طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی
طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی

امتیاز دهید


3.3
از

214

 

 

 

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی

دوره مقدماتی php

 

 

 

 

طرز تهیه : فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، کره و شکلات را داخل کاسه ای بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید ، پس از اینکه شکلات و کره ذوب شدند مخلوط کنید و از روی حرارت بردارید.

 

تخم مرغ ها ، شکر و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا یکدست شوند سپس کره و شکلات را اضافه و مخلوط کنید.

 

 

مواد خشک ( آرد ، پودر کاکائو ، بکینگ پودر ، جوش شیرین ، نمک ) را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید.

 

مواد خشک و ماست را به نوبت و کم کم به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود ( این مایه کیک کمی سفت است ).

 

 

داخل قالب ها کپسول کاغذی بگذارید و 2/3 هر کپسول از مایه کیک بریزید سپس قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا کیک ها آماده شوند.

 

پس از پخت قالب را از فر خارج کنید و 10 دقیقه کناری قرار دهید تا کیک ها سرد شوند سپس از قالب خارج کنید و همراه با خامه ، سس شکلاتی و … تزیین و سرو کنید.

 

بزرگترین فروشگاه لوازم قنادی در ایران

سلام. خوش مزه شد ولی همش از کپسول ریخت بیرون. نظر من اینه که باید ۱/۳ کپسول رو پر میکردیم نه ۲/۳

میخواستم بدونم میزان وانیل با اسانس وانیل برابر هست ؟

سلام
برای جایگزین کردن پودر وانیل به جای اسانس مقدارش رو نصف کنید.

دست شما درد نکنه واقعا عالی بود

سلام خسته نباشید میخواستم بپرسم کیک و که گذاشتم فر اول پایین کیک رو بپزم یا هر دو طرف و باهم همیشه تو این مشکل دارم ممنون میشم جوابمو بدین

سلام .ی سوال داشتم…اون لیوانی ک تو دستور نوشتید ..منظور چ نوع لیوانی باشه ؟میشه ب گرم بگین یک لیوانو

اگه به جای ماست از شیر استفاده کنیم مشکلی پیش میاد؟

سلام
مرسی بابت کیک من درستش کردم اما یه مشکلی داره اینکه اخر کیک به تلخی میزنه نمیدونم باید چیکار کنم ممنون میشم کمکم کنید

سلام خسته نباشید وممنون بابت دستورپختهای عاااااالیتون میخواستم بدونم به جای قالبهای فلزی که کپسولهای کاغذی رو داخلش میزاریم میشه از خود کپسولهای کاغذی محکم داخل سینی استفاده کرد؟؟

سلام خسته نباشید ببخشید میشه از این قالبهای کاپ کیک نباشه واز کپسولهای کاغذی محکم داخل سینی بزاریم

ببخشید منظورتون سه چهارم لیوانه؟؟؟

این مواد برای چند نفر مناسبه؟

عالیه اگه مزش خوب باشه چون هنوز درست نکردم ممنونطرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی

من خیلی کاپ کیک درست کردم ولی میتونم بگم این رسپی واقعا بهترینشون بود همه رو شگفت زده کردم با پختنش ? تو خونمون دعوا شد سر آخریش? ممنونم ازتون?

خیلی خوشحالم که از این دستور استفاده کردن و لذت بردین نورا جان!

سلام تو قالب اگر کاغذ نذاریم هم میشه؟

ممنون این کاپ کیک رو درست کردم خیلی خوشمزه بود .

سلام
کاش میگفتین این دستور حدودا برای چند عدد کاپ کیک هست؟
چون مبتدی هستم اندازه ها رو اصلا نمیدونم….

تقریبا بین 8 تا 12 عدد کاپ کیک میده این دستور.

سلام
ببخشید اگر جوش شیرین رو از مواد کیک حذف کنم خراب میشه؟
چون بهش حساسیت دارم

سلام
کاپ کیکتون چسبناک میشه. اما خب اگر حساسیت دارین چاره ای نیست.

سلام دوست عزیز
ممنونم بابت دستور هاتون, من از سایت شما خیلی استفاده کردم, فقط این کاپ کیک برای فر من زمانش کم بود و بیشتر گذاشتم بمونه, الان تو فره, انشاالله که خوب بشه, باز هم ممنون

خواهش میکنم عزیزم. زمان پخت و دما برای هر دستگاهی متفاوت هستش و تتجربی بدست میاد. ایشاالله که نتیجه خوب شده باشه!

سلام عالی بود

سلام از اینکه برای تهیه کیک پیمانه لیوان واقعا درست کردنش برای همه کس را حته واقعا ممنونم خسته نباشید

سلام عزیزم ممنون بابت دستورت الان گذاشتم تو فر منتظرم بپزه از موادش چشیدم خوب بود امیدوارم خوش مزه ام باشه بعد پخت

خواهش میکنم فرشته جان ٬ امیدوارم خوب شده باشه ؛)

سایت خوبی داریدممنون اززحماتتون.

سلام . اگه بدون شکلات تخته ای درست کنیم مشکلی پیش میاد ؟ آخه من بدون شکلات درست کردم اینجوری نشده

سلام،خسته نباشید.میخواستم بپرسم به نظر شما کره طعم کیک رو بهتر میکنه یا روغن؟ممنون.

ممنون مهسا جان ، عزیزم بستگی به ذائقه خودت داره که کدوم رو بیشتر میپسندی ، به دستور کیک هم توجه کن که چی گفته شده ! من خودم کره رو بیشتر میپسندم

سلام خیلی عالی بود

عالیییییییییییییییی

ممنون بهار جان

thanks and have agood time

با سلام و تشکر. چرا این کیک پف نمیکنه؟من 2بار درست کردم.البته خودم به اون بکینگ پودر هم اضافه کردم.

مریم جان دستور کیک رو تغییر نده ، باید همونجوری که گفتم و بدون کوچکترین تغییری انجام بدی ، پف نکردن کیک دلایل مختلفی داره مثل زیاد هم زدن مواد یا کم بودن حرارت فر و … ، در بخش ترفندهای آشپزی نکته های مربوط به مشکلات پخت کیک گفته شده که میتونی با مطالعه اش متوجه ایراد کار بشی عزیزم

سلام به همه شما دوستان . من میخواستم اگه ممکنه تصویر مرحله به مرحله رو بذارید . ممنون میشم

سلام دوست عزیز . تا جایی که امکانش باشه میذارم اما بعضی دستورات که ترجمه شده هستند نمیتونم تصویر قدم به قدم بذارم … البته توضیحات فکر میکنم کافی باشه ?

مرسی بابت کیک – دارم درستش میکنم

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

کاپ کیک شکلاتی از جمله کیک هایی است که به عنوان کیک تک نفره مورد توجه قرار می گیرد. قالب بندی متفاوت کاپ کیک شکلاتی سبب تمایز و آسانی تهیه و آماده سازی آن شده است. در این مطلب، طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

 کیک های شکلاتی خود مجموعه طویلی از طعم های مختلف را دارند. کیک اسفنجی شکلاتی، کیک فندقی شکلاتی ، کیک مکزیکی شکلاتی  و… از طعم های خوشمزه کیک شکلاتی هستند. طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی یا همان کیک فنجانی بسیار شبیه به طرز تهیه کیک شکلاتی است.

قبل از تهیه کاپ کیک شکلاتی فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. کره و شکلات را در داخل ظرفی ریخته و ظرف را روی حرارت قرار دهید. بعد از اینکه کره و شکلات روی حرارت کاملا آب شدند، آن را به هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. ظرف را از روی حرارت بردارید.

تخم مرغ، اسانس وانیل و شکر را در ظرفی بریزید و به هم بزنید تا همه مواد با هم یک دست شوند. حالا کره و شکلات ذوب و مخلوط شده را به آن اضافه کنید.طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی

مواد باقی مانده خشک یعنی آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین، بکینگ پودر و نمک را در درون ظرفی بریزید و مواد را کم کم با هم مخلوط نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی, ماست را کم کم به مواد خشک مخلوط شده اضافه کنید و تا یک دست شدن مواد، هم زدن را ادامه دهید.

حالا زمان آن رسیده، مایه کیک را در داخل قالب های کپسول کاغذی بریزید. دقت کنید که کپسول کاغذی را تا انتها پر نکنید و یک سوم آن را خالی بگذارید.

سپس قالب ها را در درون فر آماده شده قرار دهید و 15 الی 20 دقیقه منتظر پختن کیک بمانید. قالب ها را از داخل فر بیرون بیاورید و 10 دقیقه صبر کنید تا کیک سرد شود. آن گاه می توانید کیک ها را از قالب خارج کنید و با خامه یا سس شکلاتی آن را تزیین کنید و نوش جان کنید.

از اینکه در دستور پخت کاپ کیک شکلاتی همراه ما بودید، از شما همراهان عزیز آرگا متشکریم و امیدواریم این آموزش پخت کیک مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای مشاهده طرز تهیه انواع کیک کلیک نمایید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

کیکانه

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دریافت کد تخفیف 30 درصدی، سفارش کیک آسان‌تر، گفتگو با کارشناسان کیکانه پیش از سفارش، طرح سوالات و تقاضای راهنمایی، ثبت سفارش مدل‌های کیکی که در سایت موجود نیست. همه این موارد را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی کیکانه مطرح کنید. کارشناسان، از ساعت 9 تا 24 پاسخگوی شما هستند.

کاپ کیک، کیک کوچکی است که برای یک نفر آماده می‌شود. یک دستورالعمل استاندارد برای کاپ کیک، شامل موادی همچون کره، شکر، تخم مرغ و آرد می‌باشد. تقریبا هر دستورالعملی که برای کیک‌های لایه‌ای مناسب است، می‌تواند برای کاپ کیک‌ها نیز، به کار رود. در برخی موارد ممکن است خمیر کاپ کیک با طعم‌دهنده‌ها و یا سایر مواد اولیه مانند کشمش، میوه و شکلات ترکیب شود. به خاطر اندازه‌ی کوچک کاپ کیک‌ها، این نوع کیک بسیار سریع تر از کیک‌های معمولی، پخته می‌شود.

یکی از خوشمزه‌ترین و پر طرفدارترین کاپ کیک‌ها، کاپ کیک شکلاتی است. از این رو در ادامه، طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی به همراه یک رویه (فراستینگ) شکلاتی فوق العاده را آموزش خواهیم داد.طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی

4.4 (87.5%) 8 رایs

1) فر را روی دمای 350 درجه‌ی فارنهایت (177 درجه ی سلسیوس) تنظیم کرده و گرم کنید. یک ظرف کاپ کیک 12 تایی برداشته و کاغذ‌های کاپ کیک را درون آن قرار دهید.

نکته: خمیر کاپ کیک که در ادامه تهیه می‌شود، به اندازه‌ی 14 عدد کاپ کیک می‌باشد. بنابراین اگر تمایل دارید همه‌ی کاپ کیک‌ها را درست کنید، باید از دو ظرف استفاده نمایید (12 کاپ کیک در ظرف اول و 2 کاپ کیک در ظرف دوم).

2) آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را درون یک کاسه بزرگ ریخته و کاملا با یکدیگر ترکیب کنید. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ‌ها، شکر دانه ریز، شکر قهوه‌ای، روغن و وانیل را ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست ایجاد شود. نیمی از ترکیب تر را درون ترکیب خشک ریخته و سپس 1/2 باترمیلک را به آن اضافه کنید. به آرامی و برای چند ثانیه مواد را به هم بزنید. به همین ترتیب باقیمانده ترکیب تر و باترمیلک را نیز اضافه کنید. مواد را فقط تا زمانی که با یکدیگر ترکیب شوند، مخلوط کنید. مراقب باشید بیش از حد مواد را به هم نزنید.

3) خمیر آماده شده در مرحله قبل را درون ظرف کاپ کیک بریزید. توجه کنید که باید نصف هر کاپ را پر کنید (این موضوع بسیار مهم است، فقط نصف کاپ) چرا که هنگام پخت، خمیر پف کرده و اگر میزان آن زیاد باشد، شکل کاپ کیک خراب می‌شود.

پس از پر کردن هر 14 کاپ (12 کاپ از ظرف اول و 2 کاپ از ظرف دوم)، ظرف‌ها را به مدت 18 تا 21 دقیقه درون فر قرار دهید. با استفاده از یک خلال دندان، بررسی کنید که کاپ کیک پخته شده است یا خیر. برای این کار خلال دندان را وارد کاپ کیک کرده و سپس خارج کنید. اگر خلال دندان تمیز باشد و چیزی به آن نچسبیده باشد، کاپ کیک شکلاتی شما پخته است. ظروف را از فر خارج کرده و اجازه دهید کاپ کیک‌ها قبل از فراستینگ کاملا سرد شوند.

نکته: جهت آشنایی با سایر نشانه‌های پخت کیک، می‌توانید به مقاله‌ی “چگونه بفهمیم یک کیک، کوکی یا نان پخته شده است؟” مراجعه کنید.

4) کاپ کیک شکلاتی خنک شده را، به هر شکلی که دوست دارید، فراستینگ و تزیین کنید. ما برای این کار از یک فراستینگ (رویه) شکلاتی استفاده می‌کنیم که در ادامه طرز تهیه آن را آموزش می‌دهیم.

نکته: کاپ کیک‌ها قبل از فراستینگ حتما باید با دمای محیط، هم دما باشند. شما می‌توانید کاپ کیک فراستینگ نشده را به مدت 2 ماه فریز کنید. فقط کافی است قبل از فراستینگ آن را از فریزر خارج کرده تا به دمای اتاق برسد و سپس فراستینگ را انجام دهید.

1) با استفاده از یک همزن دستی و یا برقی، کره را با سرعت متوسط و به مدت 2 دقیقه به هم بزنید. شکر شیرینی پزی، پودر کاکائو، خامه سنگین، نمک و عصاره وانیل را اضافه کرده و با سرعت پایین هم بزنید. سپس همزن را روی سرعت زیاد قرار داده و به مدت 3 دقیقه مواد را به هم بزنید.

نکته: اگر فراستینگ تهیه شده خیلی رقیق است، می‌توانید تا 1/2 پیمانه شکر شیرینی پزی به آن اضافه کنید. در عوض اگر فراستینگ خیلی غلیظ است، 1 قاشق غذاخوری خامه به آن اضافه نمایید.

2) اکنون فراستینگ شکلاتی آماده است. روی کاپ کیک‌های سرد شده را با فراستینگ بپوشانید و تزیین کنید.

3/4 پیمانه                    آرد همه منظوره

1/2 پیمانه                     پودر کاکائو غیر شیرین

3/4 قاشق چایخوری         بیکینگ پودر

1/2 قاشق چایخوری          جوش شیرین

1/4 قاشق چایخوری          نمک

2 عدد                           تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق

1/2 پیمانه                     شکر دانه ریز

1/2 پیمانه                     شکر قهوه‌ای فشرده شده

1/3 پیمانه                     روغن گیاهی (یا روغن نارگیل ذوب شده)

2 قاشق چایخوری            عصاره‌ وانیل خالص

1/2 پیمانه                     باترمیلک در دمای اتاق

1 پیمانه                         کره بدون نمک در دمای اتاق

3 1/2 پیمانه                  شکر شیرینی پزی

1/2 پیمانه                     پودر کاکائو غیر شیرینطرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی

3 قاشق غذاخوری            خامه سنگین یا شیر

1/4 قاشق چایخوری          نمک

2 قاشق چایخوری            عصاره‌ وانیل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده همه محصولات

سوالات متداول

دعوت به همکاری

ثبت نام

فروشنده کیکانه شوید

درباره ما

تماس با ما

شماره‌های تماس: ۰۹۰۳۴۷۷۵۶۰۸ – ۹۱۰۰۱۱۹۵

آدرس ایمیل: admininfo@cakaneh.ir

آدرس دفتر: اصفهان، خیابان چمران، خیابان آل یاسین، کوچه آرژانتین، مجتمع حریر

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی
طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خانگی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *