طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر

دوره مقدماتی php
طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر
طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر

پاناکوتا شکلاتی یک نوع دسر ایتالیایی پر طرفدار است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن ژلاتین ، خام و شکلات هستند. دسر پاناکوتا از دسرهای انعطاف پذیر است و با طعم های مختلفی تهیه می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر پاناکوتا شکلاتی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی در ادامه با همدوره همراه باشید.

ابتدا نصف شیر را در یک کاسه می ریزیم و پودر ژلاتین را به آن اضافه می کنیم. کاسه را روی حرارت بسیار ملایم ( روی بخار آب ) قرار می دهیم و آنقدر شیر را هم می زنیم تا ژلاتین کاملا در شیر حل شود. در مرحله بعد خامه را داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم.

شیر باقیمانده را به خامه اضافه می کنیم. ( بهتر است شیر را کم کم اضافه کنیم و حین اضافه کردن خوب شیر و خامه را با همزن مخلوط کنیم ) آنقدر شیر و خامه را هم می زنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند سپس شکر را اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن شکر قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و مواد را هم می زنیم تا شکر کاملا در شیر و خامه حل شود. دقت داشته باشید نیازی به جوش آمدن مخلوط شیر و خامه نیست و زمانی که داغ شد آن را از روی حرارت بر می داریم.

طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر

دوره مقدماتی php

پس از برداشتن قابلمه از روی حرارت شکلات تخته ای را داخل مخلوط شیر و خامه رنده می کنیم و مقداری کمی اسانس وانیل را به همراه پودر کاکائو و مخلوط شیر و ژلاتین به مواد اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در پایان پس از اینکه مواد را خوب مخلوط کردیم مواد دسر را در قالب یا قالب های مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. حداقل حدود ۴ ساعت نیاز است تا دسر پاناکوتا شکلاتی در یخچال بماند سپس با خامه تزیین و سرو کنید.

برای اینکه پاناکوتای شکلاتی شما رنگ تیره تری داشته باشد بهتر است مقدار شکلات یا پودر کاکائوی بیشتر به مواد اضافه کنید. البته توجه داشته باشید اگر خیلی بیش از حد از پودر کاکائو یا شکلات تلخ استفاده کنید روی طعم دسر شما تاثیر خواهد گذاشت.

سلام بدون ژلانین پاناکوتا درست نمیشه چون اینجا ژلاتین حلال پیدا نمیشه

سلام و عرض ادب ژلاتین حالت ژله ای به پاناکوتا میدهد ، می تونید استفاده نکنید. با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی

دسر پاناکوتا شکلاتی از انواع دسر های خوشمزه و خوش طعم است این دسر برای افرادی که تمایل زیادی به خوردن شکلات دارند مناسب است, در ادامه این مطلب طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

پاناکوتا از انواع دسر های محبوب و و پرطرفدار است و شما می توانید این دسر خوشمزه را در انواع طعم های وانیلی و اناری و  زعفرانی و قهوه و شکلاتی و … در منزل تهیه کنید. طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی در منزل به راحتی امکان پذیر است و این دسر خوشمزه و متفاوت را می توانید با کمک شیر و خامه صبحانه و پودر ژلاتین و وانیل و شکر و شکلات تلخ تهیه کنید.

پاناکوتا شکلاتی و پودینگ شکلاتی و تیرامیسو شکلاتی از انواع دسر های شکلاتی هستند که طعمی متفاوت و بی نظیر دارند و شما می توانید با تهیه هر کدام از این دسر ها مهمان هایتان را سورپرایز کنید.

برای درست کردن دسر پاناکوتا شکلاتی ابتدا نصف پیمانه شیر را درون ظرف مناسبی بریزید سپس پودر ژلاتین را روی شیر بریزید.

طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر

 بعد از ۵ دقیقه مخلوط شیر و پودر ژلاتین را روی بخار کتری قرار دهید تا پودر ژلاتین به خوبی در شیر حل شود.

۲ پیمانه شیر باقی مانده را با خامه و شکر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید تا شکر به خوبی در شیر حل شود (توجه داشته باشید اگر از خامه فرم گرفته شده در طرز تهیه پاناکوتا استفاده می کنید باید شکر را از مواد لازم برای تهیه این دسر حذف کنید). بعد از حل شدن شکر در شیر شکلات تلخ رنده شده را به مواد دسر پاناکوتا اضافه کنید و مواد را از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا شکلات آب شود و مخلوط مواد قهوه ای رنگ شود.

سپس وانیل و پودر ژلاتین حل شده را به مواد دسر اضافه کنید و همه مواد را به خوبی هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

در این مرحله پاناکوتا شکلاتی آماده است شما می توانید این دسر خوشمزه را در فنجان یا جام بریزید و همچنین می توانید دسر پاناکوتا را در قالب بریزید, بعد از اینکه پاناکوتا را در ظرف مورد نظر خود ریختید ظرف را درون یخچال قرار دهید تا دسر به خوبی بسته شود.

پاناکوتا شکلاتی را می توانید به عنوان میان وعده و یا دسر به همراه سس شکلاتی و سس یا پوره میوه میل کنید. طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی را در این مطلب مشاهده کردید شما می توانید این دسر خوشمزه و متفاوت را برای مهمانی های مختلف خود تهیه کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟


گیوه گلدوزی شیک و جذاب برای خوش پوش بودن در نوروز 98


با بهترین بهترین مراکز خرید استانبول آشنا شوید



قالی شویی ارزان و باکیفیت برای عید نوروز



15 حقیقت شوکه کننده در مورد دبی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

ویدیوهای بیشتر در سایت www.shokobox.ir

تلگرام telegram.me/shokobox

اینستاگرام instagram.com/shokobox.ir

تلفن 02126769508 – 02126769182

طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر

برای ارسال نظر لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

صفحه نخست » ? آموزش آشپزی آسان » نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه پاناکوتای شکلاتی

 

امروز میخوایم روش تهیه دسر پاناکوتای شکلاتی رو برای شما عزیزان آموزش بدیم که یکی از خوشمزه ترین دسرها برای مهمانی ها و جشن هاست. پاناکوتا به تازگی در ایران بسیار پرطرفدار شده است.

مواد اولیه :
شیر 3پیمانه
خامه صبحانه 1پیمانه
پودر ژلاتین 4 قاشق غذاخوری
وانیل 1قاشق مربا خوری
شکر 3الی 4قاشق غذاخوری
پودر کاکائو به میزان دلخواه

طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر

 

 

طرز تهیه :
اول پودر ژلاتین رو تو نصف پیمانه از شیر ریخته داخل مایکروفر میگذاریم تا حل بشه کاملا.
بقیه شیر و خامه و شکر رو مخلوط کرده میذاریم رو گاز با شعله کم در حدی که شکر حل بشه و خامه کاملا با شیر ترکیب بشه. شیر نباید بجوشه.

بعد از رو گاز برمیداریم و بقیه مخلوط شیر و ژلاتین را بهش اضافه میکنیم و وانیل و پودر کاکائو و خوب هم میزنیم و تو قالب مورد نظرمون میریزیم و چند ساعت تو یخچال میمونه تا ببنده.
نوش جان

 

 

طرز تهیه پاناکوتا شکلات و قهوه

روش استفاده از پودر و ورق ژلاتین

نکاتی در مورد تهیه دسرها

جدا کردن دسرها از انواع قالب

 

 

 منبع : sooran.com

 

ارسال این مطلب برای دوستانتان (دکمه رو لمس کنید)

نام(لازم)

 

       آموزش تصویری روش تهیه دسر پاناکوتا سورپرایز   دسر پاناکوتا سورپرایز مناسب برای ولنتاین و جشن سالگرد ازدواج است. درست کردن آن کمی دقت و وقت نیاز دارد. با هر رنگ ژله ای …

دسر ماگنولیا (Magnolia Dessert) از دسرهای مجلسی خوشمزه است که می تونید به صورت تک نفره تهیه و سرو کنید. این دسر را با طعم های مختلف درست می کنن مثلا لیمویی ، پرتقالی ، موزی و …

  در این پست مجموعه ای زیبا از عکس مدل تزیین ژله مجلسی را مشاهده می کنید. تصاویری شامل انواع ژله : ژله تزریقی – ژله خرده شیشه – ژله لایه ای و …   …

مجموعه تصاویری از طراحی های خلاقانه و ایده های جالب برای تزیین ژله       برای تهیه این نوع ژله ابتدا در قالبهای قلبی شکل مقداری پودر ژله آماده شده(مخلوط با آب)بریزید یا ژله …

طرز تهیه دسر کازان دیبی  Kazandibi کازان دیبی ( Kazandibi ) در لغت به معنای ته دیگ بوده و از دسرهای معروف ترکیه و مشابه کرم کارامل  می باشد. این دسر برای ماه رمضان هم مناسب …

وقتی می توان با کمی حوصله و صرف وقت و هزینه ای کم شیرینی عید خوشمزه و زیبا درست کرد، چرا باید هزینه های گزاف بابت خرید شیرینی داد؟ ضمنا هر زمان که اراده کنید …

   طرز تهیه دسر فروماژ شکلاتی فروماژ شکلاتی دسری مجلسی و خوشمزه و مورد علاقه دوستداران شکلات و کاکائو است. این دسر خوش طعم را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.   مواد …

آموزش تصویری روش پخت کمپوت سیب در مابکروویو   سیب میوه‌ی پرخاصیتی است که علاوه بر این که یک میان وعده‌ی ایده آل محسوب می‌شود ، سرشار از مواد مغذی ضروری برای بهبود عملکرد بدن است. …

دسر سوهان بستنی خیلی خیلی خوشمزس و اگه در قالب مناسب تهیه و تزیین بشه یک دسر شیک و مجلسیه که مهمونهاتون عاشقش میشن.     دسر سوهان بستنی با لایه ای از پاناکوتای وانیلی  …

طرز تهیه نان همبرگر خانگی ترکیه ای ( بدون روغن ) نان همبرگر بدون روغن که دستور پخت اون در ادامه تقدیمتون میشه بافتی بسیار ترد داره و خوشرنگ و خوش طعمه. این دستور تست شده …

طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر
طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی برای دو نفر
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *