طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

دوره مقدماتی php
طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی
طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

خورش بامیه یکی از انواع خورش های خوشمزه و معروف ایرانی است. اصالت این خورش متعلق به جنوب کشور است ولی به خاطر طعم فوق العاده اش تقریبا در تمام کشور طبخ می شود. یکی از دلایل فراگیر شدن خورش بامیه خواص بی نظیر بامیه است.

بامیه خواص بسیار زیادی برای بدن دارد که با تهیه غذاهایی که با بامیه طبخ می شوند می توانید از این خواص بهره ببرید. از مهم ترین خواص بامیه می توان به سم زدایی و پاکسازی کبد ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، جلوگیری از پوکی استخوان ، سلامت پوست و مو اشاره کرد.

جالب است بدانید معروف ترین غذایی که با بامیه تهیه می شود همین خورشت بامیه است. خورش بامیه یک دستور پخت عربی هم دارد که در آن حاوی ادویه های تند مانند انواع فلفل هاست ولی دستور خورش بامیه جنوبی به صورتی است که تقریبا برای تمام ذائقه ها مناسب است.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر خورشت بامیه تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقداری کمتر یا بیشتری خورش تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی خورش بامیه با پارسی دی همراه باشید.

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

دوره مقدماتی php

ابتدا سیر ها و پیازها را پس از اینکه پوست گرفتیم به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ( در صورت تمایل می توانید سیرها را رنده کنید ) ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم.

پس از اینکه روغن داغ شد مخلوط سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. پس از اینکه سیر و پیاز را کمی تفت دادیم مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و مجددا مخلوط سیر و پیاز را تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند و با زردچوبه یکدست شوند.

در همین حین گوشت خورشتی را با دقت می شوییم و پس از خرد کردن به صورت قیمه ای به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم. تفت دادن گوشت خورشتی را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود.

در ادامه گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و به همراه رب گوجه فرنگی به خورش اضافه می کنیم. تفت دادن مواد را ادامه می دهیم تا مواد یکدست شوند و رب گوجه فرنگی هم کمی سرخ شود سپس چند لیوان آب جوش به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن آب جوش درب قابلمه را می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا گوشت به آرامی بپزد و شیره گوشت خارج شود. در حین پختن گوشت باید بامیه ها را آماده کنیم. به همین منظور دم بامیه ها را با دقت جدا می کنیم.

باید با دقت این کار را انجام دهیم به صورتی که به بافت بامیه ها آسیب نرسد. زیرا اگر بافت بامیه ها باز شود در پایان پخت روی ظاهر خورش تاثیر می گذارد. پس از اینکه بامیه ها را تمیز کردیم یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

اجازه می دهیم روغن داغ شود سپس بامیه ها را داخل روغن تفت می دهیم تا کمی رنگشان تغییر کند. اگر بیش از حد بامیه ها را سرخ کنیم بیشتر خواص بی نظیرشان را از دست می دهند. پس از اینکه گوشت خورشت به طور کامل پخت بامیه ها را به خورش اضافه می کنیم.

در همین مرحله آبلیمو را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه نیز به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه بامیه ها پختند خورش آماده است ولی اگر آب خورش زیاد بود کمی صبر کنید تا خورش غلیظ تر شود سپس آنرا به همراه برنج سرو کنید.

خوشمزه ترین نوع خورش بامیه با گوشت گوسفندی تهیه می شود، اما اگر شما منع مصرف گوشت قرمز دارید یا کلا دوست ندارید گوشت قرمز مصرف کنید می توانید به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده کنید. خورش بامیه با مرغ به دلیل اینکه مرغ سریعتر می پزد زودتر آماده می شود.

در صورتی که تمایل دارید به خورش بامیه خود لپه اضافه کنید کافیست لپه را در نیمه پخت خورش به آن اضافه کنید. ( برای ۴ نفر تقریبا ۱۵۰ گرم لپه نیاز است ) خورش بامیه اصلی بدون لپه پخته می شود اما جالب است بدانید که لپه باعث می شود خورش بامیه خوشرنگ تر و زیباتر شود.

خورشت بامیه یکی از خورش های معروف و پرطرفدار جنوبی می باشد که هم اکنون در تمام ایران این خورشت خوشمزه و پرخاصیت پخته می شود. همان طور که می دانید بامیه خواص بسیار زیادی دارد و در درمان پوکی استخوان ،یبوست ، کم خونی و دیابت مفید می باشد. البته افراد زیادی خورشت بامیه را به علت لزج بودن آن دوست ندارد و ما برای این دسته از فراد در ابتدای پخت راه حلی قرار دادیم که لزج بودن بامیه را تا حد زیادی از بین می رود.

همچنین اگر می خواهید خورشت بامیه مجلسی و شیکی داشته باشید می توانید موقع سرو آن را با سیب زمینی سرخ کرده تزیین کنید. در این پست آموزش آشپزی بارونک دستور پخت و طرز تهیه خورش بامیه به همراه مواد لازم برای 4 نفر آماده کرده ایم که شما می توانید با این آموزش آشپزی ، خورشت بامیه خوشمزه و مجلسی درست کنید.

1. برای تهیه خورش بامیه ، ابتدا برای اینکه لیزی بامیه ها از بین برود چوب ته بامیه را فقط کمی کوتاه می کنیم و بعد آن ها را داخل ظرف آب سرد می ریزیم و کمی نمک هم بهشون می زنیم و به مدت دو ساعت صبر می کنیم تا توی آب نمک بمانند. سپس بامیه را می شوریم و کنار می گذاریم. (مراقب باشید اگر انتهای بامیه ها را بیشتر ببرید باز می شود و خورشت بامیه شما لزج می شود)

2. حالا پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم وقتی که پیازها طلایی شدند گوشت را که از قبل به صورت قورمه ای همانند خورشت قیمه خرد کرده ایم به قابلمه پیاز اضافه می کنیم و بعد از تفت دادن مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و آب هم به اندازه ای می ریزیم که بعد از پخت حدود یک لیوان آب برای پختن بامیه ها داشته باشیم. (من سه لیوان ریختم)

3. در این مرحله داخل تابه ای که برای پخت خورشت در نظر گرفته ایم کمی روغن می ریزیم و اگه طعم سیر را دوست دارید یکی دو حبه سیر را له کنید و به تابه اضافه کنید و با روغن تفت دهید. سپس بامیه ها را که از قبل شسته و آماده کرده ایم به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ بامیه ها عوض شود.

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

4. سپس مقداری رب گوجه فرنگی و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و گوشت پخته شده را با آبی که دارد به مواد داخل تابه اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم و به مدت تقریبا 20 دقیقه صبر می کنیم تا خورش بامیه خوب بپزد و جا بیفتد. توجه کنید برای جا افتادن خورشت بامیه بهتر است اجازه بدهید روی حرارت ملایم ملایم و به آرامی بپزد و جا بیفتد همچنین نباید این خورشت را زیاد هم بزنید چرا که بامیه بسیار حساس هستند و هم زدن زیادی ممکن است باعت لیز شدن خورشت شود.

5. پس از اینکه خورشت بامیه پخت و حرارت زیر تابه را خاموش کردید مقدار خیلی کم آبلیمو و زعفران به خورش بامیه اضافه کنید تا خوشمزه تر و خوش طعم تر شود. همچنین می توانید دو عدد سیب زمینی رو با کمی زردچوبه به صورت طلایی سرخ کنید و موقع سرو برای تزیین و زیباتر شدن خورشت بامیه استفاده کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وبسایت

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به بارونک می باشد



بامیه سیب زمینی از انواع غذا ها و میان وعده های متفاوت و دوست داشتنی است که شما می توانید این غذای خاص و سورپرایز را در منزل تهیه کنید, در این آموزش، طرز تهیه بامیه سیب زمینی را ملاحظه می فرمایید.

بامیه سیب زمینی ظاهری شبیه به شیرینی بامیه دارد و در طرز تهیه بامیه سیب زمینی می توانید با توجه به ذائقه خود از شکر و یا نمک استفاده کنید. بامیه سیب زمینی را می توانید در کنار انواع غذا ها و شربت ها میل کنید و همچنین این غذای خوشمزه می تواند در ماه مبارک رمضان زینت بخش سفره های شما عزیزان باشد.

سیب زمینی از انواع مواد غذایی است که با آن می توانید غذا های خوشمزه و لذیذی را نظیر سیب زمینی شکم پر و بامیه سیب زمینی و سیب زمینی سرخ کرده فست فودی و … را بپزید و از طعم بی نظیر هر یک از غذاها نهایت لذت را ببرید.

ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید و سپس بعد از پخته شدن سیب زمینی ها پوست آن ها را بگیرید و سیب زمینی ها را به صورت داغ رنده کنید.

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

در مرحله بعدی روش درست کردن بامیه سیب زمینی تابه مناسبی را بر روی شعله گاز قرار دهید سپس آب را در درون تابه بریزید و کره و شکر را نیز به آب اضافه کنید.

بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید زعفران دم کشیده را برای خوشرنگ شدن بامیه سیب زمینی به مخلوط آب و کره اضافه کنید.

سپس همه آرد را در درون تابه بریزید و هم بزنید تا کره و آب جذب آرد شوند و خمیر در یک طرف تابه جمع شود.

سپس خمیر را به مدت 5 دقیقه در درون تابه تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود.

بعد از مدت زمان ذکر شده تابه را از روی حرارت بردارید و تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به خمیر اضافه کنید و با کمک همزن مخلوط آرد و تخم مرغ ها را هم بزنید توجه داشته باشید که بعد از اضافه کردن هر کدام از تخم مرغ ها باید مخلوط خمیر بامیه و تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ ها به خوبی خورد خمیر بروند.

سپس بیکینگ پودر و شکر را به خمیر بامیه اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بامیه سیب زمینی سیب زمینی ها رنده شده را به خمیر بامیه اضافه کنید و دوباره مخلوط مایه بامیه را هم بزنید تا یکدست شود توجه داشته باشید که مایه بامیه نباید شل باشد.

در مرحله آخر دستور پخت بامیه سیب زمینی مایه بامیه را در درون قیف ماسوره داری بریزید.

 در درون تابه ای مناسب مقدار زیادی روغن بریزید و تابه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود و سپس مایه بامیه سیب زمینی را از درون قیف با فشار بیرون آورید و با کمک قیچی چرب شده به اندازه دلخواه از مایه بامیه سیب زمینی ببرید تا در درون روغن سرخ شود.

بعد از اینکه بامیه ها به رنگ دلخواهتان رسیدند آن ها را از درون روغن خارج کنید و در درون صافی مناسبی قرار دهید تا روغن اضافی از بامیه ها خارج شود.

 

در طرز تهیه بامیه سیب زمینی اگر ترجیح می دهید بامیه ها طعم ملسی داشته باشند می توانید 1 قاشق غذا خوری شکر و 1 قاشق چای خوری نمک به مایه بامیه سیب زمینی اضافه کنید. بعد از آماده شدن بامیه های خوشمزه آن ها را برای سرو درون ظرف مناسبی بچینید و با کمک انواع سبزیجات نظیر گوجه و تربچه و خیار و … سس بامیه ها را به زیبایی تزیین کنید.

منبع : آرگا



چگونه اندام های کوچک مانده بدن را بزرگ کنیم؟



چگونه چین و چروک پوست را از بین ببریم ؟



چگونه اشتهای کودکان را افزایش دهیم؟



ایده های جذاب برای طراحی ناخن در نوروز 98


دتاکس واتر چیست؟ چگونه دتاکس واترهای مفید درست کنیم؟



معرفی انواع غذاهای رژیمی برای کاهش وزن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.



70 تا از بهترین سفره های هفت سین برای سال 98



تزیین ظروف هفت سین با ایده های بکر و زیبا



55 ایده جذاب برای هفت سین سال 98



چه غذایی به ماهی قرمز بدهیم؟



سفره هفت سین های نمدی دوست داشتنی



ایده های جذاب هفت سین سال خوک

خورش بامیه

مواد لازم:

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

نیم كیلو

گوشت ماهیچه یا ران گوسفند

نیم كیلو

بامیه

2 قاشق سوپخوری

پیاز سرخ شده

یك قاشق سوپخوری

رب گوجه فرنگی

3عدد

سیب زمینی متوسط

یك دوم استكان

آبلیمو

به قدر لازم

نمك و فلفل

طرز تهیه:

گوشت را چند تكه كرده و می شوییم و با یك قاشق غذاخوری روغن تفت می دهیم تا گوشت به روغن بیافتد. 3 لیوان آب و پیاز سرخ شده را به گوشت اضافه می كنیم و می گذاریم با شعله ملایم بپزد.

بامیه ها را شسته و ته ساقه( انتهای) آن را كمی می بریم تا در موقع پختن لیز و له نشود. سپس آنها را با یك قاشق سوپخوری روغن كمی سرخ می كنیم و رب گوجه فرنگی را با آن تفت می دهیم. آبلیمو، نمك و فلفل را به گوشت اضافه می كنیم. در صورتی كه گوشت كم آب شده باشد، می توان، مقداری آب داغ به آن اضافه كرد. سیب زمینی را پس از پوست گرفتن، به قطر یك تا یك و نیم سانتیمتر ورقه كرده و سرخ می كنیم. بعد از آماده شدن خورش، آن را در ظرف كشیده و سیب زمینی را به دورش می چینیم . این خورش باید كم آب باشد.

خورش بامیه با تمرهندی

مواد لازم:

نیم كیلو

گوشت گوسفندی بی استخوان

نیم كیلو

بامیه

2 قاشق غذا خوری

پیاز سرخ كرده

 یك دوم بسته

تمرهندی

3 عدد

سیب زمینی متوسط

به قدر كافی

نمك و فلفل

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

طرز تهیه:

طرز پخت این خورش هم مانند خورش بامیه قبلی می باشد. با این تفاوت كه برای این خورش از شیره تمرهندی استفاده می كنیم. البته تمرهندی را به اندازه ای كه با ذائقه سازگار باشد، استفاده می كنیم.

نكات تغذیه ای:

بامیه سرشار اسید فولیك، ویتامین هایA وC است. همچنین منبع خوبی از ویتامین های گروهB ، منیزیوم ، پتاسیم و فیبر غذایی می باشد.

اسید فولیك باعث كاهش هموسیستئین خون می شود كه این ماده رگهای خونی را مسدود می كند. ویتامینC نیز یكی از آنتی اكسیدان های مهم می باشد. در مجموع به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبرهای محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.

مواد لازم و آموزش طرز تهیه لوپیا پلو مجلسی با گوشت در منزل لوبیا پلو یکی از غذاهای رایج در ایران می باشد که برخی آن را بسیار دوست دارد و حداقل در هفته یکبار آن را میل می کنند و حتی گاهی آن را برای مهمانی هایشان نیز سرو می کنند در کنار این [… ادامه متن

مواد لازم و آموزش طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده خوراک لوبیا سبز یکی از غذاهایی است که در کشور ما زیاد درست می شود شاید برخی آن را به شکل های مختلفی آماده کنند اما بطور کلی غذایی به نام خوراک را افرادی زیادی تا بحال صرف کرده اند و حتی… ادامه متن

طرز تهیه خورشت قورمه سبزی مجلسی قورمه سبزی یکی از غذاهای سنتی در ایران است که دارای طرفداران زیادی می باشد که خیلی از آن ها سعی می کنند حداقل در هفته یکبار آن را در برنامه غذایی خود قرار دهند غذاهایی هستند که با این اینکه ممکن است بارها را آن سر… ادامه متن

مواد لازم و آموزش طرز تهیه شیرینی نخودچی خوشمزه با کره داخل فر شیرینی نخودچی یکی از شیرینی های معروف می باشد که از نظر خیلی ها طعم خوبی دارد و سعی می کنند که حداقل در تعدادی از مناسبت هایشان که شیرینی تهیه می کنند از این نوع باشد کلا بعضی ها سعی… ادامه متن

نکات خواندنی و بیوگرافی مهراوه شریفی نیا + ماجرای عکس های بی حجابش مهراوه شریفی نیا یکی از بازیگران معروف در ایران می باشد که چهره او برای بسیاری از افراد آشنا می باشد و بازی او در تعدادی از سریال هایی که از شبکه های مختلف تلویزیون پخش شد همچون… ادامه متن

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

مواد لازم و آموزش طرز تهیه عدس پلو با کشمش و گوشت چرخ کرده عدس پلو از جمله غذاهای خوشمزه می باشد که مورد علاقه افراد بسیاری قرار گرفته است و در برنامه غذایی خیلی ها قرار گرفته است این غذا را برخی بسیار ساده درست می کنند و تنها بیشترین ترکیبی که… ادامه متن

مواد لازم ساندویج مرغ و طرز تهیه ساندویچ مرغ با قارچ خوشمزه ساندویج مرغ یکی از ساندویج های رایج در بسیاری از استان ها می باشدکه برخی آن را در منزل درست می کنند و به غذای بیرون از منزل تمایلی ندارند اما برخی هم آن را در بیرون از منزل تهیه می کنند… ادامه متن

مواد لازم و آموزش طرز تهیه دسر تارت انجیر خوشمزه و مجلسی تارت انجیر به دلیل استفاده از میوه انجیر در آن برای بعضی ها لذتبخش می باشد و آن را با علاقه زیاد میل می کنند تارت ها انواع مختلفی دارند که برخی آن ها را در طعم ها متفاوت درست می کنند و [… ادامه متن

مواد لازم و طرز تهیه کوکوی لوبیا سبز با سیب زمینی کوکوی لوبیا سبز یکی از غذاهایی می باشد که برخی از ما آن را در شهر تبریز میل کرده ایم اما این غذا نیز مانند یکسری از غذاها ممکن است که در یک و یا چند شهر بیشتر آن را درست کنند اما در […] ادامه متن

مواد لازم خورش کرفس و آموزش طرز تهیه خورشت کرفس مجلسی با ابغوره خورشت کرفس از نظر بعضی ها بسیار لذیذ می باشد و به اصطلاح با دیدن آن آب از دهانشان راه می افتد البته آن با ذائقه بعضی ها ممکن است خیلی جور نباشد کرفس دارای خواصی می باشد که برخی سعی… ادامه متن

♥ اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهــم ♥

Powered by keepvid themefull earn money

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

https://www.paypal.me/javadjavadi???????????????????درود بر دوستان عزیز تر از جانبنا به درخواست شما دوستان تو قسمت بالا ???لینک پرداخت پی پل رو براتون گذاشتم دوست‌هایی که دوست دارند برای رشد و متنوع شدن برنامه های کانال مامان تی کمک مالی می‌توانند مستقیم روی لینک کلیک کنند و هنگام پرداخت میتونید غذای مورد نظرتون رو برامون مسیج کنید تا براتون درست کنم دوست دار شما پروانه جوادی

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Загрузка…

Обработка…

Загрузка плейлистов…

طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی
طرز تهیه خورش بامیه سیب زمینی
9

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *