طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

دوره مقدماتی php
طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان
طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

یوتاب گلچینی از بهترین ها

برچسب های مرتبط

دلمه بادمجان و گوجه فرنگی، از غذاهای سنتی ایرانی بوده و این نوع دلمه معمولا به همراه مقداری از سس غلیظ دلمه سرو می شود.

زمان آماده سازی :
90 دقیقهزمان پخت :
1 ساعت مناسب برای :4نفر

نویسنده : فریبا هراتی

طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.

دوره مقدماتی php

کلیه حقوق مادی ومعنوی مطالب متعلق به وب سایت یوتاب دات کام می باشد و کپی برداری از آن ممنوع است!

دستور طرز تهیه دلمه فلفل و بادمجان فوق العاده خوش طعم با دو روش برای این پست آموزش طرز تهیه دلمه فلفل و بادمجان را برای بازدیدکنندگان گرامی آماده کرده ایم برای مشاهده دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید دلمه هایی مثل دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ رو معمولا در مهمانی ها به […]

برای این پست آموزش طرز تهیه دلمه فلفل و بادمجان را برای بازدیدکنندگان گرامی آماده کرده ایم برای مشاهده دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید

طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

دلمه هایی مثل دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ رو معمولا در مهمانی ها به عنوان پیش غذا استفاده میکنن. البته اونقدری سیر کننده هستن که بشه اون ها رو به عنوان غذای اصلی استفاده کرد.

ولی این دلمه ای که امروز آموزش میدم یک غذای کامله و حتی اگر برای پیش غذا نوش جان کنید دیگه جای غذای دیگه ای رو نخواهید داشت.

گوشت چرخ کرده :♦: 500 گرم

برنج :♦: 5/1 پیمانه

لپه :♦: 2/1 پیمانه

پیاز :♦: 1 عدد

سبزی معطر :♦: نیم کیلو

سرکه یا آبلیمو :♦: 5 تا 6 قاشق غذاخوری

شکر :♦: 3 تا 4 قاشق غذاخوری

ادویه :♦: 1 قاشق مرباخوری

رب گوجه فرنگی :♦: 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه :♦: 1 قاشق مر باخوری

نمک و فلفل :♦: به میزان لازم

گوجه ، فلفل و بادمجان :♦: جمعا 6 عدد

پیشنهاد سرآشپز ← دلمه فلفل دلمه ای ؛ دلمه قارچ و مرغ ؛ دلمه برگ مو

ابتدا دو عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت می دهیم ، بعد گوشت را اضافه می کنیم و تفت می دهیم ، رب گوجه و کمی زعفران ، نمک و فلفل را اضافه می کنیم .

جداگانه برنج را نیم پز می کنیم و بعد لپه را جداگانه می پزیم بعد برنج و لپه را اضافه می کنیم سپس شکر و سرکه را اضافه می کنیم.

در آخر سبزی را اضافه کرده و همه را با هم مخلوط می کنیم و بعد داخل فلفل و گوجه فرنگی را خالی کرده و از مواد داخل آنها ریخته و در ظرف با مخلوط سرکه و آب با حرارت ملایم می پزیم

طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

بادمجان دلمه 3 عدد

فلفل دلمه 3 عدد

گوجه سفت 4 عدد

برنج 1 پیمانه

لپه 4 قاشق غذاخوری

سبزی دلمه 1 کاسه سوپ خوری

پیاز 1 عدد

گوشت چرخ کرده 200 گرم

رب گوجه 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و کمی آبلیمو

  • مکان های تفریحی مشهد با عکس
  • رب گوجه 4 قاشق غذاخوری

    آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

    روغن 2 قاشق غذاخوری

    نمک و فلفل و 2 لیوان آب

    برای تهیه دلمه ابتدا مواد میانیش رو تهیه کنید. مواد میانی این دلمه رو هم میتونید به روش مواد دلمه کلم برگ مجلسی که در این مطلب آموزش دادم تهیه کنید. به این صورت که ابتدا برنج رو با نصف پیمانه آب و مقداری نمک نیم پز کنید. لپه رو هم بپزید. پیاز ها رو خرد کنید و در ظرفی جدا گانه در روغن با کمی زردچوبه تفت بدهید. بعد هم گوشت رو اضافه کنید. کمی که تفت خورد رب و نمک و فلفل رو اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه از روی حرارت بردارید. مایه گوشت رو به برنج و لپه اضافه کنید و با سبزی ها کاملا مخلوط کنید.

    سپس داخل بادمجانها ، فلفل ، گوجه رو کمی خالی کنید. سرشون رو هم به عنوان درپوش نگه دارید. من بادمجان ها رو راه راه پوست کندم شما اگر نخواستید میتونید با پوست بگذارید. از مواد میانی داخل بادمجانها و فلفل ها و گوجه ها بریزید. به طوری که حدود یک بند انگشت از سرشون خالی بمونه. چون برنج ها میپزه و حجمشون زیاد میشه. اگه از مواد پر باشه بعد از پختن، مواد بیرون میریزه. مواد رو کمی فشار بدید تا مرتب شه. بادمجانها راه راه رو قبل از ریختن در سس کمی در روغن تفت میدهم با همون موادی که داخلش است ولی اگه با پوست کامل باشه احتیاج به سرخ کردن نیست .

    4 قاشق رب گوجه رو در مفداری روغن کمی تفت بدهید و بهش نمک و فلفل و آبلیمو اضافه کنید. بعد هم 2 لیوان آب روش بریزید. مقداری از سس را هم در ظرف کوچکتری برای گوجه ها بر میداریم. بادمجان ها و فلفل ها رو در ظرف حاوی سس که روی حرارت هست به آرومی می چینیم.هر از گاهی با قاشق کمی از سس رو روی دلمه ها میریزیم.تا کاملا دلمه پخته شود فقط خیلی مراقب باشید شعله زیاد نباشه با حرارت ملایم حدودانیم ساعت .دیگه پختش دست خودتونه ببینید که پخته فقط له نشه .. گوجه ها را چون زودتر میپزند و ممکنه وا برن در ظرفی جدا گانه به صورتی که بالا گفتم تهیه میکنیم. بعد از حدود یک ربع بیشتر یا کمتر باحرارت ملایم می گذاریم تا بپزد. دلمه شما آماده اس و میتونید سرو کنید. /خانم سوسن محمد هاشم/طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    با استفاده از دستور زیر ما میتوانیم تیلاپیای برشته را به همراه سالاد خیار مزه دار کرده و در عرض نیم ساعت آماده برای سرو کنیم.

    امروز در خدمت شماییم با طرز تهیه یک کباب لذیذ لری به نام جگروز. جگروز لری جگر وُز پیچ شده کبابی است. وُز پرده نازک چربی است که درون شکمبه یا سیرابی را در برگرفته است.

    مردمان استان بوشهر این غذا را با ماهی حلوای سفید که از بهترین ماهی های جنوب است پخت می کنند، اما بنا به سلیقه بعضی از افراد دوست دارند این غذا را با ماهی بدون استخوان یا فیله ماهی شیر درست کنند.

    با استفاده از دستور زیر ما میتوانیم تیلاپیای برشته را به همراه سالاد خیار مزه دار کرده و در عرض نیم ساعت آماده برای سرو کنیم.

    نمکستان مربوط با ماه های تولد مختلف سال اعم از فروردین، اردبیهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند را ببینید.

    انتخاب ست لباس زیر زنانه مناسب نه تنها در زیبایی ظاهر نقش دارد بلکه برای حفظ بهداشت پوست و سلامتی بدن و حفظ فرم بالاتنه نیز بسیار موثر است. رعایت نکاتی که در ادامه مقاله بیان شده است که شما کمک می کند تا لباس زیر زنانه مناسب تری برای خود انتخاب کنید و از لباس های خود بهتر نگهداری کنید.

    زیورآلات و اکسسوری ها برای زیباتر کردن استایل و جلب توجه به زیبایی های بدن و رفع نواقص بکار می روند. اکسسوری ها باعث می شوند هویت جدید به لباس داده شود.

    آب زرشک یکی از نوشیدنی های بسیار مفید برای سلامت بدن می باشد. برای تهیه آب زرشک در مغازه ها از اصل بودن آن اطمینان یابید. اما تهیه آن در منزل بسیار به صرفه تر و سالم تر است و هر زمان که نیاز باشد، در کوتاه ترین زمان تهیه می شود.

    اسپرینگ رول یک پیش غذای بسیار خوشمزه است که متعلق به شرق دور و شمال آسیا است و در این مناطق مردم بسیار از آن در میان وعده هایشان و یا وعده های اصلی غذایی استفاده می کنند.

    اغلب ما از اینکه کیک ما خوب پف نمی کند و بافت نرمی ندارد ناراحتیم. امروز ما دستور پخت کیک اسفنجی ژاپنی را برای شما آماده کرده ایم تا دیگر نگران پف و اسفنجی نشدن کیک خود نباشیم.

    امروز در خدمت شماییم با طرز تهیه یک کباب لذیذ لری به نام جگروز. جگروز لری جگر وُز پیچ شده کبابی است. وُز پرده نازک چربی است که درون شکمبه یا سیرابی را در برگرفته است.

    آی ماینر (iminer) یک شرکت معتبر ثبت شده ایرانی در حوزه اجاره ماینر استخراج بیت کوین است که برای شما این امکان را فراهم می‎کند تا بدون نیاز به دانش فنی و صرف وقت ، به استخراج بیت کوین و همچنین کسب درآمد از طریق استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید.

    انتخاب سایه ی مناسب با رنگ چشم و پوست شما: پالت های سایه با رنگ های مختلف و جذابشان همیشه بخش خیلی خیلی جذاب آرایش و میک آپ هستند. شما مبروید یک پالت سایه از رنگ های مختلف تهیه میکنید و با خودتان به خانه می آورید.

    کورن فلکس غذایی خوشمزه و مفید و پرطرفدار میان مردم بوده که می توان به عنوان وعده اصلی در صبحانه سرو کرد. این نوع غذا را می توان به طور آماده نیز تهیه نمود و یا به صورت خانگی در منزل درست کرد.

    همانطور که از اسمش پیداست ما در اینجا می خواهیم شما را با یک پیراشکی مخصوص روسیه آشنا کنیم. می دانید که پیراشکی ها انواع مختلفی دارند و نوعی پیراشکی هم در ایران خودمان پخته می شود که با این پیراشکی روسی فرق دارد.

    نگرانی در مورد شیوع بیماری‌ها، به ویژه ویروس کرونا در ایران رو به افزایش است. با فرا رسیدن فصل آنفولانزا و آلرژی، بهار امسال، بسیاری از افراد سلامت خود را به دست خود گرفته و در مورد راه‌های محافظت از میکروب‌ها می‌آموزند.

    یکی از مرباها می تواند مربای توت فرنگی باشد که شربت آن هم قابل تهیه است. و از نکات مثبت آن، می توان به روش تهیه آسان آن در منزل اشاره کرد.

    آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ایتالیایی بسیار ساده و خوشمزه را در نمکستان آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

    آهنگ های شاد بندری همواره دارای سبکی کاملاً ریتمیک و بسیار جذاب هستند، سبکی که دارای علاقه مندان پر شماری در جای جای کشور است و جزء محبوب ترین موسیقی های محلی ایران محسوب می شود.

    آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پنجره ای مناسب عید نوروز و شب یلدا را در نمکستان بیاموزید.

    .Google’s algorithm can be tricky to figure out, but not impossible. The secret is to choose the SEO methods they won’t penalize. One of them is white hat link building, which is why I’ll be breaking it down for you today

    الهام اخوان متولد ۹ شهریور سال ۱۳۶۷ در تهران است. او بازیگر نسل جوان می باشد. او از نظر تحصیلات آکادمیک فارغ التحصیل لیسانس رشته ی تئاتر و فوق لیسانس کارگردانی است.

    در آخرین روزهای سال با استفاده از تخفيف منحصر به فرد آی ماینر، از بهترین فرصت کسب درآمد در تعطیلات نوروزی استفاده کنید.

    خواننده قطعه «شوخیه مگه» مدت‌هاست که با بیماری سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کند.

    انسان با اختراع اولین کامپیوتر، دانست که می تواند یک خدای واقعی باشد. خدایی که می تواند موجودی باهوش بسازد و از آن در جهتی خاص استفاده کند.

    صفحه شخصی بعضی سلبریتی‌ها تبدیل به کشکول‌هایی شده است که در آن‌ها هر چیزی می‌توان یافت؛ از تبلیغ داروی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گرفته تا تبلیغ سالن آرایش و زیبایی، لوازم خانگی و حتی جوانانی که علاقه دارند «خواننده» نام بگیرند!

    ریحانه پارسا که با سریال «پدر» وارد عرصه بازیگری شد از ازدواج خود با مهدی کوشکی خبر داد.

    کرونا ویروسی فراگیر است که به سرعت منتشر شده و می‌تواند طیف وسیعی از افراد را ظرف مدت کوتاهی مبتلا کند.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه خطر انتقال ویروس کرونا از طریق نان بسیار جدیست، از مردم خواست تا در هنگام خرید نان از پهن کردن آن برای خنک شدن خودداری کنند.

    پرونده دختر جوانی که مدعی است پس از آشنایی با مردی متأهل در اینستاگرام مورد تعرض قرار گرفته در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

    سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری پدر و مادری خبر داد که دست به قتل فرزند ۳ ساله خود زده بودند.

    مه لقا مینوش زاد بازیگر جوان و خوش سیمای تازه کار سینمای ایران در ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ در تهران به دنیا آمد.

    عزت الله رمضانی فر متولد اسفند سال ۱۳۲۳ در تهران است. از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران در رشته فیلمبرداری فارغ التحصیل شده و بیشتر در عرصه تئاتر فعال بوده و بعدها به تلویزیون و سینما روی آورده است.

    یکی از سوالات شایع این روزهای مردم این است که چه افرادی در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند و آیا تفاوتی در مبتلایان به این ویروس وجود دارد یا خیر؟

    کروناویروس جدید – که در جامعه پزشکی SARS-CoV-۲ نامیده می‏‌شود – در جهان پخش شده است و می‎تواند موجب بیماری تنفسی شدیدی شود.

    روشی که برای مقابله با استرس انتخاب می کنید می تواند تاثیر چشمگیری در انجام اقدامات مفید و مدیریت سلامت روانی شما داشته باشد.

    برخی گزارش ها حاکی از آن است که طی یک ماه اخیر شیوع اختلال بویایی و چشایی افزایش چشمگیری یافته است.

    در دوره اپیدمی کرونا در منزل بمانید و ورزش در خانه را حتما به مدت ۳۰ دقیقه برای کاهش استرس و حفظ سلامتی خود انجام دهید.

    ترشی آلبالو را به عنوان یک میوه تابستانی، در تابستان می توانید تهیه کنید. آلبالو خواص بسیار زیادی اعم از ویتامین های ای، بی و سی را دارد.

    مهدی یغمایی متولد ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۵۵ در شهرستان شاهرود استان سمنان است. با بیوگرافی کامل مهدی یغمایی همراه ما باشید.

    زن ۴۰ ساله که مدعی بود طی ۲۵ سال با ترس و وحشت از همسرش زندگی کرده است…

    اعضای یک باند که با در دست داشتن نامه جعلی وزارت بهداشت و به بهانه انجام آزمایش کرونا ویروس به خانه‌های مردم مراجعه و اقدام به سرقت می‌کنند از سوی پلیس خراسان جنوبی تحت تعقیب قرار گرفتند.

    یک متخصص تغذیه درباره مصرف فست فود و غذا‌های حاضری در رستوران‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

    تمام حقوق این وب سایت برای مجله اینترنتی نمکستان محفوظ است.

    نشر مطالب با ذکر نام “نمکستان” و لینک به مطلب بلامانع است.

    © 2020 Namakstan.net

    دستور طرز تهیه دلمه فلفل و بادمجان فوق العاده خوش طعم با دو روش برای این پست آموزش طرز تهیه دلمه فلفل و بادمجان را برای بازدیدکنندگان گرامی آماده کرده ایم برای مشاهده دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید دلمه هایی مثل دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ رو معمولا در مهمانی ها به […]

    برای این پست آموزش طرز تهیه دلمه فلفل و بادمجان را برای بازدیدکنندگان گرامی آماده کرده ایم برای مشاهده دستور آشپزی ، این پست را دنبال کنید

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    دلمه هایی مثل دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ رو معمولا در مهمانی ها به عنوان پیش غذا استفاده میکنن. البته اونقدری سیر کننده هستن که بشه اون ها رو به عنوان غذای اصلی استفاده کرد.

    ولی این دلمه ای که امروز آموزش میدم یک غذای کامله و حتی اگر برای پیش غذا نوش جان کنید دیگه جای غذای دیگه ای رو نخواهید داشت.

    گوشت چرخ کرده :♦: 500 گرم

    برنج :♦: 5/1 پیمانه

    لپه :♦: 2/1 پیمانه

    پیاز :♦: 1 عدد

    سبزی معطر :♦: نیم کیلو

    سرکه یا آبلیمو :♦: 5 تا 6 قاشق غذاخوری

    شکر :♦: 3 تا 4 قاشق غذاخوری

    ادویه :♦: 1 قاشق مرباخوری

    رب گوجه فرنگی :♦: 2 قاشق غذاخوری

    زردچوبه :♦: 1 قاشق مر باخوری

    نمک و فلفل :♦: به میزان لازم

    گوجه ، فلفل و بادمجان :♦: جمعا 6 عدد

    پیشنهاد سرآشپز ← دلمه فلفل دلمه ای ؛ دلمه قارچ و مرغ ؛ دلمه برگ مو

    ابتدا دو عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت می دهیم ، بعد گوشت را اضافه می کنیم و تفت می دهیم ، رب گوجه و کمی زعفران ، نمک و فلفل را اضافه می کنیم .

    جداگانه برنج را نیم پز می کنیم و بعد لپه را جداگانه می پزیم بعد برنج و لپه را اضافه می کنیم سپس شکر و سرکه را اضافه می کنیم.

    در آخر سبزی را اضافه کرده و همه را با هم مخلوط می کنیم و بعد داخل فلفل و گوجه فرنگی را خالی کرده و از مواد داخل آنها ریخته و در ظرف با مخلوط سرکه و آب با حرارت ملایم می پزیم

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    بادمجان دلمه 3 عدد

    فلفل دلمه 3 عدد

    گوجه سفت 4 عدد

    برنج 1 پیمانه

    لپه 4 قاشق غذاخوری

    سبزی دلمه 1 کاسه سوپ خوری

    پیاز 1 عدد

    گوشت چرخ کرده 200 گرم

    رب گوجه 2 قاشق غذاخوری

    نمک و فلفل و کمی آبلیمو

  • پروفایل انگلیسی خدا با معنی
  • رب گوجه 4 قاشق غذاخوری

    آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

    روغن 2 قاشق غذاخوری

    نمک و فلفل و 2 لیوان آب

    برای تهیه دلمه ابتدا مواد میانیش رو تهیه کنید. مواد میانی این دلمه رو هم میتونید به روش مواد دلمه کلم برگ مجلسی که در این مطلب آموزش دادم تهیه کنید. به این صورت که ابتدا برنج رو با نصف پیمانه آب و مقداری نمک نیم پز کنید. لپه رو هم بپزید. پیاز ها رو خرد کنید و در ظرفی جدا گانه در روغن با کمی زردچوبه تفت بدهید. بعد هم گوشت رو اضافه کنید. کمی که تفت خورد رب و نمک و فلفل رو اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه از روی حرارت بردارید. مایه گوشت رو به برنج و لپه اضافه کنید و با سبزی ها کاملا مخلوط کنید.

    سپس داخل بادمجانها ، فلفل ، گوجه رو کمی خالی کنید. سرشون رو هم به عنوان درپوش نگه دارید. من بادمجان ها رو راه راه پوست کندم شما اگر نخواستید میتونید با پوست بگذارید. از مواد میانی داخل بادمجانها و فلفل ها و گوجه ها بریزید. به طوری که حدود یک بند انگشت از سرشون خالی بمونه. چون برنج ها میپزه و حجمشون زیاد میشه. اگه از مواد پر باشه بعد از پختن، مواد بیرون میریزه. مواد رو کمی فشار بدید تا مرتب شه. بادمجانها راه راه رو قبل از ریختن در سس کمی در روغن تفت میدهم با همون موادی که داخلش است ولی اگه با پوست کامل باشه احتیاج به سرخ کردن نیست .

    4 قاشق رب گوجه رو در مفداری روغن کمی تفت بدهید و بهش نمک و فلفل و آبلیمو اضافه کنید. بعد هم 2 لیوان آب روش بریزید. مقداری از سس را هم در ظرف کوچکتری برای گوجه ها بر میداریم. بادمجان ها و فلفل ها رو در ظرف حاوی سس که روی حرارت هست به آرومی می چینیم.هر از گاهی با قاشق کمی از سس رو روی دلمه ها میریزیم.تا کاملا دلمه پخته شود فقط خیلی مراقب باشید شعله زیاد نباشه با حرارت ملایم حدودانیم ساعت .دیگه پختش دست خودتونه ببینید که پخته فقط له نشه .. گوجه ها را چون زودتر میپزند و ممکنه وا برن در ظرفی جدا گانه به صورتی که بالا گفتم تهیه میکنیم. بعد از حدود یک ربع بیشتر یا کمتر باحرارت ملایم می گذاریم تا بپزد. دلمه شما آماده اس و میتونید سرو کنید. /خانم سوسن محمد هاشم/طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    با استفاده از دستور زیر ما میتوانیم تیلاپیای برشته را به همراه سالاد خیار مزه دار کرده و در عرض نیم ساعت آماده برای سرو کنیم.

    امروز در خدمت شماییم با طرز تهیه یک کباب لذیذ لری به نام جگروز. جگروز لری جگر وُز پیچ شده کبابی است. وُز پرده نازک چربی است که درون شکمبه یا سیرابی را در برگرفته است.

    مردمان استان بوشهر این غذا را با ماهی حلوای سفید که از بهترین ماهی های جنوب است پخت می کنند، اما بنا به سلیقه بعضی از افراد دوست دارند این غذا را با ماهی بدون استخوان یا فیله ماهی شیر درست کنند.

    با استفاده از دستور زیر ما میتوانیم تیلاپیای برشته را به همراه سالاد خیار مزه دار کرده و در عرض نیم ساعت آماده برای سرو کنیم.

    نمکستان مربوط با ماه های تولد مختلف سال اعم از فروردین، اردبیهشت، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، مهر، آبان، آذر، دی، بهمن و اسفند را ببینید.

    انتخاب ست لباس زیر زنانه مناسب نه تنها در زیبایی ظاهر نقش دارد بلکه برای حفظ بهداشت پوست و سلامتی بدن و حفظ فرم بالاتنه نیز بسیار موثر است. رعایت نکاتی که در ادامه مقاله بیان شده است که شما کمک می کند تا لباس زیر زنانه مناسب تری برای خود انتخاب کنید و از لباس های خود بهتر نگهداری کنید.

    زیورآلات و اکسسوری ها برای زیباتر کردن استایل و جلب توجه به زیبایی های بدن و رفع نواقص بکار می روند. اکسسوری ها باعث می شوند هویت جدید به لباس داده شود.

    آب زرشک یکی از نوشیدنی های بسیار مفید برای سلامت بدن می باشد. برای تهیه آب زرشک در مغازه ها از اصل بودن آن اطمینان یابید. اما تهیه آن در منزل بسیار به صرفه تر و سالم تر است و هر زمان که نیاز باشد، در کوتاه ترین زمان تهیه می شود.

    اسپرینگ رول یک پیش غذای بسیار خوشمزه است که متعلق به شرق دور و شمال آسیا است و در این مناطق مردم بسیار از آن در میان وعده هایشان و یا وعده های اصلی غذایی استفاده می کنند.

    اغلب ما از اینکه کیک ما خوب پف نمی کند و بافت نرمی ندارد ناراحتیم. امروز ما دستور پخت کیک اسفنجی ژاپنی را برای شما آماده کرده ایم تا دیگر نگران پف و اسفنجی نشدن کیک خود نباشیم.

    امروز در خدمت شماییم با طرز تهیه یک کباب لذیذ لری به نام جگروز. جگروز لری جگر وُز پیچ شده کبابی است. وُز پرده نازک چربی است که درون شکمبه یا سیرابی را در برگرفته است.

    آی ماینر (iminer) یک شرکت معتبر ثبت شده ایرانی در حوزه اجاره ماینر استخراج بیت کوین است که برای شما این امکان را فراهم می‎کند تا بدون نیاز به دانش فنی و صرف وقت ، به استخراج بیت کوین و همچنین کسب درآمد از طریق استخراج ارزهای دیجیتال بپردازید.

    انتخاب سایه ی مناسب با رنگ چشم و پوست شما: پالت های سایه با رنگ های مختلف و جذابشان همیشه بخش خیلی خیلی جذاب آرایش و میک آپ هستند. شما مبروید یک پالت سایه از رنگ های مختلف تهیه میکنید و با خودتان به خانه می آورید.

    کورن فلکس غذایی خوشمزه و مفید و پرطرفدار میان مردم بوده که می توان به عنوان وعده اصلی در صبحانه سرو کرد. این نوع غذا را می توان به طور آماده نیز تهیه نمود و یا به صورت خانگی در منزل درست کرد.

    همانطور که از اسمش پیداست ما در اینجا می خواهیم شما را با یک پیراشکی مخصوص روسیه آشنا کنیم. می دانید که پیراشکی ها انواع مختلفی دارند و نوعی پیراشکی هم در ایران خودمان پخته می شود که با این پیراشکی روسی فرق دارد.

    نگرانی در مورد شیوع بیماری‌ها، به ویژه ویروس کرونا در ایران رو به افزایش است. با فرا رسیدن فصل آنفولانزا و آلرژی، بهار امسال، بسیاری از افراد سلامت خود را به دست خود گرفته و در مورد راه‌های محافظت از میکروب‌ها می‌آموزند.

    یکی از مرباها می تواند مربای توت فرنگی باشد که شربت آن هم قابل تهیه است. و از نکات مثبت آن، می توان به روش تهیه آسان آن در منزل اشاره کرد.

    آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ایتالیایی بسیار ساده و خوشمزه را در نمکستان آماده کرده ایم. همراه ما باشید.

    آهنگ های شاد بندری همواره دارای سبکی کاملاً ریتمیک و بسیار جذاب هستند، سبکی که دارای علاقه مندان پر شماری در جای جای کشور است و جزء محبوب ترین موسیقی های محلی ایران محسوب می شود.

    آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پنجره ای مناسب عید نوروز و شب یلدا را در نمکستان بیاموزید.

    .Google’s algorithm can be tricky to figure out, but not impossible. The secret is to choose the SEO methods they won’t penalize. One of them is white hat link building, which is why I’ll be breaking it down for you today

    الهام اخوان متولد ۹ شهریور سال ۱۳۶۷ در تهران است. او بازیگر نسل جوان می باشد. او از نظر تحصیلات آکادمیک فارغ التحصیل لیسانس رشته ی تئاتر و فوق لیسانس کارگردانی است.

    در آخرین روزهای سال با استفاده از تخفيف منحصر به فرد آی ماینر، از بهترین فرصت کسب درآمد در تعطیلات نوروزی استفاده کنید.

    خواننده قطعه «شوخیه مگه» مدت‌هاست که با بیماری سرطان خون دست و پنجه نرم می‌کند.

    انسان با اختراع اولین کامپیوتر، دانست که می تواند یک خدای واقعی باشد. خدایی که می تواند موجودی باهوش بسازد و از آن در جهتی خاص استفاده کند.

    صفحه شخصی بعضی سلبریتی‌ها تبدیل به کشکول‌هایی شده است که در آن‌ها هر چیزی می‌توان یافت؛ از تبلیغ داروی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گرفته تا تبلیغ سالن آرایش و زیبایی، لوازم خانگی و حتی جوانانی که علاقه دارند «خواننده» نام بگیرند!

    ریحانه پارسا که با سریال «پدر» وارد عرصه بازیگری شد از ازدواج خود با مهدی کوشکی خبر داد.

    کرونا ویروسی فراگیر است که به سرعت منتشر شده و می‌تواند طیف وسیعی از افراد را ظرف مدت کوتاهی مبتلا کند.

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه خطر انتقال ویروس کرونا از طریق نان بسیار جدیست، از مردم خواست تا در هنگام خرید نان از پهن کردن آن برای خنک شدن خودداری کنند.

    پرونده دختر جوانی که مدعی است پس از آشنایی با مردی متأهل در اینستاگرام مورد تعرض قرار گرفته در دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت.

    سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری پدر و مادری خبر داد که دست به قتل فرزند ۳ ساله خود زده بودند.

    مه لقا مینوش زاد بازیگر جوان و خوش سیمای تازه کار سینمای ایران در ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۹ در تهران به دنیا آمد.

    عزت الله رمضانی فر متولد اسفند سال ۱۳۲۳ در تهران است. از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران در رشته فیلمبرداری فارغ التحصیل شده و بیشتر در عرصه تئاتر فعال بوده و بعدها به تلویزیون و سینما روی آورده است.

    یکی از سوالات شایع این روزهای مردم این است که چه افرادی در برابر ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند و آیا تفاوتی در مبتلایان به این ویروس وجود دارد یا خیر؟

    کروناویروس جدید – که در جامعه پزشکی SARS-CoV-۲ نامیده می‏‌شود – در جهان پخش شده است و می‎تواند موجب بیماری تنفسی شدیدی شود.

    روشی که برای مقابله با استرس انتخاب می کنید می تواند تاثیر چشمگیری در انجام اقدامات مفید و مدیریت سلامت روانی شما داشته باشد.

    برخی گزارش ها حاکی از آن است که طی یک ماه اخیر شیوع اختلال بویایی و چشایی افزایش چشمگیری یافته است.

    در دوره اپیدمی کرونا در منزل بمانید و ورزش در خانه را حتما به مدت ۳۰ دقیقه برای کاهش استرس و حفظ سلامتی خود انجام دهید.

    ترشی آلبالو را به عنوان یک میوه تابستانی، در تابستان می توانید تهیه کنید. آلبالو خواص بسیار زیادی اعم از ویتامین های ای، بی و سی را دارد.

    مهدی یغمایی متولد ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۵۵ در شهرستان شاهرود استان سمنان است. با بیوگرافی کامل مهدی یغمایی همراه ما باشید.

    زن ۴۰ ساله که مدعی بود طی ۲۵ سال با ترس و وحشت از همسرش زندگی کرده است…

    اعضای یک باند که با در دست داشتن نامه جعلی وزارت بهداشت و به بهانه انجام آزمایش کرونا ویروس به خانه‌های مردم مراجعه و اقدام به سرقت می‌کنند از سوی پلیس خراسان جنوبی تحت تعقیب قرار گرفتند.

    یک متخصص تغذیه درباره مصرف فست فود و غذا‌های حاضری در رستوران‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

    تمام حقوق این وب سایت برای مجله اینترنتی نمکستان محفوظ است.

    نشر مطالب با ذکر نام “نمکستان” و لینک به مطلب بلامانع است.

    © 2020 Namakstan.net

    دلمه بادمجان

    دلمه بادمجان یکی از انواع دلمه های پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که در مناطق مختلف کشور با روش های متفاوتی طبخ می شود. مواد اصلی این غذای خوشمزه بادمجان ، گوشت چرخ کرده ، برنج ، سبزی دلمه و پیاز هستند.

    با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر دلمه بادمجان تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری دلمه بادمجان تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه دلمه بادمجان با پارسی دی همراه باشید.

    مواد لازم برای ۴ نفر

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    دستور پخت

    ابتدا لپه را از شب قبل یا ۶ ساعت قبل از پخت در کاسه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم تا خیس بخورد و در فاصله زمانی ۲ ساعت ۲ الی ۳ بار آب آن را بیرون می ریزیم و مجددا آب داخل کاسه می ریزیم،این کار باعث از بین رفتن نفخ و پخت زودتر لپه ها می شود

    سپس لپه را آبکشی می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا پخته شود.آنوقت پوست بادمجان ها را می گیریم و می شوییم و در آبکشی قرار می دهیم تا خشک شوند و یا با یک دستمال آنها را خشک می کنیم و کنار می گذاریم.

    در قابلمه ای کوچک آب می ریزیم کمی نمک و درب آن را می گذاریم تا جوش بیاید برنج را می شورییم و آب آن را بیرون می ریزیم و در آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم بعد از ۵ دقیقه یک دانه از برنج را زیر دندان می گیریم اگر اطراف ان کاملا نرم و پخته بود

    ولی مغز آن کمی سفت بود برنج را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. دو عدد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و ۲ حبه از سیر را نیز پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم

    و کمی که داغ شد پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا نرم شوند و آن وقت گوشت چرخ کرده را می افزاییم و کمی نمک،فلفل روی گوشت می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و آنگاه رب گوجه فرنگی را نیز اضافه می کنیم

    و به قابلمه لپه سر می زنیم و کمی از آن را بر می داریم و لای دندان امتحان می کنیم( همین که لپه ها نیم پز و کمی نرم شوند کافی است) اگر نیم پز بود زیر شعله را خاموش می کنیم و لپه ها را آبکش می کنیم و زمانیکه آب آن رفت به همراه سبزی دلمه به مواد داخل تابه می افزاییم

    و مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم و حرارت را متوسط می کنیم تا سبزی آب آب نیندازد.پس از اینکه رنگ سبزی تغییر کرد درب تابه را می گذاریم تا داخل تابه بخار بپیچد و سپس درب تابه را بر می داریم وبرنج را اضافه می کنیم

    و مجددا مواد را مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا اگر آب اضافی در مواد هست کاملا تبخیر شود و بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم تا مواد خنک شوند. داخل بادمجان ها را برش عمودی می زنیم و داخل آن ها را خالی می کنیم

    فقط باید دقت کنیم تا به دیواره های بادمجان ها آسیب وارد نکنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و کمی که روغن داغ شد باد مجان ها را به همان صورت درسته در روغن سرخ می کنیم هر دو طرف آن ها که سرخ شد در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود.

    سیر و پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای بزرگ(بادمجان ها در این تابه می خواهیم بچینیم)کمی روغن می ریزیم و داغ که شد پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا طلایی شوند

    و گوجه فرنگی ها را می شوییم و خرد می کنیم و به پیاز و سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها کمی نرم شوند و سپس ۲ لیوان آب و کمی نمک،فلفل روی مواد سس می پاشیم و صبر می کنیم تا سس با حرارت بالا کمی غلیظ شود و سپس حرارت را متوسط می کنیم

    و داخل بادمجان ها را از مواد داخل تابه پر می کنیم و در تابه سس بادمجان های پر شده را می چینیم و درب تابه را می گذاریم تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بادمجان ها با سس طعم دار شوند. دلمه بادمجان های آماده شده را با سس غلیظ و خوش طعم نوش جان کنید.

    تصویر از yasamannbanooo

    همچنین ببینید

    دلمه بادمجان

    دلمه بادمجان یکی از انواع دلمه های پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که در مناطق مختلف کشور با روش های متفاوتی طبخ می شود. مواد اصلی این غذای خوشمزه بادمجان ، گوشت چرخ کرده ، برنج ، سبزی دلمه و پیاز هستند.

    با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر دلمه بادمجان تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری دلمه بادمجان تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی و طرز تهیه دلمه بادمجان با پارسی دی همراه باشید.

    مواد لازم برای ۴ نفر

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    دستور پخت

    ابتدا لپه را از شب قبل یا ۶ ساعت قبل از پخت در کاسه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم تا خیس بخورد و در فاصله زمانی ۲ ساعت ۲ الی ۳ بار آب آن را بیرون می ریزیم و مجددا آب داخل کاسه می ریزیم،این کار باعث از بین رفتن نفخ و پخت زودتر لپه ها می شود

    سپس لپه را آبکشی می کنیم و در قابلمه ای می ریزیم و روی آن آب می گیریم و روی حرارت متوسط اجازه می دهیم تا پخته شود.آنوقت پوست بادمجان ها را می گیریم و می شوییم و در آبکشی قرار می دهیم تا خشک شوند و یا با یک دستمال آنها را خشک می کنیم و کنار می گذاریم.

    در قابلمه ای کوچک آب می ریزیم کمی نمک و درب آن را می گذاریم تا جوش بیاید برنج را می شورییم و آب آن را بیرون می ریزیم و در آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم بعد از ۵ دقیقه یک دانه از برنج را زیر دندان می گیریم اگر اطراف ان کاملا نرم و پخته بود

    ولی مغز آن کمی سفت بود برنج را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم. دو عدد پیاز را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و ۲ حبه از سیر را نیز پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم و در تابه ای روغن می ریزیم

    و کمی که داغ شد پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا نرم شوند و آن وقت گوشت چرخ کرده را می افزاییم و کمی نمک،فلفل روی گوشت می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و آنگاه رب گوجه فرنگی را نیز اضافه می کنیم

    و به قابلمه لپه سر می زنیم و کمی از آن را بر می داریم و لای دندان امتحان می کنیم( همین که لپه ها نیم پز و کمی نرم شوند کافی است) اگر نیم پز بود زیر شعله را خاموش می کنیم و لپه ها را آبکش می کنیم و زمانیکه آب آن رفت به همراه سبزی دلمه به مواد داخل تابه می افزاییم

    و مخلوط می کنیم و مدام هم می زنیم و حرارت را متوسط می کنیم تا سبزی آب آب نیندازد.پس از اینکه رنگ سبزی تغییر کرد درب تابه را می گذاریم تا داخل تابه بخار بپیچد و سپس درب تابه را بر می داریم وبرنج را اضافه می کنیم

    و مجددا مواد را مخلوط می کنیم و صبر می کنیم تا اگر آب اضافی در مواد هست کاملا تبخیر شود و بعد تابه را از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم تا مواد خنک شوند. داخل بادمجان ها را برش عمودی می زنیم و داخل آن ها را خالی می کنیم

    فقط باید دقت کنیم تا به دیواره های بادمجان ها آسیب وارد نکنیم و در تابه ای روغن می ریزیم و کمی که روغن داغ شد باد مجان ها را به همان صورت درسته در روغن سرخ می کنیم هر دو طرف آن ها که سرخ شد در صافی قرار می دهیم تا روغن اضافه آن خارج شود.

    سیر و پیاز باقیمانده را پوست می گیریم و آبکش می کنیم و روی تخته نگینی خرد می کنیم و در تابه ای بزرگ(بادمجان ها در این تابه می خواهیم بچینیم)کمی روغن می ریزیم و داغ که شد پیاز و سیر را در آن تفت می دهیم تا طلایی شوند

    و گوجه فرنگی ها را می شوییم و خرد می کنیم و به پیاز و سیر اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوجه فرنگی ها کمی نرم شوند و سپس ۲ لیوان آب و کمی نمک،فلفل روی مواد سس می پاشیم و صبر می کنیم تا سس با حرارت بالا کمی غلیظ شود و سپس حرارت را متوسط می کنیم

    و داخل بادمجان ها را از مواد داخل تابه پر می کنیم و در تابه سس بادمجان های پر شده را می چینیم و درب تابه را می گذاریم تا به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بادمجان ها با سس طعم دار شوند. دلمه بادمجان های آماده شده را با سس غلیظ و خوش طعم نوش جان کنید.

    تصویر از yasamannbanooo

    همچنین ببینید

    دلمه هایی مثل دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ رو معمولا در مهمانی ها به عنوان پیش غذا استفاده میکنن. البته اونقدری سیر کننده هستن که بشه اون ها رو به عنوان غذای اصلی استفاده کرد. ولی این دلمه…

    دلمه هایی مثل دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ رو معمولا در مهمانی ها به عنوان پیش غذا استفاده میکنن. البته اونقدری سیر کننده هستن که بشه اون ها رو به عنوان غذای اصلی استفاده کرد. ولی این دلمه ای که امروز آموزش میدم یک غذای کامله و حتی اگر برای پیش غذا نوش جان کنید دیگه جای غذای دیگه ای رو نخواهید داشت.

    دلمه

    مواد لازم برای تهیه دلمه

    برای تهیه دلمه ابتدا مواد میانیش رو تهیه کنید. مواد میانی این دلمه رو هم میتونید به روش مواد دلمه کلم برگ مجلسی که در این مطلب آموزش دادم تهیه کنید. به این صورت که ابتدا برنج رو با نصف پیمانه آب و مقداری نمک نیم پز کنید. لپه رو هم بپزید. پیاز ها رو خرد کنید و در ظرفی جدا گانه در روغن با کمی زردچوبه تفت بدهید. بعد هم گوشت رو اضافه کنید. کمی که تفت خورد رب و نمک و فلفل رو اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه از روی حرارت بردارید. مایه گوشت رو به برنج و لپه اضافه کنید و با سبزی ها کاملا مخلوط کنید.طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    طرز تهیه دلمه

    سپس داخل بادمجانها ، فلفل ، گوجه رو کمی خالی کنید. سرشون رو هم به عنوان درپوش نگه دارید. من بادمجان ها رو راه راه پوست کندم شما اگر نخواستید میتونید با پوست بگذارید. از مواد میانی داخل بادمجانها و فلفل ها و گوجه ها بریزید. به طوری که حدود یک بند انگشت از سرشون خالی بمونه. چون برنج ها میپزه و حجمشون زیاد میشه. اگه از مواد پر باشه بعد از پختن، مواد بیرون میریزه. مواد رو کمی فشار بدید تا مرتب شه.

    بادمجانها راه راه رو قبل از ریختن در سس کمی در روغن تفت میدهم با همون موادی که داخلش است ولی اگه با پوست کامل باشه احتیاج به سرخ کردن نیست .

    4 قاشق رب گوجه رو در مفداری روغن کمی تفت بدهید و بهش نمک و فلفل و آبلیمو اضافه کنید. بعد هم 2 لیوان آب روش بریزید. مقداری از سس را هم در ظرف کوچکتری برای گوجه ها بر میداریم. بادمجان ها و فلفل ها رو در ظرف حاوی سس که روی حرارت هست به آرومی می چینیم.هر از گاهی با قاشق کمی از سس رو روی دلمه ها میریزیم.تا کاملا دلمه پخته شود فقط خیلی مراقب باشید شعله زیاد نباشه با حرارت ملایم حدودانیم ساعت .دیگه پختش دست خودتونه ببینید که پخته فقط له نشه ..

    گوجه ها را چون زودتر میپزند و ممکنه وا برن در ظرفی جدا گانه به صورتی که بالا گفتم تهیه میکنیم.

    بعد از حدود یک ربع بیشتر یا کمتر باحرارت ملایم می گذاریم تا بپزد.
    دلمه شما آماده اس و میتونید سرو کنید. نوش جان

    دلمه بادمجون

    نویسنده این مطلب : خانوم سوسن محمد هاشم عزیز

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    سلام خسته نباشید من دلمه بادمجون رو درست کردم وای اصلا خوشمزه نبود خوب شد شوهرم خونه نبود

    برنج دلمه چ برنجی باشه آش یا پلو؟؟؟

    ممنون سوسن خانم
    فقط منظورتون از سبزی دلمه شوید و مرزه و تره است؟

    بادمجون‌ها لازم نیست قبلا تلخی‌شون گرفته بشه؟

    ممنونم بخاطر توضیحتون.فقط مواد داخلش خورده میشه؟

    سبزى دلمه از چه سبزى هايي تشكيل شده

    عالی بود مرسی :yahoo:

    من امشب میخوام واسه همسرعزیزم این غذارودرست کنم ممنون ازکمکتون

    با سلام خدمت دوستان
    طرز تهیه غذا و آشپزی و شیوه گام به گام و همچنین عکس ها بسیار عالی و کامل و کاربردی می باشد. از همه دوستان متشکرم

    :yahoo:

    عزیزممم

    من نمی تونم داخل بادمجان را خالی کنم یه روش ساده یاد دهید باتشکرطرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    وای چقده قشنگه معلومه خوشمزه اس به به،مرسی :yahoo:

    :yahoo:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من ی سوال داشتم خواستم ببینم دلمه نیاز به شیرین کردن نداره؟

    وای خیلی عالیه من همیشه دنبال این بودم که مواد اولیه به چه مقدار بریزم :rose: ممنون عزیزممممم خیلی خوشمزه به نظر میاد من عاشق دلمه بادمجانم خیلییییی

    وای چه خوش اب و رنگ و عالیییی

    عزیزم خودت که کدبانویی ممنون :rose: :heart:

    مررررررررررررسی سوسن جون عزیز عالی بود :bye: :heart: :rose:

    خواهش میکنم مارا جان لطف داری :rose:

    قيافش كه واقعا اشتها بر :yahoo: انگيزه.مرسي

    قربونت سمیه جان :heart:

  • مدل شنل بچه گانه
  • سلام
    من اصلا دلمه دوست ندارم :unsure:
    اما این تصویر خیلییی هوس برانگیزه :yes:
    ممنونم از شما :rose:

    سلام ممنون از شما با اینکه این دلمه را دوست نداشتید ولی شکل ظاهریش را پسندیدید 🙂 :rose:

    خوچمزه :encourag: :encourag:

    :rose: ممنون

    سوسن خانم ممنون از دستورای خوبتون واییی واقعا خوشمزه است هوس کردم :yahoo:

    خواهش میکنم خوشحال مورد پسند قرار گرفته :rose: حتما درست کنید وکنار عزیزان نوش جان کنید :rose:

    عالیه منکه مامانم همیشه همینجوری درست میکنه خیلیم خوشمزس به بقیه پیشنهاد میکنم یکبارم شده امتحانش کنن البته موقع خوردنش مراقب انگشتاشون باشن :laugh

    خیلی ممنون احسنت به مامان شما سلامت باشن همیشه :rose: بله دوستان اگر امتحان کنند حتما از دلمه ها خوششان میاد :rose:

    دلمه هایی مثل دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ رو معمولا در مهمانی ها به عنوان پیش غذا استفاده میکنن. البته اونقدری سیر کننده هستن که بشه اون ها رو به عنوان غذای اصلی استفاده کرد. ولی این دلمه…

    دلمه هایی مثل دلمه برگ مو و دلمه کلم برگ رو معمولا در مهمانی ها به عنوان پیش غذا استفاده میکنن. البته اونقدری سیر کننده هستن که بشه اون ها رو به عنوان غذای اصلی استفاده کرد. ولی این دلمه ای که امروز آموزش میدم یک غذای کامله و حتی اگر برای پیش غذا نوش جان کنید دیگه جای غذای دیگه ای رو نخواهید داشت.

    دلمه

    مواد لازم برای تهیه دلمه

    برای تهیه دلمه ابتدا مواد میانیش رو تهیه کنید. مواد میانی این دلمه رو هم میتونید به روش مواد دلمه کلم برگ مجلسی که در این مطلب آموزش دادم تهیه کنید. به این صورت که ابتدا برنج رو با نصف پیمانه آب و مقداری نمک نیم پز کنید. لپه رو هم بپزید. پیاز ها رو خرد کنید و در ظرفی جدا گانه در روغن با کمی زردچوبه تفت بدهید. بعد هم گوشت رو اضافه کنید. کمی که تفت خورد رب و نمک و فلفل رو اضافه کنید و بعد از یکی دو دقیقه از روی حرارت بردارید. مایه گوشت رو به برنج و لپه اضافه کنید و با سبزی ها کاملا مخلوط کنید.طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    طرز تهیه دلمه

    سپس داخل بادمجانها ، فلفل ، گوجه رو کمی خالی کنید. سرشون رو هم به عنوان درپوش نگه دارید. من بادمجان ها رو راه راه پوست کندم شما اگر نخواستید میتونید با پوست بگذارید. از مواد میانی داخل بادمجانها و فلفل ها و گوجه ها بریزید. به طوری که حدود یک بند انگشت از سرشون خالی بمونه. چون برنج ها میپزه و حجمشون زیاد میشه. اگه از مواد پر باشه بعد از پختن، مواد بیرون میریزه. مواد رو کمی فشار بدید تا مرتب شه.

    بادمجانها راه راه رو قبل از ریختن در سس کمی در روغن تفت میدهم با همون موادی که داخلش است ولی اگه با پوست کامل باشه احتیاج به سرخ کردن نیست .

    4 قاشق رب گوجه رو در مفداری روغن کمی تفت بدهید و بهش نمک و فلفل و آبلیمو اضافه کنید. بعد هم 2 لیوان آب روش بریزید. مقداری از سس را هم در ظرف کوچکتری برای گوجه ها بر میداریم. بادمجان ها و فلفل ها رو در ظرف حاوی سس که روی حرارت هست به آرومی می چینیم.هر از گاهی با قاشق کمی از سس رو روی دلمه ها میریزیم.تا کاملا دلمه پخته شود فقط خیلی مراقب باشید شعله زیاد نباشه با حرارت ملایم حدودانیم ساعت .دیگه پختش دست خودتونه ببینید که پخته فقط له نشه ..

    گوجه ها را چون زودتر میپزند و ممکنه وا برن در ظرفی جدا گانه به صورتی که بالا گفتم تهیه میکنیم.

    بعد از حدود یک ربع بیشتر یا کمتر باحرارت ملایم می گذاریم تا بپزد.
    دلمه شما آماده اس و میتونید سرو کنید. نوش جان

    دلمه بادمجون

    نویسنده این مطلب : خانوم سوسن محمد هاشم عزیز

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دیدگاه

    سلام خسته نباشید من دلمه بادمجون رو درست کردم وای اصلا خوشمزه نبود خوب شد شوهرم خونه نبود

    برنج دلمه چ برنجی باشه آش یا پلو؟؟؟

    ممنون سوسن خانم
    فقط منظورتون از سبزی دلمه شوید و مرزه و تره است؟

    بادمجون‌ها لازم نیست قبلا تلخی‌شون گرفته بشه؟

    ممنونم بخاطر توضیحتون.فقط مواد داخلش خورده میشه؟

    سبزى دلمه از چه سبزى هايي تشكيل شده

    عالی بود مرسی :yahoo:

    من امشب میخوام واسه همسرعزیزم این غذارودرست کنم ممنون ازکمکتون

    با سلام خدمت دوستان
    طرز تهیه غذا و آشپزی و شیوه گام به گام و همچنین عکس ها بسیار عالی و کامل و کاربردی می باشد. از همه دوستان متشکرم

    :yahoo:

    عزیزممم

    من نمی تونم داخل بادمجان را خالی کنم یه روش ساده یاد دهید باتشکرطرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    وای چقده قشنگه معلومه خوشمزه اس به به،مرسی :yahoo:

    :yahoo:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من ی سوال داشتم خواستم ببینم دلمه نیاز به شیرین کردن نداره؟

    وای خیلی عالیه من همیشه دنبال این بودم که مواد اولیه به چه مقدار بریزم :rose: ممنون عزیزممممم خیلی خوشمزه به نظر میاد من عاشق دلمه بادمجانم خیلییییی

    وای چه خوش اب و رنگ و عالیییی

    عزیزم خودت که کدبانویی ممنون :rose: :heart:

    مررررررررررررسی سوسن جون عزیز عالی بود :bye: :heart: :rose:

    خواهش میکنم مارا جان لطف داری :rose:

    قيافش كه واقعا اشتها بر :yahoo: انگيزه.مرسي

    قربونت سمیه جان :heart:

  • درمان افسردگي با دارو هاي گياهي
  • سلام
    من اصلا دلمه دوست ندارم :unsure:
    اما این تصویر خیلییی هوس برانگیزه :yes:
    ممنونم از شما :rose:

    سلام ممنون از شما با اینکه این دلمه را دوست نداشتید ولی شکل ظاهریش را پسندیدید 🙂 :rose:

    خوچمزه :encourag: :encourag:

    :rose: ممنون

    سوسن خانم ممنون از دستورای خوبتون واییی واقعا خوشمزه است هوس کردم :yahoo:

    خواهش میکنم خوشحال مورد پسند قرار گرفته :rose: حتما درست کنید وکنار عزیزان نوش جان کنید :rose:

    عالیه منکه مامانم همیشه همینجوری درست میکنه خیلیم خوشمزس به بقیه پیشنهاد میکنم یکبارم شده امتحانش کنن البته موقع خوردنش مراقب انگشتاشون باشن :laugh

    خیلی ممنون احسنت به مامان شما سلامت باشن همیشه :rose: بله دوستان اگر امتحان کنند حتما از دلمه ها خوششان میاد :rose:

    برای ورود یا ثبت نام شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

    کلمه عبور خود را وارد نمایید.

    لطفا برای تکمیل ثبت نام کد ارسال شده به تلفن همراهتان را وارد نمایید.ارسال مجدد کد

    لطفا یکی از آدرس های خود را جهت سفارش غذا انتخاب کنیدطرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    ابتدا سبزی های دلمه رو میشوریم و متوسط خورد میکنیم. لپه و برنج رو میذاریم جداگانه نیم پز بشن. لپه هارو تا وقتی میپزیم که پخته باشه ولی کمی سفت باشه. پیاز رو رنده میکنیم و با گوشت و نمک و فلفل و زردچوبه خوب ورز میدیم. بعد سبزی ها، برنج و لپه های نیم پز رو اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم. گوشت رو میذاریم داخل یخچال تا کمی استراحت کنه و مواد حسابی مزه دار بشن. تو این فاصله فلفل ها و گوجه ها و بادمجون هارو خوب  میشوریم و خشک میکنیم. شکم همشون رو خالی میکنیم. گوشت گوجه هایی رو که درآوردیم رو جداگانه نگه میداریم.

    انتهای فلفل دلمه هارو سوراخ میکنیم تا خوب بپزن. داخل دلمه هارو پر میکنیم و در هر دلمه رو روش میذاریم. داخل دلمه باید اندازه نیم سانت خالی باشه تا مواد از داخلش بیرون نریزه. تو یه قابلمه اندازه دلمه ها یه پیاز رو سرخ میکنیم تا حسابی طلایی شه.بعد گوشت گوجه هایی که نگه داشته بودیم و به پیاز داغمون اضافه میکنیم و نمک و زرد چوبه و فلفل اضافه میکنیم و میذاریم آبش کامل تبخیر بشه. بعد آب جوش رو بهش اضافه میکنیم و دلمه هارو میچینیم. آب باید تا نصف دلمه ها باشه. روی حرارت میذاریم تا جوش بیاد.

    جوش که اومد حرارت رو کم میکنیم تا به آرومی دلمه ها بپزه. باید حواستون باشه که آب دلمه ها کامل خشک نشه. چون از اون به عنوان سس دلمه قراره استفاده بشه. وقتی که دلمه ها پخت و کمی سس ته قابلمه مون دلمه هارو تو ظرف مناسب سرو میکنیم و از سس ته قابلمه روشون یا کنارشون میریزیم. توی هر نوع دلمه اگه بتونید از مرزه کوهی استفاده کنید طعم غذاتون دوچندان میشه چون عطر خیلی خوبی داره و گوشت رو حسابی خوش طعم میکنه. توی انتخاب فلفل دلمه ای باید دقت کنید انتهای فلفل هارو نگاه کنید اگر سه تایی بود مناسب دلمه و پخت و پزهستن ولی اگر چهار تایی بودن برای دلمه مناسب نیستن و بعد از پختن کمی تلخ میشه.

    بیشتر این نوع فلفل ها مناسب خام خوردن و سالاد هستش. در کل فلفل نر برای دلمه بهتره. سعی کنید از گوجه فرنگی های درشت برای دلمه استفاده کنید و زیاد گوشت داخلشون رو خالی نکنید چون زود میپزه و لطیف هست و زود له میشه. استفاده از بادمجون دلمه ای بهتره چون گوشت بیشتری داره و تخم کمتر داره. بادمجون تخم دار کمی ته مزه تلخ داره. پوست بادمجون ها رو میتونید راه راه کنید که زیبایی بیشتری خواهد داشت.

    دستور آشپزی بلدی بنویسی؟؟ میخوای از دستور آشپزی نویسی، پول در بیاری؟؟

    ** اگر همین غذا یا هر غذای دیگه ایی رو خواستین سفارش بدین، روی لینک های زیر کلیک کنین **

    عالی

    به به

    👏👏👏

    چه رنگارنگ و دلچسپ

    😋😋😋

    فوق العاده بود من با این روش درس کردم بی نظیر شد ممنون

    سپاس

    ممنون از اموزشتون

    خواهش میکنم

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    خیلی ام عالی

    سپاس

    😋😋😋😋

    سپاس

    عالیه

  • عکس پروفایل فرشته
  • سپاس

    دلمه یکی از غذاهای پرطرفداره

    دقیقا.ممنون

    برای دریافت رایگان کتاب “غذاهای چربی سوز و غذاهای چربی ساز” در تلگرام، شماره موبایل خود را وارد نمایید.

    برای ورود یا ثبت نام شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید.

    کلمه عبور خود را وارد نمایید.

    لطفا برای تکمیل ثبت نام کد ارسال شده به تلفن همراهتان را وارد نمایید.ارسال مجدد کد

    لطفا یکی از آدرس های خود را جهت سفارش غذا انتخاب کنیدطرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    ابتدا سبزی های دلمه رو میشوریم و متوسط خورد میکنیم. لپه و برنج رو میذاریم جداگانه نیم پز بشن. لپه هارو تا وقتی میپزیم که پخته باشه ولی کمی سفت باشه. پیاز رو رنده میکنیم و با گوشت و نمک و فلفل و زردچوبه خوب ورز میدیم. بعد سبزی ها، برنج و لپه های نیم پز رو اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم. گوشت رو میذاریم داخل یخچال تا کمی استراحت کنه و مواد حسابی مزه دار بشن. تو این فاصله فلفل ها و گوجه ها و بادمجون هارو خوب  میشوریم و خشک میکنیم. شکم همشون رو خالی میکنیم. گوشت گوجه هایی رو که درآوردیم رو جداگانه نگه میداریم.

    انتهای فلفل دلمه هارو سوراخ میکنیم تا خوب بپزن. داخل دلمه هارو پر میکنیم و در هر دلمه رو روش میذاریم. داخل دلمه باید اندازه نیم سانت خالی باشه تا مواد از داخلش بیرون نریزه. تو یه قابلمه اندازه دلمه ها یه پیاز رو سرخ میکنیم تا حسابی طلایی شه.بعد گوشت گوجه هایی که نگه داشته بودیم و به پیاز داغمون اضافه میکنیم و نمک و زرد چوبه و فلفل اضافه میکنیم و میذاریم آبش کامل تبخیر بشه. بعد آب جوش رو بهش اضافه میکنیم و دلمه هارو میچینیم. آب باید تا نصف دلمه ها باشه. روی حرارت میذاریم تا جوش بیاد.

    جوش که اومد حرارت رو کم میکنیم تا به آرومی دلمه ها بپزه. باید حواستون باشه که آب دلمه ها کامل خشک نشه. چون از اون به عنوان سس دلمه قراره استفاده بشه. وقتی که دلمه ها پخت و کمی سس ته قابلمه مون دلمه هارو تو ظرف مناسب سرو میکنیم و از سس ته قابلمه روشون یا کنارشون میریزیم. توی هر نوع دلمه اگه بتونید از مرزه کوهی استفاده کنید طعم غذاتون دوچندان میشه چون عطر خیلی خوبی داره و گوشت رو حسابی خوش طعم میکنه. توی انتخاب فلفل دلمه ای باید دقت کنید انتهای فلفل هارو نگاه کنید اگر سه تایی بود مناسب دلمه و پخت و پزهستن ولی اگر چهار تایی بودن برای دلمه مناسب نیستن و بعد از پختن کمی تلخ میشه.

    بیشتر این نوع فلفل ها مناسب خام خوردن و سالاد هستش. در کل فلفل نر برای دلمه بهتره. سعی کنید از گوجه فرنگی های درشت برای دلمه استفاده کنید و زیاد گوشت داخلشون رو خالی نکنید چون زود میپزه و لطیف هست و زود له میشه. استفاده از بادمجون دلمه ای بهتره چون گوشت بیشتری داره و تخم کمتر داره. بادمجون تخم دار کمی ته مزه تلخ داره. پوست بادمجون ها رو میتونید راه راه کنید که زیبایی بیشتری خواهد داشت.

    دستور آشپزی بلدی بنویسی؟؟ میخوای از دستور آشپزی نویسی، پول در بیاری؟؟

    ** اگر همین غذا یا هر غذای دیگه ایی رو خواستین سفارش بدین، روی لینک های زیر کلیک کنین **

    عالی

    به به

    👏👏👏

    چه رنگارنگ و دلچسپ

    😋😋😋

    فوق العاده بود من با این روش درس کردم بی نظیر شد ممنون

    سپاس

    ممنون از اموزشتون

    خواهش میکنم

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    خیلی ام عالی

    سپاس

    😋😋😋😋

    سپاس

    عالیه

  • عکس تبریک تولد دوست صمیمی
  • سپاس

    دلمه یکی از غذاهای پرطرفداره

    دقیقا.ممنون

    برای دریافت رایگان کتاب “غذاهای چربی سوز و غذاهای چربی ساز” در تلگرام، شماره موبایل خود را وارد نمایید.

    طرز تهیه دلمه بادمجان با مواد اولیه بادمجان دلمه ای، سیر، گوجه فرنگی، لپه، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی، سیر و پیاز، نمک و فلفل، سبزیجات معطری همچون مرزه، ترخون،نعناع و شوید، و با روش مرحله به مرحله تهیه دلمه و سس آن بسیار آسان می شود.

     دلمه بادمجان  غذایی است خیلی راحت تر و آسان تر از سایر دلمه ها مخصوصا دلمه برگ مو  درست می شود. استفاده از سس دلمه، در ایجاد طعمی بی نظیر برای دلمه بادمجان موثر و باعث خوشمزه تر شدن دلمه های بادمجان می شود. قبل از پخت بهتر است تلخی بادمجان ها را با نمک بگیرید.

    ۱ – بادمجان دلمه ای بزرگ : ۵ عدد

    ۲ – لپه : نصف پیمانه

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    ۳ – برنج : نصف پیمانه

    ۴ – گوشت چرخ کرده : ۱۰۰ گرم

    ۵ – گوجه فرنگی : ۳ عدد

    ۶ – سیر : ۳ حبه

    ۷ – پیاز : ۳ عدد

    ۸ – رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

    ۹ – سبزی معطر شامل : ترخون،مرزه، نعناع و شوید : ۲۰۰ گرم

     ۱ – بادمجان ها را پوست و سرشان را جدا کنید. سپس داخل آن ها را بدون آسیب زدن به دیواره داخلی بادمجان، خالی کرده و مقداری نمک بزنید و به مدت یک ساعت بگذارید تا تلخی بادمجان ها کشیده شود.

    ۲ – لپه ها را که از شب قبل خیسانده بودید، نیم پز کنید.

    ۳ – برنج را همراه مقداری نمک در قابلمه آب در حال جوش بریزید و بگذارید به مرحله آبکشی برسد، سپس برنج را آبکش کنید.

    ۴ – دو عدد پیاز و دو حبه سیر را ریز خرد کنید و و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

    ۵ – سپس گوشت چرخ شده را همراه فلفل و نمک به پیاز و سیر اضافه کنید و همه را تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

    ۶ – رب گوجه فرنگی را به مواد دلمه اضافه و همه مخلوط را با هم تفت دهید.

    ۷ – لپه هایی که نیم پز شده اند را به همراه سبزیجات ساطوری شده به مواد دلمه اضافه نمایید و مرتب هم بزنید.

    ۸ – وقتی سبزیجات رنگشان تغییر کرد، در ظرف را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا بخار کنند.

    ۹ – پس از اینکه مواد دلمه بخار گرفتند، برنج آبکش شده را به آن بیافزایید و مواد را مخلوط کنید.

    ۱۰ – پس از ترکیب همه ی مواد دلمه در ظرف را بردارید تا اضافات آب کشیده شود، سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد دلمه خنک شوند.

    ۱۱ – می توانید بادمجان های شکم خالی را با مقداری روغن تفت دهید تا سرخ شوند.

    ۱۲ – سپس داخل شکم بادمجان ها را با مواد دلمه که سرد شده اند، پر کنید.

    ۱۳ – تهیه سس دلمه

    • یک حبه سیر و یک پیاز را ریز خرد کرده و با مقداری روغن سرخ کنید.

    • گوجه ها را نگینی خرد کرده و به سیر و پیاز اضافه و همه را با هم تفت دهید.

    • ۲ لیوان آب گرم همراه کمی فلفل و نمک به گوجه ها اضافه کنید و حرارت را ملایم کرده تا سس کمی غلظت پیدا کند.

    ۱۴ – بادمجان های شکم پر را به آرامی درون قابلمه سس بچینید. با حرارت ملایم به مدت یک ساعت اجازه دهید تا پخته شوند.

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    در طرز تهیه دلمه بادمجان اگر از بادمجان تازه استفاده کنید، زمان پخت دلمه بادمجان به نصف کاهش می یاید. دقت کنید در زمان پخت دلمه ها زیاده از حد نپزند و خمیر نشوند و یا سس دلمه خشک نشود. از دلمه های بزرگ به جای بادمجان دلمه ای نیز می توانید استفاده کنید.

    منبع : آرگا

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a532f9143d66d0733f97d580a984767b” );document.getElementById(“beb851262a”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

    طرز تهیه دلمه بادمجان با مواد اولیه بادمجان دلمه ای، سیر، گوجه فرنگی، لپه، گوشت چرخ کرده، رب گوجه فرنگی، سیر و پیاز، نمک و فلفل، سبزیجات معطری همچون مرزه، ترخون،نعناع و شوید، و با روش مرحله به مرحله تهیه دلمه و سس آن بسیار آسان می شود.

     دلمه بادمجان  غذایی است خیلی راحت تر و آسان تر از سایر دلمه ها مخصوصا دلمه برگ مو  درست می شود. استفاده از سس دلمه، در ایجاد طعمی بی نظیر برای دلمه بادمجان موثر و باعث خوشمزه تر شدن دلمه های بادمجان می شود. قبل از پخت بهتر است تلخی بادمجان ها را با نمک بگیرید.

    ۱ – بادمجان دلمه ای بزرگ : ۵ عدد

    ۲ – لپه : نصف پیمانه

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    ۳ – برنج : نصف پیمانه

    ۴ – گوشت چرخ کرده : ۱۰۰ گرم

    ۵ – گوجه فرنگی : ۳ عدد

    ۶ – سیر : ۳ حبه

    ۷ – پیاز : ۳ عدد

    ۸ – رب گوجه فرنگی : ۲ قاشق غذاخوری

    ۹ – سبزی معطر شامل : ترخون،مرزه، نعناع و شوید : ۲۰۰ گرم

     ۱ – بادمجان ها را پوست و سرشان را جدا کنید. سپس داخل آن ها را بدون آسیب زدن به دیواره داخلی بادمجان، خالی کرده و مقداری نمک بزنید و به مدت یک ساعت بگذارید تا تلخی بادمجان ها کشیده شود.

    ۲ – لپه ها را که از شب قبل خیسانده بودید، نیم پز کنید.

    ۳ – برنج را همراه مقداری نمک در قابلمه آب در حال جوش بریزید و بگذارید به مرحله آبکشی برسد، سپس برنج را آبکش کنید.

    ۴ – دو عدد پیاز و دو حبه سیر را ریز خرد کنید و و در مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شوند.

    ۵ – سپس گوشت چرخ شده را همراه فلفل و نمک به پیاز و سیر اضافه کنید و همه را تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ بدهد.

    ۶ – رب گوجه فرنگی را به مواد دلمه اضافه و همه مخلوط را با هم تفت دهید.

    ۷ – لپه هایی که نیم پز شده اند را به همراه سبزیجات ساطوری شده به مواد دلمه اضافه نمایید و مرتب هم بزنید.

    ۸ – وقتی سبزیجات رنگشان تغییر کرد، در ظرف را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا بخار کنند.

    ۹ – پس از اینکه مواد دلمه بخار گرفتند، برنج آبکش شده را به آن بیافزایید و مواد را مخلوط کنید.

    ۱۰ – پس از ترکیب همه ی مواد دلمه در ظرف را بردارید تا اضافات آب کشیده شود، سپس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد دلمه خنک شوند.

    ۱۱ – می توانید بادمجان های شکم خالی را با مقداری روغن تفت دهید تا سرخ شوند.

    ۱۲ – سپس داخل شکم بادمجان ها را با مواد دلمه که سرد شده اند، پر کنید.

    ۱۳ – تهیه سس دلمه

    • یک حبه سیر و یک پیاز را ریز خرد کرده و با مقداری روغن سرخ کنید.

    • گوجه ها را نگینی خرد کرده و به سیر و پیاز اضافه و همه را با هم تفت دهید.

    • ۲ لیوان آب گرم همراه کمی فلفل و نمک به گوجه ها اضافه کنید و حرارت را ملایم کرده تا سس کمی غلظت پیدا کند.

    ۱۴ – بادمجان های شکم پر را به آرامی درون قابلمه سس بچینید. با حرارت ملایم به مدت یک ساعت اجازه دهید تا پخته شوند.

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    در طرز تهیه دلمه بادمجان اگر از بادمجان تازه استفاده کنید، زمان پخت دلمه بادمجان به نصف کاهش می یاید. دقت کنید در زمان پخت دلمه ها زیاده از حد نپزند و خمیر نشوند و یا سس دلمه خشک نشود. از دلمه های بزرگ به جای بادمجان دلمه ای نیز می توانید استفاده کنید.

    منبع : آرگا

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a532f9143d66d0733f97d580a984767b” );document.getElementById(“beb851262a”).setAttribute( “id”, “comment” );

    نام

    ایمیل

    وب‌ سایت

    ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


    امتیاز کاربران

    دلمه بادمجان یکی از آسانترین در عین حال خوشمزه ترین انواع دلمه میباشد که به آسانی قابل تهیه و زمان پخت کوتاهی دارد .

    طرز تهیه دلمه بادمجان : گوشت چرخ کرده را با با پياز سرخ می کنیم تا حدی که آب گوشت کشیده شود ، بعد یک لیوان آب و کمی نمک و فلفل و یک لیوان آب گوجه فرنگی و نصف قاشق رب گوجه فرنگی را داخل گوشت ریخته و حرارت را ملایم میکنیم تا آب گوشت کشیده شود ، سبزی را بدقت تمیز و ریز خرد می کنیم و با یکی دو قاشق روغن کمی سرخ میکنیم ، سپس گوشت را از روی آتش برمیداریم و با سبزی مخلوط می کنیم بعد برنج را با دو لیوان آب و کمی نمک یکی دو جوش میدهید تا کمی نرم شود ، سپس در آبکشی میریزیم و با مایه گوشت و سبزی مخلوط می نمائیم . ممکن است داخل این مایه دوتا سه عدد تخم مرغ سفت نیز رنده کرد و مایه را آماده و کنار میگذاریم آنگاه پوست بادمجان ها را می کنیم و سر بادمجان را بشكل دایره کوچک عمیق برمیداریم بعد داخل بادنجان را دیواره و ته خالی می کنیم بطوریکه بادمجان سوراخ نشود و به قطر دو سانتیمتر باقی بماند . سپس داخل و اطراف بادمجان را کمی نمک میزنیم و با مایه دلمه پر میکنیم و در بادمجان ها را می گذاریم و کمی فشار می دهیم تا نیافتد بعد روغن را در ظرفی میریزیم و اطراف بادنجانها را در روغن سرخ میکنیم سپس بادنجانها را در ظرف مناسبی در یک ردیف می چینیم و نصف قاشق رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب گوشت یا آب ساده حل میکنیم و داخل ظرف بادمجان میریزیم و یا در صورت مصرف آب گوجه فرنگی آنرا اضافه میکنیم و کمی نمک و فلفل و یکی دو قاشق آب لیمو و در صورت تمایل یک قاشق شکر در ظرف دلمه میریزیم و ظرف را روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا آهسته بجوشد تا دلمه بپزد اما له نشود و در صورتی که با این مقدار آب دلمه پخته نشد ممکن است کمی آب اضافه کنیم ، وقتی دلمه ها آماده شدند ( باید آب آن کاملا تبخیر شده باشد ) آنها را در ظرف می چینیم و ممکن است یک پیمانه سس گوجه فرنگی که با سه چهار قاشق خامه مخلوط شده باشد روی دلمه بادمجان ها بدهیم و بقیه را در سس خوری بریزیم و با دلمه ها سرو گردد.

    طرز ترکیب سبزی دلمه بادمجان (قابل استفاده برای اکثر دلمه ها) : تره ، جعفری ،نعناع ، ترخان ، پیازچه

    DOLMEH BADEMJAN RECIPE

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    نام (اجباری)

    آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

    مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

    کلیه مطالب متعلق به وب سایت خانه برگر میباشد


    امتیاز کاربران

    دلمه بادمجان یکی از آسانترین در عین حال خوشمزه ترین انواع دلمه میباشد که به آسانی قابل تهیه و زمان پخت کوتاهی دارد .

    طرز تهیه دلمه بادمجان : گوشت چرخ کرده را با با پياز سرخ می کنیم تا حدی که آب گوشت کشیده شود ، بعد یک لیوان آب و کمی نمک و فلفل و یک لیوان آب گوجه فرنگی و نصف قاشق رب گوجه فرنگی را داخل گوشت ریخته و حرارت را ملایم میکنیم تا آب گوشت کشیده شود ، سبزی را بدقت تمیز و ریز خرد می کنیم و با یکی دو قاشق روغن کمی سرخ میکنیم ، سپس گوشت را از روی آتش برمیداریم و با سبزی مخلوط می کنیم بعد برنج را با دو لیوان آب و کمی نمک یکی دو جوش میدهید تا کمی نرم شود ، سپس در آبکشی میریزیم و با مایه گوشت و سبزی مخلوط می نمائیم . ممکن است داخل این مایه دوتا سه عدد تخم مرغ سفت نیز رنده کرد و مایه را آماده و کنار میگذاریم آنگاه پوست بادمجان ها را می کنیم و سر بادمجان را بشكل دایره کوچک عمیق برمیداریم بعد داخل بادنجان را دیواره و ته خالی می کنیم بطوریکه بادمجان سوراخ نشود و به قطر دو سانتیمتر باقی بماند . سپس داخل و اطراف بادمجان را کمی نمک میزنیم و با مایه دلمه پر میکنیم و در بادمجان ها را می گذاریم و کمی فشار می دهیم تا نیافتد بعد روغن را در ظرفی میریزیم و اطراف بادنجانها را در روغن سرخ میکنیم سپس بادنجانها را در ظرف مناسبی در یک ردیف می چینیم و نصف قاشق رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب گوشت یا آب ساده حل میکنیم و داخل ظرف بادمجان میریزیم و یا در صورت مصرف آب گوجه فرنگی آنرا اضافه میکنیم و کمی نمک و فلفل و یکی دو قاشق آب لیمو و در صورت تمایل یک قاشق شکر در ظرف دلمه میریزیم و ظرف را روی حرارت ملایم قرار میدهیم تا آهسته بجوشد تا دلمه بپزد اما له نشود و در صورتی که با این مقدار آب دلمه پخته نشد ممکن است کمی آب اضافه کنیم ، وقتی دلمه ها آماده شدند ( باید آب آن کاملا تبخیر شده باشد ) آنها را در ظرف می چینیم و ممکن است یک پیمانه سس گوجه فرنگی که با سه چهار قاشق خامه مخلوط شده باشد روی دلمه بادمجان ها بدهیم و بقیه را در سس خوری بریزیم و با دلمه ها سرو گردد.

    طرز ترکیب سبزی دلمه بادمجان (قابل استفاده برای اکثر دلمه ها) : تره ، جعفری ،نعناع ، ترخان ، پیازچه

    DOLMEH BADEMJAN RECIPE

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    نام (اجباری)

    آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

    مرا برای دیدگاه‌های بعدی به یاد بسپار

    کلیه مطالب متعلق به وب سایت خانه برگر میباشد

    برای تهیه دلمه ابتدا مواد میانی را آماده می‌کنیم: برنج را با مقداری نمک داخل آبی که به‌جوش‌آمده ریخته و حدود ۱۰دقیقه زمان دهید تا کمی نرم شود، سپس آن را آبکش کنید. لپه را نیز کامل بپزید. پیازها را خردکرده و در ظرفی جداگانه داخل روغن با کمی زردچوبه تفت دهید. سپس گوشت را اضافه‌کرده، کمی که تفت خورد، رب، نمک و فلفل را اضافه کنید و بعد از یکی، دو دقیقه از روی حرارت بردارید. مایه گوشت را به برنج و لپه اضافه‌کرده و با سبزی‌ها کاملا مخلوط کنید. اکنون مواد میانی آماده است.

    حالا سر بادمجان‌ها، فلفل‌ها و گوجه‌ها را با چاقو بریده، سپس با دقت داخل آن‌ها را خالی کنید. سرشان را نیز به‌عنوان درپوش نگه‌دارید.

    داخل بادمجان‌ها، فلفل‌ها و گوجه‌ها را به‌طوری‌که حدود یک بندانگشت از سرشان خالی بماند، با مواد میانی پر کنید.

    ▪ طرز تهیه سس دلمه بادمجان

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    ۴ قاشق رب گوجه را در مقداری روغن تفت‌داده و به آن نمک، فلفل و آب‌ لیمو را اضافه‌کرده، سپس ۲لیوان آب را اضافه کنید. اکنون سس آماده است. گوجه‌ها، بادمجان‌ها و فلفل‌ها را با دقت داخل سس بچینید و اجازه دهید روی حرارت کم بپزد تا جا بیفتد.

    ▪ مواد لازم برای دلمه بادمجان

    بادمجان دلمه: ۳عدد

    فلفل دلمه: ۳عدد

    گوجه سفت: ۴عدد

    مواد میانی:

    برنج: ۱پیمانه

    لپه: ۴قاشق غذاخوری

    سبزی دلمه: ۱کاسه سوپ‌خوری

    پیاز: ۱عدد

    گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰گرم

    رب گوجه: ۲قاشق غذاخوری

    آب‌لیمو: کمی

    نمک و فلفل: به مقدار لازم

    سس دلمه:

    رب گوجه: ۴قاشق غذاخوری

    آب‌لیمو: ۲قاشق غذاخوری

    روغن: ۲قاشق غذاخوری

    آب جوش: ۲لیوان

    نمک و فلفل: به میزان لازم

    © طراحی تک فارس | حریم خصوصی | نقشه سایت

    برای تهیه دلمه ابتدا مواد میانی را آماده می‌کنیم: برنج را با مقداری نمک داخل آبی که به‌جوش‌آمده ریخته و حدود ۱۰دقیقه زمان دهید تا کمی نرم شود، سپس آن را آبکش کنید. لپه را نیز کامل بپزید. پیازها را خردکرده و در ظرفی جداگانه داخل روغن با کمی زردچوبه تفت دهید. سپس گوشت را اضافه‌کرده، کمی که تفت خورد، رب، نمک و فلفل را اضافه کنید و بعد از یکی، دو دقیقه از روی حرارت بردارید. مایه گوشت را به برنج و لپه اضافه‌کرده و با سبزی‌ها کاملا مخلوط کنید. اکنون مواد میانی آماده است.

    حالا سر بادمجان‌ها، فلفل‌ها و گوجه‌ها را با چاقو بریده، سپس با دقت داخل آن‌ها را خالی کنید. سرشان را نیز به‌عنوان درپوش نگه‌دارید.

    داخل بادمجان‌ها، فلفل‌ها و گوجه‌ها را به‌طوری‌که حدود یک بندانگشت از سرشان خالی بماند، با مواد میانی پر کنید.

    ▪ طرز تهیه سس دلمه بادمجان

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان

    ۴ قاشق رب گوجه را در مقداری روغن تفت‌داده و به آن نمک، فلفل و آب‌ لیمو را اضافه‌کرده، سپس ۲لیوان آب را اضافه کنید. اکنون سس آماده است. گوجه‌ها، بادمجان‌ها و فلفل‌ها را با دقت داخل سس بچینید و اجازه دهید روی حرارت کم بپزد تا جا بیفتد.

    ▪ مواد لازم برای دلمه بادمجان

    بادمجان دلمه: ۳عدد

    فلفل دلمه: ۳عدد

    گوجه سفت: ۴عدد

    مواد میانی:

    برنج: ۱پیمانه

    لپه: ۴قاشق غذاخوری

    سبزی دلمه: ۱کاسه سوپ‌خوری

    پیاز: ۱عدد

    گوشت چرخ‌کرده: ۲۰۰گرم

    رب گوجه: ۲قاشق غذاخوری

    آب‌لیمو: کمی

    نمک و فلفل: به مقدار لازم

    سس دلمه:

    رب گوجه: ۴قاشق غذاخوری

    آب‌لیمو: ۲قاشق غذاخوری

    روغن: ۲قاشق غذاخوری

    آب جوش: ۲لیوان

    نمک و فلفل: به میزان لازم

    © طراحی تک فارس | حریم خصوصی | نقشه سایت

    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان
    طرز تهیه سس دلمه فلفل و بادمجان
    0

    دوره مقدماتی php

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *