طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

دوره مقدماتی php
طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf
طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

امروزه انواع مختلفی از شراب از انواع مختلف انواع توت ها وجود دارد. اما محبوب ترین شراب انگور است. ما در مورد این که چه نوع انگور را انتخاب کنیم و چگونه نوشیدنی خوشمزه را در این مقاله در اختیار شما قرار دهیم صحبت خواهیم کرد.

برای ساخت شراب از انگور در خانه، شما کاملا می توانید انتخاب کنید هر گونه تنوع این گیاه علاوه بر این، نوشیدنی آفتابی را می توان از ترکیبی از انواع مختلف انگور ساخته شده است. حتی اگر شما مخلوط سفید و آبی را هم مخلوط کنید، شراب این طعم را کاهش نمی دهد و در بعضی موارد اضافه می کند. شایعترین نوشیدنی انگور از انواع انگور زیر است: Druzhba، Kristall، Stepnyak، Platovskiy، Festivalny، Saperavi، Rosinka. همه این ارقام شامل مقدار زیادی شکر در انواع توت ها است، به طوری که نوشیدنی به خصوص خوشمزه است.

طرفداران شراب خانگی می توانند به اتفاق آراء بگویند که نوشیدنی ترین خوشمزه از انگور ایزابلا یا لیدیا می آید. در چنین محصول شما نیاز به اضافه کردن یک قند کمی بیشتر، اما طعم و مزه آن عالی است.

رایج ترین شراب انگور در نظر گرفته شده است: “Pinot Blanc” یا “Pinot Noir”، “Chardonnay”، “Aligote”، “Sauvignon”، “Merlot”، “Cabernet”.

طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

دوره مقدماتی php

نوشیدنی ها از انواع انگور صورتی طعم خاصی دارند. آنها برای ثبات غنی و طعم منحصر به فرد مشهورند. اما یک شراب خوشمزه می تواند حتی از انگور معمولی وحشی آبی نیز ساخته شود.

مواد اولیه برای تهیه یک نوشیدنی خورشیدی باید باشد جمع آوری در ماه سپتامبر، و در مناطق جنوبی – در ماه اکتبر. برداشت بهتر است در آب و هوای روشن و آفتابی انجام شود، مطلوب است روزهای سرد و بارانی 2-3 روز قبل از انتخاب انواع توت ها نباید باشد.پس از برداشت آن شما باید آنرا مرتب کنید: تمام توت های نارس، خشک و سبز را پاک کنید، شاخه های بیشتری را برگردانید.

پس از انتخاب انواع توت ها، آنها باید چند ساعت در خورشید گذاشته شوند. بنابراین زنجیر انگور عطر و طعم روشن تر می شود. شرابداران می گویند که شراب یک محصول زنده است که هر گونه دستکاری از آن را احساس می کند. اما نباید بیش از دو روز جمع آوری خوشه ها را ادامه داد.

انگور برداشت شده ممنوع است، بنابراین کشت مخمر خالص خود را از دست می دهد. در هر توت، میکروارگانیسم های طبیعی وجود دارد که به تخمیر کمک می کنند، اگر خوشه ها شسته شوند، کیفیت شراب آینده بلافاصله خراب خواهد شد.

توت های انگور باید در یک ظرف چوبی، پلاستیکی یا انعطاف پذیر قرار داده شوند. هر یک از ظروف انتخاب شده باید با محصول پر شود 3/4 قسمتدر غیر این صورت آب و خمیر می توانند فرار کنند. شما می توانید انواع توت ها را با دست ها، پاها یا دستگاه های چوبی خاصی مانند پشته چوبی پاره کنید.

به هر حال، شرابداران با تجربه می گویند که شراب خوشمزه تنها زمانی به دست می آید که آب انگور از طریق جاذبه به دست می آید (آب به خودی خود در یک ظرف بزرگ تحت وزن خوشه های خود تشکیل می شود). اما برای به دست آوردن آب و خمیر به این روش، شما نیاز به مقدار زیادی از انگور برطرف شده است.

پالپ و آب میوه باید با یک پارچه پوشیده شود و برای مدت 3-4 روز در مکان گرم تیره قرار گیرد. پس از مدتی، پالپ به سطح شناور خواهد شد، آب به راحتی جدا خواهد شد. و فراموش نکنید که مخلوط ظرف با مخلوط را حداقل دو بار در روز مخلوط کنید، در غیر این صورت آب می تواند ترشح شود.

دستورالعمل برای شراب انگور خانگی، برای اولین بار به جداسازی مناسب آب از خمیر. ابتدا باید تمام خمیر را از سطح آب جمع آوری کنید و آن را در یک ظرف جداگانه قرار دهید (پس اگر بخواهید می توانید چچا را از آن بردارید).

مایع باقی مانده باید چندین بار فیلتر شود. برای انجام این کار، از گاز معمولی استفاده کنید، شما باید حداقل 2-3 بار فیلتر کنید. با چنین تقلبات، آب اکسیژن اضافی و ضروری را دریافت می کند.

حالا شما می توانید آب را امتحان کنید و آن را برای اسیدیته بررسی کنید.اگر آن بسیار اسیدی است، می توان آن را با آب رقیق شده، اما نه بیش از 0.5 لیتر آب در هر 1 لیتر آب.

شما باید این کار را فقط در موارد شدید انجام دهید و بهتر است که این کار را انجام ندهید، زیرا در آینده شما باید شکر را به مایع اضافه کنید که به کاهش اسیدیت کمک می کند.

در این مرحله، آب باید به ظروف خاصی ریخته شود و در یک مکان تاریک گرم قرار گیرد. مطلوب است که ظروف شیشه ای و گردن بلند باشند. لازم است که ظروف را با 2/3، حداکثر – 3/4 قسمت پر کنید. به هر حال، یکی از گزینه های برای ظروف آب می تواند یک کانال پلاستیکی مواد غذایی باشد. در چنین ظروف، آب آن مرحله تخمیر را آغاز می کند.

قفل آب برای به حداقل رساندن تماس نوشیدنی خورشید جوان با اکسیژن استفاده می شود و همچنین برای حذف دی اکسید کربن از مخزن که در طول فرآیند تخمیر رخ می دهد استفاده می شود. برای این، یک بطری مخصوص بر روی میله (قوطی یا بطری) قرار داده می شود. اتصالات شیلنگ.

شما می توانید قفل هیدرولیکی خود را برای یک ظرف با شراب جوان ایجاد کنید، اما برای اطمینان بهتر است آن را در فروشگاه خریداری کنید. شایع ترین مهر و موم آب یک لوله است که در یک طرف به درب مخزن تخمیر متصل شده است، و از طرف دیگر به یک شیشه ای پر از آب است. برخی از شراب سازان از شایع ترین لاستیک های پزشکی لاستیکی به عنوان مهر و موم آب استفاده می کنند. برای انجام این کار، آن را در مخزن تخمیر قرار دهید و در یکی از انگشتان دستکش یک سوراخ کوچک ایجاد کنید (شما می توانید از یک سوزن استفاده کنید).

دما ذخیره سازی شراب قرمز جوان با تخمیر فعال باید باشد در عرض 21-28 درجه سانتی گراد. برای انواع مختلفی از نوشیدنی خورشیدی، رژیم دما باید در محدوده 17 تا 22 درجه سانتی گراد متغیر باشد. فقط به یاد داشته باشید که در دمای کمتر از 16 درجه سانتیگراد تخمیر نوشیدنی جوان ممکن است متوقف شود.

به هر حال، جهش های شدید دما نیز به شدت منع مصرف دارند. بهتر است برای نگهداری ظروف با یک نوشیدنی در یک مکان تاریک، در صورت امکان، آنها را با یک پارچه ضخیم پوشانید.

با هر افزایش غلظت قند در شراب جوان 2 درصد از قدرت خود را با یک درجه افزایش می یابد. در نسخه استاندارد، بدون اضافه کردن قند، نوشیدنی آفتابی خواهد شد قدرت در حدود 9-10 درجه است. با این حال، حداکثر قلعه ممکن است برابر با 14 درجه باشد. شایان ذکر است که قدرت شراب می تواند بیش از 14 درجه باشد، اما بعد از آن همه قارچ های مخمر طبیعی شروع به مردن می کنند، فرآیند تخمیر متوقف می شود.

پس از 2-3 روز تخمیر فعال، شکر را می توان به ظروف با یک نوشیدنی اضافه کرد. برای انجام این کار، یک لیتر آب از ظرف را تخلیه کنید و 50 میلی گرم شکر را به آن اضافه کنید. سپس همه چیز را با هم مخلوط کنید و سعی کنید: اگر آب آن همان ترش باشد، می توانید 20 تا 30 گرم قند دیگر اضافه کنید. سپس تمام مایع را به مخزن بکشید. چنین مراحل باید هر 5 تا 7 روز تکرار شود. و هنگامی که متوجه می شوید که مقدار قند موجود در نوشیدنی های خورشیدی دیگر سقوط نمی کند، می توانید از اضافه کردن قند استفاده نکنید. این بدان معنی است که قند در حال حاضر متوقف شده است به الکل تبدیل شده است.

طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

اغلب چرخه تخمیر کامل می تواند ادامه یابد. از 50 تا 60 روز. این بستگی به شرایط دما و نوع انگور است که از آن نوشیدنی آفتابی ساخته شده است. اما اگر بعد از 60 روز فرایند تخمیر ادامه یابد بهتر است محتوای مخزن را از رسوب جدا کند.

برای انجام این کار، از یک شلنگ تمیز استفاده کنید و تمام مایعات را به یک ظرف تمیز آور تخلیه کنید. بعد، یک مهر و موم تازه آب بگذارید و شراب را برای یک لحظه در یک مکان تاریک بگذارید تا بتواند خوب باشد.

شراب ریخته شده است فقط در آن مورد، اگر دستکش های پزشکی از بین رفته (هنگامی که به عنوان مهر و موم آب استفاده می شود)، و مایع روشن و رسوب تشکیل شده است. یا اگر آب در بانک متوقف شده است (در صورت استفاده از مهر و موم هیدرولیک خریداری شده). شراب را از رسوب حذف کنید باید به سرعت، زیرا در طول زمان می تواند تلخ شود. این به دلیل این واقعیت است که تخمیر مخمر رسوب می کند و علاوه بر طعم تلخ می تواند بوی ناخوشایندی نیز ایجاد کند.

برای اینکه مایع را از رسوب به درستی جدا کنید، ابتدا ظرف با نوشیدنی خورشیدی باید در جایگاه بالا قرار گیرد.سپس باید صبر کنید تا مواد جامد دوباره رسوب شوند (در حین انتقال مایع، رسوب در طول نوشیدنی حرکت می کند).

بعدا شما باید یک شلنگ پاک کننده نازک و یک مخزن تخمیر جدید بسازید که زیر سطح ظرف با شراب قرار می گیرد. با دقت و به تدریج تخلیه کنید، نگه داشتن شلنگ 1-2 سانتی متر بالای رسوب. در غیر این صورت، می تواند با مایع به مخزن جدید برود.

در این مرحله تخمیر نوشیدنی خورشیدی به طور کامل متوقف می شود. بنابراین، اگر شما قند را اضافه کنید، آن را به الکل نمی شود. توصیه می شود حداکثر: 250 گرم قند در هر 1 لیتر نوشیدنی. شیرینی های کنترل به سلیقه شما صرف می کنند. یک لیتر نوشیدنی را به یک ظرف جداگانه اضافه کنید و به تدریج قند را اضافه کنید. وقتی ایده آل خود را پیدا کنید، می توانید شکر را به تمام بطری ها یا قوطی ها اضافه کنید.

بسیاری از اینها تعجب می کنند که چگونه توانایی شراب را در خانه تعیین می کنند. چندین پاسخ به این سوال وجود دارد. ساده ترین راه برای تعیین یک قلعه، خرید یک مرد شراب است. با دقت دستورالعمل های استفاده شده را مطالعه می کنید، می توانید قدرت شراب خود را اندازه گیری کنید. اگر شما یک متر شراب ندارید، راه دیگری وجود دارد. این روش به طور مستقیم به مقدار قند در محصول شما بستگی دارد. مقدار قند کرت در بری اندازه گیری می شود. اگر، برای مثال، محصول شما 22-23 بری است، قدرت آن 13.3-13.7 درجه است. مقدار Brie (سطح قند) با استفاده از refractometer اندازه گیری می شود. اگر شما یک رفرکتومتر ندارید، می توانید از جداول حاوی مقادیر قندی استفاده کنید که در آن سطح بری در انواع مختلف انگور ذکر شده است.

پس از تمام فرآیندهای فوق، شراب می تواند در بلوغ باقی بماند. نوشیدنی های آفتابی از انگور سفید باید به مدت شش هفته حفظ شود و از قرمز ها – دو. بیش از یک سال برای مقاومت در برابر هیچ یک از انواع شراب بدون نیاز، آن را هیچ معنی ندارد (چنین اقداماتی بر خواص ارگولپتیک نوشیدنی تاثیر نمی گذارد).

  • مدل آستین لباس مجلسی لمه
  • نوشیدنی های جوان بهتر است به ظروف شیشه ای از اندازه های بسیار زیاد ریخته شود. لازم است آن را با شراب به لبه های بسیار پر کنید تا هوا در ظرف وجود نداشته باشد. بهتر است که ظروف را با شاخه های چوب پنبه مهر و موم کنید. شما باید نوشیدنی خورشیدی را در یک محل تاریک خنک در دمای 5-20 درجه سانتیگراد نگه دارید.

    شراب شفاف در خانه می تواند انجام شود روش های مختلف. ما به شما در مورد روش های اصلی تمیز کردن یک نوشیدنی خورشیدی می گویم:

    راه های بسیاری برای تمیز کردن شراب از ذرات مخمر و مخمر طبیعی وجود دارد. اما ما روش هایی را که محبوب ترین در میان افراد بالا است توصیف کردیم. به هر حال، بسیاری از شراب سازان روش موثر درمان نوشیدنی را در نظر می گیرند.

    بطری برای ذخیره سازی طولانی مدت شراب قبل از بتلنج باید کاملا شسته و ضد عفونی شود. شما نیاز به نوشیدن تقریبا به خود چوب پنبه (شما می توانید 1-2 سانتی متر از فضای آزاد را ترک کنید).كرك هاي بسته بندي بايد جديد و تميز باشند، در غير اين صورت نوشيدن ممكن است بوي و طعم ناخوشايند را به وجود آورد. اگر قصد نوشیدن را برای مدت طولانی نداشته باشید، می توانید آن را با استفاده از آبجو معمولی پخت کنید.

    لازم است بطری ها را با یک مفاصل ویژه بپوشانید، بنابراین ظرف با نوشیدنی تنگ تر می شود. قبل از مسدود کردن چوب پنبه باید در آب گرم بخار شود. پس از تورم از چوب پنبه با کمک مسطح می توان به بطری ها رانده شد. سپس باید گردن بطری را کاملا تمیز کنید و آن را با موم یا موم پر کنید. بنابراین نوشیدن طعم و قدرت خود را حفظ خواهد کرد. برای شناخت تاریخ نشت و نوع شراب، توصیه می شود برچسب ها را بر روی هر یک از بطری ها قرار دهید. ظروف را با یک نوشیدنی آفتابی در یک موقعیت افقی نگهداری کنید. بنابراین نوشیدن چوب پنبه را بشویید، آنها دائما در حالت متورم قرار می گیرند.

    اگر بطری را در جای درست نگه دارید، ممکن است بطری ها خشک شوند، ظروف تنگ شدن قدشان را از دست می دهند. شراب باید در دمای 5-8 ºC ذخیره شود.شراب غنی شده در دمای 8-10 درجه سانتی گراد ذخیره می شود. اما اگر در چنین شرایطی برای نگهداری جدول های نوری انواع مختلفی از نوشابه های خورشیدی، آنها می توانند جذب شوند، بنابراین این گونه ها در دمای 4 تا 6 درجه سانتیگراد ذخیره می شوند.

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک

    هر چه کنی‌ بخود کنی‌
    …..

    با سلام وبلاگ شما خیلی خوبه دوست دارم بیشتر بدونم از شما.

    با درود خدمت شما ببخشید یه سوال داشتم در رابطه با تهیه کردن شراب ببخشید آب انگور رو در ابتدا میگیرید در ادامه احتمال کپک زدنش رو بالا نمیبرهچون بنده این موضوع رو ب اونایی ک درست کردن هم گفتن با من هم عقیده بودن میشه راهنمایی کنیدبا سپاس

    با سلام منم شراب درست کردم دوستام میگن باید نبات هم بزنم

    عالی بود ممنون و خسته نباشید از اینکه اینقدر دقیق و با حوصله تنظیم کرده اید

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    با سلام منم در خانه اقدام به تهیه شراب کردم تمام مراحل طوریکه شما ذکر کردین مو به مو انجام دادم بعد از یک روز بسته شدن دبه و مراحل اولیه قفل هوا فعال شد و حباب ها به شکل خوب شروع به خروج کرد ولی بعد دو روز خروج گاز و حباب کم شد و روز سوم متوقف شد الان نمیدانم چی کنم هیچ گازی خارج نمیشه درب دبه را که باز کردم هیچ کپکی هم نداره چشیدم شیرینی خوبی هم داره و بوی کمی ترش و گیس داره و فکر کنم الکل هم داره چون مزه شراب میده الان دوباره در دبه رو خوب بستم و قفل هوا رو سوار کردم اما یک شب گذشته و هیچ گازی خارج نمیشه نمیدانم چی کنم همینطوری بزارم بمونه؟ شراب من خراب نشده؟ لطفا راهنمایی بکنین. لازم به ذکر است که من از انگور سیاه به مقدار ۵ کیلو و دبه سفید رنگ پلاستیکی استفاده نمودم و درهمان روز اول سه قاشق نبات رو در میان خود آب انگور با نصف کمی قاشق مخمر نان حل نموده و به محتویات بشه اضافه و خوب هم زدم . دمت هم از ۳۰ درجه نرفته بالا. البته شب دوم کمی هوا سرد شده و تا ۲۰ درجه پائین آمده بود که حالا شب سوم پس درجه حرارت ۲۸ تا ۳۰ است .لطفا راهنمایی بفرمائید.

    با سلام منم در خانه اقدام به تهیه شراب کردم تمام مراحل طوریکه شما ذکر کردین مو به مو انجام دادم بعد از یک روز بسته شدن دبه و مراحل اولیه قفل هوا فعال شد و حباب ها به شکل خوب شروع به خروج کرد ولی بعد دو روز خروج گاز و حباب کم شد و روز سوم متوقف شد الان نمیدانم چی کنم هیچ گازی خارج نمیشه درب دبه را که باز کردم هیچ کپکی هم نداره چشیدم شیرینی خوبی هم داره و بوی کمی ترش و گیس داره و فکر کنم الکل هم داره چون مزه شراب میده الان دوباره در دبه رو خوب بستم و قفل هوا رو سوار کردم اما یک شب گذشته و هیچ گازی خارج نمیشه نمیدانم چی کنم همینطوری بزارم بمونه؟ شراب من خراب نشده؟ لطفا راهنمایی بکنین. لازم به ذکر است که من از انگور سیاه به مقدار ۵ کیلو و دبه سفید رنگ پلاستیکی استفاده نمودم و درهمان روز اول سه قاشق نبات رو در میان خود آب انگور با نصف کمی قاشق مخمر نان حل نموده و به محتویات بشه اضافه و خوب هم زدم . دمت هم از ۳۰ درجه نرفته بالا. البته شب دوم کمی هوا سرد شده و تا ۲۰ درجه پائین آمده بود که حالا شب سوم پس درجه حرارت ۲۸ تا ۳۰ است .لطفا راهنمایی بفرمائید.

    عالیه من انجام دادم الان شرابی زلال وخوش طعم دارم

    بعد از خروج گاز باید از فرداش شراب رو به آرامی هم بزنید تا ۱۵ روز که خروج گاز کاملا متوقف بشه که بعد از اون وارد مرحله دوم میشید.

    سلاممن ۳۰کیلو انگور گرفتم برا اینکه اندازه یه دبه ۲۰کیلو بشه مقدار ۲کیلو از تفاله های انگور رو دور ریختم الان بعد از سه روز هنوز گهزی خارج نشده ولی تمام انگور ها بالا امدن و لابلایشان هم گاز هست میشه بگید مشکل چیه ایا به مخلوط کردن دبه اقدام کنم قفل هوا هم کاملا کیپه و دما هم ۲۷درجه استممنون

    سلاممن ۳۰کیلو انگور گرفتم برا اینکه اندازه یه دبه ۲۰کیلو بشه مقدار ۲کیلو از تفاله های انگور رو دور ریختم الان بعد از سه روز هنوز گهزی خارج نشده ولی تمام انگور ها بالا امدن و لابلایشان هم گاز هست میشه بگید مشکل چیه ایا به مخلوط کردن دبه اقدام کنم قفل هوا هم کاملا کیپه و دما هم ۲۷درجه استممنون

    سلاممن در یک دبه 20 لیتری 10 کیلو انگور له کردم و قفل هوا هم زدم. نصف بیشتر دبه خالیه. می تونم تا 24 ساعت آینده با همون شرایط دوبار انگور اضافه کنم؟

    سلام اولا که چرا در روز اول تفاله دو ریختین؟ دوم اینکه آیا از مخمر هم استفاده نمودین یا نه؟سوم انگور ها را که نشستین؟ چهارم دبه شما چی اندازه است خیلی پر یا خیلی هم خالی که نیست؟ به اینها همه بسته گی داره اگه نه باید در روز دوم شروع به گاز خروج میکرد.و همچنین خیلی هم درب دبه را باز نکنین و هم نزنین.. هر دو روز بعد کافیه ..بازم نا امید نشدید درست میشه کمی اگه مخمر اضافه ننمودی یک قاشق چای خوری مخمر با سه قاشق غذا خوری نبات یا شکر در آب جوش که کنی سرد شده حل کنید و به دبه خود اضافه کنید یک روز بعد شروع به خروج گاز میکنه و درست میشه..


    ممنونم از مطلبی که گذاشتی

    سلاممن همه ی نکات رو رعایت کردم، از قبیلِ قفل هوا و … . فقط نکته ای که هست اولاً دما ۲۳ درجه است و من یک کارِ احتمالاً اشتباه انجام دادم و از روز دوم به بعد هر روز شراب رو هم زدم! باید چند روز صبر میکردم و بعد از خروج اولین حباب این کار رو میکردم؟ یا مشکلی نداره؟ تاکنون که حبابی نیومده و منم هر روز هَمِش میزنم.


    عالی بود ممنون

    سلام.. یه سوال چوب ریزها که به دونه های انگور چسبیده رو جدا کنم یا نمیخاد؟

    سلاممن خیلی سال شراب میندازم بعد از چندسال به یه مشکلی بر خوردم که اولین باره واسم اتفاق میفته،انگورو دون کردم داخل بشکه ریختم بعد ۲ روز یه سر بهش زدم شاهد کرمهای ریزی شدم ترسیدم این چه معنی میده ایا انکور فاسد شده سرکه میشه یا با جمع کردن کرمها میشه روند گرفتن شراب رو ادامه داد ممنون میشم راهنمایی کنین.

    دوتا سئوال پس از اون 15روز که شراب رو هم زدیم و دیگه گازی باقی نموند چقدر بعدش باید تفاله هارو از شراب جدا کرد؟2(من به انگورم کمی مخمر اضافه کردم آخه حین پاک کردن خیلی از اونها(پکتین)پاک شدن) اشکال نداره؟

    دوتا سئوال پس از اون 15روز که شراب رو هم زدیم و دیگه گازی باقی نموند چقدر بعدش باید تفاله هارو از شراب جدا کرد؟2(من به انگورم کمی مخمر اضافه کردم آخه حین پاک کردن خیلی از اونها(پکتین)پاک شدن) اشکال نداره؟

    سلام دوستان وقت همگی بخیر…الان چهار روزه ک انگورارو طبق دستور داخل دبه کردم پوستهای انگور روی دبه معلقنوقتی در دبه رو وا کردم بوی الکل ملایمی ب مشام میرسه ووقتی ک همشون میزنم انگار از زیر دارن جوش میخورن..ولی از قفل هوا هیچ گونه حبابی نمیبینم…در دبه رو هم اب بندی کردم ولی هیچ حبابی مشاهده نمیکنم..دوستان لطفا راهنمایی کنین

    سلام دوستان وقت همگی بخیر…الان چهار روزه ک انگورارو طبق دستور داخل دبه کردم پوستهای انگور روی دبه معلقنوقتی در دبه رو وا کردم بوی الکل ملایمی ب مشام میرسه ووقتی ک همشون میزنم انگار از زیر دارن جوش میخورن..ولی از قفل هوا هیچ گونه حبابی نمیبینم…در دبه رو هم اب بندی کردم ولی هیچ حبابی مشاهده نمیکنم..دوستان لطفا راهنمایی کنین

    سلام متشکر از توضیحات خوبتون من یکهفته شراب ریختم همه چیز خوبه وکپک نزده ولی تابحال از قفل هوا هیچ هوایی خارج نشده درب دبه کاملا بسته ولی جاش سرد بود الان جای گرمی گذشته ام نگران م لطفا راهنماییم کنید

    سلام.من هفته پیش شراب انداختم و روز اول حسابی ازقفل هوا حباب میزد ولی از همون روز که همش زدم دیگه هیچ حبابی نیومد.البته اون شب یکم هوا سرد شد و اینکه من با دستکش یکبار مصرف همش زدم.وچون الان یک هفته هست و حباب نزده من تا حالا ۳ بار مخمر اضافه کردم ولی بازم حباب نیومد.میخواستم بدونم کجای کار اشتباه بوده.لطفا راهنمایی کنید


    بادرودخیلی ازشماممنون‌ زحمت کشیدید

    بیاساقی چومن مردم کفن ازبرگ تاکم کنبه اب می بده غسلم دره میخانه خاکم کن

    درود كاكو جسارتن اسم شيراز رو از متن حذف كنيد چون روشي ك ارايه دادين فقط طرز تهيه شراب است و نه شراب شيراز. روش شيراز از زمين تا آسمان با توضيحات شما تفاوت دارد البته بازم ممنون از وقتي ك گذاشتين برا عده اي ك تجربه اولشونه خوبه . صرفا جهت اطلاعشيراز پري رخان مهوش دارد رعنا پسران شوخ و دلكش دارداندر سر هر سطري تو حرفي بستانبنگر كه دل از تو ،خواهش داردشعر تقديم به جماعت اهل دل ناگفته نماند رمز كوچكي در شعر نهفته است كه با اندكي دقت هويدا گردد. مرسي از ادمين خدا سعدي


    پست کردن نظر

    تنها و تنها در زبان پارسی است که گوینده به اصوات متفاوت می‌تواند زبان را چرخانده و سخن بگوید. در تمامی زبان‌های رایج دیگر دنیا همیشه ی…

    _Mind_Polish@

    ذهنت رو صیقل بده

    امروز مى خوام روش تهيه شراب انگور رو خيلى ساده و مفيد براتون بنويسم. درست كردن شراب روش هاى سليقه ايى و مختلفى داره ولى اساس كار همشون يكيه و من تصميم گرفتم راه ساده و راحت رو انتخاب كنم و ننيجه خيلى خوبى هم گرفتم.هرچى بيشتر اين كار رو تكرار كنين كار كشته تر و با تجربه تر ميشين

    وسايل و مواد مورد نياز

    بشكه ده ليترى

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    انگور سياه دوازده كيلو

    و يك دوست خوب و خوش مشرب

    بشكه رو سعى كنيد يه چيز با كيفيت انتخاب كنيد، كه سرش خوب بسته شه. انگور رو لازم نيست بشوريد چون سفيدى روى پوست انگور به فرايند تخمير كمك ميكنه.به مخمر و شكر نيازى نيست طبيعت كار خودش رو به خوبى انجام ميده.

    مرحله اول

    با دست هاى شسته و خشك شده، دوازده كيلو انگور رو دون كنيد و بريزيد توى بشكه. تقريبا دو كيلو چوب و آت و آشغال داره در نتيجه ده كيلو انگور خالص بهتون ميده. بعضيها انگور رو خوشه اى و با چوب ميندازند كه به نظر من بر روى طعم شراب تاثير ميذاره و يه كم كثيف كارى ميشه. در ضمن انگور هاى خراب رو بريزيد دور. حالا با دست انگور ها رو تا جايى كه ميتونيد له كنيد و چنگ بزنيد و توجه داشته باشيد كه در اين مرحله كه آب انگور بيرون ميزنه ارتفاع كل مواد، دو سوم بشكه رو پر كرده باشه.

    مرحله دوم

    بعد از اينكه سر بشكه رو بستيد بشكه ى عزيز رو بزاريد يه جاى كم نور با دماى اتاق. دماى اتاق بايد ٢٤ تا ٢٧ درجه باشه. در ضمن يادداشت تاريخ يادتون نره. خب حالا فرايند تخمير شروع ميشه و انگور هاى سالم ميان بالاى بشكه. بعد از روز سوم، روزى يكبار سر بشكه رو باز ميكنيد و با دستهاى تميز انگور هاى سالم رو ميتركونيد و مواد رو هم ميزنيد. دو دقیقه اينكارو انجام ميديم وسرش رو میبندیم و بشكه رو ميذاريم به حال خودش بمونه.

    نكته: در روز چهارم، پنجم بوى شراب مشخصه و اگه دقت كنيد مواد توى بشكه حباب و گاز توليد مى كنه.

    مرحله سوم

    بعد از بیست و پنج تا سی روز كل شراب با تفاله رو از پارچه ى صافى رد ميكنيم. پارچه صافى ميتونه مثل يك كيسه يا گونى دوخته بشه كه راحت تر باشه به طورى كه شراب رو داخلش بريزيم و بچلونيم تا تفاله ها بمونن و مايع شراب به لگن يا تشت سرازير بشه. بافت پارچه ى صافى طوريه كه منفذ هاى درشت ترى نسبت به پارچه هاى ديگه داره ولى مثل تور هم نيست. از پارچه فروشيها بپرسين بهتون ميگن. بعد شراب صاف شده رو به بطرى هاى شيشه ايى انتقال ميديم به طورى كه نيم سانت فضاى خالى براشون در نظر ميگيريم. توجه داشته باشيد كه تمام وسايلمون بايد پاكيزه باشند.

    اين مقدار انگور بسته به نوع انگورى كه انتخاب ميكنيد تقريباً پنج تا شش ليتر شراب ناب بهتون ميده كه مى تونيد به نسبت، مقدار انگور و اندازه بشكه تون رو افزايش بديد.

    اين شراب بدست اومده فوق العاده با كيفيت، پاكيزه، خوش طعم و گيرا خواهد بود به شرطى كه حداقل پنجاه روز ديگه بذاريد توى بطرى و يك جاى خنك بمونه و بعد نوش جان كنيد. در نهايت ممكنه ته بطرى ها مقدارى دُرد ته نشين بشه كه بازم ميتونيد صافش كنيد و يا اينكه شراب رو با يك شيلنگ نازك به يك بطرى ديگه انتقالش بديد بدون اينكه دُرد وارد شيشه دوم بشه. بعضيا هم به نشانه ى خراباتى و كار كشتگى دُرد شراب رو نوش جان مى كنند.

    از لحظه هاى زندگيتون لذت ببريد، يادتون نره يك بطرى شراب ناب رو به دوستتون هديه بديد و مطمئن باشيد كه قدرشو ميدونه. با دوستاتون در مورد شراب و نحوه درست كردنش صحبت كنيد و تجربيات خودتون رو با هم به اشتراك بگذاريد. به خاطر شرايطى كه تو ايران داريم تا جايى كه ميتونيد از شراب و ودكاى خونگى استفاده كنيد.

    برخیز ز خواب تا شرابی بخوریم

    زان پیش که از زمانه تابی بخوریم

    کاین چرخ ستیزه روی ناگه روزی

    چندان ندهد زمان که آبی بخوریم

    نويسنده: وبلاگ جوان ايرانى

    من یک وبلاگ نویسم
    آدرس اینستاگرام
    _Mind_Polish@
    ذهنت رو صیقل بده
    مشاهده همه نوشته‌های وبلاگ جوان ايرانى

    Uncategorized

    Reblogged this on Site Title and commented:
    professional حرفه ای

    دوست داشتمدوست داشتم

    خیلی از روش توضیحتون لذت بردم, دستور تهیه شراب ناب رو هم که کاملا حرفه ای هست پسندیدم
    امیدوارم این بتونه به جوون های این مملکت که دارند از بین میرن تو این جامعه کمک کنه
    ممنون از شما

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    عالی بود، هم دستورالعمل، هم نوشته👍

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام . من شنیدم که نبات یا خرما یا از این قبیل شیرینیها هم قاطی میکنن. توضیح بدید لطفا

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام دوست من نبات، خرما، عسل، موز و سیب رسیده چیزهایی هستن که فرایند تخمیر رو مطمئن تر میکنن و مزه ی گس و تلخ شراب رو کمتر میکنن. هر کدوم از اینها یه نتیجه خاص داره که تجربشون خالی از لطف نیست

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    مختصر و مفید بود ممنون

    دوست داشتمدوست داشتم

    مرسی بابت دستور تهیه.
    اگه مخمر بزنیم اشکالی داره؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    خواهش میکنم مخمر اشکالی نداره ولی بهتره بعد از یکبار شراب گرفتن مقداری از تفاله شراب رو توی یه شیشه در بسته نگه دارید و هر دفعه مقدار خیلی کمی رو ازش بردارید و بعنوان مخمر استفاده کنید عالی میشه

  • گل بابونه برای ریزش مو
  • دوست داشتمدوست داشتم

    مطالب خیلی عالی است.

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام تفاله هایی که میگینو در یخچال نگهداری کنیم…

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    در یک جای خنک و تاریک

    دوست داشتمدوست داشتم

    مرسی پسر… دمت گرم و سرت خوش باد

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    خیلی ممنون فقط یه سوال باید به ان اب هم اضافه کرد

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    دوست داشتمدوست داشتم

    نه آب لازم نداره, انگور خودش مقدار زیادی آب طبیعی داره

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام من 14 روزه شراب انداختم اگه الان نبات اضافه کنم مشکلی داره؟هر 20 کیلو انگور چقدرنبات لازم بریزم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام،
    اشکالی نداره ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم بریزید

    دوست داشتمدوست داشتم

    دمت گرم حال كردم

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام ببخشید از روز سوم فرمودین در دبه رو باز کنیم هم بزنیم تا چند روز باید این کارو انجام بدیم ممنون از راهنمایتون.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام،
    تا روز بیستم هر روز هم بزنید بعدش دو یا سه روزی یکبار

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام معذرت من زیاد سوال پرسیدم از خدمتتون.اگه 35 روز گذشت از درست کردن شراب.تفاله ها بمونه تو دبه منظورم صاف نشه تا یه مدت مشکلی پیش میاد؟منون از راهنمایتون

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام خواهش میکنم،
    بله سعی کنید بیشتر از ۵۰ روز نشه و هرچه زودتر صافش کنید.
    تفاله هرچی بیشتر بمونه شراب مزه تلخی میگیره. اونم بخاطر هسته و پوست انگوره.

    دوست داشتمدوست داشتم

    ایول دمت گرم،ساده ترین و موثر ترین راه👋👋

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    من شرابی که درست کردم
    مقدار شکر زیاد ریختم یه خورده شیرین شده ولی شراب الکل خودشو داره آدمو گرم میکنه برای اینکه شیرینی برطرف بشه به نظرتون چیکار کنم

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    هیچی حال کنید باهاش. و برای دفعه دیگه یا نریزید یا کمتر بریزید

    دوست داشتمدوست داشتم

    مرسی که هستی💖💖💖💖💖💖

    دوست داشتمدوست داشتم

    مرسی که هستی💖💖💖

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام ..میشه از انگور سفید هم استفاده کرد؟؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    بله انگور سفید هم بسیار نازنین تبدیل به شراب میشه. با همین روش.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام با انگور شاهرودی هم شنیدم هم خوشمزه میشه و هم خوش رنگ در ضمن اونم باید به همین روش درست بشه!

    دوست داشتمدوست داشتم

    هر انگوری یه شخصیت خاص خودش رو داره. شاد باشید

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام حاجی دمت گرم طرز تهیه ای که دادی خیلی خلاصه و عالی بود حرف نداشت فقط امیدوارم جوونا تو خوردنش افراط نکنن به قول معروف کم بخور همیشه بخور… موفق و شنگول باشید

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    درود به شما اول اینکه من درست متوجه نشدم داخل بشکه چه مدتی بمونه قبل از صافی کردن و داخل بطری کردن؟
    دوما من شراب گس دوست ندارم چطور میتونم با ترکیب چیزهای دیگه شراب شیرین و خوش طعم تری رو تهیه کنم که حداقل 8 درصد هم الکل داشته باشه نه بیشتر؟
    سوم اینکه چه میوهایی با این روش تبدیل به شراب میشن ؟
    سپاسگذارم

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود بر شما
    بعد از ۳۵ روز که در بشکه موند صافش کنید.
    برای طعم بهتر برای این مقدار دو تا چهار قاشق غذا خوری عسل در روز پنجم اضافه کنید.
    همه میوه های شیرین با کمی تفاوت تبدیل به شراب میشن مثلا آب انار شیرین رو باید سر بشکه رو به مدت دو هفته باز نگه داریم چون گاز زیادی تولید میکنه.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام موز یا نباتو چجوری باید اضافه کنم به شراب …با تشکر از سایت خوبتون

    دوست داشتمدوست داشتم

    بوی شراب رو چکار کنیم؟ من دوستم می‌ندازه و می گه بوی خیلی شدیدی داره و توی آپارتمان نمی‌شه درست کرد.

    دوست داشتمدوست داشتم

    بوی شراب و حتی عرق گیری از آپارتمان بیرون نمیره

    دوست داشتمدوست داشتم

    ممنون زندگی

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    داداش روش که گفتی ساده و خوب بود…ولی به نظر بنده اگه یه مقدار شکر اضافه کنید…به نظرم خیلی شراب گیراتر هست…

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 2 نفر

    اول باید انگورا با چوباش تو بشکه 220 بریزند مرحله بعد باید به 10 کیلو گرم انگور یه کیلو نبات زد .نباتم باید اخر بار رو سر بشکه ریخت و مرحله پایانی باید درب بشکه را با گچ بگیرند و بعد از 40 روز به سراغش باید رفت و درشا باز کرد وچنگ زد.این میشه شراب

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 2 نفر

    سلام شراب خرما درست کردم چه طوری صافشون کنم

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود بر شما
    با همون صافی که توضیح دادم خوبه. با صافی ریز تر بهتره.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام ممنون از توضیح فقط یه سوال:چکاد کنیم شرابمون سرخ و زلال باشه،من دری کرده الان پنج ساله است ولی تیره رنگ و یا بگم کدره

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    باید از صافی ریز ردش کنی و شاید مجبور بشی دو بار اینکار رو انجام بدی. یه روش دیگه هم اینه که ثابت نگهش داری تا ته نشین بشه و بعدبا لوله انتقالش بدی به یک بطری دیگه.

    دوست داشتمدوست داشتم

    زان کوزه ی می که نیست در وی ضرری پرکن قدحی بخور بمن ده دگری
    زان پیشتر ای صنم که در ره گذری خاک من و تو کوزه کند کوزه گری

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    مفید بود ,سپاس

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    بسیار مفید و اموزنده بود ,سپاس بابت اموزش

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    اضافه کردن خرما یا موز برای تجربه کردن تو چه مرحله ای انجام میگیره ؟ میشه مثلن تو مرحله ی اول تو هفته های دوم یا سوم باشه ؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    باید اوایل دوره تخمیر باشه که شکرها تبدیل به الکل بشن.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام عزیزدل جنس بشکه باید از چی باشه؟بعد یه وقت زیاد تخمیر نشه کورمون کنه؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    جنس بشکه میتونه از پلاستیک باشه. نگران نباشید انسان هزاران ساله که داره به همین روش شراب درست میکنه و کور هم نشده.

    دوست داشتمدوست داشتم

    ببخشید شکر لازم نیست؟مخمر چی؟مگه میشه فقط با انگور

    دوست داشتمدوست داشتم

    بله فقط با انگور میشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    اونوقت حتما باید۵۰روز بعد صاف کنیم بعدبخوریم؟زودتر نمیشه؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    بعد از ۳۵ تا ۴۰ روز میتونید نوش جان کنید

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام پس قضیه شراب که میگن باید ۷ ساله بشه یا بیشتر بمونه چیه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، شراب رو تا ۱۰۰سال یا بیشتر هم نگه میدارن ولی از روز چهل پنجاه میشه نوش جان کرد

    دوست داشتمدوست داشتم

    بسیار عالی بود ممنونم. فقط اگر ظرف ما بزرگتر و فضای خالی بیشتری داشته باشه اشکال داره؟ و اگر الان که تابستان هست دما بیشتر باشه چطور؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    نه اشکالی نداره…تابستون تخمیر زودتر اتفاق میوفته و زودتر هم تموم میشه خیلی خوبه

    دوست داشتمدوست داشتم

    باسلام وضمن تشکر از زحمات شما . خواستم سوال کنم جنس بشکه چی باشه؟ بشکه پلاستیکی میشه یا نه ؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، بله بشکه پلاستیکی میشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام بسیار عالی توضیح دادید شاید نتونم درست کنم اما بسیار زیبا توضیح دادید و بابتش ممنونم

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام
    بابا دمتون گرم

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام نمیشه آب انگور بگیریم بزاریم تخمیر بشه؟!
    پشه نمیزنه؟ درش کیپ باشه؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، بله میشه آب انگور گرفت. روش خوبیه. پشه هم نمیزنه.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دوتا سوال داشتم
    اول اینکه حتما باید تو بشکه باشه؟ چون نمیدونم از کجا بشکه بگیرم
    دوم اینکه من شنیدم شراب هرچی بیشتر بمونه خوشمزه تر میشه درسته؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام،
    توی کوزه و شیشه‌های بزرگ هم میشه اینکاررو کرد. در واقع بهتر هم میشه چون بشکه پلاستیکیه و هر کاری کنیم بلاخره با الکل میونه‌ی خوبی نداره. ارمنی ها توی کوزه گلی درست میکنن. بله شراب هرچی بیشتر بمونه با کیفیت تر میشه.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام استاد مشروب من کپک. میزنه هر موقع میندازم. روش. کپک میزنه چیکار کنم

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، دلیلش میتونه در کل آلودگی باشه حالا یا انگور یا بشکه یا هر چیز دیگه‌ای ولی اگه کپک زد نگران نباشید. کپک رو از بشکه خارج کنید و به کار ادامه بدید. و دفعه دیگه سعی کنید نهایت پاکیزگی رو اعمال کنید.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام مرسی از توضیحاتتون
    کی باید نبات و یا عسل را اضافه کرد؟
    سپاس

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام خواهش میکنم، بعد از پنج روز

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام ممنونم از شما
    لطفاً درصد مخمر یا شکر و عسل رو هم توضیح بدین
    بازم ممنون

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام،
    من توصیه نمیکنم ولی میتونید برای این مقدار نصف قاشق چایخوری مخمر رو در یک لیوان آب ولرم و یک قاشق غذا خوری شکر قاطی کنید و یک بشقاب روی لیوان قرار بدید تا مخمر فعال بشه. بعد از ده دقیقه به بشکه اضافه کنید.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دوست عزیز اگر دو تا میوه رو قاطی کنیم مثلا هلو و انجیر مشکلی پیش نمیاد؟لطفا کمی توضیح بدید ممنونم تشکر

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام من تاحالا نگرفتم ولی سعی کنید میوه رو شیرین انتخاب کنید چون اگه ترش باشه شکست میخورید. انجیر شیرینه ولی آب نداره. من شیراز زندگی میکنم. از انار ناب شیراز هم شراب درست کردم که براتون توضیح خواهم داد.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    میشه الکل هم بهش اضافه کرد

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، در زمان نوشیدن بله میشه اضافه کرد

    دوست داشتمدوست داشتم

    دس خوش عالیه

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلامو درود .
    اگر ممكنه بفرمائيد مثلا عسلي كه فرموديد اشكالي نداره اضافه كردنش در اين دوازده كيلو چه مقدار (عسل ) وكي اضاف بايد بشود . ممنون از پاسخ شما دوست گرامي

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود بر شما،
    مثلا دو قاشق غذا خوری پر خوبه و در روز پنجنم بهش اضافه کنید

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام اگه بشکه رو جلوی نور مستقیم خورشید بزاریم چی میشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام من تا حالا اینکار رو نکردم ولی همونطور که هممون میدونیم نور آفتاب مواد غذایی رو فاسد میکنه و ما نمیخوایم زحماتمون هدر بره. مثلا بیسکوییت رو هم نباید در معرض آفتاب قرار بدیم. بعضیها کوزه رو در خاک دفن میکنن که هیچ نوری بهش نرسه.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام اگه بخوايم كمتر درست كنيم ميشه؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام بله به نسبت مقدار رو کاهش بدید

    دوست داشتمدوست داشتم

    با سلام براى 10 كيلو انگار ميگن 1 كيلو شكر يا عسل بايد بريزى درسته ممنونم

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام میشه اینکار رو کرد ولی لازم نیست…من شخصا دوست دارم شرابم طبیعی باشه. این به سلیقه شما بستگی داره

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    تهیه عرق کشمش رو هم برامون میگید.من گرفتم یکبار ولی درصد الکلش پایینه

    دوست داشتمدوست داشتم

    https://javaniraniblog.wordpress.com/2017/12/02/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%d9%8a%d9%87-%d9%88%d8%af%d9%83%d8%a7-%d9%83%d8%b4%d9%85%d8%b4/

    دوست داشتمدوست داشتم

    بله یه پست توی وبلاگ گذاشتم برای تهیه ودکا کشمش

    دوست داشتمدوست داشتم

    من خودم امشب شروع کردم امتحانی گذاشتم ببینم چی میشع دعا کنید بتونم خوب بشه ولی با ی روش دیگه

    دوست داشتمدوست داشتم

    تجربتون رو میتونید برام بنویسید…خوشحال میشم

    دوست داشتمدوست داشتم

    آیا قفل هوا یه عمل واجب محسوب میشه یا بدون اون هم شراب بدست میاد؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    نه واجب نیست. من خودم نمیزارم.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام من انگور سياه گرفتم اون رو دون كردم و له كردم توي بشكه گذاشتم بعد از ٥ روز به هم زدن بشكه با چوب يك تكه نبات خيلي كوچيك اضافه كردم و در اون رو بستم الان بعد از ٧.٨ روزي كه گذشته بشكه خيلييي باد كرده فقط ميخواستم بدونم خراب شده يا روند دروست بوده اگر راهنماييم كنيد ممنون ميشم

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام انگور رو هر روز هم بزنید. باد کردن بشکه نشونه خوبیه فقط باید یه کم سر بشکه رو شل کنید تا هوا خارج بشه.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    تشکر.تشکر.دوستت دارم.ایرانی.

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام.تشکر..روحت شاد.

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام با تشکر ، روز سوم که خواستم همش بزنم دیدم روش مقداری کپک زده ایا این طبیعیه ؟ ایا از روز اول باید درب ظرف رو محکم ببندیم یا باز باشه وفقط چیزی روش رو بپوشانیم که اشیا خارجی واردان نشه ؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، کپک ها رو از دبه خارج کنید و به کار ادامه بدید. خیلی ها سر بشکه رو نمی‌بندن و فقط یه چیزی میزارن که گرد و خاک وارد نشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام و مرسی بابت توضیحات خوبی که اراِیه کردین فقط خواستم بپرستم اگه بعد از اینکه انگور ها رو له کردم و دیگه هیچ انگوری سالمی باقی نموند و ریختم تو دبه میتونم هر 3 روز یه بار از صافی مواد رو رد کنم و بعد از 9 روز بزارم 50 روز بمونه ؟

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    بهتره اینکار رو نکنید چونکه رد کردن از صافی اونم به مقدار زیاد خطر فاسد شدگی رو افزایش میده و همچنین ممکنه مقداری از قندهای باقی مانده در تفاله رو از دست بدید

    دوست داشتمدوست داشتم

    عالییی عشق کردم

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام من انگورهارو شستم چکار کنم

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام اشکالی نداره بزارید آبی که باهاش شستشو کردید خشک بشه و بعد وارد بشکه کنید.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دادا خیلیها از هوا گیر استفاده میکنن یعنی یه شیلنگ از دبه به یه بطری کوچیک که کمی توش ابه میکشن و مثل قلیون عمل میکنه استفاده میکنن و گاز مواد رو میگیرن . چون گاز باعث میشه سرکه بدست بیاریم . ودر ضمن بعد از حدود پنج الی پانزده روز بستگی به بطری کوچیک داره که دیگه ازش گاز خارج نشه .تو این مرحله از صافی رد میکنن . نظر شما چیه

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام درسته شیلنگ هم تجربه‌ی خوبیه ولی نباشه هم اتفاقی نمیوفته. بسته به فضا و دمای اتاق زمان اتمام تخمیر متغیره

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود .ممنون بخاطر توضیحات صمیمانه و کاملت. امیدوارم جوونهای ایران برگردن به همون لوتی منشیهای اون زمان و سرشون بالا باشه و دنبال دود و سرافکندگی نباشن تا بتونیم جلو ظلم و زور بایستیم نه بترسیم و بهمون زور بگن و حقمون رو بخورن. بسه دیگه تا اینجا هم. به امید آزادی

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    ممنون دایی نوکرتم به مولا

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام
    از اینکه خیلی خودمونی دستور ساخت رو نوشتی لذت بردم . میخوام بدونم که بویی که بعد از چهار روز تولید میکنه زیاده؟ چون اولین باره که میخوام شراب درست کنم و نمیخوام کسی متوجه بشه

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    وقتی سرش رو باز میکنی بوش فضای اتاق رو پر میکنه ولی در حالت سربسته کسی متوجه نمیشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    مرسی از توضیح فصل انگور سیاه هست حتما درست میکنم 🌹🌹🌹🌹

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام از تفاله شراب میشه عرق گرفت?

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، بله ولی مقدارش کمه و به دردسرش نمی‌ارزه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام،من وقتی انگور خریدم همون موقع آبشو گرفتم ریختم تو بشکه.اشکال نداره ی هفته بعد هم بزنم.یا چند روزی ی بار هم بزنم؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، خوبه فقط محیط باید یه کم گرمتر از حد معمول باشه. نیاز به چنگ زدن نیست فقط یک روز در میان مختصری هم بزنید.

    دوست داشتمدوست داشتم

    واقعا عالی بود

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    عزیزم خسته نباشب و پیشاپیش سرت سلامت من متاسفانه آب قاطی کردم و مقدار کمی هم شکر که بعد از یک ماه هنوز قلقل میکنه ولی امروز 10 تا شیشه از آن را پر کردم و لطف کن بنده را راهنمای فرما برادر

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    مرسی داداش، مشکلی پیش نمیاد جز اینکه تجربه شما بیشتر میشه. دفعه دیگه بهتره آب اضافه نکنید چون خطر فاسد شدن رو خیلی بالا میبره و زحماتتون هدر میره. بنوشید و خوش باشید که در طریقت ما کافریست رنجیدن

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دوست عزیز من مقادیری شکر ریختم داخل ظرف شراب مشکلی بوجود نمیاره اخه هوا گرم بود انگوری که تهیه کرده بودم خوب نبود درصد رسیده بود جای یه گوله ترش داشت میخواستم توضیح بدین ممنون

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام اشکالی نداره در عوض اطمینان بیشتری برای تخمیر وجود داره…دفعه دیگه سعی کنید انگور شیرین و پرآب تهیه کنید

    دوست داشتمدوست داشتم

    خوش باشی خلاصه و مفید بود منم همینطور درست میکنم فقط انگورخوب

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    همه‌ی انگورهای دنیا برای شراب شخصیت خاص خودشون رو دارن. ما میتونم انگور مورد علاقه مون رو پیدا کنیم. درود بر شما

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دوست عزیزم ی سوال دارم
    من ۷۰ کیلو انگور سیاه انداختم داخل بشکه الان روز ۷ شه ولی از امروز دیدم که تخمیر نمیکنه درصورتی که روز دو شروع کرد به حباب زدن الان دیگه حباب نمیزنه ایا شیرینی شراب کم شده یا مشگلی پیش امده خواهشا کمک کنید برام مهمه اگر ممکنه جواب و راه حل را به تلگرامم ارسال کنید ممنونم akbaralahbeygi13/

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام ببخشید که دیر جواب دادم. احتمالا کارتون یه جوری راه افتاده ولی برای دیگران میگم که این کار نیاز به توجه داره و ما باید دائم بهش سر بزنیم و وقتی میبینیم حباب درست نمیکنه باید بهش نبات بزنیم و به جای گرمتری انتقالش بدیم.

    دوست داشتمدوست داشتم

    دمت گرم خیلی ساده ومفیدنوشتی وتوضیح دادی ممنون ازراهنمایی تون .

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    دستور کاملا حرفه ای هست ولی یه نکته مهم رو نگفتین اونم نبات

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    نبات و عسل مثل نمک و فلفل در آشپزی میمونه که به ذائقه شما بستگی داره که تند باشه یا کم نمک

    دوست داشتمدوست داشتم

    اگر شلنگ تخلیه گاز نگذاریم مشکلی پیش میاد اخه پرسیدم دوستان گفتند ما نزاشتیم .میخواستم نظر شما رو بدونم .با تشکر

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    با این مقدار و اندازه‌ی بشکه‌ای که گفتم نه مشکلی پیش نمیاد. گاز بلاخره راهی برای فرار پیدا میکنه چونکه ما سر بشکه رو اونقدر عایق نمیکنیم که هیچ هوایی نتونه خارج بشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام.ممنونم از روش شما.فقط خواستم بدونم که اگه قراره نبات بریزیم کِی باید نبات اظافه کنیم؟

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام خواهش میکنم. از روز چهارم نبات یا عسل بریزید

    دوست داشتمدوست داشتم

    عالی بود.ممنونم

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    عالیبود.ممنون از توضیحاتتون

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    بادرود برشما
    میبخشیدبعداز چند روز باید آب انگور رو گرفت وتفالش رو جدا کرد
    آیا میشه به آب انگور بدون تفاله بازهم نبات اضافه کرد؟؟

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    درود بر شما، بعد از دوره‌ی تخمیر میشه اینکار رو کرد از نشانه های پایان دوره اینه که تفاله ها ته نشین میشن و دیگه گاز تولید نمیشه معمولا بیست روز طول میکشه.
    نبات برای اینه که به تخمیر سرعت ببخشه و شراب زیاد تلخ یا گس نشه. بنابراین میشه بعد اضافه کرد ولی فقط یکی از کارها رو انجام میده.

    دوست داشتمدوست داشتم

    دمت گرم داداش میشه بعد دوهفته که رسید شراب منظور اب اومد بالا تفاله رفت پایین صافش کنم

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    آره میشه اینکار رو کرد خوبه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    بالای دبه عرق میکنه ،شرابم خراب نشه؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    احتمالا بخاطر گرمی هواست. مشکلی نیست

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام اگه انگور ها رو شسته شده باشه اشکالی داره

    دوست داشتمپسندیده شده توسط 1 نفر

    سلام، نه اگه بذارید خشک بشن اشکالی نداره. منظورم آبیه که باهاش انگور رو شستین

    دوست داشتمدوست داشتم

    من تجربه شراب به مدت 20 سال دارم هر چی جاش گرمتر باشه بهتر میریسه نور لامپ هم بهش نخوره چون الکلش از بین میبره

    دوست داشتمدوست داشتم

    بله درسته الکلش بعد از مدتی البته به مقدار ناچیزی کم میشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام ممنون از توضیحات من هر سال شراب میندازم ولی روشم اینه که بعد 15 روز اونو صاف میکنم و تو یه ظرف دیگه میریزم و بعد از 45 روز شیشه میکنم و بعد نگه میدارم

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام خیلی خوبه، بینهایت روش وجود داره و این چیزی هم که شما گفتید امضای شماست. خیلی از جاهای دنیا برای ارائه شراب و آبجو خونگی فستیوال برگزار میشه.

    دوست داشتمدوست داشتم

    ممنون بابت توضیح
    کامل بود،ولی
    من شنیدم از اون لِرتِ انگور هم کونیاک درست میکنن….لطفا اونم توضیح بدین!

    دوست داشتمدوست داشتم

    میشه اینکار رو کرد ولی چونکه لِرد آب خیلی کمی داره باید بهش آب اضافه کرد و در ضمن محصول نهایی بوی بدی داره و کلاً ارزششو نداره

    دوست داشتمدوست داشتم

    من بلد نیستم درست کنم این همه نوشته رو الکی خوندم شرمنده خخخخخ

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام ببخشید بعد از چه مدتی میشه به شراب موز اضافه کرد ؟؟؟؟؟،اینکه به ۱۰۰ کیلو شراب چه قدر باید موز بزنی لطف کنید لطف کنید جواب بدید

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، اوایل دوره تخمیر میشه اضافه کرد یعنی روز پنجم تا دهم…برای ۱۰یا ۱۵ کیلو دوعدد موز شیرین. ۱۰۰کیلو رو خودتون حساب کنید

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام

    من شراب انگور قرمز (شاهانی سنندج) انداختم و الان حدود دو هفته ازش میگذره

    یکی از دوستانم بهم پیام داده که شنیده باید توی هر دبه ی شراب یک گلابی درسته ی رسیده(زرد) بندازم

    ۱- میخواستم نظر شما رو بدونم… و اینکه علت این کار چی می‌تونه باشه

    ۲- سوال دیگه‌م اینه که چطوری و در چه شرایط محیطی آب انگور تبدیل به سرکه میشه

    ۳- اگر روی سطح شراب کپک سفید بزنه (برای یکی از دوستانم پیش اومده)چیکار باید کرد؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام،
    ۱-اینکار به تخمیر اطمینان و سرعت می‌بخشه. خیلی‌ها سیب هم میندازن. اینکار رو نکنین هم مشکلی پیش نمیاد.
    ۲-آب انگور با نمک و عدم وجود قند کافی میتونه تبدیل به سرکه بشه مثلا با انگور نرسیده و شرایط بی کیفیت.
    ۳-کپک میتونه به دلیل آلودگی انگور یا محیط
    باشه…کپک رو جدا کنید و به کار ادامه بدید.

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود من حدود 50 کیلو انگور سیاه رو درون یک دبه 60 کیلوی ریختم طبق دستور العمل شما مراحل رو هم کاملا رعایت کردم . قفل گاز رو هم گذاشتم اما 20 روز گذشته و هنوز تفاله ها تهنشین نشده راهنمایی میفرمایید.؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود بر شما،
    هم زدن و ترکوندن انگورها رو فراموش نکنید.
    از نشانه‌های دیگر اتمام دوره تخمیر اینه که دیگه حباب تولید نمیشه. شما در هر صورت تا روز سی‌ و پنجم صبرکنید و بعدش شرابتون رو صاف کنید.

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود امروز دانه های اگور آمده رو و تفالها تهنشین شدند . این نشونه خوبی هست . اضافه کردن شکر لازم هست که انجام بدم بعد21 روز یاخیر؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دم شما گرم،
    اضافه کردن شکر کیفیت رو پایین میاره و بهتره اینکار رو نکنید. همینجوری به کارتون ادامه بدید. پیروز باشید

    دوست داشتمدوست داشتم

    عالی

    دوست داشتمدوست داشتم

    من ۳۰۰کیلو انگور قرمز شیرین خوابوندم.هیچی اضافش نکردم.بنظر شما طعمش بد نمیشه.باید چکار کنم خوش طعم بشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام، طعمش بد نمیشه. در واقع مزه‌ی شراب میده😁
    ولی اگه دوست دارید میتونید در روز دهم به ازای ۱۰ یا ۱۵ کیلو انگور دو قاشق غذا خوری عسل اضافه کنید. این سلیقه‌ایه و حتی میتونید یک قاشق بریزید.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام تو این مدت ۲۵ تا ۳۰ روز هر روز باید در ظرف باز بشه دو دقیقه به هم بزنیم و له کنیم انگورها رو

    دوست داشتمدوست داشتم

    تا بیست روز هر روز هم بزنید و بعدش یک روز دز میان

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام وخسته نباشی .برادر میشه با شراب انگور .اب انار اضافه کرد .ممنون ازشما

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دوست من،
    متاسفانه تا حالا اینکار رو نکردم و نمیدونم چه اتفاقی میوفته.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام ممنوع از رهنمایات
    من ۳۲ روزه داخل بشکه کردم‌ تفالها تهنشین شده بوی خیلی خوبی هم داره . اما تو تمام مراحل حس میکنم حباب چندانی نزد . آیا شرابم خراب شده یا نه میشه صافش کنم

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام،
    بعضی وقتا خیلی باید دقت کنید تا بتونید حباب‌ها رو ببینید. مهم نیست، صافش کنید. میتونید بعد از ده روز مصرفش کنید یا اینکه بگذارید بیشتر جا بیوفته.

    دوست داشتمدوست داشتم

    ممنون دوست عزیز از جوابت و سپاس گذار از روش بسیار عالیت .

    دوست داشتمدوست داشتم

    سپاس از شما

    دوست داشتمدوست داشتم

    باعرض سلام‌ دوباره . شرمنده یه سوال اگر الان من باز بخام شراب بگیرم توی این فصل چه انگوری بگیرم .سری قبل انگور شانی گرفتم‌ . اما الان نیست دیگه .

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود بر شما،
    من الان توی ایران نیستم متاسفانه و از بازار خبری ندارم. ولی معمولا هر ساله از شهرهای مختلف کشور قشنگمون انگورهایی بدست میاد که حیفه نریزیمشون توی دبه. حتی توی این فصل سال هم فکر میکنم انگور شیرین و آبدار گیر بیاد. چون دیگه مثل قدیم نیست. مثلا هندوانه‌های جنوب کشور خارج از فصل تابستان هم قابل دسترسه. از لحظه‌هاتون لذت ببرید.

    دوست داشتمدوست داشتم

    درود برشما دوست عزیز
    اتشالله هرجا هستی خوش و موفق باشی بازم تشکر

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام ببخشید میشه از انگور یاقوتی استفاده کرد؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    بله میشه استفاده کرد. هر کدام از انگورها یک شخصیت منحصر به فرد دارن

    دوست داشتمدوست داشتم

    توی پلاستیک بزرگ هم میشه ریخت؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    اگه منظورتون کیسه پلاستیک هست خیر نمیشه چون نه شرایط هم زدن خوبی داره و نه درش به خوبی بسته میشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام شراب شاهتوت بدون مخمر میشه درست کرد؟؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دوست من
    بله بدون مخمر هم میشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    من طبق دستورالعمل شما گذاشتم
    بعد 20 روز صاف کردم و ریختم نو بطری
    ایا میشه الان (بعد 5 روز توی بطری) نبات اضافه کرد/

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    میشه اضافه کرد ولی کار خاصی انجام نمیده فقط شرابتون کمی شیرین میشه

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام من به روش شما شراب انداختم و و مراحل رو دارم جلو میرم . دوستم که خیلی وقته شراب میندازه بهم گفت اینجوری سرکه میشه هر روز در رو باز میکنی ….
    چطور میشه که شراب سرکه میشه ؟

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام
    آلودگی و نمک و شیرینی کم و محیط سرد و نامناسب که باعث بشه تخمیر صورت نگیره ممکنه شراب رو به سرکه تبدیل کنه اونم نه سرکه ای که میشناسیم بلکه یک شراب ناقص. سرکه انداختن هم به همین سادگیا نیست که فکر میکنیم. با این دستور تهیه شراب شما کامل و درجه یک خواهد شد.

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام من شراب انداختم و بهش شکر زیادی زدم همچیش خوب شده بود ولی خیلی خوبه فقط خیلی شیرین هست باید چیکار کنم تا شیرینی هایش از بین برد و ایا میشه بهش مخمر اضافه کنم لطفاً کمکم کنید ممنون میشم

    دوست داشتمدوست داشتم

    سلام دوست من شکر نباید میزدی ولی حالا اشکالی نداره برای سال دیگه اصلا شکر نریزید

    دوست داشتمدوست داشتم

    آقا دمت گرم از متن و دستورالعملت، خیلی کارت درسته

    دوست داشتمدوست داشتم

    در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی یکی از نمادها کلیک کنید:

    شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید.
    ( خروج / 
    تغییر حساب )

    شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید.
    ( خروج / 
    تغییر حساب )

    شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید.
    ( خروج / 
    تغییر حساب )

    شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید.
    ( خروج / 
    تغییر حساب )

    درحال اتصال به %s

    دیدگاه‌های جدید را از طریق ایمیل به اطلاع من برسانید.

    نوشته‌های جدید را از طریق ایمیل به اطلاع من برسانید.

    هیچ تصویر اینستاگرامی پیدا نشد.

    هیچ تصویر اینستاگرامی پیدا نشد.

    ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در WordPress.com.

    قالب Baskerville 2 از Anders Noren.


    بالا ↑

    شراب طبیعی با کیفیت بسیار گران است. در یک مجموعه عظیم از محصولات شراب ، انتخاب دقیق یک نوشیدنی واقعی آسان نیست ، نه یک جانشین. حتی شراب ساده ساخته شده توسط خودتان همیشه یک محصول طبیعی است که طعم آن بستگی به کوشش و رعایت تمام استانداردهای تکنولوژیکی در فرایند تهیه یک نوشیدنی معطر دارد.

    دستور العمل های شراب خانگی متنوع است ، بنابراین هر کس می تواند با توجه به نقاط قوت و قابلیت های خود دستور العمل را انتخاب کند. شراب سازان تازه کار باید به روشی آسان تر برای تهیه شراب طبیعی در خانه توجه کنند. با تسلط بر اصول اولیه شراب سازی ، می توان با استفاده از فن آوری های پیشرفته ، به تولید نوشیدنی اقدام کرد و دستور العمل های اصلی را انتخاب کرد.

    شراب طبیعی ساخته شده در خانه مطابق با ساده ترین دستور العمل ، بهتر و قطعاً مزه می دهد سالمتر از یک نوشیدنیخریداری شده در فروشگاه

    شراب معمولاً با انواع توت های شراب – انگور – همراه است. این دستور العمل ساده یک نوشیدنی هوپی بسیار خوشمزه خواهد ساخت.

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    عناصر:

    انگور قابل شستشو نیست. روی پوست انگور مخمرهای وحشی وجود دارد. این واقعیت بود که انگور را به راحت ترین و محبوب ترین توت برای شراب سازی تبدیل کرد.

    اگر محصول در هوای بارانی برداشت شود ، ممکن است مخمر طبیعی کافی نباشد و با افزودن کشمش کمی با کیفیت ، لازم است آن را ایمن کنید.

    انواع توت های نارس ، غلیظ ، پوسیده و کپک زده ، هویج را باید طوری انتخاب کنید که طعم و بوی شراب را خراب نکند.

    یک دستور العمل ساده دیگر برای یک نوشیدنی بسیار معطر و خوشبو اما از توت سیاه است.

    عناصر:

    اندازه گیری مواد موجود در کوزه ها به خصوص با حجم کمی از تولید راحت است. به عنوان مثال ، دو لیوان قوطی توت سیاه ، به سه لیتر آب جوش و یک لیتر قوطی شکر نیاز دارد.

    شراب خانگی ساخته شده از انگور هر کس می تواند موفق شود ، نکته اصلی پیروی از قوانین اساسی تهیه آن است. و ما با خوشحالی در مورد آنها خواهیم گفت.

    هر نوع انگور برای شراب سازی مناسب نیست. اگر از انواع میز استفاده می کنید ، بعید به نظر می رسد طعم و مزه دلخواه خود را به دست آورید. برای تهیه یک نوشیدنی خوب ، از Pinot Blanc ، Riesling ، Sauvignon Blanc ، Chardonnay ، Sauvignon ، Merlot ، Isabella استفاده کنید. شما باید اواخر ماه سپتامبر ، قبل از شروع یخبندان ، انواع توت ها را انتخاب کنید. اگر پنجره گرم است ، انواع توت ها را تا حد امکان روی تاک بگذارید. اما اگر تمام روز باران می بارد ، بهتر است با مجموعه عجله کنید. میوه ها به سادگی می توانند پوسیده شوند و شما نمی توانید فرایند تولید شراب را شروع کنید. یکی از مهمترین شرایط جمع آوری خوشه های خشک است. برای تهیه یک شراب سفره سبک ، انواع توت های نارس را انتخاب کنید. از انگور انگور یک شراب دسر عالی بدست می آید.

    انواع توت ها را جمع آوری کرده ، پوسیده ، خشک ، خراب و بیمار را دور بیندازید. حتما شاخه ها را جدا کنید تا شراب به دلیل وجود تانن ، طعم تارت و طعم ناخوشایندی را به دست نیاورد. بگذارید کل فرایند مرتب سازی شما زمان زیادی را ببرد ، اما یک نوشیدنی خوشمزه به دست می آورید. در نتیجه توت های انگور باید تمیز باشند. نیازی به شستن آنها نیست. روکش سفید روی انگورها مخمر شراب واقعی است که برای تخمیر لازم است.

    بهترین ظرف برای تهیه شراب یک بشکه بلوط است. با این وجود می توانید یک ظرف مینا ، یک بطری شیشه ای نیز بگیرید. بشکه باید خیس شود ، بخارپز شود. اگر ظرف جدید باشد ، باید آن را رها کنید. قبل از ذخیره سازی ، آن را با گوگرد بخار می کنند. برای خرد کردن میوه ها و انواع توت ها از آسیاب های گوشتی با نازل و سنگ شکن مخصوص استفاده می شود. آب میوه از پالپ را می توان با استفاده از آبمیوه گیری یا یک پرس مخصوص به دست آورد. اطمینان حاصل کنید که قطعات فلزی مطبوعات از استیل ضدزنگ ساخته شده اند. مقدار کمی از خمیرها را نیز بدون ابزار مخصوص می توان فشرد. برای این کار کافی است آن را در یک کیسه پارچه قرار دهید. برای تهیه نوشیدنی ، فقط انواع توت ها و میوه های رسیده را میل کنید. انواع توت ها را روی یک غربال یا غربال بشویید و آنها را در آب غوطه ور کنید و سپس با خرد کردن جزئیات را برای ساختن یک خمیر آغشته کنید.

    به عنوان یک ماده خام ، ما به شما توصیه می کنیم از انگورهای آبی از انواع مختلفی مانند “صورتی گوروزف” ، “سیاه لیوادی” ، “کبوتر” استفاده کنید. در اوایل پاییز می توانید به راحتی آنها را با قیمت بسیار مناسب در بازار پیدا کنید. فقط خوشه های کاملاً رسیده که حاوی حداکثر مقدار قند هستند خریداری کنید. هرگز آن را بشویید. فقط توت ها را از شاخه ها جدا کنید و آنها را در یک ظرف مناسب قرار دهید. بعد از خرد کردن ، خمیر را به دست می آورید ، آن را درون ظرفهایی با گردن گسترده بریزید ، به مدت 8-10 روز در دمای 10-15 درجه بگذارید.

    پس از چند ساعت ، روند تخمیر در خمیر شروع می شود. چندین بار در روز ، زگیل باید مخلوط شود و پوست را از سطح خارج کند. اگر این لحظه را از دست دادید ، کیک به پایین فرو می رود و نوشیدنی حتی قبل از بطری آن بدتر می شود. بعد از گذشت حدود 7-9 روز ، پوست دیگر قادر به ماندن روی سطح نخواهد بود ، بنابراین می توانید شروع به فیلتر کنید. ظرف را از قبل آماده کنید ، توده را از طریق چندین لایه از بافت متراکم یا گاز ، صاف کنید و به آرامی آب آن را بریزید.

    اضافه کردن شکر گرانول.

    شکر باید به نوشیدنی اضافه شود ، در غیر این صورت ترش خواهد بود. مقدار قند دانه بندی شده بستگی به این دارد که پیچ را چه چیزی می خواهید درست کنید – خشک یا شیرین. متأسفانه ، شما نمی توانید بدون او به طور کامل انجام دهید. سه یا چهار لیتر گرگ را درون یک تابه جداگانه بریزید ، سه فنجان شکر گرانول را بریزید ، روی حرارت کم قرار دهید. به محض اینکه شکر کاملاً حل شد ، آن را درون ظرف اصلی بریزید ، هم بزنید ، امتحان کنید. این روش می تواند چندین بار تکرار شود تا به نتیجه مطلوب برسید.

    ممکن است شما علاقه مند باشید و

    تزریق

    این آخرین مرحله از شراب سازی است. وینسو را باید در یک شیشه سه لیتری تزریق کرد. 3 سانتی متر را تا گلو بگذارید ، یک آب بند را در بالا قرار دهید. در روز دوم ، به طور معمول ، گاز شروع به فرار از تله دریچه می کند. در روز سوم ، رسوب را می توان در پایین تشخیص داد. شراب را درون قوطی های جدید بریزید ، یک قفل آب روی آنها بگذارید. بعد از یک ماه می توانید نمونه بگیرید.

    شراب خانگی ایزابلا.

    اول از همه ، شما باید میوه های انگور را جمع آوری کنید ، آنها را با دقت مرتب کنید ، انواع توت ها و برگ های نابود شده و نابالغ ، برگ ها ، شاخه ها را جدا کرده و زباله ها را بیرون بریزید. قبل از تهیه شراب نیازی به شستن میوه نیست بلکه باید تمیز باشد. برای این کار ، فرایند مرتب سازی لازم است. سپس آب میوه را از آن جدا کنید. این کار را می توان با پاهایتان یا یک فشار دهنده چوبی انجام داد. خمیر را در یک ظرف پلاستیکی مینا یا ظرف پلاستیکی مخصوص مواد غذایی قرار دهید. 30٪ آب (از کل خمیر) اضافه کنید. شکر به 40 گرم در هر لیتر نیاز خواهید داشت. ظرف را به مدت 3 روز بگذارید. پس از این ، منبر شروع به سرگردان شدن می کند ، “کلاه” شکل می گیرد. برای “از بین بردن” این کلاه ، باید با نوشیدنی تداخل داشته باشید. پس از مدتی “کلاه” خیلی سریع شکل می گیرد. در این حالت ، باید آن را از بین 2 لایه از گاز جدا کرده و آنرا فشار دهید. در مایع حاصل ، 40٪ از آب جوش را بریزید ، دوباره برای تخمیر بگذارید. گرگ را درون بطری های شیشه ای بریزید ، آنها را پر کنید. گردن ها را با سواب های پنبه ای بپوشانید تا کف بیرون نیاید. به محض آرام شدن تخمیر ، با دستکش پزشکی روی گردن بگذارید ، آن را برطرف کنید و سوراخی را در یکی از انگشتان خود سوراخ کنید. وقتی دستکش افتاد ، برای هر لیتر آب 200 گرم شکر اضافه کنید. زگیل را از بطری بریزید ، شکر را در آن حل کنید ، حرارت دهید ، هم بزنید ، دوباره بریزید. به محض تخمیر همه شکر ، بطری را به مدت یک ماه رها کنید و سپس از یک لوله وینیل برای ریختن پیچ برای ذخیره طولانی مدت استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید کمی بیشتر شکر اضافه کنید. نیازی به مخلوط کردن آن نیست.

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    چگونه شراب خانگی را از انگور درست کنید. 10 کیلوگرم انگور را مرتب کنید (نیازی به شستشو نیست) ، آنها را با دستان خود روی یک سطل مینا خرد کنید. اگر پرس دستی دارید ، از آن استفاده کنید. کیک و آب حاصل را درون یک ظرف قرار داده ، با گاز را بپوشانید ، در جای گرم قرار دهید ، برای چند روز نگه دارید. آب را در یک سطل مینای دندان آغشته کنید ، کیک را با دستان خود به دقت فشار دهید تا آب آن در قسمت پایین حل شود. بعد از گذشت حدود 5 روز ، آب را در یک سطل مینای دندان آغشته کرده و کیک را روی سطل آن خوب فشار دهید. آب را درون یک ظرف تمیز بریزید ، یک آب تمیز نصب کنید ، بگذارید تخمیر شود. تخمیر در این حالت از 12 تا 20 روز به طول خواهد انجامید. علائم پایان روند را می توان در نظر گرفت: عدم وجود حباب های گازی ، نوشیدنی به تدریج سبک می شود ، و مخمر تا پایین حل می شود. با استفاده از سیفون ، پیچ را به یک بولون تمیز منتقل کنید ، قفل آب را مجدداً نصب کنید ، بولون را به داخل انبار ببرید ، آن را در دمای 8 درجه بگذارید ، آن را 2 ماه بگذارید. یک بطری پیچ تمیز ، چوب پنبه بسته بندی کنید.

    امیدواریم که دستور العمل های ما به ذائقه شما رسیده باشد ، و توصیه ها برای شما مفید واقع شده باشند. اگر آنها را در نظر بگیرید ، بهترین نوشیدنی الکلی را دریافت خواهید کرد.

    شاید دیگر یک گیاه وجود نداشته باشد که مانند انگور به چندین علوم زراعی اختصاص یابد:

    در کشاورزی انگور مدرن برای شراب سازی ، گونه های متعلق به جنس یوروآسیایی (vitis vinifera) رشد می کنند. گونه های آمریکایی (vitis labruska و غیره) اغلب به سهام می روند. معروف ترین لابروشی ایزابلا و لیدیا است. امروزه بسیاری از کشورها به دلیل دارا بودن زیاد متانول تولید شراب از این گونه ها را منع می کنند. اما ما انواع ایزابلا و لیدیا را داریم – محبوب ترین دستور العمل ها در شراب سازان خانگی. همه عطر و بوی قابل تشخیص منحصر به فرد خود را می شناسند.

    از انگورهای شرق آسیا که در غیر این صورت به نام Far East یا Seaside (vitis amurensis) خوانده می شود برای ایجاد انواع جدید مقاوم به سرما استفاده می شود.

    هنگام خرید انگور در بازار ، معمولاً نه با انواع شراب بلکه با میز و دسر سروکار داریم. برای یک شراب ساز مبتدی دشوار است که مواد اولیه انواع شراب مناسب را پیدا کند:

    بنابراین ، برای دستور العمل های خانگی ، انواع دیگر نیز مناسب هستند – مواردی که در دسترس است. نکته اصلی رعایت کیفیت فرآیند تخمیر و تنظیم میزان قند و اسید است. برخلاف تولید کارخانه ، اضافه کردن شکر و آب به زگیل در خانه ممنوع نیست.

    پرداخت مقدار مورد نیاز قندها بر اساس قدرت مطلوب شراب آینده تولید می شوند. اگر دستور العمل شراب انگور شامل 10٪ الکل باشد ، لازم است که قند موجود در زگیل 16-18٪ باشد (180 گرم در هر لیتر). اگر بپذیریم که انگور شیرین حاوی 10-15٪ شکر است ، و هنگام رقیق کردن آب با آب ، مقدار آن 2 برابر کاهش می یابد ، پس برای هر لیتر باید 110 گرم شکر اضافه کنید.

  • علائم ديابت نوع 2
  • برای معنویت شراب ، 15٪ شکر به ازای هر لیتر 180 گرم نیاز دارد و باید در چند مرحله معرفی شود. شیرینی انگور به محل رشد آن بستگی دارد: در ساحل دریای سیاه ، ایزابلا 18 تا 24 درصد شکر را جمع می کند ، و در زیر سن پترزبورگ – بیش از 7 درصد نیست.

    در طی تخمیر فعال انگور ، میزان بارش و کف ایجاد می شود. می توانید با پاک کردن آنها از شر آنها خلاص شوید: با ریختن دقیق شراب در یک ظرف دیگر از طریق یک لوله. رسوب در انتها باقی خواهد ماند و کف روی دیواره های بطری مستقر می شود. در صورت انجام 3-4 بار انجام این روش به شفاف سازی سریع شراب کمک می کند. ارزش آن نیست که شراب را برای مدت طولانی روی شیرها نگه دارید – طعم ممکن است بد شود ، ممکن است تلخی ظاهر شود. با جداشدن مواد غذایی ، افزودن بخش دیگری از شکر ترکیب می شود.

    توسعه و تکثیر مخمرها در ترکیبات انگور و همچنین در تهیه ماش به مواد مغذی با ترکیبات نیتروژن نیاز دارد. بهترین ماده غذایی دی اکسید کربن یا کلرید آمونیوم است. میزان کاربرد آن 0.5 گرم در هر لیتر گرگ است. در غیاب آن ، می توانید از آمونیاک به نسبت زیر استفاده کنید:

    اضافه کردن کودهای ازت باعث تغییر طعم و بوی شراب انگور نمی شود ، به زندگی فعال فرهنگ مخمر و تخمیر کامل زگیل کمک می کند.

    انگورهای تیره برای تولید شراب معمولاً با استفاده از فناوری ای به نام “روش قرمز” تخمیر می شود. تفاوت اصلی این روش تخمیر زگیل با خمیر است. نتیجه آن شراب قرمز است که دارای مشخصات زیر است:

    شراب ساخته شده از انگورهای آبی اگر در کنار خمیر موجود در بطری تخمیر ، تعداد کمی از پشته ها – شاخه هایی که قلم مو را تشکیل می دهند ، فاجعه بیشتری داشته باشند. اسیدیته شراب ساخته شده توسط “روش قرمز” با درجه بلوغ میوه تعیین می شود. از میان انگورهای غیر رسم ، شراب اسیدی تر و با طعم زبر حاصل می شود.

    انگورهای تیره از پشته ها جدا می شوند ، ورز می دهند و مخزن تخمیر را با حجم fill پر می کنند. برای تسریع تخمیر ، تخمیر مخمر 1.5-2٪ از مقدار زگیل اضافه می شود. در یک مکان گرم ، تخمیر بلافاصله آغاز می شود ، و از روز عبور می کند تا به مرحله آشفتگی برسد. دمای مایع تا 28-30 درجه سانتیگراد بالا می رود ، پالپ در سطح آن جمع می شود و یک لایه متراکم تشکیل می دهد. به دلیل تماس با اکسیژن ، تخمیر استیک ممکن است در سر خمیر شروع شود. بنابراین تخریب منظم آن با هم زدن چندین بار در روز ضروری است.

    پس از یک هفته تخمیر ، هنگامی که پالپ رنگهای رنگی را به آبمیوه منتقل می کند ، تخلیه می شود. زگیل باقی مانده با فشار دادن زگیل باقی مانده فشرده می شود و هر دو بخش را با هم ترکیب می کند. در دستور العمل های شراب های گران قیمت ، چنین مخلوطی انجام نمی شود. شراب جوان با جدا کردن چندین بار از رسوب و افزودن شکر در صورت لزوم تصفیه می شود.

    با پیری روی بلوط ، طعم و عطر خاصی از شراب های انگور تیره به شراب داده می شود. چه کسی فرصت – نوشیدنی را در بشکه بلوط قرار می دهد ، دیگران اصرار دارند در بطری های شیشه ای با اضافه کردن تراشه بلوط

    شراب حاصل از انواع انگور سبک طبق “روش سفید” تهیه می شود. میوه هایی از دسته های رسیده و دست نخورده از انواع شیرین انگورهای سفید برای او مناسب هستند. انواع توت ها باید از خط الراس جدا شوند. در خانه ، می تواند شبکه های مخصوصی را نصب کنید که در بالای مخزن مینا و یا از جنس استنلس استیل قرار گرفته است ، یا شستشوی توت ها به سادگی پاره کردن انواع توت ها با دستان.

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    تفاوت اصلی تخمیر با توجه به روش سفید ، برداشتن خمیر از زگیل قبل از شروع تخمیر است. انگورها با دستگاههای دستی یا مکانیکی موجود ، آبمیوه گیری ، ترکیب شده خرد می شوند. برای شراب های مرغوب ، آب مجاز است از کیک به وسیله نیروی جاذبه ، یا به وسیله نیروی جاذبه یا رسوب ، از کیک دور شود. در دستور العمل های شراب معمولی ، پالپ فشرده شده اجازه داده می شود تا فشرده شود.

    آب حاصل از آن باید حدود یک روز در سرما بماند. سپس از رسوب تخلیه می شود ، درون مخزن تخمیر ریخته می شود و فضای تخمیر 1 / 5-1 / 4 بطری را می گذارد. لازم است مخمر مخمر را اضافه کنید (10 گرم در هر لیتر) و یک مهر و موم آب قرار دهید.

    تخمیر در طول روز آغاز می شود و به سرعت در مرحله آشفتگی عبور می کند. افزایش حجم و دمای گرگ ، تشکیل گاز قوی وجود دارد. وظیفه شراب ساز این است که تا حد امکان تخمیر سریع را کندتر کند تا عطر و طعم شراب سفید آینده شکل بگیرد. دمای مطلوب 20 درجه سانتیگراد است ، با رشد باید مجبور به پایین آمدن شد.

    هنگام تخمیر حجم زیادی آب ، هنگامی که امکان قرار دادن قفل آب وجود ندارد ، قوطی ها را می توان با یک تکه لیوان بسته کرد. شیشه کمی محکم به گردن می رسد و فشار دی اکسید کربن را فشار می دهد و از ورود هوا به داخل ظرف شراب جلوگیری می کند. در پایان تخمیر سریع ، شراب انگور سفید از شیرها تخلیه شده و در بشکه یا بطری برای تخمیر در یک انبار شراب ریخته می شود.

    تخمیر سرد آرام 1 ماه و بیشتر در t at 12-15-15 تحت یک هیدرولوک طول می کشد. شراب طعم دار می شود و پس از طعم دلخواه ، بطری شده و در دمای بیش از 10 درجه سانتیگراد نگهداری می شود.

    شراب سفید از این طریق همچنین از انواع انگور تیره تهیه می شود: بسیاری از انواع آبی دارای آب شفاف و بدون رنگ شفاف هستند. اگر پالپ را با سرعت زیاد جدا کنید ، ماده رنگ آمیزی دیگر وقت لازم برای ورود به مایع را نخواهد داشت. بیشتر شرابهای سفید فرانسه از انواع انگور قرمز و سیاه آنها تهیه می شود.

    ساکنان منطقه خاور دور ، جایی که انگورهای آمور در taiga رشد می کنند و برداشت فراوانی می کنند ، از آن آماده سازی های مختلفی می کنند ، از جمله شراب خانگی ساده. طعم و بازاریابی توت فرنگی بسیار متوسط u200bu200bاست: یک برس کوچک شل ، میوه های شیرین و ترش تا 1.5 سانتی متر ، پوست آبی ضخیم با پوشش مات. به دلیل داشتن لیانای پرقدرت و پر سرعت ، در کرت های شخصی برای باغبانی عمودی پرورش می یابد و به عنوان یک موجود در زمستان سخت برای منطقه ای شدن گونه ها استفاده می شود. برای تهیه شراب انگور آمور به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

    مخمر در دستور العمل استفاده نمی شود ، تخمیر شراب در مخمر وحشی خود که روی سطح انواع توت ها زندگی می کند ، تخمیر می شود. برس ها را در یک ظرف مینا یا ضد زنگ قرار دهید ، با یک برشته به همراه شاخه های آن ورز دهید. انگورهای خرد شده را درون یک بطری یا شیشه شیشه ای بریزید ، تمام آب و 1 کیلوگرم شکر را اضافه کنید. مخزن را برای 1 / 3-1 / 4 از حجم خالی بگذارید. بگذارید شراب حدود یک هفته تخمیر شود ، هر روز مخلوط شود. پس از گذشت 7 روز ، از خمیر کاغذ تخلیه کنید ، 1 کیلوگرم شکر دیگر اضافه کنید ، پس از 2 هفته – باقی مانده 0.5 کیلوگرم. در پایان تخمیر ، بطری را ریخته و درون انبار بگذارید. بعد از گذشت 1 ماه می توانید شراب جدید را چشید. برای بهبود طعم و مزه ، 3 ماه در سرما مقاومت کنید.

    قبل از فروش ، آب انگور تحت درمان با گرما قرار می گیرد – پاستوریزه کردن. برای شروع تخمیر ، باید کشت مخمر معرفی شود. آب میوه فروشی بسیار شیرین است ، بنابراین باید مقدار کمی شکر اضافه کنید – حدود 100 گرم در هر لیتر. بگذارید 5-7 روز در زیر آب در یک محل گرم گرم شود. به آرامی از رسوب ، بطری بیرون آورده و در مکانی تاریک و خنک قرار دهید. بعد از 2-3 هفته ، شراب حاصل از آب انگور آماده است.

    تخمیر آب فروشگاه برای عالی سازی استفاده می شود مهتاب:

    تخمیر زیر قفل آب انجام می شود. تشکیل سریع فوم با خرد کردن کوکی ها روی سطح آب می تواند متوقف شود. آب تخمیر شده با جداسازی سرها تقطیر می شود و به مدت 3 ماه یا بیشتر روی تراشه های بلوط نگهداری می شود.

    شراب ساخته شده از انگور قدیمی ترین و نجیب ترین نوشیدنی است. به طور صحیح تهیه و مورد استفاده در دوزهای معینی ، عملکردهای درمانی را انجام می دهد ، بدن ما را بهبود می بخشد ، جوانسازی می کند ، با قدرت و انرژی پر می شود ، رادیکال های آزاد و سموم را از بین می برد. شراب به برونشیت و ذات الریه ، سل و بسیاری از بیماریهای جدی دیگر کمک می کند. بنابراین ، نوشیدن فقط امکان پذیر نیست ، بلکه لازم است – این نتیجه گیری پزشکان است.

    طبیعتاً راحت تر از همیشه مراجعه به فروشگاه و خرید بطری جذاب قرمز ، صورتی یا سفید است. با این حال ، بهترین نوشیدنی است که توسط خودتان تهیه شده است. بنابراین ما به شما خواهیم گفت که چطور باید انجام شود. فرایند چگونه شروع می شود ، چه مرحله ای انجام می شود؟ برای تولید نوشیدنی بهتر است از چه انواع استفاده کنید؟ چه کاری باید انجام شود ، چه ظروف برای تخمیر استفاده شود و چگونه محصول نهایی را ذخیره کنیم؟ با یک کلام ، شما با جزئیات کافی یاد خواهید گرفت که چگونه کار اصلی را انجام دهید – توصیه ها را دقیقا دنبال کنید ، و همه چیز خوب خواهد شد!

    فقط توجه داشته باشید: محدودیت خاصی در انتخاب انواع انواع توت ها برای تولید نوشیدنی وجود ندارد. این بدان معنی است که چه نوع تاک در شما در حال رشد است و آن را از چنین تاک برداشت کنید. اما اگر توصیه های متخصصان در مورد چگونگی تهیه شراب از انگور را رعایت می کنید ، آب میوه از ایزابلا ، کاپشون ، مسقط ، لیدیا ، آلیگوت ، بوزویکا ، مولداوی و سایر گونه های جنوبی بهتر است. نکته اصلی این است که انگورها به خوبی رسیده ، رسیده و شیرین هستند. دسته ها باید تا زمان یخبندان و باران جمع شوند تا خشک شوند و انواع توت ها رطوبت اضافی جمع نمی کنند و شیرینی را از دست نمی دهند. علاوه بر این ، زنبورها و پرندگان می توانند آنها را خراب کنند. در اینجا چند توصیه اولیه ساده در مورد چگونگی تهیه شراب از انگور آورده شده است!

    چندین فن آوری برای تهیه نوشیدنی وجود دارد. مقدار زیادی به مقدار مواد اولیه و تنوع آن بستگی دارد. معمولاً انجام این کار با افزودنی اضافی شکر و مخمر از مخمر طبیعی توصیه می شود. این روند باید با تهیه انگور آغاز شود. برس ها را با دقت مرتب کنید ، زباله ها ، برگ ها را بردارید ، عناصر خراب و غیره را از بین ببرید.

    در حالت ایده آل ، تمام انواع توت ها از بین دسته ها به بهترین شکل انتخاب می شوند. اما مطمئناً این روند کار سخت و پر تحرک است. به خصوص اگر بیش از ده کیلوگرم انگور داشته باشید. اگر از پرس مخصوص خرد کردن استفاده می کنید ، انواع توت ها را از آن عبور دهید. یا رنده سیب زمینی پوره شده را خرد کنید. و می توانید از روش معروف قهرمان فیلم “Taming of the Shrew” با Celentano در نقش عنوان استفاده کنید و آن را با پاهای خود خرد کنید و به موسیقی گوش دهید.

    هنگامی که انواع توت ها پوره می شوند ، می توانید شروع به تهیه شراب خانگی از انگور کنید. دستور العمل ها توصیه می شود که جرم را به ظرف های شیشه ای یا مینای دندان منتقل کرده و حرارت را به 60 درجه تغییر دهید (برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد از دماسنج استفاده کنید ، در غیر این صورت طعم شراب متفاوت خواهد بود) سپس بگذارید سیب زمینی های پوره خنک شوند ، از طریق پنیر خرد شده کاملاً هم بزنید تا آب خالص شود. اگر به نظر می رسد ترش است ، داخل آن بریزید شربت شکر (100 گرم شکر به ازای هر نیم لیتر آب) ، مخلوط کرده و مخمر را بگذارید. طرز تهیه شراب از شراب بیشتر: ظرفی از آب را در جای گرم قرار دهید تا محصول حدود 2 ماه تخمیر شود. دوباره امتحان کنید ، در صورت لزوم شکر اضافه کنید ، هم بزنید تا کاملا حل شود. به آرامی بریزید تا رسوب در انتها بماند ، شراب تمام شده در بطری ها ، آن را در جای خنک نگهداری کنید. طرز تهیه شراب از انگور طبق دستور دوم – در ادامه بخوانید.

    برداشت را مرتب کنید ، انواع توت ها را از شاخه ها جدا کنید. آنها را در یک کاسه عمیق تا کنید. با یک گلدان چوبی یا چینی ، میوه ها را در یک توده همگن خرد کنید. استخوان ها را نمی توان انتخاب کرد. طرز تهیه شراب از انگور بر اساس پوره توت: آن را با شکر بپاشید و به مدت یک هفته در یک مکان تاریک و خنک قرار دهید تا تخمیر شود. ظرف را با یک پارچه کتانی بپوشانید. پس از زمان مشخص شده ، شراب را از طریق چند لایه گاز ، صاف کرده ، درون بطری ها بسته کرده و در انبار ذخیره کنید. آن را با ظروف گوشت سرو کنید. طبق این دستور العمل ، خوب است که شراب خانگی را از انگورهای تیره تهیه کنید.

    در طول راه ، نکته دیگری را یادداشت کنید. در اتاقی که برای تولید شراب در نظر گرفته شده است ، نباید بوهای سوز آور و خارجی وجود داشته باشد: آنها به طور فعال توسط نوشیدنی آینده جذب می شوند. به طور کلی ظروف ایده آل برای تهیه و ذخیره شراب بشکه بلوط ، گلدان های مینا و سطل ، بطری های شیشه ای است.

    راز اول: چرا شراب از انگور (آشپزی در خانه) خوشمزه تر است اگر توت ها را از شاخه ها جدا کنید؟ در مرحله اول ، در این روش می توانید مواد اولیه را به دقت مرتب کنید ، پوشانده شده از گل ، انواع توت ها را از بین ببرید. بنابراین ، شما یک تضمین اولیه دریافت می کنید که محصول نهایی – یک نوشیدنی نجیب – نیز خراب نمی شود.

    ثانیا ، اگر توت ها به همراه شاخه ها خرد شوند ، شراب تلخ و بیش از حد ترش می شود. آن به دور از کیفیت بالایی که انتظار دارید ثالثاً ، چگونه می توان شراب را از انگور تهیه کرد تا عالی شود؟ انواع توت های آماده شده باید فوراً آب میوه بگذارند. پس از همه ، روند تخمیر در میوه های ریز شده به اندازه کافی سریع شروع می شود. و یافتن انگور کاملاً غیرممکن است. این باید یا با فشار یا دستی انجام شود. می توانید از آبمیوه گیری استفاده کنید ، اما اینطور نیست بهترین گزینه. به مدت 4-5 روز ، بگذارید آب در جای گرم و همراه با فشار بماند تا اصرار کند که “برگردد”. سپس فیلتر ، بطری کرده و برای تخمیر ارسال کنید. در این مرحله مرحله اول آماده سازی شراب به پایان می رسد.

    اگر بشکه بلوط ندارید ، می توانید نوشیدنی را در بطری های شیشه ای 5-10 لیتری سرگردان کنید. تقریباً دو سوم آنها را پر کنید. کشتی ها همیشه باید فضای آزاد برای دی اکسید کربن ساطع شده داشته باشند. هنگامی که بطری ها پر است ، آنها باید محکم بسته شوند. و به منظور جلوگیری از ورود هوا ، لبه های میخچه ها را با موم آب بندی ، پر از پلاستیک یا خمیر کنید. فقط مطمئن شوید که سوراخ هایی را در آنها ایجاد کرده و لوله های قابل انعطافی را وارد کنید (به عنوان مثال ، از droppers) که از طریق آن گاز فرار می کند. انتهای آزاد لوله را درون یک کاسه یا یک فنجان آب فرو کنید. گزینه دیگر نحوه تهیه شراب ساده از انگور است – روی گردن بطری ها یا توپ های معمولی قرار دهید. فقط به یاد داشته باشید که آنها را با یک سنجاق ضخیم سوراخ کنید!

    مرحله بعدی – دوم تبدیل آب انگور به نوشیدنی خدایان – تخمیر. از یک و نیم تا 2-3 ماه طول می کشد. ظروف مایع را باید در جای خنک مانند انبار قرار دهید. درجه حرارت در آنجا نباید بالاتر از 5 درجه باشد. اغلب باید تماشا کنید که چقدر فعال دی اکسید کربن از بطری بیرون می آید. رگ هایی را که لوله ها به طور دوره ای کم شده اند بشویید ، آب را تغییر دهید. اگر گاز ضعیف فرار کرد ، شاخه ها را برای نشت بررسی کنید. در غیر این صورت هوا در شراب فرو می رود و در سرکه انحطاط می یابد. معمولاً در شراب سازی خانگی ، تولید نوشیدنی از اواخر سپتامبر – اکتبر آغاز می شود. بنابراین ، برای جشن های سال نو کاملاً آماده خواهد بود!

    هنگامی که شراب موجود در بطری ها بازی را متوقف می کند ، تمیز و شفاف به نظر می رسد ، و رسوب به پایین می رسد ، می توانید دوباره آن را صاف کنید ، آن را درون بطری های پلاستیکی بریزید و در میز جشن بنوشید. استحکام آن در حدود 5 درجه است ، از نظر مزه مطابق با خشک است. با این حال ، اگر نوشیدنی های شیرین تری را دوست دارید ، محصول حاصل باید “بهبود یابد”. برای انجام این کار ، تمام شراب یا بخشی (فقط بدون رسوب) موجود موجود را در یک ظرف بریزید. سپس برای هر لیتر مایع 150 گرم شکر اضافه کنید (ممکن است کمتر ممکن باشد – این بستگی به سلیقه شما دارد). آن را کاملاً حل کنید ، بطری هایی را که قبلاً شراب قبل از آن بود ، به خوبی بشویید و دوباره چوب پنبه را بریزید و بگذارید تا بازی به پایان برسد. این روند طی یک ماه به پایان می رسد ، هنگامی که حباب های روی دیوارهای قوطی ها متوقف می شوند. قدرت نوشیدنی 10-13 درجه است. بطری ، در جای خنک نگهداری کنید و از سلامتی بنوشید.

    در حال حاضر پیدا کردن یک شراب انگور واقعاً طبیعی برای فروش دشوار است. بنابراین اگر حداقل کوچکترین فرصتی برای نوشیدنی خود در خانه دارید ، حتما از آن استفاده کنید. علاوه بر این ، فن آوری آفرینش شراب خانگی کاملاً بدون عارضه است و ما آن را در دستور العمل زیر شرح خواهیم داد. با استفاده از توصیه های ساده ، نوشیدنی مناسبی به دست می آورید که طعم آن می توانید از خود لذت ببرید ، همچنین آنها را در کنار اقوام و دوستان خود خوشحال کنید

    عناصر:

    آشپزی

    برای شراب خانگی انگور ایزابلا از انگورهای قرمز با همان تنوع استفاده می شود. این کشور در قلمرو بیشتر کشور ما رشد می کند ، زیرا از نظر سرما مقاوم به یخ زدگی است و کاملاً بی تکلف به شرایط آب و هوایی است. اما ، مانند هر گیاه دیگر ، آب و هوا هنوز هم بر کیفیت انگور تأثیر می گذارد ، و طعم آن ، آب میوه ، درجه شیرینی و اسیدیته آن را تعیین می کند. این اتفاق می افتد که آب انگور حاصل از آن بیش از حد ترش و اشباع نشده باشد. سپس باید آن را کمی با آب رقیق کنید. مقدار آن توسط سلیقه مشخص می شود. مقدار قند بسته به ویژگی طعم اولیه انواع توت ها نیز می تواند متغیر باشد. برای خنثی کردن اسیدیته بیش از حد آب نهایی ، که برای تهیه شراب استفاده می شود ، به کریستال های قند بیشتری احتیاج خواهید داشت.

    اما در عین حال ، توجه می کنیم که اگر انواع انگور از کیفیت مرغوب و شیرینی بالایی برخوردار است ، بهتر است از افزودن آب به آب خودداری کنید.

    بنابراین ، در ابتدا انگورها را از دسته ها جدا می کنیم. شستن آنها قبل از این کار کاملاً ممنوع است. در صورت وجود برخی آلودگی ها ، آنها را با پارچه به راحتی پاک کنید. هر نوع توت را خرد می کنیم و سعی می کنیم به استخوان ها آسیب نرسانیم و بعد از چهار ساعت آب انگور را با استفاده از گاز ، برش بافت و پرس مکانیکی فشار می دهیم. ما میزان اسیدی بودن آب تمیز را ارزیابی کرده و در صورت لزوم آب را معرفی می کنیم.

    آب را درون یک بطری بریزید ، آن را بیش از دو سوم پر نکنید ، نیمی از شکر گرانول را اضافه کنید ، محتویات را تکان دهید تا تمام کریستال ها حل شوند و یک مهر و موم آب را روی رگ نصب کنید. ما اطمینان حاصل می کنیم که چوب پنبه اجازه عبور هوا را نمی دهد ، در غیر این صورت به جای شراب ، بیلت را در دمای 17 تا 22 درجه می گیریم و به مدت پنج روز آن را رها می کنیم. با گذشت زمان ، نیمی از شکر باقیمانده را درون آب انگور وارد می کنیم ، بعد از حل کردن آن در یک قسمت شراب کوچک. بعد از گذشت پنج روز دیگر ، شکر باقیمانده را به همان روش اضافه کنید و بطری را زیر آب بذارید تا روند تخمیر کامل شود. کل چرخه بسته به دما می تواند 40-70 روز طول بکشد.

    اگر تخمیر بیش از پنجاه روز طول بکشد ، باید شراب از رسوب تخلیه شود ، و سپس دوباره تخمیر شود. وقتی آماده شد شراب را مزه دار می کنیم. با شیرینی کافی ، می توانید دوباره شکر اضافه کرده و قطعه کار را تخمیر کنید. همچنین می توانید شراب را با اضافه کردن ودکا یا الکل “رفع” کنید ، اما پس از آن طعم آن سخت تر می شود. شراب آماده پس از بطری کردن باید حداقل در مدت سه ماه در انبار ، زیرزمین یا در قفسه یخچال نگهداری شود.

    در یک روش مشابه ، می توانید شراب انگور سیب را در خانه درست کنید و بخشی از آب انگور را با سیب تازه فشرده جایگزین کنید. از حالت دوم نیز می توان برای تعادل طعم پایه شراب به جای آب استفاده کرد. مانند انگور ، سیب ها قبل از فشار دادن آب از روی آنها شسته نمی شوند.

    انگور یک توت بسیار آبدار و معطر است. این یکی از اساسی ترین و محبوب ترین مؤلفه هایی است که پایه و اساس محبوب ترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های الکلی است. در حال حاضر تعداد زیادی از انواع مختلف انگور وجود دارد و برای اهداف مختلف ، زمان رسیدن و همچنین شرایط رو به رشد و لازم برای رشد ماشین آلات کشاورزی است.

    طیف گسترده ای از انواع انگور به آنها امکان تولید تعداد زیادی از انواع شراب را می دهد. هر کدام از آنها با روش خاص آشپزی خاص خود متمایز می شوند و نه تنها تکنولوژی کلی متفاوت است بلکه نتایج نیز حاصل می شود.

    شراب های خشک و شیرین و همچنین نوشیدنی های سفره ای و مشروبات الکلی را می توان از انواع استاندارد تهیه کرد. به تناسب مستقیم با ذائقه و همچنین به عنوان پایه مورد استفاده ، می توانید تا ده مورد از نوشیدنی های خوشمزه و در عین حال طبیعی را تهیه کنید. هر شراب ساز عاشق معمولاً خاص خود را در تهیه شراب دارد. جالب ترین آنها را می توان در این مقاله یافت.

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    این یک دستور العمل کلاسیک نسبتاً ساده برای شراب انگور است که مطمئناً برای همه کسانی که انگور خانگی معمولی دارند ، مفید است. اگر یک توت در باغ وجود دارد ، همیشه می توانید یک نوشیدنی تهیه کنید که از هر لحاظ شگفت انگیز است. در این حالت ، دیگر نیازی به تلاش ویژه برای این کار نخواهید داشت. برای تهیه شراب ، توصیه های مهم زیر باید رعایت شود:

    مهم! لازم است دستکش را تماشا کنید. در همان ابتدای فرآیند ، آن را باد کرده و به محض دمیدن ، شراب جوان بلافاصله آماده می شود.

    به محض اینکه رسوب مخمر در انتهای آن شکل می گیرد ، شراب کاملاً شفاف و روشن می شود. قبل از ریختن یک نوشیدنی شراب بر روی بطری های تمیز ، باید آن را فیلتر کرد. فقط پس از این ، ریخته شده انجام می شود ، و سپس با پوشش های ویژه محکم بسته می شود.

    شراب خانگی آنتیک تهیه شده از این طریق باید حدود یک ماه در جای خنک گرفته شود. معمولاً در این مدت سه بار شراب تخلیه می شود تا رسوب را از بین ببرد. در اصل ، شراب پس از دستکاری های توصیف شده کاملاً آماده است ، اما هنوز هم بهتر است برای یک ماه در برابر آن مقاومت کنید.


    برای بسیاری از متخصصان شراب ، شراب خانگی خشک است که نوشیدنی الکلی مناسبی است. این ماده منحصراً از مواد طبیعی ساخته شده است. شراب خشک در حقیقت فقط آبمیوه ای است که کمی تخمیر می کند ، اما بدون اضافه کردن شکر یا با مقدار نسبتاً کمی آن. اگر شکر اضافه نشود ، ممکن است شراب به دلیل کمبود الکل موجود در نوشیدنی ، اسیدی شود. برای جلوگیری از چنین اسیدی شدن ، مقدار کمی شکر هنوز هم در شراب خشک وجود دارد.

    شراب خشک مشابهی از 10 کیلوگرم انگور و 2 کیلوگرم شکر تهیه می شود. ترتیب کلی اقدامات به شرح زیر است:

    شراب جوان در ظرفهای تمیز تخلیه ، فیلتر و بطری می شود. پس از افزودن مقدار کمی شکر ، ظرف را باید در جای خنک قرار دهید. شراب به این شکل باید چند ماه رسیده باشد.

    شراب انگور خانگی مطابق دستور العمل های قدیمی نوشیدنی با طعم ایده آل است که فقط برای سرو در یک میز گالا مناسب است. با غذاهای گوشتی ، ماهی و مرغ سرو می شود.

    برای پخت و پز ، شما به حدود 10 کیلوگرم انواع توت ها و حدود 3 کیلوگرم شکر نیاز دارید. برای تهیه نوشیدنی ، باید انگورهای یخ زده مصرف کنید ، بنابراین نوشیدنی به سرعت یک رنگ کهربا جذاب و بسیار زیبا و همچنین اشباع ترین طعم را به دست می آورد.

    این دستور العمل شراب قدیمی نشان می دهد که انگور خیلی رسیده نیست. آن را باید چند روز قبل از مجموعه اصلی حذف کرد. بهتر است از انگورهای خیلی غلیظ استفاده نکنید بلکه آنها را فقط برای کمپوت یا مربا بفرستید.

    قبل از تهیه شراب خانگی خود ، انواع توت ها از شاخه ها جدا می شوند ، در یک کیسه از قبل آماده شده دراز بکشید. حدود یک روز ، همه چیز را باید در فریزر بگذارید. به محض اینکه انواع توت ها به خوبی منجمد شوند ، طعم و عطر کلی آنها بلافاصله اشباع می شود. توصیه می شود تمام انواع توت ها پخته شده در یک ظرف مناسب قرار داده شوند تا گرگ را تهیه کرده و خیلی خوب ورز دهند. انواع توت ها خیلی خوب چین و چروک می شوند ، آب آن را فشرده می کنند و در صورت امکان ، ارزش جدا کردن همه استخوان ها را دارد.

    توصیه می شود آب میوه را حدود 8 تا 12 ساعت بماند. پیش از این ، مواد لازم را باید درون یک ظرف ساخته شده از شیشه ریخته شود. قرار گرفتن در معرض باید به شدت در دمای اتاق مشاهده شود ، پس از آن آب میوه تخلیه می شود ، رسوب لمس نمی شود.

    آب شراب معمولی سفید ، که مطابق دستور قدیمی ساخته شده است ، حاوی سفارش بزرگی کمتر از مخمر است. به همین دلیل فرآیند تخمیر کمی بعد آغاز می شود. چنین شراب باید در یک اتاق نسبتاً گرم ، جایی که دمای کل حداقل 20 درجه باشد تخمیر کنید. ظرف را باید با درب ببندید تا در حین تخمیر نوشیدنی پراکسید نشود.

    سریعترین فرآیند تخمیر معمولاً طی یک هفته انجام می شود و پس از آن لازم بود کمی سفید اضافه کنید ، شراب آماده است. در صورت عدم وجود این کافی است که کمی آب ساده را از انواع توت ها اضافه کنید ، اما کاملاً به همان اندازه. پس از این ، نوشیدنی باید حدود یک هفته دیگر تخمیر شود.

    به محض اینکه فرایند تخمیر به طور کامل متوقف شد ، می توان این نوشیدنی را از رسوب تشکیل شده خارج کرد و کمی بعد از تفت دادن شیرین کرد. نوشیدنی باید حدوداً یک ماه پیر شود ، کاملاً در یک مکان خنک و در بطری های بسیار محکم پنبه.

    برای تهیه این نوع شراب می توانید از انواع توت ها استفاده کنید. نوع متفاوت و انواع ، اما Regent ، Bako ، Friendship و Crystal مطلوب هستند. این توسط یک کتاب دستور العمل های شراب از انگور مشهود است. از مهمترین مؤلفه های مهم می توان به انگور به مقدار دو سطل و حدود 3 کیلوگرم شکر اشاره کرد.

    برای تهیه شراب از انگورهای سیاه لازم است فقط از میوه های رسیده ترین استفاده شود. این میوه ها چندان اسیدی نیستند ، زیرا در ابتدا حاوی مقداری قند هستند. بهتر است قبل از استفاده میوه ها را بشویید ، مخمر طبیعی وحشی کاملاً با آب شسته می شود ، که معمولاً در پوست وجود دارد. در زیر ترتیب کارها آمده است:

    در این حالت است که این نوشیدنی باید برای کل ماه آینده موجود باشد. به عنوان یک قاعده ، در این مدت دستکش متورم است. به محض اینکه او جلوی ریخت و پاش را گرفت ، می توان قضاوت کرد که شراب آماده است. بطری ها و قوطی ها ، که قبلاً شسته و خشک شده بودند ، با نوشیدنی آماده پر می شوند.

    مهم! اگر بطری ها به عنوان ظروف انتخاب می شدند ، باید در یک وضعیت نیمه افقی ، یعنی با زاویه 45 درجه باقی بمانند. بنابراین باید حدود 90 روز طول بکشد.

    شراب Rosé طرفداران زیادی دارد ، زیرا نوشیدنی وقتی به طور مناسب تهیه می شود ، فقط از نظر طعم و ظاهر بسیار زیبا نمی شود. شراب بوی گل دلپذیر و دلپذیری گل دریافت می کند ، که حتی سریع ترین خبره های شراب نیز بی تفاوت از آن باقی نمی مانند. برای تهیه نوشیدنی ، لازم است اجزایی مانند یک سطل انگور و تقریباً 5/5 تا 7/7 کیلوگرم شکر تهیه کنید.

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf


    انواع توت ها با دقت جمع آوری می شوند ، مهم است که به دقت تمام میوه های آسیب دیده و فاسد شده را دور ریخت. بسیاری از شراب سازان تصمیم می گیرند چند برگ و شاخه را ترک کنند ، زیرا می توانند تلخی دلپذیر را به شراب بدهند ، کتاب دستور العمل به طور مستقیم این را نشان می دهد. مواد اولیه آماده شده با استفاده از پمپ مخصوص خرد می شوند.

    زگیل در یک کاسه یا بشکه مینا قرار می گیرد ، سپس همه چیز با یک پارچه تمیز پوشانده می شود ، و کل گرگ در جای گرم قرار می گیرد. ترکیب باید به طور مداوم به مدت سه روز ، دو بار در روز مخلوط شود. پس از این کار ، خمیر کاغذ برداشته می شود ، زگیل با دقت پیچیده می شود و مقدار کمی شکر اضافه می شود. گرگ باید مخلوط شود و سپس درون ظروف ریخته شود ، آنها را با یک کرکره مخصوص ببندید و از دستکش های لاستیکی استفاده کنید. زگیل به اتاقی منتقل می شود که دمای آن 15-20 درجه در حدود 60 روز باشد.

    به محض اینکه فرآیند تخمیر به طور کامل تمام شد ، شراب با دقت بیشتری از رسوب توسط لوله مخصوص تخلیه می شود و سپس در ظروف مناسب ریخته می شود. بطری ها را باید در اتاق خنک قرار دهید و شراب آینده به مدت دو ماه بالغ شود.

    کلیه روشهای تهیه نوشیدنی با توجه به اینکه کتاب ارائه شده از دستور العمل شراب انگور کمی متفاوت است ، بنابراین تمام روشها در صورت تمایل و با در دسترس بودن تنوع قابل استفاده هستند. انواع شراب از نظر مقدار قند اضافه شده در بین خود متفاوت هستند. شایان ذکر است که شیرینی و استحکام نوشیدنی به طور مستقیم به این بستگی دارد ، بنابراین باید این ماده به سلیقه اضافه شود.

    شراب انگور خانگی یکی از نوشیدنی های خوشمزه ، باستانی و سالم است. آیا می دانید هنگام نوشیدن 50 میلی لیتر شراب خشک واقعی در روز ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد ، اشتها افزایش می یابد و فشار خون عادی می شود. بر خلاف شراب فروشگاهی ، هیچگونه رنگ و مواد نگهدارنده ای در نوشیدنی خانگی وجود ندارد ، زیرا فقط شما وظیفه تولید و ترکیب آن را بر عهده دارید. بیایید با شما دستور العمل های تهیه شراب خانگی انگور را بیاموزیم.

    عناصر:

    آشپزی

  • طرز تهیه نان برنجی بدون فر
  • یک روش ساده برای تهیه شراب خانگی انگور در نظر بگیرید. خوشه های انگور را می گیریم ، آنها را شستشو نمی دهیم ، اما توت ها را با دقت از شاخه ها جدا می کنیم. سپس انگورها را درون یک سطل مینای دندان منتقل می کنیم و آن را با دستمال یا دستان خرد می کنیم تا آب میوه ظاهر شود. حالا ظرف را با یک حوله نازک بپوشانید و بگذارید حدود 5 روز در یک مکان گرم تخمیر شود. هر روز توده را با یک کفگیر چوبی مخلوط می کنیم. بعد از بالا آمدن پالپ ، آن را درون یک قوطی شکسته می کنیم و آن را از طریق پنیر پنیر می ریزیم. بعد ، آب انگور خالص را درون کوزه ها بریزید و شکر را درون آن بریزید ، کاملا مخلوط کنید. ما یک دستکش پزشکی استریل را روی گردن شیشه می گذاریم ، چندین سوراخ در انگشتان خود را با یک سوزن سوراخ می کنیم و یک باند لاستیکی را محکم به دور دایره می پیچیم.

    شراب را به مدت 2-3 هفته در دمای اتاق برای تخمیر بگذارید. نکته اصلی این است که دستکش را تماشا کنید ، در ابتدای کل فرایند آن را باید باد کرد ، اما وقتی دم کرد ، شراب آماده است. بعد از اینکه مخلوط دست و پنجه نرم کرد و شفاف شد ، شراب را به دقت در بطری های تمیز و چوب پنبه با درپوش فیلتر کنید. ما نوشیدنی را به مدت حدود یک ماه در یک مکان خنک بیرون می آوریم و در این مدت حدود 3 بار آن را درون بطری های تمیز می ریزیم و کل رسوب حل شده را در موارد قبلی می گذاریم.

    عناصر:

    آشپزی

    حال ما روش دیگری برای تهیه شراب خانگی انگور را برای شما تعریف خواهیم کرد. توت ها را با دقت از شاخه ها جدا کنید ، آنها را خوب ورز دهید و آنها را با آب جوش پر کنید. سپس شکر را داخل ظرف ریخته و مخلوط را برای یک هفته تخمیر کنید. هر روز توده را تغییر می دهیم تا قالب نگیرد. پس از گذشت زمان ، مخلوط شراب را فیلتر می کنیم و درون یک بطری بزرگ ریخته ایم ، که روی گردن آن یک دستکش پزشکی قرار داده است. ظرف را حدود 2 ماه در جای خنک قرار می دهیم. به محض آماده شدن شراب ، آن را فیلتر کرده و به سمت مزه دار شدن ادامه دهید.

    عناصر:

    آشپزی

    بیایید با شما برخورد کنیم. توت و تمشک را می گیریم ، آنها را با شکر مالش می دهیم و جرم را به مدت 4 روز در جای گرم قرار می دهیم. انواع انگورهای رسیده و شیرین انگور را انتخاب می کنیم ، آن را با دقت مرتب سازی کرده و آنها را فاسد و ناپخته می کنیم. انگورها را از شاخه ها جدا کنید و آنها را در یک کاسه مینا خرد کنید و بدون شستن توت ها ، آنها را با ملات مخصوص ورز دهید. آب را کاملاً له کنید و مایه تمشک تمشک را پر کنید. ظروف را با درب آن می پوشانیم و به مدت 3 روز در جای گرم قرار می دهیم ، بطور دوره ای توده را با یک کفگیر چوبی هم زده می کنیم.

    بعد از 3 روز توت ها را با دقت از روی سطح جدا کرده و آنها را له کنید. 1 کیلوگرم شکر را در آب رقیق می کنیم و شربت را درون یک بطری بزرگ به همراه آب انگور می ریزیم. ما یک دستکش پزشکی را روی گردن قرار می دهیم ، سوراخ هایی در آن ایجاد می کنیم و دقیقاً یک هفته آن را رها می کنیم. بعد از گذشت 7 روز ، یک گرم دیگر از 700 شکر گرانول را اضافه کرده و انگورها را به مدت 2 ماه در جای خنک قرار دهید. پس از گذشت زمان ، شراب توت آماده نوشیدن است.

    شراب خانگی معطر به سلیقه همه. حتی یک تازه کار می تواند شراب را از انگور قرمز در خانه تهیه کند. فناوری این عمل بسیار ساده است اما نتیجه آن بسیار عالی خواهد بود. و ماده نه تنها در طعم عالی نوشیدنی: اگر روزانه 100 میلی لیتر شراب مصرف می کنید ، فشار خون برابر می شود ، هموگلوبین افزایش می یابد ، مواد رادیواکتیو و سموم از بدن دفع می شوند.

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf

    شراب انگور قرمز دارای عطر و طعم بی نظیر است.

    خواص جادویی شراب قرمز در دوران باستان قدردانی می شد ، هنگامی که مصریان و یونانیان آن را منحصراً با دست می ساختند. اعتقاد بر این بود كه تنها روش دستی تهیه مایعات را با خاصیت ضد عفونی كننده و بهبودی به همراه دارد. تأیید این جمله آسان است: شما باید شراب را مطابق دستور العمل های ارائه شده تهیه کنید و کیفیت درمانی آن را تجربه کنید.

    بسته به نوع انگور ، شراب ممکن است قرمز یا سفید باشد. برای تولید یک نوشیدنی قرمز ، یک توت قرمز لازم است. کارشناسان شراب خاطرنشان می کنند که شراب قرمز قوی ترین ، خشک ترین و معطر ترین است.از بسیاری جهات ، قابض طعم آنها توسط تانن های موجود در دانه انگور مشخص می شود.

    آب انگور به دلیل دانه ها ، طعم و عطر خود را به دست می آورد.

    همین استخوان ها شراب و رنگ یاقوت زیبایی به دست می دهند. هنگام تخمیر آب شفاف و بی رنگ ، رنگدانه های آزاد شده توسط پوست و دانه ها با مایع مخلوط می شوند و به همین دلیل روشن ، ترش و معطر می شوند.

    انواع اصلی انواع توت های قرمز مورد استفاده در شراب سازی عبارتند از:

    در شرایط روسیه ، گونه هایی مانند “Tsimlyansky black” ، “Isabella” ، “Ruby Magaracha” و غیره به خوبی رشد می کنند و هر یک از آنها می توانند به عنوان مواد اولیه برای تهیه الکل خانگی شوند. نوشیدنی سفید از انواع “Rkatsiteli” ، “Sylvaner” ، “Terbash” ، “Furmint” و غیره تهیه می شود.

    برای اینکه انواع توت ها در معرض نور خورشید قرار گیرند و به نوشیدنی جادویی تبدیل شوند ، باید قوانین خاصی رعایت شود. بنابراین ، لازم است قبل از شروع یخبندان ، اواخر ماه سپتامبر – اوایل اکتبر ، خوشه ها جمع شود. اما این کار فقط در هوای آفتابی قابل انجام است. اگر یک نوشیدنی خانگی باید سبک باشد ، انواع توت های کمی پخته لازم خواهد بود ، اما اگر قوی و فصلی باشد ، کاملا رسیده است.

    انواع توت ها بلافاصله پس از برداشت ، میوه های خشک و پوسیده دور ریخته می شوند. انگورهای آماده شده برای فرآوری مواد شستشو ممنوع است و ظروف که در آن شراب خانگی تخمیر می شود باید شیشه یا مینا شده و به خوبی استریل شوند.

    بازگشت به فهرست مطالب

    قبل از فشار دادن انگور ، باید آن را شست.

    فردی که مدت هاست مشغول کار شراب سازی است ، در زرادخانه خود چندین دستور العمل مورد علاقه برای تهیه نوشیدنی را در خود جای داده است. همه آنها براساس یک روش کلاسیک ساخته شده اند. این دستورالعمل به قدری ساده است که حتی برای آن دسته از مالکان که برای اولین بار با شراب سازی روبرو هستند کامل است.

    نکته اصلی در اینجا یادآوری اصطلاحات به کار رفته در این حوزه از تولید است. بنابراین ، چندین اصطلاح اساسی وجود دارد:

    برای تهیه شراب قرمز قرمز به شما نیاز خواهید داشت:

    این روند با خرد کردن انواع توت ها آغاز می شود.

    به طوری که آب آن اکسیده نشود و طعم نوشیدنی آینده را خراب نکند ، باید انگور را با دست تمیز یا خرد کردن چوبی خرد کنید.

    در این حالت ، باید اطمینان حاصل شود که باکتری های مضر وارد مواد اولیه نمی شوند: در صورت وجود خراش و زخم روی دست ، انگور فقط باید با خرد کردن تهیه شود.

    برای به دست آوردن مایعی از رنگ اشباع و روشن ، پوست میوه های خرد شده برداشته نمی شود ، در صورت نیاز به نوشیدنی رنگهای خنثی ، پالپ را باید از طریق الک پاک کنید. سپس پوره میوه را با گاز پوشانده و به مدت سه روز می گذاریم. مرتباً گاز را جدا کرده و مواد اولیه را با هم مخلوط کنید.

    پس از گذشت زمان ، آب آزاد شده از پالپ در ته ظرف جمع می شود. لایه خمیر را باید جمع آوری و فشرده کرد. سپس تمام آبهای به دست آمده از طریق چندین لایه گازی فیلتر می شود. اگر این کار انجام نشود ، نوشیدنی خیلی چربی می شود.

    شراب به یک روش ذخیره سازی خاص نیاز دارد.

    پس از صافی ، می توان قند را به زگیل اضافه کرد. برای اینکه روند تخمیر به طور مساوی پیش برود ، باید به تدریج و با ریختن آب میوه انجام شود مقادیر مساوی به مدت ده روز شکر

    به محض اینکه شکر به زگیل می رود ، تولید مثل فعال مخمر شراب آغاز می شود. برای کنترل فرآیند ، زگیل را باید درون یک بطری تمیز بزرگ ریخته و با دستکش لاستیکی داروسازی کنده کنید. یک یا چند انگشت دستکش باید با یک سوزن سوراخ شود تا از انتشار گاز در طی تخمیر اطمینان حاصل شود.

    بطری در مکانی تاریک و گرم تمیز می شود و تا 60 روز باقی می ماند. سیگنال آماده بودن شراب قرمز یک دستکش لاستیکی غوطه ور خواهد بود. نوشیدنی تمام شده با دقت بطری شده و 30 روز دیگر در مکانی خنک و تاریک باقی می ماند. هر هفته بطری ها را باید برای رسوب بررسی کرد و در صورت لزوم مایع را درون ظروف تمیز ریخت. هنگامی که رسوب از ایستادگی خود متوقف می شود ، شراب برای آخرین بار ریخته می شود و 30 روز دیگر باقی می ماند. چنین نوشیدنی کاملاً رسیده و آماده نوشیدن است.

    بازگشت به فهرست مطالب

    هنگامی که روش کلاسیک ساخت شراب قرمز مورد آزمایش قرار گرفت ، می توانید به سراغ دستور العمل های دیگر بروید. بنابراین ، کدوها می توانند سعی کنند شراب را از انگور قرمز به زبان لهستانی تهیه کنند. برای این دستور العمل باید استفاده کنید:

    کشمش در ترکیب نوشیدنی نقش شکر دانه ای را ایفا می کند ، بنابراین تکنولوژی تخم گذاری آن در خردل شبیه به روش های گفته شده در بالا است.

    طرفداران طعم تند می توانند شرابی بنام “میخک” تهیه کنند. دستور تهیه نوشیدنی شامل موارد زیر است:

    میخک ها در یک ظرف زگیل قرار می گیرند و برای کل دوره تخمیر باقی می مانند. به جای میخک ممکن است به جای میخک از جوز هندی یا مریم گلی استفاده شود.

    برای یادگیری طرز تهیه شراب در خانه ، شما باید از فناوری ساخت شراب ، نحوه تهیه آب مورد نیاز برای تولید زگیل و بعداً خود شراب بدانید که از کدام ظروف می توان استفاده کرد و کدام نیست ، در مورد فرآیند تخمیر ، از بین بردن شراب از رسوب ، شفاف سازی و سایر شرایط در این مقاله نحوه تهیه شراب در خانه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

    نوشیدنی حاصل از تخمیر آب انگور یا آب میوه را شراب می نامند. روند ساخت شراب توسط رومیان و یونانیان باستان توصیف شده است ، نوشیدنی ساخته شده از انگور ، به نام “وینر” ، که به معنی “قدرت بخشیدن” است. هزاران کشور برای هزاران سال شراب تولید می کنند ، اما جوهر فرآیند تخمیر شیمیایی و بیولوژیکی فقط در قرن نوزدهم افشا شد.

    مشخص شده است که تخمیر مایعات حاوی قند در نتیجه تکثیر میکروارگانیسم ها – قارچ های مخمر رخ می دهد. اسپورهای مخمر با وارد شدن به هر نوع مواد غذایی و مایعات باعث ترشح و تخمیر آنها می شوند. به منظور جلوگیری از روند انتشار قارچ های مخمر ، از عملیات حرارتی ، یخ زدن یا استفاده از مواد نگهدارنده مختلف استفاده می شود.

    اگر هدف از پردازش میوه به دست آوردن شراب باشد ، مطلوب ترین شرایط برای انتشار قارچ های مخمر ایجاد می شود: گرما و اکسیژن با مقدار کافی پروتئین (ازت) ، مواد معدنی و مواد قندی.

    شراب حاوی اسیدهای آلی ، نمکهای معدنی ، فسفر ، نیتروژن ، پکتین ، شکر است. آنزیم هایی که روی قند و سایر کربوهیدرات ها کار می کنند و تخمیر الکلی تولید می کنند ، الکلاز نامیده می شوند.

    ویتامین های B1 ، B6 ، B12 ، PP ، C ، پانتوتنیک و اسید فولیک در مقادیر کمی در شراب یافت شد ؛ ویتامین P به میزان زیادی در شراب انگور وجود دارد.

    شراب ، به ویژه انگور قرمز ، دارای خاصیت رادیواکتیو و زیست انرژی است ، علاوه بر این ، شراب خواص ضد باکتریایی دارد.

    هر شراب حاوی 2-5٪ از مواد مختلف ، در دوزهای هومیوپاتی است که روی بدن انسان تأثیر مثبت می گذارد. مصرف متوسط u200bu200bشراب باعث تکمیل تغذیه فرد می شود ، سلامتی او را تقویت می کند و مقاومت بدن را در برابر برخی بیماری ها افزایش می دهد.

    شراب با توجه به مقدار قند و الکل متمایز می شود:

    ناهار خوری – 9-14 درجه سانتیگراد بدون شکر؛

    دسر نیم کره – 9-15 درجه با محتوای قند 3-10.

    دسر قوی – 17-20 درجه با مقدار قند 3-13٪.

    شیرینی های دسر و مشروبات الکلی – 13-16 درجه با مقدار قند 16-32٪؛

    درخشان (جوشانده – گازدار مصنوعی).

    شراب های زیبا ، بر خلاف شراب های سفره ، کیفیت بالایی را تضمین می کنند و از 2 تا 6 سال سن دارند ، بیش از 6 سال – شراب های مجموعه.

    تولید شراب میوه ای به چند مرحله تقسیم می شود.

    بهترین ظروف شراب بشکه بلوط ، استوانه های شیشه ای و ظروف مینای دندان (گلدان ، سطل) است. کنگها خیس و بخار می شوند. در صورت لزوم ، بشکه های جدید شسته می شوند. بشکه های خالی قبل از ذخیره سازی با گوگرد بخاری می شوند.

    برای خرد کردن انواع توت ها و میوه ها از سنگ شکن ها ، چرخ های گوشتی با نازل های مخصوص استفاده می شود ، برای میوه های بزرگ (سیب ، بوقلمون ، گلابی) – خرد کننده.

    آب میوه از پالپ هم با پرس مخصوص و هم با آبمیوه برقی استخراج می شود. قطعات فلزی مطبوعات باید از جنس استنلس استیل باشند.

    با قرار دادن آن در کیسه بوم نادر ، می توان مقدار کمی از خمیرها را بدون اتصال آن جدا کرد.

    برای تهیه شراب فقط از میوه و انواع توت ها استفاده کنید.

    انواع توت های نرم (تمشک ، توت فرنگی) بر روی یک الک یا غربال شسته می شوند ، در آب غوطه ور می شوند ، اجازه می دهند تا برای به دست آوردن خمیر ، تخلیه و خرد شده با یک فشارگر خرد شود. پس از شستشو ، میوه های جامد بریده می شوند ، بذرها با استفاده از سنگ شکن ها ، چرخ های گوشتی از جنس استنلس استیل یا آبمیوه گیری ها استخراج و خرد می شوند.

    آب میوه از خمیر انگور درون ظروف (ظروف مینا) ریخته می شود ، با گاز پوشانده می شود و به مدت 2-3 روز در دمای 25 تا 28 درجه سانتی گراد تخمیر می شود.

    بعد از خرد کردن ، آلو ، انگور فرنگی ، گیلاس ، موز سیاه را با آب جوش (20-20٪ وزن پالپ) و حرارت تا 60-70 درجه سانتیگراد بریزید ، حدود نیم ساعت با هم بزنید.

    جداسازی آب از پالپ با هر وسیله موجود قابل انجام است: پرس ، آبمیوه گیری یا دستی را از طریق یک الک یا قوطی با استفاده از یک کیسه کتانی فشار دهید. پالپ به دست آمده در اولین استخراج بار دوم استفاده می شود. برای این کار ، خمیر را به نسبت 1: 5 با آب گرم ریخته می شود ، 2-3 ساعت حل می شود ، فشرده و فیلتر می شود.

    در برخی موارد ، تخمیر پالپ برای بهبود جداسازی آب با افزودن شکر (100 گرم در هر 1 کیلوگرم خمیر) به خمیر استفاده می شود. این مخلوط به مدت 3-4 روز در دمای تا 20 درجه سانتیگراد نگه داشته می شود سپس پالپ خارج می شود ، پالپ ها را با آب رقیق می کنند و بعد از 3 روز دوباره فشرده می شوند.

    طعم شراب عمدتاً با نسبت قند و اسید موجود در میوه تعیین می شود. نسبت بهینه برای تخمیر الکلی نسبت اسید به شکر در انگور است ، بنابراین بیش از 80٪ از انگورهای رشد یافته در جهان برای تهیه شراب استفاده می شود. اما در عین حال شراب خوب را می توان از تمشک ، توت فرنگی ، توت فرنگی ، گیلاس ، آلو ، سیب ، جوجه کباب ، زردآلو ، خاکستر کوه و غیره تهیه کرد. در خانه ، تعیین درصد قند و اسیدهای موجود در میوه خام کار دشواری است ، بنابراین ، هنگام تهیه گرگ می توانید از شاخص های نشانگر نشان داده شده در جدول 1 برای انگور و جدول 2 برای انواع توت ها و میوه ها استفاده کنید.

    برای تشکیل الکل میزان قند موجود در خردل 25٪ است ، بنابراین برای بهبود طعم شراب و رسیدن به استحکام مشخصی ، آب توت با کاهش آب برای کاهش اسیدیته و شکر اضافه می شود.

    هر دسته از شراب با محتوای خاصی از الکل ، قند و اسیدها مطابقت دارد. بنابراین ، در 100 گرم شراب میز خوراکی شامل 8 تا 11 جلد است. alcohol الکل ، 1-1.5 گرم شکر ، 0.7-0.8 گرم اسید ؛ برای شراب دسر ، این ارقام به ترتیب 15 است. 15-20 و 1 ، 2؛ برای مشروبات الکلی – 16؛ 40 و 1 ، 5. هنگام افزودن شکر ، به یاد داشته باشید:

    20 گرم شکر به ازای هر لیتر گرگ ، قدرت شراب را به میزان 1 درجه افزایش می دهد.

    قند اضافی روند تخمیر را مهار می کند.

    هر کیلوگرم شکر هنگام حل ، حجم 0.6 لیتر را افزایش می دهد.

    در ساخت شراب های خشک ، شکر در آب حل می شود و بلافاصله یکبار وارد می شود ، شکر به صورت جزئی در روزهای 1 ، 4 ، 7 ، 10 وارد شراب های دسر می شود و آن را در مقدار کمی شراب تخمیر حل می کند.

    در زیر میزان نسبت و حجم و شربت شربت های زگیل را نشان می دهد.

    پس از افزودن شکر و آب ، زگیل را در ظروف (بطری های شیشه ای ، بشکه) قرار می دهیم و آنها را by از حجم پر می کنیم ، پس از آن مخمر توت به میزان 20 گرم در لیتر زگیل برای شراب سفره و 30 گرم در هر لیتر برای دسر اضافه می شود.

    تهیه ترشی (سیم کشی)

    ترش – مخمر شراب – با تخمیر کشمش یا انگور تهیه می شود. 150-200 گرم کشمش یا انگور رسیده و 50-60 گرم شکر در یک بطری قرار داده شده ، با آب جوش به ازای هر حجم در بالا قرار داده شده و به مدت 3-4 روز تخمیر گذاشته می شود.

    می توانید یک خوراکی از تمشک یا توت فرنگی تهیه کنید: 2 لیوان توت پوره شده و 100 گرم شکر را درون یک لیوان آب ریخته و خوب تکان می دهید. ترش در 3-4 روز آماده است.

    مخمر آبجو و نان نباید استفاده شود ، زیرا آنها طعم شراب را تخریب می کنند و علاوه بر این ، با تجمع الکل (با قدرت 13٪ جلد) می میرند.

    تخمیر

    بطری ها یا بشکه ها با زگیل در یک اتاق تاریک با دمای 18-20 درجه سانتیگراد قرار می گیرند ، فرآیند تخمیر توسط تخمیر و آمونیاک فعال می شود (0 ، 2-0 ، 4 گرم در هر لیتر زگیل).

    بر روی هر بطری ، بشکه ، شما باید یک برچسب را بچسبانید که تاریخ ، مقدار قند اضافه شده را نشان می دهد و جای خود را برای علائم عملیات بعدی (اضافه کردن شکر ، ریختن ، سفید کردن) فراهم می کند. تخمیر خشن و آرام را تشخیص دهید: تخمیر خشن در 1-2 هفته اول اتفاق می افتد و با انتشار سریع دی اکسید کربن با کف کردن همراه است. تخمیر آرام بسته به شرایط تخمیر و مواد اولیه از سه هفته تا سه ماه ادامه دارد.

    برای جداسازی زگیل تخمیر از هوای اطراف ، یک کرکره آب یا زبان تخمیر روی مخزن نصب می شود. قفل آب از یک لوله تشکیل شده است که یک انتهای آن داخل چوب پنبه بطری و دیگری از آن در یک شیشه آب قرار داده شده است. شکل نشان می دهد انواع دریچه های تخمیر.

    ساده ترین و مؤثرترین راه برای جداسازی زگیل از جو ، یک کیسه پلاستیکی معمولی یا دستکش لاستیکی است که روی گردن یک بطری قرار داده شده و با یک باند الاستیک گره خورده است. در همین زمان ، دی اکسید کربن اضافی در زیر لثه حفر می شود. در طی فرایند تخمیر ، لازم است که بطور دوره ای ظرف را تکان دهید تا مخمر مستقر در پایین در فرایند تخمیر قرار گیرد.

    برای فعال کردن فرآیند تخمیر 2-3 بار ، ظرف با زگیل به مدت 1 ساعت برای دسترسی به هوا باز می شود ، در حالی که زگیل در ظرف دیگری ریخته می شود یا هوا به صورت مصنوعی با ظروف داخل ظرف پمپ می شود.

    دمای بهینه تخمیر 18-20 درجه سانتیگراد است ؛ اگر درجه حرارت بالاتر از 23-25 u200bu200bدرجه سانتیگراد افزایش یابد ، باید ظرف را با آب سرد کنید.

    بعد از تخمیر ساکت ، شراب طعم دار می شود. عدم شیرینی ، رسوب مخمر در انتهای بطری ، شفافیت شراب بالای لایه مخمر نشانگر پایان روند تخمیر است.

    انتقال و تخمیر شراب

    انتقال با استفاده از سیفون (لوله لاستیکی) یا تخلیه (سرریز بیش از لبه) انجام می شود ، در حالی که سعی می شود رسوب صدمه نبیند. این لوله کاهش می یابد که به 3 سانتی متر رسوب مخمر نمی رسد و فقط شراب شفاف تخلیه می شود. رسوب باقیمانده درون یک بطری کوچکتر ریخته می شود ، اجازه می دهد تا بایستد ، مجدداً تخلیه شود و ضخامت از طریق یک پارچه پارچه فیلتر می شود.

    شراب خارج شده از رسوب پر از گردن با بطری های تمیز ، چوب پنبه ای با درپوش یا درپوش لاستیکی پر شده و به مدت 1 ماه در لجن در یک اتاق خنک (10 تا 12 درجه سانتیگراد) قرار می گیرد و پس از آن رسوب تکرار می شود. ماده شراب حاصل با قند به طور استاندارد آورده می شود و هنگام گرم شدن آن را در مقدار کمی شراب حل می کند.

    مقدار قند: برای شراب نیمه تمام – 50 گرم در لیتر ، برای شراب دسر – 100-160 گرم در لیتر ، برای مشروبات الکلی – 200 گرم در لیتر.

    شراب خشک و همچنین شراب دسر نیز نباید روی شیرها بمانند ، پس از تخمیر ساکت آن را از شیرها جدا می کند ، درون بطری ها تا نیمی از گردن ریخته و با یک درپوش پنبه ای بخارپز بسته می شود و سپس با تار پر می شود. در دمای دروغ 2 تا 2 درجه سانتیگراد نگهداری کنید ، زیرا در بالاتر می تواند بد پیش برود.

    پیری شراب می تواند از شش ماه تا 2 ~ 4 سال یا بیشتر طول بکشد ، در حالی که یک دسته از شراب تشکیل می شود ، که با گذشت سال ها بهبود می یابد.

    قبل از بطری برای ذخیره ، لازم است که شراب را فیلتر و روشن کنید. فیلتراسیون از طریق کیسه بوم یا از طریق کاغذ فیلتر (حوله های کاغذی) انجام می شود.

    بعضی از میوه ها (آلو ، گلابی) شراب نامشخص تولید می کنند ، در این صورت لازم است شراب را با ژلاتین ، تانن ، چسب ماهی یا پروتئین تخم مرغ چسب بزنید یا چسب بزنید. در این حالت لازم است توضیحات آزمایشی انجام شود و بهترین روش را انتخاب کنید که باعث تغییر طعم و رنگ شراب نشود.

    برای 10 لیتر شراب ، 0 ، 1-0 ، 2 گرم ژلاتین یا چسب مصرف می شود ، که قبلاً در آب سرد خیس می شوند ، آب 2-3 بار در طول روز تغییر می کند. ژلاتین متورم و فشرده (چسب) در مقدار کمی شراب گرم حل می شود ، سپس محلول درون گلدان با شراب ریخته می شود ، مخلوط می شود و به مدت 2-3 هفته می گذارد. پس از آن رسوبات برداشته شده ، بطری و مسدود می شوند.

    برای شفاف سازی با سفیده تخم مرغ ، پروتئین با دقت از زرده جدا می شود ، مقداری آب اضافه می شود و در یک فوم قوی شلاق می خورد. پروتئین با مقدار کمی شراب مخلوط می شود ، در یک گلدان با شراب ریخته می شود ، دوباره 2-3 هفته مخلوط و سبک می شود. برای 10 لیتر شراب 1/3 پروتئین لازم است.

    شراب با اسید کم ، که فاقد قابض (مزه) است ، با تانن روشن می شود. تانن (داروخانه) در آب مقطر یا جوشانده ، حدود 1 ، 5 گرم در هر لیوان حل می شود ، دفاع می کند ، فیلتر می شود. مقدار مورد نیاز به صورت تجربی تعیین می شود. شراب را درون 3-4 بطری شفاف (شیشه سفید) ریخته و 1 ، 2 ، 3 ، 4 قاشق چایخوری محلول تانن اضافه می کنیم ، بعد از یک هفته آنها نگاه می کنند کدام بطری بهتر روشن و محاسبه می شود مقدار مورد نیاز تانن ، آن را درون یک بطری بریزید ، پس از 7-10 روز شراب آماده است تا از رسوب خارج شود. پس از این ، شراب برای یک ماه دیگر نگهداری می شود ، ریخته می شود ، بطری می شود و آب بندی می شود.

    در اینجا دقیق ترین و کاملترین مروری بر فناوری تولید شراب در خانه است ، اکنون شما ایده ای از فرایند فناوری دارید و می توانید شروع به تهیه بهترین بهترین شراب هایی کنید که فقط روی میز شما باشد.

    تولید خوب!

    صاحبنظران به درستی این نوشیدنی را “شهد خدایان” می نامند. غیرممکن نیست که عاشق عطر و بوی معطر آن ، دسته گلهای عطر و طعم غنی و غذای لذیذ از اولین جرعه شوید! البته ما در مورد شراب صحبت می کنیم.

    سفره ظریف ، جوز هندی شیرین ، مسمومیت غنی شده و حتی شراب انگور آبی خانگی همیشه و همه جا محبوب ترین نوشیدنی محسوب می شود. نه یک جشن تنها ، چه یک شام عاشقانه یا عروسی شیک ، بدون این محصول الکلی خوشمزه می تواند انجام دهد.

    ما به شما پیشنهاد می دهیم که به دنیای شراب شیرجه بزنید ، و در عین حال یاد بگیرید که چگونه می توانید شراب را از انگورهای آبی در خانه درست کنید.

    تاریخچه شراب در رازهای حل نشده پوشانده شده است. هیچ کس واقعاً نمی داند اولین شراب کجا ساخته شده و چه مدت این اتفاق افتاده است. پیرامون این موضوع ، تا به امروز ، بحث های داغ فروکش نمی کند.

    دانشمندان می گویند که هزاران سال قبل از میلاد مسیحیان دوردست ما آب انگور را که در خورشید تخمیر کرده است نوشیدند.

    متکلمان اطمینان می دهند که اولین شراب از انگورهایی که خداوند به نوح داده است تهیه شده است. در کتاب مقدس اشارات بسیاری به این نوشیدنی وجود دارد. مطابق کتاب مقدس ، عیسی مسیح عاشق شراب است ، بنابراین ممنوعیت مسیحیان برای نوشیدن مشروبات الکلی در مورد شراب صدق نمی کند. روحانیت از شراب معروف کلیسا “Cahors” برای اجتماع ، عروسی و غسل تعمید استفاده می کنند و ادعا می کنند که این به خوبی است.

    به هر صورت ممکن است ، شراب در تمام سنین مورد علاقه و مست قرار گرفته باشد. حتی در زمان تصویب ممنوعیت در دوران اتحاد جماهیر شوروی ، صنعتگران دست خود را درست کردند و آن را هم برای تعطیلات خانگی خود و هم برای فروش زیرزمینی استفاده می کردند.

    ساخت شراب انگور کاری بسیار پر سود است. شراب شاید تنها نوشیدنی الکلی باشد که با طعم و مزه های متنوعی تهیه می شود. طعم آن بسته به روش پیری و میزان تولید قند به شراب انگور متفاوت است. حتی موادی که از آن ظرف برای تخمیر آب انگور تهیه شده است بر عطر و طعم آن تأثیر می گذارد.

    افراد خبره و کلکسیونرهای واقعی شراب می توانند ساعتها با اشتیاق شادانه به گفتن داستانهایی در مورد این نوشیدنی بپردازند. حتی یک علم آنولوژی وجود دارد که در حال مطالعه این محصول است.

    شراب موجود در قلعه: خشک ، نیمه خشک ، نیمه شیرین ، دسر ، لیکور ، غنی شده است. با طعم و مزه ، می تواند: جدول ، پرنعمت ، مجموعه. رنگ شراب نیز با تنوع مطبوع است و می تواند: سفید ، کهربا ، صورتی ، قرمز ، یاقوت و حتی سیاه باشد.

    به طور جداگانه ، شایان ذکر است که شراب انگور خانگی است. چگونه آن را درست کنیم؟ ادامه مطلب

    برای طعم شراب خوشمزه ، لازم نیست که پس از او به سوپر مارکت بروید و ساعت ها برچسب های موجود در بطری ها را مطالعه کنید – می توانید با در نظر گرفتن ترجیحات شخصی سلیقه ، شراب انگور را با دستان خود درست کنید.

    نترسید که خود را به عنوان شراب ساز امتحان کنید! ساخت شراب انگور فرایندی چندان پیچیده و هیجان انگیز نیست ، که شانس زیادی برای تبدیل شدن به یک سرگرمی دارد.

    اولین کاری که باید انجام دهید تهیه لیستی از مواد و ابزارهای لازم است. مرحله دوم این است که تصمیم بگیرید کدام نوشیدنی را می خواهید تهیه کنید. به مبتدیان توصیه می شود شراب سازی را از انگورهای آبی شروع کنند – در خانه این موفق ترین گزینه است.

    شراب ترین ، اما با این وجود شگفت آور خوشمزه و معطر – شراب انگور آبی. در خانه اغلب به دلیل در دسترس بودن و هزینه کم این انواع توت ها تهیه می شود.

    بهترین گونه های این انگورها “Livadia black” و “کبوتر” محسوب می شوند. اینها گونه های بی تکلفی هستند که احتیاج به مراقبت خاصی ندارند ، که تقریباً در هر کلبه تابستانی یافت می شود. انگورهای شراب در اوایل پاییز رسیده و سپس نرده های توطئه های خانگی همسایه و غرفه های بازار به سادگی با فراوانی از این انواع توت ها در هم می شکنند.

    انگورهای آبی حاوی مقدار زیادی ویتامین و سایر مواد مفید هستند. هر نوع توت حاوی 50 تا 80 درصد آب اشباع شده با پکتین ، شکر طبیعی ، ویتامین های A ، C ، E ، PP ، H ، B و همچنین عناصر کلان و میکرو مانند منیزیم ، کلسیم ، سدیم ، پتاسیم ، گوگرد ، کلر ، و فسفر ، آهن ، روی ، کروم ، مس ، منگنز ، ید ، مولیبدن ، فلوئور ، سیلیکون ، بور و غیره.

    جالب است که شراب خانگی حاصل از انگورهای آبی باعث از بین رفتن همه آن نمی شود. خواص مفید و می تواند نه تنها یک نوشیدنی الکلی بلکه تا حدی یک کوکتل ویتامین نیز باشد.

    قبل از شروع به تهیه شراب از انگورهای آبی در خانه ، باید اطمینان حاصل کنید که هر آنچه را لازم دارید دارید:

    بنابراین ، ما شروع به تهیه شراب از انگورهای آبی می کنیم ، دستور تهیه آن در شرح زیر و برای راحتی به چند مرحله تقسیم شده است.

    پس از 5 روز ، اگر همه چیز به درستی انجام شده بود ، باید پالپ در مخزن بالا رود. این چیزی است که بعد از فشردن آب میوه از انواع توت ها باقی می ماند.

    باید در نظر داشت که شکر خیلی سریع حل نمی شود ، بنابراین صبور باشید.

    مهمانان احتمالاً از شراب انگور خانگی شما قدردانی می کنند. چگونه آن را درست کنیم و به چه چیزهایی برای این کار احتیاج دارید – آنها خوشحال می شوند که از شراب تازه ساز ساخته بگویند.

    علاوه بر روش سنتی تهیه ، آن را با آب نیز وجود دارد .این مقدار کمی متفاوت از معمول است ، اما در عین حال شراب نیز کمتر مقوی نیست. برای تهیه چنین نوشیدنی ، باید اقدامات آب و قند را در رابطه با آن محاسبه کنید آب انگور. برای هر کیلوگرم انواع توت ها به 1.5 لیتر آب و 0.7 کیلوگرم شکر نیاز دارید.

    برای اینکه شراب برای اولین بار بیرون بیاید ، روند کار خسته کننده نمی شود و نتیجه آن ناامیدی به همراه نمی آورد ، ارزش دارد که خود را با برخی اسرار آشنا کنید که برای یک شراب ساز مبتدی بسیار مفید خواهد بود.

    به احتمال زیاد ، تولید اول شراب در مرحله دوم ، سوم و چهارم انجام می شود. به تدریج ، این روند به نوعی کشیش سالانه تبدیل می شود. پس از گذشت چند سال ، میزبان انواع مختلف شراب خانگی اختراع می شود. علاوه بر انگورهای آبی ، می توان از انواع مختلفی مانند لیدیا ، ایزابلا ، نستیا ، کسا نیز برای تولید استفاده کرد.

    علاوه بر این ، شراب را می توان نه تنها از انگور تهیه کرد! یک نوشیدنی الکلی منحصر به فرد را می توان از تمشک معطر ، تمشک شیرین ، سیب رسیده ، توت فرنگی آبدار ، آلوهای معطر تهیه کرد. دامنه تخیل و آزمایش بسیار زیاد است.

    شراب خانگی آنقدر خوشمزه و سالم است که با یکبار امتحان کردن ، هرگز نمی خواهید دوباره شباهت آن را در فروشگاه بخرید. طبیعی بودن ، مقدار زیادی مواد مغذی ، عطر و طعم الهی یکبار برای همیشه عاشق می شود …

    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf
    طرز تهیه شراب انگور سیاه در منزل pdf
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *