طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده

دوره مقدماتی php
طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده
طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده

طراحی سایت در تهران

سرور مجازی

بررسی سئو

هاست

ثبت شرکت

طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده

لیزر موهای زائد

دوره مقدماتی php


 تعداد کل بازدیدها :
1666871139



امتیاز دهید


3.3
از

228

پای سیب ، یکی از دسرهای لذیذ و پر طرفدار در تمام دنیا می باشد. شاید با شنیدن نام پای سیب و دارچین ، عطر و طعم دلپذیر ترکیب سیب و دارچین برایتان تداعی شود. یک ترکیب فوق العاده. این دسر محبوب را می توانید با پایه خمیر تهیه کنید و یا مانند پای سیب قنادی ها به صورت کیکی که به مافین سیب معروف بوده و بسیار هم خوشمزه هست. سیب میوه ای ست که در تمام فصول سال از حضور شیرینش بهره می بریم. اما پاییز فصل سیب تازه می باشد. و خوش طعم ترین سیب ها در این فصل به فراوانی یافت می شود. در پاییز این فرصت را دارید تا با سیب، خوشمزه ترین ها را تهیه و آماده کنید. مثل مربا سیب ،به عنوان یک چاشنی شیرین برای وعده صبحانه. و یا حتی ترشی سیب ، به عنوان یک اشتها آور لذیذ در کنار غذا. اما وقتی صحبت از پای سیب خانگی ترد و لذیذ می شود، شاید کمترین کسی بتواند پیشنهاد آن را در کنار چای برای یک میان وعده عالی رد کند. لذت پختن این دسر خانگی آسان و خوشمزه را هرگز از دست ندهید. در این دستور برای شما روش پخت پای سیب آمریکایی با پایه خمیری را در نظر گرفته ایم. اما اگر تمایل به تهیه پای سیب کیکی دارید، قسمت نکته ها را دنبال کرده و مطالعه کنید.

 

طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده

 

ابتدا برای آماده کردن خمیر پای، در ظرف مناسبی آرد، شکر و نمک را مخلوط کرده. سپس کره سرد را که به قطعات مکعبی خرد کرده اید درون ظرف بریزید. و با سر انگشت ها تکه های کره را با مواد خشک مخلوط کرده تا به صورت تکه های بیسکوییت خرد شده در بیاید. اگر مراحل مخلوط کردن را با دستگاه انجام می دهید باید تکه های کره را کم کم و دانه دانه اضافه کنید تا در نهایت مواد به صورت خره بیسکوییت شود.

 

حالا آب یا شیر سرد را در چند مرحله به مواد اضافه کرده و با یک چنگال هم بزنید. می توانید تمام آب یا شیر ذکر شده در دستور را استفاده نکنید. و اگر در انتها احساس کردید مواد خیلی خشک هست باقی آن را اضافه کنید. توجه داشته باشید که در حین هم زدن نباید انتظار یک ماده خمیری داشت. و وقتی مواد را با دست جمع می کنید در نهایت یک خمیر نرم و لطیف خواهید داشت، که یکدست بهم می چسبد. حالا باید خمیر حاصل شده را دو قسمت کنید. یکی برای زیر پای و داخل قالب، دیگری برای روی پای و پوشاندن مواد درون پای سیب . دقت کنید آن قسمتی را که برای داخل قالب در نظر می گیرید باید کمی بزرگ تر از دیگری باشد. هر دو خمیر را برای مدت حداقل 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کنند.

 

برای آماده کردن مواد میانی پای سیب ، ابتدا سیب ها را خوب شسته، پوست بگیرید و هسته آن ها را جدا کنید. سیب ها به شکل دلخواه خرد کنید. حالا سیب ها را در ظرفی ریخته، مخلوط شکر سفید و قهوه ای، پودر دارچین، آبلیموی تازه، وانیل، زنجبیل و جوز هندی را به آن اضافه کرده و مخلوط کنید. در ظرف جداگانه ای نشاسته ذرت و شکر اضافی را ترکیب کنید.

 

 

کره را در تابه ای روی حرارت قرار دهید. وقتی خوب گرم شد، سیب و مواد مخلوط شده با آن را به درون تابه بریزید. و اجازه دهید تا با حرارت ملایم پخته شده و سیب ها نرم شوند. وقتی سیب ها کمی پخته شدند، حالا مخلوط نشاسته ذرت و شکر را درون تابه اضافه کنید. این مخلوط را کم کم اضافه کنید تا مواد خیلی سفت نشوند. اجازه دهید تا آب سیب غلیظ شده و مواد میانی پای سیب آماده شود. بعد از پخت زیر تابه را خاموش کرده، کمی زمان دهید تا مواد به دمای محیط برسد.

 

 

روی سطح صافی کمی آرد بپاشید، خمیر بزرگ تر را پهن کرده و با وردنه به قطر 4 الی 5 میلی آن را صاف کنید. و سپس به کف قالب مخصوص انتقال دهید. (قبل از پهن کردن خمیر در قالب، کف آن را با کره چرب کنید.) حالا گوشه های خمیر را خوب به دیواره ها بچسبانید. و چند جای خمیر را با چنگال سوراخ کنید. در نهایت از مخلوط سیب پخته شده روی خمیر بریزید و درون آن را با مواد پر کنید.

 

قسمت دوم خمیر را نیز مانند قسمت اول روی سطح آغشته به آرد پهن کرده و با همان قطر صاف کنید. آن را با کاتر مخصوص آشپزخانه برش بزنید. برش ها را به صورت حصیری روی مواد میانی پای سیب قرار دهید. در آخر زرده تخم مرغ هم زده را با یک برس روی سطح پای سیب بمالید. می توانید درون زرده تخم مرغ کمی وانیل اضافه کنید. تا عطر دلپذیری به پای شما ببخشد. همچنین می توانید کمی شکر یا پودر قند روی پای بپاشید. حالا قالب کیک را درون فر که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار داده. حدود 40 الی 60 دقیقه زمان دهید تا پای پخته شده و روی آن خوب طلایی شود.

 

پای سیب شما آماده می باشد. می توانید شهد حاصل شده از پخت سیب و مواد میانی را در این مرحله روی پای بریزید. اجازه دهید تا خنک شود. سپس این دسر خوشمزه را همراه با بستنی وانیلی و یا در کنار یک لیوان چای، نوش جان کنید.

 

 

– شما می توانید در صورت تمایل کمی گردو خرد شده را به مواد میانی اضافه کنید. گردو طعم پای سیب شما را چند برابر لذیذ تر خواهد کرد.

– در انتهای پخت می توانید کمی شکر و یا پودر قند روی پای بپاشید و آن را تزئین کنید.

– اگر می خواهید پای سیب کیکی تهیه کنید. 3/4 پیمانه شکر، 2 عدد تخم مرغ و 1/8 قاشق چایخوری وانیل را با کمک هم زن خوب مخلوط کنید. تا سبک شده و خوب پف کند. حالا 1/4 پیمانه شیر و روغن مایع را اضافه کرده، برای 1 دقیقه هم بزنید. در آخر مخلوط 1 و 1/4 پیمانه آرد و 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر الک شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. در قالب مخصوص مافین کاغذ روغنی قرار دهید. کمی از مواد کیک را در قالب ها بریزید. سیب ها را که حلقه ای برش بزنید. در هر قالب و بر روی هر ماده کیک، یک حلقه سیب قرار داده. کمی دارچین بر روی سیب ها بپاشید. حالا مابقی مواد کیک را درون قالب ها بریزید. در نهایت باید 2/3 هر قالب پر شده باشد. باقی فضا برای پف کردن کیک باید خالی بماند. کیک ها را درون فر که از قبل با حرارت 180 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید. وقتی روی کیک ها طلایی شد، پای سیب کیکی شما آماده است.

 

 

 

– شما همچنین می توانید پای سیب قالبی را بدون فر نیز تهیه کنید. برای پخت پای سیب بدون فر در قابلمه ای کمی آب بریزید تا به جوش بیاید. حالا یک چهارپایه کوچک، شبیه به پایه های ماکروفر، درون قابلمه قرار دهید. حالا قالب های کیک را روی چهارپایه بچینید. درب قابلمه را بگذارید. بعد از حدود 40 دقیقه پای سیب کیکی شما پخته می شود. فقط باید بعد از خاموش کردن شعله، 15 دقیقه زمان دهید. سپس در قابلمه را باز کرده و کیک ها را خارج کنید. پای سیب کیکی را می توانید با پودر قند خامه و مغز گردو تزئین کنید.

 

 

خوشحال می شویم پای سیب ترد و خوشمزه خانگی را طبق دستور ایران کوک تهیه کنید. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ پای_سیب_ایران_کوک به اشتراک بگذارید. تا ما عکس شما را با اسم خودتان در صفحه ایران کوک قرار دهیم.

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذاریدطرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده

سلام میشه مقدار آرد رو با پیمانه بگید من درست کردم ولی خمیرش زیادی ترد شد ظاهر خوب بود ولی بعد پخت خمیرش خورد و له میشد میشه واسم دلیل رو ایمیل کنید

سلام. میشه توی ماکرویو هم درستش کرد پای سیب رو؟ اگه میشه زمانش چقدر باید باشه؟

سلام این دستور بعد از پخت باید شیرینیش نرم باشه یا زیرش برشته روش نرم من درست کردم زیرش برشته شد روش نرم بود

عالی

برای تهیه ی پای شکلات هم میشه از این خمیر استفاده کرد؟
اگه نمیشه میتونین یه توضیح در مورد پای شکلات هم بزارین؟

سلام . یک سوال داشتم چه مقدار از کره باید به آرد اضافه بشه?

سلام میشه بجای کره از روغن مایع استفاده کرد چه میزان؟؟

سلام خسته نباشین.
راستش پای سیب من نمیدونم چرا خمیرش خشک و سفت شده بود. دلیل اصلیش چی میتونه باشه؟
خمیر قبل پخت و بعد پخت چه جوری باید باشه؟ قبل پخت لطیف باشه و بعد پخت نرم؟ ممنون میشم کمکم کنید.

سلام خسته نباشین؟ راستش نمیدونم چرا خمیری که من درست کردم وقتی پخته شد خشک شده بود و متاسفانه قابل خوردن نبود.

بسیار عالی

اگر سیب رو باکمی شکر و کره سرخ کنید و بعد وسط موادبزارید عالی میشه

من اولین شیرینى زندگیم رو با این روش پختم عالى بود اینکارو هم(تفت دادن سیب با شکر و وانیل و کرده و دارچین) کردم فووووق العاده شد
مرسى از شما و ادمین عزیز براى روش خوبشون
البته من توى خمیرش ٢ عدد تخم مرغ و بکینگ پودر هم اضافه کردم که معرکه شد
مقدار مواد کاملاً اندازه است

با سلام
من این پای رو. درست کودم. شکلش خیلی خوب شون ده اما خیلی ابکی شون ده
حدوز یه استکان اب انداخته. یکار کنم که سیب اب نندازه ؟

سلام نرگس جان
اگر سیبت خیلی آبداره تکه های سیبت رو بعد از مخلوط کردن با بقیه مواد یکم در فر قرار بده تا کمی از آبش بخار بشه.

سلام عالیه خیلی مفید وقابل استفاده است

نوش جونت عزیزم!!!!

سلام ممنونم خیلی استفاده کردم

سلام خسته نباشید . من یه سوال داشتم . تو مرحله مواد داخل پای سیب گفتید 1 قاشق شکر اما تو مواد لازم داخل پای گفتید 1/2 پیمانه حالا باید یک قاشق ریخته بشه یا نصف پیمانه ؟

سلام ، ویدا جان اشتباه تایپی بوده ، همون نصف لیوان یا پیمانه اضافه کن عزیزم

سلام …. این توی چه نوع ظرفی باید بپزیم؟؟؟؟پیرکس مشکلی نداره؟؟؟

رز عزیز در هر ظرفی که نسوز باشه میشه ، پیرکس هم انتخاب خوبیه

ضمن تشکر باید روی فررو روشن کنیم یا زیرش

لیلا جان حرارت پایین رو باید روشن کنی ، حرارت بالا برای کباب کردن و برشته کردن یا طلایی کردن روی غذا کاربرد داره اما پخت اصلی با حرارت پایین فر هست

سلام.من یک دستور پای سیب دارم که خیلی عالی میشه دقیقا مثل پای سیبهای تو قنادی،میتونم دستورش رو بفرستم تا دوستان استفاده کنن؟ در ضمن بسیار بسیار ساده وراحت درست میشه.با تشکر

خیلی هم عالیه شادی جان ، ممنون عزیزم ، هم میتونی در انجمن عضو شی و دستورت رو با اسم خودت بذاری و هم اینکه بفرستی من دستورش رو بذارم ?

سلام خمیر آن نباید چند ساعت بمونه؟

نه سوگند جان ، استراحت فقط برای خمیرهایی هست که خمیر مایه دارن

مممنونم … پای سیب را می شه با ماکروویو هم درست کرد ؟ اگه میشه مممنون میشم طرز درست کردن با ماکرووویو را هم یاد بدید

خواهش میکنم آسیه جان ، عزیزم من زیاد با ماکروفر کار نمیکنم ، اگه دستور تهیه اش با ماکروفر رو ببینم حتما برات میذارم

دستور تهیه پای سیب شما بسیار خوب و مفید واقع شد با تشکر

خواهش میکنم سیما جان ، نوش جانت

سلام ممنون به خاطر این دستور پخت عالی میشه لطفا طرز تهیه ی پای گیلاس رو هم بذارید و همینطور سس کارامل و سس شکلات …..ممنون

نیلوفر جون شما آشپزی یا فرشته ؟

سلام . یه سوال داشتم ، چرا سیب ها این رنگی هستند ؟ ممنون

سمانه جان چون با مواد دیگه مخلوط شدن عزیزم

سلام دستتون درد نکند خیلی عالی توضیح دادید

ممنونم

سلام. میشه از دارچین استفاده نکنیم؟

اگه دوست نداری میتونی استفاده نکنی عزیزم اما دارچین طعم خوبی به پای سیب میده

مرسییییییییییییییییی ممنون

عالی بود ممنونم

با تشکر میشه مواد لازم رو در سایز کوچک تر هم بکید؟

مهشید جان من پیشنهاد میکنم همین مقدار درست کنی چون مطمئن باش چیزی ازش نمیمونه ! اما میتونی مواد رو نصف کنی و قالب کوچک تری برداری

سلام : من امروز پای سیب درست کردم خیلی عالی شد واقعا عالی شد .خیلی ممنون

یه سوال : خمیر پای نباید در یخچال استراحت کنه

این خمیر نیازی به استراحت نداره ، استراحت خمیرهایی که کره داخل شون به کار میره برای اینه که سفت شن و بشه بهشون شکل داد یا قالب زد

سلام . وب سایت تون واقعا عالی و کامله . خیلی خوشحالم که با این وب سایت اشنا شدم . امیدوارم با ارسال ایمیل های خوب از طرف شما اطلاعاتم بیشتر بشه . بازم ممنون

ممنون یکی از بهترین دستورهایی بود که تا حالا استفاده کردم و عالییی

سلام
اگه بخوام آرد کمتر استفاده کنم میزان مواد چه جوری میشه؟
ممنون

زینب جون تمام مواد باید دقیق باشن ، میتونی مقدار مواد رو نصف کنی خانومی

خیلی دوست دارم !

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

امتیاز دهید


3.2
از

145

یکی از کیک های خوشمزه ای که میتوانید در پاییز و زمستان تهیه کنید کیک سیب است. طعم و عطر سیب های خرد شده در این کیک بسیار جالب است و حتما باید آن را امتحان کنید.

 

 

طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده

  

 

طرز تهیه : فر را با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.

 

کره نرم شده را با شکر بزنید تا مخلوط کرم رنگ و کشدار شود سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید ؛ آرد ، بیکینگ پودر و وانیل را مخلوط کنید و کم کم به مایه کیک اضافه نمائید و هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

 

 

سیب ها را پوست بگیرید و به تکه های کوچک خرد کنید ، ته قالب کاغذ روغنی بیندازید ، نصف سیب های خرد شده را ته قالب بریزید و روی آن 1 قاشق شکر بپاشید ، نصف مایه کیک را روی آن بریزید و پخش کنید.

 

باقی مانده سیب های خرد شده را روی مایه کیک بریزید ، روی ان 1 قاشق شکر بپاشید و باقی مانده مایه کیک را روی آن بریزید و پخش کنید.

 

 

قالب کیک را درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 45-60 دقیقه ( بسته به نوع فر ) قرار دهید تا بپزد ، پس از پخت اجازه دهید کیک خنک شود سپس از قالب خارج کنید و سرو نمائید.

 

نکته ها : دقت کنید که ته قالب بیش از اندازه سیب نریزید ، اگر قالب تان کوچک است سیب و مایه کیک را مخلوط و سپس داخل قالب بریزید.

 

 

 

عکس های غذای خود را از طریق اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید

سلام میشه داخل ماهی تابه چدن روی گاز بپزم؟؟؟؟؟یا پلوپز؟؟؟

سلام.میشه به جای کاغذ روغنی ته قالب خودمون قالبو چرب کنیم؟ممنون

سلام
بله میشه اما استفاده از کاغذ بهتر هست چون مانع از چسبیدن کیک به قالب میشه

سلام من این کیکو درست کردم، خیلی خوب شد، نصف لیوان شیر اضافه کردم که مواد سفت نباشه، رو سیب ها دارچین هم زدم حیلی عالی شد، حدود یک ساعت و نیم تو فر بود تا پخت، البته هنوزم دورش برشته نیست ولی دیگه ترسیدم سیبا بسوزه، چون تهش خوب کاراملی شده، ممنون

سلام ممنون خیلی عالی شد ?ترد و خوشمزه ????

سلام باران جان. نوش جانت عزیزم!

میتونیم از اب سیب هم استفاده کنیم

آب سیب هم می تونید کمی بریزید اما حتما باید تکه های سیب داخلش باشه. فقط مراقب باشین از آب سیب زیاد استفاده نکنید تا مایع کیک شل نشه.

سلام. مرسی از مطالب زیبا و مفیدتون. من با این دستور کیک سیب رو پختم خوب شده فقط نمیدونم چرا موقع مخلوط کردن مواد مایعم خیلی سفت و مثل خمیر نون شد. جوری ک موقع ریختنش داخل قالب بسختی ریختمش توی قالب.اگه ممکنه دلیلشو بهم بگید چیکار کنم تا مایع روانی بدست بیاد.

سلام ، محبوبه جان هم به نوع آرد بستگی داره و هم به اندازه تخم مرغ ، این بار موقع ریختن آرد اونو کم کم اضافه کن تا به غلظت مناسبی برسه و آرد اضافی نریزی … البته مایه کیک سیب کمی سفت هست اما نه اینکه به شکل خمیر باشه

با سلام من الان کیک سیب رو درست کردم ولی متاسفانه سیب هایی رو که ته ظرف چیدم باعث شد که ته کیکم نرم شده وبرشته نشد حسابی حال من و دخترم گرفته شد تو رو خدا یه کیک اسون بزارین که عالی بشه اینقدر ضایع نشم لطفا جوابم رو بدید ممنون

نرگس جان این کیک ترد و خوشمزه است و سیب ها در اصل داخل کیک قرار میگیرن نه زیرش ! 2 حالت داره یکی اینکه مایه کیک خیلی سفت بود و نتونسته از لابلای سیب ها عبور کنه یا اینکه تکه های سیب خیلی درشت خرد شده و کیکت در اصل پای سیب شده ، با کمی تمرین مطمئنم تو هم میتونی بهترین کیک رو آماده کنی

خیلی خیلی ممنــــونم

طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده

خیلی خوشمزه شد . مرسی

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده
طرز تهیه پای سیب با پودر کیک اماده
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *