طرز تهیه مربای هویج با پیمانه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه مربای هویج با پیمانه
طرز تهیه مربای هویج با پیمانه



مربای هویج را می توان یکی از خوشمزه ترین مرباها نامید که علاوه بر طعم و مزه بی نظیر، دارای ظاهری جذاب و اشتها برانگیز است و از این رو طرفداران زیادی نیز دارد. بر این اساس و برای راهنمایی بیشتر کدبانوهای هنرمند و با ذوق قصد داریم در این مطلب به ارائه طرز تهیه مربای هویج بپردازیم که امیدواریم این آموزش مرحله به مرحله و عالی مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد. پس در ادامه همراه ما بوده و با روشی ساده و لذت بخش برای پخت مربای هویج آشنا شوید.

طرز تهیه مربای هویج که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم یکی از آموزش های امتحان شده و بسیار عالی است که می تواند به شما عزیزان برای پخت مربایی عالی و خوش طعم کمک کند. در مباحث قبل به معرفی طرز تهیه پنکیک صبحانه پرداختیم که می توانید آن را با انواع مربا از جمله مربای توت فرنگی، مربای هویج و… نوش جان فرمایید و صبحانه ایی دلچسب و عالی برای اعضا خانواده فراهم آورید.

دوره مقدماتی php

برای پخت مربای هویج بهتر است از هویج های تازه و سالم استفاده نمایید تا مربایی خوش طعم و خوش رنگ داشته باشید، ابتدا هویج ها را شسته و پوست بگیرید. سپس آنها را رنده نمایید. البته می توانید به دلخواه هویج ها را خرد کرده و یا از رنده درشت نیز استفاده کنید که این انتخاب کاملا سلیقه ایی است.

طرز تهیه مربای هویج با پیمانه

حال هویج های رنده شده را در قابلمه لعابی مناسب ریخته و لابه لای آن شکر بپاشید، در صورت تمایل می توانید از در این مرحله از هل پودر شده نیز استفاده کنید و آن را همراه شکر لابه لای هویج ها بریزید. سپس قابلمه را برای چند ساعت کنار بگذارید تا هویج ها تا شکرها کاملا آب شوند.

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از گذشت حدود بیست دقیقه می توانید زعفران را که با گلاب دم نموده اید به هویج های داخل قابلمه اضافه کنید. در مراحل آخر پخت نیز آبلیمو را اضافه نمایید. بعد از اینکه آب داخل قابلمه تبخیر شد و مربا قوام یافت می توانید شعله را خاموش نمایید. بهترین زمان برای پختن هویج ها، زمانی است که رنگ هویج شفاف شده  و ظاهر براقی داشته باشند.

زمانی که از پخت کامل مربای هویج اطمینان یافتید و شعله را خاموش کردید، صبر کنید تا مربا در همان قابلمه خنک شود و سپس آن را در ظرف های شیشه ایی مناسب بکشید.

با روشی عالی در رابطه با طرز تهیه مربای هویج آشنا شدید که امیدواریم مورد پسند و توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. از تمامی شما دوستان علاقه مند به تهیه مرباهای مختلف دعوت می نماییم با کلیک بر روی طرز تهیه مربا و مراجعه به این صفحه از دیگر دستورات عالی و امتحان شده در این زمینه دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

Currently you have JavaScript disabled. In order to post comments, please make sure JavaScript and Cookies are enabled, and reload the page. Click here for instructions on how to enable JavaScript in your browser.

امتیاز دهید


3.3
از

868

یکی از اصول اولیه و ضروری صبحانه ایرانی مرباست. هیچ چیزی جای مرباهای رنگارنگ، خوش طعم و خوش عطر را سر سفره صبحانه پر نمیکند. مربای هویج مثل مربای آلبالو و به یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین مرباهاست. تهیه مربای هویج هم بسیار ساده است. البته برای جا افتادن مربا لازم است آن را دو ساعت با شعله بسیار ملایم بپزید. در غیر این صورت روی دیوراه های قابلمه شکرک مشاهده میکنید و وارد شدن این مواد غلیظ به مربای هویج شما باعث میشود شکرک بزند. از طرف دیگر اگر مربا به خوبی و به اندازه کافی پخته نشود کپک میزند. بنابراین در زمان پخت و غلظت کافی مربا و کم بودن شعله نهایت دقت را داشته باشید. در ادامه طرز تهیه مربای هویج خوش رنگ و خوش عطر را به صورت مرحله به مرحله خواهید دید.

 

طرز تهیه مربای هویج با پیمانه

 

هویج ها را پوست بگیرید و رنده کنید سپس درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا هویج ها کمی نرم شده و رنگ آنها تغییر کند.

 

 

شکر ، آبلیمو ، آب ، گلاب و دانه های هل را به هویج اضافه و مخلوط کنید و به مدت 2 ساعت اجازه دهید با حرارت ملایم مربا بپزد و جا بیفتد. در آخر خلال بادام را به مربا اضافه کنید و آن را از روی شعله بردارید.

 

مربای هویج را پس از آماده شدن از روی حرارت بردارید و خلال پسته را  هم میتوانید داخل مربا بریزید و هم برای تزئین استفاده کنید. پس از اینکه مربا سرد شد داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید.

 

یک روش جالب برای تهیه مربای هویج مجلسی این است که هویج را به صورت طولی ورقه کنید و به شکل گل رز در بیاورید. جهت فیکس کردن گل های هویج از خلال دندان استفاده کنید. هویج های گل شده را به همان روش مثل هویج رنده شده در تهیه مربا استفاده کنید.

 

 

 

– هیچ گاه از قاشقی که خوب تمیز نشده برای هم زدن مربا استفاده نکنید چون موجب میشود مربا زود کپک بزند.

نشانه قوام آمدن مربا: مقداری از شربت را در قاشقی بریزید ، اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق نریخت یعنی که شربتش قوام آمده است.

دلیل کپک زدن مربا: شکر مربا کم باشد ، قوام نیامده باشد ، کاملا پخته نشده باشد.

دلیل شکرک زدن مربا : این حالت معمولاً در مرباها و شیره ها دیده می‌شود ، وقتی مربا یا شیره بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد شکرک می‌زند و برای رفع آن باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک ان از بین برود.

 

 

 

تبلیغات شما در بزرگترین سایت آشپزی ایران

هویج مربا هویج باید ریز ریز باشه(نکته)

سلام خدمت دوستای گلم.
مهم ترین چیز تو درست کردن مربا هویج که خیلی ها رعایت نمیکنن اینه که باید هویج و ب ریز ترین شکل رنده کنید.
وآب لیمو ضروریه

سلام
بعد از پختن مربا در یخچال علت خراب شدن از چه چیزی است؟

سلام به شما
اگر شکرک بزنه یعنی شکرش زیاد بوده نسبت به آب. میتونید دوباره با کمی آب و یه کمی آبلیمو بجوشونیدش.
اگر کپک بزنه یعنی مقدار شکر کم بوده و دیگه قابل استفاده نیست.

سلام با تشکر از زحمات شما من طبق دستور و اندازه هایی که گفته بودید عمل کردم ولی هنوز مربا شربتش غلیظ نشده . لطفا راهنمایی بفر مایید؟

خیلی عالی ممنونم ? فقط دو دفعه باید آب اضافه بشه!؟ هر دو دفعه هم دو پیمانه یا نه!؟

اون اولش که هویج هارو رنده کردیم باید چقدر اب بریزیم تا نرم بشه؟

همون طور که توی مواد اولیه گفته شده 2 پیمانه

سلام
دلیل خراب شدن هویج هنگام پختن از چه چیزی است؟

منظورتون از خراب شدن چیه دقیقا؟

من طبق دستور شما درست کردم فقط شکر کمتر زدم ، آب مربا تقریبا خشک شده ولی هنوز غلیظ نشده ، چیکار کنم چون شکر کمتر زدم اینطوریه؟

بله اگه شکر کافی نباشه مربا تشکیل نمیشه

طرز تهیه مربای هویج با پیمانه

خوب میشه کمی بهش شکر و اب اضافه کنیم دوباره بجوشونیم؟

چرا اگه شکرک زد میتونید یکمی آب اضافه کنید و بذارید چند تا غل بزنه. ولی دیگه شکر اضافه نکنید.

خیــــــــــــلی خوشمزه هستش
مچکرم

سلام . در حین پختن مربا در قابلمه باید باز باشد یا بسته ؟ ممنون

سلام شیرین جان
در قابلمه باید باز باشه

مممنونم گلم عالی بود

سلام خسته نباشید من وسیله ای ندارم ک هویج شکرم اندازه بگیرم اگ از لیوان فرانسوی دسته دار استفاده کنم اندازه ها دقیق درمیاد یانه ؟

سلام من درست کردم مربا رو ولی غلظت نداره شله چکار کنم مث مربای کارخانه ای غلیظ باشه ؟؟مرسی

سلام دوباره هستید من مربام شیرین شده خیلی ولی غلیظ نیست خیلی آبکی هستش میشه بگید چرا

آبلیمو ترشش نمیکنه؟

خییییلی دستور خوبی بود من درست کردم و مربام عالی شد

عالی بود مرسی

سلام ببخشید به نسبت همین مقدار اکر هویجمون بیشتر شد بقیه چیرهارو هم همین قدر اضاف کنیم؟این تایم پخت فرقی نمیکنه برای چندکیلو باشه؟اگه هویجم بیشتر باشه تایم پخت بالاتر میره؟؟
ممنون از پاسخگوییتون

خیلی هم عالی

من طبق دستور شما درست کردم عالی شد. ممنون

من استفاده کردم از این دستور عالیه

دوستان کسی میدوته ابلیموش واسه چیه?میشه نزد?

آبلیمو جهت جلوگیری از شکرک زدن مربا استفاده میشه سپیده عزیز

تا جایی که می دونم مانع شکرک زدن می شه؛ مربّای هویج مستعدّ شکرک زدنه.

ابلیموش واسه این هست ک شکرک نزنه

ممنون از همراهیاتون واقعا عالی بود

سلام

خیلی ممنون از دستور فوق العاده خوب شما، برای اولین بار بود که تصمیم به درست کردن مربا گرفتم و با این دستور پخت عالی شروع کردم و انقدر خوب و خوش رنگ و طعم شد مربایی که درست کردم که مطمینا باز هم درست خواهم کرد.
با تشکر از شما و سایت خوبتون

سلام مینا جان ممنونم ازت . همیشه موفق باشی

عالی.متشکرم

با سلام . وقتی مارمالاد در شیرینی مربایی استفاده میشه چرا طی 2 الی 3 روز خشک میشه ؟ متشکرم

داود عزیز هر ماده غذایی اگه در مجاورت هوا باشه آب از دست میده و خشک میشه

خیلی خوب

مرسی کدبانوی گل . امشب درستش میکنم انشاءالله خوب دربیاد و مثل عکس بالایی خوشگل بشه

ممنون راضیه جان ، مطمئنم خوب درمیاد

واقعا خیلی خوب توضیح دادید.خسته نباشید.موفق باشید

ممنون لیلی جان

من یه پیشنهاد دارم تو دستور طرز تهیه مربای هویج خلال پسته و هل رو هم اضافه کنید و گلاب رو حذف کنید

ممنون از پیشنهادتون ، اضافه کردم

بسیار تشکر میکنم

ممنونم

با سلام . یکی از بهترین کارها در اینترنت آموزش همین چیز هاست مثل انواع غذاها سالادها و غیره چون اکثر دختر خانمها در منزل پیش مادر تعلیم ندیده اند و از این طریق خیلی خوب میشود به آنها کمک کرد .آموزش بیش از پیش را توصیه مینمایم . با تقدیم احترام

بله . خیلی ممنونم

سلام . میتونم شکر کمتری بریزم تا شیرینیش کمتر بشه ؟ مرسی

اره معصومه جان میتونی

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

از پخته شدن میوه در مقداری شکر و آب, مربا به دست می آید که مربای هویج یکی از خوشمزه ترین مربا هاست و می توانید آن را در وعده صبحانه خود میل کنید. در این مطلب شما را با طرز تهیه مربای هویج و نکاتی برای ایجاد طعمی متفاوت آشنا خواهیم کرد.

مربا هویج یکی از انواع مربا های بسیار خوشمزه می باشد که شما می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید در این مطلب طرز تهیه مربای هویج و مواد لازم برای تهیه این مربا را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

مربای هویج یکی از پرطرفدارترین مربا هاست و بسیار مقوی است که شما می توانید با رعایت کردن نکاتی در تهیه مربای هویج این مربا را با طعم متفاوتی طبخ کنید.

شکر : یک کیلوگرم
گلاب : نصف لیوان
آب لیمو : 2 قاشق غذا خوری
هویج : یک کیلو گرم
زعفران : 1/8 قاشق چای خوری ( یک هشتم )
خلال بادام و پسته : 2 قاشق غذا خوری

طرز تهیه مربای هویج با پیمانه

در مرحله اول طرز تهیه مربای هویج ابتدا هویج ها را پوست بکنید. و آن ها را در قابلمه ای مناسب به خوبی رنده کنید.

سپس شکر را به همراه 4 لیوان آب به خوبی حل می کنیم و به هویج اضافه می کنیم و قابلمه را بر روی شعله گاز می گذاریم تا به دمای جوش برسد سپس زیر شعله گاز را کمتر می کنیم و کف روی مربا را با قاشق می گیریم و مربا را در حدود 30 دقیقه روی حرارت متوسط گاز نگه می داریم تا به خوبی پخته شود .

بعد از مدت زمان ذکر شده نصف لیوان گلاب را به همراه هل به مربا اضافه می کنیم و مربا را به خوبی هم می زنیم تا با هل و گلاب مخلوط شود بعد از چند دقیقه آب لیمو را به مربا اضافه می کنیم در صورت تمایل می توانیم خلال بادام و پسته را در این مرحله به مربا اضافه کنیم. و بعد از 10 دقیقه زیر مربا را خاموش می کنیم و قابلمه را از روی گاز برداشته و در محل مناسبی به مدت 24 ساعت قرار می دهیم و بعد از مدت زمان ذکر شده مربا را در درون شیشه های مناسبی ریخته و در درون یخچال نگهداری می کنیم.

مربای هویج را می توانید در هنگام خوردن صبحانه در کنار نان و کره میل کنید. در این مطلب طرز تهیه مربای هویج را در منزل به شما عزیزان آموزش دادیم برای مشاهده آموزش مرباهای مختلف به بخش انواع مربا رجوع کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

طرز تهیه مربای هویج با پیمانه
طرز تهیه مربای هویج با پیمانه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *