طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه

دوره مقدماتی php
طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه
طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه

طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه

دوره مقدماتی php

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

طرز تهیه فرنی کودک توسط خانم انصاری در بخش آشپزی برنامه خانه مهر

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…


اولین غذای کمکی‌ای که به شیرخوار داده می‌شود، فرنی آرد برنج است که ساده، نرم و با کمترین امکان ایجاد آلرژی است. اگر در پایان 5 ماهگی غذای کمکی آغاز می‌شود بهتر است مادر مثلاً فرنی را با شیر خود درست کند و موادی که در آن استفاده می‌شود در درجه اول باید برنج باشد زیرا آلرژن بودن آن از هر ماده دیگری کمتر است.

دادن گندم را باید تا پایان ۸ ماهگی به تأخیر انداخت. اگر شیر مادر کفاف ندهد می‌توان فرنی را با شیر پاستوریزه یا شیر گاو یا شیرهای مدت دار درست کرد.بادام را نیز می‌توان آسیاب کرد تا دانه های آن قابل هضم باشد. می‌توان حریره بادام را از صافی رد کرد و شیره آن را به شیرخوار داد.

فرنی ارزش غذایی بالایی دارد زیرا ترکیبی از شیر و نشاسته بوده و انرژی، فراوانی به فرد می‌دهد. مواد نشاسته‌ای هم مثل شیر دارای ویتامین‌های گروه B و روی هستند. 

براي تهيه فرني از 2 روش زير مي توان استفاده كرد:طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه


روش اول:

آرد برنج (يك قاشق مرباخوري سرصاف)
شكر (نصف قاشق مرباخوري سرصاف)
شير (ترجيحا شير مادر) (5 قاشق مربا خوري)
آرد برنج بايد اول با كمي آب و شكر (به ميزان فوق) كاملا پخته شود سپس 5 قاشق مرباخوري شير اضافه گردد. قوام فرني بايد كمي بيشتر از شير مادر باشد. اگر از شيري به جز شير مادر استفاده مي شود حتماً بايد قبلا جوشانده شود.


روش دوم:

آرد (برنج يك قاشق مرباخوري سرصاف)
شكر (نصف قاشق مرباخوري سرصاف)
شير پاستوريزه (120 سي سي، معادل نصف ليوان معمولي)
در اين روش اول 120 سي سي شير پاستوريزه را به مدت 10 دقيقه مي جوشانند، سپس آب جوشيده خنك شده را به آن اضافه مي كنند تا حجم شير مجددا به 120 سي سي برسد بعد آرد و شكر را به شير اضافه مي كنند و مجدداً حرارت مي دهند تا به قوام فرني برسد.


توجه:

منظور از يك قاشق مرباخوري، قاشقي است با گنجايش cc 5 مانند قاشق مدرج شربت هاي كودكان.


حريره بادام

طرز تهيه كاملا مشابه تهيه فرني است و همراه با افزودن آرد و شكر يك قاشق مرباخوري بادام پوست گرفته و رنده شده (يا آسياب شده) نيز اضافه مي شود.

براي سهولت كار و رعايت تنوع در غذاي شيرخوار مي توان يك روز در ميان از فرني و حريره بادام استفاده كرد.


دانستنی های مهم درباره کودک 5 ماهه

نوزاد پنج ماهه حرکات کنترل شده‌ای دارد و ممکن است از دست و پای خود برای تکان دادن خود به عقب و جلو استفاده کند. از شرایط جدید بیشتر آگاه می‌شود. متوجه تغییر حالت و فضا می‌شود و به طور واقعی احساسش را بیان می‌کند. سطح جدید تطابق و فهم او در این سن به این معنا است که مشتاقانه درمورد هر چیز جدید، مثل بازی و اسباب‌بازی‌های جدید واکنش نشان می‌دهد.

رشد نوزاد پنج ماهه از لحاظ ذهنی
کودک شما بازی کردن، از جمله آب بازی در حمام را دوست دارد. او افزایش تمرکز خود را با صرف وقت بیشتر جهت بررسی اشیا نشان می‌هد. او در آینه به خود لبخند می‌زند، سرش را به طرف صدا برمی‌گرداند. دست و پایش را برای جلب توجه تکان می‌دهد. او شیشه شیر خود را نوازش می‌کند.

فعالیت‌هایی در جهت رشد ذهنی
برای اینکه کودک بیاموزد که به خواسته‌هایش پاسخ داده می‌شود و شما منبع کمک و آسایش او هستید، هنگامی که سعی می‌کند توجهتان را جلب کند، با صدا، چرخاندن بدنتان، ایجاد ارتباط چشمی و حرکت کردن به طرف او پاسخ دهید.
همه افراد غریبه را به کودکتان معرفی کنید.
تا می‌توانید او را به اسم صدا بزنید.

تا می‌توانید با او بازی کنید. “دالی موشه” و “لی لی حوضک” بازی‌هایی هستند که کودک از آن‌ها لذت می‌برد. تا می‌توانید همراه با کودکتان بخندید.

رشد نوزاد پنج ماهه از لحاظ جابجایی حرکتی
اکنون کودک شما سر خود را به طور کامل کنترل می‌کند. حتی وقتی که در حالت نشسته قرار گرفته یا به اطراف تکان می‌خورد، سرش نمی‌افتد.

فعالیت‌هایی در جهت رشد جابجایی حرکتی
برای اینکه کودک شما راه برود باید سرش کاملا استوار باشد. برای اینکه در این زمینه درست پیشرفت کند، او را تاب و تکان دهید.

بازی‌هایی برای استوار کردن سر او انجام دهید. کودک را مکرر تاب و تکان دهید. این کار سبب تمرین با ثبات نگاه داشتن سر او می‌شود. می‌توانید همراه او به آرامی در اتاق حرکاتی مانند رقص انجام دهید یا او را در آغوشتان تاب دهید.

رشد نوزاد پنج ماهه از لحاظ مهارت‌های دستی
کودک شما انگشتان پای خود را یافته است و می‌تواند مشت خود را در دهان بگذارد. در واقع او هر چیزی را در دهان می‌گذارد. او برای اشیا بزرگ هر دو دستش را دراز می‌کند و اشیا را با قسمتی از کف دست که در طرف انگشت کوچکش قرار دارد می‌گیرد. کودک شما به هر چیزی که در دسترس باشد چنگ می‌زند. او از مچاله کردن کاغذ لذت می‌برد.

فعالیت‌هایی در جهت رشد مهارت‌های دستی
برای تشویق او به اینکه انگشتانش را باز و چیزی را رها کند، بازی‌های بده بستانی با او انجام دهید.
آگاهی او از انگشتان پایش را با گذاشتن آن‌ها در دهان و بازی کردن با آن‌ها طوری که آن‌ها را ببیند، مثلا بازی “لی لی حوضک” تقویت کنید.
به او دستمال کاغذی بدهید تا با آن بازی کند (مراقب باشید آن را در دهانش نگذارد)

دادن و گرفتن را با او تمرین کنید. با گذاشتن چیزی در دست او و بعد باز کردن انگشتانش و پس گرفتن آن، با او بازی کنید. او برای شیر خوردن دستش را به سوی شیشه دراز می‌کند. سعی کنید او را وادارید شیشه را به شما پس بدهد. اسباب بازی های صدا دار مناسب این سن هستند.

رشد نوزاد پنج ماهه از لحاظ اجتماعی
کودک شما با برگرداندن صورت و بدن خود، شرم و خجالت را نشان می‌دهد. او به افراد آشنا لبخند می‌زند. کودک به چهار روش با شما ارتباط برقرار می‌کند؛ گریه کردن، صدا در آوردن، حالات صورت و حرکات بدن. او فرق صدای دوستانه و صدای خشمگین را تشخیص می‌دهد و نسبت به دعوا کردن و لبخند زدن، واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد.

فعالیت‌هایی در جهت رشد اجتماعی
همه صدا‌های کودک خود را با تغییر دادن زیر و بم و بلندی صدای خودتان تقلید کنید.
اگر کودک فقط گوش می‌کند، توجه او را به صدا‌های ظریف جلب کنید. موسیقی ملایم بنوازید، دستمال کاغذی مچاله کنید، با زنگ‌های کوچک صدا درآورید و یک فرفره نزدیک تخت او قرار دهید.
همه میهمانان خود را به کودک معرفی کنید تا به افراد غریبه عادت کند.

توجه او را جلب کنید. اگر کودک شما به جای پاسخ دادن فقط گوش می‌دهد، صدا‌های ظریفی ایجاد کنید که توجه او را جلب کند.


مراقب باشید!

اگر رشد نوزاد پنج ماهه به صورت طبیعی پیش نرود، ممکن است علایم زیر را در کودک ببینید.

نوزاد به صدا‌ها پاسخ نمی‌دهد.
توانایی دستانش ضعیف است و قادر به چنگ زدن نیست.
بدنش سفت است و حرکات عجیبی می‌کند.
هیچ احساس و واکنشی نسبت به پدر و مادرش نشان نمی‌دهد.
هیچ صدایی از خود در نمی‌آورد.
اگر نسبت به رشد نوزاد پنج ماهه خود نگرانی‌هایی دارد، بهتر است با پزشک مشورت کنید.


تا می توانید با نوزاد صحبت کنید

بازی‌های مناسب رشد نوزاد پنج ماهه
بازی‌های هیجان انگیز. کودک عاشق بازی‌هایی است که ناگهان او را به تعجب و غافلگیری بیندازد. عروسکی که با کشیدن زیر آن ناگهان از جعبه بیرون می‌آید و یا اسباب بازی‌ای که با فشار دادن یک قسمت از بدن صدا می‌دهد، برای کودک خوشایند است.
او را تشویق و کمک کنید که خودش این کار‌ها را انجام دهد.
اسباب‌بازی‌های صدا دار. در هر دست کودک یک اسباب‌بازی صدا دار بگذارید که صدایش با دیگری فرق دارد.
اسباب‌بازی باید آنقدر نرم باشد که با کمی فشار به صدا در بیاید. ببینید چگونه تلاش می‌کند آن‌ها را فشار دهد و به صدا در بیاورد.
کودک از اسباب‌بازی‌هایی لذت می‌برد که خودش بتواند به آسانی آن را به کار بیندازد.
یک دایره زنگی پلاستیکی کودکانه که چند حلقه رنگی داخل آن قرار داشته باشد و او بتواند آن را تکان دهد، در این سن برای او جذاب خواهد بود. این نوع اسباب‌بازی‌ها به او می‌فهماند که چقدر قدرت دارد.

نوزاد پنج ماهه به سمت اجسام دست دراز می کند و آن ها را می گیرد.

اکنون نوزاد بیشتر مشتاق است با شما ارتباط برقرار کند تا آنکه فقط تماشا کند که شما چه می‌کنید. سعی می‌کند شما را آگاه کند که چه زمانی مایل به بازی کردن است. اسباب بازی را در دسترس او قرار دهید و وقتی به شما می‌فهماند چه می‌خواهد، به او پاسخ دهید. اگر او بداند که شما گفته‌های او را می‌فهمید، اعتماد به نفس او به شکل مشخص بیشتر می‌شود. 

لطفاً درباره این مطلب نظر بدهید؛ نظرات و سوالات شما بعد از تایید نمایش داده خواهد شد.

تمامي حقوق مادي و معنوي سايت براي ني ني نما محفوظ مي باشد و استفاده از مطالب فقط بادرج نام و لينک سايت مجاز است.

طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه

سوپ غذای سبک و مفیدی است که پر از ویتامین و پروتئین است امروز ما طرز تهیه سوپ رشته فرنگی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم

طرز تهیه انواع پنیر و مدت زمان فراوری هر کدام باعث ایجاد تفاوت طعم در بافت و طعم و میزان کالری و پروتئین آن ها می شود که با مطالعه این مقاله می توانید تفاوت بین انواع پنیر را تشخیص دهید

ماکارونی یکی از غذاهای محبوب در سراسر جهان است در انواع و اقسام مختلف امروز طرز تهیه یک سالا ماکارونی خوشمزه و خوشرنگ را برای شما آماده کرده ایم

اسموتی از نوشیدنی های بسیار خوشمزه ای است که خوردنش در همه فصل های سال می چسبد . در این مطلب روش تهیه یک اسموتی گرم را یاد می گیرید . با ما همراه باشید.

بیسکویت های چوبی گزینه مناسبی برای جشن ها و مراسم ها هستند طرز تهیه آن بسیار آسان است و در تنوع رنگی و شکلی گوناگونی می توانید آن را درست کنیدطرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه

امروز طرز تهیه یک غذای بسیار خوشمزه و راحت و بسیار مقوی را برای شما آماده کرده ایم این غذا هم مناسب کودکان است و هم یک غذای امروزی است این غذا سوسیس بوقلمون نام دارد که با گوشت خوشمزه بوقلمون تهیه می گردد در این مطلب طرز تهیه یک غذای خارجی خوشمزه را برای شما […]

برای پخت شامی نرم و خوشمزه نکات ساده و ریزی وجود دارد که اگر رعایت شوند؛ هیچ وقت کتلت یا شامی شما سفت نمی شود یا وا نمی رود. در ادامه نکاتی برای پختن شامی سبزیجات خوشمزه را به شما خواهیم گفت

آش ماکارونی غذایی بسیار لذیذی است که دارای ارزش غذایی بالایی است و برای کودکان بسیار مناسب است در این مطلب راز و رمزهای یک آشا ماکارونی خوشمزه را با هم مرور خواهیم کرد

کشمش پلو با مرغ غذایی خوشمزه و مفید برای شمال کشور است این غذا طعم بسیار مطبوعی دارد در این مطلب طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد

کمتر کسی را می توانید بیابید که فلافل را دوست نداشته باشد این غذای خوشمزه جنوبی قدمت ویژه ای دارد با دستورات مختلف در این مطلب ما برای شما طرز تهیه فلافل با گوشت را آماده کرده ایم

در طبخ غذای نذری باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و از مواد تازه استفاده کرده تا با غذای سالم از مهمانان پذیرایی کنیم

ته چین از غذاهای خوشمزه ایست که با مواد مختلف می توان آن را تهیه کرد . در این مطلب روش تهیه ته چین بادمجان را یاد می گیرید . در این غذا از گوشت استفاده نشده.با ما همراه باشید.

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه
طرز تهیه فرنی برای کودک 4 ماهه
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *