طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی

فرنی

فرنی یکی از غذاهای سبک و بسیار خوشمزه ایرانی است که بیشتر برای کودکان که معده حساسی دارند تهیه می شود. البته فرنی مانند شله زرد یکی از دسرهای مناسبی ماه رمضان هم محسوب می شود که می توانید برای سفره های افطار خود از این غذا استفاده کنید.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۲ نفر فرنی تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری فرنی تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه فرنی با پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی

دوره مقدماتی php

دستور پخت

برای تهیه فرنی ابتدا در قابلمه ای شیر را می ریزیم و شکر را به آن اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا کاملا در شیر حل شود و بعد گلاب را می افزاییم و هم می زنیم و آرد برنج را آرام آرام به شیر اضافه می کنیم و هم می زنیم تا در شیر گلوله نشود.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پی در پی هم می زنیم تا شیر جوش بیاید سپس حرارت را کم تر می کنیم و همچنان هم می زنیم مداوم تا ته نگیرد. در پی هم زدن متوجه خواهید شد که شیر در حال قوام گرفتن و غلیظ شدن است.

زمانی که کمی سفت شد و به غلظت مورد نظرتان رسید شعله را خاموش می کنیم و قابلمه را از روی آن بر می داریم و همچنان هم می زنیم چون قابلمه داغ است و اگر به حال خود فرنی را رها کنیم تا سرد شود حتما ته می گیرد. فرنی آماده شده را در ظرف می کشید و نوش جان کنید.

نکات پخت فرنی

یکی از نکاتی که خیلی از خانم ها با آن مشکل دارند این است که فرنی را پس از اینکه از یخچال خارج می کنند متوجه می شوند فرنی آب انداخته است. برای رفع این مشکل پس از اینکه فرنی آماده شد اجازه دهید با دمای محیط آشپزخانه به آرامی خنک شود سپس آنرا در یخچال قرار دهید.

فرنی از انواع دسر های سبک و خوش طعم است که با آرد برنج و نشاسته تهیه می شود؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه فرنی مجلسی با دو روش مختلف را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

فرنی از انواع دسر های پرطرفدار و محبوب در ماه های سر سال و نیز ماه مبارک رمضان است و شما می توانید از این دسر برای پذیرایی از مهمان هایتان در مراسم مذهبی نیز استفاده کنید. طرز تهیه فرنی مجلسی مانند فرنی معمولی به سادگی در منزل امکان پذیر است و بعد از پخت فرنی شما می توانید ظرف های فرنی را برای پذیرایی از مهمان هایتان به زیبایی تزیین کنید.

فرنی و شله زرد و شیر برنج از انواع دسر های مناسب برای سفره های افطاری هستند و شما می توانید این نوع دسر ها را با رعایت فوت و فن هایی در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

در سفره های افطاری اغلب فرنی به چشم می خورد و این دسر سبک می تواند در موقع افطار انرژی از دست رفته را به بدن شما باز گرداند و علاوه بر این فرنی دسری است که با ذائقه اغلب افراد جور در می آید؛ در ادامه دستور تهیه فرنی برای مجالس را مشاهده خواهید کرد.

طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی

در طرز تهیه فرنی با نشاسته ابتدا به ازای هر لیوان شیر 1 قاشق غذاخوری نشاسته در قابلمه مناسبی بریزید سپس شکر را به مخلوط این مواد اضافه کنید و مواد فرنی را هم بزنید تا نشاسته در شیر سرد حل شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی مجلسی با نشاسته قابلمه حاوی مواد فرنی را روی حرارت گاز قرار دهید و فرنی را به صورت مدام هم بزنید تا به غلظت مناسبی برسد سپس گلاب را به فرنی اضافه کنید و فرنی را در ظرف مناسبی برای سرو بکشید و تزیین کنید.

1. در طرز تهیه فرنی مجلسی با آرد برنج و نشاسته باید مخلوط مواد فرنی را روی حرارت گاز به صورت مدام هم بزنید تا از گلوله شدن مخلوط مواد فرنی جلوگیری شود.
2. برای خوش طعم شدن فرنی مجلسی می توانید در هنگام پخت فرنی با آرد برنج و یا نشاسته مقداری خامه و کره به فرنی اضافه کنید.
3. فرنی مجلسی را روی حرارت ملایم بپزید تا از ته گرفتن فرنی جلوگیری شود.
4. برای درست کردن فرنی مجلسی می توانید از عسل به جای شکر استفاده کنید که در این صورت فرنی طعم و مزه بی نظیری می گیرد و به یک معجون لاغری بی نظیر تبدیل می شود.
5. فرنی مجلسی را می توانید به صورت سه رنگ نیز تزیین کنید به این ترتیب که بعد از پخت فرنی باید فرنی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و در ظرف های جداگانه ای بریزید سپس به یکی از ظرف ها زعفران آب کرده را اضافه کنید و مخلوط زعفران و فرنی را هم بزنید تا فرنی زعفرانی شود سپس برای ظرف دیگر فرنی پودر کاکائو را با 3 قاشق آب سرد به خوبی مخلوط کنید و پودر کاکائو را روی حرارت گاز قرار دهید و پودر کاکائو حل شده را به ظرف فرنی اضافه کنید و مخلوط فرنی و پودر کاکائو را هم بزنید سپس سه رنگ مختلف فرنی را می توانید در ظرف دلخواه خود به صورت چند لایه بریزید و ظرف فرنی را در یخچال قرار دهید تا به خوبی سرد شود.

در این مطلب با طرز تهیه فرنی مجلسی با دو روش مختلف در منزل آشنا شدید شما می توانید بعد از پخت فرنی آن را با کمک روش های تزیین فرنی مجلسی به زیبایی تزیین کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع فرنی کلیک کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Subscribe: http://bit.ly/2jZKDGXSana More info: http://ashpazibasana.com/recipe/ferni/Ashpazi Ba Sana Channel: https://www.youtube.com/channel/UC0IB…My Facebook Page: https://www.facebook.com/AshpaziBaSanaFollow me on Instagram: https://www.instagram.com/ashpazi_ba_…Join my Telegram Channel: https://telegram.me/AshpaziBaSanaConnect with me on Telegram: https://telegram.me/sanakitchen

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

آموزش آشپزی و دستور تهیه فرنی خوشمزه با آرد برنج

« شیر :•: دو لیوان »

« آرد برنج :•: دو قاشق غذاخوری »

« شکر :•: چهار قاشق غذاخوری »

طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی

« آب :•: یک دوم استکان »

« گلاب :•: یک قاشق غذاخوری »

برای تهیه فرنی ابتدا ابتدا شیر سرد را با لیوان های دسته دار که در تمامی خانه ها یافت می شود در قابلمه مورد نظر بریزید. سپس آرد برنج و آب را اضافه کنید و کاملاً هم زنید تا آرد در شیر سرد حل شود روی حرارت گذاشته و مرتباً هم زنید اگر لحظاتی هم زدن را متوقف کنید، باعث می شود آرد برنج در شیر گلوله گلوله شود.

پس مرتباً به هم زنید تا کمی غلیظ شود بعد از روی حرارت کنار گذاشته و شکر و گلاب را اضافه کنید. دوباره روی حرارت گذارید و هم بزنید تا قوام لازم برای فرنی بدست آید. فرنی را بایستی سریعاً در کاسه های کوچکی که از قبل آماده چیده اید، بریزید. دقت داشته باشید که در هنگام سرد شدن کمی سفت تر می شود پس وقتی از روی حرارت برمی دارید نه سفت و نه شل باشد.

برای تزیین فرنی می توانید از کاکائوی آب شده ، مغز پسته ، مغز بادام ، دارچین ، پودر نارگیل و یا زعفران استفاده کنید.

نشاسته :•: ۲ قاشق غذا خوری

شیر :•: ۲ پیمانه

شکر :•: ۲ قاشق غذا خوری

گلاب :•: به میزان لازم

برای پخت فرنی ابتدا در درون قابلمه ای مناسب به ازای هر یک لیوان شیر ۱ قاشق غذا خوری نشاسته بریزید و سپس شکر را به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید

سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید و مواد فرنی را هم بزنید بعد از این که مواد فرنی غلیظ شدند مقداری گلاب به مواد اضافه کنید. سپس فرنی را در صورت تمایل در درون یخچال بگذارید تا خنک شود.

طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه فرنی خوشمزه و مجلسی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *