آن را با پودر قند و پودر گردو یا پسته یا بادام تزئین می کنیم.

نکته :

منظور من از لیوان برای مواد لازم در بالا، یک عدد لیوان فرانسوی است.

منبع:تبیان

سایت شیرینی پزی ، ، پخت انواع شیرینی با آکا ، آکاایران



یوتاب گلچینی از بهترین ها

کلیه حقوق مادی ومعنوی مطالب متعلق به وب سایت یوتاب دات کام می باشد و کپی برداری از آن ممنوع است!

طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست
طرز تهیه کیک ساده بدون شیر و ماست
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *