طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه
طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه

نان برنجی

نان برنجی یکی از شیرینی های معروف و بسیار پرطرفدار شهر کرمانشاه است که به عنوان سوغاتی این شهر هم شناخته می شود. نان برنجی در گذشته یکی از شیرینی های مناسبتی برای عید نوروز محسوب می شده است.

با مقدار موادی که در این دستور شیرینی پزی قرار گرفته است می توانید برای ۱۰ نفر نان برنجی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری نان برنجی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با سنتی نان برنجی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه

دستور پخت

دوره مقدماتی php

برای تهیه نان برنجی خانگی ابتدا کره را از یخچال بیرون می آوریم و در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود.آرد برنج را دو بار الک می کنیم تا یکدست شود و با کره مخلوط می کنیم تا کره کاملا در آرد حل شود.اگر روغن کرمانشاهی در دسترس دارید بسیار گزینه بهتری از کره است

چون طعم بهتری به نان برنجی می دهد. سپس شکر را در قابلمه ای کوچک می ریزیم و ۱ لیوان آب روی آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب کمی تبخیر شود و شربت کمی غلیظ شود.شربت آماده شده را کنار می گذاریم تا خنک شود

و بعد به مخلوط آرد برنجی و کره اضافه می کنیم و تخم مرغ را در پیاله ای می شکنیم و گلاب،زعفران دم کرده به آن می افزاییم و با هم مخلوط می کنیم و به مایه آرد برنجی اضافه می کنیم و خوب مایه آرد برنجی را مخلوط می کنیم و ورز می دهیم تا خمیر کاملا یکدست شود

و در کاسه ای قرار می دهیم و یک پارچه روی آن می کشیم و به مدت ۶ ساعت در دمای معتدل خمیر را قرار می دهیم تا آماده شود. سپس فر را روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا گرم شود و کف سینی فر کاغذ روغنی می گذاریم

و از خمیر به اندازه یک گردو بر می داریم و با کف دو دست به آن حالت یک دایره می دهیم و در سینی فر قرار می گذاریم.همگی نان برنجی ها را به همین صورت شکل می دهیم و با فاصله در کنار هم می چینیم و در آخر کمی از تخم خرفه را روی شیرینی ها می پاشیم

و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه نان برنجی ها کاملا پخته شوند. پس از پخت صبر می کنیم تا نان برنجی ها کمی خنک شوند و نان برنجی ها را آرام از کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف می چینیم و نوش جان کنید.

نان برنجی یا شیرینی برنجی یکی از معروف ترین شیرینی های سنتی شهر کرمانشاه است. در گذشته این شیرینی را برای عید نوروز تهیه می کرده اند ، ولی امروزه به خاطر طعم خوبش به عنوان یکی از مهم ترین سوغاتی های شهر کرمانشاه شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید یک سینی پر نان برنجی تهیه نمایید. با و طرز تهیه نان برنجی در ادامه با هم دوره همراه باشید.

ابتدا آرد برنج را دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. ما در این آموزش از کره استفاده کرده ایم ولی اگر روغن کرمانشاهی در دسترس دارید از آن استفاده کنید زیرا طعم بهتری به نان برنجی شما خواهد داد.

کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شود سپس با آرد برنجی مخلوط می کنیم. ورز دادن آرد برنجی را تا جایی ادامه می دهیم که کره کاملا در آن حل شود. در مرحله بعد شکر را در ۱ لیوان آب حل می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم.

اجازه می دهیم آب کمی تبخیر شود تا مخلوط آب و شکر به شربتی با غلظت متوسط تبدیل شود. سپس شربت را کنار می گذاریم تا خنک شود. پس از اینکه شربت خنک شد آنرا به مخلوط آرد برنجی و کره اضافه می کنیم.طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه

در مرحله بعدی تخم مرغ را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به آرد برنج اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یک خمیر یکدست و نرم به وجود بیاید. پس از ورز دادن خمیر آنرا در یک کاسه قرار می دهیم و یک پارچه تمیز روی آن می کشیم.

به مدت ۶ ساعت خمیر را در جایی با دمای معتدل قرار می دهیم تا خمیر آماده شود. توجه داشته باشید که خمیر را نباید در جای گرم یا جای خیلی سرد مانند یخچال قرار دهیم. پس از گذشت این زمان فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

در سینی فر یک کاغذ روغنی قرار می دهیم ، سپس از خمیر به اندازه یک گردو بر می داریم و به صورت دایره شکل حالت می دهیم ، سپس مقداری تخم خرفه روی هر شیرینی می پاشیم و در سینی فر با فاصله مناسب می چینیم.

به همین ترتیب تمام نان برنجی ها را کف سینی می چینیم و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم. حدود ۲۰ دقیقه زمان برای پخت کامل نان برنجی نیاز است اما با توجه به اینکه دمای فرها متفاوت است ممکن است تا ۳۰ دقیقه هم طول بکشد.

پس از اینکه پخت نان برنجی ها کامل شد ، اجازه می دهیم کمی سرد شوند سپس با دقت از روی کاغذ روغنی جدا می کنیم و در ظرف مورد نظر خود می چینیم. نان برنجی را می توانید برای عصرانه به همراه چای نوش جان کنید.

قبلا عضو نشده‌اید ثبت‌نام
.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟
.

نام کاربری را وارد کنید.

رمز عبور را وارد کنید.

شماره همراه وارد شده صحیح نیست.

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه

نام کاربری و یا رمز عبور اشتباه است.

شماره همراه را وارد کنید.

شماره همراه وارد شده صحیح نیست.

شماره همراه وارد شده در سیستم وجود ندارد.

رمز عبور جدید به زودی برای شما ارسال می‌گردد.

قبلا عضو شده اید ؟ورود کاربران

کلمه عبور باید شامل حروف و عدد و بیشتر از هشت حرف باشد

نام را وارد کنید.

نام خانوادگی را وارد کنید.

ایمیل را وارد کنید.

ایمیل وارد شده صحیح نیست.

موبایل را وارد کنید.

شماره موبایل حداقل باید 10 عدد باشد.

شماره موبایل وارد شده صحیح نیست.

رمز عبور را وارد کنید.

رمز عبور باید حداقل ۶ کاراکتر
باشد.

رمز عبور با تکرار رمز
عبور
یکی نیست.

قوانین و مقررات سایت را بپذیرید.

{{error}}

ثبت نام با خطا مواجه شد، لطفا مجددا تلاش کنید.

ثبت نام با موفقیت انجام شد.

ورود

قبلا عضو شده اید ؟ورود کاربران

کلمه خود را وارد کنید وسپس اینتر بزنید

صفحه اصلی / بلاگ / سفر و گردشگری / رستوران گردی / هر آنچه درباره شیرینی نان برنجی کرمانشاه باید بدانیم

نان برنجی کرمانشاه از دیگر تولیدات و محصولات این استان بوده که شهرتی جهانی دارد. همیشه نام کرمانشاه به همراه نان برنجی‌های خوشمزه‌اش که با روغن اصیل کرمانشاهی تهیه می‌شود همراه بوده. این شیرینی اصیل و بسیار مقوی مورد پسند تمامی ذائقه‌ها بوده و عطر وسوسه کننده نان برنجی در بازارهای سنتی کرمانشاه همواره به مشام می‌رسد و نمی‌توان به سادگی از کنارش گذشت. حتماً شما هم با نان برنجی خوش عطر کرمانشاهی آشنا هستید ما در این مطلب می‌خواهیم اطلاعات بیشتری در مورد نان برنجی کرمانشاه در اختیارتان قرار دهیم.

از دیگر سوغات و شیرینی‌های معروف کرمانشاه در کنار کاک کرمانشاهی که در مقالات گذشته توضیح مفصلی در مورد آن داشتیم می‌توان نان برنجی کرمانشاه را نام برد. نام کرمانشاه همیشه به همراه نان برنجی‌های معروف و خوش مزه‌اش همراه بوده و امکان ندارد کسی به این شهر سفر کرده باشد و طعم لذیذ و دلچسب این شیرینی خوش مزه را که در بازار و کارگاه‌های شیرینی پزی این شهر به صورت داغ و تازه به میهمانان و مسافران تعارف می‌شود را نچشیده باشد. نان برنجی‌های زعفرانی و ساده کرمانشاهی بسیار معروف بوده و از نظر ارزش غذایی نیز بسیار مقوی بوده و می‌تواند میان وعده‌ای کامل باشد. میل کردن نان برنجی‌های تازه و خوشمزه به همراه فنجانی چای تازه و خوش عطر می‌تواند عصری دل انگیز را رقم زده و پذیرایی مناسبی برای میهمانی‌ها باشد.

نان برنجی کرمانشاه یکی از لذیذترین و خوشمزه‌ترین شیرینی‌های این شهر می‌باشد که گزینه بسیار مناسبی برای سوغات نیز است. قدمتی که برای نان برنجی کرمانشاه در نظر گرفته شده است مربوط به زمان قاجار و چیزی حدود 150 سال پیش می‌باشد. طبق روایات و نقل قول‌هایی که موجود است این شیرینی فوق العاده خوش مزه و لذیذ از 150 سال پیش پختش در شهر کرمانشاه شروع شده و تاکنون نیز ادامه دارد. در گذشته به این دلیل که شهر کرمانشاه در مسیر جاده ابریشم و راه کربلا قرار داشته مسافران زیادی از این شهر گذر می‌کردند. مردم این شهر هم به فکر تهیه ماده‌ای افتادند که از قوت غالب مردم بوده و ارزش غذایی بالایی داشته باشد تا بتواند جواب گوی نیاز مسافران خسته در مسیرهای طولانی بوده و ماندگاری بالایی نیز داشته باشد. از آن زمان پخت نان برنجی کرمانشاه که ماده اولیه آن آرد برنج است آغاز شد.

ترکیبات اصلی و مواد تشکیل دهنده این شیرینی فوق العاده خوشمزه:

آرد برنج بسیار مرغوب

زرده تخم مرغ

پودر قند

پودر هل سبز

گلاب

نمک، خرفه و زعفران

و از همه مهمتر روغن فرد اعلای کرمانشاهی می‌باشد.طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه

برای تهیه نان برنجی کرمانشاه  باید ابتدا روغن اصل و خوش عطر کرمانشاهی را ذوب کرده و با پودر قند خوب مخلوط کنیم. در مرحله بعد گلاب، تخم مرغ و پودر هل را نیز اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط می‌کنیم. آرد برنج را نیز الک کرده و کم کم به مواد اضافه می‌کنیم. و مواد را آنقدر ورز می‌دهیم تا خمیری یک دست و نرم و لطیف داشته باشیم و به اصطلاح خمیر به روغن بیفتد. اگر بخواهید نان برنجی شما زعفرانی باشد خمیر را با مقداری زعفران مخلوط کرده و داخل کیسه‌ای در بیرون از یخچال به مدت 24 ساعت قرار می‌دهیم. در روز بعد از خمیر به اندازه یک فندق برداشته و گرد می‌کنیم و با مهر و یا کاتر شیرینی پزی رویش طرح انداخته و مقداری خرفه روی آن می‌ریزیم و در فری که از قبل با حرارت 150 درجه گرم کرده‌ایم به مدت 10 تا 7 دقیقه قرار می‌دهیم.

اگر به شهر کرمانشاه سفر کنید در تمامی مناطق این شهر می‌توانید فروشگاه‌ها و کارگاه‌هایی را مشاهده کنید که نان برنجی کرمانشاه را به صورت تازه تهیه می‌کنند. اما بهترین مراکزی که شما می‌توانید نان برنجی را از آن جا تهیه کنید بازار بزرگ و قدیمی کرمانشاه می‌باشد که در سه راه نواب قرار دارد. این بازار بزرگ و قدیمی ورودی‌های متعددی دارد که در ابتدای ورودی‌ها کارگاه‌های شیرینی پزی زیادی قرار دارند که نان برنجی مرغوب و اعلای کرمانشاه را با بهترین کیفیت تولید می‌کنند. شما در زمان ورود به بازار حتماً توسط فروشندگان این فروشگاه‌ها با شیرینی‌های خوش مزه این شهر از جمله نان برنجی‌های داغ و تازه و خوش عطر که همان لحظه از داخل کوره‌های شیرینی پزی در آمده‌اند پذیرایی خواهید شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب بروز شده مجله گردشگری دلتابان

ماه عسل در دبی بهترین و رویایی ترین خاطرات را برای زوج های جوان به ارمغان می آورد. در ماه عسل در دبی می توانید از بهترین و زیباترین نقاط شهر لذت ببرید.

ساخت برج خلیفه در سال 2004 شروع شد و در ژانویه 2010 بهره برداری شد. نام (خلیفه) در روز بهره برداری توسط امیر دبی به این برج داده شد. برج خلیفه 828متر ارتفاع، 160 طبقه، بیش از هزار واحد آپارتمان 49 طبقه اداری، 4 استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان برج دارد. علاوه بر این […]

با توجه به شرایط بهترین زمان خرید بلیط لهستان تعیین می شود. اگر به دنبال خرید بلیط های لحظه آخری هستید زمستان بهترین زمان خرید بلیط لهستان محسوب می شود.

سفر دریایی به دبی یکی از راه های ایده آل سفر به این کشور است. سفر دریایی به دبی از طریق ترمینال جدید آن انجام می شود و راه سفر را بسیار آسان می کند.

هتل گولحانه پارک در قلب تاریخی استانبول قرار گرفته است. شما می توانید از پنجره های هتل گولحانه پارک چشم انداز خوبی به بخش قدیمی شهر داشته باشید.

قبل از انتخاب بهترین زمان خرید بلیط مالزی توصیه می کنیم به تخفیف شرکت های مسافرتی توجه نمایید. بهترین زمان خرید بلیط مالزی با توجه به نوع بلیط تعیین می شود

درسال 1967 تپه های شنی اسلووینسکی لهستان بامساحت 32.744 هکتار کشف شد تپه های شنی اسلووینسکی لهستان سالانه گردشگران زیادی را جذب می کند

مسافران عزیز

جهت خرید بلیط هواپیما، تور و یا رزرو هتل همین الان اقدام نمایید.

کشور مقصد را وارد کنید.

شهر مقصد را وارد کنید.

تاریخ تولد نفر {{error | numberToString}} را وارد کنید.

مقصد را وارد کنید.

تاریخ رفت را وارد کنید.

شرکت دلتابان مفتخر است از سال 1375 با مدیریت استراتژیک و جامع نگر و با هدف راهبردی ارتقاء کیفی گردشگری، ضمن پاسداشت مواریث فرهنگی و تمدن اصیل ایرانی با همکاری پرسنل متخصص و مجرب با زیر ساخت علمی و پژوهشی در این صنعت و بهینه سازی امکانات موجود به منظور ارائه خدمات شایسته به هموطنان شریف، اقدام به برگزاری و اجرای مستقیم تورهای لوکس به مقاصد مختلف گردشگری نموده است.

تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از میرداماد، شماره 1166، ساختمان دلتابان

دفتر مرکزی

نمابر

پشتیبانی داخلی

پشتیبانی خارجی

۴۲۶ ۲۲۲ ۲۲ – ۰۲۱

۰۸۳ ۲۲۶ ۲۲ – ۰۲۱

۹۱۲۹۵۷۹۵۵۲ – ۹۸+

۹۱۲۹۶۳۳۲۴۴ – ۹۸+

تمامی حقوق این سایت متعلق به آژانس مسافرتی دلتابان می باشد

طراحی سایت آژانس مسافرتی توسط سیتی نت

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

نان برنجی شیرینی ستنی کرمانشاه و یا قزوین است 250 گرم کره 175 گرم پودر شکر دو عدد تخم مرغ 500 گرم آرد برنج نیم لیوان گلاب کره و زرده تخم مرغ را ابتدا با قاشق و بعد با سری خمیرزن همزن خوب با هم مخلوط می کنیم. سفیده تخم مرغ را آنقدر می زنیم تا حالت موس پیدا کند و از ظرف نریزد. آرد و سفیده را هم اضافه کرده و با دست آرام ورز می دهیم. گلاب را کم کم اضافه کنیم. خمیر را در پلاستیک گذاشته و در یخچال 24 ساعت به آن استراحت می دهیم. قبل از قالب زدن خمیر آن را دو ساعت قبل از یخچال در بیاورید. با خمیر گلوله های کوچک درست کرده و روی آن به آرامی مهر (نقشه ) بزنید. سینی فر را کاغذ شیرینی پهن کرده و همه نان برنجی ها را قبلا نقشه زدید روی کاغذ شیرینی بچینید. روی نان برنجی ها را با تخم خرفه و یا پودر پسته و زغفران آب کرده غلیظ، تزئین کنید. فر را از قبل با دمای 150 درجه سانتی گراد گرم کنید. نان برنجی ها را به مدت 20 دقیقه در فر بپزید. Rice BreadTraditional pastry from Kermanshah or Ghazvin 250 g Butter 175 g Powdered sugar (Sucre glace)2 eggs 500g Rice flour1 little cup of rose water Mix the butter with powdered sugar and yolk eggs. Knead them with two Dough Hooks of mixer. Beat eggs white till fluffy. Add the eggs white and rice flour. Mix them well with hand. Let dough rest for 24 hours. Before start working, take the dough off from refrigerator. Roll the dough in your hands and flatten slightly with a stamp. Cover the pan with bakery paper, place them in the pan. Preheat the oven, and bake them at 150 °C for 20 min.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه
طرز تهیه نان برنجی کرمانشاه
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *