طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

دوره مقدماتی php
طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ
طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

در آشپزی ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ ۰ 21,933 بازدید

تفت دادن زرشک ،تزیین ، طرز تهیه و مواد لازم  برای زرشک پلو با مرغ مجلسی:

امروزه در بازار، برنج های خارجی بسیاری موجود است که هم به خاطر قیمت و هم این که پخت راحتی دارد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع برنج ها موقع جوشیدن بسیار قد می کشد و شکل ظاهری زیبایی دارد ولی نه عطرش خوب است و نه طعم خوبی دارد، ولی برنج اصیل ایرانی این طور نیست و ممکن است موقع جوشیدن خیلی قد نکشد ولی عطر و طعم منحصر به فردی دارد.

برنج خوش عطر ایرانی:

پس برای تهیه زرشک پلو حتما از برنج ایرانی استفاده کنید. همچنین بهتر است برنج، آبکش شود. ( البته کته آن هم خوشمزه است.) پلو را مانند همیشه آبکش کرده و دم کنید. یکی دیگر از نکات مهم در طبخ این غذا تهیه زرشک است. وقتی برای خرید زرشک به بازار می روید، دقت کنید که زرشک فاسد و مانده به شما ندهند. زرشک خوب، قرمز روشن و خوشرنگ است.طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

بنابراین از خریدن زرشک هایی که رنگ تیره دارد خودداری کنید. زرشک را یک ربع در آب سرد خیس کنید. بعد درون یک آبکش بریزید و داخل یک کاسه بزرگ تر بگذارید و آب سرد روی آن باز کنید، مدتی بگذارید داخل آب باشد تا شن آن ته نشین شده و زرشک ها تمیز شود. بعد فرصت دهید تا زرشک ها خوب خشک شود.

دوره مقدماتی php

سه راه تفت دادن زرشک :

دو عدد پیاز متوسط را ریز رنده کنید و در روغن سرخ کردنی بریزید و بگذارید طلایی شود. پس از طلایی شدن، زرشک های شسته را به پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید و زیر آن را خاموش کنید.

راه دیگر این است که زرشک را در روغن ریخته و به نسبت زرشک یک یا دو عدد هویج را رنده ریز کرده و همراه با زرشک ها تفت دهید.

روش سومی هم هست که طی آن زرشک را درون روغن می ریزید و اندازه یک قاشق غذاخوری آب سرد به آن اضافه می کنید و مقداری شکر و زعفران هم روی زرشک ها می ریزید و می گذارید تا یک ربع بماند بعد آن را کمی تفت می دهید. در هر صورت یادتان باشد زرشک نیاز به سرخ شدن زیاد ندارد. همین که زرشک کمی پف کرد آماده شده است.

مقداری برنج داخل زرشک سرخ شده بریزید و با آن مخلوط کرده و موقع کشیدن برنج از این زرشک و پلو برای تزئین استفاده کنید.

سه روش برای پخت مرغ :

اغلب خانواده ها زرشک پلو را با مرغ میل می کنند. هر خانمی برای طبخ مرغ روش خودش را دارد. ما سه روش پخت مرغ را توضیح می دهیم.

اگر می خواهید مرغ رژیمی تهیه کرده و میل کنید، دو عدد پیاز را پوست کنده، حلقه حلقه کرده و در قابلمه بگذارید. چند حبه سیر را هم پوست بکنید و ریز کنید و داخل ظرف بریزید. سپس مقداری آب درون قابلمه ریخته و کمی زعفران هم به آن اضافه کنید و به همراه نمک بگذارید تا آرام بجوشد و مرغ کاملا بپزد. یادتان باشد وقتی مرغ پخت، نباید آب زیادی در قابلمه باشد.

روش دیگر آن است که مرغ را درون روغن سرخ کنید. بعد مرغ را بیرون آورده و مقداری رب گوجه فرنگی و زردچوبه درون روغن ریخته و آنها را تفت دهید تا رنگ رب گوجه عوض شود. حالا مقداری آب، آبلیمو، نمک و فلفل سیاه درون رب ریخته و پس از مخلوط شدن آنها را روی مرغ بریزید و بگذارید به آرامی بجوشد تا مرغ بپزد.

در روش سوم مرغ ها را با پوست شسته، برش دهید. ته ظرفی نچسب ( پیرکس ) را مقداری روغن بریزید و برش های مرغ را درون آن بگذارید. دو عدد پیاز متوسط و سه عدد هویج را حلقه حلقه کرده و اطراف مرغ بریزید. دو عدد ساقه کرفس و یک عدد فلفل دلمه را خلالی خرد کنید و روی پیاز و هویج بریزید. دو عدد کدو سبز را هم با پوست خوب بشویید و کنار بقیه سبزیجات حلقه حلقه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و زنجبیل را هم در نصف لیوان آب حل کرده و روی مرغ ها بریزید. نسبت به اندازه مرغ، حدود یک لیوان آب هم روی مواد ریخته و در ظرف را با فویل بپیچید و ظرف را روی درجه ۲۰۰ سانتیگراد در پنجره وسط فر قرار دهید. بعد از یک ساعت و نیم ظرف مرغ را بیرون بیاورید. در صورت پخته شدن مرغ، مقداری زعفران داخل نصف استکان آب جوش حل کنید و روی آن بریزید و شعله گریل را روشن کرده و بگذارید تا روی مرغ کمی برشته شود.

با هر یک از این شیوه ها که زرشک پلو با مرغ را تهیه کردید، آن را در جمع گرم خانواده میل کنید و از یک ناهار دور هم لذت ببرید.

روش چهارم

این دستور پخت زرشک پلو با مرغ واقعا فوق العاده است. مزش حتی از نوع رستورانی هم بهتره و مطمئن باشید بعد از پختش همه از مزه و عطر اون تعریف میکنن.

آبلیمو ۴قاشق غذاخوری (تازه)

برنج ۶پیمانه

زرشک ۱ونیم تا ۳پیمانه

گلاب به میزان لازم

شکر ۱تا۵قاشق غذاخوری (بستگی به ذائقه)

خلال بادام به میزان لازم

زردچوبه ۲قاشق چایخوری

برگ بو ۵عدد

پوست پرتقال ۱عدد

خلال پسته به میزان لازم

زعفران به میزان لازم(حدودا ۱پیمانه) (هر چه بیشتر بهتر)

مرغ  ۱عدد

چوب دارچین ۱قطعه (بزرگ)

هل ۳عدد

کره به میزان لازم

آب پیاز ۱لیوان

کرفس ۳ساقه

زنجبیل ۱قطعه (متوسط)

هویج ۲عدد

طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

رب گوجه فرنگی ۲قاشق سوپ خوری

لیمو ترش ۲عدد

فلفل دلمه ای ۲عدد

پوست نارنج ۱عدد

در ابتدا پوست پرتقال و نارنج رو کاملا از قسمت سفید جدا کنید چون باعث تلخ شدن پوست همون قسمت سفید هست. بعد اونها رو ۳مرتبه با آب بجوشونید و آبکش کنید و بعد داخل آب سرد بریزید و ۲۴ساعت داخل یخچال یا جای خنک قرار بدید و چند بار هم آبش رو عوض کنید و بار آخر ۲قاشق شکر و کمی گلاب هم داخل آب بریزید تا خوشمزه تر بشه. مرغ رو پاک کنید و بشورید و اجازه بدید کامل خشک بشه یک ظرف در دار انتخاب کنید و داخلش کمی کره آب کنید و زردچوبه رو اضافه کنید تا کمی از خامی بیوفته و بعد شعله رو خاموش کنید.

توجه داشته باشید نیازی به سرخ کردن زردچوبه نیست چون ممکنه تلخ بشه.حالا فلفل دلمه ای،هویج و کرفس رو درشت خرد کنید.

مرغ های تکه شده رو روی زردچوبه قرار بدید طوری که فقط یک لایه باشن و روی هم چیده نشن!

این نکته بسیار مهمه!حالا همه مواد رو لا به لای مرغ قرار بدید طوری که همه جا پخش بشن مثلا چوب دارچین رو ریز کنید تا همه جا باشه و لیمو ترش رو هم حلقه کنید و لا به لای مرغ ها قرار بدید و در انتها یک لیوان آب پیاز و زعفران آب کرده و آبلیمو رو داخل مواد بریزید و در ظرف رو کاملا چفت کنید و بعد بذاریدش توی یخچال.زعفران هرچه بیشتر باشه بهتره برای یک عدد مرغ به نظرم حتی تا ۱پیمانه زعفران آب شده هم بریزید خوبه!

مواد شما میتونه از حداقل ۴ساعت تا ۲۴ساعت داخل یخچال بمونه و به نظر من اگر از شب قبل بذاریدش داخل یخچال خیلی خوشمزه تر میشه.بعد از مدت زمان استراحت مرغ اون رو روی شعله بسیار ملایم قرار بدید و حواستون باشه نیازی به ریختن آب اضافه نیست.مرغ های رستورانی هیچ وقت آبدار نیستن و سس اونها جدا طبخ میشه.برای تهیه سس مرغ رب گوجه فرنگی رو با کره داخل ظرف کاملا تفت بدید و به اون مقداری آبلیمو و زعفران اضافه کنید.وقتی مرغ شما بعد از ۱ونیم تا ۲ساعت پخته شد مواد اضافی رو ازش جدا کنید و آبش رو بگیرید و اون رو با سس مخلوط کنید.

 

ابتدا خلال پسته و بادام رو با کمی شکر و گلاب و در صورت تمایل هل در آب سرد بریزید و ۴تا ۵ساعت اجازه بدید خیس خورده و مزه دار بشن .

زرشک رو بشورید و داخل ابکش خشک کنید و با کره و شکر مخلوط کنیدو روی حرارت ملایم قرار بدید تا شکر آب شده و زرشک پف کنه.توجه داشته باشید زرشک رو نباید زیاد سرخ کنید. زرشک آماده رو از روی حرارت بردارید و خلال پسته و بادام آبکش شده رو بهش اضافه کنید و کمی هم زعفران آب کرده بهش اضافه کنید. برنج رو به شیوه معمول آبکش کنید و بعد از پخت با خلال ها و زرشک تزیین کنید و با مرغ خوشمزه و آماده شده سرو کنید.

۱)توجه داشته باشید میزان شکر و زرشک کاملا بسته به ذائقه شما داره و اگر از شیرینی زیاد خوشتون نمیاد میزان شکر رو کم کنید یا باالعکس! ۲)به نظر من بهتر پوست مرغ گرفته نشه چون باعث خوشمزگی مرغ میشه ولی اگر دوست دارید موقع پاک کردن پوست رو جدا کنید. ۳)در صورت تمایل بعد از استراحت کردن مرغ ابتدا اون رو جداگانه کمی با کره تفت بدید و بعد بپزید البته به نظر من این روش بهتر و اصولی تر هست. ۴)در صورت تمایل از رب گوجه فرنگی بیشتری استفاده کنید ولی بهتره میزان زعفران بیشتر بشه تا رب گوجه فرنگی! ۵)بهتره زعفران شما زیاد باشه و کاملا غلیظ تهیه بشه و خوب هم دم بکشه تا رنگ بهتری به غذای شما بده. ۶)میتونید مقداری آلوچه ترش هم به غذا اضافه کنید. ۷)لیمو ترش رو بعد از مزه دار شدن مرغ ازش خارج کنید و بعد مرغ رو بپزید.

نوش جان

خواص زرشک:

نوعی داروی سنتی گیاهی چین برای دیابت نوع ۲ و لاغری مفید است. در ادبیات چنین گفته شده، بربرین، که در ریشه و ساقه بعضی از گیاهان وجود دارد می تواند قند خون بیماران دیابتی را کاهش دهد.

حالا دانشمندان با آزمایش روی موش و جوندگان دیگر به درستی این نظر پی برده اند.

دانشمندان در نشریه دیابت نوشته اند؛ بربرین وزن بدن حیوانات تحت آزمایش را نیز کم کرد یعنی برای درمان چاقی نیز می توان از آن استفاده کرد. بربرین از جمله در زرشک وجود دارد که مصرف آن در فرهنگ های مختلف از جمله برای درمان اسهال تجویز شده است.

۱۶ اسفند ۱۳۹۷

۱۵ اسفند ۱۳۹۷

۲۶ آذر ۱۳۹۷

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش ‌های مورد نیاز علامت‌ گذاری شده ‌اند * *

دیدگاهdocument.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “fcf4fc89c8571ee613eec7a8ffde2c3e” );document.getElementById(“cb09fa4a40”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام *

ایمیل *

وب سایت

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت ساتین محفوظ است، استفاده از مطالب فقط با ذکر منبع با لینک مستقیم بلامانع است.

© Copyright 2019, All Rights Reserved. | Powered by saten

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Завантаження…

Виконується…

Завантаження списків відтворення…

در این مطلب انواع ایده های خلاقانه و متفاوت برای تزیین زرشک پلو با مرغ را مشاهده خواهید کرد شما می توانید با ایده گرفتن از این مدل ها زرشک پلو را به بهترین شکل در منزل برای مهمانی ها و مجالس مختلف تزیین کنید.

زرشک پلو و باقالی پلو از انواع غذاهای لذیذ ایرانی هستند. روش های زیادی برای تزیین زرشک پلو با مرغ و تزیین باقالی پلو وجود دارد که شما می توانید با الگوبرداری از این روش ها زرشک پلو با مرغ و باقالی پلو را به زیبایی تزیین کنید.

زرشک پلو با مرغ غذایی لذیذ و خوش طعم است که کمتر کسی پیدا می شود که از طعم و مزه این غذای ایرانی خوشش نیاید. زرشک پلو با مرغ را می توانید با روش های مختلفی بپزید و بهتر است این غذای خوشمزه را بعد از پخت به کمک انواع روش های خلاقانه و جالب به زیبایی تزیین کنید.

برای تزیین زرشک پلو مجلسی با مرغ بعد از پختن برنج و مرغ  می توانید برنج را با کمک زرشک و زعفران به زیبایی تزیین کنید و سپس مرغ را در کنار زرشک پلو قرار دهید. در ادامه ایده هایی برای تزیین زرشک پلو با مرغ را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

اغلب کدبانوهای ایرانی تمایل دارند که بعد از پخت زرشک پلو با مرغ این غذای مجلسی و خوشمزه را به زیبایی تزیین کنند. شما می توانید زرشک پلو با مرغ را به شکل گل و یا به صورت ساده تزیین کنید؛ همچنین می توانید برای تزیین پلو زرشک و زعفران را به صورت ردیفی روی پلو بریزید که این روش هم جلوه خاص و متفاوتی را به زرشک پلو با مرغ می دهد.

برای تزیین زرشک پلو و مرغ می توانید از روش تزیین برنج به صورت قالبی استفاده کنید. در این روش می توانید پلو را در قالب مورد نظر خود بریزید و سپس مرغ را به شکل های مختلفی در کنار زرشک پلو قرار دهید. زرشک پلو قالبی برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس مختلف می تواند ایده مناسبی باشد و علاوه بر این با تزیین قالبی زرشک پلو می توانید به سفره خود جلوه خاصی دهید.

    

در این مطلب انواع ایده های خلاقانه و متفاوت برای تزیین زرشک پلو با مرغ در منزل را مشاهده کردید که امیدواریم این تزیینات مورد توجه شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار بگیرند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها زرشک پلو را به زیبایی و به صورت خلاقانه تزیین کنید. برای مشاهده انواع ایده ها برای  تزیین برنج و تزیین غذا کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهایی معروف و مجلسی ایرانی است. این غذای خوشمزه محبوبیت زیادی نزد ایرانیان دارد و در مراسمات مهم و خاص از آن استفاده می شود. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه زرشک پلو با مرغ را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر زرشک پلو با مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه زرشک پلو با مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا پوست مرغ ها را جدا می کنیم و می شوییم سپس مقداری نمک روی قطعات مرغ می پاشیم. یک تابه روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. قطعات مرغ را به صورتی که دو طرفشان طلایی رنگ شود در روغن سرخ می کنیم.

حالا سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس قطعات مرغ را داخل قابلمه می چینیم و پس از آن رب گوجه فرنگی را به همراه آبلیمو ، نمک و فلفل به قابلمه اضافه می کنیم.

مواد را چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی هم سرخ شود سپس ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم. با حرارت بسیار ملایم اجازه می دهیم تا مرغ ها بپزند و سس موجود در قابلمه غلیظ شود و روغن بیندازد.طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

حدود ۲ ساعت برای پخت کامل مرغ ها و آماده شدن سس زمان نیاز است. حدود ۱۰ دقیقه مانده به آماده شدن مرغ ۱ قاشق چایخوری زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مرغ ما تقریبا آماده است و باید برنج را آماده کنیم.

برنج را نسبت به نوع آن به مدت ۳۰ دقیقه در آب می خیسانیم و مقداری نمک رویش می پاشیم. یک قابلمه حاوی چند لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس برنج را پس از شستن داخل قابلمه آب جوش می ریزیم.

برنج را زمانی باید از روی حرارت بر داریم که وقتی میان دو انگشت دانه های برنج را فشار دادیم اطرافش نرم و مغزش سفت باشد. پس از اینکه برنج آماده شد آنرا در آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. ته قابلمه کمی روغن می ریزیم.

سپس به سلیقه خود مقداری نان لواش یا سیب زمینی به عنوان ته دیگ قرار می دهیم. در مرحله بعد برنج آبکشی شده را داخل قابلمه می ریزیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا برنج شروع به بخار کردن کند. وقتی بخار کرد ½ لیوان آب و مقداری روغن به برنج اضافه می کنیم.

حالا باید حرارت را ملایم کنیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار دهیم. پس از اینکار به سراغ آماده کردن زرشک ها می رویم. زرشک ها را حدود ۳۰ دقیقه در آب ولرم می خیسانیم ، سپس آبکشی می کنیم و در کره سرخ می کنیم.

پس از اینکه زرشک سرخ شد ، ۱ قاشق چایخوری زعفران دم کرده به آن اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بر می داریم. پس از اینکه برنج را کشیدیم با مقداری زرشک روی آنرا تزیین می کنیم و به همراه خورش مرغ سرو می کنیم.

خیلی عالی بود من مو به مو اجراش کردم خیلی ممنون حتما از غذاهای دیگه تونم استفاده می کنم

سلام و عرض ادب خوشحالیم که به نتیجه دلخواهتون رسیدید. موفق باشید.

سلام طبق دستور درست کردم خوب بود ولی رنگ سس زیاد جالب نشد

سلام و عرض ادب هر چه غلظت سس بیشتر شود رنگ بهتری خواهد داشت. موفق باشید.

سلام ب نظرم گوجه رنده شده بریزیم بعدیکم رب گوجه خیلی خوش طعم تره

سلام و عرض ادب تشکر از به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون موفق باشید

دولیوان آب چه خبره.مگه سوپه

سلام و عرض ادب حدود یک لیوان آب به عنوان آب مرغ کنار غذا سرو می شود و یک لیوان آب هم در حین پختن مرغ تبخیر می شود. موفق باشید.

دوساعت ؟؟مدت زیادی نیس؟؟ ته نگیره یه وقت نسوزه؟

سلام و عرض ادب بله مدت زیادی است و می توان در مدت 30 دقیقه هم مرغ ها پخت. البته اگر با حرارت ملایم در مدت زمان بیشتری پخته شوند هم طعم مرغ ها بهتر می شود هم طعم سس. موفق باشید.

وتقعا دستتوم درد نگنه سوپ قرمز و سوپ شیر و مرغ رو با دستور شما پختم محشر شد باورم نمیشد خودم پختمش???

سلام و عرض ادب خوشحالیم که توانسته اید غذاهای مورد نظرتان را به بهترین شکل ممکن درست کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام و خسته نباشید ممنونم که تجربیاتتونو در اختیار ما میذارین میخواستم ببینم توى درست کردن زشک از شکر به مقدار کم استفاده کنیم بهتره یا نه

سلام و عرض ادب بله می توانید کمی شکر اضافه کنید تا طعم ملس تری داشته باشید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام اگه کانال تلگکرام دارید لطفا لینک بزارید چون اونجا خیلی راحت تره ممنون

سلام و عرض ادب خیر متاسفانه کانال تلگرام نداریم. موفق باشید.

سلام از کجا بفهمم تمام مرغ کامل پخته…اخه چند بار تقریبا دو ساعت گذاشتم اما متاسفانه نپخته بود بعضی قسمتهاش…چنگالم بزنم از ریخت میفته

سلام و عرض ادب مرغ ها را قبل از پختن سرخ کرده بودید ؟ آب بیشتری داخل قابلمه بریزید و حرارت را بیشتر کنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام.من طبق دستور انجام دادم ولی مرغم بی رنگ و سفید شد!

سلام و عرض ادب اگر رب گوجه فرنگی استفاده کرده باشید مطمئنا رنگ مرغ سفید نمی شود. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام.طبق دستورتون درست کردم،عالی شد.مرسی

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام.طبق دستور شما درست کردم واقعاااا عالی بود،ممنون???

سلام و عرض ادب خوشحالیم که این مطلب مورد پسند شما قرار گرفته است. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام من میخوام نذری زرشک پلو با مرغ درست کنم تو مقدار ۱۳۰ پرس میخوام مرغ حالت سفید نداشته باشه آبکی هم نشه میشه راهنماییم کنید ممنون

سلام و عرض ادب بهتر است با یک آشپز حرفه ای که تجربه پخت غذا برای تعداد بالا را دارد مشورت کنید چون بنده تا به حال تجربه این تعداد را نداشته ام. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

سلام مرغو نباید قبلش دراب بجوشانیم اخه اینجوری درست کردم گفتن خامه مرغ خوب نپخته

سلام و عرض ادب مرغ ها با این روش علاوه بر اینکه سرخ می شوند 2 ساعت هم در آب جوش هستند و به طور کامل می پزند. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامیطرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

میشه مرغ رو بپزم بعدسرخش کنم یانه باید اول سرخش کنم

سلام و عرض ادب بهتر است اول سرخ کنید سپس بپزید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

زرشک پلو با مرغ

زرشک پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای پلویی ایرانی است که از محبوبیت خاصی در میان ایرانیان برخوردار است. زرشک پلو مانند غذاهای مثل کباب کوبیده ، جوجه کباب و … به عنوان یک غذای مجلسی محسوب می شود که برای پذیرایی در مراسم های مهم استفاده می شود.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر زرشک پلو با مرغ تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری زرشک پلو با مرغ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی زرشک پلو با مرغ با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

دستور پخت

ابتدا در تابه ای کمی روغن اسپری می کنیم و یا یک قاشق روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم تا داغ شود،سپس تکه مرغ ها را در تابه قرار می دهیم و درب آن را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا سرخ شود

بعد از گذشت ۵ دقیقه درب قابلمه را بر می داریم و نگاه می کنیم اگر سرخ شده بود که آن ها را بر می گردانیم تا طرف دیگرشان هم سرخ شوند اگر نه مجددا درب قابلمه را می گذاریم تا طلایی و سرخ شود. پوست پیاز را می گیریم

و می شوییم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و سیر را نیز پوست می گیریم و آبکشی می کنیم ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای (قصد داریم در آن مرغ را بپزیم)کمی روغن می ریزیم و پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا کمی رنگشان تغییر کنید

سپس رب گوجه فرنگی را می افزاییم و تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و آن وقت نمک،فلفل و آبلیمو به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم و در آخر تکه مرغ های سرخ شده را در قابلمه می چینیم و ۲ الی ۳ لیوان آب روی مواد و مرغ ها می ریزیم

و درب قابلمه را می گذاریم تا با حرارت ملایم بپزند. حدودا ۲ ساعت برای پخت کامل مرغ زمان لازم است تا سس مرغ غلیظ شود و روغن بیاندازد. ۱۰ دقیقه مانده به خاموش کردن شعله قابلمه مرغ ۱ قاشق از زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

زرشک را در در ظرفی می ریزیم و روی آن آب ولرم می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورد. برای پخت برنج ابتدا در قابلمه ای ۸ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد می گذاریم تا بجوش بیاید و مقداری نمک داخل آب می ریزیم.

برنج را بستگی به نوع آن و میزان مهارت داشتن ما در پخت آن می توانیم از قبل در ظرف آبی بریزیم تا خیس بخورد و یا اگر مهارت نداریم زمانی که آب بجوش آمد برنج را می شوییم و آب آن را بیرون می ریزیم و داخل آب جوش میریزیم.

ابتدا که برنج را داخل قابلمه می ریزیم از جوش می افتد برنج را هم می زین و رها می کنیم تا مجددا به جوش بیاید ۴ الی ۵ دقیقه که گذشت مجددا یک هم می زنیم و چند دانه از برنج را از آب خارج می کنیم و زیر دندان امتحان می کنیم

اگر اطرافش پخته بود ولی مغز ان سفت بود زمان آبکشی برنج است،در غیر این صورت باید زمان داد تا بپزد. برنج را در آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.قابلمه را روی حرارت می گذاریم تا آب داخل قابلمه کاملا خشک شود

سپس مقداری روغن داخل آن می ریزیم و از روی حرارت بر می داریم و برای ته دیگ نان لواش یا سیب زمینی را پوست می گیریم و ورقه ورقه می کنیم و کف قابلمه می چینیم و برنج را با کفگیر را روی ته دیگ می ریزیم

و در آخر درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند و آن وقت حرارت را کم می کنیم و اگر دوست داشتید توری زیر قابلمه قرار می دهیم تا به مرور زمان برنج بپزد. زرشک را در آبکش می ریزیم و در تابه ای کره را قرار می دهیم تا آب شود

سپس زرشک را داخل کره می ریزیم و با حرارت کم تفت می دهیم و ۱ قاشق زعفران دم کرده باقی مانده را به آن می افزاییم و کمی تفت می دهیم و قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و مجددا تفت می دهیم تا زرشک ها نسوزند.

در پایان پس از اینکه غذا آماده شد برنج را در دیس می کشیم سپس مقدار کمی از برنج را با زرشک در یک کاسه کوچک مخلوط می کنیم و روی برنج را با زرشک تزیین می کنیم. مرغ را هم در ظرف خورشت می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم. نوش جان

همچنین ببینید

آهنگ احساسی و غمگین


“آینده در دستان شماست

طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ

زیبایی هایی که هنوز ندیده اید

میکس فوق العاده زیبا از آهنگ دل را ببین با صدای علیرضا افتخاری و سفر های مقام معظم رهبری به شهر های مخطلف کشور (زاهدان-زنجان-بم) که چیز پر مغز و قشنگی از آب در آمده حتماً ببینید…

موسسه تدوین آثار و نشر اخلاقیات شهدای شهرستان زرند

مداحی مهدی اکبری کاش بودی کرببلا برادر بی حرمم حسن جان

در آپارات شما قادر خواهید بود ویدئوهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از اخبار رویدادها اطلاع پیدا کنید.

آرشیو هزاران فیلم وسریال ایرانی و خارجی

آرشیو انیمیشن و فیلم های مناسب برای کودکان

مسئولیت محتوای ویدئوها و هرگونه پاسخگویی به ادعاهای مطروحه توسط اشخاص حقیقی
و حقوقی با منتشر کننده است و آپارات هیچگونه مسئولیتی نسبت به آن ندارد.

طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ
طرز تهیه و تزیین زرشک پلو با مرغ
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *