طرز تهیه حلیم گندم برای نوزاد

دوره مقدماتی php
طرز تهیه حلیم گندم برای نوزاد
طرز تهیه حلیم گندم برای نوزاد

سلام به دوستان عزیزم.اش÷زی برای کودکان دلبندمان یکی از دغدغه های مهم زندگی ماست و منم سعی کردم تا از تجربه هام  و دستورهای اشبزی  مفید و خوبی که در سایت ها و کتاب ها هست و برای کودکان دلبندمان مناسبه اینجا و در این دفتر اشبزی بگنجانم.امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ سبری نمایید.


یکشنبه ۹۷/۱۲/۱۹   Sun 19/3/10

 

حليم چون داراي گوشت و گندمه خيلي مقويه و واسه صبحانه يك غذاي كامله

ميتونيد شب درست كنيد و صبح بعد از گرم كردن همراه كودك دلبندتون ميل كنيد.

عدس هم چون منبع غني از آهنه برايه صبحانه مناسبه.

دوره مقدماتی php

 دستور پخت حليم :

طرز تهیه حلیم گندم برای نوزاد

گوشت 200 گرم

برنج دو قاشق غذا خوري

گندم پرك شده يك ليوان اول گوشت ( بوقلمون – گوسفندي – مرغ ) را  بپزيد….. وقتي نيم پز شد  برنج بريزيد توش تا با گوشتت بپزه …گوشت كه كاملا پخت و برنج له شد …. گندم پرك شده رو بهش اضافه كنيد. وقتي گندم رو اضافه كرديد بايد مرتب هم بزنيد كه ته نگيرد  اونقدر هم مي زنيد گه گندم هم له شود …. كمي هم روغن مايع يا كره مي تونيد توش بريزيد كه خوشمزه تر هم بشود . …………در اخر تمام تمام مواد كه پخت مي زاريد سرد مي شه و مي ريزيد تو ميكسر يا مخلوط كن تا مواد كاملا له بشه … مي تونيد آخر سر توش دارچين هم بريزيد اين حليم كمتر از يكساعت اماده مي شه مي تونيد با كمي شكر به ني ني ها بديد.

 

 طرز تهيه عدسي :

عدس يك ليوان سيب‌زميني متوسط يك عدد پياز رنده شده و تفت داده شده سه قاشق غذاخوري آرد يك قاشق غذاخوري آويشن و نعناع خشك يك قاشق غذاخوري روغن مايع دوقاشق غذاخوري نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم طرز تهيه: عدس را مي‌پزيم و بعد از پختن، آب آن‌را كنار گذاشته ميكس مي كنيم تا كاملا له شود. در ظرفي روغن ريخته و پياز رنده شده را همراه با آرد كمي تف مي‌دهيم و سپس آويشن و نمك و زردچوبه و فلفل به آن مي‌زنيم و عدس كوبيده شده را به‌همراه آب‌عدس داخل آن مي‌ريزيم. اگر آب‌عدس كم بود يك ليوان آب جوش به آن اضافه مي‌كنيم. سيبب‌زميني راپخته ،ميكس كرده و داخل عدس مي‌ريزم و مي‌گذاريم عدسي جا بي‌افتد و غليظ شود عدسي آماده است.

نوع ديگر عدسي با شير و كره : ———————— ميتوانيد پس از پخت كامل عدس ها و ميكس كردن آنها داخل آن 2 ليوان شير ( يا كمي خامه ) بريزيد و كمي بجوشانيد تا خيلي شل نباشد و جا بيافتد و در انتها كمي كره به آن اضافه كنيد . اين نوع عدسي سفيد براي صبحانه ني ني ها ايده آل است .

 

اين صبحانه براي بچه هاي يكسال به بالا توصيه ميشود.

 

 

طرز تهیه حلیم گندم برای نوزاد
طرز تهیه حلیم گندم برای نوزاد
10

دوره مقدماتی php

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *